Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:11:
Iemand hier ervaring met het bestellen van een MacBook via surfspot? Via school krijg ik hier 12% korting, wel is waar pas wanneer school begonnen is..
Als ik zo wat reacties lees m.b.t. surfspot word ik daar niet echt blij van. Nu zit ik te dubben of ik mijn MBP via surfspot koop, extra 6% korting. Of gewoon via de apple store met 6% en hem dan op tijd heb. En een service waar ik mee leven kan..
Iemand die mij kan adviseren?
Welke slechte ervaringen met surfspot dan?
In mijn geval werd ik via surfspot.nl (na login) gewoon doorverwezen naar een speciale pagina op apple.com met 10% korting. Hele bestelling / bezorging / aftersales loopt gewoon via apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lo3k schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:16:
[...]

Welke slechte ervaringen met surfspot dan?
In mijn geval werd ik via surfspot.nl (na login) gewoon doorverwezen naar een speciale pagina op apple.com met 10% korting. Hele bestelling / bezorging / aftersales loopt gewoon via apple.
Aah. Zit me dus om niks druk te maken.

Merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Ola, De superdrive van mijn macbook pro is kapot.
Ik heb denk ik nog wel recht op garantie als ik naar de applestore in adam ga, de macbook komt uit februari 2011, early 2011 model dus. Maar dan kan ik zeker 3/4 weken gaan wachten op een reparatie.
Volgens apple mischien 1 jaar garantie, maar wettelijk 2. Dus aandringen en ze daarop wijzen moet wel lukken lijkt me.

Maar de vraag is dus zijn er ergens voor een redelijke prijs losse superdrives te koop zodat ik deze zelf kan vervangen? en geen 3/4 weken hoef te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizardking77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 11:32

lizardking77

----------------

Net mijn macbook retina binnen. Wat een super apparaat zeg, niks op aan te merken. Gekocht via Ebay voor 2000 euro. (instap model)

i am the lizardking, I can do anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:11:
Iemand hier ervaring met het bestellen van een MacBook via surfspot? Via school krijg ik hier 12% korting, wel is waar pas wanneer school begonnen is..
Als ik zo wat reacties lees m.b.t. surfspot word ik daar niet echt blij van. Nu zit ik te dubben of ik mijn MBP via surfspot koop, extra 6% korting. Of gewoon via de apple store met 6% en hem dan op tijd heb. En een service waar ik mee leven kan..
Iemand die mij kan adviseren?
Via Surfspot wordt je gewoon doorgelinkt naar Apple alsnog hoor... Je ziet dan op de site van apple.com/nl 'surfspot' groot staan in het midden... Je bestelt gewoon via Apple alsnog. Overigens biedt apple zelf online 8% korting standaard, en NIET 6% zoals veel mensen denken... reken maar uit ;) De APR's leveren veelal 6%.. Ik bestel het via mijn schoolsite, wordt doorgelinkt naar Apple (zelfde werking als surfspot), lekker 12% korting en krijg gewoon van Apple alsnog 80 euro aan giftcard O-)

[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 18-07-2012 16:35 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n MacBook Pro maandag ontvangen en ben er echt van onder de indruk. Had nooit eerder een MacBook Pro gehad dus leek me een goed moment over te stappen. Heb de variant met 16 GB geheugen gekocht via Surfspot. Gelukkig geen rare zaken tegengekomen, uiteraard wel even wennen na jaren Windows maar je hebt het door te Googlen (en hier te kijken) vrij snel door. Ik ga in ieder geval nooit meer terug naar Windows. Retina display is super. Sommige apps zien er een beetje lelijk uit maar zie graag snel updates voor de minder uitziende apps. Was een hele dure grap maar totaal moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Andere mensen met Mountain Lion en een Retina MBP deze update wel ontvangen? Bij mij geeft software update aan dat er geen updates voor ML zijn (dus ook deze update niet):
http://macupdate.com/app/...ir-and-macbook-pro-update

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
swoutr schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:25:
Ola, De superdrive van mijn macbook pro is kapot.
Ik heb denk ik nog wel recht op garantie als ik naar de applestore in adam ga, de macbook komt uit februari 2011, early 2011 model dus. Maar dan kan ik zeker 3/4 weken gaan wachten op een reparatie.
Volgens apple mischien 1 jaar garantie, maar wettelijk 2. Dus aandringen en ze daarop wijzen moet wel lukken lijkt me.

Maar de vraag is dus zijn er ergens voor een redelijke prijs losse superdrives te koop zodat ik deze zelf kan vervangen? en geen 3/4 weken hoef te wachten...
Je kan gewoon een afspraak maken, probleem uitleggen en vragen hoe lang het duurt. Apple Store Amsterdam deed er laatst een paar uur over om harde schijf te vervangen van een vriend van me, werd opgebeld en kon m gelijk weer ophalen (om 10 uur 's avonds). Ik zou het gewoon even proberen, want ze een superdrive vervangen kost volgens mij ook niet veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ben erg blij met de rMBP. Er zaten wat gele vlekjes in het scherm, maar die zijn verdwenen na gebruik. Windows is uiteindelijk ook geinstalleerd en alles werkt vlekkeloos. Nog nooit zo'n betrouwbare computer in bezit gehad! Flitsend snel, heerlijk stil, en het mooiste: Nog geen enkele page-out gemaakt door de 16GB aan geheugen :)

Blijf lachen achter deze laptop, ik gebruik de 2880x1800 native het meest en 1440x900 HiDPI als ik wat moe wordt. Prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:07
Ik heb mijn rMBP vandaag binnengekregen. Zojuist viel mij op dat de onderkant niet erg stevig is - je kunt die in het midden behoorlijk indrukken, zoals deksels van veel laptops vaak meegeven, en het geeft ook de nodige geluiden. Hebben jullie dit ook? Zou het normaal zijn? Zelf ben ik dit van eerdere unibodies niet gewend...

[ Voor 7% gewijzigd door Z-Dragon op 19-07-2012 02:44 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Z-Dragon schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 02:29:
Ik heb mijn rMBP vandaag binnengekregen. Zojuist viel mij op dat de onderkant niet erg stevig is - je kunt die in het midden behoorlijk indrukken, zoals deksels van veel laptops vaak meegeven, en het geeft ook de nodige geluiden. Hebben jullie dit ook? Zou het normaal zijn? Zelf ben ik dit van eerdere unibodies niet gewend...
Dat kan die van mij niet, gewoon stevig, geen enkele beweging.

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 09:53
Eduardboon schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 00:38:
Ben erg blij met de rMBP. Er zaten wat gele vlekjes in het scherm, maar die zijn verdwenen na gebruik. Windows is uiteindelijk ook geinstalleerd en alles werkt vlekkeloos. Nog nooit zo'n betrouwbare computer in bezit gehad! Flitsend snel, heerlijk stil, en het mooiste: Nog geen enkele page-out gemaakt door de 16GB aan geheugen :)

Blijf lachen achter deze laptop, ik gebruik de 2880x1800 native het meest en 1440x900 HiDPI als ik wat moe wordt. Prachtig.
Windows is uiteindelijk ook geinstalleerd Schaam je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Samplex schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:37:
[...]

Windows is uiteindelijk ook geinstalleerd Schaam je!
We zitten hier op een volwassen forum. Gedraag je daar ook een beetje naar, aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Laatst online: 13-09 09:53
Smultie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:39:
[...]

We zitten hier op een volwassen forum. Gedraag je daar ook een beetje naar, aub.
Het was maar een geintje. ;)

Check eerst je eigen forum reacties eens voordat je zo'n reactie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Ik heb zojuist gebeld met Apple om mijn rmbp om te ruilen.
Bij mij sluit het scherm met speling ertussen, en er zit een kier tussen de boven- en onderkant van de behuizing. Ik vind hem kortom slordig in elkaar zitten.

Voor zover ik de constructie in kan schatten is het de structuur rond het keyboard en de accu die deze laptop structureel in elkaar houdt, en is de bodem een slappe plaat aluminium die er los onder geschroefd zit. Het zou dus best kunnen dat wat speling 'hoort', maar bij mij lijkt de onderkant vrij solide, er komt in ieder geval geen geluid uit.

De essentie van het verhaal is dat je een dure machine koopt waarvan wordt geadverteerd dat deze in alle opzichten solide is, dus ook de bouwkwaliteit. Als je niet tevreden bent om laten ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Samplex schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:27:
[...]

Het was maar een geintje. ;)

Check eerst je eigen forum reacties eens voordat je zo'n reactie geeft.
Was van mij ook maar een geintje hoor :+
Zo, en nu weer ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Tweakers Stel je hebt de macbook pro i5

zoals hier onder

Model Number: MD313
Group1: MacBook
Group2: Pro
Generation: 81
Machine Model: MacBookPro8,1
Model introduced: 2011
Production year: 2011
Production week: 52 (December)
Screen size: 13 inch
Screen resolution: 1280x800 pixels

zou je deze dan ruilen voor de i7
(specificatie's)

Model Number: MC724
Production week: 8 (February)
CPU speed: 2.7GHz

[ Voor 24% gewijzigd door ken-dj op 19-07-2012 15:09 ]

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ken-dj schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:07:
Tweakers Stel je hebt de macbook pro i5

zoals hier onder

Model Number: MD313
Production week: 52 (December)
Screen resolution: 1280x800 pixels

zou je deze dan ruilen voor de i7
(specificatie's)

Model Number: MC724
Production week: 8 (February)
CPU speed: 2.7GHz
Ligt eraan hij ze er cosmetisch uitzien. En hoe de applecare is geregeld. En het geheugen. En de HDD's. etc etc.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Heeft iemand trouwens enig idee wanneer (of waar) de Thunderbolt naar Firewire plugjes te koop komen? Ik heb ze buiten de keynote om nog nergens gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Tylen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:12:
[...]

Ligt eraan hij ze er cosmetisch uitzien. En hoe de applecare is geregeld. En het geheugen. En de HDD's. etc etc.
Tylen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:12:
[...]

alvast bedankt voor je reactie!

Ik ga sowieso mijn ssd erin zetten em me ram eventueel me accu,

De behuizing is in principe niet echt beschadigd meer gebruikerssporen.

Maar ik zit met een verschil van 10maanden heb het idee dat de i7 het sneller zou begeven ..ivm met levensduur.

misschien is dat wel iets dat tussen de oren zit en apple care doe ik niet aan mee.

waar zit het voornaaamste verschil in want ik edit geen video , draai wel paar muziek programma's maar die draaien nu ook wel oké

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

ken-dj schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:33:
[...]

[...]

alvast bedankt voor je reactie!

Ik ga sowieso mijn ssd erin zetten em me ram eventueel me accu,

De behuizing is in principe niet echt beschadigd meer gebruikerssporen.

Maar ik zit met een verschil van 10maanden heb het idee dat de i7 het sneller zou begeven ..ivm met levensduur.

misschien is dat wel iets dat tussen de oren zit en apple care doe ik niet aan mee.

waar zit het voornaaamste verschil in want ik edit geen video , draai wel paar muziek programma's maar die draaien nu ook wel oké
Je redeneert verkeerd-om denk ik. Waarom zou je wél ruilen? Wat levert het je op, waarom zou je een ruil maken als je zowat alles behalve het logicboard overzet? Als het je al lukt,netjes. Je garantie kun je wel vergeten dan. Beide laptops hebben nu nog respectievelijk een halfjaar of anderhalf jaar garantie, zonde om dat teniet te doen door accu's etc over te gaan schroeven.

[ Voor 18% gewijzigd door Pixeltje op 19-07-2012 16:06 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Pixeltje schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:05:
[...]

Je redeneert verkeerd-om denk ik. Waarom zou je wél ruilen? Wat levert het je op, waarom zou je een ruil maken als je zowat alles behalve het logicboard overzet? Als het je al lukt,netjes. Je garantie kun je wel vergeten dan. Beide laptops hebben nu nog respectievelijk een halfjaar of anderhalf jaar garantie, zonde om dat teniet te doen door accu's etc over te gaan schroeven.
Nou de snelheid ,vroeg me af of ik daar veel verschil van zou merk,en overzetten is echt niet zo veel werk hoor,
weet niet of je zelf ooit een macbook hebt open gemaakt maar dat is niet zo heel moeilijk ssd en ram /(accu switchen) denk dat je binnen 10 minuuten wel klaar bent.

maar denk overigens dat ik gewoon de i5 hou ,vroeg me af of er echt een wereld van verschil in zit.

[ Voor 6% gewijzigd door ken-dj op 19-07-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:36

Pixeltje

Woo-woohoo!

Niet noemenswaardig denk ik. Ik denk ook dat je je vergist in het overzetten van de batterij. Geheugen en schijf is inderdaad zo gedaan, maar de accu zit bij mijn weten redelijk goed vast.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Tk55 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:47:
[...]

Je kan gewoon een afspraak maken, probleem uitleggen en vragen hoe lang het duurt. Apple Store Amsterdam deed er laatst een paar uur over om harde schijf te vervangen van een vriend van me, werd opgebeld en kon m gelijk weer ophalen (om 10 uur 's avonds). Ik zou het gewoon even proberen, want ze een superdrive vervangen kost volgens mij ook niet veel tijd.
Oke thnx voor de reactie, mischien toch maar proberen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 21:29

WTM

Step schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:36:
Andere mensen met Mountain Lion en een Retina MBP deze update wel ontvangen? Bij mij geeft software update aan dat er geen updates voor ML zijn (dus ook deze update niet):
http://macupdate.com/app/...ir-and-macbook-pro-update
Heb de update net gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:54
Had hem ook vandaag gekregen, merk er niet echt wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
Dat viel mij ook al op! Vooral als je (zachtjes) met je 2 duimen tegen de onderkant van de laptop drukt. Ter hoogte van het trackpad voel je de speling goed. Je kunt zelfs de vorm van de onderliggende componenten een beetje voelen (de accu volgens mij).

Deze rMBP gaat sowieso retour (zie problemen in mn post hierboven). Als het goed is krijg ik komende week een vervangend exemplaar. Ik zal dan vergelijken of ik verschil voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1967
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-11-2023
Het enige probleem dat ik heb, is dat ik sinds maandag elke avond doorzak met mijn rMBP, mijn vrouw mist me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Diezelfde klacht krijg ik ook :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
lo3k schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:02:
[...]

Dat viel mij ook al op! Vooral als je (zachtjes) met je 2 duimen tegen de onderkant van de laptop drukt. Ter hoogte van het trackpad voel je de speling goed. Je kunt zelfs de vorm van de onderliggende componenten een beetje voelen (de accu volgens mij).

Deze rMBP gaat sowieso retour (zie problemen in mn post hierboven). Als het goed is krijg ik komende week een vervangend exemplaar. Ik zal dan vergelijken of ik verschil voel.
Ik vind het heel knap als jij bij de trackpad de accu voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet. Zoek maar naar plaatje van binnenkant rMBP. Daar is duidelijk te zien dat onder het trackpad een deel van de accu zit.

http://www.bing.com/image...7817292C390532898&first=1

Mooie machine maar ik wacht nog even af wat de volgende generatie gaat doen. Kan ik ook nog even doorsparen. :'(

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:09:
Ik niet. Zoek maar naar plaatje van binnenkant rMBP. Daar is duidelijk te zien dat onder het trackpad een deel van de accu zit.

http://www.bing.com/image...7817292C390532898&first=1

Mooie machine maar ik wacht nog even af wat de volgende generatie gaat doen. Kan ik ook nog even doorsparen. :'(
Oh ik dacht dat het juist andersom was.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Het even doorgekeke,maar jeetje,
je kan er echt niks meer zelf aan doen :X ,dus als er iets kapot gaat buiten de garantie periode,dan heb je echt een probleem

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 19:20
Ik heb hier een Macbook Pro die niet meer boot, hdd issues.

Ik heb alleen nog een windows pc en de beschikking tot usb sticks,
is het mogelijk om een recovery stick te maken op windows? Google laat me heel erg in de steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
TheJoe schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:29:
Ik heb hier een Macbook Pro die niet meer boot, hdd issues.

Ik heb alleen nog een windows pc en de beschikking tot usb sticks,
is het mogelijk om een recovery stick te maken op windows? Google laat me heel erg in de steek.
Welke MBP is het? Wellicht kun je internet recovery gebruiken (zie hier, http://support.apple.com/kb/HT4904)
Zo ja: HDD eruit halen en starten in internet recovery. Je kunt dan Lion op USB installeren (wel even goed partioneren en zo in disk utility). Vervolgens de HDD als external drive aansluiten (even een behuizing kopen) en via disk utility kijken of-ie gerepareerd kan worden. Zo niet: helaas, nieuwe HDD erin zetten.

Als je MBP op SL draait: gewoon met de SL-DVD opstarten. Ook dan even de HDD loshalen.

Ik heb overigens dezelfde problemen met een mid 2009 en wacht op een nieuwe HDD-kabel die ik besteld heb. Bekende issue, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Is het iemand al opgevallen dat wanneer je flash draait (handig om bijvoorbeeld filmpjes op gametrailers.com te bekijken) dat de videospeler niet doorheeft dat je retina draait?

Je krijgt dus blurry 720P en 1080P video te zien. Ik heb het getest met een 4K video op youtube, op 1440x900 HiDPI is het wazig en niet scherp, op 2880x1800 is het WEL haarscherp. Heel jammer, het verpest toch kijkplezier op bepaalde sites.

Edit: Met HTML5 video blijkt dit ook het geval. Je kunt dus gewoonweg niet scherp video kijken online.. 1080P wordt zelfs naar 1440 gezet :\ heeeeeeel jammer aangezien Safari aangepast zou zijn.

Edit2: Als je een HTML5 video kijkt kun je info oproepen via het contextmenu. Ik heb de video op 1080p ingesteld en druk info. Daar wordt me vertelt dat de video op 1440x810 gerenderd wordt. Super irritant! Ik moet echt het scherm met een tweak native zetten om gebruik te kunnen maken van de pixels, wat is dat nou. Ik dacht dat HTML5 via Safari gewoon met het scherm om kon gaan?

[ Voor 42% gewijzigd door Eduardboon op 20-07-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor dat er best wel wat mensen zijn die problemen hebben met hun MBPr, zoals dode pixels e.d. Gelukkig lost Apple het allemaal makkelijk op en wordt er niet zo moeilijk over gedaan. Vanavond ook even bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodanie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 21:44
Ik heb net mijn nieuwe rMBP binnen echt een prachtig ding.
Nou is dit mijn eerste Mac en ben bezig alles aan het uitvogelen maar een paar dingen kan ik niet vinden:

is het mogelijk om met het trackpad door bijvoorbeeld met 2 vingers te klikken links in nieuwe tabs te openen in safari?

en ik kan geen video's kijken op een site als gamekings.tv moet ik hier een plugin voor downloaden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

prodanie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:24:
is het mogelijk om met het trackpad door bijvoorbeeld met 2 vingers te klikken links in nieuwe tabs te openen in safari?
Nee, dat is niet mogelijk. Wat je wel kan doen, is CMD ingedrukt houden + tappen of klikken met een vinger op je trackpad. En anders BetterTouchTool installeren, daarmee kan je je eigen gestures aanmaken en met 2 vingers klikken.
en ik kan geen video's kijken op een site als gamekings.tv moet ik hier een plugin voor downloaden ofzo?
Daarvoor moet je Adobe Flash Player installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodanie
het is gelukt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
prodanie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:24:
Ik heb net mijn nieuwe rMBP binnen echt een prachtig ding.
Nou is dit mijn eerste Mac en ben bezig alles aan het uitvogelen maar een paar dingen kan ik niet vinden:

Overigens in Chrome for mac kan je dit wel kijken zonder Flash player plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
OCTiMod schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:51:
[...]

Overigens in Chrome for mac kan je dit wel kijken zonder Flash player plugin.
Chrome komt standaard met zn eigen Flash plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:00
Eduardboon schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:41:
Is het iemand al opgevallen dat wanneer je flash draait (handig om bijvoorbeeld filmpjes op gametrailers.com te bekijken) dat de videospeler niet doorheeft dat je retina draait?

Je krijgt dus blurry 720P en 1080P video te zien. Ik heb het getest met een 4K video op youtube, op 1440x900 HiDPI is het wazig en niet scherp, op 2880x1800 is het WEL haarscherp. Heel jammer, het verpest toch kijkplezier op bepaalde sites.

Edit: Met HTML5 video blijkt dit ook het geval. Je kunt dus gewoonweg niet scherp video kijken online.. 1080P wordt zelfs naar 1440 gezet :\ heeeeeeel jammer aangezien Safari aangepast zou zijn.

Edit2: Als je een HTML5 video kijkt kun je info oproepen via het contextmenu. Ik heb de video op 1080p ingesteld en druk info. Daar wordt me vertelt dat de video op 1440x810 gerenderd wordt. Super irritant! Ik moet echt het scherm met een tweak native zetten om gebruik te kunnen maken van de pixels, wat is dat nou. Ik dacht dat HTML5 via Safari gewoon met het scherm om kon gaan?
Ik heb hier geen last van hoor. Ik gebruik wel Clicktoflash, die gebruikt zijn eigen media player om video's te openen. 4K is haarscherp, 1080p is scherp. Tuurlijk, het ziet er minder uit dan op een non retina scherm, maar blurry is het bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
hey mede Rmbp-eigenaren. Ik las al in de laatste paar posts dat er meerdere zijn met framerate issues. Ik merk dat het best als ik scroll. Bv een twitter pagina met een achtergrond plaat gaat moeizaam en stotterend. Ik stoor me hier ontzettend aan en na het lezen van dit http://nanofunk.net/apple...mance-is-very-slow-18fps/ artikel was ik er eigenlijk klaar mee. Ik wil hem inruilen voor een non-retina. Het scherm wat juist de grote plus moet zijn, is nu een minpunt.

De macbook heb ik aangeschaft bij iAm store in utrecht (10% korting bij opening, die krijg ik dus ook niet meer terug), maar die kunnen hem niet aannemen zonder er verlies op te lijden. Ze staan open voor een deal, dat we een middenweg zoeken. Naar mijn mening moet ik gewoon het volle bedrag terug kunnen krijgen (ik was 2 uur later terug in de winkel) en heb ik direct contact met Apple gezocht. Ik werd al snel doorverbonden met een senior, die me keurig helpt. Booten vanaf de recovery partitie geeft ook lag tijdens scrollen en het is duidelijk dus een hardware issue (wat bovenstaand artikel ook aan geeft). Ik vind niet dat je een machine van meer dan 2000euro kan verkopen met zulke performance issues.

Na heen en weer gebeld te hebben, ben ik er achter gekomen dat tussen de leverancier (Apple) en de reseller (iAm store) ook bepaalde frustraties zijn (waar ik nu de dupe van ben). Als er een apple systeem verkocht wordt, dan wordt het SN geregistreerd op naam en gaat de garantie in. De reseller kan deze niet meer wijzigen na het innemen van systeem en kunnen ze dus niet meer dezelfde garantie aanbieden. Apple kan dit wel, maar bied dit niet aan de reseller aan. Dit heb ik aangekaart bij de helpdesk van Apple en dinsdag krijg ik meer te horen.

Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik zou even wachten daarmee, want haar het schijnt (heb zelf geen rmbp) lost 10.8 jouw probleem op. En 10.8 is due naar alle waarschijnlijkheid volgende week.

(En booten van de recovery partitie is hetzelfde OS dus daar kun je niks zinnigs over zeggen.)

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 20-07-2012 19:11 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Weet niet of dit de juiste plek is, maar zit erover te denken een Macbook te kopen en vraag mij iets af.

Nu heb ik een Dell XPS15 met i7 die gewoon perfect draait. Vrienden van mij hebben pas ook een macbook gekocht, en moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van OSX. Op dit moment is mijn laptop 15 inch, maar ik heb dit formaat eigenlijk niet nodig. Als ik thuis ben is mijn laptop altijd op een 24inch scherm aangesloten, ik gebruik de laptop alleen op school zonder scherm.

Ik speel niet echt games op mijn laptop, behalve: Diablo III en binnenkort Guildwars 2. Dit speel ik op mijn externe scherm op de resolutie 1920x1080. De Macbook van 2011 heeft een intel 3000 en die van 2012 een intel 4000. Na wat zoeken en lezen op internet ben ik erachter gekomen dat beide games niet op 1920x1080 kunnen draaien.

Is het nu een optie om te zoeken naar een macbook 13 inch van 2009/2010, omdat deze wel een aparte grafische chip heeft? En zijn deze modellen nog snel genoeg, in vergelijking met de i5 uit het 2011/2012 model? Of moet ik als ik een macbook wil gewoon voor een 15 inch gaan...?

Graag reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwe272 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:20:
Weet niet of dit de juiste plek is, maar zit erover te denken een Macbook te kopen en vraag mij iets af.

Nu heb ik een Dell XPS15 met i7 die gewoon perfect draait. Vrienden van mij hebben pas ook een macbook gekocht, en moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van OSX. Op dit moment is mijn laptop 15 inch, maar ik heb dit formaat eigenlijk niet nodig. Als ik thuis ben is mijn laptop altijd op een 24inch scherm aangesloten, ik gebruik de laptop alleen op school zonder scherm.

Ik speel niet echt games op mijn laptop, behalve: Diablo III en binnenkort Guildwars 2. Dit speel ik op mijn externe scherm op de resolutie 1920x1080. De Macbook van 2011 heeft een intel 3000 en die van 2012 een intel 4000. Na wat zoeken en lezen op internet ben ik erachter gekomen dat beide games niet op 1920x1080 kunnen draaien.

Is het nu een optie om te zoeken naar een macbook 13 inch van 2009/2010, omdat deze wel een aparte grafische chip heeft? En zijn deze modellen nog snel genoeg, in vergelijking met de i5 uit het 2011/2012 model? Of moet ik als ik een macbook wil gewoon voor een 15 inch gaan...?

Graag reacties!
Persoonlijk zou ik dan een nieuwe aanschaffen,maar zeker geen mac met onboard cpu,maar wel met een dedicated cpu.Houd wel rekening mee dat de macs van 2011 in ieder geval wel erg heet kunnen worden,vooral met het gamen,,,De 13 inch heeft hier geen last van,maar ik heb deze zelf,echter totaal niet geschikt om mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@lowen.f: Ik weet niet hoe je hem meestal gebruikt, maar als je hem toch aan de lader hebt, kan je hem misschien op de GeForce laten draaien in plaats van de Intel chip met gfxCardStatus. Ik denk dat het dan een stuk soepeler gaat. Je zou het in elk geval kunnen proberen.

Als je hem niet aan de lader hebt dan gaat dan natuurlijk wel flink ten koste van je accuduur dus dan zou ik het niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:03
Scrollen gaat op discrete en integrated modus even snel hier op mijn RMBP. Ik draai al wel 10.8 en heb er maar een minuut of 5 10.7 op gehad.

Ik denk dat 10.8 een hoop problemen voor mensen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
10.8 lost veel op, maar door software die nog niet geüpdatet is draait niet alles even soepel. Echter, Safari en Reeder bewijzen dat het wel gefixed kan worden met patches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Is de "final" van 10.8 dan al uit? Ik weet dat de officiële launch wellicht in de loop van volgende week zal gebeuren en daar zit ik dan ook op te wachten. Maar als ik die versie nu al kan krijgen, dan stap ik over want dan kan ik pas echt goed aan de slag met mijn nieuwe rMBP (geen zin om nu alles in te stellen en dan opnieuw te moeten beginnen).

Ondertussen ben ik erg onder de indruk van mijn rMBP. Ik kom van een mid-2009 15" MBP die hier broederlijk/zusterlijk naast de rMBP staat en de verschillen zijn huge, met name het display. Ik gok dat ik hoofdzakelijk op 1680x1050 zal werken, dat geeft mij extra werkruimte tegenover mijn oude MBP maar houdt alles met gemak leesbaar. En ook de speakers zijn er erg op vooruit gegaan! Het blijven uiteraard laptopspeakers, but oh my god... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

25ste zal ML uitkomen. Altijd na de financial quarterly results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowen.f
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2019
ik heb 10.8 gezien op een andere rmbp en ik vond de performance vd grafische kaart nog steeds tegen vallen. Ook het artikel geeft aan dat het gewoon niet helemaal top is. Een goed voorbeeld wat ik net ontdekt hebt: Ik gebruik chrome (toegegeven is niet retina geoptimaliseerd, ik zou niet weten of dit veel scheelt) en heb behoorlijk wat bookmarks in folders in de bookmarktool. Als je een mapje open doet, kun je van mapje naar mapje heen en weer bewegen, elke mapje gaat open als je er over heen scrolled. Als je nu heen en weer sweeped over de hele toolbar, dan merk je heel duidelijk een vertraging. Als ik het een beetje snel doe, dan gaat het zelfs nog 2 seconden lang door. Tja, ik vind dit gewoon niet kunnen op zo'n dure machine, hadden ze beter moeten uitwerken/testen heb ik het idee. M'n oude T60 heeft hier zelfs geen last van.

Al en al, ik ga zeker 10.8 nog uitproberen (als hij idd de 25e uit komt, moet dat lukken), maar als dit het niet verbeterd ga ik over op de niet-retina.

edit @gekkeprutser: bedankt voor de tip, maar ik merk geen verschil

[ Voor 3% gewijzigd door lowen.f op 21-07-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Moet je voor de gein eens hardware rendering aanzetten in chrome:flags.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb zojuist mijn macbook pro binnen en schrok nogal van het ratelende geluid iedere keer als ik hem aan zet.
Ik weet niet of dit normaal is?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vqQWGb1GDK4]

Wat denken jullie? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 21:03
Ruffzz schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:23:
Heb zojuist mijn macbook pro binnen en schrok nogal van het ratelende geluid iedere keer als hem aan zet.
Ik weet niet of dit normaal is?

[video]

Wat denken jullie? :/
Dat is gewoon normaal.

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Ja, dat is de cd/dvd-drive die zichzelf start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ok .. echt gezond klinkt het niet maar idd nu je het zegt, het zal de drive zijn die opzoek gaat naar een disk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
lowen.f schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 12:28:
ik heb 10.8 gezien op een andere rmbp en ik vond de performance vd grafische kaart nog steeds tegen vallen.
Met die GPU is niets mis. De manier waarop software gebruik maakt van die GPU is wel veel te verbeteren. Ik geloof niet dat dit in de kern een hardwarematig issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik heb nu clicktoplugin op de rMBP, scheelt al behoorlijk kwa kwaliteit, maar het liefst zou ik gewoon de interface van Vimeo en Youtube kunnen gebruiken op volledige kwaliteit.. Zelfs vimeo is wazig op HiDPI settings met HTML5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Het is natuurlijk ook een beetje muggenziften dat video's op het web nog niet goed werken op de rMBP. Net zoals miepen dat programma's er soms nog wat blurrig uit zien.

Dit apparaat is nu een maand op de markt en er was geen enkele developer of web-ontwikkelaar die dit aan zag komen of er serieus op kon anticiperen (natuurlijk, er waren geruchten, maar diezelfde geruchten zorgde vorig jaar voor massa's verkeerde hoesjes voor de iPhone 5).

Dergelijke gigantische aanpassingen aan het type hardware dat je website bezoekt zijn niet 1, 2, 3 doorgevoerd. Iets dat je bij aanschaf van de rMBP ook had kunnen weten. Hell, de logo's op Tweakers zien er zelfs op de nieuwe iPad nog lelijk uit.

Over 5 a 6 maanden verwacht ik dat veel wél geoptimaliseerd zal zijn, maar ook bij lange na nog niet alles, simpelweg omdat webdevelopers nog nooit met zulke hiDPI's rekening hebben te hoeven houden. En ja, Windows ondersteunde het al, maar er was geen enkel populair consumenten apparaat dat het daadwerkelijk nodig had, waardoor het voor developers totaal niet interessant was er tijd en moeite in te steken.

Naarmate er dus meerdere hiDPI apparaten op de markt gaan komen (iPad, rMBP 15", rMBP 13" (?), iMac retina (?) ) En andere merken deze trend zullen gaan volgen zal het web ook gaan volgen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb mijn website al gefixt voor HiDPI :P Niet dat ik een RMBP heb.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 21-07-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

CyBeR schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:12:
Ik heb mijn website al gefixt voor HiDPI :P Niet dat ik een RMBP heb.
Nou welke site kunnen we bezoeken om 't te testen :-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Huisje clicken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

ah, ja erg recente postings en vette retina pagina ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Een van de redenen dat ik wacht op de volgende generatie rMBP, hopelijk begin volgend jaar!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
Ik gebruik zelf de MBPr op de hoge resolutie (2880x1800) en AA uit.
Omdat de res zo hoog is valt het niet zo meer op.

Screenshot: http://image.paulsteenbergen.net/images/bfi1342949916n.png

De blog van Cyber ziet er prima uit alleen wat outdated ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vragen van een bouwkunde student (dus vooral werkende met autocad, 3D modelleren, renderen, illustrator, indesign)

- hoeveel praktischer wordt werken nu met een retina display? Stel bijv autocad: hoe zullen enkelvoudige lijnen zichtbaar blijven? 1 pixel of dan toch meerdere pixels? Het lijkt me toch dat de resolutie in eerste instantie gewoon too much is om alles goed te kunnen blijven zien?

- zal ik straks liever nog op me 24 inch tn panel werken waar ik nu nog dik tevreden mee ben, of zal de rmbp me voorkeur krijgen? Het praktisch nut gaat bij mij boven de "wow-factor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

WTM schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:58:
ah, ja erg recente postings en vette retina pagina ;-)
Ik zei niet dat 't veel moeite was :P (Headerplaatje en twee of drie andere elementjes)

(En ik heb al even niks meer te melden gehad...)
OCTiMod schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:00:
Ik gebruik zelf de MBPr op de hoge resolutie (2880x1800) en AA uit.
Omdat de res zo hoog is valt het niet zo meer op.

Screenshot: http://image.paulsteenbergen.net/images/bfi1342949916n.png

De blog van Cyber ziet er prima uit alleen wat outdated ;)
Op die resolutie heb je niks aan retina-optimised sites, aangezien een screen point dan gewoon 1-op-1 gemapt wordt naar een fysieke pixel. Als je 1440x900 ingesteld zou hebben zou je vier fysieke pixels per screen point hebben. Wat dus betekent dat zaken scherper gerenderd kunnen worden.

[ Voor 52% gewijzigd door CyBeR op 22-07-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Laatst online: 10:47

BreeeZe

Devt

Mochten mensen zich afvragen of het scherm van de Retina buiten leesbaar is, ik zit nu op het terras onder de parasol en het is te doen.
De reflectie krijg bijna de overhand in de donkere stukken, maar het is iig nog steeds beter als m'n witte MacBook uit 2009...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Iemand als een goede back-up portable schijf gevonden die lekker snel is via thunderbolt? Ik heb nu een wd elements 1tb via usb2. Het is niet mega traag voor TimeMachine maar een snellere variant zou niet erg zijn om de rMBP te backuppen. Ga ik al veel snelheidsverschil merken met een usb3 variant ?

Ik heb een Synology NAS die ik ook kan gebruiken als TimeMachine schijf maar via WiFi is het toch wel traag back-up draaien met TimeMachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BreeeZe schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:34:
Mochten mensen zich afvragen of het scherm van de Retina buiten leesbaar is, ik zit nu op het terras onder de parasol en het is te doen.
De reflectie krijg bijna de overhand in de donkere stukken, maar het is iig nog steeds beter als m'n witte MacBook uit 2009...
Nuttige info! Ben echter niet bekend met eerdere apple producten. Hoewel ik denk dat het niet zo is, vraag me af of het al een mat scherm kan evenaren met sterk daglicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
WTM schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:25:
Iemand als een goede back-up portable schijf gevonden die lekker snel is via thunderbolt? Ik heb nu een wd elements 1tb via usb2. Het is niet mega traag voor TimeMachine maar een snellere variant zou niet erg zijn om de rMBP te backuppen. Ga ik al veel snelheidsverschil merken met een usb3 variant ?

Ik heb een Synology NAS die ik ook kan gebruiken als TimeMachine schijf maar via WiFi is het toch wel traag back-up draaien met TimeMachine.
Ik weet niet of je thuis een gbits netwerkje hebt liggen, maar ik gebruik mijn Synology NAS dus wel gewoon als TimeMachine schijf. Heb zo'n thunderbolt to (gbits) ethernet adaptertje erbij gekocht. Werkt prima! :)

USB 3.0 zou theoretisch inderdaad nog sneller moeten zijn (5 gbits) tegenover USB 2.0 (480 mbits).

Thunderbolt is uiteraard de snelste variant, maar daar betaal je je blauw aan op dit moment. Is het het nog niet waard nu. Ik zou OF voor gbits ethernet OF usb3 gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Laatst online: 10:47

BreeeZe

Devt

WTM schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:25:

Ik gebruik m'n Synology als back-up schijf voor TimeMachine via WiFi (5Ghz N) en na de initiële back-up van 175GB (die ik 's nachts heb laten draaien) gaat het eigenlijk prima, mocht er opeens een paar GB bijkomen is dat als nog vrij snel gedaan.

Heb overigens wel een apart account voor TimeMachine back-ups aangemaakt welke ik een quotum van 350GB heb gegeven, anders gebruikt TimeMachine uiteindelijk alle ruimte die hij wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12-2022
Hallo,

Ik heb een MBPr nu net een week, fantastisch apparaat!.
Nu las ik op de apple store dat je een gratis update kon krijgen van Lion naar ML?
Miischien een domme vraag maar kan iemand mij uitleggen hoe ik die update kan krijgen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Wow, nog nooit google gebruikt?
Probeer iets in de trant van gratis upgrade Mountain Lion of het engelse equivalent ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
jawel, maar ik las het per toeval op de apple store, en dacht dat je dat alleen daar vandaan kon krijgen.
Maar daar op die site is het onduidelijk vind ik.

Misschien kun je het toch even zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

pfff komop zeg, in de tijd dat je je post hebt getypt had je het al kunnen vinden.

Vooral de apple site is erg onduidelijk ....ik heb uren zitten zoeken maar heb het gevonden hoor ;)

http://www.apple.com/nl/osx/uptodate/

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 23-07-2012 12:46 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
the tempter schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:42:
jawel, maar ik las het per toeval op de apple store, en dacht dat je dat alleen daar vandaan kon krijgen.
Maar daar op die site is het onduidelijk vind ik.

Misschien kun je het toch even zeggen?
Dan zoek je toch even verder? Of ben je met alles wat je onduidelijk is zo laks? Die link hierboven had je zo gevonden met Google.

Waar het op neer komt, mocht je het nog niet snappen: Wanneer Mountain Lion is uitgekomen, moet je binnen 30 dagen (dus 30 dagen vanaf de release van ML) op bovenstaande link kijken en je aanmelden voor de gratis upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
ja jongens, sorry.
Maar ML is dus nog niet officieel uit?
Daarom snapte ik het niet.....

Toch bedankt hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ML is nog niet officieel uit,even gedult nog dus :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzle
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik heb zojuist in het hardware forum een topic aangemaakt om advies/hulp te krijgen over een keuze die ik moet maken tussen een 23" ACD e een Dell u2410 Hierin beschrijf ik ook een probleem dat ik heb met het aansluiten van mijn MBP (mid-2010) op sommige beeldschermen, deze loopt namelijk na een willekeurige tijd vast, gecombineerd met pastel kleuren op beide schermen. Ik ben in de veronderstelling dat het aan mijn logicboard ligt maar wellicht dat iemand een ander idee heeft? (wellicht dat je dan ook even je mening kan geven over de 2 schermen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Nu online
Iets meer dan een week geleden heb ik mijn Dell U2711 (welke binnenkort hopelijk wordt omgeruild tegen een nieuw exemplaar) en sindsdien valt me iets op.

Wanneer ik de Dell middels mini DP naar DP aansluit op mijn MacBook Pro 2012, dan wordt mijn MacBook erg heet zonder dat de fans aanspringen. Met Temperature Monitor kwam ik erachter dat de "temperature diode" van de GPU oploopt tot net onder de 100 graden Celcius. Buiten de waarden die ik aflees in het programma, voel ik ook echt dat de behuizing midden tussen het scherm en het toetsenbord echt heet wordt, te heet om je vinger er lang op te leggen. (deze temp haalt hij trouwens ook wanneer ZONDER extern Angry Birds speel)

Wanneer ik dan mijn MacBook opnieuw start en het NVram clear en precies dezelfde programma's opstart als ervoor, dan blijft de temp van diezelfde diode op slechts 59 graden Celcius hangen... (en alle andere temperaturen zijn ook een stuk lager).

Dus, mijn vragen:

1: is het normaal dat de temperatuur van de de GPU, maar ook de processor, zover oplopen tijdens het aanluliten van een extern scherm?
2: hoe kan het dat de het clearen van de NVram de temperaturen veel lager zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
the tempter schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:31:
ja jongens, sorry.
Maar ML is dus nog niet officieel uit?
Daarom snapte ik het niet.....

Toch bedankt hoor....
Mijn god, 1,5 maand op tweakers, en dan nog steeds een dergelijke luiheid omtrent jezelf inlezen (= is ML al uit?) en dingen uitzoeken (google: mountain line free update)…

Graag wat meer acten als een tweaker ipv een tweakerprofiteur;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 20:43
DaSaN schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 02:57:
Mijn god, 1,5 maand op tweakers, en dan nog steeds een dergelijke luiheid omtrent jezelf inlezen (= is ML al uit?) en dingen uitzoeken (google: mountain line free update)…

Graag wat meer acten als een tweaker ipv een tweakerprofiteur;-)
Tja dat krijg je met zo'n grote userbase, het zijn niet allemaal nerds meer :) Misschien moet hij even de PowerSearching course van Google doen om de basics te leren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smoken schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:31:
Iets meer dan een week geleden heb ik mijn Dell U2711 (welke binnenkort hopelijk wordt omgeruild tegen een nieuw exemplaar) en sindsdien valt me iets op.

Wanneer ik de Dell middels mini DP naar DP aansluit op mijn MacBook Pro 2012, dan wordt mijn MacBook erg heet zonder dat de fans aanspringen. Met Temperature Monitor kwam ik erachter dat de "temperature diode" van de GPU oploopt tot net onder de 100 graden Celcius. Buiten de waarden die ik aflees in het programma, voel ik ook echt dat de behuizing midden tussen het scherm en het toetsenbord echt heet wordt, te heet om je vinger er lang op te leggen. (deze temp haalt hij trouwens ook wanneer ZONDER extern Angry Birds speel)

Wanneer ik dan mijn MacBook opnieuw start en het NVram clear en precies dezelfde programma's opstart als ervoor, dan blijft de temp van diezelfde diode op slechts 59 graden Celcius hangen... (en alle andere temperaturen zijn ook een stuk lager).

Dus, mijn vragen:

1: is het normaal dat de temperatuur van de de GPU, maar ook de processor, zover oplopen tijdens het aanluliten van een extern scherm?
2: hoe kan het dat de het clearen van de NVram de temperaturen veel lager zijn?
1 nee,dat is nooit normaal,100 mag zo'n videokaart niet worden,en de fans horen bij zo'n temp wel aan te springen

Verder valt het mij op dat de mac books met dedicated videokaart sowieso al erg warm worden,zonder dat ze echt gestresst worden.

2Dat is wel erg vreemd en dat zou kunnen verklaren dat de fans niet aanspringen,blijkbaar worden de verkeerde temps weergegeven(te hoge temps),het lijkt erop dat er dan iets software matigs fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De intel hd3000 krijgt voor zo ver ik weet bij 8gb ram 512mb toegewezen. Nu is mijn vraag of een Mb mid 2009 dit ook doet bij de 9400m? En zou het veel invloed kunnen hebben bij gebruik van een extern scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

jhuiting schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:34:
[...]

Tja dat krijg je met zo'n grote userbase, het zijn niet allemaal nerds meer :) Misschien moet hij even de PowerSearching course van Google doen om de basics te leren ;-)
die is al gesloten helaas :P
http://www.google.com/ins...nding/powersearching.html

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 24-07-2012 14:09 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:43:
[...]

1 nee,dat is nooit normaal,100 mag zo'n videokaart niet worden,en de fans horen bij zo'n temp wel aan te springen

Verder valt het mij op dat de mac books met dedicated videokaart sowieso al erg warm worden,zonder dat ze echt gestresst worden.

2Dat is wel erg vreemd en dat zou kunnen verklaren dat de fans niet aanspringen,blijkbaar worden de verkeerde temps weergegeven(te hoge temps),het lijkt erop dat er dan iets software matigs fout gaat
1: de fans springen niet aan ...
2: ik betwijfel dat de verkeerde temps worden weergegeven ... Wanneer ik reboot en de NVram clear, dan springen de fans namelijk wel even aan en zie ik de temp teruglopen. Buiten de indicatie in cijfers is het verschil ook gewoon echt te voelen aan de behuizing. In het midden tussen scherm en tobo wordt het écht super heet ......

Wat kan ik hier het beste mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Zojuist kwam UPS met mijn nieuwe rMBP. De oude rMBP halen ze vrijdag op. Deze nieuwe heeft gelukkig geen dode pixel. Ziet er verder goed uit. Lijkt me een goede swap geweest te zijn.

Alles is van macbook oud naar nieuw gezet met TimeMachine, werkt prima. Wat hebben ze 't toch hufterproof gemaakt :-).

Straks maar eens serieus de TimeMachine op de synology 212+ aan de praat proberen te krijgen, want terugzetten met de USB2 ging sloom. Vermoed via ethernet connector dat 't sneller zou gaan vanaf Gbit netwerk.

(iemand nog een hufterproof tutorial voor de Syno? is dat ook via internet te doen dat je een schijf kan mounten of alleen lokaal?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Nu online
WTM schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:50:
Zojuist kwam UPS met mijn nieuwe rMBP. De oude rMBP halen ze vrijdag op. Deze nieuwe heeft gelukkig geen dode pixel. Ziet er verder goed uit. Lijkt me een goede swap geweest te zijn.

Alles is van macbook oud naar nieuw gezet met TimeMachine, werkt prima. Wat hebben ze 't toch hufterproof gemaakt :-).

Straks maar eens serieus de TimeMachine op de synology 212+ aan de praat proberen te krijgen, want terugzetten met de USB2 ging sloom. Vermoed via ethernet connector dat 't sneller zou gaan vanaf Gbit netwerk.

(iemand nog een hufterproof tutorial voor de Syno? is dat ook via internet te doen dat je een schijf kan mounten of alleen lokaal?)
Lokaal is "redelijk" eenvoudig.....even de Timemachine service aanzetten en dan ben je klaar (je MAcbook vindt je Syno dan vanzelf). Geen idee of het mouten ook vanuit een externe locatie kan, ik verwacht eerlijk gezegd van niet omdat je macbook in een LAN zoekt... Of het zou moeten lukken met een VPN verbinding, dan zou misschien wel kunnen, maar dan wordt je weer niet vrolijk van de snelheid (combinatie upload en versleuteling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
BreeeZe schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:34:
Prima te doen buiten!
http://twitpic.com/abb82u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodanie
Als ik mijn macbook pro uit heb gezet en daarna weer aanzet, moet ik bij NZB Vortex en better touch tool steeds een paar instellingen opnieuw goedzetten, hij onthoudt dit dus blijkbaar niet, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Nieuw logic board :D geen black screens of death meer. mid 2010 troubles :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
lo3k schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:02:
[...]

Nieuwe rMBP is vandaag binnen gekomen. Deze heeft ook een "zachte" onderkant. Lijkt dus zo te horen! :)

Net overigens al mn data overgezet van de oude rMBP naar deze nieuwe rMBP met de Migration Assistant. Hoe simpel kan het zijn! Binnen een half uurtje al mn data / settings overgezet! Ben nu de oude ff aan het voorzien van een verse Lion installatie, dan kan die mooi terug naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Hoe zijn de ervaringen met het 'scrollen' onder Mountain Lion (welke gisteren officieel was released)
Gaat het soepeler dan bij de beta versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Zijt allemaal eens wat negatiever over de rMBP, ik heb geen zin om geld uit te geven. :'(

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

4bit schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:35:
Zijt allemaal eens wat negatiever over de rMBP, ik heb geen zin om geld uit te geven. :'(
Al je niet-retina software ziet er echt compleet kut uit. Loopt het risico weg te waaien. Mensen komen steeds vragen, 'is dat een retina? mag ikeens kijken?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:41
Waar is dit zwarte streepje eigenlijk voor?

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2Q1j1L3F3M333Z292l01/features-hero20081014.jpg

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Pagina: 1 ... 4 ... 128 Laatste