Sissors schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:15:
Ik moet echt maar gewoon direct opgeven tegen zerg. Mech play is auto loss. 11/11 rax kan alleen op 2 player maps en is ook niet geweldig. Het is hopen dat hij geen overlord boven zijn natural heeft. En nu probeer ik net weer mijn oude 2 base all-in tegen zerg, heeft de 3 base zerg dubbele army value als wat ik met 2-base all-in kan maken. En dan overdrijf ik niet, dat is van de army graph.
Grappig dat je dat zegt, ik heb als zerg zijnde de meeste moeite tegen terran.
Wanneer je gewoon continue workers produceert, (bijna) niet supply blocked, je geld laag houdt en M4 (Marine Marauder Medivac Mine) gaat, kom je al snel in diamond terecht.
Beeld je eens in hoe irritant banelings zijn voor terran, mines zijn nog 10x zo erg als zerg.
Marines en marauders hebben 5 range, wat betekent dat wanneer je ze split ,ze niet direct weer clumpen maar netjes gesplit blijven staan, omdat ze vanaf een range schieten.
Speedlings en Banelings die zijn melee, dus zodra je ze split gaan ze vrolijk weer samen richting 'het midden', omdat ze vanaf melee afstand hun vijand willen raken, als zerg zijnde moet je dan ook erg goed opletten bij de splits en het vaak ook meerdere keren doen, daarom zijn widow mines ook zo sterk momenteel.
Daar komt ook nog bij kijken dat je detectie nodig hebt om ze kapot te maken (of aoe, of fungal of een bling hit, correct) en in de heet van de strijd de overseer vaak dood gaat, waardoor de zerg de mines over het hoofd ziet en je kans hebt dat ze nog meer connects krijgen, wat later in de game.
Ga eens experimenteren zou ik zeggen!