_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 21:29
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Nu kan ik hem wel handmatig gaan flashen... maar ja.
Ik heb trouwens het 32GB model en hij het 16GB model zou dat wat uitmaken?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Volgens mij is het hier al vaak gezegd, maar goed: de rollout van een nieuwe Android-versie voor Nexus-devices gebeurt in waves. Eerst krijgt een klein percentage de update aangeboden, wanneer er geen grote problemen gemeld worden krijgt een grotere groep deze aangeboden, daarna nog een groep, en dit een 4-5 keer. Dit gebeurt specifiek om niet de hele populatie aan te tasten wanneer een ernstige bug wordt ontdekt tijdens de rollout fase die men nog niet tijdens testing had gevonden.prutser001 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:39:
Irritant om wat voor reden duurt het altijd een paar dagen voordat ik die OTA krijg.. Ik en een vriend hebben beide een N7, hij heeft gisteravond al een melding gekregen dat er een systeem update is en ik zie er nog niets van. En dit was met 4.4.4 ook al zo ik kreeg hem pas 1 week later.
Met andere woorden: het kan gerust 1-2 weken duren. En dat is voor je eigen goed. Heb wat geduld, het komt wel.
Geduld is niet mijn sterkste kantMatthiasDS schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:43:
[...]
Volgens mij is het hier al vaak gezegd, maar goed: de rollout van een nieuwe Android-versie voor Nexus-devices gebeurt in waves. Eerst krijgt een klein percentage de update aangeboden, wanneer er geen grote problemen gemeld worden krijgt een grotere groep deze aangeboden, daarna nog een groep, en dit een 4-5 keer. Dit gebeurt specifiek om niet de hele populatie aan te tasten wanneer een ernstige bug wordt ontdekt tijdens de rollout fase die men nog niet tijdens testing had gevonden.
Met andere woorden: het kan gerust 1-2 weken duren. En dat is voor je eigen goed. Heb wat geduld, het komt wel.
Ik bedoel maar te zeggen dat die vriend van mij wel elke keer voor aan staat met de updates, en ik krijg net een berichtje dat hij voor zijn N5 ook de update gekregen heeft.... (Om het even in te peperen
Hij is niet onhandig maar zou ze zeker niet handmatig gaan installeren na zijn fiasco met de N4 welke van z'n kastje af viel tijdens kopieren van image en kabeltje er uit vloog
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Vooropgesteld dat die toen wel de juiste versie heeft geflashed.Mattijsken schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:29:
Ja, dat wordt meer gemeld. Gewoon bootloader niet flashen, is toch dezelfde versie als 4.4.4.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
- Touchdomex
Hiervoor had ik er absoluut niet zoveel last van met 4.4.4.
Sowieso installeert hij gek genoeg nog constant dingen op de achtergrond dus daar kan het ook wel aan liggen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
- Touchdomex
Ik heb een schone install gedaan dus daar kan het ook aan liggen. Wacht sowieso nog tot eind deze maand voordat ik wat nieuws wil gaan kopen.Fotogravinnetje schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:34:
Na een dagje tablet met rust gelaten te hebben, heb ik er vanmiddag mee zitten spelen. Werkt gewoon weer soepelGisteren was hij inderdaad nog erg stroperig. Heb de factory-image als update gebruikt, dus userdata is niets mee gedaan
Update: een dag later lijkt het allemaal redelijk te draaien. Heel snel is het niet, maar het is werkbaar. We moeten het er maar mee doen. Stiekem (en waarschijnlijk tegen beter weten in) hopend op een update van Google.
[ Voor 21% gewijzigd door willempjuh op 17-11-2014 16:15 . Reden: update ]
maar nu heb ik een probleem, ik kan niet meer in filemanger komen op de pc hij blijft namelijk aldoor adb driver laden, dus kan hem niet meer benaderen zeg maar als een schijf hoe los ik dit op?,
heb al unstall van de adb driver gedaan maar elke keer als ik de tablet weer aansluit pakt hij de adb driver weer, heb hem geupdate met Nexus Root Toolkit.
Verwijderd
Je had een f2fs indeling verwacht om hem sneller te maken.
Maar blijkbaar heeft google dit nagelaten.
Hij loopt nu in ieder geval weer een stuk soepeler ( de spelletjes die ze speelde starten weer een stuk sneller op ), het is voor haar alleen even wennen aan de vernieuwde interface.
Waiting on the world to change
- Touchdomex
Ach ja het doet mensen overwegen een nieuwe Tablet te kopen. Zie een bedrijf met een Appel in het logoJustFogMaxi schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:52:
Gelezen dat Android 5 ontwikkeld is op de N7 2012 (daarom krijgt deze ook nog de update). Ik vind het dan weer raar dat het af en toe zo ontzettend lagged. 4 seconden voor chrome kan echt niet.
Dit heb ik net nog even gedaan. Het geheel wordt ietsjes (met de nadruk op ietsjes) vlotter van. Vorige keer heb ik dit ook uitgevoerd, helaas was de vreugde toen van zeer korte duur.Fotogravinnetje schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:46:
Cache als eens een wipe gegeven? Via recovery. Link naar een stap voor stap beschrijving staat ergens in dit topic. 7 stappen om je Nexus 7 iets soepeler werkend te krijgen
Ik heb het bericht welke je bedoeld even opgezocht:
bresjt schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:32:
Sinds een tijd was mijn nexus 7 bijna onbruikbaar traag geworden, ik heb toen deze manual gevonden:
http://www.robschmuecker.com/fix-nexus-7-lag/
Dat heeft mijn probleem opgelost zonder rooting of custom rom
Er gaan berichten over het internet dat Youtube na de update naar Lollipop niet goed meer zou werken. Is dat bij jouw Nexus ook zo?dik_voormekaar schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:00:
Zojuist een notificatie ontvangen dat Lollipop OTA update beschikbaar is voor m'n Nexus 7 (2012). Is nu aan het binnenstampen. Ben benieuwd. De update voor m'n Nexus 5 is er nog niet...
- Touchdomex
Kleine zoekactie op "reparatie" zie ik dat er in het verleden men zelf het scherm hebben vervangen en ik zie ook een aantal youtube filmpjes, maar zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met het vervangen van het scherm? Ben aan het afvragen of het wel waard is, misschien toch maar een nieuwe tablet kopen.
Voor +/- €35 heb je het scherm via ebay. Als je een beetje handig bent is het prima zelf te doen.Quantor schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:15:
Mijn Nexus 7 is helaas gevallen en nu lopen er breuklijnen door het glas en werkt het linkerkant van het scherm niet meer qua aanraken.
Kleine zoekactie op "reparatie" zie ik dat er in het verleden men zelf het scherm hebben vervangen en ik zie ook een aantal youtube filmpjes, maar zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met het vervangen van het scherm? Ben aan het afvragen of het wel waard is, misschien toch maar een nieuwe tablet kopen.
Voor dat geld heb je geen waardige vervanger
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Verder vind ik de tablet wel weer wat lekkerder werken, alleen hopen dat het zo blijft...
Niet geheel meer ter zake doende: md5sum is hetzelfde, dus de gelekte versie is de officiele versiemad-dog schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:58:
[...]
Er vanuit gaande dat er niet gerotzooid is met de gelekte is dit dezelfde(LRX21P)
Nevermind, niet goed gelezen.
[ Voor 24% gewijzigd door robspijk op 18-11-2014 14:41 ]
er staat dat alleen de ota voor de n4 en n5 is uitgesteld. de n7's gaat dus gewoon door. toch wacht ik nog een paar weken voor ik de update erop zet. wil eerst eens weten of er nog wat achterweg komt. maar ben stiekem wel heel benieuwd naar die lollirobspijk schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:20:
Lees net iets waar ik minder blij mee ben: Nexus 6 en uitrol Android 5.0 in Nederland uitgesteld
Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Android 5.0 is zover ik heb kunnen testen een redelijk fijn OS. Er zitten wel een paar rare dingen in, zoals je voor exchange accounts niet meer de aparte email app kunt gebruiken. Je wordt nu gedwongen de gmail app te gebruiken.Dat vind ik maar niets.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ik heb zelf ook bij een N7 2012 het scherm vervangen. Heb eerst een losse digitizer besteld, maar die zit op een speciale manier aan het LCD vast, en dat is niet zelf te vervangen. Zorg dus dat je een digitizer met LCD koopt. Zie http://www.thijsniehof.nl/nexus-7-digitizer-vervangen/ voor mijn avonturen daarmee.Quantor schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:15:
Mijn Nexus 7 is helaas gevallen en nu lopen er breuklijnen door het glas en werkt het linkerkant van het scherm niet meer qua aanraken.
Zijn idd goedkoop via eBay te krijgen, of via Aliexpress
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Die zit op het LCD scerm gelijmd.
Enige tricky punt was die bezel onbeschadigd los krijgen van de digitizer. Goed verwarmen! Voor de rest eigenlijk appeltje eitje.
[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 18-11-2014 16:50 ]
klopt... heb zelf later een complete set gekocht.. mooiste was: daar zat ook al een bezel aan vast.. dus nog minder werk..cypher21 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:50:
Ai... da's idd niet handig
Die zit op het LCD scerm gelijmd.
Enige tricky punt was die bezel onbeschadigd los krijgen van de digitizer. Goed verwarmen! Voor de rest eigenlijk appeltje eitje.
Eerste indrukken zijn prima. Het is zo te voelen niet trager dan 4.4.4, al kan dat ook komen omdat je op een stuk meer acties al vroeger feedback krijgt in de vorm van een animatie oid. Het nieuwe toetsenbord is voor mij een beetje wennen en het afschaffen van de Mail app ben ik ook nog niet zo gelukkig mee. Ik gebruikte GMail voor mijn privé mail en Mail voor zakelijke dingen, die scheiding zou ik nu verliezen ben ik bang. De oplossing? Geen zakelijke mail meer op mijn eigen apparaten.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
5.0 heeft toch juist een oplossing om zakelijke mail te ontvangen, naast je eigen account? Althans, ik dacht zoiets gelezen te hebben.AtleX schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:22:
Gisteravond een OTA Update notification gekregen op mijn '12 32GB model. Vanmorgen direct geïnstalleerd en dat ging eigenlijk prima. Helaas was mijn encrypted storage daarna corrupt wat Lollipop zelf detecteerde na een paar keer rebooten tijdens het opstarten. Er werd aangeboden te resetten naar factory defaults en dat heb ik gedaan. Daarna kon ik de boel activeren, inloggen met mijn Google account, een device profile kiezen en nadat al mijn apps weer geinstalleerd waren heb ik de encryptie weer aangezet.
Eerste indrukken zijn prima. Het is zo te voelen niet trager dan 4.4.4, al kan dat ook komen omdat je op een stuk meer acties al vroeger feedback krijgt in de vorm van een animatie oid. Het nieuwe toetsenbord is voor mij een beetje wennen en het afschaffen van de Mail app ben ik ook nog niet zo gelukkig mee. Ik gebruikte GMail voor mijn privé mail en Mail voor zakelijke dingen, die scheiding zou ik nu verliezen ben ik bang. De oplossing? Geen zakelijke mail meer op mijn eigen apparaten.
Hopelijk krijg ik vanavond ook de OTA, anders gewoon maar zelf flashen
You can't be late until you show up
Sneller zeker, alleen zijn bepaalde dingen raar. Zo stopt de facebook app opeens als je aan het scrollen bent in de app alsof je op homebutton hebt gedrukt. De batterij gaat ook wat korter meespokje schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:11:
Mijn N7 2012 is een stuk sneller dan op 4.4. Hopelijk blijft het ook zo.
@drusloos
Ik kreeg hem ook ineens gisteren. Dus zal wel gewoon worden uitgerold.
@AtleX
Die externe mails komen in hun eigen subuser in de gmail app. Het is niet dat al je mails ineens in één grote mailbox terecht komen. Het is eerder handiger. Wisselen tussen mail accounts kan aan de zijkant door op een rond bolletje te clicken.
De nieuwe gmail interface is wel even wennen verder. Erg rood.
[ Voor 55% gewijzigd door sdk1985 op 20-11-2014 14:51 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Gisteren even een uurtje gebruikt, in het algemeen voelt hij zeker sneller aan. Maar sommige dingen, zoals het ophalen van een website, duren dan wel weer langer. Dit weekend zal ik het iets meer gebruiken, dus eens kijken of het nu echt sneller isdrusloos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:27:
[...]
Sneller zeker, alleen zijn bepaalde dingen raar. Zo stopt de facebook app opeens als je aan het scrollen bent in de app alsof je op homebutton hebt gedrukt. De batterij gaat ook wat korter mee
Valt me inderdaad ook op dat chrome traag is. Kan natuurlijk ook aan de update van chrome liggen.kepler schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:30:
[...]
Gisteren even een uurtje gebruikt, in het algemeen voelt hij zeker sneller aan. Maar sommige dingen, zoals het ophalen van een website, duren dan wel weer langer. Dit weekend zal ik het iets meer gebruiken, dus eens kijken of het nu echt sneller is
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Het leek wel of ik op een Chinese tablet van 2 tientjes aan het werken was.
Hier mooi mee doorwerken tot er een nieuwe tablet komt
Ik zou sowieso maar eens goed nadenken of je 5.0 op je tablet wil hebben. Ik zit nu weer te werken onder 4.4 en het is echt een wereld van verschil qua snelheid. 5.0 leek na een dagje aardig goed te werken, maar na een weekje ermee te hebben gespeeld tot de conclusie gekomen dat het compleet onwerkbaar is.Gerd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 01:43:
Hier nog steeds geen OTA aangeboden gekregen
- Touchdomex
Ik ga hem wel upgraden naar een nieuwe tablet maar die oude kan ik nog wel goed gebruiken.
Hier overigens ook nog geen update.
Hier ook geen update. Hoe leeg ik het cache? (root nodig?)Jag schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:39:
En het was al zon snelheidsmonsterIk heb eergister de cache eens gewiped, wow, dat was echt een wereld van verschil zeg, wist niet wat ik meemaakte
. Dat had ik eerder moeten doen.
Hier overigens ook nog geen update.
Als het goed is moet dat ook gewoon kunnen vanuit de stock recovery(dus geen root nodig)erikjannemann schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:35:
[...]
Hier ook geen update. Hoe leeg ik het cache? (root nodig?)
[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 21-11-2014 15:39 ]
Gewoon in de opties naar opslagruimte gaan en vervolgens op cache drukken.mad-dog schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:39:
[...]
Als het goed is moet dat ook gewoon kunnen vanuit de stock recovery(dus geen root nodig)
Dat scheelt al een hoop idd. Maar je dalvik cache leeg gooien kan alleen vanuit een recovery.Walkman schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:45:
[...]
Gewoon in de opties naar opslagruimte gaan en vervolgens op cache drukken.
Nu zit je bij android 5.0 op ART, dus daar gaat dat dan weer niet voor op
Hij doelde denk ik op de Cache partitie legen: http://www.robschmuecker.com/fix-nexus-7-lag/ .Walkman schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:45:
[...]
Gewoon in de opties naar opslagruimte gaan en vervolgens op cache drukken.
- Touchdomex
De Nexus gaat gestript worden en er komt straks Cyanogenmod op in de hoop alles wat op te krikken
Wat ze gedaan hebben is een vervanging van de batterij en opmerking van de reparateur "IOFPC". Wat zou dat zijn?
verder cache gewist, want vooral bij 2e en volgende account op deze tablet onwerkbaar traag. Heeft denk ik wel geholpen, maar mijn tablet die ik gratis bij een tijdschriftenabonnement kreeg is nog steeds stukken sneller...
Google schept geen 100% duidelijkheid, maar het lijkt erop dat de micro-usb poort vervangen is. Als je zoekt op iofpc+Asus kom je daar steeds min of meer op uit. Wellicht een afkorting van input output front panel connector?maxtrash schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:24:
vandaag m'n nexus weer opgehaald. Had hem ter reparatie aangeboden omdat hij al maanden (kapot) stof lag te happen. Volgens mij alweer de tweede reparatie.
Wat ze gedaan hebben is een vervanging van de batterij en opmerking van de reparateur "IOFPC". Wat zou dat zijn?
verder cache gewist, want vooral bij 2e en volgende account op deze tablet onwerkbaar traag. Heeft denk ik wel geholpen, maar mijn tablet die ik gratis bij een tijdschriftenabonnement kreeg is nog steeds stukken sneller...
Ik heb hem opnieuw gereset naar factory settings en de cache partitie leeggegooid maar ik krijg de update niet meer aangeboden.
Iemand een idee?
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Overigens zou ik sowieso wel 2x nadenken of je 5.0 er überhaupt op wil hebben, maar je kunt uiteraard altijd weer terug naar 4.4
Zoals hieronder gezegd wordt, het probleem doet zich niet bij iedereen voor. Ik heb/had onder 4.4 ook wel last van traagheidsverschijnselen, maar een clean 4.4 werkt gewoon smooth, itt 5.0, waar het doorlopen van de post-install(wifi en account) al een eeuwigheid duurt.Jag schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:57:
Is ie echt onbruikbaar langzaam in 5.0 ? Ik heb de update ook nog niet aangeboden gekregen.
Nee alleen de eerste x uur. Ik heb echter wel de 32 GB Nexus. Kan me voorstellen dat de 8 GB Nexus per definitie traag is (ivm te vol en versleten nand).Jag schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:57:
Is ie echt onbruikbaar langzaam in 5.0 ? Ik heb de update ook nog niet aangeboden gekregen.
Mijn eerste batch N7 was semi-onbruikbaar en is er niet beter of slechter op geworden. Wanneer ik eenmaal in een app zit gaat het wel, maar het opstarten van of switchen tussen apps is hopeloos.Jag schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:57:
Opstarten van chrome met 1 open tab duurt hier gewoon 20+ seconden.
Exact de reden dat ik nooit meer een 1e batch nexus product koop..
Flickr PSN ID= cheironnl
- Touchdomex
en dit is absoluut niet eentje van de eerste batch. Gaat om een 32GB met fabricage datum in november 2012.
- Touchdomex
Wachten! Dat is de sleutel. Het wordt vanzelf echt veel beter dan in het begin. Niet omdat je eraan gaat wennen maar ook omdat blijkbaar in het begin nog veel dingen goedgezet moeten worden.HansMulder schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:50:
Ik ben niet erg te spreken over Lollipop. Mijn Nexus7 (2012) is echt Gigatraag geworden, na het verwijderen van de cachepartitie (via het bootmenu) is het weinig beter geworden, daarna een factor reset (er stond toch al weinig op) gedaan, nu is het iets beter geworden maar nog steeds aanzienlijk trager dan met Android 4.4, ik kijk het nog even aan, als er geen updatekomt dan gaat Android 5 er weer af.
Ondertussen wel een andere tablet gehaald maar de N7 is nu weer werkbaar traag in verhouding
Wil je wachten tot het kerstmis is? Mijn Nexus 7 was na een week nog niet vooruit te branden. Ben tot volle tevredenheid weer terug bij 4.4.4Touchdomex schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:40:
[...]
Wachten! Dat is de sleutel. Het wordt vanzelf echt veel beter dan in het begin. Niet omdat je eraan gaat wennen maar ook omdat blijkbaar in het begin nog veel dingen goedgezet moeten worden.
Ondertussen wel een andere tablet gehaald maar de N7 is nu weer werkbaar traag in verhouding
Sluit aan op mijn ervaring. Met 4.4 nooit problemen, youtube, twitch, email.HansMulder schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:50:
Ik ben niet erg te spreken over Lollipop. Mijn Nexus7 (2012) is echt Gigatraag geworden, na het verwijderen van de cachepartitie (via het bootmenu) is het weinig beter geworden, daarna een factor reset (er stond toch al weinig op) gedaan, nu is het iets beter geworden maar nog steeds aanzienlijk trager dan met Android 4.4, ik kijk het nog even aan, als er geen updatekomt dan gaat Android 5 er weer af.
Na android 5.0 bij het openen van Gmail reageerde het hele apparaat niet meer.
Het is weer allemaal mooier, beter en nieuwer geworden en dat vergt capaciteit.
4.4 draaide goed, bij 5.0 heb ik het idee dat het eigenlijk net te nieuw is voor de hardware.
Wie weet waar ik het terug kan vinden om terug te gaan naar 4.4.4.. liefst in Jip en Janneke taal
Sluit mij hier volledig bij aan 5.0 was na een paar dagen volledig onbruikbaar voor mij helemaal naar het toevoegen van een tweede user account.ducky019 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:16:
Ik baal dat ik 5.0 erop heb gezet. Mijn tablet is niet vooruit te branden en een aantal apps werken niet of niet goed meer..
Wie weet waar ik het terug kan vinden om terug te gaan naar 4.4.4.. liefst in Jip en Janneke taal
Terug flashen is niet zo moeilijk hoor, op de site van Google zelf kun je de image 4.4.4 vinden en hoe je deze kan flashen.
https://developers.google.com/android/nexus/images
Ik ben zelf overigens niet voor deze optie gegaan maar heb gekozen voor Slimkat van Slimroms
Nog een beetje te vroeg om nu al conclusies te trekken maar ik merk dat ik de tablet weer sinds lange tijd met plezier in mijn handen heb. Heerlijk snel openen van app en vooral browsen is weer een genot.
Hopelijk heb ik de levensduur van mijn 2012 model met 1 jaartje weten te verlengen
Triest dat zoveel mensen er last van hebben. Dat mag toch niet...
9 hours until full on ac
Even Tesla laadt nog sneller.
[ Voor 23% gewijzigd door Viper® op 25-11-2014 22:42 ]
Ik denk dat je hem ff moet openmaken, en de accu disconnecten en weer opnieuw connecten.Viper® schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:40:
WTF. ding zit al 2 uur aan de lader. Van 3% naar 7%. Fcking niet normaal. Dat was daarvoor echt niet.
9 hours until full on ac
Even Tesla laadt nog sneller.
Check dan ook ff de flatcable naar je USB aansluiting.
Deed bij mij vaak wonderen voor de laadtijd.
Ik heb nu een week Lollipop draaien, maar ik heb het idee dat het eigenlijk alleen maar langzamer wordt. Grootste probleem zit hem in het openen van apps (ook bv de search-bar). De browsers (Chrome) openen kost minimaal 20-30 seconden, maar ook het klikken op de search-bar geeft een vertraging van 20-30 seconden voordat het keyboard te voorschijn komt...Touchdomex schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:40:
[...]
Wachten! Dat is de sleutel. Het wordt vanzelf echt veel beter dan in het begin. Niet omdat je eraan gaat wennen maar ook omdat blijkbaar in het begin nog veel dingen goedgezet moeten worden.
Nu heb ik nog geen reboot gedaan, of een factory reset. Ik ga beide nog een keer proberen, maar anders gaat er ook bij mij een custom rom op. Jammer, want Lollipop werkt verder prima
Same here... ook maar eens een custom rom proberen, wel nadat ik een Nexus 9 heb aangeschaft..kepler schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:38:
[...]
Ik heb nu een week Lollipop draaien, maar ik heb het idee dat het eigenlijk alleen maar langzamer wordt. Grootste probleem zit hem in het openen van apps (ook bv de search-bar). De browsers (Chrome) openen kost minimaal 20-30 seconden, maar ook het klikken op de search-bar geeft een vertraging van 20-30 seconden voordat het keyboard te voorschijn komt...
Nu heb ik nog geen reboot gedaan, of een factory reset. Ik ga beide nog een keer proberen, maar anders gaat er ook bij mij een custom rom op. Jammer, want Lollipop werkt verder prima
Ik heb nog geen geld voor de Nexus 9, zit te twijfelen om een Nexus 7 2013 aan te schaffenDaRoot schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:02:
[...]
Same here... ook maar eens een custom rom proberen, wel nadat ik een Nexus 9 heb aangeschaft..
Niet zo vreemd als je een oud model met een nieuwer en duurder model vergelijkt. Maar gefeliciteerd met je aankoop.Michel242186 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:31:
Nu al twee 2012 modellen weggedaan 8 en 16gb veel te traag om mee te werken op zowel 4.4 als 5.0....jammer nexus 9 veels te groot dus nu een Xperia z3 tablet....wat een snelheid heerlijk!
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
- Touchdomex
Heb jij een update gehad of een nieuwe installatie? Misschien dat daar nog verschil tussen zit?mad-dog schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:54:
[...]
Wil je wachten tot het kerstmis is? Mijn Nexus 7 was na een week nog niet vooruit te branden. Ben tot volle tevredenheid weer terug bij 4.4.4
Nieuwe installatie, een update van welk OS dan ook doe ik uberhaupt nooitTouchdomex schreef op donderdag 27 november 2014 @ 07:57:
[...]
Heb jij een update gehad of een nieuwe installatie? Misschien dat daar nog verschil tussen zit?
bron: https://productforums.goo...#!topic/nexus/ncsDtBQpRrgHere's how I sped up my LOLLIPOPed Nexus 7 2012. (From now on let's all use "lollipop" as a verb that means screwed-over by an update). These steps are all easy to do and reversible.
- Settings > About tablet > tap on the "Build number" entry seven times, which will unlock "Developer Options".
- Settings > Developer options > Set WINDOW ANIMATION SCALE, TRANSITION ANIMATION SCALE and ANIMATOR DURATION SCALE all to ANIMATION OFF
- Settings > Developer Options > Background process limit > at most 3 processes
My tablet now goes fast enough to keep me sane until it is (hopefully) fixed with updates.
[ Voor 3% gewijzigd door Det op 30-11-2014 21:01 ]
Volgens mij is mijn NAND echt gaar, zou All-F2FS nog helpen of is dat alleen een preventief iets?
Bedankt, dat is al een beter, nu nog een updatetje van google en hij mag blijven.bresjt schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:29:
Voor diegenen die klagen van een trage tablet in Lollipop, een paar stappen om hem toch wel vlotter te krijgen (gevonden op de productforums van Google)
[...]
bron: https://productforums.goo...#!topic/nexus/ncsDtBQpRrg
Ik heb 5.0 er ook vanaf gegooid.TheJuul schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:38:
[...]
Sluit mij hier volledig bij aan 5.0 was na een paar dagen volledig onbruikbaar voor mij helemaal naar het toevoegen van een tweede user account.
Terug flashen is niet zo moeilijk hoor, op de site van Google zelf kun je de image 4.4.4 vinden en hoe je deze kan flashen.
https://developers.google.com/android/nexus/images
Ik ben zelf overigens niet voor deze optie gegaan maar heb gekozen voor Slimkat van Slimroms
Nog een beetje te vroeg om nu al conclusies te trekken maar ik merk dat ik de tablet weer sinds lange tijd met plezier in mijn handen heb. Heerlijk snel openen van app en vooral browsen is weer een genot.
Hopelijk heb ik de levensduur van mijn 2012 model met 1 jaartje weten te verlengen
Heb mijn Nexus 7 geroot en vervolgens ook Slimkat erop gezet.
Hij draait weer als een zonnetje.
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)