Ik heb een half jaar geleden ook een Thunderbolt Display gekocht bij m'n MacBook Pro, met dezelfde overweging als Tom.
De prijs vind ik geen bezwaar, de glanzende afwerking ook niet en de hoogte is nu al perfect. Wel vind ik het heel vervelend dat er zo weinig pc's zijn met Thunderbolt. Op laptopgebied een enkele Lenovo en een paar HP's. Voor desktops moet je naar zelfbouw met keuze uit een handjevol Asus-moederborden. Dan is nog wel een (nergens in Nederland leverbare) pcie-kaart noodzakelijk voordat je daadwerkelijk een Thunderbolt-uitgang kunt gebruiken. Ik heb al een zak geld klaarstaan voor de eerste leverancier die een actieve (mini-) Displayport naar Thunderbolt-adapter maakt. Dan zet ik zelfs ook nog mijn weerzin tegen third-party adaptertjes en extra kabeltjes aan de kant.
Een audio-uitgang was trouwens ook welkom geweest. Niet iedereen vindt het blikkerige geluid uit de Thunderbolt Display voldoende.
Ik wil geen andere monitor. Af en toe kijk ik of er al een alternatief is, met dezelfde uitstraling, maar ik ben nog geen monitor met een glasplaat en een mooie achterkant (bureau staat voorlopig in de woonkamer) tegengekomen.
Momenteel overweeg ik zelfs om een goedkope monitor in de kast te zetten zodat ik die er af en toe bij kan pakken als ik op een Windows-pc wil werken.
[
Voor 6% gewijzigd door
Canaria op 20-05-2015 23:19
]