Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:38
Conscience NL schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:59:
Waar is dit zwarte streepje eigenlijk voor?

[afbeelding]
Infrarood/sleeplight
GekkePrutser schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:03:
[...]

IR sensor, voor de Apple afstandsbediening. Waar je tegenwoordig niet veel meer aan hebt, vroeger met Front Row wel.
Ik gebruik het nog altijd tijdens presentaties, perfect! Reden voor mij om geen rMBP te nemen

[ Voor 38% gewijzigd door Ryur op 26-07-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Conscience NL schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:59:
Waar is dit zwarte streepje eigenlijk voor?

[afbeelding]
IR sensor, voor de Apple afstandsbediening. Waar je tegenwoordig niet veel meer aan hebt, vroeger met Front Row wel.

@GoTCoast: Het sleeplight zit ernaast, maar dat is gedaan met microperforaties dus die zie je niet als hij uit is..

En ja, dat is waar, voor presentaties heb je er nog wel wat aan, en die afstandsbediening ziet er ook erg knap uit natuurlijk, mooi om de show te stelen :D

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 26-07-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhaeghe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:17
Ik zou voor het eerst een apple notebook willen kopen. Ik ben aan het twijfelen tussen de rmbp of dembp 15" high res. Ik vind de retina net iets te duur. Of zou ik wachten tot de 13" rmbp uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet moeilijk doen, gewoon even ergens langsgaan waar ze alle modellen hebben staan die jij op het oog hebt en speel daar even mee.
Als het genoeg kriebelt, koop je er één en anders wacht je nog lekker.

Je kan altijd wel blijven wachten..

[ Voor 11% gewijzigd door RnB op 26-07-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhaeghe
  • Laatst online: 13-09 04:17
RnB schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:53:
Niet moeilijk doen, gewoon even ergens langsgaan waar ze alle modellen hebben staan die jij op het oog hebt en speel daar even mee.
Als het genoeg kriebelt, koop je er één en anders wacht je nog lekker.

Je kan altijd wel blijven wachten..
Ik heb vandaag eens gaan kijken naar de mediamarkt. Ik vind de retina een prachtig apparaat, maar ligt net buiten mijn budget (alhoewel ze nu 10% korting geven). Je kan voor het zelfde geld een mbp 15" kopen en een extern scherm. Maar ik 'vrees' dat de mbp zijn waarde minder zal behouden dan een rmbp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Hoera, ik heb een putje in het scherm van mijn rMBP ontdekt toen ik een film bekeek. Ik dacht eerst dat het een stuck pixel was, maar toen ik hem van kleur zag verschieten wist ik beter. Heb nog geprobeerd te poetsen, maar dit mocht ook niet baten. Heel fijn, een ontzettend irritant putje in het scherm. Morgen Apple bellen dus.. 1.5 week in Bezit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Verhaeghe schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:24:
[...]
Ik heb vandaag eens gaan kijken naar de mediamarkt. Ik vind de retina een prachtig apparaat, maar ligt net buiten mijn budget (alhoewel ze nu 10% korting geven). Je kan voor het zelfde geld een mbp 15" kopen en een extern scherm. Maar ik 'vrees' dat de mbp zijn waarde minder zal behouden dan een rmbp...
Mwoa, die waarde behouden zal meevallen. Over het algemeen verliezen 1e generatie Apple producten hun waarde het snelst, omdat de volgende iteratie vaak een stuk beter is.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Een foto van het putje

http://dl.dropbox.com/u/5290298/IMG_1106.JPG

[ Voor 29% gewijzigd door Eduardboon op 26-07-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Altijd fijn, je nieuwe Retina MacBook Pro op SysAdminDay binnenkrijgen! :Y)

Ben er nu al helemaal weg van, moet ook zeggen dat de SSD weer een stuk sneller aanvoelt dan m'n oude Kingston V+100 SSD.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Apple vervangt mijn laptop, mag de computer gewoon gedurende mijn verblijf in het buitenland blijven gebruiken. top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verhaeghe schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:24:
[...]

Tja, ik heb ook voor die keuze gestaan: Thunderbolt Display voor mijn 13'' die ik toen had of 13'' verkopen en bijleggen voor de rMBP.

Ik moet zeggen, ik heb geen verkeerde keuze gemaakt! Er zullen weinig schermen zijn die er zo top uitzien als het scherm van de rMBP + dat ik nu niet zit te kloten met een extern scherm.

En de vrees voor de vermindering van de waarde? Waarom daar nu al aan denken? Je koopt dat ding toch om te gebruiken? En ik denk dat er weinig verschil zal zijn met waardevermindering hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik heb een nieuwe 13-inch MacBook Pro gekocht, en ik heb ook een Samsung 256GB SSD besteld, kan ik nu ook gebruik gaan maken van Power Nap of is dat alleen voor Mac's met een "Apple" SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Vooralsnog überhaupt alleen 2011 en 2012 MBA's als ik me niet vergis. Mijn RMBP heeft de optie namelijk ook nog niet. Schijnt nog met een firmware update te komen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodanie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 21:44
--MeAngry-- schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:56:
Vooralsnog überhaupt alleen 2011 en 2012 MBA's als ik me niet vergis. Mijn RMBP heeft de optie namelijk ook nog niet. Schijnt nog met een firmware update te komen.
Die update is inmiddels te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
--MeAngry-- schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:56:
Ja zie het nu ook, niet wereldschokkend, maar van dit soort functionaliteit hou ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Z-Dragon schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 02:29:
Ik heb mijn rMBP vandaag binnengekregen. Zojuist viel mij op dat de onderkant niet erg stevig is - je kunt die in het midden behoorlijk indrukken, zoals deksels van veel laptops vaak meegeven, en het geeft ook de nodige geluiden. Hebben jullie dit ook? Zou het normaal zijn? Zelf ben ik dit van eerdere unibodies niet gewend...
Dit heb ik dus ook opgemerkt, en op mijn vorige uni bodies nergens last van. ik dacht misschien een schroefje niet goed aangedraaid oid. Heb je het nog laten oplossen ?

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47

BreeeZe

Devt

Eduardboon schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 17:37:
Apple vervangt mijn laptop, mag de computer gewoon gedurende mijn verblijf in het buitenland blijven gebruiken. top!
Toen ik gister gebeld werd door TNT om een afspraak te maken om m'n huidige (defecte maar bruikbare) MacBook op te laten halen vertelde ik dat ik twijfelde over de afhaaldatum omdat ik een nieuwe toegestuurd zou krijgen, waarop de medewerker zei :
"O, u wacht op een replacement?, Dan melden we dat aan Apple, en dan krijgen wij vanzelf weer een seintje van Apple als u deze binnen heeft, dan bellen we u terug om een afspraak te maken"

Dus mocht TNT al bellen, ff zeggen dat je op een replacement zit te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 19:40
Ik heb een Macbook Pro 13" uit 2010. Na 846 cycles heb ik nog een battery-health van 2% :( Ik hoef m maar van het stroom af te halen en hij valt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
846 cycles? Ik heb er 70 (ook een 2010 13").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Dan heb ik toch iets goed fout gedaan denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

846 cycles in twee jaar? :X Gebruik je dat ding constant op de batterij ofzo?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Nee juist niet, ook vaak gewoon aan stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Even melden bij Apple maar ;). Niet telefonisch want dan betaal je servicekosten, dus naar Amsterdam (of je moet Applecare hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Ik denk dat ik gewoon een nieuwe batterij moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 23:19
DBreda schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:05:
Ik denk dat ik gewoon een nieuwe batterij moet kopen?
Bij de 2010 versies is die batterij niet zo lastig te vervangen hoor. Als je apple care hebt kan je die inschakelen en anders zelf even 'klooien'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die is ook niet lastig te vervangen, maar eraan komen is wel lastig.

Maar je kunt gewoon bij Apple een nieuwe batterij kopen en dan is dat inclusief vervanging door een van hun techies.

Een batterij van 2 jaar oud met bijna 900 cycles gaan ze overigens absoluut onder geen enkele voorwaarde gratis vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 13-09 14:31

Aight!

'A toy robot...'

Mijn MBP is van 2009, heeft al 589 cycles achter de rug en een health van 68%. Er staat wel bij de batterij boven, onderhoud vereist. Maar heb er nog nooit iets aan gedaan :P.

Ik merk wel dat hij geen 6 uur meer op de accu mee gaat. Maar ach, gebruik toch vaker mijn iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Ik snap er eigenlijk niks van, een paar maanden terug was het nog niet zoveel. Eigenlijk sinds dat ik de 2x2GB geheugen en vervangen door 2x4GB is het volgens mij snel achteruit gegaan. Kan dat een mogelijke oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de retina MBP eigenaren: Hoe zijn de zwartwaarden van jullie retina Macbook Pro's? En hebben jullie last van overmatig blacklight bleeding?

Het is me al vanaf het begin opgevallen, maar het begint nu pas te irriteren: De blacklight bleeding die ik heb en de zwartwaarden zijn naar mijn mening niet goed genoeg. Die zwartwaarden hebben natuurlijk voor een deel te maken met die blacklight bleeding, maar ik ben ook benieuwd hoe de zwartwaarden zijn bij beeldschermen zonder al teveel blacklight bleeding.

Ik neig bijna terug te gaan naar de store en het uit te leggen, zo erg is de irritatie op het moment...

Die bleeding is namelijk ook terug te zien op lichte pagina's zoals GoT. Linksonder is bijvoorbeeld lichter van kleur dan mid- en linksboven.

Dus, hoe ziet dat er bij jullie uit?

Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m0Y7T2dYbIgQlEMTt6myNECG/full.jpg

Uiteraard wat overdreven door de foto, maar je ziet duidelijk de lichte vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Bizar probleem...

Dinnetje nieuwe Macbook Pro 15"-quad-core-SSD-16GB-alles-erop-en-eraan.

Oke, openmaken dat ding, SSD erin met een optibay en HDD mooi laten zitten.
So far so good, OSX 10.8 meteen maar op de SSD gezet.

Na het installeren van Boot Camp wil Windows niet meer starten (of installeren, na 20x nog geen patroon ontdekt). Geen boot device, geen /system32/boot/winload.exe, kan niet installeren of andere dingen. Zal wel aan de boot-sector liggen?

Blijkt dat het werken van Windows afhankelijk is van het wel of niet aangesloten hebben van de HDD. Bijzonder...

Dus, nu maar een HDD en optibay te koop gezet want ik kom er echt niet uit.. 8)7

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bij mijn 2010 MBP werkt dat wel gewoon, maar ik merk bij mijn RMBP dat ze iets aan de BIOS emulatie hebben veranderd. De harddisk gebruikt nu namelijk voortaan AHCI! Goed nieuws, maar misschien dat dat nu ook is bij 2012 MBP's, en dat ie daar nu door die twee harde schijven van over de flos gaat?

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik heb hier een macbook pro 15 i7 voor een erg mooi prijsje kunnen overnemen met nog jaar garantie. Nu is de laptop na 2,5 uur zo goed als leeg. Kan iemand mij een indicatie geven hoe lang die meegaat op een nwe accu. Als het bv 4 uur wordt schiet ik er weinig mee op. Heb al veel zitten zoeken (via iphone) maar niks zinnigs tegen gekomen behalve dat de accu iets minder meegaat als dat van een i5 variant

Edit : 2010 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probeer eens het volgende programma uit: http://codykrieger.com/gfxCardStatus
Daarmee kan je de onboard intel kaart forceren, OS X gaat vanzelf nogal snel over naar de losse videokaart en dat kost een hoop batterijduur.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is sinds ML een flink stuk verbeterd overigens.

Wel ook fijn aan gfxcardstatus trouwens is dat 'ie laat zien welke apps veroorzaken dat je dedicated gpu gebruikt wordt.

[ Voor 54% gewijzigd door CyBeR op 29-07-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

@SYQ kijk eens met Coconutbattery wat de capaciteit is van je accu.
Aan de hand daarvan kun je een redelijke schatting maken van hoeveel je een nieuwe accu oplevert.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Chuckiej schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:22:
Hoe zijn de ervaringen met het 'scrollen' onder Mountain Lion (welke gisteren officieel was released)
Gaat het soepeler dan bij de beta versies?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Anyone :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Satch schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:21:
Probeer eens het volgende programma uit: http://codykrieger.com/gfxCardStatus
Daarmee kan je de onboard intel kaart forceren, OS X gaat vanzelf nogal snel over naar de losse videokaart en dat kost een hoop batterijduur.. :)
Ah kijk, handig tooltje! Accu staat nu op 7:58uur 9:15u :) Waarschijnlijk stond die gister dus lekker op de losse videokaart te blazen terwijl ik niks deed behalve internet browsen. Verschil met gister? Er staat nu ML op

edit
hij dropt wel gelijk naar 6uur tijden gebruik, maar goed nog altijd beter als 2uur. bespaart me weer geld in een nieuwe accu
coconut zegt 90% design capacity

[ Voor 13% gewijzigd door SYQ op 29-07-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:05
jelle. schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:48:
[...]

De Golden Master is de release geworden, dus die is 1op1 en dus niet sneller of langzamer dan de laatste beta (GM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
RnB schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:24:
Voor de retina MBP eigenaren: Hoe zijn de zwartwaarden van jullie retina Macbook Pro's? En hebben jullie last van overmatig blacklight bleeding?

Het is me al vanaf het begin opgevallen, maar het begint nu pas te irriteren: De blacklight bleeding die ik heb en de zwartwaarden zijn naar mijn mening niet goed genoeg. Die zwartwaarden hebben natuurlijk voor een deel te maken met die blacklight bleeding, maar ik ben ook benieuwd hoe de zwartwaarden zijn bij beeldschermen zonder al teveel blacklight bleeding.

Ik neig bijna terug te gaan naar de store en het uit te leggen, zo erg is de irritatie op het moment...

Die bleeding is namelijk ook terug te zien op lichte pagina's zoals GoT. Linksonder is bijvoorbeeld lichter van kleur dan mid- en linksboven.

Ter illustratie:

[afbeelding]

Uiteraard wat overdreven door de foto, maar je ziet duidelijk de lichte vlekken.
woow!, ik heb zelf mijn MBPR nog niet binnen, maar ik zou zeer zeker hier terug mee gaan. Een apparaat ter waarde van 2-3K mag dit naar mijn mening absoluut niet hebben.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 03:26
Wil binnenkort mijn RAM geheugen vervangen voor 2x8gb in m'n late 2011 macbook pro, welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

SYQ schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:02:
edit
hij dropt wel gelijk naar 6uur tijden gebruik, maar goed nog altijd beter als 2uur. bespaart me weer geld in een nieuwe accu
coconut zegt 90% design capacity
Ik zou dat tooltje deïnstalleren; het bespaarde mij een boel kopzorgen over hoe goed / slecht mijn accu er aan toe was ;)
Goodie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:37:
Wil binnenkort mijn RAM geheugen vervangen voor 2x8gb in m'n late 2011 macbook pro, welke raden jullie aan?
Ik raad je aan om de laatste 5 pagina's van \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2 door te snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodie
  • Laatst online: 13-09 03:26
DaMarcus schreef op maandag 30 juli 2012 @ 00:43:
[...]

Ik zou dat tooltje deïnstalleren; het bespaarde mij een boel kopzorgen over hoe goed / slecht mijn accu er aan toe was ;)

[...]

Ik raad je aan om de laatste 5 pagina's van \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2 door te snuffelen.
Thanks, had het topic laatst al eens door gelezen maar kon het niet meer terug vinden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
jelle. schreef op zondag 29 juli 2012 @ 11:48:
[...]
Ik heb vanmiddag zeker een half uur met de retina Pro bij de iCentre staan spelen (twijfel nog vanwege de kosten, en ik wil liever een 13" dus ik heb er nog geen gekocht). Dit was een 2.6 met Mountain Lion er al op.

Maar ik moet zeggen, het viel me niet tegen. Ik heb een lang topic geopend hier op GoT, en in "Best for Retina" was hij soepel zat. Bij de "looks like 1920x1200" had ik de indruk dat de FPS iets lager was maar nog steeds ruim acceptabel, voor mij in elk geval. Het was trouwens slim van ze dat ze een gewone Pro met standaard scherm er precies naast hadden staan want als je even met de retina gespeeld hebt ziet die er enorm rafelig uit :)

Bij de Saturn waar ik daarna was, hadden ze een 2.3 staan met Lion er nog op. Die was inderdaad veel minder soepel, en vooral bij de scaled resoluties merkbaar schokkerig. Dus ja, ik vind het echt een flinke verbetering.

Maar ik zie het nut van het retina scherm absoluut in.. Ik vind het echt veel prettiger lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
Toevallig was ik ook in een iCentre dit weekend. Ook met de rMBP gespeeld.. en ja, het scherm is echt geweldig.. Ik heb een iPad 3 dus weet hoe fijn een retinascherm kan zijn.... Maar moet wel zeggen dat bij het starten en gebruiken van MS Office apps, welke nog niet retina proof zijn deze erg kartelig waren.. Misschien is het een bepaalde setting ofzo maar dat zag er dan weer niet erg prettig uit. Maar denk dat als straks merendeels retina geoptimaliseerd is .. het erg mooi is!

En .. ja, je kan 'm niet zelf upgraden met disk en geheugen.. dat is voor mij toch wel een showstopper. En ben ook nog erg blij en tevreden met mijn huidige MacBook.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

HOORAY!

De MacBook Pro Retina kost nu €2096,76 i..v €2279,- euro!
Geweldig nieuws! :D

Edit: lol, whut?

Ik kreeg een nieuwsbrief van Apple, en daarin stond dat de MacBook Pro 15" Retina €2096,76 kost.
Als ik dan op bestel klik, ga ik naar deze link: http://store.apple.com/nl...=em-P0012969-190985&sr=em

Maar als ik naar de store zelf ga, kost alles weer even duur als vanouds. (€2279)
Hoe kan dit!? :S

[ Voor 69% gewijzigd door iApp op 30-07-2012 14:00 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:21
Apple onderwijskorting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Maar waarom krijg ik die?
Ik heb mijzelf nergens voor aangemeld behalve op de officiële Apple nieuwsbrief. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:04
HardCoreGamer schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:07:
[...]

Maar waarom krijg ik die?
Ik heb mijzelf nergens voor aangemeld behalve op de officiële Apple nieuwsbrief. :P
Er staat toch "vanaf"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik ontvang mijn MBP binnenkort. Gelijk met mStand besteld. Zit er echt ontzettend naar uit te kijken, eerste eigen Apple Product (afgezien van wat iPods dan). Iemand nog must haves qua software of eventuele accesoires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 11:54

vooghel

Cunning linguist

Must-haves qua software kun je hier vinden: Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 7, voor sleeves kijk je hier: [Transport] Neem je Macbook mee! - deel 2 en voor overige accessoires zijn vast ook wel topics :)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Shit, iets over het hoofd gezien. De nieuwe rMBP is binnen maar alle data (DTP) staat op een FW800 RAID0 schijf. Via USB kan ook maar is traag en heeft aparte voeding nodig. damn...dat wordt dus nog een nieuwe schijf denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Of je haalt de Thunderbolt-to-FireWire adapter in huis, al lijkt die op dit moment nog niet aangeboden te worden. De adapter werd samen met de Thunderbolt-to-Ethernet adapter aangekondigd maar blijkbaar is enkel deze laatste al te koop. Het lijkt mij maar een kwestie van tijd, of misschien kan Google je van meer details voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
fanatic_david schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:37:
Of je haalt de Thunderbolt-to-FireWire adapter in huis, al lijkt die op dit moment nog niet aangeboden te worden. De adapter werd samen met de Thunderbolt-to-Ethernet adapter aangekondigd maar blijkbaar is enkel deze laatste al te koop. Het lijkt mij maar een kwestie van tijd, of misschien kan Google je van meer details voorzien.
Ja, hij was aangekondigd voor Juli, ze zijn er dus laat mee maar ik denk dat hij wel snel komt. Iemand zei een email van Tim Cook gehad te hebben (hier) dat het nog een paar dagen zou duren al zou ik dat met een korreltje zout nemen ;)

Let wel: De prijs is nog niet bekend gemaakt, het kan wellicht meer worden dan 29 euro.

Edit: Oh, one more thing zegt van Tim Cook gehoord te hebben dat hij morgen komt

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 31-07-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 21:29

WTM

Heb 't nu goed en is de reguliere build van Google Chrome nu ook retina compatible? (niet die canary build?)

Moest 'm wel handmatig updaten maar ziet er nu stukken beter uit. Ben tevreden met Safari 6 maar Chrome is net wat fijner (ook syncen van alles werkt makkelijker. Heb geen ios 6 toestel maar een sgs3 dus dat kan prima zo samenwerken :-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

/edit was al verteld zie ik net

[ Voor 93% gewijzigd door WTM op 31-07-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ah tnx, wist niet dat er een adapter bestond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Ik wilde net een Retina mbp bestellen. Het valt me op dat je nu meer configuratie mogelijkheden heb op het goedkoopste model. Das fijn, want ik wil geen 500GB SSD, maar wel die net even snellere processor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

N-Freak schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:05:
Ik wilde net een Retina mbp bestellen. Het valt me op dat je nu meer configuratie mogelijkheden heb op het goedkoopste model. Das fijn, want ik wil geen 500GB SSD, maar wel die net even snellere processor!
Wat apart, je kan nu inderdaad een grotere hd in de 2.3 config zetten. Ik had 't wellicht willen doen. Kan m'n rMBP nog terug sturen zit wederom in de 14 dagen nadat ik de eerste retour stuurde. Met korting is het toch 450 euro meer, een hoop geld.... Ga 't maar niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
Zitten jullie niet verkeerd te kijken? Want ik kan geen grotere opslag kiezen bij de 2.3Ghz Retina MacBook Pro. Kijk je niet per ongeluk bij de normale MacBook Pro?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:38:
Zitten jullie niet verkeerd te kijken? Want ik kan geen grotere opslag kiezen bij de 2.3Ghz Retina MacBook Pro. Kijk je niet per ongeluk bij de normale MacBook Pro?
http://store.apple.com/nl-edu/configure/MC975N/A

Zit nu te dubben of ik mijn bestelling van 2,3/16/256 annuleer voor een 2,6/16/256.. Voor 113euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:45:
[...]

Zit nu te dubben of ik mijn bestelling van 2,3/16/256 annuleer voor een 2,6/16/256.. Voor 113euro
Dat is precies de configuratie die ik zojuist heb besteld. Erg fijn dat ze de 'goedkoopste' versie niet meer beperken. Je kunt hem in feite nu net zo ruim inrichten als het duurdere model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N-Freak schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:50:
[...]

Dat is precies de configuratie die ik zojuist heb besteld. Erg fijn dat ze de 'goedkoopste' versie niet meer beperken. Je kunt hem in feite nu net zo ruim inrichten als het duurdere model.
Ja als ik weer moest zou ik dat dus ook doen. Maar.. hij wordt 8-15 augustus geleverd. Moet ik weer langer wachten. 's Even uitzoeken of die 2.6 het waard is tov de 2.3.

Iemand die hier iets nuttigs over kwijt wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

duderuud

Sliden is koel

Volgens mij moet je alleen de 2,6 kiezen met verkoop in je achterhoofd (het verkoopt simpelweg beter).

Qua snelheid schijn je er zo goed als niks van te merken...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:31
duderuud schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:59:
Volgens mij moet je alleen de 2,6 kiezen met verkoop in je achterhoofd (het verkoopt simpelweg beter).

Qua snelheid schijn je er zo goed als niks van te merken...
Dat hangt puur af van wat de koper ermee wilt gaan doen (multitasken van programma's die veel rekenkracht nodig hebben, bijvoorbeeld). Net zoals sommige mensen een auto met meer PK nodig hebben, hebben sommige mensen meer GHz nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
Je kunt genoeg vinden online waar de 2.3 en 2.6 onafhankelijk vergeleken worden. De 2.6 is veelal 10 procent of meer sneller, heeft ook een grotere cache. En niet onbelangrijk, het verkoopt inderdaad een stuk beter als je uit een bepaalde serie een betere processor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:38:
Volgens mij komt dat hierdoor.

Oh en die firewire adapter waar we het laatst over hadden schijnt er nu eindelijk te zijn, voor 29 euro nog wel.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 01-08-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
even terugkomend op het ghosting verhaal:
Er schijnen dus 2 versies van de schermen in de omloop te zijn.

zie http://retinamac.wordpres...displays-samsung-oder-lg/
Waarbij de LG meer kans heeft op ghosting. Althans als je de reports mag geloven. Jammer dat ik het niet meer kan testen, maar mijn nieuwe mbpro heeft een samsung scherm

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Mijn RMBP heeft ook een samsung scherm, zojuist de TB-to-FW800 besteld samen met een US Apple wired keyboard! :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
MacBook-Pro-van-John:~ john$ ioreg -lw0 | grep \”EDID\” | sed “/[^<]*</s///” | xxd -p -r | strings -6
-bash: ]*: No such file or directory

Ben geen held in terminal, maar ik krijg geen info over m'n scherm... Doe ik iets fout?

Verkeerde quotes op de Duitse site, via MacRumors werkte het wel
code:
1
ioreg -lw0 | grep \"EDID\" | sed "/[^<]*</s///" | xxd -p -r | strings -6

Ik heb blijkbaar een LG scherm maar tot nu toe geen last gehad van ghosting :)

[ Voor 33% gewijzigd door Johnvh op 01-08-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:45:
[...]

Zit met hetzelfde probleem... weet wel dat die 2.6 je in de praktijk niet gaat merken, maar ik doe meestal slechts een jaartje met een laptop, en verpats hem dan weer en koop weer de nieuwste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus! Ik was een beetje verstrooid op mijn werk met als gevolg dat ik het scherm verkeerd heb gemonteerd lolz

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/352gksn.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Laatst online: 14:03
Zijn er mensen die een externe dvd drive hebben gekocht voor de rmbp?
Zo ja, is dit de originele superdrive van apple of hebben jullie een andere?

Ben aan het dubben of ik er eentje ga bestellen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 03:34:
Jezus! Ik was een beetje verstrooid op mijn werk met als gevolg dat ik het scherm verkeerd heb gemonteerd lolz

[afbeelding]
Haha :) Kan gebeuren...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
@Wietkop: LOL.. Typt wel een beetje onhandig zo!!

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Jpjedi schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:28:
Shit, iets over het hoofd gezien. De nieuwe rMBP is binnen maar alle data (DTP) staat op een FW800 RAID0 schijf. Via USB kan ook maar is traag en heeft aparte voeding nodig. damn...dat wordt dus nog een nieuwe schijf denk ik.
Of die schijf in een usb 3.0-behuizing stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Femme schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:00:
[...]

Of die schijf in een usb 3.0-behuizing stoppen.
Nah is lastig, is uitgevoerd met een Raid controller.

Ik heb al een Thunderbolt naar FW adapter besteld. Staan nu in de appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 03:34:
Wietkop ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Wiet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@WietKop: oude foto, but nice try :P

[ Voor 27% gewijzigd door fanatic_david op 02-08-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Hij kwam me ook al vaag bekend voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RnB schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:24:

Ter illustratie:

[afbeelding]

Nou, ik heb inmiddels mijn retina Macbook Pro met een nieuwe scherm gemonteerd terug gekregen, maar het is er niet veel beter op geworden...
In een duistere kamer is zwart totaal niet zwart. De backlight is wel wat uniformer verspreid, maar het ziet er gewoon niet uit. De gehele linker- en onderkant is duidelijk lichter dan de rest. Daarnaast heeft het scherm een gele tint van links tot aan het midden en een roze/paarse tint van het midden naar rechts.

Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MyBOLvIvFW2jj0EcEwGFJGdU/full.jpg

Nou ben ik toch wel benieuwd hoe het scherm van jullie retina MBP's presteert, lijkt me niet dat dit normaal is en ik dus gewoon pech heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34
Retina eigenaren; jullie kunnen trouwens geld terug krijgen als je configuratie nu goedkoper is (voor de mensen die met EDU korting hebben bestel. Bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Hd halfgaar, superdrive leest opeens mn install dvd niet meer. Disk erased. Command option r boot, mountain lion gekocht, maar ik druk op install, voer mn appstore gegevens in, druk op ok.... En niets.....

Ik ga dit ding echt nog eens kapotgooien.... Ik heb nu een lege hd en kan niet installeren, nice one!
Echt een drama die mid 2010

Ik heb ook lion geprobeerd ipv mountain lion maar bij t inloggen krijg ik dan error 1004

Baksteentje van 1800 euro, hihihihihih

[ Voor 16% gewijzigd door Tricq op 03-08-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Laatst online: 14:03
Brm-G schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:49:
Retina eigenaren; jullie kunnen trouwens geld terug krijgen als je configuratie nu goedkoper is (voor de mensen die met EDU korting hebben bestel. Bron)
Mijn configuratie is net zo duur als ik het basis model configureer (surfspot)
rmbp 2.6 / 512 / 16

Het enige is dat ik waarschijnlijk geen 2.6 Ghz maar 2.3Ghz had genomen als de optie er eerder was.

Maar goed, hij is nu al onderweg en ga echt niet nog een keer wachten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
RnB schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:11:
[...]

Nou, ik heb inmiddels mijn retina Macbook Pro met een nieuwe scherm gemonteerd terug gekregen, maar het is er niet veel beter op geworden...
In een duistere kamer is zwart totaal niet zwart. De backlight is wel wat uniformer verspreid, maar het ziet er gewoon niet uit. De gehele linker- en onderkant is duidelijk lichter dan de rest. Daarnaast heeft het scherm een gele tint van links tot aan het midden en een roze/paarse tint van het midden naar rechts.

Ter illustratie:

[afbeelding]

Nou ben ik toch wel benieuwd hoe het scherm van jullie retina MBP's presteert, lijkt me niet dat dit normaal is en ik dus gewoon pech heb.
Dat scherm ziet er toch hartstikke goed uit? Het is een Led LCD geen plasma. Die zijn nooit 100% zwart..

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Even een vraagje: Mijn vriendin heeft de laatste tijd last van artefacten op het scherm van haar 15" MBP 2011 (RAM en SSD user upgraded). Gek genoeg heeft ze er een screenshot van kunnen maken (zou verwachten dat het met een GPU-probleem niet zou kunnen).

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3e2j3D123y0W3U1s1j2x/videokaart-2.png

Het is een schone ML installatie, maar voorheen was het ook al. Het lijkt wel steeds vaker op te treden en altijd ongeveer op dezelfde plekken.

Is hier echt iets stuk of is dit nog zelf te fixen?

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 03-08-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Met een GPU probleem kan je juist een screenshot ervan maken, als het een probleem in het scherm (of bekabeling) zou zijn dan had een screenshot weinig zin gehad. Maar als het met een schone installatie niet weggaat dan zou ik maar even langs de Apple store gaan als je nog binnen de 2 jaar zit voor garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Satch schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:44:
Met een GPU probleem kan je juist een screenshot ervan maken, als het een probleem in het scherm (of bekabeling) zou zijn dan had een screenshot weinig zin gehad. Maar als het met een schone installatie niet weggaat dan zou ik maar even langs de Apple store gaan als je nog binnen de 2 jaar zit voor garantie. :)
Dat vermoeden had ik ook al.. Retourtje Amsterdam boeken dus! :)

Iemand ervaring met hoe zoiets in z'n werk gaat? MacBook afleveren en paar weken later weer ophalen? Want je kan je voorstellen dat de MBP een lange tijd kwijt zijn niet in goede aarde gaat vallen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 03-08-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bosmonster schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:40:
Even een vraagje: Mijn vriendin heeft de laatste tijd last van artefacten op het scherm van haar 15" MBP 2011 (RAM en SSD user upgraded). Gek genoeg heeft ze er een screenshot van kunnen maken (zou verwachten dat het met een GPU-probleem niet zou kunnen).

[afbeelding]

Het is een schone ML installatie, maar voorheen was het ook al. Het lijkt wel steeds vaker op te treden en altijd ongeveer op dezelfde plekken.

Is hier echt iets stuk of is dit nog zelf te fixen?
Hmm. Dat heb ik nog nooit gezien.. Alles is blurry.

(Waar doelt ze op want ik zie 't in de eerste instantie niet..)

Oh ik zie 't, tussen de blurry shit zit opeens wat anders. Da's lastig te zeggen om eerlijk te zijn. Dat kan zowel een software bug zijn als, inderdaad, een kleine GPU glitch. Gebeurt 't ook als ze de andere GPU forceert?

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 03-08-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

CyBeR schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:56:
[...]

Hmm. Dat heb ik nog nooit gezien.. Alles is blurry.

(Waar doelt ze op want ik zie 't in de eerste instantie niet..)
Haha.. die twee stukjes die niet blurry zijn (in het emailvenster o.a., maar gebeurt ook in andere apps).

Die grijze vlakjes (wat nu grijze vlakjes zijn, maar soms rode strepen oid.. artefacten dus).

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 03-08-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xanion schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:37:
[...]

Dat scherm ziet er toch hartstikke goed uit? Het is een Led LCD geen plasma. Die zijn nooit 100% zwart..
Jij vindt een beeldscherm wat links een gele waas en rechts een roze waas heeft, er hartstikke goed uitzien? Dat ie niet 100% zwart is, oké, dat zal je altijd houden. Maar raargekleurde tinten grijs vind ik niet acceptabel. Zeker niet vanwege het feit dat het een retina scherm betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
RnB schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:01:
[...]

Jij vindt een beeldscherm wat links een gele waas en rechts een roze waas heeft, er hartstikke goed uitzien? Dat ie niet 100% zwart is, oké, dat zal je altijd houden. Maar raargekleurde tinten grijs vind ik niet acceptabel. Zeker niet vanwege het feit dat het een retina scherm betreft.
Eens, dat verschijnsel ook ooit bij een iPad 2 gehad. Rete vervelend en het hoort inderdaad niet. De backlight bleeding volgens mij altijd wel een beetje.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Morgen 10% korting op de retina pro bij a-mac in Eindhoven (wegens heropening).. Voor de liefhebbers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

D-Ed schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:44:
Morgen 10% korting op de retina pro bij a-mac in Eindhoven (wegens heropening).. Voor de liefhebbers ;)
Dat is nog eens een prachtige korting!
Jammer genoeg heb ok volgende maand pas geld, anders had ik *morgen* de MacBook Pro Retina voor €2000,- euro (!) kunnen kopen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
RnB schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:01:
[...]

Die had ik gemist :)
Dacht dat het om de zwartwaarde ging.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:41
Is de Stable versie van Chrome inmiddels al weer te gebruiken op de 2012 MBP's/MBA's, zonder het veroorzaken van Kernel Panics? Ik zag dat er een nieuwe versie van was.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie voor mij misschien de knop doorhakken en mij helpen met een keuze maken.

Aankomend schooljaar ga ik beginnen aan de studie mediatechnologie en heb daarvoor een laptop nodig. Zij hebben mij de volgende specificaties gegeven:

De laptop moet voorzien zijn van een:
• toereikende processor. Aan te bevelen is minimaal i5 Core / i7 Core (PC laptop / MacBook), intel (MacBook);
• intern geheugen: hoe meer, hoe beter (minimaal 4 GB);
• voldoende opslagruimte (250 GB of meer);
• videokaart: let op dat het videogeheugen geen ‘shared memory’ van het gewone geheugen gebruikt;
• wireless 802.11g, of standaard hierop ingesteld;
• netwerkaansluiting: Ethernet 100Mb -1000Mb;
• aansluiting voor externe monitor/beamer (VGA).

Nu wilde ik de 13inch macbook pro kopen en dan zelf er een ssd inzetten van 256 gb en het ramgeheugen verbeteren. Waar ik nu aan twijfel is of de garantie niet verloopt als ik dit doe? Of kan ik beter met een sdd van 256 gb bij apple kopen?

Met studentenkorting en btw eraf kost de macbook pro zonder ssd 931,13 euro

Met studentenkorting en btw eraf kost de macbook pro met Crucial m4 1087,42 euro

Met studentenkorting en btw eraf kost de macbook pro met ssd 1304,16 euro

Keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Conscience NL schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:51:
Is de Stable versie van Chrome inmiddels al weer te gebruiken op de 2012 MBP's/MBA's, zonder het veroorzaken van Kernel Panics? Ik zag dat er een nieuwe versie van was.
Ik heb geen probleem met de reguliere chrome (canary wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:19:
Kunnen jullie voor mij misschien de knop doorhakken en mij helpen met een keuze maken.

• videokaart: let op dat het videogeheugen geen ‘shared memory’ van het gewone geheugen gebruikt;
Je weet dat de videokaarten van alle 11" en 13" Apple laptops shared memory gebruiken?

Niettemin kan je het verlies van dat geheugen gewoon compenseren door er wat meer in te doen. Maar als je school een discrete GPU (met eigen geheugen) vereist dan voldoet dat simpelweg niet.

Ik weet niet meer uit mijn hoofd niet meer hoe het zit met de garantie van de 13" pro als je het geheugen en de HDD vervangt, ik zal even kijken op internet.

Edit: Apple zegt op internet hoe je het geheugen en de hdd (vanaf pagina 37) moet vervangen dus ik denk dat het wel mag maar ik zie nergens expliciet vermeld staan hoe het dan met de garantie zit.

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 05-08-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:19:

Aankomend schooljaar ga ik beginnen aan de studie mediatechnologie en heb daarvoor een laptop nodig. Zij hebben mij de volgende specificaties gegeven:

De laptop moet voorzien zijn van een:
• toereikende processor. Aan te bevelen is minimaal i5 Core / i7 Core (PC laptop / MacBook), intel (MacBook);
• intern geheugen: hoe meer, hoe beter (minimaal 4 GB);
• voldoende opslagruimte (250 GB of meer);
• wireless 802.11g, of standaard hierop ingesteld;
• netwerkaansluiting: Ethernet 100Mb -1000Mb;
• aansluiting voor externe monitor/beamer (VGA).
Keuzes...
In dit geval blijft er bij Apple maar 1 mogelijkheid over, de 15" MacBook Pro. De 13" modellen hebben geen discrete graphics, dus die zouden niet aan de eisen voldoen.
Als je met een bepaald budget zit kun je misschien nog een vorige generatie model ergens op de kop tikken of bv. tweedehands kijken. Door de retina MBP zijn er behoorlijk wat MBP's op de markt gekomen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1 ... 5 ... 128 Laatste