Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-04 23:01
Na 5.0 zijn er behoorlijk veel klachten over de tablet zie ook:
nieuws: Gebruikers Nexus 7 maken melding van kapotte tablet na Lollipop-update

Zelf heb ik al lange tijd 5.0 op mijn Nexus 7, het oogt allemaal aardig maar het lijkt alsof de N7 2012 model niet meer mee kan. Van de week nog een update gekregen maar verder niet even gekeken of mijn problemen verholpen zijn.

Enige wat ik nog met de Nexus 7 doe is content streamen naar de Chromecast, dat gaat gelukkig nog wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Krishh schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:28:
Enige wat ik nog met de Nexus 7 doe is content streamen naar de Chromecast, dat gaat gelukkig nog wel goed :)
Surfen in Chrome vind ik ook best goed gaan. Maar switchen tussen apps en bijvoorbeeld het openen van het toetsenbord gaan soms onbegrijpelijk traag, terwijl er toch nog genoeg vrij geheugen lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 17:56:
[...]

Surfen in Chrome vind ik ook best goed gaan. Maar switchen tussen apps en bijvoorbeeld het openen van het toetsenbord gaan soms onbegrijpelijk traag, terwijl er toch nog genoeg vrij geheugen lijkt te zijn.
Klopt, browsen valt ook nog wel goed te doen. Toetsenbord issue was ook een bekende bij de meeste gebruikers, maar daar was al een oplossing voor, zal even in de middag zoeken.

Edit:

Hi,
I found that: 1)turning off auto screen rotation 2)going into keyboard settings and choosing holo theme 3)keyboard settings -> gesture typing -> turn off dynamic floating preview helped a lot.
Thanks. God bless.
Aaron

http://9to5google.com/201...lollipop-this-might-help/

[ Voor 25% gewijzigd door Krishh op 28-04-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 08:13
Mijne 32gb exemplaar is zojuist gesneuveld. Glasplaat verbrijzeld en gaat niet meer aan. Reparatie zal wel te duur zijn.
Kan je zo'n ding het beste gewoon weggooien of zijn er nog bedrijven of instellingen die belang hebben in een dergelijk apparaat?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Screen van tablet/slimfeun is vrijwel altijd repareerbaar.
Zoek maar eens op ebay naar Nexus 7 screen replacement.

Afhankelijk van hoe handig je zelf bent, is dat imho goed te doen.
Zo heb ik zelf al eens een Samsung Note, nexus 4 en een nexus 5 volkomen gestript, voorzien van nieuwe accu's + scherm. En voor een paar tientjes heb je dan weer een (vrijwel nieuw) goed werkend toestel.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Krijg net melding: 5.1.1 beschikbaar OTA. Twijfel of ik wel wil updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:28
5.1.1 installeren. Hopelijk lost dit wat dingen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:16
5.1.1 geïnstalleerd, tot nu toe nog niet ontevreden. Nog geen grote vertragingen tegengekomen. De komende dagen zullen meer uitsluitsel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:53

Rianata

Have you played Atari today?

LongBowNL schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:44:
5.1.1 geïnstalleerd, tot nu toe nog niet ontevreden. Nog geen grote vertragingen tegengekomen. De komende dagen zullen meer uitsluitsel geven.
Yup, zelfde hier. Maar inderdaad even een paar dagen aanzien, want uiteraard heeft als gevolg van de update ook een reset/restart plaatsgevonden met optimalisatie van alle apps. Maar ik heb hoop. Na halve dag draait het nog als een zonnetje! _/-\o_

Update: na een nacht en een morgen nog steeds super responsive... met apps geopend en gesloten en in de achtergrond :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Rianata op 06-05-2015 11:31 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Omeg schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:03:
Krijg net melding: 5.1.1 beschikbaar OTA. Twijfel of ik wel wil updaten.
Vanaf 5.1.0 of 5.0? Lijkt me een no-brainer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:41
Rianata schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 02:01:
[...]

Yup, zelfde hier. Maar inderdaad even een paar dagen aanzien, want uiteraard heeft als gevolg van de update ook een reset/restart plaatsgevonden met optimalisatie van alle apps. Maar ik heb hoop. Na halve dag draait het nog als een zonnetje! _/-\o_

Update: na een nacht en een morgen nog steeds super responsive... met apps geopend en gesloten en in de achtergrond :*)
Dat klinkt goed! Hopelijk staat de OTA ook klaar voor mijn tablet vanmiddag :) Ik gebruik de tablet steeds minder door de algemene traagheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:16
Het enige wat ik tot nu toe heb gemerkt, is de vertraging bij het draaien van het scherm. Verder niet meer zo sloom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-06 15:54

DaRoot

Some say...

dirkjesdirk schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 23:06:
Mijne 32gb exemplaar is zojuist gesneuveld. Glasplaat verbrijzeld en gaat niet meer aan. Reparatie zal wel te duur zijn.
Kan je zo'n ding het beste gewoon weggooien of zijn er nog bedrijven of instellingen die belang hebben in een dergelijk apparaat?
Zelf eens via Aliexpress nieuwe digitizer+LCD gekocht... Omgerekend 4 tientjes incl versturen vanuit China.. Prima zelf te doen! Je moet echter niet alleen de digitizer willen vervangen... Dat is vrijwel niet te doen..

Edit:
Zie ook http://www.thijsniehof.nl/nexus-7-digitizer-vervangen/

[ Voor 5% gewijzigd door DaRoot op 07-05-2015 15:15 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
5.1.1 ook binnen

voelt meer responsive aan. Vooral bij het switchen tussen meerdere apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:33

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

Gister ook de 5.1.1 update geïnstalleerd en jemig wat een verschil. Als test heb ik hem vannacht met een aantal gepauzeerde games (Carmageddon, Candy Crush, Temple Run 2) plus nog wat open apps (NOS, Nu.nl) weg gelegd. Toen ik hem vanochtend weer uit zijn deep sleep haalde was hij nog net zo vlot als net na de update. Hoef ik voorlopig toch nog even niet naar een nieuwe tablet te zoeken ;)

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Nice, ik heb alleen de update nog niet...

Wel dit toegepast:
Hi,
I found that: 1)turning off auto screen rotation 2)going into keyboard settings and choosing holo theme 3)keyboard settings -> gesture typing -> turn off dynamic floating preview helped a lot.
Thanks. God bless.
Aaron

Dat lijkt al iets te helpen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
LongBowNL schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:03:
Het enige wat ik tot nu toe heb gemerkt, is de vertraging bij het draaien van het scherm. Verder niet meer zo sloom.
Dat draaien van het scherm is al een probleem sinds Android 4.x op de N7.

Wisselen van gebruiker is na de laatste update ook wat minder problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
Olaf van der Spek schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:15:
[...]

Vanaf 5.1.0 of 5.0? Lijkt me een no-brainer toch?
Verklaar je nader.
Zijn de 'update-problemen' al opgelost?
Is er al reactie?
Is het veilig vanaf 5.1.0?

Wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Welke problemen? Ik dacht dat het na 5.0 alleen maar beter werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:08:
Welke problemen? Ik dacht dat het na 5.0 alleen maar beter werd.
Met enkel 'denken' moet je mensen niets adviseren lijkt mij?

Heb jij een Nexus 7 thuisliggen en deze nog niet geüpdatet naar Android 5.0.2 of Android 5.1 (Lollipop)? Dan kun je daar beter nog even mee wachten. Een groot aantal gebruikers klaagt dat hun tablet niet meer werkt door de update. Google en ASUS geven niet thuis.
http://www.tabletguide.nl/56535/android-update-nekt-nexus-7/

My Nexus 7 (2012 Wifi) has become remarkably slow to charge since upgrade to 5.1.1. Have tried different chargers, different cables, and seem to get best results off USB direct from PC. But even then, it's taken about 30 hours to get to 70%.
https://plus.google.com/c...54-42f8-bc71-0b1442c8ac78

In maart begon Google met het uitrollen van Android 5.1 (Lollipop), de nieuwste versie van zijn besturingssysteem voor tablets en smartphones. Bij de installatie van de nieuwe Android-versie ging het bij vele gebruikers goed fout. Het scherm belandde simpelweg op het Google logo boot screen en deed vervolgens niks meer. Ook herstarten in recovery mode werkte voor sommigen niet. Bij degenen waar dat wel werkt horen we klachten dat de tablet urenlang blijft hangen in het “Erase Userdata” scherm.
http://www.tabletguide.nl...ipop-update-nexus-7-2013/

Ik heb 2 tablets Nexus 7, 1 uit 2012 en 1 uit 2013.
Alle twee draaien ze nu op LP 5.1 en geven alleen maar problemen.
.
http://www.tabletsmagazin...ablet-na-lollipop-update/

Nu kan ik verkeerd zitten of het verkeerd lezen, maar volgens mij hebben ze het allemaal over >5.0 updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:24:
Nu kan ik verkeerd zitten of het verkeerd lezen, maar volgens mij hebben ze het allemaal over >5.0 updates?
Android 4 -> 5 ja..
Ik had het over 5 -> 5.1.1

Android 4.4 was ook niet vrij van performance issues hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Je zegt: Na 5.0 is het allemaal beter.

Als ik dan die stukken lees, hebben ze het over 5.0.2 / 5.1 / 5.1.1
Dat is toch allemaal ook na 5.0? En toch allen negatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik merk alleen dat hij tergend traag wordt als hij opnieuw een netwerkverbinding moet maken (5.1.1). Vooral de browser moet je dan even rustig op gang laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:34:
Je zegt: Na 5.0 is het allemaal beter.
Ja, 5.1 is beter dan 5.0, 5.1.1 is beter dan 5.1, etc..
Ik zeg dus niet 5 is beter dan 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb mijn Nexus 7 32GB-3G net teruggekregen van een kleine reparatie onder garantie en die grapjassen hebben er even ongevraagd een nieuwe firmware op geflasht. Ik had hem even geroot voor een goede back-up en hem netjes weer ge-unroot en gelockt en factory reset gegeven voordat ik hem opstuurde. Maar ik was bewust op 4.3 blijven zitten o.a. omdat de SMS functionaliteit er met 4.4 uitgesloopt was. En het ding werkte gewoon naar behoren dus waarom zou ik? De reacties waren eerst ook verre van lovend over Lollipop maar ik lees met 5.1.1 toch weer betere ervaringen. Er stond nu dus plotseling 5.1.0 op en die heb ik dan maar even gelijk OTA naar 5.1.1 gebracht.

Ik wil wel even kennismaken met Lollipop en alhoewel ik nou niet bepaald enthousiast ben over de nieuwe vormgeving zit ik me nu af te vragen of ik weer terug zal flashen naar 4.3 of 4.4.4 of hier voorlopig op zal blijven zitten, en mijn back-up hierop zal terugzetten.

Zijn er volgens mensen die al langer Lollipop gebruiken duidelijke voordelen verbonden aan het gebruik van 5.1.1 over 4.3 op de Nexus 7? En eigenlijk ook voor Kitkat dat ik dus nog niet gebruikt had en nu dus overgeslagen heb. Zijn er overtuigende redenen om dat (4.4.4) te verkiezen boven 4.3 Jelly Bean?

[ Voor 16% gewijzigd door CaptJackSparrow op 20-05-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Afgelopen week even stock 5.1.1 geflashed, maar binnen twee dagen weer terug naar Slimkat 4.4 met F2FS, werkt vele malen soepeler.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik dacht gisteren eerst dat ze er de WiFi-versie van de firmware op geflasht hadden omdat ik geen 3G functionaliteit meer kon vinden in Settings>More. Dat had ik oorspronkelijk ook geschreven in mijn posting gisteravond. Later ontdekte ik dat in Settings>About Tablet >Status nog wel iets terug te vinden was nl. SIM status> en IMEI information> die echter overal "Not available" geven met een sim-kaart in het toestel maar wat toch suggereerde dat de firmware er wel ondersteuning voor heeft. Daarom had ik gisteravond dat stukje over de verkeerde firmware voorlopig maar weer verwijderd.

Vanmorgen ASUS maar even gebeld. Na ruggespraak werd mij verteld dat de 3G versie nooit officieel in NL is uitgebracht door Google en dat er geen officiële ondersteuning van de kant van Google voor is. Er is wel ondersteuning voor de Franse en Belgische markt. Met de update naar KitKat zou er al e.e.a. kapot zijn gegaan in de Nederlandse ondersteuning voor 3G. Onder Lollipop zou het T-Mobile netwerk nog (meestal?) wel werken en ook Vodafone evt. maar KPN niet meer. En ik heb er inderdaad een sim in zitten die over het KPN netwerk loopt en die op 4.3 nog prima werkte.

Natuurlijk vroeg ik waarom ze dan mijn firmware vervangen hebben door een die deze functionaliteit kapot maakt. Antwoord: Dat staat in onze algemene voorwaarden dat we dit doen en daar bent u mee akkoord gegaan toen u het apparaat ter reparatie aanbood. Daar volgde nog een discussie op de ik maar niet zal herhalen want dat is een beetje te lang. De man bleef hun werkwijze maar verdedigen en vond mijn argumenten dat ik er niet om gevraagd had, het niet nodig was en het mij vele uren extra werk bezorgt om hun 'beschadiging' van mijn toestel eerst uit te vinden en daarna weer ongedaan te maken blijkbaar niet belangrijk genoeg om daar voldoende begrip voor te kunnen opbrengen. Ik denk dat ze van nadenken pijn in hun hoofd krijgen daar bij ASUS.

Die reparatie heeft ze misschien alles bij elkaar een half tot heel uurtje gekost maar mij zal het een veelvoud daarvan kosten om de door hun aangerichte 'schade' eerst te ontdekken en daarna weer te herstellen. Maar ze schijnen echt te denken dat ze 'goed bezig zijn' daar bij ASUS.

Ik kan snappen dat door een reparatie herflashen noodzakelijk of wenselijk kan zijn maar is het nou echt teveel moeite om even te noteren welke firmware er op stond en die dan te herflashen i.p.v. maar één versie paraat te hebben? Het is natuurlijk doodsimpel om dat te doen maar blijkbaar is elk klein beetje meer moeite al teveel.

Nu ben ik dus even nieuwsgierig naar ervaringen van andere 3G gebruikers hier. Met welke netwerken hebben jullie het werkend gehad onder KitKat en Lollipop en evt. Jelly Bean en met welke niet?

Edit:
Heb er ondertussen 4.3 weer opgeflasht. Was beetje gedoe omdat WUG toolkit 5.1.1 nog niet kent en dwars lag met de instelling van de gewenste versie maar met enige vasthoudendheid kon ik de goede versie er weer op krijgen. En ja hoor. Nu heb ik meteen weer normaal contact met het mobiele netwerk.

Wel uitermate slechte zaak dat Google reeds bestaande en goed werkende ondersteuning voor mobiele netwerken plotseling zo maar even verwijdert bij nieuwere versies van Android. Is er echt een goede reden te bedenken om dit wél te doen of is het gewoon slordigheid dat dit eruit gevallen is?

Edit 2:

Ik zie net dat het factory image van 5.1.1 voor de 3G versie die gisteren nog niet op de site stond daar vandaag nu wel verschenen is.

FYI slechts want ik kan die dus zeker niet aanbevelen in het licht van mijn ervaringen met kapotte ondersteuning van in elk geval het KPN netwerk.

[ Voor 14% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-05-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:22
Ik gebruik al tijden het XS4all sim abbo, dus KPN netwerk, Geen problemen hier, niet onder 4.x en ook niet onder 5.1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Krishh schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:39:
[...]
Hi,
Thanks. God bless.
Aaron

Bedankt! Die keyboardsettings uitschakelen scheelt ook een hoop op 5.1.1. Auto-rotate uit zetten hoeft niet wel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 15:57
KC Boutiette schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:31:
[...]

Bedankt! Die keyboardsettings uitschakelen scheelt ook een hoop op 5.1.1. Auto-rotate uit zetten hoeft niet.
Ik neem aan dat dat alleen helpt als je de stock keyboard gebruikt en niet, zoals ik, Swiftkey.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
JunkO schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:29:
[...]
Ik neem aan dat dat alleen helpt als je de stock keyboard gebruikt en niet, zoals ik, Swiftkey.
Ik gebruik Swype en het helpt toch... 8)7 Snap niet waarom, maar ben er maar blij mee. Kan het standaard toetsenbord ook niet uit de lijst met toetsenborden gooien (geen root).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omeg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
De update(5.1.1) heeft voor mij niet veel opgeleverd. Tablet loopt niet bepaald super en krijg paar seconden lag bij openen van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Nadat ik Auto-rotate heb uitgeschakeld heb ik minder issues met mijn Nexus 7. Stock ROM toch niet echt ideaal tot nu toe, zag dat er weer een update was, vanavond even installeren. Mocht ik nog issues tegenkomen na het updaten, dan ga ik kijken voor een CM12 ROM.

Update:

Gisteravond nieuwe update geïnstalleerd, bleef mijn issues houden. Tablet geroot en CM12.1 Grouper geïnstalleerd! Tablet werkt weer prima! Kan normaal browsen, meerdere apps op achtergrond draaien en scrollen werkt weer optimaal!

Voor de liefhebbers die zijn Nexus device willen rooten:

Met de Nexus root toolkit kun je makkelijk je Nexus device rooten.
Daarna kun je je gewenste rom op de tablet plaatsen, en installeren met een Custom recovery. Nexus root toolkit bevat ook een Custom recovery die je gelijk erop kunt flashen.

Succes!

[ Voor 51% gewijzigd door Krishh op 12-06-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Krishh schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:09:
Nadat ik Auto-rotate heb uitgeschakeld heb ik minder issues met mijn Nexus 7. Stock ROM toch niet echt ideaal tot nu toe, zag dat er weer een update was, vanavond even installeren. Mocht ik nog issues tegenkomen na het updaten, dan ga ik kijken voor een CM12 ROM.

Update:

Gisteravond nieuwe update geïnstalleerd, bleef mijn issues houden. Tablet geroot en CM12.1 Grouper geïnstalleerd! Tablet werkt weer prima! Kan normaal browsen, meerdere apps op achtergrond draaien en scrollen werkt weer optimaal!

Daarna kun je je gewenste rom op de tablet plaatsen, en installeren met een Custom recovery. Nexus root toolkit bevat ook een Custom recovery die je gelijk erop kunt flashen.

Succes!
Juich niet te vroeg, wacht eerst een paar dagen. Ik had aanvankelijk dezelfde euforie na het installeren van Cyanogenmod maar na een week was hij net zo traag als daarvoor... ;w

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06 16:51
Krishh schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:09:

Update:

Succes!
Houd me op de hoogte, want ik gebruik mijn Nexus nu helaas bijna niet meer, omdat ie zo langzaam is :(

[ Voor 0% gewijzigd door Frank!in op 12-06-2015 21:30 . Reden: spelfout :O ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik draai Slimkat 4.4 met F2FS op de Nexus 7, waardoor die nog gewoon bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:56

Pierre

Van nature lui!

MegaTronics schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:17:
Ik draai Slimkat 4.4 met F2FS op de Nexus 7, waardoor die nog gewoon bruikbaar is.
Die rom heb ik paar keer geprobeerd om te installeren maar helaas nog nooit gelukt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Pierre schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:09:
[...]

Die rom heb ik paar keer geprobeerd om te installeren maar helaas nog nooit gelukt.
Ik heb de handelingen uitgevoerd volgens deze post: Mr_Blobby in "Google Nexus 7 - model 2012"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@MegaTronics het is gisteren gelukt om Slimkat 4.4 erop te installeren, bedankt voor je tip

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
Frank!in schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 21:29:
[...]

Houd me op de hoogte, want ik gebruik mijn Nexus nu helaas bijna niet meer, omdat ie zo langzaam is :(
Heb CM12.1 nu al een paar dagen draaien, en omdat het soepel loopt gebruik ik mijn tablet nu ook vaker. Gamen doe ik er zelf niet op dus heb dat niet echt kunnen testen. Browsen, Facebook, Twitter en Instagram gaat tot nu toe perfect. Verder reageert het snel en werkt auto-rotate ook gewoon naar behoren.

Tot nu toe zeker een aanrader om CM12.1 erop te flashen aangezien de stock rom voor mij persoonlijk veel problemen opleverde.

Wat ik gedaan heb:

Nexus Root Toolkit gedownload, tablet geroot en custom recovery erop gezet.
CM12.1 en gapps gedownload (grouper).
Vanuit de custom recovery CM12.1 en gaps geflashed. Daarna nog even mijn tablet gewiped zodat alles clean was.

Update::

Gisteren de tablet weer vol op gebruikt, RTL XL geïnstalleerd, alles verliep prima. Tot nu toe geen problemen gehad met mijn Nexus 7 CM12.1.

[ Voor 8% gewijzigd door Krishh op 18-06-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derfie
  • Laatst online: 22:23
Slimkat 4.4 met F2FS is 'the way to go'. Eindelijk weer bruikbaar mijn nexus 7!
Staat er nu een maand of 3 op. Bij dagelijks gebruik nog geen terugval in snelheid gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
derfie schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:18:
Staat er nu een maand of 3 op. Bij dagelijks gebruik nog geen terugval in snelheid gemerkt.
Dan ga ik dit van het weekend ook maar eens proberen. Hoe zit het met de batterij? Merk ook dat die heel slecht is geworden, maar het is ook een oud ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Heb Slimkat op de N7 van vrienden gezet.. redelijk makkelijk te doen via NRT inderdaad.. Eerste indruk is idd lekker soepel werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Heb al maanden wat raars. Als ik mijn n7 uitzet, em vervolgens weer aanzet, dan gebruik ik hem bijv 5 min, en dan gaat hij uit en start weer opnieuw op. En dit blijft hij dan doen tot hij leeg is. Soms doet hij het midden in de nacht, dan word ik wakker van het licht en is hij zich zelf de hele tijd aan het herstarten. Wat kan dit zijn? Accu is nog prima, voor de rest nooit laten vallen of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Laatst online: 11-04 11:31
Helaas, het scherm van m'n Nexus reageert niet meer op aanrakingen. Ik zie aan de zijkant ook een streep onder het scherm, alsof er iets is losgekomen. Met een usb-otg kabeltje kan ik wel een muis aansluiten en met een app het touch gedeelte controleerd, maar hij reageert nergens meer op. Om het scherm + digitizer te vervangen vind ik te duur voor deze tablet, dus via ebay maar een bluetoothmuis gekocht voor een paar euro zodat ik 'm nog enigszins kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
KC Boutiette schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:31:
[...]
Bedankt! Die keyboardsettings uitschakelen scheelt ook een hoop op 5.1.1. Auto-rotate uit zetten hoeft niet wel. :(
Ben een maandje verder en mijn Nexus 7 is weer flink traag :( Maar eens naar een f2fs ROM op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@KC Boutiette
Slimkat 4.4 met F2FS is 'the way to go'.
Gebruik deze is een heerlijke rom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:21:
@KC Boutiette

[...]

Gebruik deze is een heerlijke rom _/-\o_
Nu 1 dag SlimKAT [AllF2FS] er op staan en ik vind het geniaal :*) Nu hopen dat de performance zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
KC Boutiette schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:06:
[...]

Ben een maandje verder en mijn Nexus 7 is weer flink traag :( Maar eens naar een f2fs ROM op zoek.
Ik heb ontdekt dat als je oa. voice-meuk uitzet, rotatie uitzet en in de dev-opties het max. aantal achtergrondapps op 2 zet, dat het ding dan eigenlijk weer best bruikbaar wordt :Y

Deze instellingen gebruik ik sinds een maand en ik heb (zonder te herstarten en met de meest recente OTA-update voor 5.zoveel) eigenlijk totaal geen last meer van die vertragingen waardoor je vaak letterlijk 5 minuten moest wachten tot het beeldscherm weer eens wilde reageren. 5 seconden is tot nu toe het langste 8)

Het is nog steeds niet zoals het ooit was, maar het ding is nu tenminste weer erg goed te gebruiken!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1967
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-11-2023
Bij mij lag die ook ongebruikt, weer eens geupgrade naar 5.1.1. en is redelijk bruikbaar, ,moet nog wel tweaken want begint weer langzamer te worden (maar nog bruikbaar, al is ie niet te vergelijken met mijn veel snellere OPO).
Anders maar eens CM12 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Na een factory reset lijkt mijn N7 weer iets minder traag. Heb dit keer alleen Here maps geinstalleerd en verder niks.

Zou 1GB niet ook gewoon te weinig zijn tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44
Olaf van der Spek schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:13:
Voor het huidige Android misschien wel, maar je hebt er wel genoeg aan bij een Windows 10 tablet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:13:
Na een factory reset lijkt mijn N7 weer iets minder traag. Heb dit keer alleen Here maps geinstalleerd en verder niks.

Op alle traagheidsvragen is echt maar 1 antwoord: Slimkat. :)

Je kunt tweaken wat je wilt, maar met Slimkat kun je qua snelheid weer jaren vooruit.

Anoniem: 420148

Roamor schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Op alle traagheidsvragen is echt maar 1 antwoord: Slimkat. :)

Je kunt tweaken wat je wilt, maar met Slimkat kun je qua snelheid weer jaren vooruit.
Ik vind zelfs SlimKat niet erg vlot. Heb dit pas geinstalleerd na stock 5. Er zit wat verbetering in, maar het blijft niet al te vlot.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Anoniem: 420148 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:13:
[...]

Ik vind zelfs SlimKat niet erg vlot. Heb dit pas geinstalleerd na stock 5. Er zit wat verbetering in, maar het blijft niet al te vlot.
Zo ervaar ik dat ook bij 2 N7 tablets.. valt beetje tegen..

• spokje
  • Laatst online: 14:23
Mja ik weet niet. Mijn exemplaar is gewoon altijd traag. Ben wel klaar met het ding. Heb na een reset alleen Spotify erop gezet maar ook dat is traag als stront door een trechter. En de accu gaat ook vier dagen max. mee op standby 8)7 niet best. Het is dat ik geen geld heb voor een vervanger maar ik zou m graag de container in stampen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wat is momenteel eigenlijk *de* Android mini tablet?

• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-12-2024
Olaf van der Spek schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:08:
Wat is momenteel eigenlijk *de* Android mini tablet?
De Samsung Galaxy Tab S2 8.0 is een mooi apparaat.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De hardware is mooi maar ik ben niet zo'n fan van Samsung software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Olaf van der Spek schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:54:
De hardware is mooi maar ik ben niet zo'n fan van Samsung software.
Gewoon rooten dat ding, ben je er direct van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:51
Cyanogenmod 12.1 draait tot nu toe best redelijk (veel beter dan stock). Installatie valt mee: bootloader unlocken via officiële weg, TWRP recovery flashen, naar recovery booten, /cache en /data formatteren als f2fs, Cyanogenmod zip flashen, gapps zip flashen en klaar.

Het kan zijn dat Windows 8.1 of 10 moeilijk doet met drivers en signing. In dat geval het beste een live CD van Ubuntu pakken.

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Cyanogenmod 11 werdt steeds langzamer op m'n nexus 7. Ik heb er dirty unicorns op geflashed (9.6 official, android 5.1) en dat draait echt belachelijk snel. Deze tablet heb ik nog nooit zo snel mee gemaakt. Kaliber Samsung TabPro.

Daarna TWRP recovery geflashed en de data en cache partities F2FS geformateerd en het lijkt allemaal nog wat beter te presteren. Antutu score van 19000. In ieder geval hoop ik dat de tablet niet weer steeds langzamer wordt.

Wat tof is aan dirty unicorns is dat er weer weekly builds zijn en daarnaast ook nog stable builds. Fantastisch! Ga geen nieuwe tablet meer kopen, kan hier nog wel tijdje mee verder. Nadeel is dat Franco kernel niet werkte icm met deze (error loop "system ui is gecrashed", zoiets) na opstarten.

De facebook app ook even gebruikt maar die is nog steeds onwerkbaar traag. Hele tablet vertraagde erdoor. Gewoon weer terug naar m.facebook.com.

[ Voor 9% gewijzigd door SpiceWorm op 03-09-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik heb iets raars. Als mijn nexus is uitgevallen omdat de batterij gewoon leeg is, en ik doe hem in de lader, en zet hem na een poosje aan, dan gaat die aan, kan ik hem gewoon gebruiken enzo, en vervolgens als ik hem neer leg en scherm uit is, gaat die de hele tijd opnieuw opatarten. En dat blijft die doen, dan is die weer aan, en gaat weer opnieuw opstarten. Ik moet hem uitzetten dus om snel op te laden want met de hele tijd opnieuw opstarten duurt het lang. En als die helemaal vol is, en zonder de lader gaat die nog steeds opnieuw opstarten. Maar als ik hem een tijdje gebruik, dus het scherm voor 20 minuutjes aan heb, dan is het kwaaltje weg en blijft die gewoon aan, ookal zet je het scherm uit enzo. Niks geflasht ofzo, gewoon origineel. Batterij is nog prima, gaat gewoon nog 8 uur schermtijd mee, of 1 week met af en toe kijkenn. Laatst nog factory reset gedaan, maar niks geholpen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Krijgt de 2012 N7 nog security updates? Ik weet dat ie geen Marshmallow krijgt (evil Google!) maar volgens een Stagefright detector app is mijn N7 lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Olaf van der Spek schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:17:
Krijgt de 2012 N7 nog security updates? Ik weet dat ie geen Marshmallow krijgt (evil Google!) maar volgens een Stagefright detector app is mijn N7 lek.
Nope, LMY47V is de laatste officiële build voor de Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Google stelt ons echt teleur met dat beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:18:
Google stelt ons echt teleur met dat beleid.
Voor een tablet van bijna ruim 3 jaar?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:16:
[...]

Voor een tablet van bijna ruim 3 jaar?
Was ie in augustus 2013 niet nog te koop? Is geen 3 jaar..
En ja, devices gaan tegenwoordig steeds langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Olaf van der Spek schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:19:
[...]

Was ie in augustus 2013 niet nog te koop? Is geen 3 jaar..
En ja, devices gaan tegenwoordig steeds langer mee.
Het beleid van google gaat over de eerste keer dat het apparaat te koop is, niet tot wanneer hij te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 315662 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:21:
[...]

Het beleid van google gaat over de eerste keer dat het apparaat te koop is, niet tot wanneer hij te koop is.
Weet ik, en onder andere dat is dus teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Is jullie tablet nog werkbaar dan? Ik ben er echt helemaal klaar mee, wat een traag stuk stront is dat ding geworden. Ook resets maakt geen donder uit. Ik heb er maar 4 apps oid op geinstalleerd en nog is het niet vooruit te branden. Batterij loopt ook supersnel leeg. etc. etc. Ik durf 'm niet eens op Marktplaats te zetten omdat het ding gewoon TE slecht is om nog verkoopbaar te zijn.

De waarde van het ding is voor mij echt 0,- geworden. Het is dat ik geen geld heb voor een nieuwe atm..

[ Voor 12% gewijzigd door spokje op 15-10-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:35
spokje, nieuwe ROM flashen. Ik heb gisteren Slimkat geinstalleerd. Hij voelde weer lekker snel, nu afwachten hoe lang dit aanblijft maar hij is nu meer dan bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
spokje schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:41:
Is jullie tablet nog werkbaar dan? Ik ben er echt helemaal klaar mee, wat een traag stuk stront is dat ding geworden. Ook resets maakt geen donder uit. Ik heb er maar 4 apps oid op geinstalleerd en nog is het niet vooruit te branden. Batterij loopt ook supersnel leeg. etc. etc. Ik durf 'm niet eens op Marktplaats te zetten omdat het ding gewoon TE slecht is om nog verkoopbaar te zijn.
Heb je de 8GB of de 16GB variant? Ik heb de 16GB..
Na een factory reset, geen restore van apps / backups / settings en alleen de installatie van Here Maps & Skype is die van mij weer redelijk bruikbaar.
Wel af en toe een app-is-not-responding popup maar zeker voor wat browsen / lezen is het goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ah oké. Ik zou Slimkat nog eens kunnen proberen idd. Factory reset deed weinig bij mij helaas Olaf. Heb wel de 16 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb mijn N7 na aanschaf direct gerooted en er nooit meer een update op geinstalleerd. Draait dus nog op 4.2.2 al die jaren nooit performance problemen gehad, het ding draait nog als een zonnetje en batterijduur is ook nog best ok. Ik voer alleen om de zoveel tijd even lagfix uit.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:51
Olaf van der Spek schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:09:
[...]

Heb je de 8GB of de 16GB variant? Ik heb de 16GB..
Na een factory reset, geen restore van apps / backups / settings en alleen de installatie van Here Maps & Skype is die van mij weer redelijk bruikbaar.
Wel af en toe een app-is-not-responding popup maar zeker voor wat browsen / lezen is het goed te doen.
Zelfde ervaring met laatste versie met CM. Helaas wel elke keer van korte duur, na een week niet meer bruikbaar.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb die van mij (32GB/3G) nét iets meer dan 2 jaar geleden gekocht. Hij is net een weekje uit de garantie. Na aankoop wel meteen de update naar 4.3 gedaan maar niet naar KitKat gegaan omdat ik over verdwenen functionaliteit m.b.t. SMS las wat ik als bliepgebruiker niet handig vond. Over Lollipop las ik dat ie nogal traag werd dus daar liep ik ook niet warm voor. Half jaar geleden of zo is ie in reparatie geweest voor loszittend USB chassisdeel en speakertje dat klonk alsof het membraan los zat of gescheurd was. Kreeg ik hem terug met 5.1(.1?) erop. Had ik niet om gevraagd. Even uitgeprobeerd maar ik kwam er achter dat het hele 3G niet werkte. Terug dus naar 4.3. Ik heb het gevoel dat door dat flashen naar Lollipop er mogelijk wat aan het geheugen veranderd is qua partitionering of weet ik veel wat want sinds ik hem terug heb is hij niet meer zo vlot als daarvoor heb ik het gevoel. Ook lijk ik meer problemen te hebben met GPS waar ik meer klachten over lees bij diverse Nexus apparaten wat vooral firmwaregerelateerd zou zijn.

Er is prima mee te werken maar ik meen verschil te merken. Ik heb hem speciaal voor de reparatie voor het eerst geroot zodat ik betere back-ups kon maken en hem voor inzenden weer ge-unroot. Na terugflashen naar 4.3 heb ik hem ook weet geroot. Zo nu en dan draai ik de gratis Trimmer (fstrim) maar kan niet zeggen dat ik er echt veel van merk. Laatst ook nog even de cache partitie gewist vanuit recovery.

Ik zou mensen met een traag apparaat adviseren om ook een lagere Android versie te proberen. Voor mij voldoet 4.3 prima. Het is wel frustrerend dat nu er eindelijk functies komen in Android 6 waarvan ik vind dat die een reden zijn om echt een nieuwe versie te willen Google die niet meer uitbrengt voor deze N7. Ik hoop dat er dan een goede custom ROM gaat komen, ook voor de 3G versie. Het hinderlijke aan custom ROMs vind ik dat ik heel vaak/bijna altijd lees dat er bepaalde dingen niet meer werken. Ik hoop dat er eentje komt waarbij alles goed blijft werken. Of beter nog dat Google zich bedenkt en toch nog een versie 6 uitbrengt. Voor mij die het apparaat bij uitkomen daarvan nog geen twee jaar had voelt het stoppen van die ondersteuning toch vrij snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:44
Anoniem: 315662 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:21:
[...]

Volgens mij was de Stagefright bug al bekent bij Google voordat de drie jaar verstreken was van de eerste verkoop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobmav
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-06-2018
Gisteren is een volledig werkende Marshmallow-rom uitgebracht voor de Nexus 7, door een employee van Google zelf. Geflashed en zeer tevreden van: http://forum.xda-develope...aosp-6-0-grouper-t3225584

Om de lag te verminderen heb ik Nova launcher ipv Google Now Launcher, géén Chrome en ook geen Facebook. Firefox en een shortcut naar de mobile Facebook site zijn zoveel sneller. Tenslotte ook nog de cache gecleared, tablet loopt lekker nu! :)

[ Voor 9% gewijzigd door tobmav op 16-10-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Laat over een weekje of zo nog eens iets van je horen, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobmav
Card Nox schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:58:
Laat over een weekje of zo nog eens iets van je horen, ben wel benieuwd.
Zal ik doen. Ik weet van Lollipop dat het vreselijk vertraagde na een tijdje, dus had ook een F2FS KitKat erop gezet... Hopelijk doet deze rom het beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

so having things in /data can affect things like GPS adversely
Hee... interessant zinnetje. Zou ik wel meer over willen weten gezien mijn GPS problemen.

Echt áf is het allemaal niet maar de maker wil het ook meer als een opzetje zien voor anderen om er op voort te bouwen. Als hij, zoals hij zelf zegt, het meeste 'zware' werk al verricht heeft dan zou Google het in het ideale geval natuurlijk zelf ook weer verder kunnen oppikken.

Is er eigenlijk een geschikt kanaal waarlangs de 'Original Nexus 7' gebruikers Google hun wensen kenbaar zouden kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Mooi thanks. Heb zelf sinds een paar dagen Slimkat en tot nu toe is het nog lekker snel. We zullen het snel weten.
tobmav schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:12:
[...]

Zal ik doen. Ik weet van Lollipop dat het vreselijk vertraagde na een tijdje, dus had ook een F2FS KitKat erop gezet... Hopelijk doet deze rom het beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Heb hier ook die custom 6.0 erop gezet. Ben benieuwd of ie vlot blijft op termijn. Ik ben wel blij dat behoudens de playstore, alle google meuk pleite is. Hij wordt eigenlijk alleen nog maar als e-book en voor een beetje browsen gebruikt dus het maakt niet veel meer uit voor mij.

Ik dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat er voorlopig nog wel security updates bleven verschijnen voor de Nexus 7

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:06

pinda powerrr

Slow down...

Klinkt goed. Deze week ook maar even een poging wagen.

Goede tip!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:44

charrel

Cortisol4life..

Welke gapps gebruik je dan? Ik heb met elke gapps dat de installatiewizard crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
charrel schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:03:
Welke gapps gebruik je dan? Ik heb met elke gapps dat de installatiewizard crashed.
Dat had ik ook met het installeren van Android 6.0 op m'n Nexus 4, je moet de Gapps versie hebben zonder setup wizard, zie: http://forum.xda-develope...9-mako-port-beta-t2807446

Directe link: http://renderserver.net/?dl=6455ad109b871809d8f34b25a92f6904

Die zou ook gewoon moeten werken op de Nexus 7.

[ Voor 8% gewijzigd door JunkO op 19-10-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobmav
charrel schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:03:
Ik heb deze gebruikt: benzo-gapps-M-20151011-signed-chroma-r3.
Bij de setup crashte de wizard hier ook om de 5 seconden. Gewoon telkens op OK klikken. De foutmeldingen komen gewoon door foute app-instellingen. Oplossing: in de App Permissions zien dat je Google Apps/Services/... alle permissions hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobmav
Card Nox schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:52:
Mooi thanks. Heb zelf sinds een paar dagen Slimkat en tot nu toe is het nog lekker snel. We zullen het snel weten.

[...]
Heb hem er nu 10 dagen opstaan en ben er best tevreden over. Waar je wel rekening moet mee houden is:
  • Is hij sneller dan Lollipop? Absoluut. Je merkt het ook écht als je Nova Launcher gebruikt (zelfde look & feel als de Google Now Launcher) en Firefox als internetbrowser. De Facebook-app en Chrome-app mijden als de pest. Die laten alles laggen dat het geen naam heeft, zeker voor deze tablet met haar 1 gigje ram en low-budget memory.
  • Is hij dan evensnel/sneller dan KitKat? Neen, hij is trager dan KitKat. Wil je echt een snelle tablet, gebruik dan een SlimKat F2FS ROM. Die loopt enorm vloeiend. De officiële ontwikkeling had naar mijn mening hier moeten stoppen door Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik ga dit weekend die Slimkat F2FS er dan even opzetten :) kijken wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
tobmav schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:56:
[...]

Heb hem er nu 10 dagen opstaan en ben er best tevreden over. Waar je wel rekening moet mee houden is:
Tof dat je wat van je hebt laten horen. Je vind het dus wel werkbaar. Ik vind KK wel 'oud' aanvoelen tov LP...maar ik kijk er eigenlijk alleen maar YouTube videos mee, dus hoe spannend is het eigenlijk allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobmav
Card Nox schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:02:
[...]

Tof dat je wat van je hebt laten horen. Je vind het dus wel werkbaar. Ik vind KK wel 'oud' aanvoelen tov LP...maar ik kijk er eigenlijk alleen maar YouTube videos mee, dus hoe spannend is het eigenlijk allemaal :)
Geen probleem hoor! ;) Ik vind het zeker werkbaar. KitKat is idd al wat ouder - maar doet nog wel wat het moet doen. Alleen jammer dat je dan MD hebt in het OS zelf.

Om er YouTube filmpjes mee te kijken gaat ie zeker goed mee op 6.0. Alle Google-apps draaien zoals het hoort. Dus perfect te gebruiken als e-reader, Spotify, YouTube etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Wat bedoel je met MD?

Denk dat ik op een rustig avond toch even ga proberen MM te installeren.
Moet ik de partities weer terugdraaien vanuit F2FS? Zo ja, naar welk formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobmav
Card Nox schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:49:
Wat bedoel je met MD?

Denk dat ik op een rustig avond toch even ga proberen MM te installeren.
Moet ik de partities weer terugdraaien vanuit F2FS? Zo ja, naar welk formaat?
Material Design. En nee, ik heb de memory niet hoeven te reverten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Schup!

Tip voor iedereen met oplaadproblemen, zoals ergens in oktober ook al door iemand anders gemeld. Ik heb twee weken terug via eBay een vervangende USB-poort gekocht (inclusief koptelefoon-ingang). Eergisteren binnengekomen. Meteen gemonteerd, en mijn N7 laadt weer gewoon op met normale snelheid. *O* Heeft me alles bij elkaar 6 euro en een half uur pielen gekost, en hij draait nu dankzij dat poortje en de Slimkat 4.4.4 rom weer als vanouds. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Vraagje aan de mensen die Slimkat 4.4.4 hebben draaien? Ik krijg na het flashen van deze ROM continu de melding dat de originele 4.3 update van Google zelf beschikbaar is, en deze melding krijg je dus niet weg. Ik kan me vaag herinneren dat ik dat in het verleden ook wel 's had met m'n Nexus 4, maar een echte oplossing was er niet meer of kan ik mij niet meer herinneren.

Het vreemde is dat ik nu de 4.4.4 Slimkat ROM draai, notabene een latere versie dan de melding oppert. Waarschijnlijk herkent hij 'm niet ofzo.

Ik heb nu maar de meldingen van Google Play Services uitgezet, maar dit is natuurlijk een lapmiddel.

Iemand ervaring mee en een oplossing?

Overigens is dit echt de enige echte oplossing om de tablet weer bruikbaar te maken, dus iedereen: installeer Slimkat!! :)

[ Voor 8% gewijzigd door JunkO op 29-12-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Na al maanden de berichten hier te lezen of snellere roms, nu eindelijk eens wat anders er op gezet. Ik was van plan om de SlimKat te flashen, maar was er al een tijdje uit en wist niet precies welke rom ik moest kiezen :')
Dus uiteindelijk voor de, hier ook in dit topic genoemde, Dirty Unicorn rom gegaan. Flashen ging makkelijk alleen gapps wilde niet. Dus een kleinere versie van gezocht en die dan maar geflasht.

Alles weer heerlijk soepel!
Nu was dit natuurlijk ook altijd bij een verse install, maar deze voelt nu al beter aan. Hopen dat dit zo blijft. Het feit dat er een heleboel Google rommel uitgelaten is, die niet nodig zijn (en als je ze wel nodig vindt, kun je het downloaden), dus het loopt gesmeerd. Hopelijk volgende week ook nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Laatst online: 20:03
Welke Gapps heb jij geinstalleerd< Ik heb namelijk ook problemen met de google apps op de laatste versie van DU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

steviewonder23 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:55:
[...]

Welke Gapps heb jij geinstalleerd< Ik heb namelijk ook problemen met de google apps op de laatste versie van DU
Ik heb Pico Gapps geflasht. Deze paste prima. Daarna zelf nog de Google apps die ik wilde hebben gedownload.

Als je maar de Play Store hebt, dan kom je al een heel eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Laatst online: 20:03
Dank je ga ik vanavond even proberen.
Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)