• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Bo0bz schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:33:
Mijn nexus laat de verkeerde plaatsen zien bij Google card en bij andere apps. Er staat elke keer Cisco, Texas, USA terwijl ik toch echt in Nijmegen ben nu. Meer mensen problemen mee? Met de GPS pakt hij wel de goede locaties
Daar had ik ook last van. Als je toevallig VPN gebruikt hebt om hem te activeren (om die $25 credit te krijgen), onthoudt hij die locatie als je 'home' location. Even je Google Now settings induiken om je home-locatie op je thuisadres te zitten. Hij bleef mij ook elke keer het weer van Cupertino geven (en de wisselkoers van US$ naar € :)).
dimocash schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:25:
welke launcher is aan te raden?
op mn galaxy nexus gebruik ik apex launcher.
maar op de nexus7 vind ik hem niet mooi.
zelfs de standaard launcher vind ik dan mooier
De 1.3 beta serie van Apex werkt véél beter op de Nexus 7 dan de versie die op dit moment beschikbaar is in de markt.

[ Voor 22% gewijzigd door FL!PNEUS op 06-09-2012 16:56 ]

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

zAo schreef op donderdag 06 september 2012 @ 10:36:
[...]

Je Nexus 7 zal helaas niet opladen. Ik heb gisteren toevallig met een 5V 1A (iPad) lader geprobeerd, maar er gebeurd niets.
Apple houdt zich niet aan de normale pin lay-out voor USB, hier zijn al vaker problemen mee geweest. Dit heb ik ooit gelezen in een topic over een USB-lader voor in de sigarettenaansteker.

Speed limits are like herpes.

Verwijderd

MistaDevine schreef op donderdag 06 september 2012 @ 00:42:
[...]

Heb iets soortgelijks ooit met mn telefoon gehad na het wijzigen van die instellingen. Wifi netwerk laten vergeten, rebooten, opnieuw verbinden met het wifi netwerk. Dat werkte bij mij.
Bedankt voor de tip!
Hij gaat nu niet meer offline als die standby staat

Edit: toch een factory reset moeten doen, de time outs met de wifi en het scherm uit bleven terug komen. Tot nu toe werkt alles goed.
Ging trouwens supersnel binnen 5 minuten had ik mijn favorieten apps al weer geïnstalleerd :-)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2012 21:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:01:
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met Youtube? Ik heb best wat last van lag bij het afspelen van HD materiaal. Had al wat lopen zoeken maar zie meer mensen met dit probleem. Zijn er hier ook mensen met last van lag?
Vandaag is wat apps verwijderd en de lag/stotteren tijdens youtube is nu verdwenen. Ook browsen gaat in eens een stuk soepeler en lagged niet meer. Denk toch dat de app die ik geinstalleerd had om mijn scherm altijd te laten roteren er voor zorgde dat het niet lekker werkte.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36
Na vier dagen wachten eindelijk mijn nexus 7 op gehaald bij de saturn. Apparaat voelt snel is licht en ligt lekker n de hand. Ik moet helaas wel zeggen dat in vergelijking met mij. Samsung galaxy s3 en mijn ipad 2, het contrast wel erg laag is. Het beeld ziet er dan ook een beetje flets uit. Tot nu toe is het scherm dan ook een flinke tegenvaller. De prijs van €229 viel gelukkig wel erg mee. Denk dat het ding ga inzetten voor in de auto met flistmeister en spotify.

Verwijderd

Is dat de 8 GB of 16 GB-variant?

• Lumics
De 16GB. Stond afgelopen zaterdag ongeveer vijf minuten voor deze prijs in dewebshop.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Lumics schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:29:
Ik moet helaas wel zeggen dat in vergelijking met mij. Samsung galaxy s3 en mijn ipad 2, het contrast wel erg laag is. Het beeld ziet er dan ook een beetje flets uit.
Yup, dat was ook het eerste wat mij opviel.

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
Lumics schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:01:
[...]

Voor de prijs is het een leuk extra tje. In vergelijking met andere tablets in zijn prijsklasse is het een topper. Échter had ik nog in geen enkele Review gelezen dat het contrast van het scherm zeer laag is. Dit is een van de eerste dingen die mij direct opvielen. Mag ik vinden, toch?
O ja hoor natuurlijk mag je dat vinden..... Ik zeg dit ook meer vanwege het vergelijkings materiaal dat je gebruikt, of beter gezegd gewend bent.
Dit is ook de reden dat het jou waarschijnlijk zo opvalt.

Heb zelf een sgs2 dan is het verschil ook al groot.
Als me dan iets dan opvalt is het niet zozeer het contrast maar vooral het gemis van diepe zwart waarden. Natuurlijk in vergelijking met de s2.

Ach ben er erg blij mee, voor deze prijs is er momenteel niks beters denk ik.

EDIT: Reactie op hieronder VVV VVV 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door Gohan040 op 06-09-2012 23:07 ]

• Lumics
Gohan040 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:51:
[...]

Vind het voor het geld nogal meevallen.
Je vergelijkt een tablet van 500 euro en retina scherm + een telefoon met een super amoled hd scherm van ook ongeveer 500 euro met het scherm van de nexus 7..
Tja dan valt het altijd tegen |:(
Voor de prijs is het een leuk extra tje. In vergelijking met andere tablets in zijn prijsklasse is het een topper. Échter had ik nog in geen enkele Review gelezen dat het contrast van het scherm zeer laag is. Dit is een van de eerste dingen die mij direct opvielen. Mag ik vinden, toch?

Bedenk trouwens ook dat het verschil in prijs in andere zaken zit dan enkel het scherm. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 06-09-2012 23:02 ]

• Gohan040
Lumics schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:01:
[...]

Bedenk trouwens ook dat het verschil in prijs in andere zaken zit dan enkel het scherm. ;)
Valt wel mee hoor, ja hij heeft geen camera en 3g maar dat was het dan ook wel. Of mis ik iets?

EDIT: en sd uitbreiding... maar de ipad ook niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gohan040 op 06-09-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumics schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:29:
Ik moet helaas wel zeggen dat in vergelijking met mij. Samsung galaxy s3 en mijn ipad 2, het contrast wel erg laag is. Het beeld ziet er dan ook een beetje flets uit.
Waarom heb je dan niet gewacht op de ipad mini of de galaxy note 2 aangeschaft?
Dat zijn high end 7 inch tablets, die kosten bijna 2 keer zoveel.

Het is natuurlijk ook vrij normaal dat je voor 250 euro niet een tablet hebt die het beste is. De andere tablets zouden on verkoopbaar worden.
Wie gaat er het dubbele uitgeven als je met de nexus 7 betere kwaliteit hebt tegen een veel lagere prijs.

De nexus 7 is met zijn quat core processor en jelly bean het beste wat je op dit moment kunt bezitten als je het over besturing hebt.

En natuurlijk mag jij je mening geven, alleen is het beeldscherm het belangrijkste onderdeel van een tablet.
Je kan beter je oordeel veilen in de winkel voordat je een tablet aanschaft, dan achteraf klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:00:
[...]

Het is natuurlijk ook vrij normaal dat je voor 250 euro niet een tablet hebt die het beste is. De andere tablets zouden on verkoopbaar worden.
Wie gaat er het dubbele uitgeven als je met de nexus 7 betere kwaliteit hebt tegen een veel lagere prijs.

De nexus 7 is met zijn quad core processor en jelly bean het beste wat je op dit moment kunt bezitten als je het over besturing hebt.

En natuurlijk mag jij je mening geven, alleen is het beeldscherm het belangrijkste onderdeel van een tablet.
Je kan beter je oordeel veilen in de winkel voordat je een tablet aanschaft, dan achteraf klagen.
Jij hebt inside info over de iPad mini? 500 euro gaat deze zeker niet kosten, want het instapmodel iPad 3 kost 480 euro.

Het kost mij veel moeite, want het geld brand in mijn broekzak, maar ik hoop dat er een mooie tablet wordt aangekondigd op 12 september. En anders ren ik de volgende dag naar de winkel om zo'n mooie Nexus 7 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:00:
[...]

De nexus 7 is met zijn quat core processor en jelly bean het beste wat je op dit moment kunt bezitten als je het over besturing hebt.

Lees je tekst nog even goed na, het is vrijwel onbegrijpelijk. Ten slotte klaag ik niet, ik geef enkel een tegenvallend punt aan, nadat ik diverse positieve argumenten heb aangegeven. In dit topic hoeven toch niet alleen maar engelen te zingen?
Gohan040 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 23:09:
[...]

Valt wel mee hoor, ja hij heeft geen camera en 3g maar dat was het dan ook wel. Of mis ik iets?

EDIT: en sd uitbreiding... maar de ipad ook niet ;)
Verkoopprijs bestaat doorgaans uit meer dan de kostprijs. Vergeet vooral de marketingkosten en winst niet. Op de nexus wordt vrijwel geen winst gemaakt, ook heb ik het idee dat het ding zichzelf verkoopt en de marketing kosten binnen de perken worden gehouden.

[ Voor 19% gewijzigd door Lumics op 07-09-2012 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budha schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 00:05:
[...]

Jij hebt inside info over de iPad mini? 500 euro gaat deze zeker niet kosten, want het instapmodel iPad 3 kost 480 euro.

Het kost mij veel moeite, want het geld brand in mijn broekzak, maar ik hoop dat er een mooie tablet wordt aangekondigd op 12 september. En anders ren ik de volgende dag naar de winkel om zo'n mooie Nexus 7 te halen.
Wat denk jezelf dat Appel die 7 inch mini tablet een stuk goedkoper gaat maken dan de Iphone of Ipad?
Dat zou marketing technisch dom zijn, aangezien het kopers van hun paradepaardjes zal wegkapen en dat gaat ten kosten van de winst. De Ipad mini zal minimaal € 350,-- gaan kosten schat ik. Bovendien tegen de tijd dat die in de winkels ligt in Nederland is het kerstmis dan komen alle fabrikanten met nieuwe versies en is de Nexus 7 waarschijnlijk niet meer de beste prijs - kwaliteit.
Lumics schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 07:46:
[...]

Lees je tekst nog even goed na, het is vrijwel onbegrijpelijk. Ten slotte klaag ik niet, ik geef enkel een tegenvallend punt aan, nadat ik diverse positieve argumenten heb aangegeven. In dit topic hoeven toch niet alleen maar engelen te zingen?
Ik heb even terug gelezen, het is gewoon raar dat je zegt dat jij persoonlijk het contrast laag vind. De meeste mensen die de conclusie trekken dat iets wat ze net hebben aangeschaft niet naar hun zin is gaan terug naar de winkel en ruilen het om tegen een ander object wat wel hun smaak is.
Als je nieuwe kleren gaat kopen en de uitstraling bevalt je niet ga je toch ook terug? Kleding die mij niet bevalt waarvan de uitstraling niet bevalt trek ik niet aan aangezien ik genoeg andere kleding heb waar ik wel over tevreden ben.
Zo gaat dat ook werken met je Samsung galaxy s3

Contrast wordt alleen maar slechter als je de tablet gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik verwachtte dat ik m'n Nexus zonder problemen zou kunnen tetheren aan m'n Nokia door gebruik te maken van Joikuspot, helaas ziet de Nexus het gecreërde wifi netwerk niet. Dit schijnt te zijn omdat Android ad-hoc wifi netwerken negeert (en dat is het enige type netwerk dat op een Nokia telefoon kan worden gemaakt).

Voor degenen die ook tegen dit probleem aanlopen, het is op te lossen door de app BlueVPN te downloaden. Vervolgens pair je je Nexus via Bluetooth met je telefoon, start je BlueVPN op en deel je vervolgens je internetconnectie via bluetooth. Het schijnt niet voor alle apps te werken (en de snelheid is natuurlijk lager dan via wifi), maar voor een beetje browsen is het een oplossing die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:58
Plato112 schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:59:
[...]
Apple houdt zich niet aan de normale pin lay-out voor USB, hier zijn al vaker problemen mee geweest. Dit heb ik ooit gelezen in een topic over een USB-lader voor in de sigarettenaansteker.
Het lijkt me stug....USB is gestandaardiseerd en USB heeft tenslotte maar 4 signaal draadjes (even de HTC koptelefoon truckjes daargelaten):
  • +5 volt,
  • nul,
  • differential data (D- en D+).
Wat Apple wel doet is via de DATA signalen onderhandelen met de energie-leverende partij hoeveel stroom deze kan leveren. Ergo: de lader moet logica in zich hebben om aan te geven hoeveel stroom deze kan afgeven. Dit valt overigens eenvoudig te trucken middels een paar weerstanden tussen + = D+ = D- = -.
Hoe het andersom werkt (ander apparaat op APPLE lader) weet ik niet maar dit kan het resultaat zijn (bv dat de lader niets doet omdat er geen onderhandeling plaatsvind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Laat mensen aub gewoon hun mening geven over de tablet. Daar hoeven ze niet op aangevallen te worden. Ook negatieve zaken mogen hier geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 16:29
Op het lock screen kan je instellen dat je de tablet unlocked door te vegen. Dan krijg je een mooie cirkel te zien die je precies naar 4 posities kan vegen.

De bovenste unlocked de google 'cards' en de onderste unlocked de tablet. Nu hebben links en rechts geen icoontjes, is er een manier om dit aan te passen zonder de tablet te rooten?

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Viper_4111 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:01:
Op het lock screen kan je instellen dat je de tablet unlocked door te vegen. Dan krijg je een mooie cirkel te zien die je precies naar 4 posities kan vegen.

De bovenste unlocked de google 'cards' en de onderste unlocked de tablet. Nu hebben links en rechts geen icoontjes, is er een manier om dit aan te passen zonder de tablet te rooten?
Nee.

In Cyanogenmod zit een custom lockscreen, daar kun je wel zelf iconen toevoegen zodat je die op kunt starten via het lockscreen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 16:29
Duidelijk en bedankt.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Viper_4111 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 10:01:

Zover ik weet het originele lockscreen inderdaad niet. Ik denk dat als ik het 5x gebruikt is het veel want daarna heb ik er meteen paranoid android op geflashed.

Maar wat ik je misschien wel kan aanraden is (als je niks customs gaat draaien iig) eens te kijken naar widget locker Hiermee is het mogelijk je lockscreen helemaal naar wens aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Hierbij een vergelijking m.b.t. contrast, ik kom nu wel tot de conclusie dat de SGSIII veel te verzadigde kleuren toont. Dus wellicht is mijn referentiepunt m.b.t. contrast en verzadiging hierdoor verpest. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q7TItjVAd6SyfHE8bfhWQn5q/medium.jpg

Nexus 7 / SGSIII / HTC one X . Alle schermen op maximale helderheid en foto is gemaakt met een 4S.

[ Voor 12% gewijzigd door Lumics op 07-09-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Lumics schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:15:
Hierbij een vergelijking m.b.t. contrast, ik kom nu wel tot de conclusie dat de SGSIII veel te verzadigde kleuren toont. Dus wellicht is mijn referentiepunt m.b.t. contrast en verzadiging hierdoor verpest. ;)

[afbeelding]
Dat bedoelde ik inderdaad.... simpelweg omdat je het gewend bent.
Zoals ik al zei, ik heb er een sgs2 langs liggen en dan is het verschil ook al best groot.
Had toch graag een super amoled hd scherm in de nexus willen zien, al is het niet zozeer voor het contrst maar meer voor de zwart waarden. Dit valt dan weer voornamelijk op als het wat donkerder is... Dan lijkt het zwart zeg maar licht te geven... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen de Nexus 7. In de GALLERY staan ook alle foto's die ik ooit eens heb geupload met blogs die ik gemaakt had met BLOGGER. Dit loopt via PICASA.

Nu heb ik gisteren al mijn albums geprobeerd te verwijderen. Ik heb bijna alle albums weggekregen behalve 1, via de Picasa website.

Op de Nexus 7 is nu een fotoalbum zichtbaar met 7 foto's maar de foto's zijn allemaal grijs en je kunt deze niet bekijken. In Picasa staat ook dat er 7 foto's in het album zitten, maar als ik in het album kijk zitten er 0 foto's in.
En ik kan het album niet weggooien in Picasa.

Weet iemand raad? Ik heb zelf al het nodige onderzoek gedaan. Het liefste wil ik dat de Nexus 7 gewoon helemaal geen foto's laat zien uit Picasa. Heel irritant dat je dit niet kan tegenhouden, althans ik kan het niet vinden.

////

Ik zit net nog even te Googlen en ik kwam dit artikel tegen. Dit lijkt me het antwoord, ik ga het vanavond testen. En dan laat ik weten of dit de oplossing was.

http://androidforums.com/...a-web-albums-gallery.html

Mocht deze post irrelevant zijn aan het topic, mag deze post ook verwijderd worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
volgens mij is het een synchronisatie die nog loopt.
dit kan je uitzetten onder instellingen --> accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:20
Ik ben aan het twijfelen tussen de iPad 3 en de Nexus 7. Ik ben van de week bij de Mediamarkt geweest om met een aantal tablets te "spelen". De iPad 3 is qua ervaring en snelheid een geweldig apparaat. Het gewicht is voor mij het grootste nadeel.

Ik wil de tablet gebruiken voor entertainment in de trein, zodat ik daar niet steeds met mijn laptop hoef te klooen. En het lijkt me erg handig voor op school, ik zou dan zelfs de laptop thuis kunnen laten.

Ik denk dat de 7" van de Nexus daarvoor te klein is en de "soepelheid" van Android is iets waar ik me zorgen over maak. Heb bij de MM verschillende Android tablets geprobeerd, maar ze kunnen qua soepelheid van oa het scrollen door menu's niet tippen aan iOS. Bijvoorbeeld de nu.nl app hakkelt van voor naar achter, terwijl de sommige tabs een Quadcore CPU hebben! Zelfs scrollen door de homescreens is niet helemaal vloeiend.

Kan iemand wat vertellen over het gebruiksgemak? Is het scherm groot genoeg waarvoor je de tablet gebruikt? Games? Films? Internet?

Ik heb in de MM een 7" Samsung tablet geprobeerd en voor mijn gevoel is het erg klein, maar dat komt wel het gewicht ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:26:
Ik heb sinds een paar dagen de Nexus 7. In de GALLERY staan ook alle foto's die ik ooit eens heb geupload met blogs die ik gemaakt had met BLOGGER. Dit loopt via PICASA.

Nu heb ik gisteren al mijn albums geprobeerd te verwijderen. Ik heb bijna alle albums weggekregen behalve 1, via de Picasa website.

Op de Nexus 7 is nu een fotoalbum zichtbaar met 7 foto's maar de foto's zijn allemaal grijs en je kunt deze niet bekijken. In Picasa staat ook dat er 7 foto's in het album zitten, maar als ik in het album kijk zitten er 0 foto's in.
En ik kan het album niet weggooien in Picasa.

Weet iemand raad? Ik heb zelf al het nodige onderzoek gedaan. Het liefste wil ik dat de Nexus 7 gewoon helemaal geen foto's laat zien uit Picasa. Heel irritant dat je dit niet kan tegenhouden, althans ik kan het niet vinden.
Om geen foto's van picasa te zien moet je even naar instellingen-> acount en sync. -> je gmail/google account openen en daar picasa vinkje weg halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimo en Gohan, bedankt voor jullie advies. Ik check het vanavond. Mooi apparaatje he die Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
T i M schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:29:
Ik ben aan het twijfelen tussen de iPad 3 en de Nexus 7. Ik ben van de week bij de Mediamarkt geweest om met een aantal tablets te "spelen". De iPad 3 is qua ervaring en snelheid een geweldig apparaat. Het gewicht is voor mij het grootste nadeel.

Ik wil de tablet gebruiken voor entertainment in de trein, zodat ik daar niet steeds met mijn laptop hoef te klooen. En het lijkt me erg handig voor op school, ik zou dan zelfs de laptop thuis kunnen laten.

Ik denk dat de 7" van de Nexus daarvoor te klein is en de "soepelheid" van Android is iets waar ik me zorgen over maak. Heb bij de MM verschillende Android tablets geprobeerd, maar ze kunnen qua soepelheid van oa het scrollen door menu's niet tippen aan iOS. Bijvoorbeeld de nu.nl app hakkelt van voor naar achter, terwijl de sommige tabs een Quadcore CPU hebben! Zelfs scrollen door de homescreens is niet helemaal vloeiend.

Kan iemand wat vertellen over het gebruiksgemak? Is het scherm groot genoeg waarvoor je de tablet gebruikt? Games? Films? Internet?

Ik heb in de MM een 7" Samsung tablet geprobeerd en voor mijn gevoel is het erg klein, maar dat komt wel het gewicht ten goede.
Qua soepelheid is de Nexus voor m'n gevoel even snel als een iPad. M'n iPad neem ik eigenlijk nooit mee, maar sinds ik m'n Nexus 7 heb gaat die wel elke dag mee, perfect voor films en het gebruiksgemak is prima. Als je films op de iPad afspeelt heb je toch vaak zwarte balken, bij de Nexus niet. Gebruik zelf de Nexus voor films, browsen en zo af en toe een app (newsfeeds/imdb etc). Games lopen ook erg goed (bv. Dead Trigger). Qua gewicht is het ook veel fijner dan een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een levertijdentopic voor, zie ook de waarschuwing/mededeling boven je invoerbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim, de prijs is ook een belangrijke factor. Voor de dingen die jij opnoemt is de NEXUS 7 de beste keuze lijkt mij. Het formaat is echt wel oke. Wellicht dat het toetsenbord een nadeel is, want die is wel klein in portrait mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock355
  • Laatst online: 05-09 16:24

[afbeelding]

Nexus 7 / SGSIII / HTC one X . Alle schermen op maximale helderheid en foto is gemaakt met een 4S.
Ik had dit in eerste instantie ook, vond het scherm van de nexus wat flets. Nadat ik een update van mijn sgs2 had gedaan kon ik daar het scherm instellen op lagere verzadiging van kleuren. Dat ziet er voor mij veel natuurlijker uit en het scherm van de nexus ziet er daardoor ook weer beter uit voor mij. Ik zal echt blij zijn als ze bij samsung eens afstappen van die kleurenkermis. Ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Zie je direct op die foto hoe groot die smartphones zijn, die Nexus 7 is wel groter maar niet erg veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Zijn er hier Nexus 7 gebruikers die ook last hebben van het uitvallen van de Wifi op alle andere apparaten? Sinds de Nexus in huis ik regent het klachten dat de wifi het niet doet. Dit lijkt te gebeuren een tijdje nadat de Nexus 7 in slaap is gevallen. De Nexus 7 wakker maken of de router een schop geven lossen het op, maar dit is niet echt een handige situatie.

Al zoekende kwam ik een topic tegen op het xda forum waar hetzelfde gemeld wordt, met diverse routers en ook custom firmwares.

In de routerlogs (OpenWRT/LuCi) gekeken maar ik zie daar geen aanwijzing. Is dit specifiek voor Nexus 7, voor Jelly Bean of Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

zaadstra schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:26:
Zijn er hier Nexus 7 gebruikers die ook last hebben van het uitvallen van de Wifi op alle andere apparaten? Sinds de Nexus in huis ik regent het klachten dat de wifi het niet doet. Dit lijkt te gebeuren een tijdje nadat de Nexus 7 in slaap is gevallen. De Nexus 7 wakker maken of de router een schop geven lossen het op, maar dit is niet echt een handige situatie.

Al zoekende kwam ik een topic tegen op het xda forum waar hetzelfde gemeld wordt, met diverse routers en ook custom firmwares.

In de routerlogs (OpenWRT/LuCi) gekeken maar ik zie daar geen aanwijzing. Is dit specifiek voor Nexus 7, voor Jelly Bean of Android?
Hier geen (nieuwe :+) problemen met een FritzBox 7340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hier ook geen problemen met wifi op een cisco EA2700 router.
Ook niet met mijn vorige WRT160n (op dd-wrt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

zAo schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:35:
[...]

Hier geen (nieuwe :+) problemen met een FritzBox 7340.
Ook geen problemen hier. Lijkt me ook erg apart dat een client iets kan bepalen op de router over andere m.b.t. andere clients. Lijkt me eerder een probleem van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Plato112 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:57:
[...]

Ook geen problemen hier. Lijkt me ook erg apart dat een client iets kan bepalen op de router over andere m.b.t. andere clients. Lijkt me eerder een probleem van de router.
Dat zou je inderdaad zeggen.

Het is wel zo dat
- de problemen begonnen op de dag dat de Nexus binnenkwam
- de router daarvoor zonder problemen met alle connected clients werkte
- het is opvallend dat in het xda topic dit optreed met verschillende routers en firmwares, gemene deler is de nexus

Wat kan zijn is dat al deze gebruikers en ik een bepaalde keuze hebben gemaakt in de router dat dit verschijnsel oproept. Ergens stond het advies om de encryptie van TKIP naar AES te zetten, maar ik lijkt die smaken niet te hebben en draai WPA2/CCMP. Zoveel spannende settings zijn er verder niet. De WNDR3700 is dualband maar de 5GHz gebruik ik niet.
Ook zou ik wat verprutst kunnen hebben in de Nexus, het is mijn eerste Android dus het is nieuw voor mij. Aan de andere kant zijn er weinig settings om te verprutsen, het was netwerk aanwijzen, key invoeren en gaan met die banaan. De firmware update is ook binnengekomen en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb helaas geen direct antwoord voor je; maar de problemen klinken als een verschijnsel waar ik met mijn PS3 ook last van had: https://www.google.nl/sea...official&client=firefox-a

Kan je echter geen kant-en-klare oplossing bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook een probleempje met timeouts in de slaapstand met wifi op de Nexus de oplossing was simpel. (gisteren, lees hierboven)
Naar een tip van een andere gebruiker het volgende gedaan waarnaar het probleem tot nu toe is opgelost
1. Vergeet het wifi netwerk
2. Terug naar fabrieksinstellingen
3. Installeren en gebruik maken van back-up functie

Klaar in 5 minuten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:03

IJsrace

null

zaadstra schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:26:

Hmm, vreemd maar wel herkenbaar. Sowieso wel wat vaker connectieproblemen hier met WiFi op de Ubee router van Ziggo, maar mijn vriendin klaagde gister steen en been over het feit dat het wireless maar geen data door wilde geven (wel connectie). Toen ik vanmorgen wakker werd gaf ook mijn telefoon (Nexus S met JB) allerlei foutmeldingen omdat hij niet kon updaten en ben ik het uit gaan zoeken.
Router gereset en wireless op de Nexus 7 uit laten staan. Nu geen problemen meer op de macbook en telefoon. Moet nog even verder kijken of de problemen uit blijven nu de Nexus 7 weer op het draadloos zit.
Het is wel puur draadloos probleem trouwens, mijn pc via ethernet heeft nergens last van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat het ook kan zijn is.... Dat de Nexus 7 de andere WIFI's wegdrukt of ontregeld.

De Nexus staat bekend als een bron van ultieme macht namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Bloederig schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:01:
[...]
Het is wel puur draadloos probleem trouwens, mijn pc via ethernet heeft nergens last van. 8)7
Klopt, de bekabeling hobbelt gelukkig door waardoor ik zelf geen last heb :+ en kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:16:
Wat het ook kan zijn is.... Dat de Nexus 7 de andere WIFI's wegdrukt of ontregeld.

De Nexus staat bekend als een bron van ultieme macht namelijk :D
Ah ... vandaar! M'n router heet ook Nexus (puur toeval hier, het 7" speeltje bestond toen nog niet).
Het betekent ook verbinding (Latijn).

Maar de verbindig naar alle andere devices blijft wel staan, er loopt alleen geen data overheen.

[ Voor 10% gewijzigd door zaadstra op 07-09-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Misschien heeft het te maken met het gebruik van de 802-11N-standaard? Kan het niet zijn dat mensen deze nog niet gebruikten o.i.d. en dat de router zo ingesteld staat dat ie maar 1 variant tegelijk kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40
Als ik aan de achter kant druk halverwege de tablet lijkt het signaal beter te worden dan zonder.
Zie vaak wel dat hij maar een of twee streepjes heeft, licht drukken en hij gaat omhoog..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Quad schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:48:
Als ik aan de achter kant druk halverwege de tablet lijkt het signaal beter te worden dan zonder.
Zie vaak wel dat hij maar een of twee streepjes heeft, licht drukken en hij gaat omhoog..
The grip of life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ook ik heb last van wifi disconnects. In mijn wifi log zie ik 'netwerk deauthentication'. Ik heb een link die 635 router.r. ik heb dit al met mijn htc desire had eigenlijk. Hier heb je wel een geadvanceerde instelling genaamd 'verbeterde prestaties' en dit werkt dus wel. Bij de nexus heb je dit niet. Veeeeeel regio goed en uitgeprobeerd....nog geen oplossing :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 23-08 17:12
Iemand de Glashart Media TV app al aan de praat gekregen op de Nexus 7? Ik krijg helaas een melding dat de app niet compatibel is met mijn apparaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1783175
Voor de mensen met wifi/router problemen.....
Misschien kan het helpen maar heb mezelf er niet in verdiept omdat ik nergens last van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
snarf schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:46:
Iemand de Glashart Media TV app al aan de praat gekregen op de Nexus 7? Ik krijg helaas een melding dat de app niet compatibel is met mijn apparaat :?
Ik ook. Wat gek is, want de resolutie zou moeten kloppen. Hoe dan ook, als je 'm sideload (ik heb een tablet geëmuleerd op de pc en met ES File Manager de app geëxtraheerd) is de app waardeloos omdat sommige knoppen van het scherm vallen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door RetroTycoon op 07-09-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:36
Een vraagje. Heeft iemand de bekende "screen lift" al ondervonden? of het "screen flicker" probleem?
Ik lees op het internet dat het eigenlijk een groot probleem blijkt te zijn met de nexus 7. De meeste klachten die komen uit amerika, dus ik wou eigenlijk weten of de verkochte nexus 7 tablets in Nederland/Europa het zelfde probleem hebben.

Voor de geïnteresseerden, een snelle google search zodat jullie weten waar ik het over heb.

Screen lift:
https://www.google.nl/#hl...9e415a45&biw=1920&bih=955

Screen flicker:
https://www.google.nl/web...45&ion=1&biw=1920&bih=955

Ook een link naar een video waar het "screen flicker" probleem is te zien.

screenlift
Afbeeldingslocatie: http://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2012/07/n7-lifting-screen.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door scandalous op 07-09-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:14
Nu na grondig mijn Nexus 7 langs alle kanten bekeken te hebben, heb ik gemerkt dat het scherm langs de linkerkant een beetje hoger ligt dan de behuizing (in het midden).
Dat was me in de 3 dagen dat ik de tablet heb me nog niet opgevallen dus voor mij is het niet echt hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
scandalous schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 18:44:
Een vraagje. Heeft iemand de bekende "screen lift" al ondervonden? of het "screen flicker" probleem?
Ik heb soms wel eens dat ik het scherm zie flikkeren. Of het voelde alsof hij het soms doet. Kan ook zijn omdat ik moe was. Ik hou het in de gaten. Thanks voor de links iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Laatst online: 22:17
[b]FL!PNEUS schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:54:
Daar had ik ook last van. Als je toevallig VPN gebruikt hebt om hem te activeren (om die $25 credit te krijgen), onthoudt hij die locatie als je 'home' location. Even je Google Now settings induiken om je home-locatie op je thuisadres te zitten. Hij bleef mij ook elke keer het weer van Cupertino geven (en de wisselkoers van US$ naar € :)).
Heb het gefixt door de cache te wissen van Netwerk Locaties. Dat kun je doen via Instellingen -> Apps -> Alles -> Gegevens wissen en Cache wissen

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je tablet begint te knipperen dan valt dat gewoon onder de fabriek garantie. Die garantie Heb je 2 jaar.

Screen lift dat zie je meteen bij de aankoop. Dan breng je hem direct terug.

Metaal verbuigt niet uit zichzelf en glas kan lichtjes mee buigen maar zal weer in zijn originelen staat terug gaan.
Zeker het thermische geharde glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:14
snarf schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:46:
RetroTycoon schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:51:
[...]

Ik ook. Wat gek is, want de resolutie zou moeten kloppen. Hoe dan ook, als je 'm sideload (ik heb een tablet geëmuleerd op de pc en met ES File Manager de app geëxtraheerd) is de app waardeloos omdat sommige knoppen van het scherm vallen 8)7
Als je de tablet geroot hebt en Android 4.1 in Tablet mode hebt draaien, werkt het wel.
http://www.ijailbreak.com...y-bean-tablet-ui-nexus-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
Hoop dat bij de volgende update de crt animatie terug is. Is toch iets wat ik mis. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xmoo schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:10:
[...]

[...]

Als je de tablet geroot hebt en Android 4.1 in Tablet mode hebt draaien, werkt het wel.
Maar als je de density op 170 zet, dan heb je meer compatibilty problemen in de play store. Maar als je hem op 160 zet, gaat het goed en zijn de compatibilty problemen weg. Dus mijn advies is om de density op 160 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Laatst online: 23-08 17:12
Xmoo schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:10:
[...]

[...]

Ik weet dat dit Tweakers is, maar ik was nog niet van plan allerlei system changes te doen. Ik zal m'n serviceprovider eens mailen, zodat ze weten dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik weet niet of dit al langs is gekomen in dit topic, maar om de stocklauncher te laten roteren kun je een simpel regeltje ( launcher.force_enable_rotation=true ) toevoegen aan het eind van de build.prop boven ' # end build properties '.
Root is natuurlijk vereist.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurieus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:50
Heeft iemand CifsManager al aan de praat gekregen?

Ik heb de modules uit dit topic ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1781411 ) geïnstalleerd, maar no go. Melding bij mounten is "No such device or address", wat volgens dit topic ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=756158 ) juist een probleem met de cifs modules zou inhouden.

Uiteraard is de Nexus geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Ik lees op het internet dat het eigenlijk een groot probleem blijkt te zijn met de nexus 7. De meeste klachten die komen uit amerika, dus ik wou eigenlijk weten of de verkochte nexus 7 tablets in Nederland/Europa het zelfde probleem hebben.
Hier hetzelfde, na drie dagen gebruik ook eens goed gekeken. Aan de linkerkant ligt het scherm in het midden iets hoger dan de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Dat flikkeren doet hij bij mij soms, maar ik schrijf het toe aan het reageren en afstellen op het licht. Mijn telefoon (SE Arc) doet namelijk precies hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door cheiron op 07-09-2012 23:50 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
cheiron schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:50:
Dat flikkeren doet hij bij mij soms, maar ik schrijf het toe aan het reageren en afstellen op het licht. Mijn telefoon (SE Arc) doet namelijk precies hetzelfde.
Ik vermoed dat hetgeen ik af en toe zie ook de auto brightness is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:25:
[...]

Maar als je de density op 170 zet, dan heb je meer compatibilty problemen in de play store. Maar als je hem op 160 zet, gaat het goed en zijn de compatibilty problemen weg. Dus mijn advies is om de density op 160 te zetten.
Ik merkte het eerst ook. Heb het op gelost door density op 213 te zetten, fabrieksreset en density op 175. Ook dan heb je tablet UI maar alles is dan net iets groter en lekkerder als op 170. Alle games heb ik weer toegang toe in elk geval.

Glashart media app werkt hier ook niet. (HTC One X wordt ook al niet ondersteund).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Net de Nexus 7 aan de eerste echte crash test onderworpen :-( Van 1,5 meter recht op hardhouten vloer. Hij viel op 2 hoeken, die zijn nu afgeschaafd, en ik moest de achter cover opnieuw inklikken die sloot niet meer helemaal. De achterkant is erg glad als je hem met beetje vochtige handen oppakt :-( Al met al gelukkig de test redelijk doorstaan, Nexus werkt verder nog na behoren op de lak schade na.

[ Voor 0% gewijzigd door Razer op 08-09-2012 10:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:20
Razer schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 00:28:
Net de Nexus 7 aan de eerste echte crash test onderworpen :-( Van 1,5 meter recht op hardhouten vloer. Hij viel op 2 hoeken, die zijn nu afgeschaafd, en ik moet de achter cover opnieuw inklikken die sloot niet meer helemaal. De achterkant is er glad als je hem met beetje vochtige handen oppakt :-( Al met al gelukkig de test redelijk doorstaan, Nexus werkt verder nog na behoren op lak schade na.
Heb je geluk gehad, mijn vriendin heeft dezelfde test met een samsung 10 inch tablet gedaan scherm was helemaal kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:54
Iemand enig idee hoe je het lockscreen automatisch kan laten roteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Tinus1982 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:42:
Iemand enig idee hoe je het lockscreen automatisch kan laten roteren?
http://bit.ly/QtLQmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homescreen draaien is wat anders als lockscreen laten draaien. Ik zit zelf met de zelfde uitdaging. Had eerst een appje geprobeerd "Set orientation" maar dat soort appjes zijn niet aan te raden maken je tablet niet beter en zorgen voor veel haperingen tijdens afspelen video's en tijdens het scrollen. Ook werken de toevoegingen aan de build.prop niet zoals dat voor de homescreens wel werken.

Ik ben in ieder geval nog aan het zoeken naar een oplossing. Bij mij draait het lockscreen ook nog niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Laatst online: 02-07 09:33
Mensen ik verblijf in grote twijfel! ;)

Is de nexus geschikt om even snel te pakken ipv de laptop om wat internet sites te browsen of is de kleine krachtpatser daar te klein voor? maw kan ik kan dan beter een grotere pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Focus schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:47:

Is de nexus geschikt om even snel te pakken ipv de laptop om wat internet sites te browsen of is de kleine krachtpatser daar te klein voor? maw kan ik kan dan beter een grotere pakken.
Wat denk je zelf na het lezen van revieuws? We verwachten hier wel wat meer eige initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Laat dit soort getroll aub achterwege.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 08-09-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Focus schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:47:

Een notebook kun je net zo snel pakken en met een SSD gaat dat ook nog lekker snel. Maar de Nexus 7 heeft een draagbaar formaat, een notebook zal je neer moeten zetten, die Nexus 7 is lichter en kleinere dus kun je mee rond lopen.

Maar persoonlijk vind ik een smartphone handigere voor het snelle browsen, snel het nieuws lezen, snel even je e-mail checken.

Een tablet probeert functionaliteit te bieden die een notebook en smartphone ook hebben, maar als ik toch al een notebook en smartphone heb zie ik in al die tablets geen meerwaarde, enige meerwaarde die ik zie is batterij duur en in een vliegtuig past een tablet iets beter in economie klasse.

Dus mijn conclusie is een tablet is uitermate handig voor on the go als je een wat grotere scherm wilt dan op je smartphone en mooi om film op te kijken, maar veelal bied het gewoon zelfde functionaliteit als een smartphone, dus verschil zit hem in scherm grote.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
Commentaar graag via mail of DM.

[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 08-09-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:56:
[...]

Een notebook kun je net zo snel pakken en met een SSD gaat dat ook nog lekker snel. Maar de Nexus 7 heeft een draagbaar formaat, een notebook zal je neer moeten zetten, die Nexus 7 is lichter en kleinere dus kun je mee rond lopen.

Maar persoonlijk vind ik een smartphone handigere voor het snelle browsen, snel het nieuws lezen, snel even je e-mail checken.

Een tablet probeert functionaliteit te bieden die een notebook en smartphone ook hebben, maar als ik toch al een notebook en smartphone heb zie ik in al die tablets geen meerwaarde, enige meerwaarde die ik zie is batterij duur en in een vliegtuig past een tablet iets beter in economie klasse.
Bedankt voor je antwoord :) Ik ben er al wel uit dat het een tablet wordt, was gister aan het spelen met een 7inch samsung en vond hem erg klein. Maar de resolutie is natuurlijk gewoon goed, twijfel twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Wat formaat betreft (7" vs 10") vind ik 7" toch net iéts te klein om comfortabel mee te kunnen browsen. Nou hangt dit natuurlijk ook van de site af (Geoptimaliseerd voor mobiele apparatuur) maar ook de tekengrootte speelt een rol. Op 10" gaat het me een stuk beter af.

Boeken, stripboeken en filmpjes gaat op 7" dan weer wél goed (Sterker nog, boeken lezen op 7" is heel wat beter te doen dan een 10" exemplaar, ivm gewicht)

Uiteraard is een laptop veel functioneler, maar het gaat erom wat je op prijs stelt: gemak = tablet, functionaliteit = laptop/desktop

[ Voor 1% gewijzigd door Zodiac op 08-09-2012 13:03 . Reden: Tiepvauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is gemak een 4.3 inch of grotere smartphone, maar ik weet niet hoe draagbaar die Nexus 7 nou echt is, want in veel broekzakken zie ik die nexus 7 nog niet passen.

Dus ik zelf weet het ook niet en volg daarom met veel interesse dit topic, maar je komt toch echt ook reviews te lezen en er zelf mee te spelen en dat laatste heb ik gedaan en ik was niet overtuigd.

Ik stel me zelf dus ook soms de vraag van ga ik echt alleen een tablet kopen vanwege het scherm dat ik in vliegtuig wel mooi kan benutten en 9 uur achter elklaar film kan kijken of ga ik er ook nog andere dingen mee doen.

En op dat vlak denk ik dat of de tablet of de smartphone straks aan de kant ligt, dus had me de tablet al gezien als vervanging voor mijn smartphone maar dat gaat dus ook niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:17:
Voor mij is gemak een 4.3 inch of grotere smartphone, maar ik weet niet hoe draagbaar die Nexus 7 nou echt is, want in veel broekzakken zie ik die nexus 7 nog niet passen.

Dus ik zelf weet het ook niet en volg daarom met veel interesse dit topic, maar je komt toch echt ook reviews te lezen en er zelf mee te spelen en dat laatste heb ik gedaan en ik was niet overtuigd.

Ik stel me zelf dus ook soms de vraag van ga ik echt alleen een tablet kopen vanwege het scherm dat ik in vliegtuig wel mooi kan benutten en 9 uur achter elklaar film kan kijken of ga ik er ook nog andere dingen mee doen.

En op dat vlak denk ik dat of de tablet of de smartphone straks aan de kant ligt, dus had me de tablet al gezien als vervanging voor mijn smartphone maar dat gaat dus ook niet.
een tablet is geen smartphone, of smartphone vervanger.
De N7 is niet heel veel groter dan een S3 of one x, maar het gebruik ervan is heel anders is mijn ervaring.

Ik browste wel eens snel op de telefoon, maar nu gebruik ik de tablet. Browsen gaat top op de N7, Op de telefoon net niet (is mijn mening)
Voor films e.d. in de trein of op reis is een tablet ideaal, scheelt ook nog eens stroomverbruik op de smartphone voor het geval je wilt bellen/smsen/whatsappen.
SPellen spelen veel beter op een tablet.

Daarnaast is een tablet niet gemaakt in de zak te stoppen, telefoons wel. dus tsja, ieder zijn eigen gebruik, maar als je een tablet met een smartphone gaat vergelijken sla je de plank mis

Ik gebruik mijn telefoon nu eigenlijk alleen maar voor bellen/smsen/whatsappen en af en toe facebook of flitsers en files te bekijken, de rest doe ik allemaal op de N7

[ Voor 11% gewijzigd door cypher21 op 08-09-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:44:
[...]

De N7 is niet heel veel groter dan een S3 of one x, maar het gebruik ervan is heel anders is mijn ervaring.

Ik browste wel eens snel op de telefoon, maar nu gebruik ik de tablet. Browsen gaat top op de N7, Op de telefoon net niet (is mijn mening)
Voor films e.d. in de trein of op reis is een tablet ideaal, scheelt ook nog eens stroomverbruik op de smartphone voor het geval je wilt bellen/smsen/whatsappen.

Daarnaast is een tablet niet gemaakt in de zak te stoppen, telefoons wel. dus tsja, ieder zijn eigen gebruik, maar als je een tablet met een smartphone gaat vergelijken sla je de plank mis

Ik gebruik mijn telefoon nu eigenlijk alleen maar voor bellen/smsen/whatsappen en af en toe facebook of flitsers en files te bekijken, de rest doe ik allemaal op de N7
+1 kan me hier helemaal in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:18:
[...]

+1 kan me hier helemaal in vinden.
+2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:05

Voor de geïnteresseerden, een snelle google search zodat jullie weten waar ik het over heb.

Screen lift:
https://www.google.nl/#hl...9e415a45&biw=1920&bih=955

Screen flicker:
https://www.google.nl/web...45&ion=1&biw=1920&bih=955

Ook een link naar een video waar het "screen flicker" probleem is te zien.[video]

screenlift
[afbeelding]
Toen ik mijn N7 net uit de doos haalde had ik dit probleem nog niet. Maar de volgende dag heb ik hier weer even op gecontroleerd en toen viel het mij op dat het scherm links in het midden iets boven de bezel uitkomt. Als ik druk uitoefen op dat gedeelte van het scherm hoor ik ook het klikkende geluid van de lijm waarmee het scherm vastzit.
Het probleem lijkt mij nog niet echt hinderlijk te zijn, aangezien ik verder geen problemen heb met het scherm. Toch was ik nieuwsgierig en heb ik de backcover los gehaald om eens binnenin te kijken. Blijkt dat er aan de linkerkant van het scherm 2 schroefjes missen. Ik vind dit toch wel vreemd. Zie ook: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1863411&page=10 Maar ik lees ook dat het monteren van extra schroefjes het probleem niet verhelpt...
De overige schroeven heb ik geprobeerd aan te draaien, maar die zitten allemaal goed vast. Na het terug vast klikken van de backcover is het probleem even verholpen. Maar na verloop van tijd komt het weer terug en komt de linkerkant weer iets boven de bezel uit.

Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:20
Als iemand goedkope bescherm tasje zoekt voor hun nexus de storage bag large van de HEMA die bij de ict afdeling ligt past hij precies in! En kost maar 5 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:44:
[...]

Een tablet is inderdaad geen smartphone of smartphone vervanger, maar ik ben van mening dat je niet beide nodig zou hoeven hebben.

Dus in die zin vergelijk ik dus echt wel een tablet met grote smartphones en dan heb ik niet over kleine smartphones als een iPhone.

Als ik dan in mijn hoofd een checklijstje heb dan loop ik dat dus af en kom ik tot een conclusie
  • Goed om mee te surfen
  • Goed om mee te e-mailen
  • Goed om snel nieuws mee te lezen
  • Goed om video's mee te bekijken
Zowel de Nexus 7 als mijn HTC Evo 3D voldoen aan dat lijstje, maar wat mij tegen valt van mijn smartphone is dat die dus nooit 9 uur film kijken haalt.

Ja er zit een verschil in scherm grote en de Nexus 7 wint daar gewoon, maar daarom levert hij in op mobiliteit en ik ben dus bang dat een van de twee devices bij mij verwaarloost zou worden.

Want thuis gebruik ik wel mijn notebook en on the go word momenteel mijn smartphone gebruikt, maar denk dat als er dus een 7 inch tablet bij mij bij zou komen dat ik feitelijk een hele krachtige HTC Evo 3D verwaarloos en ja hij loopt echt soepel en voert alles goed uit.

Dus voor mij persoonlijk zijn smartphones en tablets apparaten die dezelfde functie hebben, alleen de smartphone stop je makkelijk in je zak en met een tablet gaat dat minder makkelijk, maar een Nexus 7 schijnt dus wel in jaszakken en broekzakken te passen.

Dus ik heb serieus al gedacht puur vanwege de specificaties van Nexus 7 om die Nexus 7 te kopen en mijn smartphone weg te doen omdat ik ook met mijn smartphone straks op wifi only ga en de Nexus 7 heeft een microfoon dus je kunt er met Skype en sip over internet mee bellen.

De Nexus 7 is inderdaad licht want mijn HTC Evo 3D weegt 190 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Nexus 7 gebruiken om te Skypen? Misschien om mee te videobellen, maar normaal bellen zou ik er echt niet mee gaan doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja want er zit toch een microfoon in? De iPad heeft ook een foto camera daar zei men eerst ook mee daar ga je toch geen foto's mee maken en toch doen mensen dat.

Ik geef toe dat misschien wat groot is, maar het zal zeker gaan en je hoeft hem natuurlijk niet perse aan je oor te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:52:
Ja want er zit toch een microfoon in? De iPad heeft ook een foto camera daar zei men eerst ook mee daar ga je toch geen foto's mee maken en toch doen mensen dat.
En ik zou het niet doen, ten eerste omdat het een crap camera is en ten tweede omdat het gewoon debiel eruit ziet.
Ik geef toe dat misschien wat groot is, maar het zal zeker gaan en je hoeft hem natuurlijk niet perse aan je oor te houden.
Dat iets kan/gaat, betekent niet dat je het dan maar gewoon moet doen. En als je 'm niet aan je oor houdt dan ga je dus tegen een 7"-groot ding in de ruimte zitten lullen, da's al veel beter inderdaad.

Als je wilt bellen, neem een telefoon. Past nog in je zak ook, hoe handig is dat~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En als je 'm niet aan je oor houdt dan ga je dus tegen een 7"-groot ding in de ruimte zitten lullen, da's al veel beter inderdaad.
je kunt natuurlijk ook gewoon een BTset gebruiken ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er tweakers die zowel een iPad als een Nexus hebben? Welke pak je nu als eerste op om te internetten/facebooken/gamen? Zie je hem als vervanger of aanvullend op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wybo schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:05:
[...]

je kunt natuurlijk ook gewoon een BTset gebruiken ;)
Je blijft met een groot apparaat zitten die je ergens moet laten, dat is met een smartphone toch wel een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:09:
[...]

Je blijft met een groot apparaat zitten die je ergens moet laten, dat is met een smartphone toch wel een stuk makkelijker.
Dat is iets wat ik zelf dus als nadeel zie, want een 7 inch tablet is nou niet zoveel groter dan die grote smartphones die je hebt.

Maar voor € 249 krijg je wel geen vergelijkbare smartphone met specificaties als deze tablet en dat maakt deze tablet zo aantrekkelijk, de goedkope prijs met high end specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:13:
[...]

Dat is iets wat ik zelf dus als nadeel zie, want een 7 inch tablet is nou niet zoveel groter dan die grote smartphones die je hebt.
Het scheelt al snel zo'n 3" en dat klinkt misschien niet veel, maar een Nexus 7 doe je echt niet in een normale broekzak.
Maar voor € 249 krijg je wel geen vergelijkbare smartphone met specificaties als deze tablet en dat maakt deze tablet zo aantrekkelijk, de goedkope prijs met high end specificaties.
Het is een hele mooie tablet, zeker voor de prijs, maar voor Skypen zou ik 'm dus niet gebruiken, tenzij het videobellen zou zijn (wat ik nooit doe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmorgen mijn exemplaar opgehaald en hij is geweldig. Streamen vanaf de satellietontvanger gaat ook goed (althans zolang het SD beeld blijft), dus kan nu overal in huis TV kijken. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:54
Ik ben in ieder geval nog aan het zoeken naar een oplossing. Bij mij draait het lockscreen ook nog niet mee.
[/quote]

Ik kwam dit tegen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782872 ik heb geen idee hoe en of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin in iedere geval steeds meer in die Nexus 7 tablet geïnteresseerd te raken, het ziet er toch allemaal goed uit en dat voor zo'n prijs.

Ik heb me alvast een OTG kabeltje besteld om het gebrek van een sd card slot op te lossen en een micro sd card reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Tinus1982 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:54:
[/quote]

Ik kwam dit tegen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1782872 ik heb geen idee hoe en of dit werkt.
Voor het lockscreen werkt mijn oplossing hierboven ook niet, maar de rest wel.

Om de stocklauncher te laten roteren kun je een simpel regeltje ( launcher.force_enable_rotation=true ) toevoegen aan het eind van de build.prop boven ' # end build properties '.
Root is natuurlijk vereist.

[ Voor 48% gewijzigd door janesh op 08-09-2012 17:34 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:09:
Zijn er tweakers die zowel een iPad als een Nexus hebben? Welke pak je nu als eerste op om te internetten/facebooken/gamen? Zie je hem als vervanger of aanvullend op?
Heb ze beide en de iPad neem ik niet echt mee, de Nexus dagelijks omdat het veel handzamer is en ik er zonder gebruik van iTunes films op kan zetten. De afgelopen week pakte ik 'm thuis ook eerder. Ik game en facebook er niet echt op. Zie het als hetzelfde in een handzamer formaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Walkman op 08-09-2012 17:43 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)