Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Nice, op m'n vrije dag nog even 14 SC2 games (ranked) gespeeld. Heb er totaal wel 5 gewonnen :+

PvT: Hellbat drops, gecombineerd met een aanval aan de voorkant is erg lastig. 3 bases verdedigen en ook nog een grote Marine/Marauder force tegenhouden is gewoon niet te doen. Daarvoor heb ik echt te weinig APM, ben simpelweg te veel bezig aan de voorkant om iets tegen de drops te kunnen doen.

PvZ: Wel weten te winnen met een 6-tal Phoenix, de Zerg speler had al 3 expo's en was niet goed verdedigd. Zijn Muta's konden ook niks bereiken. Een ander potje was niet zo'n succes, een baneling bust met daarna een grote stroom zerglings was teveel.

PvP: Gewonnen met een 2-gate proxy, gewonnen met een 4-gate. Daarna verloren toen ik een 2-oracle proxy deed. Hij had alleen net iets teveel units, had eigenlijk misschien niet hoeven GG'en, hij had geen probes meer en ik nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
rickjehh schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:03:
[...]

En sensor towers niet te vergeten! Die worden vaak onderschat maar zijn super handig. Ik gebruik ze vooral tegen Terran tegenstanders om een eventuele drop nog eerder aan te zien komen. Wat je ook kunt doen is op verschillende plaatsen op de map een marine plaatsen, bij mogelijke vliegroutes voor een medivac van de tegenstander.
Ik maak als terran vaak 1 of 2 Vikings en laat die patrollen op de aanvliegroutes. Zou zie je ze snel, mis je ze niet op de minimap, want er komt een aanval warning en je kan al wat damage doen tegen de medivacs.
Het wordt natuurlijk lastiger wanner de tegenstander die Vikings gaan snipen met zijn Vikings.. Maar vaak werkt het redelijk op mijn niveau (silver :P)

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Geen harde pro's hier? :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
daarvoor moet je zijn op www.teamliquid.net

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nope, cool verhaal en initiatief hoor Suikerbrood, maar ik denk dat de meeste master spelers hier niet meer zoveel posten (maar op andere fora) en ondertussen wel elders aangesloten zijn. Met mijn infrequente spel kom ik in ieder geval ook de lagere leagues niet uit...

==

Wat ik nog eens moet beklagen / opmerken hier:

Waarom heeft Zerg toch geen vroege air-harras opties. Het is 7 min Medivacs tot en met, 5 min oracles van hier tot tokio (logisch, als het zelfs werkt tegen MKing) en wat ga je er als Zerg tegen doen? Een twee queens per hatch en een spore? Een Ling-runby? (iedereen en z'n hond bouwt walls)

Sowieso is Zerg Air niet zo'n sterk, ja tuurlijk Muta's zijn geweldig, maar echt goed doen die het niet tegen Viking / Marine en ook Airtoss is toch wel erg lastig te breken als Zerg met spire-units.

Je kan daardoor wel heel erg makkelijk Hydra geforced worden, waar niets mis mee is, fijne unit, maar ik heb toch het idee dat Zerg hiermee wat achter gesteld is op de andere Races op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:55
djunicron schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:41:
Nope, cool verhaal en initiatief hoor Suikerbrood, maar ik denk dat de meeste master spelers hier niet meer zoveel posten (maar op andere fora) en ondertussen wel elders aangesloten zijn. Met mijn infrequente spel kom ik in ieder geval ook de lagere leagues niet uit...

==

Waarom heeft Zerg toch geen vroege air-harras opties. Het is 7 min Medivacs tot en met, 5 min oracles van hier tot tokio (logisch, als het zelfs werkt tegen MKing) en wat ga je er als Zerg tegen doen? Een twee queens per hatch en een spore? Een Ling-runby? (iedereen en z'n hond bouwt walls)

Sowieso is Zerg Air niet zo'n sterk, ja tuurlijk Muta's zijn geweldig, maar echt goed doen die het niet tegen Viking / Marine en ook Airtoss is toch wel erg lastig te breken als Zerg met spire-units.

Je kan daardoor wel heel erg makkelijk Hydra geforced worden, waar niets mis mee is, fijne unit, maar ik heb toch het idee dat Zerg hiermee wat achter gesteld is op de andere Races op het moment.
Oracles kan je toch eenvoudig tegenhouden door een spore te plaatsen? Ik plaats vaak een turret in m'n mineral line als ik gescout heb en het niet helemaal vertrouw. Daardoor kan ik die oracle vrij eenvoudig tegenhouden. Om vroege medivacs tegen te houden denk ik dat je moet zorgen voor genoeg vision zodat je snel kunt anticiperen op een eventuele drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45

==

7 minute medivacs en 5 minute oracles leveren flink in op de economie voor een snelle aanval. Als je wilt kan je ook prima om 7 minuten muta's hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, in principe zijn mutas ook de beste midgame air in het spel. En ja de eerste mutas zijn wat later dan eerste air van andere races, maar je ziet vaak ook als de spire klaar is dat er direct 7-10 mutas worden gemaakt, dat kunnen de andere rassen weer niet.
Ik ben wel masters, maar heb weinig zin om op tijden te 'moeten' spelen, ik bedenk wel 5 minuten van te voren of ik zin heb om een potje te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
Sissors schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:25:

[...]

Ik ben wel masters, maar heb weinig zin om op tijden te 'moeten' spelen, ik bedenk wel 5 minuten van te voren of ik zin heb om een potje te doen :)
Ja dat snap ik, maar het moet toch ook leuk zijn om als Nederlandse clan andere clans te verslaan. Vandaar dit initiatief. Al verwacht ik niet dat we meteen hoge ogen gaan gooien. Zitten aardig goede clans tussen.

http://starcraft2.ingame....m=division&divisionId=354

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay03
  • Laatst online: 06-01 11:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik als Protoss moet alle zeilen bijzetten om met een snelle Oracle te komen. Beetje Zergling counter en het is over of je staat mijlen ver achter qua economy. Gewoon spores werken inderdaad prima, of extra queens, dat wil ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Momenteel 650 points master, #21..
Mijn ZvT is echt waardeloos momenteel:

code:
1
2
3
4
5
MU  TOTAL   WINS   LOSSES   WIN%
ZVP 102 65   37     64%
ZVT 97   38  59     39%
ZVZ 142 76   66     54%
ZVA 341 179 162    52%

Ik zoek dan ook een goede Terran practice partner om de volgende stap richting de top 8 masters te maken.

Ik stream ook @ www.twitch.tv/kaluroo (720p 60fps), ik lees questions in de chat (dual monitor set up) en reageer ook netjes ;-). Meer info hier.. of mensen die in de stream chat tips geven vind ik ook best :).

Eventueel wil ik ook wel wat bronze to platinum zergs coachen, mocht je interesse hebben! :D

Ik heb recentelijk een Avermedia HD LIVE gamer capture card gekocht en het bevalt me zeer goed moet ik zeggen.

Ingame tag -> Kaluro.650 (EU)

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay03
  • Laatst online: 06-01 11:01
kaluro2 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:23:

code:
1
2
3
4
5
ZVP 102 65   37     64%
ZVT 97   38  59     39%
ZVZ 142 76   66     54%
ZVA 341 179 162    52%

Ik zoek dan ook een goede Terran practice partner om de volgende stap richting de top 8 masters te maken.

Ik stream ook @ www.twitch.tv/kaluroo (720p 60fps), ik lees questions in de chat (dual monitor set up) en reageer ook netjes ;-). Meer info hier.. of mensen die in de stream chat tips geven vind ik ook best :).

Eventueel wil ik ook wel wat bronze to platinum zergs coachen, mocht je interesse hebben! :D

Ik heb recentelijk een Avermedia HD LIVE gamer capture card gekocht en het bevalt me zeer goed moet ik zeggen.

Ik ben een diamond terran en heb echt veel moeite met TvZ. En dan met name lategame wanneer zerg Ultralisks heeft met alle upgrades. Ik speel voornamelijk bio+medivac+widow mines. Ben wat aan het experimenteren met hellbats in grote fights, maar ook die redden het niet tegen ultralisk.
Er is nog van alles mis met mijn macro/micro, maar op het niveau waar ik speel zijn de zergs ook niet perfect. Heb toch veel moeite met deze matchup terwijl het in WoL veruit mijn beste matchup was.

Heb je een paar goede replays van terrans die je wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
kaluro2 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:23:

code:
1
2
3
4
5
ZVP 102 65   37     64%
ZVT 97   38  59     39%
ZVZ 142 76   66     54%
ZVA 341 179 162    52%

Ik ben zelf platinum zerg. Opzich zou iemand die een aantal matches meekijkt wel heel erg fijn zijn om te zien waar en wat er mis gaat.
Ik zou voor mezelf zeggen dat een aantal dingen beter moeten: creep-spread, overlord scouting, map control, espanding, injects tijdens (micro-)battles, upgrades, army composition en positioning.

Al met al, eigenlijk kan alles beter ;) .

Ik zal je adden op EU. Mijn tage is: Mischa.427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een gold terran en verlies eigenlijk altijd van zerg. ik speel dan vooral bio .. Zerg overloopt dan gewoon mijn units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De laatste tijd heb ik steeds meer moeite met protoss en heb ik ook geen 'plezier" in die potjes (35% win). Net nog, 6 BC's die het veld overvliegen en net een paar HT's tegenkomen met een enkele stalker. Ze doen feedback en storm, en weg zijn de BC's. Zodra "storm" in het spel komt verlies ik eigenlijk altijd, units zijn te traag om het ontwijken (tanks, vikings, bc's) of ze doen meerdere storms waardoor alles al kapot is voor het uberhaupt heeft bewogen.
De reikwijdte van Storm is bizar en nog eens instant. Het enige wat Terran heeft wat in de buurt komt is een Nuke, maar dan krijg je een melding en duurt het (8?) seconden tot de impact, jottum. Ik ga niet roepen dat het OP is omdat ik zelf een silver/gold speler ben.

edit:
Is het rush friday ofzo :r

[ Voor 27% gewijzigd door Fietsbel op 24-05-2013 21:38 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57
Ik ga morgen naar WCS:EU finals in Keulen
White-Ra's cocktails proeven <3

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:29
Mvp gaat toch winnen, spoiler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Mizojojo schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:20:
Mvp gaat toch winnen, spoiler :P
White-Ra wint sowieso.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
En op deze spannende WCS dag heeft uKu zijn eerste SC2CL pot met 1-4 verloren. ;[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Het was gaaf :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7yWkgeT.jpg

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Stephano was vrij kansloos tegen MVP gisteren. Hellbats zijn gewoon te sterk early game. 1 barracks met tech lab die continue marauders maakt. 2 factories met reactor die continue hellbats maken... Dan snel pushen en heb je voordat de zerg mutalisks kan hebben een leger die lings/ roaches en banelings makkelijk aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zekerheid spoilers over WCS zodat niemand boos op me wordt:
spoiler:
Gezien dat van de 5 die doorgaan naar de wereldkampioenschappen er 3 zergs zijn denk ik dat dat wel meevalt ;)

Vond het zelf vooral jammer dat Thorzain echt net niet ForGG wist te verslaan. In laatste potje had hij enkel een supply depot bij zijn main ramp hoeven te maken en hij had gewonnen. Hadden we ook maar 1 Koreaan doorgehad, gezien ForGG nooit TLO zou verslaan.

En toch als hoogtepunt:
YouTube: [WCS EU] Super Friendly Fire Widow Mine Hits
YouTube: Stephano vs ForGG Widow Mine Backfire @ WCS EU Ro4

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s0tZnij.jpg

Hoe tijdens dat interview die observer ook op de achtergrond van elke hoek liet zien hoe die medivacs opgeblazen werden :P

Zelf tegen zerg doe ik trouwens early game een marine-marauder hellbat push. En ja daar heb ik goede winrate mee, maar voornamelijk toch door zerg die puur speedling defense doen, dat werkt niet. Tegen mass roaches van 3-base heb ik het toch bijzonder lastig. En ook snelle mutas, en ik heb dan nog tenminste marines, zijn verre van triviaal. Ja dan kan je vaak significante schade doen voordat je leger dood is, maar tegelijkertijd is de muta counter dan ook erg lastig tegen te houden.

[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 27-05-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
die comeback van MVP dan die was zo zo zo ziek zat te kijken dacht het is over maar hij won gewoon nog te mental!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Blue_Fear schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:45:
Stephano was vrij kansloos tegen MVP gisteren. Hellbats zijn gewoon te sterk early game. 1 barracks met tech lab die continue marauders maakt. 2 factories met reactor die continue hellbats maken... Dan snel pushen en heb je voordat de zerg mutalisks kan hebben een leger die lings/ roaches en banelings makkelijk aan kan.
spoiler:
1)In game één werd MVP compleet gedomineerd door stephano
2) In game twee werd stephano ge 2-raxed -> Beetje flauw, laat niet echt de capabilities zien
3) en in game... 3 Was ik vrij verbaasd hoe dat piepkleine legertje van MVP, een 3-base zerg wist te verslaan, die had stephano kunnen hebben. HIj had iets meer army op moeten bouwen ipv steeds kleine legertjes naar mvp te gooien.

5)Stephano had zat kans tegen MVP, in game 5 was het gewoon een 'fout' omdat MVP banshees ging en stephano dat niet door had, en zijn drones vervolgens door hellions gesloopt werden.

4) Het waren allemaal 'close' games, behalve game 4, daarin liet mvp zien dat hij baas was, net zoals stephano deed in game 1, mech strong unit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
and the win streak continious: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aXGxmwa.jpg

@Misha, voeg me maar toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
Ik zoek nog een protos om tegen te spelen/oefenen heb het zo lastig tegen protos spelers verlies er 99% van terwijl ik van zerg/terran op een winratio van 70% zit. Ben zelf Gold/Plat, resign nu elke game als ik geen protos speler tegenkom omdat ik wil oefenen maar dat is ook shit voor de tegenstander. DM me je starcraft2 naam maar door als je wil oefenen of als iemand tips heeft graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
@kaluro2 inmiddels al GM geworden door je winstreak? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
rickjehh schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:45:
@kaluro2 inmiddels al GM geworden door je winstreak? ;)
I wish, top 17 master pas, heb nog een hele hele lange weg te gaan wil ik GM halen, maar ik ben goed op weg.

Het probleem is die 35% winrate in ZvT
ZvZ = 55%
ZvP = 64%

En gisteren 5 potjes geprobeerd te spelen met een kapotte muis, streak loss van 5 :P.
Hij ging opeens dubbel klikken.

Selecteer ik 1 werkertje om in het gas te gaan, selecteert ie ze allemaal ( double click ), en gaan ze allemaal 't gas in..

Selecteer ik 1 zergling om een baneling aan te vallen, double clickt ie en worden ze allemaal geselecteerd. Al m'n zerglings rennen op 1 baneling af.

Selecteer ik 1 baneling om in positie te gaan staan, lopen ze allemaal daarheen, alle blings uit positie en vulnerable.

haha, na 5 potjes maar opgegeven.
MrHarry schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:36:
Ik zoek nog een protos om tegen te spelen/oefenen heb het zo lastig tegen protos spelers verlies er 99% van terwijl ik van zerg/terran op een winratio van 70% zit. Ben zelf Gold/Plat, resign nu elke game als ik geen protos speler tegenkom omdat ik wil oefenen maar dat is ook shit voor de tegenstander. DM me je starcraft2 naam maar door als je wil oefenen of als iemand tips heeft graag.
Ik kan in 't weekend wel tegen je oefenen, mijjn Imperator 2011 is zojuist kapot gegaan en vandaag komt mn vervanger de imprerator 2012 binnen. :-) Ik ben top 20 master zerg, maar mijn protoss ligt ergens rond gold/platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even wat promo'en.

Morgen is de finale van de Dutch StarCraft League. Met spelers zoals Harstem en Ret. Entree is gratis, dus iedereen: komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:55:
Even wat promo'en.

Morgen is de finale van de Dutch StarCraft League. Met spelers zoals Harstem en Ret. Entree is gratis, dus iedereen: komen!
Kon er helaas niet bij zijn, maar net even vod gezien van laatste games van finale, Ret vs Harstem, winnaar was erg blij :D mooi om te zien! (http://www.twitch.tv/dscleague/b/411316103, begint vanaf 12 mins in het filmpje, begin hoor je op 1 of andere manier de casters niet wanneer je ingame beelden ziet :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slecht SC2 weekend gehad, maar gelukkig dan toch wel een vriendelijke zerg tegenstander die iets van speedling all-in doet (waar ik te vaak vandaag al van heb verloren), faalt, en dan dood gaat van mijn push:
lol.. only with terran u go masters with suck low skill and cheese. Seriously. Get cancer and die faggot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Soms zitten er inderdaad vreemde figuren tussen die van alles roepen :N

Hoe kan het dat je als Silver player soms tegenstanders krijgt uit masters en diamond? vrij logisch dat je die potjes verliest.

[ Voor 23% gewijzigd door Fietsbel op 06-06-2013 22:18 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Geen idee, ik bounce heen en weer tussen Bronze & Diamond spelers terwijl ik Zilver ook nog steeds niet uit kom. En nee, ik kan er geen pijl op trekken hoe goed spelers zijn aan de hand van hun ranking.

Sommige gold-spelers spelen "perfect" mechanisch en maken gewoon de juiste keuzes. Sommige Diamond spelers verknoeien dingen totaal met hun micro en floaten early game al 400 gas ofzo.

Als je ziet dat je tegen een "hogere" speler speelt, vooral niet opgeven, ik heb ondanks dat ik geen SC2 held ben, mensen uit Platinum, Diamond en Master compleet gedomineerd.

Het level naast de portrait was de afgelopen maanden een betere indicatie van skill dan de league waar ze in zaten. Maar ondertussen heeft iedereen die dagelijks speelt z'n lvl 30 in z'n hoofdras al lang en breed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt, opgeven doe ik ook niet, maar er zit wel een groot verschil tussen de leagues, zeker als je zelf nog aan het stuntelen bent. Ben niet voor niks silver (top 8 ).
Het niveau zie je pas na het potje en dat verklaard vaak waarom ik de pot heb verloren.
Het was extra frustrerend doordat het bijna allemaal protoss was, waar ik praktisch altijd van verlies.
Als protoss niet een canonrush doet of een stalker rush mag ik al blij zijn. Komen we net wat verder, verlies ik door de vele Storms en klaar is protoss. Echt een gruwelijke bron van frustratie. :-(

tvp: 30%
tvt: 66%
tvz: 57%

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Fietsbel schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 02:01:
Klopt, opgeven doe ik ook niet, maar er zit wel een groot verschil tussen de leagues, zeker als je zelf nog aan het stuntelen bent. Ben niet voor niks silver (top 8 ).
Het niveau zie je pas na het potje en dat verklaard vaak waarom ik de pot heb verloren.
Het was extra frustrerend doordat het bijna allemaal protoss was, waar ik praktisch altijd van verlies.
Als protoss niet een canonrush doet of een stalker rush mag ik al blij zijn. Komen we net wat verder, verlies ik door de vele Storms en klaar is protoss. Echt een gruwelijke bron van frustratie. :-(

`

Als je denkt dat je alleen maar verliest omdat je tegen betere spelers speelt moet je je replays wat beter analyseren. Zo vaak komt het ook weer niet voor dat je een diamond/master speler krijgt in Silver league. 8 van de 10 potjes die je verliest heb je verloren omdat je zelf de verkeerde keuzes maakt, niet goed hebt gescout wat de tegenstander aan het doen was, of gewoon niet goed genoeg macro'ed achter de pushes die je doet. Het is niet zo simpel dat wanneer je verliest en ziet dat het een diamond speler was, je kan denken van "oh, hij was toch diamond, dan is het logisch dat ik verloren heb".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Pffff ik denk, lekker van het weekend de finales van WCS kijken. Beginnen ze elke dag om 3:00 snachts. Vandaag natuurlijk werken en in het weekend wil ik ook wel een beetje kunnen uitslapen/niet zo laat naar bed. Jammer hoor. Misschien dat ik zondag nog de allerlaatste echte finale kan meepikken als het een beetje uitloopt.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad de WCS finales beginnen echt idioot vroeg. Amerikanen vinden uiteraard dat we niet moeten klagen, omdat het voor hun goed uitkomt. Maar resultaat is nu waarschijnlijk van de WCS finales we enkel in in Europa goed kunnen volgen, en zowel Amerika als Korea slecht. Terwijl Amerikanen ze alle 3 redelijk kunnen volgen. Niet heel vreemd dat de Amerikanen dan vinden dat Europeanen niet moeten klagen...

Het probleem is dat ook bijvoorbeeld de finales om 1400 uur in Korea starten. Vergelijk dat met een DreamHack, daar starten finales eerder rond 2200. Oké dat is misschien aan de late kant, maar doordat ze zo vroeg zijn in Korea is het voor ons allemaal snachts. En als dan in Amerika/Europa de finales wel gewoon savonds gespeeld worden, is het ook bij Amerikaanse finales nacht voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WCS korea was best goed te volgen voor EU. Maar het is inderdaad jammer dat het 's middags is voor korea, waardoor het 's nachts is voor EU.

Amerikanen moet inderdaad minder zeuren, want die kunnen alles redelijk goed volgen. Maar oooh wee als het daar te vroeg/laat is als ze moeten kijken...

Also: kunnen we dit gesprek niet voorzetten in Het SC2 progaming topic? Daar is die namelijk voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midpitch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-08 08:18
Fietsbel schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 02:01:

Het nivo van je tegenstander kun je in het load scherm al zien:

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=395674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

rickjehh schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:23:
[...]
`

Als je denkt dat je alleen maar verliest omdat je tegen betere spelers speelt moet je je replays wat beter analyseren. Zo vaak komt het ook weer niet voor dat je een diamond/master speler krijgt in Silver league. 8 van de 10 potjes die je verliest heb je verloren omdat je zelf de verkeerde keuzes maakt, niet goed hebt gescout wat de tegenstander aan het doen was, of gewoon niet goed genoeg macro'ed achter de pushes die je doet. Het is niet zo simpel dat wanneer je verliest en ziet dat het een diamond speler was, je kan denken van "oh, hij was toch diamond, dan is het logisch dat ik verloren heb".
Als ik dacht zoals jij het nu beschrijft zou ik niet in Silver zitten, nietwaar? De spelers die toevalligerwijs hoger waren geplaatst waren net de fractie waar ik de meeste moeite mee hebt en daardoor nog sneller verloor. Dat ik nog veel fouten in het spel maak is overduidelijk.
Midpitch schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:25:
[...]

Het nivo van je tegenstander kun je in het load scherm al zien:

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=395674
Nice! dat wist ik niet, bedankt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:01
Iemand zin om op mij up te graden vanuit WoL en een achievement te verdienen en een potje 2v2 te spelen? --> DM

(is gelukt thanks)

[ Voor 9% gewijzigd door Bartske op 08-06-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Spawnen is best leuk inderdaad, lekker veel bonus XP ook momenteel. Als dat je ding is...

Hoe dan ook, waarom oh waarom kunnen locusts niet via een Nidus network?

OP? Ik dacht, lekker SH naast zo'n bekje begraven, halve map verderop verdedigen / aanvallen met nidus!
Maar helaas, blijkt dat die locusts niet opgenomen kunnen worden. Flauw hoor. Maar aan de andere kant, ik snap wel wat voor lame gameplay dat zou kunnen opleveren.

(ja over 5 min WCS semi)

[ Voor 3% gewijzigd door djunicron op 09-06-2013 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Van het weekend ook maar eens Hots gekocht. Als terran speler toch wel even wennen om als zerg te beginnen. Eerste indruk is dat het wel een aardig spel is (campaign) maar ik ben nog niet omver geblazen. Ik vind missies die je binnen een bepaalde tijd moet doen meestal wat minder leuk en daar zijn er nogal wat van :).
Het concept van het evolueren van je units is wel leuk maar er zit verder weinig achter die evolution missies. Daar hadden ze wel wat meer mee kunnen doen imo. Wel grappig om ook units tegen te komen uit SC1 en WoL en daar dan het verhaal achter te zien. Al heb ik het idee dat het niet helemaal klopt.
spoiler:
Zo was er in WoL een missie dat je een protoss was en je 30min moest volhouden tegen waves van zerg. Hier zaten ook hybrids tussen. Die worden nu echter pas in HotS geintroduceerd alszijnde nieuw voor de zerg. Dus dat klopt imo niet (of ik mis wat)

En ik mis nog een paar tussenfilmpjes van hetzelfde kaliber als de intro. Wellicht dat dit nog komt :)

[ Voor 26% gewijzigd door thewizard2006 op 10-06-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Fietsbel schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:12:
[...]

Als ik dacht zoals jij het nu beschrijft zou ik niet in Silver zitten, nietwaar? De spelers die toevalligerwijs hoger waren geplaatst waren net de fractie waar ik de meeste moeite mee hebt en daardoor nog sneller verloor. Dat ik nog veel fouten in het spel maak is overduidelijk.
Dat vind ik wel meevallen, ik was vorig seizoen een tijdje platinum, dit seizoen na m'n placement gold en door een loss streak was ik zelfs de league geleaved en daarna silver geworden (waar ik van de laatste 15 games er inmiddels weer 12 gewonnen heb, dus ben weer op de weg terug naar gold), maar al die dingen die ik hierboven beschrijf probeer ik wel steeds bewuster te doen. Dat is ook de enige manier om beter te worden. Natuurlijk is goede macro heel belangrijk maar je moet je eigen games proberen te analyseren en ontdekken wat je fout deed, zodat je daar in een volgend potje wel goed mee omgaat. Dat vind ik persoonlijk veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Er is een nieuw fenomeen bij dit ladder seizoen.

Er zijn heel veel GMs die opeens diamond zijn geworden na hun placement match (mss wel allemaal?), en top masters, mid masters, noem het maar op. Catz, Vibe, Sen etc. kwamen allemaal in diamond terecht na de ene placement match.

Ikzelf was top 25 masters, en ben gedropped naar diamond na mijn placement match. Misschien dat mijn MMR geen top 25 masters was maar zeer zeker wel hoger dan low masters.

Er is ook nergens een nieuwsbericht dat hier ook maar een enkel woord over rapt, heeft iemand hier meer info over toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ooooowh tussen het Dota 2 geweld door, ook maar weer eens SC2 spelen! Het vriendje van m'n zusje een guest pass cadeau gedaan en sinds de laatste aanpassing, kan ik met hem nu ook 2v2 spelen. Al één match gedaan, dat was heel makkelijk :+

Wel vaag die guest pass, je kunt er echt niks meer of minder mee dan normale Starters Edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaluro2 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:31:
Er is een nieuw fenomeen bij dit ladder seizoen.

Er zijn heel veel GMs die opeens diamond zijn geworden na hun placement match (mss wel allemaal?), en top masters, mid masters, noem het maar op. Catz, Vibe, Sen etc. kwamen allemaal in diamond terecht na de ene placement match.

Ikzelf was top 25 masters, en ben gedropped naar diamond na mijn placement match. Misschien dat mijn MMR geen top 25 masters was maar zeer zeker wel hoger dan low masters.

Er is ook nergens een nieuwsbericht dat hier ook maar een enkel woord over rapt, heeft iemand hier meer info over toevallig?
Vorig seizoen werd iig nagenoeg compleet low - mid masters in diamond geplaatst, en toen waren we allemaal binnen 10 games weer terug in masters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Er was toch al maanden terug iets geschreven (TL of blizzard) dat ze wat wilden veranderen aan de plaatsing. Ze willen de minder actieve spelers uit bepaalde rangen houden, waarschijnlijk kan je simpelweg niet meer hoger plaatsen dan diamond op het moment.

Hetzelfde zouden ze doen met de middenmoot, je kon niet meer in Gold of Platinum plaatsen ofzo, je zou daar weer in een paar matches heen moeten klimmen. De details herinner ik mij niet meer precies.

Zal vanavond weer eens spelen, kijken waar ik in uit kom deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Hier ook enigszins rare placement. Ik speel al tijden in de bovenste helft van diamond, met iets meer dan 50% winrate tegen vrijwel alleen maar andere diamond spelers. Na de placement match zit ik in platinum en speel ik enkel tegen andere plat spelers, die qua niveau niet anders lijken dan mijn tegenstanders van vorig seizoen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Misschien dat ze eindelijk al die MMR artefacten eruit hebben gehaald. Ik was niet de enige b.v. die na een win(-streak) alsnog gedemote werd.

Korhal Sky Island: WTF was m'n eerste reactie, de low-spawn posities zijn wel "opmerkelijk", maar als Zerg is het eigenlijk een heel fijne map, zeker tegen P (of Z). Twee ingangen betekend geen FE gedoen, hoewel tegen T hellions nu veel meer kans maken. Voor alle rassen is mobiliteit, air óf beefy units nu een optie, eindelijk eens het standaard expand patroon doorbroken.

De hoge spawns daarin tegen zijn wel weer erg standaard, maar stiekem best wel close.

Ook Red City heeft wel wat, alleen op het eerste gezicht is het wel echt een T-turtle map: mooie paden voor drops en genoeg plekken voor goede Siege nederlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
mmm net de campaign van HotS uitgespeeld. Beetje een anticlimax imo. Ik had toch wat meer en langere missies verwacht. Was nu niet veel meer dan 200 units krijgen en A move en niet echt nodig om überhaupt te verdedigen. Erg jammer. Ach misschien ben ik wel teveel gewend. Aan het twijfelen of ik nu op brutal wil gaan spelen en alles nog een keer ga doen of misschien maar wat multiplayer. Is alweer een tijdje geleden :) ff wat verliezen, beginnen in bronze en dan klimmen!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Je had ook meteen op brutal kunnen beginnen ;-) Ik heb onlangs 100% achievements gehaald voor de HotS campaign. Waren nog wel een aantal pittige uitdagingen bij

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Castor385 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:10:
Je had ook meteen op brutal kunnen beginnen ;-) Ik heb onlangs 100% achievements gehaald voor de HotS campaign. Waren nog wel een aantal pittige uitdagingen bij
Heb ik met Wings of Liberty niet gered door die Vikings Arcade :+ Echt heel zonde, die is namelijk niet te doen (voor normale mensen :9).

HotS moet ik ook nog even naar de 100 knallen, heb er meerdere rondes voor nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Onlangs nog die viking achievement gehaald. Heeft me wel een toetsenbord gekost :) bij 496.000 punten ging ik af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Castor385 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:14:
Onlangs nog die viking achievement gehaald. Heeft me wel een toetsenbord gekost :) bij 496.000 punten ging ik af
Nice! :o Heb inmiddels een mechanisch toetsenbord, zou me dus geen toetsenbord kosten. Ben alleen niet zo heel handig, dus ik weet niet of dat wat word. Maar ik ken nog iemand, die me wellicht zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
haha, het was meer dat ik uit frustratie het ding in twee-en mepte ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Castor385 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:53:
haha, het was meer dat ik uit frustratie het ding in twee-en mepte ;-)
Bij mij vlogen wegens de overkill aan accentuatie force (MX brown heeft maar 45 gram nodig, ik gaf het 500) de keycaps ook in het rond vanaf 380k punten. Geen idee wat voor APM je nodig hebt om dit te spelen, ik kan redelijk meekomen in bullet-hell side scrollers, maar deze werd me ook teveel, vooral omdat ik het eigenlijk niet zo'n leuke minigame vond uiteindelijk.

HotS is bij mij nog steeds bugged, ik krijg m'n 70 kerri levels niet, ik krijg die skill specifieke achievements niet (bevroren na één stat-count) en na 2 playthroughs (Normal / Hard mix en Brutal) staat er bij mij nog steeds dat ik de de Campaign nog niet compleet heb. :'(

Support ticket hiervoor aanmaken heeft geen zin, Blizzard gaat er niet op in, ze geven je de punten niet "gratis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Ik had die level 70 bug ook. Uiteindelijk opgelost door een wat oudere savegame te laden en ff snel naar level 70 te gassen op casual geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
djunicron schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:33:
[...]

Bij mij vlogen wegens de overkill aan accentuatie force (MX brown heeft maar 45 gram nodig, ik gaf het 500) de keycaps ook in het rond vanaf 380k punten. Geen idee wat voor APM je nodig hebt om dit te spelen, ik kan redelijk meekomen in bullet-hell side scrollers, maar deze werd me ook teveel, vooral omdat ik het eigenlijk niet zo'n leuke minigame vond uiteindelijk.

HotS is bij mij nog steeds bugged, ik krijg m'n 70 kerri levels niet, ik krijg die skill specifieke achievements niet (bevroren na één stat-count) en na 2 playthroughs (Normal / Hard mix en Brutal) staat er bij mij nog steeds dat ik de de Campaign nog niet compleet heb. :'(

Support ticket hiervoor aanmaken heeft geen zin, Blizzard gaat er niet op in, ze geven je de punten niet "gratis".
Als je kerrigan lvl 770 had, naar archives gaan en het is gefixxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Thanks voor de suggesties, maar dat werkte dus niet bij mij. :'(
Ik had 70 nog eens aangetikt in April op Brutal, naar dat scherm gegaan enzo, maar helaas niets. Reinstall had ik ook al gedaan in de tussentijd, voor de zekerheid zeg maar.

==

Dan wat anders: Ik kan gewoon echt niet winnen van Protoss met Archons & Collosi als Zerg.
De meeste games gaan zo:
- FE, lings + speed om 2e te denyen. Pas als ik voorloop en veel Zealots geforceerd heb, ga ik naar roach voor latere agressie als ik em niet kan breken.
- Force Immortal & Stalkers, waarop ik terug pak op ling en hydra of infestors toevoeg.
- Dit betekend veelal dat Collosi gemaakt gaan worden tegen de tijd dat ik basis 3 of 4 heb. Blijven containen en zeker blijven zijn dat er geen 3e is voor P. Aanvallen blijkt een mega-anti-timing te zijn op dit moment.
- Omdat ik met lings runbys blijf proberen en blijf scouten, is storms & archon voor de meeste tegenstanders de logische keuze. Gezien de upgrades kies ik liever voor 3-3 en Ultras dan voor Corruptor & Muta / Broodlords. Dit is waarschijnlijk de verkeerde keuze.

Uiteindelijk crash ik een tweetal 200 food (100 armyfood) legers in m'n tegenstander door deze eerst uit z'n positie voor z'n 2e te trekken zodra er een expo volgt. Echter krijg ik een P met 3-4 collosi en wat archon / stalker gewoon nooit kapot met deze army compo, zelfs niet 3-3 versus 1-2-1 of 2-1-1. En dan is het de hele game 3 base eco en 2 macro hatches vs 2 base Toss die gecontained zit.

tl;dr?
Is Corruptor (/ Spire) nou echt ZO noodzakelijk in ZvP? Met een dikke eco in je voordeel en meer upgrades zou een Ultra / Roach / Hydra (en wat lings) leger toch een deuk in een Collosi / Archon / Stalker (en wat Zealot) leger moeten kunnen slaan?

Maar helaas, vaak 1 confrontatie met redelijke concave voor mij voor zijn basis, 2e vaak op het midden van de map (vaak weer 180~200 food) en daarna sta ik toch nog weer met lege handen en is er nog een 20-30 food legertje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
Mja, ik mis alle HoTS units in je uitleg :+

Je kan perfect winnen met roach/hydra maar zodra er colossi bij komen moet je ofwel aan de corruptors ofwel maak je Vipers waarmee je de colossi in je leger kan pullen. Zo is Dimaga tot in de WCS finals geraakt trouwens, met die compositie.

Verder kan je ook swarm hosts gaan, zeer effectief als je ze kan verdedigen met hydra/roach/... maar dat vergt wel een mindswitch van mobiel naar vrij statisch leger, tenzij je met nydussen werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sfinx- schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:21:
Mja, ik mis alle HoTS units in je uitleg :+

Je kan perfect winnen met roach/hydra maar zodra er colossi bij komen moet je ofwel aan de corruptors ofwel maak je Vipers waarmee je de colossi in je leger kan pullen. Zo is Dimaga tot in de WCS finals geraakt trouwens, met die compositie.

Verder kan je ook swarm hosts gaan, zeer effectief als je ze kan verdedigen met hydra/roach/... maar dat vergt wel een mindswitch van mobiel naar vrij statisch leger, tenzij je met nydussen werkt :P
Mja, daar heb je helemaal gelijk in, maar wat ik vooral merkte is dat ik er niet mee kan winnen. SH bij een contain werkt prima, ware het niet dat templar / archons daar als een mes door hete boter doorheen gaan. Archons met Collusi support hakken zo door locusts heen (ja tuurlijk met wat schade) en een aantal storms verder is je positie gebroken.

Vipers zouden goed kunnen maar ook daar zijn templars mooie counters voor. Keer op keer raak ik Vipers overigens kwijt aan blink stalkers na één of twee abducts. Die vervolgens ook niet lekker werken omdat de Colossus dan veel meatshields heeft onder zich.

SH werkt voor mij dan toch het beste vrees ik, maar eens proberen deze te gebruiken en de ultras te laten schieten. Ik ben immers geen Dimaga met diens micro controll en apm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
djunicron schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:33:
[...]

Ik had ook last van die bugs maar toen de nieuwste patch uitkwam kwamen ze 1 voor 1 binnen rollen terwijl ik de campaign aan het spelen was op brutal. Vreemd dat jij er nog steeds last van hebt :( wel balen dat je telkens de campaign aan het spelen bent maar geen achievements krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren nog eens even een paar matches gespeeld, inmiddels geplaatst in Bronze trouwens (eerder low Gold). :+

Weinig spelers die een beetje late game toelaten hoor. Tegen een Protoss (ik zelf ook) een 4-gate, tegen een Terran die te laat maar voor zijn doen snel met marines kwam en een Zerg die meteen een grote groep Zerglings naar binnen knalde.

Vooral die Zerg match, hij was random dus ik had geen wall gebouwd. Heb er een hekel aan, altijd ruzie mee. Zit ik weer vast of bouw ik verkeerd, kost me teveel APM early game. Van de slecht 50-60 APM is dat niet heel handig.

Maar goed, die kwam al snel (voor mijn 1e Zealot) met lings binnen. Ik met probes verdedigen tot m'n Zealot eruit was. Uiteindelijk al m'n probes verloren, maar met Mothership Core en Zealots toch nog een tijdje kunnen verdedigen en m'n natural Expo gepakt. Daarmee flink aan de macro gegaan en met +1 attack toch de Zerg kunnen verslaan.

Niks anders dan Zerglings natuurlijk, een random speler, die (heel typisch) alleen de rush builds van alle rassen kan en zo toch aardig wat wins binnen sleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ha, Husky die de DSCL finale cast. Nice :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GnrlSchnavy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 08:48
Hallo allemaal!

Ik ben een eigen youtube kanaal begonnen met Nederlands Starcraft commentaar van de potjes die ik speel.

Nu hoor ik iedereen al denken, niet nóg één....T.T. Hopelijk niet.

Ik ben van plan 2v2 matches te spelen. Dit vind ik sinds ik Starcraft 2 speel stiekem leuker dan 1v1.

Op het internet zie ik niet heel erg veel dedicated 2v2 spelers zoals ik dus ik dacht, kom ik probeer het gewoon!

Het het kanaal bevindt zich momenteel echt nog in de "opstart" fase. 3 video's, geen banner intro etc. etc. Hier ga ik natuurlijk zo snel mogelijk mee aan de slag!

Het plan is om samen met een vriend dit te gaan doen. Met zijn tweeën de master league 2v2's onveilig maken.

Hopelijk vinden jullie het wat en komen jullie vaker langs op mijn kanaal:)

Dan de link: YouTube: Starcraft2Nederland

Alvast bedankt voor het langs hoppen!

Groetjes,

Yvan en Lodewijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Rannasha schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:09:
Hier ook enigszins rare placement. Ik speel al tijden in de bovenste helft van diamond, met iets meer dan 50% winrate tegen vrijwel alleen maar andere diamond spelers. Na de placement match zit ik in platinum en speel ik enkel tegen andere plat spelers, die qua niveau niet anders lijken dan mijn tegenstanders van vorig seizoen.
Volgens mij is de ranking ook echt anders weer dit seizoen. Al merk ik dit keer wel dat het echt alle kanten op kan gaan. Vorig seizoen in bronze, nu in gold. Ik kon winnen van silver, gold, plat en laatste potje zelfs diamond (scouted fast dts). Net weer een paar potjes: door een top gold compleet in de ban gehakt. Net top plat, won ik weer. Maar dat is volgens mij echt geen plat zoals ik het hiervoor gewend was. 15 min in game en hij had: 30 workers, 1 expo, zero upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

We Are Borg schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:26:
[...]

Volgens mij is de ranking ook echt anders weer dit seizoen. Al merk ik dit keer wel dat het echt alle kanten op kan gaan. Vorig seizoen in bronze, nu in gold. Ik kon winnen van silver, gold, plat en laatste potje zelfs diamond (scouted fast dts). Net weer een paar potjes: door een top gold compleet in de ban gehakt. Net top plat, won ik weer. Maar dat is volgens mij echt geen plat zoals ik het hiervoor gewend was. 15 min in game en hij had: 30 workers, 1 expo, zero upgrades.
Lolwhut?

Ben het wel met je eens, ik heb de laatste tijd weer wat unranked / ranked gespeeld en ook de nodige afwijkingen zoals deze meegemaakt.

Random-rush only's, Gold / Silver spelers die volgens mij in Diamond / Masters horen en andersom.

Verlies m'n placement, verlies daarna weer: Promoted to Gold. Sinds HotS ben ik enkel gedemote bij winst, gepromote bij verlies. 8)7

Veel spelers lijken ook wel "off-race" te gaan. Tenminste dat is volgens mij het geval met die slecht spelende Diamond en Masters. Waarschijnlijk om hun level op te krikken. Berg je maar als je tegen een Bronze lvl 90 speler moet alleen, dat zijn óf smurfs die hun accountje in bronze even snel wilde unlocken of voormalig random spelers die nu weer aan het opklimmen zijn.

Maak de laatste tijd ook even een praatje met de tegenstand als ze zin hebben, even tips uitwisselen / nabespreken scheelt weer replays kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Hahaha.. Ik zit in silver.. En werd net uitgemaakt voor maphacker.. Erg leuk imo.

Het was een random (terran) tegen terran (ik). Omdat ik de laatste tijd altijd wordt verrast door mine/hellbat drops had ik een aantal marines geplaatst op de meest logische aanvliegroute.. En jawel, er kwamen marines en mines met een medivac, maar ik schoot hem neer..

Dat was het enige en toen wist hij zeker dat ik een maphack had :P Terwijl ik die marines daar al had staan voordat er ook maar sprake van een drop was.. Daarna met een simpele macro game gewonnen, nadat hij met z'n bio (vooral marines) in 3 van mijn supportte siege tanks liep..

[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 14-06-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terran is in de lagere divisies zo voorspelbaar geworden. Ze gaan droppen. Ofwel mines, ofwel hellbats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:17:
Terran is in de lagere divisies zo voorspelbaar geworden. Ze gaan droppen. Ofwel mines, ofwel hellbats.
precies, mass marines of drops.

[ Voor 30% gewijzigd door Fietsbel op 15-06-2013 12:59 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Daarom dat ik ook marines op die plek zette..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Ook in diamond/master hoor, ze gaan

BIO(marine/marauder)+medivacs+mines en hellbats.
Ofwel ze openen reaper ofwel ze openen CC first.

Hellbat drops zijn zoooo frustrerend om tegen te vechten. bah. zerglings smelten gewoon, evenals je workers als je héél even niet op let.

En widow mines zijn burrow en forget, terwijl de zerg heel erg moet opletten als hij de map over rent en vooral ook in gevechten. |:( banelings gaan nog dood na het detonaten, widow mines blijven gezellig rond hangen, en hebben een veel grotere splash radius en veel meer damage.

Ik heb hier nog een replay van gisteren: http://drop.sc/343421

Ik liep heel de game voor op workers, expansions enzo, ik heb zelfs zijn 3rd base meerdere malen denied, en workers @ zijn 3rd vermoord. Ik heb ook meerdere malen zijn hele army inclusief widow mines kapot gemaakt, maar ik kon niet winnen. Het was een hele frustrerende game. Advies is zeer welkom.

Mijn ZvT ligt echt overhoop momenteel. :+

- Hij is beide reapers kwijtgeraakt, ik had als enige loss 1 zergling
- Hij is vervolgens 6 hellions kwijt geraakt, het enige wat hij vermoord heeft waren 3 zerglings

9 minutes in: Mijn 3rd is up and running, de zijne niet. zijn unit lost count -> 8/800, de mijne 4/162.
ik deny continue de reactors zijn starports met mijn mutalisks, in plaats van dat hij single medivacs gaat bouwen, probeert hij telkens reactors opnieuw te bouwen.
-20 min in, ik heb zijn 3rd (hij heeft geen 4th) kapot gemaakt en hij zit op 45 workers.

Ik merk wel dat ik niet heel cost efficient was meer -> 14k van hem, 18k van mij. Ik investeerde ook te veel in mutalisks denk ik, en gebruikte ze niet genoeg. misschien minder mutalisks en meer/sneller tech voor ultralisks. En overlord spread tegen drops.

puur omdat hij widow mines had kon hij efficiënt droppen, terwijl ik continue zijn workers/bases heb denied, waardoor hij won. Widow mine = burrow and forget. Tips zeer welkom.

Ik liep heel de game lang voor op worker count.

Wie heet er trouwens Kist_ op twitch? :>

[ Voor 52% gewijzigd door kaluro2 op 15-06-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haantje_de_v
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 22:29
kaluro2 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:24:
[...]

Wie heet er trouwens Kist_ op twitch? :>
Haha dat ben ik, wat een toeval was dat. Meteen even een broadcast van je gekeken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Als Z is Terran containen niet genoeg. Je kunt zo ver gaan (en je moet wel) maar een offensief openen om echt schade toen is verdomde moeilijk. Zoals ik het zie:

- Je moet blijven zorgen dat er geen basis bij komt, drops komen er toch wel, probeer je leger te splitten, een deel thuis en iets meer om basissen te scouten en voorkomen. Geclaimed = te laat, er zullen marines, fortresses, mines en tanks bij komen...

- Grijp in zodra de tanks en mines niet op scherp staan, blijf z'n leger volgen! Als je kan aanvallen, direct wat runby units sturen, dit is je kans, en zorg dat je de gevaarlijkste units sniped, maar niet alvorens je al je injects hebt gepleegd, je krijgt zelfs een T in een gare positie niet kapot, snel bijbouwen dus! En secondair: Zorg dat hij niet kan bouwen, val of de eco of de productie aan!

- Laat een expo wél opkomen (als je ver voor staat economisch) en val deze dan aan om enkel workers te snipen. Dit legertje is verloren, maar wals je grotere leger z'n basis in. Bijbouwen, want je raakt alles kwijt!

- Gooi er wat muta tegen aan, maar langer dan 4 minuten hiermee actief blijven werkt veelal niet en is het niet waard.

- Als je em 2 base hebt gehouden en zelf op 4 base maxed met 3-3 zit, zou je door Swarmhosts, broodlords of ultra + hydra gewoon units door z'n strot kunnen blijven duwen. Locusts, roaches (+ broodlings) of Ultras kunnen redelijk wat opvangen zodat je de support kunt neerhalen. Reken maar dat de Terran 2 tot 3 maal kosten-effectiever zal zijn.

Persoonlijk vind ik de match up indien beide spelers redelijk aan elkaar gewaagd zijn ook erg oneerlijk. Als Z kan je je leger te gemakkelijk weg laten smelten zonder enige schade zelf te doen, wat gewoon instant loss is. Ook de T tot max laten opbouwen met dikke upgrades betekend dat mines en tanks een onbreekbaar blok voor je eigen expos kunnen neerleggen. Je moet gewoon continue meer produceren en schade blijven doen om erin te blijven.

En zonder overdrijven, 6 spores 3 spines is is niet zo gek per basis tegen drops voorbij de midgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geloof me dat je als terran ook extreem gemakkelijk je complete leger tegen zerg kwijt kan raken zonder veel schade te doen. En vooral als je mech gaat met tanks, dan herbouw je heel veel langzamer dan een zerg je leger.

6 spores en 3 spines is wel nogal overdreven voor een zerg, gezien alle andere mogelijkheden die ze hebben tegen drops, zoals creep + overlords dat ervoor zorgt dat je ze snel ziet aankomen. Speedlings die in no-time van de ene kant van de map bij de andere kant zijn om de drop te neutralizeren, mutas die enorm snel zijn, etc. Dit in tegenstelling tot de terran tegen zerg, dan zijn zulk soort aantallen static defense wel realistisch tegen mutas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

6 spores en 3 spines is wel erg veel, je hoeft geen BC neer te halen :D
Als terran speler zijn Muta's het meest hinderlijke, ze zijn snel, zeer krachtig in een groepje (10+) en zonder stevige defense brengen ze veel schade toe.

Ben zojuist in de Gold league gekomen, voorheen Silver (top 3 ) dus we maken progressie! :)
GM here i come :+

[ Voor 21% gewijzigd door Fietsbel op 16-06-2013 13:51 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Het is ontzettend lastig om het juiste moment te switchen uit muta's. Zodra je een batch van 10-15 mutas hebt dan zijn ze erg sterk in harrass en heb je meestal ook map control maar vs ter moet je zoooooo opletten op die mines. Als je te lang op muta's blijft zitten ga je het niet redden vs ter op hogere niveaus. Op lagere niveaus kom je er wel mee weg omdat je met ling/bling'/muta dan nog wel vaker wint. Ik heb simpelweg niet genoeg APM om te harrassen met mutas en dan op mijn macro te letten dus meestal probeer ik gewoon ground based te gaan en hopen dat ik nog leef tot ik op tier 3 zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Is er hier nog een low-mid masters terran (Niet ilovewar please), die graag zou willen oefenen tegen een zerg? :-) zou awesome zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorig seizoen was ik dat wel, maar dit seizoen ben ik diamond. Als je wilt kunnen we wel gewoon een keer spelen om te kijken of je me kansloos inmaakt of dat ik toch nog wat tegenstand kan leveren. (Probleem is wel dat ik het voornamelijk moet hebben tegen zerg van mijn niet-standaard strat. Op de ladder geen probleem, maar na de eerste keer zal je er wel rekening mee houden. En nee het is geen 11/11 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
Sissors schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:12:
Vorig seizoen was ik dat wel, maar dit seizoen ben ik diamond. Als je wilt kunnen we wel gewoon een keer spelen om te kijken of je me kansloos inmaakt of dat ik toch nog wat tegenstand kan leveren. (Probleem is wel dat ik het voornamelijk moet hebben tegen zerg van mijn niet-standaard strat. Op de ladder geen probleem, maar na de eerste keer zal je er wel rekening mee houden. En nee het is geen 11/11 ;) )
Ik ben momenteel ook diamond ;-)! dus komt mooi uit.
Kaluro.650 EU

Mijn huidige gaming/streaming set-up:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LINNQBu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JAQ7iY5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5kXZAty.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb je iig aan friend list toegevoegd (Sissors.396 hier)

Net een TvP. Supply depot SCV gaat zijn basis scouten, en halverwege zie ik een korte blip op de minimap in het rood. Vast zijn scouting probe denk ik dan, minus dat zijn scouting probe in mijn basis is. Oftewel direct wall complete maken. Uiteindelijk bleek het een cannon rush te zijn. Hij had een pylon op highground die mijn SCVs vernietigde, en die probe kon ik ook nog corneren, echter er was dus een tweede probe op low ground.

In zon situatie ga ik toch wel veel fouten maken door ineens de stress die onverwachts komt, en ik heb al zolang niet tegen cannon rush gespeeld. Gelukkig hielp die wall even (totdat ik ook mijn rax verloor omdat ik hem niet snel genoeg wegfloatte). En mijn tegenstander wist een CC van mij kwijt te raken, oftewel hidden expansion ftw :P. (Hij had hem zien vliegen, dus dat was wel slecht). Toen was het plan banshees, echter toen ik tech lab op factory had bedacht ik dat siege tanks misschien beter idee waren.

Uiteindelijk zijn cannons gestopt vlak voordat ze op mijn OC konden schieten. Had ook medivac met 6 marines, en hij bleek zijn macro nogal te hebben verwaarloosd. Zijn mineral line had cannon, maar ik kon wel zijn cybernetics core snipen voordat hij warpgates had. Toen was het nog wel spannend, maar uiteindelijk bleek dat hij het toch vooral van zijn cannonrush moest hebben en qua macro heel erg ver achter bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Elke keer denk ik, goh ik ga vanavond weer even een keer lekker multiplayeren. En als het eenmaal zo ver is dan weerhoud "iets" mij ervan om te beginnen. Faalangst? Plankenkoorts?
Als ik eenmaal bezig ben dan gaat het wel en nu win ik ook nog wel vrij makkelijk aangezien ik bewust mijn eerste 5 placement matches heb verloren zodat ik onderaan begin en kan klimmen. Vorige keer had ik nl mijn placement matches goed gespeeld en kwam ik gelijk in platinum waar ik daarna alles bleef verliezen.
Inmiddels heb ik wel een eigen strategie ontwikkeld (of goed gejat zullen we maar zeggen) en daarmee moet ik platinum wel halen. Maar we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Zeg, is de arcade/multiplayer van starcraft niet meer zo populair (dus de custom games)???

Maakt niet uit welke arcade map ik kies, er zijn er maar weinig waar je binnen 10 minuten genoeg spelers vind. Terwijl ik nog weet, voordat HotS uit was dat eigenlijk instant elke map kon spelen op elk moment van de dag.

Of komt het omdat ik nu een van de weinige ben zonder HotS?

Note; Ik ben niet in de vanilla multiplayer geïnteresseerd, enkel in arcade games (mono battles bijv.).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Denk dat het ligt aan het feit dat je geen HotS hebt. Er zijn ook diverse arcade maps die alleen maar met HotS speelbaar zijn. Moet zeggen dat ik arcade ook veel leuker vind dan de rest van het spel :P En met HotS zijn met name de top 10 populaire spellen altijd wel goed speelbaar (snel vol). Je kan ook eens op de andere servers kijken, met name in de US is monobattles bijv. veel populairder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asasuke
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-01 12:44
thewizard2006 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:45:
Elke keer denk ik, goh ik ga vanavond weer even een keer lekker multiplayeren. En als het eenmaal zo ver is dan weerhoud "iets" mij ervan om te beginnen. Faalangst? Plankenkoorts?
Ook wel bekend als ladder fear.
Er zijn wel forum posts op teamliquid.net waarop het meer beschreven wordt en hoe je je daarop moet aanpassen:

http://www.teamliquid.net/blogs/viewblog.php?topic_id=324691

ME3: Asasuke1337 | SC2 : Asasuke.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ooooh, snel weer eens tijd vinden voor een paar potjes! :D Vorige keer van Bronze naar Silver gepromoveerd! :o

[ Voor 5% gewijzigd door TheNephilim op 20-06-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ja ladder anxiety. Ik ken het. Vreemd want normaal heb ik niet echt last van dat soort dingen. Waarschijnlijk wel de reden dat ik bij world of warcraft alleen PVE leuk vond en PVP geen bal aan :) League of Legends had ik het ook wel maar daar ben ik gestopt vanwege de rotte community.

Gisteren trouwens weer een paar potjes gespeeld. Zelf zit mijn APM rond de 50. Moest tegen een Zerg en daar won ik van. Bleek zijn APM 93 te zijn. Dat is wel vet dan :) Ook gepromoot naar Silver. Gelijk rank 1. Van het weekend geen tijd maar volgende week denk ik maar eens zien waar mijn plafond ligt. Zie nog een hoop verbeterpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Hah, midden in de WCS Challengers in US wordt de patch met buff voor warp prism online gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:29
APM is op dat niveau absoluut niks zeggend :)
thewizard2006 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:53:
Ja ladder anxiety. Ik ken het. Vreemd want normaal heb ik niet echt last van dat soort dingen. Waarschijnlijk wel de reden dat ik bij world of warcraft alleen PVE leuk vond en PVP geen bal aan :) League of Legends had ik het ook wel maar daar ben ik gestopt vanwege de rotte community.

Gisteren trouwens weer een paar potjes gespeeld. Zelf zit mijn APM rond de 50. Moest tegen een Zerg en daar won ik van. Bleek zijn APM 93 te zijn. Dat is wel vet dan :) Ook gepromoot naar Silver. Gelijk rank 1. Van het weekend geen tijd maar volgende week denk ik maar eens zien waar mijn plafond ligt. Zie nog een hoop verbeterpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Fijn dat je iemand die al ladder anxiety zo een riem onder de hart steekt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

TEAMIKKE schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:00:
Denk dat het ligt aan het feit dat je geen HotS hebt. Er zijn ook diverse arcade maps die alleen maar met HotS speelbaar zijn. Moet zeggen dat ik arcade ook veel leuker vind dan de rest van het spel :P En met HotS zijn met name de top 10 populaire spellen altijd wel goed speelbaar (snel vol). Je kan ook eens op de andere servers kijken, met name in de US is monobattles bijv. veel populairder.
Dan moet ik binnenkort maar eens HotS aanschaffen, dat heb ik ook al (te) lang uitgesteld. :P Hopelijk kan ik dan weer wat sneller arcade maps vinden.

En ja, nu ga ik weer terug in dat hoekje zitten schamen. :+

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
thewizard2006 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 07:53:

Vraag jezelf het volgende af:

- Waarom ben ik bang? Niemand kijkt naar mijn resultaten en niemand gaat mij er op beoordelen
- Ben je bang dat je weer terug valt? Je bent geen progamer, je krijgt niet betaald om te spelen, er zijn geen verwachtingen voor je. Als je je stats wilt behouden -> ga 40 games per dag spelen en je wordt vanzelf beter, hoe veel je in het begin ook verliest.
- Je kan proberen te mediteren voordat je begint, je kan in 10 minuten tijd compleet zen worden!

En netjes dat je die zerg verlsagen hebt :D, 2x zo snel spelen als jou en nog 2x zo snel ingemaakt worden door jou ook ;)!

Ben je zerg? Dan kan ik je wel wat coachen.

Ikzelf ga altijd helemaal op in de games, dan zeg ik "nog 1 game en dan eten", en dan zit ik daar nog 5 games.
Ik raak wel gestresst during games en dan kan er hier en daar wat BM uitkomen, vanwege de focus en de drang om te winnen.

Dus wij zijn uitersten ;-)!
Dreanor schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:24:
[...]

Dan moet ik binnenkort maar eens HotS aanschaffen, dat heb ik ook al (te) lang uitgesteld. :P Hopelijk kan ik dan weer wat sneller arcade maps vinden.

En ja, nu ga ik weer terug in dat hoekje zitten schamen. :+
Ik heb, aardig dat ik ben, even verschillende arcade maps voor je geopend.
Marine arena en micro arena zijn drukbevolkt, alle andere arcade games komen amper van de grond, dat duurt eeuwen om er 1 extra iemand in te krijgen.

En dit is HotS jep.

[ Voor 25% gewijzigd door kaluro2 op 21-06-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
kaluro2 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:03:
[...]

Vraag jezelf het volgende af:

- Waarom ben ik bang? Niemand kijkt naar mijn resultaten en niemand gaat mij er op beoordelen
- Ben je bang dat je weer terug valt? Je bent geen progamer, je krijgt niet betaald om te spelen, er zijn geen verwachtingen voor je. Als je je stats wilt behouden -> ga 40 games per dag spelen en je wordt vanzelf beter, hoe veel je in het begin ook verliest.
- Je kan proberen te mediteren voordat je begint, je kan in 10 minuten tijd compleet zen worden!

En netjes dat je die zerg verlsagen hebt :D, 2x zo snel spelen als jou en nog 2x zo snel ingemaakt worden door jou ook ;)!

Ben je zerg? Dan kan ik je wel wat coachen.

Ikzelf ga altijd helemaal op in de games, dan zeg ik "nog 1 game en dan eten", en dan zit ik daar nog 5 games.
Ik raak wel gestresst during games en dan kan er hier en daar wat BM uitkomen, vanwege de focus en de drang om te winnen.

Dus wij zijn uitersten ;-)!
Net een heel verhaal getypt, druk op Verstuur en alles weg. Klote internet/IE7 hier ook. Anyways, komt er op neer dat ik erg competetief ben ingesteld en het erg vervelend vind om te verliezen. Ook tegen de computer vind ik verliezen niet leuk maar dat is minder erg op de een of andere manier. Misschien gun ik het de ander wel niet >:)

Ik ben trouwens Terran en ik gebruik de strategieen die Ketroc ook gebruikt. Niet de standaard cookie cutter build of cheeses. Lekker onconventioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
thewizard2006 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:19:
[...]

Net een heel verhaal getypt, druk op Verstuur en alles weg. Klote internet/IE7 hier ook. Anyways, komt er op neer dat ik erg competetief ben ingesteld en het erg vervelend vind om te verliezen. Ook tegen de computer vind ik verliezen niet leuk maar dat is minder erg op de een of andere manier. Misschien gun ik het de ander wel niet >:)

Ik ben trouwens Terran en ik gebruik de strategieen die Ketroc ook gebruikt. Niet de standaard cookie cutter build of cheeses. Lekker onconventioneel.
Als je niet wilt verliezen dan moet je héél veel gaan spelen, dan race je die tegenstanders zo voorbij, tuurlijk krijg je nieuwe betere tegenstanders, maar van die slechte verlies je dan niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

thewizard2006 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:19:
[...]

Zo onconventioneel is die build niet meer, je ziet de build steeds vaker voorbij komen. Ik gebruik deze build ook het liefst tegen Zerg en in een iets gewijzigde vorm tegen Terran :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Fietsbel schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 01:57:
[...]

Zo onconventioneel is die build niet meer, je ziet de build steeds vaker voorbij komen. Ik gebruik deze build ook het liefst tegen Zerg en in een iets gewijzigde vorm tegen Terran :)
Mwa Mass Raven heb ik nog weinig voorbij zien komen. Wil er verder ook niets mee zeggen. Ik vind hem wel leuk om te spelen en dat is voor mij het belangrijkste. Met cookiecutter bedoel ik dus hellion harrass en hellbat drops en mech tegen zerg. De taktieken die je de GM's over het algemeen ziet gebruiken dus.

Pagina: 1 ... 23 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.