Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Nu ben ik wat aan de sceptische kant, want mijn eerste vraag dan is of dat updates zijn, of gewoon betaalde DLC. Persoonlijk zit ik nu ook een beetje bij Starcraft bij gebrek aan andere RTS. Na zoveel jaar heb ik weinig problemen als er wat afwisseling zou komen met echt nieuwe gameplay..Frank schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:04:
Deze post gaat echt weinig toevoegen, maar ik wil 't ergens kwijt - excuses alvast!
Here's the deal: ik was op de StarCraft Community Summit eerder deze maand, waar we twee volle dagen met 't StarCraft-team contact hebben gehad om te spreken over alles van balance tot nieuwe features en van WCS tot grassroots e-sports. Ik mag over de inhoud niets zeggen (NDA), maar ik ben erg enthousiast over 1) Blizzard's motivatie om StarCraft écht een levend platform te laten zijn en blijven en 2) hun plannen om dat te bereiken. Er komen echt mooie dingen aan op alle fronten!
Wel is me ook duidelijk geworden dat ze héél veel goede ideeën op lijsten hebben staan, en dat ze simpelweg niet overal aan toe kunnen komen, en ook niet aan alles tegelijk. Maar prima: dat betekent, net als in de afgelopen jaren, regelmatig updates en verbeteringen.
Mijn #passion is weer helemaal aangewakkerd, heb zin om ook dit jaar weer de DSCL Open te organiseren! Was natuurlijk ook wel 'n beetje een feestje daar op die conferentie, allemaal helden ontmoet (Tastosis, David Kim, PiG, Temp0, WaxAngel, FearDragon, etc. etc.).
Sorry, over de inhoud mag ik niets zeggenSissors schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:00:
[...]
Nu ben ik wat aan de sceptische kant, want mijn eerste vraag dan is of dat updates zijn, of gewoon betaalde DLC. Persoonlijk zit ik nu ook een beetje bij Starcraft bij gebrek aan andere RTS. Na zoveel jaar heb ik weinig problemen als er wat afwisseling zou komen met echt nieuwe gameplay.
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
Voor de liefhebbers, AfreecaTV zend nu de ASL uit, een Starcraft: Broodwar toernooi!
Mooi om te zien, herleefd oude tijden, en ja FlasH doet ook mee
hwbot; wiLLius
Haha hoe weten ze nu wie van de 50 gelekt heeft ;-)
Trouwens op 2 augustus komt de DLC2 van Nova !
[ Voor 10% gewijzigd door wimpie007 op 28-07-2016 12:16 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
The second mission pack for Nova Covert Ops is now available!Goldman schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:25:
kan je copy pasta doen? Ivm firewall kan ik het niet lezen op kantoor
Players who have purchased Mission Pack 2 or the entire Mission Bundle now have access to the next three Nova Covert Ops missions.
Access the new missions by selecting Campaign > Nova Covert Ops.
For more information, please check out our blog.
Performance improvements have been made across many different parts of the StarCraft II user interface, including the Custom Games and Arcade map listings and Arcade browse.
Terrain Module
Transform Manipulators have made their way from the Cutscene Module to the Terrain Module:
You can now translate, scale, and rotate placed objects using manipulators.
You can now perform transforms in world space and local space.
There are new menu items in the Tools menu to select manipulator type and space.
New toolbar buttons have been added.
The Enable Drag to Move in Selection Mode option has been added to the Tools menu. If this is disabled, you will not be able to move objects while in selection mode.
Cutscene Module
Transforms can now be performed in local space using manipulators.
Command Profiles
Command profiles for hotkey configurations have been added to the Editor.
When you open the Editor for the first, you will be prompted to select a command profile for keybind configurations. There are two options:
Classic: settings unchanged from previous Editor versions. New features assigned to unused hotkeys only.
Modern: hotkeys have been changed to match common 3D applications.
Your current profile can be changed from File > Configure Controls.
Selection Details Overlay
A new Selection Details floating window has been added to the Terrain Module.
Along with the selection description already seen in the status bar, this window will also include a detailed breakdown of resource and supply totals for all selected units.
This window may be accessed from View > View Selection > Show Selection Details (Shift + K).
Fixed an issue where party invites would sometimes fail to appear if a player had just completed a game.
Fixed an issue where ping values were being truncated in the Options > Language and Region > Preferred Game Server dropdown menu.
General
Fixed an issue where an incorrect loading screen could be displayed when using the Play Again button for certain Campaign missions.
Fixed an issue where certain Zerg units were not displaying properly in the Zerg tech tree.
Fixed an issue where Mission Objectives were sometimes not displaying properly.
In the Help menu, 3D models are now displayed properly on certain Campaign missions.
Nova Covert Ops
Fixed various doodad issues on maps across all missions.
In The Escape, fixed an issue where enemy Ghosts would not properly engage with Nova when she is within their detection cones on certain difficulty levels.
In The Escape, the Delta Ghost has now consistent Armor with the other Ghosts.
In The Escape, fixed an issue where Burrow Flame Turrets had a detector symbol and were shown on the minimap.
Fixed an issue where Nova’s hero panel border could disappear.
In Sudden Strike, Defilers now have consistent Armor with other Zerg ground units.
Fixed a number of issues where Nova’s death could cause the Enemy Intelligence mission to end in failure.
In Enemy Intelligence, units guarding the final beacon now properly engage with Zerg units.
Fixed a number of display issues with the Siege Tank in the Enemy Intelligence tech tree menu.
Nova’s portrait now properly plays her talking animation in Enemy Intelligence.
Fixed a number of pathing issues in Enemy Intelligence.
Medics have been removed from in the final wave of Dominion enemies in Enemy Intelligence.
In Enemy Intelligence, a minimap icon now properly displays when Nova is defeated.
Wings of Liberty Campaign
The in-game Armory Upgrade tooltip is now consistent with The Vanadium Plating research description.
Fixed an issue where the new mission tag did not properly appear on the mission selection icon.
Heart of the Swarm Campaign
Fixed an issue where Kerrigan’s levels could be sometimes lost when using the Heart of the Swarm Master Archives.
Legacy of the Void Campaign
In The Host, Warp Gates, Warp Stargates, and Warp Robotics Facility in The Host now have properly reduced build times with the Warp Harmonization upgrade.
In The Host, the Adept now regenerates shield at a proper rate.
In Salvation, the Purifier Tempest now has a properly reduced build time with the Warp Harmonization upgrade.
General
Fixed an issue where explosion-based attacks of certain Terran units could leave unintended effects at the point of impact.
Fixed an issue where Zerg units spawned from Larva sometimes left a placeholder model.
Commanders
Abathur
Swarm Host Locusts now gain the Biomass buff properly when auto-spawned.
The Symbiote’s Shell is now properly displayed in the unit info panel when cast on the Brutalisk and Leviathan.
Kerrigan
The Malignant Creep attack speed multiplier upgrade now works properly for both players’ units.
Vorazun
Fixed an issue where using Time Stop and killing certain units would play a longer than intended death animation.
Maps
Fixed an issue on The Vermillion Problem where Zerg air units could fly unintentionally close to the ground.
Fixed a display issue with Arcade lobbies.
The Ladder tab on the Score Screen now properly updates if a player is promoted to Grandmaster.
Fixed an issue where text could extend outside of the Search field.
Emotes will now properly display when using multiple nested parenthesizes.
Fixed an issue where an Arcade game could be improperly loaded with Extension Mods.
A game paused by both a player and a referee simultaneously will now resume upon a single unpause.
Several model, texture, and animation issues have been fixed in Warcraft 3 mod.
Anoniem: 494618
Starcraft 2 bestaat tegenwoordig uit:
- WOL (standard)
- HotS (expansion)
- LOTV (expansion)
De twee expansions zijn echter stand-alone games. Alle drie geven toegang tot multiplayer als ik het goed begrepen heb. Dus, de vraag welke ik zou moeten kopen is volledig afhankelijk van welke campaign ik zou willen spelen?
Is de multiplayer ervaring hetzelfde voor iedere game?
Om eerst de game uit te proberen (verder dan de trial), welke raden jullie aan te kopen?
Hangt er vanaf wat je voorkeur heeft, singleplayer of multiplayer.Anoniem: 494618 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:01:
Ik ben sterk aan het overwegen om Starcraft 2 te kopen, maar ik ben nog niet van plan de hele trilogie te kopen. Het volgende vroeg ik me af:
- WOL (standard)
- HotS (expansion)
- LOTV (expansion)
De twee expansions zijn echter stand-alone games. Alle drie geven toegang tot multiplayer als ik het goed begrepen heb. Dus, de vraag welke ik zou moeten kopen is volledig afhankelijk van welke campaign ik zou willen spelen?
Om eerst de game uit te proberen (verder dan de trial), welke raden jullie aan te kopen?
Als je graag alleen de multiplayer wil spelen, dan moet je eigenlijk Legacy of the Void hebben, dat is de laatste expansion (standalone), ook diegene die op toernooien gespeeld wordt en veruit de meeste spelers zitten daar. Met LotV heb je 100% van de multiplayer ervaring, WoL en HotS zijn daar niet voor nodig.
Als je vooral singleplayer wil, dan zou ik gewoon beginnen bij Wings of Liberty, die is goedkoper en de terran campaign is het begin van het verhaal, HotS en LotV gaan verder daarop. Wings of Liberty multiplayer zal ook nog wel werken, zullen wel veel minder spelers zijn, en het speelt heel anders dan LotV dus het heeft niet heel veel zin om dat te oefenen. Maar je zal vast nog leuke potjes kunnen spelen hoor en kijken of Starcraft 2 ladder iets voor je is.
De multiplayer ervaring is dus niet hetzelfde, WoL en HotS hebben minder units en missen andere behoorlijke veranderingen die zijn doorgevoerd in LotV. (je start met veel meer workers in LotV)
Wil je allebei koop dan gewoon de triologie
[ Voor 4% gewijzigd door Goron op 02-08-2016 18:49 ]
Anoniem: 503428
Heb alleen de eerste missie gedaan en was zeker leuk ja. Wel leuke missie!Anoniem: 503428 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:01:
De DLC gisteren uitgespeeld, het was vermakelijk. Niet het niveau van de grote campaigns, maar blijft zeker leuk om te spelen.
Alleen had ik een soort van bug?
Er was al een Starport aanwezig maar kon geen nieuwe banshees maken en ook geen nieuwe goliaths
DLC, denk aan meer commanders, voicepacks etcSissors schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:00:
[...]
Nu ben ik wat aan de sceptische kant, want mijn eerste vraag dan is of dat updates zijn, of gewoon betaalde DLC. Persoonlijk zit ik nu ook een beetje bij Starcraft bij gebrek aan andere RTS. Na zoveel jaar heb ik weinig problemen als er wat afwisseling zou komen met echt nieuwe gameplay.
39
Heb er weer zin in, morgenavond heb ik tijd, dan gaan we maar is aan de slag.
Dat hoort zo.wimpie007 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:03:
[...]
Heb alleen de eerste missie gedaan en was zeker leuk ja. Wel leuke missie!
Alleen had ik een soort van bug?
Er was al een Starport aanwezig maar kon geen nieuwe banshees maken en ook geen nieuwe goliaths
Nadeel wat ik zie is dat het (imo) toch wat gestressder wordt als je dicht bij promotie zit ipv dat het je weinig uitmaakt. Eerst was ik er voorstander van, nu ben ik meer beetje 'mweh', wat maakt het.Chief-XL schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 07:29:
Wat vinden jullie van de nieuwe ladder update? Persoonlijk vind ik het verademend dat de MMR zichtbaar is en je dus kan zien hoever je van een demotie/promotie zit. Persoonlijk hadden ze dan ook weer niet een aparte ladder voor iedere divisie in het leven hoeven te roepen en gewoon alle tiers van 1 league op 1 hoop.
Leuke melkkoe dan voor Blizzard, en begrijp dat ze hun geld er ook aan moeten verdienen, maar uiteindelijk lever dat enkel wat extra replay value op voor degene die veel coop spelen.Fietsbel schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:04:
[...]
DLC, denk aan meer commanders, voicepacks etc
Je kunt op de site van starcraft de starter edition gratis proberen. Soort van grote demo.Anoniem: 494618 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 18:01:
Ik ben sterk aan het overwegen om Starcraft 2 te kopen, maar ik ben nog niet van plan de hele trilogie te kopen. Het volgende vroeg ik me af:
- WOL (standard)
- HotS (expansion)
- LOTV (expansion)
Ter land, ter zee en in de kroeg
Grapjas, Patch 3.5.1 is net uit:
Fixed an issue that prevented Goliaths and Banshees from being created in the “Trouble in Paradise” mission in the Nova Covert Ops Campaign.
Haha ok my bad. Naja, maakte de missie wat uitdagender. Iemand die ik kan toevoegen om af en toe wat COOP te doen? De random party functie is leuk, maar het niveau is heel erg verschillend.wimpie007 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 01:12:
[...]
Grapjas, Patch 3.5.1 is net uit:
Fixed an issue that prevented Goliaths and Banshees from being created in the “Trouble in Paradise” mission in the Nova Covert Ops Campaign.
Nou ik ben mn belofte nagekomen, ongeveer 70-80 potjes 1v1 gespeeld van t weekend. zit nu in plat 2, wel enorm wennen nog met alle nieuwe units/builds.garriej schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:26:
Na een hele tijd niet gespeeld te hebben. en starcraft alijd één van die games is geweest die ik heel veel heb gespeeld begint het weer te kriebelen.. Toch maar is de nieuwe uitbreiding kijken, heb al wat streams teruggekeken, eigenlijk alleen maar king of the hill van totalbiscuit, wat een leuk toernooi
Heb er weer zin in, morgenavond heb ik tijd, dan gaan we maar is aan de slag.
pvp heb ik 50% winrate
pvz heb ik 70% winrate
pvt heb ik 23% winrate.
Ik heb nogal wat moeite met terran
Kijk niet meer zovaak matches. Maar toch het noemen waard.
Ga geen namen noemen en moet de laaste 2 vids/streams nog zien.
Day9 heeft ondertussen ook nog een Starcraft BW vid gemaakt.
Die dingen waren hun geld al wel waard geweest. Hij had een mass queens + ultras combi (vandaar dat ik redelijk me afvroeg aan het begin waarom hij in hemelsnaam massaal queens aan het produceren was), en die heeft niet heel veel last van widow mines. Maar als je maar vaak genoeg eroverheen gaat zonder detectie als je nog 5 ultras en 8 queens ofzo hebt worden dat er langzaamaan toch minder
Dat was een basetrade die ik begonnen was (had best een hoop banshees, die samen met hellbats mochten zijn basis aanvallen terwijl mijn tanks en thors mochten verdedigen, achteraf hadden die beter in een choke kunnen verdedigen, maar achteraf is het altijd makkelijker
Brackets staan hier
Stream is hier (nu met uThermal vs. Serral)
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
http://us.battle.net/sc2/...-design-changes-8-14-2016
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Vette DLC: Alarak
YouTube: New Co-op Commander Preview: Alarak
[ Voor 51% gewijzigd door wimpie007 op 16-08-2016 19:32 ]
Tal'darim rules! Zie je hoe wijs als je dat Mothership in kan warpen! Wauw!
Oh zo je had liever zoals Karax gehad zeg maar? Wel de units en abilities maar niet een mannetje in het veldGoldman schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:55:
Ik vind het alleen 'jammer' dat je die kerel ook krijgt. Ik ben niet zo van de hero-unit types.
Ik ben zelf fan van Artans, gewoon reguliere build.wimpie007 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:58:
[...]
Oh zo je had liever zoals Karax gehad zeg maar? Wel de units en abilities maar niet een mannetje in het veld
Als je een hero hebt, dan ben je altijd verplicht deze te gebruiken. Laat ik ook voorop stellen, dat ik niet per se een slecht iets vind.
Gropah schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 23:52:
Het lijkt er op dat ze de MP wat overhoop gaan gooien
http://us.battle.net/sc2/...-design-changes-8-14-2016
De brackets voor maandag staan hier, en hier staat alle info over het toernooi. Gaan er GoTters meespelen?
Natuurlijk zijn uThermal en Harstem van de partij, en verder ook Reynor (14-jarig Italiaans talentje), Lillekanin (onorthodoxe Deense Terran) en bijvoorbeeld Socke (veteraan van RTS-games, speciaal voor de DSCL weer eens bij StarCraft
Zie hier voor alle info over de qualifier, en hoe je in te schrijven. Zoveel mensen doen er niet mee, dus iedereen maakt een goede kans
Onze online groepen gaan trouwens gecast worden door BaseTradeTV en Wardi.tv (!) op 19, 20, 25 en 26 oktober, en de finale is natuurlijk live te bekijken (waarschijnlijk in Alphen aan den Rijn) op 3 december.
De eerste niet-Koreaan sinds 2000 die een Koreaans toernooi weet te winnen!
[ Voor 9% gewijzigd door Castor385 op 03-10-2016 15:28 ]
Study everything, You'll find something you can use
[ Voor 53% gewijzigd door .Frank op 05-10-2016 12:09 ]
http://us.battle.net/arcade/en/blog/20324205
Indiegogo: https://www.indiegogo.com/projects/the-starcrafts-mod--3#/
TeamLiquid: http://www.teamliquid.net...afts-mod-release-11-10-16
Reddit: https://www.reddit.com/r/...ts_mod_opening_cinematic/
kespa is eruit... Jammer geen proleague meer en 5 teams weg. Ben benieuwd wat de toekomst ons brengt maar het is wel een teken aan de wand. Ook de lage viewersaantallen op twitch helpen niet mee natuurlijk.
Ach met een miljoen spelers per maand valt het allemaal wel mee. Het is gewoon niet zo'n grote e-sport game als de rest. Dat kan nou eenmaal.PolderPloer! schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:17:
en toen was sc2 dood![]()
kespa is eruit... Jammer geen proleague meer en 5 teams weg. Ben benieuwd wat de toekomst ons brengt maar het is wel een teken aan de wand. Ook de lage viewersaantallen op twitch helpen niet mee natuurlijk.
Al is het lastig, omdat het voorral een single player game is en de meeste mensen liever spelen als team en willen ragen. En de ander de schuld willen geven van hun eigen fouten.
In Starcraft kan dat niet, althans als je maar niet 2v2 enz speelt. Ook daar is de team maat altijd de schuldige xd
Ik ben het met je eens, maar om nu te zeggen oh de game is dood etc etc. Ik ben zelfs net weer begonnen na 4 jaar afwezigheid (200 Weken), met de Storyline van HoTS en daarna LOTV ( Ik had de CE's wel gekocht maar nooit gespeeldFrankoNL schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:41:
[...]
Ach met een miljoen spelers per maand valt het allemaal wel mee. Het is gewoon niet zo'n grote e-sport game als de rest. Dat kan nou eenmaal.
Ik zal ook vast wel weer gaan ladderen maar de prestatie drang die er toen was (Ik wilde zo hoog mogelijk komen) is er echt totaal niet meer.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Precies hetzelfde hier. Jaartje geleden gestopt als low Master Zerg. Daar komt nog eens bij dat ik momenteel gewoon teveel games te spelen heb en te weinig tijd heb ze allemaal te spelen. Wil je in SC2 in de hogere leagues uitkomen dan moet je gewoon veel spelen.ShadowBumble schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:06:
[...]
Ik ben het met je eens, maar om nu te zeggen oh de game is dood etc etc. Ik ben zelfs net weer begonnen na 4 jaar afwezigheid (200 Weken), met de Storyline van HoTS en daarna LOTV ( Ik had de CE's wel gekocht maar nooit gespeeld).
Ik zal ook vast wel weer gaan ladderen maar de prestatie drang die er toen was (Ik wilde zo hoog mogelijk komen) is er echt totaal niet meer.
40/50 games per week is dan wel het minimum.
Misschien dat ik de campaign nog eens aanslinger, wel een goed idee!
Waar ik me wel zorgen over maak is dat we nog wat te weinig casters voor de officiële Nederlandstalige uitzending van BlizzCon hebben. Die produceren we deze en volgende week vanuit Houten, en we zoeken nog wat mensen die kunnen aanschuiven op de bank. Iemand hier interesse, of ken je iemand die dit wel zou kunnen?
Overigens is dood een groot woord, maar al lang zat er natuurlijk een duidelijk dalende lijn in SC2 kijkersaantallen bijvoorbeeld. En om eerlijk te zijn, het wordt wel een beetje eentonig al die tijd dat het er al is. Aan de andere kant ben ik ook nog nooit naar toss geswitched zoals soms mijn plan is, dus misschien is dat ook wel mijn eigen schuld
Dat lijkt me sterk Blizzard heeft altijd beweerd dat er geen MMO meer komt op bestaande franchise.Natuurlijk wil dat ook niet zeggen dat ze het niet doen maar daar zullen ze mij in ieder geval wel mee verbazen.Sissors schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 23:24:
Dat is dus een SC MMO.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Jaja - aanstaande zaterdag gaan we weer los in Utrecht!
Zonder gekheid: 't lijkt me leuk om wat GoTters te verwelkomen, en als je vroeg komt krijg je nog 'n StarCraft t-shirt op de koop toe. Ik loop rond met 'VanCaspel' op m'n shirt, en sta altijd open voor 'n praatje met medetweakers.
Alle info staat op Dutchrank.nl/BarCraft, en je kan hier hier aanmelden op Facebook.
https://blizzcon.com/en-us/esports/sc2
[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 03-11-2016 15:26 ]
39
- Brackets op Liquipedia
- Player profiles op TeamLiquid.net
- Signature series - gave introductiefilmpjes van de spelers door Blizzard op YouTube.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Overigens erg jammer dat Polt het leger in moest voordat Blizzcon begon
Je bent gelukkig niet de enige; ik speel het ook nog steeds vrijwel dagelijks (alleen team games).wimpie007 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:54:
Ik speel nog steeds dagelijk. Merkt wel dat dit topic beetje dood is ;-)
2vs2 3vs3 en 4vs4?Voluptas85 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:43:
[...]
Je bent gelukkig niet de enige; ik speel het ook nog steeds vrijwel dagelijks (alleen team games).
Ben je goed? ;-) ben zelf Gold 3 sta nu 1 en bijna gold 2 in 1vs1
Speel iedere dag samen met een SC maatje 2vs2 of 4vs4.
Tijdje 2 teammates gehad die beide diamond waren, dat is toch wel lekker haha

En bovenop dit alles is de DSCL Open net weer aangekondigd!
De eerste qualifier is op 11 september, en daarna zijn er nog vier op 20 en 25 september, en 4 en 9 oktober. Alle informatie vinden én je inschrijven kan hier.
Wat vet is trouwens is dat de eerste vier qualifiers dubbelen als qualifiers voor de World Electronic Sports Games. De vier beste deelnemers uit de Benelux kwalificeren zich voor het WESG Benelux toernooi op Firstlook Festival. Dubbel prijs dus! Alle info daarover staat hier.
Andersom tellen de dedicated WESG Benelux qualifiers die door Esportswall worden georganiseerd ook weer mee voor de DSCL Open, alle info daarover staat hier. Deze qualifiers zijn op 2 en 16 september, de eerste dus al komende zaterdag.
En heb ik mijn mede-tweakers 'n beetje enthousiast gemaakt? Super leuk als jullie meedoen!
- Aanstaande zaterdag om 19h al is de eerste qualifier voor WESG Benelux. WESG is echt 'n sick toernooi met bijna $500.000 aan prijzengeld voor alleen al StarCraft. Zelfs de Benelux-qualifier (die op Firstlook gespeeld wordt) heeft al $1.000 aan prijzenpot. Iedereen uit de Benelux kan zich inschrijven voor de online qualifiers voor Firstlook, die van zaterdag staat hier op Esports Wall. Deze qualifier telt ook mee voor de DSCL Open Local Track! Voor meer info zie deze pagina over manieren om je te kwalificeren.
- De finale van de DSCL Open gaat plaatsvinden op 9 december dit jaar - save the date! Voor het eerst zitten we met dit evenement in een dedicated e-sports gelegenheid: bij de E-sports Game Arena die binnenkort opent in Alphen aan den Rijn.
Anoniem: 373674
Nieuwe co-op commander Dehaka is afgelopen woensdag live gegaan. Daarbij ook nog een nieuwe map en een heleboel tweaks bij andere commanders.
Speel nu, als ik starcraft speel, eigenlijk alleen nog maar de co-op mode. Vind dat ze hier echt iets goeds mee hebben neergezet. De essentie van starcraft is goed bewaard gebleven en de kracht van de afzonderlijke commanders met bijbehorende speelstijl maakt het echt uniek t.o.v. de normale multiplayer game. Verder is het in co-op makkelijker om gametime/real time af te stemmen want het zijn allemaal missies met een max time en een speed versie als je weet hoe het werkt.
Ga vanavond Dehaka kopen en dan lekker naar lvl 15 levelen. Daarna zal die wel helemaal sick sterk zijn solo want heb 86 mastery punten klaar staan voor max commanders
Erg OP tho
Ja nog even doorbuffelen naar level 90 he, dan kan je soort van prestige doen
Las ook zoiets.. allemaal cosmetische "zooi" denk dat het soort van badges zijn zoals je ook hebt in d3... beetje bezigheidstherapie als je het mij vraagt. Speel die co-op niet om 90 te halen en dan te stoppen... haha het wordt met die hoge mastery levels vaak alleen nog maar leuker.wimpie007 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:13:
Dehaka is wijs!
Erg OP tho
Ja nog even doorbuffelen naar level 90 he, dan kan je soort van prestige doen
Gisteren paar snelle potjes void trashing gedaan en in alle games had ik een dehaka als partner
Heb nog wel een ticket aangemaakt omdat het lijkt dat er iets fout is gegaan in de patch met de energy regeneration van zagara.. had paar keer geen energy en dat kwam voorheen echt nooit voor. Zag ook niets staan over een nerf in de patch notes.. dus beetje vreemd.
Trouwens als je snelle exp wilt hebben voor het levelen van nieuwe commanders en/of mastery punten dan is de missie void trashing echt wel aan te raden. Kan op hard of brutal en dan is het rond 11-13 min (echte tijd) gedaan. Met randoms zet ik het altijd op hard omdat de kans dat je dan verliest echt 0 is.. op brutal kan het fout gaan of gewoon soms irritant zijn.. dus dan maar 10k exp minder.
1 ding is zeker...vanvond zit ik lekker te void trashen met dehaka
Waar ze nostalgisch over hun Starcraft BW/II en Carriere hadden. duurt maar 2 uurtjes en staat deze week ook op Youtube.
Verwacht niet dat Idra terug in de scene komt, maar misschien een Casting Gig hoef je mogelijk niet uit te sluiten als hij er tijd voor heeft.
Inmiddels hebben zich ook al 20 mensen aangemeld voor de eerste DSCL Open qualifier van maandag. Iemand hier zin om mee te spelen? Spelers van alle niveaus zijn welkom, inschrijven kan hier.
Eerste indruk is echt wel positief. Het is een erg actieve speelstijl waarbij je ook veel mogelijkheden hebt wat betreft het bouwen van je leger. Ook zijn er best wat tactische zaken mogelijk binnen de units zodat je meer synergie hebt met andere commanders.
Bijvoorbeeld die grote tyranusors zijn eigenlijk altijd een verspilling van gas, maar bijvoorbeeld in combi met een Bio Raynor werkt echt super. Dsp van raynor is heel hoog, maar erg squishy. Paar van die beesten geven het hele leger een dikke armor buff.
Paar dingen van dehaka vind ik wel erg sterk. Vooral het feit dat je devour vrijwel direct van cd hebt na het opeten van een mob met lage hp is beetje OP. Verder het feit dat die echt alles (protoss motherships, leviathans, etc.) kan opeten mag van mij ook best wat teruggeschroefd worden. Verwacht wel een paar nerfs, maar als je bijvoorbeeld naar een Kerrigan kijkt, is zij imo vrijwel net zo sterk als dehaka en dat meteen na de start. Verschil is wel dat het leger van haar imo een beetje beperkt is en dat van Dehaka is erg compleet.
Blijf hem de komende tijd spelen en af en toen wat afwisselen met een Vora, Raynor en Zagara
Weet iemand trouwens of de speelstijl van Nova beetje op dat van Dehaka lijkt? Zit eraan te denk om haar ook te kopen.
Inschrijven kan trouwens nog (hiero), en voor meekijken vanavond is iedereen welkom. Ik kan trouwens nog wel 'n commentator gebruiken, als 't je leuk lijkt om mee te lullen over de games (via Skype of Discord) let me know (beste op contact@dutchstarcraftleague.nl).
Zijn hier mensen die de DSCL 'n beetje volgen of die meespelen? Zo niet zal ik hier verder geen updates posten.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 09-11-2017 18:33 ]
Hierin is o.a. te lezen:
Blizzard schrijft dat de singeplayercampagne van Wings of Liberty gratis speelbaar zal zijn. Hetzelfde geldt voor de multiplayer, waarin spelers zonder betaling bovendien toegang hebben tot de uitbreidingen Heart of the Swarm en Legacy of the Void. Voor de singleplayer-gedeeltes van deze uitbreidingen en Nova Covert Ops moet nog wel betaald worden. Dat kan individueel of in een bundel.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
En heb je de eerste reactie daaruit gelezen?Railgunner schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:54:
Enkel de singleplayer van WoL is gratis, zie ook dit nieuwsbericht: nieuws: Blizzard maakt StarCraft II vanaf 14 november gratis speelbaar
Zie ook: https://news.blizzard.com...ng-free-to-play-explained Berichtgeving van Tweakers.net is niet altijd even super.if you already own Wings of Liberty, you’ll receive the second installment in StarCraft II’s campaign, the zerg-focused Heart of the Swarm, for free.
Ik heb zelf namelijk HotS al wel weten te activeren.
EDIT:
Heb wat verder gelezen, daar staat dit:
Dus ik vrees dat ik niet op tijd was met de key, helaas.if you purchased Wings of Liberty prior to October 31, 2017, you’ll receive the second installment in StarCraft II’s campaign, the zerg-focused Heart of the Swarm, as a limited time offer from November 8 to December 8. Make sure to log in during that window to claim it!
[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 09-11-2017 19:15 ]
Heerlijk, die sneer naar games die "pay-to-win" zijn
Zelf afgelopen weekend sc2 weer opgestart. Mijn diablo patch doel (solo 110) is gehaald dus ga weer beetje afwisselen met sc2 Co-op. Leuke toevoeging trouwens dat al die commanders tot lvl 5 gratis te spelen zijn.
Heb op Kerrigan na alle standaard commanders op max en had dehaka vorige patch gekocht. De overige commanders kan ik nu mooi spelen om te kijken of de gameplay mij aanstaat. Fenix, Nova en mat/mira lijken mij allemaal ook leuke commaders om verder te onderzoeken.
Mochten er nog mensen co-op doen en samen willen spelen voeg mij dan maar toe AlbertoNLD#2137
Zit op lvl 95 mastery en speel meestal op hard/brutal, maar fun staat centraal
Je kan de hele dag meekijken op Twitch.tv/DSCLeague, maar veel leuker is natuurlijk om in persoon langs te komen. Alles vindt plaats in de Esports Game Arena in Alphen aan den Rijn, midden in de Randstad. Toegang is GRATIS, inclusief deelname aan 'n StarCraft: Remastered toernooi voor bezoekers en 'n StarCraft/DSCL pubquiz met goodie prijzen. Er zal ook een presentatie van de maker van Letabot zijn over StarCraft en AI, en tenslotte natuurlijk ook de afterparty met spelers en crew
Brackets en het schema staan op Liquipedia. Wie komt er kijken? Alle info staat op DSCL.nl/finals-event, inschrijven (niet vereist) kan op Facebook.

[ Voor 4% gewijzigd door .Frank op 07-12-2017 11:27 ]
Log in to StarCraft II after March 6 to receive a special UI Skin for each race. Additionally, log in between March 6 and April 3 to receive a Portrait and Decal.
Er zijn ook enkele free rewards voor StarCraft 1, Diablo 3 en andere Blizzard games, zie link: https://starcraft2.com/en-gb/sc20
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
NL speelt met de toppers Harstem,Optimus en Uthermal
https://www.intertoys.nl/...%28nieuw%29&utm_term=2987
Nou geen geweldig hoog niveau, maar ik ben blij
[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 16-08-2018 22:24 ]

Toch nog even 'n berichtje over de Dutch StarCraft League, voor de fans van competitief StarCraft die hier (hopelijk) nog lurken. Dit jaar organiseer ik 'n toernooi specifiek voor Nederlands(talig)e spelers: de DSCL Nationals. De kwalificaties daarvoor zijn in volle gang, en op DSCL.nl/ranking kan je al 'n beetje zien wie tegenwoordig de top van de Nederlandse StarCraft vormen.
Natuurlijk mag iedereen meespelen ongeacht niveau, en er komen nog 4 qualifiers aan. De eerste daarvan is a.s. woensdag en zal online gespeeld worden vanaf 19u. Inschrijven kan hier (uiteraard kosteloos). De laatste qualifier is overigens het StarCraft toernooi op Tweakers Gaming Live!
De finale van het toernooi is op 1 december in de Esports Game Arena in Alphen aan den Rijn, en toeschouwers zijn gratis welkom om mee te komen kijken. Echt super leuk als je komt, want heel veel publiek trekt StarCraft niet meer. De Nederlandse spelers zijn internationaal gezien echt heel sterk, zeker de moeite waard om te komen kijken.
We zijn dit jaar trouwens afhankelijk van crowdfunding voor de prijzenpot, dus als iemand hier de Nederlandse StarCraft community wil steunen kan dat door 'n bijdrage daaraan te leveren! Dat kan via Matcherino of direct via NL03 SNSB 0705 8249 69 t.n.v. Stichting E-sports Nederland (BIC: SNSBNL2A) (noem 'DSCL donation' in je beschrijving).
We organiseren ook weer 'n BarCraft om de finales van de wereldkampioenschappen op BlizzCon te kijken. Dat zal ook plaatsvinden in Alphen aan den Rijn, en alle info staat op DSCL.nl/barcraft.

A.s. zaterdag is de finale van de Dutch StarCraft League in de Esports Game Arena, en jullie zijn allemaal van harte uitgenodigd om te komen kijken. Afgelopen dinsdag hadden we nog 'n preshow op Twitch met wat oudgediende vrijwilligers, waaronder enkele Tweakers.
Als je komt kan je niet alleen StarCraft-matches met live commentaar verwachten, maar ook 'n side-tourney (SCII) met prijzen voor bezoekers (start om 12u), een pubquiz met prijzen, een presentatie door de maker van LetaBot over de toekomst van AI-research in StarCraft, en natuurlijk 'n toffe e-sportsatmosfeer
Toegang is GRATIS en meer informatie staat op DSCL.nl/nationals.
Mocht je niet kunnen komen is er natuurlijk altijd nog de livestream op Twitch.tv/DSCLeague, meekijken kan ook op afstand
Anoniem: 525104
Ik begrijp alleen niet hoe dat werkt met de xpacs? Deze lijken niet verplicht of wel? Ik heb de laatste niet namelijk, maar volgens mij kan ik wel gewoon online competitive spelen volgens bronnen? Of mis je dan gewoon stuff?
Daarbij is de eerste van de 3 campaigns inbegrepen. Voor de overige twee (Zerg & Protoss single player campaign) zul je iets moeten aanschaffen.
Multiplayer is geheel gratis
Co-op is gratis tot level 5 commanders
Sinds ruim 4 of 5 jaar heb ik gisteren weer eens wat ranked potjes gespeeld (2v2). Ik kwam een hele oude bekende tegen waar ik vroeger ook vaker teams mee vormde. We speelden onze 5(?) placement matches waarvan we er 2 verloren. Tot onze verbazing werden we in Masters 3 geplaatst. Nu speelden we vroeger toen we samen speelden ook wel op redelijk niveau, maar dit hadden we (zeker gezien het gebrek aan kwaliteit en niveau van de tegenstanders) niet verwacht.
Zou het kunnen dat het spel onze (5 jaar) oude MMR onthouden heeft en hierin heeft laten meewegen?
Ik zag wel dat de melding gemaakt werd bij de bekendmaking van onze rank dat we onze MMR omhoog moesten halen anders we zouden gaan zakken in ranking.
Ik kan me nog wel herinneren dat we vroeger vaak bij placement matches ze even snel verloren om ze laag geranked te kunnen beginnen om zo lekker winnend ons naar boven te werken.
Het was een genot om weer te spelen trouwens, wel wennen dat je met veel meer workers begint, en een hoop nieuwe units tegen komt die ik alleen van de streams/video's kent.
Maar oude taktieken werken nog wel enigsinds, dus als je voornamelijk met de "oude" units speelt kan je nog ver komen.
p.s. Vroeger waren er custom games waarin je je timing van bepaalde builds goed kon oefenen (timers die meeliepen e.d.) Bestaan ze nog? Want ik kon er geen fatsoenlijke terug vinden...
De meeste spellen hanteren een soft reset tussen seizoenen.Shmoozer schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:34:
Weet iemand (ongeveer) wat de logica is van het ranking systeem? Ik meen dat Blizzard het MMR systeem nooit echt heeft uitgelegd, maar ik was wel verbaasd over het volgende:
Sinds ruim 4 of 5 jaar heb ik gisteren weer eens wat ranked potjes gespeeld (2v2). Ik kwam een hele oude bekende tegen waar ik vroeger ook vaker teams mee vormde. We speelden onze 5(?) placement matches waarvan we er 2 verloren. Tot onze verbazing werden we in Masters 3 geplaatst. Nu speelden we vroeger toen we samen speelden ook wel op redelijk niveau, maar dit hadden we (zeker gezien het gebrek aan kwaliteit en niveau van de tegenstanders) niet verwacht.
Zou het kunnen dat het spel onze (5 jaar) oude MMR onthouden heeft en hierin heeft laten meewegen?
Ik zag wel dat de melding gemaakt werd bij de bekendmaking van onze rank dat we onze MMR omhoog moesten halen anders we zouden gaan zakken in ranking.
Ik kan me nog wel herinneren dat we vroeger vaak bij placement matches ze even snel verloren om ze laag geranked te kunnen beginnen om zo lekker winnend ons naar boven te werken.
Het was een genot om weer te spelen trouwens, wel wennen dat je met veel meer workers begint, en een hoop nieuwe units tegen komt die ik alleen van de streams/video's kent.
Maar oude taktieken werken nog wel enigsinds, dus als je voornamelijk met de "oude" units speelt kan je nog ver komen.
p.s. Vroeger waren er custom games waarin je je timing van bepaalde builds goed kon oefenen (timers die meeliepen e.d.) Bestaan ze nog? Want ik kon er geen fatsoenlijke terug vinden...
Oftewel jouw elo + (avg elo op de ladder of 1200)/ 2 = je nieuwe elo
dit wordt echter soms wel gecapt op een bepaalde divisie bijv. je kan bijv. nooit hoger dan platium starten, dan zal de top van plat het hoogste te krijgen elo zijn en moet je erna verder opwerken.
Als ik naar mijn situatie kijk, denk ik echter dat Blizzard alleen het laatst gespeelde seizoen corrigeert en daarna je niveau vast houd.
Voeg daarna wel aan toe dat tijdens je placements je onzekerheidsfactor omlaag wordt gezet. Dit betekend dat je grotere sprongen en dalen maakt dan ja erna zal doen. Hou bijv. rekening met win +50 en lose -50, waarna na placements dit 10-30 zal zijn.
Waar Early game tegenstander vaak voordeel heeft. Waar het vaak ook lijkt dat ik verlies, blijf ik soms hangen. En zodra de match in mijn voordeel gaat, kachelt mijn hele internet eruit!?
Duurt vaak 5 tot 10 min voor ik weer verbinding heb. Moet nog wel testen of mijn Laptop dan nog wel verbinding heeft.
Is dit een soort exploit? Heb met meerdere tegenstanders dit soort matches gehad.
Andere games etc heb ik geen verbindings issues.
https://twitter.com/iNcon.../1153103748308381696?s=20
Heftig zeg. Ik heb altijd van de beste man kunnen genieten. RIP
Kwam het gisteravond pas tegen, dat is een behoorlijke shock.Castor385 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:29:
Afgelopen zaterdag is Geoff ‘INcontroL’ Robinson onverwacht overleden.
https://twitter.com/iNcon.../1153103748308381696?s=20
Heftig zeg. Ik heb altijd van de beste man kunnen genieten. RIP
Blizzard, ESL en Dreamhack hebben de plannen voor de toekomst van SC2 esports aangekondigd.
WCS zal verdwijnen en in plaats daarvan komt een pro-circuit dat door ESL en Dreamhack wordt georganiseerd. Blizzard draagt financieel bij en mede daardoor zal de prijzenpot van het reeds aangekondigde IEM Katowice toernooi van ESL verhoogd worden van $250K naar $400K. Vanaf dit jaar zullen de "Global Finals" niet meer op Blizzcon worden gespeeld, maar op IEM Katowice in het voorjaar erna. Er zal nog wel SC2 op Blizzcon te zien zijn, maar de precieze vorm is onbekend. Wellicht een "nation wars" achtig toernooi, vergelijkbaar met de Overwatch World Cup. Alle partijen hebben een commitment gemaakt voor 3 jaar.
+ 3 jaar zekerheid over pro-SC2 en niet telkens maar afwachten wat het volgende jaar gaat brengen.
+ Grotere rol voor ESL en Dreamhack, beiden goede organisaties.
+ Meer toernooien (online / offline)
- Blizzard lijkt een stap terug te nemen. Mogelijk gevolgd door het compleet loslaten van de pro-scene over 3 jaar.
- Geen Global Finals meer op Blizzcon.
edit: bron
[ Voor 3% gewijzigd door Rannasha op 08-01-2020 14:31 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
als oude rot in het vak speel ik graag nog wel is een spelletje starcraft 2 co-op commander
zelfs brutal level is best nog amusant, doch merk ik dat mn pc het echt niet meer trekt als ik bv samenspeel met mengsk , dan dropt mn framerate echt naar 2fps :-)
nu realiseer ik me best dat mn 1st gen i7 930 echt te oud geworden is en dat ik moet upgraden
videokaart is momenteel 1050TI 4gb
aan wat moet ik denken om SC2 op 1440P 60fps+ max settings te kunnen draaien ? ryzen 5 3600x bv ?
iemand zei me ooit dat SC2 eigenlijk geschreven is voor single thread cpu's, dus dat vooral kloksnelheid belangrijk is, en niet zozeer het aantal threads/cores ..
Volgens mij zou hij op je i7 930 prima moeten kunnen draaien. Het spel is inmiddels officieel 10 jaar oud. Ik speel hem op een overclocked 3570k op 4.4ghz, wel met 16gb ram en een 1070ti. Loopt soepel op 4k, ook multiplayer met 8 spelers en coop. Volgens mij zou een kleine upgrade of overclock voldoende moeten zijn... of lopen er veel processen op de achtergrond?ijske schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:32:
goeiemogguh
als oude rot in het vak speel ik graag nog wel is een spelletje starcraft 2 co-op commander
zelfs brutal level is best nog amusant, doch merk ik dat mn pc het echt niet meer trekt als ik bv samenspeel met mengsk , dan dropt mn framerate echt naar 2fps :-)
nu realiseer ik me best dat mn 1st gen i7 930 echt te oud geworden is en dat ik moet upgraden
videokaart is momenteel 1050TI 4gb
aan wat moet ik denken om SC2 op 1440P 60fps+ max settings te kunnen draaien ? ryzen 5 3600x bv ?
iemand zei me ooit dat SC2 eigenlijk geschreven is voor single thread cpu's, dus dat vooral kloksnelheid belangrijk is, en niet zozeer het aantal threads/cores ..
Volgens de systeemeisen moet hij op een aardappel kunnen draaien:
:strip_exif()/f/image/qS2cMajrX8etpU92Q6QmFMZl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Royal-Roy op 30-06-2020 23:28 ]
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)
Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]
Bedelen om keys is niet de bedoeling.