Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, ik weet niet hoe het met de andere races zit, maar als Z is een 1 base push eigenlijk alleen tegen Z nog een aardige optie. 1 base ling ->bling bust is tegen terran wegens wall off niet te doen, de kans dat je voldoende schade doet is gewoon te klein, deny je de expo niet dan kan je het wel vergeten.

1 base roach is ook naar mijn mening inferieur aan 2 base speed timing + upgrades. Marauders in bunkers en het is klaar, goede micro van je P tegenstander en het is klaar. Maar op 10min op 25 roaches 1/1 en een dikke eco om het te blijven voeden / verder te techen na één base aan dmg is erg lastig om als tegenstander van terug te komen.

Ligt het aan mij trouwens of zijn infestors nu redelijk nutteloos? Als ik ze zelf maak heb ik niet al teveel succes, puur aanvals units maken lijkt op 200/200 sterker en als je dan toch casters wilt kan je veel beter voor vipers gaan. Na 2/2 upgrades lijkt een 4tal roaches mij toch een véél gunstigere oplossing dan 1 infestor, ondanks hoe on-efficient roaches zijn kwa food. Drops counteren en harrassen lijkt wel de enige rol waarin infestors nu nog echt sterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 08-09 15:39
Fungals maar met nm geen upgr meer infested terrans maken de infestor minder sterk. Tel daarbij de nieuwe tier 3 op en je ziet minder vaak infestor play. Desondanks zijn ze niet useless maar denk ik iets vaker situatie afhankelijk. Tier 3 heb je niet zomaar bereikt en tot die tijd zijn infestors enige units met AoE incl bijkomende voordelen (prevents kiting, rechargable free energy etc). Misschien ben ik nog niet goed genoeg gewend aan de nieuwe Z (ben random high diamond speler) maar ik ga stop standaard infestors in mijn Z army

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Trouwens wel een echt leuke toepassing voor SH gevonden: verstop ze in een klein aantal buiten het looppad van je tegenstander. Zodra je de tegenstander ziet vertrekken voor de aanval verplaats je ze snel naar voor z'n basis en begraaf je ze, auto spawn locusts uitzetten.

Als je vervolgens de tegenaanval doet en hem laat terugtrekken (wel volgen daarna voor extra drama) na b.v. slow roach of ling + spine verdediging, lekker de locust spawn optie spammen zodra hij in de buurt komt. Zeker als je met je leger er rustig achter aan loopt een pracht manier om "ah god noooooo" reacties bij de tegenstander op te wekken. :+

==

Nog even over de Infestors: voorheen maakte ik er ook altijd een paar, maar vaak pas tegen de 160 food. in HotS lijkt het alleen wel of je beter af bent zonder. Natuurlijk kan het z'n voordelen hebben tegen chargelots, marines of lings om mobiliteit te ontnemen, maar toch doe ik gustigere trades zonder Infestors met gewoon meer aanvalsunits of een handje vipers voor de blinding clouds.

==

Edit: @ Hieronder, klinkt als een goed plan inderdaad. Als ik uit m'n hoofd even nadenk over hoe lang dat allemaal duurt kwa timing komen er maar weinig dingen mooier uit. Tot P eraan gewend raakt dat dit de reactie zal zijn en voorzichtiger om zal gaan vanwege WM. Maar gezien hoe weinig WM's gebruikt is extra moeite van de tegenstander pure winst.

[ Voor 14% gewijzigd door djunicron op 24-04-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

rickjehh schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:37:
Ik kom in Platinum veel 1 base allins tegen zeg. Gisteren 2x een 4gate tegen gehad en 2x een 1 base roach allin. Meer mensen die dit kunnen beamen? Ik doe eigenlijk standaard een reactor barracks expand maar tegen die vroege agressie moet ik misschien toch iets anders gaan bedenken.
Tegen Protoss doe ik tegenwoordig altijd reactor barracks, factory en dan inbase command center. Afhankelijk van wat ik scout bouw in dan bunkers.
Ik maak sowieso twee mines. Afhankelijk van wat ik scout plaats ik die in m'n base. Als je een 4-gate scout kunnen ze allebei bij de ramp. Als ik double gas scout dan zet ik er één bij m'n mineral line (oracles) en één bij m'n ramp (robo aggressie). Als de agressie over is drop ik die twee mines met een medivac in de mineral line van Protoss en pak ik m'n expansion.

Op die manier ben ik veilig tegen vroege agressie, heb ik wel een tweede command center en ik kan met die mine drop zelf ook druk zetten. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Blijf het wel bijzonder vinden, ik speel Starcraft 2 nu max graphic settings virtueel via bootcamp. Hij draait gewoon beter dan de mac versie...

I7 3770 radeon 6580. 32 gb ram, bootcamp krijgt 8 gb ram toegewezen en dus een virtuele videokaart. Erg bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 14:17
djunicron schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 02:34:
Zijn er trouwens nog mensen die zich bezig houden met de VS AI matchmaking? Dat HotS net uit kwam had ik m'n match daar gevonden op Very Hard, maar inmiddels kan ik Elite ook wel hebben, macro die er compleet uit als ik een beetje m'n best doe.

Prachtig om tegen te oefenen met een buildorder daarnaast of om even snel een potje in te komen, dan wordt je tenminste niet gecheesed of geleaved in unranked.

Enige klacht van de AI modi zijn eigenlijk dat ze een beetje raar omgaan met hun algemene upgrades, die pakken ze vaak pas héél laat, maar ze weten ook verdomde goed wat voor army compo je hebt, op Elite tenminste, daaronder niet heb ik het idee. Best goede emulatie van een >300 EPM speler die algemeen mechanisch weinig fouten maakt.
*check. Dat hele online gestress vind ik niet zo tof. Versus de AI kun je nog lekker aankloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:55
Tha_T schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:37:
[...]

*check. Dat hele online gestress vind ik niet zo tof. Versus de AI kun je nog lekker aankloten :)
Het is wel leuk om af en toe iets te proberen ja maar ik vind het niet opwegen tegen de voldoening die ik uit een 1v1 win haal als ik een ranked match speel. Als ik dan de replay terug kijk en zie dat ik weer iets beter heb gespeeld dan de vorige pot, wordt ik daar zeer blij van :) Of om te zien waar ik teveel fouten heb gemaakt waardoor ik uiteindelijk verloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Tha_T schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:37:
[...]

Ik speel voorlopig ook voornameljk vs de elite AI, en verlies enkel als ik te greedy ben en hij doet een 1 base push die ik niet op tijd scout... best pittig toch, en hij kan moeilijk tegen z'n verlies - duurt meestal tot de allerlaatste base voordat je GG ziet staan :P

Helaas is vlot winnen vs elite dus geen garantie om het op de ladder goed te doen, maar het is wel een goeie oefening. Eerstvolgend doe ik wat unranked matches, daar kom je soms ook wat tegen...

ZvZ is me een saaie bedoening zeg, om ter eerst muta's en ondertussen want (b)ling run-by's. Gelukkig zijn sommige andere matchups wel leuker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren had ik toss tegenstander die dacht dat ik zerg was :P. Gelukkig voor hem scoute hij nog wel redelijk op tijd mijn basis, maar goed toen was hij al met zijn FE begonnen. Hij had nog wel forge-FE vervangen door eentje met wat eerder gateway, maar toen was het al te laat voor hem.

En ook een mede-terran tegenstander die ik heb helpen oefenen met unit splitten en map awareness. Hij werd er steeds beter in, moest ook wel want ik gooide steeds meer seeker missiles op zijn leger :P. Als er een ladder was voor meeste seeker missiles in één game gebruikt zou ik daar redelijk hoog op staan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sfinx- schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 10:41:
[...]

ZvZ is me een saaie bedoening zeg, om ter eerst muta's en ondertussen want (b)ling run-by's. Gelukkig zijn sommige andere matchups wel leuker geworden.
Ik vind ZvZ wel leuk hoor. Muta = loss overigens... Nu Hydra zo goed is en Roach met upgrades zo sterk, schiet het niet echt op.

Als je tegenstander muta kiest, gewoon volluit 1:1 Roach / Hydra gaan. Afhankelijk van hoeveel mutas er al zijn, gooi je de boel op slot voor lings met roaches, hydras erachter om tegen de mutas te verdedigen. Tenzij je heel wijd verspreid zit kan je met 80 food daaraan makkelijk verdedigen terwijl je zodra je max zit met roaches kan gaan doen wat je wilt. Mutas krijgen ook in een enorme wolk weinig gedaan tegen een groepje 3/3 roaches. Als hij je aanvalt terwijl jij dat doet, kan je met de thuis hydras verdedigen, en kan je giga dmg doen, zelfs met een handje vol roach. Als hij blijft verdedigen stuur je simpelweg méér én wat hydra. Roaches die je kwijt raakt voor verdediging met infestors vervangen als je bank dik en vet gespekt raakt, fungals + hydra ruimt muta verdedigend erg goed op.

ZvZ kan early een hoop kanten op nu ook, ling / bling is een optie, laat gas pakken en spine / queens voor vedediging is een mooie eco opener, je kunt voor 1 base roach gaan (all-in-achtig) of voor 2 base (zeer dodelijk, makkelijker dan baneling). Snelle mutas kan (als je maar een vervolg plan hebt) of snelle swarmhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als ik TvP speel (ik als T). Nog wel eens wat moeite om de P te verslaan als hij eenmaal aan colossus toe is gekomen. Met vikings probeer ik ze kapot te maken maar dat geeft niet altijd het gewenste effect. Heeft iemand misschien tips? Zodra ik het in de gaten heb een thorr maken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Geen Thor iig, gewoon Vikings en met sniper EMP's en MMM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 11:46:
Ik heb als ik TvP speel (ik als T). Nog wel eens wat moeite om de P te verslaan als hij eenmaal aan colossus toe is gekomen. Met vikings probeer ik ze kapot te maken maar dat geeft niet altijd het gewenste effect. Heeft iemand misschien tips? Zodra ik het in de gaten heb een thorr maken misschien?
Day9 heeft ook een paar video's gemaakt over de TvP stijl van Strelock. Geloof dat er drie delen zijn. Strelock gaat vaak mech tegen Protoss met veel succes. Hij begint redelijk agressief om de Protoss defensief te houden en zeker te weten dat hij geen air gaat. Daarna gaat hij over op hellbat + siegetanks om alles te crushen :D

Drie delen en hier is deel 1, mocht je geïnteresseerd zijn: YouTube: Day\[9] Daily #575 - Terran Hellbat-Mech vs Protoss P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wat ik heb gezien op low-level PvT (als P) is dat ik mocht ik WoL stijl Collosi - Stalker - Sentry gaan, ik voornamelijk ghost - viking - hellbat tegen me krijg.

Ghosts zijn ideaal tegen Sentry / Collosus, weg schild & FFs, Viking om de Collosi te pakken en hellbats omdat ze niet zo snel kapot gaan en veel tanken. Daarnaast wil je je units als bol bewegen en daar doen ze ook nog heel behoorlijk schade tegen.

T laat vaak de MMM wat erachter hangen, om er stimmend mee te huggen zodra de sentry / collosi grotendeels weg zijn. Deze twee staps aanpak decimeert ook templars behoorlijk, tegen hellbats wil je ook geen storm gebruiken bij voorkeur.

Ik weet me weinig raad met de nieuwe protoss, ik kan eigenlijk maar op één manier ermee winnen, T macro is ook niet mijn ding, ik kan me maar beter bij Zerg houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Weten jullie of er in unranked games met MMR rekening wordt gehouden? Ik speel de ene keer tegen bronze en de andere keer tegen masters dus lijkt me niet...

Vandaag zijn de ladders gereset. Nu was ik bijna overal diamond... Wordt daar rekening mee gehouden in de placement matches of start iedereen op bronze als het ware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Blue_Fear schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:02:
Weten jullie of er in unranked games met MMR rekening wordt gehouden? Ik speel de ene keer tegen bronze en de andere keer tegen masters dus lijkt me niet...

Vandaag zijn de ladders gereset. Nu was ik bijna overal diamond... Wordt daar rekening mee gehouden in de placement matches of start iedereen op bronze als het ware?
Volgens mij hoef je maar 3 matches te spelen, en houd hij hierin al rekening dat je vorig seizoen Diamond speler was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
3xNix schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:19:
[...]

Volgens mij hoef je maar 3 matches te spelen, en houd hij hierin al rekening dat je vorig seizoen Diamond speler was.
Sterker nog, het er maar één. Hierin wordt rekening gehouden met je huidige niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was een teleurstelling. Ik geloof dat het bekend was dat masters zou gaan krimpen, en einde van season lock speelde ik niet heel geweldig. Maar toch volgens SC2 ranks zat ik in bovenste helft (granted zegt niet heel veel), en dan win je je placement potje tegen een masters, wordt je in diamond gezet.

Nou ja, uitdaging om weer in masters te komen :)

Edit: Net TvZ, ging redelijk, aan het einde gewonnen. APM's: 149 van mij, 397 van hem :o . Nu weet ik dat mijn APM relatief laag is (en het niet bijzonder belangrijk is), maar 397 is ook voor mijn tegenstanders erg hoog. En belangrijker nog, tijdens het spelen merkte ik er niks van, zijn baneling gebruik vond ik zelfs niet al te goed.

Dus ik replay fast forwarden naar het einde om te kijken hoe dat kon, kan ik leuk EPM bekijken. Mijn EPM: 146, oftewel 1.5% nutteloze acties. Zijn EPM, 199, oftewel a whopping 50% van zijn acties waren nutteloos. Dat verklaart dat weer :)

[ Voor 45% gewijzigd door Sissors op 01-05-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:48:
Dat was een teleurstelling. Ik geloof dat het bekend was dat masters zou gaan krimpen, en einde van season lock speelde ik niet heel geweldig. Maar toch volgens SC2 ranks zat ik in bovenste helft (granted zegt niet heel veel), en dan win je je placement potje tegen een masters, wordt je in diamond gezet.

Nou ja, uitdaging om weer in masters te komen :)

Edit: Net TvZ, ging redelijk, aan het einde gewonnen. APM's: 149 van mij, 397 van hem :o . Nu weet ik dat mijn APM relatief laag is (en het niet bijzonder belangrijk is), maar 397 is ook voor mijn tegenstanders erg hoog. En belangrijker nog, tijdens het spelen merkte ik er niks van, zijn baneling gebruik vond ik zelfs niet al te goed.

Dus ik replay fast forwarden naar het einde om te kijken hoe dat kon, kan ik leuk EPM bekijken. Mijn EPM: 146, oftewel 1.5% nutteloze acties. Zijn EPM, 199, oftewel a whopping 50% van zijn acties waren nutteloos. Dat verklaart dat weer :)
Daarbij komt ook kijken dat Z meer APM heavy is. Over het algemeen hebben Z spelers meer APM dan de andere rassen. Maar of de spelers 'effectief' gebruik maken van hun APM is natuurlijk ook maar de vraag.. zo blijkt ook uit de EPM zoals je hierboven zegt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Net de ziekste games ooit gezien op WCS Korea (GSL Ro16 Group B ). Ik zal het niet verklappen, maar wow.
De groep bestond uit Innovation, Flash, Life en Parting :D.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerry op 02-05-2013 14:58 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
Die game van Parting vs FLash met BC's en Tempests!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Laatst online: 01-02-2023
Verxx schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:42:
Die game van Parting vs FLash met BC's en Tempests!!
Parting sowieso! Wat een held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haantje_de_v
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 22:29
Besloten om dit seizoen eens te switchen naar Protoss en ben zojuist in gold geplaatst. Het leek me handig om gewoon drie standaard builds te oefenen. Iemand feedback of dit een beetje "viable" builds zijn?

PvZ Forge Fast Expand

9 Pylon at the low ground (after building, send the Probe to scout, then leave at natural to watch for an expo)
11 Chronoboost
13 Chronoboost
14 Forge (wall)
16 Nexus (halt probe production here)
16 Cannon
16 Gateway (wall; finish the wall with a probe on hold position)
17 Pylon
19 Assimilator, Assimilator
20 Cybernetics Core, Zealot (Zealot first if you’re really scared)
28 Mothership Core, Stalker, Warp Gate (when Core completes)

PvT 1 gate expend
9 Pylon (you won’t have enough minerals for your 10th probe immediately, but that’s okay)
11 Chronoboost probes
13 Chronoboost probes
13 Gateway (scout around here)
15 Assimilator (3 in gas)
16 Pylon
17 Cybernetics Core
18 Zealot (rallied to enemy)
22 Stalker (Chronoboost)
Mothership Core
4:20 Nexus
Warpgate
Second Assimilator

PvP stargate opening
9 Pylon (you won’t have enough minerals for your 10th probe immediately, but that’s okay)
11 Chronoboost probes
13 Chronoboost probes
16 Pylon
17 Cybernetics Core
18 Assimilator (3 in gas)
20 Gateway, Stalker, Warpgate
25 Mothership Core
26 Stalker Stalker (you can cut these for an earlier Stargate, too)
30 Stargate

Merci bien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ja dat zijn volgens mij op dat niveau prima openers, nog steeds behoorlijk hetzelfde standaard spelletje.

Je kunt wellicht in PvP nog sneller naar de Stargate, maar ik heb geen idee of je daar op de ladder mee weg komt. Ik skip de core en bouw bij 24 liever een extra stalker alvast, op plaats 26 komt dan warpgate en op 27~28 stargate. (40 sec eerder?)

Die PvZ is vrij standaard, houd er wel rekening mee dat je op het moment dat je nexus af is (voor je canon klaar is) wel al 6-10 lings in je basis kan hebben en dat je behoorlijk kans hebt dat je rond 20 food de eerste roaches kan verwachten die je canon en zealot al aan kunnen. Een geoefende Zerg speler houd waarschijnlijk builds aan die net een fractie sneller zijn en forceren je zo te micro-en terwijl je op het kritieke punt van je macro zit. Ik persoonlijk kom meestal als je net je productie af hebt met een 32 food legertje met net afgeronde upgrades lekker slopen, als je op dat moment je cycles hebt laten slippen en je probes gechronoed hebt zal je dat waarschijnlijk niet kunnen tegenhouden zonder schade op te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haantje_de_v schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 21:21:
Besloten om dit seizoen eens te switchen naar Protoss en ben zojuist in gold geplaatst. Het leek me handig om gewoon drie standaard builds te oefenen. Iemand feedback of dit een beetje "viable" builds zijn?

PvZ Forge Fast Expand

9 Pylon at the low ground (after building, send the Probe to scout, then leave at natural to watch for an expo)
11 Chronoboost
13 Chronoboost
14 Forge (wall)
16 Nexus (halt probe production here)
16 Cannon
16 Gateway (wall; finish the wall with a probe on hold position)
17 Pylon
19 Assimilator, Assimilator
20 Cybernetics Core, Zealot (Zealot first if you’re really scared)
28 Mothership Core, Stalker, Warp Gate (when Core completes)

PvT 1 gate expend
11 Chronoboost probes
13 Chronoboost probes
16 Pylon
17 Cybernetics Core
18 Zealot (rallied to enemy)
22 Stalker (Chronoboost)
Mothership Core
4:20 Nexus
Warpgate
Second Assimilator

PvP stargate opening
11 Chronoboost probes
13 Chronoboost probes
16 Pylon
17 Cybernetics Core
18 Assimilator (3 in gas)
20 Gateway, Stalker, Warpgate
25 Mothership Core
26 Stalker Stalker (you can cut these for an earlier Stargate, too)
30 Stargate

Merci bien! :)
Ok ik ben een enorme noob in het SC2 jargon... maar wat betekenen die nummers nu eigenlijk voor de buildorders? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 16:01
Het aantal Probe's / Drones/ Scv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is_ Y_ Serious? schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:22:
Aaaaah spanx! dat had ik even nodig :) (dacht al... waarom geen drones trainen? duurt dan toch laaaang? ;) )

Welgemeende excuses voor mijn noobism, please continue 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 14:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:28:
[...]

Aaaaah spanx! dat had ik even nodig :) (dacht al... waarom geen drones trainen? duurt dan toch laaaang? ;) )

Welgemeende excuses voor mijn noobism, please continue 8)
In die build orders wordt les 1 van macro altijd overgeslagen. ;)
Les 1 is dat je Nexus / Command Center altijd een worker aan het bouwen moet zijn.

Pas later leer je dat er nuances zijn en dat het ook niet handig is om 120 probes te hebben [insert nog een aantal uitzonderingen, allins en wat iets meer zij], maar voorlopig is dat een prima regel om na te streven.

Er is zelfs een custom game die je dat leert. Kijken wanneer je het vergeet. Je mag uiteraard niet 5 workers queuen, dat is zonde van die 250 minerals.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:15

Rannasha

Does not compute.

Is_ Y_ Serious? schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:22:
Kleine correctie: Het is de supply-count (nummer rechtsboven naast minerals en gas), dat is het aantal workers + workers die nog in productie zijn + leger-units + leger-units in productie.

De eerste paar minuten zal het vrijwel altijd gelijk zijn aan workers + workers in productie, omdat je nog geen leger hebt, maar de buildorders die hierboven gepost zijn gaan voorbij het moment dat de eerste leger-units gemaakt worden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dus.

Kan iemand me vertellen wat de standaard opening zvp is voor de zerg? Tegen FFE is snelle 3e hatchery ... maar tegen gateway expand .. i have no clue
Rannasha schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:40:
[...]

Kleine correctie: Het is de supply-count (nummer rechtsboven naast minerals en gas), dat is het aantal workers + workers die nog in productie zijn + leger-units + leger-units in productie.

De eerste paar minuten zal het vrijwel altijd gelijk zijn aan workers + workers in productie, omdat je nog geen leger hebt, maar de buildorders die hierboven gepost zijn gaan voorbij het moment dat de eerste leger-units gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik ga ZvP altijd 15pool - 15 of 16 hatch. 16 hatch lijd inderdaad tot eerdere 3e.

Afhankelijk van de map word het lings agressie maar 80% van de tijd ga ik roaches. Zie m'n comment hierboven op de builds.

Als iemand voor eco-turtle gaat, blijf ik dat vaak graag met agressie binnen houden, maar pas na 2 aanvallen gelijk ruilen verkies ik massa expand. Als ik op 3 base +3/+3 met 120-160-200 food nog niet binnen kom schakel ik vaak OL drops in en zet ik 7 of meer SH voor de deur met de rest van het leger erop, OL's binnen blijven vliegen om te kijken wat er gebeurt en lings over de map voor expo visie (of overlords liever, maar die heb ik vaak niet over dan. En veel detecie, je wilt niet dat er een obs tussendoor komt.

Early Zealots? Roaches + queens.
Air? Hydra Roach + upgrades -> Ultras
Collusi? Roach hyrda ling -> Vipers
Immortals? - die verlies ik veelal, vaak ga ik van roach naar hydra ling muta, maar dit past m'n gebruikelijke speelstijl niet zo. Ik denk dat ik vooral infestors erbij moet betrekken.

==
Disregard post above, ik kan er niets van ;)
Season 2 HotS, prima even wat spelen dacht ik dus.

1e match, platinum speler, nog unranked, jammerlijke loss. -> Bronze.
Game 2: Gold speler P, foutje met m'n midgame army, loss. Promoted naar Zilver.
Game 3: Gold speler, zelfde P, dood door early aggro.
Game 4: Diamond (nu nog unranked) Terran, win omdat ik z'n MMM zag aankomen en z'n mines niet aankwamen. Geplaatst in Bronze! 8)7
Game 5: Zelfde P weer, foutje; Evo ipv Pool gebouwd op 15... Ondanks dat tegen 9 minuten nog 100 food weten aan te tikken maar slechts 40 workers (en 8 onderweg), sloop z'n hele vroege legertje en 8 forward pylons, moment dat ik z'n natural aantik ontdek ik alleen met m'n overseer 5 DT in m'n basis en een warpprism. (wtf, hoe kan je nou zoveel leger bouwen én 5 DT's hebben op 10:20) uiteindelijk de moeite voor de base race niet genomen. Zit ik ondanks die loss volgens het menu gewoon in Zilver. (terwijl ik eerder naar Bronze was gezet)

Snap er geen donder van wat SC2 met m'n MMR doet, door Bioshock en werk ben ik inderdaad lang weer niet in SC2 bezig geweest, maar waarom zit ik toch in Zilver / Bronze als ik 50:50 tegen Gold en Platinum speel (en vrijwel nooit tegen iets anders meer) ;(

[ Voor 37% gewijzigd door djunicron op 04-05-2013 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Laatst online: 01-02-2023
Finally! Promotie naar Platinum! Het zat er al een tijdje aan te komen.

Ik ben benieuwd naar jullie visie op deze build:
ZvZ, ZvT, ZvP(FFE) werkt hij het beste (ik zou zeggen game-ending in 60% vande gevallen)

9: Overlord
15: Hatch
16: Gas
17: Pool
18: Overlord
@100% Hatch: 2x Queen
@100gas: Speed
@50gas: Bane nest
28: Overlord
Lings, overlord, lings untill 52.
Hide of rally voor natural
morph 9 a 10 (hangt af van je timing) banes.

Push op 6:30 / 6:50.

Mocht je door de wall heengaan en damage doen: lings blijven maken, anders dronen en terugtrekken met je lings.

ZvZ Is het wel zaak om heel erg goed op te letten of er roaches komen. In dat geval, roach warren neer, push, en roaches sturen.

Tis kind of een all in als je het niet goed doet, maar toch ben ik al in ellenlange games terecht gekomen met deze strat.

Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Baneling bust tegen Terran lijkt me nou niet echt een goed idee. Ik hou ze meestal vrij eenvoudig af moet ik zeggen. Als hij een beetje gescout heeft en 1 scan neergooit in je main dan weet hij al dat je eraan komt en wordt het een instant loss omdat je veel minerals/gas in je attack hebt gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan wel goed werken tegen terran, maar als hij het ruim op tijd scout zou ik toch wat anders doen. Als hij het nou scout als je al banelings aan het inmorphen bent zal hij denk ik geen tijd hebben erop te reageren.

Echter als hij redelijk op tijd je baneling nest scout zou ik wel serieus een plan B overwegen, want als de terran de dreiging serieus neemt doe jij geen schade behalve wat buildings vernietigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Heb het eens een paar keer geprobeerd, tussen 6:10 en 6:40 pushen met inderdaad zo'n beetje die aantallen, werkt als de T vroege expo stijlen gaat (b.v. naar MMM of bashee, etc etc.), maar als de Terran 2 vroege Rax gaat achter een wall zonder Expo (rond 7:00 pas) dan heeft hij simpelweg teveel om je bust te laten werken. Wat ook weer betekend dat je redelijk weinig eco hebt, dit kost mij (even in VS AI getest) zo'n 24 drones! Deze strat kost je dus zo'n beetje een 3e basis. Dat is niet m'n grootste issue met deze strat, je negeert ook je upgrades hiermee tot veelste laat.

De Very Hard AI kwam vervolgens op 11min aan met 1/2 upgrades op z'n MMM en 1/1 voor z'n hellions / tanks, wat zo'n beetje wel klopt, terwijl je zonder achter te gaan lopen in eco / leger zelf dan nog maar halverwege je 2e upgrade kan zitten.

Scouten voor een expo in ZvT is een must, scouten voor Roach vs ZvZ is een must en bij een Forge Fast expo zou ik dit ook niet doen, in ieder geval zou ik dan de banes laten zitten, terwijl je daar toch eigenlijk gewoon teveel in investeerd zo vroeg. Liever speed en +1 carapace tegen Toss, dan worden je lings niet meer ge-2-shot door zealots (5a6 hits ipv 4 = 22% meer dmg gemiddeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ben nogal een beginner met SC2 maar hoeveel barracks, factories starports bouwen jullie eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 14:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

TrailBlazer schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:46:
ben nogal een beginner met SC2 maar hoeveel barracks, factories starports bouwen jullie eigenlijk.
Daar is geen standaard voor. Hangt af van je game. In principe is het zo dat je een construction-facility bij kunt bouwen als je:
- er geld voor hebt, terwijl:
- al je andere gebouwen units aan het bouwen zijn
Let op: geen queues gebruiken bij deze regel. Als je geld hebt om 5 units te queuen, kun je beter 2 units queuen en een barrack bij bouwen. :)

Zo simpel is het eigenlijk. Zerg is hierin uiteraard de uitzondering.

Dit zou je moeten kunnen blijven draaien op 1 base:
Protoss: 3 Gateways + 1 Robo
Protoss: 4 Gateways
Terran: 3 Barracks (2 techlab, 1 reactor)

'k Weet niet precies hoe dat is voor factories.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Inderdaad, situatie dus game specifiek...

Aanvankelijk zal je moeten kiezen op 1 basis tussen méér units of sterkere units (oftewel techlabs - dus upgrades) of hoe snel je ze nodig hebt: meteen -> geen addons bouwen, of later sneller: reactor.

Daarnaast is het raadzaam om op 3 base niet meteen in nieuwe units maar juist gebouwen te investeren: als je dan je leger verliest, kan sneller herbouwen! Dus als je je 3 barracks per basis hebt staan en over de 150/200 food gaat, bouw er dan rustig nog 1 per basis bij waar je niet echt uit kunt produceren continue, maar waar je wel units mee kunt bouwen nadat je op 200/200 gekomen bent en dus flink opgepot hebt tijdens een aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 15:10
PromWarMachine schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:54:
[...]

Let op: geen queues gebruiken bij deze regel. Als je geld hebt om 5 units te queuen, kun je beter 2 units queuen en een barrack bij bouwen. :)
Zowel mee eens als mee oneens, zolang je zelf goed genoeg bent constant terwijl je met andere dingen bezig bent (bv aanvallen/harassen) zou ik dit doen, als je echter zoals mij nog niet genoeg skills hebt om meer dan 2 dingen tegelijk te doen is het beter om wel 5/zoveel mogelijk units te queuen (verdeeld over al je productiefaciliteiten natuurlijk) en na je aanval wel nog units te hebben, als dat je het vergeet en je na je aanval nog maar 5 marines over hebt ;)

Uit eindelijk moet je natuurlijk wel proberen zo min mogelijk units te queuen, maar het is nog altijd beter dan niets produceren.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07-2022
iemand zin om met mij 1v1 te spelen? Ben zelf gold/plat en zoek training partners. Pm me of laat het hier weten :)

http://www.twitch.tv/evefleet | http://derpfestor.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
je pm gestuurd altijd opzoek naar training partners :)
Zelf ook gold/plat Terran dus als er meer mensen willen oefenen tegen me stuur me maar pm liefst plat/diamond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bhwhaha, wat een gigantische lading BS is dat! Bedankt voor het delen, dat is echt het vuilste spel dat ik ooit heb gezien.

spoiler:
Gas block glitch (!?!), reapers met bunker én planetary in één game?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe patch haalt die mogelijkheid weg, maar tbh het is iets wat ook maar echt 1x werkt tegen iemand. sowieso zijn enkel toss er gevoelig voor, maar ook voor toss moet het autowin zijn als zoiets gebeurd: je ziet twee SCVs komen, pak snel minstens 1 gas. Kunnen de twee SCVs weer naar huis zonder iets bereikt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Ik vind het wel geweldig om te zien hoe de game evolueert. In seizoen 1 2010 ging iedereen 1 base, zelfs zerg. Nu gaat iedereen 2 base en zerg zelfs early 3 base. En nu wordt je gepunished als je net teveel eco doet en wordt je gepunished als je net te weinig eco doet. Scouting en timings zijn zo veel belangrijker geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Haha prachtige bug! :D

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
idra weg bij EG!
nu live: http://www.teamliquid.net/video/streams/itmeJP

lees: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=411840

edit: awww incontrol huilt on-air

edit2: en incontrol begint 'm nu zowat te pijpen, wat genant dit

[ Voor 59% gewijzigd door apNia op 10-05-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:31
Net de drama gemist zeker? Idra weer stout geweest dan?

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jep, dit was de reden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FgezXgU.jpg

toen ik het vanmorgen zag op reddit was ik tbh niet zo in shock, typisch idra... people love to hate the guy... 't is niet alsof ik me ineens BELEDIGD moet voelen, maar EG vond 't niet netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:41:
jep, dit was de reden:

[afbeelding]

toen ik het vanmorgen zag op reddit was ik tbh niet zo in shock, typisch idra... people love to hate the guy... 't is niet alsof ik me ineens BELEDIGD moet voelen, maar EG vond 't niet netjes...
Dat volgde natuurlijk op het feit dat ie 2 keer ragequit tegen Polt, terwijl ie nog alle kans had om te winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
apNia schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:41:
jep, dit was de reden:

[afbeelding]

Haha! Eerlijk gezegd heeft hij in zijn geval gelijk. Jammer dat EG dan anders ziet voor hem.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:43:
[...]

Dat volgde natuurlijk op het feit dat ie 2 keer ragequit tegen Polt, terwijl ie nog alle kans had om te winnen
Is er van die 2 games ergens een replay te zien?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:43:
[...]

dat geven ze alleen niet als reden, maar zou me niet verbazen als dat er mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:50:
[...]

Is er van die 2 games ergens een replay te zien?
even zoeken, volgens mij wel

edit: hebbes
Game 1: YouTube: Idra vs Polt - Game 1 - WCS AM Premier Group C
Game 2: YouTube: Idra vs Polt - Game 2 - WCS AM Premier Group C

Eigenlijk hoort dit natuurlijk in Pro-gaming & Toernooien, maar we zijn nu toch al hier bezig :9

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow idra o__o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Haha die quit, :S :')

Denk dat dat eerder de reden is dan zijn forum posts, by far. Wie wil er nou geld uitgeven aan iemand die makkelijk games kan winnen maar liever quit? :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt mij ook dat het eerder met die games te maken heeft dan een forum postje, want hij heeft gewoon gelijk daar. Oké niet het aardigste gebracht, maar het klopt wel. Dat is zelfde als waarom Destiny's stream altijd populair was, niet omdat hij nou zo'n extreem goede player was, maar vanwege zijn twijfelachtige analogieën.

En hier trouwens originele Idra post: http://www.teamliquid.net...d=411483&currentpage=4#67

Degene op wie hij reageerde was ook een idioot, dus die verdiende het.

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 10-05-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Man, ik ben zo slecht in vorm de laatste week :( Ik heb echt een win/loss ratio van 30% ofzo. Lijkt alsof niets meer werkt wat ik doe en alles tegen zit. Ik was vorig seizoen platinum, dit seizoen gold en inmiddels heb ik die league maar geleaved, placement opnieuw gedaan en nu ben ik zelfs silver geworden...blegh. Denk dat ik maar even weer de fundamentals op een rijtje moet zetten en goed moet analyseren waarin ik zo hard heb gefaald de afgelopen 50 games. Dan is SC2 ineens weer een stuk minder leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Rickjehh, ik voel je pijn, ik heb hetzelfde. Maar niet zo gek, want een bezoekje aan Liquidpedia verklaarde al een hoop.

Zo werd ik herhaaldelijk in ZvZ door de mij tot gisteren onbekende standaard 9-pool ingemaakt. Zo hoorde ik na een match van iemand die wel even wilde napraten. En dat terwijl ik een maand terug nog 80% ZvZ won met eco- ling/bane of roach upgrade pushes.

Mensen hebben het spelletje inmiddels veel meer uitgepuzzled en bijblijven kwa populaire builds is nu belangrijker dan ooit. Ik speel het vrij Casual, ik ladder niet dagelijks een aantal uur zeg maar. Dat betekend dus ook dat ik nooit de populaire 12 builds bij kan houden en hun scouts in dit stadium van de game.

Daarnaast zijn de frequente spelers ook wel een beetje klaar met de langere games, dat zag je Season 3 - 5 in WoL ook een beetje gebeuren, dus velen willen builds / ontwikkelen builds waarmee je binnen 5 min kunt winnen. En ja, zelfs een Bronze / Silver speler kan een non-all-in Cheese dusdanig goed onder de knie krijgen dat je eco builds er compleet tegen zullen falen als je niet bekend ben met de Cheese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StudieLife
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-07-2022
Zonet even op EU gespeeld en denk dat het best goed ging maar verlies nog van plats :( tips? http://www.twitch.tv/evefleet/b/402070470

http://www.twitch.tv/evefleet | http://derpfestor.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Wat een zuigmissie is suppreme, ik wil geen diablo 3 oid spelen maar gewoon een RTS. Dacht eindelijk verlost te zijn van die 3 bazen moet ik er nog een, waar ik al 4 keer faal nu :( hard. Iemand een tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:20
Op brutal? Want op die moeilijkheidsgraad kunnen je units een tijdje niet geraakt worden als je ze in beide uiteinden plaatst. Sowieso Kerrigan veel leaping strike laten gebruiken op die dino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
sobbereng schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:11:
Op brutal? Want op die moeilijkheidsgraad kunnen je units een tijdje niet geraakt worden als je ze in beide uiteinden plaatst. Sowieso Kerrigan veel leaping strike laten gebruiken op die dino.
hard, net gehaald. Vond het maar een waardeloze missie, leuk voor 2 minuten in het begin maar totaal geen RTS. Gelukkig voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Meer een micro training dan D3, maar goed, ik snap je punt, het heeft eigenlijk weinig met SC2 te maken. Net als de reguliere missies eigenlijk, waarom hebben ze de macro niet gelaten wat het is...
Die kleine aanpassingen aan units en die extra mutaties OK, prima, maar ze hadden best Corruptors erin kunnen laten en daarvan kunnen evolueren en rechtstreeks naar Vipers vanaf Hive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
Hm, grappig. Deed mijn placement matches voor 3v3, kom ik na een 1-4 (zowat elke keer geteamed met bronze) in Silver terecht. Zat vroeger in Diamond dus ik dacht ok dan...

Op 5matches tijd wordt ik gepromoveerd naar Platinum :o Eens zien hoe lang het duurt voor weer in Diamond terecht te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het mooiste zijn altijd de rage-quits : noob, you suck, omg you are so bad etc. etc [insert unit] is OP! :D schitterend!

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 11-05-2013 23:49 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt er wel aan welke units. Bijvoorbeeld: Hellbats. Die gaan er echt aan in de volgende balancepatch. Ze zijn, zeker tegen Z gewoon iets te sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:26:
ligt er wel aan welke units. Bijvoorbeeld: Hellbats. Die gaan er echt aan in de volgende balancepatch. Ze zijn, zeker tegen Z gewoon iets te sterk.
Ik vind dat wel meevallen, als ik een medivac vol met stimmed marines in je mineral line drop smelten je drones ook super snel. Helemaal als Zerg zou je voldoende vision moeten hebben om die medivac aan te zien komen en dan heb je tijd zat om ervoor te zorgen dat je voldoende defence hebt. Uiteraard doen ze veel damage als je het niet op tijd ziet aankomen maar met hellions kan ik ook flink wat damage doen als je geen spines up hebt of voldoende queens.

[ Voor 13% gewijzigd door rickjehh op 13-05-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
ik heb zo'n moeite met protos te verslaan als terran zerg en mede terrans no problem maar protos is mn win echt 10% ofzo iemand tips hoe als terran iig protos te verslaan? heb ook mech/bio gemixed maar daar walsen ze zo overheen ben gold/plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
MrHarry schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:47:
ik heb zo'n moeite met protos te verslaan als terran zerg en mede terrans no problem maar protos is mn win echt 10% ofzo iemand tips hoe als terran iig protos te verslaan? heb ook mech/bio gemixed maar daar walsen ze zo overheen ben gold/plat.
Wat ik heb gemerkt in gold/plat is dat je vrij agressief moet openen tegen toss. Ik ga meestal voor een reaper scout en soms kan ik daar wat probes mee snipen. Vervolgens vervolg ik met hellion pressure of ga ik voor een 9:00-10:00 2 base timing attack met +1 en stim/combat shields, voordat de toss z'n colossi of templar tech up heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
had idd gelezen over de 10 minuten push. ga je dan met je helions de confrontatie aan met stalkers? of meer om zijn probes te killen?
en de unit combi die je hebt is puur marine of 80%marine en 20% marauder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
MrHarry schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:53:
had idd gelezen over de 10 minuten push. ga je dan met je helions de confrontatie aan met stalkers? of meer om zijn probes te killen?
en de unit combi die je hebt is puur marine of 80%marine en 20% marauder?
Ik ga zeker niet de confrontatie aan met stalkers als ik hellions heb, ik probeer binnen te komen en te scouten en eventueel damage te doen door wat probes te snipen. Ik gebruik ze vooral om druk te houden, zodat de protoss defensief moet spelen en minder snel kan techen. Unit composition is marine marauder medivac. Ik produceer meestal in het begin van 3 rax (1 reactor 2 techlab) dus het zullen uiteindelijk iets meer marines dan marauders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn in een army ook te sterk. Tegen zowel hydra's, lings als roaches. Alleen ultra's en muta's kunnen ze stoppen. Maar helaas hebben muta's dan weer niet veel in te brengen tegen thors
rickjehh schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:00:
[...]

Ik vind dat wel meevallen, als ik een medivac vol met stimmed marines in je mineral line drop smelten je drones ook super snel. Helemaal als Zerg zou je voldoende vision moeten hebben om die medivac aan te zien komen en dan heb je tijd zat om ervoor te zorgen dat je voldoende defence hebt. Uiteraard doen ze veel damage als je het niet op tijd ziet aankomen maar met hellions kan ik ook flink wat damage doen als je geen spines up hebt of voldoende queens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:06:
Ze zijn in een army ook te sterk. Tegen zowel hydra's, lings als roaches. Alleen ultra's en muta's kunnen ze stoppen. Maar helaas hebben muta's dan weer niet veel in te brengen tegen thors

[...]
Tegen hellbats moet je gewoon banelings gebruiken ;)
En ja ze zijn sterk, maar ik vind widowmines erger om tegen te spelen. Ik heb liever dat een terran Bio/hellbat gaat dan bio/mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, ik speel zelf Zerg normaal, maar ik was die early drops gewoon zat dus ik ging het zelf eens proberen.

1x unranked Terran zo snel mogelijk 2 volle medivacs met stim marines bouwen. Bleek ik de builderorder al redelijk goed te krijgen.

3x daarna uitgevoerd op de ladder, drie maal gewonnen, echt belachelijk.

En ik had niet eens het idee dat dit nu zo 1 base all-in was, want ik kon rustig m'n command center + orbital bouwen en plaatsen ondertussen. Je hebt alleen een beetje een probleem als er een 4 gate of een 14 tal roaches op het moment dat je nét weg vliegt aankomt. Dan krijg je wellicht een base race, maar goed, alles wegfloaten naar een andere basis zou nog uitkomst kunnen bieden op sommige maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
djunicron schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:08:
Mja, ik speel zelf Zerg normaal, maar ik was die early drops gewoon zat dus ik ging het zelf eens proberen.

1x unranked Terran zo snel mogelijk 2 volle medivacs met stim marines bouwen. Bleek ik de builderorder al redelijk goed te krijgen.

En ik had niet eens het idee dat dit nu zo 1 base all-in was, want ik kon rustig m'n command center + orbital bouwen en plaatsen ondertussen. Je hebt alleen een beetje een probleem als er een 4 gate of een 14 tal roaches op het moment dat je nét weg vliegt aankomt. Dan krijg je wellicht een base race, maar goed, alles wegfloaten naar een andere basis zou nog uitkomst kunnen bieden op sommige maps.
Klopt wat je zegt. Sowieso ga ik tegen Terran altijd z.s.m. voor twee volle medivacs met stimmed marines omdat ik geen zin heb in een siege tank war en games van +40 minuten. Meestal betekent dat een direct win inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
djunicron schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:08:

overlord spread... and tijdig zien aankomen... voordat er ook maar 1 marine is gedropt moet je lings als hyenas beneden staan te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wopie
  • Laatst online: 07-06 20:08
Hoi allen,

Ik vraag me af, spelen jullie wel eens samen aangezien je vanuit dit topic toch de nodige hollanders bij elkaar hebt met dezelfde interesse?
Ik vraag het aangezien ik graag eens wat meer samen met een soort van teammate wil spelen (mogelijk icm Skype). Ik kijk wel eens op de practice-partner thread van Teamliquid.net, echter is het niveau nogal uiteenlopend en zie ik er weinig Hollanders bij zitten (wat natuurlijk logisch is).

Ik ben zelf niet super-geweldig qua ranking oid maar vind het een erg leuk spelletje :-) in WOL is mijn hoogste notering platinum in 3v3 (meest gespeeld), 1v1 slechts gold (het gaat mij om de fun en voldoening als mijn ideeen/strats in elkaar lijken te vloeien).

Ben benieuwd naar evt. reacties.

Gr.

Wout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Ik wil wel sc2en maar kan alleen 's avonds...
Stuur ff pb met je sc2 naam en id :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Net een ontzettend goede game gezien van TLO (Z) vs Strelok (T) op http://www.twitch.tv/wcs_europe.
Fast mutalisks, Swarm Host drop in de main naar Brood Lords :D.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Ik heb net de campaign uitgespeeld en een paar potjes 2v2 versus AI gedaan waar ik een paar keer gewonnen heb. Ik verdien echter geen experience. Ik kan ook nergens vinden hoe dit precies werkt. Doe ik iets verkeerd? Ik wordt steeds gewisseld tussen hard en harder AI 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 21:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Jerry schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:59:
Net een ontzettend goede game gezien van TLO (Z) vs Strelok (T) op http://www.twitch.tv/wcs_europe.
Fast mutalisks, Swarm Host drop in de main naar Brood Lords :D.
Die wilde ik ook al posten :D. En hij deed de build twee keer en werkte super. Who needs upgrades was ook het commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
waren erg vette games MMA werdt ook even afgemaakt paar keer had dat niet verwacht!
wanneer gaan ze hellibats btw aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrHarry schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:23:
waren erg vette games MMA werdt ook even afgemaakt paar keer had dat niet verwacht!
wanneer gaan ze hellibats btw aanpassen?
Nooit hopelijk? Bij de laatste balance patch heeft Blizzard redelijk duidelijk gemaakt dat ze geen probleem zien met hellbats. En als je die wilt nerfen zal je toch ook Terran moeten boosten ter compensatie.

Zelf heb ik eigenlijk alleen problemen met hellbats bij zoals Strelok ze gebruikte: Tanken bij frontale aanval. En ja daar heb ik redelijk wat problemen mee met bio-mech, maar dan hoeft het voor mij niet meteen generfed te worden, eerst maar nog wat andere dingen proberen. Sowieso dan belangrijk om agressief te spelen, al is dat lastig als tegenstander zwaar turtles op 3-bases.

Hellbat drops zijn prima te counteren als je goed oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Sissors schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:33:
[...]

Nooit hopelijk? Bij de laatste balance patch heeft Blizzard redelijk duidelijk gemaakt dat ze geen probleem zien met hellbats. En als je die wilt nerfen zal je toch ook Terran moeten boosten ter compensatie.

Zelf heb ik eigenlijk alleen problemen met hellbats bij zoals Strelok ze gebruikte: Tanken bij frontale aanval. En ja daar heb ik redelijk wat problemen mee met bio-mech, maar dan hoeft het voor mij niet meteen generfed te worden, eerst maar nog wat andere dingen proberen. Sowieso dan belangrijk om agressief te spelen, al is dat lastig als tegenstander zwaar turtles op 3-bases.

Hellbat drops zijn prima te counteren als je goed oplet.
Precies dit. Zoals ik dat hierboven ook al eens heb aangegeven. Als er een goede unit bijkomt voor ... (vul ras in) wordt er direct door spelers van andere rassen gevraagd om een nerf, alleen omdat ze niet weten hoe ze er iets tegen moeten doen. De game balance is in mijn ogen op dit moment prima. Als je fatsoenlijk scout en actief genoeg bent op de map kan je die drop echt wel aan zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
daarom ik moet zeggen dat ik het prima vindt nu verlies wel echt 90% van mn games tegen protos maar dat komt gewoon omdat ik n noob ben niet dat het aan de units ligt want anders zag je in de finale alleen maar protos en het is zoals altijd een goeie mix van terran/zerg/protos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
NoFearz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:55:
Ik heb net de campaign uitgespeeld en een paar potjes 2v2 versus AI gedaan waar ik een paar keer gewonnen heb. Ik verdien echter geen experience. Ik kan ook nergens vinden hoe dit precies werkt. Doe ik iets verkeerd? Ik wordt steeds gewisseld tussen hard en harder AI 8)7
Om hier nog even terug op te komen. Ik geloof dat er een experience bar was voordat de uitbreiding uitkwam naast mijn portrait. Waar is deze bar eigenlijk gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

We Are Borg schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:03:
[...]

Die wilde ik ook al posten :D. En hij deed de build twee keer en werkte super. Who needs upgrades was ook het commentaar.
Inderdaad, geweldige games :).

Hier zijn de VOD's trouwens voor mensen die deze matches nog niet gezien heeft:
ForGG vs TLO
Strelok vs TLO

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
zag ook dat de nederlandse ESL weer begint! jammer dat ik 20 uur per dag werk en niet mee ga doen maar wel super vet...jammer dat het 10 jaar geleden er niet was speelde toen mee in dit soort dingen met Red Alert (1) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrHarry schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:23:
zag ook dat de nederlandse ESL weer begint
Nederlands ESL? Queue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
rickjehh schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:54:
[...]

Precies dit. Zoals ik dat hierboven ook al eens heb aangegeven. Als er een goede unit bijkomt voor ... (vul ras in) wordt er direct door spelers van andere rassen gevraagd om een nerf, alleen omdat ze niet weten hoe ze er iets tegen moeten doen. De game balance is in mijn ogen op dit moment prima. Als je fatsoenlijk scout en actief genoeg bent op de map kan je die drop echt wel aan zien komen.
Hellbats zijn niet te sterk volgens mij, drops kunnen veel damage doen maar dat is met goede overlordspread en spine/spore bij je mineralline te defenden.

De unit die ik OP vind is de widow mine. Unburrowed lopen lings er gewoon langs omdat ze een hele lage attack priority hebben, lings lopen gelijk naar de marines toe dat zouden ze volgens mij moeten veranderen.
Verder is het vervelend dat ze een delay hebben, als je een paar lings naar voren stuurt en er staan wat marines in de buurt zijn de lings al dood voordat de mines afgegaan zijn. Daardoor is het heel lastig om cost effective te traiden vs mines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Mochten er mensen nog 3vai spelen ligt het aan mij of duurt het wachten wel heel erg lang tussen de matches? Vandaag maar 1 game gevonden waar mijn 2 teamgenoten meteen weggingen. Sta nu alweer bijna een uur in in match searching maar er gebeurd niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Tukker_T schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:54:
Mochten er mensen nog 3vai spelen ligt het aan mij of duurt het wachten wel heel erg lang tussen de matches? Vandaag maar 1 game gevonden waar mijn 2 teamgenoten meteen weggingen. Sta nu alweer bijna een uur in in match searching maar er gebeurd niet veel.
Ikzelf speel meer 2vAI. Soms duurt het een paar minuten (zoals nu |:( ) en andere keren duurt het minder dan een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zit co-op vs AI nog in HOTS dan? In WoL heb ik dat nog wel een paar keer gespeeld, 2vAI is nog wel regelmatig te spelen, maar de 3 variant toch een stuk minder.

Het valt me sowieso op dat er alweer erg veel spelers verdwenen zijn, ook arcade is echt erg rustig, het was het eerste jaar WoL veel gemakkelijker om custom games te spelen, toch jammer, dat voegde voor mij veel toe aan de houdbaarheid van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Hey SC2 vrienden,

Sommige mensen hier zullen me misschien wel kennen van de GoT-groep, ik ben ZwarteKat van de clan uKu.

Nu gaan wij als Nederlandse clan meedoen aan de SC2CL en zijn we nog op zoek naar 1 à 2 spelers voor ons clanwar team. We zijn een grote clan met ongeveer 90 leden, maar we willen ook zorgen voor een serieus gedeelte van onze clan, ons clanwar team dus.

Ben jij een master of diamond league 1on1 speler en heb je zin om (vooral) zondags clanwars te spelen voor uKu? Stuur me dan een PM of meld je in channel 'uKu' of in de GoT-group bij uKu]ZwarteKat.

See you on BNet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

damn gisteren voor het eerst tegen menselijke tegenstanders gespeeld in en 4 vs 4 wat werd ik er hard afgebeukt zeg :p Terran tegenstander kwam tot 2-3 keer binnenzetten met een medivac vol met marines om ff mijn SCV's er af te beuken. Hoe verdedig je je daar tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
Missile turret achter mineral line en verder op tijd de drop spotten zodat je leger er al staat voordat hij dropped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Blue_Fear schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:01:
Missile turret achter mineral line en verder op tijd de drop spotten zodat je leger er al staat voordat hij dropped.
En sensor towers niet te vergeten! Die worden vaak onderschat maar zijn super handig. Ik gebruik ze vooral tegen Terran tegenstanders om een eventuele drop nog eerder aan te zien komen. Wat je ook kunt doen is op verschillende plaatsen op de map een marine plaatsen, bij mogelijke vliegroutes voor een medivac van de tegenstander.
Pagina: 1 ... 22 ... 35 Laatste

Let op:
~~~[html]Maak aub gebruik van spoiler-tags als je zaken uit de campaign bespreekt. Niet iedereen heeft het al uitgespeeld en wil het ook graag beleven ;)

Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>~~~[/html]

Bedelen om keys is niet de bedoeling.