Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waarom de macbook pro in de apple store veel duurder is dan bij pakweg de media markt? Verschil loopt op tot meer dan 200 euro. Voor exact hetzelfde product.

Iemand een verklaring? Vindt het zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:07:
Heeft iemand een idee waarom de macbook pro in de apple store veel duurder is dan bij pakweg de media markt? Verschil loopt op tot meer dan 200 euro. Voor exact hetzelfde product.

Omdat de Media Markt misschien een tijdelijke aanbieding heeft? Vaak hanteren ze dezelfde prijzen als de Apple Store.

Iedere winkel mag toch zelf weten voor welk bedrag ze iets verkopen? Ze houden gewoon minder marge over... Verschil in prijzen zie je toch overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Volgens mij is dit pas sinds vrij kort toegestaan. Ik dacht dat Apple altijd heel streng was op winkels die Apple producten mogen verkopen en deze dan voor een lagere prijs wegzetten. Het is niet voor niks dat doorgaans alle Apple producten buiten de aanbiedingen vallen. Het is voor het eerst dat ik begin dit jaar hoorde dat een MacBook bij de Mediamarkt meedeed aan de BTW-weg-actie. Toen heb ik mijn laptop ook daar gekocht dus. Scheelde 230 euro.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:26
Sircuri schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:17:
Volgens mij is dit pas sinds vrij kort toegestaan. Ik dacht dat Apple altijd heel streng was op winkels die Apple producten mogen verkopen en deze dan voor een lagere prijs wegzetten. Het is niet voor niks dat doorgaans alle Apple producten buiten de aanbiedingen vallen. Het is voor het eerst dat ik begin dit jaar hoorde dat een MacBook bij de Mediamarkt meedeed aan de BTW-weg-actie. Toen heb ik mijn laptop ook daar gekocht dus. Scheelde 230 euro.
MacBooks doen naar mijn weten al redelijk lang mee met de BTW actie :). Ook andere aanbiedingen (zoals €100 korting op alle Macs) zijn niet 'nieuw'.

Het klopt inderdaad dat meestal de adviesprijzen worden gehanteerd door de resellers en verkoopkanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Brm-G schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:20:
[...]

MacBooks doen naar mijn weten al redelijk lang mee met de BTW actie :). Ook andere aanbiedingen (zoals €100 korting op alle Macs) zijn niet 'nieuw'.

Het klopt inderdaad dat meestal de adviesprijzen worden gehanteerd door de resellers en verkoopkanalen.
Dan is mij dat nog nooit opgevallen ;) Was wel blij met die BTW-weg actie van begin dit jaar.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:55
Ik zou toch wel even scherp naar de specs kijken.
Het is mij vaker opgevallen dat de modellen in de aanbieding toch echt de"oudere" versies zijn als die van de Apple Store. (al zijn de verschillen minimaal)

Denk aan een i5 2.3Ghz ipv de 2.4Ghz etc. etc.

Saturn hier om de hoek had laatst een aanbieding 150 euro korting op Imac's, hierin zaten echter de oudere serie I5's ipv de nieuwe.

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 01-07-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zal eens nader bekijken, de verschillen zijn wel erg groot. Check zelf maar de pricewatch, dan zie het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijk is de modelnummer die erachter staat. Zoals ik nu zie zijn de Imacs die mediamarkt aanbied gewoon de laatste modellen. http://support.apple.com/kb/HT1758?viewlocale=nl_NL

Weet iemand nog wat de prijzen waren van de 15 inch macbook pro retina? Wil namelijk graag de Imac en Macbook Pro aanschaffen, alleen weet ik niet wanneer ik het het best kan kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Je zou ook kunnen kijk bij http://www.leapp.nl. Kun je ze relatief goedkoop krijgen volgens mij.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathly06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-07-2024
Misschien nog wel handig voor iemand. Ik heb van de week een 15" retina macbook pro gekocht bij de Mediamarkt in Zoetermeer. Die hebben deze week een actie dat je een cadeaubon(direct inwisselbaar) van 100 euro bij elke mac krijgt, omdat ze 9 jaar bestaan. Daardoor heb ik er 1 mee kunnen nemen voor 1699.- inplaats van de volle apple prijs van 2029.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deathly06 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:06:
Misschien nog wel handig voor iemand. Ik heb van de week een 15" retina macbook pro gekocht bij de Mediamarkt in Zoetermeer. Die hebben deze week een actie dat je een cadeaubon(direct inwisselbaar) van 100 euro bij elke mac krijgt, omdat ze 9 jaar bestaan. Daardoor heb ik er 1 mee kunnen nemen voor 1699.- inplaats van de volle apple prijs van 2029.-
Oeh, aantrekkelijk inderdaad. Ben benieuwd of ze nog op voorraad zijn.. wellicht dat ik er dan langs ga, moet namelijk vanuit het oosten komen maar is die 100 euro zeker waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Overweeg om op korte termijn voor een 15" Retina pro te gaan aangezien de prijzen hier en daar tot 1800 zijn gezakt. Ondanks dat twijfel ik nog wel.

Twijfel zit 'em in de Iris Pro. In de meeste reviews lees je er niet veel over, maar ik ben bang dat deze net te kort komt voor het scherm. Animaties die bijv. niet soepel gaan, zeker gezien de eye candy die wordt toegevoegd in Yosemite.

Wat denken jullie, kan je met de Iris Pro weer zes jaar vooruit? (Alleen browsen en office werk, geen games, photoshop of 3D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 13:43

Phntm

Tlingelingeling

ronwiel schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:37:
Overweeg om op korte termijn voor een 15" Retina pro te gaan aangezien de prijzen hier en daar tot 1800 zijn gezakt. Ondanks dat twijfel ik nog wel.

Twijfel zit 'em in de Iris Pro. In de meeste reviews lees je er niet veel over, maar ik ben bang dat deze net te kort komt voor het scherm. Animaties die bijv. niet soepel gaan, zeker gezien de eye candy die wordt toegevoegd in Yosemite.

Wat denken jullie, kan je met de Iris Pro weer zes jaar vooruit? (Alleen browsen en office werk, geen games, photoshop of 3D)
Je kan met een Iris Pro al zowat games aan. Lijkt mij vrij logisch dat OS animaties die minder intensief zijn eigenlijk ook moeten werken. IGPs gaan erop vooruit en Iris Pro was een hele grote stap die Intel heeft gemaakt op dat gebied. Maak je geen zorgen, het kan het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 13:20
De normale Iris en de Iris Pro al helemaal kunnen deze simpele animaties perfect aan hoor, het probleem zit hem iig bij Mavericks nog in het feit dat de retina resoluties nog niet helemaal geoptimaliseerd zijn, dat komt gedeeltelijk door de scaling die de retina schermen gebruiken naar bijv 1920x1080(15") en 1680x1050(13"). Hopelijk wordt dat met Yosemite opgelost.

Ter indicatie, mijn eind 2013 13" i5 2.4ghz 256gb ssd Iris graphics kan met 30fps op 1920x1080 WoW draaien en LoL hoge settings doen het ook makkelijk op 100 fps.

Genoeg GPU power al dus, en dat is nog geeneens de Iris Pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De huidige MBP zit momenteel op het gemiddelde van het aantal dagen voor een refresh. Er lijkt een vaste regelmaat bij te zijn voor de MBP (al gingen die balkjes vroeger verder terug bij macrumors.com). Ik ben wel benieuwd of er nog een update komt. Kondigen ze de MBP's niet vaak aan icm een event, of zijn er ook stille updates geweest?

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2wdd7pe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:02
Tom schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:18:
De huidige MBP zit momenteel op het gemiddelde van het aantal dagen voor een refresh. Er lijkt een vaste regelmaat bij te zijn voor de MBP (al gingen die balkjes vroeger verder terug bij macrumors.com). Ik ben wel benieuwd of er nog een update komt. Kondigen ze de MBP's niet vaak aan icm een event, of zijn er ook stille updates geweest?

[afbeelding]
Het laatste, deze 'refresh' had de 2012/2013 editie ook, dat was toen een speedbump van 100mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Maak ik uit dit artikel op dat de refresh nog wel en op zich kan laten wachten? nieuws: Roadmap: Intel brengt Broadwell en Skylake voor desktops tegelijkertijd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 14:54

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:07:

Ik zie nu dat de 13" bij dixons, mycom en saturn goedkoper is dan in de Apple store, zelfs als die laatste studentenkorting rekent (al krijg je daar nu een cadeaubon voor de store). Ik vind het vreemd...

[ Voor 4% gewijzigd door Repsaj_Nav op 02-07-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 13:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

Kort vraagje; is het nog steeds zo dat je applecare tot een jaar na datum aanschaf laptop kunt aanschaffen?
Bij mijn vorige mac was dat wel zo, maar ik kan nu niet meer vinden hoe dat tegenwoordig in elkaar zit..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:15
Ik heb een Retina Macbook Pro, 13 inch. Ongeveer vier maanden geleden is deze bij iCentre geweest in verband met exploded pixels op het scherm. Het scherm is toen vervangen.

Ik heb een redelijk bright achtergrond, waardoor het me niet is opgevallen. Vandaag startte ik Yosemite op, en die heeft een zwart achtergrond. Zie ik opeens een fletse pixel in mijn rechter bovenhoek zitten. Als ik het scherm grijs maak, zie je hem heel duidelijk zitten (hij wordt dan zwart). Is het mogelijk dat er binnen een half jaar opnieuw een exploded pixel te vinden is?

Afbeeldingslocatie: http://pikchurimages.s3.amazonaws.com/pic_afIm_l.jpg?lm=1404338059

Uiteraard heb ik mijn product onder Apple Care. En om de vraag van Pixeltje te beantwoorden: ja, je kan nog steeds binnen een jaar na aanschaf Apple Care kopen. Weet ik uit ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisweb op 02-07-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Pixeltje schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:07:
Kort vraagje; is het nog steeds zo dat je applecare tot een jaar na datum aanschaf laptop kunt aanschaffen?
Bij mijn vorige mac was dat wel zo, maar ik kan nu niet meer vinden hoe dat tegenwoordig in elkaar zit..
Yep, dat is nog steeds zo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23-09 14:00
Dennisweb schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:38:
Ik heb een Retina Macbook Pro, 13 inch. Ongeveer vier maanden geleden is deze bij iCentre geweest in verband met exploded pixels op het scherm. Het scherm is toen vervangen.

Ik heb een redelijk bright achtergrond, waardoor het me niet is opgevallen. Vandaag startte ik Yosemite op, en die heeft een zwart achtergrond. Zie ik opeens een fletse pixel in mijn rechter bovenhoek zitten. Als ik het scherm grijs maak, zie je hem heel duidelijk zitten (hij wordt dan zwart). Is het mogelijk dat er binnen een half jaar opnieuw een exploded pixel te vinden is?

[afbeelding]

Uiteraard heb ik mijn product onder Apple Care. En om de vraag van Pixeltje te beantwoorden: ja, je kan nog steeds binnen een jaar na aanschaf Apple Care kopen. Weet ik uit ervaring.
Ik had er laatst ook een ontdekt, waar ik niet zo blij mee was. Toen ben ik een film gaan kijken, en sinds dien is hij verdwenen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dennisweb schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:38:

CyBeR schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:55:
[...]

Yep, dat is nog steeds zo.
Thanks, dan zal ik eens naar de virtuele apple store hobbelen zometeen.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
Tom schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:18:

[afbeelding]
Ik zit ook een beetje met dit dilemma. Heb je eindelijk de knoop doorgehakt om een Macbook Pro te kopen, hik je aan tegen het wel of niet wachten in verband met upgrades. Ik zou mezelf echt keihard voor mijn kop slaan als er binnen 2-3 maanden een nieuw model is.

Zeker aangezien het nu wel eens tijd wordt voor een rigoureuze update ipv enkel een speedbump.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Als je de macbook niet dringend nodig is, kan je wachten. Anders zou ik het gelijk nu aanschaffen. Want je zou jezelf niet echt keihard voor je kop slaan als er binnen 2-3 maanden geen nieuw model uitkomt?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:55
Phusebox schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:04:
[...]

Ik zit ook een beetje met dit dilemma. Heb je eindelijk de knoop doorgehakt om een Macbook Pro te kopen, hik je aan tegen het wel of niet wachten in verband met upgrades. Ik zou mezelf echt keihard voor mijn kop slaan als er binnen 2-3 maanden een nieuw model is.

Zeker aangezien het nu wel eens tijd wordt voor een rigoureuze update ipv enkel een speedbump.
Als de huidige lijn machines voldoen aan jouw huidige wensen is er toch geen reden om te wachten?

Echt grote wijzigingen worden toch niet verwacht hoor, qua hardware (zeker de i5's en i7's) zijn echt rap voor alle dagelijks zaken. 100Mhz meer of een nieuwere generatie veranderd daar echt niet zoveel aan.

Early adaptors hebben ook nog eens een grotere kans op kinderziektes, de huidige lijn is al prima doorontwikkeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mja ik zit nog in dubio over 13 of 15", dat sowieso. De 13" mist de betere gpu en i7 optie, maar is wel lekker compact om mee te nemen, want het wordt hoofdzakelijk een bank/tuin/onderweg machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:47

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Het klinkt dan niet alsof je de extra power nodig hebt van de 15" i7 als het een bank/fun/onderewg machine is. Either way is de 15" ook geen heel zwaar en groot geval om mee te nemen/mee op de bank te zitten en als je met fun gaming bedoelt dan is de 15" natuurlijk wel iets geschikter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ankhie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:46:
Het klinkt dan niet alsof je de extra power nodig hebt van de 15" i7 als het een bank/fun/onderewg machine is. Either way is de 15" ook geen heel zwaar en groot geval om mee te nemen/mee op de bank te zitten en als je met fun gaming bedoelt dan is de 15" natuurlijk wel iets geschikter ;)
Nee gamen doe ik sowieso niet, dat doe ik alleen op consoles. Verder heb ik een vrij zware machine thuis staan waar ik echt op werk (desktop), desnoods via remote desktop (neem aan dat je met windows kunt verbinden, eventueel via TeamViewer?). Deze machine wordt gewoon voor on the go, af en toe beetje Illustrator of Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:40

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik wil de vraag hier nog een keer stellen, nog al eens gedaan maar niet echt een respons op gekregen.
Ik heb nu iets langer dan een maandje mijn macbook pro 13 inch middel model.

Het valt me op dat mijn macbook erg warm wordt, voor zaken die volgens mij niet veel voorstellen.
Als ik bijvoorbeeld een netflix serie bekijk loopt de temperatuur al snel op tot 50 graden en vaak ook tot 60.

via istat pro zie ik dan dat voornamelijk memory bank a1 meteen 60 graden wordt. de rest blijft relatief koel. rond de 35 graden (beetje afhankelijk van de omgevingstemperatuur uiteraard.

In ieder geval wordt de onderkant maar ook bovenkant behoorlijk warm bij weinig inspanning. voornamelijk ter hoogte van het rechter scharnier t/m de helft van het toetsenbord.

Is dit bij jullie ook zo snel het geval? Laptop wordt uiteraard gewoon gebruikt op een bureau bij kamertemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Chrosser schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:33:
Het valt me op dat mijn macbook erg warm wordt, voor zaken die volgens mij niet veel voorstellen.
Als ik bijvoorbeeld een netflix serie bekijk loopt de temperatuur al snel op tot 50 graden en vaak ook tot 60.
Dat heeft iedereen, omdat netflix (nog) op silverlight draait. En dat is erg slecht geoptimaliseerd voor OS X. In Yosemite draait Netflix native in Safari, en heb je daar dus geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Chrosser schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:33:
Ik wil de vraag hier nog een keer stellen, nog al eens gedaan maar niet echt een respons op gekregen.
Ik heb nu iets langer dan een maandje mijn macbook pro 13 inch middel model.

via istat pro zie ik dan dat voornamelijk memory bank a1 meteen 60 graden wordt. de rest blijft relatief koel. rond de 35 graden (beetje afhankelijk van de omgevingstemperatuur uiteraard.

In ieder geval wordt de onderkant maar ook bovenkant behoorlijk warm bij weinig inspanning. voornamelijk ter hoogte van het rechter scharnier t/m de helft van het toetsenbord.

Is dit bij jullie ook zo snel het geval? Laptop wordt uiteraard gewoon gebruikt op een bureau bij kamertemperatuur.
Mijn 13" MBP haalt bij gewoon browsen de 50 al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Netflix, Flash filmpjes, alles waar Flash/Silverlight mee te maken heeft omdat het gewoon zoals hierboven wordt gezegd ruk is voor Mac. Sowieso draai k een 4K externe monitor, dus temperaturen onder de 58 graden zie ik nooit. Nou draait mijn rMBP wel in clamshell mode met ong. 2 cm open.

Sowieso kunnen die dingen nogal wat aan dus tenzij je je schoot aan het verbranden bent zou ik me niet zo druk maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Cliffy schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:47:
[...]

Mijn 13" MBP haalt bij gewoon browsen de 50 al ;)
Hmm en is dat dan nog fijn om op je schoot te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Phusebox schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:17:
[...]

Hmm en is dat dan nog fijn om op je schoot te hebben?
Het apparaat wordt haast niet warm als je dat bedoelt. Die U series gebruiken heel weinig stroom en dus is warmte geen probleem tot je iets zwaars aan het doen bent bijvoorbeeld een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:40

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ok, dan maak ik me geen zorgen meer! het is voornamelijk indd bij flash of silverlight toepassingen.
bedankt voor de snelle antwoorden. Ben verder een tevreden gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Phntm schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:25:
[...]

Het apparaat wordt haast niet warm als je dat bedoelt. Die U series gebruiken heel weinig stroom en dus is warmte geen probleem tot je iets zwaars aan het doen bent bijvoorbeeld een spelletje.
Bij de retina versies is het vooral het stuk tussen het toetsenbord en het scherm wat heet wordt, en soms ook tussen de toetsen als hij erg warm wordt. De onderkant en de rest van de laptop worden niet of nauwelijks warm. Dus het gaat vaak prima op schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:15
MacBook Pro met Retina-display vanmorgen weer naar iCentre gebracht. Wederom een dode pixel in het scherm. Wordt de laatste keer. Volgende keer gaan ze toch verder zoeken of andere opties bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffy
  • Laatst online: 12-09-2024
ThomasG schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:27:
[...]
Bij de retina versies is het vooral het stuk tussen het toetsenbord en het scherm wat heet wordt, en soms ook tussen de toetsen als hij erg warm wordt. De onderkant en de rest van de laptop worden niet of nauwelijks warm. Dus het gaat vaak prima op schoot.
Niet alleen bij de retina versies hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
  • Laatst online: 20-08 13:26
Net m'n eerste Mac besteld: MacBook Pro Retina 15" i7 2.3Ghz 16GB Ram 512GB SSD. Hopelijk goed voor enkele jaren DevOps werk.
Ik twijfelde nog om te wachten, maar uiteindelijk is 250 dagen average refresh 2/3 van een jaar, en als je nu nog een paar maand moet wachten... Zo kan je blijven uitstellen natuurlijk.

En nu wachten op de levering, hopelijk klopt hun verwachte leverdatum wat (9 juli) :-(

Een tip (die waarschijnlijk wel al gekend is): Bellen voor te bestellen, dan kan je nog een korting krijgen. Uiteindelijk goedkoper af bij de Apple store dan bij dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Gefeliciteerd met een geweldige keuze. Het is en blijft een topmachine. En gezien de weinige technologische vernieuwingen die er zijn geweest afgelopen jaar verwacht ik niet veel van de nieuwe generatie. TB2 en 4K ondersteuning op 60hz zitten al in de late 2013 en die specbumb qua CPU ga je toch niet heel erg merken ... Maar misschien zie ik nog wat over het hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:28

vooghel

Cunning linguist

Hm, dit is wel een 'interessante' aanbieding :D

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

En er wordt gewoon op geboden.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 11:57
Pixeltje schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:04:
[...]

En er wordt gewoon op geboden.. 8)7
Op zich, voor 100 euro heb je wel een goedkope topcase/andere onderdelen. Ik heb zelf ook een deuk in de hoek van mijn topcase en zoiets beïnvloed toch wel je verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Laatst online: 15-09 14:54

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

ankhie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:25:
Gefeliciteerd met een geweldige keuze. Het is en blijft een topmachine. En gezien de weinige technologische vernieuwingen die er zijn geweest afgelopen jaar verwacht ik niet veel van de nieuwe generatie. TB2 en 4K ondersteuning op 60hz zitten al in de late 2013 en die specbumb qua CPU ga je toch niet heel erg merken ... Maar misschien zie ik nog wat over het hoofd ;)
Ik zit ook te overwegen om een nieuwe rMBP te halen, maar de weinig aantrekkelijke studentenactie (€1220 voor het goedkoopste model met 2 jaar garantie en €70 store tegoed, versus €1200 voor 3 jaar garantie bij bijvoorbeeld MyCom) zorgt dat ik niet meteen vol enthousiasme naar de winkel ren. Is er zicht op een grotere SSD in het goedkoopste model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Repsaj_Nav schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:02:
[...]
Is er zicht op een grotere SSD in het goedkoopste model?
Niet via Apple zelf, maar er zijn genoeg losse mSATA SSDs te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
ThomasG schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:17:
[...]
Niet via Apple zelf, maar er zijn genoeg losse mSATA SSDs te koop.
Voor zover ik weet gaat dat niet werken op een rMBP.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RobV schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:36:
[...]

Voor zover ik weet gaat dat niet werken op een rMBP.
Dat blijkt inderdaad veranderd te zijn bij de nieuwe rMBPs. De Early-2013 reeks werkte nog met mSATA, maar dat is sinds Late-2013 allemaal PCIe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Laatst online: 22:33
Kun je op de een of andere manier instellen dat de Macbook Pro aanblijft wanneer hij aan een externe monitor is gekoppeld en wanneer je de Macbook dichtklapt? Bij voorkeur dan alleen wanneer hij aan de oplader is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Dat is al standaard zo. Als je er een externe monitor (en uiteraard muis + tobo) aan hebt hangen dan blijft hij gewoon aan als je de klep dicht doet. Dit alleen als hij aan de lader hangt. Haal je hem van de lader af dan gaat hij in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-09 22:04
Weet er iemand een manier om een 3d monitor op 120hz te laten werken in combinatie met een MBPr Late 2013 en Bootcamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
ankhie schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:23:
Dat is al standaard zo. Als je er een externe monitor (en uiteraard muis + tobo) aan hebt hangen dan blijft hij gewoon aan als je de klep dicht doet. Dit alleen als hij aan de lader hangt. Haal je hem van de lader af dan gaat hij in slaapstand.
Maar zonder toetsenbord en muis doet hij dit niet? Als ik hem dichtklap tijdens het bekijken van een film gaat hij alsnog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 13:20
neonite schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:40:
Weet er iemand een manier om een 3d monitor op 120hz te laten werken in combinatie met een MBPr Late 2013 en Bootcamp?
ja moet je een dual dvi adapter naar displayport hebben, die zijn alleen wel 100 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Lizardz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:15:
Kun je op de een of andere manier instellen dat de Macbook Pro aanblijft wanneer hij aan een externe monitor is gekoppeld en wanneer je de Macbook dichtklapt? Bij voorkeur dan alleen wanneer hij aan de oplader is aangesloten?
Hiermee: https://code.google.com/p/macosx-nosleep-extension/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Lizardz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:11:
[...]

Maar zonder toetsenbord en muis doet hij dit niet? Als ik hem dichtklap tijdens het bekijken van een film gaat hij alsnog uit.
Probeer Caffeine.

https://itunes.apple.com/nl/app/caffeine/id411246225?mt=12

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Lizardz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:11:
[...]

Dan niet nee, omdat er dan geen input devices zijn waar je mee kan werken en OS X dus aanneemt dat je stopt met werken. Dan moet je inderdaad bovengenoemde programma's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
Bedankt voor jullie hulp. Ik heb Caffeine gedownload en zal dat eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 13:45
Hey Macbook gebruikers!

Ik ga morgen een macbook 15 retina ophalen, wat een tweedehands model is.
Ik ben al veel dingen nagegaan, maar ik wil zoveel mogelijk bronnen, maar welke dingen kan ik het beste langsgaan als ik de macbook bekijk? (Waar komt schade vaak voor wat niet opvalt, trucs hoe andere dingen op kunnen vallen, welke schermen ik moet openen om het te checken, etc.) Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Het wordt namelijk ook mijn eerste Macbook, waardoor ik wel behoefte heb aan die extra informatie.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Houstyn schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:52:
Hey Macbook gebruikers!

Ik ga morgen een macbook 15 retina ophalen, wat een tweedehands model is.
Ik ben al veel dingen nagegaan, maar ik wil zoveel mogelijk bronnen, maar welke dingen kan ik het beste langsgaan als ik de macbook bekijk? (Waar komt schade vaak voor wat niet opvalt, trucs hoe andere dingen op kunnen vallen, welke schermen ik moet openen om het te checken, etc.) Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Het wordt namelijk ook mijn eerste Macbook, waardoor ik wel behoefte heb aan die extra informatie.

Alvast bedankt!
Linksboven het apple tekentje aanklikken en "about this mac" aanklikken. Specs controleren en nagaan of dit daadwerkelijk het model is wat geadverteerd werd (ookal zijn er nog maar 2? retina versies, misschien handig voor in de toekomst).

De kier tussen top en bottom case controleren wanneer het scherm dicht is. Zo kan je aardig makkelijk zit nagaan of hij ooit is gevallen en verbogen is op de hoeken etc.

Misschien een paar effen gekleurde paginas openen in de browser > fullscreen en controleren op dode/ontplofte pixels

Met coconutbattery de loadcycles/'health'' controleren. Zou wel een dikke 90%+ moeten zijn denk ik zo. Mijn mbp 13 2010 zit nog op 84,3% (met 801 loadcycles)

Misschien heeft iemand anders nog een aanvullig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Vermits het een retina versie is zou ik de IR problemen even nieuw leven willen inblazen.

Ik zou eens kijken of er image retention is. Als het een model is van de tijd dat die problemen had kan het zijn dat het er zo 1 is.

6pack15 haalt al alles aan wat je eens moet nakijken.

Zelf zou ik ook kijken naar het aankoopbewijs en checken of het daadwerkelijk over die mac gaat. Puur om heling te voorkomen. Want garantie regel je normaal toch rechtstreeks via Apple en daar heb je dat niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Damn, tijdens vakantie definitief besloten een Macbook Pro 15" te gaan kopen. Thuis aangekomen mijn pc opgestart om te gaan bestellen is de prijs 200 euro omhoog gegaan... why me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Welke winkel is dat dan? Bij de Apple online store is de prijs niet gewijzigd. Ook niet bij de studentensite van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mediamarkt en Dixons om er eens twee te noemen. Ik ga echt geen 2000+ betalen voor een laptop die 9 maanden oud is. Maar helaas zijn de betaalbare opties nu dus ook weg. (Afgezien van obscure websites)

Dan maar weer opnieuw zoeken naar een Windows laptop vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Het is niet dat er zulke vernieuwende hardware is uitgebracht dat hij nu zoveel slechter is dan een paar maanden geleden? Hooguit een (praktisch onmerkbare) speedbump van 100 mhz meer. En met Broadwell/Skylake pas medio volgend jaar ergens (ok, Broadwell iets eerder dan) verwacht ik de komende maanden ook geen grote update.

Maar waarom je dan op zoek moet naar een Windows laptop is mij dan weer een raadsel. Alsof deze nu niet zou voldoen terwijl hij dat een half jaar geleden wel deed?

Overigens is hij bij Trendy nog 1709,99 dus ruim onder de 2.000 euro? Vandaag besteld en morgen in huis. En nee, ik heb niets met die winkel te maken.
Bij de Media Markt is hij dan blijkbaar nu uitverkocht, maar ik zie in de pricewatch sowieso al 3 winkels voor onder de 1800 euro (200 euro minder dan Apple waar jij het over had).

[ Voor 31% gewijzigd door ankhie op 16-07-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ankhie schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:17:
Het is niet dat er zulke vernieuwende hardware is uitgebracht dat hij nu zoveel slechter is dan een paar maanden geleden? Hooguit een (praktisch onmerkbare) speedbump van 100 mhz meer. En met Broadwell/Skylake pas medio volgend jaar ergens (ok, Broadwell iets eerder dan) verwacht ik de komende maanden ook geen grote update.

Maar waarom je dan op zoek moet naar een Windows laptop is mij dan weer een raadsel. Alsof deze nu niet zou voldoen terwijl hij dat een half jaar geleden wel deed?

Overigens is hij bij Trendy nog 1709,99 dus ruim onder de 2.000 euro? Vandaag besteld en morgen in huis. En nee, ik heb niets met die winkel te maken.
Bij de Media Markt is hij dan blijkbaar nu uitverkocht, maar ik zie in de pricewatch sowieso al 3 winkels voor onder de 1800 euro (200 euro minder dan Apple waar jij het over had).
Nou het zijn toch licht verouderde specs. Standaard 8gb ram is aan de zuinige kant voor een high end machine.

Die shops heb ik ook bezien maar schaar ik onder de obscure shops en niet betrouwbaar genoeg.

Waarom dan Windows? Omdat ik daar meer performance krijg voor minder. Ja het zijn dan wel lelijke dingen maar toch. OS boeit me voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
Heb nu m'n macbook pro een weekje en ik ben er redelijk blij mee. Het hele command knop gebeuren is niet consistent genoeg, en er zitten net iets teveel toetsjes op een iets andere plaats.
Nu heb ik ook een Azerty klavier (Belgie), terwijl ik eigenlijk Qwerty gewent ben, maar was vergeten goed te zetten tijdens de bestelling. Spijtig... Misschien koop ik wel m'n extern toetsenbord Qwerty.

Enkele dingen die mij wel opvallen: ik heb 1 applicatie die soms verdwijnt (SourceTree), die staat op de launchpad en soms wordt het icoontje wit en krijg ik een foutmelding, eens herinstalleren werkt dan wel. Een tweede iets waar ik me mateloos aan erger is het volgende: ik heb soms 2x intellij openstaan (of 2x safari), maar als je alt-tabbed (of cmd-tabbed?) dan krijg je enkel het laatste geopende venster, dan moet je option+muisklik gaan doen om het andere venster open te doen. Niet handig!

Verder is dat ding snel man! Die m.2 SSD is toch nog een pak sneller dan m'n 2 jaar oude samsung ssd in m'n vaste setup. Nu nog wat extra gerief scoren om de externe schermpjes aan te sluiten en dan kan ik er volop mee beginnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmz ik heb sinds april 2014 een macbook Pro retina 13 inch en ik heb sinds 2 dagen een grote gekleurde balk over de lengte van het scherm lopen. Dikke artifact. Iemand hier ook last van en iemand misschien een idee hoe ik het kan oplossen? Ik breng de macbook zondag als ik terug ben in Nederland naar The Genius Bar maar zou graag nog wat werk af willen maken en dat is op deze manier bijna onmogelijk....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Dred schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:32:
Heb nu m'n macbook pro een weekje en ik ben er redelijk blij mee. Het hele command knop gebeuren is niet consistent genoeg, en er zitten net iets teveel toetsjes op een iets andere plaats.
Nu heb ik ook een Azerty klavier (Belgie), terwijl ik eigenlijk Qwerty gewent ben, maar was vergeten goed te zetten tijdens de bestelling. Spijtig... Misschien koop ik wel m'n extern toetsenbord Qwerty.

Enkele dingen die mij wel opvallen: ik heb 1 applicatie die soms verdwijnt (SourceTree), die staat op de launchpad en soms wordt het icoontje wit en krijg ik een foutmelding, eens herinstalleren werkt dan wel. Een tweede iets waar ik me mateloos aan erger is het volgende: ik heb soms 2x intellij openstaan (of 2x safari), maar als je alt-tabbed (of cmd-tabbed?) dan krijg je enkel het laatste geopende venster, dan moet je option+muisklik gaan doen om het andere venster open te doen. Niet handig!

Verder is dat ding snel man! Die m.2 SSD is toch nog een pak sneller dan m'n 2 jaar oude samsung ssd in m'n vaste setup. Nu nog wat extra gerief scoren om de externe schermpjes aan te sluiten en dan kan ik er volop mee beginnen werken.
Volgens mij moet je tilde gebruiken.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

kevinl schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:25:
[...]

Volgens mij moet je tilde gebruiken.
Klopt, met command-tab switch je tussen programma's, met command-tilde switch je in het huidig geselecteerde programma tussen verschillende vensters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 08:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Phusebox schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:38:
[...]

Nou het zijn toch licht verouderde specs. Standaard 8gb ram is aan de zuinige kant voor een high end machine.
Onzin, verouderd is iets pas als er nieuwere specs zijn. Er is nog geen MBP met nieuwere specs, dus niks verouderd. Ook niet licht.
En 8 GB is aan de zuinige kant voor een high end machine is ook een beetje rare stelling: laat eens met real-life benchmarks zien dan dat het dubbele ook betere performance biedt? Sure, er zijn situaties denkbaar waarbij 8 GB een bottleneck gaat vormen maar dat wil niet zeggen dat iedere high end laptop dat goed moet kunnen.
Die shops heb ik ook bezien maar schaar ik onder de obscure shops en niet betrouwbaar genoeg.
Dat kan, maar het ís dus mogelijk. Maar maakt voor the sake of argument niet uit inderdaad.
Waarom dan Windows? Omdat ik daar meer performance krijg voor minder. Ja het zijn dan wel lelijke dingen maar toch. OS boeit me voor geen meter.
OS boeit voor geen meter? Het is toch juist je OS dat bepaalt hoe efficiënt je resources ingezet kunnen worden. Onder OSX kun je méér met 8GB ram dan onder Windows, omdat Windows daar nu eenmaal minder efficiënt (beter gezegd: op een andere manier) mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
zwik schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:36:
[...]

Klopt, met command-tab switch je tussen programma's, met command-tilde switch je in het huidig geselecteerde programma tussen verschillende vensters.
Tof tof... er staat nergens een tilde op m'n Azerty toetsenbord :( Ik gok dat ik de toets kan gebruiken die op dezelfde locatie staat, zo eens proberen.
Maar alsnog irritant, ik wil eigenlijk geen onderscheid tussen programma's en vensters... toevallig een optie gemist ergens?

En ter opmerking/aanvulling aan Phusebox:
Stevig dat jij met 8gb niet toekomt en een 16gb laptop die dat dan wel heeft voor veel minder dan 2000e kan vinden. Als je geen VM's of dergelijke draait, waarom heb je dan zoveel geheugen nodig? Ik heb zelf bewust voor 16gb gekozen omdat ik enkele jaren vooruit wil en daarbij redelijk wat development vm / test vm's draai, en ik ook wat financiele modellen test op m'n laptop. maar veel boven de 8gb komt mijn ding toch niet uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Dred op 17-07-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Icephase schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:37:
[...]

Onzin, verouderd is iets pas als er nieuwere specs zijn. Er is nog geen MBP met nieuwere specs, dus niks verouderd. Ook niet licht.
En 8 GB is aan de zuinige kant voor een high end machine is ook een beetje rare stelling: laat eens met real-life benchmarks zien dan dat het dubbele ook betere performance biedt? Sure, er zijn situaties denkbaar waarbij 8 GB een bottleneck gaat vormen maar dat wil niet zeggen dat iedere high end laptop dat goed moet kunnen.

[...]

Dat kan, maar het ís dus mogelijk. Maar maakt voor the sake of argument niet uit inderdaad.

[...]

OS boeit voor geen meter? Het is toch juist je OS dat bepaalt hoe efficiënt je resources ingezet kunnen worden. Onder OSX kun je méér met 8GB ram dan onder Windows, omdat Windows daar nu eenmaal minder efficiënt (beter gezegd: op een andere manier) mee om gaat.
Ik bedoelde te zeggen dat het voor mij qua gebruik niet uitmaakt of er Windows of OS X op staat. Het geheugen heb ik met name nodig om grote foto's (met veel lagen) te bewerken, waar dat in de komende 3 jaar alleen maar meer gaat worden qua megapixels waarschijnlijk. Maar als jullie zeggen dat je met OS X dan geen 8 GB nodig hebt wil ik dat best aannemen, ben alleen bang voor het feit dat je achteraf niet kunt upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dred schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:01:
[...]

Tof tof... er staat nergens een tilde op m'n Azerty toetsenbord :( Ik gok dat ik de toets kan gebruiken die op dezelfde locatie staat, zo eens proberen.
Maar alsnog irritant, ik wil eigenlijk geen onderscheid tussen programma's en vensters... toevallig een optie gemist ergens?
Heb je gestures aan staan (systeemvoorkeuren, trackpad)? De standaard instelling is volgens mij met 4 vingers omhoog swipen voor Exposé waardoor je een overzicht van al je openstaande programma's en vensters krijgt. F3 op te toetsenbord doet hetzelfde trouwens. Bij 4 vingers omlaag swipen krijg je een overzicht van alle vensters van het op dat moment actieve programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 18:40
[b][message=42517356,noline]
Een tip (die waarschijnlijk wel al gekend is): Bellen voor te bestellen, dan kan je nog een korting krijgen. Uiteindelijk goedkoper af bij de Apple store dan bij dixons.
Interessant, hoe werkt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Niet goedkoper dan 1799 die de mbpro 15 eerst kostte bij Dixons... Tot de dag dat ik wilde bestellen. Zuur, nog steeds.

Nu moet ik wachten op een actie of nieuwe modellen.

Oh, haha, ik had ook nog niet gezien wat Apple Care kost. Ik dacht 150 euro, en zou dat al veel vinden voor een jaartje extra garantie, maar ze durven daar gewoon 350 euro voor te vragen? OMFG, dat gaat toch echt te ver.

[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 18-07-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Phusebox schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:54:
Niet goedkoper dan 1799 die de mbpro 15 eerst kostte bij Dixons... Tot de dag dat ik wilde bestellen. Zuur, nog steeds.

Nu moet ik wachten op een actie of nieuwe modellen.

Oh, haha, ik had ook nog niet gezien wat Apple Care kost. Ik dacht 150 euro, en zou dat al veel vinden voor een jaartje extra garantie, maar ze durven daar gewoon 350 euro voor te vragen? OMFG, dat gaat toch echt te ver.
Ik heb zelf een garantie via de Dixons voor (volgens mij inmiddels) €14,-

Hierbij ben je voor bijna alles ook verzekerd, ook als je hem zelf laat vallen en waterschade. Enige nadeel is de €50,- eigen risico als hij naar de reperateur moet en dat je het direct bij aankoop van je MacBook moet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TheAshcat schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 18:20:
[...]

Ik heb zelf een garantie via de Dixons voor (volgens mij inmiddels) €14,-

Hierbij ben je voor bijna alles ook verzekerd, ook als je hem zelf laat vallen en waterschade. Enige nadeel is de €50,- eigen risico als hij naar de reperateur moet en dat je het direct bij aankoop van je MacBook moet afsluiten.
14 euro per maand? Dat is ook bijna 340 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Phusebox schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:21:
[...]

14 euro per maand? Dat is ook bijna 340 euro.
Maar daar zit wel val- en waterschade bij zoals te lezen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Veel verzekeraars bieden ook kostbaarheid verzekeringen aan. Dan is de laptop, telefoon, kleren etc gedekt.

Telefoonboeren zijn erg blij dat mensen voor 10 euro per maand hun telefoonverzekeren terwijl je voor een paar euro meer bijna al je kostbaarheden kan verzekeren.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 15:23
Ik vind het ook moeilijk te begrijpen waarom mensen altijd die dure verzekeringen erbij nemen.
Ik heb het totale pakket bij de ING inclusief de basisdekking, all risk dekking, en kostbaarhedenverzekering binnen en buitenshuis of het nou mijn schuld was of niet tegen 10 jaar lang de nieuwwaarde verzekerd. En dat voor 240 euro per jaar.

Daar kan geen een apple care of telefoonboer verzekering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Bobo221 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:38:
Ik vind het ook moeilijk te begrijpen waarom mensen altijd die dure verzekeringen erbij nemen.
Ik heb het totale pakket bij de ING inclusief de basisdekking, all risk dekking, en kostbaarhedenverzekering binnen en buitenshuis of het nou mijn schuld was of niet tegen 10 jaar lang de nieuwwaarde verzekerd. En dat voor 240 euro per jaar.

Daar kan geen een apple care of telefoonboer verzekering op.
Het verschil tussen Apple Care en jouw verzekering is dat een verzekering niet vergoedt bij garantie-defecten, Apple Care is ook een verlengde garantie.

Nee, ik heb nog nooit Apple Care aangeschaft, ik maak er liever een sport van mijn spullen bij bedrijven te kopen die fatsoenlijke garantie geven (bijvoorbeeld 3 jaar op laptops zoals de Amac), aangevuld met een goede verzekering zoals de jouwe :)

Let er wel op dat veel verzekeringen kleine lettertjes hebben, zoals uitgesloten van dekking; zakelijk gebruik, waarde t/m xxx voor foto of computerapparatuur, etc. Dat zijn altijd dingen om even goed rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja helaas heb ik geen verzekering die dergelijke dekkingen heeft, en wil ik ze wel moet 120 euro extra betalen bovenop de 180 die ik al betaal. En dan nog is het maar tot 1250 euro verzekerd. Ik hoor altijd van mensen dat ze goedkope verzekeringen hebben, maar ik heb alle vergelijkingssites gehad, ik kan ze niet vinden.

Apple Care is toch alleen verlengde garantie, en geen verzekering, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Henk schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:52:
[...]

Het verschil tussen Apple Care en jouw verzekering is dat een verzekering niet vergoedt bij garantie-defecten, Apple Care is ook een verlengde garantie.

Nee, ik heb nog nooit Apple Care aangeschaft, ik maak er liever een sport van mijn spullen bij bedrijven te kopen die fatsoenlijke garantie geven (bijvoorbeeld 3 jaar op laptops zoals de Amac), aangevuld met een goede verzekering zoals de jouwe :)

Let er wel op dat veel verzekeringen kleine lettertjes hebben, zoals uitgesloten van dekking; zakelijk gebruik, waarde t/m xxx voor foto of computerapparatuur, etc. Dat zijn altijd dingen om even goed rekening mee te houden.
Garantie heb ik ook lopen via de dixons, die geven standaard 3 jaar garantie, die extra service die je krijgt als je het koopt bij een apple store kan me gestolen worden als je maar 1 jaar garantie krijgt.

Daarom heb ik er ook een kostbaarhedenverzekering bij afgesloten die geldt voor zowel binnen als buitenhuis verlies of schade tot een bedrag van 15.000 euro, maar dit is meer voor mijn horloges, de standaarddekking dekt al tot 7.500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bobo221 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 14:29:
[...]

Garantie heb ik ook lopen via de dixons, die geven standaard 3 jaar garantie, die extra service die je krijgt als je het koopt bij een apple store kan me gestolen worden als je maar 1 jaar garantie krijgt.

Daarom heb ik er ook een kostbaarhedenverzekering bij afgesloten die geldt voor zowel binnen als buitenhuis verlies of schade tot een bedrag van 15.000 euro, maar dit is meer voor mijn horloges, de standaarddekking dekt al tot 7.500 euro.
Ook bij Apple krijg je meer dan een jaar garantie hoor. Dat eerste jaar is de fabrieksgarantie die je ook kunt claimen als je het apparaat ergens anders hebt gekocht (Dixons, MediaMarkt, etc). Na het eerste jaar kun je een beroep doen op de garantie volgens het consumentenrecht. Die heeft in Nederland geen vaste duur. Zelfs de 3 jaar garantie van sommige partijen kan wel eens korter zijn dan wettelijk eigenlijk zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tjoekie schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:55:
[...]

Ook bij Apple krijg je meer dan een jaar garantie hoor. Dat eerste jaar is de fabrieksgarantie die je ook kunt claimen als je het apparaat ergens anders hebt gekocht (Dixons, MediaMarkt, etc). Na het eerste jaar kun je een beroep doen op de garantie volgens het consumentenrecht. Die heeft in Nederland geen vaste duur. Zelfs de 3 jaar garantie van sommige partijen kan wel eens korter zijn dan wettelijk eigenlijk zou moeten.
Leuk, in theorie. Zo had Ik ooit een ipod van de 2e generatie. Na 13 maanden ging het scherm kapot. Reparatie 380 euro, dacht het niet.

Dat heeft mij daarna altijd weerhouden van Apple apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Leuk in theorie inderdaad en wettelijk gezien ook, maar in werkelijkheid moet je net extra je best doen en op je strepen gaan staan willen ze ermee iets doen. En dat is nu net waar ik geen zin in heb als ik met een defecte apple product zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaikey
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-12-2020
Sta op het punt een macbook retina 15 inch met de 750m grafische kaart te bestellen maar heb een vraag. Waarom zitten er zoveel grote verschillen in de verkoopprijzen? Ik zie hem op pricewatch staan voor 2200,- bij Trendy Computers en Topprice24 maar blijf mezelf afvragen waarom de andere shops dan minimaal 150 tot 300 euro meer vragen. Wat raden jullie aan, gewoon bij 1 van deze winkels bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Volgens mij zijn het bij Trendy import modellen. Lees ook niet veel goede reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaikey
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-12-2020
Ja dat is dus lastig te beoordelen of het een importmodel is, bij topprice kan ik daar ook niks over terug vinden. Weet ook niet of het een probleem is.. betreft reviews zitten er goede en minder goede bij waardoor ik een oordeel vellen des te lastiger vind. Zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Wanneer ik vanmiddag naar de kabel van mijn oplader keek trof ik dit aan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J5nIYW4.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DSVXRby.jpg

Het lijkt alsof de kabel gesmolten is. Ik zit nog in het eerste jaar van mijn garantie, weet iemand of dit te claimen is?

Verder heb ik hem gekocht bij icenter met apple care, kan ik gewoon naar een andere reseller voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lijkt eerder of het ergens tussen heeft gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Phusebox schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:07:
Lijkt eerder of het ergens tussen heeft gezeten?
Agreed, lijkt niet op iets dat gesmolten is. Dit lijkt wel op gebruikerschade. Duidelijk ergens tussen gezeten en geforceerd. Gewoon via DX een kabel bestellen als je een originele te duur vindt. Die dingen doen het gewoon en je zal er echt geen problemen mee ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ik heb dat kabelprobleem ook. Kabels van verschillende merken/fabrikanten zien er na een tijdje allemaal ineens zo uit.

Komt er bij mij op neer dat het eigenlijk niet echt een kabelprobleem is, maar een kattenprobleem. Een kat met scherpe tandjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Ik vind de kabels bij apple sowieso "zacht". Het stukje na de magsafe "kop" gaat altijd erg snel kapot vind ik. En kabels zouden wel tegen wat draaien etc moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13
Of jullie gaan er te grof mee om. ;)
Die van mij ziet er na een jaar nog als nieuw uit, ondanks dat ik hem bijna dagelijks oprol en meeneem in mijn rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
RnB schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:31:
Of jullie gaan er te grof mee om. ;)
Die van mij ziet er na een jaar nog als nieuw uit, ondanks dat ik hem bijna dagelijks oprol en meeneem in mijn rugzak.
Nou goed, mijne is dan ook al 4 jaar oud :P, dus in dat opzicht ook wel zuinig op de spullen. Maar ik zie het vaak genoeg om mij heen, precies hetzelfde stukje bij iedereen. Een kabel zou, lijkt mij, levenslang moeten meegaan, mits je er voorzichtig mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Ik trof hem zo aan en mijn eerste gedachten was dat ie wat gesmolten leek.
Nu jullie het zo zeggen ben ik inderdaad ook bang dat ie onder een stoel is gekomen, dat is dus ook de laatste keer dat ik hem in de woonkamer achterlaat :X

Altijd balen als je er zelf zo zuinig op bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:41

PBP

6pack15 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:33:
[...]

Nou goed, mijne is dan ook al 4 jaar oud :P, dus in dat opzicht ook wel zuinig op de spullen. Maar ik zie het vaak genoeg om mij heen, precies hetzelfde stukje bij iedereen. Een kabel zou, lijkt mij, levenslang moeten meegaan, mits je er voorzichtig mee omgaat.
Heb ook al jaren ellende met magsafe kabels. Ben al aan mijn 3e toe. Terwijl mijn MacBook niet meer vervoerd word en nagenoeg op 1 plek staat :X . Dan heb ik het over die oude en de L vormige (niet magsafe2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mijn magsafe kabel van mijn pro uit 2011 is nog helemaal goed. Hoe doe ik dit?
Ik zorg bij het oprollen dat het begin en eindpunt nooit gekneld worden. De lussen zijn ook iets groter, en ik 'vlecht' het eind 2x om de lussen heen.
Verder heb ik altijd het clipje (wat om de kabel zit) tegen de magsafe connector aanzitten, zodat de kabel nooit bij de connector kan buigen. Ooit ergens op een youtube filmpje bekeken, werkt prima.

Het eerste deel gaat ook op voor mijn iphone kabels - tot nu toe ook een succes. Wellicht een tip voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
6pack15 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:44:
Ik vind de kabels bij apple sowieso "zacht". Het stukje na de magsafe "kop" gaat altijd erg snel kapot vind ik. En kabels zouden wel tegen wat draaien etc moeten kunnen
Hetzelfde is ook van toepassing op de bekende usb kabels voor je phone/pad/pod etc.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1 ... 63 ... 128 Laatste