Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Steeffoon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:21:
Hebben meer mensen trouwens dat de stekker van de Macbook Pro 15" Retina moeilijk in het stopcontact gaat? Het lijkt wel alsof de afmetingen van de pinnen van de stekker niet helemaal kloppen? Gaat steeds moeilijker. Heb het bij alle stopcontacten overigens. Iemand enig idee wat ik hier het beste mee kan ook, hij komt uit december/
De twee pinnen, van in ieder geval het kleine, opzet stuk van de adapter staan schuin naar binnen. Dat hebben ze volgens mij allemaal, mijne heeft dat ook. Mijn iPad en oude-iPhone adapter, welke dat zelfde stukje gebruiken, hebben dat ook. Ik heb een aantal stopcontacten waarbij ik wat harder moet drukken dan normaal, verder heb ik er geen problemen mee. Bij het eruit halen, iets harder trekken (en de stekkerdoos vasthouden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Steeffoon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:21:
Hebben meer mensen trouwens dat de stekker van de Macbook Pro 15" Retina moeilijk in het stopcontact gaat? Het lijkt wel alsof de afmetingen van de pinnen van de stekker niet helemaal kloppen? Gaat steeds moeilijker. Heb het bij alle stopcontacten overigens. Iemand enig idee wat ik hier het beste mee kan ook, hij komt uit december/
Hier geen last van, nooit gehad ook bij welk stopcontact dan ook (MBPr 13" late 2013). Heb wel dat de pinnen een heel klein beetje naar binnen staan idd als je goed kijkt.

Ik weet niet of je ook nog een ander apple product heb, probeer anders daar het opzetstukje van.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 15:23
Heb sinds deze week een raar geluid uit mijn rMBP als ik ermee loop in mijn handen. Lijkt alsof de logicboard los zit:
View My Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 17:30
Inmiddels heb ik mijn rMPB 13 inch een paar dagen en hij is echt geweldig. Erg mooi beeld en verder gewoon een vlot opstartende laptop. Ook maar een Magic Mouse erbij besteld. Losse muis is bij sommige bezigheden toch wel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

ThomasG schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:56:
[...]
De twee pinnen, van in ieder geval het kleine, opzet stuk van de adapter staan schuin naar binnen. Dat hebben ze volgens mij allemaal, mijne heeft dat ook. Mijn iPad en oude-iPhone adapter, welke dat zelfde stukje gebruiken, hebben dat ook. Ik heb een aantal stopcontacten waarbij ik wat harder moet drukken dan normaal, verder heb ik er geen problemen mee. Bij het eruit halen, iets harder trekken (en de stekkerdoos vasthouden.)
Ja, precies. Maar toch raar dat ze niet gewoon recht zijn?
_Christiaan_ schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:38:
[...]

Hier geen last van, nooit gehad ook bij welk stopcontact dan ook (MBPr 13" late 2013). Heb wel dat de pinnen een heel klein beetje naar binnen staan idd als je goed kijkt.

Ik weet niet of je ook nog een ander apple product heb, probeer anders daar het opzetstukje van.
Die heb ik helaas niet, maar ben dus niet de enige.... toch raar. lijkt me niet te horen. :?

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:25

JTfoto

Work hard

Gisteren is mijn nieuwe rMBP 15" binnengekomen en deze bevalt uitstekend! Nu druk bezig om de bestanden van de oude laptop over te zetten naar de macbook om vervolgens helemaal over te kunnen schakelen op OSX :D

-Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 13:43

Phntm

Tlingelingeling

Beste mensen, het is alweer een tijd geweest sinds ik in dit topic ben geweest. Laatste keer dat ik hier was had ik een vraag met name over de refresh van de Macbook Pro, maar ik heb toch besloten om er 1 te kopen. Deze zal ik waarschijnlijk volgende week halen en het is de 256gb model met een i5.en 8gb ram. Voor mijn studie zal werken met virtualisatie (Ik doe SNE op het HvA). Zijn er hier mensen die hun ervaringen met mij willen delen over de prestaties van de 13" pro model van late 2013? Ik heb staan zoeken online, maar Google gaf mij niet wat ik zocht. Ik zal waarschijnlijk Linux, Windows Server and Windows 7 naast elkaar runnen en ik vroeg me af of iemand hier daar al ervaring mee heeft.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Zelf heb ik de 16Gb 13" gekocht om zonder problemen meerdere zware windows-servers (Sharepoint development) naast elkaar te kunnen draaien. Loopt (wat mij betreft) uitstekend dankzij de dikke SSD. Collega's met bedrijfslaptops halen mijn performance niet (budget-keuze denk ik) en hun tassen zijn 4x zo zwaar (zware laptops, voedingen, externe HD's, etc.). Voor jou is 16Gb wellicht wat overkill.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

RobV schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:24:
Zelf heb ik de 16Gb 13" gekocht om zonder problemen meerdere zware windows-servers (Sharepoint development) naast elkaar te kunnen draaien. Loopt (wat mij betreft) uitstekend dankzij de dikke SSD. Collega's met bedrijfslaptops halen mijn performance niet (budget-keuze denk ik) en hun tassen zijn 4x zo zwaar (zware laptops, voedingen, externe HD's, etc.). Voor jou is 16Gb wellicht wat overkill.
Ik heb op dit moment een Windows laptop met 8gb en die kon makkelijk 3 Virtual machines naast elkaar runnen, maar ik vond Windows niet al te best voor mijn gevoel draaien op een laptop. 8GB lijkt mij overigens voldoende voor deze opleiding aangezien ik niet echt iets meer intensiefs zal doen dan dat op mijn opleiding. Kan ik u vragen hoeveel RAM u verbruikt tijdens het draaien van bijvoorbeeld een browser met 14 tabs en 2 of 3 virtual machines? Het zou mij in ieder geval een beter beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet niet waar ik dit kwijt moet ofwel hier ofwel bij het Mavericks topic.

Ik wordt echt gek van de slaapstand. Dan houdt ie het weer dagen uit en dan is het na een halve dag of zo alweer gedaan met de accu.

Maakt het uit wat voor apps je hebt draaien op het moment dat je het scherm dicht klapt? Slaapstand is slaapstand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
readytoflow schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 22:20:
Ik weet niet waar ik dit kwijt moet ofwel hier ofwel bij het Mavericks topic.

Ik wordt echt gek van de slaapstand. Dan houdt ie het weer dagen uit en dan is het na een halve dag of zo alweer gedaan met de accu.

Maakt het uit wat voor apps je hebt draaien op het moment dat je het scherm dicht klapt? Slaapstand is slaapstand toch?
Misschien is er af en toe een applicatie die de MacBook uit slaapstand houd als je hem dichtklapt? Dat heb ik namelijk ook een paar keer gehad. Toen bleek er een applicatie te blijven hangen, waardoor OS X vast stond op een melding dat er niet uitgelogd kon worden, omdat de applicatie niet reageerde en dat tegenhield. En de Macbook wel het scherm uitdeed, maar niet in slaapstand ging. Toen ik hem weer openklapte was m'n batterij bijna leeg. Ook was de batterij een keer helemaal leeg, en kreeg ik bij het opstarten een melding dat OS X was vastgelopen - waarschijnlijk door de zelfde oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Niet echt een actieve applicatie waarbij er een melding in beeld staat.
Ik merk dat het is wanneer ik bijvoorbeeld een PDF op de achtergrond open het staan met Acrobat Reader. Of bij Word documenten die ik niet afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met externe hdd's via thunderbolt of USB3.0?
Ik zou graag bijvoorbeeld een virtuele machine willen draaien op deze manier,
zou dit snel genoeg werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:02
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:05:
prop een rappe (m)SATA SSD in een USB3.0 enclosure en je weet het verschil niet tussen je externe en interne schijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:05:
TB is snel genoeg. Ik draai mijn foto's voor Lightroom vanaf een Drobo Mini (3x 2.5" HDD 7200RPM in een soort van RAID oplossing) met ongeveer 180/180 (lees schrijf). Dit zou sneller kunnen als ik een 4e schijf in de Drobo plaats.

een SSD via Thunderbolt zou dus zeker snel genoeg zijn voor een virtuele machine. Ik weet niet hoe het zit met USB3.0 maar met Thunderbolt is het zeer zeker snel genoeg, althans de verbinding of je schijf die jij in gedachten heb snel genoeg is om goede prestaties te behalen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Juh schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:37:
[...]

TB is snel genoeg. Ik draai mijn foto's voor Lightroom vanaf een Drobo Mini (3x 2.5" HDD 7200RPM in een soort van RAID oplossing) met ongeveer 180/180 (lees schrijf). Dit zou sneller kunnen als ik een 4e schijf in de Drobo plaats.

een SSD via Thunderbolt zou dus zeker snel genoeg zijn voor een virtuele machine. Ik weet niet hoe het zit met USB3.0 maar met Thunderbolt is het zeer zeker snel genoeg, althans de verbinding of je schijf die jij in gedachten heb snel genoeg is om goede prestaties te behalen weet ik niet.
De oplossing van Henk leek mij wel wat. Je zou dan bijvoorbeeld deze mSata SSD kunnen gebruiken
http://tweakers.net/price...sata-250gb/specificaties/

Vraag me alleen af of de USB3.0 ook daadwerkelijk die 550/550 lees en schrijf trekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik sta op het punt om een macbook pro 15" i7 2.0 ghz aan te schaffen. Bij Trendy computers is deze bijna 400 euro goedkoper dan bij Apple zelf. Het is bijna te mooi om waar te zijn. Model heet ME293. Is er een addertje onder het gras die ik over het hoofd zie?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RoyK schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:22:
Ik sta op het punt om een macbook pro 15" i7 2.0 ghz aan te schaffen. Bij Trendy computers is deze bijna 400 euro goedkoper dan bij Apple zelf. Het is bijna te mooi om waar te zijn. Model heet ME293. Is er een addertje onder het gras die ik over het hoofd zie?
Volgens mij is dat gewoon een Late-2013 model. Ik weet niet of er al Early/Mid-2014 modellen zijn, dat kan de prijs verklaren. Je kunt voor de zekerheid even controleren of het bijvoorbeeld Thunderbolt 2 technologie bevat, dan weet je het zeker. Anders is het namelijk een Mid-2012 of Early-2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik hou macrumors altijd in de gaten. Die laten ook zien dat er een nieuwe versie op komst is. Misschien dat ze daarom de oude modellen weg doen. Maar het zijn maar een paar winkels die flink onder de prijs zitten. Max vraagt er zelfs 200 euro meer voor dan bij Apple zelf. Is er gewoon een gat aanwezig van bijna 800 euro. Best krankzinnig.

Aanwezig:

Verbinding (USB/FW) 2x USB 3.0
Verbinding (overige) 2x Thunderbolt 2

Dus is het een late 2013 begrijp ik. Ik laat deze leuke deal mn neus niet voorbij gaan in ieder geval :) thanks voor je snelle reactie Thomas

[edit]
een beetje zitten bladeren door de winkel beoordelingen. Ik ga toch nog even verder kijken. Beter iets duurder en een goed gevoel bij een winkel hebben. Gaat denk ik Dixons worden en redelijk om de hoek.

[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 19-06-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hebben nog meer mensen last van zeer slechte Flash performance? Ik heb een MBP late 2013 retina en in Firefox haperen heel veel Flash filmpjes, fan springt aan en CPU van het Firefox process + Firefox plugin helper process (shockwave flash) is bij elkaar ongeveer 100%. In Chrome heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:54:
[...]

De oplossing van Henk leek mij wel wat. Je zou dan bijvoorbeeld deze mSata SSD kunnen gebruiken
http://tweakers.net/price...sata-250gb/specificaties/

Vraag me alleen af of de USB3.0 ook daadwerkelijk die 550/550 lees en schrijf trekt :P
MacWorld heeft een vergelijking. Met een SSD verslaat TB alles ruimschoots, met een HDD is het verschil te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopshondje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 08:25
Mmh, wil al een tijdje de rMBP halen maar aangezien er op MacRumors nu "Caution" staat twijfel ik echt hevig!

Iemand tips? Zou ik een maandje wachten met aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ThomasG schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:56:
[...]
De twee pinnen, van in ieder geval het kleine, opzet stuk van de adapter staan schuin naar binnen. Dat hebben ze volgens mij allemaal, mijne heeft dat ook.
Dat klopt, want dat is zelfs de manier waarop die stekkers ontworpen zijn. Álle ongeaarde eurostekkers hebben dat. (De geaarde variant heeft dikkere pinnen waardoor dat niet nodig is.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:41

PBP

Mopshondje schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:43:
Mmh, wil al een tijdje de rMBP halen maar aangezien er op MacRumors nu "Caution" staat twijfel ik echt hevig!

Over een maand zullen ze niet beschikbaar zijn denk ik. Geruchten gaan dat Apple in sept/oktober weer een event gaat houden voor hun iPhones/iPads/iWatch. En misschien dat ze dan de gelegenheid aangrijpen om gelijk de Mac-lijn een specbump te geven. Ook zie je dat ze vaak de Macs upgraden op het moment dat een nieuwe versie van OSX uitkomt.

Als je dit bericht leest zie je dat Intels Broadwell cpu voor eind dit jaar geplant staat.

[ Voor 5% gewijzigd door PBP op 20-06-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
PBP schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:26:
[...]

Over een maand zullen ze niet beschikbaar zijn denk ik. Geruchten gaan dat Apple in sept/oktober weer een event gaat houden voor hun iPhones/iPads/iWatch. En misschien dat ze dan de gelegenheid aangrijpen om gelijk de Mac-lijn een specbump te geven. Ook zie je dat ze vaak de Macs upgraden op het moment dat een nieuwe versie van OSX uitkomt.

Als je dit bericht leest zie je dat Intels Broadwell cpu voor eind dit jaar geplant staat.
Vaak zit er nog een stille update tussen, waarbij ze een iets snellere processor krijgen en wat andere kleine veranderingen. En die update is nog niet geweest, maar kun je statistiek gezien wel elk moment verwachten. En omdat Broadwell pas aan het einde van het jaar komt, denk ik niet dat Apple in October met een nieuwe rMBP komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

ThomasG schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:44:
[...]
Vaak zit er nog een stille update tussen, waarbij ze een iets snellere processor krijgen en wat andere kleine veranderingen. En die update is nog niet geweest, maar kun je statistiek gezien wel elk moment verwachten. En omdat Broadwell pas aan het einde van het jaar komt, denk ik niet dat Apple in October met een nieuwe rMBP komt.
Klopt, al krijgt Apple toch wel regelmatig voorrang met het iets eerder krijgen van CPU's van Intel? De vraag is ook wat Intel bedoeld met eind dit jaar. Want oktober is natuurlijk ook eind dit jaar :P . De Airs hebben onlangs ook een kleine 100mhz specbump gekregen. De vraag is dan ook waarom de rMBP's die ook niet gelijk gekregen hebben als ze dat van plan waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

wat zouden jullie doen dan? Ik kan de Macbook Pro 15" met i7 2,0ghz voor 1799 scoren bij Dixons. Is nog steeds 230 euro goedkoper dan bij Apple zelf.

Goeie deal? Of zijn er nog "must haves" die er aan zitten te komen in de nieuwe Pro's

Ik werk nu op mijn iMac uit 2011 met een i5 en 12 gig geheugen en SSD. Ik wil wat meer beneden werken want nu werk ik nog steeds heel veel over in de avond, maar zit dan gedwongen op zolder te werken. Deze macbook is denk ik zelfs een poepie sneller dan mijn huidige iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

RoyK schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:24:
wat zouden jullie doen dan? Ik kan de Macbook Pro 15" met i7 2,0ghz voor 1799 scoren bij Dixons. Is nog steeds 230 euro goedkoper dan bij Apple zelf.

Goeie deal? Of zijn er nog "must haves" die er aan zitten te komen in de nieuwe Pro's

Ik werk nu op mijn iMac uit 2011 met een i5 en 12 gig geheugen en SSD. Ik wil wat meer beneden werken want nu werk ik nog steeds heel veel over in de avond, maar zit dan gedwongen op zolder te werken. Deze macbook is denk ik zelfs een poepie sneller dan mijn huidige iMac.
Die dixons deal is prima. Ik zit zelf te wachten op de nieuwe generatie. Maar dat is ook omdat ik het nog wel kan uitzingen met mijn huidige Macbook. Ik heb hem nu niet perse nodig. De huidige machines zijn voor mij ook snel zat en zijn prima dingen. Maar ik wacht nog even tot eind van het jaar.

Voordelen die ik zo kan ontdekken zijn sneller/energiezuiniger DDR4 en Broadwell cpu. De vraag blijft alleen natuurlijk wanneer ze die stap gaan maken. Misschien maken ze nog wel een tussenstap wat ThomasG al eerder zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Juist. En de performance winst zal waarschijnlijk niet bijzonder voelbaar zijn als je er grotendeels op zit te werken in illustrator of photoshop. Hier en daar een potje gamen (BF4) lekker aan tafel (whoeii)

Ik denk dat ik het inderdaad maar doe haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mopshondje schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:43:

Ik zit hier ook aan te twijfelen, het zou namelijk zonde zijn om in september een Macbook te kopen als er in oktober een nieuwere uit komt. In mijn geval zit ik aan september vast ivm een studie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Zo denk ik ook KaasDoosNL, maar zoals ik nu aan het shoppen ben, scheelt het wel bijna 250 euro. En dan heb je toch best een aardig beest in je handen. Wat zal de performance winst zijn na de update? Echt blow your mind spul? Dat zal denk ik wel meevallen. Maar je zal zeker de volle pond betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:08:
Zo denk ik ook KaasDoosNL, maar zoals ik nu aan het shoppen ben, scheelt het wel bijna 250 euro. En dan heb je toch best een aardig beest in je handen. Wat zal de performance winst zijn na de update? Echt blow your mind spul? Dat zal denk ik wel meevallen. Maar je zal zeker de volle pond betalen
Het kan inderdaad zijn dat ze net zoals bij de MacbookAir een kleine update doen. Maar dit vind ik alsnog het wachten waard. Als je nagaat dat dit nieuwe model weer sneller, dunner en energiezuiniger kan zijn voor waarschijnlijk hetzelfde geld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Die zullen toch niet onder de Appel prijs verkocht worden het eerste half jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:23:
Die zullen toch niet onder de Appel prijs verkocht worden het eerste half jaar?
Ik bedoel meer in de zin dat ze de huidige versie vervangen en dus ook de prijs hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:28

vooghel

Cunning linguist

RoyK schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:24:

Hé, dit is wel een interessante deal. Mijn vriendin wil haar oude Toshiba (met WinXP!) vervangen, en neigt sterk naar een MBP. Ze gebruikt hem niet voor zware toepassingen, maar wil wel liefst een 15", dus dit zal ik zo even aan haar laten zien :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Morgenochtend komt hij binnen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wat een prachtig ding.. ben nu al helemaal verliefd. Alleen een vergissing gemaakt. Geen rekening gehouden met het feit dat er geen DVD speler in het apparaat zit. Dus nu moet ik een USB stick van 8gb gaan scoren ergens. Ik heb Windows 8.1 NL erbij mee besteld maar kan die nu niet installeren. Deze moet ik op een USB stick zetten. Dus als je dat van plan ben, bestel er een sticky bij voor 4 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RoyK schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:15:
Wat een prachtig ding.. ben nu al helemaal verliefd. Alleen een vergissing gemaakt. Geen rekening gehouden met het feit dat er geen DVD speler in het apparaat zit. Dus nu moet ik een USB stick van 8gb gaan scoren ergens. Ik heb Windows 8.1 NL erbij mee besteld maar kan die nu niet installeren. Deze moet ik op een USB stick zetten. Dus als je dat van plan ben, bestel er een sticky bij voor 4 euro
Je kunt het ook met een USB stick van 4 GB doen. Dan moet je er voor kiezen met de BootCamp utility alleen een Windows USB te maken, en dus niet ook alvast de drivers etc erop zetten. Die kun je daarna downloaden van de Apple website, of daarna de USB leegmaken en deze keer met de BootCamp utility alleen de drivers kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb het hele huis overhoop gehaald, maar ik heb alleen een usb stick gevonden van 2GB :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb een 15" MBPr, geweldig ding. sinds een week ofzo herkent hij geen SD-kaartjes meer. hij mount ze niet, ook niet bij snel insteken of niet helemaal doordrukken etc (allerlei youtube filmpjes, en heel veel forum topics over dit euvel). mijn andere 13"MBP herkent ze wel dus het zal wel een hardware probleempje zijn. Ik heb opgezocht dat je m dan naar een apple store kunt brengen, maar aangezien die niet in rotterdam zitzou dat dan een premium reseller moeten worden. Is dat aan te raden? (ik kan me voorstellen dat een reparatie dan bvb langer duurt). of kan ik beter een keer naar den haag rijden?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Van mijn MacBook blijkt het Logic board defect te zijn. Ze hebben nog een week nodig om mijn laptop weer terug te kunnen geven. Dit zijn een lange twee weken zonder laptop.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 11:57
knuppelhout schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:35:
ik heb een 15" MBPr, geweldig ding. sinds een week ofzo herkent hij geen SD-kaartjes meer. hij mount ze niet, ook niet bij snel insteken of niet helemaal doordrukken etc (allerlei youtube filmpjes, en heel veel forum topics over dit euvel). mijn andere 13"MBP herkent ze wel dus het zal wel een hardware probleempje zijn. Ik heb opgezocht dat je m dan naar een apple store kunt brengen, maar aangezien die niet in rotterdam zitzou dat dan een premium reseller moeten worden. Is dat aan te raden? (ik kan me voorstellen dat een reparatie dan bvb langer duurt). of kan ik beter een keer naar den haag rijden?
Heb dit soms met usb, ik start dan altijd even disk utility, steek hem er opnieuw in en dan verschijnt hij voor mij wel. Geen idee waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
ik heb sinds kort een macbook pro retina 13 inch gekocht. ik heb windows 7 ultimate erbij geinstalleerd.
Het probleem die ik heb is dat als ik op youtube een 4k video afspeel dan is het beeld van video schokkerig.
Op full hd gaat het prima. op 1440p is ook soms schokkerig.

tijdens gamen merk je dat ook dat het beeld niet lekker loopt.

waar kan dit mee te maken hebben? Ik heb Boot Camp Assistent gebruikt voor de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

kardox schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 22:23:
ik heb sinds kort een macbook pro retina 13 inch gekocht. ik heb windows 7 ultimate erbij geinstalleerd.
Het probleem die ik heb is dat als ik op youtube een 4k video afspeel dan is het beeld van video schokkerig.
Op full hd gaat het prima. op 1440p is ook soms schokkerig.

tijdens gamen merk je dat ook dat het beeld niet lekker loopt.

waar kan dit mee te maken hebben? Ik heb Boot Camp Assistent gebruikt voor de drivers.
Wat voor games speel je? Want afhankelijk van de game, trekt de MacBook Pro 13" dat in de meeste gevallen sowieso niet. Ten eerste mis je een dedicated GPU, je werkt op een INtel iris chip die zich goed kan laten gebruiken met normale taken, maar voor zwaardere taken die GPU intensief zijn, moest je toch wel een 15" nemen met een dedicated videokaart. Ten tweede, als je gamet in je virtual machine moet je verwachten dat niet alles naar behoren zal werken. Begrijp me niet verkeerd, gamen is gewoon mogelijk en je kan steam tegenwoordig in Mac OSX draaien. En als je een goeie PC thuis hebt staan kun je ook gebruik maken van dit!. Dit zal uiteraard alleen werken thuis op hetzelfde netwerk.

Ik ben van plan het basismodel met 256gb ssd te nemen (i5 2.4ghz, 8gb) ik ga er vanuit dat ik gewoon 3 virtual machines naast elkaar kan runnen (met elk de standaard waarde werkgeheugen en dat is laag) voor mijn opleiding. Verder ga ik alleen het gebruiken voor misschien wat streamen van filmpjes in bed, huiswerk maken en lekker browsen op mijn gemak. Voor iets anders heb ik mijn brute high-end gaming PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Phntm schreef op zondag 22 juni 2014 @ 00:57:
[...]

Wat voor games speel je? Want afhankelijk van de game, trekt de MacBook Pro 13" dat in de meeste gevallen sowieso niet. Ten eerste mis je een dedicated GPU, je werkt op een INtel iris chip die zich goed kan laten gebruiken met normale taken, maar voor zwaardere taken die GPU intensief zijn, moest je toch wel een 15" nemen met een dedicated videokaart. Ten tweede, als je gamet in je virtual machine moet je verwachten dat niet alles naar behoren zal werken. Begrijp me niet verkeerd, gamen is gewoon mogelijk en je kan steam tegenwoordig in Mac OSX draaien. En als je een goeie PC thuis hebt staan kun je ook gebruik maken van dit!. Dit zal uiteraard alleen werken thuis op hetzelfde netwerk.
behalve gamen gaat het afspelen van een 4k video op youtube ook niet lekker.
het beeld is dan schokkerig. Dat moet de gpu wel aan kunnen....
ik speel fifa 14 alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

kardox schreef op zondag 22 juni 2014 @ 01:27:
[...]

behalve gamen gaat het afspelen van een 4k video op youtube ook niet lekker.
het beeld is dan schokkerig. Dat moet de gpu wel aan kunnen....
ik speel fifa 14 alleen
Stream je 4K content naar youtube op een browser OP je virtual machine? Of stream je 4K content gewoon op Mac OS zonder dat de virtual machine er naast runt op een browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zal het de komende dagen zelf gaan beleven.. maar ik heb genoeg videos gezien op youtube dat je met een 15" macbook pro late 2013 met de intel iris prima kan gamen. Hetzij natuurlijk wel een beetje low gfx settings. Bijvoorbeeld BF4. Ik had de 600 euro meer er voor niet over voor een betere videokaart. (knettergek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 13:20
RoyK schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:28:
Ik zal het de komende dagen zelf gaan beleven.. maar ik heb genoeg videos gezien op youtube dat je met een 15" macbook pro late 2013 met de intel iris prima kan gamen. Hetzij natuurlijk wel een beetje low gfx settings. Bijvoorbeeld BF4. Ik had de 600 euro meer er voor niet over voor een betere videokaart. (knettergek)
Het is maar net wat hun en jij als prima definieert. Ik kan best een spelletje WoW, of LoL ofzo een keer op mijn 13" rmbp 2013 doen maar vrolijk zou ik er niet echt van worden als ik dit wekelijks of zelfs dagelijks op dit apparaat moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Scrtz schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:51:
[...]

Het is maar net wat hun en jij als prima definieert. Ik kan best een spelletje WoW, of LoL ofzo een keer op mijn 13" rmbp 2013 doen maar vrolijk zou ik er niet echt van worden als ik dit wekelijks of zelfs dagelijks op dit apparaat moest doen.
De 13" is ook niet bedoeld voor gaming geloof ik zelf. De hardware is er niet voor gemaakt en bij de meeste games is een discrete GFX card wel een requirement. Simpele indie games of games net als minecraf zullen natuurlijk gewoon prima draaien, maar je moet er niet te veel van verwachten. Als je een goeie gamebak hebt, gewoon Steam inhome game streaming doen, ik heb het in werk gezien en wauw, dat is toch wel prima. kun je lekker in je tuin mits je goeie verbinding hebt gewoon vrolijk een veeleisende game spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit al een tijdje te kijken om een MBPr aan te schaffen alleen zit ik nog te twijfelen over de configuratie.
Ik was van plan om de middelste set up te nemen, 256ssd.
Vervolgens twijfelde ik of ik ipv de 2,4 ghz, toch voor een kleine 100 meer de 2,6 te nemen.
Ook wou ik voor toekomst perspectief 16gb geheugen nemen ipv 8.

Ik ga de laptop vooral gebruiken voor school werk, films kijken, netflix etc. Misschien eventueel een keer DOTA 2 spelen o.i.d.(Niet intensief)

Hebben jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:45:
Zit al een tijdje te kijken om een MBPr aan te schaffen alleen zit ik nog te twijfelen over de configuratie.
Ik was van plan om de middelste set up te nemen, 256ssd.
Vervolgens twijfelde ik of ik ipv de 2,4 ghz, toch voor een kleine 100 meer de 2,6 te nemen.
Ook wou ik voor toekomst perspectief 16gb geheugen nemen ipv 8.

Ik ga de laptop vooral gebruiken voor school werk, films kijken, netflix etc. Misschien eventueel een keer DOTA 2 spelen o.i.d.(Niet intensief)

Hebben jullie advies?
Het model dat je wilt kopen is wat ik ook vandaag ga halen. Door meerdere tech sites beschreven als de sweetspot. De RAM upgrade is prima, maar voor wat jij opnoemt meer dan overkill. Als je de processor gaat vervangen, kies dan tenminste voor de i7, want het verschil tussen de i5 2.4ghz en 2.6ghz is dus niks meer dan exact hetzelfde chip, met 0.2ghz hogere clockrate(dit is te verwaarlozen) maar toch een andere SKU nummer. Kijk hier maar http://ark.intel.com/compare/75990,75991 En eigenlijk als je zo een upgrade gaat uitvoeren, kom je toch al aardig in de buurt van een rMBP 15"? Is dat dan niet een betere keus voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:02:
[...]

Het model dat je wilt kopen is wat ik ook vandaag ga halen. Door meerdere tech sites beschreven als de sweetspot. De RAM upgrade is prima, maar voor wat jij opnoemt meer dan overkill. Als je de processor gaat vervangen, kies dan tenminste voor de i7, want het verschil tussen de i5 2.4ghz en 2.6ghz is dus niks meer dan exact hetzelfde chip, met 0.2ghz hogere clockrate(dit is te verwaarlozen) maar toch een andere SKU nummer. Kijk hier maar http://ark.intel.com/compare/75990,75991 En eigenlijk als je zo een upgrade gaat uitvoeren, kom je toch al aardig in de buurt van een rMBP 15"? Is dat dan niet een betere keus voor jou?
Mjin huidige laptop is een windows 15', de reden dat ik over wil stappen is vooral omdat ik de laptop tegenwoordig erg vaak moet heen en weer nemen en een wat kleinere laptop mij beter lijkt. Vandaar dat ik wilde over stappen naar een kleinere/lichtere laptop.

Jou advies zou staan gewoon de basic nemen? Geen ram upgrade noch 2,6 ghz nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:07:
[...]

Mjin huidige laptop is een windows 15', de reden dat ik over wil stappen is vooral omdat ik de laptop tegenwoordig erg vaak moet heen en weer nemen en een wat kleinere laptop mij beter lijkt. Vandaar dat ik wilde over stappen naar een kleinere/lichtere laptop.

Jou advies zou staan gewoon de basic nemen? Geen ram upgrade noch 2,6 ghz nemen?
Je kan een processor upgrade nemen, maar dat is jouw keus natuurlijk. Ik ga er vanuit dat je studenten korting hebt want je bescrijft dat je het voor school werkl wilt gebruiken. Afhankelijk van je opleiding zou 8gb meer dan genoeg zijn. Ga je meer virtualisatie doen, video's editen of muziek maken, dan zou 16GB nuttig zijn + een snellere processor. Als je een i5 2.6ghz neemt +16gb ram upgrade kom je uit op zo een 1719 euro (Met studenten korting!!) Terwijl je voor 1876 euro een 15 inch model hebt met een quad core i7, 8gb ram en ook 256gb ssd (zelfde als bij je 13 inch dus). En natuurlijk is de 15" heel wat sneller. Een basis model i5 2.4ghz/8gb/256gb sdd kost 1439 euro. Het is maar wat je jezelf uiteindelijk kunt veroorloven. Als je veel gaat gamen is de 13 inch qua hardware matig ervoor. Het is te doen, maar niet misschien wat jij wilt zien qua prestaties van je laptop. En trouwens, het 15" model is eigenlijk kleiner, lichter en natuurlijk dunner dan je huidige 15.6" laptop. Als ik het goed heb is de scherm afmeting exact 15.4" en de bouw is klein genoeg om zo een scherm erop te hebben en dat is te zien aan de dunne bezels bijvoorbeeld. Dit is puur gebaseerd op wat ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:16:
[...]

Je kan een processor upgrade nemen, maar dat is jouw keus natuurlijk. Ik ga er vanuit dat je studenten korting hebt want je bescrijft dat je het voor school werkl wilt gebruiken. Afhankelijk van je opleiding zou 8gb meer dan genoeg zijn. Ga je meer virtualisatie doen, video's editen of muziek maken, dan zou 16GB nuttig zijn + een snellere processor. Als je een i5 2.6ghz neemt +16gb ram upgrade kom je uit op zo een 1719 euro (Met studenten korting!!) Terwijl je voor 1876 euro een 15 inch model hebt met een quad core i7, 8gb ram en ook 256gb ssd (zelfde als bij je 13 inch dus). En natuurlijk is de 15" heel wat sneller. Een basis model i5 2.4ghz/8gb/256gb sdd kost 1439 euro. Het is maar wat je jezelf uiteindelijk kunt veroorloven. Als je veel gaat gamen is de 13 inch qua hardware matig ervoor. Het is te doen, maar niet misschien wat jij wilt zien qua prestaties van je laptop. En trouwens, het 15" model is eigenlijk kleiner, lichter en natuurlijk dunner dan je huidige 15.6" laptop. Als ik het goed heb is de scherm afmeting exact 15.4" en de bouw is klein genoeg om zo een scherm erop te hebben en dat is te zien aan de dunne bezels bijvoorbeeld. Dit is puur gebaseerd op wat ik heb gezien.
Oke bedankt! Het lijkt me verstandig voor het basis model te gaan dan.. Als ik er dan voor kies om nog een keer te gamen kan dit altijd nog op mijn huidige laptop(N56VZ).

Via surfspot kom ik uit op een bedrag van 1407,23€ voor het basis model en voor de i5 2,6 + 16gb ram -> 1683,11€.

Als laatste vraag: Jij neemt hem ook vertelde je? Wat neem je zelf en waar ga jij hem voornamelijk voor gebruiken?

Nogmaal bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 11:57
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:07:
[...]

Ik zou hetzelfde advies geven. Gewoon voor de standaard 8gb gaan en de 2.4 ghz. Tenzij je met enorme bestanden werkt in after effects/photoshop of VMware is 8gb ruim genoeg. En 200hz extra ga je nooit merken, behalve misschien een tikje in bijv rendertijd (maar dat is dan ook een miniem verschil).

Met de i7 is dat weer een ander verhaal, omdat het een andere processor is. In de basis heeft de i7 hyperthreading en een grotere cache, wat voor multitasken beter zou zijn, en een stuk sneller is met bijv renderen dankzij de ht.

300 euro waard?, imho, nah, tenzij je dag en nacht aan het renderen/converten bent. Zelfde voor de 16gb upgrade, ook geen 200 euro waard.

edit: Via electronic king inc op ebay kan je hem krijgen voor 1299,-

[ Voor 3% gewijzigd door 6pack15 op 23-06-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ook ik ga mee in het advies.
Ik heb zelf de 8GB variant met een i7 dan welliswaar (toeval, zat in een soort aanbieding), maar ik draai met gemak 2-3 VM's met elk 1.5GB aan memory toegekend.
Vanaf Mountain Lion uit mijn hoofd is er een nieuwe vorm van inteligente memory compressie toegepast.
Hierdoor krijg je feitelijk 20% extra memory capaciteit (virtueel) .

Volgens mij voor wat je gaat doen dus een prima koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:21:
[...]

Oke bedankt! Het lijkt me verstandig voor het basis model te gaan dan.. Als ik er dan voor kies om nog een keer te gamen kan dit altijd nog op mijn huidige laptop(N56VZ).

Via surfspot kom ik uit op een bedrag van 1407,23€ voor het basis model en voor de i5 2,6 + 16gb ram -> 1683,11€.

Als laatste vraag: Jij neemt hem ook vertelde je? Wat neem je zelf en waar ga jij hem voornamelijk voor gebruiken?

Nogmaal bedankt voor de hulp!
Hey Xirt, ik ben je toch voor want ik zal het vandaag in huis nemen :+

Ik doe System and network engineering op het HvA en begin in september aan mijn tweede jaar. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor school en thuis voor streamen als ik in bed zit of iets dergelijks. Ik zal wel werken met virtual machines, maar omdat ik gewoon de standaard toegewezen geheugengroottes van de virtual machines zal 8gb mij sowieso goed benutten. 16GB vind ik wat te en ik geloof dat 6pack15 diegene was die mij paar pagina's terug verteld had dat 16GB overkill voor mij zou zijn als ik echt alleen maar wat simpele virtual machines naast elkaar zal runnen. Het lukt best bij mijn vrienden die maar 4GB (gek genoeg, ja zeker!) hebben dus waarom zou het niet lukken met 8gb toch? Ik koop de Macbook pro niet om te gamen, en ik heb dit al een paar keer aangegeven, maar daarvoor heb ik mijn game bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:32:
[...]

Hey Xirt, ik ben je toch voor want ik zal het vandaag in huis nemen :+

Ik doe System and network engineering op het HvA en begin in september aan mijn tweede jaar. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor school en thuis voor streamen als ik in bed zit of iets dergelijks. Ik zal wel werken met virtual machines, maar omdat ik gewoon de standaard toegewezen geheugengroottes van de virtual machines zal 8gb mij sowieso goed benutten. 16GB vind ik wat te en ik geloof dat 6pack15 diegene was die mij paar pagina's terug verteld had dat 16GB overkill voor mij zou zijn als ik echt alleen maar wat simpele virtual machines naast elkaar zal runnen. Het lukt best bij mijn vrienden die maar 4GB (gek genoeg, ja zeker!) hebben dus waarom zou het niet lukken met 8gb toch? Ik koop de Macbook pro niet om te gamen, en ik heb dit al een paar keer aangegeven, maar daarvoor heb ik mijn game bak.
GeeMoney schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:31:
Ook ik ga mee in het advies.
Ik heb zelf de 8GB variant met een i7 dan welliswaar (toeval, zat in een soort aanbieding), maar ik draai met gemak 2-3 VM's met elk 1.5GB aan memory toegekend.
Vanaf Mountain Lion uit mijn hoofd is er een nieuwe vorm van inteligente memory compressie toegepast.
Hierdoor krijg je feitelijk 20% extra memory capaciteit (virtueel) .

Volgens mij voor wat je gaat doen dus een prima koop :)
Oke super! Scheelt me weer aan +/- 280€ aan 'overkill-kosten'!

Als laatste vraag: Adviseren jullie wel of geen Apple-care? Heb op onder andere macrumors gelezen dat ze het daar wel adviseren. Ik heb echter nog een jaar na aanschaf de tijd om te beslissen alleen vraag ik me af als ik bij aanschaf van de laptop dit direct bij bestel betaal ik met studentenkorting maar 173€ voor apple care. Als ik dit later aan wil schaffen, geld deze korting dan nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:38:
[...]

[...]

Oke super! Scheelt me weer aan +/- 280€ aan 'overkill-kosten'!

Als laatste vraag: Adviseren jullie wel of geen Apple-care? Heb op onder andere macrumors gelezen dat ze het daar wel adviseren. Ik heb echter nog een jaar na aanschaf de tijd om te beslissen alleen vraag ik me af als ik bij aanschaf van de laptop dit direct bij bestel betaal ik met studentenkorting maar 173€ voor apple care. Als ik dit later aan wil schaffen, geld deze korting dan nog steeds?
Ik zal het vandaag voor je navragen, ik zal je dan straks een DM sturen of anders in dit topic vermelden als ervaring m.b.t. macbook pro's. Apple Care lijkt me ook nuttig om te hebben, maar ik zal er over nadenken. En het is niet een jaar denk tijd hoor, als het goed is is het maar 31 dagen. Je hebt dus een maand te tijd na aanschaf van het product om te bedenken of je wel Apple care zult nemen of niet. Toch zal ik het vandaag echter navragen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:11
Phntm schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:54:
[...]

Ik zal het vandaag voor je navragen, ik zal je dan straks een DM sturen of anders in dit topic vermelden als ervaring m.b.t. macbook pro's. Apple Care lijkt me ook nuttig om te hebben, maar ik zal er over nadenken. En het is niet een jaar denk tijd hoor, als het goed is is het maar 31 dagen. Je hebt dus een maand te tijd na aanschaf van het product om te bedenken of je wel Apple care zult nemen of niet. Toch zal ik het vandaag echter navragen voor je.
AppleCare+ voor iPhones moet binnen 30 dagen, normale AppleCare is gewoon binnen het eerste jaar te kopen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
SpoekGTi schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:38:
[...]

AppleCare+ voor iPhones moet binnen 30 dagen, normale AppleCare is gewoon binnen het eerste jaar te kopen
Die van de iPhone en iPad wordt binnenkort trouwens verlengt naar binnen 60 dagen. Die van de MacBook's is inderdaad binnen het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Misschien niet geheel het juiste topic: Gebruiken jullie een externe harde schijf en zo ja welke? Ben opzoek naar een hardeschijf om een back up op te maken en wat media content te plaatsen. (Thunderbolt???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
matthijsg schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:35:
Misschien niet geheel het juiste topic: Gebruiken jullie een externe harde schijf en zo ja welke? Ben opzoek naar een hardeschijf om een back up op te maken en wat media content te plaatsen. (Thunderbolt???)
Een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Voor back-up of media hoef je echt geen Thunderbolt schijf te nemen. USB3 is snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Iemand trouwens ervaring met dit soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

Ja, heb er eentje in mijn PRO. Staan alle dingen op die niet belangrijk zijn. Bijvoorbeeld de Steam, Spotify en itunes library. De series die ik onderweg kijk.

Ik heb er een Sandisk 64GB inzitten.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13
Is dat ding snel genoeg om fijn games vanaf te laden joh?
Ik dacht altijd dat SD kaarten langzaam zijn, dus ik zou het zelf niet gebruiken voor andere zaken dan bulkmedia (foto's/muziek). Loop ik achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 21:01

4POX

Everybody is wired

RnB schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:36:
Is dat ding snel genoeg om fijn games vanaf te laden joh?
Ik dacht altijd dat SD kaarten langzaam zijn, dus ik zou het zelf niet gebruiken voor andere zaken dan bulkmedia (foto's/muziek). Loop ik achter?
Je moet niet gaan voor de trage class4 kaartjes. Die vind je overal voor een lage prijs. Ik heb er een rappe sandisk inzitten. Kost wat meer, heb je ook veel meer plezier van.

Die doet nu 35 MB schrijven en 44 MB lezen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 16:13
De laatste reactie is afgesplitst naar Macbook Air of Macbook Pro met oog op de toekomst?.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
4POX schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:58:
[...]

Je moet niet gaan voor de trage class4 kaartjes. Die vind je overal voor een lage prijs. Ik heb er een rappe sandisk inzitten. Kost wat meer, heb je ook veel meer plezier van.

Werken games ook vlot van een SD card? Niet verwacht... Misschien dat zo'n ding om media content op te plaatsen niet zo'n heel gek idee dan.... gaan we is even bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik zit nu op mijn gloednieuwe Macbook Pro waar ik het eerder over had. Bevalt me prima en ik ben er nu snel aan gewent geraakt. Ik moet zeggen dat na 2 uurtjes ik veel heb geleerd, op welke programma's/apps die echt nodig zijn na. Ook zag ik iets vrij gestoord in activity monitor!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TGZ0ykn.png

Waar ik ook nog aan moet wennen blijft toch die cmd knop. Ik heb nu al jaren nonstop alleen windows gebruikt dus dit blijft een nieuwe maar aangename wereld. Ik zal kijken hoe ver ik kom in een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:37
Ik heb zelf een probleem bij mijn rMBP wat best irritant is.
Soms moet ik meerdere keren CMD + C indrukken om iets te kopiëren waarbij ik door de animatie bij de knop "edit" zie dat de shortcut niet altijd even goed aanslaat.
Is dit een probleem veroorzaakt door hardware matige defecten of is het software matig? Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Heeft iemand een tip wat ik het best kan doen, mijn oplaad connector is per ongelijk tegen mijn macbook aan gestuiterd naast mijn speakers. Nu zie ik dat ik een kleine beschadiging op mijn behuizing heb. Heeft iemand een idee hoe ik dit het best op kan lossen / repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13
4POX schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:58:
[...]

Ja, dat vind ik dus traag. ;)
Ik heb een usb stick die 100MBps schrijven en 400MBps lezen doet.
Daarom verbaas ik me dat jij je steam library zonder problemen erop hebt staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
RnB schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:50:
[...]

Ja, dat vind ik dus traag. ;)
Ik heb een usb stick die 100MBps schrijven en 400MBps lezen doet.
Daarom verbaas ik me dat jij je steam library zonder problemen erop hebt staan. :)
Ligt er natuurlijk aan wat voor spellen hij in z'n steam library heeft. Als het Boter-kaas-en-eieren en Patience zijn.. :+ Bij kleine en oudere spellen is de lees en schrijf snelheid vaak te verwaarlozen, op OS X speel je vaak ook geen high-end games die niet uit zijn.

Ik vraag me trouwens af wanneer ze nu eens met de variant voor de 15" Retina MacBook Pro komen, want die is nog steeds niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Geinig ding.. Al is 35 euro voor een microSD houdertje ook wel een beetje gek natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 16:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Cliffy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:32:
[...]

Geinig ding.. Al is 35 euro voor een microSD houdertje ook wel een beetje gek natuurlijk :D
Dat zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:21

Steeffoon

Smartphone-nerd

Naar aanleiding van de stekker waarvan de pinnen steeds meer scheef begonnen te staan, ben ik vandaag even naar de winkel geweest. Zonder vragen, gedoe, discussie of wat dan ook is de stekker omgeruild. Dus ben benieuwd of het aan die stekker lag, of dat het 'hoort'.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

4POX schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:15:
[...]

Ja, heb er eentje in mijn PRO. Staan alle dingen op die niet belangrijk zijn. Bijvoorbeeld de Steam, Spotify en itunes library. De series die ik onderweg kijk.

Ik heb er een Sandisk 64GB inzitten.
Ik heb deze ook, een jetdrive. Handig dat ze zo afgeknipt zijn dat ze precies passen en niet per ongeluk kwijtraken. Toch extra opslag.

BTW, de Jetdrive is 128 Gb voor 75 euro en een stuk sneller.
http://www.amazon.de/s/re...s&field-keywords=jetdrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56

Quakie

quakelen

iemand idee waarom de macbook retina 13 inch maar tot 64 gig gaat? Dat is volgens mij bij elke fabrikant die iets van SD opslag aanbied. Ik zie niet gelijk waarom dit hardwarematig niet gaat?
Ik zou zoiets wel willen maar niet maar 64 gig.. dan wil ik het gelijk goed doen en minimaal 128.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Quakie schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:59:
iemand idee waarom de macbook retina 13 inch maar tot 64 gig gaat? Dat is volgens mij bij elke fabrikant die iets van SD opslag aanbied. Ik zie niet gelijk waarom dit hardwarematig niet gaat?
Ik zou zoiets wel willen maar niet maar 64 gig.. dan wil ik het gelijk goed doen en minimaal 128.
Omdat de 13" Retina Macbook minder ruimte heeft, zonder dat het uitsteekt. En je wilt geen uitstekende delen bij zoiets. En ze kunnen blijkbaar nog geen 128GB maken in dat formaat. Het SD slot van de 15" Retina MacBook is dieper, en kan daardoor wel 128GB.

[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 26-06-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09 14:16
Misschien niet helemaal de juiste plek... maar A-Mac Den Haag heeft vanavond een shopping night en A-Mac Gouda heeft morgen (28 juni) actie. 10% korting op alles, dus dat scheelt behoorlijk op een nieuwe MacBook.

(PS. ik werk er niet ofzo, maar zie het toevallig online >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Mijn 6750M raakt geregeld (bijna) te warm. Al een keer of wat een vertraging gehad door de temperatuur beveiliging, zit er aan te denken de heatsink zelf maar aan te pakken. . Valt hier ook wel onder imho.

Afijn, er zijn verhalen dat het gemaakt is maar ook een flink aantal dat het niet aangepakt is. Zonde van zo'n mooi product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:36
Mede macbook gebruikers, ik heb 2 vraagjes die me niet lekker zitten.

Heb gister een complete herinstall gedaan van mavericks omdat hij in de finder niet al mijn documenten etc liet zien hiervoor van een herstart vereist, ook was hij ontzettend traag en ging de batterij ongeveer nog 3,5 uur mee op normaal gebruik (RDP en chrome) Ook wilde mijn apple Wireless keyboard (wit aluminium) niet connecten via bluetooth en als ik hem geconnect kreeg werkte het perfect tot ik mijn bluetooth uitschakelde en weer inschakelde ik krijg nu met geen mogelijkheid verbinding. Mijn touchpad werkt wel gewoon naar behoren.

Done: http://support.apple.com/kb/ts1569 Ook bluetooth plist gedelete en compleet nieuwe mavericks.

Als de batterij niet lang genoeg mee gaat na iets langer als een jaar is er dan sprake van garantie?

Retina 15inch early 2013 high end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 17:53
Phntm schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:53:
Ook zag ik iets vrij gestoord in activity monitor!

[afbeelding]
Dit klopt hoor! Er zit meer dan 1 core in de MB, dus Dropbox kan meer dan 1 CPU volledig gebruiken. Onder Windows is dit niet anders...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

DiedX schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:19:
[...]

Dit klopt hoor! Er zit meer dan 1 core in de MB, dus Dropbox kan meer dan 1 CPU volledig gebruiken. Onder Windows is dit niet anders...
Ohh dat verklaart het dan. Ik wist niet hoe dus die percentages zo gestoord hoog waren.
mr.DJ95 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:15:
Mede macbook gebruikers, ik heb 2 vraagjes die me niet lekker zitten.

Heb gister een complete herinstall gedaan van mavericks omdat hij in de finder niet al mijn documenten etc liet zien hiervoor van een herstart vereist, ook was hij ontzettend traag en ging de batterij ongeveer nog 3,5 uur mee op normaal gebruik (RDP en chrome) Ook wilde mijn apple Wireless keyboard (wit aluminium) niet connecten via bluetooth en als ik hem geconnect kreeg werkte het perfect tot ik mijn bluetooth uitschakelde en weer inschakelde ik krijg nu met geen mogelijkheid verbinding. Mijn touchpad werkt wel gewoon naar behoren.

Done: http://support.apple.com/kb/ts1569 Ook bluetooth plist gedelete en compleet nieuwe mavericks.

Als de batterij niet lang genoeg mee gaat na iets langer als een jaar is er dan sprake van garantie?

Retina 15inch early 2013 high end.
Mac OS X is een 64 bit OS. Chrome bijvoorbeeld is een 32 bit OS, als jij dingen meemaakt als wat vertragingen en ontzettend hoog batterij verbruik van Chrome, dan heeft het echt alles te maken met dat want ik maak hetzelfde mee op mijn eigen Late 2013 13" die ik maandag heb gekocht. Als ik safari gebruik samen met skype en andere programma's, dan heb ik 9 uur batterij leven en soms wel meer. Gebruik chrome dan zakt mijn resterend batterij leven naar 3~4 uur! Chrome vermijden en gewoon safari of firefox gebruiken op je Mac. Totdat Chrome een 64 bit versie krijgt is het zo geweldig als op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Hebben jullie hier ook last van: Zodra ik mijn rMBP aan de stroom hang of aan een hdmi kabel lijkt het af en toe of hij ''schokjes'' geeft of een beetje trilt. Dit voel ik vooral links en rechts van het trackpad op de MBP. Ik ben er niet uit of het nou een beetje statisch is of dat er gewoon intern wat dingen trillen wat ik voel. Nog meer leden die dit merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:28

vooghel

Cunning linguist

vooghel schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:26:
[...]

Hé, dit is wel een interessante deal. Mijn vriendin wil haar oude Toshiba (met WinXP!) vervangen, en neigt sterk naar een MBP. Ze gebruikt hem niet voor zware toepassingen, maar wil wel liefst een 15", dus dit zal ik zo even aan haar laten zien :).
Het was zo'n interessante deal, dat ze nu haar 15" rMBP aan het uitpakken is :*)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

matthijsg schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:40:
Hebben jullie hier ook last van: Zodra ik mijn rMBP aan de stroom hang of aan een hdmi kabel lijkt het af en toe of hij ''schokjes'' geeft of een beetje trilt. Dit voel ik vooral links en rechts van het trackpad op de MBP. Ik ben er niet uit of het nou een beetje statisch is of dat er gewoon intern wat dingen trillen wat ik voel. Nog meer leden die dit merken?
Ik voel ook zo af en toe een schokje maar dat komt omdat het statisch is. De trillingen weet ik niks van, hoor je je fan dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:11
matthijsg schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:40:
Hang hem eens aan een geaard stopcontact of gebruik de kabel ipv de duckhead is biets anders dan niet geaard aansluiten en kan geen kwaad

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Phntm schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:35:
[...]
De trillingen weet ik niks van, hoor je je fan dan ook?
De trilling/statisch wat ik voel is niet erg heftig ofzo. Zodra ik mijn polsen op de buitenkant laat rusten voel ik het ook amper. Vandaar dat ik er ook niet over uit ben of het nou statisch achtig is of gewoon dat er binnen iets 'fysiek' beweegt.

We gaan hem eens aan een geaard stopcontact hangen, had ik zelf nog niet aan gedacht!

Edit:
Nou, heb zelf het is 'onderzocht':
  • Macbook Pro 13 inch Retina, trillen: wanneer je lichtjes met je wijsvinger (of andere vinger, over het aluminium strijkt van de MBP links of rechts van het trackpad of langs de aluminium rand waar het aluminium overgaat naar het plastich van het beeldscherm.
  • Oplader: De meegeleverde oplader met het kleine opzetstukje,
    Stopcontact: niet geaard,
    Trillen: Ja
    Stopcontact: geaard,
  • Oplader: De meegeleverde oplader met het lange opzetstuk,
    Trillen: Nee
Iemand ongeveer dezelfde tril resultaten ondervind (of een of twee ervan? _/-\o_ )

[ Voor 45% gewijzigd door matthijsg op 29-06-2014 10:27 . Reden: Een klein onderzoekje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Ik heb een Macbook Pro uit 2013 met SSD. Tot voorheen was die altijd stil... tenzij onder load, dan hoorde je de fan blazen... Sinds vandaag produceert de macbook ook zonder load geluid... een beetje een geluid wat een harde schijf ook maakt... alleen zit er geen hardeschijf in, maar een ssd...

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Tripje naar de apple store?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IWriteCode schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:01:
Ik heb een Macbook Pro uit 2013 met SSD. Tot voorheen was die altijd stil... tenzij onder load, dan hoorde je de fan blazen... Sinds vandaag produceert de macbook ook zonder load geluid... een beetje een geluid wat een harde schijf ook maakt... alleen zit er geen hardeschijf in, maar een ssd...

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Tripje naar de apple store?
Heb ik ook gehad, was heel zachtjes en kwam rond de W-key vandaan. Heb toen iets gereset, een soort RAM, maar vraag me niet alleen meer welke, daarna is bij mij het geluid verdwenen. Gelukkig, na alle hel-verhalen die je leest op het Apple forum...

Hoop voor je dat je het op kunt lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

matthijsg schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:47:
[...]

De trilling/statisch wat ik voel is niet erg heftig ofzo. Zodra ik mijn polsen op de buitenkant laat rusten voel ik het ook amper. Vandaar dat ik er ook niet over uit ben of het nou statisch achtig is of gewoon dat er binnen iets 'fysiek' beweegt.

We gaan hem eens aan een geaard stopcontact hangen, had ik zelf nog niet aan gedacht!

Edit:
Nou, heb zelf het is 'onderzocht':
  • Macbook Pro 13 inch Retina, trillen: wanneer je lichtjes met je wijsvinger (of andere vinger, over het aluminium strijkt van de MBP links of rechts van het trackpad of langs de aluminium rand waar het aluminium overgaat naar het plastich van het beeldscherm.
    Stopcontact: geaard,
    Trillen: Nee
Iemand ongeveer dezelfde tril resultaten ondervind (of een of twee ervan? _/-\o_ )
Ik heb ook dat bij niet geaard stopcontact de behuizing van mijn MacBook statisch aanvoelt. Alsof je over ruw geborsteld staal wrijft. Met geaard stopcontact is dat weg.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:18:
Heb ik ook gehad, was heel zachtjes en kwam rond de W-key vandaan. Heb toen iets gereset, een soort RAM, maar vraag me niet alleen meer welke, daarna is bij mij het geluid verdwenen. Gelukkig, na alle hel-verhalen die je leest op het Apple forum...

Hoop voor je dat je het op kunt lossen!
Precies dat inderdaad. Thanks voor de tip! Ik heb gereset met Cmd-Option-P-R vasthouden tijdens startup... maar kan hier op het werk niet horen of het geluid weg is... :X Maar hopelijk is het probleem opgelost.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sircuri schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:57:
[...]
Ik heb ook dat bij niet geaard stopcontact de behuizing van mijn MacBook statisch aanvoelt. Alsof je over ruw geborsteld staal wrijft. Met geaard stopcontact is dat weg.
Dat is volgens mij een beetje lekkage van de adapter, omdat de behuizing metaal is voel je dat. Volgens mij is het inductie (opwekking van spanning door een wisselend magnetisch veld) in de afscherming van de transformator in de voeding. Als je het meet ten opzichte van aarde kom je (in elk geval bij mij) op 110-120 volt, de helft van de voedingsspanning dus. Als je aan aarde hangt dan vloeit het gewoon weg.

Ik heb dit al sinds ik een PowerBook had, mijn huidige MBP heeft het ook (en zelfs de PC-XT die ik in de jaren '80 had, had dit al).

Ik had wel liever gehad dat de kleine duckhead (opzetstukje) ook gewoon geaard was geweest. Want het is best een vervelend effect vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Net even bij een Prem. Reseller geweest en die zeggen dat het bij sommige MacBook voor komt en bij sommige niet, kwestie van pech. Er is geen garantie voor omdat het in feite niks aan je MacBook beschadigd. Ook zei merkten op dat het vooral te maken heeft met of je stopcontact wel of niet geaard is. Helaas... Maar echt een probleem is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IWriteCode schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:27:
[...]

Precies dat inderdaad. Thanks voor de tip! Ik heb gereset met Cmd-Option-P-R vasthouden tijdens startup... maar kan hier op het werk niet horen of het geluid weg is... :X Maar hopelijk is het probleem opgelost.
Hoop het voor je! Even in de gaten houden en anders zeker even langs de Store of een Prem.Reseller gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Resetten met Cmd-Option-P-R heeft niet geholpen :( Dan maar langs de apple store :(

Less = more

Pagina: 1 ... 62 ... 128 Laatste