Onzin, verouderd is iets pas als er nieuwere specs zijn. Er is nog geen MBP met nieuwere specs, dus niks verouderd. Ook niet licht.
En 8 GB is aan de zuinige kant voor een high end machine is ook een beetje rare stelling: laat eens met real-life benchmarks zien dan dat het dubbele ook betere performance biedt? Sure, er zijn situaties denkbaar waarbij 8 GB een bottleneck gaat vormen maar dat wil niet zeggen dat iedere high end laptop dat goed moet kunnen.
Die shops heb ik ook bezien maar schaar ik onder de obscure shops en niet betrouwbaar genoeg.
Dat kan, maar het ís dus mogelijk. Maar maakt voor the sake of argument niet uit inderdaad.
Waarom dan Windows? Omdat ik daar meer performance krijg voor minder. Ja het zijn dan wel lelijke dingen maar toch. OS boeit me voor geen meter.
OS boeit voor geen meter? Het is toch juist je OS dat bepaalt hoe efficiënt je resources ingezet kunnen worden. Onder OSX kun je méér met 8GB ram dan onder Windows, omdat Windows daar nu eenmaal minder efficiënt (beter gezegd: op een andere manier) mee om gaat.