In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Lijkt hier beiden te zijn, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggenOlaf van der Spek schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:43:
Ik ook, vandaag, maar nog niet geinstalleerd. Is lezen van opslag ook zo traag? Dacht dat het probleem meestal schrijven was.
Maar na de update nu een paar dagen in gebruik te hebben moet ik toegeven dat het eigenlijk best wel lekker werkt! Natuurlijk, het is vaak nog traag door die brakke opslag, maar de rest voelt allemaal een stuk "sneller" aan. Soepeler is misschien een betere omschrijving.
Dus ik ben blij met de update
Dat zit wel Schnorr.
Na drie dagen gebruik valt me een aantal dingen op:
- wifi heeft nu opeens altijd verbinding en is sneller
- batterij gaat veel langer mee (misschien ook door een paar battijslurpers die niet zijn geinstalleerd)
- lag bij typen is helemaal weg (ik typ dit op de N7, met 4.4.4 was dat ondenkbaar)
- UI bewegingen gaan veel soepeler
- overall voelt het hele gebruik soepeler aan
- Mupen64 werk veel soepeler
- Asphalt stottert niet meer
- Dit is de minst lelijke Android die ik tot dusver gezien heb.
Hopen dat ie zo blijft, ik ben blij verrast dat ik het ding weer kan gebruiken, ik had hem al helemaal afgeschreven.
Mogelijk moet ik ook een cache wipe uitvoeren, blijkbaar kan dat ook zonder een gehackte recovery. Vanavond maar eens proberen
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Wat mij betreft soepel genoeg. Chrome is idd iets traag met reageren maar niet onacceptabel. Maar misschien is mij geheugen nog wat minder gesleten.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
https://developers.google.com/android/nexus/images#nakasig
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Ook wil die bijna niet meer opladen met de stock lader die erbij komt. haalt niet eens 400 mA. Zou kunnen dat er een kabelbreukje in zit oid. Zal eens een andere draad proberen.
Toch maar eens kijken naar een 2e hands tabletje. Duurt ook nog wel ff voordat de Nokia N1 hier op de markt gaat komen ben ik bang.
[ Voor 18% gewijzigd door spokje op 01-02-2015 16:15 ]
En, al resultaat? Bevalt ie een beetje?MegaTronics schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:43:
Nu net bezig om CM12 Nightly op de Nexus 7 te zetten. Kijken hoe die Lollipop variant performed.
Nomen nescio
Draait op zich wel aardig, alleen heb ik af en toe dat het systeem tijdelijk niet meer reageert. Het valt mij op dat die dat vooral doet tijdens het gebruik van de 9GAG app, dus het kan ook aan deze app liggen.
Nadat ik in de recovery de cache een paar keer had gewiped werd het iets beter.
Maar Chrome was nog steeds onwerkbaar traag en Spotify hield er elke keer na een minuut of 20 mee op.
En na een paar dagen was het effect van het wipen van de cache ook weer verdwenen.
Uiteindelijk van het weekend maar eens een complete wipe gedaan en een verse 5.0.2 erop gezet.
Na nog geen 10 minuten was ik dit ook al weer zat vanwege een nog steeds onwerkbaar trage Chrome. en nog een aantal andere dingen die met een merkbare lag werkten.
Ik had alle app downloads al uitgezet, maar nog steeds niet echt werkbaar dus.
Uiteindelijk heb ik er nu een SlimKat 4.4.4 ROM opgezet met f2fs support.
Het is nog even afwachten of het over een paar dagen nog steeds lekker loopt, maar nu lijkt het in ieder geval qua snelheid weer op een nieuwe tablet. Vrijwel alles gaat snel en zonder al te veel lag.
Chrome gaat als vanouds en spotify werkt ook langer dan 20 minuten.
Ik zag op XDA ook een Android 5.02 ROM staan met f2fs support, maar ik wacht nog wel even totdat dat een beetje verder is ontwikkeld. En ik wil eigenlijk zolang mogelijk nog gebruik kunnen maken van Xposed en Gravitybox. Helaas werken die (nog) niet op 5.0.
In de SlimKat ROM zitten een aantal features uit Gravitybox al wel ingebouwd, dus ik moet nog effe kijken of ik Xposed er nog bij ga zetten.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
http://htcfanboys.com/download/DariosF/index.phpTheRicolaa10 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:03:
Heb toevallig gisteren stock 4.4.2 backup teruggezet en daarna geüpdatet naar 5.0.2. Zat hiervoor op Purity. Voelt nu weer een beetje als de oude. Kijken tot hoe lang dit duurt, ben tevens van plan om hem niet vol te gooien met apps.
Purity zit inmiddels ook op 5.0.2
tot lollipop een tevreden nexus 7 gebruiker. vervolgens allemaal problemen, met name met opstarten. uiteindelijk de nexus een factory reset gegeven; nu blijft-ie in het standje wissen staan, ook als ik opnieuw opstart of opnieuw opstart met het volume omlaag ingedrukt. Reddeloos verloren of valt er nog iets te doen? aangesloten op de PC geen enkel andere reactie, PC herkent ook geen apparaat. Geinig plaatje met de android met wapperende oren, maar dat is niet helemaal de bedoeling.
Met deze toolkit zou je hem toch moeten kunnen unbricken.JHBrouwer schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:32:
Reddeloos verloren of valt er nog iets te doen?
Succes !
Niet geschoten altijd mis:JHBrouwer schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:06:
leeggelopen, opgeladen, opgestart en weer aan het wissen.....
Je hebt Power + VolumeDown al geprobeerd, maar stond de Nexus toen nog aan? Probeer het eens met een uitgeschakelde Nexus.
You can't be late until you show up
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
You can't be late until you show up
Lag blijkbaar gewoon aan onopgemerkt gebleven lege accu

Dank zij tip van Benno hieronder ging ie weer aan door simpelweg na het laden de I/O in te drukken
[ Voor 65% gewijzigd door kristo op 14-02-2015 18:38 . Reden: Toestel toch niet kapot ]
Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
Wat is je ervaring tot nu toe?Paling1 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:58:
Hier met mijn 8GB Nexus 7 een tijdje gedraaid op de OTA 5.0 (en 5.0.1 en 5.0.2). Helaas was er sinds de OTA niet meer normaal mee te werken. Op 4.4.4 was het al niet echt meer leuk, en lagfix werkte ook voor geen meter.
Nadat ik in de recovery de cache een paar keer had gewiped werd het iets beter.
Maar Chrome was nog steeds onwerkbaar traag en Spotify hield er elke keer na een minuut of 20 mee op.
En na een paar dagen was het effect van het wipen van de cache ook weer verdwenen.
Uiteindelijk van het weekend maar eens een complete wipe gedaan en een verse 5.0.2 erop gezet.
Na nog geen 10 minuten was ik dit ook al weer zat vanwege een nog steeds onwerkbaar trage Chrome. en nog een aantal andere dingen die met een merkbare lag werkten.
Ik had alle app downloads al uitgezet, maar nog steeds niet echt werkbaar dus.
Uiteindelijk heb ik er nu een SlimKat 4.4.4 ROM opgezet met f2fs support.
Het is nog even afwachten of het over een paar dagen nog steeds lekker loopt, maar nu lijkt het in ieder geval qua snelheid weer op een nieuwe tablet. Vrijwel alles gaat snel en zonder al te veel lag.
Chrome gaat als vanouds en spotify werkt ook langer dan 20 minuten.![]()
Ik zag op XDA ook een Android 5.02 ROM staan met f2fs support, maar ik wacht nog wel even totdat dat een beetje verder is ontwikkeld. En ik wil eigenlijk zolang mogelijk nog gebruik kunnen maken van Xposed en Gravitybox. Helaas werken die (nog) niet op 5.0.
In de SlimKat ROM zitten een aantal features uit Gravitybox al wel ingebouwd, dus ik moet nog effe kijken of ik Xposed er nog bij ga zetten.
Wat een drama apparaat zeg met officiele roms, iedereen klaagt over de slome respons. Ik ga er van uit dat via officiele roms de oplossing nooit zal komen. Gevoel zegt dat het type flash de oorzaak is icm filesystem. Hopelijk brengt een juiste custom rom uitkomst.
pepernooot
Tot nu toe gaat het eigenlijk best OK. Ik had dit weekend wel dat de tablet ineens uitging. Ik dacht dat de accu leeg was, maar die zat bij een herstart nog 18% vol. Ook 1 keer gehad dat de tablet niet normaal wilde opstarten, maar dat probleem is vooralsnog niet teruggekomen.
De SlimKat ROM is verder wel redelijk OK. Sommige dingen zijn naar mijn mening wat minder netjes geintegreerd dan het met een kale android met Xposed en wat modules zou zijn.
Maar standaard zitten er eigenlijk wel genoeg mogelijkheden tot tweaken in zonder dat je gelijk met Xposed aan de gang zou moeten.
Op mijn Nexus 5 heb ik sinds deze week Xprivacy draaien. Dat gaat tot nu toe ook goed, dus dat zou een reden kunnen zijn om Xposed toch nog op de Nexus 7 te zetten.
De Nexus 7 werkt verder gewoon normaal en snel genoeg. Ik zit me in ieder geval niet te ergeren aan de algehele traagheid die ik met 5.0.2 had.
Al met al kan ik zeggen dat dit zo verder goed genoeg werkt. Ik weet natuurlijk niet hoe een schone install van een originele 4.4.4 had gewerkt, dus ik kan geen goede vergelijking maken.
Nu Xposed voor Lollipop uit is ben ik wel benieuwd of een custom 5.0.2 ROM met f2fs en Xposed ook een beetje normaal zou draaien...
Oplossing. Cache geleegd. Locatie uitgezet, en het belangrijkste het roteren van het scherm uitgeschakeld.Draait als een zonnetje.
Zodra het roteren weer ingeschakeld wordt zijn alle problemen weer terug.
Zeker het proberen waard voor diegene die er moedeloos van worden.
Kan via Google alleen gevallen vinden waarbij men de kleuren wat gelig vindt maar dat is hier niet het geval.
Het is echt een plaatselijk fenomeen want in het midden van het scherm is wit gewoon wit.
Nexus 7 2012 met Lollipop Android
[ Voor 40% gewijzigd door Leader98 op 21-02-2015 10:20 ]
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 10:20
:strip_exif()/u/142128/crop631b29903353f.gif?f=community)
Je lijm van het LCD? Dat wil nog wel eenss verkleuren.Leader98 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:14:
Is het hier een bekend probleem dat aan de lange zijden van het scherm er een gelige was over witte vlakken heen komt?
Kan via Google alleen gevallen vinden waarbij men de kleuren wat gelig vindt maar dat is hier niet het geval.
Het is echt een plaatselijk fenomeen want in het midden van het scherm is wit gewoon wit.
Nexus 7 2012 met Lollipop Android
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Is daar iets aan te doen?
En als je het nog niet hebt, is het te voorkomen?
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd. De kabel van de accu zit goed in de tablet, heb de stappen van Google gevolgd, maar niks schijnt te werken!
Heeft iemand ervaring ermee, of heeft iemand suggesties om dit probleem op te lossen?
EDIT: accu lijkt nog te werken.
[ Voor 4% gewijzigd door Amanush op 28-02-2015 23:10 ]
Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.
Bij deze tablet (Nexus 7 2012 editie) heb ik toch wel een keer of 8 de accu intern opnieuw moeten aansluiten.
Je geeft zelf aan dat hij goed zit, maar je zou het nog eens kunnen proberen. Verder zou ik het niet weten...
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Dank, maar nog steeds geen verschil.rockhopper schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:39:
Controleer of de accu goed aangesloten is en koppel hem desnoods even los en dan weer terug erin.
Bij deze tablet (Nexus 7 2012 editie) heb ik toch wel een keer of 8 de accu intern opnieuw moeten aansluiten.
Je geeft zelf aan dat hij goed zit, maar je zou het nog eens kunnen proberen. Verder zou ik het niet weten...
Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.
Als ik de power button heel lang (30+s ofzo) indruk gaat ie aan.
Het viel me laatst op dat ie van 100% batterij naar 20% was gegaan binnen een paar dagen terwijl ie uit stond, dus misschien wil ie wel gewoon niet helemaal uit.
Is dit een bekend probleem?
Ik laat hem eigenlijk altijd aan staan dus het is geen groot probleem.
Op eBay heb ik voor zo'n 65 euro een scherm+digitizer (touchscreen) gekocht. Ik raad je wel meteen wat dubbelzijdige tape erbij te kopen om de bezem weer goed vast te plakken aan het scherm.
BTW: uitzetten lukt ook met de aan/uit button (tenminste bij de Nexus 2013 FHD wel). Gewoon lang genoeg ingedrukt houden.
[ Voor 58% gewijzigd door ehtweak op 04-03-2015 21:31 ]
http://www.aliexpress.com...-shipping/2018022985.htmlcolorito schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:46:
Balen. Mijn scherm is kaput. Er zitten scheuren en een deuk in. Scherm reageert niet meer. Tablet zelf nog wel want die kan ik aanzetten (uit dus niet meer want heb daarvoor scherm nodig). Is een scherm makkelijk te vervangen? Ik kan hem wel laten repareren maar dit kost zo'n 140 euro zie ik. Dan kan ik net zo goed paar tientjes bijleggen om een nieuwe te kopen.
Is echt niet moeilijk..
Neem er rustig de tijd voor en een ruim bureau / werkvlak.
Sorteer de schroefjes / label ze (welke schroef zat op welke plek)
Maak evt foto's..
Met een standaard föhn kun je de lijmlaag al los krijgen.
Zelf 2x gedaan met een Nexus 7, prima te doen.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Maar ook nu ligt het toestel hier dood op m'n buro, met de laatste stock versie. Het enige dat ze doet is Facebooken, Chrome gebruiken en af & toe The Sims spelen.
Ik heb de oorzaak nog niet gevonden, maar ik verdenk de beveiligingsencryptie ervan het systeem om zeep te helpen. Elke keer opnieuw. Hopelijk kan ik bij 5.1 dit tijdens de setup uitvinken.
Ik ben erg benieuwd of dit de traagheid oplost voorlopig ben ik erg tevreden over de snelheid van Slimkat 4.4.4 met f2fs support. Zelfs met 2 user accounts hier blijft bijv. Chrome gewoon snel reageren en ik draai deze configuratie nu zo'n 3 weken.
Is dat deze? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2510981TheJuul schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:26:
Je kunt het nu proberen aangezien de images van 5.1 door Google voor de Nexus 7 online gezet zijn.
Ik ben erg benieuwd of dit de traagheid oplost voorlopig ben ik erg tevreden over de snelheid van Slimkat 4.4.4 met f2fs support. Zelfs met 2 user accounts hier blijft bijv. Chrome gewoon snel reageren en ik draai deze configuratie nu zo'n 3 weken.
Ik zit nog op KK met mijn N7, maar vooral met Chrome en het laten zien van het keyboard is ie af en toe gruwelijk traag...
Nomen nescio
Deze moet je hebben: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2678142Bra-Jo schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:36:
[...]
Is dat deze? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2510981
Ik zit nog op KK met mijn N7, maar vooral met Chrome en het laten zien van het keyboard is ie af en toe gruwelijk traag...
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Hier hebben we V&A voor, niet in een topic.
[ Voor 71% gewijzigd door janvanduschoten op 10-03-2015 23:03 ]
Vmu
Tnx!JunkO schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:57:
[...]
Deze moet je hebben: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2678142
Nomen nescio
Vmu
Schijnt dat hij nu beter draait.
Ik wacht nog even op de OTA update...
[ Voor 11% gewijzigd door LongBowNL op 11-03-2015 17:50 ]
OTA is nu ook uit:LongBowNL schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:48:
Ik wacht nog even op de OTA update...
http://androidworld.nl/ni...exus-6-7-en-10-van-start/
Wie heeft de OTA al ontvangen?
Ik heb de update zojuist OTA ontvangen. Updategrootte van deze OTA is 101.6MB.Haay schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:33:
[...]
OTA is nu ook uit:
http://androidworld.nl/ni...exus-6-7-en-10-van-start/
Wie heeft de OTA al ontvangen?
Ik ben altijd redelijk laat aan de beurt bij de OTA updates.
www.beneluxracingonline.com
Anoniem: 601896
Teleur na teleurstelling.
Tot zover mijn Nexus ervaring.
Ding draait verder volledig stock, dus locked en non-root.
Dus weekje geleden de stap gezet om custom rom (slimkat) met f2fs filesystem erop te zetten... Op basis van enkele andere ervaringen uiteraard. Nou, tot nu toe is het een verademing! Het is niet zoals een Snapdragon 801 die ik gewend ben in m'n telefoon, maar ik heb ten minste weer een constante feedback binnen tienden van een seconde in plaats van s e c o n d e n (meervoud) latency; met alles tussen 4.2 (gok) en 5.0.2. Ik kan dus niet vergelijken met 5.1, maar ik kan me niet voorstellen dat het heel veel beter kan zijn, aangezien in mijn opinie het type flashgeheugen i.c.m. het gebruikte filesystem het probleem is. Het verschil is enorm in mijn enkele ervaring.
Ben je van plan hem weg te doen of ligt hij er maar, om niet te gebruiken, omdat ie toch zo langzaam reageert op alles. Ik zou zeggen, probeer eens een f2fs filesystem Rom. In mijn geval is deze na een week en inmiddels weer 20+ apps geinstalleerd, nog steeds prima te gebruiken. Voor mij genoeg snelheid voor een 2e leven. De response is vele malen beter dan de ellende van de officiele Roms (ext4 toch?).
pepernooot
Klinkt goed.. Zelf geen Nexus 7 meer, maar mijn vriendin wel.. Daar heb ik eergisteren stock 5.1 opgezet. Durf alleen zo niet te zeggen hoe goed die nu wel/niet werkt. Mocht ie onwerkbaar zijn/blijven ga ik dat ook maar eens proberen.dinkelover schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:56:
Nou, ik was hem al vanaf 4.2 volgens mij al helemaal beu, nauwelijks meer gebruikt. M'n Nexus 4 die ik er vlak na kocht was zoveel rapper toen al. Al die seconden wachten op elke app, invoer, of uberhaupt simpel door de menu's scrollen. Onhandelbaar, ik dacht eigenlijk dat het gewoon een defect was, kon me niet voorstellen dat mensen dit apparaat nog gebruikten. Alles tig keer wipen en totaal cleanen, het was een paar minuten in orde, waarna de traagheid er weer onherroepbaar was, zelfs in een compleet cleane install, zonder dat ik uberhaupt netwerk had gekozen. Ik was van plan nieuwe te kopen, maar ik dacht, ga toch custom ROM proberen.
Dus weekje geleden de stap gezet om custom rom (slimkat) met f2fs filesystem erop te zetten... Op basis van enkele andere ervaringen uiteraard. Nou, tot nu toe is het een verademing! Het is niet zoals een Snapdragon 801 die ik gewend ben in m'n telefoon, maar ik heb ten minste weer een constante feedback binnen tienden van een seconde in plaats van s e c o n d e n (meervoud) latency; met alles tussen 4.2 (gok) en 5.0.2. Ik kan dus niet vergelijken met 5.1, maar ik kan me niet voorstellen dat het heel veel beter kan zijn, aangezien in mijn opinie het type flashgeheugen i.c.m. het gebruikte filesystem het probleem is. Het verschil is enorm in mijn enkele ervaring.
Ben je van plan hem weg te doen of ligt hij er maar, om niet te gebruiken, omdat ie toch zo langzaam reageert op alles. Ik zou zeggen, probeer eens een f2fs filesystem Rom. In mijn geval is deze na een week en inmiddels weer 20+ apps geinstalleerd, nog steeds prima te gebruiken. Voor mij genoeg snelheid voor een 2e leven. De response is vele malen beter dan de ellende van de officiele Roms (ext4 toch?).
Welke heb je draaien? Stable 4.4.4 of unstable weekly 5.0.2?
Hier kan ik me 100% bij aansluiten. Ik heb de rom die Junk0 adviseerde (JunkO in "Google Nexus 7 - model 2012") geinstalleerd, werkt uitstekend.dinkelover schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:56:
[verhaal]
Dus weekje geleden de stap gezet om custom rom (slimkat) met f2fs filesystem erop te zetten... Op basis van enkele andere ervaringen uiteraard. Nou, tot nu toe is het een verademing!
[verhaal]
Let wel dat alles gewiped wordt, dus maak een goede backup.
[ Voor 9% gewijzigd door Bra-Jo op 18-03-2015 10:25 ]
Nomen nescio
Klopt, die recovery moet dat ondersteunen.Pierre61 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:45:
je moet toch een speciale recovery hebben of niet voor een rom met f2fs
pepernooot
Als prefetching goed werkt en voldoende geheugen beschikbaar is hoeft langzame storage niet zo'n probleem te zijn toch?dinkelover schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:56:
maar ik kan me niet voorstellen dat het heel veel beter kan zijn, aangezien in mijn opinie het type flashgeheugen i.c.m. het gebruikte filesystem het probleem is.
Ik heb de OTA gedaan op een verse installatie.
Battle.net || Strava
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Daarnaast wilde ik zeker weten dat de installatie van SlimKat niet slechts een tijdelijk snelheidsvoordeel zou bieden.
Na een week gebruikt te hebben, kan ik iedereen SlimKat kan aanraden.
Mijn Nexus 7 reageert weer gewoon zoals ik in het begin gewend was!
Ik heb deze guide gevolgd: http://teknovenus.com/wor...-up-nexus-7-f2fs-slimkat/
Met de sources die hier gelinked staan: http://forum.xda-develope...?p=59683903&postcount=940
Misschien dat ik later nog een keer SlimLP (de Lollipop versie van SlimKat) ga proberen, maar voor de snelheid is het niet nodig.
[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Blobby op 03-04-2015 16:23 ]
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Iemand hier die me kan helpen
/data gewiped (factory reset) vanuit recovery?Pierre schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:22:
Heb vandaag al een paar keer geprobeerd om SlimKat te installeren echter ik krijg het niet voor elkaar, het lijkt te lukken alleen het booten lukt niet, ik blijf een flashing SlimKat logo krijgen.
Iemand hier die me kan helpen
welke guide gebruik je, of welke stappen heb je doorlopen? welke gapps, welke build (datum) , supersu erbij?
iets meer info is nodig, anders ga je geen zinnige antwoorden krijgen
Vorige week de tablet geupdate naar de nieuwste versie en vervolgens ff mee gespeeld.
Tablet terug op het nachtkastje gelegd en 1 week niet meer naar gekeken want gebruik de tablet amper omdat die zo sloom is geworden. misschien dat het daar wel aan ligt.... maar ik hoop het niet.
1 Hele nacht aan de lader gehad, volgende dag proberen aan te zetten maar doet helaas niks.
Vervolgens de tablet aan een andere lader gezet maar tevergeefs gaat de tablet weer niet aan. Ik heb zelfs 2 minuten de aanknop ingehoud, ook geprobeerd in de bootloader te komen via volume + aanknop. ook niks. Tablet via usb aangesloten op de pc, ook totaal geen reactie en zelfs niets in apparaatbeheer.
En ja ik weet zeker dat de usb-kabel + lader het doet want mijn telefoon (OPO) doet het er wel mee.
Volgens mij is mijn tablet dood of heeft iemand nog een optie?
p.s. Tablet heb ik nooit geroot of wat dan ook, is altijd origineel gebleven.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Tablet openmaken, achterkant kan er af, lukt desnoods met je nagels wel.. dan accu stekker even los koppelen en weer aansluiten.psyy138 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:28:
Misschien dat jullie me verder kunnen helpen maar mijn tablet gaat niet meer aan.
Vorige week de tablet geupdate naar de nieuwste versie en vervolgens ff mee gespeeld.
Tablet terug op het nachtkastje gelegd en 1 week niet meer naar gekeken want gebruik de tablet amper omdat die zo sloom is geworden. misschien dat het daar wel aan ligt.... maar ik hoop het niet.
1 Hele nacht aan de lader gehad, volgende dag proberen aan te zetten maar doet helaas niks.
Vervolgens de tablet aan een andere lader gezet maar tevergeefs gaat de tablet weer niet aan. Ik heb zelfs 2 minuten de aanknop ingehoud, ook geprobeerd in de bootloader te komen via volume + aanknop. ook niks. Tablet via usb aangesloten op de pc, ook totaal geen reactie en zelfs niets in apparaatbeheer.
En ja ik weet zeker dat de usb-kabel + lader het doet want mijn telefoon (OPO) doet het er wel mee.
Volgens mij is mijn tablet dood of heeft iemand nog een optie?
p.s. Tablet heb ik nooit geroot of wat dan ook, is altijd origineel gebleven.
(Ik neem even aan dat de lader die jij gebruikt hebt minimaal 1000mA kan leveren en daar dus niets mis mee is.)psyy138 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:28:
Misschien dat jullie me verder kunnen helpen maar mijn tablet gaat niet meer aan.
Voordat je de tablet gaat openen, (na voldoende opladen) werkt de combi "Volume -" en de Power knop tegelijk voor minimaal 10 seconden vasthouden wel? En/of wordt jouw tablet wel herkent via USB nadat je "Vol+", "Vol-" en Power allemaal tegelijk vast hebt gehouden voor circa 30s?
Het is ook mogelijk dat de USB stekker stuk is van de N7 en het zou zeker kunnen lonen ook nog met een andere USB kabel te proberen, ook al werkt deze kabel wel met de Opo...
War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
De tool die ik gebruik om te rooten is die van WugfreshPrulleman schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:52:
[...]
/data gewiped (factory reset) vanuit recovery?
welke guide gebruik je, of welke stappen heb je doorlopen? welke gapps, welke build (datum) , supersu erbij?
iets meer info is nodig, anders ga je geen zinnige antwoorden krijgen
Verder heb ik de volgende Recovery van TWRP die wordt automatisch met NRT geïnstalleerd.
En gebruik de volgende gapps en build van SlimKat
En heb uiteraard vanuit de recovery /data gewiped
dan is het best vreemd, doet een andere rom het wel, bv:Pierre schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:25:
[...]
De tool die ik gebruik om te rooten is die van Wugfresh
Verder heb ik de volgende Recovery van TWRP die wordt automatisch met NRT geïnstalleerd.
http://fitsnugly.euroskan...m=rastapop&device=grouper
met gapps:
http://fitsnugly.euroskank.com/?rom=banks&device=gapps
(zitten ook met 1 klik md5 files bij, zodat TWRP de juiste check kan doen
Hoe heb je de partities naar het f2fs filesystem gekregen?Pierre schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:25:
[...]
De tool die ik gebruik om te rooten is die van Wugfresh
Hoe heb je de rom uit je link geconverteerd naar f2fs? Met deze app?
Die ROM is inderdaad al voor f2fs omgezet (ik had het verkeerd gezien).Pierre schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:58:
Snap ik het nou niet of doe ik het gewoon verkeerd, die rom is f2fs volgens mij, en de nieuwste recovery moet dat gewoon aankunnen. Inmiddels heb ik CyanogenMod erop gezet, wel is waar geen f2fs maar hij is niet meer zo rete traag als met Lolipop
Maar heb je wel via TWRP eerst system en cache naar f2fs omgezet?
En na het flashen van de rom en gapps, ook de data partitie?
Alles geprobeerd maar totaal geen reactie.Elijan9 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:04:
[...]
(Ik neem even aan dat de lader die jij gebruikt hebt minimaal 1000mA kan leveren en daar dus niets mis mee is.)
Voordat je de tablet gaat openen, (na voldoende opladen) werkt de combi "Volume -" en de Power knop tegelijk voor minimaal 10 seconden vasthouden wel? En/of wordt jouw tablet wel herkent via USB nadat je "Vol+", "Vol-" en Power allemaal tegelijk vast hebt gehouden voor circa 30s?
Het is ook mogelijk dat de USB stekker stuk is van de N7 en het zou zeker kunnen lonen ook nog met een andere USB kabel te proberen, ook al werkt deze kabel wel met de Opo...
Zojuist het voorstel gedaan, vervolgens tablet aan de oplader gehangen.DaRoot schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:42:
[...]
Tablet openmaken, achterkant kan er af, lukt desnoods met je nagels wel.. dan accu stekker even los koppelen en weer aansluiten.
Even lekker gegeten
Tablet aangezet en wonder boven wonder gaat hij aan.
Het 1e wat de tablet deed tijdens het opstarten is 1 van de 4 apps optimaliseren, lijkt me ergens niet goed zijn gegaan tijdens het updaten of herstarten van de tablet na het updaten.
THANKS
O.R.C. Black Bulls Rugby
De LG Nexus 5 is ~5 inch en de Nexus 7 is "maar" 2 inch groter. Maar is dat verschil wel te merken of is het eigenlijk nog te klein om fijn op te lezen?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
De oppervlakte is bijna 2x zo groot..MrVegeta schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:48:
De LG Nexus 5 is ~5 inch en de Nexus 7 is "maar" 2 inch groter. Maar is dat verschil wel te merken of is het eigenlijk nog te klein om fijn op te lezen?
Tekst lezen is op de N7 prima te doen maar ik weet niet hoe goed het met PDF (A4) gaat.
Ook mijn Nexus 7 is niet vooruit te branden met 5.1. Tijd om of deze van SlimKat te voorzien of terug te gaan naar de factory image 4.4.4 van Google. Iemand beide geprobeerd? Wat zijn de verschillen? Graag advies!Mr_Blobby schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:20:
Ik stond op het punt om een vervanger voor mijn Nexus 7 te gaan uitzoeken, maar wilde kijken of met SlimKat mijn Nexus weer gewoon te gebruiken was.
Daarnaast wilde ik zeker weten dat de installatie van SlimKat niet slechts een tijdelijk snelheidsvoordeel zou bieden.
Na een week gebruikt te hebben, kan ik iedereen SlimKat kan aanraden.
Mijn Nexus 7 reageert weer gewoon zoals ik in het begin gewend was!![]()
Ik heb deze guide gevolgd: http://teknovenus.com/wor...-up-nexus-7-f2fs-slimkat/
Met de sources die hier gelinked staan: http://forum.xda-develope...?p=59683903&postcount=940
Misschien dat ik later nog een keer SlimLP (de Lollipop versie van SlimKat) ga proberen, maar voor de snelheid is het niet nodig.
Geen ervaring met een clean install van 4.4.4, maar wel met een 4.4.4 na alle OTA's vanaf 4.0.1.
Ik zat me al een tijdje te ergeren aan de traagheid van de tablet met 4.4.4, en heb lang gewacht met maatregelen omdat 5.0 eraan zat te komen. Ik heb niet de zin/tijd om regelmatig iets compleet nieuws te flashen.
Na de update naar 5.0 en 5.01 was het nog dramatischer dan het op 4.4.4 was, en daarom ben ik eens gaan rondkijken naar een custom ROM.
Toen kwam ik de verhalen over f2fs tegen en heb dus de Slimkat 4.4.4 omgezet naar f2fs, en die geflashed.
Dat draai ik nu een maandje of 2 denk ik, en dat is echt stukken beter dan het met de stock 4.4.4 was.
Snelheid is nog niet altijd helemaal OK (af en toe wat lag), maar het is in ieder geval goed werkbaar.
Ik vind alleen een aantal zaken qua userinterface in slimkat niet zo mooi/fijn, niets ernstigs dus nog geen reden om weer iets anders te gaan flashen.
Ik wacht nog wel even tot er een goede bijna stock 5.1 uitkomt met f2fs.
Op mijn Nexus 5 heb ik ook nog steeds de stock 4.4.4 staan, omdat ik geen zin heb in een trage 5.1. Hier wil ik tzt ook een f2fs rom op flashen.
had al een tijdje dat hij wel eens traag was (flash issue
helaas, hing hij gisteren vast... via de powerknop een reset gegeven...
kreeg het google scherm, ging laden, alles werkte... en toen hing ie vast in chrome..
weer reset gegeven en toen ging hij niet meer verder dan het google bootloader scherm...
Nu gaat het apparaat ook niet meer aan (zoals de topic starter...)
iemand nog een idee om het wederom werkende te krijgen????
Hij draait 5.01 en ik zie geen mogelijkheid het weer normaal te krijgen, na een fact. reset blijft het zo.
De opstarttijd doet me denken aan een oude PC van voor het SSD tijdperk!!
Als hij opgestart is werkt hij verder goed en ben ik wel tevreden over de performance.
Misschien dat iemand raad weet, graag!!
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)