5 uur is wel erg kort. Ik haal rond de 7 uur scherm tijd op 50% helderheid.. Ik lad hem eens in de 3 dagen op. Echter met fifa 14 moet hij na 4,5 uur schermtijd aan de lader. Misschien maakt android 4.4 het verschil? Ik draai daar nu op, maar ik merk eerlijk gezegd niks qua verbetering van accuduur
Helaas, die hele optie "SMS" is er niet bij de instellingen van Hangouts. Alles wat met SMS te maken heeft is er gewoon niet, ook niet bij de Android instellingen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:46:
[...]
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar hier is meer info:
https://support.google.com/hangouts/answer/3441321?hl=nl
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
De default sms app keuze is niet beschikbaar onder instellingen/draadloos en netwerken, bij tablets (met of zonder 3/4g), alleen telefoons kunnen sms'en met 4.4Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:46:
[...]
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar hier is meer info:
https://support.google.com/hangouts/answer/3441321?hl=nl
Wellicht komt hier nog een fix voor, maar misschien ook niet...
Iemand nog meer problemen met wifi op de nexus 7 na de 4.4 update?
Na een paar uur verliest hij verbinding, er staat dan constant "wifi inschakelen..." bij instellingen maar hij reageert verder nergens op. Alleen een reboot verhelpt het.
Na een paar uur verliest hij verbinding, er staat dan constant "wifi inschakelen..." bij instellingen maar hij reageert verder nergens op. Alleen een reboot verhelpt het.
Nergens last van hier
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb sinds een paar dagen dat auto-rotatie niet goed meer werkt. Binnenkort maar even een backup maken en een factory reset doen.
"Niet goed meer werkt" is geen erg duidelijke beschrijving maar misschien heb ik iets soortgelijks ervaren niet zo gek lang nadat ik mijn Nexus gekocht had en kun je je een factory reset besparen.
Bij mij had ie een versterkte neiging om naar reverse landscape te draaien ook al gaf de stand daar nauwelijks nog aanleiding toe. Kalibratie van de sensor loste het probleem op.
Installeer Google Play: GPS Status & Toolbox en kies in het Tools menu "Calibrate pitch and roll". Zet eerst onder Settings>Display & Tools de optie "Show leveling tool" aan warmee je al kunt zien of kalibratie nodig is of niet.
Mijn allereerste Viewsonic tablet met Froyo had gewoon een mogelijkheid voor kalibreren in de settings zitten maar hinderlijk genoeg laten Google en andere fabrikanten dat vaak maar weg.
Bij mij had ie een versterkte neiging om naar reverse landscape te draaien ook al gaf de stand daar nauwelijks nog aanleiding toe. Kalibratie van de sensor loste het probleem op.
Installeer Google Play: GPS Status & Toolbox en kies in het Tools menu "Calibrate pitch and roll". Zet eerst onder Settings>Display & Tools de optie "Show leveling tool" aan warmee je al kunt zien of kalibratie nodig is of niet.
Mijn allereerste Viewsonic tablet met Froyo had gewoon een mogelijkheid voor kalibreren in de settings zitten maar hinderlijk genoeg laten Google en andere fabrikanten dat vaak maar weg.
Battery Test Utility hield er vanmiddag na 4:40u schermtijd mee op. Hierbij werd een 720p filmpje continu afgespeeld op het laagste helderheidsniveau, volume uit. Dat is toch wel wat weinig, wat zijn de ervaringen van anderen?NexusUser schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:05:
Ik ben benieuwd naar de batterij ervaringen van andere gebruikers van de Nexus 7 (model 2012).
...
De batterij prestaties zijn ver beneden verwachting. Het apparaat moet minimaal 1x per dag aan de lader en bij gebruik haal er ik maximaal 5 uur uit bij bijvoorbeeld eenvoudig web browsen en wat email lezen/beantwoorden. Netflix houdt het maximaal 4 uur uit op een volledig opgeladen batterij. Games speel ik niet. Ik heb ook wel eens wat battery test apps gebruikt. Die komen op default instellingen rond de 4,5 uur uit. Bij de battery instellingen blijkt dat meer dan 60% aan het scherm wordt besteed.
CaptJackSparrow, je bent fantastisch. Ik had er nog niet aan gedacht. App had ik al, dus meteen kalibratie uitgevoerd en de boel werkt weer goed!
Voor alleen een filmpje is dat inderdaad aan de lage kant, zou zeker dubbele moeten zijn.NexusUser schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:20:
[...]
Battery Test Utility hield er vanmiddag na 4:40u schermtijd mee op. Hierbij werd een 720p filmpje continu afgespeeld op het laagste helderheidsniveau, volume uit. Dat is toch wel wat weinig, wat zijn de ervaringen van anderen?
Maar zoals gezegd: geen verslindend proces op de achtergrond aan het draaien?
Een keer een factory reset proberen.
Ik had een kapotte Nexus 7 tablet (oude versie, 32GB en 3G). Wou niet meer opladen (en dus niet meer aan) Ben deze ongeveer 10 dagen kwijt geweest, en ik heb die gisteren weer terug gekregen. In tegenstelling tot de verhalen die ik wel eens heb gelezen dat je zelf achter de tablet moet aan gaan zitten, heb ik dat gelukkig niet hoeven doen.
Ik kreeg de KitKat update aangeboden maar na een tijdje kwam mijn Nexus in een bootloop met "No command" en een liggende android met rode driehoek met uitroepteken.
Deze verdwijnt na een tijdje en dan verschijnt het Google logo en komt "No command" weer terug.
Deze cyclus blijft eeuwig doorgaan.
Ik heb zitten zoeken naar manieren om uit deze loop te komen, maar ze lijken allemaal een unlocked bootloader te hebben en dat heb ik niet. Ik had op mijn Nexus ook geen root.
Want kan ik doen om mijn Nexus uit de bootloop te halen?
Ik kan in de fastboot modus komen door volume down + power on.
Wanneer ik dan de Nexus aan mijn PC hang, dan zie ik een Android Phone met een Android ADB Interface verschijnen in de device manager van Windows.
Als ik een stock image probeer te flashen verschijnt er dat mijn bootloader gelocked is.
De enige manier om de bootloader te unlocken lijkt om eerst de USB debugging aan te moeten zetten, maar ik daar kan ik nu dus niet bij.....
Deze verdwijnt na een tijdje en dan verschijnt het Google logo en komt "No command" weer terug.
Deze cyclus blijft eeuwig doorgaan.
Ik heb zitten zoeken naar manieren om uit deze loop te komen, maar ze lijken allemaal een unlocked bootloader te hebben en dat heb ik niet. Ik had op mijn Nexus ook geen root.
Want kan ik doen om mijn Nexus uit de bootloop te halen?
Ik kan in de fastboot modus komen door volume down + power on.
Wanneer ik dan de Nexus aan mijn PC hang, dan zie ik een Android Phone met een Android ADB Interface verschijnen in de device manager van Windows.
Als ik een stock image probeer te flashen verschijnt er dat mijn bootloader gelocked is.
De enige manier om de bootloader te unlocken lijkt om eerst de USB debugging aan te moeten zetten, maar ik daar kan ik nu dus niet bij.....
[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Blobby op 27-11-2013 21:06 ]
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Usb debugging hoeft niet aan te staan, je boot immers niet eens in android.
Voor zover ik weet kan je dit probleem alleen oplossen door inderdaad je bootloader te unlocken maar dan ben je al je data kwijt.
Als je adb en fastboot geinstalleerd heb (zie hier) type je in cmd fastboot oem unlock. Nu ga je de bootloader unlocken. Daarna kan je de stock image flashen (of custom).
Voor zover ik weet kan je dit probleem alleen oplossen door inderdaad je bootloader te unlocken maar dan ben je al je data kwijt.
Als je adb en fastboot geinstalleerd heb (zie hier) type je in cmd fastboot oem unlock. Nu ga je de bootloader unlocken. Daarna kan je de stock image flashen (of custom).
Ga via de bootloader naar recovery. Dan krijg je weer de android op z'n rug. Je moet een of andere knop-combi indrukken voor je echt in de recovery terecht komt. Van daar uit kun je weer gewoon opstarten, of de OTA-file flashen. Ik meen dat het iets is als power + volUp, maar dat moet je zelf even uitproberen.
Zou niet nodig moeten zijn om factory-image te gaan flashen, dus ook unlocken van bootloader hoeft niet. Bij het unlocken zou ook al je data verloren gaan
Zou niet nodig moeten zijn om factory-image te gaan flashen, dus ook unlocken van bootloader hoeft niet. Bij het unlocken zou ook al je data verloren gaan
[ Voor 39% gewijzigd door Fotogravinnetje op 27-11-2013 21:45 ]
Het is gelukt.DrNizeGuy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:21:
Usb debugging hoeft niet aan te staan, je boot immers niet eens in android.
Thanx!
Ik kwam wel in de fastboot modus, en daar zag ik ook wel een optie om naar recovery te gaan, maar daarmee kwam ik direct terug in de fastboot modus.Fotogravinnetje schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:43:
Ga via de bootloader naar recovery. Dan krijg je weer de android op z'n rug. Je moet een of andere knop-combi indrukken voor je echt in de recovery terecht komt. Van daar uit kun je weer gewoon opstarten, of de OTA-file flashen. Ik meen dat het iets is als power + volUp, maar dat moet je zelf even uitproberen.
Ik heb allerlei knop combinaties geprobeerd, maar kwam alleen in de fastboot modus.
Dus ik ben wel al mijn data en settings kwijt, maar in ieder geval heb ik weer een werkende Nexus 7 met KitKat.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
eerste keer was bij mij de service uitsteken helaas nu de 2de keer dat ik hem op moet sturen is het een stuk minder,HvanderT schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:39:
Ik had een kapotte Nexus 7 tablet (oude versie, 32GB en 3G). Wou niet meer opladen (en dus niet meer aan) Ben deze ongeveer 10 dagen kwijt geweest, en ik heb die gisteren weer terug gekregen. In tegenstelling tot de verhalen die ik wel eens heb gelezen dat je zelf achter de tablet moet aan gaan zitten, heb ik dat gelukkig niet hoeven doen.
eerste keer scheurde spontaan het scherm en heb hem RMA gedaan kreeg netjes bericht met een ophaal datum en werd gewoon in nederland gemaakt..en netjes het scherm vervangen en terug gestuuurd gekregen, nu is het scherm voor de 2de keer gescheurd op EXACT dezelfde plek(precies boven de headphone ingang) en claimen ze dat het buiten garantie valt om dat er ook een stuke glas af gechipped is maar als je de foto siet die ze stuurde kan je duidelijk wel opmaken dat het een spanning breuk is (ziet er uit als een D op de foto als het een val schade zou zijn zou je een volledige O vormige schade zien)
en dat ding is helemaal verscheept naar Slapanice Czech Republic geen wonder dat verzendkosten oplopen... als ik hem wil laten maken kost me dat 172 euro...nou pleur dat ding dan maar in de vuilnisbak en koop ik wel een nieuwe bij de concurent, dacht er eerst nog aan om een nieuwe te kopen de nexus 7 2013 versie maar heb gewacht om te zien of ze dit zouden oplossen maar nu doe ik dat dus niet te bang voor spontane scheuren in het scherm en de kosten die erbij komen kijken.
Iseci
Verwijderd
Hallo ik heb twee korte vragen.
1. Is er een app om te schrijven zoals Microsoft Word?
2. Is het moeilijk om te rooten?
1. Is er een app om te schrijven zoals Microsoft Word?
2. Is het moeilijk om te rooten?
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Inmiddels heb ik 4.4 binnengekregen en daarna een factory reset uitgevoerd. Daarna op een schone nexus 7 dezelfde test uitgevoerd, wifi/nfc/gps uit, volume uit, helderheid 25%. Filmpje afspelen hield het nu 6 uur en 13 minuten uit. Batterijverbuik: Scherm 70%, Mediaserver 20%, Android System 10%. Nog steeds niet in de buurt van de claims van Google/Asus, maar wel beter dan de vorige keer. Twijfel dus nog steeds aan een hardware (batterij) probleem en of de batterij (onder garantie?) vervangen moet worden.horizon1978 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:32:
[...]
Voor alleen een filmpje is dat inderdaad aan de lage kant, zou zeker dubbele moeten zijn.
Maar zoals gezegd: geen verslindend proces op de achtergrond aan het draaien?
Een keer een factory reset proberen.
Meer mensen hier met batterij problemen met hun Nexus 7?
[ Voor 3% gewijzigd door NexusUser op 28-11-2013 20:20 ]
Verwijderd
Hou rekening ermee dat batterij capaciteit ook achteruit gaat na verloop van tijd en dat dus ook een oorzaak kan zijn dat batterij minder lang mee gaat wellicht.
Verder zijn die claims van Asus/Google gebaseerd op video's die via de hardware decoder afgespeeld worden en natuurlijk met een optimale batterij.
Verder zijn die claims van Asus/Google gebaseerd op video's die via de hardware decoder afgespeeld worden en natuurlijk met een optimale batterij.
Dank voor je antwoord! Het apparaat is bijna 5 maanden oud, lijkt mij snel voor een achteruitgang in de batterijcapaciteit. Het is jammer dat er niet echt goed referentie-/vergelijkingsmateriaal beschikbaar is.Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:43:
Hou rekening ermee dat batterij capaciteit ook achteruit gaat na verloop van tijd en dat dus ook een oorzaak kan zijn dat batterij minder lang mee gaat wellicht.
Inmiddels op de Nexus (2012) al twee keer de melding gekregen dat er een update naar Kitkat klaarstaat, maar als ik dan probeer deze update te installeren, start het apparaat opnieuw op om vervolgens gewoon weer in Android 4.3 op te starten.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Corrupte download misschien? Cache legen samen met temporary downloaded files, en dan nog eens controleren op een update?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Of het systeem van NexusUser is niet 100% stock, waardoor de update niet geïnstalleerd kan worden.
Been there, done that, installed it manually.
Been there, done that, installed it manually.
Beste mensen, ik kan ook ineens niet meer smsen, gebruikte go sms.
Ik heb een N7 2012, met 3g en een simkaart, vandaar dat het kon.
Maar sinds de update naar 4.4 is het feest voorbij, via Google Play kan ik geen enkele message-app installeren, zogenaamd omdat het apparaat niet compatibel is, fraai is dat!
Heeft iemand een suggestie om de boel aan de praat te krijgen?
Maar sinds de update naar 4.4 is het feest voorbij, via Google Play kan ik geen enkele message-app installeren, zogenaamd omdat het apparaat niet compatibel is, fraai is dat!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2531890
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2531897
de instelling ontbreekt voor het kiezen van een default sms app ontbreekt in de tablet layout, deze kan je ongetwijfeld binnenkort via een mod of custom rom weer tonen, maar zonder root of custom rom gaat dit dus niet zonder dat google dit voor je aanpast (als...) in een volgende release
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2531897
de instelling ontbreekt voor het kiezen van een default sms app ontbreekt in de tablet layout, deze kan je ongetwijfeld binnenkort via een mod of custom rom weer tonen, maar zonder root of custom rom gaat dit dus niet zonder dat google dit voor je aanpast (als...) in een volgende release
Heb je Hangouts al gebruikt?Eleni schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:44:
Beste mensen, ik kan ook ineens niet meer smsen, gebruikte go sms.
Maar sinds de update naar 4.4 is het feest voorbij, via Google Play kan ik geen enkele message-app installeren, zogenaamd omdat het apparaat niet compatibel is, fraai is dat!![]()
De app welke google nu standaard wil gebruiken voor berichten en dus ook sms.
Zoals al eerder door mij aangegeven in dit topic is Hangouts ook niet te gebruiken als SMS client. Alle instellingen m.b.t. SMS ontbreken in de N7 3G.horizon1978 schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:29:
[...]
Heb je Hangouts al gebruikt?
De app welke google nu standaard wil gebruiken voor berichten en dus ook sms.
Ja ik heb net hangouts bekeken, maar vraag me af of dat wel hetzelfde is: ontvangen mensen mijn smsen wel die geen hangouts hebben?
En ik vind het van de zotte dat ik nu geen keus meer heb wat ik wil gebruiken!
Voor de duidelijkheid: de N7 3g was zeer zeker wel te gebruiken voor het sturen van sms: ik heb dat namelijk een jaar lang gedaan, snap dan ook niet wat Spotmatic bedoelt.
En ik vind het van de zotte dat ik nu geen keus meer heb wat ik wil gebruiken!
Voor de duidelijkheid: de N7 3g was zeer zeker wel te gebruiken voor het sturen van sms: ik heb dat namelijk een jaar lang gedaan, snap dan ook niet wat Spotmatic bedoelt.
Eerste vraag: ja, die ontvangen ze gewoon. Heb met schoonzusje zitten sms-en via hangouts en zij heeft geen smartphone.
Je kunt nog steeds kiezen of je iets als sms of als hangout wilt versturen, dus ik weet niet waarom je nu geen keus meer zou hebben.
En dat laatste: sinds KitKat kun je met een N7 3G-model geen sms sturen/ontvangen omdat google dat op de een of andere manier geblokkeerd heeft. Dat stond al eerder in dit topic vermeld en ook op het xda-forum is daar uitgebreid melding van gemaakt. Als je dus wilt kunnen sms-en met je 3G-N7 zul je moeten downgraden naar 4.3 of lager
Je kunt nog steeds kiezen of je iets als sms of als hangout wilt versturen, dus ik weet niet waarom je nu geen keus meer zou hebben.
En dat laatste: sinds KitKat kun je met een N7 3G-model geen sms sturen/ontvangen omdat google dat op de een of andere manier geblokkeerd heeft. Dat stond al eerder in dit topic vermeld en ook op het xda-forum is daar uitgebreid melding van gemaakt. Als je dus wilt kunnen sms-en met je 3G-N7 zul je moeten downgraden naar 4.3 of lager
in het kort samengevat, bij een tablet ontbreekt de functie in het instellingen menu om de default sms app te kiezen, telefoons hebben deze optie wel.
smsjes vallen dus in een zwart gat, aangezien er geen app assigned kan worden. (hangouts niet, aosp message app niet, en andere apps ook niet)

het is naar mijn idee gewoon een kwestie van wachten tot iemand een rom van AOSP build waarbij voor tablets deze menu optie ook aanstaat.
smsjes vallen dus in een zwart gat, aangezien er geen app assigned kan worden. (hangouts niet, aosp message app niet, en andere apps ook niet)

het is naar mijn idee gewoon een kwestie van wachten tot iemand een rom van AOSP build waarbij voor tablets deze menu optie ook aanstaat.
Heeft iemand ook last met zijn nexus 7 (2012) dat na de update van 4.4 sommige apps crashen of het niet goed doen. Bijv tvgids app crashed gelijk na het opstarten. En fifa14 vertraagt elke 5 seconden. Het beeld is niet vloeiend.. Iemand ook last? Of oplossingen? Hoor graag
De cache heb ik kunnen legen, maar waar vind ik de temporary downloaded files?rockhopper schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:30:
Corrupte download misschien? Cache legen samen met temporary downloaded files, en dan nog eens controleren op een update?
ehm... /data/local/tmp/ misschien?
[ Voor 17% gewijzigd door Fotogravinnetje op 02-12-2013 21:22 ]
Het kan zijn dat de app nog niet ge-update is naar 4.4. Bij sommige apps maakt dat niets uit maar andere hebben wat interne aanpassingen nodig.drusloos schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:38:
Heeft iemand ook last met zijn nexus 7 (2012) dat na de update van 4.4 sommige apps crashen of het niet goed doen. Bijv tvgids app crashed gelijk na het opstarten. En fifa14 vertraagt elke 5 seconden. Het beeld is niet vloeiend.. Iemand ook last? Of oplossingen? Hoor graag
Heb mijn nexus gedumpt gisteren, kreupel apparaat na die update ;-(
Gister een Samsung Tab3 8.0 3G voor in de plaats gekomen, kun je tenminste mee bellen en smsen
Gister een Samsung Tab3 8.0 3G voor in de plaats gekomen, kun je tenminste mee bellen en smsen
Verwijderd
Dat verbaast me juist want ik heb het gevoel dat mijn Nexus 7 weer opnieuw tot leven os gekomen waar het met Android 4.2.x juist erg achteruit gegaan was en Android 4.3 dat ook maar gedeeltelijk oploste.
En nu voelt mijn Nexus 7 juist weer heel snappy en snel zoals ik hem ooit kocht toen er nog Android 4.1.2 op zat en misschien is het nu nog wel iets beter.
En nu voelt mijn Nexus 7 juist weer heel snappy en snel zoals ik hem ooit kocht toen er nog Android 4.1.2 op zat en misschien is het nu nog wel iets beter.
Ja ik heb er ook af en toe last van. Soms blijft hij een paar seconden hangen en heel soms loopt tie echt vast en is een reboot nodig.drusloos schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:38:
Had ik ook na de update van 4.3 naar 4.4 (via sideload).Ja ik heb er ook af en toe last van. Soms blijft hij een paar seconden hangen en heel soms loopt tie echt vast en is een reboot nodig.
Toen maar eens een verse (full wipe) 4.4 installatie gedaan en sindsdien loopt hij als een trein.
Bedoel je met een full wipe een reset naar fabriekinstelling? Bij mij hapert ie ook af en toe en wil binnenkort ook de tab weer opschonen. Nu nog even de grondigste methode opzoeken. Vroeger (ComTech schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:02:
[...]
Had ik ook na de update van 4.3 naar 4.4 (via sideload).
Toen maar eens een verse (full wipe) 4.4 installatie gedaan en sindsdien loopt hij als een trein.
Battle.net || Strava
Grondigste methode is volgens mij factory image flashen via fastboot met het flash-all script. Dat wist eerst de partities voordat de image erop gezet wordt...
[ Voor 40% gewijzigd door Fotogravinnetje op 05-12-2013 07:59 ]
Ik heb gewoon via de linux Nexus root toolkit een Factory image geflasht.
Dan doet hij automatisch een Factory reset en ben je alles kwijt.
Dus wel even alles backuppen.
@fotogravinnetje
Kun je dat flash all commando eens meer gedetailleerd uitleggen?
Dan doet hij automatisch een Factory reset en ben je alles kwijt.
Dus wel even alles backuppen.
@fotogravinnetje
Kun je dat flash all commando eens meer gedetailleerd uitleggen?
In linux: ./flash-all.sh
Wachten tot hij klaar is. Klaar
In Windows: dubbelklik flash-all.bat
Daarna nog rooten en custom-recovery erop zetten als je dat wilt.
Je moet wel fastboot geïnstalleerd hebben natuurlijk.
Beide scripts zitten in de factory image die je direct bij Google vandaan kunt downloaden.
In Windows: dubbelklik flash-all.bat
Daarna nog rooten en custom-recovery erop zetten als je dat wilt.
Je moet wel fastboot geïnstalleerd hebben natuurlijk.
Beide scripts zitten in de factory image die je direct bij Google vandaan kunt downloaden.
[ Voor 15% gewijzigd door Fotogravinnetje op 05-12-2013 18:57 ]
Ik merk een jaar na aanschaf ook duidelijk dat de batterij fors achteruit is gegaan. Een paar uur (3 uur max) screentime haal ik nog net. Ook valt hij vaak spontaan uit als de batterij net onder de 10% komt. Vind het ook erg snel voor een apparaat van net 1 jaar oud. Verder nog steeds erg fijne tablet, die ik dagelijks gebruik.NexusUser schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:18:
[...]
Inmiddels heb ik 4.4 binnengekregen en daarna een factory reset uitgevoerd. Daarna op een schone nexus 7 dezelfde test uitgevoerd, wifi/nfc/gps uit, volume uit, helderheid 25%. Filmpje afspelen hield het nu 6 uur en 13 minuten uit. Batterijverbuik: Scherm 70%, Mediaserver 20%, Android System 10%. Nog steeds niet in de buurt van de claims van Google/Asus, maar wel beter dan de vorige keer. Twijfel dus nog steeds aan een hardware (batterij) probleem en of de batterij (onder garantie?) vervangen moet worden.
Meer mensen hier met batterij problemen met hun Nexus 7?
Drie uur is wel erg kort. Heb de tablet nu een jaar en deze wordt echt veel gebruikt maar ik bemerk geen teruggang in accu duur. Gemiddeld nog steeds tussen vier en vijf uur bij dertig procent over.
Een keer factory-reset doen kan helpen. En wat ook kan helpen is je tablet helemaal op laten laden terwijl hij uit staat. Als hij vol is eerst volledig laten opstarten en dan na een paar minuten pas loskoppelen. Grote kans dat dan ook het probleem van uitschakelen net onder de 10% opgelost is.
Net 4.4.2 update binnen en geïnstalleerd. Start is veelbelovend. De distortion bij lock screen en user wissel is weg.
De OTA's zijn hier te vinden voor sideloading, mocht je dat willen.
Werkt SMS nu wel bij de 3G versie? Ik heb mede daarom de update naar 4.4 nog even uitgesteld. Ik vraag me ook af wat er gebeurt als je met App Ops bepaalde opties uitgezet hebt en dan upgrade naar 4.4.2 waarbij die niet meer toegankelijk zijn. Worden die gewijzigde instellingen dan gereset of blijven die staan en kun je die dan (zonder root?) niet meer veranderen?
Verwijderd
Ik zag hem net ook klaar staan en nu maar het installerenhorizon1978 schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:52:
Net 4.4.2 update binnen en geïnstalleerd. Start is veelbelovend. De distortion bij lock screen en user wissel is weg.
Verwijderd
Ik had problemen met mijn cyanogenmod. Ik heb uiteindelijk via Nexus Root Toolkit de NAKASI-GROUPER: Android 4.4.0 - Build: KRT16S erop gezet.
Kan je dan op een gegeven moment weer zelf updaten naar 4.4.2 ofzo? Ik zie namelijk niet een update klaarstaan. Nu heb ik het ook wel wat gehad met dat updaten van al mijn apparaten, zeker android apparaten waar ik altijd wat ruzie mee heb na updates omdat ik meer met windows en ios werk, maar ik ben wel nieuwsgierig of ik op deze manier 4.4.2 kan krijgen of dat ik op termijn weer eens de Nexus Root Toolkit moet draaien om op die manier een nieuwe versie erop te krijgen.
Ik lees hier wel van anderen dat je met die root toolkit ook een factory image terug kan zetten. Zou dat beter werken voor updates?
Kan je dan op een gegeven moment weer zelf updaten naar 4.4.2 ofzo? Ik zie namelijk niet een update klaarstaan. Nu heb ik het ook wel wat gehad met dat updaten van al mijn apparaten, zeker android apparaten waar ik altijd wat ruzie mee heb na updates omdat ik meer met windows en ios werk, maar ik ben wel nieuwsgierig of ik op deze manier 4.4.2 kan krijgen of dat ik op termijn weer eens de Nexus Root Toolkit moet draaien om op die manier een nieuwe versie erop te krijgen.
Ik lees hier wel van anderen dat je met die root toolkit ook een factory image terug kan zetten. Zou dat beter werken voor updates?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 21:19 ]
Ja, hetzelfde hier! Hij was vrij traag geworden en ik was van plan een factory reset te doen. Nu lijkt alles weer snel te zijn.Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:20:
Dat verbaast me juist want ik heb het gevoel dat mijn Nexus 7 weer opnieuw tot leven os gekomen waar het met Android 4.2.x juist erg achteruit gegaan was en Android 4.3 dat ook maar gedeeltelijk oploste.
Kan het zijn dat het sideloaden van de update niet werkt als je een custom kernel hebt geflasht?? (Franco).
Krijg allerlei errors als ik de update probeer te sideloaden (met stock recovery).
Had ook xposed framework geinstalleerd en nog een audio mod maar die heb ik al verwijderd.
Krijg allerlei errors als ik de update probeer te sideloaden (met stock recovery).
Had ook xposed framework geinstalleerd en nog een audio mod maar die heb ik al verwijderd.
ja, dat is goed mogelijk..ComTech schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:25:
Kan het zijn dat het sideloaden van de update niet werkt als je een custom kernel hebt geflasht?? (Franco).
Gewoon de stock kernel installeren en dan sideloaden. Daarna kun je eventueel weer een custom kernel flashen, alhoewel er nog geen custom 4.4.2 kernel bij mijn weten.ComTech schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:25:
Mijn schoonvader heeft zijn geroote Nexus 7 geüpdate via de OTA en nou vindt die het vreemd dat zijn root weg is. Kan ik dat met de kerst weer fixen voor hem. Geen idee in welke staat die Nexus nu is, in het ergste geval is het nu een Frankenstein geworden. +
[ Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 11-12-2013 22:06 ]
Hè gedver. De screenlift waar mijn (en vele andere) N7's last van heeft werd erger. Ik dacht dit even te lijmen maar daarvoor wilde ik wat meer ruimte hebben tussen de bezel en het display. Daarbij nu dus mooi de digitizer gesloopt 
Nog geprobeerd om dit te scheiden van de lcd, maar door enig enthousiasme (omdat het best goed ging met een scheermesje, wat alcohol en een fohn), heb ik per ongeluk de connectors doorgesneden
Wat een eikel niet.
Maar is opzoek naar een ander scherm, de prijzen zijn niet echter niet echt schappelijk.
Nog geprobeerd om dit te scheiden van de lcd, maar door enig enthousiasme (omdat het best goed ging met een scheermesje, wat alcohol en een fohn), heb ik per ongeluk de connectors doorgesneden

Maar is opzoek naar een ander scherm, de prijzen zijn niet echter niet echt schappelijk.
waarom wil hij eigenlijk root?MegaTronics schreef op woensdag 11 december 2013 @ 21:56:
[...]
Gewoon de stock kernel installeren en dan sideloaden. Daarna kun je eventueel weer een custom kernel flashen, alhoewel er nog geen custom 4.4.2 kernel bij mijn weten.
Mijn schoonvader heeft zijn geroote Nexus 7 geüpdate via de OTA en nou vindt die het vreemd dat zijn root weg is. Kan ik dat met de kerst weer fixen voor hem. Geen idee in welke staat die Nexus nu is, in het ergste geval is het nu een Frankenstein geworden. +
Verwijderd
Ik heb mijn root niet eens teruggezet zo weinig gebruik ik het. Ik gebruikt het zelf vooral voor titanium backup en dergelijke apps.
Adblocker, hij vond mijn Nexus 7 zo schoon van advertenties en dat wilde hij ook. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat die nu niet meer blind OTA's moet installeren, maar ja eigenwijze man. Hij wacht maar mooi een aantal weken voordat ik zijn Nexus weer fix.
Heb deze week van een mede-tweaker een N7 2012 32GB gekocht met barst in het scherm, voor € 45.
Nu kan ik via werk redelijk goedkoop aan vervangende digitizer komen. Deze komt hopelijk ook nog deze week binnen, dan gaan we het glas eens vervangen.
Tablet is verder compleet en goed werkend, alleen touchscreen werkt niet onder de breuk.. fingers crossed!
Nu kan ik via werk redelijk goedkoop aan vervangende digitizer komen. Deze komt hopelijk ook nog deze week binnen, dan gaan we het glas eens vervangen.
Tablet is verder compleet en goed werkend, alleen touchscreen werkt niet onder de breuk.. fingers crossed!
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Dat werkte dus ook niet, maar ik vermoed dat de mods die ik geinstalleerd had (audio mod en xposed framework) na deinstallatie toch nog wat achter hebben gelaten.Gewoon de stock kernel installeren en dan sideloaden. Daarna kun je eventueel weer een custom kernel flashen, alhoewel er nog geen custom 4.4.2 kernel bij mijn weten.
Inmiddels maar 4.4 factory-image geflasht en de update aan het sideloaden.
(backup via TB had ik al gemaakt dus die zetten we zo weer terug).
Inmiddels 4.4.2 via OTA binnengekregen maar helaas werkt de SMS mogelijkheid nog steeds niet. In arren moede ben ik maar weer overgegaan op mijn Samsung Galaxy S2 
Slecht hoor...
Slecht hoor...
Gisteren OTA update naar 4.4.2 ontvangen. Gelijk proberen te installeren, en wat denk je. 1 of andere foutmelding m.b.t. metadata, en android ligt op z'n rug met een rood uitroepteken met daaronder: Geen opdracht
. Kan ik weer opnieuw beginnen (kon ik ook al toen ik van 4.3 naar 4.4.1 ging). Gelukkig is er Nexus Root Toolkit
.
Boh, sinds de update naar KitKat wilde VLC niet meer werken. Gelukkig werken de nightlies wel 
http://nightlies.videolan.org/build/armv7-android/
* Stukfruit is verder nog altijd happy met z'n originele N7
http://nightlies.videolan.org/build/armv7-android/
* Stukfruit is verder nog altijd happy met z'n originele N7

Dat zit wel Schnorr.
Halo, de laatste 3 weken heb ik dat mijn nexus 7 uitvalt als hij nog wel batterij heeft. Soms 8%, soms 23%. Wat zou dit kunnen zijn? Een batterijprobleem?
Laad je batterij eens helemaal op terwijl je hem uit hebt staan. Als hij helemaal vol is, nog niet loskoppelen maar eerst volledig laten opstarten. Pas als alles soepel werkt (en het opstarten dus volledig gedaan is, ook wat er op de achtergrond opgestart wordt), kun je hem loskoppelen. Waarschijnlijk valt je Nexus dan niet meer terwijl hij aangeeft dat er nog wel batterij-lading is. Ik heb het ook eens gehad (viel op een gegeven moment uit bij 30%) en dit heeft het voor mij opgelost. Schijnt een kalibratie-probleempje te zijn ofzo.
Als het niet op deze manier opgelost wordt, zou een batterijprobleem inderdaad de oorzaak kunnen zijn
Als het niet op deze manier opgelost wordt, zou een batterijprobleem inderdaad de oorzaak kunnen zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Fotogravinnetje op 18-12-2013 17:18 ]
bedankt voor je snelle reactie! Ik ga het gelijk proberen!Fotogravinnetje schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:18:
Laad je batterij eens helemaal op terwijl je hem uit hebt staan. Als hij helemaal vol is, nog niet loskoppelen maar eerst volledig laten opstarten. Pas als alles soepel werkt (en het opstarten dus volledig gedaan is, ook wat er op de achtergrond opgestart wordt), kun je hem loskoppelen. Waarschijnlijk valt je Nexus dan niet meer terwijl hij aangeeft dat er nog wel batterij-lading is. Ik heb het ook eens gehad (viel op een gegeven moment uit bij 30%) en dit heeft het voor mij opgelost. Schijnt een kalibratie-probleempje te zijn ofzo.
Op je tablet kan je (nog) geen sms versturen 
Spotmatic schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:13:
Inmiddels 4.4.2 via OTA binnengekregen maar helaas werkt de SMS mogelijkheid nog steeds niet. In arren moede ben ik maar weer overgegaan op mijn Samsung Galaxy S2
Slecht hoor...
wel als je de 3g versie hebt (of lte/4g voor de 2013)jasperjoey schreef op donderdag 19 december 2013 @ 12:26:
Op je tablet kan je (nog) geen sms versturen![]()
[...]
sinds 4.4 hebben ze onder settings de optie toegevoegd om een default sms app te kiezen (bv hangouts of aosp).
Voor tablets is deze optie echter niet zichtbaar waardoor smsjes in een zwart gat terecht komen.
Ja, ik weet het, het is een stom spel, maar waarom werkt Angry Birds Go niet op mijn Nexus? Ik heb Android 4.4.2. Ligt het daar misschien aan?
Op mijn vrouw der oude Asus Transformer TF101 (4.0 of 4.1) doet Angry Birds Go het ook niet. Als je in de Play Store kijkt bij de recencies zie je dat er veel meer mensen dit probleem hebben. Het zal vast wel een keer gefixed worden met een update.
Angry Birds Star Wars doet het zonder problemen onder laatste android versie. Bij mij althans.
op mijn N4 met custom (AOSP based) 4.2.2 rom doet ie het ook,horizon1978 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:14:
Angry Birds Star Wars doet het zonder problemen onder laatste android versie. Bij mij althans.
Net even getest, op de Nexus 4 doet Angry Birds Go het ook. Zal het vanavond eens op de Nexus 7 proberen.
Hier ook Angry Birds Go getest, en die doet het ook op de Nexus7.
Nou ik heb een poging gedaan.DaRoot schreef op donderdag 12 december 2013 @ 08:48:
Heb deze week van een mede-tweaker een N7 2012 32GB gekocht met barst in het scherm, voor € 45.
Stappenplan / how-to op http://www.thijsniehof.nl/nexus-7-digitizer-vervangen/
Tenzij je echt handig bent en de nodige tools hebt, koop geen digitizer alleen! Resultaat bij mijn schade-N7 is dat ik nu ook nog een kapotte LCD heb.
Ik heb snel op marktplaats een complete N7 2012 32GB met originele Asus cover op de kop getikt voor € 110. Helemaal krasvrij en netjes.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Net ook even via een omweg getest. Play Store gaf aan dat Angry Birds Go niet compatibel was met mijn Nexus 7, maar toen even via Titanium Backup hem van de Nexus 4 overgezet naar de Nexus 7 en hij draait gewoon. dus waarom die niet compatibel zou zijn.....horizon1978 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:22:
Hier ook Angry Birds Go getest, en die doet het ook op de Nexus7.
Tja, ik heb hier niet nog een Android machine liggen, dus ik kan het ook niet overzetten. Dan maar op m'n iPod spelenMegaTronics schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:34:
[...]
Net ook even via een omweg getest. Play Store gaf aan dat Angry Birds Go niet compatibel was met mijn Nexus 7, maar toen even via Titanium Backup hem van de Nexus 4 overgezet naar de Nexus 7 en hij draait gewoon. dus waarom die niet compatibel zou zijn.....
Mijne is net in bad geweest.
Mijn dochter was zo lief hem bij mijn zoon in zijn badje te gooien.
Gelukkig was hij er snel bij en heeft ie weinig water gehad.
Aanvankelijk deed ie alles nog. Bij nadere inspectie zag ik toch een watervlek achter het glazenscherm.
Alles geheel gedemonteerd en met de fon droog en warm geblazen. Glas niet losgemaakt omdat ik dat te riskant vond maar wel de cpu unit en accu. Alles start wel op maar nu reageert de touchscreen niet meer.
Na een aantal uren liggen aan de lader opnieuw geprobeerd en jippie hij doet het weer.
Helaas als je een wit scherm hebt zie je wel duidelijk de vochtplek in het scherm.
Ik bekijk het even anders maar een nieuwe.
Aanvankelijk deed ie alles nog. Bij nadere inspectie zag ik toch een watervlek achter het glazenscherm.
Alles geheel gedemonteerd en met de fon droog en warm geblazen. Glas niet losgemaakt omdat ik dat te riskant vond maar wel de cpu unit en accu. Alles start wel op maar nu reageert de touchscreen niet meer.
Na een aantal uren liggen aan de lader opnieuw geprobeerd en jippie hij doet het weer.
Helaas als je een wit scherm hebt zie je wel duidelijk de vochtplek in het scherm.
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 20:08
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Haal hem nog eventjes met de batterij eruit en laat hem rustig in rijst nog wat drogen. Watervlekken kan best verdwijnen maar moet het wel de kans en de ruimte krijgen. Ik ken het wel van mijn laptopmonitorFranky205 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:16:

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Even informeren bij de inboedelverzekering...
Ik herken het, heb nu een waterdichte telefoon nadat mijn zoon afgelopen zomer mijn telefoon in het zwembad gooide
Edit: lol, ben dus al nummer 3 met dit probleem, rotkinderen
Ik herken het, heb nu een waterdichte telefoon nadat mijn zoon afgelopen zomer mijn telefoon in het zwembad gooide

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2013 22:30 ]
- Touchdomex
- Registratie: April 2005
- Laatst online: 20:08
:strip_exif()/u/142128/crop65f05ddf03716.gif?f=community)
Nee die van mij heeft in een tent gestaan die niet waterdicht was en toen ging het stormenVerwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:28:
Even informeren bij de inboedelverzekering...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Wat Touchdomex zegt, een dag in een bak rijst op de verwarmingFranky205 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:16:
Pech dat ik vloerverwarming heb.
Heeft een hele dag in een grote zak met rijst gelegen.
Vlek is niet weg maar hij werkt verder prima en zolang er genoeg kleur is is het ook nauwelijks zichtbaar.
Vlek is niet weg maar hij werkt verder prima en zolang er genoeg kleur is is het ook nauwelijks zichtbaar.
Verwijderd
ik vermoed dat hij op den duur wel stopt met werken, zou even zaken backuppen enzo.Franky205 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:54:
Pech dat ik vloerverwarming heb.
Ik heb zojuist mijn Nexus 7 32GB 3G gereset naar de fabrieksinstellingen. Tablet ging zich resetten en schakelde zich uit. Nu gaat dat rotding helemaal niet meer aan. 
Iemand ervaringen dat de tablet er mee kapt na een fabrieksreset? Lijkt me namelijk niet de bedoeling.
En anders is dit de tweede keer in twee maanden dat ik hem weer kan opsturen voor reparatie.
Iemand ervaringen dat de tablet er mee kapt na een fabrieksreset? Lijkt me namelijk niet de bedoeling.
En anders is dit de tweede keer in twee maanden dat ik hem weer kan opsturen voor reparatie.
Heb net een Nexus 7 2013 binnen maar het ding flipt steeds terug naar het lockscreen.
Ook als je b.v. volop in een spelletje zit.
Iemand een idee? Het redelijk random maar wel frequent, zo vaak dat het heel irritant is.
Ook als je b.v. volop in een spelletje zit.
Iemand een idee? Het redelijk random maar wel frequent, zo vaak dat het heel irritant is.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Probeer eens de opstartknop heel lang ingedrukt te houden - ± 30 á 40 sec. - of net zo lang dat je weer leven ziet op je scherm -HvanderT schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 20:26:
Ik heb zojuist mijn Nexus 7 32GB 3G gereset naar de fabrieksinstellingen. Tablet ging zich resetten en schakelde zich uit. Nu gaat dat rotding helemaal niet meer aan.
Deze oplossing ben ik eens op een ander forum tegengekomen.
~
Ik denk dat hij een maand later wel actie zal hebben ondernomen. Persoonlijk heb ik met de 2012 versie nog steeds regelmatig (denk aan 1x per 2 maanden) dat de accu weer los gaat zitten waarna ik 'm open mag breken en de boel weer kan gaan reconnecten. Hoop gedoe, maar inmiddels kan ik het binnen een minuutje mits ik een naald bij de hand heb.FreeTweaker schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 17:09:
[...]
Probeer eens de opstartknop heel lang ingedrukt te houden - ± 30 á 40 sec. - of net zo lang dat je weer leven ziet op je scherm -
Deze oplossing ben ik eens op een ander forum tegengekomen.
~
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Misschien dat iemand van de mods eens "(model 2012)" aan het titel van dit topic kan toevoegen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:26:
Je zit in het verkeerde topic, dus ik zou het eens vragen in het correcte topic.
Deze hocus pocus werkt een stuk sneller als je er een topic report voor maakt
Toverkunstje inmiddels uitgevoerd.
[ Voor 18% gewijzigd door janvanduschoten op 05-02-2014 13:46 ]
Euh, neerockhopper schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:23:
[...]
Ik denk dat hij een maand later wel actie zal hebben ondernomen. Persoonlijk heb ik met de 2012 versie nog steeds regelmatig (denk aan 1x per 2 maanden) dat de accu weer los gaat zitten waarna ik 'm open mag breken en de boel weer kan gaan reconnecten. Hoop gedoe, maar inmiddels kan ik het binnen een minuutje mits ik een naald bij de hand heb.
Heb er de afgelopen maand weinig tijd aan besteed. Morgen kunnen ze dat ding wel ophalen.
Helaas werkt de tip van het lang indrukken van de powerknop ook niet, al geprobeerd. Ook de tablet al uit elkaar gehad, maar alles zat keurig vast. De tablet ziet er nog als nieuw uit, er zit geen één krasje op.
Bij de eerste reparatie hebben ze het complete moederbord vervangen, maar ik kreeg toen vreemd genoeg mijn simkaartje niet meer aan de gang (3G uitvoering). Daarom deed ik een reset naar de fabrieksinstellingen, en vervolgens deed die helemaal niks meer. Lijkt me sterk dat de tablet kapot gaat van een reset naar de fabrieksinstellingen, maar dat zoeken ze dan maar in Tsjechië uit.
Ik gebruik, de tablet vrij weinig,
Ik trek hem om de 2/3 weken eens uit de kast.
Maar wat mij opvalt is dat de algemene gebruikservaring zeer traag is.
Ondanks updates naar het lichtere 4.4 is hij traag,
en zit je 4 seconden te kijken naar een zwart scherm bij het opstarten van iets.
Ook navigeren gaat niet zo soepel.
Ik heb een van de oudere versies, geimporteerd uit Engeland, zonder magneet sensor voor het uitdoen van het scherm. Kan dit probleem komen door het geheugen? of kan ik met 20/30 apps beter apps de-installeren?
en zit je 4 seconden te kijken naar een zwart scherm bij het opstarten van iets.
Ik heb een van de oudere versies, geimporteerd uit Engeland, zonder magneet sensor voor het uitdoen van het scherm. Kan dit probleem komen door het geheugen? of kan ik met 20/30 apps beter apps de-installeren?
| live and give like no one else |
Bij mij liep de N7 na een factory reset in ieder geval een maand of twee weer zo soepel als wat. Ondertussen is het wel weer iets minder, maar niet zo frustrerend langszaam meer.3x3 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:33:
Ik wist trouwens niet dat er versies waren die niet automatisch uit/aan gingen. Die van mij komt ook direct bij de release uit Engeland, maar doet dit wel gewoon..
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Dat valt mij vooral op wanneer de tablet lang in deep sleep gelegen heeft, dan duurt even voordat het scherm zich ontgrendeld.3x3 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:33:
En wanneer de opslag vol dan merk ik ook dat ie trager word en dan gebruik ik LagFix free wanneer ik wat bestanden verwijder.
Ik ervaar ook het zelfde. Misschien maar een keer resetten, maar daar heb ik niet zo'n veel zin in.Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 12:48:
[...]
Dat valt mij vooral op wanneer de tablet lang in deep sleep gelegen heeft, dan duurt even voordat het scherm zich ontgrendeld.
En wanneer de opslag vol dan merk ik ook dat ie trager word en dan gebruik ik LagFix free wanneer ik wat bestanden verwijder.
Verwijderd
Het faalt eigenlijk wel een beetje omdat we nou echt geen langzame chipset in deze tablet zit.
Verwijderd
De mijne werd voor mijn gevoel ook wat trager, maar wellicht ervaar ik dat gewoon omdat de Nexus 5 zo enorm snel is. Toch heb ik volgende acties ondernomen:
- root
- Google meuk (Music, Books, Search, etc) er af gegooid
- Nova Launcher
- Geen widgets meer gebruiken
- Geen DashClock meer gebruiken
- Google locatie services uit
Op deze manier gaat de accu gevoelig langer mee, en hij voelt ook weer 'snappier' aan. Ik kan er weer even mee vooruit.
- root
- Google meuk (Music, Books, Search, etc) er af gegooid
- Nova Launcher
- Geen widgets meer gebruiken
- Geen DashClock meer gebruiken
- Google locatie services uit
Op deze manier gaat de accu gevoelig langer mee, en hij voelt ook weer 'snappier' aan. Ik kan er weer even mee vooruit.
Het persbericht dat rond de zomer gepubliceerd was klopte helaas dus wel; mijn Nexus 7 is ook een stuk langzamer geworden sinds mijn aankoop ervan. Het kan natuurlijk ook komen doordat mijn Nexus 5 zo snel is
, maar het is natuurlijk wel jammer.
Waarom is Dashclock eigenlijk zo zwaar voor de tablet, en widgets over het algemeen?
Waarom is Dashclock eigenlijk zo zwaar voor de tablet, en widgets over het algemeen?
Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.
Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.
Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).
Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)