• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
bresjt schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:21:
Na fresh installatie was het inderdaad verschrikkelijk traag, maar na een paar uur is hij (voorlopig) weer snel
Ja hij was vanmorgen nog bezig met updates, gisteravond nog dingen installeren.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Irritant om wat voor reden duurt het altijd een paar dagen voordat ik die OTA krijg.. Ik en een vriend hebben beide een N7, hij heeft gisteravond al een melding gekregen dat er een systeem update is en ik zie er nog niets van. En dit was met 4.4.4 ook al zo ik kreeg hem pas 1 week later.

Nu kan ik hem wel handmatig gaan flashen... maar ja.

Ik heb trouwens het 32GB model en hij het 16GB model zou dat wat uitmaken?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
prutser001 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:39:
Irritant om wat voor reden duurt het altijd een paar dagen voordat ik die OTA krijg.. Ik en een vriend hebben beide een N7, hij heeft gisteravond al een melding gekregen dat er een systeem update is en ik zie er nog niets van. En dit was met 4.4.4 ook al zo ik kreeg hem pas 1 week later.
Volgens mij is het hier al vaak gezegd, maar goed: de rollout van een nieuwe Android-versie voor Nexus-devices gebeurt in waves. Eerst krijgt een klein percentage de update aangeboden, wanneer er geen grote problemen gemeld worden krijgt een grotere groep deze aangeboden, daarna nog een groep, en dit een 4-5 keer. Dit gebeurt specifiek om niet de hele populatie aan te tasten wanneer een ernstige bug wordt ontdekt tijdens de rollout fase die men nog niet tijdens testing had gevonden.

Met andere woorden: het kan gerust 1-2 weken duren. En dat is voor je eigen goed. Heb wat geduld, het komt wel.

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

MatthiasDS schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:43:
[...]

Volgens mij is het hier al vaak gezegd, maar goed: de rollout van een nieuwe Android-versie voor Nexus-devices gebeurt in waves. Eerst krijgt een klein percentage de update aangeboden, wanneer er geen grote problemen gemeld worden krijgt een grotere groep deze aangeboden, daarna nog een groep, en dit een 4-5 keer. Dit gebeurt specifiek om niet de hele populatie aan te tasten wanneer een ernstige bug wordt ontdekt tijdens de rollout fase die men nog niet tijdens testing had gevonden.

Met andere woorden: het kan gerust 1-2 weken duren. En dat is voor je eigen goed. Heb wat geduld, het komt wel.
Geduld is niet mijn sterkste kant :P Maar ja ik kijk anders vanavond wel flash ik hem er wel handmatig op.
Ik bedoel maar te zeggen dat die vriend van mij wel elke keer voor aan staat met de updates, en ik krijg net een berichtje dat hij voor zijn N5 ook de update gekregen heeft.... (Om het even in te peperen :P)

Hij is niet onhandig maar zou ze zeker niet handmatig gaan installeren na zijn fiasco met de N4 welke van z'n kastje af viel tijdens kopieren van image en kabeltje er uit vloog :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:11
Meer mensen die het niet voor elkaar krijgen om 5.0 te flashen? Ik heb een probleem met de bootloader en krijg iedere keer de melding 'signature mismatch' als hij de bootloader probeert te flashen.

• Mattijsken
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:01
Ja, dat wordt meer gemeld. Gewoon bootloader niet flashen, is toch dezelfde versie als 4.4.4.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mattijsken schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:29:
Ja, dat wordt meer gemeld. Gewoon bootloader niet flashen, is toch dezelfde versie als 4.4.4.
Vooropgesteld dat die toen wel de juiste versie heeft geflashed.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik vind hem toch wel wat traag met het opstarten van apps :( Meer mensen daar last van? Alles loopt wanneer het geladen is soepel?

Hiervoor had ik er absoluut niet zoveel last van met 4.4.4.

Sowieso installeert hij gek genoeg nog constant dingen op de achtergrond dus daar kan het ook wel aan liggen :S

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Na een dagje tablet met rust gelaten te hebben, heb ik er vanmiddag mee zitten spelen. Werkt gewoon weer soepel :) Gisteren was hij inderdaad nog erg stroperig. Heb de factory-image als update gebruikt, dus userdata is niets mee gedaan

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanavond schoon geflashed en ik merk niet echt een verschil met 4.4.4. Alles lijkt hetzelfde aan te voelen. Nu eens kijken welke apps er weer op moeten komen.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Fotogravinnetje schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:34:
Na een dagje tablet met rust gelaten te hebben, heb ik er vanmiddag mee zitten spelen. Werkt gewoon weer soepel :) Gisteren was hij inderdaad nog erg stroperig. Heb de factory-image als update gebruikt, dus userdata is niets mee gedaan
Ik heb een schone install gedaan dus daar kan het ook aan liggen. Wacht sowieso nog tot eind deze maand voordat ik wat nieuws wil gaan kopen.

• mad-dog
  • Laatst online: 00:22
Hier inmiddels een dagje in gebruik. De ergste traagheid is inmiddels verdwenen. Redelijk tevreden met hoe alles draait. Al vind ik het overzicht van alle openstaande apps niet erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Gisteren de update gedownload van de Google Factory Images site en geflashed met ADB / flashall.bat. Aanvankelijk zag het er allemaal goed uit, maar wat stroperig liep het later. Zo erg dat het bijna niet meer werkbaar was. Nu heb ik hem een nachtje laten liggen, dus vanavond maar eens kijken hoe het draait. Hopen op een snelle custom rom van bijvoorbeeld CM of PA. Tenzij Google zelf met een goede update komt.

Update: een dag later lijkt het allemaal redelijk te draaien. Heel snel is het niet, maar het is werkbaar. We moeten het er maar mee doen. Stiekem (en waarschijnlijk tegen beter weten in) hopend op een update van Google.

[ Voor 21% gewijzigd door willempjuh op 17-11-2014 16:15 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

ik heb dus ook geupdate naar 5.0,
maar nu heb ik een probleem, ik kan niet meer in filemanger komen op de pc hij blijft namelijk aldoor adb driver laden, dus kan hem niet meer benaderen zeg maar als een schijf hoe los ik dit op?,
heb al unstall van de adb driver gedaan maar elke keer als ik de tablet weer aansluit pakt hij de adb driver weer, heb hem geupdate met Nexus Root Toolkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is 5.0 icm de traagheid een teleurstelling zeg.
Je had een f2fs indeling verwacht om hem sneller te maken.
Maar blijkbaar heeft google dit nagelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De Nexus 7 pre 2013 model is helaas gewoon afgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 15:18
Ik heb de Nexus 7 van m'n vrouw dit weekend ook geupgrade naar Lollipop en omdat ik zelf een Nexus 9 heb gehaald was er ook geen behoefte meer om meerdere gebruikers in te stellen op het apparaat.
Hij loopt nu in ieder geval weer een stuk soepeler ( de spelletjes die ze speelde starten weer een stuk sneller op ), het is voor haar alleen even wennen aan de vernieuwde interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:41
Nou, die van mijn is in ieder geval niet vooruit te branden na een clean install. Staat er nu 3 dagen op en hoewel het iets beter is geworden kan ik niet zeggen dat dit prettig werkt. 4.4 ging eigenlijk al te traag naar mijn zin, maar dit is wel echt de overtreffende trap qua traagheid. Apps die met grote regelmaat vastlopen, zwarte schermen na het starten of sluiten van apps en gemiddeld 5 seconden moeten wachten voordat een app zoals Facebook, Maps of Chrome opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:56

pinda powerrr

Slow down...

Vanmiddag ook een clean install gedaan en hier ook zo traag als een slak.... Jammer, want Lollipop ziet er leuk uit, maar heb niet de "ervaring" van de nieuwe versie. Zelfs het easter egg spelletje (ontwikkelaarmodus, vaak op Lollipop logo klikken) loopt de tablet op vast.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Cache als eens een wipe gegeven? Via recovery. Link naar een stap voor stap beschrijving staat ergens in dit topic. 7 stappen om je Nexus 7 iets soepeler werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Gelezen dat Android 5 ontwikkeld is op de N7 2012 (daarom krijgt deze ook nog de update). Ik vind het dan weer raar dat het af en toe zo ontzettend lagged. 4 seconden voor chrome kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
JustFogMaxi schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:52:
Gelezen dat Android 5 ontwikkeld is op de N7 2012 (daarom krijgt deze ook nog de update). Ik vind het dan weer raar dat het af en toe zo ontzettend lagged. 4 seconden voor chrome kan echt niet.
Ach ja het doet mensen overwegen een nieuwe Tablet te kopen. Zie een bedrijf met een Appel in het logo :+ Heeft dezelfde strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Fotogravinnetje schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:46:
Cache als eens een wipe gegeven? Via recovery. Link naar een stap voor stap beschrijving staat ergens in dit topic. 7 stappen om je Nexus 7 iets soepeler werkend te krijgen
Dit heb ik net nog even gedaan. Het geheel wordt ietsjes (met de nadruk op ietsjes) vlotter van. Vorige keer heb ik dit ook uitgevoerd, helaas was de vreugde toen van zeer korte duur.

Ik heb het bericht welke je bedoeld even opgezocht:
bresjt schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:32:
Sinds een tijd was mijn nexus 7 bijna onbruikbaar traag geworden, ik heb toen deze manual gevonden:

http://www.robschmuecker.com/fix-nexus-7-lag/

Dat heeft mijn probleem opgelost zonder rooting of custom rom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:32
Zojuist een notificatie ontvangen dat Lollipop OTA update beschikbaar is voor m'n Nexus 7 (2012). Is nu aan het binnenstampen. Ben benieuwd. De update voor m'n Nexus 5 is er nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
dik_voormekaar schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:00:
Zojuist een notificatie ontvangen dat Lollipop OTA update beschikbaar is voor m'n Nexus 7 (2012). Is nu aan het binnenstampen. Ben benieuwd. De update voor m'n Nexus 5 is er nog niet...
Er gaan berichten over het internet dat Youtube na de update naar Lollipop niet goed meer zou werken. Is dat bij jouw Nexus ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:32
Youtube werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Alles werkt nu na enkele dagen prima echter blijft er traagheid in het opstarten en wisselen van apps maar ook dat lijkt weer beter te worden langzaam maar zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn Nexus 7 is helaas gevallen en nu lopen er breuklijnen door het glas en werkt het linkerkant van het scherm niet meer qua aanraken.

Kleine zoekactie op "reparatie" zie ik dat er in het verleden men zelf het scherm hebben vervangen en ik zie ook een aantal youtube filmpjes, maar zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met het vervangen van het scherm? Ben aan het afvragen of het wel waard is, misschien toch maar een nieuwe tablet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Quantor schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:15:
Mijn Nexus 7 is helaas gevallen en nu lopen er breuklijnen door het glas en werkt het linkerkant van het scherm niet meer qua aanraken.

Kleine zoekactie op "reparatie" zie ik dat er in het verleden men zelf het scherm hebben vervangen en ik zie ook een aantal youtube filmpjes, maar zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met het vervangen van het scherm? Ben aan het afvragen of het wel waard is, misschien toch maar een nieuwe tablet kopen.
Voor +/- €35 heb je het scherm via ebay. Als je een beetje handig bent is het prima zelf te doen.
Voor dat geld heb je geen waardige vervanger :)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gisteravond de OTA optie gekregen voor lollipop, maar gezien de mixed reacties heb ik nog even gewacht. Zijn al die issues nu alleen nexus 4/5 gerelateerd of heeft deze Nexus 7 (2012) er ook last van en doe ik er dus verstandig aan om nog even te wachten?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

De grootste bug is de SMS bug, die vrijwel alleen gerelateerd is aan de Nexus 4/5 icm Vodafone. Hier heeft de Nexus 7 vanzelfsprekend geen last van.
Verder vind ik de tablet wel weer wat lekkerder werken, alleen hopen dat het zo blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:34
Vroeger als eerste de updates (jelly bean en kitkat) nu nog niks gehad. Google switched dus wel denk ik qua uitrol van updates onder gebruikers. Opzich goed, maar had hem liever al gehad. Waarschijnlijk zullen ze dit jaar wel weer met 5.0.1 komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
mad-dog schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:58:
[...]

Er vanuit gaande dat er niet gerotzooid is met de gelekte is dit dezelfde(LRX21P)
Niet geheel meer ter zake doende: md5sum is hetzelfde, dus de gelekte versie is de officiele versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robspijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01-2023
Lees net iets waar ik minder blij mee ben: Nexus 6 en uitrol Android 5.0 in Nederland uitgesteld
Nevermind, niet goed gelezen.

[ Voor 24% gewijzigd door robspijk op 18-11-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
Dan sideload je de boel toch... een sms bug is niet interessant op een tablet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
er staat dat alleen de ota voor de n4 en n5 is uitgesteld. de n7's gaat dus gewoon door. toch wacht ik nog een paar weken voor ik de update erop zet. wil eerst eens weten of er nog wat achterweg komt. maar ben stiekem wel heel benieuwd naar die lolli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:27
Had de OTA voor GN7 vorige week vrijdagmoren (00:30). Installatie ging snel (45m) maar schrok me rot hoe traag en stroperig hij was na installatie. Kwamen ook bergen app updates bij maar die maakten het niet sneller. Toen maar dagje of 1.5 niet aangeraakt en tot mijn verbazing is tie nu niet trager dan KitKat. Alleen applicaties starten wat traag op (en je ziet ook niet of je werkelijk start (dus goed aanraakt)). Applicatie taskbar is ook wat wennen maar over het algemeen wel tevreden. Nu wat verder exploren.

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb vanmorgen ook de OTA ontvangen en geinstalleerd. Het opstarten van app's duurt iets langer, maar verder is de sneleheid niet afgenomen. Het is niet meer het snelste device maar dat is de Nexus 7 nooit geweest. Er is prima mee te werken.

Android 5.0 is zover ik heb kunnen testen een redelijk fijn OS. Er zitten wel een paar rare dingen in, zoals je voor exchange accounts niet meer de aparte email app kunt gebruiken. Je wordt nu gedwongen de gmail app te gebruiken.Dat vind ik maar niets.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Vroeger kon je je google service framework gegevens wissen, en dan kreeg je de update binnen. Hebben ze sinds kitkat eruit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Quantor schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:15:

Ik heb zelf ook bij een N7 2012 het scherm vervangen. Heb eerst een losse digitizer besteld, maar die zit op een speciale manier aan het LCD vast, en dat is niet zelf te vervangen. Zorg dus dat je een digitizer met LCD koopt. Zie http://www.thijsniehof.nl/nexus-7-digitizer-vervangen/ voor mijn avonturen daarmee.
Zijn idd goedkoop via eBay te krijgen, of via Aliexpress

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ai... da's idd niet handig :P
Die zit op het LCD scerm gelijmd.

Enige tricky punt was die bezel onbeschadigd los krijgen van de digitizer. Goed verwarmen! Voor de rest eigenlijk appeltje eitje.

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 18-11-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

cypher21 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:50:
Ai... da's idd niet handig :P
Die zit op het LCD scerm gelijmd.

Enige tricky punt was die bezel onbeschadigd los krijgen van de digitizer. Goed verwarmen! Voor de rest eigenlijk appeltje eitje.
klopt... heb zelf later een complete set gekocht.. mooiste was: daar zat ook al een bezel aan vast.. dus nog minder werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gisteravond een OTA Update notification gekregen op mijn '12 32GB model. Vanmorgen direct geïnstalleerd en dat ging eigenlijk prima. Helaas was mijn encrypted storage daarna corrupt wat Lollipop zelf detecteerde na een paar keer rebooten tijdens het opstarten. Er werd aangeboden te resetten naar factory defaults en dat heb ik gedaan. Daarna kon ik de boel activeren, inloggen met mijn Google account, een device profile kiezen en nadat al mijn apps weer geinstalleerd waren heb ik de encryptie weer aangezet.

Eerste indrukken zijn prima. Het is zo te voelen niet trager dan 4.4.4, al kan dat ook komen omdat je op een stuk meer acties al vroeger feedback krijgt in de vorm van een animatie oid. Het nieuwe toetsenbord is voor mij een beetje wennen en het afschaffen van de Mail app ben ik ook nog niet zo gelukkig mee. Ik gebruikte GMail voor mijn privé mail en Mail voor zakelijke dingen, die scheiding zou ik nu verliezen ben ik bang. De oplossing? Geen zakelijke mail meer op mijn eigen apparaten. :+

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
AtleX schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:22:
Gisteravond een OTA Update notification gekregen op mijn '12 32GB model. Vanmorgen direct geïnstalleerd en dat ging eigenlijk prima. Helaas was mijn encrypted storage daarna corrupt wat Lollipop zelf detecteerde na een paar keer rebooten tijdens het opstarten. Er werd aangeboden te resetten naar factory defaults en dat heb ik gedaan. Daarna kon ik de boel activeren, inloggen met mijn Google account, een device profile kiezen en nadat al mijn apps weer geinstalleerd waren heb ik de encryptie weer aangezet.

Eerste indrukken zijn prima. Het is zo te voelen niet trager dan 4.4.4, al kan dat ook komen omdat je op een stuk meer acties al vroeger feedback krijgt in de vorm van een animatie oid. Het nieuwe toetsenbord is voor mij een beetje wennen en het afschaffen van de Mail app ben ik ook nog niet zo gelukkig mee. Ik gebruikte GMail voor mijn privé mail en Mail voor zakelijke dingen, die scheiding zou ik nu verliezen ben ik bang. De oplossing? Geen zakelijke mail meer op mijn eigen apparaten. :+
5.0 heeft toch juist een oplossing om zakelijke mail te ontvangen, naast je eigen account? Althans, ik dacht zoiets gelezen te hebben.

Hopelijk krijg ik vanavond ook de OTA, anders gewoon maar zelf flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 10:02
Klopt, in de Gmail app kun je nu ook een exchange account aanmaken, maar ik denk dat AtleX bedoeld dat hij dat juist in gescheiden apps had willen houden.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Had alle apps uitgeschakeld van google, behalve play store en gmail, youtube en maps. En toen ik alles weer inschakelde kreeg ik de 5.0 melding. Dus als meer mensen die 'troep' apps uit hebben staan en geen update hebben. Dan kan dit wellicht helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 15:04
Mijn N7 2012 is een stuk sneller dan op 4.4. Hopelijk blijft het ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
spokje schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:11:
Mijn N7 2012 is een stuk sneller dan op 4.4. Hopelijk blijft het ook zo.
Sneller zeker, alleen zijn bepaalde dingen raar. Zo stopt de facebook app opeens als je aan het scrollen bent in de app alsof je op homebutton hebt gedrukt. De batterij gaat ook wat korter mee

• sdk1985
  • Laatst online: 19:07
Gisteren OTA update gedaan. In eerste instantie was de tablet inderdaad niet vooruit te branden. Een uurtje of 4 later was hij echter weer vlot. Ding heeft 176 apps aldus het update proces.

@drusloos
Ik kreeg hem ook ineens gisteren. Dus zal wel gewoon worden uitgerold.

@AtleX
Die externe mails komen in hun eigen subuser in de gmail app. Het is niet dat al je mails ineens in één grote mailbox terecht komen. Het is eerder handiger. Wisselen tussen mail accounts kan aan de zijkant door op een rond bolletje te clicken.

De nieuwe gmail interface is wel even wennen verder. Erg rood.

[ Voor 55% gewijzigd door sdk1985 op 20-11-2014 14:51 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• kepler
drusloos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:27:
[...]

Sneller zeker, alleen zijn bepaalde dingen raar. Zo stopt de facebook app opeens als je aan het scrollen bent in de app alsof je op homebutton hebt gedrukt. De batterij gaat ook wat korter mee
Gisteren even een uurtje gebruikt, in het algemeen voelt hij zeker sneller aan. Maar sommige dingen, zoals het ophalen van een website, duren dan wel weer langer. Dit weekend zal ik het iets meer gebruiken, dus eens kijken of het nu echt sneller is :)

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:32

Zewatanejo

Fine Thanks!

kepler schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:30:
[...]

Gisteren even een uurtje gebruikt, in het algemeen voelt hij zeker sneller aan. Maar sommige dingen, zoals het ophalen van een website, duren dan wel weer langer. Dit weekend zal ik het iets meer gebruiken, dus eens kijken of het nu echt sneller is :)
Valt me inderdaad ook op dat chrome traag is. Kan natuurlijk ook aan de update van chrome liggen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• mad-dog
Ik ben er echt helemaal klaar mee. Heb net m'n tablet op de usb poort van m'n pc aangesloten en de 4.4.4 image gedownload en flash-all uitgevoerd.
Het leek wel of ik op een Chinese tablet van 2 tientjes aan het werken was.
Hier mooi mee doorwerken tot er een nieuwe tablet komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Hier nog steeds geen OTA aangeboden gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Gerd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 01:43:
Hier nog steeds geen OTA aangeboden gekregen
Ik zou sowieso maar eens goed nadenken of je 5.0 op je tablet wil hebben. Ik zit nu weer te werken onder 4.4 en het is echt een wereld van verschil qua snelheid. 5.0 leek na een dagje aardig goed te werken, maar na een weekje ermee te hebben gespeeld tot de conclusie gekomen dat het compleet onwerkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb de ongekeerde conclusie. Hij lijkt steeds beter te worden. Nog steeds niet snel ofzo maar wel echt werkbaar.

Ik ga hem wel upgraden naar een nieuwe tablet maar die oude kan ik nog wel goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

En het was al zon snelheidsmonster :+ Ik heb eergister de cache eens gewiped, wow, dat was echt een wereld van verschil zeg, wist niet wat ik meemaakte :). Dat had ik eerder moeten doen.

Hier overigens ook nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Jag schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:39:
En het was al zon snelheidsmonster :+ Ik heb eergister de cache eens gewiped, wow, dat was echt een wereld van verschil zeg, wist niet wat ik meemaakte :). Dat had ik eerder moeten doen.

Hier overigens ook nog geen update.
Hier ook geen update. Hoe leeg ik het cache? (root nodig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
erikjannemann schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:35:
[...]

Hier ook geen update. Hoe leeg ik het cache? (root nodig?)
Als het goed is moet dat ook gewoon kunnen vanuit de stock recovery(dus geen root nodig)

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 21-11-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
mad-dog schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:39:
[...]

Als het goed is moet dat ook gewoon kunnen vanuit de stock recovery(dus geen root nodig)
Gewoon in de opties naar opslagruimte gaan en vervolgens op cache drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Walkman schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:45:
[...]

Dat scheelt al een hoop idd. Maar je dalvik cache leeg gooien kan alleen vanuit een recovery.
Nu zit je bij android 5.0 op ART, dus daar gaat dat dan weer niet voor op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Walkman schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:45:
[...]

Hij doelde denk ik op de Cache partitie legen: http://www.robschmuecker.com/fix-nexus-7-lag/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

idd, daar doelde ik op, ik was niet duidelijk genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Bedankt, heb het nu geprobeerd. Merk niet echt verschil moet ik zeggen, maar ach. Kan vast geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb vandaag een iPad gehaald :+

De Nexus gaat gestript worden en er komt straks Cyanogenmod op in de hoop alles wat op te krikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 22:34
vandaag m'n nexus weer opgehaald. Had hem ter reparatie aangeboden omdat hij al maanden (kapot) stof lag te happen. Volgens mij alweer de tweede reparatie.
Wat ze gedaan hebben is een vervanging van de batterij en opmerking van de reparateur "IOFPC". Wat zou dat zijn?

verder cache gewist, want vooral bij 2e en volgende account op deze tablet onwerkbaar traag. Heeft denk ik wel geholpen, maar mijn tablet die ik gratis bij een tijdschriftenabonnement kreeg is nog steeds stukken sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
maxtrash schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:24:
vandaag m'n nexus weer opgehaald. Had hem ter reparatie aangeboden omdat hij al maanden (kapot) stof lag te happen. Volgens mij alweer de tweede reparatie.
Wat ze gedaan hebben is een vervanging van de batterij en opmerking van de reparateur "IOFPC". Wat zou dat zijn?

verder cache gewist, want vooral bij 2e en volgende account op deze tablet onwerkbaar traag. Heeft denk ik wel geholpen, maar mijn tablet die ik gratis bij een tijdschriftenabonnement kreeg is nog steeds stukken sneller...
Google schept geen 100% duidelijkheid, maar het lijkt erop dat de micro-usb poort vervangen is. Als je zoekt op iofpc+Asus kom je daar steeds min of meer op uit. Wellicht een afkorting van input output front panel connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Mijn Nexus 7 van de week terug gekregen van reparatie. Batterij laadde zeer traag. Na een factory reset kreeg ik Lollipop aangeboden. Heb getracht deze te installeren, maar ergens halverwege brak hij af en meldde vervolgens dat hij up to date was. Nu draait hij nog steeds op 4.4.4 en geeft geen melding meer van een systeem update.
Ik heb hem opnieuw gereset naar factory settings en de cache partitie leeggegooid maar ik krijg de update niet meer aangeboden.
Iemand een idee?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Gezien je toch al een factory reset hebt gehad zou ik gewoon de image bij Google downloaden en via fastboot 5.0 erop zetten.
Overigens zou ik sowieso wel 2x nadenken of je 5.0 er überhaupt op wil hebben, maar je kunt uiteraard altijd weer terug naar 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Is ie echt onbruikbaar langzaam in 5.0 ? Ik heb de update ook nog niet aangeboden gekregen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Hij is niet tergend langzaam. Het loopt zelfs vlotter dan 4.4 bij mij. Alleen wisselen tussen gastaccount en eigen account gaat traag. Voor de rest werkt alles lekker snel. Moet er wel bij zeggen dat ik nooit last heb gehad van de problemen die velen hier hebben dat de nexus traag wordt. Vind het alleen buiten het design niet veel vernieuwends.. maar misschien komt dat gevoel nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Jag schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:57:
Is ie echt onbruikbaar langzaam in 5.0 ? Ik heb de update ook nog niet aangeboden gekregen :).
Zoals hieronder gezegd wordt, het probleem doet zich niet bij iedereen voor. Ik heb/had onder 4.4 ook wel last van traagheidsverschijnselen, maar een clean 4.4 werkt gewoon smooth, itt 5.0, waar het doorlopen van de post-install(wifi en account) al een eeuwigheid duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik vrees dat mijn ik-wil-iets-nieuws hebben gevoel het gaat winnen van de voorzichtigheid en ik de update ga installeren :+. Moet hem wel eerst nog krijgen, maar dat zal waarschijnlijk kwestie van geduld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nee alleen de eerste x uur. Ik heb echter wel de 32 GB Nexus. Kan me voorstellen dat de 8 GB Nexus per definitie traag is (ivm te vol en versleten nand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48
Mijn eerste batch N7 was semi-onbruikbaar en is er niet beter of slechter op geworden. Wanneer ik eenmaal in een app zit gaat het wel, maar het opstarten van of switchen tussen apps is hopeloos.

Opstarten van chrome met 1 open tab duurt hier gewoon 20+ seconden.

Exact de reden dat ik nooit meer een 1e batch nexus product koop..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Lijkt eerder aan het OS te liggen dan aan het apparaat. Elk android apparaat met weinig opslag geheugen wordt traag. Als de 2 GB OS partitie van mijn Galaxy S2 vol stond was hij ook niet vooruit te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ok, niet te vol is dus het devies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Opzich maakt dat voor mijn Nexus 7 niet veel uit. Zelfs met nog 30% altijd vrij van de 32GB gaat er traagheid op komen.

en dit is absoluut niet eentje van de eerste batch. Gaat om een 32GB met fabricage datum in november 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMulder
  • Laatst online: 11-09 10:53
Ik ben niet erg te spreken over Lollipop. Mijn Nexus7 (2012) is echt Gigatraag geworden, na het verwijderen van de cachepartitie (via het bootmenu) is het weinig beter geworden, daarna een factor reset (er stond toch al weinig op) gedaan, nu is het iets beter geworden maar nog steeds aanzienlijk trager dan met Android 4.4, ik kijk het nog even aan, als er geen updatekomt dan gaat Android 5 er weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
HansMulder schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:50:
Ik ben niet erg te spreken over Lollipop. Mijn Nexus7 (2012) is echt Gigatraag geworden, na het verwijderen van de cachepartitie (via het bootmenu) is het weinig beter geworden, daarna een factor reset (er stond toch al weinig op) gedaan, nu is het iets beter geworden maar nog steeds aanzienlijk trager dan met Android 4.4, ik kijk het nog even aan, als er geen updatekomt dan gaat Android 5 er weer af.
Wachten! Dat is de sleutel. Het wordt vanzelf echt veel beter dan in het begin. Niet omdat je eraan gaat wennen maar ook omdat blijkbaar in het begin nog veel dingen goedgezet moeten worden.

Ondertussen wel een andere tablet gehaald maar de N7 is nu weer werkbaar traag in verhouding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Touchdomex schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:40:
[...]

Wachten! Dat is de sleutel. Het wordt vanzelf echt veel beter dan in het begin. Niet omdat je eraan gaat wennen maar ook omdat blijkbaar in het begin nog veel dingen goedgezet moeten worden.

Ondertussen wel een andere tablet gehaald maar de N7 is nu weer werkbaar traag in verhouding :+
Wil je wachten tot het kerstmis is? Mijn Nexus 7 was na een week nog niet vooruit te branden. Ben tot volle tevredenheid weer terug bij 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HansMulder schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:50:
Sluit aan op mijn ervaring. Met 4.4 nooit problemen, youtube, twitch, email.

Na android 5.0 bij het openen van Gmail reageerde het hele apparaat niet meer.
Het is weer allemaal mooier, beter en nieuwer geworden en dat vergt capaciteit.
4.4 draaide goed, bij 5.0 heb ik het idee dat het eigenlijk net te nieuw is voor de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducky019
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02 10:06
Ik baal dat ik 5.0 erop heb gezet. Mijn tablet is niet vooruit te branden en een aantal apps werken niet of niet goed meer..

Wie weet waar ik het terug kan vinden om terug te gaan naar 4.4.4.. liefst in Jip en Janneke taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 11:55
ducky019 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:16:
Ik baal dat ik 5.0 erop heb gezet. Mijn tablet is niet vooruit te branden en een aantal apps werken niet of niet goed meer..

Wie weet waar ik het terug kan vinden om terug te gaan naar 4.4.4.. liefst in Jip en Janneke taal
Sluit mij hier volledig bij aan 5.0 was na een paar dagen volledig onbruikbaar voor mij helemaal naar het toevoegen van een tweede user account.

Terug flashen is niet zo moeilijk hoor, op de site van Google zelf kun je de image 4.4.4 vinden en hoe je deze kan flashen.

https://developers.google.com/android/nexus/images

Ik ben zelf overigens niet voor deze optie gegaan maar heb gekozen voor Slimkat van Slimroms

Nog een beetje te vroeg om nu al conclusies te trekken maar ik merk dat ik de tablet weer sinds lange tijd met plezier in mijn handen heb. Heerlijk snel openen van app en vooral browsen is weer een genot.

Hopelijk heb ik de levensduur van mijn 2012 model met 1 jaartje weten te verlengen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier is 5.0 ook al weer van de Nexus 7 af, er draait nu CyanogenMod op, welke ik tot nu toe soepeler vind dan de stock 4.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:06
Hier nog geen OTA binnen gekregen, maar na alle reacties over hoe Flut het draait wacht ik maar even...

Triest dat zoveel mensen er last van hebben. Dat mag toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WTF. ding zit al 2 uur aan de lader. Van 3% naar 7%. Fcking niet normaal. Dat was daarvoor echt niet.

9 hours until full on ac

Even Tesla laadt nog sneller.

[ Voor 23% gewijzigd door Viper® op 25-11-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Viper® schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:40:
WTF. ding zit al 2 uur aan de lader. Van 3% naar 7%. Fcking niet normaal. Dat was daarvoor echt niet.

9 hours until full on ac

Even Tesla laadt nog sneller.
Ik denk dat je hem ff moet openmaken, en de accu disconnecten en weer opnieuw connecten.
Check dan ook ff de flatcable naar je USB aansluiting.
Deed bij mij vaak wonderen voor de laadtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
voordat je dat gaat doen, leeg je cache en dalvik cache vanuit de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Touchdomex schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:40:
[...]

Ik heb nu een week Lollipop draaien, maar ik heb het idee dat het eigenlijk alleen maar langzamer wordt. Grootste probleem zit hem in het openen van apps (ook bv de search-bar). De browsers (Chrome) openen kost minimaal 20-30 seconden, maar ook het klikken op de search-bar geeft een vertraging van 20-30 seconden voordat het keyboard te voorschijn komt...

Nu heb ik nog geen reboot gedaan, of een factory reset. Ik ga beide nog een keer proberen, maar anders gaat er ook bij mij een custom rom op. Jammer, want Lollipop werkt verder prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

kepler schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:38:
[...]

Ik heb nu een week Lollipop draaien, maar ik heb het idee dat het eigenlijk alleen maar langzamer wordt. Grootste probleem zit hem in het openen van apps (ook bv de search-bar). De browsers (Chrome) openen kost minimaal 20-30 seconden, maar ook het klikken op de search-bar geeft een vertraging van 20-30 seconden voordat het keyboard te voorschijn komt...

Nu heb ik nog geen reboot gedaan, of een factory reset. Ik ga beide nog een keer proberen, maar anders gaat er ook bij mij een custom rom op. Jammer, want Lollipop werkt verder prima :)
Same here... ook maar eens een custom rom proberen, wel nadat ik een Nexus 9 heb aangeschaft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
DaRoot schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:02:
[...]

Same here... ook maar eens een custom rom proberen, wel nadat ik een Nexus 9 heb aangeschaft..
Ik heb nog geen geld voor de Nexus 9, zit te twijfelen om een Nexus 7 2013 aan te schaffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:33
Nu al twee 2012 modellen weggedaan 8 en 16gb veel te traag om mee te werken op zowel 4.4 als 5.0....jammer nexus 9 veels te groot dus nu een Xperia z3 tablet....wat een snelheid heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Michel242186 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:31:
Nu al twee 2012 modellen weggedaan 8 en 16gb veel te traag om mee te werken op zowel 4.4 als 5.0....jammer nexus 9 veels te groot dus nu een Xperia z3 tablet....wat een snelheid heerlijk!
Niet zo vreemd als je een oud model met een nieuwer en duurder model vergelijkt. Maar gefeliciteerd met je aankoop.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mad-dog schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:54:
[...]

Wil je wachten tot het kerstmis is? Mijn Nexus 7 was na een week nog niet vooruit te branden. Ben tot volle tevredenheid weer terug bij 4.4.4
Heb jij een update gehad of een nieuwe installatie? Misschien dat daar nog verschil tussen zit?

• mad-dog
Touchdomex schreef op donderdag 27 november 2014 @ 07:57:
[...]

Heb jij een update gehad of een nieuwe installatie? Misschien dat daar nog verschil tussen zit?
Nieuwe installatie, een update van welk OS dan ook doe ik uberhaupt nooit

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 07:41
Voor diegenen die klagen van een trage tablet in Lollipop, een paar stappen om hem toch wel vlotter te krijgen (gevonden op de productforums van Google)
Here's how I sped up my LOLLIPOPed Nexus 7 2012. (From now on let's all use "lollipop" as a verb that means screwed-over by an update). These steps are all easy to do and reversible.

- Settings > About tablet > tap on the "Build number" entry seven times, which will unlock "Developer Options".
- Settings > Developer options > Set WINDOW ANIMATION SCALE, TRANSITION ANIMATION SCALE and ANIMATOR DURATION SCALE all to ANIMATION OFF
- Settings > Developer Options > Background process limit > at most 3 processes
My tablet now goes fast enough to keep me sane until it is (hopefully) fixed with updates.
bron: https://productforums.goo...#!topic/nexus/ncsDtBQpRrg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23

Det

Bovenstaande werkte erg goed voor mijn 7. Was zoals vaker geschreven wel érg stroperig geworden op Lollipop, maar wat mij betreft is ie nu weer prima bruikbaar zo. Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Det op 30-11-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Android 5 is bij mij ook erg stropering, draai CM12 met TWRP.

Volgens mij is mijn NAND echt gaar, zou All-F2FS nog helpen of is dat alleen een preventief iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMulder
  • Laatst online: 11-09 10:53
bresjt schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:29:
Voor diegenen die klagen van een trage tablet in Lollipop, een paar stappen om hem toch wel vlotter te krijgen (gevonden op de productforums van Google)

[...]

bron: https://productforums.goo...#!topic/nexus/ncsDtBQpRrg
Bedankt, dat is al een beter, nu nog een updatetje van google en hij mag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 20:51

DMDude

Enjoy the silence....

TheJuul schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:38:
[...]

Sluit mij hier volledig bij aan 5.0 was na een paar dagen volledig onbruikbaar voor mij helemaal naar het toevoegen van een tweede user account.

Terug flashen is niet zo moeilijk hoor, op de site van Google zelf kun je de image 4.4.4 vinden en hoe je deze kan flashen.

https://developers.google.com/android/nexus/images

Ik ben zelf overigens niet voor deze optie gegaan maar heb gekozen voor Slimkat van Slimroms

Nog een beetje te vroeg om nu al conclusies te trekken maar ik merk dat ik de tablet weer sinds lange tijd met plezier in mijn handen heb. Heerlijk snel openen van app en vooral browsen is weer een genot.

Hopelijk heb ik de levensduur van mijn 2012 model met 1 jaartje weten te verlengen 8)
Ik heb 5.0 er ook vanaf gegooid.
Heb mijn Nexus 7 geroot en vervolgens ook Slimkat erop gezet.
Hij draait weer als een zonnetje.
Pagina: 1 ... 53 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)