Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
Jammer, Dixons wil niet mee gaan in de prijs die ze de afgelopen 6 weken hadden voor de mbp15. Dan wordt het maar een zenbook.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:44:
Jammer, Dixons wil niet mee gaan in de prijs die ze de afgelopen 6 weken hadden voor de mbp15. Dan wordt het maar een zenbook.
Nuttige opmerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sorry was een beetje frustratie, ook vanwege het feit dat Apple zo ondoorzichtig is als het gaat om updates in productlijn. Ik zou best nog 1 maand willen wachten en meer betalen als er nieuwere versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:02
Phusebox schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:57:
Sorry was een beetje frustratie, ook vanwege het feit dat Apple zo ondoorzichtig is als het gaat om updates in productlijn. Ik zou best nog 1 maand willen wachten en meer betalen als er nieuwere versie komt.
Het enige wat je in een nieuwe versie gaat vinden, is een ietwat speed-bump van ca. 100mhz. Er zijn gewoon geen nieuwe ontwikkelingen die een rMBP op dit moment kunnen spekken.

Ja, glazenbol-werk, maar als ik nu een notebook nodig had, ging ik weer de 15" halen. Zonder ook maar een dag te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:51

PBP

Nieuw geruchtje. Ben zelf ook aan het wachten op de nieuwe, heb er geen haast mee. Eerst nog maar eens beslissen of ik weer voor een 13inch ga of nu toch voor een 15.
Intel launches updated Haswell chips, likely to appear in upcoming MacBook Pro spec bump

[ Voor 11% gewijzigd door PBP op 22-07-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PBP schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:50:
Nieuw geruchtje. Ben zelf ook aan het wachten op de nieuwe, heb er geen haast mee. Eerst nog maar eens beslissen of ik weer voor een 13inch ga of nu toch voor een 15.
Intel launches updated Haswell chips, likely to appear in upcoming MacBook Pro spec bump
Ja en gezien de sterk gedaalde ssd prijzen mag ik toch hopen dat 256gb nu standaard wordt of dat de prijzen omlaag gaan. Argh twijfel weer.

Kan daarnaast ook niet goed kiezen tussen 13 en 15 inch. Wordt voor mij met name een bank/tuin/away machine en 13" is daarvoor perfect maar ben bang dat ik spijt krijg op de lange termijn op het gebied van prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloud atlas
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03-2023
Phusebox schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:05:
[...]
Kan daarnaast ook niet goed kiezen tussen 13 en 15 inch. Wordt voor mij met name een bank/tuin/away machine en 13" is daarvoor perfect maar ben bang dat ik spijt krijg op de lange termijn op het gebied van prestaties.
Helemaal mee eens, konden ze maar een quadcore uit de 15" in de 13" persen, dan zou ik die zo kopen...
Eerst maar even zien of er inderdaad nieuwe modellen komen en dan zien of ik nu ga kopen of pas na de komst van Broadwell. Het lijkt erop dat dat wel weer een halfjaartje zou kunnen gaan duren dus dan toch misschien maar alvast naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaikey
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-12-2020
Heb vandaag met bootcamp windows geïnstalleerd en heb daar een vraag over. Ik heb aangegeven dat de partitie voor windows 150GB moest zijn maar al direct bij het kiezen van een partitie bij installatie van windows gaf hij aan dat deze maar 139GB was (dat vind ik sowieso al vreemd), na installatie van windows hou ik nog maar 100 over.. Is dit wel normaal (het betreft windows 7 ultimate)..

[ Voor 4% gewijzigd door MrMaikey op 23-07-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

^^ allemaal normaal. Windows gebruikt een hoop.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaikey
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-12-2020
Vraag mij alleen af waarom bootcamp (en in osx) aangeven dat mijn windows partitie 150gb is en in windows aangegeven wordt dat de partitie 139gb is.. Dat windows veel gebruikt kan ik inkomen haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mja Win 8.1 is 10gb bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
MriMac schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:15:
Vraag mij alleen af waarom bootcamp (en in osx) aangeven dat mijn windows partitie 150gb is en in windows aangegeven wordt dat de partitie 139gb is.. Dat windows veel gebruikt kan ik inkomen haha :P
Omdat OS X rekent met machten van 1000, en Windows met machten van 1024. Historisch gezien was 1024 bytes correct voor een kilobyte. Maar omdat volgens het SI-stelsel kilo duizend is, hebben ze dat ooit gelijkgetrokken. Dus 1 kB is 1000 bytes. Wat Windows aangeeft als kB, MB, GB etc. is eigenlijk KiB, MiB, GiB, etc. maar dat hebben ze nooit aangepast.

Edit: Dus als je dat omrekent, klopt het: (150*1000^3)/1024^3=139,69

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasG op 23-07-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Hoe heet het als de accu van mijn Macbook Pro leeg is en daarna weer opstart/recovered/wakker word. Het duurt namelijk extreem lang voor hij weer in het land der levende is. De installatie is redelijk schoon, dus snap niet waarom.

Als de accu leeg is geweest en ik de laptop weer aanzet, zie je een balkje laden. Daarna komt het inlog venster tevoorschijn. Vanaf dat punt moet ik altijd minimaal 5 minuten wachten(vaak meer), waarna het scherm weer op zwart gaat. Maakt niet uit als ik in die tijd met mijn muis blijf bewegen of af en toe op een toets druk, hij reageert gewoon niet. Ik heb dan wel beeld. Daarna moet ik hem weer aandrukken en begint het opnieuw, het duurt net zolang maar hij reageert dan wel na een minuut of 5. Het toetsenbord en muis komt dan tot leven en kan ik weer inloggen. Ik ben dus zo'n 10-15 min bezig om mijn laptop op te starten als de accu leeg is geweest.

Ik post dit hier omdat ik het niet nodig vind om er een apart topic van te maken. Ik wil heel graag meer weten over waarom mijn laptop dit doet. Hoe heet die functie(Opstarten vanaf lege accu), en waar moet ik naar zoeken? Bvd :)

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Heeft dat mogelijk te maken met het feit dat de accu geheel leeg is? Als mijn iPhone uitvalt ivm lege accu duurt het ook even voordat hij weer helemaal correct werkt. Volgens mij om de accu weer een minimum aan lading te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:20
Ja is heel normaal hoor, de accu moet inderdaad weer genoeg prik krijgen.

Makkelijk op te lossen, gewoon je accu niet helemaal leeg laten lopen, waar overigens ook over gezegd wordt dat dit slecht voor de levensduur van je accu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Yoram schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:50:
Hoe heet het als de accu van mijn Macbook Pro leeg is en daarna weer opstart/recovered/wakker word. Het duurt namelijk extreem lang voor hij weer in het land der levende is. De installatie is redelijk schoon, dus snap niet waarom.

Als de accu leeg is geweest en ik de laptop weer aanzet, zie je een balkje laden. Daarna komt het inlog venster tevoorschijn. Vanaf dat punt moet ik altijd minimaal 5 minuten wachten(vaak meer), waarna het scherm weer op zwart gaat. Maakt niet uit als ik in die tijd met mijn muis blijf bewegen of af en toe op een toets druk, hij reageert gewoon niet. Ik heb dan wel beeld. Daarna moet ik hem weer aandrukken en begint het opnieuw, het duurt net zolang maar hij reageert dan wel na een minuut of 5. Het toetsenbord en muis komt dan tot leven en kan ik weer inloggen. Ik ben dus zo'n 10-15 min bezig om mijn laptop op te starten als de accu leeg is geweest.

Ik post dit hier omdat ik het niet nodig vind om er een apart topic van te maken. Ik wil heel graag meer weten over waarom mijn laptop dit doet. Hoe heet die functie(Opstarten vanaf lege accu), en waar moet ik naar zoeken? Bvd :)
Die functie heet safe sleep. Ik ondervind overigens hetzelfde op een 13" MBP.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
@ CyBeR: Thx, kan ik ff verder zoeken! Blijf het apart vinden dat het zolang duurt voor die weer wakker is.

@Scrtz: Ook zonder accu zal een laptop werken, tis geen iphone. En een accu zit er niet voor niets in, op is op. Stuk is stuk, dan vervangen we hem gewoon.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Was vandaag bij een Amac en had verwacht dat men daar ook wel wat aan de te dure standaard prijs kon doen maar nee. Het feit dat ik hen verkooptijd en trainingen bespaar die je erbij krijgt was niks waard als ik hem zo mee zou nemen en af zou zien van al die nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:27
Phusebox schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:22:
Was vandaag bij een Amac en had verwacht dat men daar ook wel wat aan de te dure standaard prijs kon doen maar nee. Het feit dat ik hen verkooptijd en trainingen bespaar die je erbij krijgt was niks waard als ik hem zo mee zou nemen en af zou zien van al die nonsens.
Als het te duur vind waarom wil je het dan kopen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Vroeger zeiden we: "wat denk je, we staan hier niet op de markt!", maar tegenwoordig is het kennelijk normaal om overal af te dingen. Ik ben het ook maar gaan doen. Soms werkt het. Niet geschoten is altijd mis. En als het dan niet werkt, jammer maar niet moeilijk over doen.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vind 1900 euro een nette prijs zeker gezien de laagste prijzen op Internet. Dus daar wel ik gewoon niet boven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Vandaag een MacBook Pro Retina 13" gekocht in Bangkok voor 1060€ inclusief studentenkorting en 7% BTW teruggave. Het is het middenmodel geworden, met US keyboard ipv Thai.

Wat is dat Retina scherm mooi zeg! Ik kom van een 15" Late 2008 MBP, en het verschil is echt te merken! Ben er erg content mee, en de prijs is natuurlijk ook erg mooi. (en ja, het is een echte, hij is gekocht bij de Premium Reseller die op de Apple site staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18
Hier ook komend van een 15" Late 2008 Unibody.

Nu de 2.3Ghz 15"/512SSD/16GB.

Nou was mijn oude machine al niet heel traag na SSD upgrade (na een batterij plof kreeg hij toch wat kuren helaas, deed het verder goed) maar dit ding is toch best wel eng snel.
Wat een enorm verschil toch wel in de beleving. Wat een scherm. Ik wil niet meer terug.

Verder is er eigenlijk niet zo heel veel verschil, behalve dan dat alles veel sneller gaat.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik zit al een hele lange tijd denken om een macbook te kopen. Prijs heeft me altijd tegengehouden. Maar goed, ik ga toch overstag...maar ik heb wat vragen. Wellicht kan iemand mij dit beantwoorden. Maar voordat ik dat doe wil ik eerst even omschrijven waarom ik het wil hebben:

OSX:
  • iPhoto / Aperture
  • Handoff functionaliteit icm iPhone & iPad
  • Lange batterijduur
  • Snelle standby
  • Geen gezeik met crashes
  • Browsen
  • XBMC
Windows 7/8 via Bootcamp:
  • Office + Lync (voor werk)
  • Games (Crysis 3, Battlefield)
  • Microsoft Media Center (voor TV kijken)
Mijn vragen zijn als volgt:
  • voor het gamen moet ik denk ik een 750M (late 2013) of 650M (early 2013) hebben. Zit er wezenlijk verschil tussen deze kaarten?
  • heb ik 8 of 16 GB ram nodig
  • Zit er garantie verschil tussen kopen in US of EU?
  • Kun je apple care achteraf aanvragen? Ook voor refurbished Macbooks?
  • Hoeveel ruimte neemt OSX ongeveer in?
  • Ik zoek ook 2x docking stations erbij (voor thuis en werk). Laden deze ook gelijk op? Welke raden jullie aan?
  • Kunnen OSX en Windows ruimte voor docs/foto's sharen?
Alvast dank...

[ Voor 8% gewijzigd door Spam op 28-07-2014 09:47 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:04

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

* Verschil tussen de 650M in de retina en 750M in het late 2013 model is vrijwel nihil. Het voordeel van de late 2013 is wel dat je TB2 aansluiting hebt, mocht je een 4K monitor willen aanschaffen. Deze draait dan op 60hz ipv de 30hz in het late 2012/early 2013 model.
* Voor wat je beschrijft is 8GB voldoende. Als je de keuze hebt om naar 16GB te gaan dan zou ik dat ivm de toekomst sowieso wel altijd aanraden
* In principe is Apple garantie wereldwijd
* OS X met alle standaardprogramma's is iets van rond de 12GB
* Docking station is helemaal afhankelijk van wat je koopt. Je hebt ze van Hengedocks bijv. Zijn wel flink aan de prijs. Waar moet een docking voor je aan voldoen? Ik draai zelf op een Raindesign mStand met externe monitor en USB hub en dat voldoet schitterend om maar eens wat te noemen.
* OS X en Windows kunnen op een NAS of een Shared Folder onderling gewoon bij elkaars bestanden. Je kan dus 1 plaats inrichten om je foto's neer te zetten.

Overigens heb je ook in Office 2011 for Mac gewoon een Lync client, daar hoef je geen Windows voor te draaien.

Met betrekking tot je TV kijken vanuit Media Center. Geen idee waarom je dat precies gebruikt (PVR?). Mogelijk dat daar ook nog prima native applicaties voor te vinden zijn. Voor de games zit je wel vast aan bootcamp vermoed ik zo ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pff ik ben nog steeds in dubio. Heb even met Apple gebeld en ze konden me daar ook best mooie prijzen bieden. Nu zit ik met de volgende opties en twijfels:

- MBP retina 15 basismodel bij Apple kopen met 1 jaar garantie
- MBP retina 15 basismodel bij Dixons kopen met 3 jaar garantie voor ca. 75 euro meer
- MBP retina 15 basismodel bij Apple kopen met 1 jaar garantie en de upgrade naar 16gb geheugen voor 180 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Eventjes doorsparen en de 180 euro erbij leggen. Om welke SSD gaat het hier dan? Ik liep een paar jaar terug namelijk tegen de limieten van mijn 128Gb SSD aan op mijn 2011 MBA en had spijt dat ik geen grotere had gekocht. Nu heb ik de 13" rMBP met 512Gb/16Gb en geen moment spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RobV schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:46:
Eventjes doorsparen en de 180 euro erbij leggen. Om welke SSD gaat het hier dan? Ik liep een paar jaar terug namelijk tegen de limieten van mijn 128Gb SSD aan op mijn 2011 MBA en had spijt dat ik geen grotere had gekocht. Nu heb ik de 13" rMBP met 512Gb/16Gb en geen moment spijt van.
256gb ssd. Ik gebruik mijn nas voor grote bestanden of een externe schijf.

Ik kan alleen niet goed inschatten of de 3 jaar garantie van Dixons iets waard zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:02
Phusebox schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:53:
[...]

Ik kan alleen niet goed inschatten of de 3 jaar garantie van Dixons iets waard zijn
Dan liever de Amac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja maar die zijn net zo duur als andere winkels met AppleCare erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Phusebox schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:53:
[...]

Ik kan je vertellen dat het draaien van een 2 virtual servers (waarvan 1 van 76Gb) via een NAS niet zo lekker werkt als op de locale SSD. En als ik naar werk ga, heb ik mijn NAS niet bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RobV schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:28:
[...]

Ik kan je vertellen dat het draaien van een 2 virtual servers (waarvan 1 van 76Gb) via een NAS niet zo lekker werkt als op de locale SSD. En als ik naar werk ga, heb ik mijn NAS niet bij me.
Waarom zou ik virtual servers draaien? Doe alleen grafisch werk.

En een NAS is er juist zodat ik er overal bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:23:
Pff ik ben nog steeds in dubio. Heb even met Apple gebeld en ze konden me daar ook best mooie prijzen bieden. Nu zit ik met de volgende opties en twijfels:

- MBP retina 15 basismodel bij Apple kopen met 1 jaar garantie
- MBP retina 15 basismodel bij Dixons kopen met 3 jaar garantie voor ca. 75 euro meer
- MBP retina 15 basismodel bij Apple kopen met 1 jaar garantie en de upgrade naar 16gb geheugen voor 180 euro meer.
Bij Apple is de garantie ook langer dan een jaar. Zie o.a. hier onder het kopje "Nederlands consumentenrecht". De 3 jaar garantie van bijvoorbeeld de Dixons of de MyCom valt onder dezelfde noemer. Alleen hangen zij er een maximale duur van 3 jaar aan. Vanuit het consumentenrecht bekeken zou je echter ook recht kunnen hebben op garantie na deze periode van 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 08:40
Misschien is deze ene keer mijn twijfelen een goed iets geweest? Kleine update aanstaande? Morgen?
http://www.macrumors.com/...cbook-pro-update-july-29/

Ik ben van plan om een nieuwe 13" rMBP te kopen maar was er nog niet uit voor welke specs ik zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mark_78 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:00:
Misschien is deze ene keer mijn twijfelen een goed iets geweest? Kleine update aanstaande? Morgen?
http://www.macrumors.com/...cbook-pro-update-july-29/

Ik ben van plan om een nieuwe 13" rMBP te kopen maar was er nog niet uit voor welke specs ik zou gaan.
Thanks for posting, hopen dat dit ook echt zo doorgaat. 16gb geheugen is met name het wachten waard geweest als dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ankhie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:30:
* Verschil tussen de 650M in de retina en 750M in het late 2013 model is vrijwel nihil. Het voordeel van de late 2013 is wel dat je TB2 aansluiting hebt, mocht je een 4K monitor willen aanschaffen. Deze draait dan op 60hz ipv de 30hz in het late 2012/early 2013 model.
* Voor wat je beschrijft is 8GB voldoende. Als je de keuze hebt om naar 16GB te gaan dan zou ik dat ivm de toekomst sowieso wel altijd aanraden
* In principe is Apple garantie wereldwijd
* OS X met alle standaardprogramma's is iets van rond de 12GB
* Docking station is helemaal afhankelijk van wat je koopt. Je hebt ze van Hengedocks bijv. Zijn wel flink aan de prijs. Waar moet een docking voor je aan voldoen? Ik draai zelf op een Raindesign mStand met externe monitor en USB hub en dat voldoet schitterend om maar eens wat te noemen.
* OS X en Windows kunnen op een NAS of een Shared Folder onderling gewoon bij elkaars bestanden. Je kan dus 1 plaats inrichten om je foto's neer te zetten.

Overigens heb je ook in Office 2011 for Mac gewoon een Lync client, daar hoef je geen Windows voor te draaien.

Met betrekking tot je TV kijken vanuit Media Center. Geen idee waarom je dat precies gebruikt (PVR?). Mogelijk dat daar ook nog prima native applicaties voor te vinden zijn. Voor de games zit je wel vast aan bootcamp vermoed ik zo ja :)
Even wat reacties:
  • Software : Uiteindelijk kan ik inderdaad het meeste vanuit OSX doen. Echter heb ik wat zakelijke applicaties welke alleen onder windows draaien en games natuurlijk. Dus onder bootcamp kom ik niet echt uit. Nu heb ik wat video's zitten kijken op het internet en vond eigenlijk de grafische kracht van de 650M of 750M tegenvallen (HD ready met minimale settings om beetje vlotjes Crysis 3 te draaien). Maar goed dat is dan maar zo :9
  • Garantie : mijn vraag over garantie vanwege het volgende: ik kan evt. een macbook uit USA laten overkomen. Het nadeel is volgens mij dat je geen aanspraak kan maken op de standaard EU garantie. Het voordeel is natuurlijk de prijs. Voor $2600 heb je een late 2013 top model (8GB, 750M, 512GB) en voor $1600 heb je een refurbished early 2013 top model (16GB, 650M, 512GB). Bij die eerste kan je waarschijnlijk apple care kopen maar bij een refurbished denk ik niet :? Wat is het meest voordelig? of toch in NL kopen en wachten op een goeie aanbieding?
  • Docking: wat ik eigenlijk zoek is zoals als ik nu heb met mijn werklaptop van HP Afbeeldingslocatie: http://store.hp.com/NetherlandsStore/Html/showcase/elite-family/images/products-gallery/tab_1/elitebook-1040/elite_folio_product1_tcm_245_1545835.jpg. Hiermee kan ik snel stroom, externe keyboard/muis en 2x 27" monitoren aansluiten (DVI). Ik neem aan dat je bij apple uitkomt op een magsafe en een thunderbolt aansluiting. Welke docking is dan het goedkoopst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Phusebox schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:31:
[...]

Waarom zou ik virtual servers draaien? Doe alleen grafisch werk.

En een NAS is er juist zodat ik er overal bij kan.
ik wilde alleen maar illustreren dat voor sommige zaken een grote SSD een uitkomst is. Je kunt alles wel op de NAS zetten en er altijd en overal bij kunnen, maar bij bepaalde zaken is snelle IO erg welkom, zoals videomontage; en ik had gewoon geen zin om er een externe schijf aan te hangen. Ieder heeft zo z'n wensen, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door RobV op 28-07-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Spam schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:22:
[...]

Even wat reacties:
  • Software : Uiteindelijk kan ik inderdaad het meeste vanuit OSX doen. Echter heb ik wat zakelijke applicaties welke alleen onder windows draaien en games natuurlijk. Dus onder bootcamp kom ik niet echt uit. Nu heb ik wat video's zitten kijken op het internet en vond eigenlijk de grafische kracht van de 650M of 750M tegenvallen (HD ready met minimale settings om beetje vlotjes Crysis 3 te draaien). Maar goed dat is dan maar zo :9
  • Garantie : mijn vraag over garantie vanwege het volgende: ik kan evt. een macbook uit USA laten overkomen. Het nadeel is volgens mij dat je geen aanspraak kan maken op de standaard EU garantie. Het voordeel is natuurlijk de prijs. Voor $2600 heb je een late 2013 top model (8GB, 750M, 512GB) en voor $1600 heb je een refurbished early 2013 top model (16GB, 650M, 512GB). Bij die eerste kan je waarschijnlijk apple care kopen maar bij een refurbished denk ik niet :? Wat is het meest voordelig? of toch in NL kopen en wachten op een goeie aanbieding?
  • Docking: wat ik eigenlijk zoek is zoals als ik nu heb met mijn werklaptop van HP [afbeelding]. Hiermee kan ik snel stroom, externe keyboard/muis en 2x 27" monitoren aansluiten (DVI). Ik neem aan dat je bij apple uitkomt op een magsafe en een thunderbolt aansluiting. Welke docking is dan het goedkoopst?
Je hebt verschillende mogelijkheden voor docks.
* Een thunderbolt break-out box achtig iets van Belkin.
* Een coming soon product van Hengedocks

Voor een Macbook uit het buitenland kan je het beste dit topic raadplegen.

Op een refurbished model van Apple zou je ook gewoon AppleCare moeten kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ankhie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:36:
[...]

Je hebt verschillende mogelijkheden voor docks.
* Een thunderbolt break-out box achtig iets van Belkin.
* Een coming soon product van Hengedocks

Voor een Macbook uit het buitenland kan je het beste dit topic raadplegen.

Op een refurbished model van Apple zou je ook gewoon AppleCare moeten kunnen krijgen.
Ik moet zeggen dat ik die hengedocks nog vind meevallen ($119). Alleen hoe hier te krijgen. Ik vind dit trouwens ook wel een elegante oplossing : http://zenboxx.com/
Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0249/6832/files/zendockpro.jpg?448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:20
Thunderbolt dock is toch wel het mooiste, heb je iig maar een aansluiting op je macbook, kost wat maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Scrtz schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:07:
Thunderbolt dock is toch wel het mooiste, heb je iig maar een aansluiting op je macbook, kost wat maar dan heb je ook wat.
Twee. Je hebt de thunderbolt, en de magsafe kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Die belkin dock lijkt me inderdaad ook best schattig en alles... probleem is alleen wel dat ie maar een thunderbolt uitgang heeft. dat houd volgens mij dus in dat je er "maar" een beeldscherm aan kan knopen?

ik zou in theorie de schermen moeten kunnen doorlussen ( daisychain) echter werkt dat (nog) niet met iets anders dan Apple cinema Displays.

mensen met goede ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Xantios schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:01:
Die belkin dock lijkt me inderdaad ook best schattig en alles... probleem is alleen wel dat ie maar een thunderbolt uitgang heeft. dat houd volgens mij dus in dat je er "maar" een beeldscherm aan kan knopen?

ik zou in theorie de schermen moeten kunnen doorlussen ( daisychain) echter werkt dat (nog) niet met iets anders dan Apple cinema Displays.

mensen met goede ideeën?
Je hebt er meer van, de Belkin was een optie.

De Caldigit Thunderbolt Station, welke wel 2x Thunderbolt heeft (en daarnaast 3x USB 3, Gigabit Ethernet, audio in en -out en HDMI)

De Matrox DS1, met Gigabit Ethernet, 3x USB 3, 1x HDMI of DVI (verschilt per versie) en 1x Thunderbolt

De StarTech ThunderBolt Docking Station is er natuurlijk ook met 1x HDMI, 1x GB Ethernet, 2x ThunderBolt (1x voor connect met MacBook), 3x USB 3.0

Als je met grof geweld wil gaan gooien dan is de Echo 15 ThunderBolt Dock nog een optie, met 2x ThunderBolt 2(!), 4x USB 3.0, 2x eSATA, 1x FW800, 1x GB Ethernet, 2x Audio in en 2x Audio out. Daarnaast kan je er ook nog een HDD/SSD in kwijt en een Blu-ray speler als je zou willen.

Het is dus maar net wat je wil hebben/uitgeven, maar zoals je ziet zijn er mogelijkheden voor multi-monitor.

[ Voor 11% gewijzigd door ankhie op 28-07-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
ankhie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:42:
[...]
De Caldigit Thunderbolt Station, welke wel 2x Thunderbolt heeft (en daarnaast 3x USB 3, Gigabit Ethernet, audio in en -out en HDMI)

Als je met grof geweld wil gaan gooien dan is de Echo 15 ThunderBolt Dock nog een optie, met 2x ThunderBolt 2(!), 4x USB 3.0, 2x eSATA, 1x FW800, 1x GB Ethernet, 2x Audio in en 2x Audio out. Daarnaast kan je er ook nog een HDD/SSD in kwijt en een Blu-ray speler als je zou willen.
Deze hebben, zoals ook de Belkin, twee Thunderbolt poorten. Een van deze poorten moet echter gebruikt worden voor de input, dus is er uiteindelijk toch maar een beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Het is ook niet mogelijk om van een thunderbolt port meerdere te maken zoals je wel kunt met USB. Je kunt thunderbolt wel daisy-chainen, maar niet als HUB gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

pettenstein schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 00:18:
[...]

Deze hebben, zoals ook de Belkin, twee Thunderbolt poorten. Een van deze poorten moet echter gebruikt worden voor de input, dus is er uiteindelijk toch maar een beschikbaar.
De CalDigit en de StarTech hebben dan wel weer een HDMI poort waardoor je alsnog 2x een monitor kan aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ThomasG schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 00:29:
Het is ook niet mogelijk om van een thunderbolt port meerdere te maken zoals je wel kunt met USB. Je kunt thunderbolt wel daisy-chainen, maar niet als HUB gebruiken.
Hub is geen afkorting.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm ik denk niet dat er vandaag een update komt, normaal gaat de store in de VS dan 's nachts dicht toch? Niks te zien vooralsnog.

Hmm site doet nu wel vaag. En nu is ie offline.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 29-07-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
De "Store" is nu offline met de melding dat ze de Apple store aan het bijwerken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

En hij is weer up. High-end retina MBP 15" is 100 euro goedkoper geworden buiten de al aangekondigde updates. Geen mogelijkheid tot 32GB though ...

[ Voor 33% gewijzigd door ankhie op 29-07-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 22:37

Quakie

quakelen

de middelste retina 13inch is vreemd nu.. Je betaald 200euro voor 128 Gig SSD erbij..

De instapper heeft nu ook 8 gig (terecht).

Voor 500euro krijg je nu een iets snellere cpu en 512 Gig ipv 128. Bizar.. Had de high end 13inch dan ook 16Gig standaard gegeven..

[ Voor 34% gewijzigd door Quakie op 29-07-2014 11:13 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

De highend 15" is alleen 100 Euro goedkoper geworden toch? Ik zie geen verschillen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zwik schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:12:
De highend 15" is alleen 100 Euro goedkoper geworden toch? Ik zie geen verschillen verder.
16gb standaard,en snellere cpu op de 15".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Volgens mij had die al 16GB standaard en is het nog steeds een 2,5 GHz processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zwik schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:14:
Volgens mij had die al 16GB standaard en is het nog steeds een 2,5 GHz processor.
Op de base versie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

zwik schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:14:
Highend had standaard 16gb en een 2,3ghz cpu. De 'instap' 15inch had 8gb, nu 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Besteld, basis 15" model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Okay, alleen een kleine CPU upgrade dus, jammer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Denk dat de early 2015 pas weer spannend wordt als Broadwell uit komt. Alhoewel Skylake natuurlijk alweer voor medio 2015 gepland staat en dus de late 2015 weer beter.

Mijn late 2013 houdt het voorlopig nog wel even uit though ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Eerste update zal wel mei 2015 worden, schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze niet ook direct de Mac Mini lijn een update hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
Bestelling is geplaatst, aangezien de middelste 13" versie nu 200 euro duurder is puur voor de grotere SSD ben ik voor het instapmodel gegaan.
Kan mijn oude macbook een nieuw baasje gaan zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Iedereen spreekt over Intel Broadwell, maar is dat zo bijzonder? Ik bedoel, praten wij hier over een prestatieverschil van 50% - 60%, of maar 10% - 20%?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Toch wel een beetje jammer, net afgelopen zaterdag de 2.3/512/16 gehaald.
Niet dat die .2Ghz mij uitmaakt, maar 100 euro goedkoper was wel leuk geweest.

Ach ja, niet over nadenken en gewoon genieten van die heerlijke machine.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
@ iApp: Nog onbekend, maar het gaat waarschijnlijk om zowel een prestatiewinst als zuiniger ontwerp. De batterijduur zal dus nog verder toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Soepie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:51:

Als je hem online hebt gekocht kun je hem altijd binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden terug sturen en je mag hem ook gewoon gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Soepie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:51:

Je kan hem in principe zo omruilen. Meestal heeft Apple een garantie van een week of 2 dat je kan inruilen mocht er een nieuw(er) model uitkomen. Zou er even naar informeren anders. Of je de 0,2Ghz gaat merken verwacht ik niet, maar 100 euro is altijd mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben benieuwd morgen. Mijn eerste mac na een ipod uit 2001 (?) en een 1st gen ipad.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 29-07-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Phusebox schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:45:
Ben benieuwd morgen. Mijn eerste mac na een ipod uit 2001 (?) en een 1st gen ipad.
Alleen het unboxen is al een feest op zich!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
ankhie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:56:
[...]

Je kan hem in principe zo omruilen. Meestal heeft Apple een garantie van een week of 2 dat je kan inruilen mocht er een nieuw(er) model uitkomen. Zou er even naar informeren anders. Of je de 0,2Ghz gaat merken verwacht ik niet, maar 100 euro is altijd mooi meegenomen ;)
Ware het niet dat ik hem bij de dixons opgehaald heb en niet bij de applestore :)

Ach ja, ik geniet er nog steeds van en hij doet wat hij moet doen.
Ik ga me er verder niet druk om maken.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:58
Ik heb gemerkt dat wanneer ik mijn MBPr 13'' (late 2013) dichtklap dat het scherm niet precies in lijn loopt met de body. Ookal scheelt het 1-2 mm toch vind ik dit storend.. Denken jullie dat apple hier iets aan zal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

mprkooij schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:15:
Ik heb gemerkt dat wanneer ik mijn MBPr 13'' (late 2013) dichtklap dat het scherm niet precies in lijn loopt met de body. Ookal scheelt het 1-2 mm toch vind ik dit storend.. Denken jullie dat apple hier iets aan zal doen?
Ik zou even bellen of langsgaan (als dat een mogelijkheid is), denk niet dat iemand die vraag hier kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:20
Soepie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:59:
[...]

Ware het niet dat ik hem bij de dixons opgehaald heb en niet bij de applestore :)

Ach ja, ik geniet er nog steeds van en hij doet wat hij moet doen.
Ik ga me er verder niet druk om maken.
Laatst had iemand zijn Mac na een maand nog mogen ruilen bij de Dixons. Dus als je echt wilt kun je denk ik nog wel terug. Aan de andere kant klink je wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Ach ja, gewoon een gevalletje "Shit Happens"

En ja hoor, ik ben nog steeds tevreden.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:43

Phntm

Tlingelingeling

De 13" gebruikers kunnen vrolijk door met hun huidige apparaten. :+ Wel fijn dat je nu wat meer bespaart dan voorheen, maar ik ben blij met wat ik heb en het is zeker genoeg voor de komende 2 of 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MBP 15" is binnen. Ging al meteen mis bij installatie, het venster met de WiFi netwerken bleef steeds over alles heen staan, kon alleen maar uitzetten en opnieuw opstarten... It just works ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Phntm schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 01:42:
De 13" gebruikers kunnen vrolijk door met hun huidige apparaten. :+ Wel fijn dat je nu wat meer bespaart dan voorheen, maar ik ben blij met wat ik heb en het is zeker genoeg voor de komende 2 of 3 jaar.
Ik begrijp heel je post niet helemaal? Waarom zouden 13 gebruikers anders niet door kunnen met hun apparaten? Omdat de 13 inch varianten niet zo gewijzigd zijn?
Kan de 15inch gebruikers niet vrolijk door omdat zij geen standaard 16 gig hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nevermind

[ Voor 89% gewijzigd door Phusebox op 30-07-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
1680x1050 geschaald waarschijnlijk.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Eindelijk de knoop doorgehakt en een MacBook Pro Retina 15" 'basis' model besteld :P . Ben benieuwd, kom vanaf een 13" MacBook alu unibody uit 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

(grappig mijn eerste Mac was dat)

Je gaat vliegen! Zeker als je unibody nog standaard is (zonder zelf SSD erin gezet te hebben)

Ik zelf vind snelheid winst tussen een MacBook Air mid 2011 en een retina 13 inch late 2013 verwaarloosbaar bij normale taken.. Bij intensief max cpu load merk ik dat hij sneller klaar is en nog reageert met andere taken. Ook is hij wat minder lawaaierig..

Uiteraard is het wat je er mee doet maar zelfs bij lichte taken ga je dit zeker wel merken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een MBPr 13" 8GB 256GB SSD 2014 besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Quakie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:01:
(grappig mijn eerste Mac was dat)

Je gaat vliegen! Zeker als je unibody nog standaard is (zonder zelf SSD erin gezet te hebben)

Ik zelf vind snelheid winst tussen een MacBook Air mid 2011 en een retina 13 inch late 2013 verwaarloosbaar bij normale taken.. Bij intensief max cpu load merk ik dat hij sneller klaar is en nog reageert met andere taken. Ook is hij wat minder lawaaierig..

Uiteraard is het wat je er mee doet maar zelfs bij lichte taken ga je dit zeker wel merken..
Heb bij mijn oude wel een SSD geplaatst, alleen haal je dus nog maar 'max' 220mb read/write snelheden door SATA2 beperkingen. Moet zeggen dat het zeker geen traag beestje is en voor basic dingen is hij meer dan prima. Maar begon me vooral te ergeren aan het 1280x800 scherm.

Hoe zit het eigelijk met de huidige MacBooks, beginnen die ook te blazen zodra je youtube opent? Merkte bij een Air van mijn collega dat hij opvallend stil is, terwijl mijn huidige Macbook na 5sec begint op te stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:01
PBP schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:16:
Eindelijk de knoop doorgehakt en een MacBook Pro Retina 15" 'basis' model besteld :P . Ben benieuwd, kom vanaf een 13" MacBook alu unibody uit 2008.
Haha ik had exact hetzelfde. Heeeeeeeeeeeeeeeerlijk dat scherm en de snelheid! Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
PBP schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:16:
Ik heb net 2 maanden terug mijn 13" Macbook alu unibody uit 2008 (met intussen 8 GB ram en 250 GB SSD) ingeruild voor een 13" MacBookPro met 16GB RAM en 512GB SSD.
Dat is al een wereld van verschil. Ga je dus absoluut merken! Het scherm uiteraard, maar hij is ook duidelijk kleiner en dunner geworden. Een avondje op de bank kost me nu ook max 20% accu ipv een hele accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:40
/ spuit 11

[ Voor 95% gewijzigd door JeroenTheStig op 30-07-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Bij Amac € 100 karting tov de Apple store zie ik zo op MBP 13" 8GB 256GB SSD 2014, gaat hier dan ook nog een 6% studentenkorting over af? :D

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 15:46
Ik heb hem - instapmodel 13-inch MacBook Pro met Retina-display - toch ook maar besteld, alhoewel het eigenlijk nog best ging met mijn MacBook Pro uit 2008...

Hij zou morgen al geleverd moeten worden volgens Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja ik had gisteren als eerste in Nederland de eer om de nieuwe 15" te bestellen en was vanochtend al binnen. Mooi ding, geen tijd om mee te spelen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik zie dat iedereen de nieuwe macbook met 8 GB RAM en 256 GB SSD besteld. Mijn oude macbook uit 2008 had toen 2 GB en 160 GB HD.
Als ik hem niet had kunnen upgraden naar 8 GB/250 GB, dan had ik hem denk ik allang afgeschreven. Nu heeft hij een 2de leven als laptop van mijn vriendin die er zeker nog wel een jaar of 2 mee vooruit kan met waar ze hem voor gebruikt.

De nieuwe Macbooks hebben RAM en SSD vast erin zitten en naar ik begreep is misschien de SSD ooit een keer te upgraden, maar het RAM zeker niet. Dat was voor mij reden om er dan maar wat extra geld tegenaan te gooien en voor 16 GB RAM te gaan. Heb daar omgerekend ong 150 euro voor betaald, maar als hij daardoor 2 jaar langer mee gaat dan lijkt mij dat toch een prima investering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja klopt. Ik heb nog getwijfeld over de ssd maar met alsmaar sneller Internet en cloud opslag vond ik het de 300 euro meerprijs niet waard. Heb een 2tb externe schijf besteld, voldoet prima voor als ik echt moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Een apart topic is misschien toch beter.

[ Voor 90% gewijzigd door MoietyMe op 30-07-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Quakie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:43:
[...]

Ik begrijp heel je post niet helemaal? Waarom zouden 13 gebruikers anders niet door kunnen met hun apparaten? Omdat de 13 inch varianten niet zo gewijzigd zijn?
Kan de 15inch gebruikers niet vrolijk door omdat zij geen standaard 16 gig hadden?
Jij hebt totaal wat anders geconcludeert uit mijn bericht. Ik zei dat 13" gebruikers van de laatste generatie, dus late 2013 gewoon door kunnen gaan met die apparaten aangezien de nieuwe 13" niet bepaald zo veel gewijzigd zijn. Dus ik snap niet hoe je daarop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aanschaffen van producten via de Apple Store met studentenkorting vind ik wel een beetje een raar verhaal. Als je het via de Apple Store zelf doet krijg je ongeveer 8%.
Maar als ik het via een link van surfspot doe, dan krijg ik nog meer korting.
Dit terwijl iedereen hiervan gebruik kan maken, ik ben namelijk nergens op gecontroleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:55:
Het aanschaffen van producten via de Apple Store met studentenkorting vind ik wel een beetje een raar verhaal. Als je het via de Apple Store zelf doet krijg je ongeveer 8%.
Maar als ik het via een link van surfspot doe, dan krijg ik nog meer korting.
Dit terwijl iedereen hiervan gebruik kan maken, ik ben namelijk nergens op gecontroleerd ;)
De online applestore biedt lagere korting dan die in de winkel zelf. Ik heb dit zelf meegemaakt. Als je Haarlem woont of Amsterdam zou ik gewoon naar de winkel gaan. Scheelt je wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vind het trouwens wel wat mager wat Apple bij een dergelijke laptop mee levert. Er had op zijn minst een mini displayport adapter in mogen zitten en eerlijk gezegd ook een usb lan adapter. Maar goed zo is Apple nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:44
Zit bij een 'normale' Windows laptop ook niet.. Jij hebt ook áltijd wat te zeuren he. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:18:
Zit bij een 'normale' Windows laptop ook niet.. Jij hebt ook áltijd wat te zeuren he. ;)
Nou er zijn voldoende, de meeste die ik heb gezien dan, waarbij een usb>lan adapter wordt geleverd indien de laptop zelf geen lan aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de nieuwe 15" met 16GB RAM & 512GB SSD ook gaan halen, dinsdag avond was deze al beschikaar bij Switch in Wijnegem. Kom van een 13" uit 2008, wat een verschil. Wil zeker niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Phusebox schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:25:
Ja ik had gisteren als eerste in Nederland de eer om de nieuwe 15" te bestellen en was vanochtend al binnen. Mooi ding, geen tijd om mee te spelen helaas.
Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd hoe hij je bevalt.

Pagina: 1 ... 64 ... 128 Laatste