hey mede Rmbp-eigenaren. Ik las al in de laatste paar posts dat er meerdere zijn met framerate issues. Ik merk dat het best als ik scroll. Bv een twitter pagina met een achtergrond plaat gaat moeizaam en stotterend. Ik stoor me hier ontzettend aan en na het lezen van dit
http://nanofunk.net/apple...mance-is-very-slow-18fps/ artikel was ik er eigenlijk klaar mee. Ik wil hem inruilen voor een non-retina. Het scherm wat juist de grote plus moet zijn, is nu een minpunt.
De macbook heb ik aangeschaft bij iAm store in utrecht (10% korting bij opening, die krijg ik dus ook niet meer terug), maar die kunnen hem niet aannemen zonder er verlies op te lijden. Ze staan open voor een deal, dat we een middenweg zoeken. Naar mijn mening moet ik gewoon het volle bedrag terug kunnen krijgen (ik was 2 uur later terug in de winkel) en heb ik direct contact met Apple gezocht. Ik werd al snel doorverbonden met een senior, die me keurig helpt. Booten vanaf de recovery partitie geeft ook lag tijdens scrollen en het is duidelijk dus een hardware issue (wat bovenstaand artikel ook aan geeft). Ik vind niet dat je een machine van meer dan 2000euro kan verkopen met zulke performance issues.
Na heen en weer gebeld te hebben, ben ik er achter gekomen dat tussen de leverancier (Apple) en de reseller (iAm store) ook bepaalde frustraties zijn (waar ik nu de dupe van ben). Als er een apple systeem verkocht wordt, dan wordt het SN geregistreerd op naam en gaat de garantie in. De reseller kan deze niet meer wijzigen na het innemen van systeem en kunnen ze dus niet meer dezelfde garantie aanbieden. Apple kan dit wel, maar bied dit niet aan de reseller aan. Dit heb ik aangekaart bij de helpdesk van Apple en dinsdag krijg ik meer te horen.
Iemand ervaring hier mee?