Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-03 14:25
Heb mijn Nexus 7 een week geleden geflasht naar 5.0, hij draait op zich wel soepel en de accu gaat even lang mee. Maar in de tussentijd heeft de tablet spontaan een soort van reset gehad en zijn al mijn apps zomaar verdwenen. De instellingen en bestanden zijn overigen in tact gebleven 8)7

Nou schijnt het een bug te zijn dat in android 5.0 apparaten zich kunnen resetten maar dat is enkel bij foutieve pogingen bij het lockscherm. Op mijn tablet heb ik geen lock dus dat zou het niet kunnen zijn.

Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02
Zou iemand eens een speedtest kunnen uitvoeren? Ik kom met m'n Nexus 7 niet meer boven de 20mbit down uit, waar m'n Moto G die er naast ligt de 50 haalt(2 meter van router). Ik begin te vermoeden dat mijn exemplaar echt de langste tijd heeft gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 11:30
Nexus 23 mbps, andere devices rond de 30 mbps (max van mijn internetverbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:47
Mijn tablet is echt niet meer vooruit te branden (2012) met Lollipop 5.0. Vorige 4.4 was ook al een drama, maar nu is het wel helemaal huilen met de pet op. Ik hoop dat de Nokia N1 snel uitkomt in Europa. Had graag Nexus 9 gehad, maar ligt boven m'n budget helaas. Vind het erg jammer dat het geheugen zo gaar is. Heb er nooit hele spannende of zware dingen mee gedaan.

Als je eenmaal in een app zit gaat het nog wel, maar zodra je gaat switchen tussen apps begint het echt zo traag te worden, niet werkbaar. Zelfs Spotify hapert als ik bijvoorbeeld tegelijkertijd het nieuws lees.

Tijd voor wat nieuws.

[ Voor 21% gewijzigd door spokje op 03-12-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 634794

bresjt schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:29:
Voor diegenen die klagen van een trage tablet in Lollipop, een paar stappen om hem toch wel vlotter te krijgen (gevonden op de productforums van Google)

[...]

bron: https://productforums.goo...#!topic/nexus/ncsDtBQpRrg
Dat is toch wel erg dat je dit soort stappen moet nemen om een twee jaar oud apparaat weer snel te krijgen, dat terwijl de nieuwsberichten iedere keer zeggen dat de nieuwe Android versie juist de boel sneller zou moeten maken :(

Ik heb overigens ook een Nexus 7 2012, en sinds ik mijn OnePlus One heb lig de Nexus 7 2012 te verstoffen want hij is inderdaad erg traag zelfs onder een schone Android 5.0 stock firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-07 13:53
spokje schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:21:
Mijn tablet is echt niet meer vooruit te branden (2012) met Lollipop 5.0. Vorige 4.4 was ook al een drama, maar nu is het wel helemaal huilen met de pet op. Ik hoop dat de Nokia N1 snel uitkomt in Europa. Had graag Nexus 9 gehad, maar ligt boven m'n budget helaas. Vind het erg jammer dat het geheugen zo gaar is. Heb er nooit hele spannende of zware dingen mee gedaan.

Als je eenmaal in een app zit gaat het nog wel, maar zodra je gaat switchen tussen apps begint het echt zo traag te worden, niet werkbaar. Zelfs Spotify hapert als ik bijvoorbeeld tegelijkertijd het nieuws lees.

Tijd voor wat nieuws.
Best wel bizar dat de economische levensduur van zo'n ding nog geen 2 jaar is. Dat is voor een Consumer Electronic product van 300 euro toch best bizar.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb weinig te klagen over de performance van Lollipop ten opzichte van Kitkat hoor. De N7 2012 is altijd al relatief traag geweest, onder Kitkat was het al niet best en Lollipop is voor mijn gevoel net zo snel/traag. Vanzelfsprekend heb ik altijd al device encryption gebruikt dus de toch al beroerde storage performance haalde ik altijd al onderuit. Van traag naar net zo traag is dus niet bepaald een achteruitgang.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
sdk1985 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:50:
[...]

Best wel bizar dat de economische levensduur van zo'n ding nog geen 2 jaar is. Dat is voor een Consumer Electronic product van 300 euro toch best bizar.
Zeker bizar, ik heb er ook 1.. puur voor in bed nog wat browsen en heeeeeeeel soms op de bank.
Trager sinds de update. belachelijk.. 2 jaar >> delen door de prijs.. dan is dat een flinke afschrijving voor een "in bed browser"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Oké nu wordt ik die Update ook een beetje zat... RealRacing 3 is gewoon onspeelbaar. Alles hapert inclusief het geluid. Soms staat het beeld 5 seconde stil, soms komt er een loading screen tussendoor. Kortom: Wat eerst perfect werkte is nu onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor diegenen die klagen van een trage tablet in Lollipop, een paar stappen om hem toch wel vlotter te krijgen (gevonden op de productforums van Google)

[...]

Hadden jullie dit al gedaan.
Scheelt een hoop snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robspijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01-2023
Heb alle tips om m'n Nexus 16 Gb vloeiender the maken na installatie van Lollipop, maar heeft niet het gewenste effect gehad. Bleef zo traag als boter. Nu overgestapt op CyanogenMod, en tablet is weer heerlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Als je doelt op de Dev opties voor Window animations dan ja (is nogal een lang topic). Helpt verder natuurlijk ook niet in RealRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

robspijk schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:34:
Heb alle tips om m'n Nexus 16 Gb vloeiender the maken na installatie van Lollipop, maar heeft niet het gewenste effect gehad. Bleef zo traag als boter. Nu overgestapt op CyanogenMod, en tablet is weer heerlijk snel.
Die stap heb ik ook gemaakt en die bevalt goed. :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:03

Pierre

Van nature lui!

@MegaTronics dat werkt zonder problemen, ik wordt gek van dat ding thuis. Zo bagger traag. Moet hem eerst downgraden of niet

[ Voor 16% gewijzigd door Pierre op 04-12-2014 20:13 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-07 14:48
Ben ik hier de enige die Lollipop nog niet OTA heeft ontvangen? Het begint nu toch wel een keer tijd te worden. Daar heb ik immers ook een Nexus voor.. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Prev op 04-12-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 00:04
Prev schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:44:
Ben ik hier de enige die Lollipop nog niet OTA heeft ontvangen? Het begint nu toch wel een keer tijd te worden. Daar heb ik immers ook een Nexus voor.. :/
Hier ook nog niets, hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 06:00
Hier ook nog geen update gezien. Misschien vertragen ze 'm wat door de vele performance problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Prev schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:44:
Doe je zelf een lol en installeer hem lekker niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Pierre61 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:54:
@MegaTronics dat werkt zonder problemen, ik wordt gek van dat ding thuis. Zo bagger traag. Moet hem eerst downgraden of niet
Gewoon deze handleiding volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinta
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-07 09:04

[...]

Ik heb deze stappen ook uitgevoerd en hierdoor loopt hij bij mij weer soepeler dan de laatste paar weken met 4.4.4! :) Ik vind het aantal achtergrondprocessen op drie maximaliseren wel riskant en heb dit dus weer terug gezet. Er kunnen namelijk ook nuttige processen worden gekilld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:05
Het stukje van de achtergrondprocessen heb ik ook teruggezet. De rest zorgt inderdaad wel voor een meer soepele tablet. Hopelijk levert 5.0.1 binnenkort voor verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 22:03
Ik moet zeggen dat een factory reset ook aardig verschil oplevert (had ik nog niet gedaan sinds september 2012). Het is geen snelheidsmonster, maar in ieder geval goed werkbaar om m'n krantje te lezen.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb nog steeds geen OTA gehad... Misschien toch zelf even proberen te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Moet ik niet hier stellen deze vraag

[ Voor 78% gewijzigd door Pierre op 06-12-2014 15:51 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schulten-brau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-03 18:19
Zijn er nog mensen die de afgelopen paar dagen een update hebben ontvangen of ligt de uitrol momenteel stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dagelijks een update, maar ja ik draai dan ook Cyanogenmod Nightly :+ Mede doordat Lollipop echt niet fijn werkt op de Nexus 7 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:52

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MegaTronics schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:59:
Dagelijks een update, maar ja ik draai dan ook Cyanogenmod Nightly :+ Mede doordat Lollipop echt niet fijn werkt op de Nexus 7 2012.
Is CM al over op Lollipop of nog op KitKat?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik gebruik CM 11 op basis van KitKat.

Voordeel van KitKat is dat CyberGhost ook gewoon werkt, ook de reden dat ik mijn Nexus 4 weer terug heb gebracht naar KitKat (CM 11 Nightly :p)

[ Voor 66% gewijzigd door MegaTronics op 07-12-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Sinds vandaag cm11 dat had ik veel eerder moeten doen, ik ken mijn Nexus niet meer terug zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
schulten-brau schreef op zondag 07 december 2014 @ 00:22:
Zijn er nog mensen die de afgelopen paar dagen een update hebben ontvangen of ligt de uitrol momenteel stil?
Kennelijk ligt het stil, want hier is ook nog steeds geen update binnengekomen. Misschien is dat wel in ons voordeel, want zo kunnen de bekende bugs worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdk1985 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:50:
[...]

Zo duur was de Nexus 7 2012 ook helemaal niet, dus eerlijk gezegd is dit toch een beetje een geval van gewoon waar voor je geld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 10:31

DaRoot

Some say...

Anoniem: 634794 schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:41:
[...]

Zo duur was de Nexus 7 2012 ook helemaal niet, dus eerlijk gezegd is dit toch een beetje een geval van gewoon waar voor je geld krijgen.
Het 2012 model staat bekend om het feit dat het geheugen slijt/kapot gaat.. het 2013 model niet.. terwijl die ook € 249 was.. dus gaat niet helemaal op vind ik..

ik heb mijne verkocht en een Nexus 9 gekocht.. Mijn vriendin heeft een 2012 met 32GB, met nog 4.4.4 erop, en geen problemen / traagheid.. zij gebruikt hem ook niet zo intensief als ik deed.. zal wel uitmaken denk ik.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Heb nu voor de eerste keer sinds 2012 een Factory reset uitgevoerd. Wat een wereld van verschil weer. Apparaat werkt weer alsof het nieuw uit de doos komt in 2012. Alleen met 4.4.4 dan.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 20:36
De Nexus 7 2012 die ik in november 2012 had gekocht bij de MyCom was al een tijdje erg traag geworden. Ook reageerde het scherm af en toe vaag en leek het wel of er onzichtbare vingers het touchscreen activeerden.

Toen de Lollipop factory image voor de N7 2012 (Wifi) officieel uitgekomen was wilde ik hem daarmee flashen om hem weer schoon te maken. De bootloader unlocken ging goed, maar toen ik vervolgens de image erop flashte ging het halverwege ineens fout. Error meldingen en vervolgens een kapotte bootloader. Was niets meer mee te beginnen!

Ben er mee naar de MyCom gegaan, omdat hij nog net (op 2,5 weken na) in de 2-jaar garantie zat. Die hebben hem opgestuurd naar de reparatie waar er een nieuw moederbord in is gezet. Kreeg hem gisteren weer terug en hij is weer soepel en snel! Reparatie was nog binnen de garantie dus kostenloos.

Geweldig! :)

Nu wacht ik wel gewoon tot de OTA vanzelf beschikbaar komt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Er is helaas nog steeds geen update voor Android 5. Real racing is nog steeds onspeelbaar. De muziek in het main menu speelt niet eens soepel af... Geloof dat ik me maar moet gaan verdiepen in hoe ik terugflash naar 4.4 want die OTA android 5 update is 10x niets. De tablet is nu eigenlijk 100% nutteloos geworden. Als last resort doe ik vanavond even een factory reset.
Anoniem: 634794 schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:41:
[...]

Dikke onzin. De tablet functioneerde prima toen hij uitkwam. Het was een redelijk state-of-the-art tegra chip. Overspecced om wat te browsen en je email te lezen (waren best aardige 3dgames). Ik heb destijds zelfs nog een filmpje gemaakt voor iemand met de 8 GB versie om te laten zien hoe snel hij wel niet was... Als dat niet zo was geweest dan had ik hem of niet aangeschaft of direct teruggebracht. Twee jaar later is het op elke actie gewoon wachten. Gmail openen doe je al niet voor je plezier. Het is niet zo dat de apps zwaarden zijn geworden. Het is de tablet die trager is geworden. Als onderzetter van €249 euro is hij €245 euro te duur...

[ Voor 66% gewijzigd door sdk1985 op 14-12-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdk1985 schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:10:
Dikke onzin. De tablet functioneerde prima toen hij uitkwam. Het was een redelijk state-of-the-art tegra chip. Overspecced om wat te browsen en je email te lezen (waren best aardige 3dgames). Ik heb destijds zelfs nog een filmpje gemaakt voor iemand met de 8 GB versie om te laten zien hoe snel hij wel niet was... Als dat niet zo was geweest dan had ik hem of niet aangeschaft of direct teruggebracht. Twee jaar later is het op elke actie gewoon wachten. Gmail openen doe je al niet voor je plezier. Het is niet zo dat de apps zwaarden zijn geworden. Het is de tablet die trager is geworden. Als onderzetter van €249 euro is hij €245 euro te duur...
Ja toen ik mijn Nexus 7 kocht liep die ook als een zonnetje en was er geen vuiltje aan de lucht, maar een tablet mag echt wel langer dan twee jaar soepel blijven lopen en daarom schrijf ik dat het toch een beetje een geval is gewoon waar voor je geld krijgen. Want twee jaar geleden was de Nexus 7 veel goedkoper dan de concurrentie met vergelijkbare specificaties, en zelfs tablets uit China konden niet echt concurreren met de Nexus 7.

Wellicht als de tablet € 100 duurdere was geweest en betere NAND Flash geheugen bevatte dan had de Nexus 7 nu misschien wel nog soepel gelopen, maar het is algemeen bekend dat Asus gewoon slecht NAND Chips gebruikt heeft die relatief snel bleken te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Probleem met die redenatie is dat wij een andere probleem ervaring hebben.

Ik heb geen eerste generatie Nexus 7 maar de 32 GB versie. Daarnaast wist ik vanaf het begin dat er geen TRIM op zat, wat voor invloed dat heeft en heb ik hem dus nooit helemaal vol gezet. Elk apparaat met NAND geheugen kun je eigenlijk verpesten door het helemaal vol te zetten (dan kelderen je writes/seconde). Het bij mij gebruikte NAND scoorde overigens beter dan de dat van de Asus TF300. Ik heb de tablet ook nooit intensief gebruikt. Ik gebruik het primair als mailreader en op vakantie om wat leuks te kijken (vanaf USB met OTG kabel).

Bij mij de Nexus 7 32 GB het vorige maand nog prima met 4.4.4. Niet zo snel als mijn One Plus One maar zeker sneller dan de Samsung Galaxy S2 en de Asus TF300 en Samsung Tab 2 die hier rondzwerven.

Sinds de update naar Lollipop is hij te traag voor woorden geworden, trager dan al die genoemde apparaten.

Verder draait een game als RealRacing draait puur op de cpu/gpu dat staat ook volledig los van het NAND. Het geluid hapert, de framerate is te laag, tijdens het spelen komt er soms ineens een loadscreen. Wellicht is ART de boosdoener.

De factory reset is overigens gedaan. De App drawer draait nu wel soepel zonder de 'fix' met de animatie snelheden. Tijdens het updaten was de first time load van Chrome 12 seconde. Kijk morgen wel even wat het is geworden als hij klaar is met updaten van alle apps.

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 15-12-2014 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 28-07 14:57
robspijk schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:34:
Ik kan dit ook alleen maar beamen. Ik heb de update naar Lollipop nooit gedaan, maar mijn Nexus 7 liep op KitKat al zo traag als wat, eigenlijk onwerkbaar zelfs. Ik heb de tips geprobeerd wat betreft cache verwijderen via de recovery en dat hielp denk ik een dag of 3, daarna weer precies hetzelfde.

Nu heb ik vorige week Cyanogenmod 11 geflashed en mijn god wat een vooruitgang is dat! _/-\o_ Hij loopt weer heerlijk soepel, zonder enige hapering, wat een genot. CM ziet er ook uit als stock android, dus dat is ook mooi mee genomen.

Ik kan dit iedereen aanraden dus! d:)b

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb er een tijd terug (paar weken voor Lollipop) CM11 op gezet, en inderdaad, lekker snel. Dat heeft ongeveer twee weken geduurd, en nu is ie helaas weer net zo snel (of langzaam) als vantevoren. Wat bij mij vrij veel geholpen heeft, is die videosetting die hierboven gegeven werd: bresjt in "Google Nexus 7 - model 2012".

Enige wat nog steeds niet vooruit te branden is, is met twee man "tegelijk" werken, dmv verschillende profielen. Lijkt erop dat er apps van persoon 1 op de achtergrond actief blijven wanneer persoon 2 inlogt, waardoor ie echt heul traag wordt. Dat duurt een minuutje ofzo, en dan is ie weer werkbaar (neem aan omdat dan de processen van persoon 1 gesloten worden).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdk1985 schreef op maandag 15 december 2014 @ 01:43:
Probleem met die redenatie is dat wij een andere probleem ervaring hebben.

Ik heb geen eerste generatie Nexus 7 maar de 32 GB versie. Daarnaast wist ik vanaf het begin dat er geen TRIM op zat, wat voor invloed dat heeft en heb ik hem dus nooit helemaal vol gezet. Elk apparaat met NAND geheugen kun je eigenlijk verpesten door het helemaal vol te zetten (dan kelderen je writes/seconde). Het bij mij gebruikte NAND scoorde overigens beter dan de dat van de Asus TF300. Ik heb de tablet ook nooit intensief gebruikt. Ik gebruik het primair als mailreader en op vakantie om wat leuks te kijken (vanaf USB met OTG kabel).
Als ik een tablet heb die maar 16GB aan opslaggeheiugen heeft dan is het echt niet mogelijk om niet die 16GB bijna vol te krijgen, want zet er een paar 720p afleveringen van een tv-serie op en je opslagruimte is al vol. Ik weiger dus gewoon om met zoiets rekening te houden, want het is gewoon van de gekke wanneer je niet je opslagruimte vol zou mogen schrijven.

Het blijft namelijk wel een gebruikersobject, en ik heb de ruimte op het NAND geheugen van mijn smartphone vroeger ook vol gehad maar toen had je tenminste nog de mogelijkheid om een sdkaartje te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Oplossing is de door mij genoemde USB stick met USB-OTG kabel (kosten 1,5 dollar) :).

Verder legt Anandtech het NAND probleem goed uit hier: http://www.anandtech.com/show/2738/10

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 15-12-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Calvin
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 09:56
DaRoot schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:27:
Het 2012 model staat bekend om het feit dat het geheugen slijt/kapot gaat.. het 2013 model niet..
Dit dacht ik ook altijd, tot ik dit (wat gedateerde) artikel las.
Ligt het toch aan de processor?

http://www.geek.com/andro...eres-no-real-fix-1560784/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:06
ik heb deze guide op mijn nexus 7 (2012) toegepast en ik vind hem nu best lekker (en vooral snel) draaien (behalve dat chrome wel eens dikke stront is).

http://www.googlenexusfor...-maximum-performance.html

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik zal me eens wagen aan Cyanogenmod 11. Hij is nu toch net geupdate met lollipop dus veel bijzonders staat er nog niet op.

_Calvin schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:54:
[...]

De chipset zou wat mij betreft theoretische snel genoeg moeten zijn al zou het best kunnen dat de tablet langzamer word als je veel apps geïnstalleerd hebt, maar we kunnen er wel over speculeren maar ik blijf erbij dat we gewoon gekregen hebben waar we voor betaald hebben.

Het jammere is trouwens dat op het moment dat deze tablet door Tweakers gereviewed werd er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht was, maar ik weet wel dat deze Nexus 7 mijn kijk op de Nexus lijn veranderd heeft en ik maar wat blij ben dat ik een OnePlus One heb nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
Ondertussen is android 5.0.2 uit voor de nexus 7:

http://www.xda-developers...tory-images-nexus-7-wifi/
Some other changes related to NAND have also been pushed. Fstrim, introduced in Android 4.3, caused some serious issues on Lollipop. According to this log provided by XDA Recognized Developer cybojenix, devices turned off for the night had problems with fstrim being launched at all. Google addressed the issue and devices with slow NAND should now have a noticeable performance boost.

[ Voor 60% gewijzigd door bresjt op 20-12-2014 10:55 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

iemand de 5.0.2 al draaien op de Nexus en is die inderdaad weer snel(ler)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 22:18

charrel

Cortisol4life..

Net erop gezet, merk eigenlijk nog niet echt verschil. Maar bv. het aangaan van het scherm als je op de powerknop drukt lijkt wel iets korter te duren. Bij mij crashed 5.02 ook gewoon nog steeds, soms gaat ie opeens niet meer aan en vervolgens reboot ie. Dat is iig niet opgelost :)

Lijkt verder inderdaad wel weer wat responsiever dan voor de update, maar soepel wordt ie volgens mij nooit meer. Zeker als er wat apps openstaan duurt het echt wel even voordat de tablet reageert.
Dit is nu een fractie beter.

[ Voor 29% gewijzigd door charrel op 20-12-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
MegaTronics schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:57:
iemand de 5.0.2 al draaien op de Nexus en is die inderdaad weer snel(ler)?
Hier niet. Ik zit nog steeds te wachten op een OTA update. Mijn Nexus draait nog op 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb mijn 5.0 ota teruggeflashed naar 4.4.4 factory image en hij doet het weer als vanouds. Dwz dat als ik een nieuwe chrome tab open en de adresbalk aantik het toetsenbord de animatie meteen start. Real racing 3 doet het ook weer soepeltjes. Geen haperend geluid, geen loadscreeens tussendoor en een hogere framerate.

De tablet is weer bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Al met al is het geen probleem dat de OTA nog steeds niet binnen is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:52

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik ben ook wel benieuwd wanneer de 5.0.2 komt. Zit nu op 5.0.0.

Heb weliswaar een iPad mini gehaald maar stiekem als ik mijn N7 bruikbaar kan krijgen zou dat helemaal perfect zijn want het ding is stiekem nog prima in orde.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Het terugflashen was overigens heel makkelijk. Ik had nog nooit een Android geflashed... Maar komt er op neer dat je een image van Google download, het uitpakt, nog een keer uitpakt (tar.gz ftw op windows) en dan een .bat bestand uitvoert (wat erbij zat) nadat je het programma adb en de usb drivers hebt geïnstalleerd. Van dat laatste zijn setup files te vinden van 9MB die in enkele seconden installeren (ipv de halve Google API die 15 minuten duurt).

Minuut of 5 ben je weer helemaal klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ben benieuwd naar meer ervaringen met Android 5.0.2 op de Nexus 7. Mijne heb ik verkocht, heb nu een Nexus 9, maar mijn vriendin heeft nog een Nexus 7 met 4.4.4 die ook niet heel soepel meer loopt..
Twijfel nu beetje om 5.0.2 te installeren of toch CM o.i.d. erop te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRoot schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:33:
Ben benieuwd naar meer ervaringen met Android 5.0.2 op de Nexus 7. Mijne heb ik verkocht, heb nu een Nexus 9, maar mijn vriendin heeft nog een Nexus 7 met 4.4.4 die ook niet heel soepel meer loopt..
Twijfel nu beetje om 5.0.2 te installeren of toch CM o.i.d. erop te zetten..
Heb hier dezelfde situatie en heb CM er op gezet. Is alsof hij weer helemaal nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 22:03
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:24:
[...]

Heb hier dezelfde situatie en heb CM er op gezet. Is alsof hij weer helemaal nieuw is.
Zit er hier ook maar aan te denken en twijfel tussen een extra lichte rom of CM. Maar CM draait dus als een zonnetje?

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 28-07 14:57
jeroensteeman schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:49:
[...]

Zit er hier ook maar aan te denken en twijfel tussen een extra lichte rom of CM. Maar CM draait dus als een zonnetje?
Smooth as butter! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:24:
[...]

Zou een verse Lollipop installatie niet ook aanvoelen als nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
_Calvin schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:54:
[...]

Een langzame processor zorgt nooit voor grote haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:23:
[...]

Ik heb gisteren mijn Nexus een factory reset gegeven. Backup wordt lekker eenvoudig weer teruggezet. Heb ook gelijk de animates uitgezet en background apps op max 2 gezet (zie hier). Nog niet heel veel geprobeerd, maar lijkt weer ietsje beter te zijn. Was echt onwerkbaar traag.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorik90 op 23-12-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heb je een 2012 16gb?

In heb de OTA update nog steeds niet ontvangen maar zo te horen ga ik hem ook even niet installeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Olaf van der Spek op 23-12-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Die had ik ook.. factory install 5.0.0 gedaan, en geroot, maar bijna onwerkbaar traag idd..
Laat die van mijn vriendin maar mooi ff op 4.4.4. Misschien CM er op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
Animaties ook uitgezet? Scheelt nogal.. zie bresjt in "Google Nexus 7 - model 2012"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:23:
[...]

Nee, ik heb beide geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert101
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-07 15:41
Vandaag update uitgevoerd naar 5.0.2. Draait, naar mijn mening, beter dan CM11!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Maarten4281 heeft of goed nieuws of is de troll van de dag voor iedereen die net terug is geflashed :P. Heb je Real Racing 3 al geprobeerd Maarten?

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 23-12-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24

Det

Zojuist 5.0.2. binnengehaald OTA, het is inderdaad een verbetering. Ik heb de optimalizaties van brejzt nog even aan laten staan maar ik vind 'm toch wel weer een stukje beter werkbaar. Speel geen spellen dus kan niks zeggen over Real Racing oid. Voor wie nog niet over is naar CM11 maar op 5.0 zit denk ik dat 5.0.2. zeker de moeite van het proberen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Real racing is gratis, haperingen vinden direct plaats in het menu (geluid). De download is wel +- 470 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 14:18
5.0.2 reageert absoluut een stuk soepeler dan 5.0 deed. Maar ook op 5.0 kon ik fly dragon goed spelen. Nog geen andere spellen getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert101
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-07 15:41
Real Racing vanochtend getest en het hapert helemaal niet. Al heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, omdat ik het nooit onder CM11 heb gedraaid. Goat Simulator loopt wel prima, waar die dit bij mij onder de laatste CM11 Milestone niet deed. Ergo, 5.0.2 doet het (tot nu toe) super!

• sdk1985
Klinkt goed. Maar wat draait nu beter? 4.4.4 stock of 5.0.2 stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:06
Zo net maar even besloten om mijn oude nexus 7 nieuw leven in te blazen maar het wil helaas maar niet lukken.
Ik draaide eerst een custom jelly bean rom (4.2.2 of 4.3 volgens mij) en was van plan om via de nexus root toolkit de stockrom te flashen (5.0.2) en te unrooten. Nadat het script voltooit was (ging mij iets te snel) bleek mijn tab volledig gewiped te zijn en was er niets geinstalleerd. Bij het opstarten kom ik in de bootloader terecht maar kan ik vanuit daar helemaal niets doen omdat er ook geen recovery geinstalleerd is. Tijdens het flashen herkende de nexus root toolkit mijn nexus 7 echter wel als eentje die 5.0.2 draait ipv de oude jelly bean rom.

Hierna dus maar weer geprobeerd om opnieuw de stockrom te flashen alleen heb ik nu een driver probleem omdat mijn laptop (windows 8.1) het apparaat niet herkent. Hierdoor lukt het dus ook niet om de stockrom te flashen aangezien het hele fastboot gebeuren niet werkt. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Er moeten dus drivers geinstalleerd worden die mijn nexus 7's bootloader herkennen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Laatst online: 17:27
Ik ben op zoek naar een moederbord voor mijn Nexus 7 (2012 model) 32GB + 3G.
De mijne is gebricked vanwege een corrupte bootloader. (APX status en helaas geen blob beschikbaar voor een nvflash actie.)

Eigenlijk dus klikomateriaal, maar de ware tweaker in mij wil dat ik er nog een poging aan waag door het moederbord te vervangen. Ik weet dat ze ook via ebay te koop zijn, maar incl. verzendkosten is de N7 dan economisch total loss. :P

Als iemand nog een ME370TG moederbord over heeft (evt. uit een op ander punt defecte Nexus 7 3G) hou ik me aanbevolen. Uiteraard tegen een redelijke vergoeding.

(V&A gevraagd: Moederbord Asus Nexus 7 (2012) 32GB 3G)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
X2X2X schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 13:12:
Zo net maar even besloten om mijn oude nexus 7 nieuw leven in te blazen maar het wil helaas maar niet lukken.
Ik draaide eerst een custom jelly bean rom (4.2.2 of 4.3 volgens mij) en was van plan om via de nexus root toolkit de stockrom te flashen (5.0.2) en te unrooten. Nadat het script voltooit was (ging mij iets te snel) bleek mijn tab volledig gewiped te zijn en was er niets geinstalleerd. Bij het opstarten kom ik in de bootloader terecht maar kan ik vanuit daar helemaal niets doen omdat er ook geen recovery geinstalleerd is. Tijdens het flashen herkende de nexus root toolkit mijn nexus 7 echter wel als eentje die 5.0.2 draait ipv de oude jelly bean rom.

Hierna dus maar weer geprobeerd om opnieuw de stockrom te flashen alleen heb ik nu een driver probleem omdat mijn laptop (windows 8.1) het apparaat niet herkent. Hierdoor lukt het dus ook niet om de stockrom te flashen aangezien het hele fastboot gebeuren niet werkt. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Er moeten dus drivers geinstalleerd worden die mijn nexus 7's bootloader herkennen lijkt me.
Android SDK: https://developer.android.com/sdk/index.html
Minimal install tool (adb+fastboot): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Prerequisites

Your device is plugged into your computer
You have USB Debugging enabled under Developer Options (Note: This may be listed as ADB Debugging on some ROM's)
You have installed the necessary drivers and your computer is recognizing your device

aldus XDA.

Het probleem ligt juist bij de drivers. Het lukt mij niet om deze te installeren aangezien het apparaat in de bootloader blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mja de gelinkte tool installeert de USB drivers (2e link). De Android SDK kan gebruikt worden om de usb drivers te installeren (maar komt veel meer meuk mee).

Persoonlijk ben ik deze keer voor de minimall install tool gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
sdk1985 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 20:21:
Mja de gelinkte tool installeert de USB drivers (2e link). De Android SDK kan gebruikt worden om de usb drivers te installeren (maar komt veel meer meuk mee).

Persoonlijk ben ik deze keer voor de minimall install tool gegaan.
Na installatie van de tool herkent mijn pc de nexus 7 nog steeds niet. adb reboot bootloader, fastboot -w en alles werken niet. (device not founding/waiting for device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:09

pinda powerrr

Slow down...

Net via Nexus Root Toolkit de 5.0.2 update er op geflasht en een factory reset gedaan. Heb nu ook weer wat ruimte terug (was zo'n 10 Gb kwijtna de vorige update).
De tablet voelt nu al soepeler aan dan na de (verse) 5.0 install. En die maakte de Nexus ook al beter werkbaar dan op 4.4.4 Dus ik heb goede hoop dat de 5.0.2 update een goede update is en de tablet weer werkbaar maakt voor dagelijks gebruik.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
X2X2X schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:53:
[...]

Na installatie van de tool herkent mijn pc de nexus 7 nog steeds niet. adb reboot bootloader, fastboot -w en alles werken niet. (device not founding/waiting for device)
Probeer het op een andere pc of met de officiële SDK? Zelf heb ik 'gewoon' Windows 7 x64. Maar je draaide toch al een custom rom? Dan moet het ooit gelukt zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:48
Ik heb het gros van mijn apps eraf gedaan en de tablet voelt al stukken sneller. Moet wel toegeven dat ik lichtelijk teleurgesteld ben in de trage uitrol van Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Welke uitrol van lollipop? Die lijkt hier voor al mijn Nexus-apparaten nog niet te bestaan... :p

(dus ook voor m'n N7 2012)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Laatst online: 26-10-2022

kristo

cosmotheoros

OTA 5.0.2 hier ook binnen. Alles werk weer (voldoende) vlot *O* .

De 3G versie van de mama heeft tot voor enkele dagen nog geen melding gekregen van eender welke 5.x, maar die heeft wel nog niet aan de wifi gelegen. Ding is wel retesnel as such moet ik zeggen.

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:06
Na OTA 5.0.2 (en daarvoor factory reset met wat tweaks) is hij mi net zo snel als toen ik hem kocht. It has been a long way !

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
Een paar weken geleden problemen gehad dat eerst de tablet niet meer herkend werd via USB, tot hij enkele dagen later ook niet meer wilde laden. De USB connector voelde al niet meer zo stevig aan als ik een lader wilde aansluiten.

Ik heb op replacedirect dit gevonden:

http://www.replacedirect....rt/pn/08301-00522000.html

De achterkant eraf gehaald, dan moesten enkel de speakers worden losgevezen en kon ik dit onderdeel vervangen. Dit heeft mijn tablet gered van de vuilnisbak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:19
Iemand een idee wat de veranderingen zijn in de 5.0.2 update? Kreeg hem net binnen? Gewoon stabilisatie update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekelbende
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 06:39
Ik heb nog geen OTA update gehad voor de N7 2012. Maakt het uit als je rooted bent? Ik ben enkel rooted geen custom ROM ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

drusloos schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:28:
Iemand een idee wat de veranderingen zijn in de 5.0.2 update? Kreeg hem net binnen? Gewoon stabilisatie update?
Ook een update voor het 'trage' geheugen in de Nexus 7:
bresjt schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:53:
Ondertussen is android 5.0.2 uit voor de nexus 7:

http://www.xda-developers...tory-images-nexus-7-wifi/

Some other changes related to NAND have also been pushed. Fstrim, introduced in Android 4.3, caused some serious issues on Lollipop. According to this log provided by XDA Recognized Developer cybojenix, devices turned off for the night had problems with fstrim being launched at all. Google addressed the issue and devices with slow NAND should now have a noticeable performance boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 16:09
Vanochtend de OTA van 5.0.2 binnen gekregen en ik ben zeer tevreden. De laatste tijd had mijn KitKat versie veel last van performance degradatie. Heb nu met AndroBench even een testje gedaan van mijn NAND en deze is nu 20% sneller dan hij ooit op KitKat is geweest.
Hij loopt nu weer als een speer.

Laat maar, NAND performance is nu weer net zo ruk als voorheen :(

[ Voor 11% gewijzigd door Stiegl op 13-01-2015 13:15 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:04

db87

Mach 2 GT modded

Met 5.0.2 is de wifi super langzaam, wees gewaarschuwd!

Edit: Bleek dat de backcover geen goede verbinding meer maakte met de wifi antenne. Nexus 7 uit elkaar gehaald en het probleem is nu verholpen. Wel heb ik een verschil kunnen meten met Android 4.4.4 en 5.0.2 met een slechte wifi antenne...

[ Voor 68% gewijzigd door db87 op 15-01-2015 15:21 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Zojuist 4.4.4 update gekregen naar 5.0.2. Geen trage Wifi, Speedtest.net geeft nette waardes aan, ook voor de ping.

Geen root of andere vreemde dingen, compleet stock.

Edit: device administrator wil controle over mijn Gmail account? Heb device administrator voor mijn werk (mail, calendar etc.) maar waarom wil deze controle over Gmail die ik privé gebruik?

So far positief. Leuke animaties en draait soepel.

Edit: start de 'oude' email app op en die geeft aan dat de mail is verhuisd naar de Gmail app, vandaar bovenstaande. Toch maar toestaan dan.

Edit: zit er geen standaard toetsenbord in Lollipop? Gebruik al jaren SwiftKey maar dacht probeer de stock weer eens.

[ Voor 65% gewijzigd door Card Nox op 13-01-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 08:11
Mij lijkt de snelheid van de Nexus ook een stuk hoger na de 5.02 update. Homescreens laden sneller, apps openen sneller etc. Nu even afwachten of dit een tijdelijk fenomeen is.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
db87 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:30:
Met 5.0.2 is de wifi super langzaam, wees gewaarschuwd!
Hier geen wi-fi probleem na de 5.0.2 update. Hopelijk blijft dat dan zo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hier is ook eindelijk de update naar 5 binnen. De interface lijkt beter te reageren, maar zodra er van de opslag moet worden gelezen is het met zo'n drama als onder de vorige versie.

Maar goed, soms sneller is ook leuk. Beter een beetje snelheid erbij dan helemaal niets!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik ook, vandaag, maar nog niet geinstalleerd. Is lezen van opslag ook zo traag? Dacht dat het probleem meestal schrijven was.
Stiegl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:02:
Laat maar, NAND performance is nu weer net zo ruk als voorheen :(
Storage vervangen is zeker niet mogelijk? :p

[ Voor 47% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-01-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:04
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:43:
Ik ook, vandaag, maar nog niet geinstalleerd. Is lezen van opslag ook zo traag? Dacht dat het probleem meestal schrijven was.

[...]

Storage vervangen is zeker niet mogelijk? :p
kans op succes lijkt me minimaal...
Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/xhTPAkRFCAyuI6QJ.medium

in rood de nand chip
https://nl.ifixit.com/Teardown/Nexus+7+Teardown/9623

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier ook de 5.0.2, geen problemen met snelheid. Wat ik wel als irritant ervaar, is dat de widgets allemaal weg zijn? Gebruikte ik vooral voor Spotify etc, om snel door te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:04
Roamor schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:13:
Hier ook de 5.0.2, geen problemen met snelheid. Wat ik wel als irritant ervaar, is dat de widgets allemaal weg zijn? Gebruikte ik vooral voor Spotify etc, om snel door te spoelen.
kan je ze niet gewoon opnieuw toevoegen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-06 10:48
Hier inmiddels ook de update ook binnen en geïnstalleerd. Kleine veranderingen aan de interface, vooral het dropdownmenu gewijzigd. Ziet er mooi uit allemaal. Met de snelheid lijkt het ook wel goed te zitten.

Wel heb ik sinds een week o.i.d. last van dit:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Een steeds verder afbrokkelend hoekje! Geen instant groot probleem, maar op termijn gaat daar natuurlijk allerlei vuil in sluipen. Iemand enig idee over een handige oplossing? Ik dacht er zelf aan een volledig omsluitend hoesje/cover aan te schaffen, maar aangezien ik hem altijd al 'naakt' gebruik, verandert dat de gebruikerservaring voor mij nog al...

[ Voor 58% gewijzigd door Kraay89 op 16-01-2015 15:51 . Reden: Toevoeging over probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Kan je foto niet zien.
Pagina: 1 ... 54 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)