Ben je anders van mening? of wil je weten waarom?
39
39
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ja er klopt een hoop niet, maarja, er is geen alternatief voor sc2. Het is geen slechte game, integendeel maar zolang je geen uber pro player bent is het allemaal niet zo overwichtig als men doet geloven.Oxigeon schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:48:
Is deze game eigenlijk nog een beetje de moeite waard of niet. Wil eigenlijk als beginner aan deze game gaan beginnen. Maar zoals ik hier lees klopt er van alles niet etc. Maar voor +/- 11-12€ (key voor battle.net) kan ik het misschien best wel eens proberen
Mass roaches: mines, banshees, marauders, siege tanks (vergeet geen buffer te creeren tussen de tanks en de roaches)Psyonara schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:42:
Wat kun je doen tegen Mass Roach TvZ? Early/mid Game
vaak zie ik het te laat of net niet genoeg siege of banshee?
Merk wel dat ik steeds offensiever speel en win ook iets vaker. Verlies eigenlijks dan alleen omdat mijn Base dan kwetsbaar is.
Mass Marine/Mass Tank verlies ik ook geregeld van. nog niet helemaal het idee hoe ik dat kan neutraliseren?
Daarnaast heb ik serieus het idee dat in het weekend veel makkelijker winnen is dan door de week.
En dan kom je spelers tegen die veel en snel expanden en dan jouw voor noob uitmaken.
[ Voor 38% gewijzigd door Fietsbel op 08-06-2014 02:21 ]
39
Beide. Bij een verlies in lagere league kan je toch nooit balance de schuld geven?Fietsbel schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:11:
[...]
Early game kan je roaches tegen houden met een paar bunkers gevuld met marauders (en bunkers repairen) maar dan moet je het wel scouten. In ieder geval niet blind bunkers bouwen elke game tegen zerg.Psyonara schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:42:
Wat kun je doen tegen Mass Roach TvZ? Early/mid Game
vaak zie ik het te laat of net niet genoeg siege of banshee?
Merk wel dat ik steeds offensiever speel en win ook iets vaker. Verlies eigenlijks dan alleen omdat mijn Base dan kwetsbaar is.
Mass Marine/Mass Tank verlies ik ook geregeld van. nog niet helemaal het idee hoe ik dat kan neutraliseren?
Daarnaast heb ik serieus het idee dat in het weekend veel makkelijker winnen is dan door de week.
En dan kom je spelers tegen die veel en snel expanden en dan jouw voor noob uitmaken.
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Toen ik nog SC speelde, vond ik league ook helemaal niks(in sc trouwens gold/plat gehangen, op het hoogte punt kwam ik tegen diamonders(toen er nog geen master was)). Ik vond league in het begin "simpel, saai en niet diepgaand". Dingen die bij starcraft dus absoluut niet zo zijn. Maar ik vermaak me de afgelopen maanden toch wel heel erg mee hoor, zeker het rpoberen waard als je niks heb om te spelen, de diepgang en strategieën komen vanzelf, zelfs in het simpele spel dat league lijkt te zijn.Psyonara schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:06:
Poos laatste 2 maand zag ik toch geregeld rechtsboven in dat er 2 tot 2.5 miljoen online waren.
Laatste week is dat geloof ik 1.5.
De maanden daar voor was het onder de 1 miljoen. Denk gewoon dat het heen en weer trekt.
En betreft de voetbal vergelijking vind ik LoL meer vergelijkbaar met voetbal dan SCII, SCII heeft meer van Tennis en of Volley de trainingen zijn veel intenster etc.
Toch wel jammer dat Starcraft uiteindelijk een soort van Niché is onder de sporten.
Tsja LoL heb het geprobeerd maar heb een hele heftige disconnectie met die game op één of andere manier. Zelfde wat ik vaak heb met Hotkey's RPG's
Het geeft me niet een Tactile gevoel, En vreemd genoeg heb ik dat wel bij Starcraft. Hoewel bepaalde Units ook abilities hebben met cooldown.
Tuurlijk verlies ik in beide, maar de manier waarop ik speel, is bij beide anders. Bij league zit ik met me voeten op het bureau. Dat moet ik bij starcraft niet eens proberen want dan gaat het helemaal fout. Ik bedoel te zeggen dat ik bij starcraft veel minder relaxed aan het gamen ben. Dat was ook al toen ik alleen maar starcraft speelde, je moet gewoon heel de game veel meer focus hebben, bij league zijn de eerste 10-15 min niet heel interessant, terwijl bij starcraft als je niet oplet als 20 keer een depo vergeten ben neer te zetten.Psyonara schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:24:
Maar neem aan dat je met League ook wel verliest? if so waarom is dat dan minder erg dan als in SC?
Beter had ik het niet kunnen verwoorden volledig mee eens! Ik ben trouwens ook niet uit op een "welke game is betere"discussie, want ik speel/speelde beide spellen met evenveel plezier.apNia schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:24:
De reden dat zo veel mensen LoL kijken, denk ik (!), is puur omdat men geboeid blijft door de game. Niet dat het ingame zo veel variatie biedt, maar puur door de grote fanbase die direct een relatie met de game hebben doordat ze het zelf spelen.
Al hebben ze de leercurve met verschillende modes en non ranked ladder wel iets omlaag weten te krijgen. ook die tutorials zitten wel goed in elkaar. De leercurve is er nog steeds, maar ze hebben met de oplossing rond hots het toch iets instapbaarder gemaakt.TheNephilim schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:31:
Met een groepje vrienden, waarvan ook wat niet-gamers, ben ik begonnen bij Guild Wars 2. Zelf speelde ik al StarCraft 2 en veel andere games, maar dat zijn gewoon geen instappers. Guild Wars 2 is dat wel, daar kun je alle kanten mee op en in de basis hoef je alleen maar wat rond te lopen.
Toen Dota 2 om de hoek kwam, leek dat een goede kans om ze een wat moeilijker spel te laten spelen. Ik had aardig wat beta keys gekregen en zo konden we met z'n allen (5 personen) Dota 2 spelen. Het viel enorm tegen, ik was een beetje bekend met het genre vanuit een SC2 mod, maar de leercurve van Dota 2 was erg stijl. Uiteindelijk lukte het ook de niet-gamers om een flink potje Dota 2 te spelen.
StarCraft 2 hebben we ook meermaals geprobeerd, daar kan ik zelf wel redelijk mee uit de voeten. Silver/low-Gold league voor mij toen. Maar de andere spelers konden er niet zoveel mee. Die bleven gauw steken en dat schoot niet op.
Vergeleken met Dota 2, is het onmogelijk om iemand iets uit te leggen. "Dit doen en daar klikken" werkt gewoon niet bij SC2. Er zijn zo vreselijk veel kleine mechanics die je eigenlijk moet weten en daarbij word je on ladder altijd gerushed in de lage league's. Dus tijd om uitleg te geven is er niet, zonder te belerend te worden en eigenlijk theorieles te moeten geven.
Kortom; de leercurve van SC2 is nóg stijler en begint ook hoger.
[ Voor 3% gewijzigd door garriej op 25-06-2014 13:40 ]
Verwijderd
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Ruimte is beperkt, maar je kan je via mail aanmelden (is te vinden op de website) en dan krijg je precies te horen of er nog plek isCronoR schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:38:
Kan je langskomen als toeschouwer, of is de ruimte te klein?
Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord
Simpel, win de kwalificatie bij ons, en wij zwaaien je persoonlijk uit!Il 2 schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:28:
Azerbeidjan, hoe kom je in godsnaam daar terecht?
Study everything, You'll find something you can use
Mis ik dan veel aan spelbelevenis?garriej schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:48:
De starcraft engine staat er redelijk om bekend dat deze onstabiel is en slechte preformance heeft. Gewoon lekker die shaders op medium laten staan
[ Voor 8% gewijzigd door Arjantje72 op 01-10-2014 15:27 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik ga zelf niet meedoen met het toernooi / de bootcamp, want ik woon net iets te ver weg van Nijmegen daarvoor, maar ik ga wel kijken wat ik kan doen bij de organisatie. Wellicht helpen met casten bij een van de voorrondes of anders gewoon in de Twitch chat hangen en trollen serieus moderaten.ElCondor schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:01:
Zijn er nog mensen die mee gaan doen met de DSCL Bootcamp? Ik heb me in ieder geval ingeschreven
StarCraft 2 Bootcamp
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
[ Voor 6% gewijzigd door Goron op 07-11-2014 22:24 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Fietsbel op 07-11-2014 23:49 ]
39
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 10-11-2014 20:53 ]
youtube.com/@hisrep
Die 'shut up and take my money' instelling is de hele reden waarom bedrijven als EA, activision en anderen er steeds mee weg komen om slecht afgewerkte shit spellen uit te brengen die door coole trailers miljoenen copies verkoopen.Fietsbel schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:20:
12 workers standaard en minder minerals per patch. Daar gaan al je builds! tijd voor nieuwe
[afbeelding]
39
...
Ik speel pas een week of 4 maar het gaat wel ok, sta nu bijna in top 8 van mn divison in silver 1v1. In 2v2 bronze staan we 1e in de division. Het gaat me wel goed af op zich. Heb soms het idee dat ik wat onder mn niveau speel, win het meeste wel. Ik win vaak met rushes (4 gate rush is mn favo) en soms speel ik wat langer door en ga ik voor airtoss of probeer ik naar een deathball te werken met colossi en veel units. Ik scout altijd op 12 supply, heb vooral met zerg moeite te zien waar het heen gaat.Fietsbel schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:41:
nice, hoe verloopt bij jullie dit seizoen? leagues zijn (imho) een stuk sterker geworden.
Hopelijk zijn er volgend seizoen wat meer spelers , want Master league is net aan niet te halen voor me
[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 06-01-2015 17:47 ]
...
Oke thanks. Opzich lukt het scouten nog wel, al vind het het tegenhouden van een een stuk of 6 Helions wel lastig. Maar misschien lukt het als ik het scout en dan Queens + Evo Chambers kan gebruiken om ze te blocken. Of geluk hebben met een paar Speedlings. Wat ik wel erg lastig vind over het algemeen zijn Mauraders + Thors. Roaches vs. Thors kan nog wel, maar die zijn waardeloos tegen Mauraders. Muta's met Roaches is ook geen best plan. Infestors kunnen uiteraard uitkomtst bieden, maar het is wat onzinnig dat dat het enigst is dat helpt?Chief-XL schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:30:
4g is redelijk makkelijk te scouten in 1v1. Vrijwel alle builds hebben een 2e gas na cybernetics. Als je even met je worker rond blijft rennen en je ziet na core geen 2e gas dan kan je uitgaan van early pressure
TvZ. Zorgen dat je minimaal 1 base voor blijft lopen. Als die gaat turtelen en/of mech: swarmhost
...
Opzich is dat wel lastig, dat je afhankelijk bent van die paar units? Al zie op streams dat er van alles mogelijk is opzich, maar het voor Zerg toch wel de juiste units vereist, anders ben je er zo aan. ... al is de Swarmhost echt super (wanneer iemand Hots speelt). Net zoiets als de Colos of Thor / Sieged Tank bij de Protoss en Terran denk ik. Ondanks dat blijf ik hoe dan ook Zerg only spelen.Chief-XL schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:53:
Ah, WoL. Dan is je endgame of infestor/ultralisks of broodlord/infestor.
Vs Ter: Of met queens + slings evt hellions tegenhouden of een paar roaches maken en dan switchen naar muta/ling en proberen map control te houden en ter te vertragen tot jij op tier 3 zit
...
Feitelijk zeg je hier dat wij kunnen all-innen of anders terug moeten vallen op ling/bling/muta, als we macro willen gaan. Daar ben ik het ook totaal mee eens.Chief-XL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:52:
er zijn natuurlijk veel meer strategieen in ZvT. Je kan banneling busten, roach/bane rush. Roach/hydra is op zich ook wel mogelijk maar ter kan veel beter schalen met MMM vs roach/hydra. Je bent dan niet kosten efficient en zonder mutas word je gek van drops.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Enkel als assistance, een stuk of 5-6 swarmhosts om defensief cost efficiént te zijn.Sissors schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:37:
Tegen mech heb je wel meer opties. En ook zijn er zergs die swarmhost tegen bio hebben gebruikt.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 14-02-2015 13:29 ]
...
Ja je kan op elke server spelenLuxicon schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:29:
Is het tegenwoordig standaard at je op iedere server kan spelen? Voorheen (in 2010 / 2011) kon ik alleen via de EU server spelen, maar nu overal. Gister heb ik Hots gekocht voor € 11,52 en dat bleek ook een global edition te zijn.
39
...
[ Voor 25% gewijzigd door GaryHunt op 19-02-2015 11:18 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 20:42 ]
Verwijderd
Verwijderd
Nostordici schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:26:
Wow, ik zit voor het eerst in een Blizzard beta vanaf het begin. En dat terwijl ik Starcraft al meer dan een jaar niet meer heb aangeraakt
Goed bezig! Echt benieuwd wat TLO allemaal gaat verzinnen met de nieuwe units..Frank schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:30:
Op 19 april organiseren we vanuit de DSCL trouwens een kleine show-invitational met Snute, TLO, Harstem + nog een vierde speler, en zo mogelijk doen we dat in LotV. Zou mooi moeten worden!
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2015 02:23 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Fietsbel op 05-04-2015 02:45 ]
39
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq