Mwah, je kan de orginele onderdelen er weer inzetten, en even langs de apple winkel.mits112 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:42:
Ik heb een MacBook Pro, early 2011. Deze deed niks meer omdat hij de opstartschijf niet meer kon vinden, een mapje met vraagteken bij het opstarten. Ik dacht dat mijn HD kapot was. Omdat ik hem toch wilde upgraden (extra RAM, SSD en optical drive vervangen voor extra HD) heb ik alles geïnstalleerd wat ik zojuist noemde. Nu ziet hij nog steeds mijn SSD (op de plek waar normaal de HD zit) niet en lijkt het dus niet te gaan om een defecte oude schijf. Mijn idee is dat de SATA kabel kapot is omdat de oude HD nog steeds werkt. Wat is een goede keuze om te doen? Langs de Apple Store en laten concluderen dat het de kabel (of wellicht iets anders) is of gewoon meten een kabel bestellen en die installeren met behulp van iFixit?
maar ik denk niet dat die gaan zeggen "haal maar kabeltje bij iFixIt".
Die komen met een moeilijk verhaal dat ze de laptop op moeten sturen etc etc ( en ik gok niet dat je nog garantie hebt ? / apple care ? )
ik zou persoonlijk gokken op nieuw kabeltje :-)