Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

ik heb kort na de vorige post e.e.a. gelezen over F2FS, een ander filesystem dat geoptimaliseerd is voor flash geheugen. Met een aangepaste kernel kun je het aan de praat krijgen, en de comments van andere users geven aan dat het behoorlijk helpt. Moeite van het proberen waard!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
wel even een note erbij, met je filesystem rommelen gaat echt wel een stap verder dan custom roms.
Alles moet met elkaar werken (filesystem, recovery, rom, kernel) en als je ergens vast komt te zitten is de weg terug naar stock veel lastiger omdat normale recoveries niet werken en normale roms en kernels niet geflashed kunnen worden. Zelfs het standaard factory image script werkt niet omdat die een ander filesystem verwacht.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Prulleman schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:03:
wel even een note erbij, met je filesystem rommelen gaat echt wel een stap verder dan custom roms.
Alles moet met elkaar werken (filesystem, recovery, rom, kernel) en als je ergens vast komt te zitten is de weg terug naar stock veel lastiger omdat normale recoveries niet werken en normale roms en kernels niet geflashed kunnen worden. Zelfs het standaard factory image script werkt niet omdat die een ander filesystem verwacht.
Agreed... maar goed, wil op zich wel een poging wagen.. niet zo heel veel te verliezen eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je toch een factory reset doet is het een prima moment uit te proberen.

Er is ook een slimkat rom beschikbaar die het ondersteund
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2678142

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

cypher21 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:17:
Als je toch een factory reset doet is het een prima moment uit te proberen.

Er is ook een slimkat rom beschikbaar die het ondersteund
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2678142
Ik heb eerlijk gezegd nog niet uitgebreid gekeken naar de verschillende custom roms voor de N7. Slimkat bevalt jou goed? Of geen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik riskeer het juist liever niet meer met mijn Nexus 7, want de laatste keer toen ik een factory image wou flashen heb ik mijn Nexus 7 gesoft brickt. Dus ik vertrouw het allemaal wat minder, en wat Prulleman zegt is ook zeker iets om in je achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
DaRoot schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:24:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd nog niet uitgebreid gekeken naar de verschillende custom roms voor de N7. Slimkat bevalt jou goed? Of geen ervaring mee?
Ik draai nu stock + franco kernel, heb 40% van de 16gb in gebruik en geen last van traagheid dus F2Fs nog niet geprobeerd.

Slimkat rom heb ik een tijdje gedraaid op mijn galaxy nexus telefoon. Beviel prima.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Ik wijt de traagheid van mijn Nexus 7 aan de drie verschillende user accounts... en de kinderen ondertussen 200+ apps erop hebben staan,,, wordt tijd voor operatie clean sweep.

Als je eenmaal in de app zit reageert alles naar behoren, het is vooral dood menu heen gaan en opstarten apps.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:32
Ik heb maar 1 UA en bij mij is de snelheid er ook wel uit. Ik wacht nog even op Android L en zodra die er is doe ik een factory reset, os updaten, apps instaleren.

Verwijderd

De traagheid kun je nog enigzins in bedwang houden door de opslagruimte zo leeg mogelijk te houden, maar ik heb mijn Nexus 7 2012 in principe afgeschreven want de performance die deze tablet ooit had is ver te zoeken.

Ik heb ook al overklok kernels gebruikt, maar het helpt allemaal weinig.

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:59
Ik heb sinds kort ook de stap gewaagd naar F2FS in combinatie met een slimkat rom die geoptimaliseerd is voor dit filesysteem. Mijn nexus 7 is weer supervlot bovendien heb ik met ART ingeschakeld een accuduur van 8 dagen gehaald.

Het is misschien wel wat werk en er kleven heel wat risico's aan, maar dit heeft hier geresulteerd in een nieuw leven van mijn nexus 7. Ik kan hem nu weer zonder irritaties inzetten om mijn schoolboeken e.d. op te lezen.

Nadeel:
Er zijn maar weinig roms compatible met dit filesysteem, voor mij geen probleem ik gebruik slimkat.

Verwijderd

Zou je misschien in het kort een stappen plan hier neer kunnen zetten? Als F2FS inderdaad de oplossing is dan zou ik me daar misschien ook aan willen wagen. Okay mij is het ook gelukt via deze guide, het ging wel niet in een keer goed want bij de laatste stap kwam ik in een bootloop terecht.

De oplossing was simpel een factory reset uitvoeren en daarna nog eens data formatteren, dus zo moeilijk is het eerlijk gezegd niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 07:41
Sinds een tijd was mijn nexus 7 bijna onbruikbaar traag geworden, ik heb toen deze manual gevonden:

http://www.robschmuecker.com/fix-nexus-7-lag/

Dat heeft mijn probleem opgelost zonder rooting of custom rom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:56

pinda powerrr

Slow down...

Lijkt alsof dit heeft gewerkt! Opstarttijd is van 0:50 naar 0:14 seconden gegaan _/-\o_ :*)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:44
Zijn er hier mensen die geroot stock hebben en succesvol de laatste factory image geflasht hebben? Net als de vorige keer dat ik dat deed volg ik het stukje "flash instructions" hier om te flashen... alleen blijft (ik denk) fastboot "waiting for device" zeggen :( .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bananenplant schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 09:13:
Zijn er hier mensen die geroot stock hebben en succesvol de laatste factory image geflasht hebben? Net als de vorige keer dat ik dat deed volg ik het stukje "flash instructions" hier om te flashen... alleen blijft (ik denk) fastboot "waiting for device" zeggen :( .
Ik gebruik altijd deze handleiding en dan scenario 2. Het gaat hier wel over 4.3 maar alle nieuwere versies heb ik zo geflashed en met behoud van data.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 21:44
Domme ik, ik moest 'm eerst in fastboot opnieuw opstarten met adb, toen werkte het :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

bresjt schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:32:
Sinds een tijd was mijn nexus 7 bijna onbruikbaar traag geworden, ik heb toen deze manual gevonden:

Wow, bedankt voor de link! Ik had al redelijk wat dingen geprobeerd, incl. factory reset, maar dit maakt echt een wereld van verschil!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox

Ook ik heb het geprobeerd. Is binnen 1 minuut gebeurd en hij voelt weer merkbaar sneller. Sinds niet heel veel met de tab gedaan, maar ben weer geneigd mijn tab te pakken ipv op mijn telefoon te blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robspijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01-2023

Heb dit ook uitgevoerd, maar bij mij merk ik helemaal geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Heb dit ook geprobeerd.. Net als LagFix werkt dit even, maar na dag gebruik is ie weer net zo traag als voorheen.
Toch echt maar eens aan F2FS gaan denk ik... En straks de Nexus 9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:20
Ik heb even gezocht, maar het is mij niet bekend of de Nexus 7 (2012) ook de update naar Android 5.0 krijggt OTA. Is dit bij een van jullie bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nee was ook even opzoek geweest. Maar hoop het wel. Tot nu toe heeft de 2012 model nog alle updates meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik weet niet of wij hem gaan krijgen.... Stiekem hoop ik het wel uiteraard. N9 is te duur (wil direct de 32GB en die is een stevige 450 euro :X ) en de N2013 schiet niet veel op in vergelijking met de N2012....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 00:31
Van wat ik op internet lees zal de Nexus 7 (2012) ook gewoon de update naar Android L gaan krijgen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk echter niet dat de Nexus 7 er veel beter van word van die Android L update, natuurlijk hoop ik van wel maar ik heb mijn Nexus 7 al afgeschreven omdat het gewoon geen pretje is hoe traag dat ding kan worden.

Desondanks gebruik ik hem nu wel nog, ik heb getracht hem sneller te maken met F2FS en in eerste instantie geeft dat echt een hele boost, maar zodra je het geheugen vol schrijft dan word ie ook trager op F2FS. Ik heb eigenlijk ook geen zin meer om met de Nexus 7 te klooien, dus als die update komt is het een mooi moment om weer stock uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik ga gewoon opnieuw installeren. Mijn N7 is nog niet echt traag. Dus dat scheelt. 32GB model.

Eigenlijk het enige wat jammer is de processor voor de rest is alles eigenlijk nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:20
Thanks voor de info. Dan wacht ik de OTA-update geduldig af :D. Heb zelf ook het 32gb model en werkt nog redelijk soepel.

Zou alleen naast een wat snellere processor ook een wat hogere resolutie willen. Maar goed ik wacht nog even af met het aanschaffen van een nieuwe Nexus tablet. Eerst zien hoe Android 5.0 draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:07
Bestaat er overigens een root zonder flash voor 4.4 kitkat en de Nexus 2012? Towelroot werkt alleen op het nieuwe model.

@Jigu-Yong
Net als met elk Android device (en SSD); nooit helemaal vol zetten. Mijn SSD wordt ook sloom als ik maar 10 vd 111GB vrij heb.

[ Voor 39% gewijzigd door sdk1985 op 16-10-2014 00:53 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 15:50
sdk1985 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 00:51:
Bestaat er overigens een root zonder flash voor 4.4 kitkat en de Nexus 2012? Towelroot werkt alleen op het nieuwe model.

@Jigu-Yong
Net als met elk Android device (en SSD); nooit helemaal vol zetten. Mijn SSD wordt ook sloom als ik maar 10 vd 111GB vrij heb.
Jazeker. Autoroot van Chainfire. Werkt prima op zowel 2012 als 2013 model. Had geen zin in custom recovery enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 00:51:
@Jigu-Yong
Nouja de 16GB versie is natuurlijk vrij snel vol, vooral als je hem ook gebruikt om TV series op te kijken in de trein of vliegtuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sypher schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:27:
[...]

Jazeker. Autoroot van Chainfire. Werkt prima op zowel 2012 als 2013 model. Had geen zin in custom recovery enz.
Hmm zie hem nog steeds flashen en al zijn apps resetten. Ben een keer op XDA een thread tegengekomen waarbij ze via een exploit een hele berg aan telefoons en tablets konden unlocken. Kan hem helaas niet meer vinden...

@Jigu-Yong
Ik zou je tv series dan inladen via een kleine externe usb stick aan een USB OTG kabeltje. Bijvoorbeeld deze: http://www.mycom.nl/opsla...tra-fit-usb-30-stick-32gb .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Laatst online: 29-08 16:50
sdk1985, towelroot, bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nee die was het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:36:
[...]
@Jigu-Yong
Ik zou je tv series dan inladen via een kleine externe usb stick aan een USB OTG kabeltje. Bijvoorbeeld deze: http://www.mycom.nl/opsla...tra-fit-usb-30-stick-32gb .
Bedankt voor je advies, maar als ik 16GB opslag heb op een tablet dan moet ik die ruimte gewoon kunnen benutten om media bestanden erop te zetten. Als de tablet er blijkbaar traag van word dan heeft Asus gewoon iets fout gedaan bij het ontwikkelen van deze tablet, want ik heb met geen enkele andere Android device een vergelijkbaar probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:54:
[...]

Bedankt voor je advies, maar als ik 16GB opslag heb op een tablet dan moet ik die ruimte gewoon kunnen benutten om media bestanden erop te zetten. Als de tablet er blijkbaar traag van word dan heeft Asus gewoon iets fout gedaan bij het ontwikkelen van deze tablet, want ik heb met geen enkele andere Android device een vergelijkbaar probleem.
Het probleem is inherent aan flash opslag (en android).

http://www.anandtech.com/show/2738/8

Als alles eenmaal één keer vol heeft gestaan kakt je performance gewoon in. Je hebt vrije ruimte nodig om de snelheid te bewaren. Met Trim krijg je de snelheid wel weer terug (Samsung bijvoorbeeld) maar als je een Samsung tablet/telefoon helemaal vol zet zal die ook traag worden.

Maar los daarvan, als het niet kan, dan kan het niet toch :o ? Gewoon rekening houden dat je 4 GB vrij moet laten. Doe je op Windows toch ook? *Insert leuke auto analogie*>Je moet je auto ook niet tot de laatste liter leeg rijden ook al zou het moeten kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 16-10-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Windows schrijf ik ook gewoon mijn SSD vol hoor, en daar merk ik wat betreft performamce dan niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dat lijkt me eerder iets zeggen over jou opmerkzaamheid dan over de juistheid van de stelling :+ . Op tweakers kunnen we toch gewoon benchmarken? Verder bestaat de secure erase niet voor niets ;).
How Can SSD Secure Erase Restore The Lost Performance?

Used SSDs are often not as fast as the newer ones, but they remain much faster than the best modern hard drive. The primary and most significant issue in reselling or retasking an SSD for a long term emanates from an inconvenient characteristic of NAND flash memory: Already-written cells must be emptied before they can be rewritten with new . SSD performance will decline If the SSD is compelled to reuse cells instead of using new ones while storing .

To work around this problem with NAND flash memory, there are a few tricks used by modern SSD controllers, like building in extra capacity that’s out of the user’s conrtol–a technique known as over-provisioning. Another trick is to use TRIM command that tells an SSD when blocks of memory are no longer needed and are relevant for consolidation and wiping.

So far that sounds nice, but the reality is not as it sounds.
https://www.champsbi.com/...sd-important-information/

Vast nog 100000 keer te vinden via Google :).

[ Voor 66% gewijzigd door sdk1985 op 16-10-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 03:00
Mijn Nexus 7 is een aantal maanden geleden plotseling overleden binnen garantie en gerepareerd door de MM zonder problemen. Volgens hun had het iets te maken met de accu-connector, maar verder was het redelijk vaag.

Nu heeft de N7 van m'n vriendin exact dezelfde kuren, namelijk niet meer laden of aan gaan. Maar dan ook echt helemaal niks. Alle mogelijke stappen doorlopen. Maar uiteraard is deze tablet vandaag exact 2 jaar en 1 maand oud en wordt de garantie geweigerd en wordt overal met verbazing gereageerd als ik begin over "wettelijke regelen deugdelijk product blabla".

Nu heb ik hem open gemaakt, wat gelukkig erg eenvoudig gaat zonder beschadigingen om te controleren of er hier ook iets mis is met de connector van de accu. Zijn er nog andere bekende kwaaltjes die dit kunnen veroorzaken?

Ik kan voor wat tientjes bijvoorbeeld een nieuwe accu of USB poort bestellen op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Realone schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:10:
Mijn Nexus 7 is een aantal maanden geleden plotseling overleden binnen garantie en gerepareerd door de MM zonder problemen. Volgens hun had het iets te maken met de accu-connector, maar verder was het redelijk vaag.

Nu heeft de N7 van m'n vriendin exact dezelfde kuren, namelijk niet meer laden of aan gaan. Maar dan ook echt helemaal niks. Alle mogelijke stappen doorlopen. Maar uiteraard is deze tablet vandaag exact 2 jaar en 1 maand oud en wordt de garantie geweigerd en wordt overal met verbazing gereageerd als ik begin over "wettelijke regelen deugdelijk product blabla".

Nu heb ik hem open gemaakt, wat gelukkig erg eenvoudig gaat zonder beschadigingen om te controleren of er hier ook iets mis is met de connector van de accu. Zijn er nog andere bekende kwaaltjes die dit kunnen veroorzaken?

Ik kan voor wat tientjes bijvoorbeeld een nieuwe accu of USB poort bestellen op eBay.
Het gewoon opnieuw insteken van de connector werkt niet? Had enkele weken geleden namelijk hetzelfde probleem en dit heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

The Realone schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:10:

Had het zelfde euvel. Zeiden dat het met kabel naar accu te maken had. Lijkt mij eenvoudig te fixen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:21:
[...]

Het gewoon opnieuw insteken van de connector werkt niet? Had enkele weken geleden namelijk hetzelfde probleem en dit heeft gewerkt.
Ik zie dat mijn zin niet helemaal af was, sorry. ;) Ik heb uiteindelijk zowel de N7 van mij als mijn vriendin open gemaakt en haar accu in mijn tablet gestopt, die laadt nu weer netjes op. Mijn accu in haar tablet laadt niet. Daaruit heb ik de conclusie getrokken dat het hoogstwaarschijnlijk aan de accu connector op het moederbord of de USB aansluiting ligt. Die laatste heb ik nu besteld en komt hopelijk z.s.m. binnen.
Wim-Bart schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

Had het zelfde euvel. Zeiden dat het met kabel naar accu te maken had. Lijkt mij eenvoudig te fixen.
Nadat ik mijn eigen N7 opgemaakt had zag ik inderdaad dat hij gerepareerd is bij die connector. Wat precies weet ik niet, maar er zat een sticker overheen die er niet hoorde te zitten. Dit lijkt bij de N7 van m'n vriendin niet het geval te zijn, al kan het ook best de connector op het moederbord zijn, dan hebben we wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nou zo'n sticker "die er niet hoort te zitten" had ik ook, en hoewel het mogelijk is dat ik een refurb/repaired had, zat ik toch behoorlijk vroeg bij de eerste leveringen aan Nederland (via BCC). Ik heb ook zo'n vreemde sticker en het doet me denken dat ze dit gewoon automatisch "aangepast" hebben na de meldingen/feedback die ze kregen van de eerste batch in de VS.

Maar goed dat helpt je natuurlijk niet veel verder als de fout op het moederbord zelf zit.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:34
Weet iemand hoelang het duurt voor we lollipop kunnen downloaden? Ik kan me niet meer herinneren hoelang dat duurde bij vorige updates? Ik kon ook niet iets van een datum vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
drusloos schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:52:
Weet iemand hoelang het duurt voor we lollipop kunnen downloaden? Ik kan me niet meer herinneren hoelang dat duurde bij vorige updates? Ik kon ook niet iets van een datum vinden
Het zal vanaf 3 november gefaseerd gaan.

Dus denk dat op 3 november de images beschikbaar worden gemaakt en de ota dan op zich laat wachten en dat het 3 weken kan duren voordat je het hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Ik kan trouwens bevestigen dat mijn probleem met de niet opladende N7 verholpen is na het vervangen van de USB connector/ribbon cable. Dit onderdeel om precies te zijn. €26 omdat het het originele onderdeel betreft, maar ik had toch minder vertrouwen in de namaakvarianten uit China en de tablet kan er weer ff tegenaan.

Vervangen was ook erg eenvoudig zolang je zo'n plastic opening tool (o.i.d.) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

The Realone schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:57:
Vervangen was ook erg eenvoudig zolang je zo'n plastic opening tool (o.i.d.) hebt.
Lukt ook prima met een nagel (mits niet net geknipt).

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:29

Heb dit truukje ook gedaan en het werkt prima. De tablet is een stuk sneller geworden (nog steeds niet heel snel :P).

Ik ben benieuwd naar Lollipop, mooi dat deze 'oude' tablet hem toch nog krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Nexus is weer net zo traag als voorheen...

Zodra Lollipop er is ga ik hem factory resetten en compleet laten updaten. Als hij dan niet sneller wordt gaat hij in de verkoop (of naar familie oid). Vind er bijna niet mee te werken (vergeleken met mijn Moto G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Mijn n7 was ook erg traag.
Nu alles eraf gegooid. Factory Reset gedaan en alle cache geschoond.
Daarna alleen voorzien van standaard OTA updates.
En nu werkt ie weer prima.
het is niet de snelste tablet meer. Maar nog goed op te werken.
Ik heb hem echter al weer een tijdje aan mijn dochter gegeven. Maar een goede reset heeft toen wel geholpen .

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Ik ben benieuwd welke versies jullie hebben. Mijn 32GB is naar mijn moeder gegaan. Mijn zusje heeft er ook 1. Die hoor ik niet klagen over traagheid.
Ik kan mij van vorig jaar nog herinneren dat het probleem zich alleen bij de 16GB variant zou voordoen en dan ook nog eens alleen bij apparaten met minder dan 3GB vrije ruimte.
Sucks just the same... Maar wellicht het proberen waard (3GB vrij maken).

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

ik heb iig een 16gb. En had toen ongeveer 1,5GB vrij.
Nu hou ik zo'n 5gb vrij.
Er staat wat muziek op. En wat spelletjes voor mijn dochter.
De rest wordt gestreamed.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

DarkSide schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:02:
Mijn n7 was ook erg traag.
Nu alles eraf gegooid. Factory Reset gedaan en alle cache geschoond.
Daarna alleen voorzien van standaard OTA updates.
En nu werkt ie weer prima.
het is niet de snelste tablet meer. Maar nog goed op te werken.
Ik heb hem echter al weer een tijdje aan mijn dochter gegeven. Maar een goede reset heeft toen wel geholpen .
Dat heb ik laatst ook gedaan met 4.4 en factory images. Gelijk geunlocked en geroot..
Hielp heel even, maar niet heel lang...
Nu weer heerlijk traag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb eigenlijk nooit een problemen met traagheid gehad op mijn 32GB nexus 7. Staat inmiddels redelijk vol met kinderspellen. Allee lagfix draai ik met enige regelmaat ter preventie.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik heb mijn Nexus 7 8GB gewoon verkocht toen 'ie echt te traag werd voor 80€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou de mijne wel of wanneer ik echt upgrade naar een betere tablet dan geef ik hem misschien wel weg, het is mij persoonlijke in iedere geval niet de moeite waard om deze tablet voor een paar tientjes te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
32gb versie met 21gb vrij. Nog even wachten op Lollipop en dan zien we dan wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Zelf de 16 GB versie, en nog nooit factory reset of clean sweep gedaan. En traag is hij zeker ook niet. Begrijp niet wat het probleem is, het zal ongetwijfeld zo zijn, maar waarom dan niet bij iedereen. Wel merk ik dat de accu wat mindee lang meegaat. Van 4-5 dagen naar 2-3 dagen. Toch een schermtijd van 7 uur wat prima is lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Laatst online: 17-09 14:06
Mijn zoon heeft zijn nexus 7 laten vallen en nu is hij onbedienbaar geworden.
Denk dat het komt door het glas. Iemand hier enige evaring met het laten vervangen of kan ik beter gelijk een nieuwe kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
GRUMBLER schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:24:
Mijn zoon heeft zijn nexus 7 laten vallen en nu is hij onbedienbaar geworden.
Denk dat het komt door het glas. Iemand hier enige evaring met het laten vervangen of kan ik beter gelijk een nieuwe kopen?
herkenbaar probleem...
ik heb het scherm zelf vervangen.
Vervelende is dat de digitizer van de nexus nogal zwak is, dus een barst in het scherm en deze is compleet onbruikbaar.
ik heb dit scherm besteld:
http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
+/- €35
Scherm vervangen was een fluitje van een cent (vond ik)

edit:
Mijn WA verzekering heeft alles vergoed trouwens. Ik kreeg uiteindelijk €119 omdat dit de kosten zijn van het goedkoopste reparatie centrum in Nederland :)
Loont dus even de moeite je verzekering te bellen.

[ Voor 13% gewijzigd door cypher21 op 29-10-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Oke fluitje van een cent vond je, tja kan niet inschatten hoe technisch je bent ;)

Zal even contact opnemen met mijn verzekering, valt onder imboedel bij mij.
Maar gingen ze accoord zonder bon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
GRUMBLER schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:45:
Oke fluitje van een cent vond je, tja kan niet inschatten hoe technisch je bent ;)

Zal even contact opnemen met mijn verzekering, valt onder imboedel bij mij.
Maar gingen ze accoord zonder bon?
Ik ben redelijk handig met die dingen, maar best kun je ff een filmpje op youtube opzoeken.

Ik hoefde alleen een offerte van de reparatie op te sturen, daarna kreeg ik het geld gestort voor de reparatie. Spullen drie weken bewaren.
Ik wilde eigenlijk het geld gaan gebruiken om de nexus 9 te gaan kopen, maar vond dat het geld toch niet helemaal waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
filmpjes zijn handig idd.

Van welk bedrijf had je die offerte?
Tja heb zelf een 10" maar mijn zoon redt zich goed met de 7".
Is ook maar net wat je gewend bent, maar ik kan me je overweging voorstellen.
Thnx btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik heb de offerte hier aangevraagd
http://www.touchfix.nl/re...display-module-frame.html

Maar als je googled zijn er zat bedrijfjes die dit repareren. €150 is vaak standaard.
Heb ook Asus zelf gebeld, maar die vroegen €319 euro voor de schermreparatie :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Thnx zal eens vragen om een offerte.
Ja heb zelf ook nog eens erg slechte ervaring met Asus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Als ik het artikel op nu.nl mag geloven krijgen we in de loop van de dag de update 5.0. Iig een dezer dagen. Ben benieuwd hoe het draait op de 2 jaar oude nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:44

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

cypher21 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:11:
Ik heb de offerte hier aangevraagd
http://www.touchfix.nl/re...display-module-frame.html

Maar als je googled zijn er zat bedrijfjes die dit repareren. €150 is vaak standaard.
Heb ook Asus zelf gebeld, maar die vroegen €319 euro voor de schermreparatie :X :X
319? Dat kan toch niet? Een nieuwe Nexus7 (2013) is rond de 300 euro.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
drusloos schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:01:
Als ik het artikel op nu.nl mag geloven krijgen we in de loop van de dag de update 5.0. Iig een dezer dagen.
Dit kan nog wel een tweetal weken duren. Komende van een Google-medewerker:
Rollouts are conducted in phases. Typically they start at 1% of devices for around 24 - 48 hours; we watch the return rates and resulting device checkins and error reports (if any), and make sure nothing looks wrong before sending it to more. Then typically it goes to 25%, 50%, 100% over the course of a week or two.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Hopelijk zit ik dan bij die 1 procent, maarja die kans is dus 1 procent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:32:
[...]

Reparatie kosten zijn altijd belachelijk hoog, want die dure medewerkers moeten ook betaald worden etc.

En als een nieuwe koopt is het gewoon massaproductie, daarom is dat vaak ook goedkoper dan reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
drusloos schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:57:
Hopelijk zit ik dan bij die 1 procent, maarja die kans is dus 1 procent...
Meestal komt de factory image ongeveer uit op de developers site wanneer met de OTA gestart wordt, het zal dus nog even wachten zijn...

https://developers.google.com/android/nexus/images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
DNA_Saint schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:32:
[...]

Tsja... toch echt
XXXX <XXX@asus.com>
Show more
22 Aug 2014 14:35
To:
XXXXX
Geachte heer/ mevrouw,

Zoals ik al aangaf in ons telefoongesprek gaan de kosten van het reparen van uw toestel ongeveer rond de 300 Euro bedragen.

Dit is slechts een indicatie, na een fysieke inspectie kunnen wij pas de daadwerkelijk de kosten bepalen.

Dit is inclusief 75 Euro behandelingskosten.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groet,
XXXX
Dit plus aangetekend pakket versturen is 319

Daarom loont het zelden om buiten de garantietermijn je toestel bij de fabrikant te laten repareren.
Geldt net zo goed voor apple/samsung/HTC e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 04-11-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Cool, eerdaags maar eens even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:35
Misschien goed om te vermelden dat deze build niet te vinden is op de officiële factory images pagina. Het is dus onduidelijk of dit de 'release' versie is. Meer info op Android Police.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Zou vandaag niet de uitrol beginnen? Denk niet dat we hem dan vandaag al krijgen. Maar ergens komende dagen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

drusloos schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:47:
Zou vandaag niet de uitrol beginnen? Denk niet dat we hem dan vandaag al krijgen. Maar ergens komende dagen misschien?
Je hebt één procent kans dat je bij de eerste dag zit, dus hoewel niet heel groot kan het wel. Maar je moet je natuurlijk afvragen of ze 12 november USA westkust-tijd aanhouden en pas 's avonds beginnen, dan is het hier natuurlijk allang 13 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Zodra de factory images er zijn ga ik flashen. Zodra het niet goed bevalt of niet goed werkt haal ik een iPad mini retina 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:22
Net de gelekte versie erop gezet, maar tot op heden alleen maar een blijvende laad-animatie.

Edit:

Dat duurde wat langer dan normaal na een 1e boot, maar we hebben een winnaar. Welcome...

1e indruk is niet heel erg positief, vind het wat stroperiger lopen dan een verse installatie van 4.4.

[ Voor 56% gewijzigd door mad-dog op 12-11-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Touchdomex schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:09:
Zodra de factory images er zijn ga ik flashen. Zodra het niet goed bevalt of niet goed werkt haal ik een iPad mini retina 2 :+
Die zijn er nu voor de Nexus 7 2012: https://developers.google...nexus/images#nakasilrx21p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Er vanuit gaande dat er niet gerotzooid is met de gelekte is dit dezelfde(LRX21P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Hoe kan ik nu het beste de volledige stock rom er opnieuw op flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Touchdomex schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:15:
Tekst en uitleg staan er gewoon bij op https://developers.google.com/android/nexus/images
Ben ik nu ook mee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Touchdomex schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:15:
De rom uitpakken, fastboot aan de map toevoegen, tablet in fastboot mode zetten en flash-all. Voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ah kutzooi moet ik kijken of ik die weer goed werkende kan krijgen :+

Dat is iets voor dit weekend dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Touchdomex schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:42:
Ah kutzooi moet ik kijken of ik die weer goed werkende kan krijgen :+

Dat is iets voor dit weekend dan :X
Kostte mij na het downloaden welgeteld 3 minuten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mad-dog schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:44:
[...]

Kostte mij na het downloaden welgeteld 3 minuten. :)
Als je fastboot volledig en goed functioneert ;) Ik heb er vaker ruzie mee

Wacht kan ook via de nexus toolkit :+

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 12-11-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Touchdomex schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:46:
[...]

Als je fastboot volledig en goed functioneert ;) Ik heb er vaker ruzie mee

Wacht kan ook via de nexus toolkit :+
Die gebruikt ook gewoon fastboot, dus wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mad-dog schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:55:
[...]

Die gebruikt ook gewoon fastboot, dus wat is het verschil?
Omdat ik altijd ruzie krijg met deze procedures en ik rare sprongen moet doen om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:11

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

waar pak je die .tar file mee uit?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
retlaw schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:59:
waar pak je die .tar file mee uit?
winrar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
WE DRAAIEN LOLITAPOP! ]:+

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 12-11-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Ervaar je ook dat het stroperiger draait als een clean 4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

inderdaad een fluitje van een cent :). Mijn nexus 7 was echt zo traag als dikke .... en hoop dus dat dit daar verandering in aan gaat brengen..

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik wacht op de OTA. Heeft iemand die al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

retlaw schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:31:
inderdaad een fluitje van een cent :). Mijn nexus 7 was echt zo traag als dikke .... en hoop dus dat dit daar verandering in aan gaat brengen..
Als de traagheid door versleten geheugen komt (zoals de mijne), merk je geen verbetering helaas..
de mijne was ook met een fresh wipe en install van 4.4.4 nog traag.. zojuist fresh install gedaan van 5.0, maar nog steeds zo langzaam..
tijd voor de Nexus 9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

DaRoot schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:34:
[...]

Als de traagheid door versleten geheugen komt (zoals de mijne), merk je geen verbetering helaas..
de mijne was ook met een fresh wipe en install van 4.4.4 nog traag.. zojuist fresh install gedaan van 5.0, maar nog steeds zo langzaam..
tijd voor de Nexus 9 :)
ik ben ook bang dat ik daar last van heb... Heb m nu in ieder geval weer helemaal vers. Even aankijken hoe het gaat en anders de ipad eerst opgebruiken voor ik weer een ander apparaat aanschaf...

Battle.net || Strava

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mad-dog schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:21:
[...]

Ervaar je ook dat het stroperiger draait als een clean 4.4?
Niet stroperiger. Wel stokt het en lijkt hij alle touches niet goed te registreren. Kijk het nog eventjes aan want het lijkt soms ook alsof die op de achtergrond nog van alles aan het updaten is.

• bresjt
Na fresh installatie was het inderdaad verschrikkelijk traag, maar na een paar uur is hij (voorlopig) weer snel
Pagina: 1 ... 52 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)