Gisteren een grappige TvP gespeeld. Ik ging mech zoals gewoonlijk, ging wat op en neer, hij switchte naar tempests. Tempests zijn extreem lastig te counteren als je mech gaat, en direct aanvallen voordat hij tempests had was geen optie meer (dan moet je heel veel geluk hebben met scouten). Het was Akilon Wastes: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Akilon_Wastes, oftewel voordeel dat het geen hele kleine map was en als hij mijn basis aan ene kant aanviel met tempests, ik aan andere kant zijn basis kon aanvallen.
Maar uiteindelijk moet je toch zijn leger vernietigen, en elk gevecht ging zoals eigenlijk altijd redelijk slecht: Tempests counteren supply effective zo ongeveer alles wat mech heeft, inclusief vikings. Met PDD erbij werkt het wel wat, maar hij heeft ook HTs die de handel stormen.
Ik weet niet precies hoe, maar uiteindelijk lukte het toch om te voorkomen dat hij meer basissen kon nemen, en zijn vijfde basis nog paar keer schoon te vegen (inclusief vernietigen door er 4 nukes op te gooien
). Uiteindelijk wist ik die definitief te deny'en, en aan het einde had ik 1 CC, en 2 planetaries die me niet gingen helpen. Alle OCs waren al gebruikt om vernietigde basissen te vervangen, dus geen mules meer. Ik had geen leger, hij had 4 beschadigde tempests. Mijn ene CC had 10 SCVs ofzo totaal erbij, hij had geen bassisen meer (er waren nog wel minerals, maar we waren nogal agressief met basissen van de ander vernietigen). Uiteindelijk voordat zijn tempests bij de laatste basis kwamen had ik ruwweg: 1 hellbat, 1 widow mine, 5 marines zonder upgrades (gelukkig hadden zijn tempests weinig armor meer), een raven met 1 PDD, en 3 vikings. Daarmee net aan zijn tempests weten te vernietigen. En na ruim een uur kwam eindelijk het allesbeslissende gevecht: 3 zealots + 10 probes vs 2 hellbats ondertussen, 10 SCVs en 2 unupgraded marines. Ja mijn army composition was sterker dan die van hem 
Edit: Voor mij gaat dit seizoen diamond blijven, eerste HotS seizoen waarbij ik niet als masters eindig
Maar uiteindelijk moet je toch zijn leger vernietigen, en elk gevecht ging zoals eigenlijk altijd redelijk slecht: Tempests counteren supply effective zo ongeveer alles wat mech heeft, inclusief vikings. Met PDD erbij werkt het wel wat, maar hij heeft ook HTs die de handel stormen.
Ik weet niet precies hoe, maar uiteindelijk lukte het toch om te voorkomen dat hij meer basissen kon nemen, en zijn vijfde basis nog paar keer schoon te vegen (inclusief vernietigen door er 4 nukes op te gooien
Edit: Voor mij gaat dit seizoen diamond blijven, eerste HotS seizoen waarbij ik niet als masters eindig