![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
- DeX
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 24-12-2024
:strip_exif()/u/26440/blacksmith.gif?f=community)
![]() | |
| |
![]() |
wat een lange OP is het ook 
Sinds ik in dia zit geen enkele Terran meer gespeeld. En teveel zergs maar ik snap zvz gewoon niet. Elke build die ik doe verliest
en er is nog steeds geen standaard zvz opener...
Sinds ik in dia zit geen enkele Terran meer gespeeld. En teveel zergs maar ik snap zvz gewoon niet. Elke build die ik doe verliest
14 gasMorphs schreef op maandag 02 juli 2012 @ 06:41:
Sinds ik in dia zit geen enkele Terran meer gespeeld. En teveel zergs maar ik snap zvz gewoon niet. Elke build die ik doe verliesten er is nog steeds geen standaard zvz opener...
14 pool
15 overlord
op 100 gas je drones van gas halen
15 ling speed
15 queen
17 setjes lings
21 expand
Wanneer je expand op 650 HP zit, een nieuwe queen bouwen en je main queen naar je expo sturen.
Na 21 expand eventueel je drones terug op gas zetten voor blings en doordronen, met eventueel een spine.
Ook heb je de keus om mass lings te pompen op 2 base en gewoon je tegenstander te overrunnen (All-in), zonder gas. Dan kan je eventueel maar 6 lings laten zien, elke base op 8 drones houden om je tegenstander te 'foppen' dat je expansion ook saturated is, en vervolgens al je andere lings verstoppen in je base tot je critical mass hebt en dan a-move (Of iets meer micro, mocht hij blings hebben). Dit kan een inject nadat je speed klaar is bijvoorbeeld.
Dit is een zeer basic en veilige opener.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Gebruik jij deze opening standaard in ZvZ? Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. Vroege pool+speed als hij hatch first opent maar dan heeft ie een spine+2 queens op z'n ramp en loop ik achter. En als ik hatch first open verlies ik van hordes speedlings en banelings.
Ik heb zelf de neiging om er nog net een drone meer tussen te stoppen (dus 15g14p of 15g15p), of is dat te riskant?
Ik heb zelf de neiging om er nog net een drone meer tussen te stoppen (dus 15g14p of 15g15p), of is dat te riskant?
Dan is er tenminste nog een dynamische matchup, standaard openers zorgen voor statische gameplay.Morphs schreef op maandag 02 juli 2012 @ 06:41:
Sinds ik in dia zit geen enkele Terran meer gespeeld. En teveel zergs maar ik snap zvz gewoon niet. Elke build die ik doe verliesten er is nog steeds geen standaard zvz opener...
Ik gebruik deze opening altijd behalve op de hele grote maps, dan ga ik 15 hatch.Morphs schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:14:
Gebruik jij deze opening standaard in ZvZ? Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. Vroege pool+speed als hij hatch first opent maar dan heeft ie een spine+2 queens op z'n ramp en loop ik achter. En als ik hatch first open verlies ik van hordes speedlings en banelings.
Je moet met een paar lings zijn expansion+main saturation scouten, dan weet je of hij zijn larva aan lings of aan drones aan het besteden is. dan kan je daar op anticiperen.
Spines zijn erg slecht tegen zerglings en zolang de opponent geen banelings heeft (of slechte baneling control
met 15/15 ben je niet goed beschermd tegen 10 pool geloof ik. Correct me if I'm wrong.
Als ze queen ramp block + spine(s) + goede bling control hebben dan is mass speedling erg risky, dan kan je er beter wat blings bij mengen. Of erg goede micro/mindgames hebben. Wanneer ze erop voorbereid zijn is het sowieso al lastig, dus "doen alsof je macro'd" is wel een vereiste.
Edit: De afgelopen weken amper kunnen spelen heeft mijn spel goed gedaan, ben nu veel objectiever en zie het van meer afstand, ben van mijn slechte in-game gewoontes af.
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/2240242/1/Kaluro/matches
Lekkere winstreak en het gaat steeds beter
[ Voor 13% gewijzigd door kaluro2 op 02-07-2012 11:10 ]
Trollen/flamen is niet de bedoeling.
@Morphs
maak een reaction-decision-flow. ZvZ
Indien tegenstander 15 hatch dan.... ook 15 hatch?
indien 9 pool dan 2 spines?
Als je zo een beetje alle situaties uittekent en alle beslissingen comprimeert tot 2-3 acties, dus een paar "standaard" decisions en een overall decision.
Dat is vooral als je reactief wilt spelen. Let wel op dat je op hogere niveaus... heb je van die 1 gate-nexus-cancel-4gate mc actie zal krijgen.
@Morphs
maak een reaction-decision-flow. ZvZ
Indien tegenstander 15 hatch dan.... ook 15 hatch?
indien 9 pool dan 2 spines?
Als je zo een beetje alle situaties uittekent en alle beslissingen comprimeert tot 2-3 acties, dus een paar "standaard" decisions en een overall decision.
Dat is vooral als je reactief wilt spelen. Let wel op dat je op hogere niveaus... heb je van die 1 gate-nexus-cancel-4gate mc actie zal krijgen.
[ Voor 35% gewijzigd door psychoclown op 02-07-2012 16:18 ]
Je zult dus altijd met je drone moeten scouten omdat je OL niet snel genoeg is, ondanks de upgrade in de laatste patch. Standaard ga ik op kleinere maps 12p omdat ik me dan veiliger voel vs 10p. Grotere maps "durf" ik wel 14h/14p. Met 12p heb ik overigens niet het idee dat ik ver achterloop op hatch first omdat ik
a) 2queens tegelijk kan bouwen
b) met een beetje pressie probeer te laten overreageren
Probeer ook liever de tegenstander op mij te laten reageren dan andersom
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Drone scout doe je alleen als je initiële opening erdoor verandert.Chief-XL schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:51:
Je zult dus altijd met je drone moeten scouten omdat je OL niet snel genoeg is, ondanks de upgrade in de laatste patch. Standaard ga ik op kleinere maps 12p omdat ik me dan veiliger voel vs 10p. Grotere maps "durf" ik wel 14h/14p. Met 12p heb ik overigens niet het idee dat ik ver achterloop op hatch first omdat ik
Als jij 14/14 opent, no matter what you scout, is het zonde van je drone scout.
Tegen de tijd dat je wat meer info feed wil, kan je een paar speedlings de ramp opsturen van je tegenstander en een rondje lopen.
Ik ga vrijwel altijd 14/14, als ik 6 pool drone-scout ben ik toch te laat met reageren, zelfs al zou ik een 9 scout doen. Hierom is een drone scout dan ook niet altijd gewenst.
Als hij meer dan 100 gas gemined heeft en na 21 food nog op 1 base zit, weet je dat hij all-in gaat. Maar dit kan je scouten met een (trage) OL of anders met speedlings, drone scouts zijn alleen praktisch tegen early pools en ook daarbij vaak net te laat.
Just my opinion though.
Hmmmm...dat is natuurlijk ook waar
Voordeel van drone scout is dat als ik hem dan hatch first zie gaan dat ik dan wat rustiger kan dronen
Dat er nog geen preview in de Op zit van HotS, vraag me af wanneer de Beta begint.
Anoniem: 418620
Als je nog een andere ZvZ opening wil:
ik gebruik een supersnelle +1 attack speedlings + baneling nest in veel van mijn games (speel zelf diamond) en het is een all in, maar met prima mogelijkheden om er een langere game van te maken.
heb er veel succes mee.
heb er een filmpje van gemaakt: klik
ik gebruik een supersnelle +1 attack speedlings + baneling nest in veel van mijn games (speel zelf diamond) en het is een all in, maar met prima mogelijkheden om er een langere game van te maken.
heb er veel succes mee.
heb er een filmpje van gemaakt: klik
Anoniem: 321068
Tegen een goede zerg die vroeg zijn baneling nest heeft (na hatch first, 15 pool) verlies je meteen.
Anoniem: 418620
als je die buildorder gebruikt. en dus een baneling nest bouwst voordat je lingspeed start, zijn je banelings klaar rond de 5:30.Anoniem: 321068 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:55:
Tegen een goede zerg die vroeg zijn baneling nest heeft (na hatch first, 15 pool) verlies je meteen.
10 seconde later heb ik +1 en speed. dus ik weet niet wat je bedoelt met "dan verlies je meteen" want dan gaat het nog maar net beginnen, ik heb ook een baneling nest, en baneling wars win je met micro, niet met een builorder.
Waar fishsticks op doelt is dat als de andere zerg een directe allin uitvoert, 1 base banelings, hatch first mass speedlings of ling/baneling, dat het een build order win voor de tegenstander zou moeten zijn met gelijke micro.
1 base banelings allin komt ver voordat jouw speed klaar is vs zijn speed omdat je eerst voor 1+attack kiest. Zijn micro zal dan superieur zijn.
In de andere twee scenario's zou je keihard eruit geproduceerd worden, je mist immers al zoveel larvae en 1 base zerg is easy te verslaan als de zerg weet wat hij moet doen wanneer hij zo lang een gratis expo tegen een allin mag hebben.
1 base banelings allin komt ver voordat jouw speed klaar is vs zijn speed omdat je eerst voor 1+attack kiest. Zijn micro zal dan superieur zijn.
In de andere twee scenario's zou je keihard eruit geproduceerd worden, je mist immers al zoveel larvae en 1 base zerg is easy te verslaan als de zerg weet wat hij moet doen wanneer hij zo lang een gratis expo tegen een allin mag hebben.
TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C
Bakkendepao is nu Zerg, hij was eerst Protoss toen dat het sterke ras beschouwd werd.. FotM speler?
nah dat zal toch nietMorphs schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:34:
Bakkendepao is nu Zerg, hij was eerst Protoss toen dat het sterke ras beschouwd werd.. FotM speler?
Lijkt me dat Protoss gaat vervelend, beetje deathball bouwen... ^^
Volgens mij heeft hij ook een poosje random gespeeld (na master gehaald te hebben met toss) en vond blijkbaar zerg zo leuk dat hij is blijven hangen (wel te begrijpen natuurlijk ^^ )
Repost omdat ik in het oude topic zat:
Idee een 8
Uitvoering een 5.
Leuk idee en toen bleek het een vrij normaal filmpje te zijn
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Is er een manier om de extra opties/units/upgrades van de Campaign mee te nemen in de Skirmish?
De campain was op zich erg leuk maar nu ik weer toe ben aan skirmish mis je toch een hoop en dat is jammer.
Iemand een idee?
De campain was op zich erg leuk maar nu ik weer toe ben aan skirmish mis je toch een hoop en dat is jammer.
Iemand een idee?
Anoniem: 294338
Is het nog een beetje te doen om terug te komen in dit spel. of loop je gewoon teveel achter om het nog bij te kunnen benen.
Ligt eraan welk ras je speelt. Sommige matchups zijn veranderd en moet je opnieuw 'leren'. Verder is het gewoon oefenen (games spelen) en komt het vanzelf terugAnoniem: 294338 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:14:
Is het nog een beetje te doen om terug te komen in dit spel. of loop je gewoon teveel achter om het nog bij te kunnen benen.
Afhankelijk van je abities. Strategieen liggen inmiddels veel meer vast en mensen kennen het spel beter. Dus als je top GM wilt worden, dan is dat een heel stuk moeilijker dan wanneer je ergens in Gold wilt spelen.Anoniem: 294338 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:14:
Maar dat is het mooie van het systeem, gewoon spelen en je komt vanzelf op de plek waar je thuishoort. Een vriend van me had drie maanden niet gespeeld (was Gold) en laatst een placement match gespeeld en hij zat in Brons, waar hij nu thuishoort aangezien hij dat moeilijk genoeg vond.
Heb zojuist een potje gespeeld naast dat ik werkenlijkwaar mijn favoriete opening niet meer kon uitvoeren (3gate+robo) Werd ik vrij makkelijk in de pan gehakt. Helaas heb ik toen ook vernomen dat Toss tegenwoordig echt alleen maar een deathball maken is. Dus ben aan het twijfelen overnieuw beginnen met terran of door gaan met Toss. Zerg heeft mij eigenlijk nooit gelegen om de een of andere reden.
1 base play is inderdaad vrijwel helemaal verdwenen in PvZ (en ook PvT geloof ik). Dat is tegenwoordig zo makkelijk te verdedigen dat builds als 3gate robo instaloss zijn.
Kijk even wat streams voor actuele builds. In PvZ is het eigenlijk altijd een FFE.
Verder was Protoss altijd al een deathball-ras in de meeste gevallen. Misschien moet je Terran proberen.
Kijk even wat streams voor actuele builds. In PvZ is het eigenlijk altijd een FFE.
Verder was Protoss altijd al een deathball-ras in de meeste gevallen. Misschien moet je Terran proberen.
[ Voor 17% gewijzigd door Morphs op 09-07-2012 10:23 ]
Ligt er toch ook wel aan op welk nivo je speelt...
2gate kan nogsteeds goed samen met robo... ik denk dat 3g robo gewoon niet slim is omdat je dan gas/minerals te kort komt om de robo te gebruiken.
Forge erbij, foreward pilon om te warpen... met een canon en klaar is kees
2gate kan nogsteeds goed samen met robo... ik denk dat 3g robo gewoon niet slim is omdat je dan gas/minerals te kort komt om de robo te gebruiken.
Meestal is het gaan techen voordat je expand een slecht idee in pvz.3xNix schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:27:
Ligt er toch ook wel aan op welk nivo je speelt...
Afgelopen weekend weereens opgestart, maar aangezien ik ontzettend zuig in multiplayer heb ik eigenlijk wel zin in een custom campaign.
Kent iemand kwalitatief goede custom campaigns, en zo ja, welke ?
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Volgens mij hebben ze de hele broodwar campaign nagebouwd in SC2..probeer dat maar eens zou ik zeggen
Je kan altijd ermee beginnen. Je ligt niet achter of verder achter omdat je later begint. Je win/los ratio zal gelijk zijn als dat je meteen in het begin was gaan spelen.Anoniem: 294338 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:14:
Niemand is ooit begonnen met goed zijn in MP. De reden dat mensen het vaak niet spelen is niet omdat ze zuigen maar omdat het vrij confronterend kan zijn om te verliezen van andere mensen 1 op 1. Wat meer leidt tot een mentaliteit van ik zuig dus ik begin er niet aan. Maar ieder zijn ding, maar zeggen dat je zuigt in MP is meer een constatering dan een argument. In het begin was iedereen slecht, hiernaast als je geen MP speelt is het nogal lastig om te bepalen of je wel of niet zuigt.On_E schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:56:
Afgelopen weekend weereens opgestart, maar aangezien ik ontzettend zuig in multiplayer heb ik eigenlijk wel zin in een custom campaign.
Maar er zijn ook erg veel custom maps, waar je de nodige lol mee kan beleven. Het haalt het bij lange na niet bij het fun niveau van een pot starcraft tegen een tegenstander die even slecht/goed is. En juist dat ladder systeem maakt het IMO extreem newbie friendly i.t.t. andere RTS games.
[ Voor 57% gewijzigd door Postius op 09-07-2012 14:53 ]
Zijn er RTS spellen zonder een soortgelijk ladder systeem? Ik heb verder enkel AOE games gespeeld en die hadden ook altijd gewoon een prima rating systeem. (Die ik nog steeds als superieur tov SC2 rating zie, maar goed dat is ook een gedeelte persoonlijke voorkeur).
Custom games speel ik tegenwoordig het meeste, (al heb ik van het weekend weer eens twee rated gespeeld, allebei ook nog eens tegen mede-diamonds gewonnen), al heb je wel echt het nadeel van geen rating achtig systeem. En dan is het grootste probleem nog geen eens het verschil in skill tussen spelers, maar dat met rating degene die continue weglaggen/quitten tenminste naar de onderkant zakken zodat ik daar geen last van heb. Nu moet ik soms 5x achterelkaar een potje doen voordat ik er eentje heb die niet binnen 2 minuten voorbij is.
Custom games speel ik tegenwoordig het meeste, (al heb ik van het weekend weer eens twee rated gespeeld, allebei ook nog eens tegen mede-diamonds gewonnen), al heb je wel echt het nadeel van geen rating achtig systeem. En dan is het grootste probleem nog geen eens het verschil in skill tussen spelers, maar dat met rating degene die continue weglaggen/quitten tenminste naar de onderkant zakken zodat ik daar geen last van heb. Nu moet ik soms 5x achterelkaar een potje doen voordat ik er eentje heb die niet binnen 2 minuten voorbij is.
[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 09-07-2012 15:01 ]
Je bent niet verplicht naar je ladder rank te kijken. De oplossing voor je probleem is eenvoudig: gebruik de matchmaking button om gematched te worden aan gelijkwaardige tegenstanders en let na het spelen van een potje verder niet op je ranking.
Op die manier kun je spelen hoe je wilt. Je kunt eindelijk klooien en in een lage league zitten of heel serieus spelen en hogerop komen. Het is me niet duidelijk waarom sommige mensen naar hun rank MOETEN kijken terwijl ze dat niet willen. Negeer het gewoon als het je stoort
Op die manier kun je spelen hoe je wilt. Je kunt eindelijk klooien en in een lage league zitten of heel serieus spelen en hogerop komen. Het is me niet duidelijk waarom sommige mensen naar hun rank MOETEN kijken terwijl ze dat niet willen. Negeer het gewoon als het je stoort
Omdat iets zeggen typen en iets doen twee hele verschillende dingen zijnMorphs schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:07:
Je bent niet verplicht naar je ladder rank te kijken. De oplossing voor je probleem is eenvoudig: gebruik de matchmaking button om gematched te worden aan gelijkwaardige tegenstanders en let na het spelen van een potje verder niet op je ranking.
Well een leuke video maar sommig beeldmateriaal komt niet goed tot zijn recht doordat het slomer is zoals die visual novel en Civ 5. Het heeft ook weinig zin zo snel te casten als het beeldmateriaal juist sloom gaat.
Weer gedemote naar Platinum
Volledig terecht trouwens.
Van de 30 games dit seizoen maar liefst 14 ZvZs en allemaal verloren! Op 1 na, dat was een disconnect van de tegenstander
Echt een oneindig moeilijke MU, dat ZvZ..
Maar goed, ik weet dat ik Diamond kan behalen, dus we gaan het gewoon weer opnieuw proberen!
Van de 30 games dit seizoen maar liefst 14 ZvZs en allemaal verloren! Op 1 na, dat was een disconnect van de tegenstander
Maar goed, ik weet dat ik Diamond kan behalen, dus we gaan het gewoon weer opnieuw proberen!
Dat is juist de hele fun van het filmpje... Om te laten zien hoe goed SC2 te casten is door de snelheidLecros schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:28:
[...]
Well een leuke video maar sommig beeldmateriaal komt niet goed tot zijn recht doordat het slomer is zoals die visual novel en Civ 5. Het heeft ook weinig zin zo snel te casten als het beeldmateriaal juist sloom gaat.
Ook in bronze is ZvZ irritant. Tenminste ik heb er ook moeite mee. Ik speel het te weinig om er echt goed in te worden. In bronze is het eigenlijk gegarandeerd 6pool. Ik houd het vaak wel tegen (met moeite), maar dan loop ik zover achter dat ze daarna met roaches mij zo wegvegen. Zeeeeer irritant. En ik weiger ook te gaan 6poolen.Morphs schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:49:
Weer gedemote naar PlatinumVolledig terecht trouwens.
Van de 30 games dit seizoen maar liefst 14 ZvZs en allemaal verloren! Op 1 na, dat was een disconnect van de tegenstanderEcht een oneindig moeilijke MU, dat ZvZ..
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Standardstrategie tegen 6 pool is tijd rekken. Dus niet gelijk met je drones tegen z'n lings vechten, maar rondjes rennen totdat je eigen lings klaar zijn. Probeer dat maar eens.drZymo schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:16:
In bronze is het eigenlijk gegarandeerd 6pool.
Net gemerkt dat een massale ling drop in de main van de Terran op het moment dat hij pusht, best goed werkt
Euhhh, hij kan zijn buildings floaten? ;D
In een ZvZ buildings floaten?
LOL, die laatste is wel mooi. *klikt op bom bij minesweeper* 'And there's the gg!'
Heel erg wennen om weer te spelen. Weet meteen weer waarom ik gestopt was. Nerd rage als ik verlies al om. En het doet bijna pijn aan mijn ogen om een replay terug te krijgen en mijn foute te zien.
Het systeem matcht je zo dat je hoe dan ook 50% van je games verlies, dus rage is nergens voor nodig. Kijk je je replays na en zie je iets (of meerdere dingen) wat je fout doet, schrijf ze op en verbeter ze door 10 potjes op 1 ding te focussen (bijvoorbeeld niet supplyblocked raken). Als dat je dat in een game voor mekaar krijgt (ookal win je niet) heb je toch nog voor mekaar wat je wilde (en heb je ook een beetje gewonnen). Sinds ik zo ben gaan spelen vindt ik het een veel leuker spel.Anoniem: 294338 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:06:
Heel erg wennen om weer te spelen. Weet meteen weer waarom ik gestopt was. Nerd rage als ik verlies al om. En het doet bijna pijn aan mijn ogen om een replay terug te krijgen en mijn foute te zien.
Heb ook een poos gehad dat ik zvz niet kon winnen. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van scouten wat hij doet. Je moet eigenlijk zorgen dat je niet iets minder units hebt als je tegenstander en als hij aanvalt snel units erbij maken. Verder is bij roach vs roach battles ook de concave belangrijk omdat roaches zulke korte range hebben.Morphs schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:49:
Weer gedemote naar PlatinumVolledig terecht trouwens.
Van de 30 games dit seizoen maar liefst 14 ZvZs en allemaal verloren! Op 1 na, dat was een disconnect van de tegenstanderEcht een oneindig moeilijke MU, dat ZvZ..
Daar zit hem nu net het probleem elke match die ik kijk of ik nu verlies of win ze zijn altijd net iets beter. Ik heb dan weer net het geluk dat ik bijvoorbeeld mijn siege tanks eerder deploy of omdat ik besluit wat thors toe tevoegen die hun marine counteren behalve dat hebben zelfs de bronze spelers het qua Income en macro allemaal veel beter voor elkaar.MrTi schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:54:
[...]
Het systeem matcht je zo dat je hoe dan ook 50% van je games verlies, dus rage is nergens voor nodig. Kijk je je replays na en zie je iets (of meerdere dingen) wat je fout doet, schrijf ze op en verbeter ze door 10 potjes op 1 ding te focussen (bijvoorbeeld niet supplyblocked raken). Als dat je dat in een game voor mekaar krijgt (ookal win je niet) heb je toch nog voor mekaar wat je wilde (en heb je ook een beetje gewonnen). Sinds ik zo ben gaan spelen vindt ik het een veel leuker spel.
Zolang ik blijf scouten blijf ik in de game maar ik ben gewoon heel erg aan het wennen om binnen 13/14 min al op 3 bases tot moeten werken en dan ook nog eens te runnen. Denk dat gewoon een kwestie van veel spelen is.
ik ben nu na 4 maanden weer begonnen. En ik merk gewoon dat mijn game sence minder is en dat mijn apm en scout vermogen ook minder zijn geworden. Kwestie van gewoon van veel potjes doen.
Verder moet je is kijken waarom jouw macro lager is. Tab je bijv. wel? check je je minerals wel en besluit ej op tijd een exstra depot of barack te bouwen.
Verder moet je is kijken waarom jouw macro lager is. Tab je bijv. wel? check je je minerals wel en besluit ej op tijd een exstra depot of barack te bouwen.
- Slecht in multitaskenbadboyqxy schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:24:
ik ben nu na 4 maanden weer begonnen. En ik merk gewoon dat mijn game sence minder is en dat mijn apm en scout vermogen ook minder zijn geworden. Kwestie van gewoon van veel potjes doen.
- Ken de terrans nog niet uit mijn hoofd
- Geen enkele buildstyle behalve FFE ken ik
- Ect
Ondanks dat ik een beetje aan het verliezen was moet ik bekennen dat ik een beetje beledigd was toen ik tegen een bronze moest die pas op 21/27 supply zijn 7 worker maakte
Wil ik spelen, mijn region zat nog op na door relocalizer, krijg ik een bericht dat mijn data corrupt is ofzo (ik kreeg een patch geforceerd)... afijn, ik heb altijd een backup staan maar die deed het ook niet. Net weer SC2 vers geinstalleerd, 25 patches staan gezellig op mij te wachten ;___;
herkenbaar.... reinstall idd helaas.
Diagnose Specialist Ford
ok zojuist mijn 5de placement match gedaan. En tot mijn stomste verbazing ben ik in plat geplaatst. UHhhh ik heb voorheen bronze/zilver gespeeld(half jaar geleden). Ik merk dat ik zeker in aanvallen nog wel mijn resources laat oplopen vaak komt dit, omdat ik dan geblocked raak. Tab en bouwen gaat al wel redelijk.
hebben een paar mensen die goud/plat spelen zin om te oefenen? Ik wil nu eigelijk wel wat meer oefenen voor ik echt op de ladder op plat niveau ga spelen.
hebben een paar mensen die goud/plat spelen zin om te oefenen? Ik wil nu eigelijk wel wat meer oefenen voor ik echt op de ladder op plat niveau ga spelen.
Als je voelt dat je te hoog zit wordt je uiteindelijk toch terug geplaatst naar silver oid, en ook omgekeerd dus het maakt niet zo heel veel uitbadboyqxy schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:38:
ok zojuist mijn 5de placement match gedaan. En tot mijn stomste verbazing ben ik in plat geplaatst. UHhhh ik heb voorheen bronze/zilver gespeeld(half jaar geleden). Ik merk dat ik zeker in aanvallen nog wel mijn resources laat oplopen vaak komt dit, omdat ik dan geblocked raak. Tab en bouwen gaat al wel redelijk.
nee dat klopt ,maar staat wel leuk in mijn cariere
speel zelf random inmiddels... silver zerg en protoss.. was voorheen top gold terran.. kunnen wel keer wat matches doen.. hoe heet je op sc2 dan ??
Diagnose Specialist Ford
Ik zelf gebruik nooit tab waardoor ik het vergeet te gebruiken wanneer ik het echt nodig heb.
d'r zijn toch ook instalmods op battlenet waar alle patches al in zitten?Anoniem: 321068 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:30:
Wil ik spelen, mijn region zat nog op na door relocalizer, krijg ik een bericht dat mijn data corrupt is ofzo (ik kreeg een patch geforceerd)... afijn, ik heb altijd een backup staan maar die deed het ook niet. Net weer SC2 vers geinstalleerd, 25 patches staan gezellig op mij te wachten ;___;
Ik las op TeamLiquid over een keybindingbuild die "the Core" genoemd wordt.
Zijn er mensen die dit geprobeerd hebben en / of erin geloven dat dit een wezenlijk verschil maakt als je eraan bent gewend?
Zijn er mensen die dit geprobeerd hebben en / of erin geloven dat dit een wezenlijk verschil maakt als je eraan bent gewend?
Ik speel niet met "the core", maar met een zelf bedachte variant. Ik was namelijk niet tevreden met de hotkeys van Blizz zelf. Veel zaten voor mij niet op een handige plek, of zelfs aan de andere kant van het keyboard Ik zelf heb vroeger heel veel FPS en MMO's gespeeld. Daarom heb ik mijn vingers standaard op WASD en gebruik ik de keys die daar omheen zitten veel. Hier heb ik mijn keybindings dan ook om heen gezet. Hierbij een kort overzicht (ik speel Toss, maar ik heb het ook aangepast voor zerg en terran, omdat ik dan makkelijker even van race wissel).
Het is niet de meest efficiente (omdat je bijvoorbeeld geen gebruik kan maken van de camera hotkeys (alhoewel ik die er misschien in ga modden mbv de alt key oid)
Voor degene die hem willen hebben, PM maar. Is namelijk een redelijk lap tekst
edit: Nu ik die darkgrid zo zit te lezen, lijkt het daar wel een beetje op qua handplacement, niet qua hotkeys
Het is niet de meest efficiente (omdat je bijvoorbeeld geen gebruik kan maken van de camera hotkeys (alhoewel ik die er misschien in ga modden mbv de alt key oid)
Voor degene die hem willen hebben, PM maar. Is namelijk een redelijk lap tekst
edit: Nu ik die darkgrid zo zit te lezen, lijkt het daar wel een beetje op qua handplacement, niet qua hotkeys
[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 11-07-2012 19:07 ]
Heb mijn eigen layout gemaakt volgens een aantal simpele principes.
- Het moet comfortabel zijn, geen strain tot gevolg hebben.
- Army op 1,2,3 is onlogisch, omdat je die dan met je minder goede vingers moet selecteren (pink/ringvinger) OF je moet je hele hand naar links verplaatsen, wat macro weer moeilijker maakt. Dus army op 4 (lings), 5 (ranged), 6 (air/harrass/caster).
- Een 'roll' (meerdere toetsen achter elkaar met verschillende vingers indrukken) van je pink naar je wijsvinger gaat makkelijker dan van je wijsvinger naar je pink. Dus hatches op 1 (ringvinger), select larvae op W (middelvinger), units met wijsvinger: D = drone, E = lings, R = roaches, T = Mutas. Dus drones pompen is een kwestie van 1,W,D. Er is geen betere manier. Hydras op A vanwege ruimtegebrek, maar die unit maak je toch niet veel/vaak.
- De wijsvinger/middelvinger moeten het meeste doen bij intensief selecteerwerk (army), speciale acties/upgrades. Dus army op 4,5,6, meest gebruikte upgrade bij een gebouw is F, abilities zijn ook meestal F (fungal, transfuse).
Ben tevreden met m'n setup, dat zal tot aan high-master/GM niet aan verbetering toe zijn
Bedenk me wel dat A met pink ook niet optimaal is. Je wilt je pink zoveel mogelijk ontlasten. De spatiebalk zou wel goed zijn, hoewel ik die nog steeds wel eens gebruik bij een aanval.
- Het moet comfortabel zijn, geen strain tot gevolg hebben.
- Army op 1,2,3 is onlogisch, omdat je die dan met je minder goede vingers moet selecteren (pink/ringvinger) OF je moet je hele hand naar links verplaatsen, wat macro weer moeilijker maakt. Dus army op 4 (lings), 5 (ranged), 6 (air/harrass/caster).
- Een 'roll' (meerdere toetsen achter elkaar met verschillende vingers indrukken) van je pink naar je wijsvinger gaat makkelijker dan van je wijsvinger naar je pink. Dus hatches op 1 (ringvinger), select larvae op W (middelvinger), units met wijsvinger: D = drone, E = lings, R = roaches, T = Mutas. Dus drones pompen is een kwestie van 1,W,D. Er is geen betere manier. Hydras op A vanwege ruimtegebrek, maar die unit maak je toch niet veel/vaak.
- De wijsvinger/middelvinger moeten het meeste doen bij intensief selecteerwerk (army), speciale acties/upgrades. Dus army op 4,5,6, meest gebruikte upgrade bij een gebouw is F, abilities zijn ook meestal F (fungal, transfuse).
Ben tevreden met m'n setup, dat zal tot aan high-master/GM niet aan verbetering toe zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Morphs op 12-07-2012 09:11 ]
YES! Gisteravond eindelijk na lang proberen Gold behaald!
Dit door Nippy/Nipje die mij onlangs heel veel geholpen heeft met build orders, ik was al erg goed op weg maar hij zorgde met wat tips dat ik consequent meer won.
Over de keylayout:
Ik heb veel FPS games gespeeld dus ben erg vastgegroeid aan "WASD"
Hier heb ik dan ook mn hele layout op gebouwd, QAZWSXEDC voor build dingen en F en D voor abilities.
Nexus op 1, scout op 6 en army op 3, op 2 zet ik dan een unit die ik speciaal wil selecteren.
Op 4 heb ik mn Robo staan en op 5 eventueel mn starport.
Het bevalt prima, het enige dat mij opvalt is dat de army select niet heel lekker loopt, het hele army op 3 is makkelijk te selecteren maar extra groepjes op 2 ofzo dat gaat wat minder.
Als ik bijvoorbeeld een army heb met blink stalkers, sentries en een HT met storm/feedback, dan heb ik een probleem en ik weet niet goed hoe ik dit op moet lossen. TAB rammen heeft geen zin want dan komen ook zealots en colossi langs die geen spell hebben en dit gaat dus niet snel genoeg.
Misschien heeft het zin om die speciale units op Alt en Spatie te binden, dan kan ik zo met mn duim naar een ander groepje. Ik gebruik spatie nu steeds om naar een alert te springen maar ik heb eigenlijk geen idee of ik die functie daadwerkelijk gebruik, ik ga de spatiebalk eens uitzetten om te testen of ik het mis.
Dit door Nippy/Nipje die mij onlangs heel veel geholpen heeft met build orders, ik was al erg goed op weg maar hij zorgde met wat tips dat ik consequent meer won.
Over de keylayout:
Hier heb ik dan ook mn hele layout op gebouwd, QAZWSXEDC voor build dingen en F en D voor abilities.
Nexus op 1, scout op 6 en army op 3, op 2 zet ik dan een unit die ik speciaal wil selecteren.
Het bevalt prima, het enige dat mij opvalt is dat de army select niet heel lekker loopt, het hele army op 3 is makkelijk te selecteren maar extra groepjes op 2 ofzo dat gaat wat minder.
Als ik bijvoorbeeld een army heb met blink stalkers, sentries en een HT met storm/feedback, dan heb ik een probleem en ik weet niet goed hoe ik dit op moet lossen. TAB rammen heeft geen zin want dan komen ook zealots en colossi langs die geen spell hebben en dit gaat dus niet snel genoeg.
Misschien heeft het zin om die speciale units op Alt en Spatie te binden, dan kan ik zo met mn duim naar een ander groepje. Ik gebruik spatie nu steeds om naar een alert te springen maar ik heb eigenlijk geen idee of ik die functie daadwerkelijk gebruik, ik ga de spatiebalk eens uitzetten om te testen of ik het mis.
Starport met Protoss?RMB schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:30:
Moet je doen, eigenlijk is het wel logisch voor je motoriek om verschillende groepen te koppelen aan verschillende vingers. Je duim is een 'sterke' vinger waardoor je in een battle makkelijk je casters kunt selecteren. Sommige spelers gebruiken de spatiebalk weer als 'a' (attack) om op die manier de pink te ontlasten.[..] ik heb eigenlijk geen idee of ik die functie daadwerkelijk gebruik, ik ga de spatiebalk eens uitzetten om te testen of ik het mis.
Ik ben zelf een terran speler, Ik ga niet zeggen wat en welk op hotkey moet zetten maar...RMB schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:30:
YES! Gisteravond eindelijk na lang proberen Gold behaald!
Over de keylayout:
Ik heb totaal
3 unit control groups
2 building control groups
1 voor al mijn OCs ja orbitals... en niet eens over PF/CC
1 voor mijn ghost academies...
en ik heb kleine en slome handjes.
als ik protoss speel doe ik in het bijna zelfde settings...
alleen hou ik rekening mee dat ik maximaal per unit control group, 1 soort "caster" heb of 1 soort "active ability". Dus dit houd in...
nexi? = 0
Mommyship/2 of 3 Collosus in warp prisms/"A-Team" = 9/~
zealots/archons/stalkers = 1
collosus/ht/etc = 2
flank-army = 3
robo/stargate = 4
warpgates = default w doh
ik hoef altijd maximaal 1x te tabben. Teken een keer ff uit hoe je met zo min mogelijk keystrokes alle dingen makkelijk en snel kan benaderen. Ik speel vooral met me linkerwijsvinger en middelvinger, de overige 3 die slapen. Dus met de duim en pink gedoe....
Spatie is heeeeeeeeeel belangerijk!
Niet helemaal waar, de mensen die nu GM zitten zijn allemaal nieuw of onbekend. Het zijn de mensen die zich nu het snelst ontwikkelen en zichzelf verbeteren die morgen GM zijn. Er zijn er wel wat gebleven maar het is nog lang niet zo vastgezet als jij hier doet overkomen. En daarnaast heb je gelijk idd, dat ladder systeem zet je altijd op je plek, snap ook niet waarom mensen zich druk maken over ze wel mee kunnen of iets, het is niet alsof je tegen allemaal maar pr0 cracks speelt die 12h per dag gamen, al wil men zichzelf dat soms graag wijs maken.Morphs schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:18:
[...]
Afhankelijk van je abities. Strategieen liggen inmiddels veel meer vast en mensen kennen het spel beter. Dus als je top GM wilt worden, dan is dat een heel stuk moeilijker dan wanneer je ergens in Gold wilt spelen.
Maar dat is het mooie van het systeem, gewoon spelen en je komt vanzelf op de plek waar je thuishoort. Een vriend van me had drie maanden niet gespeeld (was Gold) en laatst een placement match gespeeld en hij zat in Brons, waar hij nu thuishoort aangezien hij dat moeilijk genoeg vond.
[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 13-07-2012 16:07 ]
Ik zag vandaag DIMAGA een nieuwe ZvP stijl spelen. Mass ling/baneling met droptech naar Ultras lategame. Echt een hele vette strategie omdat je als Zerg opeens heel veel pressure uit kunt oefenen. Als je goed dropt en je tegenstander uit positie brengt, dan kun je hem aan alle kanten harrassen terwijl je zelf doortecht en expand naar ultras. Een game geprobeerd met groot succes, vooral de drops (lings in z'n main of banes op z'n leger) zijn HEEL nice
Ik was de 3 base roach Stephano stijl wel een beetje zat eigenlijk.
Wat ik in mijn post zeg is dat je meer moeite moet doen om hogerop te komen. Dat geldt voor iedereen, altijd, overal. En daarom moet je ambitie meerekenen als je wilt bepalen hoe lang het pad tot je doel is (gold of GM is een gigantisch verschil). Dat alle spelers in GM voor jou onbekend zijn is geen argument. Ik ken er wel veel, dat is een kwestie van de scene volgen. Ik kan je verzekeren dat het heel veel moeite, tijd en training vereist om in GM te komen.Postius schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:05:
Niet helemaal waar, de mensen die nu GM zitten zijn allemaal nieuw of onbekend. Het zijn de mensen die zich nu het snelst ontwikkelen en zichzelf verbeteren die morgen GM zijn. Er zijn er wel wat gebleven maar het is nog lang niet zo vastgezet als jij hier doet overkomen.
[ Voor 19% gewijzigd door Morphs op 13-07-2012 18:45 ]
Ik neem aan dat jullie de vingers rusten op ASDF?
Ik doe dus Shift-ASD door FPS games
Haha! Jij ook al?RMB schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 02:04:
Ik neem aan dat jullie de vingers rusten op ASDF?
Heh, ik speelde altijd ESDF zodat je de QAZ als extra toetsen hebt voor je pink en crouch met de muis van je hand 
De DIMAGA ZvP stijl bevalt! Net een Diamond Random die Toss rollde geowned ermee. Het vereist wel dat je snel bent met dropmicro in battles maar dan gaat alles ook echt plat. Verder is de strat heel supply-efficient en gas-efficient. Met roaches zit je zo aan 200 supply maar met ling/baneling moet je echt hordes produceren. En dat is het mooie, deze stijl is heel erg "zerg". Je kunt je tegenstander met hordes lings slopen.
Voor wie deze strat wil proberen een paar tips:
- Maak veel OLs! Als je bij een engagement je dropOLs verliest mag je niet supplyblocked raken. Beter 10 teveel dan te weinig in dit geval.
- Banelings zijn in veel gevallen een noodzakelijkheid. Vooral wanneer er FFs in het spel zijn moet je zeker zo'n 6-10 OLs met banelings hebben zodat je zijn army met de banes kunt bombarderen. Zorg dat je niet verrast wordt door een deathball en dat je dan je banes nog moet maken.
- Blijf droppen en multi-prongen. Val z'n 3rd/natural aan en drop z'n main. Ontloop z'n army als er teveel collossii in zitten. Het idee is dat je veilig bij ultratech aankomt. Dus vooral constant blijven upgraden en techen. Vergeet niet je bases te saturaten en VEEL macrohatches te maken. Bij 3 base wil je wel 2-3 extra macro hatches met queens voor je zwerm lings.
De DIMAGA ZvP stijl bevalt! Net een Diamond Random die Toss rollde geowned ermee. Het vereist wel dat je snel bent met dropmicro in battles maar dan gaat alles ook echt plat. Verder is de strat heel supply-efficient en gas-efficient. Met roaches zit je zo aan 200 supply maar met ling/baneling moet je echt hordes produceren. En dat is het mooie, deze stijl is heel erg "zerg". Je kunt je tegenstander met hordes lings slopen.
Voor wie deze strat wil proberen een paar tips:
- Maak veel OLs! Als je bij een engagement je dropOLs verliest mag je niet supplyblocked raken. Beter 10 teveel dan te weinig in dit geval.
- Banelings zijn in veel gevallen een noodzakelijkheid. Vooral wanneer er FFs in het spel zijn moet je zeker zo'n 6-10 OLs met banelings hebben zodat je zijn army met de banes kunt bombarderen. Zorg dat je niet verrast wordt door een deathball en dat je dan je banes nog moet maken.
- Blijf droppen en multi-prongen. Val z'n 3rd/natural aan en drop z'n main. Ontloop z'n army als er teveel collossii in zitten. Het idee is dat je veilig bij ultratech aankomt. Dus vooral constant blijven upgraden en techen. Vergeet niet je bases te saturaten en VEEL macrohatches te maken. Bij 3 base wil je wel 2-3 extra macro hatches met queens voor je zwerm lings.
mwhah hotkeys... ben te lui... mijne staat op standaard en speel random ondertussen en leer gewoon de hotkeys per ras..
gold vind ik prima en nog leuk spelen dus alles appart ....
vind ZvP nog vrij lastig... Het is altijd de protoss die het lastig maakt in de random matches... ze zijn gewoon OP
gold vind ik prima en nog leuk spelen dus alles appart ....
vind ZvP nog vrij lastig... Het is altijd de protoss die het lastig maakt in de random matches... ze zijn gewoon OP
Diagnose Specialist Ford
Ik gebruik grid, misschien niet de efficientste, maar hij was wel veruit het makkelijkste te leren. En het voordeel direct ook als ik custom games speel ik ook makkelijk hotkeys kan gebruiken.
Voor de streamers onder ons, er zijn updates uitgebracht voor stream tools.
Patch 1.4.5. had het e.e.a. gesloopt maar hier zijn de updates:
X-split scene switcher
Opponent info
Bright colors
Mijn stream is weer geheel geautomatiseed nu iig.
Patch 1.4.5. had het e.e.a. gesloopt maar hier zijn de updates:
X-split scene switcher
Opponent info
Bright colors
Mijn stream is weer geheel geautomatiseed nu iig.
[ Voor 10% gewijzigd door kaluro2 op 15-07-2012 17:11 ]
Is er ook een fucking manier om de relocalizer weer te laten werken? Ik heb het al 3 keer geprobeert en elke keer bricked het mijn character, moet ik weer heel mijn backup erover laten kopieeren :\
Voor zover ik weet is daar nog geen update voor uit.. 1.4.5. zou alleen wat tekst veranderd moeten hebben op de TW versie maar het heeft echt alles gesloopt.Anoniem: 321068 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:03:
Is er ook een fucking manier om de relocalizer weer te laten werken? Ik heb het al 3 keer geprobeert en elke keer bricked het mijn character, moet ik weer heel mijn backup erover laten kopieeren :\

Wat je wel kan doen is "gewoon" 3 aparte sc2 installs hebben, een voor EU, TW en NA..
32,1GB om precies te zijn!Anoniem: 321068 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:07:
Jajaja en dan 50gb aan sc2 op je hdd laten staan voor 1 spel
tenzij je het op een SSD hebt staan is het wel te doen toch?
Ik heb een SSD van 60 gbkaluro2 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 17:08:
[...]
32,1GB om precies te zijn!
tenzij je het op een SSD hebt staan is het wel te doen toch?
serieus?hoe wil je dat voor elkaar krijgen? en de maps worden dei dan elke keer in je tmp dir opgeslagen ofzo?
nee die worden in je account folder opgeslagen geloof ik.badboyqxy schreef op zondag 15 juli 2012 @ 19:49:
serieus?hoe wil je dat voor elkaar krijgen? en de maps worden dei dan elke keer in je tmp dir opgeslagen ofzo?
Van silver terug naar bronze geplaats en nu van de 8 matches pas 1 verloren? Dit is volgens mij ook niet de bedoeling van blizzard. Maar ik merk dat ik steeds vertrouwder raak met de terrans het enigste wat ik nog echt lastig vind is TvT waar we alle twee MMM+ST gaan. Engiste manier die ik er voor heb om het tegen te gaan is BC met Viking. Maar er moet toch een betere manier zijn?
In TvT geld over het algemeen:Anoniem: 294338 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:44:
Van silver terug naar bronze geplaats en nu van de 8 matches pas 1 verloren? Dit is volgens mij ook niet de bedoeling van blizzard. Maar ik merk dat ik steeds vertrouwder raak met de terrans het enigste wat ik nog echt lastig vind is TvT waar we alle twee MMM+ST gaan. Engiste manier die ik er voor heb om het tegen te gaan is BC met Viking. Maar er moet toch een betere manier zijn?
Mech (Siege tank, thor helion) > marine tank > bio > mech
Kan je hierop afstellen
net een leuke tvt gehad. Tegenstander heeft zijn tanks voor mijn basis gepakkeerd en wil langzaam mijn base inwerken. Ondertussen paar ghost academies gebouwd. en cloath onderzocht.
heb zijn cc en als zijn scv genuked. waardoor heel zijn eco kapot was en ik volledige visie had.
Mijn leger was groot zat om zijn aanval af te houden en duurde genoeg om nieuwe nukes te ontwikkellen
aan het einde van zijn aanval nog een nuke neergegooid en surrende
heb zijn cc en als zijn scv genuked. waardoor heel zijn eco kapot was en ik volledige visie had.
Mijn leger was groot zat om zijn aanval af te houden en duurde genoeg om nieuwe nukes te ontwikkellen
aan het einde van zijn aanval nog een nuke neergegooid en surrende
Lees en probeer dit eens, heeft voor mij ook veel geholpen.Anoniem: 294338 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:44:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=330787
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Anoniem: 465756
Hallo ,
Ik ben voornemens om weer eens een strategie spel op te pakken aangezien mijn gamepc deze week binnenkomt.
voorheen van pc al jaren terug overgestapt naar een ps3 dus kwa strategie, wat niet te spelen is op een ps3, lig ik er een beetje uit....red alert 2 C&C heb ik nog wel meegemaakt
nu zie ik starcraft 2 voorbij komen...
is dit wat voor mij als je kijkt naar
-pre zeer mooie graphics.
-zowel singleplayer (eerste instantie ) om daarna multiplayer te doen.
-er niet eindeloze mogelijkheden zijn waar je rekening mee moet houden om je arsenal op te bouwen zoals spullen te opwaarderen grondstoffen te kopen zoals bij cilivization bv.
mag wel maar niet zo dat je pas na weken doorhebt.. kwa alert 2 ect, stations/voertuigen ect. vond ik prima
ofwel een strategie spel wat je na enkele dagen het gevoel al goed onder de knie hebt.
groeten Jasper
Ik ben voornemens om weer eens een strategie spel op te pakken aangezien mijn gamepc deze week binnenkomt.
voorheen van pc al jaren terug overgestapt naar een ps3 dus kwa strategie, wat niet te spelen is op een ps3, lig ik er een beetje uit....red alert 2 C&C heb ik nog wel meegemaakt
nu zie ik starcraft 2 voorbij komen...
is dit wat voor mij als je kijkt naar
-pre zeer mooie graphics.
-zowel singleplayer (eerste instantie ) om daarna multiplayer te doen.
-er niet eindeloze mogelijkheden zijn waar je rekening mee moet houden om je arsenal op te bouwen zoals spullen te opwaarderen grondstoffen te kopen zoals bij cilivization bv.
mag wel maar niet zo dat je pas na weken doorhebt.. kwa alert 2 ect, stations/voertuigen ect. vond ik prima
ofwel een strategie spel wat je na enkele dagen het gevoel al goed onder de knie hebt.
groeten Jasper
Jasper als je twijfelt om hem te kopen, je kan een demo versie downloaden bij Blizzard. Probeer dat gewoon en kijk of het wat voor je is
Ik wil me eigenlijk dit spel gaan halen. Maar de vraag is eigenlijk of het nog wel zin heeft. De nieuwe versie van dit spel komt toch ook weer vrij vlot op de markt toch? Of blijft de meerderheid van de mensen dit spel spelen?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Het zou wel vrij snel moeten komen, maar met Blizzard weet je dat nooit. Ik denk niet dat er een hele grote markt voor Wings of Liberty meer gaat zijn als Heart of the Swarm uit is. Natuurlijk zijn er altijd wel mensen, maar als je op je centen wilt letten dan zou ik even wachten. Vraag is wanneer het uitkomt alleen, de komende 3 maanden in ieder geval niet.
hartelijk dank voor het snelle antwoord. Denk dat ik dan nog eventjes wachtapNia schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:32:
Het zou wel vrij snel moeten komen, maar met Blizzard weet je dat nooit. Ik denk niet dat er een hele grote markt voor Wings of Liberty meer gaat zijn als Heart of the Swarm uit is. Natuurlijk zijn er altijd wel mensen, maar als je op je centen wilt letten dan zou ik even wachten. Vraag is wanneer het uitkomt alleen, de komende 3 maanden in ieder geval niet.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
In Europa en Noord Amerika heb je WOL nodig om HOS te spelen.Oxigeon schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:28:
Ik wil me eigenlijk dit spel gaan halen. Maar de vraag is eigenlijk of het nog wel zin heeft. De nieuwe versie van dit spel komt toch ook weer vrij vlot op de markt toch? Of blijft de meerderheid van de mensen dit spel spelen?
Je kan het beste nu beginnen want de basisversie heb je zoals hier gezegd toch nodig!
Dan kan je alvast oefenen om later met het uitbreidingspakket al lekker mee te kunnen draaien.
Dan kan je alvast oefenen om later met het uitbreidingspakket al lekker mee te kunnen draaien.
Serieus? Bron?Anoniem: 294338 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:05:
[...]
In Europa en Noord Amerika heb je WOL nodig om HOS te spelen.
edit, ja dus:
http://us.battle.net/sc2/...-the-swarm-preview/faq#q6
Will Heart of the Swarm require ownership of Wings of Liberty?
For the regions that have a standard box business model such as North America and Europe, yes, Wings of Liberty will be required in order to play Heart of the Swarm. For other regions that have alternative access models, we’ll provide details at a later date.
[ Voor 52% gewijzigd door apNia op 16-07-2012 15:42 ]
Je moet het toch gewoon als een uitbreidingspaket zien? Als je dan nog een half jaar wacht dan zal je wel combo paketten krijgen die goedkoper zijn, maar dan ben je dus nog wel even aan het wachten.
zal wel gelijk zo zijn, ze zijn een dief van hun eigen portomonee als ze dat niet doen
Ik had vroeger ook altijd veel moeite met TvT en vind het nu wel makkelijk.. Ik zit op het moment in zilver.Anoniem: 294338 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 20:44:
Wat ik altijd doe is vaak een FE tegen een terran (let hierbij wel op dat je een seigetank rush tegen je kan krijgen wat niet zo leuk is.. xD)
Ik ben 1x voor mech gegaan tegen een terran en die wist totaal niet wat hij ermee aan moest, verder doe ik vaak het standaard gebeuren marine/medivac/tank later zou je er ook nog wat thors bij kunnen doen tegen de damage van de tanks.
Wat ook belangrijk is, is veel dropppen maak die vent gewoon helemaal gek constant door constant te harrassen hierbij is het wel belangrijk dat je zelf heer en meester in de lucht bent (is wel zo handig). En op zijn tankline droppen als de marines niet in de buurt zijn.
Ook veel expanden, productiefaciliteiten bouwen TvT = vaak macrogames. Zorg dat je altijd weet wat de tegenstander doet (scannen, sensor towers).
Ik hoop dat mijn uitleg je een beetje verder zou helpen
Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden. Ik heb wel besloten om dit seizoen random te gaan spelen. Waarom? Ik weet dus echt niet welk race ik het leukst vind en zo kan ik een beetje aanklootten met ze allemaal en zien wat mij het meeste gaat bevallen.SerpentNL schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:08:
[...]
Ik had vroeger ook altijd veel moeite met TvT en vind het nu wel makkelijk.. Ik zit op het moment in zilver.
Wat ik altijd doe is vaak een FE tegen een terran (let hierbij wel op dat je een seigetank rush tegen je kan krijgen wat niet zo leuk is.. xD)
Ik ben 1x voor mech gegaan tegen een terran en die wist totaal niet wat hij ermee aan moest, verder doe ik vaak het standaard gebeuren marine/medivac/tank later zou je er ook nog wat thors bij kunnen doen tegen de damage van de tanks.
Wat ook belangrijk is, is veel dropppen maak die vent gewoon helemaal gek constant door constant te harrassen hierbij is het wel belangrijk dat je zelf heer en meester in de lucht bent (is wel zo handig). En op zijn tankline droppen als de marines niet in de buurt zijn.
Ook veel expanden, productiefaciliteiten bouwen TvT = vaak macrogames. Zorg dat je altijd weet wat de tegenstander doet (scannen, sensor towers).
Ik hoop dat mijn uitleg je een beetje verder zou helpen.
En is grid een beetje aan te raden? Of welke add on (?) raden julie aan?
Ik heb SC2 kunnen shrinken tot 3,95GB. Je moet het volgende doen:
- Delete de Campaigns map
- In de versions map, verwijder je elke base en shader folder behalve deze met het hoogste nummer.
En je SC2 is dan ~4gb groot
- In de versions map, verwijder je elke base en shader folder behalve deze met het hoogste nummer.
Ach, ik heb WoW op mn SSD staan dus ik moet niet gaan zeiken over inefficiënt gebruik en kocht dus maar een 2e SSD

[ Voor 12% gewijzigd door RMB op 17-07-2012 11:32 ]
en natuurlijk heb je ze dan ook niet in raid gezet, om nog maals niet efficient te zijn
je kan hem 3.9 krijgen door in de support mapAnoniem: 321068 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:18:
Ik heb SC2 kunnen shrinken tot 3,95GB. Je moet het volgende doen:
manual
prepopcheck
editor
te verwijderen
en in de hoofd map
public beta
starcraft.exe
en editor.exe
nu moet je in de support map van switcher een snelkoppeling maken en dan werkt het gewoon
---
heeft iemand ervaring met prepopcheck? als je daarmee toch de pool maps zou kiezen, kun je hem dan niet nog kleiner maken?
[ Voor 9% gewijzigd door badboyqxy op 18-07-2012 02:29 ]
Dat je wat grote dingen eruit gooit om minder ruimte op een SSD nodig te hebben, oké. Maar waarom moeilijk doen om laatste paar MB weg te doen?
Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)
Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]
Bedelen om keys is niet de bedoeling.
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)
Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]
Bedelen om keys is niet de bedoeling.