Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik heb gisteren locatie services ook uitgezet en het viel me op hoeveel snelheidswinst die specifieke verandering opleverde. Ik begin me af te vragen of de Nexus 7 een bepaald probleem heeft met deze functionaliteit.Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:20:
De mijne werd voor mijn gevoel ook wat trager, maar wellicht ervaar ik dat gewoon omdat de Nexus 5 zo enorm snel is. Toch heb ik volgende acties ondernomen:
- root
- Google meuk (Music, Books, Search, etc) er af gegooid
- Nova Launcher
- Geen widgets meer gebruiken
- Geen DashClock meer gebruiken
- Google locatie services uit
Op deze manier gaat de accu gevoelig langer mee, en hij voelt ook weer 'snappier' aan. Ik kan er weer even mee vooruit.
Oh ja, dat bericht dat oorsprong had op een Apple site... persbericht...Arthur-M. schreef op zondag 23 februari 2014 @ 19:20:
Het persbericht dat rond de zomer gepubliceerd was klopte helaas dus wel; mijn Nexus 7 is ook een stuk langzamer geworden sinds mijn aankoop ervan. Het kan natuurlijk ook komen doordat mijn Nexus 5 zo snel is, maar het is natuurlijk wel jammer.
Waarom is Dashclock eigenlijk zo zwaar voor de tablet, en widgets over het algemeen?
Maar in ieder geval er was een geheugen probleempje voor de Nexus bij velen, niet iedereen.
Maar dat is met FTRIM opgelost in 4.3, Om dit te laten lopen moet de Nexus accu boven de 80% zijn en minimaal een uur in standby zijn.
Daarna is geheugen weer opgefrist.
De tablet geeft nu geen beeld meer en wordt alleen nog als APX herkend door de PC. Ik krijg geen toegang via ADB en kom ook niet in fastboot/recovery. Heeft iemand enig idee of dit op te lossen is?
Wellicht dat dit nog hulp biedt, maar het ziet er aardig somber uit: bricked nexus 7 apxTc662 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:43:
Ik heb een probleem met mijn nexus 7, tijdens het flashen is de pc gecrashed en is het flash proccess onderbroken.
De tablet geeft nu geen beeld meer en wordt alleen nog als APX herkend door de PC. Ik krijg geen toegang via ADB en kom ook niet in fastboot/recovery. Heeft iemand enig idee of dit op te lossen is?
Misschien: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2564615
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een flatline backup ga doen voor het geval dat het ooit bij mij op deze manier misgaat

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
Zou het een idee zijn een dockingstation te zoeken die de tablet oplaadt via de zijkant (ipv micro usb aansluiting)? Of is er nog garantie na 1 jaar ?
kan ook zijn dat die dock connector via hetzelfde (kapotte) onderdeel loopt, bij mijn google nexus deden beide het niet meer (dock en usb).maxtrash schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:12:
ik heb een nexus 7 model 2012. Hij laadt nu niet meer op. Kan wel de originele kabel vinden, maar niet het stekkerblokje zelf. Heb er echter voldoende (samsung tablet, telefoons, IPAD) en die werken allemaal niet.
Zou het een idee zijn een dockingstation te zoeken die de tablet oplaadt via de zijkant (ipv micro usb aansluiting)? Of is er nog garantie na 1 jaar ?
er zijn trouwens wel wat meldingen geweest van losse accu kabels, schijnt ook niet al te moeilijk te zijn om de N7 open te maken en de kabel weer aan te drukken
Zojuist ff opengemaakt, accu losgekoppeld en weer aangekoppeld, USB lintkabel ff aangedrukt, tablet weer dichtgeklikt, et voila, laadt weer als vanouds op
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
ga ik dan misschien ook maar eens doen... Bij mij loopt ie ook sneller leeg dan die lader m vol krijgtDaRoot schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:51:
Mijn nexus 7 laadde wel op, maar heel erg langzaam. Onder het kijken van Top Gear liep ie nog leeg terwijl ie aan de lader hing.
Zojuist ff opengemaakt, accu losgekoppeld en weer aangekoppeld, USB lintkabel ff aangedrukt, tablet weer dichtgeklikt, et voila, laadt weer als vanouds op
Waar heb je een disassemble guide vandaan?
Battle.net || Strava
http://www.ifixit.com/Guide/Nexus+7+Battery+Replacement/9895retlaw schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 15:57:
[...]
ga ik dan misschien ook maar eens doen... Bij mij loopt ie ook sneller leeg dan die lader m vol krijgt.
Waar heb je een disassemble guide vandaan?
ik heb op mijn nexus 7 een exchange-mailbox geconfigureerd.
Wanneer ik kijk binnen accounts, zakelijk staat er : synchronisatie uit
Wanneer ik deze optie kies, kan ik bv. mijn agenda, mail, of taken synchroniseren.
Ik wil echter dat mijn synchronisatie AAN staat (push).
Op mijn nexus 5 staat deze gewoon AAN.
Iemand een idee hoe ik dit aan kan krijgen? Het account opnieuw aanmaken heb ik al geprobeerd...
Iemand?pitchdown schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:37:
Ik heb een beetje een raar probleem.
ik heb op mijn nexus 7 een exchange-mailbox geconfigureerd.
Wanneer ik kijk binnen accounts, zakelijk staat er : synchronisatie uit
Wanneer ik deze optie kies, kan ik bv. mijn agenda, mail, of taken synchroniseren.
Ik wil echter dat mijn synchronisatie AAN staat (push).
Op mijn nexus 5 staat deze gewoon AAN.
Iemand een idee hoe ik dit aan kan krijgen? Het account opnieuw aanmaken heb ik al geprobeerd...
Ik heb via eBay nieuwe digitizer+LCD assembly besteld... Kijken of ik deze alsnog weer netjes aan de praat krijg...DaRoot schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:31:
[...]
Nou ik heb een poging gedaan.
Stappenplan / how-to op http://www.thijsniehof.nl/nexus-7-digitizer-vervangen/
Tenzij je echt handig bent en de nodige tools hebt, koop geen digitizer alleen! Resultaat bij mijn schade-N7 is dat ik nu ook nog een kapotte LCD heb.
Ik heb snel op marktplaats een complete N7 2012 32GB met originele Asus cover op de kop getikt voor € 110. Helemaal krasvrij en netjes.
top, dit was idd de oplossing!Prulleman schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:46:
instellingen/datagebruik/menu dots/ gegevens automatisch synchroniseren
Digitizer + LCD assembly binnen, gemonteerd et voila, werkende tablet!DaRoot schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 09:53:
[...]
Ik heb via eBay nieuwe digitizer+LCD assembly besteld... Kijken of ik deze alsnog weer netjes aan de praat krijg...
Gaat mooi in de verkoop.
Heb de achterkant er al af gehad en de batterij los gehad, maar dat heeft niet geholpen. Power-knop een tijd lang ingedrukt houden heeft ook niet geholpen. Iemand nog tips?
Al geprobeerd, maar er lijkt verbetering. Het lijkt erop alsof hij slecht contact maakt met het laadsnoer. Met wat wrikken krijg ik soms een batterij te zien in het scherm. Ziet er wat mij betreft ook niet best uit eigenlijkFotogravinnetje schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:19:
Eerst een hele nacht aan de oplader hangen?
Het is gelukt, hij werkt weer
Ander laadkabeltje en nu laad hij weer op, zit nu op 66%, beetje raar dat ie zoveel problemen geeft als ie leeg is....
[ Voor 19% gewijzigd door Ossi op 14-04-2014 22:56 ]
Volgens mij heeft dat te maken met het type accu dat tegenwoordig in de moderne apparatuur zit. Deze accu's kunnen niet zo goed tegen volledige ontlading. Verstandig is om minimaal 10% er in te laten en dan weer opladen.Ossi schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:58:
[...]
Ander laadkabeltje en nu laad hij weer op, zit nu op 66%, beetje raar dat ie zoveel problemen geeft als ie leeg is....
Hij slurpte zichzelf behoorlijk snel leeg schijnbaar, want een paar dagen daarvoor was ie nog vol en hij is verder niet gebruikt. Ik zal het nu in de gaten houden, maar lastig is het wel.PCSO schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:54:
[...]
Volgens mij heeft dat te maken met het type accu dat tegenwoordig in de moderne apparatuur zit. Deze accu's kunnen niet zo goed tegen volledige ontlading. Verstandig is om minimaal 10% er in te laten en dan weer opladen.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Persoonlijk zweer ik bij AOKP (KitKat): http://aokp.co/TheRicolaa10 schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:20:
Weet iemand een snelle custom ROM waarmee ik mijn Nexus 7 nieuw leven in kan blazen?
maar zijn ontzettend veel ROMs voor de Nexus 7 v.2012. Zie ook:
http://forum.xda-developers.com/nexus-7
en dan:
Nexus 7 Android Development
of:
Nexus 7 Original Development
Succes !
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Nu online
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Enig idee of je deze methode kan toepassen met volledig behoud van gegevens?peterpv schreef op zondag 20 april 2014 @ 17:28:
[...]
Persoonlijk zweer ik bij AOKP (KitKat): http://aokp.co/
maar zijn ontzettend veel ROMs voor de Nexus 7 v.2012. Zie ook:
http://forum.xda-developers.com/nexus-7
en dan:
Nexus 7 Android Development
of:
Nexus 7 Original Development
Succes !
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
- Touchdomex
- Nu online
Ik heb op dit moment nog helemaal niets. Geen root of wat dan ook.TheRicolaa10 schreef op zondag 20 april 2014 @ 19:10:
@TouchDomex: je kunt toch gewoon een backup maken van je userdata en die dan restoren via de recovery.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[ Voor 20% gewijzigd door TheRicolaa10 op 20-04-2014 19:55 ]
Alleen gaat het unlocken je nexus weer helemaal leeg gooien, dus dat is geen optie lijkt mij. Unlocken en rooten is het eerste wat ik doe bij nieuwe Android apparatuur.TheRicolaa10 schreef op zondag 20 april 2014 @ 19:54:
Zonder root kun je je userdata niet backuppen. hoewel je et de Nexus Root Toolkit van Wugfresh kun je eenvoudig je N7 unlocken, rooten en een backup maken van je userdata.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
- Touchdomex
- Nu online
Ik wou mijn Nexus zonder root hebben en dat is mij ruim anderhalf jaar lang gelukt. Nu komt het moment dat het toch begint te kriebelen...MegaTronics schreef op zondag 20 april 2014 @ 20:31:
[...]
Alleen gaat het unlocken je nexus weer helemaal leeg gooien, dus dat is geen optie lijkt mij. Unlocken en rooten is het eerste wat ik doe bij nieuwe Android apparatuur.
Ja, met TitananiumBackup of een soortgelijke app. De ROM flashen zonder de data partitie te wissen werkt vrijwel nooit, bij mij wil de tablet de GUI dan niet meer starten.Touchdomex schreef op zondag 20 april 2014 @ 18:47:
[...]
Enig idee of je deze methode kan toepassen met volledig behoud van gegevens?
Root heb je sowieso nodig, als je niet wilt rooten dan zou ik ook geen custom ROM gaan draaien.
Met een toolkit is rooten trouwens een fluitje van een cent.
- Touchdomex
- Nu online
Ja maar je moet je tablet leegpleuren voordat je dus pas kan rootenpeterpv schreef op zondag 20 april 2014 @ 20:57:
[...]
Ja, met TitananiumBackup of een soortgelijke app. De ROM flashen zonder de data partitie te wissen werkt vrijwel nooit, bij mij wil de tablet de GUI dan niet meer starten.
Root heb je sowieso nodig, als je niet wilt rooten dan zou ik ook geen custom ROM gaan draaien.
Met een toolkit is rooten trouwens een fluitje van een cent.
Als je een methode weet om Titanium te draaien zonder dat je nexus eerst gewist hebt voordat je de root pas krijgt met de toolkit.
Ik weet best hoe dit werkt en kan wonder boven wonder ook lezen maar ik was benieuwd of er een obscuurdere methode was om ervoor te zorgen dat je toch alle data behoud...
Huh ? Ik heb de toolkit van Skipsoft gebruikt voor het rooten en daarvoor heb ik echt niet mijn tablet helemaal hoeven wissen. Misschien werkt dat inmiddels anders, mijn device is al geroot en ik zet er alleen geroote ROMs op dus ik houdt root en hoef dus niet te her-rooten. Dus sinds Android 4.2 heb ik niet meer geroot, misschien is Android 4.4 lastiger te rooten dan 4.2 destijds.Touchdomex schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:02:
[...]
Ja maar je moet je tablet leegpleuren voordat je dus pas kan rooten
Eigenlijk wil je een NANDdroid backup maken van je data maar daar heb je een custom recovery voor nodig. Met de Skipsoft en de WugFresh toolkit kun je ook een custom recovery loaden (zonder die te flashen) die je dan via adb laadt, maar misschien kom je weer niet in adb mode zonder root

Kip-ei-probleem en dat met Pasen
Als je bootloader unlocked is, kan je eigenlijk alles, rooten, custom recovery, custom roms, custom kernels etc.
- Touchdomex
- Nu online
Broer van de Nexus 5 in die felle rode kleur
Vooral bepalen wat weg kan en wat niet. Opzich goed moment om op te ruimen.
[ Voor 19% gewijzigd door Touchdomex op 20-04-2014 23:24 ]
Ik probeerde MIUI te flashen met Nexus Root Toolkit, en dit ging allemaal prima. Toen ik ging opstarten had ik een bootloop met het kernmerkende MIUI teken. Toen heb ik later met de toolkit nog geprobeerd Flashstock+unroot te doen maar ik kreeg op bepaalde punten een fail, maar ik kwam nog wel in bootloop en in recovery. Toen heb ik het blijkbaar iets te vaak geprobeerd want nu kom ik en niet meer in mijn bootloop en ook niet meer in recovery.
Alles wat ik nog heb is de bootloader. Hier over even wat info:
Fastboot Mode
Product Name - grouper
Variant - grouper
MW Version - ER3
Bootloader Version - 4.23
Baseband Version - N/A
Serial Number - 015d....
Signing - Not defined yet
Lock State - Unlocked
Ik hoop dat jullie hem niet dood gaan verklaren! Hulp kan ik goed gebruiken bijvoorbeeld een goede how to guide ofzo. Ik kan die namelijk niet vinden..
Verwijderd
http://www.androidbeat.co...ctory-image-nexus-device/
Copy+paste CMD:
M:\Users\Max\google>fastboot devices
015d2109f228181a fastboot
M:\Users\Max\google>flash-all.bat
...
(bootloader) Bootloader is already unlocked
OKAY [ 0.020s]
finished. total time: 0.021s
erasing 'boot'...
OKAY [ 0.581s]
finished. total time: 0.584s
erasing 'cache'...
OKAY [ 1.016s]
finished. total time: 1.018s
erasing 'recovery'...
FAILED (command write failed (Unknown error))
finished. total time: 0.621s
erasing 'system'...
OKAY [ 0.306s]
finished. total time: 0.308s
erasing 'userdata'...
FAILED (command write failed (Unknown error))
finished. total time: 0.623s
sending 'bootloader' (3911 KB)...
FAILED (unknown status code)
finished. total time: 0.362s
rebooting into bootloader...
FAILED (remote: (Nv3pBadReceiveLength))
finished. total time: 0.005s
archive does not contain 'boot.sig'
archive does not contain 'recovery.sig'
archive does not contain 'system.sig'
--------------------------------------------
Bootloader Version...: 4.23
Baseband Version.....: N/A
Serial Number........: 015d2109f228181a
--------------------------------------------
checking product...
OKAY [ 0.030s]
checking version-bootloader...
OKAY [ 0.017s]
sending 'boot' (4992 KB)...
FAILED (data transfer failure (Unknown error))
finished. total time: 0.179s
Press any key to exit...
Verwijderd
1
| fastboot oem lock |
Mijn ervaring is dat flash-all in héél veel gevallen niet lukt, dat wordt ook nog genoemd in de link van Krusher. Handmatig is het dan meestal nog prima te herstellen. Er lijkt niet meteen iets ernstigs mis, de recovery en fastboot partities zijn nog prima (en prima geflashed)... Kan het trouwens ook zijn dat de userdata image die je probeert te flashen corrupt is?MiliaanR schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:40:
Net geprobeerd maar de flash-all.bat geeft precies dezelfde fout melding als Nexus Root Toolkit ook geeft..
Copy+paste CMD:
...
War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
EDIT: Zojuist Purity ROM geflasht.
[ Voor 11% gewijzigd door TheRicolaa10 op 27-04-2014 14:54 ]
En, hoe bevalt ie?TheRicolaa10 schreef op zondag 27 april 2014 @ 10:42:
Na enige tijd zoeken kom ik toch op Purity ROM uit om die te flashen, iemand ervaringen mee? Moet wel zeggen dat het erg lastig is, zoveel keus...
EDIT: Zojuist Purity ROM geflasht.
Nomen nescio
Bij mij wel. Geen idee meer of het out of the box werkt of dat je iets als stickmount (en dus ook root) nodig hebtOlaf van der Spek schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:06:
Werkt OTG op de 2012 stock N7 om foto's van camera's te importeren?
Goed. Prima ROM en is bijna helemaal stock. Je kunt wat kleine dingen veranderen. Verder is het vrij soepel, hoewel hij wel af en toe wat hiccups heeft. Ik denk dat het meer aan de hardware ligt dan aan de ROM. Verder heb ik de Leankernel geflasht omdat daar mensen goede ervaringen met de batterylife hadden, dus die laat ik nog wel ff staan zo.

Krusher bedankt voor de mooie link en Elijan9 bedankt voor het geven van hoop!
Verwijderd
De chip mist meen ik, het nieuwe model kan het wel.Walkman schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:21:
Ondersteund deze versie Miracast? Hij staat er niet bij op de site van Google, maar bij de optie Weergave staat er wel een "Scherm sturen" optie. Bij selectie krijg je vervolgens te zien "Geen apparaten in de buurt gevonden". Is dit gewoon een kwestie van "optie is er, maar functionaliteit niet"?
Ben alleen benieuwd in hoeverre Android 4.4 een verbetering oplevert tegenover 4.3. En zijn alle kinderziektes inmiddels ook verdwenen?
Ik heb hier de laatste 4-5 pagina's doorgelezen, maar er kwam weinig naar voren over 4.4.
Verder tablet zal alleen voor wat internet, krant lezen en wat spelletjes gebruikt worden. Neem aan dat de tablet minimaal nog 2/3 jaar levensduur heeft? Voordat hij tergend langzaam word.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Verwijderd
Prijs is 100 en geen 180 euro. Of krijg jij het voor elkaar om 2e hands er 1 te vinden van 100 euro? Zal knap zijn.
Dus mijn vraag staat nog steeds en is nog niet beantwoord.
[ Voor 37% gewijzigd door Hupske op 03-06-2014 14:56 ]
Verwijderd
Ik heb een google nexus 2012 model hier naast me liggen en ik heb 4.4.2 erop staan, 4.4.3 komt er ook aan, zie nieuws: Google brengt Android 4.4.3 naar Nexus-apparatenhupske schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:17:
Ben alleen benieuwd in hoeverre Android 4.4 een verbetering oplevert tegenover 4.3. En zijn alle kinderziektes inmiddels ook verdwenen?
Ik heb gewoon de originele firmware erop, had eerst wel een ciomod, maar ik geef de voorkeur aan de originele firmware. Als ik jou goed begrijp vermoed je dat het 2012 model maar tot 4.3 gaat en dat is niet het geval.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2014 15:01 ]
Ik weet dus dat het erop draait, alleen kan voor mij zelf niet vinden in hoeverre dat een vooruit gang is.
Als ik dat weet, dan kan ik beter plaatsen hoe de tablet er nu voor staat met 4.4 en of die nog wel een jaartje of 2 mee kan
Ik heb dus wat actuele informatie nodig en niet meer de oude informatie in gebruikerservaring:)
[ Voor 4% gewijzigd door Hupske op 03-06-2014 15:12 ]
Verwijderd
Ik vind 4.4 fijner werken voor mijn gebruik dan 4.3, ik kan iets eenvoudiger zaken vinden. Ik werk zelf weinig met android, maar met 4.3 had ik meer moeite om opties te vinden als leek (ik ben meer een Apple man). Ik gebruik alleen spotify erop en dat werkt uitmuntend. Maar meer dan spotify luisteren doe ik niet op de nexus (gebruik hem als een soort cd speler naast de stereo). Maar ik ben dus heel tevreden met de 4.4 versie. En ik vermoed dat je er nog een lange tijd mee vooruit kan, als je hem voor 100 euro kan kopen 2e hands heb je wel een leuke tablet te pakken vind ik.hupske schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:09:
Nee, dan heb je het niet goed begrepen. Er is voldoende te vinden over het 2012 model met 4.3. Alleen verder hoor en zie je weinig over hoe het werkt met 4.4.
Dan ben je hier op de verkeerde plek. Niemand gaat hier even een gebruikersrevieuw schrijven voor jou. Kijk dan bij revieuws, of op internet. Maar hier worden andere dingen besproken dan jij wilt horen. Bovendien nogal een rare toon in je berichten als mensen proberen een antwoord te geven...hupske schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:09:
Nee, dan heb je het niet goed begrepen. Er is voldoende te vinden over het 2012 model met 4.3. Alleen verder hoor en zie je weinig over hoe het werkt met 4.4.
Ik weet dus dat het erop draait, alleen kan voor mij zelf niet vinden in hoeverre dat een vooruit gang is.
Als ik dat weet, dan kan ik beter plaatsen hoe de tablet er nu voor staat met 4.4 en of die nog wel een jaartje of 2 mee kan![]()
Ik heb dus wat actuele informatie nodig en niet meer de oude informatie in gebruikerservaring:)
Volgens mij heb jij het dan niet begrepen haha. Dit topic is ook bedoeld om door te spreken wat je van het product vind, wat je eventueel opvalt, wat er fijn aan vind, wat je er niet fijn aan vind, hoe een update werkt, wat niet werkt, wat wel werkt etc.drusloos schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:53:
[...]
Dan ben je hier op de verkeerde plek. Niemand gaat hier even een gebruikersrevieuw schrijven voor jou. Kijk dan bij revieuws, of op internet. Maar hier worden andere dingen besproken dan jij wilt horen. Bovendien nogal een rare toon in je berichten als mensen proberen een antwoord te geven...
Zo niet volgens jou? Dan mag je mij vertellen wat je hier dan nog wel te bespreken kan hebben?
Verder vraag ik geen review. Ik vraag gewoon een paar bevindingen over het apparaat en zijn update.
En over de toon? Wat is er raar aan? Er staan toch vrolijke poppetjes. Zie nergens een boos poppetje.
Edit: Misschien reageerde ik wat bot op Diqiu-Long, maar met zo een reactie kan ik helaas niks. Ik weet zelf ook dat hij beter af is met een 2013, maar als het geld ervoor beschikbaar was, dan had ik die natuurlijk wel gekocht. Dusja

Dus heb je een slechte dag gehad, met dat het glas half leeg is?
Bedankt voor het antwoordVerwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:16:
[...]
Ik vind 4.4 fijner werken voor mijn gebruik dan 4.3, ik kan iets eenvoudiger zaken vinden. Ik werk zelf weinig met android, maar met 4.3 had ik meer moeite om opties te vinden als leek (ik ben meer een Apple man). Ik gebruik alleen spotify erop en dat werkt uitmuntend. Maar meer dan spotify luisteren doe ik niet op de nexus (gebruik hem als een soort cd speler naast de stereo). Maar ik ben dus heel tevreden met de 4.4 versie. En ik vermoed dat je er nog een lange tijd mee vooruit kan, als je hem voor 100 euro kan kopen 2e hands heb je wel een leuke tablet te pakken vind ik.
[ Voor 33% gewijzigd door Hupske op 03-06-2014 19:15 ]
Ik heb op m'n Nexus 5 afgelopen maandag de OTA gehad. Op m'n Nexus 7 (2012) nog steeds niet.realphoenikx schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:50:
Wat is er gebeurd met de OTA? Is het geannuleerd?

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303
[ Voor 12% gewijzigd door realphoenikx op 17-06-2014 21:27 ]
de versie gaat van 4.4.2 naar 4.4.3.... (paar bug fixes etc). en als je googled naar bvrealphoenikx schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:25:
Krijg de update voor de Wi-Fi versie nu binnen. Maar 68 mb? ? Ben het nu aan het installeren.
"nexus ota size 4.4.3" vind je misschien niet zo snel de size voor de N7 2012, maar de N7 2013 is bv 74MB, de N5 92 etc.
dus ja 68 MB kan heel goed kloppen..

Sinds de 4.4.3 update geen last meer van wifi dat terug valt naar 1 mb. Ook niet meer met mijn phone die nog gewoon 4.4.2 draait.
Opmerkelijk...
Verwijderd
Dan lijkt het toch niet aan je devices te liggen of zie ik dat verkeerd?benedictuz schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:48:
![]()
Sinds de 4.4.3 update geen last meer van wifi dat terug valt naar 1 mb. Ook niet meer met mijn phone die nog gewoon 4.4.2 draait.
Opmerkelijk...
Ik kreeg em net vanochtend binnen! Dus check de jouwe ook evendik_voormekaar schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:02:
[...]
Ik heb op m'n Nexus 5 afgelopen maandag de OTA gehad. Op m'n Nexus 7 (2012) nog steeds niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 11:15 ]
Draaide stock 4.4.2 geroot twrp recovery en xposed framework.
Die laatste uitgeschakeld en de ota zip in recovery geflasht maar kreeg de melding update failed .
Nu start hij niet meer op 😠
Zo maar de Factory image er opnieuw opzetten.
Raar dat het niet lukte zo deed het ook zo bij mijn Nexus 5 en dat ging prima.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Nergens last van. Kan me niet voorstellen dat het aan de update ligt.Die Bruine schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:04:
Mijn zusje heeft de 4.4.3 update erop gezet. WiFi werkt niet meer. Schijnt veel voor te komen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
Ik heb er ook geen last van. Vandaag geupdate.Die Bruine schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:04:
Mijn zusje heeft de 4.4.3 update erop gezet. WiFi werkt niet meer. Schijnt veel voor te komen. Inmiddels is 4.4.4 ook al uit. Maar ja, dat krijgt zij er natuurlijk niet op. Dus wees gewaarschuwd. Nu mag ik weer de Tweaker gaan uithangen
Verwijderd
Omdat jij het niet ervaart, betekent niet dat er geen bug kan zijn. Beetje kortzichtig om te roepen dat er niets mis is met de update nu je deze net een paar minuten hebt draaien.Pierre61 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:35:
[...]
Nergens last van. Kan me niet voorstellen dat het aan de update ligt.
http://www.itpro.co.uk/an...ks-havoc-on-nexus-devices
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 09:01 ]
Laat ook maarVerwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:00:
[...]
Beetje kortzichtig om te roepen dat er niets mis is met de update nu je deze net een paar minuten hebt draaien.
http://www.itpro.co.uk/an...ks-havoc-on-nexus-devices
[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 23-06-2014 10:11 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Inmiddels de Nexus aan de praat gekregen door DHCP uit te zetten. Zelfs na de reset en 3 verschillende routers weigert de Nexus een IP adres te accepteren dat door DHCP wordt uitgegeven.
Zometeen maar gewoon met WUG 4.4.4 erop zetten. Hopelijk is ze er dan van af.
Edit:
Met WUG 4.4.4 erop gezet en alles draait weer naar behoren.
[ Voor 8% gewijzigd door Die Bruine op 23-06-2014 12:39 ]
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
vanochtend al de 4.4.4 versie binnen gekregen.
Een omvangrijke 1,8mb.
Vanochtend ook 4.4.4 binnengekregen dus hopelijk is het daarmee verholpen (had er voor 4.4.3 geen last van).
Verwijderd
Daarom wil weer kijken voor een custom kernel om de Nexus 7 een kleine boost te kunnen geven, alleen de ontwikkeling rondom de Nexus 7 van 2012 is niet meer zo heel actief en daarom is het even goed zoeken naar een geschikte kernel.
Ik ga nu eerste de nieuwste alpa kernel van M-Kernel uitproberen, en hopelijk kan ik de tablet daarmee een boost mee geven en als de kernel onstabiel is kijk ik voor een andere kernel.
Verwijderd
Mijn Nexus 7 is net geen twee jaar en in pricipe heb ik dit al afgeschreven, maar desondanks heb ik hem vanmorgen terug gebracht naar de Duitse MediaMarkt maar die doen wel moeilijk vervolgens en verschuilen zich achter de fabrikant.
Dus ik ben benieuwd of hij gemaakt, zo niet dan mogen ze dat onding houden en koop ik wel de derde generatie Nexus 7 of de eventuele Nexus 8 die de Nexus 7 wellicht op gaat volgen volgens de geruchten. Ik weet in iedere geval wel dat de Nexus 7 2012 niet erg duurzaam was, dat flash geheugen ging al erg snel achteruit en je leest dus heel veel klachten van mensen online dat hun Nexus 7 2012 langzaam geworden is.
Jammer dat zoiets bij een review nooit aan het licht komt, of dat er na een jaar weer gekeken word hoe zo'n apparaat het nu doet.
Je moet met ASUS zelf bellen, dat heb ik ook gedaan en dan doen ze veel vriendelijker. Binnen 2 jaar? Ze halen hem gratis op en brengen hem gratis terug. Nummer zit wel in de doos ergens (bij garantiekaart).Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:37:
Mijn Nexus 7 is gister dood gegaan toen ik de nieuwste Android 4.4 factory image erop wou flashen, en ik heb alles geprobeerd maar ik krijg hem gewoon niet meer aan de praat. Ik vermoed dat de flash opslag gewoon stuk is, ik had namelijk al lange tijd last van traag flash geheugen, en daarom wou ik dus de nieuwste factory image erop zetten.
Mijn Nexus 7 is net geen twee jaar en in pricipe heb ik dit al afgeschreven, maar desondanks heb ik hem vanmorgen terug gebracht naar de Duitse MediaMarkt maar die doen wel moeilijk vervolgens en verschuilen zich achter de fabrikant.
Dus ik ben benieuwd of hij gemaakt, zo niet dan mogen ze dat onding houden en koop ik wel de derde generatie Nexus 7 of de eventuele Nexus 8 die de Nexus 7 wellicht op gaat volgen volgens de geruchten. Ik weet in iedere geval wel dat de Nexus 7 2012 niet erg duurzaam was, dat flash geheugen ging al erg snel achteruit en je leest dus heel veel klachten van mensen online dat hun Nexus 7 2012 langzaam geworden is.
Jammer dat zoiets bij een review nooit aan het licht komt, of dat er na een jaar weer gekeken word hoe zo'n apparaat het nu doet.
Verwijderd
Het probleem is dat je geen koopovereenkomst met Asus hebt, want ik had ook al Asus gecontacteerd maar had geen geduld om daarop te wachten en ik heb hem in Duitsland gekocht.stane schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:55:
[...]
Je moet met ASUS zelf bellen, dat heb ik ook gedaan en dan doen ze veel vriendelijker. Binnen 2 jaar? Ze halen hem gratis op en brengen hem gratis terug. Nummer zit wel in de doos ergens (bij garantiekaart).
Dus ben vanmorgen direct naar de MediaMarkt gefietst en als Asus inderdaad gewoon twee jaar garantie verleend dan komt het wel goed heb ik het idee ( Want ik heb ook op plekken gelezen dat de fabrieksgarantie 1 jaar zou zijn ).
Uiteindelijk doet MediaMarkt niet veel meer dan de tablet naar Asus sturen, is misschien wat langzamer maar dan heb ik wel de correcte weg bewandeld.
Dus ik wacht af, en hopelijk krijg ik mijn Nexus 7 weer terug, en hoef ik niks te betalen. Maar ik kan wel een tijdje zonder tablet, ik heb mijn smartphone ja ook nog.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2014 00:28 ]
Lang leve de EU. Garantie aan consumenten is minimaal 2 jaar.Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 00:07:
[...]
Dus ben vanmorgen direct naar de MediaMarkt gefietst en als Asus inderdaad gewoon twee jaar garantie verleend dan komt het wel goed heb ik het idee ( Want ik heb ook op plekken gelezen dat de fabrieksgarantie 1 jaar zou zijn ).
Verwijderd
Dat klopt, heb ik in de Duitse MediaMarkt ook verteld. Maar zij lijken ze wel achter fabrikanten te verschuilen, maar ik wacht wel rustig af en hopelijk krijg ik een werkend Nexus 7 terug.DappereDodo schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 15:21:
[...]
Lang leve de EU. Garantie aan consumenten is minimaal 2 jaar.
Verwijderd
Ik ben in iedere geval blij dat ie weer werkt, want het is toch nog wat te vroeg om hem af te schrijven en met Lagfix word de boel inderdaad weer snappier. Wel overweeg ik om uiteindelijk naar de derde generatie Nexus 7/8 te upgraden, maar zolang deze Nexus 7 2012 nog werkt hoeft dat niet wat mij betreft.
[ Voor 85% gewijzigd door Gravitar op 16-08-2014 22:40 ]
Lost bij mij ook alle problemen opDaRoot schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:17:
Ik heb vandaag Lagfix (fstrim) gekocht. was in de aanbieding voor € 0,72.. direct resultaat nadat ik hem gedraaid had! merkbaar snappier tablet nu!
Ik heb de gratis versie van lagfix, maar dat helpt bij mij geen ene moer. Het enige dat de betaalde versie toevoegt is toch een taakplanner? Voor de vorm heb ik de laatste weken elke week lagfix uitgevoerd, maar het maakt eigenlijk geen verschil. Ik heb nog zo'n 3 GB vrij van de 8 GB.bsmpower schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:11:
[...]
Lost bij mij ook alle problemen op. Mijn tablet werd trager naarmate de tijd en aantal apps die ik installeerde. Enige oplossing was een factory reset. Maar na het draaien van Lagfix is mijn tablet ook weer snel. Gelukkig maar, want wilde de tablet al weg doen...
Factory reset heb ik nog niet geprobeerd. Maar is inmiddels misschien wel eens handig. Tabelet is echt enorm traag op dit moment.
Ik heb nog zitten denken om een custom kernel te flashen. Dat kan toch als je verder een standaard android erop hebt staan? (wel geroot en unlocked trouwens)
Ja, dat kan gewoon. Ik heb ook een custom kernel, wel met Purity ROM. Laatst 5 dagen standby tijd gehaaldPaling1 schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:55:
[...]
Ik heb nog zitten denken om een custom kernel te flashen. Dat kan toch als je verder een standaard android erop hebt staan? (wel geroot en unlocked trouwens)
"Voelt" net wat snappier en heb het idee dat de batterij iets langer mee gaat.
Afgelopen zaterdag zelf het scherm vervangen voor een nieuwe van ebay
Prima te doen! enige jammere was dat het oude scherm bij het verwijderen versplinterde. Was het meest tijd kwijt aan het verwijderen van glassplinters in de plaklaag.
Wel jammer dat inmiddels wat nieuwe spellen (rovio angry birds Stella) niet meer ondersteund worden, maar hoop dat de tablet nog een jaartje mee gaat.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Ik heb ook de betaalde versie van lagfix draaien, maar ik ben van mening dat het een hardwarematig probleem is in de zin van dat de flashopslag gewoon versleten is. Naar mijn idee is de lagfix ook maar van korte duur, dus ik ben inderdaad wel eens dat het niet veel helpt.Paling1 schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:55:
[...]
Ik heb de gratis versie van lagfix, maar dat helpt bij mij geen ene moer. Het enige dat de betaalde versie toevoegt is toch een taakplanner? Voor de vorm heb ik de laatste weken elke week lagfix uitgevoerd, maar het maakt eigenlijk geen verschil. Ik heb nog zo'n 3 GB vrij van de 8 GB.
Factory reset heb ik nog niet geprobeerd. Maar is inmiddels misschien wel eens handig. Tabelet is echt enorm traag op dit moment.
En kijk zoiets lees je niet in een review, want de Nexus 7 was ja zo'n geweldige tablet maar ongeveer een jaar later begon de ellende al.
Het vreemde is dat de tablet na een versie installatie wel weer een weekje lekker snel is.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:40:
[...]
Ik heb ook de betaalde versie van lagfix draaien, maar ik ben van mening dat het een hardwarematig probleem is in de zin van dat de flashopslag gewoon versleten is. Naar mijn idee is de lagfix ook maar van korte duur, dus ik ben inderdaad wel eens dat het niet veel helpt.
Eigenlijk is het schandalig dat Google hier nooit actie op heeft ondernomen..
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Ja het is allemaal maar tijdelijk, en garantie kun je er niet op claimen want het is in pricipe gewoon slijtage.cheiron schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:30:
[...]
Het vreemde is dat de tablet na een versie installatie wel weer een weekje lekker snel is.
Eigenlijk is het schandalig dat Google hier nooit actie op heeft ondernomen..
Dat idee heb ik ook... maar ja, betaalde versie van LagFix helpt iig wel even.. en is goedkoper dan een nieuwe tablet.Verwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:40:
[...]
Ik heb ook de betaalde versie van lagfix draaien, maar ik ben van mening dat het een hardwarematig probleem is in de zin van dat de flashopslag gewoon versleten is. Naar mijn idee is de lagfix ook maar van korte duur, dus ik ben inderdaad wel eens dat het niet veel helpt.
En kijk zoiets lees je niet in een review, want de Nexus 7 was ja zo'n geweldige tablet maar ongeveer een jaar later begon de ellende al.
moet zeggen dat ik hier weinig last van een trage tablet heb. Heb wel gemerkt dat zodra het geheugen voor 75% of meer vol zit er bijna niet op te werken is, maar goed.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Maar hoe dan ook vind ik de Nexus 7 traag geworden in vergelijking toen ik hem net een half jaartje had.
bij mij hielp niks meer mijn nexus 7 werd steeds rete traag.(alles geprobeerd custom rom..lagfix etc)..ook ik had een 8gb...mijn vrouw heeft een 16gb en die draait nog steeds als een tierelier.DaRoot schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:46:
[...]
Dat idee heb ik ook... maar ja, betaalde versie van LagFix helpt iig wel even.. en is goedkoper dan een nieuwe tablet.
heb mijn nexus inmiddels verkocht.
[ Voor 4% gewijzigd door Michel242186 op 09-09-2014 11:07 ]
Tijdje terug compleet gewiped en ook maar ge-unlocked en geroot, helpt ook even, maar ook niet al te lang..
Misschien toch maar eens een custom rom proberen
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)