Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Voor de mbpr late-2013 15" waren er 2 pannel suppliers, geen idee of dit voor de mid-2014 nog zo is. Maar ik meen me te herinderen dat de LG (rv 2) panels daar iets crisper en brighter werden bevonden dan de samsung panels.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 18:47

Quakie

quakelen

Wel lekker voor je batterijduur :) maar lijkt mij niet goed...
Ik kan bijv prima buiten zitten in de namiddag en scherm prima lezen..

Kon je dat niet met een terminal line uitlezen? Welke scherm je precies hebt?
Maar dan nog zou het niet echt moeten opvallen denk ik.. behalve als je beiden naast elkaar zet.

Volgens mij is de Samsung mooier dan de LG variant. Ook al is de LG aanzienlijk verbetert.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05
Voor de mid 2014 is er nog geen methode bekend volgens mij om te checken welk scherm je hebt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Quincy2003 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:13:
[...]

Proficiat met je aankoop, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met SolidWorks op je MacBook Pro.
Jep, ik ook ;) Ga denk ik eerst maar eens met Parallels proberen, dat klonk vrij goed. Mocht dat niet goed gaan kan ik altijd nog Bootcamp gebruiken.

Zijn er nog accesoires die handig zijn? Krijg nu als het goed is die 70 euro apple bon, dus zit te kijken of er iets intressants tussen zit. Thunderbolt naar Ethernet lijkt mij wel wat (ethernet kabel heb je vaak nodig in de mechatronica) en/of die muis van Apple, al lijkt mij die niet echt een feest qua comfort. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vraag me trouwens af of iedereen hier die met Parallels smijt dus daadwerkelijk daar 80 euro voor betaald en ook nog eens de Windows licentie voor koopt?

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 05-09-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Phusebox schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:44:
Vraag me trouwens af of iedereen hier die met Parallels smijt dus daadwerkelijk daar 80 euro voor betaald en ook nog eens de Windows licentie voor koopt?
Ik gebruik geen Parallels maar VMware Fusion en daarvan koop ik elk jaar de upgrade. Ook heb ik een betaalde Windows-licentie.
Op mijn Mac staat verder ook geen illegale software (mocht je dat bedoelen). Gewoon de aanbiedingen in de gaten houden, er zijn vaak genoeg bundelacties van bijvoorbeeld MacHeist, MacUpdate of StackSocial waarmee je goedkoop aan software kunt komen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mwah, ik ben student en daarnaast assistent-leraar op een middelbare school. Dat betekent dat ik zowel toegang heb tot surfspot als slim. Parallels kost 35 euro, Windows 8 kostte 12 (nu 21) en office iets van 15. W8 en Office heb ik al, ben wel van plan dat geld voor Parallels ook neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-09 07:42
Cyleo schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:43:
[...]

Jep, ik ook ;) Ga denk ik eerst maar eens met Parallels proberen, dat klonk vrij goed. Mocht dat niet goed gaan kan ik altijd nog Bootcamp gebruiken.

Zijn er nog accesoires die handig zijn? Krijg nu als het goed is die 70 euro apple bon, dus zit te kijken of er iets intressants tussen zit. Thunderbolt naar Ethernet lijkt mij wel wat (ethernet kabel heb je vaak nodig in de mechatronica) en/of die muis van Apple, al lijkt mij die niet echt een feest qua comfort. Iemand daar ervaring mee?
Ik heb er de Thunderbolt naar Ethernet adapter bijgekocht voor gebruik op kantoor. Wellicht is het ook handig om the kijken naar een Apple Magic Mouse. Ik gebruik nu een Logitech muis die ik nog over heb van mijn Dell XPS, maar de ontvanger neemt wel 1 van de 2 USB poorten in beslag. De Magic Mouse is Bluetooth en neemt dus geen USB poort in beslag.

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:32
Ik gebruik VMWare Fusion, deze kan ik gratis via de opleiding downloaden omdat ik een student ben :) Dit geldt ook voor de verschillende Windows versies. Daarnaast hebben veel (technische) opleiding een soortgelijk programma om het gebruik van de - vul naam van software in - te stimuleren

[ Voor 20% gewijzigd door FrameWork. op 05-09-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:00

Nitai

Live the life you love.

Wie gebruikt er nu nog illegale software Phusebox, zit vaak vol rotzooi, malware etc.
Zelf heb ik een docentenlicentie via Surfspot (gebruik ook VMWare Fusion) voor Windows, net zoals Office 365 en de volledige CS software van Adobe. VMWare Fusion heb ik destijds met korting in een Mac bundle gekocht en sindsdien upgrade ik elk jaar.

Overigens 80 euro vind ik niet eens duur voor software als ik dat dagelijks zou gebruiken.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nja logisch als jullie allemaal toegang tot surfspot enzo hebben. Ik mis Windows wel geregeld maar heb er geen 200+ euro voor over.

Betaal ook al de volle mep (60 per maand) voor de Adobe suite. Fijn dat je met iets oudere versies geen korting meer krijgt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Je kunt Virtualbox gratis gebruiken (werkt prima, gebruik het ook op het werk om oudere software te draaien dat niet in Windows 8.1 draait).
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Licentie van Windows is tweedehands ook te vinden.
http://www.ebay.nl/sch/i....dows+7&_sacat=0&_from=R40
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

[ Voor 37% gewijzigd door Nitai op 05-09-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nitai schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:02:
Je kunt Virtualbox gratis gebruiken (werkt prima, gebruik het ook op het werk om oudere software te draaien dat niet in Windows 8.1 draait).
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Licentie van Windows is tweedehands ook te vinden.
http://www.ebay.nl/sch/i....dows+7&_sacat=0&_from=R40
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
Nee dat is betrouwbaar en legaal? Licenties zijn niet overdraagbaar. Om nog naar te zwijgen over de vele oplichters.

Ach ja twee jaar hou ik het wel vol dan ga ik wel weer terug naar een Windows laptop schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Phusebox schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:07:
[...]

Nee dat is betrouwbaar en legaal? Licenties zijn niet overdraagbaar. Om nog naar te zwijgen over de vele oplichters.

Ach ja twee jaar hou ik het wel vol dan ga ik wel weer terug naar een Windows laptop schat ik zo.
Sommige zijn gesealed in originele verpakking (marktplaats), als het niet gebruikt is, dan is het toch gewoon wederverkoop? Anders koop je een officiële Windows licentie, zo duur is dat niet.
pricewatch: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nitai schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:12:
[...]

Sommige zijn gesealed in originele verpakking (marktplaats), als het niet gebruikt is, dan is het toch gewoon wederverkoop? Anders koop je een officiële Windows licentie, zo duur is dat niet.
pricewatch: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit
Tja als je het dan toch over illegaal wilt hebben, OEM is ook niet legaal wanneer je het niet samen met hardware hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

Hier haal ik altijd mijn codes vandaan: http://www.pay4key.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ehm ja en dan krijg je een cracked versie ofzo? Ziet er behoorlijk onbetrouwbaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Uit de faq:
Does your software come with the Certificate of Authenticity (COA)?

OEM version doesn't come with the COA. But you will be able to activate your software and get updates from manufacturer (some software products cannot be updated at all, ask you Support team about these exceptions).
Geen telefoonnummer, geen adres, geen KvK nummer (of equivalent), het `contact us` email adres is een gmail account...

Ik denk dat ik ook maar een 100% certified .png'tje op mijn site ga zetten...

[ Voor 9% gewijzigd door RobV op 05-09-2014 20:15 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44
Phusebox schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:00:
Nja logisch als jullie allemaal toegang tot surfspot enzo hebben. Ik mis Windows wel geregeld maar heb er geen 200+ euro voor over.

Betaal ook al de volle mep (60 per maand) voor de Adobe suite. Fijn dat je met iets oudere versies geen korting meer krijgt enzo.
Adobe suite is echt een koopje, zeker als 2/3 apps gebruikt. Ik gebruik Win8.1 icm bootcamp en parallels.
Windows heeft tegenwoordig gewoon een redelijke prijs, mijn licentie was de launch aanbieding van 29e :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 18:40
Phusebox schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:05:
[...]

Net nog eens gechecked en hier een mid-2014 15" die moet toch echt op max, of een stap daaronder, staan in zelfs een licht verduisterde kamer.
Yep, ik heb precies hetzelfde. Ik heb ook even zitten spelen met de 'automatically adjust brightness' optie/checkbox maar die lijkt helemaal niets te doen. Ik ga wel eens even googlen naar hoe dit precies 'zou' moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Canaria schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:26:
[...]

Ik gebruik geen Parallels maar VMware Fusion en daarvan koop ik elk jaar de upgrade. Ook heb ik een betaalde Windows-licentie.
Op mijn Mac staat verder ook geen illegale software (mocht je dat bedoelen). Gewoon de aanbiedingen in de gaten houden, er zijn vaak genoeg bundelacties van bijvoorbeeld MacHeist, MacUpdate of StackSocial waarmee je goedkoop aan software kunt komen.
Mag ik vragen waarom je voor VMware Fusion hebt gekozen (ipv bijvoorbeeld Parallels?)

Gisteren heb ik middels Bootcamp Win 8.1 Enterprise geinstalleerd op mijn macbook en ik heb nu al genoeg van het wisselen van de startup disk :). Verder lijkt me dat virtueel draaien van Windows binnen OSX ook erg handig. De trial versie van Parallels is net gedownload en die ga ik zo eens even proberen maar VMware Fusion is zeker ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bospa01 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:24:
[...]

Adobe suite is echt een koopje, zeker als 2/3 apps gebruikt. Ik gebruik Win8.1 icm bootcamp en parallels.
Windows heeft tegenwoordig gewoon een redelijke prijs, mijn licentie was de launch aanbieding van 29e :)
Koopje my ass, normaal betaalde je 1000 euro upgrade eens in de twee jaar (elk jaar vindik overkill). Nu betaal je over 2 jaar meer dan 1400 euro, en zodra je ooit je abo stop zet kun je je eigen werk niet eens met openen. Maar goed we gaan offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Phusebox schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:31:
[...]

Tja als je het dan toch over illegaal wilt hebben, OEM is ook niet legaal wanneer je het niet samen met hardware hebt gekocht.
Dan leg je een tientje bij en koop je de retail. :>
pricewatch: Microsoft Windows 8.1 NL Retail

Ben je helemaal legaal bezig. Vraag mij dan wel af wat je dan in Windows wilt gaan draaien en of je dan ook een licentie hebt voor Office en andere software.

Maar het zijn de kosten niet als je graag Windows wilt draaien. Virtual Box + een retail Windows licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Douwe63 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:00:
[...]

Mag ik vragen waarom je voor VMware Fusion hebt gekozen (ipv bijvoorbeeld Parallels?)

Gisteren heb ik middels Bootcamp Win 8.1 Enterprise geinstalleerd op mijn macbook en ik heb nu al genoeg van het wisselen van de startup disk :). Verder lijkt me dat virtueel draaien van Windows binnen OSX ook erg handig. De trial versie van Parallels is net gedownload en die ga ik zo eens even proberen maar VMware Fusion is zeker ook een optie.
Ik had ooit bij de introductie in 2006 Parallels gekocht, toen bestond Fusion nog niet. Toen Fusion kwam, kon ik dat met een introductiekorting kopen en dat was voordeliger dan een upgrade voor Parallels.
Handige bijkomstigheid was dat VM's in Fusion uitwisselbaar zijn met de pc (VMware Workstation en Player) en die gebruikte ik bij mijn toenmalige werk. Elk jaar bekijk ik het weer opnieuw, maar Fusion werkt prima en al mijn VM's zijn nu in vmx/vmdk-formaat en die zou ik dus moeten converteren als ik overstap naar Parallels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

RobV schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:13:
[...]

Uit de faq:

[...]

Geen telefoonnummer, geen adres, geen KvK nummer (of equivalent), het `contact us` email adres is een gmail account...

Ik denk dat ik ook maar een 100% certified .png'tje op mijn site ga zetten...
Ik begrijp jullie reactie volkomen, had ze ook al van te voren zien aankomen. Ikzelf heb er twee keys besteld en de service is perfect. Software werkt gewoon zoals het moet werken.

Probeer er op internet maar iets slechts over te vinden. En nee. Ik ben op geen enkele manier verbonden met die website. Maar ik begrijp jullie zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
@Canaria, dank voor het antwoord, heb Parallels aan de praat en dat ziet er allemaal prima uit dus ik denk dat ik daar gewoon voor ga. Waar ik ook helemaal blij mee ben (maar dat zal vast ook werken in VMware Fusion) is het feit dat al mijn trackpad gestures (ook de settings gedaan met BetterTouchTool) ook doorwerken in Windows, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
Nog een constatering; ik maakte op mijn oude Windows laptop gebruikt van VPN (via Sonicwall / Netextender) en de Microsoft Remote Desktop client om in te loggen op mijn werk pc en dat werkte perfect.

Nu heb zojuist (met wat prutsen) de Netextender software en de Microsoft Remote Desktop client voor de mac geïnstalleerd maar dat is gewoon niet vooruit te branden (vergeleken met mijn vorige setup). Wanneer ik Windows 8.1 virtueel opstart middels Parallels en vanuit daar een remote desktop sessie naar mijn werk open dan gaat dat gewoon weer super snel; enige nadeel is dat dan de native resolutie van de macbook gebruikt wordt en ik dus een desktop van 2880x1800 krijg en dat is iets teveel van het goede :). Wanneer ik in Remote Desktop kies voor een lagere resolutie dan wordt alleen het remote desktop window kleiner (er wordt niets geschaald) dus daar schiet ik niets mee op.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 08:44
Phusebox schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 22:46:
[...]

Koopje my ass, normaal betaalde je 1000 euro upgrade eens in de twee jaar (elk jaar vindik overkill). Nu betaal je over 2 jaar meer dan 1400 euro, en zodra je ooit je abo stop zet kun je je eigen werk niet eens met openen. Maar goed we gaan offtopic.
Bij welke toolings gebeurt dat? Ik gebruik alleen maar DW / FB :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:49
Ik heb sinds vandaag de macbook pro 13 retina. Maar ik merk dat sommige programma's heel erg stotterig zijn :S Met name lightroom. Scrollen gaat traag, zoomen, croppen. Ligt dit gewoon aan lightroom of?

Op me oude macbook liep alles vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik geen Parallels Desktop maar VMware Fusion 6 Pro vanwege de features bedoelt voor bedrijfsleven/IT professionals en voornamelijk vanwege de non-Windows support (daar is Parallels heel erg slecht in; Virtualbox doet Linux beter maar geen FreeBSD). Ik gebruik dus eigenlijk geen Windows. De enige Windows vm die ik heb is dan ook alleen mijn werk vm waarvoor ik de licenties van het werk gebruik (voor thuis heb ik mijn Surface Pro 2 die Windows 8.1 Pro draait). Inmiddels heb ik een ESXi server waar de productieomgeving op draait, Fusion is voor het knutselwerk. Ik twijfel nog over het upgraden naar Fusion 7 Pro vanwege de mogelijkheid om vm's tussen ESXi en Fusion met drag 'n drop heen en weer te schuiven (makkelijk een productie vm naar de knutselomgeving te halen en een geknutselde vm die klaar is voor productie naar de productieomgeving te zetten).
Phusebox schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:31:
[...]

Als je het over Windows 7 en eerder hebt wel ja maar met Windows 8 heeft Microsoft de licenties op de schop gedaan. Standaard heb je een upgrade, wil je een full version en/of Windows 8 in een vm gebruiken dan zul je naar de OEM systembuilder versie (aka PUL: Personal Use License) moeten gaan (retail en de oude OEM bestaan niet meer): Windows 8.1 and Virtual Machines (mocht je je afvragen: dit is Microsoft's eigen advies!). Mocht je nog een Windows versie willen gebruiken in een vm en de versie maakt niet uit, neem dan Windows 8.1 want die heeft met de hedendaagse virtualisatietools een hele goede performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb denk ik een heel raar probleem met mijn macbookpro, het is een 13.3 dus cheap cheap model van laat 2011 en als ik hem effe niet heb gebruikt begint mijn scherm heel hard te flashen en dus veel grijze lijnen door elkaar te doen maar als ik hem dan een beetje naar voor doe werkt het terug allemaal, weet iemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja, gebroken displaykabel waarschijnlijk (70%), of een defecte GPU (25%). Of een delaminerend LCD paneel (5%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
maar hoe komt het dan als ik hem naar voor doe hij wel ineens werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

omdat ie dan misschien nét weer contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:06

OMX2000

By any means necessary...

Phusebox schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 22:46:
[...]

Ik was ook ff verbaasd toen ik dat las. Wat in mijn ogen wel een "koopje" is is Adobe Lightroom + Photoshop voor 15 euro per maand. De rest is voor mij prijstechnisch niet interessant.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Kan zo snel even niet meer terug vinden wie hier de issue's had met de brightness in bootcamp, maar ik had het zelfde probleem ook al op mijn Dell XPS L521X Windows kist ( inmiddels vervangen voor een macbook <333 ) .

Zowel voor de Dell als de Mac, zelfde oplossing.
tyft de driver van Intel er af, install de bootcamp utils, de driver die daar in zit snapt wel brightness control. :-)

( ik weet niet of dit komt omdat ouwe versie, of omdat Apple dit er zelf in geknoeid heeft overigens )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRE RoadRunner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05-2023
Beste iedereen,
Mijn MacBook Pro retina (mid2012) heeft de laatste tijd enorm last van image burn-in. Kan ik hier mee gewoon naar de Apple Store in Den Haag om een vervangend scherm te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik zou zeggen bel eens met Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
sweebee schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:49:
Ik heb sinds vandaag de macbook pro 13 retina. Maar ik merk dat sommige programma's heel erg stotterig zijn :S Met name lightroom. Scrollen gaat traag, zoomen, croppen. Ligt dit gewoon aan lightroom of?

Op me oude macbook liep alles vloeiend.
Ligt aan retina resolutie... Download eens een tooltje waarmee je een "normale" resolutie kan instellen (bijv. een echte 1440x900 of 1280x720) en je zal waarschijnlijk merken dat alles dan wel normaal draait.

Ik heb om die rede mijn 13" verkocht en m.b.v. een kleine subsidie van mijn opdrachtgever de duurste 15" gehaald. Hierbij ervaar ik het probleem niet meer.

Vaak maakt een nieuwere versie van de software enorm verschil i.c.m. retina. Zo ging een grafisch programma waar ik mee werkte van versie 2.7.4 naar 2.7.5 met 1 klein regeltje in de changelist: "better retina support". "Opeens" was de hele app weer vloeiend zoals ik het kende.

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 08-09-2014 12:33 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:42
Mijn Macbook Pro Retina 13'' (2014) heeft af en toe last van problemen als ik hem wakker maak. Mijn muis doet heel raar en kan niks aanklikken. De oplossing is om hem via de knop uit te zetten. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Gamebuster schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:31:
[...]

Ligt aan retina resolutie... Download eens een tooltje waarmee je een "normale" resolutie kan instellen (bijv. een echte 1440x900 of 1280x720) en je zal waarschijnlijk merken dat alles dan wel normaal draait.

Ik heb om die rede mijn 13" verkocht en m.b.v. een kleine subsidie van mijn opdrachtgever de duurste 15" gehaald. Hierbij ervaar ik het probleem niet meer.

Vaak maakt een nieuwere versie van de software enorm verschil i.c.m. retina. Zo ging een grafisch programma waar ik mee werkte van versie 2.7.4 naar 2.7.5 met 1 klein regeltje in de changelist: "better retina support". "Opeens" was de hele app weer vloeiend zoals ik het kende.
Ik baal daar toch wel echt van :( mijn oude macbook was gewoon veel sneller. 1500 euro betalen voor een macbook die niet eens het OS soepel kan laten lopen.

Heb hem bij Mediamarkt gekocht, maar retourneren mag niet met laptops |:( Anders zou ik hem graag inruilen voor de veel duurdere 15 inch retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
dannyvdb1997 schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:36:
Mijn Macbook Pro Retina 13'' (2014) heeft af en toe last van problemen als ik hem wakker maak. Mijn muis doet heel raar en kan niks aanklikken. De oplossing is om hem via de knop uit te zetten. Meer mensen hier last van?
Heb ik op de 15" retina ook last van, net als al mijn collega's hier. Volgens mij bug in Mavericks.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Heb sinds kort de nieuwe 15" pro instap, dus met alleen de intel GPU. Ik heb werkelijk nergens last van. Alles loopt soepel en openen vanuit slaapstand gaat zonder gebreken. Het enige wat opvalt is dat als de slaapstand langer duurt dan een paar uur, het openen van de laptop 1 a 2 sec duurt ipv meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:42
Xanion schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:07:
[...]

Heb ik op de 15" retina ook last van, net als al mijn collega's hier. Volgens mij bug in Mavericks.
Oke, bedankt voor de reactie. Gelukkig ligt het dan niet aan mijn machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik heb op mijn 13" late 2013 geen last van trage animaties in het OS. Wel als ik Photoshop gebruik op 1050p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik gebruikte veel 1440 x 900, bij een enkel programma werkt dat wel prima, maar wanneer ik meerdere programma's open heb staan krijg ik last van lag. Dus draai nu op 1280x800 en heb quicklook, rezise en nog wat animaties uitgeschakeld. Draait nu aardig, maar kan altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 20:26
sweebee schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:39:
Ik gebruikte veel 1440 x 900, bij een enkel programma werkt dat wel prima, maar wanneer ik meerdere programma's open heb staan krijg ik last van lag. Dus draai nu op 1280x800 en heb quicklook, rezise en nog wat animaties uitgeschakeld. Draait nu aardig, maar kan altijd beter.
Ik heb sinds een paar weken een Macbook Pro 13" Retina (middelste model), en heb eigenlijk nergens last van. Direct bij aanschaf 1440 x 900 en 1680x1050 bekeken. 1440 werkte voor mij het beste qua leesbaarheid en scherpte dus 1440 ingesteld en niet meer terug gezet. Ik kan zonder problemen meerdere applicaties draaien.

- Ubuntu VM
- Photoshop
- Chrome (meerdere tabs)
- Sublime Text 3
- Safari (meerdere tabs)
- Terminal
- Cyberduck
- Mailbox
- Forklift
- Dropbox
- Google Drive
- Telegram
- Transmission (downloading)
- iTunes (syncen met telefoon)
+ net even om te testen nog een aantal extra apps geopend (oa iWorks en alle andere standaard software), maar zie geen problemen met animaties. Het enige wat ik kon waarnemen met alle apps open (en meerdere tabbladen binnen sommige apps) is een klein beetje lag bij de eerste keer openen van Mission Control en Quicklook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 12:49
Mijn 13" retina staat gewoon op best voor beeldscherm (Retina), maar eigenlijk vind ik het jammer dat ik niet meer (op websites bvb )op mijn scherm zie dan mijn oude 14" HP met 1280x800. Dacht altijd dat met een Retina meer op je scherm zou zien staan.

1440x900 heb ik ook eventjes geprobeerd, maar dan heb je precies die dichte pixelheid niet meer van Retina.. En dat vind ik dan jammer, omdat die pixeldichtheid van Retina juist zo goed is.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:03
Cocona schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:41:
Mijn 13" retina staat gewoon op best voor beeldscherm (Retina), maar eigenlijk vind ik het jammer dat ik niet meer (op websites bvb )op mijn scherm zie dan mijn oude 14" HP met 1280x800. Dacht altijd dat met een Retina meer op je scherm zou zien staan.

1440x900 heb ik ook eventjes geprobeerd, maar dan heb je precies die dichte pixelheid niet meer van Retina.. En dat vind ik dan jammer, omdat die pixeldichtheid van Retina juist zo goed is.
Beste voor retina is dus precies een schaling naar 1280x800, die HP was lang niet zo scherp als je retina scherm nu en je hebt gewoon de optie om naar 1440x900 of 1680x1050 te schalen dus wie hou je nu voor de gek dat je niet genoeg ruimte hebt?

Beetje een kromme vergelijking.

Ik gebruik 24/7 meeste ruimte (1680x1050) en het scherm is meer dan scherp genoeg, zee van ruimte op zo'n klein 13" apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 17:10

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik heb nergens last van (late 2013 retina). Welke 13" rmbp heb je, misschien de eerste versie met Intel 4000 graphics ipv Iris?

Die trok de kar wat minder goed namelijk.

Alleen in Lightroom heb ik bij het croppen van foto's last van een seconde of 5 a 10 dat ie lagged, maar dat lijkt me meer een bug in Lightroom zelf.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 18:47

Quakie

quakelen

Ik denk dat ze het allemaal doen maar dat sommige mensen er meer last van hebben dan andere. Ik vind het zelf ook niet kunnen op apparaten van plus 1300 euro..

Ga maar eens van een normale scherm naar een full screen setting toe ipv iphoto of aperture.. gaat niet gestroomlijnd.

Het begint al bij het opstarten... de inlogscherm lagt al gigantisch als de ronde user inlog foto moet komen. Dat is gewoon niet vloeiend (late 2013 13inch versie en draai best for retina)...

Wat ik zover gezien heb is het bij yosemite iets minder..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Heren mijn MBP 13" uit mid 2009 is toe aan een nieuwe batterij. Ik krijg de "Service Battery" melding en coconutBattery geeft aan dat hij nog maar 73,3% van zijn design capacity kan gebruiken. Heeft al 431 loadcycles gehad.

Hebben mensen hier ervaring met zelf de batterij te vernieuwen? Tutorials hebben mij laten zien dat het erg eenvoudig is. Echter het vinden van een echte Apple batterij is wat lastiger...

Tevens als ik het goed heb gelezen zou mijn batterij gebouwd zijn voor 600 loadcycles en die van 2011 of 2012 voor 1000. Theoretisch zou ik een batterij van de 2012 model ook in mijn MBP kunnen plaatsen, echter weet ik niet of dit wel of niet zin heeft? Tips ervaring?

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoe makkelijk is het om Windows 7 en eOS (ubuntu) multiboot op een macbook pro te installeren? Ik zit te overwegen om er 1 aan te schaffen maar dat hangt af van hoe gebonden ik ben aan osx. Ik koop hem dus voor de hardware overwegingen, niet voor de software (omdat ik met korting kan kopen).

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:30

GforceNL

Out of memory....

W7 is een eitje met bootcamp, met ubuntu helaas geen ervaring..

<Zinloze tekst hier>

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
actionInvoke schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:26:
Hoe makkelijk is het om Windows 7 en eOS (ubuntu) multiboot op een macbook pro te installeren? Ik zit te overwegen om er 1 aan te schaffen maar dat hangt af van hoe gebonden ik ben aan osx. Ik koop hem dus voor de hardware overwegingen, niet voor de software (omdat ik met korting kan kopen).
OS X is gebaseerd op unix, dus waarom je nog met Ubuntu zou willen werken begrijp ik niet. En W7 kun je prima doen met Parallels Desktop, VirtualBox of inderdaad met Bootcamp.

• Cyleo
Ik heb nu een 70 euro cadeaubon ontvangen van Apple om te besteden op de Apple websites. Zijn er nog accessoires daar te vinden die handig zijn? Overweeg nu misschien de magic mouse, maar ik zie dat je daar niet rechter-+linker-muisknop in kan drukken, wat ik vrij handig vind.

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:01

Maduth

Probeersel

Misschien dat iemand mij hier kan helpen met een nogal een vreemd probleem. Momenteel ben ik mijn schijf aan het opschonen aangezien ik nog maar 39gig overhad [van de 320]. Dus mijn Itunes bestand van 66g op een externe schijf geplaatst dus je zou verwachten dat ik min. 100 gig over zou hebben nu. Helaas geeft de mac nu aan, dat ik nog maar 19gig over heb ???

Ook al schijfcontrole/herstellen en 'wis vrije ruimte' gedaan maar me schijf is nu dus bijna helemaal vol terwijl ik 66g heb verwijderd...

Iemand?

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Trashcan legen, of je local time machine backups uitzetten:

http://support.apple.com/...locale=en_US&locale=en_US

• Maduth

Maduth

Probeersel

Dank maar bedacht met net de CMD + Option + R + P optie en die had ik nog niet gebruikt. Nu weer 115 g vrij :)

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
wat heeft een pram reset met diskspace van doen als ik zo vrij mag zijn?

• actionInvoke
  • Niet online
RobV schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:42:
[...]

OS X is gebaseerd op unix, dus waarom je nog met Ubuntu zou willen werken begrijp ik niet. En W7 kun je prima doen met Parallels Desktop, VirtualBox of inderdaad met Bootcamp.
Ik heb niks met osx/apple. De enige reden waarom ik ervoor kies is omdat het met mijn korting het goedkoopst is qua eisen die ik heb (er zijn twee andere laptops die ik liever had gehad maar die worden niet in europa verkocht).

Windows 7 en eOS voldoen aan al mijn wensen. Dat ik osx eraf kan gooien en die twee erop kan zetten is een make/break punt voor mij. Ik ben dus niet op zoek naar een VM oplossing.

Als ik het dus goed begrijp is bootcamp de multi boot oplossing waarbij ik direct in W7/eOS kan booten.

EDIT: De reden voor het eraf halen is omdat ik het niet van plan ben te gebruiken. Verder niets tegen osx ofzo. Gewoon geen interesse.

[ Voor 13% gewijzigd door actionInvoke op 10-09-2014 23:58 ]

• Bahsin Junior
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 16:56
Xmoo schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:15:
Heren mijn MBP 13" uit mid 2009 is toe aan een nieuwe batterij. Ik krijg de "Service Battery" melding en coconutBattery geeft aan dat hij nog maar 73,3% van zijn design capacity kan gebruiken. Heeft al 431 loadcycles gehad.

Hebben mensen hier ervaring met zelf de batterij te vernieuwen? Tutorials hebben mij laten zien dat het erg eenvoudig is. Echter het vinden van een echte Apple batterij is wat lastiger...

Tevens als ik het goed heb gelezen zou mijn batterij gebouwd zijn voor 600 loadcycles en die van 2011 of 2012 voor 1000. Theoretisch zou ik een batterij van de 2012 model ook in mijn MBP kunnen plaatsen, echter weet ik niet of dit wel of niet zin heeft? Tips ervaring?
De accu zou volgens Apple 1000laadcycles mee moeten gaan voordat hij onder de 80% capaciteit raakt....ik zou als ik jou was de gok wagen om bij een Apple service centre om de accu kosteloos om te laten ruilen. Nooit geschoten is altijd mis

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

actionInvoke schreef op woensdag 10 september 2014 @ 23:39:
[...]

Ik heb niks met osx/apple. De enige reden waarom ik ervoor kies is omdat het met mijn korting het goedkoopst is qua eisen die ik heb (er zijn twee andere laptops die ik liever had gehad maar die worden niet in europa verkocht).

Windows 7 en eOS voldoen aan al mijn wensen. Dat ik osx eraf kan gooien en die twee erop kan zetten is een make/break punt voor mij. Ik ben dus niet op zoek naar een VM oplossing.

Als ik het dus goed begrijp is bootcamp de multi boot oplossing waarbij ik direct in W7/eOS kan booten.

EDIT: De reden voor het eraf halen is omdat ik het niet van plan ben te gebruiken. Verder niets tegen osx ofzo. Gewoon geen interesse.
Triple boot is mogelijk. Ik zou je adviseren om OS X wel te laten staan, in een geminimaliseerde omvang. Het is de enige manier om firmware updates te installeren.

• actionInvoke
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:44:
[...]

Triple boot is mogelijk. Ik zou je adviseren om OS X wel te laten staan, in een geminimaliseerde omvang. Het is de enige manier om firmware updates te installeren.
Thanks. Dan hobbel ik zo even bij de mm (nationale uitprobeer winkel ;) ) langs om hem aan te voelen en koop ik hem later denk ik.

• Bapawe
  • Laatst online: 28-08 15:07
Ik heb last van het volgende.Ik heb regelmatig dat ik in safari aan het browsen ben en doormiddel van het swipen met twee vingers terug ga naar de vorige pagina. Meestal gaat het goed maar soms wordt de animatie ingestart en blijft de animatie hangen, je kunt daarna ook pas weer browsen als je safari opnieuw opstart.
Hebben meer mensen hier last van?

Het gaat om een 13 inch MacBook Pro mid 2014

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• peakrever
Trivian schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:59:
Ik heb last van het volgende.Ik heb regelmatig dat ik in safari aan het browsen ben en doormiddel van het swipen met twee vingers terug ga naar de vorige pagina. Meestal gaat het goed maar soms wordt de animatie ingestart en blijft de animatie hangen, je kunt daarna ook pas weer browsen als je safari opnieuw opstart.

Ja, hier heb ik ook last van.

• Maduth

Maduth

Probeersel

RobV schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:01:
wat heeft een pram reset met diskspace van doen als ik zo vrij mag zijn?
Geen idee maar het werkte wel... mischien ergens een hickup :?

• Bapawe
Dat is mooi, nouja niet dus maar dan ben ik in ieder geval niet de enigste.
Op zich niet zo erg zou je zeggen maar het gebeurd een paar keer per dag wat toch best frustrerend kan zijn ;)

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Maduth schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:02:
[...]
Geen idee maar het werkte wel... mischien ergens een hickup :?
Vermoedelijk een dikke file die gelocked was. Wellicht wat een gewone herstart al voldoende geweest, of had je dat al geprobeerd?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Zojuist Windows 8.1 d.m.v. BootCamp geïnstalleerd op mijn rMBP 13", maar ik zit met enkele issues:

• De Thunderbolt-to-Ethernet adapter is niet hotpluggable. Dit werkt wel onder OS X, maar in Windows moet ik rebooten voor de adapter herkend wordt.
• Als ik opstart met de Thunderbolt-to-Ethernet adapter, wordt de interne wifi kaart als nieuw device geconfigureerd. Dat is lastig, want dit zorgt ervoor dat ik alle wachtwoorden voor mijn opgeslagen netwerken opnieuw mag invoeren.
• Bij het inpluggen van headphones speelt het geluid vrolijk verder via de speakers. Ik moet manueel het audio device aanpassen in het configuratiescherm, terwijl dit normaal automatisch hoort te gaan.
• Het TouchPad is in Windows overdreven gevoelig, scrollen is zo goed als onmogelijk want bij de lichtste aanraking zit ik al op het einde van de pagina.

Iemand wat bovenstaande bekend voorkomt (en op de hoogte is van eventuele oplossingen)?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:27
Mac software installeren?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De laatste BootCamp drivers zijn geïnstalleerd.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Maduth

Maduth

Probeersel

RobV schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:40:
[...]

Vermoedelijk een dikke file die gelocked was. Wellicht wat een gewone herstart al voldoende geweest, of had je dat al geprobeerd?
Yep met herstel schijf/rechten... de hele mikmak. Maar tis opgelost en soms moeten we daar dan genoegen mee nemen ;)

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Maduth schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:23:
[...]

Yep met herstel schijf/rechten... de hele mikmak. Maar tis opgelost en soms moeten we daar dan genoegen mee nemen ;)
Haha, helemaal waar. Ik zat gewoon wat te filosoferen, wellicht komt iemand anders met hetzelfde probleem langs.

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:22
Petervanakelyen schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:53:
Zojuist Windows 8.1 d.m.v. BootCamp geïnstalleerd op mijn rMBP 13", maar ik zit met enkele issues:

• De Thunderbolt-to-Ethernet adapter is niet hotpluggable. Dit werkt wel onder OS X, maar in Windows moet ik rebooten voor de adapter herkend wordt.
• Als ik opstart met de Thunderbolt-to-Ethernet adapter, wordt de interne wifi kaart als nieuw device geconfigureerd. Dat is lastig, want dit zorgt ervoor dat ik alle wachtwoorden voor mijn opgeslagen netwerken opnieuw mag invoeren.
• Bij het inpluggen van headphones speelt het geluid vrolijk verder via de speakers. Ik moet manueel het audio device aanpassen in het configuratiescherm, terwijl dit normaal automatisch hoort te gaan.
• Het TouchPad is in Windows overdreven gevoelig, scrollen is zo goed als onmogelijk want bij de lichtste aanraking zit ik al op het einde van de pagina.

Iemand wat bovenstaande bekend voorkomt (en op de hoogte is van eventuele oplossingen)?
Precies wat ik ook heb, als iemand daar een antwoord op heeft:) Graag :)

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Trivian schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:59:

Heb ik ook af en toe. Laptop ff dichtklappen en weer open en t is weer opgelost.

NOSIG

• Xmoo
Bahsin Junior schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:15:
[...]

De accu zou volgens Apple 1000laadcycles mee moeten gaan voordat hij onder de 80% capaciteit raakt....ik zou als ik jou was de gok wagen om bij een Apple service centre om de accu kosteloos om te laten ruilen. Nooit geschoten is altijd mis
Dat klopt ook, echter dacht ik dat de 1000 laadcycles pas bij 2012 modellen en hoger was.
Ik denk dat ik het maar eens ga proberen. Bij de echte Apple store zullen ze het direct omwisellen toch?
Want als ik het hier naar de Amac breng, zij moeten het eerst naar utrecht opsturen etc etc. ben ik hem langs kwijt. Kan mijn mbp niet te lang missen :(

• Bapawe
_Christiaan_ schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:58:
[...]

Heb ik ook af en toe. Laptop ff dichtklappen en weer open en t is weer opgelost.
Misschien is je browser opnieuw opstarten iets makkelijker en sneller ;)
Hopelijk gaat dat opgelost worden, misschien wel met de nieuwe OSX versie?

Er is nog iets waar ik af en toe last van heb gelukkig wat minder als hetgeen hierboven, mijn wifi kan af en toe geen verbinding meer maken als ik de laptop van sleepmodus af haal. Ik moet dan de WIFI uitzetten en weer aan zetten.

• peakrever
Trivian schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:42:
[...]

Misschien is je browser opnieuw opstarten iets makkelijker en sneller ;)
Hopelijk gaat dat opgelost worden, misschien wel met de nieuwe OSX versie?
Browser opnieuw opstarten werkt niet. Als je dan weer naar links of naar rechts swiped met je touchpad loopt 'ie nog steeds vast.

• Bapawe
Arthur-M. schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:47:
[...]

Browser opnieuw opstarten werkt niet. Als je dan weer naar links of naar rechts swiped met je touchpad loopt 'ie nog steeds vast.
Hm ik dacht dat dat bij mij wel werkte, zal er is op letten als het weer voor komt. Ik sluit de browser wel af met Cmd + Q misschien dat dat scheelt?

• peakrever
Trivian schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:49:
[...]

Hm ik dacht dat dat bij mij wel werkte, zal er is op letten als het weer voor komt. Ik sluit de browser wel af met Cmd + Q misschien dat dat scheelt?
Ik sluit ook met cmd + Q, maar dat helpt dan even en dan gebeurt het weer.

Ik merk wel dat als ik het heb, het vaak achter elkaar is, ook als ik mijn MacBook opnieuw opstart. Nu heb ik het bijvoorbeeld al ongeveer 3 weken niet meer gehad, maar hiervoor heb ik er een week last van gehad.

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 10:35
Bij een schone installatie van een MBP 13" medio '14 krijg ik bij het gebruik van de thunderbolt/ ethernet adapter steeds submask 255.255.0.0 en dan ook het interne 169.x ip adres als die op auto-DHCP staat. Heeft iemand een idee waar deze bug (no, it's a feature) vandaan komt en hoe die kan worden verholpen?
De oplossing is het handmatig toekennen van een IP-adres, maar dan had ik ook geen appletje hoeven te kopen als ik toch alles net als 20 jaar geleden met de hand moet doen..

• jadjong
  • Niet online
Sodela schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:16:
Bij een schone installatie van een MBP 13" medio '14 krijg ik bij het gebruik van de thunderbolt/ ethernet adapter steeds submask 255.255.0.0 en dan ook het interne 169.x ip adres als die op auto-DHCP staat. Heeft iemand een idee waar deze bug (no, it's a feature) vandaan komt en hoe die kan worden verholpen?
De oplossing is het handmatig toekennen van een IP-adres, maar dan had ik ook geen appletje hoeven te kopen als ik toch alles net als 20 jaar geleden met de hand moet doen..
Er is wel een werkende DHCP-server in het netwerk aanwezig?

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Sodela schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:16:
Als je niet automatisch een IP adres via een DHCP server krijgt komt er automatisch een IP adres op te staan. Dit zijn Link local adressen.

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 10:35
Ja, dat is bekend, maar waarom maakt die op een verkeerde manier (is geen) gebruik van de DHCP? Hier komt ook de submask om de hoek kijken terwijl ik dat soort parameters iop de mac niet 1-2-3 kan vinden.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
De subnetmask komt ook van de DHCP server af, dus als je geen IP krijgt, dan ook geen mask. De 255.255.0.0 is de default mask die je krijgt bij een random 169.x IP.

Je kunt handmatige settings wijzigen via System Preferences/Network/Advanced.../TCP/IP en dan de dropdown aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F3TXxrFl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Bahsin Junior schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:15:
[...]

Heb dit hier gevonden: https://discussions.apple.com/thread/4642641
MacBook Pro (13-inch, Mid 2009) = 1000

Ik zit nu dus op: 432 Loadcycles
71,1% van de design capacity 5450 mAh

Ik zou dit dus bij Apple neer kunnen leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:08
Ik heb de keuze om een macbook late 2011 te kopen. Alleen ik heb 2 opties, waar ik tussen twijfel.

optie 1:

i5 2,3 ghz
4gb geheugen
nieuwe ssd 256 gb
nieuwe accu

optie 2:
i7 2,8 ghz
4gb geheugen
750gb gewone hdd

beide voor 650e

wat is de beste optie volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Laatst online: 24-05-2023
marinos88 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:15:
wat is de beste optie volgens jullie?
Niemand kan voor jou spreken uiteraard, maar als ik zou moeten kiezen zou ik 100% voor optie 1 gaan. Waarom?
  1. De kans dat je iets op de laptop gaat doen waarin je het verschil in performance tussen de i5 en i7 gaat zien, is heel klein (streep dit weg als je wel dit soort specifieke taken doet)
  2. een SSD geeft een enorme snelheidsboost ten opzichte van een HDD. Dit merk je in alles, van het opstarten tot files en programma's openen.
  3. Een nieuwe accu is altijd leuk, zeker als je niet weet hoeveel loadcycles de andere al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:49
Ja, helemaal mee eens ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:06

HaterFrame

Well... Poo came out!

Great, de magsafe is bij de aansluiting aan het blok gescheurd, en ik heb werkelijk geen idee hoe dat is gebeurd. Ik rol het altijd netjes op (zonder er te veel aan te trekken/te strak te doen) Het is wel bruinig bij de randen dus het lijkt door hitte te zijn gebeurd. Ik word morgen door apple gebeld en ik hoop dat ze het kosteloos willen vervangen, het ding is nog geen anderhalf jaar oud :( Hij werkt nog wel maar uiteraard niet echt een lekker gevoel bij dus hij gaat snachts wel uit de lader.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
MetaFrame schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 23:10:
Het is wel bruinig bij de randen dus het lijkt door hitte te zijn gebeurd. [...]
Heb je daar een fotootje van?

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zal ik vanmiddag even maken. Heb hem nu tijdelijk even afgetaped.

• md89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 19:27
Heeft iemand enig idee wat het vervangen van een batterij in een Macbook Pro 13-inch (Mid 2010) kost bij de Apple store?

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CTYGhi20WsK5SkVkOy9eN6a2/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5o4qOmWy1IpxalgrRUwVluAX/medium.jpg
Ik word om 2 uur gebeld ddoor Apple, k ben benieuwd :(
[edit]
En uiteraard mag ik garantie gaan claimen bij de verkopende partij... Wat een feest dit. Had beter verwacht van Apple als ik heel eerlijk ben aangezien ik heel erg goede ervaringen met ze heb. Dit valt me wel heel erg tegen.
Maandag maar even doen doen dan.

en Tim Cook eens een mailtje sturen :+

[ Voor 31% gewijzigd door HaterFrame op 13-09-2014 15:01 ]

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:48
Hallo allemaal,

Ik wil waarschijnlijk morgen een macbook pro 13 inch retina kopen voor me studie.
Nu heb ik alleen een vraagje ik zit erover te denken om dan m'n mac mini te verkopen en de macbook te gebruiken als "Computer" thuis.
Alleen staat de computer zeker wel 5/6 uur per dag aan stel dat ik de macbook aan de netvoeding leg bespaar ik dan de levensduur van de batterij of maakt dat niks uit...?

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 23:40
Magsafe connector connecte net niet goed, wat vuil op de contacten van de macbook. Schoon gemaakt, maar nou raakte ik net die connector aan en die was gloeiend heet. Niet warm, maar heet dat het zeer doet. Is dit normaal of kan ik om een nieuwe lader?

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Is pas nog (en komt vaak terug) hier behandeld:
pettenstein in "[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21"

Maar nee, dat maakt niets uit.

• EHD
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:41

EHD

Ik ben van plan mijn 11” MBA uit 2011 te vervangen door een 13” Macbook omdat ik toch wat meer werkruimte op mijn scherm wil. Voorkeur gaat op dit moment uit naar de rMBP vanwege het Retina scherm, welke ik zou willen gaan gebruiken op 1440x900 of 1680x1050.

Vragen:
- Zijn deze resoluties werkbaar qua UI lag? Hebben ze invloed op performance?
- Heeft het verhogen van de resolutie een negatieve invloed op batterijduur?

Stel ik zou via een third party app de resolutie op 1440x900 non HiDPI zetten, hoe vergelijkt het retina scherm zich dan met het scherm van de 13” Air?

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Waarom ga je niet gewoon langs bij een Apple store of reseller?

Pagina: 1 ... 69 ... 128 Laatste