Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:41
Voor de retina variant zelfs 350€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua garantie hebben wij thuis hier wel goede ervaringen met de Premium Resellers. Mijn vader bestelde iPad 2 online op de Apple site. Home toets reageerde af en toe niet na een jaar ofzo. Dan even langs de reseller en we kregen daar à la minute een nieuwe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:11:
Qua garantie hebben wij thuis hier wel goede ervaringen met de Premium Resellers. Mijn vader bestelde iPad 2 online op de Apple site. Home toets reageerde af en toe niet na een jaar ofzo. Dan even langs de reseller en we kregen daar à la minute een nieuwe mee.
Wat bedoel je precies? Als je op de Apple site bestelt, is het gewoon Apple. Dat is geen Premium Reseller. Een Premium Reseller is bijvoorbeeld Amac of iCentre.

https://www.apple.com/nl/buy/apr/

EDIT:
Of bedoelde je dat je hem niet had gekocht bij de reseller, maar wél service kreeg? Dat is natuurlijk top.

[ Voor 9% gewijzigd door RobV op 14-04-2015 15:47 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in België zijn er geen Apple stores. Dus inderdaad online op de site van Apple. Was kapot, en Reseller gaf inderdaad meteen zo'n service.

Verder heb ik het nu zelf opnieuw. Ik heb een iPhone 6 met leather case. Deze case had een mankement (waar ik niet aan kan doen). Had ik bij een willekeurige elektronicawinkel gekocht. Even naar de Reseller met factuur en direct service. Misschien geven ze zo'n "Apple store achtige" service omdat er gewoon geen Apple stores zijn in België? Moet nu wel nog even afwachten of ik deze week nog nieuw hoesje mag halen of dat ze het gaan repareren ofzo, maar van het feit dat ik het in een andere winkel kocht, trokken ze zich niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 22:19

Chrisjuh_15

Facta non verba

Even een vraagje: heeft er iemand hier ervaringen met Macbizz.nl? Zij bieden een flink bedrag voor m'n oude 17 inch Macbook Pro wat ik dan weer als inruilwaarde kan gebruiken voor een nieuwe.

Zijn er toevallig Tweakers die ervaring hebben met deze partij? Thanks alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:22
Ja, ik heb al twee systemen daar gekocht met inruilkorting.
Allebei zelf afgehaald in Amsterdam Zuid-oost, maar ook levering moet goed gaan (via UPS).

Ik heb echter geen ervaring met after sales, omdat ik nog geen problemen heb gehad met de systemen. Daarnaast zou ik een tripje naar de Apple store toch prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 15:13

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Ik ben van het zomer ook in de markt voor een rMBP. Ik vindt het eigenlijk wel schokkend om te lezen over de exploding pixels en dat dat niet onder garantie zou vallen bij sommige gevallen.
O.a. omdat de nieuwprijs van een MBP dermate hoog is verwacht ik wel wat betere kwaliteit/service.

Bij iCentre geven ze 3 jaar korting, ja, maar als je goed leest moet je aan kunnen tonen dat je 3 jaar het product 'normaal' hebt behandeld (hoe doe je dat?), en kunnen ze alsnog afhankelijk van de gemiddelde levensduur van het product (en dat staat waar?) beslissen om 67% / 50% (respectievelijk bij 3 /4 jaar verwachte levensduur) van de reparatiekosten in rekening te brengen. Het lijkt dus allemaal wat leuker dan dat het is.

Ik wil een rMBP toch wel 4 jaar gebruiken, en dan nog verkopen om een nieuwe te financieren. Mijn oude sony vaio ging 4 jaar mee, dus dat verwacht ik ook gewoon van een MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 22:19

Chrisjuh_15

Facta non verba

RnB schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:27:
Ja, ik heb al twee systemen daar gekocht met inruilkorting.
Allebei zelf afgehaald in Amsterdam Zuid-oost, maar ook levering moet goed gaan (via UPS).

Ik heb echter geen ervaring met after sales, omdat ik nog geen problemen heb gehad met de systemen. Daarnaast zou ik een tripje naar de Apple store toch prefereren.
Uiteraard is de Apple Store te prefereren boven dit, maar aangezien ik ruim 500 euro als inruilwaarde krijg en ik bovendien (vanwege m'n bedrijfje) de BTW kan terugvragen, is een 15 inch MBPr ineens zeer aantrekkelijk geprijsd.. ;-)

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
@Jensinator, houd er rekening mee dat er miljoenen macbooks verkocht worden en dat het in 99% gewoon allemaal tiptop werkt. Dit is nou een,aal een forum en mensen schrijven op internet alleen maar als ze een probleem hebben. Dat is met alles zo: reizen, auto's, webshops en ook met computers. Ik zou me niet laten afschrikken door een pechgeval daarvoor hebben we garantie in de EU en aankoopbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JensinatoR schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:47:
Ik ben van het zomer ook in de markt voor een rMBP. Ik vindt het eigenlijk wel schokkend om te lezen over de exploding pixels en dat dat niet onder garantie zou vallen bij sommige gevallen.
O.a. omdat de nieuwprijs van een MBP dermate hoog is verwacht ik wel wat betere kwaliteit/service.
Ik zou me niet zo snel bang laten maken op basis van een enkele post op het www.
Ik had op mijn rMBP na 1.5 Jaar een dode pixel opeens. Het scherm werd zonder problemen onder garantie vervangen door Apple (want gekocht bij Apple). Zonder Apple Care
Ik wil een rMBP toch wel 4 jaar gebruiken, en dan nog verkopen om een nieuwe te financieren. Mijn oude sony vaio ging 4 jaar mee, dus dat verwacht ik ook gewoon van een MBP
4 jaar is totaal geen probleem.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RobV schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:12:
@Jensinator, houd er rekening mee dat er miljoenen macbooks verkocht worden en dat het in 99% gewoon allemaal tiptop werkt.
99% is overdreven. Apple claimde in 2009 dat iets meer dan 5% van de laptops in het eerste jaar na aankoop voor reparatie onder garantie werd aangeboden. De onafhankelijke schattingen zitten meestal ergens tussen de 5% en 10%. Het overgrote deel van de mensen die hun MacBook laten repareren beschrijft deze ervaring niet op technische internetforums.

In 2014 werden totaal wereldwijd ongeveer 300 miljoen computers verkocht. Ongeveer evenveel als het totale aantal computers dat Apple in zijn hele bestaan heeft verkocht.

De verdeling was volgens Gartner 82% desktops, 16% laptops en 2% servers. Indien alleen aankopen door consumenten worden meegeteld ligt de verdeling heel anders, maar consumenten kochten met z'n allen minder dan een kwart van die 300 miljoen computers. Apple verkoopt sowieso meer laptops dan desktops.

Wat betreft marktaandeel kwam Apple niet in de top 5 voor, maar het marktaandeel ligt rond de 7%. Ook hier weer geldt dat het marktaandeel op de consumentenmarkt veel hoger ligt.

Goed, laten we zeggen dat Apple in 2014 wereldwijd 20 miljoen computers heeft verkocht, waarvan 70% (mijn schatting) laptops. Daarvan moest ongeveer 7% terug voor reparatie.

Kortom: elk jaar gaan bijna een miljoen MacBooks voor garantie terug. Het is bijna verbazingwekkend dat niet het hele internet daarover vol wordt geschreven!!! :P

Overigens heb ik sinds 2004 vier verschillende iBooks/MacBooks gehad die terug moesten voor issues die onder de garantie vielen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Daarin wordt ook meegerekend HDD's die stuk gaan en andere reparaties die niet onder garantie vallen (batterij versleten, scherm stuk wegens val, etc.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ok bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik doelde met de 99% idd op fabrieksfouten en dus niet op gebruikersfouten. Als mijn fabrikant geen <1% defect kan leveren doet 1 van de 2 iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-09 14:09
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:01:
Als je AppleCare hebt, dan denk ik dat ze het wel vervangen. Ik zou ook meteen bij AppleStore aankloppen en niet bij de reseller, omdat ze bij de AppleStore meer ervaring hebben met dit soort schade. Resellers zullen eerder de schuld bij jou leggen, omdat er aan de buitenkant fysieke schade is aan de pixel.

.....

Hopelijk vervangen ze de scherm voor je. Succes.
Drankje voor de info!
Nog een klein vraagje, ik heb de macbook 2e hands gekocht met applecare, moet dit nog overgedragen worden? Kan niet echt vinden wat het nu is, bij de een staat van wel en bij de ander van niet.
De macbook staat wel in mijn supportprofile als zijnde met applecare.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bMRhQMu.png?1

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 23:58
Ik heb al langere tijd last van rare blokjes door het scherm als de Macbook Pro switcht van de onboard videokaart naar de normale videokaart, bijvoorbeeld als ik PhotoShop opstart. Dit merk ik alleen bij het switchen van de GPU's. Als de Macbook Pro eenmaal geswitcht heeft, dan is dit weg.

Ik ben nu verder gaan zoeken naar dit probleem en kwam al snel uit bij het vervangingsprogramma van Apple. Weet iemand of bovenstaand probleem hier een symptoom van is? Ik heb hiervan een screenshot bijgevoegd:
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/256se51.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 17:59
Vandaag bij de apple-store A'dam geweest met mijn rMBP late 2012 15 inch. Gekocht bij apple online store meteen bij introductie eind 2012, gelukkig meteen inclusief apple-care uitbreiding tot 3 jaar.

Dit is de 4e keer dat ik met een probleem met deze computer terug ben geweest. Gelukkig nog steeds (net) onder apple care dus.

Probleem 1: (<1 maand na aanschaf) exploding pixel, duidelijk putje voelbaar in scherm met daarachter felgekleurde pixels. Onmiddelijk door Apple nieuwe opgestuurd en de kapotte rMBP werd thuis kostenloos opgehaald

Probleem 2: Screen-burn in (<1maand na aanschaf). Het bekende probleem met de irritante image-retention bij de initiele LG schermen. Wederom meteen door Apple nieuwe opgestuurd en oude kostenloos opgehaald. Daarbij 100 euro apple-store tegoed gekrgen ter compensatie voor de problemen.

Probleem 3: Na half jaar opnieuw op 2 plekken een exploding pixel. Laptop weggebracht naar lokaal service punt (utrecht) en onder garantie scherm vervangen.

Probleem 4,5 en 6 (vandaag mee naar apple store geweest): loszittende trackpad met een vervelende 'dubbel' klik, loslatende coating van het scherm op meerdere plekken en tot slot een gebroken/blootliggende kabel van de mag-safe. De trackpad en de lader werden zonder problemen onder apple-care garantie vervangen, het coating probleem werd aanvankelijk als user-error afgedaan (er heeft altijd een screen protector opgezeten, dus dat lijkt me zeer sterk) maar na enig aandringen werd er aangeboden om alsnog het scherm onder garantie te vervangen.

Conclusie: de rMBP, en dan met name het scherm, is in mijn ogen een te kwetsbare machine. Voor een laptop van bijna 3000 euro vind ik het aantal problemen dat ik heb gehad teleurstellend. Ik kan iedereen aanraden die een rMBP overweegt aan te schaffen dit in ieder geval inclusief apple-care uitbreiding te doen ondanks de kosten.

Positieve nieuws is dat alle problemen tot nu toe zonder enig probleem door apple zijn opgelost. Volgende week heb ik dus weer een zo goed als nieuwe rMBP (nieuw scherm, nieuwe top-case inclusief accu gezien het feit dat de trackpad niet los te vervangen is schijnbaar en ook een nieuwe lader _/-\o_ ). Hopelijk de laatste keer dat ik van de garantie gebruik hoef te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Een tevreden klager zo te horen :D Na een fijne 2 jaar met een 2011 air, en nu al probleemloos 2 jaar met een rMBP 2013 heb ik gelukkig erg weinig problemen met de laptop! De Peugeot daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
loopezz schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:53:
Ik heb al langere tijd last van rare blokjes door het scherm als de Macbook Pro switcht van de onboard videokaart naar de normale videokaart, bijvoorbeeld als ik PhotoShop opstart. Dit merk ik alleen bij het switchen van de GPU's. Als de Macbook Pro eenmaal geswitcht heeft, dan is dit weg.
Ik heb dit zelf een keer gehad toen ik mijn rMBP (2012, 13 inch) opstartte met een 24 inch scherm eraan via de HDMI. Het gebeurde toen vlak na het intypen van het wachtwoord bij het inloggen. Na 1 a 2 seconden was het weer weg en het is sindsdien ook niet meer terug gekomen.

Mijn rMBP heeft overigens maar 1 grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
loopezz schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:53:

Ik ben nu verder gaan zoeken naar dit probleem en kwam al snel uit bij het vervangingsprogramma van Apple. Weet iemand of bovenstaand probleem hier een symptoom van is? Ik heb hiervan een screenshot bijgevoegd:
Dat is 1 van de effecten inderdaad, ik heb het ook maar alleen als hij uit sluimerstand komt en heel af en toe op een website waar acceleratie blijkbaar voor nodig is. (video's ofzo)

Het vervelende is dat als hij door de hardware Videotest heen komt bij Apple dan wordt hij niet geaccepteerd voor het repair programma.
Het is bij mij ook letterlijk geconstateerd op de Genius Bar maar werd na de test vriendelijk naar huis gestuurd.
Ik ga er nog werk van maken in de mei vakantie, dan kan ik hem twee weken missen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 23:58
GeeMoney schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:39:
[...]

Dat is 1 van de effecten inderdaad, ik heb het ook maar alleen als hij uit sluimerstand komt en heel af en toe op een website waar acceleratie blijkbaar voor nodig is. (video's ofzo)

Het vervelende is dat als hij door de hardware Videotest heen komt bij Apple dan wordt hij niet geaccepteerd voor het repair programma.
Het is bij mij ook letterlijk geconstateerd op de Genius Bar maar werd na de test vriendelijk naar huis gestuurd.
Ik ga er nog werk van maken in de mei vakantie, dan kan ik hem twee weken missen namelijk...
Ik ben er gisteravond nog even verder ingedoken, maar nu weet ik niet zeker of het dat probleem is of dat het een bug is in FireFox (linkje). Het is dus wel hardware acceleratie gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:39

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Zijn hier mensen die wel eens photoshoppen/indesignen op de 13 inch variant?

Heb nu een 15 inch, maar vindt de 700 euro meerprijs voor 15 inch, 8 gb extra en snellere processor het niet zo snel waard over de 13 inch.

Ik gebruik Word en Excel toch het meest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Aight! schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 08:02:

Heb nu een 15 inch, maar vindt de 700 euro meerprijs voor 15 inch, 8 gb extra en snellere processor het niet zo snel waard over de 13 inch.

Dat is prima te doen. Ik deed dat tot enkele weken geleden op een 13" MBA uit 2011, die heb ik niet vervangen omdat die traag aanvoelde maar gewoon omdat ik iets nieuws wilde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:30

Saven

Administrator

Voor mij geen doen persoonlijk. Misschien als je altijd al op een 13" hebt gewerkt je er aan gewend bent. Maar als je van 15" komt of van een 27" scherm is 13" ondoenlijk als je meer wil doen dan browsen en tekstverwerken.

andere oplossing is een 24/27" scherm eraanhangen. Maar goed dat kost ook weer geld :P

Neemt niet weg dat de 15" variant schofterig duur is :') dus ik snap je probleem heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:09

Ik heb de late 2013 13", en voor het casual gebruik van Photoshop en Illustrator vind ik hem prima voldoen. De voordelen van het formaat en gewicht, maar voor af en toe gebruik maken van bovenstaande programma's gaat zeker. En de mogelijkheid om een extern scherm te gebruiken bestaat altijd nog!

[ Voor 17% gewijzigd door asterisk op 18-04-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saven schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:57:
[...]

Voor mij geen doen persoonlijk. Misschien als je altijd al op een 13" hebt gewerkt je er aan gewend bent. Maar als je van 15" komt of van een 27" scherm is 13" ondoenlijk als je meer wil doen dan browsen en tekstverwerken.

andere oplossing is een 24/27" scherm eraanhangen. Maar goed dat kost ook weer geld :P

Neemt niet weg dat de 15" variant schofterig duur is :') dus ik snap je probleem heel goed
Ik zou inderdaad ook gaan voor een 13 inch met extern scherm. Dit scherm is dan stukken groter dan de 15 inch die je zou hebben en tegenwoordig kosten schermen niet zo veel meer (tenzij je richting 4K/ultrawide denkt). Natuurlijk heb je de performance van de 15 inch dan niet, maar de vraag is of je die dan ook daadwerkelijk nodig hebt.

Iets anders: ik ervaar dat ik vaak de lader moet uit het stopcontact halen en er weer in stoppen vooraleer hij de MBP oplaadt.
Bv. ik zit te werken met lader in, MBP laadt mooi op. Dan zet ik de MBP af en doe de lader ervan (maar zit dus wel nog in stopcontact). Later zet ik MBP weer aan en hang ik de lader er weer aan en lijkt hij niet op te laden. Dan even uit stopcontact halen en er weer in steken en het lijkt weer te werken. Erg raar, voor de rest doet de lader ook niet raar (eens hij werkt), dus ik denk dat het aan mezelf ligt die de lader niet diep genoeg in het stopcontact steek ofzo?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Nou wat het is ik heb altijd een MBP 15 inch gehad, keuze was destijds groter scherm, prettig werken.

Toen ook in 2010 een iMac gehaald, 21,5 inch, daar werk ik nu nog steeds af en toe op en doet het prima. Niet heel snel, maar ik werk ook langzaam :D

Omdat ik 3x in de week ergens op kantoor zit en ik daar een mannetje van alles ben, wilde ik mijn Macbookpro graag updaten/vernieuwen. Maar om nu alweer 2200 euro uit te geven voor een extra laptop vindt ik weer een grote investering. Al kan ik hem wel op mijn eigen bedrijf zetten en ga liever voor iets goeds dan half werk. Vroeger ook voor dezelfde keuze gestaan en toen via Electronic King een 15 inch gehaald (scheelde 500 euro)

Vrienden van mij hebben altijd 13 inch gehad en die werkte daar prima op. Snel zat voor de standaard zaken en een beetje photoshop en indesign. Net even gekeken en als ik een 13 inch variant zou nemen, met appelcare en apple tv zit ik ook aan de 2000 euro...

Van de week anders maar eens spelen in een A-mac hier in Brabant.

Mobiel, lange accu is ook wel fijn natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, een 13 inch MBPr begint volgens mij toch echt bij ca. €1400,- dacht ik. Met 8GB RAM en 128GB SSD. Voldoende om te doen wat je wilt doen. Mits je je data extern op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
De prijzen van Macbooks e.d. zijn overigens wel extreem gestegen de afgelopen tijd. De flinke waardedaling van de euro heeft er voor gezorgd dat Macbooks een stuk duurder zijn geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 08:35

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik zou toch sneller een 256GB kopen.

Ik heb namelijk 128GB en kan je vertellen dat het echt wel heel snel vol raakt. Maar je heb natuurlijk wel nog mooie oplossingen zoals de Transcend JetDrive Lite 330 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsluimer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 15:17
Laatste had mijn Macbook pro 13 inch uit 2010 het begeven. Hij herkende geen enkele harde schijf meer. Voor 50 euro een nieuwe sata kabel gekocht en het hele probleem is weg.

Ondertussen heb ik een nieuwe Dell 3415 monitor gekocht. Deze geeft 3440 x 1440 beeld. Nu blijkt volgens alle gegevens dat alleen ongeveer de Macbook pro's uit 2015 zo'n scherm kunnen aansturen. Alleen hij geeft nu gewoon beeld op 3440 x 1440 bij 60 hz. Eerst wat traag maar dit bleek de ddc/ci setting in het scherm te zijn. Na uitzetten werkt alles gewoon. Wel zit mijn macbook zelf dicht in mijn Henge Dock. Zou dit de reden zijn dat het scherm gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
bartsluimer schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:37:
Laatste had mijn Macbook pro 13 inch uit 2010 het begeven. Hij herkende geen enkele harde schijf meer. Voor 50 euro een nieuwe sata kabel gekocht en het hele probleem is weg.

Ondertussen heb ik een nieuwe Dell 3415 monitor gekocht. Deze geeft 3440 x 1440 beeld. Nu blijkt volgens alle gegevens dat alleen ongeveer de Macbook pro's uit 2015 zo'n scherm kunnen aansturen. Alleen hij geeft nu gewoon beeld op 3440 x 1440 bij 60 hz. Eerst wat traag maar dit bleek de ddc/ci setting in het scherm te zijn. Na uitzetten werkt alles gewoon. Wel zit mijn macbook zelf dicht in mijn Henge Dock. Zou dit de reden zijn dat het scherm gewoon werkt?
Als ik het goed herinner kan mijn eigen MBP (uit '10) het interne scherm met een resolutie van 1280x800 EN een extern scherm met een resolutie van 2560x1440, verklaart dus dat hij dicht wel de 3440x1440 kan aansturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsluimer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 15:17
Ben er alleen maar blij mee hor. Had al bijna een nieuwe macbook pro gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17

Ik ben zelf van een 15" HP overgestapt naar een 13" MBPr juist met het idee dat ik een lichter apparaat wou wat ik makkelijker mee kon nemen. Tot nu toe (mede door de hoge resolutie) nog niet echt het idee dat ik heb moeten inleveren in schermoppervlak. Voor mij persoonlijk zijn de voordelen van 13" groter dan het nadeel van de ruimte die je inlevert. Als je echt serieus gaat photoshoppen/indesignen kan ik je wel aanraden meer RAM te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afgelopen donderdag mijn 13" retina MacBook Pro met 16GB en 256GB ontvangen. Een uurtje of twee mee kunnen spelen. Wat een bloedsnel apparaat is dát, zeg. Niet normaal meer als je een 8GB en 5400RPM iMac uit 2011 gewend bent! Wel een weekend weg geweest zonder laptop, dus ik kan niet wachten op einde werkdag om eens goed met dat ding bezig te gaan :)

Vanavond het apparaat ook eens aansluiten op mijn 2560x1440 monitor + toetsenbord en muis. Mogelijk wel een Apple keyboard aanschaffen omdat een Windows keyboard vast niet zo fijn werkt. Erg veel zin om er flink mee bezig te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Ik heb nu thuis een 13-inch MacBook Pro (Late 2011) en 15-inch MacBook Pro (Late 2008) staan. Ik wil snel even de SSD uit de 13-inch in de 15-inch plaatsen om die voor een paar dagen zo te gebruiken.

Opnieuw installeren is dan best een gedoe, weet iemand of OS X lastig zal doen i.v.m. drivers? Of zit dat wel goed zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:36:
Mwah, een 13 inch MBPr begint volgens mij toch echt bij ca. €1400,- dacht ik. Met 8GB RAM en 128GB SSD. Voldoende om te doen wat je wilt doen. Mits je je data extern op slaat.
Ja ik werk veel in de dropbox, maar photoshop bestanden en indesign pakketen zijn soms wel groot, dan is het handig om toch een beetje extra gewone ruimte te hebben.
Cyleo schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:08:
[...]

Ik ben zelf van een 15" HP overgestapt naar een 13" MBPr juist met het idee dat ik een lichter apparaat wou wat ik makkelijker mee kon nemen. Tot nu toe (mede door de hoge resolutie) nog niet echt het idee dat ik heb moeten inleveren in schermoppervlak. Voor mij persoonlijk zijn de voordelen van 13" groter dan het nadeel van de ruimte die je inlevert. Als je echt serieus gaat photoshoppen/indesignen kan ik je wel aanraden meer RAM te kopen.
Ik werk nu met 4GB op mijn MBP 15 inch, mijn iMac heeft wel 8GB, dus denk dat dat wel voldoende is met de 13 inch variant. Extra geheugen is meteen +200 euro....

En dan zit ik meteen weer dichter bij de 15 inch die dat al heeft...

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Ik denk dat ik toch voor de 13 inch ga, morgen even kijken in een Amac hoe die zich verhoudt tegen over de 15 inch als ik tijd heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht niet eens zozeer aan Dropbox maar aan een externe harde schijf, bijvoorbeeld zo'n rugged Lacie ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Blue-eagle schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:10:

Vanavond het apparaat ook eens aansluiten op mijn 2560x1440 monitor + toetsenbord en muis. Mogelijk wel een Apple keyboard aanschaffen omdat een Windows keyboard vast niet zo fijn werkt. Erg veel zin om er flink mee bezig te gaan :)
Ik gebruik hem eigenlijk altijd met een windows toetsenbord (want een mechanisch toetsenbord _/-\o_ ) en dat werkt eigenlijk perfect (dat je blind alles weet te vinden helpt daarbij wel). I.c.m. BetterTouchTool kun je alles zo instellen als jij je daar prettig bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Cyleo schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:02:
[...]

Ik gebruik hem eigenlijk altijd met een windows toetsenbord (want een mechanisch toetsenbord _/-\o_ ) en dat werkt eigenlijk perfect (dat je blind alles weet te vinden helpt daarbij wel). I.c.m. BetterTouchTool kun je alles zo instellen als jij je daar prettig bij voelt.
En bij diverse mechanische keyboards (zoals de Ducky Shine of de KUL KL-87) kan je het remappen zelfs in hardware doen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12-2024
Goedemiddag allemaal,

Zal dan ook hier maar eens een comment plaatsen. in het topic van de 12' gaf ik aan dat ik mijn order van de 12' had geannuleerd en een 13' retina heb besteld (core i7 // 512GB // 16GB).

Heb nu al 2 keer een Macbook van een werkgever tijdens dienstverband in bezit gehad en was er nu wel klaar mee dat ik elke keer deze moest inleveren en weer "laptop-loos" rond liep.

Off-topic: hadden we ook geen thread over levertijden van Macbook's? kan deze nergens meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

J.Appleseed schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:04:
Ik heb nu thuis een 13-inch MacBook Pro (Late 2011) en 15-inch MacBook Pro (Late 2008) staan. Ik wil snel even de SSD uit de 13-inch in de 15-inch plaatsen om die voor een paar dagen zo te gebruiken.

Opnieuw installeren is dan best een gedoe, weet iemand of OS X lastig zal doen i.v.m. drivers? Of zit dat wel goed zo?
Volgens mij moet dat wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 09:41
Ik zat vanmiddag even op mijn 13" rMBP in Safari in fullscreen Eurosportplayer te kijken en na 1u45 was 50% batterij verbruikt. Het batterijverbruik lijkt mij zo hoog...en vroeg mij af of dit een beetje regulier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
3,5u video kunnen streamen op een accu is wel een normale tijd ja.
Geen idee of de Eurosportplayer flash gebruikt, maar mocht dat zo zijn, dan is het zelfs een hele nette tijd.

Ik weet dat wanneer ik Netflix kijk (HTML5), mijn accu leeg is na grofweg 3u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 09:41
Ok goed om te weten...dank voor de reactie!

Oh en ja Eurosportplayer is obv flash.

[ Voor 32% gewijzigd door dafmay op 23-04-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
Ik ben zelf al enige tijd opzoek naar een hogere MBP (eventueel ook MBA) stand, en heb sinds kort deze gevonden: http://www.therooststand.com

Probleem is alleen dat deze al tijdje uitverkocht zijn en ik hier geen alternatief op heb kunnen vinden. Dat hij inklapbaar is is natuurlijk fijn, maar het ging mij vooral om dat hij zo hoog is, dus dat je de bovenkanten van je scherm gelijk kunt zetten en niet de onderkant. Wat ik persoonlijk veel fijner vind.

Iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:03
sander0 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:44:
Ik ben zelf al enige tijd opzoek naar een hogere MBP (eventueel ook MBA) stand, en heb sinds kort deze gevonden: http://www.therooststand.com

Probleem is alleen dat deze al tijdje uitverkocht zijn en ik hier geen alternatief op heb kunnen vinden. Dat hij inklapbaar is is natuurlijk fijn, maar het ging mij vooral om dat hij zo hoog is, dus dat je de bovenkanten van je scherm gelijk kunt zetten en niet de onderkant. Wat ik persoonlijk veel fijner vind.

Iemand een alternatief?
http://www.bax-shop.nl/la...d-v2/product-details.html

Misschien is dit iets voor je, je hebt er ook 1 van Innox die goedkoper is en praktisch hetzelfde maar die is niet op voorraad. http://www.bax-shop.nl/la...a05-laptop-tabletop-stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets dan kleine issues met mijn Apple producten.

Nu lijkt het de lader te zijn van mijn 2015 rMBP. Als de lader lang in het stopcontact zit, dan moet ik hem als ik hem weer aan mijn pc wil hangen na een tijdje, eerst even uit het stopcontact halen en hem er weer in steken. Het lijkt alsof de lader zichzelf soms uitschakelt als hij in het stopcontact zit, maar niet verbonden is met de laptop... Ook ging zonet het groene lichtje uit, terwijl het continue al brandde en toen het lichtje uit was, bleef de MBP ook opladen.
Belangrijke opmerking hierbij: ik ervaar de issues enkel thuis en bv. niet op mijn kot.
2de belangrijke opmerking: mijn vader ervaart op het eerste zicht thuis geen van deze issues.

Wat moet ik hier nu mee aanvangen? Ik ben bang dat als ik naar de Reseller ga voor garantie, dat ik geen garantie zal krijgen aangezien ze het waarschijnlijk niet gaan kunnen reproduceren, aangezien hij pas raar doet na een lange tijd in het stopcontact te zitten en afwisselend in gebruik en niet in gebruik? Misschien chat ik best eens met Apple voor hoe en wat? Wat zouden jullie ermee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dafmay schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:37:
Ok goed om te weten...dank voor de reactie!

Oh en ja Eurosportplayer is obv flash.
Vind het wel vrij hard gaan, maar flash op Apple is echt een bitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 22:00:
Niets dan kleine issues met mijn Apple producten.

Nu lijkt het de lader te zijn van mijn 2015 rMBP. Als de lader lang in het stopcontact zit, dan moet ik hem als ik hem weer aan mijn pc wil hangen na een tijdje, eerst even uit het stopcontact halen en hem er weer in steken. Het lijkt alsof de lader zichzelf soms uitschakelt als hij in het stopcontact zit, maar niet verbonden is met de laptop... Ook ging zonet het groene lichtje uit, terwijl het continue al brandde en toen het lichtje uit was, bleef de MBP ook opladen.
Belangrijke opmerking hierbij: ik ervaar de issues enkel thuis en bv. niet op mijn kot.
2de belangrijke opmerking: mijn vader ervaart op het eerste zicht thuis geen van deze issues.

Wat moet ik hier nu mee aanvangen? Ik ben bang dat als ik naar de Reseller ga voor garantie, dat ik geen garantie zal krijgen aangezien ze het waarschijnlijk niet gaan kunnen reproduceren, aangezien hij pas raar doet na een lange tijd in het stopcontact te zitten en afwisselend in gebruik en niet in gebruik? Misschien chat ik best eens met Apple voor hoe en wat? Wat zouden jullie ermee doen?
Je geeft zelf al aan dat het alleen bij jou thuis gebeurt.
Kortom, er zit ergens iets mis in je stopcontacten thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bj1994
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-07 22:08
En weer terug naar de mediamarkt. Ook deze MacBook pro is kapot. Deze nog erger dan de vorige, hij start niet meer op, gaat niet meer in recovery, kan geen hardware test doen. Hij kan eigenlijk alleen nog maar de blacklight aanzetten 😂😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 00:16:
[...]

Je geeft zelf al aan dat het alleen bij jou thuis gebeurt.
Kortom, er zit ergens iets mis in je stopcontacten thuis
Dat gevoel heb ik ook, MAAR we ervoeren hier vroeger nooit eerder problemen met de stopcontacten EN de rMBP lader van mijn vader doet het wel perfect bij ons thuis? Oftewel is het ons nog nooit opgevallen dat er daar ook wat mis mee is (hij laat lader nooit lang in het stopcontact zitten).

Ik wacht het nog allemaal even af. Vanavond ga ik hem weer ergens anders gebruiken en eens kijken hoe hij hem daar gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
Bj1994 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 00:19:
En weer terug naar de mediamarkt. Ook deze MacBook pro is kapot. Deze nog erger dan de vorige, hij start niet meer op, gaat niet meer in recovery, kan geen hardware test doen. Hij kan eigenlijk alleen nog maar de blacklight aanzetten 😂😅
Heb je vaker problemen gehad met de MediaMarkt? toen ik mijn eerste Beat by dr. Dre *giga miskoop!* kocht bij de MediaMarkt zou ik toch bijna geloven dat ze mij een "semi" reparatie product hebben verkocht. de usb port ging namelijk na de eerste dag al kapot en zag er bij nader inzien ook bizar zwak uit. het zelfde product bij de Apple store in Amsterdam gekocht en vervolgens 2 jaar met het product gedaan en later nog verkocht.

Edit :: overigens heb ik zojuist het bericht gekregen dat mijn Macbook vandaag vanuit "Shanghai, China" vertrekt en deze dinsdag word afgeleverd! (eindelijk weer fatsoenlijk programmeren)

[ Voor 10% gewijzigd door NickM89 op 25-04-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Nu online
zwik schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:29:
[...]

Volgens mij moet dat wel goed gaan.
Jep, daar heb je inderdaad gelijk in.

Het lullige is wel dat mijn 13-incher nu voor de tweede keer in een maand problemen vertoont met de harde schijf. Of in ieder geval iets wat daar aan gerelateerd is, want ik heb de SATA kabel een maand geleden laten vervangen.

Wat er gebeurt is het volgende: ik zit met de Mac op een stabiel oppervlak (zoals een tafel) te werken, bijvoorbeeld in Word of Safari. Uit het niks start 't ding vervolgens opnieuw op, maar komt niet verder dan een leeg wit scherm. Dan probeert 'ie het nog eens en komt er uiteindelijk een symbool van een map met een vraagtegen er in (ergo: hij kan geen harddisk vinden om van op te starten).
Afbeeldingslocatie: http://simplytiffanystudios.com/wp/wp-content/uploads/2012/03/mac-os-folder-question-mark.gif
Wanneer ik de computer dan forceer om af te sluiten door de power-knop in te houden, en hem daarna weer opstart is er niks aan de hand. Wel krijg ik nog een scherm "Your computer has been restarted because of a problem" voordat de computer dan opstart.
Afbeeldingslocatie: https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/osx/panic.png
En op het bureaublad zie ik dan het volgende log:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2YAVxtal.png

Omdat mijn AppleCare letterlijk een paar dagen geleden is verlopen en ik wel nog garantie heb op de reparatie van een maand geleden, ben ik een beetje bang dat ik over een paar maanden zit met een half gare Mac die verder nog prima mee kan. Beetje jammer dus.

Nu is het alleen de vraag: wat is de oorzaak van mijn probleem? Is het de SATA-kabel die laatst ook al is vervangen, of is het misschien de Crucial MX100 SSD die ik er in heb zitten?

Herkent iemand deze symptomen? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
J.Appleseed schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:44:
[...]

Jep, daar heb je inderdaad gelijk in.

Nu is het alleen de vraag: wat is de oorzaak van mijn probleem? Is het de SATA-kabel die laatst ook al is vervangen, of is het misschien de Crucial MX100 SSD die ik er in heb zitten?

Herkent iemand deze symptomen? -O-
Heb je TRIM support aangeschakeld??
Zoja, dan is dat waarschijnlijk de oorzaak.
Er zijn meerdere gevallen bekend dat na inschakeling van TRIM dit probleem spontaan kan optreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Nu online
GeeMoney schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 14:51:
[...]

Heb je TRIM support aangeschakeld??
Zoja, dan is dat waarschijnlijk de oorzaak.
Er zijn meerdere gevallen bekend dat na inschakeling van TRIM dit probleem spontaan kan optreden...
In het verleden wel, maar ik gebruik al zeker een half jaar de native garbage collector van de SSD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:11
Is het het waard om te switchen van een late 2012 Macbook pro retina (i5 2,5 Ghz, 8 GB RAM, 256 GB SSD) naar een Macbook pro van early 2015 met de i5 2,9 Ghz en 16 GB RAM? Zal ik veel verschil merken naast de verbeterde accuduur en de nieuwe touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Het verschil zal niet heel groot zijn.
Ik geloof dat de IGP in de nieuwste variant eindelijk een beetje kracht heeft (nog steeds niet te vergelijken met de Iris Pro) ten opzichte van de vorige varianten. Dus op het grafische vlak zal je de meeste vooruitgang zien denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:11
Ah oke, de 15" is waarschijnlijk een betere keus qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je zelf het beste kunt bepalen of je de extra uitgaven voor een 15 inch werkelijk nodig hebt voor de dingen die je er mee van plan bent te doen.

Heb zelf een model met 128GB SSD. Meer dan voldoende wanneer je je data op een (goedkope) externe HD op slaat. Scheelt toch weer kosten. En van het geld wat ik daarmee uit heb gespaard kan ik weer andere dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
Edit :: zojuist op de UPS website gemarkeerd als zijnde word vandaag geleverd.

[ Voor 124% gewijzigd door NickM89 op 29-04-2015 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Belecthor schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 18:55:
Is het het waard om te switchen van een late 2012 Macbook pro retina (i5 2,5 Ghz, 8 GB RAM, 256 GB SSD) naar een Macbook pro van early 2015 met de i5 2,9 Ghz en 16 GB RAM? Zal ik veel verschil merken naast de verbeterde accuduur en de nieuwe touchpad?
Ik ga zelf switchen van mijn 13 inch 2012 rMBP naar een 15 inch 2015 rMBP zodra deze beschikbaar is. Aangezien ik tegenwoordig mijn laptop minder vaak onderweg gebruik geef ik nu de voorkeur aan snelheid en scherm formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Even een vraagje vaan de kenners, hoeveel kan ik nog vragen voor mijn 13inch Late 2013 Retina mbp (december 2013 aangekocht), i5 2,4, 256gb pcie ssd, 16gb ram. Batterijstatus normaal met 90 laad cyclus op. Verkoop het wegens aankoop iMac.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 24-09 21:54

vooghel

Cunning linguist

Volgens Mac2Sell €1.100, maar die zijn doorgaans wel erg optimistisch. Gebruik het als vraagprijs, maar ga ervan uit dat je dat er niet voor krijgt.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
Ok, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Je kan uiteraard ook even rondkijken op V&A en andere verkoopsites om te kijken wat andere mensen voor dezelfde rMBP vragen :).

Gezien de lage hoeveelheid load cycles en de goeie specs ga ik er vanuit dat je wel aardig wat kan krijgen in ieder geval, maar 1.100 vind ik zelf ook wel optimistisch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
xelfer schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:36:
Je kan uiteraard ook even rondkijken op V&A en andere verkoopsites om te kijken wat andere mensen voor dezelfde rMBP vragen :).

Gezien de lage hoeveelheid load cycles en de goeie specs ga ik er vanuit dat je wel aardig wat kan krijgen in ieder geval, maar 1.100 vind ik zelf ook wel optimistisch :).
Bedankt voor je tip. Heb hem in ieder geval op enkele sites (waaronder tweakers ook) te koop gezet met als vraagprijs 1.100€ we zullen wel zien hoe het verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07
Wat zijn de ervaringen hier met de loslatende scherm-coating op de rMBP's? Ik heb begin vorig jaar een nieuwe 15" rMBP gekocht en heb last van het schijnbaar veelvuldig voorkomende gebrek dat de anti-refelectiecoating van het scherm loslaat. Het begon een maand of twee geleden maar de laatste tijd gaat het er veel sneller af. Vandaag naar de winkel geweest waar ik 'm gekocht had en ik kreeg het advies een afspraak te maken bij een v.d. drie Apple stores, dat zal ik dan maar doen (hoewel ik een overeenkomst heb met de winkel, want daar gekocht).

Kreeg in de winkel (en op internet) al iets te horen over 'cosmetisch probleem, niet onder garantie', maar die vlieger gaat niet op natuurlijk; een anti-reflectielaag is functioneel en niet cosmetisch. Ook kreeg ik te horen dat Apple het vooralsnog schuift op de handen en vingers. Want ik mag een gebruiksvoorwerp niet gebruiken? Ik ben benieuwd wat Apple voor mij gaat betekenen, maar afgaande op de berichten uit de winkel ben ik momenteel best wel erg teleurgesteld.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Abbadon schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:44:
Wat zijn de ervaringen hier met de loslatende scherm-coating op de rMBP's? Ik heb begin vorig jaar een nieuwe 15" rMBP gekocht en heb last van het schijnbaar veelvuldig voorkomende gebrek dat de anti-refelectiecoating van het scherm loslaat. Het begon een maand of twee geleden maar de laatste tijd gaat het er veel sneller af. Vandaag naar de winkel geweest waar ik 'm gekocht had en ik kreeg het advies een afspraak te maken bij een v.d. drie Apple stores, dat zal ik dan maar doen (hoewel ik een overeenkomst heb met de winkel, want daar gekocht).

Kreeg in de winkel (en op internet) al iets te horen over 'cosmetisch probleem, niet onder garantie', maar die vlieger gaat niet op natuurlijk; een anti-reflectielaag is functioneel en niet cosmetisch. Ook kreeg ik te horen dat Apple het vooralsnog schuift op de handen en vingers. Want ik mag een gebruiksvoorwerp niet gebruiken? Ik ben benieuwd wat Apple voor mij gaat betekenen, maar afgaande op de berichten uit de winkel ben ik momenteel best wel erg teleurgesteld.
http://www.staingate.org

Apple negeert het nog steeds, dus gewoon op je strepen gaan staan en zeggen dat je een consumer law claim wilt doen als ze bij jou ook weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ook ik heb last inmiddels last van een (minimaal) loslatende coating. Ding is nog geen 8 maanden oud. Heb mezelf toegevoegd aan de database van mensen met een loslatende coating op www.staingate.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Arthur-M. schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:04:
Ook ik heb last inmiddels last van een (minimaal) loslatende coating. Ding is nog geen 8 maanden oud. Heb mezelf toegevoegd aan de database van mensen met een loslatende coating op www.staingate.org.
In je signature staat dat je een 2013 MacBook hebt.

Maakt het probleem niet minder erg overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Pyrone89 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:36:
[...]

Kan toch? Waarschijnlijk een 2013 MacBook gekocht ergens halverwege 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Pyrone89 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:36:
[...]

Het is een late 2013 MacBook. Eind juli gekocht nét voor de refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Was benieuwd of hier iemand weet wanneer er nieuwe versies van de Macbook Pro serie verwacht worden.
Wil binnenkort een nieuwe MBP gaan aanschaffen (15 inch), maar is het je geld waard als er een paar weken/maanden later een nieuwe versie komt voor hetzelfde geld!?

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Ronnyrr schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:25:
Was benieuwd of hier iemand weet wanneer er nieuwe versies van de Macbook Pro serie verwacht worden.
Wil binnenkort een nieuwe MBP gaan aanschaffen (15 inch), maar is het je geld waard als er een paar weken/maanden later een nieuwe versie komt voor hetzelfde geld!?

Tips?
Dit topic even bekijken:
Aanschaf MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat je battery percentage pas daalt bijvoorbeeld na het kijken van een fullscreen video? Ik keek daarnet dus aflevering van iets op batterij en had in de 40%. Dan afgesloten en ik zag dat metertje dan versprong van 40 naar 30% in 1 keer. Was dus wel met een fullscreen programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 22:21
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:17:
Is het normaal dat je battery percentage pas daalt bijvoorbeeld na het kijken van een fullscreen video? Ik keek daarnet dus aflevering van iets op batterij en had in de 40%. Dan afgesloten en ik zag dat metertje dan versprong van 40 naar 30% in 1 keer. Was dus wel met een fullscreen programma.
Wellicht een goede verklaring dat als je full screen video kijkt, zulke onzinnige animaties en kleine veranderingen prima op pauze komen te staan om volledige resources toe te kennen aan hetgeen je dus echt op de voorgrond pushed. Wat heb je immers eraan als het OS moeite gaat stoppen in het controleren van de batterij meter wanneer iets full screen wordt getoond. Zolang deze maar tijdig aangeeft wanneer de batterij leeg Is, je ziet die indicator toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het OS de batterij wel controleert, maar gewoon de animatie om het aan te passen even uitstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustavson
  • Laatst online: 24-09 17:59
Ja ook gehad, na 2 jaar liet coating los van mijn rMBP 2012. Begon rondom camera (enige stukje dat niet door screenprotector werd gecovered). Uiteindelijk op meerdere plekken. Na enige discussie onder Apple care (uitbreiding tot 3 jaar) kosteloos scherm vervangen bij Apple store A'dam.
Abbadon schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:44:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ben voor een 2nd opinion naar de Apple Store in A'dam geweest en daar gaf men aan dat dit onacceptabel was en als ik 'm daar gekocht had het scherm in ieder geval eenmalig kostenloos zou worden vervangen. De 'genius' wist me ook te vertellen dat in alle gevallen waar het scherm was vervangen er volgens zijn ervaring niemand was teruggekomen (wat goed is om te horen).

Vandaag ga ik weer langs de Apple reseller waar ik 'm gekocht heb (icentre Utrecht) om dit dan maar definitief af te handelen. Ik ga ervan uit dat ze me gewoon behoorlijk helpen en ditmaal niet van alles in stelling brengen het mijn probleem te maken (wat ze de laatste keer nml. deden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Abbadon schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:53:
Ben voor een 2nd opinion naar de Apple Store in A'dam geweest en daar gaf men aan dat dit onacceptabel was en als ik 'm daar gekocht had het scherm in ieder geval eenmalig kostenloos zou worden vervangen. De 'genius' wist me ook te vertellen dat in alle gevallen waar het scherm was vervangen er volgens zijn ervaring niemand was teruggekomen (wat goed is om te horen).

Vandaag ga ik weer langs de Apple reseller waar ik 'm gekocht heb (icentre Utrecht) om dit dan maar definitief af te handelen. Ik ga ervan uit dat ze me gewoon behoorlijk helpen en ditmaal niet van alles in stelling brengen het mijn probleem te maken (wat ze de laatste keer nml. deden).
Hoe groot zijn jouw stains? Mijn stains zijn nog minimaal dus waarschijnlijk zijn mijn kansen dat het scherm vervangen wordt klein. Overigens heb ik mijn MBP in Thailand gekocht. Ik hoop niet dat dat problemen op gaat leveren (er is immers wereldwijde garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Zijn hier ook ZZPers?

Ben nog altijd aan het twijfelen tussen de 13 en 15 inch! Maar nu heb ik een financiële meevaller in mijn eigen bedrijf, wat is een beter investering in mijn eigen bedrijf? €1700 of 2200 voor een laptop/werkpaard/manusje van alles.

Met de 15inch die is wel een stuk sneller, meer bang for buck, meer future proof? (de 13 inch heeft wel een update gehad, de 15 inch nog niet) al denk ik dat 13 inch ook nog altijd prima is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
De vraag is meer; waar ga je de MacBook voor gebruiken? Veel onderweg? Grafisch werk? Programmeren? ...

Voor veel mensen is een manusje van alles alleen maar browsen, netflixen, mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

SquareOne schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:14:
De vraag is meer; waar ga je de MacBook voor gebruiken? Veel onderweg? Grafisch werk? Programmeren? ...

Voor veel mensen is een manusje van alles alleen maar browsen, netflixen, mailen.
3 dagen in de week op kantoor waar ik hem gebruik voor word (pages), excel (numbers) en een beetje indesign/photoshop.

Voor thuiswerk/gebruik heb ik nog een iMac uit eind 2009, maar die is ook niet heel snel meer. Vroeger werkte ik alleen maar op de 15 inch (ook tijdens studie) en dat ging prima. Ik had toen de 15 inch boven de 13 inch verkozen omdat ik geen zin had in een extern scherm.

Voor mij eigen bedrijf doe ik dus veel onderzoek, recepten schrijven, indesign in kleine mate. Dan is mobiel wel handig, laptop in de keuken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Net even bij de lokale Apple reseller geweest. Ze hebben nog nooit van staingate of een loslatende anti-reflectie coating gehoord. 8)7
Ze gaan contact opnemen met hun servicecentre. Maandag krijg ik een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Aight! schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:26:
[...]

3 dagen in de week op kantoor waar ik hem gebruik voor word (pages), excel (numbers) en een beetje indesign/photoshop.

Voor thuiswerk/gebruik heb ik nog een iMac uit eind 2009, maar die is ook niet heel snel meer. Vroeger werkte ik alleen maar op de 15 inch (ook tijdens studie) en dat ging prima. Ik had toen de 15 inch boven de 13 inch verkozen omdat ik geen zin had in een extern scherm.

Voor mij eigen bedrijf doe ik dus veel onderzoek, recepten schrijven, indesign in kleine mate. Dan is mobiel wel handig, laptop in de keuken, etc.
Qua power gaat dat gewoon op zowel de 13" als 15" makkelijk lukken. Photoshoppen op 13" gaat prima, allee mis je dan wellicht inderdaad wat schermruimte. Wellicht is een 13" met extern scherm een optie voor op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Aight! schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:10:
Zijn hier ook ZZPers?

Ben nog altijd aan het twijfelen tussen de 13 en 15 inch! Maar nu heb ik een financiële meevaller in mijn eigen bedrijf, wat is een beter investering in mijn eigen bedrijf? €1700 of 2200 voor een laptop/werkpaard/manusje van alles.

Met de 15inch die is wel een stuk sneller, meer bang for buck, meer future proof? (de 13 inch heeft wel een update gehad, de 15 inch nog niet) al denk ik dat 13 inch ook nog altijd prima is...
Ja, ik ben in 2014 zelf voor de basis 15" gegaan: standaard 16GB RAM en de snellere processor zijn het waard.

Als ik onderweg ben is het 15" scherm fijn om op te werken en thuis heb ik er 2 schermen aan hangen.

Het enige waar ik spijt van heb is de 256GB HDD, door alle Photoshop bestanden (en m'n eigen iPhoto library) is ie te snel vol en een externe hardeschijf is niet altijd fijn, 512GB is wel een aanrader, extern is later altijd vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Thnx voor de reacties!

Ik weet denk ik wel welke ik ga halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Arthur-M. schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:34:
[...]

Hoe groot zijn jouw stains? Mijn stains zijn nog minimaal dus waarschijnlijk zijn mijn kansen dat het scherm vervangen wordt klein. Overigens heb ik mijn MBP in Thailand gekocht. Ik hoop niet dat dat problemen op gaat leveren (er is immers wereldwijde garantie).
Het zit rond het hele scherm, maar links onderin en rondom de camera is het 't ergst:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ebyBlKKu7UOxgTF5RYZX3pJ8/full.jpg

Gisteren weggebracht en hij gaat naar het servicecentrum. Zal zo'n twee weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:23
Hoi!

Vannacht wilde ik mijn MacBook (pro, mid 2014 en nog niet eens 2 a 3 maanden oud) opnieuw opstarten. Toen ik 'm aan wilde zetten gaf mijn MacBook geen kik. Hij leeft nog steeds niet, nvram resetten dmv toetsencombi werkt niet, 30 seconden aan/uit-knop werkt ook niet. Ik heb pas vanavond een afspraak bij de Apple store Leidseplein. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Laatst online: 09:39
Gekke vraag. Welk toetsenbord indeling wordt er vaak gekozen?
Nl? Of eng? Of us intl?
Voors en of tegens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
Andre_J schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:30:
Gekke vraag. Welk toetsenbord indeling wordt er vaak gekozen?
Nl? Of eng? Of us intl?
Voors en of tegens?
Ik heb zelf NL, maar vind US feel fijner vanwege de lange enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:09
Ik heb US gekozen met bovenstaande reden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door asterisk op 10-05-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Laatst online: 24-05-2023
Arthur-M. schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:43:
Net even bij de lokale Apple reseller geweest. Ze hebben nog nooit van staingate of een loslatende anti-reflectie coating gehoord. 8)7
Dé reden dat ik nooit meer in winkels om advies ga vragen: na 5 minuutjes internetten weet je al meer dan 95% van die nitwits :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

karimmm schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:24:
Hoi!

Vannacht wilde ik mijn MacBook (pro, mid 2014 en nog niet eens 2 a 3 maanden oud) opnieuw opstarten. Toen ik 'm aan wilde zetten gaf mijn MacBook geen kik. Hij leeft nog steeds niet, nvram resetten dmv toetsencombi werkt niet, 30 seconden aan/uit-knop werkt ook niet. Ik heb pas vanavond een afspraak bij de Apple store Leidseplein. Iemand een idee?
Logic board naar de knoppen. Althans, ik had precies hetzelfde na 2 maanden gebruik. Wilde niet meer aan. Geen kik of niets.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 20-09 10:57
Aight! schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:10:
Zijn hier ook ZZPers?

De drempel voor de investeringsaftrek is € 2.300. Met de 15 inch versie zit je daar al bijna aan. Als je de drempel haalt, krijg je 28% van de investering in mindering op je belastbaar bedrag. Als je in de 52% schijf zit, heb je de upgrade bijna gratis ;-).

Als je met de keuze van de 13 inch de drempel ook had gehaald, dan is het voordeel uiteraard een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:23
Sircuri schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:25:
[...]

Logic board naar de knoppen. Althans, ik had precies hetzelfde na 2 maanden gebruik. Wilde niet meer aan. Geen kik of niets.
Ben langs de Apple Store Leidseplein geweest. Er is blijkbaar vocht in geweest, echter kan ik mij niet herinneren dat ik een glaasje ofzo overheen heb laten vallen. In ieder geval fijn dat ik 1252 euro mag neerleggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
karimmm schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:50:
[...]

Ben langs de Apple Store Leidseplein geweest. Er is blijkbaar vocht in geweest, echter kan ik mij niet herinneren dat ik een glaasje ofzo overheen heb laten vallen. In ieder geval fijn dat ik 1252 euro mag neerleggen!
Lol, absurde bedragen. Daarvan kan je een nieuwe kopen.

Heb een hoogleraar gehad die ons eens liet zien dat Apple €1100 wilde rekenen voor simpelweg een kapot kabeltje (factuur + de oude kabel en nieuwe kabel die een iFixit achtig bedrijf had geplaatst waarna het weer perfect werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Als er je echt zelf geen vochtschade hebt veroorzaakt dan zou ik toch even voet bij stuk houden. Je gelijk krijgen is soms moeilijk maar in dit geval kan het alleen maar lonen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

[...]

Hebben ze bewijs? Nee? Dan moeten ze het gewoon vervangen... Hebben ze overduidelijk bewijs van wel tja... dan is er niet onderuit te komen denk ik...
Pagina: 1 ... 90 ... 128 Laatste