Scrtz schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:42:
[...]
Laten we hier niet de zoveelste discussie over voeren aangezien het een puur persoonlijke kwestie is.
Wel durf ik te stellen dat 128gb te krap is als je de macbook van plan bent een aantal jaren te gebruiken.
Zelf heb ik ook 256gb, prima voor mij maar ik heb dan ook nog een desktop met 3tb aan opslag, het ligt er dus net maar aan.
Nou ja, ik zit ook in een dergelijke situatie. Ik heb een desktop en een fileserver thuis staan. Lokaal heb ik dus vrij weinig nodig, op de files waar ik op dat moment aan werk na. Nu ben ik een student Systems and Control, dus dat zijn Matlab/Solidworks/Latex bestandjes. Allemaal niet heel groot (die programma's daarintegen wel). Muziek wordt gestreamed, films staan op Plex (server), foto's bewerk ik op een desktop. Ik heb op dit moment een Windows laptop van 250GB, waarvan 80 vrij en een flink aantal games geinstalleerd die ik niet meer speel.
Ik denk het dus wel te kunnen redden met 128 GB, mogelijk i.c.m. een SD-kaartje. Die upgrade naar 256 GB voor €200,- vind ik namelijk wel erg stevig.
Nog een laatste vraag (denk namelijk wel dat een MBPr gaat komen): Waar raden jullie aan hem te bestellen? MediaMarkt biedt namelijk 2 jaar garantie, Apple studentenkorting en er zijn nog een handjevol sites die vrij goedkoop zijn. Nog een goede tip die ik even moet bekijken?
Edit:
Quincy2003 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:16:
[...]
Ik zou zeker gaan voor 256Gb. Als je SolidWorks gaat gebruiken wil je voor de zwaardere samenstellingen toch een Windows installatie draaien via Bootcamp. Je bent dan al snel 50Gb kwijt. Dat is al 40% van je totale opslagruimte als je voor een 128Gb schijf kiest, en dan houd ik even geen rekening met de ruimte die OSX inneemt.
Mm, bootcamp is idd wel een puntje waarmee het krap gaat worden. Wordt dat geheugen dynamisch toegewezen of moet je er een partitie voor maken? Anders hakt dat er wel flink in.
[
Voor 18% gewijzigd door
Cyleo op 03-09-2014 13:19
]