• EHD
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 08:55

EHD

Hoi Rob, heb ik niet geheel toevallig vandaag in een drukke APR gedaan. Na een kleine 10 minuten uitproberen zie ik wel iets van de UI lag maar 10 minuten is te kort om te oordelen of het storend is of wellicht wel onwerkbaar. Snap dat dit persoonlijk is, maar was benieuwd naar de ervaringen hier.

Batterijduur testen en het installeren van bv. RDM om non-HiDPI te vergelijken met de MBA (ik begrijp dat dit de UI lag zou oplossen?) was helaas niet mogelijk...

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:49
Ik heb op moment Yosemite draaien. ik krijg aardig wat lag bij desktop switchen en expose openen. Heb nu transparantie uitgezet en alle lag is weg :)

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
actionInvoke schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:26:
Hoe makkelijk is het om Windows 7 en eOS (ubuntu) multiboot op een macbook pro te installeren? Ik zit te overwegen om er 1 aan te schaffen maar dat hangt af van hoe gebonden ik ben aan osx. Ik koop hem dus voor de hardware overwegingen, niet voor de software (omdat ik met korting kan kopen).
Houdt er wel rekening mee dat op de late 2013 en later retina modellen windows 7 niet ondersteund wordt, alleen 8 of hoger. Of dit ook betekend dat het niet werkt durf ik niet te zeggen maar de bootcamp utility accepteert voor die modellen ook geen windows 7 ISO's.

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
erik23 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:12:
[...]

Houdt er wel rekening mee dat op de late 2013 en later retina modellen windows 7 niet ondersteund wordt, alleen 8 of hoger. Of dit ook betekend dat het niet werkt durf ik niet te zeggen maar de bootcamp utility accepteert voor die modellen ook geen windows 7 ISO's.
Huh? Ik heb een late 2013 en heb daar met hulp van de Bootcamp utility gewoon Windows 7 op kunnen zetten. Of is hier onlangs iets in gewijzigd?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Iemand ervaring met cover stickers? De zilvergrijze cover is erg clean, maar het mag gerust wat vrolijker :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Laatst online: 21-09 21:05
Tjoekie schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:19:
[...]

Huh? Ik heb een late 2013 en heb daar met hulp van de Bootcamp utility gewoon Windows 7 op kunnen zetten. Of is hier onlangs iets in gewijzigd?
Ik heb het idee dat er iets gewijzigd is want nu heb ik inderdaad de optie wel. Werkt het ook goed met betrekking tot scaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56

vooghel

Cunning linguist

Petervanakelyen schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:02:
Iemand ervaring met cover stickers? De zilvergrijze cover is erg clean, maar het mag gerust wat vrolijker :)
Het Stickers-op-je-Apple topic :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:11
Even snel tussendoor, wat was ook alweer die eBay verkoper uit de UK die ook Macbooks verkocht.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 22:39
Ik heb een oude iPod dock speaker omgevormd tot bluetooth speaker met een Auris FreeDa. Met iPhone en bluetooth kan ik uren naar muziek luisteren zonder storingen. Als ik met mijn Macbook Pro Late 2011 verbind met bluetooth en muziek afspeel, dan gaat het enkele minuten goed en dan krijg ik gestotter, music drops, gekraak enz.

De router al ingesteld op "bluetooth coexistence mode" om interferentie te vermijden, maar op iPhone gaat het wél goed dus ik denk dat de oorzaak vooral bij de macbook ligt. Als de muziek weer begint weg te vallen dan zet ik wifi eens uit op de macbook en muziek wordt onmiddellijk weer beter! Dus de wifi-chip stoort misschien de bluetooth chip :( ? Iemand ervaring met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
erik23 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:12:
[...]

Ik draai hier met Parallels Windows 8 en dat lijkt tot nu toe ook prima te werken.

Ik heb nog wel een vraag: Ik moet nog wel eens via ethernet verbinden met o.a. PLC's. Iemand ervaring hoe ik die in Parallels in W8 krijg onder OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een imac. Heb altijd windows gedraaid, dus moet nog even wennen en leren.
Mijn vraag: standaard is quicktime player geïnstalleerd. Alleen dit programma "opent" niet echt. verschijnt wel in dock. door links te klikken krijg je submenu maar met alleen de keuzes om wat op te nemen (foto, video, geluid). Heb ik iets gemist, want dit is niet de quick time player die ik ken om films af te spelen. Iemand ervaring om " originele" quicktime player erop te krijgen?
Daarnaast kan ik nog niet mijn "video_ts" en " iso" bestanden afspelen voor films. We heeft ervaring en kan adviseren welk programma voor " niet apple format" ik het beste kan gebruiken.
alvast dank voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:29

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand toevallig een magsafe 2 te leen of een verloopje van magsafe 1 naar 2? De mijne doet nu echt niets meer en ik zit dadelijk zonder stroom :'( (in de buurt van enschede)

Zal wel weer een leuk getouwtrek worden om garantie te krijgen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:22
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:29:
Heb sinds kort een imac. Heb altijd windows gedraaid, dus moet nog even wennen en leren.
Mijn vraag: standaard is quicktime player geïnstalleerd. Alleen dit programma "opent" niet echt. verschijnt wel in dock. door links te klikken krijg je submenu maar met alleen de keuzes om wat op te nemen (foto, video, geluid). Heb ik iets gemist, want dit is niet de quick time player die ik ken om films af te spelen. Iemand ervaring om " originele" quicktime player erop te krijgen?
Daarnaast kan ik nog niet mijn "video_ts" en " iso" bestanden afspelen voor films. We heeft ervaring en kan adviseren welk programma voor " niet apple format" ik het beste kan gebruiken.
Ik zelf gebruik gewoon VLC player voor films werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 19:54

page404

Website says no

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:29:
Heb je de Quicktime Player geopend? Ik heb dan wel Yosemite, maar ik krijg gewoon de optie Open Bestand/Open Locatie in het menu. Voor de andere bestandsformaten zou ik gewoon VLC gebruiken.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

MPlayer X is ook wel een fijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

page404 schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:46:
[...]

Heb je de Quicktime Player geopend? Ik heb dan wel Yosemite, maar ik krijg gewoon de optie Open Bestand/Open Locatie in het menu. Voor de andere bestandsformaten zou ik gewoon VLC gebruiken.
Ik heb laatste iOS versie 10.9.4. Er is nog geen update beschikbaar (yosemite; ik dacht dat deze pas in najaar kwam). Ik krijg niet meer in beeld als eerder aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackspeedy schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:45:
[...]

Ik zelf gebruik gewoon VLC player voor films werkt erg goed.
Dank voor reactie. ik ben nog niet helemaal into thema, maar is er ook vlc voor mac beschikbaar. kom niet verder dan een te downloaden windowsversie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
VLC media player for Mac OS X :)

[ Voor 28% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-09-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:21
Ik dacht wel met een 128GB SSD uit de voeten te kunnen, maar helaas. Het is nu al passen en meten met grote softwarepakketten, ik had dus beter iets meer kunnen uitgeven bij de aanschaf.
Maar okee, ik kan op het internet genoeg vinden over 3rd party SSD's voor iets oudere modellen enkel zit ik zelf met een 13" rMBP uit 2014. Is er al iets bekend over het vervangen van SSD's van de 2014 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 14:38
oddish2211 schreef op zondag 14 september 2014 @ 19:45:
Ik dacht wel met een 128GB SSD uit de voeten te kunnen, maar helaas. Het is nu al passen en meten met grote softwarepakketten, ik had dus beter iets meer kunnen uitgeven bij de aanschaf.
Maar okee, ik kan op het internet genoeg vinden over 3rd party SSD's voor iets oudere modellen enkel zit ik zelf met een 13" rMBP uit 2014. Is er al iets bekend over het vervangen van SSD's van de 2014 modellen?
Genoeg om het na te doen. Je zal alleen op zoek moeten naar een vervangende SSD in dat formaat, en ik denk niet dat je daar veel keus in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ligt het aan de scaling of zijn de emoticons op Tweakers nog niet retina? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Petervanakelyen schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:10:
Ligt het aan de scaling of zijn de emoticons op Tweakers nog niet retina? :p
Ik denk het laatste. Bij mij zijn ze ook niet helemaal scherp. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hik ook tegen de SSD aan, maar ik heb 256. De upgrade naar 480 is dus niet echt (financieel) interessant voor mij. Zonder het hele topic door te moeten splitten, is er al iets bekend wanneer de nieuwe generatie retina Macbook Pro's uitkomen? Mooi moment om over te stappen naar een 512gb moment.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Hier met de 256GB SSD, en tjah... het is soms wel wat krap.
zit er aan te denken om er een 128GB SD kaartje in te jagen.

dat wilt nog wel denk ik, idee voor de andere mensen hier?

Overigens, mijn MBP Retina ( late 2013 ) draait gewoon Win7 in laars-kamp :-)
Zit er wel aan te denken om Windows 8.1 er op te gooien.

Ook voor hierboven, PLC's en dergelijk...
gaat in mijn ervaring prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:18:
Ik hik ook tegen de SSD aan, maar ik heb 256. De upgrade naar 480 is dus niet echt (financieel) interessant voor mij. Zonder het hele topic door te moeten splitten, is er al iets bekend wanneer de nieuwe generatie retina Macbook Pro's uitkomen? Mooi moment om over te stappen naar een 512gb moment.
Vorig jaar was dat oktober als ik het me goed herinner, grote kans dat dat dit jaar weer zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xantios;
das een hele goede tip, zelf nog niet eens aan gedacht. Moet wel zeggen dat ik dat slot regelmatig gebruik om nieuwe muziek op mijn sd kaarten te zetten die ik gebruik om mee te dj'en, maar an sich is dat niet echt een probleem verder.

@Scrtz;
Thanks, ik wacht nog wel een maandje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Scrtz schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:23:
[...]

Vorig jaar was dat oktober als ik het me goed herinner, grote kans dat dat dit jaar weer zo is.
Het is 47 dagen sinds de vorige update van de Retina MBP. (http://buyersguide.macrumors.com/#Mac)
Lijkt me niet waarschijnlijk dat ze in oktober weer geüpdatet gaan worden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Xantios schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:23:

Top, bedankt. Maar even langs de winkel om zo'n verloopje te halen.

Wat zijn jullie ervaringen trouwens met de Magic Mouse? Als ik die plaatjes zo zie ben ik nog niet echt verkocht, maar ik zoek nog wel een chique bluetooth muis voor mijn Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

Nitai

Live the life you love.

Cyleo schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:55:
[...]

Wat zijn jullie ervaringen trouwens met de Magic Mouse? Als ik die plaatjes zo zie ben ik nog niet echt verkocht, maar ik zoek nog wel een chique bluetooth muis voor mijn Mac.
Moet het perse bluetooth zijn? Ik heb mijn Magic Mouse ingeruild voor een lossen trackpad (voor thuis) en een Logitech Performance MX muis. Werkt met ene usb ontvangertje en zeer fijn.
pricewatch: Logitech Performance Mouse MX

[ Voor 10% gewijzigd door Nitai op 15-09-2014 12:58 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:55:
[...]

Magic Mouse ervaar ik als erg fijn! Zeker een aanrader, lang niet de goedkoopste, maar door alle functies, gesture-control, zeker waard naar mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Great, blijkbaar zit er echt maar 1 jaar garantie op die laders. Dit omdat men het als accessoires beschouwd en deze dus meer gebruikt worden :/
Ik moet maar langs de mycom om het daar te laten inspecteren. Na wat door gepraat te hebben kan ik gelukkig ook terecht bij een icenter (valt onder de zelfde groep). Naja dat word dus pas volgende week. Heb maar een nieuwe besteld bij de Wehkamp, daar waren ze het goedkoopst en word het morgen wel geleverd :D
Mocht het alsnog onder garantie vallen heb ik er 1 op reserve :)
[Edit]
Ik had in mn vorige post toch aangeven Tim Cook te mailen?
Dus ik had zojuist de Ierse ondersteuning van Apple aan de telefoon :+ Dus blijkbaar gebeurd er wel wat met dat mail adres. Of het Tim zelf was die het heeft doorgestuurd weet ik niet maar gaaf is het wel :D

Niet dat het wat oploste maar ik heb nu iig een mail adres van iemand in Ierland waar ik nu mee aan het mailen ben.

[ Voor 33% gewijzigd door HaterFrame op 15-09-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-09 15:23
Misschien had je beter Steve Jobs kunnen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

En dit slaat waar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Mijn zwager heeft vandaag zn nieuwe MacBook Pro 13" retina opgehaald (via de Online Apple Store) en heeft na een half uur werken er een kop koffie over laten vallen. De MacBook viel direct uit en nu hebben ze hem op de kop neergelegd om schade te beperken en te laten drogen.

Wat zijn de opties om dit op te lossen? Kun je met een stofzuiger proberen de koffie eruit te zuigen? Ik reageer later even ga zo weg maar heb ze wel verteld dat ze hem de komende dagen niet aan mogen doen.

En valt zoiets normaal onder de inboedel verzekering van je woning? (ABN hebben ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bigg Balls schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:19:
Mijn zwager heeft vandaag zn nieuwe MacBook Pro 13" retina opgehaald (via de Online Apple Store) en heeft na een half uur werken er een kop koffie over laten vallen. De MacBook viel direct uit en nu hebben ze hem op de kop neergelegd om schade te beperken en te laten drogen.

Wat zijn de opties om dit op te lossen? Kun je met een stofzuiger proberen de koffie eruit te zuigen? Ik reageer later even ga zo weg maar heb ze wel verteld dat ze hem de komende dagen niet aan mogen doen.

En valt zoiets normaal onder de inboedel verzekering van je woning? (ABN hebben ze).
Je kan de laptop in de rijst leggen voor een paar dagen, kijken of dat baat maar het klinkt in ieder geval al niet goed.

Inboedelverzekering heb ik geen verstand van, maar ik denk dat dat nog wel eens moeilijk kan zijn als je een factuur inlevert van enkele dagen oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ABN gewoon even bellen :?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 16:44

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Het ligt er natuurlijk aan wat voor een verzekering hij heeft afgesloten, al wordt bij vochtschade door een omvallende beker volgens mij bijna nooit iets vergoed.

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Niet online

Ik heb mijn eerste Macbook Retina ook om zeep geholpen, door er Milk&Fruit overheen te gooien 8)7
Uiteindelijk heeft onze inboedel alles (+ meer) vergoed, dus heb meteen een nieuwe kunnen kopen :D

Het was trouwens geen ABN inboedel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:06

OMX2000

By any means necessary...

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:18:
Ga als je het geld er voor hebt aub voor de 1 TB, naast dat je meer ruimte hebt is hij ook nog eens een stuk sneller.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik heb sinds vanochtend last van freezes. Van zodra ik in Safari iets open dat gebruik maakt van Flash, hangt alles (niet alleen Safari) voor ongeveer 10 tot 15 seconden.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6LIAQzym3Bc]

Ondertussen heb ik:

• Flash verwijderd met de Adobe Uninstaller -> geen resultaat
• Cache/cookies verwijderd -> geen resultaat
• Addons disabled -> geen resultaat
• Chrome getest -> werkt prima

Er valt niet te werken met Safari op deze manier. Bizar genoeg werkte alles gisterenavond nog prima.

[ Voor 52% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-09-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
ankhie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:36:
[...]

Je hebt verschillende mogelijkheden voor docks.
* Een thunderbolt break-out box achtig iets van Belkin.
* Een coming soon product van Hengedocks

Voor een Macbook uit het buitenland kan je het beste dit topic raadplegen.

Op een refurbished model van Apple zou je ook gewoon AppleCare moeten kunnen krijgen.
Dank je voor de informatie. Die hengedock ziet er het meest elegant uit maar doet in feite niets aan het aantal aansluitingen. Die belkin is wel erg duur.

Ik vroeg mij af of iemand mij kan uitleggen hoe dat nu precies met thunderbolt werkt; bij de nieuwe type macbook pro's heb je slechts 2 thunderbolt aansluitingen. Kun je deze daisychainen? De enige verloopkabels die ik zie zetten 1 op 1 over. Kun je bijvoorbeeld 2 DVI schermen op 1 thunderbolt aansluiten? Excuses als dit al eerder gevraagd is alvast _/-\o_

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Petervanakelyen schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:22:
Ik heb sinds vanochtend last van freezes. Van zodra ik in Safari iets open dat gebruik maakt van Flash, hangt alles (niet alleen Safari) voor ongeveer 10 tot 15 seconden.

[video]

Ondertussen heb ik:

• Flash verwijderd met de Adobe Uninstaller -> geen resultaat
• Cache/cookies verwijderd -> geen resultaat
• Addons disabled -> geen resultaat
• Chrome getest -> werkt prima

Er valt niet te werken met Safari op deze manier. Bizar genoeg werkte alles gisterenavond nog prima.
Flash 15 (de laatste beta geloof ik, weet niet zeker of het 15 is trouwens) verhielp dit bij me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Laatst online: 28-09 11:04

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Spam schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:00:
[...]

Dank je voor de informatie. Die hengedock ziet er het meest elegant uit maar doet in feite niets aan het aantal aansluitingen. Die belkin is wel erg duur.

Ik vroeg mij af of iemand mij kan uitleggen hoe dat nu precies met thunderbolt werkt; bij de nieuwe type macbook pro's heb je slechts 2 thunderbolt aansluitingen. Kun je deze daisychainen? De enige verloopkabels die ik zie zetten 1 op 1 over. Kun je bijvoorbeeld 2 DVI schermen op 1 thunderbolt aansluiten? Excuses als dit al eerder gevraagd is alvast _/-\o_
2 DVI schermen op 1 thunderbolt aansluiting is mogelijk mits je het juiste kastje ertussen zet. Je hebt niet 1 thunderbolt kabel waar aan het einde 2 DVI aansluitingen op zitten als dat is wat je bedoelt. Voor meerdere apparaten via thunderbolt kom je altijd uit bij daisy chainen of break-out boxes zoals bijv. de Belkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ankhie schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:40:
[...]

2 DVI schermen op 1 thunderbolt aansluiting is mogelijk mits je het juiste kastje ertussen zet. Je hebt niet 1 thunderbolt kabel waar aan het einde 2 DVI aansluitingen op zitten als dat is wat je bedoelt. Voor meerdere apparaten via thunderbolt kom je altijd uit bij daisy chainen of break-out boxes zoals bijv. de Belkin.
Ok en hoe ziet dat daisychainen eruit? Moet ik dus aparte thunderbolt displays met in/out poorten gaan kopen?

Verder; zijn er inmiddels ook externe videokaarten via thunderbolt die werken met apple? Ik zie van alles voorbij komen maar nog niets zo out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xantios schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:23:

Dit al gezien?

http://www.apparata.nl/ni...t-512gb-opslagruimte-9217

Als die voor een zachter prijsje komt zou dat toch wel heel lekker zijn. Wat me dan overigens ook doet afvragen waarom we in godsnaam nog SSD's nodig hebben, als het ook al op zulke kleine dingetjes past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:23:
[...]

Wat me dan overigens ook doet afvragen waarom we in godsnaam nog SSD's nodig hebben, als het ook al op zulke kleine dingetjes past?
Omdat SSD's tig keer sneller zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:23:
[...]

Dit al gezien?

http://www.apparata.nl/ni...t-512gb-opslagruimte-9217

Als die voor een zachter prijsje komt zou dat toch wel heel lekker zijn. Wat me dan overigens ook doet afvragen waarom we in godsnaam nog SSD's nodig hebben, als het ook al op zulke kleine dingetjes past?
Zou vooral geen conclusies trekken over iets waar je blijkbaar geen verstand hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Niet online
Spam schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:34:
[...]

Ok en hoe ziet dat daisychainen eruit? Moet ik dus aparte thunderbolt displays met in/out poorten gaan kopen?
Er zijn inderdaad monitoren die je kunt daisy chainen via Thunderbolt.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart is daar een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
pettenstein schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:44:
[...]

Er zijn inderdaad monitoren die je kunt daisy chainen via Thunderbolt.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart is daar een voorbeeld van.
Ok, ik kon geen specifieke thunderbolt displays vinden in pricewatch maar klaarblijkelijk is display poort hetzelfde? Kan je die dan bijvoorbeeld ook daisychainen met een thunderbolt->ethernet adapter? Is er een beperking aan daisychainen via thunderbolt? Ik ben een n00b in dit soort dingen dus excuus als ik domme vragen stel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Niet online
Spam schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:11:
[...]

Ok, ik kon geen specifieke thunderbolt displays vinden in pricewatch maar klaarblijkelijk is display poort hetzelfde? Kan je die dan bijvoorbeeld ook daisychainen met een thunderbolt->ethernet adapter? Is er een beperking aan daisychainen via thunderbolt? Ik ben een n00b in dit soort dingen dus excuus als ik domme vragen stel 8)7
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat kan, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk zou je wel twee van dergelijke monitoren achter een Thunderbolt schijf kunnen hangen (die daisy chainen ondersteunt).
Ik heb dit plaatje gevonden: Afbeeldingslocatie: http://www.displayport.org/wp-content/uploads/2013/07/Display-Res-Photo.jpg
Let wel op dat dat dus de limieten zijn van Display Port 1.2. Daar kunnen nog limieten van de GPU bovenop komen.

http://www.displayport.or...ingle-displayport-output/

Update:
Ok, blijkbaar laat Apple weer een steekje vallen. OS X ondersteunt blijkbaar nog geen DP 1.2. Je gaat dus nog geen Display Port kunnen daisy chainen.
https://discussions.apple.com/thread/4740489

[ Voor 9% gewijzigd door pettenstein op 16-09-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
pettenstein schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:25:
[...]

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat kan, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk zou je wel twee van dergelijke monitoren achter een Thunderbolt schijf kunnen hangen (die daisy chainen ondersteunt).
Ik heb dit plaatje gevonden: [afbeelding]
Let wel op dat dat dus de limieten zijn van Display Port 1.2. Daar kunnen nog limieten van de GPU bovenop komen.

http://www.displayport.or...ingle-displayport-output/

Update:
Ok, blijkbaar laat Apple weer een steekje vallen. OS X ondersteunt blijkbaar nog geen DP 1.2. Je gaat dus nog geen Display Port kunnen daisy chainen.
https://discussions.apple.com/thread/4740489
Ok, inmiddels zelf ook wat wiki's ingedoken. Ingewikkeld allemaal hoor. Wordt er niet echt overzichtelijker op :(

Wat vreemd is dat Thunderbolt 2 weldegelijk DP1.2 erin heeft zitten. Alleen het daisychainen wordt dus niet doorgelaten of zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Niet online
Hopelijk fixed Apple dit probleem in Yosemite. Ze zijn namelijk ook aan 4K aan het werk, dus misschien gaat DP 1.2 er dan ook in :)

Denk er zelf namelijk ook over dit te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
pettenstein schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:52:
Hopelijk fixed Apple dit probleem in Yosemite. Ze zijn namelijk ook aan 4K aan het werk, dus misschien gaat DP 1.2 er dan ook in :)

Denk er zelf namelijk ook over dit te gaan doen.
mja...Ik twijfel nog steeds over de overstap naar een macbook pro 13.3", met name rondom docking. Ik heb nu een HP folio 9470m met een docking station, 2 monitoren etc....maar ben windows nogal beu. Echter wil ik wel kunnen docken, 2 displays aansluiten, vast internet gebruiken etc. Verder wilde ik de videokaart via thunderbolt extern kan draaien zodat ik niet gelijk voor het duurste en zwaarste model macbook 15" met discrete graphics hoef te gaan. De externe videokaart zou vooral zijn om via bootcamp te kunnen gamen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Laatst online: 23:01
Ik heb op het punt gestaan om de MBP 15' te kopen maar de 250gb opslag gaat niet genoeg zijn. En €300 hieraan extra uitgeven is niet voor een student weggelegd.

Spijtig maar ik zal nog even moeten wachten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:04

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Zijn er meer mensen die de volgende problemen ervaren met alleen safari?

- Zoeken op google afbeeldingen duurt lang. Zoekopdracht in google zelf is erg snel, schakel ik over naar afbeeldingen dan mag ik toch zeker 20 seconden wachten, waarna vervolgens alles direct verschijnt.
- Bepaalde sites laden niet compleet. Bijvoorbeeld www.schoolveiling.nl. Als ik een advertentie aanklik zie ik alleen de titel, meer niet.

Ga ik bovenstaande situaties in Firefox doen, dan is alles zo snel als een trein!

Ik gebruik Safari 7.0.6 op een MBP Mid 2010 13,3". Samsung PRO 256GB SSD.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:05
@Spam, ik heb dat een keer met een vriend van mij geprobeerd op zijn mbpr 13.3" we hadden zon thunderbolt naar express adapter en van dat weer naar pcie. Het werkte. Maar daarmee is het ook allemaal gezegd. Als het werkt dan kon je prima een spelletje spelen, maar je hebt niet de volledige bandwith van de gpu dus daar stotter je ook weer mee. Ten tweede het was echt gigantisch storend dat je eerst uit moet doen aan moet sluiten en weer aan moet doen, daar kan je dan wel aan wennen. Maar dan komt probleem 2. Wij als Apple gebruikers zijn allebei gewend om de macbook in dockmodus te gebruiken, monitor kabels + muis en toetsenbord en gaan. Nu zit daar dan die thunderbolt kabel aan, wanneer we die er uit haalden kregen we meteen een blauw scherm. Ben je weer aan het opstarten enzo.
En we vonden het zeer irritant omdat we nog niet echt een behuizing hadden maar alles nog een beetje los op bureau enzo hadden liggen wanneer we dan iets aan tikkten hij ook alweer een blauw scherm gaf:P
Het is nog geen aanrader, ik zou dan zeggen je bent bijna net zo duur uit als je een mbpr met gpu aanschaft als wat wij allemaal hebben moeten aanschaffen om et werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:34:

- Zoeken op google afbeeldingen duurt lang. Zoekopdracht in google zelf is erg snel, schakel ik over naar afbeeldingen dan mag ik toch zeker 20 seconden wachten, waarna vervolgens alles direct verschijnt.
- Bepaalde sites laden niet compleet. Bijvoorbeeld www.schoolveiling.nl. Als ik een advertentie aanklik zie ik alleen de titel, meer niet.

Ga ik bovenstaande situaties in Firefox doen, dan is alles zo snel als een trein!

Van beide geen last. Heb je niet toevallig een extensie oid draaien? (2014 model MBP 13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Laatst online: 28-09 11:04

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Spam schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:34:
[...]

Verder; zijn er inmiddels ook externe videokaarten via thunderbolt die werken met apple? Ik zie van alles voorbij komen maar nog niets zo out of the box.
2x een Apple Display maar da's een dure hobby als je wil daisy chainen. Met de Dell monitoren schijnen nogal wat problemen te zijn zoals hierboven aangegeven ;)
Overigens zou je 1x HDMI out en 1x Thunderbolt --> DVI kabel kunnen gebruiken als alternatief. Heb je nog steeds een TB port over. Of kijken naar een 4K monitor (mits je een late 2013 model of later hebt met TB2). Heb je al die werkruimte maar dan op 1 monitor (oke, iets minder in de breedte maar meer in de hoogte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 13:18
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:34:

Ik heb hetzelfde, en als ik adblok pauzeer dan zie ik de advertentie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Niet online
Wauw. Dat komt dus door AdBlock. Goed om te weten, irriteer me al weken aan een trage Google image search!

• Smultie
  • Niet online
pettenstein schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:47:
Wauw. Dat komt dus door AdBlock. Goed om te weten, irriteer me al weken aan een trage Google image search!
Als iets fout gaat in je browser altijd eerst testen zonder adblock...

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:04

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ah :-) opzich best logisch, aangezien adblock alle afbeeldingen scant natuurlijk.
Bedankt voor de tips! :-)

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

• Spam
jctjepkema schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:04:
@Spam, ik heb dat een keer met een vriend van mij geprobeerd op zijn mbpr 13.3" we hadden zon thunderbolt naar express adapter en van dat weer naar pcie. Het werkte. Maar daarmee is het ook allemaal gezegd. Als het werkt dan kon je prima een spelletje spelen, maar je hebt niet de volledige bandwith van de gpu dus daar stotter je ook weer mee. Ten tweede het was echt gigantisch storend dat je eerst uit moet doen aan moet sluiten en weer aan moet doen, daar kan je dan wel aan wennen. Maar dan komt probleem 2. Wij als Apple gebruikers zijn allebei gewend om de macbook in dockmodus te gebruiken, monitor kabels + muis en toetsenbord en gaan. Nu zit daar dan die thunderbolt kabel aan, wanneer we die er uit haalden kregen we meteen een blauw scherm. Ben je weer aan het opstarten enzo.
En we vonden het zeer irritant omdat we nog niet echt een behuizing hadden maar alles nog een beetje los op bureau enzo hadden liggen wanneer we dan iets aan tikkten hij ook alweer een blauw scherm gaf:P
Het is nog geen aanrader, ik zou dan zeggen je bent bijna net zo duur uit als je een mbpr met gpu aanschaft als wat wij allemaal hebben moeten aanschaffen om et werkend te krijgen.
Hmm..dat is inderdaad teleurstellend. Toen ik initieel de ontwikkeling van Thunderbolt zag dacht ik "yes, eindelijk kun je die warme videokaart eruit laten!" maar de realiteit valt vies tegen :(
ankhie schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:36:
[...]
2x een Apple Display maar da's een dure hobby als je wil daisy chainen. Met de Dell monitoren schijnen nogal wat problemen te zijn zoals hierboven aangegeven ;)
Overigens zou je 1x HDMI out en 1x Thunderbolt --> DVI kabel kunnen gebruiken als alternatief. Heb je nog steeds een TB port over. Of kijken naar een 4K monitor (mits je een late 2013 model of later hebt met TB2). Heb je al die werkruimte maar dan op 1 monitor (oke, iets minder in de breedte maar meer in de hoogte)
Tjsa, laat nu net die HDMI aansluiting aan de ANDERE kant zitten waardoor de verticale henge dock niet gaat werken. wel jammer, het idee van Thunderbolt was daisychainen maar klaarblijkelijk gaat elke fabricant toch weer z'n eigen aanpassingen erop doen...

...standaarden |:(

Als apple inderdaad de enterprise markt wil betreden (zoals Tim Cook in een interview onlangs aangaf) dan moeten ze toch ook eens serieus hiernaar gaan kijken. Waarom maakt apple zelf geen docking station? De hele tijd naar een laptop scherm staren is echt niet goed voor je werkhouding hoor...

[ Voor 17% gewijzigd door Spam op 17-09-2014 09:54 ]

• RobV
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Spam schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:49:
[...]

Als apple inderdaad de enterprise markt wil betreden (zoals Tim Cook in een interview onlangs aangaf) dan moeten ze toch ook eens serieus hiernaar gaan kijken. Waarom maakt apple zelf geen docking station? De hele tijd naar een laptop scherm staren is echt niet goed voor je werkhouding hoor...
Enterprise -> Mac Pro

Je hebt dan ook een laptop gekocht, en geen iMac. Die hebben wel een goede werkhouding.

Voordat je reageert: ik ben het met je eens; t'is niet handig. En wanneer komen ze nou eens met een fatsoenlijke anti-diefstal? ik de Applestore liggen ze ook vast!

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• Spam
RobV schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:05:
[...]

Enterprise -> Mac Pro

Je hebt dan ook een laptop gekocht, en geen iMac. Die hebben wel een goede werkhouding.

Voordat je reageert: ik ben het met je eens; t'is niet handig. En wanneer komen ze nou eens met een fatsoenlijke anti-diefstal? ik de Applestore liggen ze ook vast!
Mac Pro is niet enterprise hoor ;) Mac Pro is een niche product voor video & audio editing.

Met enterprise bedoel ik de zakelijke markt met flexibele werkplekken en veel behoefte aan portabiliteit. In dat laatste doet Apple het uitermate goed; stabiele laptops, geen virussen, fantastische batterij tijd etc. Tim Cook geeft zelf ook aan dat ze die "space" niet veel aandacht hebben gegegeven. Vandaar hun samenwerking met IBM.

Tot die tijd is het kloten met kabels :?

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Apple is nooit de sterkste geweest in het land van accessoires, dat mogen anderen doen, helaas leveren die niet dezelfde eye for detail als Apple

• Spam
RobV schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:56:
Apple is nooit de sterkste geweest in het land van accessoires, dat mogen anderen doen, helaas leveren die niet dezelfde eye for detail als Apple
Nuja, sommige proberen het wel. Ik vind die Henge docks er wel mooi uitzien. Alleen moet Apple het technisch wel beter voor elkaar hebben want dit alles (thunderbolt, DP, daisychaining etc) is best truttig voor een dure laptop.

• SublimnAll
  • Laatst online: 24-05-2023
Iemand hier ervaring met het aansluiten van twee of drie 1440p monitors op hun 13" rMBPro?

Ik ken de technische limieten, ben vooral benieuwd of het in de praktijk een beetje lekker loopt.
Heb nu een late 2011 13" MBAir (4GB RAM, Intel HD3000) aangesloten op één Dell U2713HM. Loopt redelijk, totdat je veel tegelijk open gaat zetten en/of video gaat afspelen.

• Tjoekie
  • Niet online
Spam schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:49:
[...]
Apple heeft een docking station, er zit alleen een 27" beeldscherm aan vast. Maar dan heb je dus wel alles (beeld, geluid, USB, FireWire, Ethernet) lopen via 1 Thunderbolt kabel.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Tjoekie schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:52:
[...]

Apple heeft een docking station, er zit alleen een 27" beeldscherm aan vast. Maar dan heb je dus wel alles (beeld, geluid, USB, FireWire, Ethernet) lopen via 1 Thunderbolt kabel.
maar om er dan geen usb3 in te zetten, of een esata poortje voor dat bedrag... Ik ben superblij met mijn thunderbolt display, op zeker!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

SublimnAll schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:42:
Iemand hier ervaring met het aansluiten van twee of drie 1440p monitors op hun 13" rMBPro?

Ik ken de technische limieten, ben vooral benieuwd of het in de praktijk een beetje lekker loopt.
Heb nu een late 2011 13" MBAir (4GB RAM, Intel HD3000) aangesloten op één Dell U2713HM. Loopt redelijk, totdat je veel tegelijk open gaat zetten en/of video gaat afspelen.
Geen ervaring, maar het lijkt me praktisch onmogelijk voor een HD3000 om soepel een dergelijke hoeveelheid pixels aan te sturen. Het ding heeft vaak genoeg al moeite met zn eigen 13" retina schermpje.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 17-09-2014 13:37 ]

• Scrtz
Bosmonster schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:37:
[...]

Geen ervaring, maar het lijkt me praktisch onmogelijk voor een HD3000 om soepel een dergelijke hoeveelheid pixels aan te sturen. Het ding heeft vaak genoeg al moeite met zn eigen 13" retina schermpje.
Dat ligt niet zozeer aan de Intel Iris chip maar meer aan het softwarematige gebrek van mac OS X, de softwarematige schaling werkt nog niet helemaal perfect.

Theoretisch gezien is de Intel Iris er meer dan sterk genoeg voor, zeker op schermen die wel hun fysiek juiste resolutie gebruiken, ipv de softwarematige resoluties die de retinaschermen nodig hebben om werk- en leesbaar te blijven.

• SublimnAll
  • Laatst online: 24-05-2023
[...]

Zolang je het bij internetten, simpel programmeren of Office werk houdt gaat het allemaal wel :P

Maar ik overweeg dus de overstap naar de nieuwste 13" rMBPro, omdat ik verlang naar de mogelijkheid om (soepel!) twee of drie 1440p monitors aan te kunnen sturen. De enige dingen die me nog tegenhouden, zijn:
  • loopt dat wel soepel op de ingebouwde chip van de rMBPro, of wil je dan eigenlijk de 15" met GPU?
  • vergeleken met de MBAir, is de 13" rMBPro toch net een tikje...zwaar. Het klinkt enorm verwend, maar het overschrijdt voor mij net de grens van "ultralicht" naar "licht".

• Xantios
dat hele daisychainen werkt in OS X inderdaad voor geen meter, ik kan de chain in Windows ( Bootcamp ) prima aan duwen. draait als een zonnetje ! :-)

Echter, OS X vind het grappig om het spul te clonen.
ik gok dat de driver het niet helemaal lekker onder de knie heeft.

Getest met een Dell Ultrasharp U29 en een LG 25" geen idee welk type ( momenteel in buitenland, dus geen dat bij de hand )

2x 21:9 via DC lijkt me bijzonder tof , dus hopen dat OS X 10.10 het beter regelt >,<

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
[...]

In de 13" Retina zit een Intel Iris (HD5100) en die kan het retina scherm prima aansturen hoor. Bij de 4000 serie was dat inderdaad wel anders. :|

• 6pack15
  • Laatst online: 08:27
Ik zat gisteren borderlands 2 te spelen op m'n 15 mbpr 2014 en toen ik stopte zag ik dat mijn batterij op 4% stond. Dit zou betekenen dat hij +/- 0% heeft opgeladen tijdens het gamen (aan de stroom gezet toen hij bijna leeg was tijdens het gamen), klopt dit? Ik kan hier niks over vinden op Google.

[ Voor 12% gewijzigd door 6pack15 op 18-09-2014 09:33 ]

• Smultie
  • Niet online
6pack15 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:32:
Ik zat gisteren borderlands 2 te spelen op m'n 15 mbpr 2014 en toen ik stopte zag ik dat mijn batterij op 4% stond. Dit zou betekenen dat hij +/- 0% heeft opgeladen tijdens het gamen (aan de stroom gezet toen hij bijna leeg was tijdens het gamen), klopt dit? Ik kan hier niks over vinden op Google.
Ja, dat klopt. De lader kan ongeveer net zoveel leveren als wat je MBP kan vragen bij maximale benutting.

• Pat-Juh
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Dat kan kloppen, als je mbp bijna 85W trekt en de adapter is maar 85W zal deze amper opladen. Het zelfde heb ik in de auto gehad met mn iPhone, muziek en GPS aan op een 0,5A autolader geeft precies het zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik wil graag mt2s films op mijn macbook pro 13 inch kijken. Welk programma gebruiken jullie?
Uiteraard gratis en liever niet converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
VLC, speelt praktisch alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Pat-Juh schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:42:
Dat kan kloppen, als je mbp bijna 85W trekt en de adapter is maar 85W zal deze amper opladen. Het zelfde heb ik in de auto gehad met mn iPhone, muziek en GPS aan op een 0,5A autolader geeft precies het zelfde resultaat.
Met muziek, GPS en flitsmeister loopt mijn iPhone zelfs leeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Hoe ervaren jullie de warmteontwikkeling van de MBP 13"? Ik heb recent een MBP gekocht en een Tech21 impact snap shell, maar vind dat hij toch wel (vervelend) warm word, zeker als het buiten ook warm is.
Ik doe voornamelijk office/browse dingen, soms wat 3D werk en video-editen en photoshop/illustrator (CC 2014). Gebruik hem wel de hele dag eigenlijk, zonder extern scherm. Hij hangt wel aan de lader als ik er mee werk.

Ik heb het idee dat onder andere Chrome heel slecht omgaat met resources, ook omdat die vaak in het lijstje staat van stroomvreters als ik op accu zit. Verder denk ik dat de shell ook wel tegenwerkt, maar alle ventilatieopeningen zijn vrij in principe, hij staat zelfs wat hoger van de grond.
Ik gebruik hem eigenlijk nooit op schoot.

Hoe warm word die van jullie bij normaal gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Mijn rMBP 13" wordt ook redelijk warm, vooral op het zwarte gedeelte van de hinge vlak boven de volume knoppen op het toetsenbord. Vooral bij het kijken van flash filmpjes in Chrome wordt hij erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Waarom gebruiken jullie Chrome dan? Kan je beter Firefox of gewoon Safari gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ja, ik gebruik meestal Safari op mijn MacBook. Echter dat is ook niet ideaal want dan worden mijn bladwijzers+wachtwoorden niet gesynched naar Chrome op mijn Windows 8 desktop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Volgens HWsensors zit mijn rMBP 13" regelmatig tegen de 90°C aan, maar zelfs dan vind ik hem helemaal niet warm aanvoelen. Ik hoor ook helemaal geen fan, als ik de RPM niet kon aflezen zou ik niets eens weten dat er eentje in zit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-09-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:40:
Ja, ik gebruik meestal Safari op mijn MacBook. Echter dat is ook niet ideaal want dan worden mijn bladwijzers+wachtwoorden niet gesynched naar Chrome op mijn Windows 8 desktop...
Hiervoor heb je software om iig je bookmarks te syncen met Chrome in Windows 8...

iCloud-bladwijzers voor Chrome
https://chrome.google.com...cchenbjecpbpbclokcabebhah

iCloud voor Windows
http://support.apple.com/kb/DL1455

Vervolgens moet je alleen in OSX zeggen dat je bookmarks wil syncen met je iCloud, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Merken jullie verschil in warmte productie als je safari of chrome gebruikt? Ik heb sowieso het idee dat chrome een resource vreter is, maar eigenlijk nooit geswitcht uit gewenning. Misschien toch maar eens een weekje safari als default browser instellen.

Ik laat het weten als hij significant beter presteert of minder warm word.

Overigens heb ik standaard de flash plugin uitstaan tenzij ik hem manueel aan klik, dit scheelt vooral op sites met veel reclame nogal in laadtijd en hinderlijke knipper reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Sinnsyk schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:42:
Merken jullie verschil in warmte productie als je safari of chrome gebruikt? Ik heb sowieso het idee dat chrome een resource vreter is, maar eigenlijk nooit geswitcht uit gewenning. Misschien toch maar eens een weekje safari als default browser instellen.

Overigens heb ik standaard de flash plugin uitstaan tenzij ik hem manueel aan klik, dit scheelt vooral op sites met veel reclame nogal in laadtijd en hinderlijke knipper reclame.
Als ik kijk bij Apps using significant energy staat chrome hier ook zo'n beetje standaard bij.

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Cyleo schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:45:
[...]

Als ik kijk bij Apps using significant energy staat chrome hier ook zo'n beetje standaard bij.
Even op https://www.google.com/ch...orm=mac&extra=betachannel de 64bit versie downloaden. Die gebruikt bij mij merkbaar minder energie dan de 32bit versie.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:47
Sinnsyk schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:42:

Ik heb een week Google Chrome geprobeerd maar ben snel geswitcht naar safari. Dat scheelt echt enorm veel in mijn ervaring. Het was even wennen maar nu is het prima. Soms heb ik Chrome nodig voor een website en zodra ik die dan opstart gaan ook mijn fans aan. En wordt hij lekker warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Safari is sinds mavericks zo goed geoptimaliseerd dat het echt uren scheelt qua batterijduur en ook qua hitte. Ik gebruik 99% safari op mijn mac, alleen voor bepaalde situaties nog maar chrome, dat merk je dan ook meteen in je accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Scrtz schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:54:
Safari is sinds mavericks zo goed geoptimaliseerd dat het echt uren scheelt qua batterijduur en ook qua hitte. Ik gebruik 99% safari op mijn mac, alleen voor bepaalde situaties nog maar chrome, dat merk je dan ook meteen in je accuduur.
Ik zit hier ook met chrome en Safari.
jammer though, dat bookmarks nog steeds niet helemaal lekker wilt syncen van de een naar de ander :(
( Ik gebruik beide door elkaar , web-developer :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Xantios schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:41:
[...]

Ik zit hier ook met chrome en Safari.
jammer though, dat bookmarks nog steeds niet helemaal lekker wilt syncen van de een naar de ander :(
( Ik gebruik beide door elkaar , web-developer :+ )
Ik heb thuis een windows gamebak die chrome bookmarks synced via iCloud, op mijn macbook puur safari en chrome alleen voor situaties zoals twitch ( beeld hangt naar paar minuten in yosemite Safari beta.. ) en dus geen last van bookmarks verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
walletje-w schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:44:
[...]

Ik heb een week Google Chrome geprobeerd maar ben snel geswitcht naar safari. Dat scheelt echt enorm veel in mijn ervaring. Het was even wennen maar nu is het prima. Soms heb ik Chrome nodig voor een website en zodra ik die dan opstart gaan ook mijn fans aan. En wordt hij lekker warm.
Ja, het scheelt soms wel een uur, maar Chrome draait bij mij meestal toch wel al vanwege hangouts. Misschien de 64 bit eens proberen. Ook werkt Google Play Music niet bij mij in Safari, waardoor ik vaak alsnog moet overschakelen naar Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 07:42
[Ook werkt Google Play Music niet bij mij in Safari, waardoor ik vaak alsnog moet overschakelen naar Chrome.
Hiervoor kun je ook Radiant Player gebruiken. Hiermee kun je Google Play Music stand-alone gebruiken.

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mits112
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-09 19:39
Ik heb een MacBook Pro, early 2011. Deze deed niks meer omdat hij de opstartschijf niet meer kon vinden, een mapje met vraagteken bij het opstarten. Ik dacht dat mijn HD kapot was. Omdat ik hem toch wilde upgraden (extra RAM, SSD en optical drive vervangen voor extra HD) heb ik alles geïnstalleerd wat ik zojuist noemde. Nu ziet hij nog steeds mijn SSD (op de plek waar normaal de HD zit) niet en lijkt het dus niet te gaan om een defecte oude schijf. Mijn idee is dat de SATA kabel kapot is omdat de oude HD nog steeds werkt. Wat is een goede keuze om te doen? Langs de Apple Store en laten concluderen dat het de kabel (of wellicht iets anders) is of gewoon meten een kabel bestellen en die installeren met behulp van iFixit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik luister op mijn werk geregeld muziek met mijn Bluetooth headset (Smartheadset van Sony). Nu heb ik op de MBPr 13 erg vaak dat een liedje stottert. Maakt niet uit of mijn laptop nu heftige dingen aan het doen is, of gewoon bikkelhard aan het chillen is. Irritant is het wel. Ook de app (iTunes, Safari, Chrome) maakt niet uit. Iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Cyleo schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:03:
Ik luister op mijn werk geregeld muziek met mijn Bluetooth headset (Smartheadset van Sony). Nu heb ik op de MBPr 13 erg vaak dat een liedje stottert. Maakt niet uit of mijn laptop nu heftige dingen aan het doen is, of gewoon bikkelhard aan het chillen is. Irritant is het wel. Ook de app (iTunes, Safari, Chrome) maakt niet uit. Iemand hier meer ervaring mee?
Ja, kijk eens naar de WiFi netwerken in de buurt. Als deze op 2.4 GHz werken dan kan dit storen met Bluetooth dat ook in de 2.4 GHz range zit. De oplossing voor thuis is vaak om je WiFi in te stellen op een ander kanaal/andere frequentie (5 GHz), maar ik denk niet dat je op je werk die mogelijkheid hebt.
Pagina: 1 ... 70 ... 128 Laatste