Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 17:34
En als je het verwarmt met een föhn? Ik heb recent nog het glas van een Galaxy S3 van de Digitizer en LCD los zitten föhnen. Dat was een kwestie van heel veel geduld, maar uiteindelijk wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:17
Ik lees ook wel eens iets over een hot plate. Nu heeft natuurlijk niet iedereen zo'n ding maar ik dacht als je een pan zachtjes verwarmt, of een grill met gladde platen, misschien dat dat ook beter werkt. Daar is de temp beter van te regelen.
Ik ga dit iig proberen met een s2 waar het scherm van kapot is, ik heb namelijk geen fohn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Pizzasteen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
Ik kreeg vanmorgen nog een extra ota binnen over 4.4 heen van 1.5Mb.... iemand enig idee wat ze hebben gepatched? (N7 2012 WiFi)

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:47
Ik zag ook de update staan. Nog maar niet geïnstalleerd, genoeg ge-eikel gehad. Misschien de sms bug!? beetje zinloos bij de wifi versie, maar wie weet?

Is trouwens 1,5 MB geen 15MB.
Het buildnr wijzigt van KRT16O naar KRT16S

OP XDA melden ze dat ie de recovery wiped, verder weten ze het ook niet wat wordt gewijzigd:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2534578

[ Voor 44% gewijzigd door mountainbiker op 20-11-2013 09:18 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:31

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik wacht nog geduldig op de OTA...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem hierzo. Nog geen 4.4 gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Ik heb die kleine update laten downloaden, gekopieerd vanuit /cache/ naar m'n download-map, toen vanuit TWRP geflasht. Vervolgens bleek m'n root verdwenen te zijn, dus gereboot naar recovery (twrp nog steeds, dus geen recovery wipe bij mij), supersu-zip opnieuw geflasht en alles werkt weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 17:43

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik had alleen Kit Kat gesideload. Verder geen root of andere zaken gedaan. De OTA had geen zichtbare impact verder voor mij. Lekker laten downloaden en installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
majoh schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:03:
Ik had alleen Kit Kat gesideload. Verder geen root of andere zaken gedaan. De OTA had geen zichtbare impact verder voor mij. Lekker laten downloaden en installeren
Same

Vanmorgen had ik ook de 4.4 update melding (ik had de 4.4.0 al gesideload) en de update was inderdaad 1.5MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hier in aanvulling op het xda topics in de Nexus 7 sectie over de KRT16S update een veel uitgebreidere in de Nexus 7 (2013) sectie die waarschijnlijk ook relevante info zal geven voor de 2012 versie.

Ik ben trouwens benieuwd of deze update/bugfix een indicator is dat de OTA nu eindelijk beschikbaar zal komen als directe upgrade naar KRT16S. Mogelijk dat vroeg onderkende problemen Google hebben doen besluiten die nog even uit te stellen totdat die bugfix er was.

[ Voor 28% gewijzigd door CaptJackSparrow op 20-11-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Hier nog op 4.3 maar zie wel dat Google play magazines heeft toegevoegd op mijn tablet.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Interessant artikel op tweakers: 'Google brengt Newsstand-app voor tijdschriften en kranten uit' http://twk.rs/nmEQ

Ik zit ook nog op 4.3, kan me niet herinneren dat het zo lang duurde bij de update naar 4.3.

[ Voor 29% gewijzigd door Card Nox op 21-11-2013 00:15 ]

• horizon1978
Duurde bij mij volle twee weken om 4.3 te ontvangen. Dus ik heb nog geduld. :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

Gisteren toch maar even die sideload gedaan naar 4.4, dat is eigenlijk heel makkelijk. Niks gaat verloren als je de update file pakt van ongeveer 185mb. Draait inderdaad weer lekker soepel, reageert allemaal net weer even vlotter.
Die nexus 5 file's met die andere menubalken vind ik persoonlijk eigenlijk maar niks. Ik heb liever het "oude".

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die GEL ook eens geprobeerd, maar ik zie geen voordelen ten opzichte van de standaard launcher.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

MegaTronics schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:39:
Die GEL ook eens geprobeerd, maar ik zie geen voordelen ten opzichte van de standaard launcher.
Ik heb die GEL sinds gisteren op mijn Nexus 7 en Galaxy Nexus staan, en inderdaad heeft het weinig voordelen tov de standaard launcher.
1 groot voordeel vind ik dat het aantal homescreens nu variabel is ipv altijd 5.
Vreemd vind ik het dan wel weer dat niet langer het middelste homescreen de standaard is, maar de meest linkse. En dat de Playstore link/icoon bovenaan in het appscreen is verdwenen is ook jammer.
Verder zijn de lettertypes bij de iconen anders en de iconen zelf lijken ook groter.
Alle iconen waren trouwens mooi overgenomen van de standaard launcher, maar de widgets moest ik wel opnieuw neerzetten. Ook de achtergrond werkt nu een beetje anders, dus die heb ik opnieuw ingesteld.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 07:49
Dacht dat google snel was met uitrollen. Het is al bijna 3 weken geleden dat het werd aangekondigd. Met apple was ios 7 gelijk te downloaden. Nou heb ik alleen niks met apple. Komop google, laat eens die vertrouwde nexus kant van jullie zien.. En dat flashen doe ik liever niet..

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
drusloos schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:24:
Dacht dat google snel was met uitrollen. Het is al bijna 3 weken geleden dat het werd aangekondigd. Met apple was ios 7 gelijk te downloaden. Nou heb ik alleen niks met apple. Komop google, laat eens die vertrouwde nexus kant van jullie zien.. En dat flashen doe ik liever niet..
Als je hem versneld wilt dan flash je hem. Anders is het wachten. Heb al vaker ergens gezegd dat ze nu dus keihard aan het bughunten zijn. Dus de eerste mensen krijgen hem alsof het een beta is en er komen vervolgens updates aan met vrij veel kleinere fixes.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• horizon1978
Apple deed van te voren heel veel Ios pre-releases waar de community op deed testen. Dat heeft Google niet gedaan. Dus dat kan verschil in uitrol uitmaken.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
horizon1978 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:06:
Apple deed van te voren heel veel Ios pre-releases waar de community op deed testen. Dat heeft Google niet gedaan. Dus dat kan verschil in uitrol uitmaken.
Dat is juist het grote verschil ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 14:49

robhof

Lembongan view

Ik wilde de update net gaan sideloaden en toen ineens kreeg ik de melding dat 4.4 beschikbaar was!

Nu aan het installeren...

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 20:40
Hier loopt de OTA ondertussen ook binnen

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

WiFi of 3G? En 160 of 16S?

• drusloos
2012 of 2013 versie??

Oeps, dom om dit op het 2012 forum te vragen.. :P

[ Voor 55% gewijzigd door drusloos op 21-11-2013 22:44 ]

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Beiden binnen nu!

[ Voor 145% gewijzigd door wpuntnl op 21-11-2013 23:06 ]

Survival of the W-est

Verwijderd

2012 net binnen!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Vanavond hier ook 4.4 binnen, waarbij mij opvalt dat hij in ieder geval de eerste uren enorm traag is. Ik heb zo het idee dat hij nog vanalles op de achtergrond aan het doen is ihkv de update.

Flickr PSN ID= cheironnl

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Je hoeft hier niet te melden of je de update wel/niet binnen hebt gekregen. Post liever iets inhoudelijks waar anderen ook wat aan hebben. Het is bekend dat niet iedereen tegelijkertijd de update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
horizon1978 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:55:
Hier nog op 4.3 maar zie wel dat Google play magazines heeft toegevoegd op mijn tablet.
En vanochtend kreeg ik de melding dat magazines door Kiosk werd vervangen. Mooie app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

horizon1978 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:38:
[...]

En vanochtend kreeg ik de melding dat magazines door Kiosk werd vervangen. Mooie app.
Al uitgevonden hoe je een import kan doen uit currents?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Nee, geen idee. Zal er ook niet achterkomen aangezien Currents gedeactiveerd was bij mij (deed niks met de app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond via OTA 4.4 geprobeerd te installeren, maar (N7 was unlocked) nu loopt ie helemaal vast. Eerst bleef hij in 4.4 openingsscherm hangen, momenteel kom ik niet verder dan Google scherm met slotje. Ik kom er met ADB ook niet meer in, ook niet meer zichtbaar in de verkenner. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:35

Pierre

Van nature lui!

Heb je de toolkit van WugFresh op je pc staan, daar zit een Softbrick/Bootloop optie in. Dat zou je ook kunnen proberen.

Heb je geen root alleen unlocked

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WugFresh inderdaad geprobeerd, ook Softbrick/Bootloop, maar hij blijft onvindbaar. N7 is volgens mij ook geroot ja. Balen zeg, is er nog een optie?
Pierre61 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:43:
Heb je de toolkit van WugFresh op je pc staan, daar zit een Softbrick/Bootloop optie in. Dat zou je ook kunnen proberen.

Heb je geen root alleen unlocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:23
kan je nog wel naar de bootloader en dan naar recovery? daar zou je een reset kunnen doen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom nog wel in clockwork mod recovery, aar vanaf daar eigenlijk alles al geprobeerd, resetten, wissen e.d., begin me een beetje zorgen te maken. Er zou toch eigenlijk een complete versie installatie op moeten kunnen(?)
Prulleman schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:29:
kan je nog wel naar de bootloader en dan naar recovery? daar zou je een reset kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk gelukt! in Wugfresh een aantal voorkeuren aangepast, en toen ging het wel goed. bedankt voor de hulp. Wat een aanrader bij problemen trouwens, dat wugfresh, erg goed programmaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:20
Mooi dat het toch opgelost is. Veel plezier met 4.4.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:34:
eindelijk gelukt! in Wugfresh een aantal voorkeuren aangepast, en toen ging het wel goed. bedankt voor de hulp. Wat een aanrader bij problemen trouwens, dat wugfresh, erg goed programmaatje
Ha super voor je, vanavond zelf als ik thuis kom 4.4 er op zetten

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:34:
Wat heb je uiteindelijk gewijzigd om het aan de praat te krijgen. Zit nu met exact hetzelfde probleem dat ie niet meer wilt booten. Met Wugfresh kan die hem niet vinden als ie in bootloader mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nu voor beide modellen de update zips.

Voor WiFi versie: KRT16O-from-JWR66Y.

Voor 3G versie: KRT16S-from-JWR66Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb sinds Kitkat het probleem dat bluetooth audio streaming op 2 momenten hapert; bij het in- en uitschakelen van het lockscreen en bij het typen van teksten in browsers. Iemand anders ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 09:26
Ik heb zojuist 4.4 binnen via OTA (nexus 7 2012). Zat wel te kloten met Google Framework, Play Services en Play Store. Van allemaal cache en gegevens verwijderd, mijn gmail account weggehaald en opnieuw toegevoegd. Toen kwam de melding :)

Kan ook zijn dat hij nu eindelijk vrij is gegeven

Edit: vrijgegeven dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Kappade op 22-11-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robspijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01-2023
Hier nog steeds niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Ben al bijna in staat het ding door het raam te gooien, wat is het geval:

Tijden terug via Nexus Root Toolkit root acces gekregen, prima niks aan de hand. Totdat de OTA JWR66Y kwam...
Ik krijg hem dus niet meer van versie JWR66V af.
Veel, heel veel gelezen zowel hier als op XDA en andere fora. Van alles geprobeerd, zeker ook omdat ik niet een full wipe wilde doen. Niks lukte.
Deze avond besloten om dan toch maar voor een factory reset te gaan, maar ook nu wil de OTA update niet installeren (status 7)
Aangepaste update's worden ook niet geslikt. Terug naar stock recovery helpt niet.
Via de toolkit alle mogelijke manieren geprobeerd:
adb sideload van alle mogelijke ota's en stock firmware's
bootloader stock
Flash stock + unroot Hierbij krijg ik de melding: "EOCD not found not zip"

Alles is gedownload van google bronnen, dus zou goed moeten zijn.

Ik word er zo langzamerhand wel gek van. Doel is natuurlijk om KitKat er op te krijgen, maar eerst maar eens de handel normaal werkend krijgen...

Wie kan me het verlossende antwoord geven?

[ Voor 8% gewijzigd door pinda powerrr op 23-11-2013 01:24 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleksandr
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-06 07:41
Hallo beste mensen,
Onlangs heb ik een prachtige nexus 7 gekocht via marktplaats.
hij werkte perfect draaide moeiteloos alle games en apps.
maar nu komt het... bij de update naar 4.3 kwam die in de bios? Toen stond er unpacking package dat vond ik raar want op mn s2 stond het er nooit dat werkte prima.
Na de update van 4.4 ging alles mis...ik had downloade 180 mb en toen kwam ie weer recovery mode bios?
Toen ging die lade maar iets met n package? Hij faalde en kon het niet installeren..
toen kon ik m niet meer gebruiken... recovery helpte niet heb op alles wel gedrukt...
Mijn vraag is hoe kan ik hem maken ik las recent iets over sideload en nexus toolkit
en de tab kan ook niet meer aan please help me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 16:26
Welke apk moet ik downloaden om de GEL te installeren op mijn Nexus 7 (versie 2012)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 16:13
Drossie schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 07:30:
Welke apk moet ik downloaden om de GEL te installeren op mijn Nexus 7 (versie 2012)?
Hier staat wat je zoekt:

http://www.androidpolice....tkat-update-apk-download/

maar volgens mij heb je ook nog de update van Google Search nodig (3.1.8.). Die kan je hier vinden:

http://www.androidpolice....ts-and-more-apk-download/

Bij mij werkt het prima op m'n N10 :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
@pinda powerr, heb je de factory image al geprobeerd via fastboot?
@aleksandr, was je N7 geroot? Welke foutmelding kreeg je precies? Wat heb je in recovery allemaal geprobeerd? Dat je tablet in recovery mode gaat tijdens een update is normaal. Google laat zien wat er gebeurt, veel andere fabrikanten niet. Je hebt kans dat je via de factory image nog het verste komt. Je raakt alleen wel je data kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Heel vreemd mijn Nexus was Unlocked met de tool van WugFresh, kreeg maar geen update naar KitKat. Ik heb net weer de oem lock er op gezet. En binnen 1 minuut de update :?

Zou iemand hier kunnen verklaren waarom dat ik nu die update direct kreeg. Niet dat het iets uitmaakt maar ben gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tip voor mensen die wachten op de Android 4.4 update. Om de officiële update nu al te krijgen doe je het volgende:

Instellingen > Apps > Alle Apps > Google Service Framework > Gegevens Wissen

Instellingen > Over tablet > Systeemupdates > Nu controleren

Het kan zijn dat je de eerste stap (gegevens wissen) een paar keer moet doen om de update te zien verschijnen. Dit trucje heb ik net gevonden op androidcentral.com, en het werkt. Ik zit inmiddels op 4.4!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Weet iemand in welke directory de updatebestanden staan die gedownload worden? En kan ik daar bij zonder root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
In /cache. En nee, volgens mij kun je daar niet bij zonder root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:12:
Even een tip voor mensen die wachten op de Android 4.4 update. Om de officiële update nu al te krijgen doe je het volgende:

Het kan zijn dat je de eerste stap (gegevens wissen) een paar keer moet doen om de update te zien verschijnen. Dit trucje heb ik net gevonden op androidcentral.com, en het werkt. Ik zit inmiddels op 4.4!!
Thanks ! Dit heeft geholpen bij mij

www.beneluxracingonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:53
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:12:

AUB niet doen, dit screwed een heel aantal google services en de sync van apps die de push services van google gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

AndRo555 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:52:
[...]

AUB niet doen, dit screwed een heel aantal google services en de sync van apps die de push services van google gebruiken.
En waar zou je dat dan aan merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Hier, inzake de ota en het aanpassen van de services:

http://www.gottabemobile....bile%29#readsoruce_bottom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Mensen die dat 'truukje' doen om 4.4 te verkrijgen, wnn jullie problemen krijgen zoals hierboven beschreven, niet komen janken om oplossingen, dit 'truukje' wordt al enkele updates afgeraden hier op de fora en de oplossing staat er ook al voldoende op (8>

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En wat is er voor Google nou zo bezwaarlijk aan om zo'n stukje informatie als hieronder staat gewoon even tijdig en adequaat aan hun user-base kenbaar te maken? Is communicatie een vies woord of zo? En dan gewoon ook even de momenten waarop de volgende batch start (en afgelopen is) melden. Dan weten we waar we aan toe zijn en gaan mensen niet als gekken weken lang tig keer per dag op die update checken.

While Google announced the initial roll outs, it didn’t announce yesterday’s build, something that confused Nexus 7 and Nexus 10 owners and something that sent Nexus 4 owners into a bit of a frenzy. Of course, many users were already riled up by the fact that the Verizon Moto X received Android 4.4 KitKat before their updates arrived.

Those updates are evidently still rolling out though Google has finally offered some details on the situation. Google engineer Dan Morrill has taken to Reddit and detailed the KitKat roll outs for these Nexus devices, likely in an effort to quell the frustration amongst the Nexus 7 and Nexus 4 population in the United States and elsewhere.

Here is how Morrill describes the Android 4.4 KitKat roll out process, and really, the process for any Nexus Android update roll out:

"Rollouts are conducted in phases. Typically they start at 1% of devices for around 24 - 48 hours; we watch the return rates and resulting device checkins and error reports (if any), and make sure nothing looks wrong before sending it to more. Then typically it goes to 25%, 50%, 100% over the course of a week or two.

What the percentages mean is that when your device checks in, it has a 1% chance (for example) of being offered the OTA. If it doesn't (randomly) get an offer, it will never get an offer until the next batch.

IOW, once your device checks in and gets turned down, that's it until the next batch. Mashing on the "check for updates" button just causes your device to check in again, and get automatically turned down again. Think about how that makes your device feel! WON'T SOMEONE PLEASE THINK OF THE PHONES?!

That said, once the new batch does start, hitting that button does give you a new roll of the dice -- but once. Since devices usually only check in for system updates every 24 hours (I think? Certainly on a many-hours basis) this can get you your shot sooner than it would happen on its own.

So, mash away. :) Just be patient, and mashing on it more often than once or twice a day isn't going to gain you anything.

Edit: also, keep in mind that this isn't first-come/first-served. You're not racing other devices to get your slot in the current batch, or something."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Dat ben ik met je eens. Er is niets mis met die manier van uitrollen, maar communiceer dat wel gewoon van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:03
Ik heb vanavond maar eens een factory reset gedaan nadat de sloomheid van mijn Nexus mij behoorlijk de keel begon uit te hangen. Hij was verdorie langzamer dan mijn single core, 3 jaar oude xperia Arc..

Waar het downloaden of updaten van een app nog maar met enkele KB's per seconde ging gaat het nu weer met een gewone snelheid. Ook reageert de Nexus weer normaal op de aan en -uitknop, waar hij zeker na laatste 4.4 update er veel moeite mee had.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:39:
En wat is er voor Google nou zo bezwaarlijk aan om zo'n stukje informatie als hieronder staat gewoon even tijdig en adequaat aan hun user-base kenbaar te maken? Is communicatie een vies woord of zo? En dan gewoon ook even de momenten waarop de volgende batch start (en afgelopen is) melden. Dan weten we waar we aan toe zijn en gaan mensen niet als gekken weken lang tig keer per dag op die update checken.

[...]
Oplettende lezers wisten dat al een tijdje hoor :Y

Ditzelfde kan trouwens ook gebeuren met apps in de Play Store. Daarin zit ook een "staged rollout"-optie. Die is reuzehandig, want dan kan je heel voorzichtig je apps updaten, checken of de testfase goed is gegaan en (het belangrijkste) voorkomen dat te veel mensen last krijgen van problemen door onvoorziene bugs.

* Stukfruit vindt het, hoewel ik snap dat het irritant is om te wachten, een geweldige feature O+
Zo kan je als ontwikkelaar zelfs in de laatste stap na het testen nog enige kwaliteitscontrole op je product loslaten en dat doet Google hier dus ook.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 18:41
Ik heb vanavond de kitkat update geprobeerd erop te zetten. Update gedownload, tablet gereboot. Na de update procedure kreeg ik helaas een foutmelding. Er stond een liggend Android mannetje in beeld met de melding: fout!
Tablet gereset en nu krijg ik de melding: geen opdracht

En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Ik heb zojuist mijn nexus 7 geupdate naar 4.4
In vergelijking met mijn nexus 5 zijn er nogsteeds verschillen. Zo gebruikt de nexus 7 nogsteeds erg veel zwart (achtergronden van de menu's enz) en is de nexus 5 transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
@CypherMK, tablet gereboot? Je zit in het scherm naar de stockrecovery. Om in de recovery te komen moet je power+ voldown tegelijk indrukken of zoiets.

[ Voor 29% gewijzigd door Fotogravinnetje op 24-11-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Laatst online: 24-01-2024
AlphaWierie schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:06:
Ik heb zojuist mijn nexus 7 geupdate naar 4.4
In vergelijking met mijn nexus 5 zijn er nogsteeds verschillen. Zo gebruikt de nexus 7 nogsteeds erg veel zwart (achtergronden van de menu's enz) en is de nexus 5 transparant.
Heb je handmatig de lancher van de NEXUS 5 er bij op gezet ?
De Launcher word niet mee geleverd met de update van de nexus 4, 7 en 10 ik heb deze handmatig op de 4 en 7 gezet.
Als je dus alleen de update heb laten komen zal het grafsich er anders uitzien i.v.m. de launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Tijdens het booten van 4.4 zie ik tussen het google logo en de bootanimatie een split second van iets wat lijkt op een recovery.
Ik heb twee N7's waarvan een geroot, en ik zie het bij allebei ( bij de geroote zie ik dan mijn custom recovery en bij de niet geroote zie ik de standaard recovery).
Niet echt netjes als je het mij vraagt. Meer die dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 18:41
CypherMK schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:15:
Ik heb vanavond de kitkat update geprobeerd erop te zetten. Update gedownload, tablet gereboot. Na de update procedure kreeg ik helaas een foutmelding. Er stond een liggend Android mannetje in beeld met de melding: fout!
Tablet gereset en nu krijg ik de melding: geen opdracht

En nu?
Alles werkt weer dmv nexus root toolkit. Helaas wel alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Als ik zo lees gaat er met deze 4.4 meer mis met het zelf updaten dan met de 4.3 versie. Of gewoon meer ongeduldige mensen deze keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
De update naar 4.3 had ik vrij snel binnen, maar de 4.4 update nog altijd niet. maar weer even afwachten dus..
Ben erg benieuwd, al heb ik geen klagen over de N7, hij is nog altijd erg snel.
Het enige wat soms wat lag vertoont is het wakker worden uit standby, duurt soms een seconde of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Was het wachtwn nou wel zat. Gewoon de service framework methode gedaan, en daar was die dan. Ik ervaar niks van de problemen die eerder genoemd zijn bij deze methode. Als je je google accounts wist, en opnieuw instelt treden deze problemen niet op volgens mij.. Icm met de GEL ziet het er best leuk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 21:55
Waar heb jij de GEL vandaan? ik heb nog altijd bugs erin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pascalboy schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:36:
als je nou gelijk erbij vermeld dat het om de overlap in icons en zoekbalk in landscape gaat, dan wordt je wellicht niet weer naar dezelfde versie gestuurd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Nou dan bij deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
pascalboy schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:36:
ik heb ook de bugs met landscape mode. Alleen gebruik ik nooit landscape mode, vandaar dat ik hem soepel vind draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Prulleman schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:43:
[...]

als je nou gelijk erbij vermeld dat het om de overlap in icons en zoekbalk in landscape gaat, dan wordt je wellicht niet weer naar dezelfde versie gestuurd
is er ook een versie van GEL bescikbaar die deze bug niet heeft? Graag link als je die weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
drusloos schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:11:
[...]

is er ook een versie van GEL bescikbaar die deze bug niet heeft? Graag link als je die weet :P
:/ ik denk dat mijn post dan wel anders was geweest....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Prulleman schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:13:
[...]

:/ ik denk dat mijn post dan wel anders was geweest....
Je zegt: 'dan wordt je wellicht niet naar dezelfde versie gestuurd'. Dan kan je daar uit opmaken dat je van een andere versie op de hoogte bent. Dus je post had inderdaad anders moeten zijn, maar dan omdat je iets opschrijft op een verkeerde manier. Maar je weet het dus niet. Dus is het wachten op een verbeterde GEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Heel Holland wacht!

Volgens mij wil iedereen hier toch wel op gel over...
Denk trouwens niet dat er snel een goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik kan niet meer SMS en na de update naar Kitkat, vet balen,zit met een kreupel apparaat nu.

[ Voor 8% gewijzigd door mikeyverhoef op 25-11-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
mikeyverhoef schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:35:
Ik kan niet meer SMS en na de update naar Kitkat, vet balen,zit met een kreupel apparaat nu.
Niet om het even of ander, op de Nexus 7 sms'en is sowieso apart, al heb je de 3g versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28
Go SMS PRO werkte perfect. Nu niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:17:
Ben al bijna in staat het ding door het raam te gooien, wat is het geval:

...Frustratie verhaal...

Wie kan me het verlossende antwoord geven?
Het is gelukt...

Ik heb de system image geflasht, waarop ik zowaar een opstartend kitkat gebeuren kreeg. Maar bleef hangen in een boot loop.
Toen de image van de bootloader er achteraan geflasht en toen startte hij gewoon op!

Een vraagje nog: Het opstarten duurt echt vreselijk lang, dusdanig lang dat ik bijna denk dat ie blijft hangen, is dat bij jullie ook zo?

Nu hopen dat de ellende voorbij is en ik weer normaal OTA's kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pinda powerrr schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:27:
[...]

Het is gelukt...

Ik heb de system image geflasht, waarop ik zowaar een opstartend kitkat gebeuren kreeg. Maar bleef hangen in een boot loop.
Toen de image van de bootloader er achteraan geflasht en toen startte hij gewoon op!

Een vraagje nog: Het opstarten duurt echt vreselijk lang, dusdanig lang dat ik bijna denk dat ie blijft hangen, is dat bij jullie ook zo?

wat is lang? bij komt na 10 sec google het nieuwe boot image, na totaal 35 seconden zie ik mijn homescreen.. redelijk rap vind ik.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Prulleman schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:50:
[...]

wat is lang? bij komt na 10 sec google het nieuwe boot image, na totaal 35 seconden zie ik mijn homescreen.. redelijk rap vind ik.
Dat is bij wel "wat" langer. Duurt zeker een minuut, of meer (niet exact getimed, maar 35 haalt ie niet).

Kan het wellicht komen doordat er drie gebruikers op staan? Dat ze alle drie opgestart worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
geen idee, ik heb er maar 1.. maar hoevaak boot je een tablet...? ik denk ik 1 x in de 2 weken ofzo.. net zoals mijn telefoon. Zo'n ding moet gewoon standby staan vind ik

/edit
(o crap, zie nu dat ik in het N7 2012 topic zit... ik heb een 2013, die zal vast sneller booten)

[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 25-11-2013 22:17 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 09:26
albumhoezen worden bij mij ook niet meer weergegeven in Spotify op de N7 sinds 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Kan iemand mij stap voor stap (hoe het bij jou is ingesteld) uitleggen hoe je outlook.com werkend krijgt op de Nexus 7?

Ik krijg het niet meer goed sinds 4.3. Dacht zelf dat het aan 4.3 lag, maar nu met de nieuwe 4.4 krijg ik het nog steeds niet goed.
Verschillende sites/opties geprobeerd, maar blijft hangen op 'synchroniseren' en kom niet verder.
Heel irritant.

We beginnen bij instellingen / accounts / toevoegen
dan keuze tussen IMAP / POP3 / Zakelijk
Welke te kiezen en welke poorten/servers in de opties erna?

Ik wil uiteraard geen POP3, want als ik een mail via de PC open, moet die ook als gelezen staan op mijn tablet, en vice versa. En iets verwijderen op het ene platform moet ook automatisch doorgevoerd worden op het andere platform.
Maar heb al van alles geprobeerd, maar krijg het gewoon niet meer aan de praat.

Wie kan/wilt helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Wil je perse outlook.com gebruiken? Er zijn ook genoeg andere mail apps.
Ik weet niet precies wat je probleem is maar misschien heeft het iets met dit te maken.

[Edit]
Ik heb ff gekeken maar begrijp dat dit speciaal en alleen is voor hotmail/Microsoft mail adressen. Ik ken de app verder niet, maar kan het zijn dat je heul veel mail moet ophalen waardoor de sync wat lang duurt?

[ Voor 86% gewijzigd door DrNizeGuy op 25-11-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

pinda powerrr schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:27:
[...]

Het is gelukt...

Duurt dat opstarten elke keer zo lang of alleen de eerste keer booten?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
DrNizeGuy schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:37:
Wil je perse outlook.com gebruiken? Er zijn ook genoeg andere mail apps.
Ik weet niet precies wat je probleem is maar misschien heeft het iets met dit te maken.

[Edit]
Ik heb ff gekeken maar begrijp dat dit speciaal en alleen is voor hotmail/Microsoft mail adressen. Ik ken de app verder niet, maar kan het zijn dat je heul veel mail moet ophalen waardoor de sync wat lang duurt?
Ik had de sync op 1 week staan, niet apart veel zou ik zeggen.
Veranderd naar 3 dagen en hop, het werkte |:(
Blij! Bedankt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 19-09 19:13

Spotmatic

Ken sent me

mikeyverhoef schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:17:
Go SMS PRO werkte perfect. Nu niet meer :(
Hier hetzelfde probleem. Jammer omdat ik doof ben en de N7 3G gebruik als vervanging van een normale telefoon (kan niet normaal bellen). Erg flauw dat deze mogelijkheid disabled is! Ontvangen van SMS is echter nog steeds mogelijk zag ik (kon Whatsapp zonder problemen registreren via confirmatie-SMS).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexusUser
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07 17:30
Ik ben benieuwd naar de batterij ervaringen van andere gebruikers van de Nexus 7 (model 2012).

Zelf heb ik sinds augustus dit jaar de beschikking over een Nexus 7, 32 GB, Wifi only. Huidige Android versie 4.3, build JWR66Y. Bluetooth en GPS staan uit, synchronisatie van een beperkt aantal accounts (Google, Facebook, twitter, email) op minimaal ingesteld. Wifi router (fritzbox) binnen 5 meter, volledige netwerk sterkte beschikbaar. Screen brightness op minimaal, sensor uit.

De batterij prestaties zijn ver beneden verwachting. Het apparaat moet minimaal 1x per dag aan de lader en bij gebruik haal er ik maximaal 5 uur uit bij bijvoorbeeld eenvoudig web browsen en wat email lezen/beantwoorden. Netflix houdt het maximaal 4 uur uit op een volledig opgeladen batterij. Games speel ik niet. Ik heb ook wel eens wat battery test apps gebruikt. Die komen op default instellingen rond de 4,5 uur uit. Bij de battery instellingen blijkt dat meer dan 60% aan het scherm wordt besteed.

Al met al haal ik ongeveer de helft op een volle batterij lading van wat Google/Asus belooft. Zijn er meer mensen met deze ervaringen? Of lijkt dit op een hardware fout van het apparaat? Ter reparatie aanbieden? Zijn er nog andere tips?

Ik ben benieuwd naar de reakties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Hey,

Als je zegt maximaal vijf uur: bedoel je dan schermtijd of iets anders?

Probeer eens met een wakelock detector te kijken of er ergens een app/programmatje je accu blijft leegtrekken.
Hoe doet je tablet het op standby?

Onder 4.3 was mijn scherm tijd tussen de 4 uur en 5 uur met dan ~30% accu over. Ligt een beetje aan welke spelletjes gespeeld zijn door de kinderen of het onder of bovengrens is. Maar over het algemeen mix van browsen, youtube, spelletjes, email, prutsen.

Film kijken & browsen haalt met gemak de duur die Google aangeeft.

Standby, zonder verbindingen, verbruik die 0% per nacht. Met wifi iets van 1% per 1-1,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:41:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Jammer omdat ik doof ben en de N7 3G gebruik als vervanging van een normale telefoon (kan niet normaal bellen). Erg flauw dat deze mogelijkheid disabled is! Ontvangen van SMS is echter nog steeds mogelijk zag ik (kon Whatsapp zonder problemen registreren via confirmatie-SMS).
Volgens mij is het de bedoeling dat SMS nu via de google app Hangouts gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 19-09 19:13

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:40:
[...]

Volgens mij is het de bedoeling dat SMS nu via de google app Hangouts gaat.
En hoe wordt dat geacht te werken? Als ik een SMS probeer te sturen dan zegt Hangouts alleen:

"Deze persoon bevindt zich nog niet op Hangouts. Wilt u deze persoon hierover inlichten via SMS?"

Met de keuzen "Annuleren" en "Uitnodiging verzenden". Ik wil mijn kennissen zeker niet spammen, dus die laatste optie kies ik niet. En met Annuleren kom ik weer terug op het voorgaande scherm.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:44:
[...]

En hoe wordt dat geacht te werken? Als ik een SMS probeer te sturen dan zegt Hangouts alleen:

"Deze persoon bevindt zich nog niet op Hangouts. Wilt u deze persoon hierover inlichten via SMS?"

Met de keuzen "Annuleren" en "Uitnodiging verzenden". Ik wil mijn kennissen zeker niet spammen, dus die laatste optie kies ik niet. En met Annuleren kom ik weer terug op het voorgaande scherm.
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar hier is meer info:

https://support.google.com/hangouts/answer/3441321?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexusUser
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07 17:30
horizon1978 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:39:
Als je zegt maximaal vijf uur: bedoel je dan schermtijd of iets anders?
Hai! Ik bedoel de schermtijd. Ik draai op dit moment een batterij test. Het resultaat zal ik hier vanavond posten.
Pagina: 1 ... 49 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is nadrukkelijk niet bedoeld voor zaken zoals import, aankoop, prijzen of dat soort dingen.

Alles over levertijden en prijzen horen in het Google Nexus 7 tablet - levertijden en prijzen topic topic.

Discussie over accessoires mogen Accessoires voor de Asus / Google Nexus 7 FHD (2013).

Het topic over de nieuwe Nexus (2013): Google Nexus 7 (Full HD Version, model 2013)