Gisteren een grappige TvP gespeeld. Ik ging mech zoals gewoonlijk, ging wat op en neer, hij switchte naar tempests. Tempests zijn extreem lastig te counteren als je mech gaat, en direct aanvallen voordat hij tempests had was geen optie meer (dan moet je heel veel geluk hebben met scouten). Het was Akilon Wastes: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Akilon_Wastes, oftewel voordeel dat het geen hele kleine map was en als hij mijn basis aan ene kant aanviel met tempests, ik aan andere kant zijn basis kon aanvallen.

Maar uiteindelijk moet je toch zijn leger vernietigen, en elk gevecht ging zoals eigenlijk altijd redelijk slecht: Tempests counteren supply effective zo ongeveer alles wat mech heeft, inclusief vikings. Met PDD erbij werkt het wel wat, maar hij heeft ook HTs die de handel stormen.

Ik weet niet precies hoe, maar uiteindelijk lukte het toch om te voorkomen dat hij meer basissen kon nemen, en zijn vijfde basis nog paar keer schoon te vegen (inclusief vernietigen door er 4 nukes op te gooien :P). Uiteindelijk wist ik die definitief te deny'en, en aan het einde had ik 1 CC, en 2 planetaries die me niet gingen helpen. Alle OCs waren al gebruikt om vernietigde basissen te vervangen, dus geen mules meer. Ik had geen leger, hij had 4 beschadigde tempests. Mijn ene CC had 10 SCVs ofzo totaal erbij, hij had geen bassisen meer (er waren nog wel minerals, maar we waren nogal agressief met basissen van de ander vernietigen). Uiteindelijk voordat zijn tempests bij de laatste basis kwamen had ik ruwweg: 1 hellbat, 1 widow mine, 5 marines zonder upgrades (gelukkig hadden zijn tempests weinig armor meer), een raven met 1 PDD, en 3 vikings. Daarmee net aan zijn tempests weten te vernietigen. En na ruim een uur kwam eindelijk het allesbeslissende gevecht: 3 zealots + 10 probes vs 2 hellbats ondertussen, 10 SCVs en 2 unupgraded marines. Ja mijn army composition was sterker dan die van hem :P

Edit: Voor mij gaat dit seizoen diamond blijven, eerste HotS seizoen waarbij ik niet als masters eindig :P

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Dit is nu mijn 8e seizoen masters.. ben van 1350 MMR (vorig seizoen) naar huidig 1550MMR gegaan dus er zit al een goede stijgende lijn in.. 8)

Voor de zergs die wat advies willen, je kan je replay uploaden @ www.drop.sc of www.ggtracker.com en dan zal ik ze analyzen en hier (of in een DM) de grootste aandachtspuntjes neer zetten.

Dus heb je interesse, ik zie ze wel verschijnen :9.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Iemand hier z'n Back to School shizzle al gehaald? 8)

Je moet 5 games winnen, vs AI, custom, in matchmaking ... maakt niet uit xd

https://www.facebook.com/vilfgaming/posts/236328733184954

• StudieLife
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07-2022
Als je snel die achievement wilt halen gewoon de unit preloader 5x draaien, hoppa!

http://www.twitch.tv/evefleet | http://derpfestor.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

StudieLife schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:55:
Als je snel die achievement wilt halen gewoon de unit preloader 5x draaien, hoppa!
Haha, nee ik wil er dan ook echt 5 spelen :p Heb al 2 games tegen de computer gewonnen, moest nog placement doen bij vs. AI.

Heb tot en met zondag de tijd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
tot eind van de maand volgens mij maar beter haal je de achievement zo snel als je kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net 1v1, krijg ik masters zerg tegenstander. Altijd zerg wanneer tegenstander masters is, mijn slechtste matchup :/

Dus ik praat wat met hem, hij blijkt masters protoss te zijn, speelt zerg unranked als high diamond zegt hij. Verder een hoop beledigingen aan mijn adres als ik zeg dat ik liever tegen toss speel. Door chatten ben ik wat van mijn BO afgeweken, maar het kan altijd erger. Zoals wat deze 'high diamond' deed. Zijn BO was 16 evo chamber, 16 gas, 15 hatch (in die volgorde). Hoe de fuck dacht hij dat dat een goed idee was? Mijn scout SCV had mooi engineering bay bij zijn natural neergezet. Omdat die erg laat was ging ik toch eens kijken wat er in zijn basis was toen mijn engineering bay halverwege was. Ik was bang voor 1 base roaches. Ik was nogal verbaasd om het zwak uit te drukken toen ik geen roach warren, maar een evo chamber scoutte.

Geen idee of hij fout klikte of echt een plan ermee had. Maar hij pullde drones om mijn block te verwijderen, ik maakte een tweede ernaast en toen was mijn reaper er. Uiteindelijk had hij wel speedlings, maar goed toen was hij zover achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg wel regelmatig de vraag vanuit het WoW of Hearthstone topic of ik iets kon doen mbt het verzamelen van Battle.net tag gegevens. Daar heb ik iets voor gemaakt met de Google Sites.

Link:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wellicht dat het voor jullie hier ook handig is. :) :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik ben weer begonnen met wat te spelen.. Ik was terran wat zat en ben nu met protoss bezig. Tot nu toe vind ik dat de moeilijkste class waar ik mee heb gespeeld (ik heb met alle classes gespeeld). Ik was zelfs in bronze geplaatst terwijl ik eigenlijk altijd in gold heb gezeten.. Ik ben na een paar games gepromote naar zilver.

Ik heb nu 6 games op rij gewonnen ofzo, maar ik vind het macro aspect van protoss erg moeilijk. Veel verschillende gebouwen, je kunt niet zo makkelijk met hotkeys units maken, want je moet inwarpen. Daar komt nog bij dat micro van de units best belangrijk is vooral om te zorgen dat je neit helemaal verkeerd opgesteld staat voor je een gevecht in gaat. Vaak meerdere verschillende unit groups, waar je met terran en zerg best makkelijk alles op een control group kan hebben (tot op zekere hoogte).

Ik ben met name met protoss begonnen omdat ik vind dat het de laatste tijd de leukste class is in professional play. Het meest veelzijdige ras. Ik vond altijd terran de leukste match-ups hebben, maar zowel zvt als zvp zijn erg stale op het moment.

Zelf heb ik ook al stargate openingen, dt openingen en robo openingen geprobeerd.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
toennet een game gespeeld waarbij ik al mijn lings verloor aan widowmines terwijl ik makkelijk terug had gekund.. fail http://www.twitch.tv/evefleet/b/470958509?t=67m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Goh, wat valt mij SC2 zwaar tegen zeg. Het is meer een Hotkeyscompetie dan wat anders. Een heel ander RTS dan dat ik gewend ben (o.a. World in Conflict). Als je niet snel bent met de keyboard, dan is het (haast) geen spel voor "jou". Met mouse only kom je er niet. Wat is het, 80% spelen met hotkeys?

Zijn ook dingen dat ik gewoon mis. Onder andere, dat je niet kunt bepalen waar je spawning point is. Zeer lastig is weer terug te komen, nadat je bent gecheesed.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Modest71 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:42:
Goh, wat valt mij SC2 zwaar tegen zeg. Het is meer een Hotkeyscompetie dan wat anders. Een heel ander RTS dan dat ik gewend ben (o.a. World in Conflict). Als je niet snel bent met de keyboard, dan is het (haast) geen spel voor "jou". Met mouse only kom je er niet. Wat is het, 80% spelen met hotkeys?

Zijn ook dingen dat ik gewoon mis. Onder andere, dat je niet kunt bepalen waar je spawning point is. Zeer lastig is weer terug te komen, nadat je bent gecheesed.
Tuurlijk heb je hotkeys nodig, maar je hoeft niet echt supersnel te zijn tenzij je pro wilt worden. Zelfs met geringe apm kun je ver genoeg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft wel gelijk dat voor een RTS er bijzonder weinig strategie in SC2 zit, al is dat eigenlijk waar voor alle RTS. Ik ken World in Conflict niet, maar meestal is het zo dat het vooral belangrijk is om de mechanics goed te hebben, en de strategie haal je gewoon van youtube. Zelf nadenken over je strategie is niet nodig buiten de absolute top. Dat je ook pro's ziet spelen waarbij ze letterlijk 10 minuten niet scouten en blind spelen zou imo niet mogelijk moeten zijn in een strategie spel.

Maar SC2 heeft ook wel zijn positieve punten, volgens mij is er niet een beetje recente RTS die beter in elkaar zit qua balance bijvoorbeeld, ondanks dat rassen totaal verschillend zijn.

En je kan ook best een heel eind komen zonder bijzonder snel te zijn. Hotkeys blijven wel belangrijk, al gebruik ik bijvoorbeeld geen camera hotkeys, niet veel army hotkeys, alleen voor mijn productie hotkeys. Als je grid hotkeys gebruikt kan je die ook een stuk sneller uit je hoofd leren.

Zelf heb ik vandaag voor het eerst in twee seizoenen een macro game tegen een zerg gewonnen :D. Kan niet zeggen echter dat het me met veel vertrouwen vult gezien zijn blunders. Oké ik maakte ook wel fouten, ik had bijvoorbeeld bij verdediging flink gedeelte van zijn leger vernietigd, toen dacht ik met mech aan te vallen. Echter ik ben er nu wel achter tenzij je echt een goede timing hebt dat je met mech tegen zerg eigenlijk alleen nog maar kan turtelen. Hij had hele zooi mutas, dus ik viel aan met 5 thors, 2 siege tanks en zooi hellbats. Bleek alleen dat hij vol op roaches was overschakeld: oftewel doei leger.

Maar tegelijkertijd had hij pareltjes zoals met max roaches + 5 vipers aanvallen, ook de enige keer dat hij vipers gebruikte. Zonder enige zerg anti-air kon ik die vipers ver voor mijn leger uitschakelen. En ik had stel expansions die ik onmogelijk kon verdedigen, veel te ver weg, maar hij viel ze nooit aan, telkens in zelfde choke viel hij aan, en deed daarmee nog hele hoop schade ook. Echter uiteindelijk kon ik naar BCs overschakelen, en toen hij dat scoutte had ik er al een stuk of 8 + zooi vikings en ravens, en hij scoutte het doordat hij aanviel en zijn ultras een regen van yamatos kregen.

Dan nog wat geluk met andere zergs die dingen doen als proxy-hatch (volgens mij echt een hopeloze strat), en ik kom weer in de buurt van masters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Modest71 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 16:42:

De strategie games waarvan je niet afhankelijk bent van snelheid zijn allemaal turn based. Dan moet je gewoon Civ gaan spelen ofzo. RTS staat voor real-time-strategy game en dat betekend dat een actie meteen uitgevoerd word. Hoe je dat ook went of keert, degene die zoveel mogelijk acties tegelijk kan doen, heeft een voordeel. Het betekend niet meteen winst, er zijn genoeg andere mechanics waarmee je winnen kunt.

StarCraft combineert snelheid met strategie. Zeggen dat het alleen een hotkey competitie is, is niet waar. Je kunt met weinig snelheid prima een match winnen, als je dan maar slim genoeg bent en beter bent in andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 00:44
kun je trouwens rally points resetten van Factory/barracks of hyve protoss gebouwen? Vaak als je tegenstanders in je base hebt lopen je net gespawnde units nog naar hun rally point voor je er nog iets me kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik zou zeggen: Zorg dat je die gebouwen gehotkeyed hebt en dan snel ergens in je eigen basis rechtsklikken met die gebouwen geselecteerd. Zo doe ik het altijd. Mogelijk dat er nog een snellere manier is. Ik vergeet het ook wel eens hoor! Hilariteit en vloeken alom! :P

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:21
Wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer units uit je productie komt wandelen je ze handmatig een ander commando moet geven om iets anders te doen. Als je tegenstander in je base staat, zul je dus units die uit de gebouwen zijn gekomen moeten selecteren (box alles) en dan een aanval commando geven (a + left click).

Je kan ook de rally point in je base zetten, maar dan nog lopen de units eerst naar dat punt, voordat ze uit zichzelf aanvallen.

Ik weet wel dat het mogelijk is om rally punten te resetten, maar ik doe dat alleen per ongeluk.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trollen doen we niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Owh, ik moet snel weer eens een potje StarCraft spelen :o Komt er maar gewoon niet van, met Dota 2 en straks ook Battlefield 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een paar geweldige potjes (en wat mindere :P) gehad.

Een TvRandom, wat een TvT werd. Hij speelde beter en wist me op 4 bases te containen. Dus had nou niet direct resources probleem, maar ook geen lekkere positie. Ik had mech, hij bio-mech met heel veel vikings. Dus dat werd inderdaad waar ik bang voor was, een air-switch naar battlecruisers. Ik had op een moment 10k-4k bank, maar mijn leger was wel grotendeels ground based nog. Mijn voornaamste kans was ravens, seeker missiles kunnen zoiets omdraaien. En verder gooide ik enorme hoeveelheden missile turrets neer.

De meeste gevechten deed ik flinke schade tegen hem, en kreeg hij ook wel wat damage van missile turrets aan de randen. Het zorgde er iig voor dat ook al won hij een gevecht, hij niet zomaar verder kon aanvallen. Toen de complete trukendoos opengehaald: Zijn air army was op één helft van het midden, ik val een expansion aan met 3 thors aan de andere helft: Met mijn stuk of 10 widow mines ertussen in geburrowed. Huppakee, weer een zooi vikings minder (hij reageerde nog wel best snel). Het slechte was dat ik dat twee keer heb kunnen doen :P.

Ondertussen had ik ook mijn fifth kunnen pakken, die ook een wolk missile turrets eromheen had. En een flinke fout van hem, hij had niet de xelnaga towers. Dus toen een expansion leeg was, en die SCVs niks beters te doen hadden, zijn ze op de helft van het midden waar hij niet was een stuk of 20 missile turrets gaan bouwen. Nog wat verkeerd gerallyd air te pakken gekregen en voorhoude van zijn air leger toen hij kwam om weer een expansion te verdedigen. Uiteindelijk net aan gewonnen.

Daarna nog een TvP. Hij ging air + cannons tegen mijn mech, bijzonder irritant. Gelukkig was hij rood, want die kunnen nukes op hun gebouwen minder goed zien :P. Zo een expansion leeggemaakt van probes, en ook nog een dubbele nuke op de rand van zijn leger (niet zo effectief als het klinkt, wel wat gedood, maar meeste van zijn carriers waren low armor). Daarna nog 5 tempests die iets te agressief waren met nauwlijks verliezen neergehaald, maar toen deed hij een ground switch. Hij vernietigd mijn leger, loopt mijn main in (met op dat moment klein leger, maar ik had niks), en maakt een opmerking in de trant van: "Hah je dacht dat je gewonnen had, dacht het toch niet". Jammer genoeg was hij offline na het potje toen ik die terug maakte. Want mijn reinforcements wisten dat met moeite terug te slaan. We hadden beide twee minende expansions, maar één daarvan had zoveel nukes gehad dat er weinig meer heel was, en uiteindelijk was nexus weg dus blijkbaar voldoende nukes erop gegooid daarvoor :P. De andere kon hij zijn mineral line niet verdedigen tegen twee banshees die ik nog had, en werd het gg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk die blizzard matchmaking....
Probeer je weer in diamond te komen, sta je top 3 plat, mag je 2x tegen diamond, 1 win 1 verlies.... daarna 3x tegen masters spelers. Allemaal verloren natuurlijk. Vrij apart dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow potje TvT, mijn tegenstander had zijn worker production best goed op orde: Hij had evenveel workers als dat ik had. En dat is niet knap omdat ik nou zo goed in mijn worker productie ben, maar omdat hij het voor elkaar kreeg in 15 minuten puur aan harrasment, geen enkele echte aanval, 90!!! SCVs te verliezen.

Eerst hellions, daarna blue flame hellbat drops. Doe ik wel vaker, maar komop als je geen enkele missile turret hebt, geen vikings, en geen units in je meeste basissen, wat verwacht je dan dat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, eindelijk weer gepromoveerd naar diamond... dat heeft een tijd geduurd zeg
Wel apart dat ik in al die potjes 7 masters ofzo ben tegengekomen en maar 3 dia's :/

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ik kom er net achter dat ik al jaren starcraft op hard mode speel :-x. Blijkbaar heb je met 16:10 resolutie zoals mijn 1920x1200 uiteindelijk een kleiner gezichtsveld dan op een 16:9 zoals 1920x1080 :(

Heb het net even getest en het scheelt echt belachelijk veel. De verticale ruimte blijft hetzelfde, maar op het horizontale gedeelte zie je bij de lagere resolutie aan beide kanten een gratis extra immortal. Ik wil meer zien op hogere resolutie, niet minder :| . Hello 1080p...
1920x1200:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fAX5KIA.jpg

1920x1080:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VFOrsK3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou nou, laten we niet overdrijven :P

Het is inderdaad wel apart dat ze niet gewoon aan beide kanten schalen, nu is in principe een enorm breed scherm een voordeel. Maar zelf heb ik bewust een 1920x1200 scherm gekocht toen ik dit al wist, ik vind het gewoon een lekkerdere resolutie voor alles behalve films kijken, en die immortal aan de zijkant zie ik dan wel op de minimap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ok, ik was een beetje geshockeerd toen ik erachter kwam, dus het is misschien inderdaad wat overdreven :P. Maar het zijn wel net die extra dingen die het verschil kunnen maken, een probe die in je base sluipt zien of niet zien, eerder banelings je beeld in zien rollen etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Goron op 06-11-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Serieus, wat kom ik de laatste tijd veel spelers tegen die niet tegen hun verlies kunnen. Elke keer maar zeiken dat het ras wat ik speel overpowered is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Psyonara schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:49:
Serieus, wat kom ik de laatste tijd veel spelers tegen die niet tegen hun verlies kunnen. Elke keer maar zeiken dat het ras wat ik speel overpowered is.
Je speelt vast geen Zerg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Speel random :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat ze niet tegen hun verlies kunnen is bij sommige wel erg extreem. Schelden, verwijten , imba praat etc. Kan er altijd wel flink om lachen :9 8)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ah protoss he :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Moet weer eens snel wat 4v4 gaan spelen! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Is er soms een glitch oid? wat er voor zorgt dat een tegenstander jouw kan dc'en? Paar maand terug een paar keer gehad en nu weer 2x nu toevallig rond voor woensdag mogelijk onderhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Weet ik niet, maar vorige week had ik daar ook last van. Hoe kan het dat sommige mensen level 0 bij hun naam hebben? wanneer je hun profiel bekijkt zie je wel dat ze exp behaald hebben met hun races.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Voor de liefhebbers; WoL en HotS in de aanbieding: https://www.facebook.com/StarCraft/posts/10152045186747457

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jammer dat je alleen HOTS naar een collectors pack kan upgraden, had graag de Thor skin van WOL willen hebben daar ik alleen Terran speel :P

Dit seizoen is het ladder systeem erg vreemd. Waar ik voorheen in goud/platinum zat blijf ik nu hangen in silver. Maar mijn tegenstanders zijn wel uit platinum (voormalige diamond/masters) . Ondanks dat ik ze win/verlies blijf ik in silver hangen. Ik sta nr 1 in mijn lijst en de voorsprong naar nr 2 is +70 punten.

[ Voor 59% gewijzigd door Fietsbel op 01-12-2013 03:51 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Gisteren weer eens wat gespeeld.. Nu met protoss.. En ik ben in bronze geplaatst :P Eerst speelde ik eigenlijk altijd in gold.. Maargoed. Ik sta nu wel op 6 winst 1 verlies ofzo..
Vooral tegen zerg eigenlijk elke keer een zergling of roach rush tegen gehad.. Mgoed, met een mothership core en voidray ruim je dat wel op..

Tegen protoss en zerg zijn voidrays erg goed btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Probeer ook maar eens carriers toe te voegen, instant gg ;)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Fietsbel schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:54:
Probeer ook maar eens carriers toe te voegen, instant gg ;)
Meh.. Carriers..

Maareh.. Veel chargelots toevoegen aan voidrays en ze blijven lekker lang leven.. Dan moet protoss/zerg of veel dmg pakken van de zealots, of kiten wat weer goed is voor de voidrays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Wat een dooie boel hier!
Ik heb het idee dat HotS de game niet veel goed heeft gedaan..... Zelf speel ik niet meer door de veranderingen van HotS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier ook iemand die niet veel speelt...

Bij mij is het overigens geen HotS. Meer desinteresse van vrienden die wél (lees: alleen) Dota 2 willen spelen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Ik speel nog steeds geregeld :)
Ben alleen steeds slechter geworden volgens de mmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zag laatst ook dingetje die verklaard waarom ik laatste seizoen geen masters kon worden, er zat nu kleiner percentage in masters + diamond als twee seizoenen geleden alleen in masters. En dan is de absolute terugloop nog niet meegenomen (ik neem namelijk aan dat er meer mensen aan de onderkant stoppen dan aan de bovenkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Inderdaad ja, ik ook een plaatje gezien (iets anders dan deze, maar komt op hetzelfde neer)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1VsR0bL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu moet ik ook zeggen dat Blizzard altijd beweerd heeft dat het 20-20-20-20-18-2 zou zijn, en dat dat het nooit is geweest (en recent zouden ze bronze geloof ik kleiner maken, erg succesvol geweest :/). Maar nu maken ze het wel heel extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik heb zo mn periodes dat ik speel.. De laatste weken heb ik wel wat weer gespeeld.. Hoewel ik 33-12 sta speel ik nog steeds alleen tegen bronze (ik ben gewend om altijd in gold te zitten).. Ik vind het opzich niet erg, want winnen is leuker dan verliezen en ik speel het toch niet echt om goed te worden..

Ik speel protoss en ik vind pvz nog steeds erg lastig. Ik ben altijd te bang om de map op te gaan, voordat ik een groot leger heb. Maar dan word ik 'outmacro'd' door zerg.. Dat was mijn probleem bij tvz ook al. Maar bij PvZ is het ook nog een probleem omdat ik 1gate FE wil spelen en nog niet weet hoe ik speedling rushes moet tegenhouden.

Mijn pvp's heb ik volgens mij allemaal gewonnen en pvt win ik wel tenzij de terran voor early aggression gaat. Volgens mij heb ik maar 1 pvt verloren in de laatste periode.

Ik vind protoss wel even leuk na lange tijd van zerg en terran. Ik doe vooral stargate openingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Moeilijk... dat is overigens de reden dat nieuwe spelers niet snel blijven hangen denk ik. Als ik met wat vrienden SC2 ga spelen, dan verwachten ze lekker rustig hun basis op te kunnen bouwen om na een half uur eens rustig aan te vallen.

Echter, dat gaat niet bij StarCraft (en dat hoeft van mij ook niet). Helaas hebben veel mensen wel die verwachting denk ik, zo ging het immers bij games als Age of Empires en Command & Conquer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je nooit een beetje serieus Age of Empires gespeeld (weet niet hoe C&C was). Maar daar had je net zo goed rushes en timing attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sissors schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:13:
Dan heb je nooit een beetje serieus Age of Empires gespeeld (weet niet hoe C&C was). Maar daar had je net zo goed rushes en timing attacks.
Klopt, mijn punt is echter dat veel mensen zo Age of Empires gespeeld, hebben... in hun jeugd. Dus niet anders gewend zijn van RTS games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
TheNephilim schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:01:
Moeilijk... dat is overigens de reden dat nieuwe spelers niet snel blijven hangen denk ik. Als ik met wat vrienden SC2 ga spelen, dan verwachten ze lekker rustig hun basis op te kunnen bouwen om na een half uur eens rustig aan te vallen.

Echter, dat gaat niet bij StarCraft (en dat hoeft van mij ook niet). Helaas hebben veel mensen wel die verwachting denk ik, zo ging het immers bij games als Age of Empires en Command & Conquer ook.
Nee hoor.. Het is niet dat ik rustig mijn leger op wil bouwen.. Ik snap wel dat je moet macro'en en zo snel mogelijk een leger moet bouwen enzo.. Harrassen met zealots, oracles. Maar echt pushen durf ik niet echt aan, omdat ik bang ben dat ik volledig weggevaagd wordt door zerg, omdat het voor zerg veel makkelijker is om snel supply te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:56:
[...]

Nee hoor.. Het is niet dat ik rustig mijn leger op wil bouwen.. Ik snap wel dat je moet macro'en en zo snel mogelijk een leger moet bouwen enzo.. Harrassen met zealots, oracles. Maar echt pushen durf ik niet echt aan, omdat ik bang ben dat ik volledig weggevaagd wordt door zerg, omdat het voor zerg veel makkelijker is om snel supply te hebben.
En toch zul je de map op moeten om als P een Z die voor macro kiest te verslaan. Mijn ervaring, en ik zit al een hele tijd 'vast' in Gold, is dat wanneer je de (vaak goede) Zerg laat macro'en zonder 'plaagstootjes' uit te delen, je vaak kansloos bent. Je kan best een confrontatie winnen, mits een goede army compositie, maar de realiteit is dat jouw supply daarna waarschijnlijk rond de 110/130 ligt, daar waar de zerg gewoon een keer of 20-30 op 'H' en 'R' drukt en gelijk weer 200/200 is. Een van de strategieën om dat te voorkomen, in gold althans, is om snel uit te breiden, maar ook vroeg druk te zetten. Zijn (waarschijnlijk) early third uitschakelen kan cruciaal zijn.

Velen zullen het er wel niet mee eens zijn, maar je moet als P (tegen Z) nu eenmaal wat harder werken mid-game om te winnen dan andersom. Daar is verder ook niets mis mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hoe zit het met Arcade games? Hier nog mensen die af en toe eens door het Arcade lijstje browsen? Ik heb de afgelopen dagen een paar keer Tya's Towerdefense (oid.) gespeelt, gisteren eindelijk eens gewonnen :+

[ Voor 110% gewijzigd door TheNephilim op 18-12-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Mijn protoss avontuur vervolgd.. Ik heb nu 37 wins tegen 16 losses en ben gepromoveerd naar Silver. Nu ben ik daar ook nog rank 1, maar mn bonus pool is bijna op, dus het zal lastig worden om op 1 te blijven.

Ik ben in paar keer ge 4gate, door silver level players, maar ze hadden als hoogste finish masters. Dat was ook wel te merken, want de 4gate kwam heel erg snel.

Ik vind toss nog steeds leuk. Het grote verschil met zerg en terran is dat er geen enkele MU is die ik haat. Ik vond tvt en zvz absoluut niet leuk, maar bij toss vind ik alle MU's leuk. Dat maakt het spelen een stuk leuker.

Nog steeds zijn voidrays tegen toss zo ontzettend sterk, met name als ze stalker, immortal gaan, wat toss nogal eens doet. Tegen zerg gaat nu wat beter, maar dat komt misschien omdat ik niet zoveel meer ben gecheesed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik ben een zerg speler maar wil eens een keertje protoss proberen. Waar kan ik goede tutorials vinden ( youtube ) voor de standaard openers in de 3 matchups? Ik vind vooral oude openings van een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Franko,

Het beste is om recente PvZ video's van Day9 (youtube) te bekijken, die zijn altijd gedetailleerd en up to date!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Eindelijk gaat Blizzard wat doen aan Protoss, maar of het genoeg is, ik heb er een hard hoofd in.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben een beetje op zoek naar een nieuwe game waar ik een verloren uurtje in kan proppen. Ik vroeg mij af of deze game ook goed in single play te spelen is, of ligt de focus echt op online gamen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De campaign is erg goed (en ook relatief lang met 10+ uur voor het eerste deel) en je zult met plezier een paar skirmish matches doen. Er zijn genoeg mensen die het puur daarmee doen, maar veel mensen vinden de multiplayer toch wel het hele punt van de game (en ik geef ze eerlijk gezegd geen ongelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:47

PromWarMachine

Forsaken Archer

De campaign is zeker de moeite waard RoyK!
Als je geen die hard RTS'er bent en wel alle single player achievements wilt halen, ben je er zeker ~20~30 uur mee bezig. Op een lager level alleen even snel alle missies halen kan ik 6~8 uur denk ik.

Het is maar net hoe je speelt en wat je wilt bereiken.
De echte uitdaging ligt wel online zoals Gropah al zei, maar ook uit de SP ga je voldoening halen. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ik speelde vroeger regelmatig een skrim met C&C, 3 computers en mijzelf. Dat kan in deze game dus ook. Goed om te horen :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Je kunt prima tegen de computer spelen hoor, maar online en/of met bekenden is toch wel leuk hoor. Je moet even wennen aan de snelheid en het verliezen/winnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Watt doe je als Zerg zijnde in godsnaam tegen mass voidray met zealots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoR
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2016
Brofestor is een goede unit tegen die compositie, met support units.

Maar misschien is beter om te kijken hoe protos ongestraft je oppeens met mass voids heeft kunnen verassen want zo goed is dat niet vs zerg imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

FrankoNL schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:00:
Watt doe je als Zerg zijnde in godsnaam tegen mass voidray met zealots?
Muta! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Nouja ik vind het gewoon moeilijk om een protoss die turtled op 3 base te straffen...... Zijn niet kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ja dat werkt niet. Die zealots en VR gaan door hydra's als een mes door boter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

FrankoNL schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:35:
Nouja ik vind het gewoon moeilijk om een protoss die turtled op 3 base te straffen...... Zijn niet kapot te krijgen.
Ik als Protoss speler kan je vertellen dat een Zerg speler me dan vaak op de knieën krijgt met Mutalisk. Ze zijn snel en op de meeste maps kun je niet zo snel van de de ene naar de andere base komen, zoals de Muta's dat doen. Je loopt steeds achter de feiten aan.

Dat ze dan met Phoenix komen is een ander probleem, iets wat je met Muta + Corruptor weer op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:57:
ja dat werkt niet. Die zealots en VR gaan door hydra's als een mes door boter.
Dan hebben ze op zijn minst sentries nodig. Anders gaan hydras snel genoeg door zowel zealots als VRs heen. Helemaal met infestors, fungal op zealots en ze komen nog geen eens bij de hydras, en VRs hebben nogal de neiging op een klompje te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoR
Wat ik meestal doe is ling hydra openen DRG style.

Als protos dan een 3rd heeft gepakt ga ik die contesten of bij zijn natural aankloppen. Als hij dan voids aan het opbouwen is dan heeft hij sentries en naniwa micro nodig om dat af te houden.

Ondertussen pak ik 4th en 8 gas behind die attack, Is het een ground army dan transition ik in mass muta. Is het double stargate met phoenixes out dan transition ik in de lame Swarmhost 3175981 static defense buildings slowcrawl style met corrupters erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Heh, wow, het skill niveau van deze game is ondertussen wel heel erg opgeschoven.

In WoL met iemand 2v2 gedaan die een tijd lang Platinum / low Diamond was, zelf zat ik op Gold in WoL aanvankelijk en na veel oefenen ook in Gold op HotS, maar even aan paar maandjes niet gespeeld.
Weinig veranderd in de meta game, maar damn, we worden compleet kapot gemaakt door mid-bronze.
2v2 fixed teams zit volgens mij vol met wat normaal platinum / diamond skill spelers zit, hoewel dat tegenwoordig natuurlijk ook niet veel meer scheelt. Er is volgens mij een giga skill-compressie, waarbij heel veel spelers erg dicht tegen elkaar aan zitten kwa MMR en waarbij de voormalig Bronze-Zilver-Gold spelers simpelweg afgehaakt zijn.

Denk dat ik HotS verder maar weer laat liggen, Insane AI is ondertussen makkelijker van te winnen voor mij dan van een Low Silver speler.

Wie weet wanneer LotV uit komt? Ik vind het hoog tijd dat het weer eens opgeschud wordt. Toen ik 4 maanden terug stopte met spelen was ik bijna dezelfde dingen aan het doen als hier als "recente" tactieken besproken worden.

Esports zijn leuk omdat de game zo tot het uiterste wordt getest, alleen na een tijdje zijn er simpelweg vér geperfectioneerde builds voor diverse speelstijlen voor iedere matchup, dat is toch jammer. Bij WoL was het veel langer spannend en verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

djunicron schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:37:
Heh, wow, het skill niveau van deze game is ondertussen wel heel erg opgeschoven.

In WoL met iemand 2v2 gedaan die een tijd lang Platinum / low Diamond was, zelf zat ik op Gold in WoL aanvankelijk en na veel oefenen ook in Gold op HotS, maar even aan paar maandjes niet gespeeld.
Weinig veranderd in de meta game, maar damn, we worden compleet kapot gemaakt door mid-bronze.
2v2 fixed teams zit volgens mij vol met wat normaal platinum / diamond skill spelers zit, hoewel dat tegenwoordig natuurlijk ook niet veel meer scheelt. Er is volgens mij een giga skill-compressie, waarbij heel veel spelers erg dicht tegen elkaar aan zitten kwa MMR en waarbij de voormalig Bronze-Zilver-Gold spelers simpelweg afgehaakt zijn.

Denk dat ik HotS verder maar weer laat liggen, Insane AI is ondertussen makkelijker van te winnen voor mij dan van een Low Silver speler.

Wie weet wanneer LotV uit komt? Ik vind het hoog tijd dat het weer eens opgeschud wordt. Toen ik 4 maanden terug stopte met spelen was ik bijna dezelfde dingen aan het doen als hier als "recente" tactieken besproken worden.

Esports zijn leuk omdat de game zo tot het uiterste wordt getest, alleen na een tijdje zijn er simpelweg vér geperfectioneerde builds voor diverse speelstijlen voor iedere matchup, dat is toch jammer. Bij WoL was het veel langer spannend en verrassend.
Klopt! Ik kwam in WoL als Gold nog prima uit de verf. Nu moet ik in 1v1 echt oppassen met de Bronze tegenstanders :+ Enerzijds logisch, de spelers die niet zo goed zijn zullen eerder stoppen met spelen. Veel nieuwe spelers zijn er volgens mij ook niet bijgekomen. Als ik alleen al zie dat geen van mijn vrienden StarCraft 2 wil spelen, vraag ik mij af in hoeverre er nog nieuwe spelers bijkomen.

Hopelijk brengt patch 2.1 wat positieve veranderingen om de game ook voor nieuwe spelers wat meer fun te maken. De fun mist namelijk een beetje heb ik het gevoel. Niet voor mij, maar wel voor nieuwe spelers die 'rustig' hun base op willen bouwen. Die worden namelijk al snel geconfronteerd met rushes die niet te houden zijn, ook in de laagste divisies van Bronze.

De n00b league van 50 games is verdwenen volgens mij, of niet? Deze had je namelijk als beginstation voor nieuwe spelers, best vermakelijk overigens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Veel mensen zijn afgehaakt, maar ook veel mensen staan op de rand van stoppen met het spel. TvP, bestaat alleen nog maar uit oracle rush met stalkers of blink. Succes om dat tegen te houden. Ook al scout Protoss niet, een 3 rax rush @5:30 wordt nog vaak met gemak tegengehouden. Lang leve de mothershipcore en photon overcharge. Heb je een passieve protoss als tegenstander... succes.. eenmaal de deathball en je kan er niks tegen doen + alle extra gimmicks er nog eens bij (timewarp, guardianshield etc)

Protoss is in TvP zo ongelofelijk ongebalanceerd dat ik niet eens meer TvP wil spelen, zo verschrikkelijk veel frustratie haalt het naar boven dat ik om die reden wil zelfs wil stoppen met sc2. De enige reden dat ik het nog speel is TvT.

[ Voor 17% gewijzigd door Fietsbel op 08-01-2014 16:42 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Fietsbel schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:35:
Veel mensen zijn afgehaakt, maar ook veel mensen staan op de rand van stoppen met het spel. TvP, bestaat alleen nog maar uit oracle rush met stalkers of blink. Succes om dat tegen te houden. Ook al scout Protoss niet, een 3 rax rush @5:30 wordt nog vaak met gemak tegengehouden. Lang leve de mothershipcore en photon overcharge. Heb je een passieve protoss als tegenstander... succes.. eenmaal de deathball en je kan er niks tegen doen + alle extra gimmicks er nog eens bij (timewarp, guardianshield etc)

Protoss is in TvP zo ongelofelijk ongebalanceerd dat ik niet eens meer TvP wil spelen, zo verschrikkelijk veel frustratie haalt het naar boven dat ik om die reden wil zelfs wil stoppen met sc2. De enige reden dat ik het nog speel is TvT.
Mwah ook ik (als Protoss speler) wil nog wel eens (proxy) Oracle rush doen tegen een Terran. Heb al heel vaak meegemaakt dat als ik mijn Oracle in de mineral line van de Terran heb, dat er ook een Medivac met 2 widowmines en wat marines in mijn mineral line gedropped word.

Ach en een turret wil ook helpen, ben je meteen van DT's af. Of je moet Master/Grandmaster spelen, dan worden dergelijke uitgaven natuurlijk meteen afgestraft als ze niet nodig zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:35:

Die frustratie uit zich dan ook in je eerste alinea, want dat vind ik behoorlijk overdreven. Ik speel protoss, en ik verlies juist erg vaak met die 'deathball' tegen Terran. Waarschijnlijk is het na PvZ late game de confrontatie die ik het meest verlies. Al tijden, eigenlijk. Hoe je erbij komt dat je als T kansloos bent in die situatie is voor mij een klein raadsel, want met een gemiddelde ghost micro leg je zo'n deathball helemaal lam. Ik weet verder niet hoe je speelt, maar wellicht moet je wat meer droppen. Want een Toss-army is qua mobiliteit waardeloos. Ik ragequit regelmatig (tja :D ) als ik drie drops op drie verschillende locaties zie binnen komen. Ik probeer het niet eens meer :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 19:58
Aaarrgh @ drops. Echt vreeeeselijk irritants als Toss inderdaad. Het enige wat een beetje werkt is zorgen dat er overal cannons en/of HT staan, maar dit is laat mn economie lang niet altijd toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Renzzie schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 14:08:
Aaarrgh @ drops. Echt vreeeeselijk irritants als Toss inderdaad. Het enige wat een beetje werkt is zorgen dat er overal cannons en/of HT staan, maar dit is laat mn economie lang niet altijd toe.
Klopt, als een Terran vroeg begint met droppen en dan wel Marine met Stimm, dan is het snel afgelopen bij mij :+

Gisteren trouwens tegen een (Belgische) Zerg speler gespeeld. Hij kwam met een Nydus in m'n main base en ik had natuurlijk net niks in de buurt staan. Ik had wel twee bases, maar verloor veel probes. Het waren alleen Zerglings gelukkig, kon het aardig opruimen.

En ja... natuurlijk: Muta! :/ Dat ging gelukkig goed. Hij verloor er veel te veel en wilde te graag damage doen, al verloor ik daardoor wel 2 Collosi. Als hij z'n Muta netjes geretained had, had ik sowieso verloren. Hij had geen echte follow-up en toen ik bij z'n base kwam had hij alleen Zerglings en een 10-15 Corrupters. Die natuurlijks niks tegen mijn Stalker/Zealots kunnen doen.

Hij had 98 Zerglings, maar er zaten er nog heel wat in de Nydus die ik sloopte :+

http://ggtracker.com/matches/4587222

[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 09-01-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gaan niet verloren hoor, als jij alleen zijn worm doodt. Die blijven in het nydus network zitten.

15 corrupters voor 2 collosus is ook wel wat veel als je verder niks hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

TheNephilim schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:18:
[...]

Mwah ook ik (als Protoss speler) wil nog wel eens (proxy) Oracle rush doen tegen een Terran. Heb al heel vaak meegemaakt dat als ik mijn Oracle in de mineral line van de Terran heb, dat er ook een Medivac met 2 widowmines en wat marines in mijn mineral line gedropped word.

Ach en een turret wil ook helpen, ben je meteen van DT's af. Of je moet Master/Grandmaster spelen, dan worden dergelijke uitgaven natuurlijk meteen afgestraft als ze niet nodig zijn :+
Het huidige platinum/diamond is inderdaad van hoog niveau dat je je moet afvragen of bepaalde dingen het wel waard zijn. De build die jij beschrijft is een erg bekende voor Terran spelers. Op het moment dat Terran zo'n drop doet zijn er praktisch 0 units in de basis. Protoss kan op dat moment al een oracle hebben (voor aanval), mothershipcore voor PO, en 3 gates om hun eigen basis te verdedigen.
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:48:
[...]

Die frustratie uit zich dan ook in je eerste alinea, want dat vind ik behoorlijk overdreven. Ik speel protoss, en ik verlies juist erg vaak met die 'deathball' tegen Terran. Waarschijnlijk is het na PvZ late game de confrontatie die ik het meest verlies. Al tijden, eigenlijk. Hoe je erbij komt dat je als T kansloos bent in die situatie is voor mij een klein raadsel, want met een gemiddelde ghost micro leg je zo'n deathball helemaal lam. Ik weet verder niet hoe je speelt, maar wellicht moet je wat meer droppen. Want een Toss-army is qua mobiliteit waardeloos. Ik ragequit regelmatig (tja :D ) als ik drie drops op drie verschillende locaties zie binnen komen. Ik probeer het niet eens meer :P .
Uiteraard is het voor een protoss speler overdreven.
Gemiddelde ghost micro... denk je dat die al hebt in de eerste 10 minuten van het spel? weet je wat die kosten? zo ja, dan heb je helaas een heel klein leger. Een protoss deathball heb je in verschillende vormen en die leg je niet met "gemiddelde" ghost micro lam ... als een heel protoss leger die een EMP krijgt let de Protoss speler totaal niet op, of denkt te winnen met A-move en af en toe op T drukken voor storm :P

Over balance zullen de meeste mensen het nooit eens worden, gezien de vele treads op battle.net en teamliquid...

[ Voor 11% gewijzigd door Fietsbel op 10-01-2014 03:32 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem late game TvP dat veel terran hebben is dat als jouw 'gemiddelde ghost micro' een HT mist, dan gaan de storms af en die houden niks heel van bio: Carpet EMP is vervelend voor toss, carpet storm betekend dat er simpelweg niks meer in leven is aan de terran kant. Dus dan moet je snel proberen te dodgen met bio. En voor de gemiddelde speler is elke kans om dan nog fatsoenlijke emps/snipes te doen als je ook storms aan het dodgen bent onmogelijk.

Dat is waarom ik mech tegen toss speel (al speel ik heel weinig laatste tijd sinds BF4 er is, eigenlijk wat uitgekeken erop): Ik zet mech leger neer, selecteer de ghosts, en carpet EMP, een paar storms kan ik gewoon negeren. Uiteraard is dan de eis dat de toss je zonder enkele reden frontaal aanvalt, maar dat doen de meeste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:10:
Die gaan niet verloren hoor, als jij alleen zijn worm doodt. Die blijven in het nydus network zitten.

15 corrupters voor 2 collosus is ook wel wat veel als je verder niks hebt.
Wel als je beide kapot maakt, dus begin en eind.

Hij wilde Broodlords maken denk ik, maar ik had z'n Spire al neergehaald.
Fietsbel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 03:09:
[...]

Het huidige platinum/diamond is inderdaad van hoog niveau dat je je moet afvragen of bepaalde dingen het wel waard zijn. De build die jij beschrijft is een erg bekende voor Terran spelers. Op het moment dat Terran zo'n drop doet zijn er praktisch 0 units in de basis. Protoss kan op dat moment al een oracle hebben (voor aanval), mothershipcore voor PO, en 3 gates om hun eigen basis te verdedigen.
Eerlijk gezegd, vind ik de Terran spelers vaak ook wel lui hoor. Terran komt altijd maar met bio... dat werkt in veel gevallen heel erg goed hoor, maar één Raven of iets dergelijks. Een banshee, ook vreselijk sterk. Dan hou je je Marines in base en val je aan met Banshee. Die doen gegarandeerd damage, in ieder geval tot en met Gold.

Maar... ik heb na level 30 Protoss besloten om ook maar een Terran tot level 30 te spelen, dus dat word lachen gieren brullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

TheNephilim schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:31:
Eerlijk gezegd, vind ik de Terran spelers vaak ook wel lui hoor. Terran komt altijd maar met bio... dat werkt in veel gevallen heel erg goed hoor, maar één Raven of iets dergelijks. Een banshee, ook vreselijk sterk. Dan hou je je Marines in base en val je aan met Banshee. Die doen gegarandeerd damage, in ieder geval tot en met Gold.

Maar... ik heb na level 30 Protoss besloten om ook maar een Terran tot level 30 te spelen, dus dat word lachen gieren brullen :+
Nee joh...

3 opties met de Banshee (in het t/m gold niveau van een tijdje terug)

- Je rushed Banshee (1 of 2 eventueel een 2 of 3e met cloack). Het wordt gescout of indirect gemerkt; geen / te weinig dmg. Je kunt direct een tegenaanval verwachten, van een redelijke tegenstander (ik verwacht ook in Bronze ondertussen) al voordat je Banshee één keer heeft geschoten zal een leger naar je onderweg zijn.

- Of je tegenstander heeft het niet door en heeft te weinig stalkers, verliest een queen, etc etc. Maar dat is eigenlijk niet iets wat je met een medivac en mines ook niet had kunnen bereiken? En dan houd je de kans dat je je medivac nog heel houd nog.

- Of je voegt Banshees toe aan je normale leger, wat tegen ling/bling/roach nog wel eens vervelend kan zijn. Maar versus stalkers, muta, of zo'n beetje het halve T leger heeft het amper zin. Wat wél werkt is ze puur voor het flanken gebruiken (infestors, collosus, templar) op de achtergrond laten snipen. Of ze tijdens een aanval snel een natural / 3rd insturen, of als je er veel hebt zelfs een main om productie te stoppen. Vooral fijn als je een erg goede micro hebt.

Succes met het levellen van T. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

TheNephilim schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 10:31:
[...]

De reden dat iedereen bio gaat in TvP is namelijk om de early agression tegen te houden, die kun je niet opvangen met mech <7 minuten. Mech vereist een heel andere denkwijze voor het positioneren van je leger dan bio. Nu je zelf Terran gaat spelen zul je dat zelf ook gaan merken, succes met de frustraties :D
Ben wel benieuwd naar je bevindingen en welke builds je gebruikt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fietsbel op 10-01-2014 18:22 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 03:09:
[...]

Uiteraard is het voor een protoss speler overdreven.
Gemiddelde ghost micro... denk je dat die al hebt in de eerste 10 minuten van het spel? weet je wat die kosten? zo ja, dan heb je helaas een heel klein leger. Een protoss deathball heb je in verschillende vormen en die leg je niet met "gemiddelde" ghost micro lam ... als een heel protoss leger die een EMP krijgt let de Protoss speler totaal niet op, of denkt te winnen met A-move en af en toe op T drukken voor storm :P

Over balance zullen de meeste mensen het nooit eens worden, gezien de vele treads op battle.net en teamliquid...
Ok, je haalt nu wel verschillende dingen door elkaar. Natuurlijk heb je geen ghosts binnen/nabij de 10 minuten. Een P heeft ook geen serieuze deathball binnen 10 minuten :+ .

Dan de situatie wanneer er sprake is van een deathball. Dan heb je het ineens over één EMP. Ja, dat bedoelde ik dus met gemiddelde ghost micro. Één EMP afvuren is ondergemiddeld, vind ik.

En inderdaad, balance blijft een moeilijk punt. Ook wel mooi eigenlijk. Je zou alleen wel kunnen proberen er iets minder eenzijdig tegenaan te kijken. Ik vind het namelijk vrij opvallend dat jij hier klaagt over een match-situatie waarin ik -zoals al eerder aangegeven- als P speler erg vaak verlies. Dan kan het haast niet anders of jij doet dingen verkeerd. Hoe zit het nu met je gebruik van drops, bijvoorbeeld?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 20:49 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:48:
[...]

Ok, je haalt nu wel verschillende dingen door elkaar. Natuurlijk heb je geen ghosts binnen/nabij de 10 minuten. Een P heeft ook geen serieuze deathball binnen 10 minuten :+ .

Dan de situatie wanneer er sprake is van een deathball. Dan heb je het ineens over één EMP. Ja, dat bedoelde ik dus met gemiddelde ghost micro. Één EMP afvuren is ondergemiddeld, vind ik.

En inderdaad, balance blijft een moeilijk punt. Ook wel mooi eigenlijk. Je zou alleen wel kunnen proberen er iets minder eenzijdig tegenaan te kijken. Ik vind het namelijk vrij opvallend dat jij hier klaagt over een match-situatie waarin ik -zoals al eerder aangegeven- als P speler erg vaak verlies. Dan kan het haast niet anders of jij doet dingen verkeerd. Hoe zit het nu met je gebruik van drops, bijvoorbeeld?
Een 2 base blink/4gate is een aardige deathball voor zo kort in het spel. Om maar te zwijgen over een carrier rush.. etc.
Eigenlijk wilde ik het argument niet aanhalen, maar eenzijdig is mijn ervaring niet. Lees de community fora zoals battle.net en teamliquid. Veel normale users, gm's en pro Terran speler hebben problemen met TvP omdat , ook al heb je perfect gescout, je bepaalde builds nog steeds amper kan tegenhouden en als je het overleeft heb je een te grote achterstand.
Doe ik dingen verkeerd, tuurlijk anders zou ik elk potje winnen, maar als platinum/diamond speler weet ik wel hoe je een aardig potje sc2 speelt ook met meer dan 1 EMP.... En drops met mech? dat doe je niet zo snel :P

De vroegst mogelijke drop van een Terran zou niet al teveel damage mogen doen, neem aan dat je MSC hebt en PO gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 10-01-2014 22:29 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:21:
[...]

Veel normale users, gm's en pro Terran speler hebben problemen met TvP omdat , ook al heb je perfect gescout, je bepaalde builds nog steeds amper kan tegenhouden en als je het overleeft heb je een te grote achterstand.
Ik ben op de hoogte van die ontwikkelingen. Ondanks dat men het vaak goed kan onderbouwen, vind ik het neigen naar gezeur. Een T heeft problemen met de P, een P heeft problemen met Z, een Z heeft moeite met rush tactiek 'X', een P die voor macro wil gaan heeft moeite met tactiek 'Y'. Ga zo maar door.

Als voorbeeld: ik vind persoonlijk dat je in PvZ als P harder moet werken early-/midgame om te winnen dan de Z moet. Is dat unbalanced? Volgens velen wel. Kan ik begrijpen. Ik zie het echter als een consequentie van de setup van een game als deze. Met drie rassen, zo veel units, zo veel builds, is het onmogelijk om 100% balance te garanderen. Daar mag en moet je gewoon niet vanuit gaan. Dat doe jij wel, gezien je frustratie over bepaalde matchsituaties.

Je moet je ook niet laten leiden door frustraties. Ik vind deze post van jou al veel genuanceerder dan jouw initiële post, waar ik eerder op reageerde. Die druipt mijns inziens over van frustratie. Ik weet dat ik ook niet moet gaan posten nadat ik bijvoorbeeld net een 40-minute game heb verloren. Dan zie je de wereld toch heel even anders, ondanks dat het maar een spelletje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:52:
[...]

Ik ben op de hoogte van die ontwikkelingen. Ondanks dat men het vaak goed kan onderbouwen, vind ik het neigen naar gezeur. Een T heeft problemen met de P, een P heeft problemen met Z, een Z heeft moeite met rush tactiek 'X', een P die voor macro wil gaan heeft moeite met tactiek 'Y'. Ga zo maar door.
Dat is prima dat je dat zo vind, iedereen mag zijn mening hebben. Maar het als gezeur betittelen terwijl ik duidelijke voorbeelden geef is een beetje vreemd. Dat bepaalde builds moeilijker zijn tegen te houden dan andere is prima, dan hoor je ook niemand over. Het gaat er juist om dat je niet de middelen (resources/geschikte units) hebt om bepaalde builds tegen te kunnen houden, zelfs wanneer je er al vanaf het eerste moment vanuit gaat dat ze die build doen. Als ze dat oplossen is het voor iedereen leuker en blijft het spel ook gevarieerd en uitdagend. Temeer omdat de GM league volzit met Protoss spelers, is dat leuk? constant PvP? we wachten de aankomende patch maar weer af.
Als voorbeeld: ik vind persoonlijk dat je in PvZ als P harder moet werken early-/midgame om te winnen dan de Z moet. Is dat unbalanced? Volgens velen wel. Kan ik begrijpen. Ik zie het echter als een consequentie van de setup van een game als deze. Met drie rassen, zo veel units, zo veel builds, is het onmogelijk om 100% balance te garanderen. Daar mag en moet je gewoon niet vanuit gaan. Dat doe jij wel, gezien je frustratie over bepaalde matchsituaties.

Je moet je ook niet laten leiden door frustraties. Ik vind deze post van jou al veel genuanceerder dan jouw initiële post, waar ik eerder op reageerde. Die druipt mijns inziens over van frustratie. Ik weet dat ik ook niet moet gaan posten nadat ik bijvoorbeeld net een 40-minute game heb verloren. Dan zie je de wereld toch heel even anders, ondanks dat het maar een spelletje is.
Elk ras heeft zo z'n sterke en zwakke punten, dat maakt het spel juist dynamisch. Balans is betekend niet dat alles identiek is en elke unit een hardcounter en elk ras evenveel moet micro/macro-en, dat is onderdeel van het spel/ras, maar daar hoor je mij ook niet over.
Bij mij komen 40 minuten games in TvP op hoog niveau zelden voor. In welke league speel je eigenlijk zelf?

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 11-01-2014 18:58 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:25:
[...]

Dat is prima dat je dat zo vind, iedereen mag zijn mening hebben. Maar het als gezeur betittelen terwijl ik duidelijke voorbeelden geef is een beetje vreemd.
Dus omdat jij met voorbeelden komt mag ik het geen gezeur vinden? :+ Ik zal het je sterker vertellen, hoe meer voorbeelden jij hier post, hoe erger ik het vind neigen naar gezeur.
Het gaat er juist om dat je niet de middelen (resources/geschikte units) hebt om bepaalde builds tegen te kunnen houden, zelfs wanneer je er al vanaf het eerste moment vanuit gaat dat ze die build doen. Als ze dat oplossen is het voor iedereen leuker en blijft het spel ook gevarieerd en uitdagend.
Jij suggereert nu dat een bepaalde tactiek van T (vs P) een 100% kans op een zege oplevert, mits goed uitgevoerd. Daar geloof ik geen zak van. In dat geval zou er allang een oplossing voor gekomen zijn. Het zal in de realiteit echt niet zo erg zijn zoals jij het schetst, dat maak je mij niet wijs. Is dit niet eenzelfde situatie zoals ik met P vs Z ervaar early-/midgame, waar ik eerder over schreef? Dat je dus wel degelijk in het nadeel bent door jouw ras -wat je echt wel unbalanced mag noemen- maar niet kansloos bent?
Temeer omdat de GM league volzit met Protoss spelers, is dat leuk? constant PvP? we wachten de aankomende patch maar weer af.
Ik vind PvP redelijk saai. Maar wat heeft dat met deze discussie te maken?
Bij mij komen 40 minuten games in TvP op hoog niveau zelden voor. In welke league speel je eigenlijk zelf?
Het was gewoon een voorbeeld, of dat nu PvZ, TvP of whatever is. Het ging over frustratie. Ik speel die potjes ook nauwelijks, maar ze komen wèl voor.

Sinds de laatste patch zit ik in zilver. Daarvoor in goud, daarvoor in platinum. Zie me maar als een Gold regular, want vandaag of morgen zit ik weer in gold, hoop ik ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Fietsbel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 18:21:
[...]

De reden dat iedereen bio gaat in TvP is namelijk om de early agression tegen te houden, die kun je niet opvangen met mech <7 minuten. Mech vereist een heel andere denkwijze voor het positioneren van je leger dan bio. Nu je zelf Terran gaat spelen zul je dat zelf ook gaan merken, succes met de frustraties :D
Ben wel benieuwd naar je bevindingen en welke builds je gebruikt :)
Thanks!

Ben niet zo'n pro hoor :p Builds vallen bij mij altijd in het water, als er iets tussenkomt. Cannon rushes/zergling rushes of proxy's... Meestal heb ik van te voren een idee, dat pas ik dan aan als ik weet welk ras mijn tegenstander is. Dat voer ik dan uit.

Als Protoss; Proxy Stargate -> Oracle, of Zealot Archon ... of two-base met Collosus tegen Terran. Wat ik allemaal ga doen als Terran weet ik nog niet zo goed. In ieder geval een keer Thor drop, gewoon omdat het kan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik had vorig seizoen een pauze genomen (mid-high masters), door MMR decay was ik dit seizoen in platinum geplaatst haha. Nu weer in diamond, 12 wins 3 losses so far.

http://eu.battle.net/sc2/en/profile/2240242/1/Kaluro/

Tijd om maar eens naar masters te komen deze week, maar het is wel grappig om te zien hoe absurd die decay is. De tegenstanders die ik tegenkom zijn totaal niet van mijn kaliber, en die 3 losses kwamen omdat ik een beetje ging dollen zoals proxy hatches enzo :p, omdat ik het een beetje raar vond dat ik zulke tegenstanders kreeg.

Ik ga ook weer een lading streamen vanmiddag @ www.twitch.tv/kaluroo :)!

Die pauze heeft me wel goed gedaan moet ik zeggen, ik was een beetje 'burned out' so to say.
Momenteel heb ik er weer helemaal zin in en zit ik niet zo meer vastgeroest in mijn "habits".
Ik heb een objectievere kijk gekeken op alles.

[ Voor 15% gewijzigd door kaluro2 op 14-01-2014 13:00 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint_One
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
het recruiten voor een clan valt onder werving en is niet toegestaan.

[ Voor 99% gewijzigd door Chaoss op 14-01-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

kaluro2 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:54:
Ik had vorig seizoen een pauze genomen (mid-high masters), door MMR decay was ik dit seizoen in platinum geplaatst haha. Nu weer in diamond, 12 wins 3 losses so far.

http://eu.battle.net/sc2/en/profile/2240242/1/Kaluro/

Tijd om maar eens naar masters te komen deze week, maar het is wel grappig om te zien hoe absurd die decay is. De tegenstanders die ik tegenkom zijn totaal niet van mijn kaliber, en die 3 losses kwamen omdat ik een beetje ging dollen zoals proxy hatches enzo :p, omdat ik het een beetje raar vond dat ik zulke tegenstanders kreeg.

Ik ga ook weer een lading streamen vanmiddag @ www.twitch.tv/kaluroo :)!

Die pauze heeft me wel goed gedaan moet ik zeggen, ik was een beetje 'burned out' so to say.
Momenteel heb ik er weer helemaal zin in en zit ik niet zo meer vastgeroest in mijn "habits".
Ik heb een objectievere kijk gekeken op alles.
Doe je ook wel eens mee aan wedstrijden en dergelijke? Als mid-masters moet dat in Nederland wel kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Hebben jullie starbow al geprobeerd? Het is een mod in sc2, die wat meer op broodwar lijkt.. Het is geen broodwar remake, maar er zitten meer broodwar elementen in. Units, abilities, economie bijvoorbeeld..
Er zitten ook nieuwe units in, als stalkers en marauders en ook unlimited unit selection en automining. Ik heb het nog niet gespeeld, maar schijnt wel goed te zijn. Al is de balance volgens mij nog niet top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

En daar was update 2.1, maareh, omdat de Eu server eruit lag even wat tegen de AI gespeeld op Americas, maar ik vind dat er maar weinig veranderd is aan de balans?

Ze hebben van alles en nogwat voor de gratis spelers gedaan met de arcade enzo wat nieuwe portraits en hier en daar wat balance / tooltip aanpassingen, maar ik vraag mij af of dit werkelijk dingen gaat opschudden?

Ohja, nieuwe muziek, dat was misschien nog het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoR
Hmmm arcade free2play voor iedereen vind ik toch een aardig grote stap, dit in combinatie met de starbow mod betekend een starcraft achtige game beschikbaar voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CronoR schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:34:
Hmmm arcade free2play voor iedereen vind ik toch een aardig grote stap, dit in combinatie met de starbow mod betekend een starcraft achtige game beschikbaar voor iedereen.
Je kan natuurlijk ook van gewone maps een arcade versie indienen. Probleem in beide gevallen is voornamelijk matchmaking, zonder matchmaking is het een redelijk zinloze bezigheid voor de gemiddelde speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 08-09 15:39
Vrienden kunnen nu gratis alle maps/rassen spelen. Geldt dit ook voor HoTS?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

IEM Cologne Qualifier: http://nl.twitch.tv/esltv_sc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sissors schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:50:
[...]
Je kan natuurlijk ook van gewone maps een arcade versie indienen. Probleem in beide gevallen is voornamelijk matchmaking, zonder matchmaking is het een redelijk zinloze bezigheid voor de gemiddelde speler.
Mwah, ik heb eigenlijk meer leuke matches gespeeld in Custom dan in Unranked. Maar goed, de "broken MMR" zou nu in 2.1 ook gefixed moeten zijn?

Het is namelijk gewoon niet leuk / logisch om als Gold speler na inactiviteit in Bronze gezet te worden en vanaf daar tegen duidelijk betere spelers in Bronze / Silver op te gaan, na een losing streak naar Silver gepromoveerd te worden (wtf?) en vervolgens daar enkel Diamond spelers tegen je te krijgen, naast Gold spelers die ook kwa speelstijl daar totaal niet horen.

Als ik b.v. dan achteraf in de stats kijk of de replay, speel ik dan tegen Gold / Bronze spelers die amper 100 gas in de bank houden en >140 APM hebben. En dan in b.v. ggtracker zie dat ze "master" zitten kwa spending / mechanics. Vervolgens ga je op tegen diamond die ongeveer (ingame stats) hetzelfde doen (800-1100 average unspend - veelal gelijk lopende workers / army).

Misschien dat ik weer eens serieus een match of 20 ga spelen, kijken of de matchmaking nu wel "ok" is. HotS was / is best leuk hoor, maar de MM was voor mij als "casual" nooit echt goed in het vinden van goede matches. Het is simpelweg niet leuk om tegen "Bronze" te spelen die daar zit wegens degradatie door inactiviteit of om continue tegen "hoge leagues" te spelen terwijl je zelf in de laagste zit.
Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.