• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:49

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb zojuist WoL weer eens helemaal geinstalleerd op deze veel te regenachtige dag. Valt me op dat ik een soort HotS gamemenu krijg, betekent dit dat de multiplayer tussen beide versies identiek is?

youtube.com/@hisrep

Sommige arcade games kunnen volgens mij door beide tegelijk worden gespeeld, en als je in een party speelt met iemand die HotS hebt, kan jij dat ook voor 1 ras gebruiken geloof ik. Maar in principe heb je nog gewoon WoL en geen HotS.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ah ok, ik zie idd bij ranked games dat ik geen nieuwe units heb enz. Wel zijn de controls weer een stuk verbeterd, duidelijkere menu's ook enzo. Kan iemand ook vertellen wat unranked games dan zijn? Das puur voor de lol zonder consequenties voor de scores?

youtube.com/@hisrep

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

DeNachtwacht schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 23:58:
Ah ok, ik zie idd bij ranked games dat ik geen nieuwe units heb enz. Wel zijn de controls weer een stuk verbeterd, duidelijkere menu's ook enzo. Kan iemand ook vertellen wat unranked games dan zijn? Das puur voor de lol zonder consequenties voor de scores?
Ja, in unranked kun je zonder gevolgen voor je ranking spelen.

Damn, wat blijf ik een hoop moeite hebben als Terran tegen Protoss. :N -O-

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 16-08-2013 00:07 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Iemand een idee hoe ik mijn APM omhoog krijg? Ik ben nu op silver ingeschaald, alweer een hele prestatie na 2 jaar niet gamen ;) en t valt me vooral op dat ik ineens met 28 APM op de helft zit van veel van mijn tegenstanders. Ik gebruik uiteraard vele hotkeys, maar zijn er dingen veranderd ofzo?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijven oefenen, daarbij zegt APM natuurlijk ook niet superveel.
Er zijn veel mensen die maar wat spammen om zo tot een hogere APM te komen.
Vergeet trouwens niet om set-camera hotkeys te gebruiken.
Hiermee gebruik je F1, F2 en F3 keys (sommige gebruiken nog F4), om tussen je bases te schakelen.

F1 = main
F2 = natural
F3 = third
F4 = 4th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

F1 is toch idle workers? ik heb mn mains nu altijd gebookmarked als 7, 8, 9 enz

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan je remappen.

Maar laatst was er op TL een topic over camera hotkeys waaruit bleek dat nog geen eens alle pros het gebruiken. Zelf zou ik me er dus niet al te druk over maken. Je moet ook niet zozeer op APM oefenen, maar oefenen op hetgene wat je niet doet en wel zou moeten doen. Zoals units blijven produceren tijdens gevechten. Niet supply blocked raken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad, het meest belangrijke om te leren is dat je nooit een productionclycle mist. Een army cycle is nog niet het einde, maar workers zijn zo belangrijk! vooral in de eerste 10 minuten. APM is niet alles, er zijn genoeg Masters met 50 APM, maar ook mensen op Silver met 200+ APM :P
Het is ook afhankelijk van je ras en de compositie van units.

[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 17-08-2013 14:08 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Je krijgt je APM omhoog door actiever te spelen. Het heeft weinig met hotkeys te maken, als je nu je hand op je toetsenbord legt en zo snel mogelijk een hoop random toetsen indrukt haal je makkelijk 300 apm. Het is dus geen fysieke limiet. Het moeilijke is om genoeg acties te bedenken en uit te voeren. Je vingers volgen vanzelf wel.

Door goed op dingen te letten als altijd een worker in productie hebben, nooit je geld boven 500 laten gaan, nooit idle workers te hebben en geen supply blocks te hebben gaat je apm vanzelf omhoog naarmate je daar beter in wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Goron schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:00:
Je krijgt je APM omhoog door actiever te spelen. Het heeft weinig met hotkeys te maken, als je nu je hand op je toetsenbord legt en zo snel mogelijk een hoop random toetsen indrukt haal je makkelijk 300 apm. Het is dus geen fysieke limiet. Het moeilijke is om genoeg acties te bedenken en uit te voeren. Je vingers volgen vanzelf wel.

Door goed op dingen te letten als altijd een worker in productie hebben, nooit je geld boven 500 laten gaan, nooit idle workers te hebben en geen supply blocks te hebben gaat je apm vanzelf omhoog naarmate je daar beter in wordt.
+1.

Injecten,
creep spreaden,
workers verdelen en in gas zetten,
tech structures bouwen,
actief op de map blijven met je army (lings/muta),
etcetc.

Lukt mij nog niet eens /bijna/ perfect, als low/mid masters zijnde. En ik zit zo rond de 130 APM.
alles tegelijk doen is echt een kunst, en ik moet nog flink oefenen. :+

Hoe beter/perfecter ik bovenstaande acties uit ga voeren, hoe hoger mijn APM zal worden.

[ Voor 4% gewijzigd door kaluro2 op 17-08-2013 17:48 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Thx voor de tips guys, ik ga alweer de goede kant op. Sta nu op plaats 23 in de silver league en heb t gevoel dat ik ergens onderin goud thuis hoor als ik me een beetje vergelijk met anderen en zo blijf spelen.

Zijn er trouwens ook GoT groups op SC2 te vinden? Of chats? Lijkt me wel handig om wat te oefenen met goede spelers.. en volgens mij is die spelerslijst uit de OP hopeloos achterhaald.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Mijn zusje en haar vrienden wilden wel eens 4v4 spelen met m'n vriendin en ik. Dat lijkt me wel eens lachen, mijn vriendin en ik zijn beide Silver/Gold en de andere twee hebben het spel maar een paar keer gespeeld. Hopelijk is de matchmaking een beetje vergevingsgezind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Wat is de beste reactie als Zv P met een P die cannon rushed op je expo? Cancel of drones pullen?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:21
Chief-XL schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:53:
Wat is de beste reactie als Zv P met een P die cannon rushed op je expo? Cancel of drones pullen?
Hangt er zo een beetje vanaf, als je spawning pool klaar/bijna klaar is kan je tijd winnen door je drones (niet allemaal, 5 of iets meer is wel genoeg volgens mij) te pullen en lings te maken. (buiten als hij meer dan 2/3 cannons zet).

Als je spawning pool nog lang niet klaar is kan je volgens mij beter je expo annuleren en (na het scouten van expo van protoss) een 2de of misschien zelfs derde expo nemen op een andere locatie.
Moet je er natuurlijk voor zorgen dat je de cannons ziet voordat je hatch complete.

Als hij aan je andere expos ook cannons zet kan je nog altijd op het laatste moment een cancel doen. Met wat geluk verliest de protoss dan 400 minerals (2 cannons + pylons) en jij maar 100 door de cancel. Daarna gewoon wachten tot je roaches hebt en je kunt de cannons makkelijk opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Thanks. Pool was klaar maar hatch helaas ook voordat ik het zag. Verloor geen drones of queen en expo ergens anders gestart. Geen 3e gepakt omdat ik bang was voor een zware gw follow up (hij deed forge FE -achtig). Kwam idd een gw push (ik scoutte 6-7gw met OL) die ik in 1e instantie hield maar daarna werden zijn FF mij iets te veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is iets wat ik nooit van zergs begrepen heb, zowel in ZvP wat ik op streams zie maar ook wat ik zelf nog regelmatig merkt in ZvTs: De extreme 'greed' waarbij het als een te grote investering blijkbaar wordt gezien om een ovi boven je natural te laten hangen. Ja je kan iets later pas met die ovi scouten verder, maar het laat je wel direct zien als de protoss je cannon rusht, en terran bunkers kan je altijd cancellen dan met een paar drones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ik speel een % game: hoevaak in ZvP krijg je een cannon rush? Die % is voor mij klein en dus stuur ik OL weg. In ZvT gebruik ik 1e OL om evt proxy raxes te zoeken omdat ik die relatief vaker tegen krijg. Speel overigens random dus take it for what it's worth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"Fucking N00b tactics"
"learn 2 play"
"Faggot"
"this is boring"
"fcking lame"
en daarna verlaten ze het spel omdat ze niet winnen. Echt te mooi zulke BM :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Fietsbel schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:31:
"Fucking N00b tactics"
"learn 2 play"
"Faggot"
"this is boring"
"fcking lame"
en daarna verlaten ze het spel omdat ze niet winnen. Echt te mooi zulke BM :P
Met welke cheese heb je ze zover gekregen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Geen! :D
Ik doe geen cheese, ik heb het wel eens een paar keer geprobeerd maar het mislukt altijd :D :F !
Alleen blijf ik zwaar verliezen van Protoss :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Fietsbel op 19-08-2013 18:35 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm na een nogal vreemde qualifying matches reeks ben ik in brons geplaatst en verlies zelfs daar nog. Hoe kan dat nu ineens, in wol zat ik alweer steady in goud? Is het spelersniveau echt zo merkbaar veel sterker of is het ff wennen aan de nieuwe balance?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Gebruik je ook nieuwe units? Ik zat met hetzelfde probleem. Begint nu te verbeteren sinds dat ik meer en meer gebruik maak van de specifieke HotS units.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Fietsbel schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:34:
Geen! :D
Ik doe geen cheese, ik heb het wel eens een paar keer geprobeerd maar het mislukt altijd :D :F !
Alleen blijf ik zwaar verliezen van Protoss :'(
Haha, ik speel Protoss. Low Gold op dit moment 8)

Cheese is heeeel af en toe leuk als je toch even weer een potje wil winnen na een loss streak. Meestal 2-gate proxy in PvP. Normaal speel ik eigenlijk altijd macro of 1-base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leer als protoss een paar 2 base all-ins en je bent makkelijk diamond/low masters. Low leagues is Protoss erg sterk, pas in de hogere leagues raakt het ras wat meer balanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Vooral tegen Terran zou ik zeggen.. Maak een leger met archon, collosi, en storm en je crusht elk terran leger op low level..

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerg ook. Als jij een goede immortal sentry all in doet, of een 7 gate all in of iets dergelijks, is het in de lagere leagues snel gg.

all is een leger met en archon en collosi en storm eerder 3 base ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ElCondor schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:56:
Gebruik je ook nieuwe units? Ik zat met hetzelfde probleem. Begint nu te verbeteren sinds dat ik meer en meer gebruik maak van de specifieke HotS units.
Ik vind de spelindeling bij HoTs werkelijk dramatisch. Na mijn placement matches heb ik niks meer gewonnen, 7 losses op rij ofzo en ik blijf maar dalen op de bronze ladder, ik sta nu op de 75e (!) plek, terwijl ik de hele tijd speel tegen gold of platinum spelers. Ja nogal wiedes dat ik niks win. Hoe kan dit?

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-08-2013 16:45 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
DeNachtwacht schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:44:
[...]

Ik vind de spelindeling bij HoTs werkelijk dramatisch. Na mijn placement matches heb ik niks meer gewonnen, 7 losses op rij ofzo en ik blijf maar dalen op de bronze ladder, ik sta nu op de 75e (!) plek, terwijl ik de hele tijd speel tegen gold of platinum spelers. Ja nogal wiedes dat ik niks win. Hoe kan dit?
Je hebt weer een hele nieuwe MMR die je moet opbouwen in HotS. Dus het duurt gewoon een game of 20 voordat hij een goed idee kan maken van je level. En het is season lock dus je kan tijdelijk niet meer naar een andere division.

[ Voor 6% gewijzigd door Goron op 20-08-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Je zit al in de bronze league dus je gaat niet heel lager meer uitkomen...... Dat je tegen hogere leagues uitkomt is wellicht een indicatie dat jij richting promotie gaat of zij richting demotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Thx, laatste twee potjes gelukkig tegen 'toppers' in de bronze league die ik hard inmaak. Nog ff paar potjes om de zaak snel naar nummer 1 brons te trekken :P Dan is de schade nog beperkt en kan ik het nieuwe seizoen hard aan de bak om silver/gold te halen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet echt maar gewoon direct opgeven tegen zerg. Mech play is auto loss. 11/11 rax kan alleen op 2 player maps en is ook niet geweldig. Het is hopen dat hij geen overlord boven zijn natural heeft. En nu probeer ik net weer mijn oude 2 base all-in tegen zerg, heeft de 3 base zerg dubbele army value als wat ik met 2-base all-in kan maken. En dan overdrijf ik niet, dat is van de army graph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Chief-XL schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:32:
Ik speel een % game: hoevaak in ZvP krijg je een cannon rush? Die % is voor mij klein en dus stuur ik OL weg. In ZvT gebruik ik 1e OL om evt proxy raxes te zoeken omdat ik die relatief vaker tegen krijg. Speel overigens random dus take it for what it's worth :)
Ik krijg wanneer ik tegen een FFE speel en hatch first ga, toch wel minimaal 90% van de tijd een cannon rush op me.
Wanneer ik 14 pool into 16 hatch ga krijg ik vs een FFE ook heel erg vaak cannons tegen me, zo niet in mijn natural dan wel bij mn 3rd - wanneer ze zien dat mijn overlord er niet is.

Dit is @ 1800pts master league, trouwens.

Wanneer je je 2e overlord ook weg wilt sturen moet je:

12 pool
15 overlord
15 2x lings
15 queen
19 hatch
gaan, die 15 overlord dient dan als zicht en je lings kan je gelijk gebruiken om probes weg te jagen.

Het is ook een viable opener vs FFE, specifiek bedoelt om die 2e overlord weg te kunnen sturen.

[ Voor 17% gewijzigd door kaluro2 op 20-08-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Sissors schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:15:
Ik moet echt maar gewoon direct opgeven tegen zerg. Mech play is auto loss. 11/11 rax kan alleen op 2 player maps en is ook niet geweldig. Het is hopen dat hij geen overlord boven zijn natural heeft. En nu probeer ik net weer mijn oude 2 base all-in tegen zerg, heeft de 3 base zerg dubbele army value als wat ik met 2-base all-in kan maken. En dan overdrijf ik niet, dat is van de army graph.
Grappig dat je dat zegt, ik heb als zerg zijnde de meeste moeite tegen terran.
Wanneer je gewoon continue workers produceert, (bijna) niet supply blocked, je geld laag houdt en M4 (Marine Marauder Medivac Mine) gaat, kom je al snel in diamond terecht.

Beeld je eens in hoe irritant banelings zijn voor terran, mines zijn nog 10x zo erg als zerg.
Marines en marauders hebben 5 range, wat betekent dat wanneer je ze split ,ze niet direct weer clumpen maar netjes gesplit blijven staan, omdat ze vanaf een range schieten.

Speedlings en Banelings die zijn melee, dus zodra je ze split gaan ze vrolijk weer samen richting 'het midden', omdat ze vanaf melee afstand hun vijand willen raken, als zerg zijnde moet je dan ook erg goed opletten bij de splits en het vaak ook meerdere keren doen, daarom zijn widow mines ook zo sterk momenteel.

Daar komt ook nog bij kijken dat je detectie nodig hebt om ze kapot te maken (of aoe, of fungal of een bling hit, correct) en in de heet van de strijd de overseer vaak dood gaat, waardoor de zerg de mines over het hoofd ziet en je kans hebt dat ze nog meer connects krijgen, wat later in de game.

Ga eens experimenteren zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn probleem is dat mijn micro beperkt is. Ik heb zo'n 70-80 APM, dus dan is puur bio spelen erg lastig. Vandaar ook dat ik mech gebruik tegen toss, maar tegen zerg lukt dat niet.

Nu is mijn micro niet compleet afwezig, omdat de APM die ik heb ik redelijk efficient gebruik. Ik ben bijvoorbeeld best redelijk in proxy reapers afhouden met combinatie van marine + SCVs. Maar grotere aantallen gaat niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat is het ranking systeem van Blizzard toch af en toe om te kotsen :r
Na 10+ potjes te hebben verloren van bijna altijd hogere spelers ben ik net keihard gecheesed door een GM. Gek he dat je zulke potjes verliest.... kortom, ik ben 300 punten gezakt. van de 2e plek naar de 14e plek gezakt. Toppie hoor, echt fantastisch! Protoss all ins? praktisch elk potje, gaan ze 2 base kun je ze bijna niet meer verslaan... Een 2 of 3 rax push doen rond de 8 minuten? werkt niet meer ivm photon overcharge... In de lage rankings heeft protoss praktisch vrij spel. Wat kan Protoss doen?, 675324 manieren om je te naaien in de eerste 10 minuten. "Ja maar als terran heb je mules" die energie heb je nodig om te scannen, anders weet je hélemaal niet wat ze aan het doen zijn. "dan moet je bunkers maken tegen een all in" met warpgates verstopt over het veld ben je altijd te laat. Het voordeel van de verdediger is dat de route voor nieuwe units korter is, maar met warpgates ben je dat ook al kwijt.
Hellbats krijgen een nerf maar oracles fucken je hele SCV lijn in een paar seconde. Heel dat fcking protoss is imba op laag niveau, pas op het hoogste niveau is het correct.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oj23et82b10b3lDJ7jRTXNhu/full.jpg
Die gast staat net onder EG. Thorzain op de ladder , niet zo raar dat je dan verliest als gold zijnde -O-

[ Voor 43% gewijzigd door Fietsbel op 21-08-2013 02:36 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mja het is natuurlijk gewoon weer ff naar de nieuwe balance zoeken als je van WOL komt. Maar ben het met je eens, zie mijn eerdere posts. Net ook weer een potje net aan verloren tegen een diamond speler die me nog complimenten maakt met mijn spel, terwijl ik door de league cap tot en met zondag in bronze vast zit (!). En dan maar weinig win omdat ik wél elke keer tegen gold/platinum spelers moet spelen. Beetje jammer van de laatste week vakantie zo...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:17
Al die ladder ergernissen :') . Gewoon vs AI spelen heb je nergens last van.

Wel van een cheatende AI maar oké

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loss streaks gebeurd sowieso iedereen wel. Ik speel laatste tijd helemaal zo bagger dat als master mijn W/L ratio onder de 50% is gekomen. En dan soms ook stomme dingen. Gisteren TvP, ik had mech army, hij viel aan, ik snel move mijn army om te verdedigen, ondertussen ook mijn banshees terug halen. En dan ga ik terug naar mijn leger, en zijn alle siege tanks ervandoor: De opening in mijn natural wall was niet groot genoeg voor tanks, had nog supply depot moeten loweren, en dus waren die allemaal ergens anders naartoe gegaan. Direct erna nog een zerg tegenstander die me dan zwaar inmaakte zoals gewoonlijk, en je hebt weer twee losses.

Daarna gelukkig nog een toss die wel dood wilde gaan, en een zerg die ik maar gewoon 11/11 raxed had.

Maar een gold tegen een GM laten spelen is wel echt idioot. Zelf ben ik uberhaupt nooit zo'n fan van SC2s MMR geweest. Er wordt vaak gedaan alsof hij zo bijzonder is, terwijl bij Age of Empires ik vond dat er een beter rating systeem was, gewoon ELO rating en geen bijzonderheden.
Zo heb je volgens mij bij SC2 ook dat als je op een loss streak zit, hij je specifiek tegen betere tegenstanders laat spelen als dat je rating dan dat je dan bent. Met vast als leuke idee dat je op die manier zal je rating terug kan krijgen, maar in de praktijk heb ik liever even wat mindere tegenstanders om mijn los streak te onderbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Sissors schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:05:
Loss streaks gebeurd sowieso iedereen wel. Ik speel laatste tijd helemaal zo bagger dat als master mijn W/L ratio onder de 50% is gekomen. En dan soms ook stomme dingen. Gisteren TvP, ik had mech army, hij viel aan, ik snel move mijn army om te verdedigen, ondertussen ook mijn banshees terug halen. En dan ga ik terug naar mijn leger, en zijn alle siege tanks ervandoor: De opening in mijn natural wall was niet groot genoeg voor tanks, had nog supply depot moeten loweren, en dus waren die allemaal ergens anders naartoe gegaan. Direct erna nog een zerg tegenstander die me dan zwaar inmaakte zoals gewoonlijk, en je hebt weer twee losses.

Daarna gelukkig nog een toss die wel dood wilde gaan, en een zerg die ik maar gewoon 11/11 raxed had.

Maar een gold tegen een GM laten spelen is wel echt idioot. Zelf ben ik uberhaupt nooit zo'n fan van SC2s MMR geweest. Er wordt vaak gedaan alsof hij zo bijzonder is, terwijl bij Age of Empires ik vond dat er een beter rating systeem was, gewoon ELO rating en geen bijzonderheden.
Zo heb je volgens mij bij SC2 ook dat als je op een loss streak zit, hij je specifiek tegen betere tegenstanders laat spelen als dat je rating dan dat je dan bent. Met vast als leuke idee dat je op die manier zal je rating terug kan krijgen, maar in de praktijk heb ik liever even wat mindere tegenstanders om mijn los streak te onderbreken.
De enige manier om uit GM te vallen is als je bonus pool te hoog wordt.
Stel:

- Je laat een progamer jouw account naar GM levelen
- Vervolgens ga je spelen (je bent gold niveau), en verliest misschien wel 100-200 potjes achter elkaar
- Je MMR is nu gold, maar je league is nog steeds GM omdat je niet gedemote kan worden tenzij je bonus pool te hoog wordt.
- Je bent op gold MMR en je gaat verder spelen, nu ga je games winnen waardoor je bonus pool depleted raakt en je dus niet uit GM gekicked kan worden.

Of het is een genuine GM player die expres een loss streak heeft veroorzaakt.
Hoe je het ook went of keert, die GM die was in jouw mmr range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
kaluro2 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:18:
[...]

Stel:

- Vervolgens ga je spelen (je bent gold niveau), en verliest misschien wel 100-200 potjes achter elkaar
- Je MMR is nu gold, maar je league is nog steeds GM omdat je niet gedemote kan worden tenzij je bonus pool te hoog wordt.
- Je bent op gold MMR en je gaat verder spelen, nu ga je games winnen waardoor je bonus pool depleted raakt en je dus niet uit GM gekicked kan worden.

Ik heb als silver leaguer een keer van een masters speler gewonnen in een 40 min durende game. Uit masters kun je wel demoten. Het verschil tussen masters en GM is erg groot, maar er gebeuren wel meer rare dingen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

mja de balance is op dit moment inderdaad niet goed, dat ben ik wel Fietsbel eens. Zo'n season lock is leuk maar als blizzard zijnde moet je er ook voor zorgen dat spelers een beetje tegen hetzelfde niveau spelen.

Vandaag heb ik weer met +/-10 potjes, 8 potjes verloren tegen gold/diamond/platinum en 2x een silver hard geowned, terwijl ik locked zit in Bronze. En dan kom je dus ook niet nog enigszins respectabel op de 1e plek in je bronze league terecht, maar wordt je vrolijk gedropt naar de 50e 60e plek ofzo. Niet echt motiverend.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:18:
[...]

Stel:

Ehmm ... Neen. Als jij als GM 200 potjes verliest ga je aan het eind van het seizoen direct naar masters hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:47:
[...]

Ehmm ... Neen. Als jij als GM 200 potjes verliest ga je aan het eind van het seizoen direct naar masters hoor.
Niet tijdens het seizoen, je kan tijdens het seizoen niet gedemote worden tenzij je in GM zit en een X aantal bonus pool behaalt.

Aan het begin van het nieuwe seizoen wordt je gedemote ja, maar tot die tijd zit je vrolijk in GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja uiteraard. Maar jij doet nou net voorkomen alsof je nooit meer uit GM kan. Dat is natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
DeNachtwacht schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:02:
mja de balance is op dit moment inderdaad niet goed, dat ben ik wel Fietsbel eens. Zo'n season lock is leuk maar als blizzard zijnde moet je er ook voor zorgen dat spelers een beetje tegen hetzelfde niveau spelen.

Vandaag heb ik weer met +/-10 potjes, 8 potjes verloren tegen gold/diamond/platinum en 2x een silver hard geowned, terwijl ik locked zit in Bronze. En dan kom je dus ook niet nog enigszins respectabel op de 1e plek in je bronze league terecht, maar wordt je vrolijk gedropt naar de 50e 60e plek ofzo. Niet echt motiverend.
Tja dat komt door de season lock. Als je nu steeds tegen gold en hoger speelt dan zou je normaliter op zijn minst naar silver gepromoot zijn.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het frustrerende eraan is dat ik nu ineens vrijwel elk potje verlies en dus zelfs in bronze onderaan bungel. Dus om de een of andere reden werkt die balancing niet helemaal ok als je tijdens een season lock je ranking games speelt en toevallig verkeerd geplaatst wordt.

Ik moet trouwens zeggen dat ik ook minder goed speel dan met WOL, ik doe kennelijk toch nog een paar dingetjes fout met de balance. Ik heb zelf nou niet het idee dat die spider mine en die hellion unit zo'n verschil maken. Is er iemand die me kan helpen met de belangrijkste verschillen voor terran? Ik kom er namelijk niet heel goed uit als ik gewoon lijstjes doorneem met de verschillen.

youtube.com/@hisrep

• Goron
DeNachtwacht schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:08:
Het frustrerende eraan is dat ik nu ineens vrijwel elk potje verlies en dus zelfs in bronze onderaan bungel. Dus om de een of andere reden werkt die balancing niet helemaal ok als je tijdens een season lock je ranking games speelt en toevallig verkeerd geplaatst wordt.

Ik moet trouwens zeggen dat ik ook minder goed speel dan met WOL, ik doe kennelijk toch nog een paar dingetjes fout met de balance. Ik heb zelf nou niet het idee dat die spider mine en die hellion unit zo'n verschil maken. Is er iemand die me kan helpen met de belangrijkste verschillen voor terran? Ik kom er namelijk niet heel goed uit als ik gewoon lijstjes doorneem met de verschillen.
Reapers hebben geen techlab meer nodig en zijn standaard snel. Daardoor zijn reaper openings handig om te scouten en eventueel nog een worker te killen (hun vs light bonus is helaas wel weg). De armor upgrade voor air en mech zijn samengevoegd, waardoor je iets makkelijker naar air kan gaan via mech.

Hellbats zijn zeer goed tegen mass ling en met blue flame ook tegen zealots. Medivacs kunnen nu tijdelijk hun speed boosten waardoor ze supersnel zijn. Hierdoor kan je makkelijker vluchten/over turrets heen vliegen. Seeker missile van de raven is nu maar 100 energy en kan vanaf grotere range gecast worden, waarna hij 3 sec blijft hangen en naar zijn doel vliegt, erg effectief tegen clusters van units. Banshee cloak is nu heel goedkoop dus daarmee experimenteren is ook de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren nog even een paar potjes 4v4 gedaan. Heb me echt weer verbaast, mensen met toch al level 20-40 die nog steeds alles verdedigen willen met cannons. Toen ik met m'n Warp-Prism met Zealots erin aan kwam vliegen kon ik natuurlijk niks. Toen ik de cannons en andere Anti-Air zag overal wist ik genoeg...

Dus hup, dubbele expo en gaan! ^^

--- Edit ---

Gisteravond met vrienden 4v4 gedaan! Lachen man, 3 van ons hebben nog wel gespeeld, maar 1 maar een paar keer. Toch bijna alle potjes gewonnen XD Wat macro gespeeld, maar vooral 6 min timings. Leren hoe met units aan te vallen en wanneer kon die ene sowieso wel gebruiken, met lange macro potjes begrijp je misschien niet al te snel de essentie van het spel.

Al met al best lachen, mocht je mensen van VILF tegenkomen, dan zijn wij het :+

[ Voor 40% gewijzigd door TheNephilim op 27-08-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:55:
Gisteren nog even een paar potjes 4v4 gedaan. Heb me echt weer verbaast, mensen met toch al level 20-40 die nog steeds alles verdedigen willen met cannons. Toen ik met m'n Warp-Prism met Zealots erin aan kwam vliegen kon ik natuurlijk niks. Toen ik de cannons en andere Anti-Air zag overal wist ik genoeg...

Dus hup, dubbele expo en gaan! ^^

--- Edit ---

Gisteravond met vrienden 4v4 gedaan! Lachen man, 3 van ons hebben nog wel gespeeld, maar 1 maar een paar keer. Toch bijna alle potjes gewonnen XD Wat macro gespeeld, maar vooral 6 min timings. Leren hoe met units aan te vallen en wanneer kon die ene sowieso wel gebruiken, met lange macro potjes begrijp je misschien niet al te snel de essentie van het spel.

Al met al best lachen, mocht je mensen van VILF tegenkomen, dan zijn wij het :+
Dat is idd wel relaxt. Ik deed ook wel eens 3v3 en 4v4s. Je kan altijd terugvallen op je teammaten als het bagger gaat.
Daarnaast heb ik zo het idee dat teamgames mn mechanics opfokt, maarja dat kan ook gewoon aan mij liggen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, nou mechanics zijn soms beter in teamgames. Als ik maar m'n gang kan gaan, dan gaat het vaak best wel netjes. Had in zo'n potje een APM van 80, jaja :o

De meesten vinden StarCraft 2 te intensief XD Dat is wel jammer, al kun je natuurlijk wat schipperen als je custom games speelt tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Lijkt wel of je tegenwoordig automatisch 1 league lager wordt geplaatst dan waarin je vorig seizoen ge-eindigd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chief-XL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:20:
Lijkt wel of je tegenwoordig automatisch 1 league lager wordt geplaatst dan waarin je vorig seizoen ge-eindigd was?
Ik gok dat ik zelf in diamond geplaatst ga worden en weer terug naar masters moet klimmen gezien hoe ik aan het einde speelde :P. Maar ook omdat je niet meer kan demoten zou het best kunnen dat ze je voor de zekerheid wat lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Dat zou kunnen maar dit is wel erg toevallig: met alle teams word ik (of wij) in een lagere league geplaatst op allebei de accounts die ik heb :). Ik kan begrijpen dat ik met sommige teams lager wordt gezet maar ik heb ook een team waar we een win-loss ratio van 70% hebben na 30 games en ook nog de laatste 4 games gewonnen hebben. Om je dan lager te zetten.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer eens in gold geplaatst :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
schaam je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, sorry, zal volgend seizoen inderdaad voor silver gaan :+

• kaluro2
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:30:
[...]

Ja, sorry, zal volgend seizoen inderdaad voor silver gaan :+
Masters binnen nu en 30 dagen of anders mag je je account deleten! :+
Ik ben weer netjes masters..
16w 9L thus far!
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/2240242/1/Kaluro/

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nieuwe GLHF magazine is weer uit! ^^

http://glhfmag.com/gate.html

---

Even een GGTRACKER account aangemaakt. Gave tool zeg, echt heel netjes! :o

http://ggtracker.com/players/1259984/TheNephilim

---

Drop.sc staat te koop :o

https://www.facebook.com/...277112&id=200146390025931

[ Voor 73% gewijzigd door TheNephilim op 29-08-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaluro2 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:11:
[...]

Masters binnen nu en 30 dagen of anders mag je je account deleten! :+
Ik ben weer netjes masters..
16w 9L thus far!
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/2240242/1/Kaluro/
11w, 3l :P

4-0 tvp, 4-1 tvt, 3-2 tvz. Okay ik ben elke zerg op 2p maps aan het 11-11'en, anders lukt het me echt niet :(. Maar goed als het zo doorgaat kom ik wel weer in masters.

Edit: 5-0 tvp. Beetje geluk erbij. Besluit mijn 4 marines in bunker van natural even iets naarvoren te laten lopen om te kijken of hij daar een stalker heeft die mijn banshee kon scouten die net eraan kwam. Geen stalker, wel meerdere sentries en een warp prism die eraan kwam vliegen :P. Oftewel snel maar wat units bij de ramp tussen natural en main neergezet. En dat probeerde hij inderdaad met warp prism, maar hij moest onmiddellijk opgeven.

[ Voor 37% gewijzigd door Sissors op 30-08-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik ben in Silver geplaatst :P Was vorig seizoen Gold ... dus zal me weer op moeten werken xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:17
That reminds me. Ik moet de placements nog instaleaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Instaleaven? En wat is daar het nut van? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Leuke match gespeeld tegen een Terran! :o

http://ggtracker.com/matches/3957100

Na al van twee Terrans verloren te hebben (ik speel Protoss), vond ik het wel eens tijd voor een FFE. Dat scoute hij, kwam even later met ongeveer 10 marines en twee tanks. Die tanks hebben een gateway, cybercore en forge neergehaald. Pas toen had ik genoeg units, hij verplaatste één van de twee tanks en toen heb ik hem gepakt. Ondertussen had hij al een expo gepakt. Dus was het best een even game... na een 3rd en zelfs een 4th heb ik hem met twee krachtige swipes afgemaakt. Onderwijl een aantal nukes, waarvan er één m'n hele mineral line sweepte :+

Mooie game, kreeg helaas geen GG! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFE tegen Terran? Als de Terran daar goed op reageert verlies je direct. FFE is alleen geschikt tegen Zerg.

Terran eco build is one gate expand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tbh laatst toevallig FFE tegen me gehad, en die versloeg me wel. In WoL kon ik dat makkelijk met reapers winnen, kan ik volgende keer wel weer beginnen, maar reapers zijn natuurlijk wel zeer zwaar generfed in HotS als ze daadwerkelijk moeten vechten. Vooral tegen FFE is het irritant dat reapers gebouwen niet meer kunnen vernietigen.

Misschien ook maar gewoon een 1-1-1 doen, aan de andere kant dan kan hij misschien weer photon overcharge hebben, wat dat redelijk teniet doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 31-08-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFE betekent een gigantische hoeveelheid resources in een nexus en eco. Als jij vanaf one base bijvoorbeeld banshee gaat of marauder/marine dan heeft hij niet genoeg army om dat af te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

Sissors schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:28:
Tbh laatst toevallig FFE tegen me gehad, en die versloeg me wel. In WoL kon ik dat makkelijk met reapers winnen, kan ik volgende keer wel weer beginnen, maar reapers zijn natuurlijk wel zeer zwaar generfed in HotS als ze daadwerkelijk moeten vechten. Vooral tegen FFE is het irritant dat reapers gebouwen niet meer kunnen vernietigen.

Misschien ook maar gewoon een 1-1-1 doen, aan de andere kant dan kan hij misschien weer photon overcharge hebben, wat dat redelijk teniet doet.
Ik doe altijd 3rax marine/marauder stim push met concussive shell. Volgens mij heb ik daarmee nog nooit verloren van FFE :| (In tegenstelling tot alle andere builds van Protoss :D ).

Die Nexus kan me gestolen worden, ik ga altijd voor de gebouwen in de wall off van Protoss. En z'n army. Zodra dat allemaal kapot is, ga ik met de rest van m'n units terug naar huis en kom ik later weer terug met medivacs, combatshield en upgrades. Protoss loopt vaak zo achter in tech dat ie alleen maar gateway units heeft, misschien 1 immortal. Mja, dat werkt gewoon niet tegen upgraded MMM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou, omdat je niet vaak FFE ziet als Terran (denk ik) weten veel spelers in de lagere leagues niet dat ze daar meteen wat tegen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
FFE werkt, omdat zergs early game alleen maar melee units hebben.
Terran heeft tier 1 marines, die kunnen richting je wall schieten, zonder schade te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
kaluro2 schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:28:
FFE werkt, omdat zergs early game alleen maar melee units hebben.
Terran heeft tier 1 marines, die kunnen richting je wall schieten, zonder schade te krijgen.
Ahem... roaches? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Och jonge toch :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07-2022
Iemand zin om te spelen? Ben silver/gold zerg wol (heb geen hots), als iemand mij wilt coaching graag :D

http://www.twitch.tv/evefleet | http://derpfestor.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Kosten gas, bouw je normaal niet en doen veel minder dps en hebben minder range dan marines.

Een protoss scout gelijk of je roaches gaat of niet, en zal dan 2 extra cannons neer gooien, dan kan je als zerg zijnde niks meer. 50 mineral kostende marines die je //sowieso// al zou maken en je economie niet om zeep helpen, is compleet anders dan 75/25 trage, low dps roaches maken ;-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Na het scouten van mijn tegenstander (PvP) zag ik een Robo staan. Meteen Stargate neergezet en Void Rays maken. Na één Void Ray ook een Oracle gemaakt, geparkeerd naast de enemy natural en weer Void Rays.

Hij kwam al snel met een paar Zealots en vooral Stalkers. Immortals waren wat later, maar zoals verwacht, goed te winnen met Void-Ray/Zealot combinatie. De Oracle kon tijdens het gevecht mooi de mineral line opruimen, een mooie verzekering van een GG.

http://ggtracker.com/matches/3977676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wtf? Leef jij ook nog? Hoe is het ermee?

Het spelen in gold met zerg is atm vrij lastig... zeker omdat iedereen waar ik tegen speel blijkbaar uit diamond gedemote is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmmm eigenlijk wil ik wel eens oefenen tegen wat Tweakers. M'n vrienden willen meestal niet tegen me spelen, ik ben net ieeeetsje beter denk ik. Speel gewoon in Silver atm. al strand ik meestel in Gold. M'n vriendin wist me trouwens wel te verslaan laatst :o

Mijn FFE (me Protoss) deed het prima tot ik haar Nydus (she Zerg) in mijn main base te laat zag. -O- Had net wat gateways gepland, ze was gewoon precies op tijd. Een halve minuut later en ik had denk ik wel genoeg units gehad :/

Maar goed, tegen Tweakers. Ik kan jullie vast vinden in de GoT channel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bobnl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01-2023
TheNephilim schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:56:
Hmmmm eigenlijk wil ik wel eens oefenen tegen wat Tweakers. M'n vrienden willen meestal niet tegen me spelen, ik ben net ieeeetsje beter denk ik. Speel gewoon in Silver atm. al strand ik meestel in Gold. M'n vriendin wist me trouwens wel te verslaan laatst :o

Mijn FFE (me Protoss) deed het prima tot ik haar Nydus (she Zerg) in mijn main base te laat zag. -O- Had net wat gateways gepland, ze was gewoon precies op tijd. Een halve minuut later en ik had denk ik wel genoeg units gehad :/

Wil best een keertje tegen je spelen als ik toevallig online ben :P speel alleen nog wel wol.. [url="starcraft://profile/2/10408999622931382272"]profile link[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
Gister mijn placement match gedaan en verloren, gold :( was te zenuwachtig, heb de hele tijd gestreamed iemand tips http://www.twitch.tv/evefleet/b/455552134 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bobnl
StudieLife schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:27:
Gister mijn placement match gedaan en verloren, gold :( was te zenuwachtig, heb de hele tijd gestreamed iemand tips http://www.twitch.tv/evefleet/b/455552134 ?
Loool je speelde tegen mij :D Hoe toevallig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
2bobnl schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:32:
[...]

Loool je speelde tegen mij :D Hoe toevallig
lol wat is je ingame nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bobnl
ßoss zie een paar posts terug voor profile link. Het is best een sterke build tegen een 3 base zerg. Als je deze build (orgineel van Polt) scout (Factory met reactor, 3xRax twee met techlab) kun je het beste voor mutas gaan en dan naar lings, beanelings. De bedoeling met deze build is dat je na de eerste push overgaat naar marine tank.

Het was trouwens je eerste/placement match.

[ Voor 3% gewijzigd door 2bobnl op 03-09-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
2bobnl schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:43:
[...]

ßoss zie een paar posts terug voor profile link. Het is best een sterke build tegen een 3 base zerg. Als je deze build (orgineel van Polt) scout (Factory met reactor, 3xRax twee met techlab) kun je het beste voor mutas gaan en dan naar lings, beanelings. De bedoeling met deze build is dat je na de eerste push overgaat naar marine tank.
ah, ik zie idd dat ik gister tegen jou gespeeld heb, wat een toeval :D , ik ga zometeen weer ladderen en hoop op top 10 gold.

Volgens ggtracker is mijn macro wel ok maar toch zit ik in gold :( http://ggtracker.com/players/362504/Derpfestor#?page=1

edit//
1v1 matches --> http://ggtracker.com/play...tor#?page=1&game_type=1v1

[ Voor 6% gewijzigd door StudieLife op 03-09-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bobnl
StudieLife schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:50:
[...]

ah, ik zie idd dat ik gister tegen jou gespeeld heb, wat een toeval :D , ik ga zometeen weer ladderen en hoop op top 10 gold.

Volgens ggtracker is mijn macro wel ok maar toch zit ik in gold :( http://ggtracker.com/players/362504/Derpfestor#?page=1

edit//
1v1 matches --> http://ggtracker.com/play...tor#?page=1&game_type=1v1
Kijk zo een paar van je matches, ik ben geen expert in zerg maar het viel me op dat je je leger vaak verplaatst richting de tegenstander zonder hem te volgen waardoor je vervolgens te laat kan reageren en voor de helft wordt uitgemoord. Zelf probeer ik me alleen met macro dingen bezig te houden als ik terugtrek of op een goede plaats sta.

Ook door te target fireren kun je misschien nog twee tanks onschadelijk maken als je niet meer terug kunt trekken ipv niks.

[ Voor 7% gewijzigd door 2bobnl op 03-09-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit ik weer dicht bij masters, en hoppa, 10+ loss streak (nou ja technisch twee wins, maar éne verliet onmiddelijk het spel, en andere zette hem op pauze en na 10 minuten had ik genoeg gewacht). Om één of andere reden speel ik dan gewoon slecht. En nou ja, ook nog een zerg op map waar ik niet kan 11/11 rax'en, dus dat is autoloss: Ik had hem met bunker al erg geirriteerd, third vernietigd, third nog een keer vernietigd, fourth vernietigd tegelijkertijd, nog een keer third gedenied, hij ging ultras wat het beste is nog zo ongeveer als je een mech leger hebt, oftewel hij wandelde over mijn leger heen. Nog geen eens spannend.

Als het een gelijke situatie is en de zerg ook nog eens specifiek anti-mech maakt dan is het helemaal ernstig, gezien dat zelfs in zo'n situatie ik geen schijn van kans heb. Ook leuk de army graph aan het einde, ik 5x army supply, en dan ineens spiked de zerg tot ietsjes boven mijn army en wandeld hij eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bobnl
10 min ik geef mensen max 3 minuten. Dan zeg ik in de chat dat ze nog 30 sec hebben ofzo voor ik weer begin, heb soms het idee dat mensen het doen om te irriteren gebeurd echt te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
TheNephilim schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:56:

Ik zit vaak in het GOT kanaal inderdaad, we kunnen wel wat games doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dan moet ik snel eens koekeloeren in de GoT channel dus, nice! ^^

Premier League bezig op dit moment: http://nl.twitch.tv/wcs_europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bobnl
TheNephilim schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:38:
Dan moet ik snel eens koekeloeren in de GoT channel dus, nice! ^^

Premier League bezig op dit moment: http://nl.twitch.tv/wcs_europe
Nice thanks! Ik mis altijd de helft van de evenementen. Ze mogen het best wat prominenter promoten binnen sc van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
2bobnl schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:06:
[...]

Nice thanks! Ik mis altijd de helft van de evenementen. Ze mogen het best wat prominenter promoten binnen sc van mij.
Je moet eens kijken op teamliquid.net. Daar staan nagenoeg alle events rechts in de hoek aangegeven als ze live zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wanneer je SC opstart zie je ook altijd promo's van WCS. Je kan ook de WCS app downloaden.

39

• StudieLife
Ben wezen ladderen op NA en ben daar silver geplaatst :( iemand die mij kan helpen met zerg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren een potje gespeeld, kom ik er in-game achter dat hij nog op WoL stond :+

Bijzondere game trouwens, tegen een Terran die keihard aan het turtelen was en best macro speelde, maar veeeel te weinig relevante units had en ze steeds per groepje in mijn deathball storte.

http://ggtracker.com/matches/4010017

---

Team Liquid Zerg guide, 2nd revision: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=428262

---

Mooie PvR (Protoss) game! Na een FFE constant proberen te harassen en van verschillende kanten aanvallen om mijn tegenstander klein te houden.

[ Voor 30% gewijzigd door TheNephilim op 09-09-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
Ben nu plat @ eu :D, stream van promo hiero + games --> http://www.twitch.tv/evefleet/b/459327496

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren nog weer even een potje gespeeld, 1v1 PvZ.

Ik ging voor een FFE en vond het al erg rustig, ik snel pylons neerzetten. Je weet het maar nooit met een nydus hè! :p

En ja hoor, al snel zag ik (gelukkig) de eerste nydus neergaan in m'n main. Vlak voor m'n gateways klaar waren enzo... dus ik probes pullen en met m'n stalker en zealot erbij. Nou dat 3x moeten doen op verschillende locaties en toen nog meer stalkers/zealots in warpen.

Toen kwam er vrij snel een frontal attack. Ik zag de lings net in n'n zicht aan de voorkant. Snel 2 sentries gemaakt en wat andere units. Nou daar kwamen de banelings. Ze kregen wel de kans om de eerste gebouwen kapot te maken, maar toen alle lings etc dood waren, zij m'n tegenstander GG en ging weg :o

http://ggtracker.com/matches/4051295

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hoezo een tikje oneerlijk... kijk die spending Skill :o

http://ggtracker.com/matches/4057456
Tja maar veel zeggen doet dat niet. Van mijn matches die door andere zijn geupload: http://ggtracker.com/players/208755/Sissors. Mijn spending skill is bronze, of GM, of ergens daartussen in :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:33:
Mijn spending skill is bronze, of GM, of ergens daartussen in :P.
No shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
Denk dat ik nu iets beter ben geworden, heb gister tegen plat gespeeld (ex diamond) en allemaal gewonnen. http://derpfestor.com/201...games-vs-csi-paradox-zvp/

Misschien dat ik ladder toch maar eens ga proberen..

Volgens ggtracker zie ik dat mijn macro constant tegen de master/gm zit dus ik denk dat wat dat betreft wel goed zit alleen nog steeds issues met micro en belissingen nemen waar ik hulp bij nodig heb.

http://ggtracker.com/players/362504/Derpfestor

Pagina: 1 ... 25 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.