Ik vind het juist prettig na een lange inactiviteit in een lage league geplaatst te worden, zo kun je op je gemak de game weer in de vingers krijgen zonder match na match te moeten verliezen.
Als dat zo uit zou pakken zou dat inderdaad mooi zijn, maar ze gooien blijkbaar ook de heel hoge league spelers een heel eind terug. Mijn twee problemen met het systeem zijn / waren? dan ook:RMB schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:30:
Ik vind het juist prettig na een lange inactiviteit in een lage league geplaatst te worden, zo kun je op je gemak de game weer in de vingers krijgen zonder match na match te moeten verliezen.
- Na inactiviteit wordt je gematched met spelers die ook (waarschijnlijk?) inactief zijn geweest. Je komt tegen spelers in bronze tot platinum te spelen die eigenlijk in Diamond / Master horen. Dat is voor hen niet leuk (tijdsverspilling, ze walsen compleet over je heen midgame) en voor jou al helemaal niet omdat je juist weer even in moest komen zoals je aangaf.
- Je zit in een lage league en met 30 potjes per maand blijf je daar ook, ookal speel je steevast tegen tegenstanders 2 of 3 leagues hoger.
M'n vorige wat intensere maand van spelen, afgelopen Mei, had ik een 50 tal potjes gespeeld, ik zat in Gold, speelde steevast tegen "Bronze" die daar niet hoorde en hoog Platinum / laag Diamond. Na een 8 win streak werd ik gedegradeerd naar Silver.

- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:58
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
^^ Eens dat het huidige systeem niet zo lekker werkt. Placementmatches zijn ook raar, win ik van diamond, word en blijf ik gold.
Al mensen die iets kunnen zeggen over patch 2.1? Geen brekende veranderingen natuurlijk, maar er moet toch wel iets leuks te melden zijn.
Matchmaking is een stuk beter nu. "Zoals het had moeten zijn". Maar goed, ben pas 10 games eraan begonnen, beetje vroeg om er iets over te zeggen.
Nieuwe muziek dus. Maar ook regelmatig stilte?
En ik wordt nu standaard op Americas ingelogd, dus ik moet het iedere keer (middels het onzichtbare knopje) veranderen. Na het spelen krijg je herhaaldelijk een "hardware survey" voor je knar. Deze stuurt (normaal stilletjes) je systeem specs door, een behoorlijke (helaas onleesbare?) file, ik denk dat ze een benchmark doorsturen per game ofzo? Goed, leuk dat Blizz vast data verzameld voor LotV, maar "Firewall says noooo".
Gameplay / meta: 0,0 verschil naar mijn idee.
Nieuwe muziek dus. Maar ook regelmatig stilte?
En ik wordt nu standaard op Americas ingelogd, dus ik moet het iedere keer (middels het onzichtbare knopje) veranderen. Na het spelen krijg je herhaaldelijk een "hardware survey" voor je knar. Deze stuurt (normaal stilletjes) je systeem specs door, een behoorlijke (helaas onleesbare?) file, ik denk dat ze een benchmark doorsturen per game ofzo? Goed, leuk dat Blizz vast data verzameld voor LotV, maar "Firewall says noooo".
Gameplay / meta: 0,0 verschil naar mijn idee.
Iemand anders ook problemen met inloggen? Iedere keer wanneer ik wil spelen de melding cant connect to battle.net.
Dit terwijl andere battle.net games zoals WoW, Diablo en Hearthstone perfect werken.
Dit terwijl andere battle.net games zoals WoW, Diablo en Hearthstone perfect werken.
Topic is redelijk teruggevallen, spelen er nog wel wat? Kaluro iig, die had ik nog wat online gezien in het weekend
.
Ik had al maanden niet meer gespeeld, maar van het weekend toch 3 potjes gedaan weer eens. En als je lang inactief bent zou je MMR lager moeten worden, maar mijn tegenstanders waren wel gewoon diamonds. En eigenlijk viel het me een beetje tegen, alle 3 gewonnen ondanks dat ik nog wel genoeg fouten maakte. In laatste potje er zon op mijn scherm scheen, ik soms geen drol zag, en uiteindelijk maar gewoon f2->a-move tegen een aanval in de TvT gebruikte, en enkel op ruwweg juiste plek mijn siege tanks siegede. Blijkbaar lag ik economisch zover voor dat dat lukte.
Toen tegenaanval, en ik dacht dat ik een PF wel neer kon krijgen zonder te siegen. Whoopsie, daar ging mijn leger door reinforcements van hem. Maar uiteindelijk wist ik die ook nog te winnen.
Ik had al maanden niet meer gespeeld, maar van het weekend toch 3 potjes gedaan weer eens. En als je lang inactief bent zou je MMR lager moeten worden, maar mijn tegenstanders waren wel gewoon diamonds. En eigenlijk viel het me een beetje tegen, alle 3 gewonnen ondanks dat ik nog wel genoeg fouten maakte. In laatste potje er zon op mijn scherm scheen, ik soms geen drol zag, en uiteindelijk maar gewoon f2->a-move tegen een aanval in de TvT gebruikte, en enkel op ruwweg juiste plek mijn siege tanks siegede. Blijkbaar lag ik economisch zover voor dat dat lukte.
Toen tegenaanval, en ik dacht dat ik een PF wel neer kon krijgen zonder te siegen. Whoopsie, daar ging mijn leger door reinforcements van hem. Maar uiteindelijk wist ik die ook nog te winnen.
Ik heb het spel ook al een lange, lange tijd niet meer gespeeld. Afgelopen week toch weer geïnstalleerd, omdat dit strategische soms wel lekker ontspannen werkt. Vijf potjes gespeeld waarvan drie gewonnen, ben ik toch nog redelijk goed ondanks dat ik nog op level 5 zit.
Sommige tegenstanders zijn echt diehard nerds die dag en nacht achter dit spel zitten, dat vind ik echt jammer van het spel. Speel je op je eigen level is het leuk om even een half uurtje lekker te bouwen en te schieten!
Hoelang duren de potjes bij jullie meestal?
An a day keeps the doctor away.
De "nerds" die dit spelen en er dag en nacht achter zitten kom jíj waarschijnlijk niet tegen uit.iApp schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:39:
Ik heb het spel ook al een lange, lange tijd niet meer gespeeld. Afgelopen week toch weer geïnstalleerd, omdat dit strategische soms wel lekker ontspannen werkt. Vijf potjes gespeeld waarvan drie gewonnen, ben ik toch nog redelijk goed ondanks dat ik nog op level 5 zit.Sommige tegenstanders zijn echt diehard nerds die dag en nacht achter dit spel zitten, dat vind ik echt jammer van het spel. Speel je op je eigen level is het leuk om even een half uurtje lekker te bouwen en te schieten!
Hoe dan ook, mijn potjes lopen meestal tussen de 12-20 min (ingame).
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:58
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik speel alleen nog maar 'fun games': dus voornamelijk 4vs4Sissors schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:28:
Topic is redelijk teruggevallen, spelen er nog wel wat? Kaluro iig, die had ik nog wat online gezien in het weekend.
Yep, mijn potjes duren gemiddeld ook zoiets. Soms zijn ze sneller klaar, en soms duurt het 40 minuten (met een hele enkele uitschieter naar een uur), maar meestal zo'n 15-20 minuten.yrref schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:23:
[...]
De "nerds" die dit spelen en er dag en nacht achter zitten kom jíj waarschijnlijk niet tegen uit.
Hoe dan ook, mijn potjes lopen meestal tussen de 12-20 min (ingame).
Wie zei er ook weer dat in de nieuwe patch matchmaking verbeterd was? Ik heb gister 2v2 een aantal keer gespeeld, wordt als Bronze speler gematched met golds, silvers, platinums en diamonds. Die zijn dan ook vooral met zichzelf bezig, ik hang er dan een beetje bij en kan me met moeite, maar vaak gewoon helemaal niet, staande houden. Toch wordt het potje dan door mijn diamond medespeler gewonnen met als gevolg dat ik nu op nummer 1 in mijn league sta bij 2v2.
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
Haha, waarschijnlijk ben je de enige bronze die 2's RT speelt
Ja, wellicht, maar als je verder geen arranged team hebt. Ik ken te weinig mensen die het net zo veel spelen als ik op mijn niveau, high bronze, zeg maar. Ik leer dus helemaal niets bij. Net ook weer, alleen maar diamonds en golds in 2v2 RT. Wat kan ik beter gaan spelen dan? 1v1? Lang niet zo leuk...
Wij hebben gisteren gespeeld met 4 spelers, waarvan ik net aan Silver/low Gold ben, 2 Bronze spelers en één iemand die het spel (en genre) nog nooit gespeeld had. Toch 2 potjes gewonnen, best makkelijk. Onze tegenstanders waren echt van niveau 'Bronze' en plaatsen slechts wat cannons en bouwden (natuurlijk) alleen Void Rays, of alleen Immortals... of alleen Marines ofzo
Ik ben weer een tijd aan het spelen met protoss en ik loop weer tegen hetzelfde probleem aan.. Zerg.
Maakt niet uit met welk ras ik speel. Ik blijf moeite hebben met zerg. Ik kan gewoon niet omgaan met de snelheid waarmee zerg units maakt..
Ik probeer vanalles, 2 base all-in. Quick third.. 2 base agression into third.. Net zelfs zijn 3e base kunnen slopen met een best vroege aanval. En toch lukt het zerg om met een (zo lijkt het voor mij) 200-200 roach/hydra army te komen, terwijl ik net op 120 supply zit..
Als dat niet gebeurd krijg ik wel early aggression tegen. En op een of andere manier maakt het niet uit hoe ik mijn zealot positioneer in mn wall, maar de lings komen altijd mn base in. En ja, ik heb hem op hold command..
Of ze verassen me met early swarm hosts. Of ik bouw tot een 200-200 army en wordt dan redelijk ingemaakt en door zerg's unit bouw snelheid is de counter attack dodelijk..
Ik weet echt niet wat ik tegen zerg moet beginnen..
Tegen terran en protoss win in bijna alles.
Maakt niet uit met welk ras ik speel. Ik blijf moeite hebben met zerg. Ik kan gewoon niet omgaan met de snelheid waarmee zerg units maakt..
Ik probeer vanalles, 2 base all-in. Quick third.. 2 base agression into third.. Net zelfs zijn 3e base kunnen slopen met een best vroege aanval. En toch lukt het zerg om met een (zo lijkt het voor mij) 200-200 roach/hydra army te komen, terwijl ik net op 120 supply zit..
Als dat niet gebeurd krijg ik wel early aggression tegen. En op een of andere manier maakt het niet uit hoe ik mijn zealot positioneer in mn wall, maar de lings komen altijd mn base in. En ja, ik heb hem op hold command..
Of ze verassen me met early swarm hosts. Of ik bouw tot een 200-200 army en wordt dan redelijk ingemaakt en door zerg's unit bouw snelheid is de counter attack dodelijk..
Ik weet echt niet wat ik tegen zerg moet beginnen..
Tegen terran en protoss win in bijna alles.
immortal/sentry all in natuurlijk
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik heb helemaal geeeeeen zin om build orders uit mn hoofd te leren.. Ik doe alles op gevoel.. Nu heb ik geld voor ''x'.. Dus nu doe ik 'x'..
Natuurlijk kies ik wel of ik stargate, robo, of twilight tech ga..
Ga dan gewoon je macro oefenen. 3-base, beetje defensive spelen en hopen dat je geen Muta's op je dak krijgt.aicaramba schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:06:
[...]
Ik heb helemaal geeeeeen zin om build orders uit mn hoofd te leren.. Ik doe alles op gevoel.. Nu heb ik geld voor ''x'.. Dus nu doe ik 'x'..
Natuurlijk kies ik wel of ik stargate, robo, of twilight tech ga..
Dat probeer ik dus vaak, maar dan word ik vaak overlopen door de enorme production van zerg..TheNephilim schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:15:
[...]
Ga dan gewoon je macro oefenen. 3-base, beetje defensive spelen en hopen dat je geen Muta's op je dak krijgt.
Dan zijn er dus 2 opties: of je build order is niet safe, of je macro is niet on point.
Verder is het een beetje gissen naar wat het misschien zou kunnen zijn. Aangezien je roept dat je alles probeert, kijk je replays dan terug en zoek naar fouten. Als je die niet vindt laat iemand anders ernaar kijken misschien.
Ik speel zerg en zelf vind ik het vrij irritant dat ik op één of andere manier wordt lastig gevallen in de 7-9 min periode het liefst doe ik niks anders dan dronen. Dus als je in die timing ofwel een oracle harras doet of een +1 push met recall ofzo dan is dat zeer irritant. Hoeft niet eens zoveel schade te doen als je de zerg units laat maken ipv drones dan stoort dat zijn overweldigende productie waar jij zegt zo last van te hebben. GL.
Verder is het een beetje gissen naar wat het misschien zou kunnen zijn. Aangezien je roept dat je alles probeert, kijk je replays dan terug en zoek naar fouten. Als je die niet vindt laat iemand anders ernaar kijken misschien.
Ik speel zerg en zelf vind ik het vrij irritant dat ik op één of andere manier wordt lastig gevallen in de 7-9 min periode het liefst doe ik niks anders dan dronen. Dus als je in die timing ofwel een oracle harras doet of een +1 push met recall ofzo dan is dat zeer irritant. Hoeft niet eens zoveel schade te doen als je de zerg units laat maken ipv drones dan stoort dat zijn overweldigende productie waar jij zegt zo last van te hebben. GL.
Vaak probeer ik oracle of push met recall.. De laatste tijd probeer ik vooral het laatste. Maar zelfs als ik een 3rd kill kan de zerg me verslaan met een snelle roach hydra push..CronoR schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:54:
Dan zijn er dus 2 opties: of je build order is niet safe, of je macro is niet on point.
Meestal open ik nu void rays, om evt ling/roach aanvallen tegen te houden.. Dan transition ik vrij snel naar colossus, maar dat komt eigenlijk altijd te laat.. Misschien moet ik proberen om de voidrays weg te laten en direct naar colossus te gaan, maar dan ben ik voor mijn gevoel kansloos tegen roach/ling aanvallen.
Mijn macro is niet goed.. Ik ben niet voor niets maar zilver.. Maar ik kan me niet indenken dat mn macro tegen zerg slechter zou zijn dan terran of protoss.. Daar win ik meestal door een macro lead te hebben..
Misschien is dt's een goede optie? Proberen wat te harassen en als dat niet lukt heb ik in ieder geval archons..
[ Voor 23% gewijzigd door aicaramba op 25-02-2014 11:40 ]
Verwijderd
Heel erg herkenbaar. PvZ is altijd mijn grootste frustratie geweest. Geweest, want ik heb er redelijk mee om leren gaan. Ik speel top gold/platinum.aicaramba schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:52:
Ik ben weer een tijd aan het spelen met protoss en ik loop weer tegen hetzelfde probleem aan.. Zerg.
Ik heb geen build order voor je, maar ik ben deze matchup steeds vaker gaan winnen door bepaalde tech switches in mid-game. Waar het op neer komt is het volgende:
Maak een wall voor je natural (op de meeste maps lukt dit simpel), en ga voor een snelle uitbreiding. Tech naar Collosus, ga ondertussen voor 1-1 upgrades, en probeer een vroege confrontatie op te zoeken. Laat deze niet beslissend zijn. Plaagstootjes. Een marco-zerg heeft vaak nog erg weinig army op dit punt. Hij ziet je collosi (maak er niet meer dan 2 of 3), en gaat dan heel vaak voor spire --> corruptors. Tech behind naar High Templar + storm (+ wat Archons eventueel), en pomp er Immortals uit i.p.v. Collosi. Verder natuurlijk veel Zealots en wat Stalkers.
Het gevolg is dat ik de volgende confrontatie dan vaak win, waarna ik door kan pushen naar een overwinning (+ de bijbehorende "TOSS OP" in chat
Zeker geen waterdichte strategie, maar op mijn niveau werkt het verrassend vaak. En natuurlijk kun je nog altijd verrast worden door een banelingbust of mass-muta. Tja, instant 'GG' van mijn kant is dan vaak het gevolg. Ik ben al lang blij dat ik mijn winstpercentage tegen Zerg al wat omhoog heb gespeeld.
En oh ja, niet onbelangrijk, blijf ten alle tijden scouten met hallucinated oracles/phoenix'. Gratis scouting. Niet prettig om aan te wennen, maar als je er aan gewend bent, heb je er heel veel profijt van.
Een wall-in moet waterdicht zijn. Hier doe je iets verkeerd denk ik, want een Zealot op 'hold' (met een cannon erachter + later sentry's) houdt early zergling agression echt makkelijk tegen in mijn beleving. Wellicht klik je in je paniek nog een keer op die Zealot en druk je op A of iets dergelijks, waardoor hij niet meer op 'hold' staat.Als dat niet gebeurd krijg ik wel early aggression tegen. En op een of andere manier maakt het niet uit hoe ik mijn zealot positioneer in mn wall, maar de lings komen altijd mn base in. En ja, ik heb hem op hold command..
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 18:12 . Reden: typo ]
Ik heb als Zerg juist het probleem dat ik tegen Toss zorda ik op 180/200 zit al vaak totaal de boot heb gemist en ik het totaal afleg tegen z'n 110~120/200 army.
Ik kan nog zo leuk met 1/1 Roach komen met diens upgrades, als er 2 Collosi staan en een wall, of zelfs een early expo met 2 cannons, een wall en een hand vol stalkers, is er al niet zo veel te beginnen. Een contain is dan vaak de beste oplossing, tot ik genoeg leger en larvae heb liggen om direct te herbouwen.
Vaak is het dan ook tijd om Spores neer gaan gooien en overal en nergens lings te laten rennen, want de helft van de tijd verlies ik aan een immortal drop / proxy die ik niet kon vinden met zealots, blink of DTs. En ookal heb je nog zo veel basissen en hydra's / queens in positie, Oracles kunnen ook midgame je contain compleet verstoren.
Buiten dat je als Toss vanwege de DPS van je deathball mid / late game heel erg kan winnen, is het ook goed om ipv normale plaagstootjes wat moeilijkere kostbare offensieven te beginnen. Als je met 4 oracles wel bij 2 a 3 mineral lines terecht kunt komen, heeft je leger op dat moment gewoon totaal de overhand. Er komen geen versterkingen meer bij! Weet je met een proxy en 8 zealots een queen te slopen en een hatchery te slopen / annuleren? Gigantische winst, iedere minuut dat je door kunt bouwen en de Zerg moet herbouwen en niet kan groeien, ben je aan het winnen.
Als de Zerg niet overduidelijk map controll pakt of voor aggressie / contains gaat, kan je maar beter gaan scouten of zorgen dat je een eigen offensieve oplossing hebt, grote kans dat je een rush / bust op je dak krijgt. Of dat iemand niet goed bezig is met een eco rush. Maar daar zou je niet van horen te verliezen.
Ik kan nog zo leuk met 1/1 Roach komen met diens upgrades, als er 2 Collosi staan en een wall, of zelfs een early expo met 2 cannons, een wall en een hand vol stalkers, is er al niet zo veel te beginnen. Een contain is dan vaak de beste oplossing, tot ik genoeg leger en larvae heb liggen om direct te herbouwen.
Vaak is het dan ook tijd om Spores neer gaan gooien en overal en nergens lings te laten rennen, want de helft van de tijd verlies ik aan een immortal drop / proxy die ik niet kon vinden met zealots, blink of DTs. En ookal heb je nog zo veel basissen en hydra's / queens in positie, Oracles kunnen ook midgame je contain compleet verstoren.
Buiten dat je als Toss vanwege de DPS van je deathball mid / late game heel erg kan winnen, is het ook goed om ipv normale plaagstootjes wat moeilijkere kostbare offensieven te beginnen. Als je met 4 oracles wel bij 2 a 3 mineral lines terecht kunt komen, heeft je leger op dat moment gewoon totaal de overhand. Er komen geen versterkingen meer bij! Weet je met een proxy en 8 zealots een queen te slopen en een hatchery te slopen / annuleren? Gigantische winst, iedere minuut dat je door kunt bouwen en de Zerg moet herbouwen en niet kan groeien, ben je aan het winnen.
Als de Zerg niet overduidelijk map controll pakt of voor aggressie / contains gaat, kan je maar beter gaan scouten of zorgen dat je een eigen offensieve oplossing hebt, grote kans dat je een rush / bust op je dak krijgt. Of dat iemand niet goed bezig is met een eco rush. Maar daar zou je niet van horen te verliezen.
Het scouten met halu phoenixes doe ik over het algemeen ongeveer om de 1-2 minuten.. Maar sommige games vergeet ik het..
Het wordt denk ik lastig als je de ene keer zegt dat je vanalles geprobeerd hebt en de andere keer dat je meestal met void rays opent.aicaramba schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:28:
Meestal open ik nu void rays, om evt ling/roach aanvallen tegen te houden.. Dan transition ik vrij snel naar colossus, maar dat komt eigenlijk altijd te laat.. Misschien moet ik proberen om de voidrays weg te laten en direct naar colossus te gaan, maar dan ben ik voor mijn gevoel kansloos tegen roach/ling aanvallen.
Als je vaak met void rays opent om roaches te killen, dan is het toch niet zo gek dat er flink wat hydras bij komen. En als je dan door gaat met void rays, zou je ook meestal moeten verliezen.
Voor de rest vooral CronoR's advies. Let ook op je bewoording
Meestal voidrays en veel proberen kan ook samen_H_G_ schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:45:
[...]
Het wordt denk ik lastig als je de ene keer zegt dat je vanalles geprobeerd hebt en de andere keer dat je meestal met void rays opent.
Als je vaak met void rays opent om roaches te killen, dan is het toch niet zo gek dat er flink wat hydras bij komen. En als je dan door gaat met void rays, zou je ook meestal moeten verliezen.
Voor de rest vooral CronoR's advies. Let ook op je bewoordingEen push met recall is toch wat anders dan een +1 push met recall. Misschien dat je dat tier 1 units met upgrade(s) wat onderschat? En het te veel zoekt in hogere tier early game?
Als ik 70% voidray ga, kan ik de overige 30% nog vanalles proberen..
Het is ook zo dat ik sinds 2010 altijd moeite heb gehad met zerg.. Zowel met zerg, terran als protoss.. Dus in die tijd heb ik best wel wat verschillende dingen geprobeerd..
De laatste tijd heb ik vooral voidrays geprobeerd..
Dat er hydra's komen is helemaal niet raar.. Daarom dat ik snel transition naar colossus.. Echter komt de roach-hydra push voordat ik een redelijke army count heb..
Ik zal gaan proberen om het meer met tier 1 units te proberen.. En direct naar colossus.. Ik denk dat voidrays me niet genoeg tijd winnen, om te transitionen naar colossus..
Ik heb vooral een push met recall geprobeerd zonder upgrades.. Dan kill ik best vaak de 3e, maar toch heeft zerg daarna een te grote army..
[ Voor 15% gewijzigd door aicaramba op 26-02-2014 08:00 ]
Er bestaan timing windows voor ling/hydra, of roach/ling, wanneer je die mist kan je inderdaad niet zomaar agressief spelen. Zodra er meerdere colossus zijn moet je óf corruptors óf vipers in je composition gooien en op dat moment is er ook geen timing window meer om de protoss te finishen. Dan moet je gewoon zorgen dat je zijn 4th denied en zelf een 4th/5th pakken.djunicron schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:25:
Ik heb als Zerg juist het probleem dat ik tegen Toss zorda ik op 180/200 zit al vaak totaal de boot heb gemist en ik het totaal afleg tegen z'n 110~120/200 army.
Je kan wel 'poken' maar om full out te gaan zonder dat je een backup bank hebt, in de mid/late game, is geen goed plan.
Met 1/1 roaches moet jij op 3 base eco heel gemakkelijk de protoss kunnen finishen wanneer die geen robotics of stargate units hebben. Gateway units zijn erg slecht vs roach/ling, al helemaal met 1/1.djunicron schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:25:
Dan denk ik dat jouw timings te traag zijn of dat jij een te lage eco hebt of te veel geld float (=slechte injects).
?.. je kan om 6:30 scouten wat de protoss aan het doen is, als je geen tech up ziet gaan en toch 4 gasses ziet, dan weet je zeker dat het of air of DTs worden, en voor beide heb je inderdaad spores nodig.djunicron schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:25:
En als je geen 4 gasses ziet dan kan je er van uit gaan dat er een gateway all-in aan komt, tenzij hij een snelle 3rd neemt.
Hoe een immortal drop damage kan doen, weet ik dan niet, tenzij je eco/army al naar de klote is.
1 queen en 1 spore per base, is genoeg om een oracle volledig te stoppen. Zodra de protoss (zoals jij later noemed) opeens 4(!!) oracles maakt, loopt hij zo ver achter qua army dat je hem gewoon dood kan pushen. Een protoss komt er niet zomaar mee weg om 4 oracles te maken mid-game. Late-game zou het een non fractor moeten zijn met 2+ spores en een queen per base, en insta- drone replenishment.
Bedenk maar eens, 4 oracles doen totaal niks voor je defense, in tegenstelling tot immortals/colossus of void rays. Hoe denk jij dat een protoss kan defenden met een gateway army en 4 oracles?
Heel erg veel zergs spelen defensief en reactief. Gewoon een 4th nemen en dronen.djunicron schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:25:
En doortechen naar hive en +2/+2 (daarna +3/+3) en een late game army comp nemen, terwijl je ook een 5th secured uiteindelijk.
Zodra de protoss dan gaat moven, maken ze units ter defense.
zergs willen just defensief spelen en een bank opbouwen voor een tech switch/remax, want daar hebben ze juist het voordeel tegenover protoss. Tenzij er een timing push window is, dan gaan ze daar natuurlijk voor.
On a sidenote: Masters promotion MMR is van 1350MMR naar 1520MMR gegaan, nu float ik top diamond ipv masters. Erg irritant.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Zelf kan ik gewoon niet begrijpen dat Blizzard zoveel moeite ermee heeft om de leagues te verdelen zoals het ooit de bedoeling was. Het is nog nooit geweest zoals ze wilde, en nu helemaal afgelopen jaar is het alle kanten op gevlogen, eerst werd masters veel te groot, en nu veel te klein weer. Maar ook het formaat van een bronze is nooit geweest wat Blizzard beweerde dat het doel is.
@aicaramba: Persoonlijk vind ik voidrays openen vs zerg niet zo sterk.
Als je stargate tech wil, open dan met 5-6 Phoenix veel minder resource. Dit forced spores/hydra je krijgt paar gratis overlord snipes eventueel wat dronekills en zerg zal 3x extra nadenken om muta te gaan.. Wat je perfecte opening geeft om te transitionnen in collus.
Verder helpt het ook met early defense vs roach/ling omdat je met wat lifts heel wat roach dps kan voorkomen terwijl je gateway units het opruimen. GL
Als je stargate tech wil, open dan met 5-6 Phoenix veel minder resource. Dit forced spores/hydra je krijgt paar gratis overlord snipes eventueel wat dronekills en zerg zal 3x extra nadenken om muta te gaan.. Wat je perfecte opening geeft om te transitionnen in collus.
Verder helpt het ook met early defense vs roach/ling omdat je met wat lifts heel wat roach dps kan voorkomen terwijl je gateway units het opruimen. GL
ZvT is echt een probleemgeval bij mij (Low masters), die moet ik maar eens flink gaan oefenen.
Current season
=-=
all seasons
Current season
=-=
all seasons

[ Voor 10% gewijzigd door kaluro2 op 01-03-2014 18:44 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Verwijderd
Heeft iemand de WCS Europe 2014 intro als wallpaper beschikbaar?
ziet eruit als https://www.google.nl/sea...s-7341728307%3B1024%3B768
maar dan schoon er!
ziet eruit als https://www.google.nl/sea...s-7341728307%3B1024%3B768
maar dan schoon er!
TvT. Ik doe mijn normale supply depot scout, kom bij zijn basis aan, hij is net begonnen met zijn rax, dat is te laat, veel te laat. Ook geen gas, dus geen reaper gekut ofzo. Weinig opties over, en marine proxy rush staat hoog erop. Oftewel direct na mijn rax een bunker bij de ramp. Even later scout ik, 2 proxies zelfs, met hele hoop marines. Oftewel paar bunkers erbij.
Hij heeft behalve enkele marine suiciden om te scannen nog geen eens aangevallen. Ik had enorme voorsprong en heb gewonnen, hij was kwaad omdat bunkers geen e-honour waren. Nog wat beledigingen naar me gegooid, en aan het einde:
Hij heeft behalve enkele marine suiciden om te scannen nog geen eens aangevallen. Ik had enorme voorsprong en heb gewonnen, hij was kwaad omdat bunkers geen e-honour waren. Nog wat beledigingen naar me gegooid, en aan het einde:

Tja.. Je hebt ze er bij.. Ik had pas een 3 rax marine rush tegen. Hij rally'd zijn marines gewoon naar mijn expansion, zonder te micro'en.. Soms zelfs met move command. Die ik tegen hield met stalkers en dt's.. Daarna tech ik door naar charge, storm en archon. Storm ik zn army en binnen een paar seconde was zn army weg door mn zealots en archons. Krijg ik te horen dat toss een OP 1a class is..
Ik reageer met: 'yeah, you really deserved better with that amazing marine move command micro'.. En toen werd ik geblokkeerd..
Ik reageer met: 'yeah, you really deserved better with that amazing marine move command micro'.. En toen werd ik geblokkeerd..
Zo heerlijk, van die mensen die niet goed tegen hun verlies kunnen terwijl ze zelf cheesen
Kan iemand uitleggen hoe dit kan?
In het loading scherm zie ik gold, na de game bekijk ik zijn profiel en is deze persoon opeens diamond. Dit is niet de eerste keer. Regelmatig zie ik dit voorbij komen dat het niet overeenkomt, meest extreme geval was een bronze kader bij het loading screen en na de match bleek deze top8 masters te zijn.
In het loading scherm zie ik gold, na de game bekijk ik zijn profiel en is deze persoon opeens diamond. Dit is niet de eerste keer. Regelmatig zie ik dit voorbij komen dat het niet overeenkomt, meest extreme geval was een bronze kader bij het loading screen en na de match bleek deze top8 masters te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Fietsbel op 21-03-2014 20:44 ]
39
Zijn hoogste positionering ooit is Diamond (in season 1), maar op dit moment zit hij in gold.Fietsbel schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 20:42:
Kan iemand uitleggen hoe dit kan?
[afbeelding]
Verwijderd
Volgens mij hoort in dat rijtje de hoogste positionering ooit niet te staan hoor. Of bedoel je dat hij dit seizoen in Diamond heeft gezeten, maar teruggevallen is? Lijkt me sterk, zeker gezien het voorbeeld van bronze/mastersQzar schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:18:
[...]
Zijn hoogste positionering ooit is Diamond (in season 1), maar op dit moment zit hij in gold.
Het lijkt sowieso een beetje bugged, want ik maak regelmatig mee dat op de profielpagina van mijn tegenstander staat dat hij level '0' is.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2014 16:04 ]
Diamond is de deze persoon zijn WoL-ranking, in HotS is deze idd gold.
Even een vraagje over de Battle.net app. Tijdens de beta kon je zien wie er allemaal online was in de verschillende spelen van Blizzard. Echter, nu de app live is gegaan lijtk die functie er niet meer in te zitten of hij werkt niet. Iemand van jullie daar ervaring mee?
Bij mij werkt die wel, maar doet die een beetje raar denk ik.ElCondor schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:01:
Even een vraagje over de Battle.net app. Tijdens de beta kon je zien wie er allemaal online was in de verschillende spelen van Blizzard. Echter, nu de app live is gegaan lijtk die functie er niet meer in te zitten of hij werkt niet. Iemand van jullie daar ervaring mee?

Ja, wel vreemd.
Haha, gister sinds lang weer eens gespeeld. En na tien dikke verliezen eindelijk weer eens een partijtje winnen. Zeer tegen mijn gewoonte scoutte ik nu eens zijn basis en ik zag een Templar Archives. Ik gokte erop dat hij voor DT's zou gaan en gooide snel een EB neer gevolgd door turrets bij mijn ramp en in mijn natural en main. Ik denk dat dat is waarom ik gewonnen heb en het feit dat hij zijn units niet upgrade.
Haha, gister sinds lang weer eens gespeeld. En na tien dikke verliezen eindelijk weer eens een partijtje winnen. Zeer tegen mijn gewoonte scoutte ik nu eens zijn basis en ik zag een Templar Archives. Ik gokte erop dat hij voor DT's zou gaan en gooide snel een EB neer gevolgd door turrets bij mijn ramp en in mijn natural en main. Ik denk dat dat is waarom ik gewonnen heb en het feit dat hij zijn units niet upgrade.
Zat er laatst aan te denken dit spel maar weer is op te pakken, hoogste rank die ik ooit gehaald heb in 1v1 is plat ergens in WoL. Als ik dit spel weer oppak ben ik natuurlijk de grootste noob
wat is op het moment het meest OP race?
Protoss is het meest OP, maar persoonlijk heb ik erg veel moeite met PvZ.
Heb eigelijk altijd T gespeeld maar was wen switch aan het maken naar protoss toen ik stopte met spelen, denk dat ik die dan maar weer oppak
lekker builds en vingers weer trainen en game sense, want heb hots nog niet veel gespeeld( denk maar 20/30 uur ofzo) en dat is lang geleden
Verwijderd
Ik kan er als Protoss speler redelijk mee leven dat men Protoss het meest OP vind.
Ik vind het alleen jammer dat dit zo'n enorme hype is geworden in de community. Wint een Terran? 'Well played'. Wint een Zerg? 'Well played'. Win je als Toss 'OP #$@$! race!'. Ik heb de laatste tijd best veel gespeeld, en je wilt niet weten wat voor een verwensingen ik allemaal naar m'n kop heb gekregen
.
Wat ik altijd een beetje mis. is dat er best wel wat voor nodig is om een Toss army zo te laten presteren dat er het beste uit komt. Dat doe je niet zomaar. In mijn huidige platinum league staan er maar een paar Protoss in de top25, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik vind het alleen jammer dat dit zo'n enorme hype is geworden in de community. Wint een Terran? 'Well played'. Wint een Zerg? 'Well played'. Win je als Toss 'OP #$@$! race!'. Ik heb de laatste tijd best veel gespeeld, en je wilt niet weten wat voor een verwensingen ik allemaal naar m'n kop heb gekregen
Wat ik altijd een beetje mis. is dat er best wel wat voor nodig is om een Toss army zo te laten presteren dat er het beste uit komt. Dat doe je niet zomaar. In mijn huidige platinum league staan er maar een paar Protoss in de top25, om maar een voorbeeld te noemen.
beetje spreiden, FF en misschien een beetje stormen toch? of is dit tegenwoordig heel anders?Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:00:
Ik kan er als Protoss speler redelijk mee leven dat men Protoss het meest OP vind.
Ik vind het alleen jammer dat dit zo'n enorme hype is geworden in de community. Wint een Terran? 'Well played'. Wint een Zerg? 'Well played'. Win je als Toss 'OP #$@$! race!'. Ik heb de laatste tijd best veel gespeeld, en je wilt niet weten wat voor een verwensingen ik allemaal naar m'n kop heb gekregen.
Tja.. Als je het zo zegt kun je alles heel makkelijk laten lijken.. Beetje marines spreaden. Beetje stutterstep micro, beetje droppen. EZ PZ.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik de micro op P altijd het makkelijkste aan vond voelen. Maar dit kan ook puur mijn mening zijn.
jup
1A FFFFFFFFFFFFF 2 TTTTTTTTTTTT enter gg enter F10 N
1A FFFFFFFFFFFFF 2 TTTTTTTTTTTT enter gg enter F10 N
Ik vond zerg het makkelijst, maarja. Ik heb dan ook nooit op niveau gespeeld en deed vooral 1a
Ik kon met zerg nooit met muta's overweg
Verwijderd
Dit is precies het probleem van die hele 'Toss OP' hype. Nogmaals, ik kan redelijk meegaan met het idee, maar men laat het allemaal veel makkelijker lijken dan het is. De post van 'garriej' is exemplarisch. Zo simpel is het echt niet.aicaramba schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:23:
Tja.. Als je het zo zegt kun je alles heel makkelijk laten lijken.. Beetje marines spreaden. Beetje stutterstep micro, beetje droppen. EZ PZ.
Als spelers tegen Protoss spelen vergeten ze tegenwoordig hun eigen fouten in te zien. Het verlies ligt volgens hun toch wel aan de OP Protoss. Ik speelde recent tegen een terran. Hij pushte vrij vroeg met MMM, en zag een collosus, waarop hij zich terug trok. Hij maakt daarop een stuk of 18 vikings. Ik stopte de collosus productie, en ging vol voor archon/zealot. De reactie bij de volgende confrontatie was geen 'gg', maar een hoop scheldwoorden. Tja
Ik heb t spel al anderhalf jaar niet gespeeld, maar het managen van een groot protoss army vind ik gewoon veel makkelijker als dat van een T of Z(al had ik bij Z vooral last van faalende muta's en infestors die gewoon echt door lopen naar de front linie).Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:05:
[...]
Dit is precies het probleem van die hele 'Toss OP' hype. Nogmaals, ik kan redelijk meegaan met het idee, maar men laat het allemaal veel makkelijker lijken dan het is. De post van 'garriej' is exemplarisch. Zo simpel is het echt niet.
Als spelers tegen Protoss spelen vergeten ze tegenwoordig hun eigen fouten in te zien. Het verlies ligt volgens hun toch wel aan de Toss. Ik speelde recent tegen een terran. Hij pushte vrij vroeg met MMM, en zag een collosus, waarop hij zich terug trok. Hij maakt daarop een stuk of 18 vikings. Ik stopte de collosus productie, en ging vol voor archon/zealot. De reactie bij de volgende confrontatie was geen 'gg', maar een hoop scheldwoorden. Tja.
kun je trouwens tot rond gold league nog steeds alles winnen met een 4gate? want dat zou dat wel een mooie manier zijn om in gold te komen en vanaf daar weer verder
[ Voor 7% gewijzigd door garriej op 26-03-2014 14:09 ]
Verwijderd
High Templars lopen ook door naar de front linie als je ze niet correct micro'ed. Ik begrijp niet waarom jij een Terran army moeilijker vindt te managen. Als ik tegen een Terran in de late game beland, dan bestaat mijn army uit zealots, sentry's, stalkers, collosi, high templars, en archons. De army van mijn tegenstander haast altijd uit MMM + ghosts + vikings. Ik zou zo ruilen hoor.garriej schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:08:
[...]
Ik heb t spel al anderhalf jaar niet gespeeld, maar het managen van een groot protoss army vind ik gewoon veel makkelijker als dat van een T of Z(al had ik bij Z vooral last van faalende muta's en infestors die gewoon echt door lopen naar de front linie).
kun je trouwens tot rond gold league nog steeds alles winnen met een 4gate? want dan zou dat wel een mooie manier zijn om in gold te komen en vanaf daar weer verder
Wat betreft je 2e vraag: ik 4-gate nooit, echt serieus. Dus ik heb geen idee.
Zealots voorop, A-move en templars controle. Dat deed bij mij altijd de job. Vikings van de zijkant laten vliegen, ghosts gebruiken voor de EMP en je MMM A-moven.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:13:
[...]
High Templars lopen ook door naar de front linie als je ze niet correct micro'ed. Ik begrijp niet waarom jij een Terran army moeilijker vindt te managen. Als ik tegen een Terran in de late game beland, dan bestaat mijn army uit zealots, sentry's, stalkers, collosi, high templars, en archons. De army van mijn tegenstander haast altijd uit MMM + ghosts + vikings. Ik zou zo ruilen hoor.
Als ik het zo zeg komt het eigelijk wel op het zelfde neer..
EMP en FF zijn eigenlijk het zelfde.
Met het gros van je army in een arch A-Moven is eigelijk het zelfde.
Dan is het alleen de vikings managen, maar vergeleken met zealots voorop zetten sentries beschermen en collosi wegrennen voor de vikings komt het op het zelfde neer.
Als ik het zo op een rijtje neerzet zit er eigelijk neit veel verschil tussen, toch voelt Protoss voor mijn gevoel makkelijker aan, maar het is een pure gevoelskwestie want je moet bij beide evenveel managen
Ik zou niet willen ruilen met terran.. Ik heb zelf terran gespeeld, maar het splitten, stuttersteppen, Viking en ghosts control is toch wel lastiger dan dat van protoss hoor.. Ik speel nu protoss en vind terran micro toch wel echt moeilijker.Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:13:
[...]
High Templars lopen ook door naar de front linie als je ze niet correct micro'ed. Ik begrijp niet waarom jij een Terran army moeilijker vindt te managen. Als ik tegen een Terran in de late game beland, dan bestaat mijn army uit zealots, sentry's, stalkers, collosi, high templars, en archons. De army van mijn tegenstander haast altijd uit MMM + ghosts + vikings. Ik zou zo ruilen hoor.
Ik heb ook lange tijd zerg gespeeld en ik vond zerg micro toch wel echt makkelijker.
Het verschil voor mij bij TvP is dat een protoss zijn army a-moved, guardian shield aan zet, en dan puur zijn templars kan gaan micro'en.
De Terran doet ruwwig hetzelfde, enkel hij moet ook zorgen dat vikings op ongeveer de juiste positie zijn, en erger, hij moet storms dodgen. Het gaat prima zolang je alle HTs op tijd sniped/EMP'd. Mis je er één, dan cast die zijn storm, dan moet je daaruit gaan, en als je dat aan het doen bent, ben je niet je ghosts aan het micro'en.
De Terran doet ruwwig hetzelfde, enkel hij moet ook zorgen dat vikings op ongeveer de juiste positie zijn, en erger, hij moet storms dodgen. Het gaat prima zolang je alle HTs op tijd sniped/EMP'd. Mis je er één, dan cast die zijn storm, dan moet je daaruit gaan, en als je dat aan het doen bent, ben je niet je ghosts aan het micro'en.
Persoonlijk heb ik dan nog het idee dat een gemiddeld P army uit minder units bestaat dan een T army. Voor mijn gevoel maakt het dat voor een P een stuk overzichtelijker. Maar goed, dat kan een gevoel zijn.
Ik heb in ieder geval wel het gevoel dat ik bij intensieve battles het overzicht snel verlies en vervolgens vet mis klik met alle gevolgen van dien.
Heeft iemand trouwens nog goeie tips om je oog-hand coördinatie op te schroeven? Desnoods met kleine oefen programmaatjes oid? Ik merk dat ik vaak lang doe over bijvoorbeeld goed plaatsen van buildings, units snel een pathing mee geven en kleine groepjes units selecteren om bijvoorbeeld een split te doen.
Ik heb in ieder geval wel het gevoel dat ik bij intensieve battles het overzicht snel verlies en vervolgens vet mis klik met alle gevolgen van dien.
Heeft iemand trouwens nog goeie tips om je oog-hand coördinatie op te schroeven? Desnoods met kleine oefen programmaatjes oid? Ik merk dat ik vaak lang doe over bijvoorbeeld goed plaatsen van buildings, units snel een pathing mee geven en kleine groepjes units selecteren om bijvoorbeeld een split te doen.
LiquidSnute heeft een klein programmatje hiervoor gemaakt :
http://www.teamliquid.net...ame-sc2-precision-trainer
http://www.teamliquid.net...ame-sc2-precision-trainer
Giater een potje gedaan, na 38 weken. Maar het was heel overwhelming zeg maar, speel de laatste tijd veel lol, maar opeens moest ik op 700 dingen tegelijk letten in SC dat is wel weer even wenne, verloren maar wel naar mn zin gehad
Blizzard is lekker bezig vandaag: Al 4 potjes verloren vanwege "Waiting for server". En als het gebeurd kan ik nog gewoon zelfs battle.net website bereiken.
Het is wel raak de laatste tijd ja. Ik kreeg een weekje geleden zelfs een mailtje "van Blizzard" dat mijn account gehackt zou zijn en of ik even mijn gegevens even wilde invullen. 
Waarom zou je DDOS aanvallen op Blizzard willen uitvoeren, überhaupt?

Waarom zou je DDOS aanvallen op Blizzard willen uitvoeren, überhaupt?

Afgelopen zaterdag was er een item op Radio 2, Spijkers met Koppen over de film/docu State of Play die tijdens het Cinemasia filmfestival te zien was.
Iemand deze film nog gezien of het item gehoord?
De Belgische documentaire maker van de docu was op gesprek met Spijkerman:
Radio 2
Ik vond dat de documentalist hier niet echt uit de verf kwam en het spel al helemaal niet. Beetje een gemiste kans om E-Sport op de kaart te zetten in Nederland, imho.
Radio 2
Ik vond dat de documentalist hier niet echt uit de verf kwam en het spel al helemaal niet. Beetje een gemiste kans om E-Sport op de kaart te zetten in Nederland, imho.
Nee, helemaal niets van meegrekegen. Even naar preview gekeken maar ziet er wel interessant uit!
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Het was niet het beste interview nee. De interviewers moesten het uit hem trekken, dat is geforceerd en dan loopt het niet lekker en omdat het niet lekker loopt komt er nog minder spontaan uit de interviewee. Denk persoonlijk dat Frank. dan wel wat beter is voor zo'n interview. Die heeft dat vaker gedaan en daar hoeft vrij weinig uit gesleurd te worden, maar goed das mijn persoonlijk mening (die mogelijk beinvloed isElCondor schreef op woensdag 09 april 2014 @ 14:21:
Afgelopen zaterdag was er een item op Radio 2, Spijkers met Koppen over de film/docu State of Play die tijdens het Cinemasia filmfestival te zien was.
Radio 2
Ik mis hem even, wie is Frank? 
Overigens is Grubby wel eens bij DWDD geweest, vond ik ook geen succes.
Ik denk dat het best moeilijk is ook om uit te leggen wat het spel nu zo interesant maakt. Ik probeer het nog wel eens bij vrienden om me heen die zich afvragen waarom ik er zo veel tijd in steek, maar er is toch een hoop onbegrip. Zeker ook wanneer ze zelf beginnen en dat dan blijkt dat het niet echt een casual game is, die je zo even 20 mintuutje voor je plezier of de ontspanning speelt.
Wat mij trouwens op viel in het interview was dat de maker van de docu zo negatief deed over SC2. Dat het heel anders was en dat vooral het Koreaanse publiek er niets meer mee kan. Het was een ramp, zei hij volgens mij op een gegeven moment. De docu spitst zich trouwens ook vooral op het SC1 tijdperk, he ik begrepen. Wat is dan precies die omslag geweest tussen SC2 en SC1? Ik heb beide gespeeld en beide vind ik goed overeen komen. Sterker nog, ik ben van mening dat SC2 veel meer doet om E-Sports in de VS en Europa onder de aandacht te brengen dan SC1 ooit deed, maar goed, daar kan ik me in vergissen.
Overigens is Grubby wel eens bij DWDD geweest, vond ik ook geen succes.
Ik denk dat het best moeilijk is ook om uit te leggen wat het spel nu zo interesant maakt. Ik probeer het nog wel eens bij vrienden om me heen die zich afvragen waarom ik er zo veel tijd in steek, maar er is toch een hoop onbegrip. Zeker ook wanneer ze zelf beginnen en dat dan blijkt dat het niet echt een casual game is, die je zo even 20 mintuutje voor je plezier of de ontspanning speelt.
Wat mij trouwens op viel in het interview was dat de maker van de docu zo negatief deed over SC2. Dat het heel anders was en dat vooral het Koreaanse publiek er niets meer mee kan. Het was een ramp, zei hij volgens mij op een gegeven moment. De docu spitst zich trouwens ook vooral op het SC1 tijdperk, he ik begrepen. Wat is dan precies die omslag geweest tussen SC2 en SC1? Ik heb beide gespeeld en beide vind ik goed overeen komen. Sterker nog, ik ben van mening dat SC2 veel meer doet om E-Sports in de VS en Europa onder de aandacht te brengen dan SC1 ooit deed, maar goed, daar kan ik me in vergissen.
Frank van Caspel. Tournament director van de Dutch StarCraft League. Is al eens bij Radio 1 geweest en DWDD.
De reden dat hij zo negatief doet over SC2 is, denk ik/puur speculatie, omdat SC1 veel meer om micro draaide en je over het algemeen veel meer moest doen om pro level te halen. Bij wijze van had je 200 apm nodig om je economie goed te laten draaien. Dat dit kwam omdat veel features zoals groepen van meer dan 16 units en het rallyen van units er niet inzaten daargelaten is het opzich wel een punt. Als pro moet je aan veel meer denken om het maximale er uit te halen tov SC2. Daarnaast schijnt het ook zo te zijn dat je bij SC1 veel meer voordeel had met high ground (iets met een grotere kans om te missen als je vanaf low naar high schoot oid). De skillceiling zou dus hoger liggen en dat zou dus kunnen vertalen in kijkplezier.
Moet bij gezegd worden dat ik nooit SC1 heb gespeeld en dat ik dit allemaal dus echt maar speculeer en er zelfs feitelijk naast kan zitten
De reden dat hij zo negatief doet over SC2 is, denk ik/puur speculatie, omdat SC1 veel meer om micro draaide en je over het algemeen veel meer moest doen om pro level te halen. Bij wijze van had je 200 apm nodig om je economie goed te laten draaien. Dat dit kwam omdat veel features zoals groepen van meer dan 16 units en het rallyen van units er niet inzaten daargelaten is het opzich wel een punt. Als pro moet je aan veel meer denken om het maximale er uit te halen tov SC2. Daarnaast schijnt het ook zo te zijn dat je bij SC1 veel meer voordeel had met high ground (iets met een grotere kans om te missen als je vanaf low naar high schoot oid). De skillceiling zou dus hoger liggen en dat zou dus kunnen vertalen in kijkplezier.
Moet bij gezegd worden dat ik nooit SC1 heb gespeeld en dat ik dit allemaal dus echt maar speculeer en er zelfs feitelijk naast kan zitten
De focus in SC2 is anders komen te liggen. SC2 is makkelijker voor beginners door bv het mogelijk maken van groepen van gebouwen (rally punten had je al maar moest je individueel instellen). Op een of andere manier LIJKT micro nu ondergeschikt aan de macro. Een speler zoals SlayerSBoxer was befaamd om zijn micro maar was volgens kenners zeker niet de beste macro speler. Heb het idee dat je in huidige SC2 je met micro skills niet zomaar je "lack" in macro skills kan opvangen.
Ik snap de vergelijking met SC1 well maar ik heb het idee dat SC2 toegankelijker is voor breder publiek.
Ik snap de vergelijking met SC1 well maar ik heb het idee dat SC2 toegankelijker is voor breder publiek.
Interessante inzichten ja. Ik moet zeggen dat het me in SC2 ook beter af gaat dan in SC1. Waar ik bij SC1 altijd het onderspit delfde zelfs bij non-ladder spelen lukt het me bij SC2 beter het hoofd boven water te houden en kan ik ladderen tot hoog brons. Voor mij al een hele toer. Ik merk ook dat het me in SC2 beter lukt om mijn aandacht te verdelen tussen micro en macro. Er zijn zeker een aantal zaken in SC2 die hierin meehelpen, zoals inderdaad het groeperen van gebouwen, hotkeys en rally points.
Desalniettemin kan ik nog goed genieten van SC2 partijtjes als toeschouwer bij bijvoorbeeld de IEM of WSC.
Desalniettemin kan ik nog goed genieten van SC2 partijtjes als toeschouwer bij bijvoorbeeld de IEM of WSC.
Whoehoe, ja, ik denk dat ik daar bij hoor inderdaad... Hotkeys FTW!!!
Fantastisch hoe vaak de melding "waiting for server" in beeld komt en je daardoor een match verliest, goed bezig Blizzard....
om maar de rest van de negatieve punten niet te belichten
39
Bij gaat dat echt in vlagen. Meestal werkt het prima, en de laatste maand ofzo ook. Maar daarvoor had ik twee weken dat ik gewoon een derde tot de helft daardoor verloor. (En nop, mijn internet verbinding was nog prima in orde).Fietsbel schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:24:
Fantastisch hoe vaak de melding "waiting for server" in beeld komt en je daardoor een match verliest, goed bezig Blizzard....om maar de rest van de negatieve punten niet te belichten
Gister opeens geconfronteerd met een login queue. Het is blijkbaar heeeel erg druk of is Blizzard aan het bezuinigen op servers?
On another note: qualified in Silver, voor de eerste keer!
On another note: qualified in Silver, voor de eerste keer!
Oooooh, ik heb ook zin in een potje StarCraft!
Maar eens kijken of ik daar deze week nog tijd voor kan vinden xd
En je hebt ook gecontroleerd dat het daadwerkelijk aan blizzard ligt? Laatste tijd zijn er regelmatig problemen bij blizzard games welke veroorzaakt zouden worden door DDOS aanvallen (niet op blizzard gericht), waardoor spelers van ISP x die naar blizzard connecten via peering partner y veel problemen hebben, terwijl spelers van ISP z die connecten via peering partner w nergen last van hebben.Fietsbel schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:24:
Fantastisch hoe vaak de melding "waiting for server" in beeld komt en je daardoor een match verliest, goed bezig Blizzard....om maar de rest van de negatieve punten niet te belichten
Ik merk het zelfs ook regelmatig, Ik heb zelf al sinds ik me kan heugen geen DC meer gehad in blizzard games, en ik speel er aardig wat (WoW, Diablo 3, SC2 en HS), terwijl ik vooral in WoW en Diablo met regelmaat dezelfde spelers zie DCén (SC2 hoor ik hetzelfde over, maar speel ik zelf even weinig). Als je dan een pathping laat uitvoeren door deze spelers zie je de laatste week een boel packet loss bij bepaalde T3 peering providers, dus nog voor het verkeer bij het Blizz DC aankomt. Het is in zulke gevallen dan ook beter om even met je ISP te bellen dan op blizzard te klagen (wel vragen naar een 2de/3de lijns die pathping en peering begrijpt).
Ik had gister in de middag ook erg veel last met inloggen. Kwam er simpelweg niet in. Kon zelfs password niet veranderen. Was na een half uur opgelost uit het niets.
Laatste seizoenen word ik standaard in lagere league geplaatst dan waarin ik ge-eindigd was. Irritant
Laatste seizoenen word ik standaard in lagere league geplaatst dan waarin ik ge-eindigd was. Irritant
Verwijderd
Die hele anti-protoss hype (of protoss-op hype) is echt uit de hand aan het lopen in mijn beleving.
Nu weet ik als protoss speler al een tijdje dat je op ladder niet meer normaal kan winnen. Je wordt na het potje er vaak/bijna altijd wel op gewezen wat voor een 'protss fag' je wel niet bent. Daar kan ik nog wel mee leven, mensen moeten altijd iets te klaggen hebben immers. Al is het wèl jammer dat een winst nooit meer aan je 'skill' ligt.
Maar de laatste tijd vinden tegenstanders het blijkbaar ook steeds vaker nodig om je de huid vol te schelden nadat ze gewonnen hebben. Waar gaat dat over? Dan win je dus. en dan vind je het alsnóg nodig om iemand voor van alles en nog wat uit te maken. Er valt best wel iets te zeggen voor de balance hoor, daar niet van, maar sommige zijn compleet verzonken in het hele anti-protoss gebeuren.
Nu weet ik als protoss speler al een tijdje dat je op ladder niet meer normaal kan winnen. Je wordt na het potje er vaak/bijna altijd wel op gewezen wat voor een 'protss fag' je wel niet bent. Daar kan ik nog wel mee leven, mensen moeten altijd iets te klaggen hebben immers. Al is het wèl jammer dat een winst nooit meer aan je 'skill' ligt.
Maar de laatste tijd vinden tegenstanders het blijkbaar ook steeds vaker nodig om je de huid vol te schelden nadat ze gewonnen hebben. Waar gaat dat over? Dan win je dus. en dan vind je het alsnóg nodig om iemand voor van alles en nog wat uit te maken. Er valt best wel iets te zeggen voor de balance hoor, daar niet van, maar sommige zijn compleet verzonken in het hele anti-protoss gebeuren.
Ach als terran krijg ik ook genoeg opmerkingen hoor dat Terran OP is, ook van flink wat protoss spelers. Vooral als ze verliezen, maar gebeurd ook als ze winnen. En dat is zonder easywin race te spelen
Ik speel vooral Terran en ik vind vooral Zerg en Toss Op
Meh, zelfs tegen Terran leg ik het vaak genoeg af. Ik moet me maar eens gaan concentreren op het scouten. Merk dat ik nog te vaak verrast wordt...
ik heb het nu 2 of 3 keer geprobeerd om een potje pvp te spelen in sc2 en ik word giga gesloopt en sluit dat total ontmoedigd mijn game xD. ik ben in zulke games meestal lekker met de campaign bezig maar online nooit. laatste game in dit soort wat ik online heb gespeeld is c&c tiberian sun (14 jaar geleden xD)
moet zeggen dat ik het toen heel leuk vond maar dan speelde we vaak lange games , nu is alles rushe en gaat het mij te snel
wat ik ook heel leuk vond toen was dat je met een map editor zelf vette mappen kon maken
moet zeggen dat ik het toen heel leuk vond maar dan speelde we vaak lange games , nu is alles rushe en gaat het mij te snel
[ Voor 26% gewijzigd door Freakiebeakie op 01-05-2014 15:48 ]
YO! fucknuts! It's Probing time!
Ikzelf speel ook geen online matches omdat het me ook te snel gaat en het niveau voor mij te hoog is.Freakiebeakie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:45:
ik heb het nu 2 of 3 keer geprobeerd om een potje pvp te spelen in sc2 en ik word giga gesloopt en sluit dat total ontmoedigd mijn game xD. ik ben in zulke games meestal lekker met de campaign bezig maar online nooit. laatste game in dit soort wat ik online heb gespeeld is c&c tiberian sun (14 jaar geleden xD)
moet zeggen dat ik het toen heel leuk vond maar dan speelde we vaak lange games , nu is alles rushe en gaat het mij te snelwat ik ook heel leuk vond toen was dat je met een map editor zelf vette mappen kon maken
Wat ik wel veel speel online met vrienden zijn de arcade maps. Voornamelijk Tower Defence maps en dat maakt het online gamen met SC2 toch wel weer leuk.
Ze hebben vele soorten maps in de arcade en het mooie is dat het zelfs met de starters editie te spelen is. Dus volledig gratis!
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Ik ben er vooral ingekomen door veel custom games tegen de pc te spelen en wat guides op youtube op te zoeken, heeft me enorm veel geholpen om verder te komen in de game.Freakiebeakie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:45:
moet zeggen dat ik het toen heel leuk vond maar dan speelde we vaak lange games , nu is alles rushe en gaat het mij te snelwat ik ook heel leuk vond toen was dat je met een map editor zelf vette mappen kon maken
Dit was een erg goeie guide imo : YouTube: Terran Bronze to Masters HoTS
Ik sluit mij hier helemaal bij aan, vind al dat snelle gedoe ook niks. Met vrienden doe ik voor de lol tegen de pc (normal games) omdat je hierbij wat rustiger aan kunt doen.Wylana schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:29:
[...]
Ikzelf speel ook geen online matches omdat het me ook te snel gaat en het niveau voor mij te hoog is.
Wat ik wel veel speel online met vrienden zijn de arcade maps. Voornamelijk Tower Defence maps en dat maakt het online gamen met SC2 toch wel weer leuk.
Ze hebben vele soorten maps in de arcade en het mooie is dat het zelfs met de starters editie te spelen is. Dus volledig gratis!
Hebben jullie nog tips qua custom games? Op het moment doe ik af en toe nexus wars, maar variatie is natuurlijk welkom.
TMAXTINT
Verwijderd
Het instapniveau van SCII is ook gewoon te hoog. vind ik. In dat opzicht begrijp ik jullie wel. Als je nu als nieuwe/beginnende speler gaat beginnen met ranked spelen, dan moet je er gewoon op rekenen dat je 7 van de 10 potjes gaat verliezen de komende tijd. Dat is niet leuk.
Ik had dat in het begin ook. Ik heb een poos geleden echter best veel achter elkaar gespeeld in een korte tijd (omdat ik het leuk vond en de tijd had), en ben aan het niveau gewend geraakt. Het regelmatig kijken naar streams van pro's helpt veel. Dan gaat er een 'nieuwe' wereld open, en wordt SCII een leuke hobby. Ik zou nu geen unranked of custom games kunnen spelen, want dan mis ik de spanning van ranked spelen. Je moet er even doorheen bijten. Echter kan de game ook dan nog blijven frustreren hoor. Ik heb op dit moment een loose streak van -12 xD (diamond league).
Ik had dat in het begin ook. Ik heb een poos geleden echter best veel achter elkaar gespeeld in een korte tijd (omdat ik het leuk vond en de tijd had), en ben aan het niveau gewend geraakt. Het regelmatig kijken naar streams van pro's helpt veel. Dan gaat er een 'nieuwe' wereld open, en wordt SCII een leuke hobby. Ik zou nu geen unranked of custom games kunnen spelen, want dan mis ik de spanning van ranked spelen. Je moet er even doorheen bijten. Echter kan de game ook dan nog blijven frustreren hoor. Ik heb op dit moment een loose streak van -12 xD (diamond league).
http://wcs.battle.net/sc2/en
Stephano doet mee en is een soort van 'terug'. Hij heeft net van Nerchio gewonnen met 2-1.
Stephano doet mee en is een soort van 'terug'. Hij heeft net van Nerchio gewonnen met 2-1.
Waarom is de instap te hoog? Net als elke andere sporten is het niet makkelijk om naar de top te komen.Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:23:
Het instapniveau van SCII is ook gewoon te hoog. vind ik. In dat opzicht begrijp ik jullie wel. Als je nu als nieuwe/beginnende speler gaat beginnen met ranked spelen, dan moet je er gewoon op rekenen dat je 7 van de 10 potjes gaat verliezen de komende tijd. Dat is niet leuk.
Iedereen kan voetballen en of League of Legends spelen. En als je gescout word tada maar dat is vaak op talent.
Maar Tennis en of bijvoorbeeld volleybal is talent soms niet genoeg je wilt niet weten wat voor sport instituten daar aan vast zitten om daar door heen te moeten als bij de top wilt zijn.
En dan hebben we het nog niet eens over turnen en of andere sporten met belachelijke trainingen. Als je goed in iets wilt zijn moet je er regileus bij betrokken zijn anders haal je het niet.
Verwijderd
Wat je zegt klopt. In SC2 heb je haast net zo veel 'training' nodig als met andere sporten. En juist dat vind ik zo krom. We hebben het over een computerspelletje, niet over een Olympische discipline. Ik heb het dan ook niet over mensen die per se Master of Grandmaster willen worden, ik heb het over mensen die dit spel kopen in de hoop er een nieuwe gamehobby bij te krijgen. Die mensen zullen de eerste weken/maanden over het algemeen best teleurgesteld zijn, verwacht ik. En natuurlijk zullen de mensen die er meer tijd dan gemiddeld in steken zich er wel doorheen vechten. Echter mensen die `s avonds na het werk een potje of twee willen spelen zullen vaak teleurgesteld worden.
Laat iemand die nog nooit Starcraft (2) heeft gespeeld maar eens een weekje aan de game proeven. Dat gaat hoe dan ook tegenvallen. Ik ken geen game waarbij het begin zó lastig is als SC2. Dan heb ik het uitsluitend over ranked games, want daar gaat het immers om.
SC2 is natuurlijk al een tijdje niet meer wat het geweest is; de community is niet zo groot meer. En ik denk dat het relatief hoge (instap-)niveau er best wel iets mee te maken heeft. Het is geen toeval dat je ook in een redelijk inactief topic als deze mensen tegenkomt die vooral custom games en/of campaign spelen. Ik denk dat zij lang niet de enigen zijn.
Laat iemand die nog nooit Starcraft (2) heeft gespeeld maar eens een weekje aan de game proeven. Dat gaat hoe dan ook tegenvallen. Ik ken geen game waarbij het begin zó lastig is als SC2. Dan heb ik het uitsluitend over ranked games, want daar gaat het immers om.
SC2 is natuurlijk al een tijdje niet meer wat het geweest is; de community is niet zo groot meer. En ik denk dat het relatief hoge (instap-)niveau er best wel iets mee te maken heeft. Het is geen toeval dat je ook in een redelijk inactief topic als deze mensen tegenkomt die vooral custom games en/of campaign spelen. Ik denk dat zij lang niet de enigen zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 13:31 ]
Heb je dat niet met ieder spel, zeker spellen die competatief worden gespeeld?
[ Voor 43% gewijzigd door Chief op 15-05-2014 14:17 ]
Tsja, die competitiviteit in SC is best wel een issue. Ik denk dat het ook komt omdat de matchups die men in Ladder games voorgeschoteld krijgt niet altijd kloppen. Ik ben al jaren bezig om vanuit Bronze omhoog te ladderen naar Gold (zou voor mij al leuk zijn). Maar er zijn zo veel spelers die de ladder vervuilen omdat ze met smurf accounts een lekker denken te kunnen gaan trollen en spelers die in Bronze zitten vet kunnen inmaken.
Als je een sport competitief doet, dan kom je in het algemeen uit tegen spelers of teams die dezelfde ervaring hebben als jij. Dat werkt stimulerend. Echter in SC is het nog maar de vraag of je tegen gelijkwaardige spelers uitkomt. Het aandeel spelers dat ik tegen kom in Bronze en low Silver zonder spelhistorie maar wel met een APM en EPM van ver boven de 100 is echt groot. Je kunt mij niet wijsmaken dat dat spelers zijn die het spel 2 weken geleden zijn begonnen te spelen. De statistieken die je na eem game ziet geven vaak een heel duidelijk beeld van of iemand al wel of geen ervaring heeft.
Overigens is het mij ook wel een paar keer gebeurd dat ik tegen Gold of Diamond spelers uitkom die dan heel kort hebben geladderd naar Gold en vervolgens alleen maar verliezen. Dat lijkt dan weer op iemand die niet zelf speelt maar een maatje of betaalde kracht heeft laten ladderen en dan zelf eens probeert.
Als je een sport competitief doet, dan kom je in het algemeen uit tegen spelers of teams die dezelfde ervaring hebben als jij. Dat werkt stimulerend. Echter in SC is het nog maar de vraag of je tegen gelijkwaardige spelers uitkomt. Het aandeel spelers dat ik tegen kom in Bronze en low Silver zonder spelhistorie maar wel met een APM en EPM van ver boven de 100 is echt groot. Je kunt mij niet wijsmaken dat dat spelers zijn die het spel 2 weken geleden zijn begonnen te spelen. De statistieken die je na eem game ziet geven vaak een heel duidelijk beeld van of iemand al wel of geen ervaring heeft.
Overigens is het mij ook wel een paar keer gebeurd dat ik tegen Gold of Diamond spelers uitkom die dan heel kort hebben geladderd naar Gold en vervolgens alleen maar verliezen. Dat lijkt dan weer op iemand die niet zelf speelt maar een maatje of betaalde kracht heeft laten ladderen en dan zelf eens probeert.

Ik denk dat geen enkel systeem ideaal is. Wat je nu ziet is dat het decay systeem niet altijd helpt. Master spelers die na een tijdje niet spelen weer in gold terecht komen enzo. De skill level verschillen binnen een niveau kunnen echt enorm verschillen.
Van alle games die competative worden gespeeld vind ik dat sc2 juist het laagste instap niveau heeft.
Je hebt een campain, challenges, beginner league, AI die je in custom games kan instellen welke build order ze moeten doen, allemaal om je op weg te helpen. Competative games zijn nu eenmaal moeilijk dat is wat het juist een uitdaging maakt en helpt betere spelers meer verschil te maken op het hoogste niveau.
In LOL, Dota, street fighter 4 is het instap niveau veel hoger IMO.
Je hebt een campain, challenges, beginner league, AI die je in custom games kan instellen welke build order ze moeten doen, allemaal om je op weg te helpen. Competative games zijn nu eenmaal moeilijk dat is wat het juist een uitdaging maakt en helpt betere spelers meer verschil te maken op het hoogste niveau.
In LOL, Dota, street fighter 4 is het instap niveau veel hoger IMO.
Verwijderd
Niet in die mate, nee.Chief-XL schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:43:
Heb je dat niet met ieder spel, zeker spellen die competatief worden gespeeld?
Het ranking systeem van SC2 bevat redelijk wat fouten en maakt het spel daardoor onnodig frustrerend voor spelers. Neem daarbij de smurf accounts (tegenwoordig helemaal hot) en extreme imbalance op lagere leagues maakt het totaal niet aantrekkelijk voor nieuwe spelers om er veel tijd in te stoppen. Best te begrijpen dat spelers afhaken of Arcade gaan spelen.
Het is IMHO zelfs een wonder dat er nog mensen de moeite willen nemen om het spel te leren. De expansion pack LOTV zal iets aan nieuwe spelers winnen maar dat zal ook een tijdelijke piek zijn waarna het snel zal dalen en overblijft voor een die-hard groepje van spelers. Daar maakt Blizzard het zelf ook naar en ze zijn er ook niet treurig om, ze hebben immers hun geld al binnen en het volgende project staat klaar.
Het is IMHO zelfs een wonder dat er nog mensen de moeite willen nemen om het spel te leren. De expansion pack LOTV zal iets aan nieuwe spelers winnen maar dat zal ook een tijdelijke piek zijn waarna het snel zal dalen en overblijft voor een die-hard groepje van spelers. Daar maakt Blizzard het zelf ook naar en ze zijn er ook niet treurig om, ze hebben immers hun geld al binnen en het volgende project staat klaar.
[ Voor 37% gewijzigd door Fietsbel op 16-05-2014 15:58 ]
39
Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963
Que?Fietsbel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:24:
extreme imbalance op lagere leagues
Net grappig potje gehad, voor mij iig
. Weleens eerder tegen zerg gedaan, maar nog nooit zo succesvol.
Ik was mech, hij zo ongeveer puur roaches (en nop, dat werkte niet. Als je er goede timing mee hit kan het heel effectief zijn, maar dat deed hij niet). Maar ik heb het ook weleens tegen een swarmhost tegenstander gedaan (nog nooit zo effectief echter).
Ik had een zooi vikings, eerste wave stuk of 6, daarna nog een keer met 15. Ook al had hij geen air targets, het is handig als hij mutalisk switch doet, aangezien mijn endgame battlecruisers is ook handig als support tegen corruptors en sowieso nuttig tegen vipers. Maar zerg hebben altijd air targets. Eerste 6 vikings hebben stuk of 10 overlords neergehaald en 4 vikings verloren aan queens. (Puur vanuit cost effectiveness twijfelachtig, maar hij is dan supply blocked terwijl die vikings voor mij niet heel hard nodig waren, en ook nog eens hoop scouting info). Tweede wave had al zijn overlords neergehaald
Ik was mech, hij zo ongeveer puur roaches (en nop, dat werkte niet. Als je er goede timing mee hit kan het heel effectief zijn, maar dat deed hij niet). Maar ik heb het ook weleens tegen een swarmhost tegenstander gedaan (nog nooit zo effectief echter).
Ik had een zooi vikings, eerste wave stuk of 6, daarna nog een keer met 15. Ook al had hij geen air targets, het is handig als hij mutalisk switch doet, aangezien mijn endgame battlecruisers is ook handig als support tegen corruptors en sowieso nuttig tegen vipers. Maar zerg hebben altijd air targets. Eerste 6 vikings hebben stuk of 10 overlords neergehaald en 4 vikings verloren aan queens. (Puur vanuit cost effectiveness twijfelachtig, maar hij is dan supply blocked terwijl die vikings voor mij niet heel hard nodig waren, en ook nog eens hoop scouting info). Tweede wave had al zijn overlords neergehaald
iemand hier die 2's met mij wilt doen? Ik ben niet niet zo heel goed (silver/gold) en zoek iemand met ongeveer hetzelfde niveau om samen te spelen
http://www.twitch.tv/evefleet | http://derpfestor.com
Niet zo heel goed. Whahaha, dan suck ik echt mateloos (nog altijd bronze/silver).
(als je wilt, voeg me dan maar toe. ElCondor#2972 is mijn B.Net ID)
Magoed.
Gister ook een vreemde custom game, een gewone Blizzard map, maar ze blijken hem te spelen op normal speed.
Het was een 3v3 maar mijn twee teamgenoten (random) gingen ook nog eens tergend traag te werk. Er kwam dus ook geen hulp toen mijn expo werd aangevallen. Die bleef denied worden en daarmee zakte mijn macro aardig in. Onvoldoende kunnen produceren tegen mass voids en zelfs toen mijn teamgenoten zelf aangevallen werden deden ze niets. Ik heb ze nog een klein beetje rugdekking kunnen geven, maar niet kunnen voorkomen dat ze helemaal weggevaagd werden. Hun APM stond uiteindelijk op iets van 10 of zo. Dit waren in ieder geval wel HEEEL erge n00bs, of luitjes die ondertussen in slaap waren gesukkeld. Bah...
(als je wilt, voeg me dan maar toe. ElCondor#2972 is mijn B.Net ID)
Magoed.
Gister ook een vreemde custom game, een gewone Blizzard map, maar ze blijken hem te spelen op normal speed.
Het was een 3v3 maar mijn twee teamgenoten (random) gingen ook nog eens tergend traag te werk. Er kwam dus ook geen hulp toen mijn expo werd aangevallen. Die bleef denied worden en daarmee zakte mijn macro aardig in. Onvoldoende kunnen produceren tegen mass voids en zelfs toen mijn teamgenoten zelf aangevallen werden deden ze niets. Ik heb ze nog een klein beetje rugdekking kunnen geven, maar niet kunnen voorkomen dat ze helemaal weggevaagd werden. Hun APM stond uiteindelijk op iets van 10 of zo. Dit waren in ieder geval wel HEEEL erge n00bs, of luitjes die ondertussen in slaap waren gesukkeld. Bah...
Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)
Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]
Bedelen om keys is niet de bedoeling.
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)
Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]
Bedelen om keys is niet de bedoeling.