Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:01
RobV schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:25:
[...]

Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd hoe hij je bevalt.
Bevalt goed so far, maar heb nog geen zware taken gedaan.

Heb nu wel als ik spotify open heb staan en ik krijg meldingsgeluiden dan kraakt het behoorlijk hard?

Hmm het begint me nu toch wel zorgen te baren moet ik zeggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 31-07-2014 12:18 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik321
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09-2024
Phusebox schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:32:
[...]

Bevalt goed so far, maar heb nog geen zware taken gedaan.

Heb nu wel als ik spotify open heb staan en ik krijg meldingsgeluiden dan kraakt het behoorlijk hard?

Hmm het begint me nu toch wel zorgen te baren moet ik zeggen.
Wat kraakt er dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Zet je browser uit en kijk of het geluid nog een x voorkomt.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kevinl schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:42:
Zet je browser uit en kijk of het geluid nog een x voorkomt.
Dat gaat een beetje lastig want het meldingsgeluid komt van de browser, en dan kraken de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de 15 inch macbook pro eind 2013 kan bestellen? Neem aan dat die nu een stuk goedkoper is na het uitkomen van het nieuwe 2014 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:58

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Zal wel meevallen. Zou in de PW kijken waar hij nog beschikbaar is. Meestal gaat er maar 100-150 euro af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Phusebox schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:59:
[...]

Dat gaat een beetje lastig want het meldingsgeluid komt van de browser, en dan kraken de speakers.
Safari of Chrome? Probeer in Safari.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 15:46
Mijn instapmodel 13-inch MacBook Pro met Retina-display is binnen en wat een vooruitgang! Vooral het Retina-display! Toch wel een beetje hetzelfde effect als toen ik van de iPhone 3g overstapte naar de iPhone 4 :-)

Mensen die twijfelen; je krijgt er geen spijt van! Het is het geld zeker waard. Ik moet er wel bijzeggen dat ik van een MacBook Pro kwam uit 2008 zonder SSD. Uiteraard is deze post getikt op mijn nieuwe MacBook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:59:
Weet iemand waar ik de 15 inch macbook pro eind 2013 kan bestellen? Neem aan dat die nu een stuk goedkoper is na het uitkomen van het nieuwe 2014 model?
Kijk eens bij Amac, volgens mij van het 15" model € 200 eraf. Op 2013 modellen met 13" ongeveer € 100 en op 15"ongeveer € 200....

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 21:53

PBP

Mijn MacBook 15 inch base model is binnen! Als ik naar About this Mac ga en dan more info, normaal staat er Macbook Retina (2014) oid. Maar bij mij staat er alleen een vage code 134950 als naam. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PBP schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:06:
Mijn MacBook 15 inch base model is binnen! Als ik naar About this Mac ga en dan more info, normaal staat er Macbook Retina (2014) oid. Maar bij mij staat er alleen een vage code 134950 als naam. Meer mensen hier last van?
Ik zal eens even kijken voor je:

Retina, 15 Inch, Mid 2014

Dat staat er bij mij.

Iemand overigens een tip voor een goede fotoviewer waarmee ik gewoon door foto's kan bladeren full screen?
(Als ik foto's vanuit NAS in iPhoto zet, gaat ie ze dan kopiëren? Want dat is namelijk niet de bedoeling.)

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 31-07-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:38

Grin

Ride si sapis.

Phusebox schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:15:
[...]
Iemand overigens een tip voor een goede fotoviewer waarmee ik gewoon door foto's kan bladeren full screen?
(Als ik foto's vanuit NAS in iPhoto zet, gaat ie ze dan kopiëren? Want dat is namelijk niet de bedoeling.)
Preview? Dat is een standaard programma @ OS X.
Dan zet deze ze idd in je library, maar ook deze kan je extern laden. Google is your friend.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Grin schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:57:
[...]

Preview? Dat is een standaard programma @ OS X.
Dan zet deze ze idd in je library, maar ook deze kan je extern laden. Google is your friend.
Nee want dat werkt blijkbaar niet full screen en ik kan niet bladeren met de pijltjes toetsen. (Bij mij dan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:59
CMD + A zodat je alle afbeeldingen selecteert. Dubbelklikken om te openen in Preview. Rechtsbovenin op Full Screen knop drukken en pijltjes onder en boven gebruiken. Tadaa.. Werkt gewoon.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rivanov schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:36:
CMD + A zodat je alle afbeeldingen selecteert. Dubbelklikken om te openen in Preview. Rechtsbovenin op Full Screen knop drukken en pijltjes onder en boven gebruiken. Tadaa.. Werkt gewoon.
Nope. Zal dan wel komen omdat het geen lokale bestanden zijn ofzo. Bovendien is het niet volledig fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:14

Freaked

..

Misschien werkt: CMD + A (alles selecteren) en vervolgens OPTION + Spatie. (full screen spotlight-preview)

[ Voor 10% gewijzigd door Freaked op 31-07-2014 16:51 ]

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
De afbeeldingen selecteren en OPTION + CMD + Y opent de Slideshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.4 GHz of 2.6 GHz..

Ga je dat merken? Bij iCentre de 2.4 versie met 8gb voor 1429.- ipv 1529.- voor de nieuwe 2.6 versie??

Of zou er nog iets anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:25:
2.4 GHz of 2.6 GHz..

Ga je dat merken?
Hangt ervan af wat je ermee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, eigenlijk van alles,, voornamelijk adobe en af en toe licht cinema4d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, eigenlijk van alles,, voornamelijk indesgin/illustrator/muse/edge..en heel af en toe wat zwaarder als Photoshop, of wat proberen in cinema4d

100 euro kan ik wel missen, maar er zijn nog zoveel andere upgrades....ik heb nu een MacBook air uit 2011, 1.7ghz 4gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Die 0.2 GHz ga je waarschijnlijk niet merken, maar aan de andere kant is het nou ook niet weer een hele dure upgrade. Hou er rekening mee dat een mid 2014 model straks ook meer opbrengt als je hem wil verkopen dan een late 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

De 2.6 i5 is naast 0,2 Ghz sneller in CPU ook ongeveer 9% betere GPU performance, omdat de Iris GPU op 1.200 Mhz loopt in plaats van 1.100 bij de 2.4 Ghz.

Als je de benchmarks bekijkt van Geekbench bekijkt zie je dat de i5 2,4 ongeveer 2700 (single core) en 5620 (multi core) doet, en de i5 2,6 gaat naar 2850/5950. Grofweg dus ga je er 6-7% op vooruit.

Je gaat er dus bij hele intensieve taken mogelijk wel iets van merken. Of het die 100 euro waard is is dan weer een keuze voor jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 09:17
Ik heb zelf de vorige 13" MBP retina (16GB, 256GB SSD) van/voor mijn werk. We gebruiken ze daar icm de thunderbolt displays. Erg fijne combinatie. Bureaus blijven lekker opgeruimd, en je plugt hem zo in waarbij je met twee kabeltjes aan één kant meteen display, toetsenbord, muis en ethernet aangesloten hebt.

Qua software doen we niet heel erg veel met de Mac kant. Het enige wat ik daarop draai is Lightroom en Photoshop CC. De rest draait in Parallels onder Windows 8.1 of in een Debian 7.5 VM. Beiden lopen overigens wel erg soepel, zelfs tegelijk.

Enige ding waar ik me echt aan stoor is de FN toets links onderin. Dat is echt de meest achterlijke plaatsing voor een FN toets ooit, vooral omdat die niet op reguliere toetsenborden zit. We gebruiken op de "docks" de standaard apple keyboards, dus elke keer als ik mijn laptop zonder extern toetsenbord gebruik heb ik daar een klein stukje irritatie aan - ondanks dat het nu echt op mierenneuken lijkt is zoiets storend.
Wellicht softwarematig aan te passen, maar 90% van de tijd hangt hij aan de thunderbolt monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand trouwens een tip voor software om een usb disk te encrypten die zowel op Mac als Windows werkt?

Heb Lacie Private software geprobeerd maar die krijg ik onder Windows niet aan de gang, zegt dat ik niet de juiste driver heb draaien, maar heb niets meer gedaan dan de laatste versie van de website gedownload en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
SndBastard schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:01:
Enige ding waar ik me echt aan stoor is de FN toets links onderin. Dat is echt de meest achterlijke plaatsing voor een FN toets ooit, vooral omdat die niet op reguliere toetsenborden zit. We gebruiken op de "docks" de standaard apple keyboards, dus elke keer als ik mijn laptop zonder extern toetsenbord gebruik heb ik daar een klein stukje irritatie aan - ondanks dat het nu echt op mierenneuken lijkt is zoiets storend.
Wellicht softwarematig aan te passen, maar 90% van de tijd hangt hij aan de thunderbolt monitor.
Pas het gedrag van de Fn toets aan:

https://support.apple.com...locale=nl_NL&locale=en_US

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zit bij jullie trouwens ook dat zwarte plastic stripje aan de achterkant zo "losjes"? Ik kan er wat mee wiebelen en als ik hem zo oppak met die kant onder voelt het wat fragiel aan.
Het gaat er meer om dat mensen gewend zijn dat daar CTRL zit en niet FN. Ze hadden beter CTRL en FN kunnen omwisselen.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 02-08-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 21:53

PBP

Phusebox schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 08:51:
Zit bij jullie trouwens ook dat zwarte plastic stripje aan de achterkant zo "losjes"? Ik kan er wat mee wiebelen en als ik hem zo oppak met die kant onder voelt het wat fragiel aan.
Ik kan het in het midden ietsje indrukken als de macbook dichtgeklapt zit. Maar echt los zit het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 17:37
Is het redelijk om voor een MacBook Air 2013 Q3 (haswell) met de normale i5, 256gb opslag en 8gb ram ongeveer 800 euro te vragen op tweakers/marktplaats?

Factuur, doos alles inbegrepen + geen schade en krassen doordat er een sleeve en een soort van case gebruikt is.

Mijn reden is namelijk dat ik een MBpR 13 inch wil gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 14:22
Zo, ik hoor d'r nu ook bij :P De nieuwe MBPr 13" 256gb net opgehaald bij de dixons. Alleen heb ik niet de illusie dat apple virusloos is, dus heeft iemand goede ervaringen met een AV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:16
kanem0chi schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:53:
Is het redelijk om voor een MacBook Air 2013 Q3 (haswell) met de normale i5, 256gb opslag en 8gb ram ongeveer 800 euro te vragen op tweakers/marktplaats?

Factuur, doos alles inbegrepen + geen schade en krassen doordat er een sleeve en een soort van case gebruikt is.

Mijn reden is namelijk dat ik een MBpR 13 inch wil gaan kopen.
Niet helemaal het goede topic, maar ik denk wel dat het een goede richtprijs is. Betreft het een 13 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 08:51:
Viel mij ook op, enige minpuntje van de bouwkwaliteit in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
gebakken peer schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:34:
Zo, ik hoor d'r nu ook bij :P De nieuwe MBPr 13" 256gb net opgehaald bij de dixons. Alleen heb ik niet de illusie dat apple virusloos is, dus heeft iemand goede ervaringen met een AV?
Avast bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 17:37
martijnmartijn schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:46:
[...]

Niet helemaal het goede topic, maar ik denk wel dat het een goede richtprijs is. Betreft het een 13 inch?
Mijn excuses, ik zie dat ik in het PRO topic zit. Eventjes plaatsen in het Air topic dan maar. Ja, het betreft een 13 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

gebakken peer schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:34:dus heeft iemand goede ervaringen met een AV?
Nee. Dat doet ook niks nuttigs op OSX, tenzij je bang bent voor Windows-gebruikers die iets van jou doorgemaild krijgen ofzo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09 18:38
gebakken peer schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:34:
ClamXav is wel aardig. Maar je hebt het tenzij je echt zonder na te denken alles maar aanklikt niet echt nodig.

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
  • Laatst online: 21-09 17:34
Ik heb sinds gisteren een MBPr 13" en als ik bijvoorbeeld Safari open dan zie ik een klein beetje lag in de animatie. Is dit normaal ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03
Zo dan, net de 15" MBpro besteld, best een beetje spannend zoveel geld uitgeven. Gaat mijn 5 jaar jonge iMac vervangen, wil toch makkelijker in en om het huis fotos kunnen bewerken dan alleen op zolder. Ben benieuwd, hij zou er snel moeten zijn. Enige upgrade die nog zinvol lijkt is de cpu iets sneller voor ron de 100€, maar ik denk dat je die niet gaat merken. Ben benieuwd :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
yesjohn schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:58:
Ik heb sinds gisteren een MBPr 13" en als ik bijvoorbeeld Safari open dan zie ik een klein beetje lag in de animatie. Is dit normaal ??
Heb je een geschaalde resolutie of gewoon de standaard 'Best for Retina'? In een geschaalde resolutie heb ik namelijk ook een tragere animatie dan in de best fir retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Geschaald, die waarschuwing staat er natuurlijk al onder maar ik heb het alleen met Safari. Maar ik begrijp uit je reactie dat het dus normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Nee, normaal zal het niet moeten zijn op een laptop van 1500€. Maar ik heb het probleem ook als ik op een geschaalde resolutie werk en veel andere mensen ook. Ik heb een late 2013, geen 2012 met hd4000 graphics, dus het zal niet aan de gpu moeten liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door peakrever op 03-08-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Met normaal bedoel ik eigenlijk meer dat het vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Ik bedoelde ermee dat het dus niet normaal zal moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yesjohn
Arthur-M. schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:42:
Ik bedoelde ermee dat het dus niet normaal zal moeten zijn.
Ja dat begreep ik al :P

Ik heb het trouwens ook als ik hem niet schaal. Als ik bijvoorbeeld een mapje snel weergeef en dan op vergroten druk dan heb ik het ook bij beide geschaald en niet geschaald.

[ Voor 30% gewijzigd door yesjohn op 03-08-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ja naar full screen en terug heb ik ook vertraging op mijn 15" mid 2014. Is denk ik gewoon een OS issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:22
Heb je het ook als je hem op stroom aansluit en je bij je energie eigenschappen de automatische keuze voor video uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
GeeMoney schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:42:
Heb je het ook als je hem op stroom aansluit en je bij je energie eigenschappen de automatische keuze voor video uitzet?
Ja, maar ik heb geen dedicated gpu, dus die tweede optie kan ik niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand ervaring om Windows to Go te draaien via USB of externe hdd/ssd?
Ik vind bootcamp zonde van de ruimte namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:43
Safaci schreef op zondag 08 december 2013 @ 10:36:
Mijn Macbook Pro Retina (13) loopt wel eens leeg dichtgeklapt en al. Gisteravond was hij 100% opgeladen, nu staat de batterij op 50%. Meer mensen dit meegemaakt?
Oke, nu gebeurt het elke avond. Van 100% naar 2%. Dit is niet meer goed voor de batterij. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt? In Activity Monitor kan ik niks geks vinden. De batterij loopt op een lineaire en constante wijze leeg. Zijn er andere manieren om er achter te komen wat de boosdoener is? De Macbook is dan meestal aangesloten op een extern scherm en een AD-converter via resp. HDMI en USB.

Mensen in dit Apple forum hebben er blijkbaar ook last van.

Edit: uit de logs blijkt dat ongeveer 4% per uur verloren gaat. Ik heb Power Nap maar uitgezet, want het schijnt dat dit de boosdoener is. Hopelijk werkt dit.

@hieronder: nee, gebruik geen Chrome.

[ Voor 27% gewijzigd door Safaci op 03-08-2014 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:43

Phntm

Tlingelingeling

Safaci schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:38:
[...]

Oke, nu gebeurt het elke avond. Van 100% naar 2%. Dit is niet meer goed voor de batterij. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt? In Activity Monitor kan ik niks geks vinden. De batterij loopt op een lineaire en constante wijze leeg. Zijn er andere manieren om er achter te komen wat de boosdoener is? De Macbook is dan meestal aangesloten op een extern scherm en een AD-converter via resp. HDMI en USB.

Mensen in dit Apple forum hebben er blijkbaar ook last van.
Gebruik je Chrome? Heb namelijk altijd hele erge battery drain als ik dat gebruik. Zowel in sleep als in gebruik. Bij mij was dit het probleem en sinds ik gestopt ben met het laten runnen van Chrome in de achtergrond (Op je dock staat een lichtje onder je ikoon aan als het programma nog in de achtergrond aan staat) is mijn batterij geweldig. Misschien heb je hier ook last van, maar het is het proberen waard om te kijken of het hier aan ligt. Anders even afspraakje bij de Genius Bar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:22:
Heeft er hier iemand ervaring om Windows to Go te draaien via USB of externe hdd/ssd?
Ik vind bootcamp zonde van de ruimte namelijk :)
Dat heb ik niet, maar ik ga het zeker uitproberen! Had er nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje voor de mede-macbookers,

ik heb onlangs een late-2013 gekocht (ME294) en merk dat deze nogal warm kan worden, om e.e.a. te controleren heb ik de istat widget geïnstalleerd om te kijken hoe warm het nu echt allemaal wordt.

Als ik bezig ben met Final cut pro X loopt vooral de GPU Diode hoog op (soms wel tot 85 graden) ook de CPU heatsink doet vrolijk mee richting de 80 graden.

Zijn dit normale temperaturen of is het beter voorzorgsmaatregelen te nemen en wat raden jullie dan aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:03:

ik heb onlangs een late-2013 gekocht (ME294) en merk dat deze nogal warm kan worden, om e.e.a. te controleren heb ik de istat widget geïnstalleerd om te kijken hoe warm het nu echt allemaal wordt.

Als ik bezig ben met Final cut pro X loopt vooral de GPU Diode hoog op (soms wel tot 85 graden) ook de CPU heatsink doet vrolijk mee richting de 80 graden.

Zijn dit normale temperaturen of is het beter voorzorgsmaatregelen te nemen en wat raden jullie dan aan ?
Als hij op een vlakke ondergrond staat en dan nog steeds die temperaturen haalt is het wel wat hoog ten opzichte van mijn macbook.

Je zou hem eens goed door kunnen blazen met zo'n busje lucht wellicht zit er stof in. (doe dat als hij volledig uit staat en iets er vanaf spuiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:03:

Mijn MacBook haalt ook wel dat soort temperaturen bij bijvoorbeeld het converteren van films met HandBrake. Als de CPU/GPU druk bezig zijn dan is het niet heel ongewoon. Heb zelf een 4K monitor aan mijn MBP hangen en als ik de klep van de MacBook open laat staan dan is hij standaard al 68-75 graden. Heb ik de lid closed dan zit ik tussen de 57-64. Als ik wat intensiefs ga doen (potje Civilization IV bijv.) dan draait hij constant op 80-90 graden. Het is niet iets waar ik me heel druk om maak, de fans gaan draaien als hij te warm wordt (vanaf 65 graden verhogen ze gradueel) en de processoren kunnen best wel een flinke temperatuur aan. Zolang je er niet mee op je schoot zit is het niet heel erg.

Overigens staat mijne wel op een Rain Design mStand waardoor hij via de stand al wat warmte kwijt kan en de ventilatorgaten helemaal vrij zijn en ong. 7 cm boven de grond zitten (welke aan de onderkant zitten voor luchtinlaat). Dit is beter voor de airflow sowieso

[ Voor 9% gewijzigd door ankhie op 04-08-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Vandaag wordt de MBP Pro 13" late 2013 8GB 256GB 2,4GHZ gehaald met € 100 karting en als die er niet is het vervangende 2014 model. Na diverse Apple devices, nu ook naar OSX :D

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik wil m'n mid 2009 Macbook Pro een boost geven met een SSD en extra geheugen en na wat speuren wil ik het volgende in m'n systeem plaatsen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial CT2C4G3S1067MCEU€ 67,45€ 67,45
1Crucial MX100 512GB€ 173,-€ 173,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 240,45

Dit zou gewoon moeten werken als ik de verschillende reviews lees.

Verder ben ik nog op zoek naar een methode om de inhoud van de originele schijf op de SSD te krijgen voordat ik de boel ga ombouwen. Nu zag ik van Konig een S-ATA naar USB 3.0 adapter (http://www.konigelectroni...uter/connectivity/1136927) en vroeg me af of dit gaat werken? Of kan ik beter kijken voor een HDD docking station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pettenstein schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:52:
[...]

Dat heb ik niet, maar ik ga het zeker uitproberen! Had er nog nooit van gehoord.
Ik heb het net geprobeerd met een losse 2,5" laptop schijf en het werkt echt goed. ;)
Het enige probleem is bij mij op dit moment de snelheid van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vraag van een Apple-noob: past Apple wel eens tussentijds prijzen aan binnen een line-up, of gebeurt dat alleen bij de 'jaarlijkse' update?

Ik wil graag een MBPr 13", maar aan 128GB SSD heb ik niet genoeg. €200 extra betalen voor 128GB meer vind ik vrij absurd, verder krijg je niks extra's. Voorheen waren er meer verschillen tussen het basic en medium model voor die €200, als ik het juist heb. Het voelt voor mij alsof de prijzen binnen de line-up niet helemaal meer kloppen na de update van vorige week.

Dit, plus dat ik net zie dat ik €100 mag betalen voor een adapter om mijn externe beeldscherm te gebruiken, doet mij toch twijfelen.En dat is ook nog eens DVI. HDMI is veelzijdiger, maar zie ik in de webshop niet tussen de thunderbolt- adapters staan. €300 voor 128GB SSD en een niet zalig makende adapter, hmm..

[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 04-08-2014 14:40 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gizz schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:37:
Vraag van een Apple-noob: past Apple wel eens tussentijds prijzen aan binnen een line-up, of gebeurt dat alleen bij de 'jaarlijkse' update?

Ik wil graag een MBPr 13", maar aan 128GB SSD heb ik niet genoeg. €200 extra betalen voor 128GB meer vind ik vrij absurd, verder krijg je niks extra's. Voorheen waren er meer verschillen tussen het basic en medium model voor die €200, als ik het juist heb. Het voelt voor mij alsof de prijzen binnen de line-up niet helemaal meer kloppen na de update van vorige week.

Dit, plus dat ik net zie dat ik €100 mag betalen voor een adapter om mijn externe beeldscherm te gebruiken, doet mij toch twijfelen.En dat is ook nog eens DVI. HDMI is veelzijdiger, maar zie ik in de webshop niet tussen de thunderbolt- adapters staan. €300 voor 128GB SSD en een niet zalig makende adapter, hmm..
Heeft de 13" geen HDMI aansluiting dan? De 15" in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:30
Phusebox schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:42:
[...]

Heeft de 13" geen HDMI aansluiting dan? De 15" in ieder geval wel.
De 13'' heeft een HDMI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Maar ik heb twee beeldschermen ( 27" + 30"). Zie nu wel dat er 3rd-party betaalbare thunderbolt - hdmi converters zijn. Bedenk mij nu dat die intel-chip dat misschien niet aan kan? Het zou gaan om 2660x1440 en 2560x1600.

* Gizz slingert google aan

Blijkbaar wel:
Simultaneously supports full native resolution on the built-in display and up to 2560 by 1600 pixels on up to two external displays, both at millions of colors
Alleen!
HDMI video output
Support for 1080p resolution at up to 60Hz
Support for 3840-by-2160 resolution at 30H
Leuk, maar hoe zit het met de resoluties daartussen? Ook 60Hz mag ik hopen, HDMI 1.3 uit 2006 ondersteunde dat al.

[ Voor 46% gewijzigd door Gizz op 04-08-2014 14:49 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Gizz schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:45:
Maar ik heb twee beeldschermen ( 27" + 30"). Zie nu wel dat er 3rd-party betaalbare thunderbolt - hdmi converters zijn. Bedenk mij nu dat die intel-chip dat misschien niet aan kan? Het zou gaan om 2660x1440 en 2560x1600.

* Gizz slingert google aan

Blijkbaar wel:

[...]

Alleen!

[...]

Leuk, maar hoe zit het met de resoluties daartussen? Ook 60Hz mag ik hopen, HDMI 1.3 uit 2006 ondersteunde dat al.
1x Thunderbolt/Mini Displayport naar DVI (29 euro origineel bij Apple)
1x HDMI (er zit HDMI versie 1.4 in dus gewoon 60hz)

De intel kaart die erin zit ondersteunt dat prima, zou alleen wel je MacBook dicht doen qua. Scheelt weer een extra beeldscherm aansturen welke je waarschijnlijk met 2x 27" toch niet heel erg gaat missen :)
In de Mac Mini van 2012 zit de Intel HD 4000 en die kon dat al. Met de 5000 zal je daar geen problemen mee krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 22:37

Quakie

quakelen

En Gizz, als je niet zoveel om model nummers geeft kan je ook kijken naar de 2013 middelste versie. Die is nu zolang voorraad strekt meestal 100 euro goedkoper dan opvolger. Je mist dan 0.2Ghz. Dat is de enige wijziging voor middelste model...
Dan heb je 256Gig..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie zcih geroepen voelt te reageren:

Mijn 6 jaar oude MBP 17 inch die veelal stof heeft lopen happen,die heeft op het immense scherm sinds kort een hele dunne rode streep. Volgens zegge is het scherm dus "op" Nu de vraag die iedereen al voelt komen.

Gegeven het verleden: Wat zal maximaal de reparatie van zo een scherm(mat!) in zijn totaliteit kosten?
Ik heb het dan over reparatiekosten-BTW e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Total loss

Je beste kans is een andere kapotte macbook pro van ebay kopen voor 100 euro oid en dan het scherm overzetten. Als je dat laat doen (kost ook ca 100 euro) zit je al bijna aan de dagwaarde van de mbp.

Een extern scherm erop aansluiten is wel een optie op er een bureaubak van te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Zo, toch voor de MBP 13" 8GB 256GB 2,6ghz gegaan uit 2014. Kreeg er dan een voucher bij van € 70 voor accessoires die onbeperkt geldig is. Tov het 2013 model en € 100 betaal ik direct wat meer. Maar kan er wel een leuk spulletje bij kopen.

Bevalt erg goed. Had al eea aan Apple devices maar nu ook de overstap naar OSX. Moet zeggen dat het allemaal wel erg makkelijk werkt (met 5 min uitleg van een OSX gebruiker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zoek Tweakers die zijn overgegaan van een 13inch naar een 15 inch (najaar) 2013 MacBook Pro Retina.

Is jullie qua gewicht meegevallen of eerder tegengevallen?
Ik zelf zal de Mac nauwelijks meenemen wanneer ik mijn huis verlaat. Dus voornamelijk (ong 80%) thuisgebruik. Verder ben ik niet echt bezig met foto en video edditing. Het zou mij puur gaan om 2inch extra scherm.

Hoor graag van jullie! thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ankhie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:10:
[...]

1x Thunderbolt/Mini Displayport naar DVI (29 euro origineel bij Apple)
1x HDMI (er zit HDMI versie 1.4 in dus gewoon 60hz)

De intel kaart die erin zit ondersteunt dat prima, zou alleen wel je MacBook dicht doen qua. Scheelt weer een extra beeldscherm aansturen welke je waarschijnlijk met 2x 27" toch niet heel erg gaat missen :)
In de Mac Mini van 2012 zit de Intel HD 4000 en die kon dat al. Met de 5000 zal je daar geen problemen mee krijgen ;)
Hij heeft miniDP naar Dual Link DVI nodig, de adapter die jij aangeeft produceert niet meer dan 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Inderdaad en die kost €99. Maar ik zie 3rd-party miniDP naar HDMI voor €15 online, dus als dat echt goed werkt heeft dat vanzelfsprekend mijn voorkeur :)

[ Voor 42% gewijzigd door Gizz op 04-08-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacBook Pro Retina eind 2013 model bij de Mediamarkt in de aanbieding voor 1716 euro, scherp geprijsd, of is ie ergens nog goedkoper te krijgen? Vind het verschil in geld tussen dit oude model en het nieuwe model te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:10
Past de jetdrive ook in de de laatste macbook pro retina 13? Op de site staat dit namelijk nog niet.

http://www.transcendusa.com/Apple/jetdrivelite/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:02:
MacBook Pro Retina eind 2013 model bij de Mediamarkt in de aanbieding voor 1716 euro, scherp geprijsd, of is ie ergens nog goedkoper te krijgen? Vind het verschil in geld tussen dit oude model en het nieuwe model te groot.
Bel ook eens met Apple wat ze aan de prijs kunnen doen. Wellicht kom je dan dichter in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
En/of zoek een student die voor je kan/wil bestellen via surfspot ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:44:
En/of zoek een student die voor je kan/wil bestellen via surfspot ;)
Zou het legaal zijn om de link van Surfspot door te geven aan anderen?
Ik krijg namelijk bijna 100 euro korting via surfspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Heb ook toegang en kreeg op onze nwe mb pro 15" 220€ korting + 70€ tegoed. Link doorsturen zal niet volgens voorwaarden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 19:53
Ik ben ook een beetje aan het rondkijken naar een Macbook en wat mij nu opvalt is dat het 13-inch instapmodel helemaal niet zo heel duur is. Er wordt vaak geschreeuwd dat Apple zo ontzettend duur is maar vergeleken met laptops/ultrabooks met vergelijkbare hardware klopt dit gewoonweg niet.

Volgens mij is ieder merk in dit hogere segment gewoon duur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt ja...

alleen voor een 128gb...en ik denk dat iedereen minimaal 256gb wil...

Mijn software alleen al is iets van 60gb... en voor een ideale workflow moet je ook een groot gedeelte leeghouden....

ik twijfel aan de ene kant nog...( ik heb ook een nas, diverse clouds )

voor hetzelfde geld, kan ik ook 16gb ram (ipv 8) of een i7 kopen (ipv i5)

het liefste allemaal...maar dan komt er weer 600 bij... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
ja inderdaad, dat ligt gewoon echt aan de eisen die je stelt. Voor upgrades vraagt Apple inderdaad de hoofdprijs, al is het instapmodel niet mis.

Media trek ik over het netwerk van mijn nas af. het enige wat aardig wat ruimte kan kosten zijn de VM's die ik van plan ben te gebruiken met Windows & Linux.

En 8GB RAM, nja ik heb de afgelopen 2 jaar netjes kunnen werken met 4GB dus dat moet wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:10
Ik denk dat het merendeel wel uit komt met 8GB geheugen, tenzij je veel met VMware omgevingen of heel memory intensieve bewerkingen bezig bent. De 128 GB is een groter 'probleem'. Als je je OS en enkele apps installeert en misschien een enkele game is je macbook pro snel vol. Er blijft dan weinig ruimte over om kort bestanden op te slaan zonder dat je enkel keer de externe schijf moet pakken. Met bv een Jetdrive (werkt deze op de nieuwe pro? ) kun eventueel makkelijk wat extra verkrijgen. Of hopen dat binnenkort de SDD reepjes vervangen kunnen worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb m'n nieuwe MBPr 15" 16GB ook binnen. Heb overigens een retouraanvraag gedaan. 256 GB is echt te weinig. Maandag krijg ik mijn nieuwe met 512 GB.
Overigens had ik al wel een kernel panic (tijdens het opstarten van een wmv in vlc). Schrok ik wel even van. Toen ik over ging op een Mac duurtde het 3 jaar voordat ik mijn eerste echte vastloper/reboot had. Dit is nu in 5 jaar de 2e! :)
Maar die Retina schermen zijn werkelijk prachtig. Het is alleen jammer dat veel websites de hoge resolutie images nog niet hebben.
En helaas veel oude software ook niet. Kun je daar overigens zelf niet iets aan doen? Mac apps hebben toch veelal een Resources folder met de plaatjes van knoppen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

iAmRenzo schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:38:

Het is alleen jammer dat veel websites de hoge resolutie images nog niet hebben.
Apple vervangt zelf alle afbeeldingen via Javascript, maar dat is geen mooie oplossing en kost onnodig dataverkeer. Inmiddels is er een nieuw HTML-element aangekondigd (<picture>) waarmee het wel netjes door browsers afgehandeld kan worden. Echter is het wachten op wat bredere ondersteuning. Het zit er dus wel (eindelijk) aan te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het instapmodel van de rMBP 13 is zeer goed geprijsd alleen is 128 GB toch echt te weinig.
Ik ben zelf ook voor de 256 GB versie gegaan en later hoop ik die toch wel te kunnen vervangen met een grotere versie evt van een 3rd party. 8 GB geheugen is wel voldoende voor de meeste mensen maar omdat ik dit achteraf niet kan upgraden heb ik toch wel voor de 16GB geheugen upgrade gekozen. Ik ben van plan om veel foto's en video's hiermee te gaan editten. Met korting is het nog wel te doen maar zonder korting vind ik de upgrade veels te duur. Als je voor de 256 versie gaat met 16 gb geheugen dan kun je ook nog het 15" instapmodel overwegen, die is veel krachtiger maar wel iets groter. Vanwege mobiliteit wil ik niet groter dan 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Zojuist bericht gekregen dat de Apple Store Den Haag officieel geopend wordt deze zaterdag!

http://www.apple.com/nl/retail/denhaag/

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/retail/denhaag/images/denhaag_hero.jpg

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Jottem, Amsterdam, Haarlem, Den Haag. Allemaal binnen tientallen km's van elkaar.

Enfin, zojuist arriveerde mijn 15" pro - super. Tussen de bedrijven door even backup terugzetten, daar gebeurde wat vreemds. Mijn account stond erbij, met de opmerking '41Gb data'. Als ik ALLE opties uitvink, dus applicaties, data, instellingen, foto's, etc, niet meenemen blijft er 39Gb over!

Dus, import maar zonder account gedaan, kopieer bestanden zelf wel en bespaar 39Gb. Want, heb nu 256Gb SSD en alleen Aperture database is al 95Gb. Nu kan ik met die omvang wel wat spelen, maar 39Gb onduidelijke meuk heb ik dan even niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Leuk om alle goede ervaringen met die nieuwe MBP's te lezen. Ik werk zelf nog steeds op het instapmodel 13" uit 2010, wel met 8GB. Twijfel er flink over om naar de 15" nieuwe over te stappen.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
Zij ik gisteren 'een beetje aan het rondkijken'? Ik bedoelde 'een macbook bestellen' :+

Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt en het instapmodel 13" retina gekocht via surfspot voor 1207,- toch aardig wat korting daar.

Ik kreeg er ook een 70 euro tegoedbon voor de app store bij, denk dat ik die op v&a ga aanbieden mits ik hem kan doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jammer dat studenten en leraren enkel zoveel voordeel krijgen. Ik heb ook wat korting gekregen als particulier maar lang niet zoveel en al helemaal geen app store tegoed. Had Ik mooi aperture van kunnen kopen. Dat gaat nu helaas niet gebeuren.

Ps. Studenten vind ik nog tot daar aan toe naar leraren is echt bullshit.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 06-08-2014 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 07:43:

Ps. Studenten vind ik nog tot daar aan toe naar leraren is echt bullshit.
Mag Apple misschien zelf bepalen aan wie ze korting geven ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe en waar krijg je die korting dan?

Ik denk dat ik voor het weekend nog de 13" 256gb ga halen...

En twijfel nog waar.....wellicht dixons, omdat die net iets "meer garantie" geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 07:55:
Hoe en waar krijg je die korting dan?

Ik denk dat ik voor het weekend nog de 13" 256gb ga halen...

En twijfel nog waar.....wellicht dixons, omdat die net iets "meer garantie" geven...
Je zult in moeten loggen op surfspot.nl met jouw inloggegevens van school, mits jouw school er tussen staat natuurlijk. Daarna kan je via 'partnershops' doorgestuurd worden naar de Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, oké ook alleen voor studenten...

Ben al wat jaartjes er vanaf :-(

Ps. Een i7 air met 8gb, en 256gb is goedkoper als de mbp retina,...

Of is een i7 1.7ghz veel minder snel dan een i5 2.6ghz??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Smultie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 07:53:
[...]

Mag Apple misschien zelf bepalen aan wie ze korting geven ???
Uiteraard mogen ze dat, maar als normale consument vind ik dat een beetje meten met twee maten. Die korting wordt uiteindelijk door ons betaald, want is allemaal ingecalculeerd.

Leraren hebben al privileges genoeg. Maar dat is mijn persoonlijke opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Apple is (vooral in de VS) al jaren prominent aanwezig binnen het onderwijs. Dat werkt het beste als je beide partijen over weet te halen om je producten te gebruiken: zowel degene die het onderwijs genieten als degene die het geven. Dit is een bewuste keuze: jong geleerd is oud gedaan, als je bent opgegroeid met Apple zul je later ook eerder een Apple nemen. Dit is niet filantropisch, dat levert Apple gewoon keiharde euro's en dollars op. Je aanname dat daardoor producten voor jou duurder worden lijkt mij daarom wat kort door de bocht.
Leraren hebben al privileges genoeg.
Zoals een salaris dat lager ligt dan in het bedrijfsleven? Alleen op vakantie kunnen in de duurste periodes? Structureel 's avonds, in het weekend en delen van de vakantie lekker doorwerken? En €100 korting op een laptop waar je 5 jaar mee doet. Please join deze bevoorrechte mensen, je bent bijna gek als je een andere carrière kiest :P

[ Voor 12% gewijzigd door Gizz op 06-08-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Laatst online: 24-05-2023
Gizz schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:28:
Zoals een salaris dat lager ligt dan in het bedrijfsleven? Alleen op vakantie kunnen in de duurste periodes? Structureel 's avonds, in het weekend en delen van de vakantie lekker doorwerken? En €100 korting op een laptop waar je 5 jaar mee doet. Please join deze bevoorrechte mensen, je bent bijna gek als je een andere carrière kiest :P
Ik denk niet dat leraren korting krijgen omdat ze het zo "slecht" zouden hebben, eerder omdat ze een voorbeeldfunctie hebben tegenover hun leerlingen en een Mac dan aantrekkelijker oogt omdat "de leraar er ook mee werkt", en omdat je dan als leerlingen kan rekenen op snellere (en betere) support tijdens klassikale activiteiten omdat de leraar met hetzelfde systeem werkt.

Kortom, pure strategie van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Tom schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:47:
Apple vervangt zelf alle afbeeldingen via Javascript, maar dat is geen mooie oplossing en kost onnodig dataverkeer. Inmiddels is er een nieuw HTML-element aangekondigd (<picture>) waarmee het wel netjes door browsers afgehandeld kan worden. Echter is het wachten op wat bredere ondersteuning. Het zit er dus wel (eindelijk) aan te komen :)
Dat is inderdaad geen mooie oplossing: je zie de plaatjes vervangen worden tijdens het laden. Maar goed, het is iets. Hopelijk komt het nieuwe element snel... en volgen meer websites.

Nu de software nog voor retina! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:14:
O, oké ook alleen voor studenten...

Ben al wat jaartjes er vanaf :-(

Ps. Een i7 air met 8gb, en 256gb is goedkoper als de mbp retina,...

Of is een i7 1.7ghz veel minder snel dan een i5 2.6ghz??
Het verschilt nogal van je gebruik. In de praktijk valt het wel mee en ontloopt het elkaar niet extreem veel.
Hier kan je een mooie test zien op verschillende gebruikscases.

De ene keer is de MBA sneller en de andere keer de MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

SublimnAll schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:01:
[...]
Kortom, pure strategie van Apple.
Jup, dat was wat ik schreef :)
Twee keer €100 korting (noem maar wat) tijdens iemands middelbareschooltijd en daarna studententijd is niks als je 30 jaar daarna Apple spullen blijft kopen. En dat zul je eerder terugzien in een lagere prijs voor 'gewone' consumenten dan dat zij opeens meer moeten betalen om de korting van anderen op te hoesten. Groter marktaandeel = (potentieel) lagere kosten per product.

[ Voor 50% gewijzigd door Gizz op 06-08-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 19:47
ankhie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:18:
[...]

Het verschilt nogal van je gebruik. In de praktijk valt het wel mee en ontloopt het elkaar niet extreem veel.
Hier kan je een mooie test zien op verschillende gebruikscases.

De ene keer is de MBA sneller en de andere keer de MBP.
De conclusie is nogal duidelijk, neem de MBP...je moet heeeeeeel goed weten wat je doet als je kiest voor de MBA.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Gizz schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:28:
[...]

Laatste off-topic: dat is gewoon echt een verkeerd beeld. Is al lang niet meer zo, afgezien van wellicht basisschool leraren maar dat niveau is ook vrij triest als je het gemiddelde neemt.

Verder zou ik best willen ruilen, met een gelijk opleidingsniveau ken ik een aantal leraren die allemaal gelijk of beter verdienen, maar wel 10-12 weken vakantie hebben. Ja jammer dat je dan wat meer betaald voor je vakantie, maar ook dat valt reuze mee.

's Avonds en in het weekend werken doen de meeste mensen in het bedrijfsleven ook die op een wat hoger niveau werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Phusebox schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:00:
[...]

Laatste off-topic: dat is gewoon echt een verkeerd beeld. Is al lang niet meer zo
Ok, ik zal het mezelf en mijn collega's vertellen (voortgezet onderwijs).

Pagina: 1 ... 65 ... 128 Laatste