cypher21 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:44:
[...]
een tablet is geen smartphone, of smartphone vervanger.
De N7 is niet heel veel groter dan een S3 of one x, maar het gebruik ervan is heel anders is mijn ervaring.
Ik browste wel eens snel op de telefoon, maar nu gebruik ik de tablet. Browsen gaat top op de N7, Op de telefoon net niet (is mijn mening)
Voor films e.d. in de trein of op reis is een tablet ideaal, scheelt ook nog eens stroomverbruik op de smartphone voor het geval je wilt bellen/smsen/whatsappen.
SPellen spelen veel beter op een tablet.
Daarnaast is een tablet niet gemaakt in de zak te stoppen, telefoons wel. dus tsja, ieder zijn eigen gebruik, maar als je een tablet met een smartphone gaat vergelijken sla je de plank mis
Ik gebruik mijn telefoon nu eigenlijk alleen maar voor bellen/smsen/whatsappen en af en toe facebook of flitsers en files te bekijken, de rest doe ik allemaal op de N7
Een tablet is inderdaad geen smartphone of smartphone vervanger, maar ik ben van mening dat je niet beide nodig zou hoeven hebben.
Dus in die zin vergelijk ik dus echt wel een tablet met grote smartphones en dan heb ik niet over kleine smartphones als een iPhone.
Als ik dan in mijn hoofd een checklijstje heb dan loop ik dat dus af en kom ik tot een conclusie
- Goed om mee te surfen
- Goed om mee te e-mailen
- Goed om snel nieuws mee te lezen
- Goed om video's mee te bekijken
Zowel de Nexus 7 als mijn HTC Evo 3D voldoen aan dat lijstje, maar wat mij tegen valt van mijn smartphone is dat die dus nooit 9 uur film kijken haalt.
Ja er zit een verschil in scherm grote en de Nexus 7 wint daar gewoon, maar daarom levert hij in op mobiliteit en ik ben dus bang dat een van de twee devices bij mij verwaarloost zou worden.
Want thuis gebruik ik wel mijn notebook en on the go word momenteel mijn smartphone gebruikt, maar denk dat als er dus een 7 inch tablet bij mij bij zou komen dat ik feitelijk een hele krachtige HTC Evo 3D verwaarloos en ja hij loopt echt soepel en voert alles goed uit.
Dus voor mij persoonlijk zijn smartphones en tablets apparaten die dezelfde functie hebben, alleen de smartphone stop je makkelijk in je zak en met een tablet gaat dat minder makkelijk, maar een Nexus 7 schijnt dus wel in jaszakken en broekzakken te passen.
Dus ik heb serieus al gedacht puur vanwege de specificaties van Nexus 7 om die Nexus 7 te kopen en mijn smartphone weg te doen omdat ik ook met mijn smartphone straks op wifi only ga en de Nexus 7 heeft een microfoon dus je kunt er met Skype en sip over internet mee bellen.
De Nexus 7 is inderdaad licht want mijn HTC Evo 3D weegt 190 gram.