Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben je anders van mening? of wil je weten waarom? :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Studie wat is je id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:56

Oxigeon

En zo is dat!

Is deze game eigenlijk nog een beetje de moeite waard of niet. Wil eigenlijk als beginner aan deze game gaan beginnen. Maar zoals ik hier lees klopt er van alles niet etc. Maar voor +/- 11-12€ (key voor battle.net) kan ik het misschien best wel eens proberen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoR
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2016
Tuurlijk is het de moeite waard, beste RTS game op dit moment.

Je kan ook de gratis starter edition proberen om te kijken of je het wat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Wat kun je doen tegen Mass Roach TvZ? Early/mid Game

vaak zie ik het te laat of net niet genoeg siege of banshee?

Merk wel dat ik steeds offensiever speel en win ook iets vaker. Verlies eigenlijks dan alleen omdat mijn Base dan kwetsbaar is.

Mass Marine/Mass Tank verlies ik ook geregeld van. nog niet helemaal het idee hoe ik dat kan neutraliseren?
Daarnaast heb ik serieus het idee dat in het weekend veel makkelijker winnen is dan door de week.
En dan kom je spelers tegen die veel en snel expanden en dan jouw voor noob uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Oxigeon schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:48:
Is deze game eigenlijk nog een beetje de moeite waard of niet. Wil eigenlijk als beginner aan deze game gaan beginnen. Maar zoals ik hier lees klopt er van alles niet etc. Maar voor +/- 11-12€ (key voor battle.net) kan ik het misschien best wel eens proberen
Ja er klopt een hoop niet, maarja, er is geen alternatief voor sc2. Het is geen slechte game, integendeel maar zolang je geen uber pro player bent is het allemaal niet zo overwichtig als men doet geloven.

De campaign (Wings of Liberty) is het geld al waard, de expansion pack Heart of the Swarm is imho een stuk minder spannend.
Als je het online wilt gaan spelen is het wel okay, afhankelijk welke race je kiest. Tip: probeer ze eerst uit vs de computer. Dan krijg je al snel door welke je het beste ligt en het meeste aanspreekt. Wanneer je dat weet is het tijd om "builds" te gaan oefenen. Op youtube en teamliquid.net kun je veel tutorials vinden. Succes en laat je niet ontmoedigen.
Psyonara schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:42:

Merk wel dat ik steeds offensiever speel en win ook iets vaker. Verlies eigenlijks dan alleen omdat mijn Base dan kwetsbaar is.

Mass Marine/Mass Tank verlies ik ook geregeld van. nog niet helemaal het idee hoe ik dat kan neutraliseren?
Daarnaast heb ik serieus het idee dat in het weekend veel makkelijker winnen is dan door de week.
En dan kom je spelers tegen die veel en snel expanden en dan jouw voor noob uitmaken.
Mass roaches: mines, banshees, marauders, siege tanks (vergeet geen buffer te creeren tussen de tanks en de roaches)
Mass marines: Hellions, seeker missles van de raven, siege tanks, paar goede mines, PF's.
Mass tanks: Banshees of marauders and thors wanneer ze unsieged zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Fietsbel op 08-06-2014 02:21 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haantje_de_v
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 22:29
Fietsbel schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:11:
[...]

Ben je anders van mening? of wil je weten waarom? :)
Beide. Bij een verlies in lagere league kan je toch nooit balance de schuld geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
Psyonara schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:42:

Early game kan je roaches tegen houden met een paar bunkers gevuld met marauders (en bunkers repairen) maar dan moet je het wel scouten. In ieder geval niet blind bunkers bouwen elke game tegen zerg.

Als je stimmed marines met medivacs hebt zijn roaches geen probleem meer.

In het weekend zullen misschien meer casual spelers online zijn dan doordeweeks. En spelers die je voor noob uitmaken zou ik geen aandacht aan besteden, ze worden tegen jouw gematched dus ze zijn ongeveer hetzelfde level...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar voor de mensen die naar EpiCon zomer editie gaan: op welke dag worden de DSCL finales gespeeld?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09 10:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Crikey, die had ik gemist! Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
GVD nu meer dan 30 losses achter elkaar :(

Het is elke keer net ik voor mijn 3de of 4de expansion net mijn momentum verlies en dan word ik door wat dan ook steam rolled en mijn tegenstander mass expand en full map control en heb al verschillende dingen geprobeerd. Het enige wat ik nog niet geprobeerd is heb om niet te techen. En dan meer over hou voor meer units. Gezien het me altjid opvalt dat mijn tegenstander(s) altijd zowat nooit techen of veel later doen.

En daar altijd voordeel mee gehad. Bizar gewoon.
Of ik krijg nu elke keer de exact dezelfde speelstijl tegen mij of verbindings problemen. Replay's word ik ook niet echt wijzer van in dit opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marterino
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 11:21
Is het spel een beetje dood aan het lopen?

Laats weer is zitten kjiken op Teamliquid en wat mij opviel is dat alle streams niet meer echt veel kijkers hebben... DeMuslim heeft zo rond de 1000-2000 kijkers en wat ik mij kan herinneren is dat hij altijd tussen de 5000-10000 zat op een punt.

Mijn intresse in starcraft is ook een beetje weg en heb het spel ook voor bijna een jaar links laten liggen, ben ik de enige of is het spel met HotS gewoon minder interessant geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat dat ook wel te verklaren is doordat mensen niet meer naar zulke streams echt hoeven te kijken voor taktieken, die kennen de meeste ondertussen wel. Dan doen toernooien het toch beter, gaan ook wel langzaam achteruit, maar niet zoveel.

Ik had recent weer redelijk wat gespeeld, nu terug van een vakantie en eigenlijk niet veel behoefte om te spelen, maar dat kan zomaar ook weer terugkomen. Mijn grootste probleem is eigenlijk dat het vaak erg herhalend is, zoveel originaliteit aan strategieën kom je niet tegen, voornamelijk gewoon de standaard gekopieerde BOs. Aan de andere kant, er zijn ook weer volksstammen die vinden dat er nog teveel strategie in zit en het meer om micro moet gaan.

Het is natuurlijk ook al 4 jaar oud, niet veel spellen houden het zolang vol. En dan moet de volgende uitbreiding nog komen, en die is nog geen eens aangekondigd (iig niks inhoudelijks). Dus dan ga je richting een 8-jaar dat ze het levensvatbaar willen houden. Dat is tegenwoordig misschien toch wel een beetje aan de optimistische kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De interesse voor Starcraft is gewoon weggevallen. Dit komt omdat de hype over is. Er is nog een schare hardcore fans die kijken. Maar toen ik laatst een of andere LoL blonde zag met 10x meer views dan HuK was ik toch wel een beetje butthurt. Ik begrijp het volledig, ook mijn interesse is na de hype verdwenen. LoL is gewoon een langer leven beschonken omdat dat een spel is wat zich veel beter leent voor casual spelers en daarmee een groter publiek. Grootste probleem mijns inziens; het instap niveau van SC2 is keihard. Speel ik nu soms even casual een potje dan word ik op Bronze al helemaal schraal geneukt.

Ik snáp dat mensen afhaken. Iedereen die destijds probeerde SC2 in te lokken gaf er na een tijdje de brui aan. "Te veel moeite." Het is de reden dat het zo mooi maakt maar tegelijkertijd is dat ook Starcraft's zwakte. Het is prachtig om te kijken, want imo leveren de pro's 10x hardere prestaties dan LoL pro's. Tegelijkertijd verdwijnt mijn raakvlak daarmee met het spel, omdat ik het zelf steeds minder ben gaan spelen.

Zoals velen hier denk ik veranderde het langzaam van ladderen naar streams op Team Liquid kijken. Als je het spel zelf niet blijft spelen raak je denk ik toch de interesse kwijt. Wellicht is het iets als wat voetbal voor velen is, je wilt mee kunnen brullen en denken "ach, ik had het zus en zo aangepakt." Bij SC2 werd wat pro's deden voor mij steeds meer een soort magisch iets, waar ik geeneens meer een oordeel over kon vellen. Maar de voetbal-vergelijking is enkel speculatie. Maar ik denk wel degelijk dat het zelf spelen allesbepalend is voor de conditionering van de pro scene en vice versa. Dat heeft LoL imo wel bewezen. Helaas, want ik denk dat ik stiekem van geen enkel spel ooit zo heb gehouden als SC2. Ook al kwam ik nooit hoger dan Silver.

Stiekem wil ik soms dat er een domme versie van SC2 komt, speciaal om casual spelers aan te trekken. Eentje waar je niet rekening hoeft te houden met alle kleine dingetjes die SC2 van je vraagt. Bijvoorbeeld supply blocks verwijderen, dat soort spul. Alles om de game wat meer basic te maken. En ik begrijp dat dat jullie, de hardcore SC2ers, tegen de haren in strijkt. Al die kleine dingetjes máken het spel juist. Maar stiekem zou ik hopen dat Blizzard al z'n geld inzet op een soort stripped down SC2 in de hoop een veel groter publiek te bereiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal wel ook zijn omdat ik SC2 speel en geen LoL, maar ik heb nooit echt begrepen waar de viewer numbers bij LoL vandaan komen. Zelf lijkt mij een SC2 een beter iets te zijn voor kijkers, simpelweg omdat je twee legers hebt die tegen elkaar vechten, ipv maar een paar poppetjes waar je echt moet weten met welk dingetje welk effect overeen komt, en hoewel SC2 natuurlijk soms beetje chaotisch wordt met meerdere drops, is het bij LoL iig aan het begin al helemaal dat er meerdere onafhankelijke gevechten plaatsvinden tegelijk.

Maar goed, over je laatste voorstel. Ik heb er geen principieel probleem mee zelf, maar ik denk dat een groot probleem is dat je dan de community in twee'en gaat splitsen. En ik weet ook niet of het voor nieuwe spelers niet lastiger is om dan alle foute gewoontes weer af te leren als ze naar de 'echte' SC2 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Poos laatste 2 maand zag ik toch geregeld rechtsboven in dat er 2 tot 2.5 miljoen online waren.

Laatste week is dat geloof ik 1.5.

De maanden daar voor was het onder de 1 miljoen. Denk gewoon dat het heen en weer trekt.
En betreft de voetbal vergelijking vind ik LoL meer vergelijkbaar met voetbal dan SCII, SCII heeft meer van Tennis en of Volley de trainingen zijn veel intenster etc.
Toch wel jammer dat Starcraft uiteindelijk een soort van Niché is onder de sporten.

Tsja LoL heb het geprobeerd maar heb een hele heftige disconnectie met die game op één of andere manier. Zelfde wat ik vaak heb met Hotkey's RPG's
Het geeft me niet een Tactile gevoel, En vreemd genoeg heb ik dat wel bij Starcraft. Hoewel bepaalde Units ook abilities hebben met cooldown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Psyonara schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:06:
Poos laatste 2 maand zag ik toch geregeld rechtsboven in dat er 2 tot 2.5 miljoen online waren.

Laatste week is dat geloof ik 1.5.

De maanden daar voor was het onder de 1 miljoen. Denk gewoon dat het heen en weer trekt.
En betreft de voetbal vergelijking vind ik LoL meer vergelijkbaar met voetbal dan SCII, SCII heeft meer van Tennis en of Volley de trainingen zijn veel intenster etc.
Toch wel jammer dat Starcraft uiteindelijk een soort van Niché is onder de sporten.

Tsja LoL heb het geprobeerd maar heb een hele heftige disconnectie met die game op één of andere manier. Zelfde wat ik vaak heb met Hotkey's RPG's
Het geeft me niet een Tactile gevoel, En vreemd genoeg heb ik dat wel bij Starcraft. Hoewel bepaalde Units ook abilities hebben met cooldown.
Toen ik nog SC speelde, vond ik league ook helemaal niks(in sc trouwens gold/plat gehangen, op het hoogte punt kwam ik tegen diamonders(toen er nog geen master was)). Ik vond league in het begin "simpel, saai en niet diepgaand". Dingen die bij starcraft dus absoluut niet zo zijn. Maar ik vermaak me de afgelopen maanden toch wel heel erg mee hoor, zeker het rpoberen waard als je niks heb om te spelen, de diepgang en strategieën komen vanzelf, zelfs in het simpele spel dat league lijkt te zijn.

Moet wel zeggen dat op top niveau starcraft gewoon het lastigere spel is, al is het moeilijk te vergelijken want league doe je met ze 5e. Maar denk aan timing, micromanagement, 200 units ipv 1 controllen ect.

Heb laatst weer een potje starcraft gespeeld, maar de hoeveelheid dingen waar ik op moest letten vanaf minuut 1(workers, supply, builds, geld, map ect. ect.) was gewoon zo "overweldigend", dat gevoel kwam waarschijnlijk omdat ik lang niet meer heb gespeeld, maar natuurlijk nog wel weet wat je allemaal moet doen(voor een nieuwe speler is dit anders). Maar starcraft is gewoon een veel lastigere game om in te stappen.

Nou wil ik niet zeggen dat league een volledig skillloze game is want er zijn nog steeds 100+ champions(heroes) waar je toch wel van moet weten wat ze kunnen, item builds ect. Feit blijft, je bent altijd (deels) van je team afhankelijk en dat is soms erg vervelend.

Soms heb ik het idee om weer starcraft te gaan spelen, maar doordat mijn niveau zo gedaald is en ik gestrest zit te spelen, ga ik toch weer terug naar het "casual" league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Maar neem aan dat je met League ook wel verliest? if so waarom is dat dan minder erg dan als in SC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Psyonara schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:24:
Maar neem aan dat je met League ook wel verliest? if so waarom is dat dan minder erg dan als in SC?
Tuurlijk verlies ik in beide, maar de manier waarop ik speel, is bij beide anders. Bij league zit ik met me voeten op het bureau. Dat moet ik bij starcraft niet eens proberen want dan gaat het helemaal fout. Ik bedoel te zeggen dat ik bij starcraft veel minder relaxed aan het gamen ben. Dat was ook al toen ik alleen maar starcraft speelde, je moet gewoon heel de game veel meer focus hebben, bij league zijn de eerste 10-15 min niet heel interessant, terwijl bij starcraft als je niet oplet als 20 keer een depo vergeten ben neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Vind het een apparte gedachte gang, of kun je dan makkelijker de schuld bij één van je team genoten leggen?

Wat ik vaak wel merk met Team sporten als Volley, Voetbal of anders hoeft maar iets gerings fout te gaan en diegene is gelijk de dupe en of word afgezeikt door een team mate.

1v1 sporten zie je op zijn de speler heel erg kwaad op zichzelf worden?

1v1 sporten vind ik ook spannender om naar te kijken, team sporten duren me vaak te lang het moet allemaal op gang komen daarnaast is het meer afhankelijk van momentum en of geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Nee de schuld van een loss neer legen bij je teammaten is wel heel makkelijk, als ik iets geleerd heb van starcraft is het je eigen spel verbeteren, daar focus ik me dan ook op. tuurlijk ligt het soms volledig uit jou handen, maar dat is nou eemaal zo bij een team.

Sowieso is het grootste probleem dat league heeft het geflame en geblame van teams onderling(cod kinderen zijn minder erg zeg maar)

Bij 1v1 ben je volledig op je zelf aangewezen, dat is ook zo natuurlijk, dus ja als je dan verliest dan word je al snel boos op je zelf.

Ik kijk laatste tijd veel league tornooien maar starcraft eigenlijk altijd leuker gevonden om te kijken(minder saai, hele game actie) en de casters(day9, djwheat, apollo) vind ik persoonlijk veel beter.

Maar het is gewoon denk ik dat ik tegenwoordig alleen nog maar games speel die ik gewoon in een iets wat relaxere setting kan spelen, denk aan fifa, league, single player(als watch_dogs bijv.). Bij starcraft is het altijd alles of niks, dan komt daar nog bij dat ik aanzienlijk trager ben geworden en de zin niet op kan brengen om weer builds aan de muur te hangen, te oefenen, nieuwe timings te leren ect. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind starcraft nog steeds 1 van de beste spellen ooit gemaakt, maar het ligt mij op dit moment gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had ook compleet niet de intentie te beginnen met een 'welk spel is beter'-discussie. Maar er zijn wel degelijk verschillen. Ook in mijn ervaring was LoL na SC2 een spel wat zo intens vlak en saai was. Na een tijdje leer je het wel te waarderen, op z'n eigen manier.

De reden dat LoL ook blijft boeien is dat het gamedesign het mogelijk maakt telkens nieuwe content te pushen. Dus nieuwe champions op het moment dat je normale aandachtspanne begint te verslappen. Starcraft kan zich dat niet permitteren, omdat elk zuchtje wind de complete balance verstoort vanwege het rock-paper-scissor principe. Bij LoL moet een nieuwe champ gewoon in balans staan tov de andere champions, en dat is -- waarschijnlijk net als bij Hearthstone kaarten -- een simpele formule waar een totaalscore van de krachten van een champion ongeveer gelijk staat aan die van andere champions (heel grof gezegd). Daarmee crippled SC2 zichzelf tot het toevoegen van nieuwe content en daarmee vernieuwing.

De reden dat zo veel mensen LoL kijken, denk ik (!), is puur omdat men geboeid blijft door de game. Niet dat het ingame zo veel variatie biedt, maar puur door de grote fanbase die direct een relatie met de game hebben doordat ze het zelf spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

apNia schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:24:
De reden dat zo veel mensen LoL kijken, denk ik (!), is puur omdat men geboeid blijft door de game. Niet dat het ingame zo veel variatie biedt, maar puur door de grote fanbase die direct een relatie met de game hebben doordat ze het zelf spelen.
Beter had ik het niet kunnen verwoorden volledig mee eens! Ik ben trouwens ook niet uit op een "welke game is betere"discussie, want ik speel/speelde beide spellen met evenveel plezier.

Riot mag op zich wel werken aan de balance, er zijn ±30 van de 100 champs die goed mee kunnen en bij de rest moet je of extra skill hebben of een mindere tegenstander. Dat doen ze dan bij bijvoorbeeld dota weer beter, waar veel meer van de champ pool word gespeeld.

Maar dit is alle compleet off-topic voor het starcraft topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Met een groepje vrienden, waarvan ook wat niet-gamers, ben ik begonnen bij Guild Wars 2. Zelf speelde ik al StarCraft 2 en veel andere games, maar dat zijn gewoon geen instappers. Guild Wars 2 is dat wel, daar kun je alle kanten mee op en in de basis hoef je alleen maar wat rond te lopen.

Toen Dota 2 om de hoek kwam, leek dat een goede kans om ze een wat moeilijker spel te laten spelen. Ik had aardig wat beta keys gekregen en zo konden we met z'n allen (5 personen) Dota 2 spelen. Het viel enorm tegen, ik was een beetje bekend met het genre vanuit een SC2 mod, maar de leercurve van Dota 2 was erg stijl. Uiteindelijk lukte het ook de niet-gamers om een flink potje Dota 2 te spelen.

StarCraft 2 hebben we ook meermaals geprobeerd, daar kan ik zelf wel redelijk mee uit de voeten. Silver/low-Gold league voor mij toen. Maar de andere spelers konden er niet zoveel mee. Die bleven gauw steken en dat schoot niet op.

Vergeleken met Dota 2, is het onmogelijk om iemand iets uit te leggen. "Dit doen en daar klikken" werkt gewoon niet bij SC2. Er zijn zo vreselijk veel kleine mechanics die je eigenlijk moet weten en daarbij word je on ladder altijd gerushed in de lage league's. Dus tijd om uitleg te geven is er niet, zonder te belerend te worden en eigenlijk theorieles te moeten geven.

Kortom; de leercurve van SC2 is nóg stijler en begint ook hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

TheNephilim schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:31:
Met een groepje vrienden, waarvan ook wat niet-gamers, ben ik begonnen bij Guild Wars 2. Zelf speelde ik al StarCraft 2 en veel andere games, maar dat zijn gewoon geen instappers. Guild Wars 2 is dat wel, daar kun je alle kanten mee op en in de basis hoef je alleen maar wat rond te lopen.

Toen Dota 2 om de hoek kwam, leek dat een goede kans om ze een wat moeilijker spel te laten spelen. Ik had aardig wat beta keys gekregen en zo konden we met z'n allen (5 personen) Dota 2 spelen. Het viel enorm tegen, ik was een beetje bekend met het genre vanuit een SC2 mod, maar de leercurve van Dota 2 was erg stijl. Uiteindelijk lukte het ook de niet-gamers om een flink potje Dota 2 te spelen.

StarCraft 2 hebben we ook meermaals geprobeerd, daar kan ik zelf wel redelijk mee uit de voeten. Silver/low-Gold league voor mij toen. Maar de andere spelers konden er niet zoveel mee. Die bleven gauw steken en dat schoot niet op.

Vergeleken met Dota 2, is het onmogelijk om iemand iets uit te leggen. "Dit doen en daar klikken" werkt gewoon niet bij SC2. Er zijn zo vreselijk veel kleine mechanics die je eigenlijk moet weten en daarbij word je on ladder altijd gerushed in de lage league's. Dus tijd om uitleg te geven is er niet, zonder te belerend te worden en eigenlijk theorieles te moeten geven.

Kortom; de leercurve van SC2 is nóg stijler en begint ook hoger.
Al hebben ze de leercurve met verschillende modes en non ranked ladder wel iets omlaag weten te krijgen. ook die tutorials zitten wel goed in elkaar. De leercurve is er nog steeds, maar ze hebben met de oplossing rond hots het toch iets instapbaarder gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door garriej op 25-06-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoR
Haha ik zie gw2 publiek ook niet zo snel overstappen naar competitive games. Als ze nou een gw1 gvg achtergrond hadden dan wel :)

Decline van populariteit van sc, tja het nieuwe is eraf hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Per definitie is RTS altijd al een pittig genre geweest en dan heb je ineens online competitie is niet te doen.
Moet eerlijk bekennen ben geen RTS gamer altijd meer van platform/Actie Adventure en of Point and Click.

Liefst games die waarmee je gelijk door kan spelen met Turnbased en of RPG heb je Stats Gear Skills mijn manier van denken haalt mij gelijk uit de omgeving als ik daar over moet na denken breekt mijn immersie heel erg.

Reden dat ik graag SC speelde is omdat A Bllizzard was ontzetten fan van Warcraft ook al zuigde ik in de Campaign en uit eindelijk Starcraft had een geweldige Story.

Wist wel dat SC groot was in Korea e.d. en had me tijdens de Beta van WoL er in verdiept en vond het toch wel wat hebben. en Dota kon ik alleen van dat Nummer :P Ook omdat we pas mid 2000 Breedband kregen dus nooit echt games competitief Multi gespeelt wou het altijd wel maar het is best wel een harde omgeving en nu misschien nog wel harder buiten Quake en Unreal om gezien je niet meer die high pacing shooters hebt.

Dus je volgt Day9/Husky (Husky toen der tijd casual caster/ humor dan echt kennis ) om wat meer van de game te leren kennen e.d. Dan blijkt het toch wel heel brilliant te zijn en RTS met Keyboard hotkeys spelen was me wereld vreemd ook heel moeilijk op te bouwen als je al wat ouder bent. Uiteindelijk weet je wel hoe je moet spelen maar weten en skill/vaardigheid is toch nog iets apparts.

Je merkt wel aan de casters en pro gamers van LoL en Dota dat ze het vermakelijk vinden maar het tipt niet aan SC komt ook misschien door Nostalgie en of de jaren dat ze ermee bezig zijn geweest dat het gewoon niet in de buurt komt bloed zweet en tranen.

Laatsten Co-optional met EGincontrol over de E-sports scene hoewel wat oppervlakkig je merkt wel hun voorkeuren.

Voor de rest mijn interesse om de Esports scene te volgen is weg of het terug komt weet ik niet misschien tijdens LoV. Maar denk ook deels omdat het nog te chaotisch is en te weinig interessante games te volgen zijn.

Zelf hoop ik nog op een competieve versie van Little Big Planet met Mario party elementen. Daar kun je gewoon leuke dingen mee doen en ook jongere mensen mee trekken.
Nadeel van LBP is teminste community gericht is er niet echt een doel alle populaire levels zijn puur presentatief en zonder uitdaging, zodra je wel een cool uitdagend level tegen komt is de rating daarvan ook gelijk medium of lager.

Racen is tricky ook omdat de populaire racegames teveel verschillende disciplines hebben, en andere Genre's blijft het bij shooter dit of shooter dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nog zinvol om HotS aan te schaffen? Zijn er nog wel low level players te vinden op de ladder of is het helemaal leeg gebloed? Ik was in WoL mid Gold geworden, maar als ik nu kansloos word afgemaakt en in brons blijf hangen weet ik niet of het wel zo'n slimme aankoop is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Val wel mee het is wel wennen aan de nieuwe units voor en of tegen. Ladderen is nu makkelijk in mijn (Wel tot op zekere hoogte. ) mening omdat juist de meeste spelers bang zijn te ladderen en dan alleen maar unranked spelen. Wat toevallig nu mogelijk is sinds HotS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:03

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Voor de liefhebbers: E-Sportbond houd kwalificatie ronden Starcraft 2 voor het WK Baku (Azerbaijan)
Dit in samenwerking met de heren van Dutch Starcraft League.
Misschien zie ik sommige van jullie daar?

Zie ook het algemene topic

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoR
Kan je langskomen als toeschouwer, of is de ruimte te klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

CronoR schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:38:
Kan je langskomen als toeschouwer, of is de ruimte te klein?
Ruimte is beperkt, maar je kan je via mail aanmelden (is te vinden op de website) en dan krijg je precies te horen of er nog plek is ;)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Azerbeidjan, hoe kom je in godsnaam daar terecht? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Il 2 schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:28:
Azerbeidjan, hoe kom je in godsnaam daar terecht? :D
Simpel, win de kwalificatie bij ons, en wij zwaaien je persoonlijk uit! :) (Je krijgt van ons een begeleider mee)

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25

Noq

Zit eraan te denken om terug te gaan naar SC2. Ik game niet veel, maar zo nu en dan een uurtje lijkt me wel leuk.

Hoe is het met de community? Ik enjoy het meer als ik naast de games ook kan hangen in een chat met een active community (gold high/-plat).

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:17
In de tweakers community op sc2 zie ik amper mensen online, maar in andere communities zie ik wel aantallen mensen tegelijk online (teamliquid, of trainingsmaatjes groepen)

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:59
Ik heb een Radeon HD 6970 en een Intel Quadcore Q6600 op 3000MHz
Ik kan alle settings op Ultra zetten, behalve de Shaders.
Die kan maximaal op Medium, terwijl er wel staat suggested: Ultra.
Als ik de Shaders wel 1 stap hoger zet, krijg ik een spontane reboot van de pc onder het gamen, zelfs al bij het 2de filmpje in het begin, als hij uit zijn glas drinkt.

Dat is alleen bij dit spel, andere games kan ik wel uren spelen met alles op max.

Ik heb mijn drivers geupdate, de temperatuur loopt ook niet op van mijn videokaart.Directx is up to date.

Ik heb rond-googled en zie meer mensen met het probleem, maar ik lees geen oplossingen.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

De starcraft engine staat er redelijk om bekend dat deze onstabiel is en slechte preformance heeft. Gewoon lekker die shaders op medium laten staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:59
garriej schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:48:
De starcraft engine staat er redelijk om bekend dat deze onstabiel is en slechte preformance heeft. Gewoon lekker die shaders op medium laten staan :P
Mis ik dan veel aan spelbelevenis?

Mijn kaart zou het toch zeker aan moeten kunnen?

[ Voor 8% gewijzigd door Arjantje72 op 01-10-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een maandje en dan is het alweer Blizzcon! :)

Blizzcon 2014

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zijn er nog mensen die mee gaan doen met de DSCL Bootcamp? Ik heb me in ieder geval ingeschreven :D
StarCraft 2 Bootcamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

ElCondor schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:01:
Zijn er nog mensen die mee gaan doen met de DSCL Bootcamp? Ik heb me in ieder geval ingeschreven :D
StarCraft 2 Bootcamp
Ik ga zelf niet meedoen met het toernooi / de bootcamp, want ik woon net iets te ver weg van Nijmegen daarvoor, maar ik ga wel kijken wat ik kan doen bij de organisatie. Wellicht helpen met casten bij een van de voorrondes of anders gewoon in de Twitch chat hangen en trollen serieus moderaten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Yeah, DSCL Bootcamp! ElCondor is één van onze eerste sign-ups, en we hopen dat er nog veel volgen.

Het idee van Bootcamp is echt dat we een toernooi hebben dat tof is om aan mee te doen voor spelers van sub-master niveau. Je mag je alleen inschrijven als je maximaal Diamond League bent, en als je je kwalificeert win je een weekend coaching door twee pro's. Jona is al bevestigd (best Dutch Zerg) en de tweede blijft nog even een verrassing.

Kortom: speel je Bronze, Silver, Gold, Platinum of Diamond? En kan je op één (of meer) van de qualifier-data? Schrijf je dan in! Deelnemen is lekker low-key, we gaan vooral veel lol maken. }:O

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

De tweede coach van het DSCL Bootcamp is zojuist aangekondigd: Niemand minder dan Grubby!

Spelers van bronze t/m diamond maken kans om een weekend lang in Nijmegen gecoached te worden door Jona en Grubby.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Nice, hebben we een Zerg en een Toss. Komt er nog een Terran coach? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Nee - het blijft bij twee coaches. Anders wordt 't te druk in mijn woonkamer :). Ik denk echter dat zowel Grubby als Jona ook Terran-spelers goede tips kunnen geven!

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Whahaa, lol, ist bij jou thuis dan Frank? Ik kom uit Nijmegen. Woon nu in Utrecht, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Yep - het gaat allemaal in mijn woonkamer plaatsvinden :) Nouja, behalve de regie dan, die zit boven in mijn kantoortje... Wordt nog krap, maar ik heb er veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftsman
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-01-2020
Tof! Vanavond om 7 uur word de tweede DSCL Bootcamp qualifier live uitgezonden op twitch. http://twitch.tv/dscleague/

Zin in! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Eruit met ronde 1 :( Nou ja, volgende keer nog eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Legacy of the Void is aangekondigd! Zeer veel gedurfde vernieuwingen, ziet er goed uit!

YouTube: Legacy of the Void - Multiplayer Update: Terran

YouTube: Legacy of the Void - Multiplayer Update: Zerg

YouTube: Legacy of the Void - Multiplayer Update: Protoss

[ Voor 6% gewijzigd door Goron op 07-11-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:42
Ziet er naar uit dat het heel wat agressiever gaat worden vanaf legacy of the void.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

12 workers standaard en minder minerals per patch. Daar gaan al je builds! tijd voor nieuwe :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/40zOrKild6rIoAgKVonzyHDA/full.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Fietsbel op 07-11-2014 23:49 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:15

nFo

Legacy of the Void - Coming Soon to PC/Mac

http://eu.battle.net/sc2/en/legacy-of-the-void/#news

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Holy crap. Ik had die hele announcement gemist. Dit geeft enorme impact op de multiplayer van huidige HoTS

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach ik zou me nog niet te druk erover maken. Kijk naar de HOTS announcement, zerg heeft alles gekregen, terran enkel de hellbat (en dan na een hele hoop rebalancing), toss heeft 0,0 gekregen van de oorspronkelijke announcement. (Ja de skin van de oracle).

Ondertussen de nieuwe maps, ik vind het verrassend gaaf die oude maps. Herinneringen komen weer terug zeg :D./

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 10-11-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:41

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vind vooral de nieuwe cooperative mode een enorm briljante verandering. Simpel, maar gaat denk ik de hele multiplayer overhoop gooien denk ik. Het is immers veel leuker met een vriend samen 1 ras te zijn dan allebei een apart leger, op deze manier kan nooit 1 van de 2 snel gekilled worden en een half uur moeten toekijken terwijl de anders alsnog goed stand houdt. Gaat denk ik heel veel lol op LAN's opleveren ook denk ik.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt nog leuk beginnen met 12 workers, elke build kan je wel weg gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Fietsbel schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:20:
12 workers standaard en minder minerals per patch. Daar gaan al je builds! tijd voor nieuwe :D

[afbeelding]
Die 'shut up and take my money' instelling is de hele reden waarom bedrijven als EA, activision en anderen er steeds mee weg komen om slecht afgewerkte shit spellen uit te brengen die door coole trailers miljoenen copies verkoopen.

Plz.. Ben kritisch voor je een spel koopt.

Ik denk dat de 12 workers change wel een goede is. Zoals ze zelf zeggen, ze willen meer actie gedurende de hele game. Ik denk dat veel mensen geen zin hebben om de eerste 5 min van een game naar wat minen en misschien wat reapers te kijken/te spelen.

Het is even afwachten hoe het met cheeses zal gaan. Een 12/12 rax of 12 pool zullen nu erg snel komen. Maarja. Defense is ook sneller. Ik zou haast zeggen dat een scouting worker bij het start van de game in het begin best nodig zal zijn, om tegen alle cheeses te scouten.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben wat dreamhack aan het kijken, en bedenk ineens dat medivacs die sieged up tanks kunnen oppikken vast als micro tool vs zerg gebruikt wordt, maar nog meer dat ze voor doomdrops in tvt gebruiken gaan worden. Doomdrops met direct sieged up tanks :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*Bump* Nog mensen die actief sc2 spelen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:17
Check

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Yes. Protoss hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

nice, hoe verloopt bij jullie dit seizoen? leagues zijn (imho) een stuk sterker geworden.
Hopelijk zijn er volgend seizoen wat meer spelers , want Master league is net aan niet te halen voor me

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Na 3 jaar heb ik weer een paar potjes gespeeld en ik speel altijd als Zerg. Toen ging ik net richting platinum. Ik ben nu eigenlijk silver, maar ben in platinum geplaatst en speel de laatste potjes (van de 10 die ik gespeeld heb) tegen diamonds. Het macro gebeuren loopt nog niet zo vloeiend. M'n micro / multitasking is nooit zo best geweest. Als je dat een beetje weet te doen heb je grote voordelen die iemand volgens mij prima naar diamond helpen.

Het lijkt me het best om de uitbreiding erbij te kopen. En dan straks nog een uitbreiding.. die zullen wel allemaal nodig zijn om de nieuwste MP versie te kunnen spelen? Zijn de leagues sterker geworden als je de uitbreiding speelt (dus up-to-date bent), of ook bij de originele versie only?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Leagues zijn in doorsnee sterker geworden. Je kan nog steeds MP spelen zonder uitbreidingen. Ik zie nog steeds spelers op WoL die nooit HoTS hebben aangeschaft. Grootste gros spelers gaan wrs wel over naar de nieuwste uitbreiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Fietsbel schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:41:
nice, hoe verloopt bij jullie dit seizoen? leagues zijn (imho) een stuk sterker geworden.
Hopelijk zijn er volgend seizoen wat meer spelers , want Master league is net aan niet te halen voor me
Ik speel pas een week of 4 maar het gaat wel ok, sta nu bijna in top 8 van mn divison in silver 1v1. In 2v2 bronze staan we 1e in de division. Het gaat me wel goed af op zich. Heb soms het idee dat ik wat onder mn niveau speel, win het meeste wel. Ik win vaak met rushes (4 gate rush is mn favo) en soms speel ik wat langer door en ga ik voor airtoss of probeer ik naar een deathball te werken met colossi en veel units. Ik scout altijd op 12 supply, heb vooral met zerg moeite te zien waar het heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Nouja, misschien werkt een 4 gate rush wel heel goed, omdat mensen dat niet goed scouten. Volgens mij is zo'n 4 gate rush niet een echte all-in toch? Maar wel een middel om veel druk uit te oefenen. Ik verlies soms zelfs nog van Terran als ik een mega voorsprong heb, omdat ze dan bv. veel turrets / bunkers hebben en niks met m'n Muta's kan. (dan switch ik uiteraard, maar ze zijn er bijvoorbeeld al..) Het enige dat ik dan kan doen is afwachten en snel expanden + techen naar mijn idee. De Terran kan dan rustig naar wat mega sterks toe bouwen. Dat is dan nog erg lastig af te stoppen in veel gevallen. Vooral als ze van die nare drops doen op expansions, maarja ik heb ook lang niet gespeeld he. Dat ging eerst beter, al bak ik er niks van als het hectisch wordt met drops en cloacked units. Vreselijk. :P

Wat te doen hiertegen zonder high tech, zoals Broodlords?

[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 06-01-2015 17:47 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
4g is redelijk makkelijk te scouten in 1v1. Vrijwel alle builds hebben een 2e gas na cybernetics. Als je even met je worker rond blijft rennen en je ziet na core geen 2e gas dan kan je uitgaan van early pressure

TvZ. Zorgen dat je minimaal 1 base voor blijft lopen. Als die gaat turtelen en/of mech: swarmhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Chief-XL schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:30:
4g is redelijk makkelijk te scouten in 1v1. Vrijwel alle builds hebben een 2e gas na cybernetics. Als je even met je worker rond blijft rennen en je ziet na core geen 2e gas dan kan je uitgaan van early pressure

TvZ. Zorgen dat je minimaal 1 base voor blijft lopen. Als die gaat turtelen en/of mech: swarmhost
Oke thanks. Opzich lukt het scouten nog wel, al vind het het tegenhouden van een een stuk of 6 Helions wel lastig. Maar misschien lukt het als ik het scout en dan Queens + Evo Chambers kan gebruiken om ze te blocken. Of geluk hebben met een paar Speedlings. Wat ik wel erg lastig vind over het algemeen zijn Mauraders + Thors. Roaches vs. Thors kan nog wel, maar die zijn waardeloos tegen Mauraders. Muta's met Roaches is ook geen best plan. Infestors kunnen uiteraard uitkomtst bieden, maar het is wat onzinnig dat dat het enigst is dat helpt?

Swarmhost is natuurlijk perfect, maar die heb je bij Wings of Liberty niet. Zerg is heeft wat dat betreft perfect unit combi nodig naar mijn idee? Bij Terran en Protoss werkt van alles en nog wat prima om een Zerg even flink af te maken. :D

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ah, WoL. Dan is je endgame of infestor/ultralisks of broodlord/infestor.
Vs Ter: Of met queens + slings evt hellions tegenhouden of een paar roaches maken en dan switchen naar muta/ling en proberen map control te houden en ter te vertragen tot jij op tier 3 zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Chief-XL schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:53:
Ah, WoL. Dan is je endgame of infestor/ultralisks of broodlord/infestor.
Vs Ter: Of met queens + slings evt hellions tegenhouden of een paar roaches maken en dan switchen naar muta/ling en proberen map control te houden en ter te vertragen tot jij op tier 3 zit
Opzich is dat wel lastig, dat je afhankelijk bent van die paar units? Al zie op streams dat er van alles mogelijk is opzich, maar het voor Zerg toch wel de juiste units vereist, anders ben je er zo aan. ... al is de Swarmhost echt super (wanneer iemand Hots speelt). Net zoiets als de Colos of Thor / Sieged Tank bij de Protoss en Terran denk ik. Ondanks dat blijf ik hoe dan ook Zerg only spelen.

Ik weet niet of ze hier al gedeeld zijn, maar ik vind de Legacy of the Void er veelbelovend uitzien. Vooral Terran en Zerg gaan ermee op vooruit naar mijn idee. EDIT: Ik lees het nu pas hierboven. :P

Terran:

Zerg:

Protoss:

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
er zijn natuurlijk veel meer strategieen in ZvT. Je kan banneling busten, roach/bane rush. Roach/hydra is op zich ook wel mogelijk maar ter kan veel beter schalen met MMM vs roach/hydra. Je bent dan niet kosten efficient en zonder mutas word je gek van drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024
Chief-XL schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:52:
er zijn natuurlijk veel meer strategieen in ZvT. Je kan banneling busten, roach/bane rush. Roach/hydra is op zich ook wel mogelijk maar ter kan veel beter schalen met MMM vs roach/hydra. Je bent dan niet kosten efficient en zonder mutas word je gek van drops.
Feitelijk zeg je hier dat wij kunnen all-innen of anders terug moeten vallen op ling/bling/muta, als we macro willen gaan. Daar ben ik het ook totaal mee eens.
Zelfs roach/hydra zit op een timer qua effectiviteit en kan gezien worden als een timing attack.
Denk je echter op de lange termijn, zul je toch echt ling/bling/muta moeten gaan.

Zerg is een reactief ras, het is echter jammer dat vooral in ZvT je eigenlijk maar een enkele compositie kan gaan omdat de rest ineffectief is. In ZvZ en ZvP heb je veel meer vrijheid qua army compositie.

ZvT -> Mech? -> Roach/hydra/viper into SH/viper/infestor + mass static defense
ZvT -> Bio? -> Ling/bling muta.. daar komt het zo'n beetje op neer :).

Leuk momentje: http://www.gfycat.com/ScratchyNextDog

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024
Sissors schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:37:
Tegen mech heb je wel meer opties. En ook zijn er zergs die swarmhost tegen bio hebben gebruikt.
Enkel als assistance, een stuk of 5-6 swarmhosts om defensief cost efficiént te zijn.
Uiteindelijk is 90% van je comp toch echt ling bling muta :p.

En vs mech als ze een redelijke hoeveelheid ravens hebben bemachtigd, hoe zou jij het dan spelen zonder static defense, sh, vipers en infestors?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
SH kan wel vs bio maar kans op win is echt kleiner dan ling/bling/muta. Bio is zowiezo al mobiel en met SH wordt het alleen maar erger. Je wordt compleet gek gedropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Is het tegenwoordig standaard at je op iedere server kan spelen? Voorheen (in 2010 / 2011) kon ik alleen via de EU server spelen, maar nu overal. Gister heb ik Hots gekocht voor € 11,52 en dat bleek ook een global edition te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Luxicon op 14-02-2015 13:29 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Yep, je kan nu altijd kiezen op welke server je wil spelen :)

En over spelen gesproken: je kan je nu nog inschrijven voor de online qualifiers voor de DSCL Invitational! We hebben met de Dutch StarCraft League 6 van de beste Nederlandse StarCraft-spelers uitgenodigd (Harstem, Ret, uThermal, Jona, Sjaak & Optimus) voor een tweedaags toernooi, maar de laatste twee seeds worden vergeven via online qualifiers. Iedereen (die Nederlands spreekt) is vrij om zich daarvoor in te schrijven!

Dus lijkt 't je leuk om een keer in een online toernooi te spelen, met kans om je te kwalificeren voor een gaaf evenement, schrijf je dan in voor de qualifiers:

- 18 februari
- 25 februari

Mocht je niet kwalificeren kan je ook als bezoeker langskomen op het evenement, het gaat plaatsvinden op 7 & 8 maart in Eindhoven. Alle informatie staat hier. Ik hoop veel Tweakers te mogen high-fiven daar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchstarcraftleague.nl/wp-content/uploads/2015/02/Highlight-invitational.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Luxicon schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:29:
Is het tegenwoordig standaard at je op iedere server kan spelen? Voorheen (in 2010 / 2011) kon ik alleen via de EU server spelen, maar nu overal. Gister heb ik Hots gekocht voor € 11,52 en dat bleek ook een global edition te zijn.
Ja je kan op elke server spelen :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Thanks mensen. Ik heb inmiddels Heart of the Swarm uitgespeeld. Daarnaast speel ik nu met de 'Core' indeling voor het toetsenbord. Dat is wel even wennen zeg. Zeker omdat ik nu als random speel om meer kennis te krijgen van Terran en Protoss. Daar tast ik vaak over in het duister en hoop zo beter met Zerg te worden.

...

• GaryHunt
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-05-2022
Goedemorgen!

Ik probeer SC2 te installeren, maar hij lijkt weinig te doen. Hij geeft wel aan dat hij aan het installeren is, maar het balkje staat al bijna een half uur bij het begin (zie screenshot). Iemand enig idee hoe dit komt?

--EDIT
Heb nu de installer zelf van battle.net gedownload en daarmee lijkt het wel te werken. Hij is nu aan het installeren :)

[ Voor 25% gewijzigd door GaryHunt op 19-02-2015 11:18 ]

GLHF :)

Verwijderd

Is Grubby helemaal gestopt met SCII? Ik zie hem nooit meer streamen, en in de laatste resultaten van de WCS (inclusief qualifiers) zie ik hem ook niet terug.
Hij heeft een pauze genomen totdat LotV uitkomt. Tot die tijd streamt en speelt hij Heroes of the Storm (meestal vanaf een uur of 10 's avonds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Grubby of niet - komend weekend gaan we knallen! De beste (actieve :)) Nederlandse StarCraft spelers zijn er allemaal bij in Eindhoven, en na zondag weten we wie op dit moment de beste speler is.

We hebben nog 'n heel klein aantal kaartjes over voor 't event zelf, dus als iemand ten volste wil genieten van alle matches kan je nu nog je slag slaan :). Alle info over 't event staat op deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legacy of the Void beta in 2 weken hype!! :
http://us.battle.net/sc2/...id-beta-preview-3-18-2015

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Super vet inderdaad! Hopen op weer 'n influx van StarCraft-fans.

MC was in ieder geval happy met de Adept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Niemand hier een beta invite gehad? Ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het trouwens aan mij of is de focus in deze uitbreiding wel echt micro. Ze zeggen het ook bij alle units eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Klopt wel Res1igh, dat plus sterker de noodzaak om snel te expanden. Het zou de games meteen vanaf het begin interessanter moeten maken.

Ik zit trouwens in de beta zag ik vandaag, hopelijk heb ik dit weekend tijd om wat rond te klikken! :)

Op 19 april organiseren we vanuit de DSCL trouwens een kleine show-invitational met Snute, TLO, Harstem + nog een vierde speler, en zo mogelijk doen we dat in LotV. Zou mooi moeten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Archon mode!! denk dat ik dan wel terug kom in de sc2 multiplayer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:27
Wow, ik zit voor het eerst in een Blizzard beta vanaf het begin. En dat terwijl ik Starcraft al meer dan een jaar niet meer heb aangeraakt en nooit echt serieus heb geladderd. Straks maar even downloaden en uitproberen, vooral archon mode lijkt me interessant.

Nu maar hopen dat ik voor Overwatch ook zo snel beta acces krijg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie ook als ik wat op TL lees reacties dat Archon mode zo'n verschil gaat maken, dat het geweldig is voor nieuwe spelers, maar eigenlijk iedereen, etc. Ik geloof er niet in. Kan natuurlijk dat ik ernaast zit, maar volgens mij gaat Archon mode nagenoeg nooit gespeeld worden nadat mensen het een paar keer uitgeprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
afwachten hoe het ontwikkeld, en hopen dat het goeie resultaten gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nostordici schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:26:
Wow, ik zit voor het eerst in een Blizzard beta vanaf het begin. En dat terwijl ik Starcraft al meer dan een jaar niet meer heb aangeraakt
:o jelly! Nog geen invite gehad, maar gelukkig veel twitch streams om te kijken. Cyclone en disruptor zijn echt overpowered nu, wel geinig om te zien :D
.Frank schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:30:
Op 19 april organiseren we vanuit de DSCL trouwens een kleine show-invitational met Snute, TLO, Harstem + nog een vierde speler, en zo mogelijk doen we dat in LotV. Zou mooi moeten worden!
Goed bezig! Echt benieuwd wat TLO allemaal gaat verzinnen met de nieuwe units.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2015 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Cyclone zie ik net als de Oracle, in het begin goed, maar in de late game niet zo geweldig meer.
LOTV speelt allemaal een stuk sneller, wel ontzettend wennen maar wel leuk. Als je niet snel genoeg expand ben je het haasje.

[ Voor 14% gewijzigd door Fietsbel op 05-04-2015 02:45 ]

39

Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.