Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, gisteren even een potje 1v1 gespeeld, Protoss.

Moest tegen een Random speler, die uiteindelijk Protoss bleek. Ik ging scouten na Pylon en zag (natuurlijk) een Forge. Meteen in m'n basis kijken en vond een Pylon al klaar en een Cannon nog bezig op de low ground. Probe liep net naar boven. Daar zette hij een Pylon en cannon neer. Gelukkig kon ik de Probe killen voordat er meer cannons kwamen, had er dus geen last van.

Ondertussen had ik zelf een Forge en Gateway gebouwd. Cannon erachter, fast expo was m'n idee. Dacht dat ik aardig voorliep, maar door het verdidigen was ik toch 3 probes kwijt geraakt, daarnaast bleef m'n tegenstander expanden en had al snel een beter leger.

Dat leger versloeg ik eenmaal, maar kon niks toen tegen de Carriers die erna kwamen. M'n basis waren op en kon niet expanden. DT's bij zijn Expo's zorgden ervoor dat met een paar Zealots attacken geen zin had. Ook lukte het steeds niet om een vierde base te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
TheNephilim schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:26:
Wow hey, gisteren even een potje 1v1 gespeeld, Protoss.

Moest tegen een Random speler, die uiteindelijk Protoss bleek. Ik ging scouten na Pylon en zag (natuurlijk) een Forge. Meteen in m'n basis kijken en vond een Pylon al klaar en een Cannon nog bezig op de low ground. Probe liep net naar boven. Daar zette hij een Pylon en cannon neer. Gelukkig kon ik de Probe killen voordat er meer cannons kwamen, had er dus geen last van.

Ondertussen had ik zelf een Forge en Gateway gebouwd. Cannon erachter, fast expo was m'n idee. Dacht dat ik aardig voorliep, maar door het verdidigen was ik toch 3 probes kwijt geraakt, daarnaast bleef m'n tegenstander expanden en had al snel een beter leger.

Dat leger versloeg ik eenmaal, maar kon niks toen tegen de Carriers die erna kwamen. M'n basis waren op en kon niet expanden. DT's bij zijn Expo's zorgden ervoor dat met een paar Zealots attacken geen zin had. Ook lukte het steeds niet om een vierde base te pakken.
Een replay zegt meer dan een duizend reacties. Hiernaast klinkt het alsof je na zijn cannon rush er gewoon voor had moeten gaan. Het is nogal een gat tussen cannon rush -> carriers.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Postius schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:42:
[...]

Een replay zegt meer dan een duizend reacties. Hiernaast klinkt het alsof je na zijn cannon rush er gewoon voor had moeten gaan. Het is nogal een gat tussen cannon rush -> carriers.
Weet ik, de replay staat alleen thuis op de computer. Je zou de replays van battle.net af moeten kunnen halen, maarja.

Nou ik ben niet echt een topspeler, heb m'n best gedaan wat macro betreft, maar hij was gewoon beter. Hij had al meer probes om mee te beginnen en was sneller met z'n natural expo. Daar heb ik te lang mee gewacht, was meer gateways aan het maken, hij niet.

Door de DT's kon ik niet echt veel beginnen met harass.

Ben best tevreden over het potje verder hoor, voor mijn doen ging het best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

thewizard2006 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 07:59:
[...]

Mwa Mass Raven heb ik nog weinig voorbij zien komen. Wil er verder ook niets mee zeggen. Ik vind hem wel leuk om te spelen en dat is voor mij het belangrijkste. Met cookiecutter bedoel ik dus hellion harrass en hellbat drops en mech tegen zerg. De taktieken die je de GM's over het algemeen ziet gebruiken dus.
Klopt, deze build is ook wat meer geschikt voor mensen met een lagere APM :D
Doe jij de build zoals die hoort of heb jij wat aanpassingen gedaan? ik merk dat het in TvT steeds lastiger begint te worden.

Wat zijn turrets ongelofelijk zwak geworden , een flinke drop kun je praktisch nooit tegenhouden

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 24-06-2013 20:31 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Postius schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:42:
[...]

De replay: http://drop.sc/345722

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Fietsbel schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:20:
[...]

Klopt, deze build is ook wat meer geschikt voor mensen met een lagere APM :D
Doe jij de build zoals die hoort of heb jij wat aanpassingen gedaan? ik merk dat het in TvT steeds lastiger begint te worden.

Wat zijn turrets ongelofelijk zwak geworden , een flinke drop kun je praktisch nooit tegenhouden
Tja, hoe hoort hij eigenlijk. Ik probeer zoveel mogelijk te doen wat Ketroc doet maar ik heb gewoon een stuk minder ervaring dan hem. Wat ik probeer te doen is zsm expanden en een PF maken. Hierna 3 stargates waar ik een aantal ravens uit pomp. Gaat hij veel antiair maken/turrets bouwen dan schakel ik over naar BC's Daarnaast probeer ik ook 2 of 3 factories te hebben en mijn te veel aan minerals in hellbats te pompen.
Voor de zerg eigenlijk hetzelfde alleen daar is het alleen ravens en de rest in hellbats.
Voor de protoss een 2 (of 3)rax rush en zijn 2e base proberen tegen te houden. Mocht hij dan niet dood zijn dor de stroom bio dan medivacs erbij (of een raven in geval van DT's). Meestal is het dan wel klaar. Vervolg stap zou ghost zijn (en vikings als hij colussus heeft)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Gisteren maar weer eens een paar potjes gespeeld. Was vorige keer gepromoveerd vanuit bronze naar silver (rank 17). Nou ik zat echt in de cheese carousel :D Heb ze echt allemaal gehad. 6pool, 2 rax proxy, canon rush, 1 base protos/zerg/terran, dt rush noem ze maar op :) En ook een aantal early game beslissers (slecht scouten van mij) door bijv mass reaper.
Ik expand eigenlijk heel snel tegen zerg en terran maar in de lower league is het meeste toch wel 1 base aanvallen. Wel goed dat ik zo wat meer gepushed wordt voor beter scouten. Zo heb ik bijv een 6pool afgehouden terwijl ik normaal voor een snelle CC ga.
Toch wel handig als je ook veel tournooien kijkt op internet. Zo weet ik nu bijv dat het bijna 100% zo is dat als een terran vroeg gas heeft dat er reapers aankomen (of wellicht 111 medivacdrop), als er niets in zijn basis staat het waarschijnlijk een proxy is, als protoss hun base afsluiten met canons/buildings het dt's gaan worden, de pool al klaar is voordat ik scout het een 6pool gaat zijn etc.
Uiteindelijk bijna gelijk gepromoot naar gold. Daar moet ik ook nog wel uitkomen denk ik :) Vanavond maar weer wat potjes denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

thewizard2006 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:09:
Gisteren maar weer eens een paar potjes gespeeld. Was vorige keer gepromoveerd vanuit bronze naar silver (rank 17). Nou ik zat echt in de cheese carousel :D Heb ze echt allemaal gehad. 6pool, 2 rax proxy, canon rush, 1 base protos/zerg/terran, dt rush noem ze maar op :) En ook een aantal early game beslissers (slecht scouten van mij) door bijv mass reaper.
Ik expand eigenlijk heel snel tegen zerg en terran maar in de lower league is het meeste toch wel 1 base aanvallen. Wel goed dat ik zo wat meer gepushed wordt voor beter scouten. Zo heb ik bijv een 6pool afgehouden terwijl ik normaal voor een snelle CC ga.
Toch wel handig als je ook veel tournooien kijkt op internet. Zo weet ik nu bijv dat het bijna 100% zo is dat als een terran vroeg gas heeft dat er reapers aankomen (of wellicht 111 medivacdrop), als er niets in zijn basis staat het waarschijnlijk een proxy is, als protoss hun base afsluiten met canons/buildings het dt's gaan worden, de pool al klaar is voordat ik scout het een 6pool gaat zijn etc.
Uiteindelijk bijna gelijk gepromoot naar gold. Daar moet ik ook nog wel uitkomen denk ik :) Vanavond maar weer wat potjes denk ik.
Haha ja dat blijf je veel tegenkomen! Ik kreeg gisteren Mass-reaper en een DT-rush voor m'n kiezen :+ Die DT-rush kwam echt bij 6.30-7min al aan zetten... zooo vreselijk snel! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
heeft iemand het ook dat als ze starcraft starten die automatisch op 2vs2 staat en dan kan je geen 1vs1 meer kiezen, moet je logout doen en weer inloggen voordat het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:17
MrHarry schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:09:
heeft iemand het ook dat als ze starcraft starten die automatisch op 2vs2 staat en dan kan je geen 1vs1 meer kiezen, moet je logout doen en weer inloggen voordat het werkt...
Nope, althans niet hier

[ Voor 3% gewijzigd door Tha_T op 05-07-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bekend probleem. Soms gaat het voorbij door wat rond te klikken, soms moet je opnieuw inloggen. Schijnt te voorkomen te zijn door te wachten tot je portrait geload is voordat je naar matchmaking gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oplosthee
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-11-2024
Ben voor de vakantie ook begonnen met SC2, Zat er al een tijd naar te kijken. Vriend heeft het gekocht dus ik leech nu z'n expansion (Ik ben starters edition). Vroeg me af of er nog plekken zijn waar je het iets goedkoper kunt krijgen dan op battle.net, weet iemand iets?

Kon niet wachten dus gewoon voor de volle prijs gekocht :P

[ Voor 11% gewijzigd door Oplosthee op 06-07-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Herkenbaar. Ik start vaak opnieuw op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:11
kaluro2 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:20:
[...]

Als je niet wilt verliezen dan moet je héél veel gaan spelen, dan race je die tegenstanders zo voorbij, tuurlijk krijg je nieuwe betere tegenstanders, maar van die slechte verlies je dan niet meer!
Hmm ik vind juist naarmate je hoger komt hoe erger de druk is. Toen ik top masters was (toen er geen grandmaster was). Trok ik het ladderen ook niet goed, elke keer als je cheese stuff meemaakte kon dat gewoon je dag verkloten. Ik speel nu veel league of legends daar is het alleen nog maar erger, omdat je ook op je team moet vertrouwen als die het voor je verkloten is er geen bal aan wat je kan doen.

Ik zelf zal nooit over ladder fear heenkomen ben ik bang, ik trek het gewoon te slecht om te verliezen in dat soort potjes. Terwijl tournaments e.d. me niet "bang" maakte daar was het gewoon spelen als je verloor dikke pech volgende keer weer, het zorgt er niet voor dat je je positie en je ratio verneukt zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Jasper 99 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:49:
[...]

Hmm ik vind juist naarmate je hoger komt hoe erger de druk is. Toen ik top masters was (toen er geen grandmaster was). Trok ik het ladderen ook niet goed, elke keer als je cheese stuff meemaakte kon dat gewoon je dag verkloten. Ik speel nu veel league of legends daar is het alleen nog maar erger, omdat je ook op je team moet vertrouwen als die het voor je verkloten is er geen bal aan wat je kan doen.

Ik zelf zal nooit over ladder fear heenkomen ben ik bang, ik trek het gewoon te slecht om te verliezen in dat soort potjes. Terwijl tournaments e.d. me niet "bang" maakte daar was het gewoon spelen als je verloor dikke pech volgende keer weer, het zorgt er niet voor dat je je positie en je ratio verneukt zegmaar.
Kom ook Dota 2 spelen! :+

---

Wow hey, net een mooi potje gespeeld. Was er eindelijk eens top tevreden over. Mijn 3 gate met proxy Stargate won het van zijn 4 gate. Gebruik eigenlijk nooit Sentry's omdat het teveel micro is, maar nu waren ze wel handig :p

http://drop.sc/347750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Nou toevallig gisteren voor het eerst. Wilde ff tussendoor een potje doen maar 1v1 kon ik niet kiezen. Een keer opnieuw inloggen (uurtje later ofzo?) en kon nog steeds geen 1vs1 kiezen. Dacht misschien iets met onderhoud ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik ben opzoek naar een Terran speler die mij opnieuw wilt wegwijs maken in SC2, ben er ruim een jaar uitgeweest ( Ik heb wel Heart of the Swarm ), maar ben zo roestig als wat.

Kortom ik ben opzoek naar iemand die 1vs1 wilt spelen om mijn skill niveau en de huidige gameplay weer wilt updaten ;) ( DM me maar ) mijn oude Skill level was Top10 Gold.

Tutorials en goede analyses voor Terran zijn ook weer welkom mochten er mensen nog een paar kennen de meeste zijn allemaal "out-of-date" namelijk.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ShadowBumble schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:59:
Ik ben opzoek naar een Terran speler die mij opnieuw wilt wegwijs maken in SC2, ben er ruim een jaar uitgeweest ( Ik heb wel Heart of the Swarm ), maar ben zo roestig als wat.

Kortom ik ben opzoek naar iemand die 1vs1 wilt spelen om mijn skill niveau en de huidige gameplay weer wilt updaten ;) ( DM me maar ) mijn oude Skill level was Top10 Gold.

Tutorials en goede analyses voor Terran zijn ook weer welkom mochten er mensen nog een paar kennen de meeste zijn allemaal "out-of-date" namelijk.
Wellicht heb je hier wat aan: Starcraft II Heart of the Swarm - Terran Tutorial - Part1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:55

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Thanks het doorkijken is immers nooit een slechte zaak ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor het eerst in hele tijd weer een master tegenstander, TvP. Ik vertrouwde hem al niet helemaal (was een barcode), en had al mijn eigen basis gescout voor cannon rush bijvoorbeeld, maar dat was het niet. Toen zijn basis scouten, zijn scout verliet net zijn basis en hij had 2 gas. Eentje was klaar, andere bijna klaar, en toen vond ik het wel grappig een engineering bay tussen gas en zijn nexus te bouwen.

Dat vertraagde zijn build waarschijnlijk wel wat, maar hij haalde er wel gewoon gas uit. Maar dan zijn het ineens van zulke kleine dingetjes als: Waar is zijn scout probe in hemelsnaam? Early 2 gas is natuurlijk sowieso twijfelachtig, maar een scout probe die zoek is is helemaal twijfelachtig. Oftewel alle normale proxy locaties scouten, en laatste positie waar ik keek vond ik 2 gates, dark shrine, en prereq building voor dark shrine met 1 pylon. Zijn probe maakte nog wel tweede pylon voordat ik hem dood kreeg. Meer marines naar sturen, en uiteindelijk beide pylons dood toen hij 1 DT had. Moest wel terugtrekken daardoor, maar twee gates inactive en als blink in zijn planning zat flink vertraagd. En uiteraard was ondertussen mijn basis compleet DT veilig.

Ik naar cloakshees techen, eerste naar zijn basis, geen natural, geen detection. Hij viel toen wel aan met archons, en wist mijn natural te vernietigen, maar nog steeds geen detection en nog tweede wall bij mijn main -> gg. Nou ja gg, blijkbaar was ik een idioot. Maar verbaasde me echt dat hij masters was met zo'n redelijk Obvious taktiek. Oké ik had misschien wat geluk met zijn scout probe, maar anders weet je ook met dubbel gas dat er iets aan de hand is.

Edit: Even zijn match history bekeken, tegen elke toss/terran DT rush, tegen elke zerg 10/10 gate > zealots.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 08-07-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sissors schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:02:

[...]

Edit: Even zijn match history bekeken, tegen elke toss/terran DT rush, tegen elke zerg 10/10 gate > zealots.
Haha, het is dat ik maar gewoon in Gold zit, maar anders zou ik hem ook als tegenstander gehad hebben :+ DT's zijn weer erg populair blijkbaar en je kunt ze ook zo snel krijgen, dat je veel builds keihard af kunt straffen. Met de wall-in stuur je juist de Observer die je zo hard nodig hebt naar de basis van je DT rushende vijand toe :9

Daarnaast ook vaak gehad dat ik dacht observers nodig te hebben en daardoor net even die Immortal miste op een cruciaal moment. DT's & cloaked banshees zijn nog vaak GG voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oplosthee
Ik vraag me af of er ook een guide/tutorial is van die zelfde kwaliteit voor Protoss spelers, Ik heb precies hetzelfde als ShadowBumble, dus als er nog ervaren Protoss spelers zijn die niets te doen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oplosthee schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:26:
[...]

Ik vraag me af of er ook een guide/tutorial is van die zelfde kwaliteit voor Protoss spelers, Ik heb precies hetzelfde als ShadowBumble, dus als er nog ervaren Protoss spelers zijn die niets te doen hebben :)
Appollo heeft ook een Protoss tutorial, maar die is niet voor Heart of the Swarm. Al heb je er vast nog wat aan, want de mechanics zijn natuurlijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oplosthee
TheNephilim schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:32:
[...]

Appollo heeft ook een Protoss tutorial, maar die is niet voor Heart of the Swarm. Al heb je er vast nog wat aan, want de mechanics zijn natuurlijk hetzelfde.
Heb er wel een klein stukje van gezien, maar wist niet zeker of ze nog wel helemaal up2date waren. Dus dat ik straks hele rare dingen begin te doen. Grootste probleem op dit moment is dat ik niet precies welke unit tegen wat effectief is, maar dat komt vanzelf met meer ervaring.. hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Heerlijk als iemand de hele tijd aan het BMen is tegen je vanwege je "noob tactics" en hij denkt dat hij gewonnen heeft om hem dan alsnog te klaren. Tja, dan had je maar mijn andere 3dubbele PF basis moeten scouten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgende balance patch aangekondigd: http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/9423503358#1

Hellbats:
•Attack damage decreased from 18 +12 vs. light to 18.
•The Infernal Pre-Igniter upgrade increases attack damage from 18 to 18 +12 vs. light.

Banshee:
•Cloaking Field research cost decreased from 200/200 to 100/100

Oftewel: Hellbats hebben 3 attacks nodig tegen workers voor pre-igniter. Nog steeds twee tegen lings, echter met +1 armor hebben ze er 3 nodig (en +0 attack voor de hellbats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sissors schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:43:
Volgende balance patch aangekondigd: http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/9423503358#1

Hellbats:
•Attack damage decreased from 18 +12 vs. light to 18.
•The Infernal Pre-Igniter upgrade increases attack damage from 18 to 18 +12 vs. light.

Banshee:
•Cloaking Field research cost decreased from 200/200 to 100/100

Oftewel: Hellbats hebben 3 attacks nodig tegen workers voor pre-igniter. Nog steeds twee tegen lings, echter met +1 armor hebben ze er 3 nodig (en +0 attack voor de hellbats).
Mwah, ik weet niet wat ik van deze update vind eigenlijk. Ja fijn dat Hellbats nu generfed zijn want de drops liepen wel een beetje uit de hand, daarnaast ging vrijwel iedereen hier na een tijdje voor. Maar dit promoot juist weer mine drops...

Detectie vs Terran wordt hierdoor behoorlijk belangrijker, nu mines een veel goedkopere optie worden en cloacked bashees ook. Voor 100/100 is het daarnaast best iets dat je kunt toevoegen voor weinig als je een behoorlijke medivac vloot hebt opgebouwd.

Toch interessant hoe Blizzard het spel kan opschudden met zulke kleine updates...

Waarschijnlijk wel veel rage over het feit dat Hellions / Hellbats nu twee upgrades "nodig" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
djunicron schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:11:
[...]

Mwah, ik weet niet wat ik van deze update vind eigenlijk. Ja fijn dat Hellbats nu generfed zijn want de drops liepen wel een beetje uit de hand, daarnaast ging vrijwel iedereen hier na een tijdje voor. Maar dit promoot juist weer mine drops...

Detectie vs Terran wordt hierdoor behoorlijk belangrijker, nu mines een veel goedkopere optie worden en cloacked bashees ook. Voor 100/100 is het daarnaast best iets dat je kunt toevoegen voor weinig als je een behoorlijke medivac vloot hebt opgebouwd.

Toch interessant hoe Blizzard het spel kan opschudden met zulke kleine updates...

Waarschijnlijk wel veel rage over het feit dat Hellions / Hellbats nu twee upgrades "nodig" hebben.
Als zerg zijnde:

Spore crawlers had je sowieso nodig tegen (hellbat) drops, dus die staan toch al in je mineral line.
Groot kans dat een widow mine maximaal 1 worker om legt, dat is dan 50 minerals voor 50/25, ik denk niet dat terran gas investments gaat doen in de huidige metagame (spores zijn er sowieso wel).

Ik denk eerder dat ze weer hellion/banshee gaan voor map control, waardoor zerg een stuk later zijn 3rd pas kan nemen. En dit 'countered' ook gelijk roach(bling) all-ins. Good luck killing banshees. :+

En banshees zijn gelijk oppertunisties, een foutje en je queen is gesniped, of 10 workers.

Banshees doen in TvT ook gegarandeerd damage, nu al helemaal. Marines zijn zwak, veel zwakker dan queens en stalkers. Dus die kunnen lekker gekite worden. In de huidige evolutie van de metagame bestaat er geen build die meer cost efficiënt is dan banshees, op hellbats na. Dus na de hellbat nerf, gaan banshees minimaal 1:1 spelen.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf gebruikte ik al cloakshees tegen toss, dus dat zal wat beter worden (aan andere kant als meer cloakshees gaan gebruiken krijg je ook maar stargate openings). Tegen zerg denk ik niet dat het uitmaakt, te makkelijk om sporecrawlers te krijgen, queens zijn er nog steeds veel, en zodra zerg mutas heeft zijn ze nutteloos.

In TvT ga ik ze misschien dan nu wel gebruiken, maar ze zijn absoluut niet gegarandeert cost efficient. Alleen al de tech kosten zijn nog steeds groot. En enkele widow mine maakt einde aan een banshee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb (als Protoss) nog niet veel last gehad van de Hellbat drops, maar ik vind het wel een goed idee. De Hellbat drops domineerden toch wel de ladder in in ieder geval ZvT en TvT.

De Banshee buff, nee daar ben ik weer niet zo blij mee. We komen weer op het punt dat per se een Robo Facility moet gaan bouwen om observers te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
waarom is een canon je mineral line niet goed net zoals de zerg geen overseers hoeft te bouwen maar gewoon een sporecrawler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNephilim schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:10:
Heb (als Protoss) nog niet veel last gehad van de Hellbat drops, maar ik vind het wel een goed idee. De Hellbat drops domineerden toch wel de ladder in in ieder geval ZvT en TvT.

De Banshee buff, nee daar ben ik weer niet zo blij mee. We komen weer op het punt dat per se een Robo Facility moet gaan bouwen om observers te krijgen.
Die moet je sowieso hebben ;)

Dat of Oracle, als je stargate opent. Als je geen stargate, geen robo en geen cannons hebt, ja wat ben je dan aan het doen? Enige situatie die ik me zo kan bedenken is blink/DT all-in. Als je DT doet heb je zelf ook cloaked units, and het blink is dan win je waarschijnlijk toch wel. Banshees kunnen niet lang cloaked blijven als ze net gemaakt zijn.

Als je een DT opening niet scout/blind countered met turret, ben je gewoon dood (als terran). Ja je kan nog wel scan erop gooien, maar die DTs worden met 3/4 tegelijk gemaakt. Banshees zijn maar tijdelijk onzichtbaar, en ze zullen normaal maar met 1 tegelijk gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

thewizard2006 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:20:
waarom is een canon je mineral line niet goed net zoals de zerg geen overseers hoeft te bouwen maar gewoon een sporecrawler
Je bouwt als Zerg lang niet zoveel gebouwen als een Protoss doet. Dat betekend dat je werkelijk overal cannons moet hebben staan om een beetje coverage te krijgen wat betreft detection. Leuk om je mineral line te verdedigen, maar daar blijft het bij.
Sissors schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:57:
[...]

Die moet je sowieso hebben ;)

Dat of Oracle, als je stargate opent. Als je geen stargate, geen robo en geen cannons hebt, ja wat ben je dan aan het doen? Enige situatie die ik me zo kan bedenken is blink/DT all-in. Als je DT doet heb je zelf ook cloaked units, and het blink is dan win je waarschijnlijk toch wel. Banshees kunnen niet lang cloaked blijven als ze net gemaakt zijn.

Als je een DT opening niet scout/blind countered met turret, ben je gewoon dood (als terran). Ja je kan nog wel scan erop gooien, maar die DTs worden met 3/4 tegelijk gemaakt. Banshees zijn maar tijdelijk onzichtbaar, en ze zullen normaal maar met 1 tegelijk gemaakt worden.
Dat blijkt inderdaad! Doe ik meestal ook wel hoor, maar soms zo lastig early game. Dat wil nog wel eens even net teveel geld en tijd kosten.

Ben niet zo'n fan van Stargate meer tegen Zerg. In ieder geval niet als 'reliable' early game, dat werkt niet tegen roach/ling pressure. Tegen Terran wil ik nog wel eens een Stargate proxy doen met een Oracle en daarna meteen een Void Ray.

Komt er dus op neer dat je meestal wel iets hebt tegen de Banshees, je hebt gelijk. Heb overigens nog niet veel Banshees gezien in HotS, dat zal nog wel veranderen met deze patch.

---

Zijn er veel mensen hier die echt build orders volgen? Ik zelf heb altijd een beetje een richtlijn, maar echt build orders krijg ik meestal niet echt voor elkaar. Vind het ook leuker om gewoon wat te bedenken en reactief te spelen. Loopt niet altijd goed af, maar ach :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

TheNephilim schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:09:
[...]

---

Zijn er veel mensen hier die echt build orders volgen? Ik zelf heb altijd een beetje een richtlijn, maar echt build orders krijg ik meestal niet echt voor elkaar. Vind het ook leuker om gewoon wat te bedenken en reactief te spelen. Loopt niet altijd goed af, maar ach :+
Tot ~20 food MOET je wel, als je uit de lagere leagues wilt komen tenminste. Er zijn nou eenmaal maar een paar optimale beginnetjes... Als je iets als een DT / Banshee / Roach / w/e Rush wilt uitvoeren, heb je ook niet echt heel veel opties. Natuurlijk kan je ze op een natuurlijke manier zelf ontdekken, maar een build in je achterhoofd als richtlijn werkt dan toch wel erg goed.

Idealiter volg je een build netjes in je early game, tot je voor een keuze komt te staan, gebaseerd op wat je bij de tegenstander ziet. Vanaf ~40 food is het gewoon een kwestie van je bank zo leeg mogelijk houden en wanneer je de kans ziet zo vroeg mogelijk aanvallen / expanden.

Als ik géén build volg, dan ga ik early game vaak dood aan te weinig units / te weinig tech, etc. Ook begin ik dan met te veel gefloatte resources aan de midgame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, zit weer in diamond hoor. Was aan het eind van het vorige seizoen opeens in platinum geplaatst... geen flauw idee waarom, maar goed.

In het begin ff beetje lopen rondkutten, maar begon toen weer serieus te spelen, en zit nu dus gelukkig weer in diamond, na een winstreak van 9 wins. Voel me nu net een code S speler met een winrate van 82% overall :+

Ook altijd leuk als je tegen zerg speelt, die scouten dat je (forge first) ffe gaat, vervolgens hatch first gaan en je cannon rush gewoon niet tegen kunnen houden, ach ja, gratis punten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
TheNephilim schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:09:
Je bouwt als Zerg lang niet zoveel gebouwen als een Protoss doet. Dat betekend dat je werkelijk overal cannons moet hebben staan om een beetje coverage te krijgen wat betreft detection. Leuk om je mineral line te verdedigen, maar daar blijft het bij.
Dat zeg ik toch ook :) Het gaat toch ook gewoon om je mineral line. En dat zijn dan 2 canons want ik mag hopen dat als je 3 bases hebt je wel een robo of stargate hebt...

[ Voor 17% gewijzigd door thewizard2006 op 10-07-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Damn, als Protoss tegen Zerg, word ik echt keihard ingemaakt in een macro game ... heb ik net wat units komen er Hydra, Ling, Muta etc... blegh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basisregel van Protosss in Hots tegen Zerg is

1: FFE or die trying. Je wordt er simpelweg uitgemacro'ed anders;
2: Harass, harass en nogmaals harass. Plaats proxy pylons en warp zaelots om zijn expand te vertragen en zijn larva te verspillen, anders gaat hij gewoon mass dronen;
3: Bouw gewoon blindelings een Stargate, als hij mutas gaat heb je een goeie counter -> Phoenix. Als hij niet voor Mutas gaat kan je altijd VR mixen in je army en VR's zijn GOED;
4: Netals punt 2 Harass. Als je wordt aangevallen of een engage aangaat, probeer zaelots te warpen en stuur ze naar zijn base, het doet meer pijn dan je denkt voor de Zerg;
5: "If you're behind, build a Dark Shrine" ook handig voor harass en Archon is natuurlijk ook een goeie unit tegen Z.

edit: typo's + punten aangepast
TheNephilim schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:43:
Damn, als Protoss tegen Zerg, word ik echt keihard ingemaakt in een macro game ... heb ik net wat units komen er Hydra, Ling, Muta etc... blegh

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:26:
Basisregel van Protosss in Hots tegen Zerg is

1: FFE or die trying. Je wordt er simpelweg uitgemacro'ed anders;
2: Harass, harass en nogmaals harass. Plaats proxy pylons en warp zaelots om zijn expand te vertragen en zijn larva te verspillen, anders gaat hij gewoon mass dronen;
3: Bouw gewoon blindelings een Stargate, als hij mutas gaat heb je een goeie counter -> Phoenix. Als hij niet voor Mutas gaat kan je altijd VR mixen in je army en VR's zijn GOED;
4: Netals punt 2 Harass. Als je wordt aangevallen of een engage aangaat, probeer zaelots te warpen en stuur ze naar zijn base, het doet meer pijn dan je denkt voor de Zerg;
5: "If you're behind, build a Dark Shrine" ook handig voor harass en Archon is natuurlijk ook een goeie unit tegen Z.
Thanks dude!

1. Duidelijk!
2. Ben vraak druk met de harass die ik tegen krijg :p Al gaat me dat tegen Zerg nog het beste af en tegen Terran het slechtste.
3. Oké, bij het scouten van de eerste muta meteen Phoenix maken dus.
4. Duidelijk.
5. Heb vaak tegen Zerg wel Archon's. DT heeft vaak geen zin, meeste Zergs hebben toch wel een spore in hun base. Of je moet even een base focussen.

Als ik dit zo lees, doe ik PvZ nog niet zo slecht. Moet het alleen beter doen.
---

Ik moest gisteren met een buddy (nieuwe speler) tegen Plat en Diamond :+ Dat werd natuurlijk niks, we werden keihard afgemaakt :p Uiteindelijk 2v2 in Bronze geplaatst XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Vanaf de kant van een Zerg speler:

1. Contain or die: Kan je em op 1 base houden? Iedere probe spotten? Deathball zien komen? Desnoods op 2 base houden? Fijn. Altijd blijven scouten voor expo's tijdens je contain. Turtle? Nydus!
2. Af en toe even de voordeur inbeuken, eventueel drops, liever 10 overlords opofferen dan de tech niet zien. Deur open? Lings!
3. Afhankelijk van het tech pad, zit er vaak wel Spire tech in. Of Hydra. Net waar je je tegenstander heen wil sturen, maar P bepaald wat er gespeeld wordt. Let wel, als je Voids gaat bouwen, force je juist Muta en Hydra. Void Harras en ondertussen gewoon een colossus build doen is nog het allervervelendste.
4. Mocht er toch een proxy zijn, inderdaad blijven gebruiken, dat is dé manier om een contain van de zerg te stoppen. Laat je de contain te lang doorgaan, dan heeft Zerg snel ALLE tech en upgrades, dan kan je nog steeds winnen met een P-deathball, maar daar wil je het liever niet laten komen.
Plus, als je niets doet heeft de zerg na redelijk korte tijd 2 basissen meer en krijg je een aanval voordat je zelf 200/200 hebt kunnen halen.
5. DT zelf kunnen vaak nog best tech snipen, maar niet alleen spores zijn standaard, overseers ook wel. Als je early DT gaat, krijg je na je eerste wave simpelweg een vaak behoolijke counter. Archons zijn altijd prettig, ook efficient als je ze in je minerals laat staan voor runby counters / muta verdediging. Maar ik zou ze van templar maken, storm is nuttiger in het algemeen dan DTs, of ik heb er veel meer last van in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

djunicron schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:55:
Vanaf de kant van een Zerg speler:

1. Contain or die: Kan je em op 1 base houden? Iedere probe spotten? Deathball zien komen? Desnoods op 2 base houden? Fijn. Altijd blijven scouten voor expo's tijdens je contain. Turtle? Nydus!
2. Af en toe even de voordeur inbeuken, eventueel drops, liever 10 overlords opofferen dan de tech niet zien. Deur open? Lings!
3. Afhankelijk van het tech pad, zit er vaak wel Spire tech in. Of Hydra. Net waar je je tegenstander heen wil sturen, maar P bepaald wat er gespeeld wordt. Let wel, als je Voids gaat bouwen, force je juist Muta en Hydra. Void Harras en ondertussen gewoon een colossus build doen is nog het allervervelendste.
4. Mocht er toch een proxy zijn, inderdaad blijven gebruiken, dat is dé manier om een contain van de zerg te stoppen. Laat je de contain te lang doorgaan, dan heeft Zerg snel ALLE tech en upgrades, dan kan je nog steeds winnen met een P-deathball, maar daar wil je het liever niet laten komen.
Plus, als je niets doet heeft de zerg na redelijk korte tijd 2 basissen meer en krijg je een aanval voordat je zelf 200/200 hebt kunnen halen.
5. DT zelf kunnen vaak nog best tech snipen, maar niet alleen spores zijn standaard, overseers ook wel. Als je early DT gaat, krijg je na je eerste wave simpelweg een vaak behoolijke counter. Archons zijn altijd prettig, ook efficient als je ze in je minerals laat staan voor runby counters / muta verdediging. Maar ik zou ze van templar maken, storm is nuttiger in het algemeen dan DTs, of ik heb er veel meer last van in ieder geval.
Grappig om dat ook eens van de andere kant te zien! :D Theorie is altijd makkelijk natuurlijk, in de praktijk toepassen is soms net even een stap te ver. Maar we komen er vast wel.

Vind zelf een leger dat in de basis bestaat uit Zealot/Stalker altijd zo kaal. Met VR en Collosi is er geen ruimte meer voor Archon zou je denken, dat lukt niet snel vanaf 2-3 base. 3 base pakken is lastig tegen Zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorgen dat de zerg je gasses op je natural niet kan scouten en dan 8 gate all in van 2 bases :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor het eerst ooit een tie gehad. Toss vernietigde mijn basis met all-in, ik had een banshee en hij had niet in de gaten dat die al zijn probes killde. Uiteindelijk factory net bij stukje kunnen krijgen waar stalkers niet kunnen schieten. Hij kon nog één probe maken, maar die killde ik weer met banshee, en toen had hij geen resources meer. Jammergenoeg verloor ik die banshee later, omdat ik hem steeds maar eventjes kon cloaken.

Dus toen had ik 3 widow mines + factory + SCV + 5 minerals, hij had een stuk meer, maar ook maar 35 minerals. Oftewel wachten tot timertje kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Ik was 5 seasons lang ( 3 seasons WoL, 2 seasons HotS) masters, en dit seizoen werd ik weer gedemote naar diamond, door een of andere Ladder alghorythm change.

Diamant staat mij voor geen meter natuurlijk dussss...
Eerst
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OqpR9B4.jpg

en toen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sQN7vHn.png

Mijn huidig season statistics:

ZvP 51 Games 36 Wins 15 Losses 71% Winrate
ZvZ 57 Games 29 Wins 28 Losses 51% Winrate
ZvT 47 Games 20 Wins 27 Losses 43% Winrate

Zoals je ziet ben ik niet echt gebalanceerd qua match ups, ik ben echt slecht in zvt maar tegelijkertijd ook zeer goed in ZvP.. Dus als terrans willen oefenen, hit me!

Last but not least:

http://www.twitch.tv/kaluroo/c/2579141

[ Voor 4% gewijzigd door kaluro2 op 15-07-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Herkenbaar verhaal, heb me nu ook voor de 3e keer ofzo weer omhoog getrokken uit dia

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had me vorige week bijna omhooggetrokken (kreeg masters tegenstanders, #1 in mijn league), toen zooi verloren, dus dat kan ik wel weer even vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, Masters league! Nice ^^

Zit eigenlijk altijd in Gold. Als ik een tijdje niet gespeeld heb misschien Bronze/Silver, maar eindig altijd in Gold.

Gisteren tegen een Random speler, die Terran werd. Hij wilde (zo leek het) met een aantal marines vroeg m'n basis binnenwandelen, maar ik had een FFE gedaan (me Protoss) :+ Hij had 3 Rax build (ofzo) gedaan, maar had te weinig marines. Meteen extra cannons neer geknikkerd en toen moest hij een Macro game spelen, die hij verloor.

Hij was totaal niet agressief en de enige drops die hij deed, waren bij mijn pylons die langs de randen van de map stonden. Als Terran moet je aardig agressief spelen tegen een Protoss early-mid game toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WCS EU spoilers:

spoiler:
Grubby schakelt forGG uit in de RO32 en stelt zijn RO16 plaats veilig! Vooral zijn derde game vond ik erg indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik ben een plat zerg en toss. Maar terran wil echt niet lukken. Kom niet hoger dan gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:10:
WCS EU spoilers:

spoiler:
Grubby schakelt forGG uit in de RO32 en stelt zijn RO16 plaats veilig! Vooral zijn derde game vond ik erg indrukwekkend.
Hiervoor is eigenlijk het SC2 pro-gaming topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat weet ik, maar het lijkt mij bijzonder weinig uitmaken als ik het hier post (vooral gezien ik het daar ook in spoiler tags hoor te plaatsen zover ik weet), en het is nou niet dat er hier zoveel gepost wordt dat het chaotisch wordt met zoiets hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Sissors schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:55:
[...]

Dat weet ik, maar het lijkt mij bijzonder weinig uitmaken als ik het hier post (vooral gezien ik het daar ook in spoiler tags hoor te plaatsen zover ik weet), en het is nou niet dat er hier zoveel gepost wordt dat het chaotisch wordt met zoiets hier.
Het idee van het progaming topic is dat daar juist niet met spoiler tags gepost hoeft te worden. Zodat mensen die toernooien willen bespreken dat zonder teveel gedoe kunnen doen terwijl mensen die het toernooi later terug willen kijken het topic even kunnen vermijden om spoilers te voorkomen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 08-09 15:39
Zet daar widow mines neer, veel leuker effect :P

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Alle SC2 sounds: http://nuclearlaunchdetected.com/

Tenminste, een boel! Ik mis de Nydusworm spawn sound XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net voor het eerst een diamond verslagen als plat zerg. Die widow mines geven me echt een hartaanval af en toe.

direct gestopt voor de dag. Wilde niet het potje erop afgeslacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:28:
Net voor het eerst een diamond verslagen als plat zerg. Die widow mines geven me echt een hartaanval af en toe.

direct gestopt voor de dag. Wilde niet het potje erop afgeslacht worden.
Heel herkenbaar.. :), het is echt vermoeiend om tegen terran te spelen als zerg zijnde.

- Ze zijn heel moeilijk te finishen
- Ze kunnen mass droppen en i.c.m. widow mines is het een heel intensieve en vermoeiende match up.

Vooral als ze in een hoekje gedreven worden, gaan ze echt mass mass drops uitvoeren tot ze weer back into the game zijn. Erg effectief en frustrerend voor de ontvangende speler.

On a side note: Ik ben nu member van Team Xperience, ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.

[ Voor 12% gewijzigd door kaluro2 op 21-07-2013 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaluro2 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:28:
Ik was 5 seasons lang ( 3 seasons WoL, 2 seasons HotS) masters, en dit seizoen werd ik weer gedemote naar diamond, door een of andere Ladder alghorythm change.

Diamant staat mij voor geen meter natuurlijk dussss...
Eerst
[afbeelding]

en toen
[afbeelding]

Mijn huidig season statistics:

ZvP 51 Games 36 Wins 15 Losses 71% Winrate
ZvZ 57 Games 29 Wins 28 Losses 51% Winrate
ZvT 47 Games 20 Wins 27 Losses 43% Winrate

Zoals je ziet ben ik niet echt gebalanceerd qua match ups, ik ben echt slecht in zvt maar tegelijkertijd ook zeer goed in ZvP.. Dus als terrans willen oefenen, hit me!

Last but not least:

http://www.twitch.tv/kaluroo/c/2579141
Als ik screenshots wil maken van promoties krijg ik altijd alleen een zwart scherm. Gebruiken jullie nog een screenshot tooltje ofzo?

Want ik kreeg net weer de mogelijkheid het te proberen, promoted naar masters league :D. 460 bonus pool, iets om me van de straat te houden :P

Edit: heh was wat aan het rondklikken, en toen zag ik mijn career history, en kwam ik erachter dat ik met deze promotie elk seizoen in masters ben geeindigd in hots tot nu toe (je kan niet gedemote worden tegenwoordig, dus het is zeker dat ik in masters eindig).

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 21-07-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 11:59

zTz

Misschien dat iemand mij kan helpen met een probleem in SC2. Ik run starcraft 2 in windows 8. Maar zodra ik met mn cursor linksboven of linksonder ga staan veranderd de cursor in de windows 8 cursos :/ Als ik dan klik switched ie naar het startmenu. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werk je fullscreen of windowed fullscreen? Als je windowed fullscreen hebt zou ik normale fullscreen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 11:59

zTz

Ah vergeten erbij te zetten. Ik werk fullscreen maar heb wel 2 beeldschermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:08
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=422378

Lekker bezig blizzard. plan anders even jullie Group stages tegelijk met The international 3 voor dota 2...

Zo word E-sports nooit echt groot, als developers elkaar de ruimte niet gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja ze moeten toch ergens rekening mee houden? Ze hadden voor WCS EU al eerder verteld waarom ze op die datum ook kwamen: Je wilt het wel een keer doen om WCS Korea niet te ver voor te laten lopen, ze kunnen het niet tegelijk doen met andere WCS events (en dat wil je ook niet).

Dus afgelopen weekend had je WCS Valencia
Komend weekend IEM Shanghai
Daarna ook al is het geen WCS event, maar Asus ROG
Weekend daarop is dan nu WCS gepland

Ze moeten het toch een keer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:08
Sissors schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:05:
Tja ze moeten toch ergens rekening mee houden? Ze hadden voor WCS EU al eerder verteld waarom ze op die datum ook kwamen: Je wilt het wel een keer doen om WCS Korea niet te ver voor te laten lopen, ze kunnen het niet tegelijk doen met andere WCS events (en dat wil je ook niet).

Dus afgelopen weekend had je WCS Valencia
Komend weekend IEM Shanghai
Daarna ook al is het geen WCS event, maar Asus ROG
Weekend daarop is dan nu WCS gepland

Ze moeten het toch een keer doen?
Ja een keer.. maar precies om de 4 dagen waarin het grootste evenment van E-Sports plaats vind? Ga toch weg. vorig jaar zat er ook maar een week tussen de regionale en de grote finale. waarom dit keer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor WCS EU zal het al niet veel uitmaken omdat toch andere tijdzone is.

De drie weken ervoor zouden ze één van hun partners er bij moeten naaien omdat die al toernooien hebben. De week erna kan NASL zeker niet vanwege een WoT toernooi. En ESL kan waarschijnlijk niet vanwege gamescom voorbereidingen iirc. De week daarna zijn WCS global seizoen finals. Oftewel nogmaals, wanneer hadden ze het dan moeten doen? Tuurlijk dit is niet ideaal voor degene die naar dat dota-2 toernooi kijken, en het schijnt erg groot te zijn. Goede kans dat het beter gepland had kunnen worden. Maar het is zeker niet zo zwart-wit als je voor doet komen (om het nog maar niet te hebben over de mensen in dat topic, einde van de wereld is nabij als je hun moet geloven). Het de week voor finals doen was iig voor degene met grootste overlap met International: WCS AM, onmogelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 24-07-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ze het dan moeten doen? Alsnog niet die week. Blizzard is 100% afhankelijk van hoe goed de servers van twitch zijn, en (aangezien ze nu al niet echt stabiel zijn) je kan er vergif op innemen dat die zo'n weekend niet aankunnen. Daarnaast zullen ze erg veel viewers missen, aangezien er volgens mij een groot deel zijn die naar dota zullen gaan kijken. Dan kan je het misschien nog beter doordeweeks doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
WCS global begint precies als ik op vakantie ga :( Had toch wel tenminste een belletje van Blizzard verwacht of het uitkwam voor mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:24:
Wanneer ze het dan moeten doen? Alsnog niet die week. Blizzard is 100% afhankelijk van hoe goed de servers van twitch zijn, en (aangezien ze nu al niet echt stabiel zijn) je kan er vergif op innemen dat die zo'n weekend niet aankunnen. Daarnaast zullen ze erg veel viewers missen, aangezien er volgens mij een groot deel zijn die naar dota zullen gaan kijken. Dan kan je het misschien nog beter doordeweeks doen...
En misschien kan je dat beter niet doen...

Tuurlijk komt het niet goed uit, maar klagen dat het niet goed uitkomt blijkt wel weer heel veel makkelijker te zijn dan een alternatief te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Voordat hij tegen JD gaat spelen...
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1003323_10152088585159908_587817782_n.jpg
Hoezo casten?
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1071172_10152088584439908_1601900199_o.jpg
Korean Clan...
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1082584_10152088584324908_1939975021_o.jpg

Paar fototjes... die ik ff snel heb gedaan... morgen weer een dag..

[ Voor 7% gewijzigd door zonglew00 op 26-07-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Het is angstvallig stil in channel GOT de laatste tijd online zonde zonde..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Laatst online: 09-09 09:20
kaluro2 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 02:25:
[...]
On a side note: Ik ben nu member van Team Xperience, ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.
Cool, doe Mark de groeten. Je bent alleen net wat laat voor je teamjersey geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Weiman schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:37:
[...]

Cool, doe Mark de groeten. Je bent alleen net wat laat voor je teamjersey geloof ik :P
Ik zou nog op tijd geweest zijn maar ik had 't afgewezen om ff zonder verplichtingen rond te kijken in de clan.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zijn jullie klaar voor aankomende week met zoveel tournaments? :P Ben erg benieuwd wat grubby vs Ret gaat worden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Vandaag eerst nog Rain vs Bomber. Ga ik helaas niet kunnen zien en denk dat ik de rebroudcast ook ga missen :( Hopen dat er snel VODS op twitch (of ergens anders) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 15:16

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik wil hier toch even een kleine klaagzang neerzetten.

Goed, toegegeven, ik ben geen StarCraft Master, mijn APM ben ik aan het opschroeven en ook mijn macro gaat steeds beter. Ik ben redelijk actief op de ladder, soms alleen, soms in team, maar het valt mij op dat ik/wij toch heel vaak vanuit lower bronze uitgespeeld worden tegen spelers die al high silver spelen of hoger (of smurfs, daar wordt je helemaal ziek van).

Blizzard zegt dat het matchmaking algoritme er voor zou moeten zorgen dat je een 50% win-loss ratio hebt, maar met de spelers die wij tegenkomen valt het me toch sterk op dat dit dan welliswaar 'bronze' accounts zijn, maar als je dan de profiles gaat bekijken dat ze dan vaak career finishes hebben van high silver, of soms zelfs gold.

Gister werden we bijvoorbeeld gematched tegen twee diamond spelers. We hebben uiteindelijk een stuk of acht spellen moeten spelen om er één te winnen. Dat is niet echt een goede win-loss ratio, volgens mij.
Voor mij begint het plezier van ladderen er zo wel een beetje af te gaan, omdat je geen enkele ontwikkeling ziet. En beter worden krijg je ook niet echt de kans toe als je in de eerste 3 minuten al met een of andere cheese of rush om de oren wordt geslagen waar je gewoon nog geen verweer tegen hebt.

Ik verander regelmatig van taktiek. We proberen te scouten. Harassen gaat soms wel soms niet, maar het lijkt alsof de meeste tegenstanders die ik tegenkom eenvoudig weg sneller hun leger op de been hebben.
Mijn APM ligt nu tussen de 75 en 100, net als mijn EPM, en toch wordt ik dan ingepakt door iemand die een lager APM heeft, maar blijkbaar meer ervaring en daarmee rollen ze dan toch nog over mij/ons heen.

Het lukt me inmiddels goed om stand te houden in macro games tegen harder AI (al krijg ik daar soms nog wel klop) en toch loop ik in ladder games iedere keer weer stuk op grotere legers, snellere APM of gewoon domweg cheese.

Een ander voorbeeld: gisteren een team tegen ons, die in de eerste halve minuut al met alle SCV's je basis in komen en één voor één SCV's beginnen te focussen. Tuurlijk kun je proberen daartegen te microën, maar kan iemand me uitleggen wat daar nu de lol van is? Blijken het ook nog twee gold players te zijn ook nog, waarmee de kans dat als je er in slaagt om je daaruit te microën je zo ver achter ligt dat je het nooit gaat redden met macro. Naar mijn idee verre van sportief.

Sorry, moest ik écht even kwijt.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElCondor schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:55:
gisteren een team tegen ons, die in de eerste halve minuut al met alle SCV's je basis in komen en één voor één SCV's beginnen te focussen. Tuurlijk kun je proberen daartegen te microën, maar kan iemand me uitleggen wat daar nu de lol van is?
Er zijn mensen die dit doen voor easy wins. Beste wat je kunt doen is je workers groupen met de workers van je maat en dan attackmove tegelijk naar hun army doen. Als het goed is winnen jullie, omdat jullie minimaal 2 workers meer hebben (door rush distance), waardoor het een easy win voor jullie wordt (en sommige mensen is dat weer leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Gropah schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:42:
[...]

Er zijn mensen die dit doen voor easy wins. Beste wat je kunt doen is je workers groupen met de workers van je maat en dan attackmove tegelijk naar hun army doen. Als het goed is winnen jullie, omdat jullie minimaal 2 workers meer hebben (door rush distance), waardoor het een easy win voor jullie wordt (en sommige mensen is dat weer leuk)
Ja, inderdaad, dat werd me daarna ook aangeraden door de dader met wie ik daarna nog verder wel een prettig gesprek hierover had, maar het gaat me meer om het principe.

Ik speel ladder om ervaring op te doen in het spel, niet om iedere keer na max 5 minuten speeltijd eruit gerold te worden door mensen die alleen spelen om de ladder te verzieken. Hij gaf zelf ook toe dat ze het alleen maar deden voor de 'lulz' Wtf is dat anyway? Ga dan een ander spel spelen of zo, of speel unranked.

Op deze manier doe je naar mijn mening alleen ervaring op om cheeses tegen te gaan. Negen van de tien enkele keren dat het dan lukt om een cheese te stoppen en over te gaan op een macro game, dan wordt er gerage-quit, omdat de cheese dan niet gelukt is. Welliswaar een win, maar weer geen ervaring. :( (Als bij product wordt je dan nog voor rotte vis uitgemaakt ook, als je geluk hebt :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheesen is gewoon onderdeel van de ladder. Het zal je wel eens over komen, dus je zult het moeten kunnen weren. Maakt niet uit op welk niveau je SC2 speelt. Daarnaast maakt het niet uit dat je unranked speelt. Je kan dan alsnog geplaatst worden tegen iemand die ranked speelt (want de MMR is hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Gropah schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:59:
Cheesen is gewoon onderdeel van de ladder. Het zal je wel eens over komen, dus je zult het moeten kunnen weren. Maakt niet uit op welk niveau je SC2 speelt. Daarnaast maakt het niet uit dat je unranked speelt. Je kan dan alsnog geplaatst worden tegen iemand die ranked speelt (want de MMR is hetzelfde).
True that, maar na de zoveelste wordt je er wel een beetje moe van en zoals ik al zei, ik heb niet het gevoel verder te komen op de ladder als ik alleen maar ervaring heb opgedaan met het weren van cheese.

Even over dat unranked en ranked. In principe kun je dus bij een unranked game ook geplaatst worden tegenover iemand die in die game is gekomen via de ladder? Met andere woorden, bij een loss of win levert het jou niets op, want unranked, maar de tegenstander wel, want ranked? Wordt er dan nog wel gekeken naar welk level je speelt (je MMR)? Het vreemde is, dat gevoel heb ik dus helemaal niet, zowel bij ranked als unranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hoe vervelend cheese ook kan zijn, toch leer je er wel van. Je moet snel anticiperen en proberen de boel draaiend te houden. Toch heerlijk als dat allemaal lukt? :)
Dat je APM hoger ligt dan je tegenstander wil nog niet zeggen dat je daardoor automatisch een voorsprong hebt. Er zijn genoeg masters met een APM van rond de 50 a 60. Hoe zit het met je builds? gaan die al goed? want juist die zijn zo belangrijk in de beginfase.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zit precies zo met MMR, ranked en unranked.

MMR (match making rating) is de waarde van skill die je hebt gekregen van het systeem. Deze wordt gebruikt voor ranked, maar ook voor unranked en wordt ongeacht van deze 2 bijgewerkt naarmate je wint of verliest. Dit heeft dus als gevolg dat als je begint met 1 ranked match en die verliest, vervolgens 100 unranked speelt waarbij je 60% wint en je dan weer ranked doet, je bij een tegenstander uit komt die waarschijnlijk (want MMR is niet altijd correct) beter is dan een tegenstander die je zou tegenkomen op het moment dat je meteen weer ranked in was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ASUS Rog tournament - Harstem vs Dayshi - game 3, hilarische battle, absoluut te moeite waard om terug te kijken voor de mensen die het gemist hebben!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Waar dan? Kan hem niet vinden op jijbuis...

[ Voor 5% gewijzigd door ElCondor op 01-08-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ElCondor schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:57:
Waar dan? Kan hem niet vinden op jijbuis...
http://www.twitch.tv/rogtournament/b/439118063 Het start bij 7 uur.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Gropah schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:42:
Het zit precies zo met MMR, ranked en unranked.

MMR (match making rating) is de waarde van skill die je hebt gekregen van het systeem. Deze wordt gebruikt voor ranked, maar ook voor unranked en wordt ongeacht van deze 2 bijgewerkt naarmate je wint of verliest. Dit heeft dus als gevolg dat als je begint met 1 ranked match en die verliest, vervolgens 100 unranked speelt waarbij je 60% wint en je dan weer ranked doet, je bij een tegenstander uit komt die waarschijnlijk (want MMR is niet altijd correct) beter is dan een tegenstander die je zou tegenkomen op het moment dat je meteen weer ranked in was gegaan.
Ranked en unranked hebben een verschillende MMR. Unranked spelen affect NIET je mmr van je ranked games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Leuke game inderdaad, thanks.

spoiler:
Mass hellion is iets wat ik ook al vaak heb geprobeerd, bij mij werkt het voor geen meter haha. Vond de eerste paar stalker vs hellion gevechten erg verassend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Jeej.. ik ben weer gepromoveerd naar Gold league :D

Als ik van ras wissel begin ik vaak in zilver en na verloop van tijd wordt ik gold.. Nu heeft het wat langer geduurd omdat ik alleen non-ranked speelde.. Ik merkte dat ik regelmatig tegen platinum moest, dus ging maar weer eens ranked spelen.. Na 2 loss en 2 win naar gold gezet.. Op naar platinum!! (nja.. Even afwachten natuurlijk)

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
aicaramba schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:53:
Jeej.. ik ben weer gepromoveerd naar Gold league :D

Als ik van ras wissel begin ik vaak in zilver en na verloop van tijd wordt ik gold.. Nu heeft het wat langer geduurd omdat ik alleen non-ranked speelde.. Ik merkte dat ik regelmatig tegen platinum moest, dus ging maar weer eens ranked spelen.. Na 2 loss en 2 win naar gold gezet.. Op naar platinum!! (nja.. Even afwachten natuurlijk)
Gefeliciteerd! als je wat replays dropped @ http://drop.sc kan ik ze wel analyzen voor je en kijken waar je flink in kan improven? Heb (te) veel vrije tijd momenteel, dus kom maar op. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Nee, dank je.. Ik speel maar af en toe en speel vooral voor de lol. Niet zozeer om beter te worden. Ik kan ik mn games tal van dingen aanwijzen die verkeerd gaan (Niet perse tactische beslissingen ofzo). Ik heb ook niet echt veel zin om op specifieke dingen de focussen.. Ik speel gewoon en zie wel waar ik uit kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Even een “klaagpost” over Protoss :P even een quote uit het tournament topic:
Fietsbel schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:33:
Dmv de MC kan protoss rustig aan doen en focussen op hun economie. Ze zijn toch wel "veilig", ook met relatief weinig units. Mijn persoonlijke mening is dat de MC nog niet eens zozeer het echte probleem is. Protoss heeft het gewoon nodig om zich te kunnen verdedigen omdat er teveel builds direct het spel kunnen beëindigen. Het zou in mijn ogen beter zijn als de photon overcharge minder lang zou duren. 1 minuut lang een zeer krachtig kanon is erg lang. In de tussentijd kan protoss rustig een defense opbouwen in de vorm van units of extra canons. Stel dat het 30 seconden zijn en met een upgrade naar 1 minuut gaat zou een betere oplossing zijn. Toch denk ik dat de compositie van Protoss units het probleem is en niet specifiek 1 unit. Als je een protoss speler als tegenstander hebt moet je constant iets doen om ervoor te zorgen dat er geen deathball ontstaat.
Dat was vandaag ook duidelijk te zien in de match tussen Naniwa en MMA, ondanks 50! food difference en een betere economie en level 2 upgrades tegen 0 kwam Naniwa er praktisch ongeschonden uit. Een timewarp, wat storm en je bent klaar. Hellbats kregen een nerf omdat ze zo sterk waren, daar ben ik het mee eens. Ze waren net iets te sterk. Maar neem de oracle, die kunnen scv's en marines in een seconde vernietigen. DT's, 1 slag en een worker is dood. Zelfs een Thor heeft 2 shots nodig. De warpprison kun je als Terran speler niet meer onderscheppen, want alle air en groundunits zijn slomer.
Komt de protoss deathball plotseling in beweging kun je het bevechten, vluchten of proberen af te wenden door een counterdrop. Counterdrops worden ook steeds minder effectief in late game wegens de hoeveelheid canons overal of 1 HT per base die de drop tegen kan houden door een simpele feedback.
Timewarp op je marines met 2 storms en je hele leger is aan het gas. reinforcement? geen probleem warpprison mee in je leger en je kan constant je leger verversen. Cloaked banshee? protoss heeft geen detectie nodig, we doen gewoon storm en klaar. 6 a 7 van de 8 finale plaatsen in WCS EU is een Protoss...
Zojuist had ik de zoveelste 3gate all in, maar ik nam het risico door na 2 barracks voor een CC te gaan. Ik hield de constante golf aan units tegen maar wilde met 4 reapers zijn probes vernietigen voor wat counterdamage. Uiteraard lukt dat niet goed want Protoss heeft een heerlijke photon overcharge... Zijn economie bleef goed en ik verloor het potje.

Zodra een oracle gebouwd is heeft deze genoeg energie om 16! scv's te slopen voordat het op is. Hellbats kregen een nerf maar oracles zijn in balans :? Ja ze zijn zwak maar als je 4 marines hebt ipv 6 verlies je het gevecht en intussen kan een oracle alles slopen. Tegenaanval doen? nope want hij blokkeert de ramp met forcefields, turrets bouwen in je eigen basis? kon niet meer ivm te weinig inkomen.

High templars, kosten geen fuck en energie genoeg om constant het veld van storm te voorzien of feedback. Gisteren was dit ook duidelijk te zien in de potjes van Polt, en zijn reactie op de vraag hoe hij storms ontwijkt was ook duidelijk: You can’t dodge storms. 2 templars in een warpprison, 2 storms op de SCV;s en met een beetje geluk heb je 20 workers gesloopt.
Een cheese opening doen? protoss heeft zat opties en als je niet goed scout ben je zuur. Als zerg kun je op een 6 pool na geen cheese doen (of ik weet er niet van).

Het is op dit moment te makkelijk voor protoss om een deathball te maken ivm de Photon overcharge en met 50 food difference level 2 upgrades tegen 0 en een goede unit compositie verlies je het alsnog (naniwa MMA). Dan vraag ik me echt af waar de zwakte van protoss zit...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tenzij de toss FE'd maak ik blind een widow mine in mineral line tegen oracles. Iets later missile turrets in main, natural en natural wall. Waarbij wall een groot woord is want je kan geen supply depot walls meer maken in HotS (tenzij je graag hem gratis supply depot kills geeft).

Dat werkt goed tegen oracles, redelijk tegen DTs. Ik ga zelf voor cloaked banshees, als zijn expansion niet opschiet dan ook meer bunkers aan de voorkant. Tegen blink all-ins ga ik gewoon hopeloos dood. Je kan niet tegen alles verdedigen, dus enige optie die ik zie is een aantal all-ins blind verdedigen, en hopen dat hij niet de andere doet. Het is nagenoeg onmogelijk te scouten, dus dat is ook geen optie.

Maar ach met mech heb ik nog wel 60% W/L tegen toss, toch heel stuk beter dan mech tegen zerg tegenwoordig. Redelijk richting hopeloos generfed.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 09-08-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik heb nogal een noob vraag voor iemand die al n jaar met terran speelt..

Hoe doe je medivacs al vliegend legen? Als ik unload doe gaat de medivac stil hangen, terwijl ik de pro's altijd medivacs zie legen terwijl ze door blijven vliegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haantje_de_v
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 22:29
aicaramba schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:02:
Ik heb nogal een noob vraag voor iemand die al n jaar met terran speelt..

Hoe doe je medivacs al vliegend legen? Als ik unload doe gaat de medivac stil hangen, terwijl ik de pro's altijd medivacs zie legen terwijl ze door blijven vliegen..
Door op de medivac te klikken icm d... (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ahh.. Op de medivac klikken? Dat zou kunnen.. Ik ga het proberen.

Edit: Dat is het!! Thanks

[ Voor 18% gewijzigd door aicaramba op 11-08-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Sissors schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:04:
Tenzij de toss FE'd maak ik blind een widow mine in mineral line tegen oracles. Iets later missile turrets in main, natural en natural wall. Waarbij wall een groot woord is want je kan geen supply depot walls meer maken in HotS (tenzij je graag hem gratis supply depot kills geeft).
Je main wall je vaak niet meer inderdaad, omdat een MSC + 2 stalkers een depot kapot kunnen maken.
waarom? Omdat dat toeslaat voordat je echt wat nuttigs hebt.

Maar je natural wallen is doodnormaal in TvP, want tegen de tijd dat die wall er is, kan/gaat protoss niet zomaar meer over de map wandelen, en zo wel, kan je dat best makkelijk punishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de build order voor zvz? Ik deed voorheen altijd de muta build maar aangezien het nu allemaal roaches zijn wat de klok slaat wil ik daar een goede BO voor hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaluro2 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:18:
[...]

Je main wall je vaak niet meer inderdaad, omdat een MSC + 2 stalkers een depot kapot kunnen maken.
waarom? Omdat dat toeslaat voordat je echt wat nuttigs hebt.

Maar je natural wallen is doodnormaal in TvP, want tegen de tijd dat die wall er is, kan/gaat protoss niet zomaar meer over de map wandelen, en zo wel, kan je dat best makkelijk punishen.
Ik heb een iets andere volgorde. Ik wall mijn main wel, geeft me wat extra tijd als hij erg vervelende dingen doet (zoals proxy gates). En om te compenseren maar ik snel een bunker in mijn natural (je wil toch een bunker snel hebben tegen zealot/stalker/MsC poke). Maar dan zit je daar dus dat je niet snel een wall kan maken. Beetje afhankelijk van wat ik scout, maar vaak maak ik dan aan één kant de wall af met engineering bay + turret (als hij een engineering bay wil aanvallen gaat hij zijn gang maar), en de andere kant maak ik pas wat later met supply depots.

Edit:
TvT, niet bepaald mijn beste matchup. Tegenwoordig wat met hellion drops aan het klooien, met wisselend succes. Net eentje die erg succesvol was echter. Tegenstander klikte verkeerd, dus nagenoeg al zijn SCVs in zijn main ging naar een enkele gas geyser toe. Allemaal op elkaar in 1 plek. 80% ofzo van zijn SCVs daar gedood met 4 hellions :P

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 12-08-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:24:
Heeft iemand de build order voor zvz? Ik deed voorheen altijd de muta build maar aangezien het nu allemaal roaches zijn wat de klok slaat wil ik daar een goede BO voor hebben :)
Gasless 4 queen build ->

15h
15p
17 overlord
double queen.. gelijk 2 extra queens als de queen klaar is
Spine in je natural
5:30 double gas..
5:30 double evo+roach warren wall off
(werkt dus alleen met smallere chokes@ natural)
+1 armor, +1 missiles, lair
en op 2 base saturation roaches maken en een 3rd nemen.
Terwijl je lair start een 3e gas nemen.
En zodra lair klaar is, roach speed.
zodra lair klaar is ook een overseer scout.

Met de 2 extra queens in totaal 2 tumors neergooien en daarna al je energy bewaren voor clutch transfuses wanneer je all inned wordt.

maar zvz is heel dynamisch natuurlijk.. sowieso is er neit echt een 'optimale' roach build, het ligt er maar net aan hoe de game evolved. En veel spelers spelen nog steeds mutalisks op veel maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zat net even een stream te kijken, zie ik een High Diamond speler StarCraften met een gamepad, in plaats van een muis. Heeel bizar om te zien en nog vreemder om te zien dat hij high diamond is. Ik zou SC nooit goed onder de knie krijgen met een gamepad, denk ik. Zijn er meer mensen die met een pad spelen ipv een muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Had verwacht dat SC2: WoL inmiddels wel eens voor iets richting de 20 euro over de toonbank ging. Zou graag wat minder enthousiaste vrienden over de spreekwoordelijke streep trekken :+
Pagina: 1 ... 24 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.