Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 22:30
Mijn oog is op de Toon thermostaat gevallen, heb hier nog wel een vraag over. Heeft toon ook de optie : morgen/vandaag als zondag , zodat je een programma voor 1 dag kan overrulen ? Ik kan via google niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:57
Ik ben het bij mij nog nooit tegengekomen in elk geval (lijkt me wel een handige optie). Je kan natuurlijk wel altijd het programma "uit" zetten en een vaste temp kiezen. Of een setting overrulen maar bij de volgende in het programma springt hij dan weer terug.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je hebt ook een vakantie programma die de boel overuled. Maar dat is denk ik ook wat te omslachtig.

Ik zou idd gewoon het schuifje 'programma uit' gebruiken (staat op hoofdscherm)

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
Ik zit in de overweging voor de aanschaf van een Toon Thermostaat.

Ik heb deze thread doorgelezen, maar ik twijfel wel nog over een aantal zaken.

1) Kan ik zelf een Toon Thermostaat aanschaffen en de installatie voor zowel gas als stroom zelf doen?
2) Werkt dit juist met mijn al aanwezige zonnepanelen
3) Bij losse aanschaf zonder ABBO, zitten er dan updates bij en blijven deze werken? Mis ik functionaliteit zonder abbonement?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

1) Ja, je kan hem makkelijk zelf aansluiten
2) Dat moet je eventjes uitzoeken, weet ik niet.
3) Nee. ABBO is eigenlijk verplicht om toon te kunnen gebruiken.

Toon is gekraakt (ff googelen) en dan kan je custom widget etc installeren en heb je dus ook geen abbo nodig. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:17
pitchdown schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:00:
Ik zit in de overweging voor de aanschaf van een Toon Thermostaat.

Ik heb deze thread doorgelezen, maar ik twijfel wel nog over een aantal zaken.

1) Kan ik zelf een Toon Thermostaat aanschaffen en de installatie voor zowel gas als stroom zelf doen?
Ja dat is heel eenvoudig.

2) Werkt dit juist met mijn al aanwezige zonnepanelen
Nee, over het algemeen zal het terugleveren niet goed geregistreerd worden door Toon.
Er is een Toon Zon module leverbaar om dat op te lossen.

3) Bij losse aanschaf zonder ABBO, zitten er dan updates bij en blijven deze werken? Mis ik functionaliteit zonder abbonement?
Updates blijf je gewoon ontvangen maar bepaalde functies vervallen. (Toon op Afstand bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloudweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-08 21:23
Ik heb zelf een Atag ketel uit 2009 met daarbij de brainq als bediening. Mijn ketel ondersteund helaas geen opentherm. Atag heeft namelijk nog een eigen protocol met de brainq. Nu is mijn ketel dus modulerend maar met toon zou het dan aan uit worden. Zijn er mensen die dit ook mee hebben gemaakt naar aan uit systeem en wat waren de gevolgen voor het verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
cloudweb schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:45:
Ik heb zelf een Atag ketel uit 2009 met daarbij de brainq als bediening. Mijn ketel ondersteund helaas geen opentherm. Atag heeft namelijk nog een eigen protocol met de brainq. Nu is mijn ketel dus modulerend maar met toon zou het dan aan uit worden. Zijn er mensen die dit ook mee hebben gemaakt naar aan uit systeem en wat waren de gevolgen voor het verbruik?
Bij mij ging het verbruik omlaag (omgerekend naar graaddagen). Mijn ketel kon via Opentherm niet ver genoeg terug moduleren en ging daardoor pendelen. soms tot wel 30 starts per uur.
Op aan/uit waren er geen problemen en dat zorgde voor iets lager verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Tylen schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:14:
1) Ja, je kan hem makkelijk zelf aansluiten
2) Dat moet je eventjes uitzoeken, weet ik niet.
3) Nee. ABBO is eigenlijk verplicht om toon te kunnen gebruiken.

Toon is gekraakt (ff googelen) en dan kan je custom widget etc installeren en heb je dus ook geen abbo nodig. ;)
Ik heb net de 'Boxx' besteld, indentiek hetzelfde als de Toon maar dan in België. Ik vermoed dat gezien de Toon gekraakt is de Boxx ook gekraakt zal zijn, kan je hier even meer info over geven aub? Ik vind er namelijk niet meteen iets over via Google.

EDIT: voor de geinteresseerden: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=11421

Wat ik wel nergens zie is of de app dan nog werkt om alles aan/uit te zetten op afstand? (Voor mij de enige reden om dit te bestellen gezien ik verschrikkelijke werkuren heb en mijn vrije tijd ook enorm onregelmatig wordt hierdoor.

[ Voor 24% gewijzigd door killerbie op 15-10-2016 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Argh. Blijkbaar blokkeert Eneco bewust alle communicatie uit domoticz.
* anandus dacht dat-ie last had van de grote storing, maar blijkbaar is er dus meer aan de hand.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Ze hebben nog steeds storing.
Soms werkt de Toon app wel, dan met vertraging en soms doet hij het niet.

Net een update van Eneco, ze hebben Domoticz tijdelijk uitgeschakeld ivm problemen van de verdeling onder de servers.
Domoticz schijnt een grote belasting te zijn waardoor het niet goed werkt.
Zodra dit goed hersteld is gaan ze weer functie's toevoegen totdat het weer vanouds werkt.

[ Voor 58% gewijzigd door DJKroon op 15-10-2016 14:21 ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:14

darkrain

Moderator Discord

Geniet

DJKroon schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:01:
Ze hebben nog steeds storing.
Soms werkt de Toon app wel, dan met vertraging en soms doet hij het niet.

Net een update van Eneco, ze hebben Domoticz tijdelijk uitgeschakeld ivm problemen van de verdeling onder de servers.
Domoticz schijnt een grote belasting te zijn waardoor het niet goed werkt.
Zodra dit goed hersteld is gaan ze weer functie's toevoegen totdat het weer vanouds werkt.
Er werken inderdaad een aantal zaken niet, zo komt er geen P1 informatie meer uit de toon richting Domoticz en is het schakelen van de thermostaat status (Thuis, Weg enz.) niet mogelijk..

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
In de nieuwste beta (5769) van Domoticz werkt Toon weer (gelukkig). De opvraaginterval is verlengd naar 5 minuten.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 15-10-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

anandus schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:53:
In de nieuwste beta (5769) van Domoticz werkt Toon weer (gelukkig). De opvraaginterval is verlengd naar 5 minuten.
Werkt bij jou alles weer?
Bij mij niet namelijk, zie 1 post boven je ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
darkrain schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:04:
[...]

Werkt bij jou alles weer?
Bij mij niet namelijk, zie 1 post boven je ;)
Oh, bij mij ook niet meer.
Ik krijg alleen P1-info en niet meer thermostaat-info, setpoint werkt ook niet meer.
Dit was twee uur geleden anders, toen werkte het weer gewoon.
Blijkbaar hebben ze (al) iets veranderd bij Eneco?

Edit: Alles werkt weer.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 16-10-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wat doen jullie met domoticz en toon dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofpit
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-04-2017
Ook ik krijg geen gegevens meer van Toon. Log geeft invalid data or user/password fout. Dat laatste is niet veranderd. Dus de data is kennelijk gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik heb sinds vandaag weer een volledig werkende Toon :) (Naja de toon werkte prima maar de app kon geen verbinding krijgen). Heb gister wel de Toon even van het stroom afgehaald dus allicht heeft dat het gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Tylen schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:09:
Wat doen jullie met domoticz en toon dan??
Wat ik doe met Toon en Domoticz is vooral Toon nog iets slimmer maken.
Ik schakel Toon bijvoorbeeld op "Weg" als zowel mijn Telefoon als die van mijn vriendin niet op ons WiFi netwerk te vinden zijn. Andersom zet ik hem op "Thuis" als 1 van de 2 er wel is...
Dit doe ik naast het normale programma en heb het zo gemaakt dat het normale programma het automatisch schakelen niet in de weg zit.

Het werkt trouwens bij mij weer naar behoren sinds vandaag.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ik wil graag een Toon via Marktplaats kopen (heb er al 1 op het oog voor onder de 80,00). Ik wil het eerst even zonder abonnement doen aangezien mijn vrouw de bediening handig vind op de Toon zelf.

Werkt het week programma ook zonder abbo? En ook de knoppen weg, thuis, slapen en comfort?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Erik1805 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:59:
Ik wil graag een Toon via Marktplaats kopen (heb er al 1 op het oog voor onder de 80,00). Ik wil het eerst even zonder abonnement doen aangezien mijn vrouw de bediening handig vind op de Toon zelf.

Werkt het week programma ook zonder abbo? En ook de knoppen weg, thuis, slapen en comfort?
Handmatig wel:
Afbeeldingslocatie: https://www.eneco.nl/-/media/eneco/toon-atl/enecotabel_abonnementenv3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
*knip* antwoord al gevonden

Nog even een vraag:

[ Voor 53% gewijzigd door Erik1805 op 20-10-2016 11:09 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelr!
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-08-2020
De tabel heeft een kolom te weinig, FTFY
https://www.domoticaforum.eu/download/file.php?id=3216

[ Voor 61% gewijzigd door marcelr! op 27-05-2017 21:43 . Reden: tabel gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
oeps, foutje

[ Voor 93% gewijzigd door marcelr! op 19-10-2016 21:33 . Reden: plaatjes werken niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Nu online
Heeft hier iemand zijn toon al gehacked? En waar vind ik meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Erik1805 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:39:
Google/Search wellicht? of is dat iets nieuws?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Erik1805 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:39:
je zou ook dit topic door kunnen spitten.. er is informatie gedeeld

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
_/-\o_
Kijk dat is nog eens handig zo ja :) Zodra ik weer ga overstappen ga ik dat ook eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Iemand die me kan helpen, vandaag is de 'boxx'(=Toon) bij me geinstalleerd, maar dit ding verliest dus constant internetverbinding. Wanneer verbonden heb ik prima bereik, maar iedere paar minuten gaat het weer van mijn netwerk. Enorm ambetant gezien ik ook de philips hue er aan heb gekoppeld. Iemand enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

killerbie schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:07:
Iemand die me kan helpen, vandaag is de 'boxx'(=Toon) bij me geinstalleerd, maar dit ding verliest dus constant internetverbinding. Wanneer verbonden heb ik prima bereik, maar iedere paar minuten gaat het weer van mijn netwerk. Enorm ambetant gezien ik ook de philips hue er aan heb gekoppeld. Iemand enige tips?
Geef het apparaat eens een vast IP adres via een DHCP reservering.
Dat lost over het algemeen dit soort problemen wel op.

note: Er is de afgelopen dagen regelmatig een storing geweest met het service center van Eneco, kan goed zijn dat dit hier ook mee te maken heeft. Bovenstaande tip blijft overigens geldig ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
darkrain schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:19:
[...]

Geef het apparaat eens een vast IP adres via een DHCP reservering.
Dat lost over het algemeen dit soort problemen wel op.

note: Er is de afgelopen dagen regelmatig een storing geweest met het service center van Eneco, kan goed zijn dat dit hier ook mee te maken heeft. Bovenstaande tip blijft overigens geldig ;)
Dus vrijdag nacht had ik alles afgekoppeld omdat ik niet echt tevreden was etc, na het afkoppelen lees ik vanalles over een ddos aanval, gisteren de toon (bij mij boxx) opnieuw geinstalleerd en alles werkt prima. Wel een vraagje hoe kan k weten of hij mij ketel modulerend aanstuurt? heb het idee dat mijn gasverbuik wat hoog licht vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

killerbie schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:11:
[...]

Dus vrijdag nacht had ik alles afgekoppeld omdat ik niet echt tevreden was etc, na het afkoppelen lees ik vanalles over een ddos aanval, gisteren de toon (bij mij boxx) opnieuw geinstalleerd en alles werkt prima. Wel een vraagje hoe kan k weten of hij mij ketel modulerend aanstuurt? heb het idee dat mijn gasverbuik wat hoog licht vandaar.
Als je op "Menu" --> "Instellingen" --> "Verwarming" drukt kun je daar zien of hij met OpenTherm is aangesloten of met Aan/Uit. Voor modulatie is OpenTherm nodig, eventueel kun je op controleren drukken om het automatisch te selecteren.
Tevens zie je op dat scherm een knop "Tapwater voorverwarmen" die kun je aan en uit zetten. Als die aanstaat zal Toon de ketel instrueren het tapwater constant op de hoger ingestelde waarde te houden, waardoor je meer gas verbruikt. Nadeel van die instelling uit zetten is dat het langer zal duren voor je heet water uit de kraan krijgt...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Oke thx, ga dat uit zetten gezien ik een veel te krachtige ketel heb aangekochtvoor min woning en die dus echt snel verwarmt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardogn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:06
Sinds enkele jaren een gebruiker van Toon. Het afgelopen jaar verhuisd naar een nieuwbouw woning waarbij Toon is mee verhuisd. De service van Eneco is werkelijk fantastisch. Want ze installeren niet alleen alles bij opnieuw, maar leveren daarbij ook nieuwe apparatuur. De oude ligt te versloffen in me garage. Het is een huis met zowel zonnepanelen op het dak als vloerverwarming op de beneden verdieping.

Echter wat is nu de vraag: Hoe moet ik zo " efficiënt" mogelijk omgaan met me energie en de vloerverwarming. Zeker het nu kouder begint te worden. Mijn energie zuinige ik zegt dat ik de verwarming alleen inschakel op het moment dat ik thuis ben. (via een programma of zelf laat ik even in het midden). Echter de verhalen die ik hoor zeggen dat je de vloerverwarming ten allen tijde op 1 temperatuur moet laten en dus constant de verwarming aan.
(ik heb vorig winter maar 3x avonden de kachel aangehad. Eerst een trui aan en dan pas kachel aan.)

Iemand tips en of ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Hier ligt toon op afstand er sinds gisteren weer uit... begint een beetje beschamend te worden voor Eneco zo...

Krijg wel al 2x een 'aanbieding' om toon aan vrienden te verkopen, om zo 50 euro te verdienen... ga eerst je product fixen ipv aansmeren zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
Ik weet niet hoe het op dit moment bij mij nu zit, maar van de week kon ik de app gebruiken via mobiel internet maar niet via wifi op het zelfde netwerk. Iemand soortgelijke problemen?

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:12
darkrain schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:52:
[...]

Als je op "Menu" --> "Instellingen" --> "Verwarming" drukt kun je daar zien of hij met OpenTherm is aangesloten of met Aan/Uit. Voor modulatie is OpenTherm nodig, eventueel kun je op controleren drukken om het automatisch te selecteren.
Tevens zie je op dat scherm een knop "Tapwater voorverwarmen" die kun je aan en uit zetten. Als die aanstaat zal Toon de ketel instrueren het tapwater constant op de hoger ingestelde waarde te houden, waardoor je meer gas verbruikt. Nadeel van die instelling uit zetten is dat het langer zal duren voor je heet water uit de kraan krijgt...
Staat hier op 60 graden ingesteld, is dat standaard? In de keuken hebben we een kleine boiler hangen, de CV is dus puur voor douchen en verwarming. Is de Toon daarvoor te Tweaken?

• remmuz
tweakerdennis schreef op donderdag 17 november 2016 @ 04:17:
[...]

Staat hier op 60 graden ingesteld, is dat standaard? In de keuken hebben we een kleine boiler hangen, de CV is dus puur voor douchen en verwarming. Is de Toon daarvoor te Tweaken?
60 graden is standaard. Lager dan dat wordt afgeraden i.v.m. kans op legionella.

Toon is niet specifiek te tweaken maar zoals hierboven al werd aangeraden kun je het voorverwarmen van tapwater uitzetten.
Het zal dan iets langer duren voordat je warm water in de douche hebt maar je gasverbruik zal iets dalen.
Let wel op dat niet alle CV ketels hier goed mee om gaan.
Mijn oude AWB ketel schakelde de hele warmwater voorziening uit i.p.v alleen het voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Ik heb op dit moment nog een Toon liggen die geïnstalleerd moet worden. Ik lees hier dat het redelijk simpel is om zelf te doen. Echter zie ik niet waar ik het tussenstuk bij de CV moet installeren. Is er een handige Tweaker die mij wat instructies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De kabel die nu tussen de ketel en de termostaat is moet je hem tussen stoppe. (Even doorknippen of extra draadje zoeken). Is pool onafhankelijk dus draadjes kunnen niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zojuist met homebridge de toon gekoppeld aan de Apple Home kit.

Homebrige: https://github.com/nfarina/homebridge

Toon plugin: https://www.npmjs.com/package/homebridge-toon

[ Voor 79% gewijzigd door Tylen op 12-12-2016 16:37 ]

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 13:23
sinds deze week ook een Toon.
Maar wat is eigenlijk de prijs van 1 kwh en 1 m3 gas bij de eneco?

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
chimera2 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:51:
sinds deze week ook een Toon.
Maar wat is eigenlijk de prijs van 1 kwh en 1 m3 gas bij de eneco?
Gezien energieprijzen fluctureren en dat afhankelijk is wat voor en wanneer je je contract hebt afgesloten is dat eerder een vraag die je bij Eneco moet neerleggen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Tylen

Tylen

Ik heb net een nieuw contract afgesloten bij Eneco met de volgende kosten:

kWh = €0,17693 (Enkeltarief).
m3 = €0,59716 (Inclusief regio toeslag)

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
Tylen schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:01:
Ik heb net een nieuw contract afgesloten bij Eneco met de volgende kosten:

kWh = €0,17693 (Enkeltarief).
m3 = €0,59716 (Inclusief regio toeslag)
Ik heb vorige week mijn oude contract opengebroken bij Eneco en een nieuw 3 jarig contract afgesloten voor:

kWh dubbeltarief:

Hoog: 0.19
Laag: 0.17

M3: 0,63

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Dit forum is aardig aan het doodbloeden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaldop
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-04 08:30
pribo schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:36:
Dit forum is aardig aan het doodbloeden geloof ik.
Inderdaad. Word nu weinig aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Denk dat de meeste 'algemene' vragen en problemen over Toon op het Eneco forum terecht komen, en de tweak/hack vragen op het domoticaforum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Gewoon een goed product waar weinig mee te klooien is. :+
Wat bij mij regelmatig gebeurd is dat het weerbericht niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Homebridge eraan koppelen en er valt genoeg te klooien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Winkiller schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:10:
Gewoon een goed product waar weinig mee te klooien is. :+
Wat bij mij regelmatig gebeurd is dat het weerbericht niet goed werkt.
Problemen met de buienradar zijn bekend bij Eneco, en er is juist heel veel met Toon te klooien! Kijk maar op domoticaforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Ik ben helaas het technisch Engels niet machtig... dus tweaken zit er voor deze meneer niet in. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
pribo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:50:
Ik ben helaas het technisch Engels niet machtig... dus tweaken zit er voor deze meneer niet in. |:(
Zou het helpen als de rooting manual in het Nederlands vertaald wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

marcelr! schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:42:
[...]

Zou het helpen als de rooting manual in het Nederlands vertaald wordt?
Ik zit met datzelfde probleem, ik kom er niet 100% uit in het engels.
Als je hem in NL vorm kan maken, zou dat voor mij (en denk ook voor anderen) heel veel schelen.

Ik smacht er wel naar om hem te rooten en van die eneco (prut)update's af te zijn!

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcelr!
DJKroon schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:34:

Als je hem in NL vorm kan maken, zou dat voor mij (en denk ook voor anderen) heel veel schelen.
Staat erop (achter de engelse versie geplakt):

https://domoticaforum.eu/...87&t=11235&p=79844#p79844

groeten,

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balans
  • Laatst online: 10:39
waarvoor dank!

Is de 16 serie alleen te doen met Jtag ?

Jij brand ik blus! 4.640kW no-zw WH-MDC05J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
Is de 16 serie alleen te doen met Jtag ?
Voor zover ik weet wel. En zelfs dan is het gedoe. Ik ben ermee bezig, maar 't gaat traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sddu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-12-2020
Allen,
sinds een tijdje heb ik een nieuwe ATAG i-serie i36EC HR Combiketel . Ik gebruik deze icm met Eneco toon.

Een maand heeft deze combi goed gewerkt, tot de vervarming in eens niet meer aansloeg. Na wat zoeken bleek Toon de Openterm niet meer te herkennen. In de instelling van toon stond ineens aan/uit (onder instellingen, verwarming".

Omdat ik de dragen op de ketel heb aangesloten op de Opentherm ingang sloeg de verwarming niet meer aan.

In toon kun je op de "vernieuwen" knop drukken zodat toon opnieuw de ketel zoekt, dit los het probleem niet op.

Ik heb de draden op de ketel toen ook maar aangesloten op de Aa/Uit ingang. Toen sloeg te ketel direct aan.....

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen !!!!

alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
Lijkt me een vraag voor de storingsdienst van Eneco.

Maar goed, wat ik ervan kan zeggen is het volgende:

Toon vraagt bij de opstart, via de ketel module, drie keer aan de ketel of-ie opentherm spreekt. Is in de ketelmodule hoorbaar als een duidelijk klikkend geluid. Als je bij de ketelconfiguratie op de knop "Controleren" drukt doet hij dat nog eens (3x vragen) Bij een (positief) antwoord schakelt de ketelmodule naar opentherm en begint de communicatie te lopen (bij een herstart is dat al gebeurd bij het tweede rode scherm, met twee witte bolletjes).
Bij geen antwoord (een aan-uit ketel zegt niks terug) vervalt de ketelmodule naar aan-uit sturing.

Je zou even de bedrading kunnen nalopen, kijken of daar wat aan schort, maar da's meestal niet het geval. Bij mijn ketel duurde het ook een kleine eeuwigheid (heel vaak op "Controleren" drukken) voordat ik toon overtuigd had van de opentherm capaciteiten van mijn ketel. Maar het werkt nu wel.

Het kan natuurlijk zijn dat je ketelmodule gewoon defect is...

[ Voor 3% gewijzigd door marcelr! op 11-02-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:01
Wat is het voordeel van een geroote Toon vergeleken met de originele versie nu precies? Kan dat nergens terugvinden.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 23:08
Bij de geroote versie heb je meer controle over het apparaat. Hierdoor kun je via je interne netwerk communiceren met Toon.
Met behulp van qml kun je je eigen apps schrijven. Een aantal voorbeelden hiervan (en veel andere info over Toon) kun je hier vinden.

Ik gebruik Toon bijvoorbeeld als centraal bedieningspaneel voor mijn Domoticz installatie.

Ook is het mogelijk om de functionaliteit (Eneco app uitgezonderd) te behouden zonder abonnement.

[ Voor 9% gewijzigd door Klaphekje op 16-04-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:21
Mag ik me hier als Belg met dezelfde hardware ook even melden? In België heb je namelijk de Boxx van Engie, de onderliggende hardware is hetzelfde als die van jullie met de Toon Eneco.

Ik was er al achter gekomen dat de sensors die op je gas en elektriciteitsmeter worden geplaatst Zwave-sensors zijn. Deze zijn nu uiteraard netjes opgekoppeld met de Boxx.

Ik las in dit topic al een aantal mensen die proberen vanuit de Toon andere Zwave apparaten aan en uit te schakelen, maar mijn interesse ligt meer in het kunnen uitlezen van de sensors van op een ander apparaat zodat wanneer mijn abonnement van Boxx vervalt ik vanuit OpenHAB of iets dergelijks mijn energieverbruik kan blijven loggen en weergeven. Gaat dat? Kan ik een apparaat toevoegen in het zwave-netwerk en mee laten luisteren naar wat de sensors op de meters zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
OpenHAB heeft standaard Z-Wave ondersteuning. Dus als het standaard sensoren zijn die inderdaad het Z-Wave protocol gebruiken dan zou het ook met OpenHAB en een Z-Wave USB stick moeten gaan werken aangezien die Z-Wave protocollen gestandardiseerd zijn.

De vraag die ik voornamelijk heb: Kan je zelf die sensoren koppelen aan de Boxx? Ik lees je review hier even (die ik via Google tegenkwam) productreview: Engie Electrabel boxx review door HyperBart . Als je dat zelf kan (hebt gedaan) dan lijkt het me niet zo'n probleem om de proef op de som te nemen. Als dat door een installateur moet gebeuren, dan wordt het vervelender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
HyperBart schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:37:
In België heb je namelijk de Boxx van Engie, de onderliggende hardware is hetzelfde als die van jullie met de Toon Eneco.
Niet helemaal, de ketelmodule en meterinterface zijn een beetje anders van vorm, al denk ik niet dat de communicatieprotocollen veel gewijzigd zullen zijn.
HyperBart schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:37:
Ik las in dit topic al een aantal mensen die proberen vanuit de Toon andere Zwave apparaten aan en uit te schakelen, maar mijn interesse ligt meer in het kunnen uitlezen van de sensors van op een ander apparaat zodat wanneer mijn abonnement van Boxx vervalt ik vanuit OpenHAB of iets dergelijks mijn energieverbruik kan blijven loggen en weergeven. Gaat dat? Kan ik een apparaat toevoegen in het zwave-netwerk en mee laten luisteren naar wat de sensors op de meters zeggen?
Ik vrees van niet. De Toon/Boxx/ED 2.0 meterinterface gebruikt custom communicatie tags voor zijn IO. Op het Domoticz forum is men bezig geweest on de (Eneco) meteradapter aan de praat te krijgen via openzwave, maar da's volgens mij tot nu toe niet echt gelukt. De meteradapter uitlezen met andere hardware dan Toon/Boxx/Ed 2.0 zit er m.i. (nog) niet in. Verder denk ik niet dat je andere dan door Quby voorgeprogrammeerde z-wave slaves aan de Toon/Boxx/ED 2.0 kunt hangen; de specifieke communicatiesoftware zit er gewoonweg niet in. Zelfs al zou dat gaan, dan zou je nog in je Boxx moeten inbreken om de data eruit te krijgen. Als je bereid bent dat te doen (inbreken) heb je geen andere hardware nodig, want dan kun je de logging ook zonder abonnement gewoon aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proditor
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-01 14:42
Heeft iemand de toonapi al in xcode met swift werkend? https://www.toonapi.com/documentation/code-examples

Ik ben nu een en ander met alamofire aan het bouwen, maar dan kom ik in een asynchrone hel terecht waar ik nog niet weet hoe eruit te komen als swift newby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Situatie: close-in boiler in keuken en een Toon waarvan ik vorige week de sensor aan mijn gas heb opgehangen.

Situatie vorige week: dagelijks verbruik van ongeveer 0,7 kuub, op dagen dat we geen douche of verwarming gebruikten

Optie 'tapwater voorverwarmen (60 graden) uitgezet'

Het dagelijks verbruik nu zonder douche is 0 kuub gas, YAY!

Dat zou neer komen op een besparing van 365x 0,7 kuub gas = 255 kuub gas!

Alleen: dat kan niet, want ik heb vorig jaar in totaal maar 265 kuub gas gebruikt en ons handmatig afgelezen gasverbruik was ongeveer 10 kuub per maand.

Op 1 mei stond onze gasmeter op 11345, nu op 11353.. Een verbruik van in totaal 8 kuub gas dus in de afgelopen 25 dagen, terwijl de Toon aangeeft dat er vorige week alleen al 8 kuub gas gebruikt is. Iets gaat er fout met het meten van het gas via de Toon, maar ik weet nog niet wat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Gisterenmiddag stapte ik de badkamer in en merkte dat het er warmer was dan normaal, ik voelde automatisch aan de verwarming, die was erg warm. Mijn eerste gedachte was een storing aan de cv-ketel en besloot te gaan kijken of er storing was dit was niet het geval.

Toen naar Toon gelopen en zag tot mijn stomme verbazing dat de instelde temperaturen voor 2 programma's voor overdag op 25 graden stonden terwijl op dat tijdstip 19 en 20 graden de standaard is bij ons.

Wie herkent dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Winkiller schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:09:
Gisterenmiddag stapte ik de badkamer in en merkte dat het er warmer was dan normaal, ik voelde automatisch aan de verwarming, die was erg warm. Mijn eerste gedachte was een storing aan de cv-ketel en besloot te gaan kijken of er storing was dit was niet het geval.

Toen naar Toon gelopen en zag tot mijn stomme verbazing dat de instelde temperaturen voor 2 programma's voor overdag op 25 graden stonden terwijl op dat tijdstip 19 en 20 graden de standaard is bij ons.

Wie herkent dit ?
Hier nooit dergelijke problemen, al staat het programma hier op 'uit'

Heb mijn probleem trouwens op gelost. De sensor in de meterkast hing verkeerd, moest op de streepjes gericht zijn in plaats van op de getallen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 11:18

freshy98

Atari

Ben vanmorgen gebeld door Eneco. Aanbieding omdat ik zo gewaardeerd ben, etc.
Krijg dus nu de Toon gratis, inclusief installatie. Betaal dan alleen de 3,50 Euro per maand.
En al besluit ik om het abonnement op te zeggen, dan blijft de Toon van mij.
Op zich niet heel slecht, al betwijfel ik wat Toon voor mij kan doen in mijn situatie.

Zit er wel aan te denken om een apart VLAN aan te maken voor de Toon, zodat ie geschieden blijft van de rest van mijn netwerk.
Of firewall rules/NAT zo maken dat ie alleen maar het internet op mag, en niet de rest van mijn normale LAN.

Ben benieuwd. Word sowieso spannend hoe ze de aansluiting gaan doen.
Heb een tweede etage portiek woning. Meterkast op de eerst verdieping bij de ingang van het huis, CV ketel die in de keuken hangt op de tweede verdieping.

Update: Na mij er verder in verdiept te hebben besloten het te annuleren.
Ik niet in hoe Toon mij gaat helpen om geld te besparen, terwijl ik 3,50 per maand extra betaal...
En volgens de voorwaarden moet ik de Toon terug sturen (of word opgehaald) als ik de huurovereenkomst op zeg.

[ Voor 15% gewijzigd door freshy98 op 20-06-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
freshy98 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 11:43:
Ben vanmorgen gebeld door Eneco. Aanbieding omdat ik zo gewaardeerd ben, etc.
Krijg dus nu de Toon gratis, inclusief installatie. Betaal dan alleen de 3,50 Euro per maand.
En al besluit ik om het abonnement op te zeggen, dan blijft de Toon van mij.
Op zich niet heel slecht, al betwijfel ik wat Toon voor mij kan doen in mijn situatie.

Zit er wel aan te denken om een apart VLAN aan te maken voor de Toon, zodat ie geschieden blijft van de rest van mijn netwerk.
Of firewall rules/NAT zo maken dat ie alleen maar het internet op mag, en niet de rest van mijn normale LAN.

Ben benieuwd. Word sowieso spannend hoe ze de aansluiting gaan doen.
Heb een tweede etage portiek woning. Meterkast op de eerst verdieping bij de ingang van het huis, CV ketel die in de keuken hangt op de tweede verdieping.

Update: Na mij er verder in verdiept te hebben besloten het te annuleren.
Ik niet in hoe Toon mij gaat helpen om geld te besparen, terwijl ik 3,50 per maand extra betaal...
En volgens de voorwaarden moet ik de Toon terug sturen (of word opgehaald) als ik de huurovereenkomst op zeg.
je kan altijd een Toon van Marktplaats halen ;)
Laatst 1 voor 40euro opgehaald bij iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

En dan? Kun jr 'm gebruiken als standaard thermostaat omdat je er verder niets mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:06

Soggney

Zeekomkommer

@freshy98 thermostaat is 1 ding, maar voor de tweakers zijn er legio mogelijkheden, zie maar bij deze post:
marcelr! schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:44:
[...]

Staat erop (achter de engelse versie geplakt):

https://domoticaforum.eu/...87&t=11235&p=79844#p79844

groeten,

Marcel

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Zal eens kijken. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
freshy98 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:33:
En dan? Kun jr 'm gebruiken als standaard thermostaat omdat je er verder niets mee kan?
Nee hoor, check het bovengenoemde forum maar :9
En ik kan je vast verklappen, er komen meer zelfgebouwde apps voor de Toon aan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TerrorSource schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:08:
[...]

Nee hoor, check het bovengenoemde forum maar :9
En ik kan je vast verklappen, er komen meer zelfgebouwde apps voor de Toon aan O-)
Zoals?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Zie je vanzelf op Domoticaforum.eu O-)
als je zelf apps wilt gaan maken voor Toon moet je maar even een PM sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Het enige wat ik er tussen zie staan, wat mij interessant lijkt, is de rookmelder intergratie.
Maar eer ik thuis ben is mijn huis toch al uitgefikt, dus dat boeit dan ook niet.

Ik houd het wel bij mijn simpele thermostaat die om 11 uur in de avond naar een lagere temperatuur gaat, en om 6 uur in de ochtend iets omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Ik had een mooie deal met eneco zonder toon (17cent p.kwh en 59 cent p.cuub gas), scheelde 300 euro per jaar met een abbo met toon. pff.
Bellen ze me aan maand later met de aanbieding voor gratis toon.. ja hoor, doemijdiemaar. hehehe, rooten dat ding en toon abbo stopzetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kan dat al een beetje fatsoenlijk? Toen ik een tijdje terug keek was het nog niet echt mogelijk om de Toon (goed) te rooten, of om er iets boeiends mee te doen.
Iemand ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 03-07-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
anandus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:57:
Kan dat al een beetje fatsoenlijk? Toen ik een tijdje terug keek was het nog niet echt mogelijk om de Toon (goed) te rooten, of om er iets boeiends mee te doen.
Iemand ervaring mee?
Heb er zelf 2 geroot en gaat prima. Komen ook meer custom apps voor beschikbaar. binnenkort wordt het nog leuker kan ik uit hele betrouwbare bronnen zeggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Wat ik lees is dat je nog wat externe hardware nodig hebt om Toon te kunnen rooten... is dat echt zo simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens mij dit kabeltje van €4,43 (incl verzendkosten):
https://www.aliexpress.co...232-Cable/2035881445.html

Als ik het goed begrijp?

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 03-07-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
anandus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:32:

Als ik het goed begrijp?
Je kan beter de officiële kopen. Is wel flink duurder maar dan weet je wel zeker dat het werkt.

Deze heb ik:
https://www.antratek.nl/f...erieel-ttl-kabel-3-3v-ttl

Evt wil ik je Toon ook wel helpen rooten, zolang het serienr met maximaal een 15-xx begint (dus tussen 11 en 15). 16/17 moet je andere manier van Rooten voor gebruiken en dat heb ik zelf nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
TerrorSource schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:03:
[...]

Je kan beter de officiële kopen. Is wel flink duurder maar dan weet je wel zeker dat het werkt.

Deze heb ik:
https://www.antratek.nl/f...erieel-ttl-kabel-3-3v-ttl

Evt wil ik je Toon ook wel rooten voor je, zolang het serienr met maximaal een 15-xx begint (dus tussen 11 en 15). 16/17 moet je andere manier van Rooten voor gebruiken en dat heb ik zelf nog niet gedaan.
Misschien kan je een handeltje oprichten? Die van mij moet ook nog geroot worden maar ik kon alleen nog maar de software vinden die vatbaar was voor de ransom hack (you have to pay xx bitcoin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
anandus schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:32:

Als ik het goed begrijp?
Zal 't ook wel doen. Het komt niet zo nauw, zolang je een 3.3V TTL niveau hebt. De poortinstellingen zijn errug standaard.
JJnJ schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:01: maar ik kon alleen nog maar de software vinden die vatbaar was voor de ransom hack (you have to pay xx bitcoin).
Sinds wanneer is putty/minicom/hyperterminal ransomware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
Voor zover ik had begrepen was er software in omloop die je toon na een x aantal dagen/maanden op lock zette en je hem vrij kon krijgen door het betalen van een x aantal coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:54
Sinds de laatste update heeft Toon flink wat nieuwe symbooltjes waar ik maar weinig van kan maken, handleidingen die ik op internet vind zijn allemaal >1 jaar oud. Iemand een idee waar ik zoiets terug kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
co2301 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:34:
Sinds de laatste update heeft Toon flink wat nieuwe symbooltjes waar ik maar weinig van kan maken, handleidingen die ik op internet vind zijn allemaal >1 jaar oud. Iemand een idee waar ik zoiets terug kan vinden?
Software update 4.3: wat is nieuw?
Software-update 4.4 (per begin juli 2017): wat is nieuw?

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 04-07-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
Oh damn, my bad. Wist niet dat er een toon.nl was; Toen ik gisteren zocht kwam ik bij een site uit waarvan ik dacht dat het de fabrikant was, hier stonden alleen wat oude handleidingen op.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
co2301 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:46:
[...]

Oh damn, my bad. Wist niet dat er een toon.nl was; Toen ik gisteren zocht kwam ik bij een site uit waarvan ik dacht dat het de fabrikant was, hier stonden alleen wat oude handleidingen op.

Thanks!
Ik geloof dat toon.nl echt pas een week ofzo online is, voorheen stond het op het forum van Eneco, geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
anandus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:47:
[...]

Ik geloof dat toon.nl echt pas een week ofzo online is, voorheen stond het op het forum van Eneco, geloof ik
Ja daar kwam ik wel veel van tegen tijdens de zoektocht.

Maar ondanks de update page, snap ik nog steeds niet de betekenis van het symbooltje wat hier te zien is boven de temperatuur op het homescreen.

https://www.toon.nl/servi...n-juli-2017-wat-is-nieuw/

Lijkt op een radiator? Stond hier vroeger niet dat de ketel was aangesprongen oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:55
co2301 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:49:
[...]

Ja daar kwam ik wel veel van tegen tijdens de zoektocht.

Maar ondanks de update page, snap ik nog steeds niet de betekenis van het symbooltje wat hier te zien is boven de temperatuur op het homescreen.

https://www.toon.nl/servi...n-juli-2017-wat-is-nieuw/

Lijkt op een radiator? Stond hier vroeger niet dat de ketel was aangesprongen oid?
Klopt, dit is het nieuwe ketel icoontje voor CV actief, in plaats van het vlammetje. Als je warm water tapt komt hier een kraantje bij te staan dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
PatrickPR schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Klopt, dit is het nieuwe ketel icoontje voor CV actief, in plaats van het vlammetje. Als je warm water tapt komt hier een kraantje bij te staan dacht ik.
Ging namelijk gisteren branden, en ik zag een radiator, terwijl de cv natuurlijk niet aanspringt met deze buitentemperaturen.

Op de site:
en zijn de icoontjes aangepast zodat iedereen ze snel begrijpt.
Nou, dat geldt dus niet voor iedereen :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Tapwater voorverwarmen uit gezet via de toon, verbruik nu maar 5 kuub gas per maand (door douchen, koken gaat elektrisch)

Verder gebruik ik de Toon alleen om te kijken wat de buitentemperatuur is. Open maandelijks de meterkast om de stand van elektra meter + gasmeter + watermeter te meten. Zou handig zijn als ik op het Toon hoofdscherm overzicht 4 pictogrammen heb:
1. Gas verbruik vanaf de 1e van de maand tot nu -> klikken geeft dagoverzicht / historisch overzicht, vergelijking met vorige maand en vorig jaar
2. Electra verbruik vanaf de 1e van de maand tot nu -> klikken geeft dagoverzicht / historisch overzicht, vergelijking met vorige maand en vorig jaar
3. Temperatuur van de plaats waar ik woon nu -> klikken geeft weersvoorspelling voor vandaag van uur tot uur zoals Google

Verder zou ik niet eens weten wat ik aan de Toon zou hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
JJnJ schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:31:
Voor zover ik had begrepen was er software in omloop die je toon na een x aantal dagen/maanden op lock zette en je hem vrij kon krijgen door het betalen van een x aantal coins.
Lijkt me onwaarschijnlijk; een niet-geroote toon is alleen toegankelijk via eneco's servicecenter. Dat hebben ze echt goed dichtgespijkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
JJnJ schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:01:
[...]

Misschien kan je een handeltje oprichten? Die van mij moet ook nog geroot worden maar ik kon alleen nog maar de software vinden die vatbaar was voor de ransom hack (you have to pay xx bitcoin).
Daar begin ik niet aan. Is ook niet helemaal de bedoeling volgens mij.
Wil best een beetje helpen mocht het niet lukken alleen geroote toons verkopen sla ik over. Dalijk komt er gezeur vanuit Quby/Eneco van en daar zit ik niet op te wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
TerrorSource schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:06:
[...]

Daar begin ik niet aan. Is ook niet helemaal de bedoeling volgens mij.
Wil best een beetje helpen mocht het niet lukken alleen geroote toons verkopen sla ik over. Dalijk komt er gezeur vanuit Quby/Eneco van en daar zit ik niet op te wachten. ;)
Haha nee qas meer bedoeld om naar je op te sturen als het mensen niet lukt ;)

Ik moet er zelf nog even in duiken. Wil hem daarna via json kunnen laten schakelen en uitlezen via Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Net toon geupdate naar de laatste versie. Nu heb ik een icoon erbij met vlammetjes bij wen radiator.

Maar klop het dat hij gelijk het huis gaat zitten opstoken? Het is nu 23,5 graden terwijl hij ingesteld staat op 18. En de vloerverwarming word maar warmer en warmer....

Edit: Ging vanzelf weer uit. Zal wel zelftest geweest zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 09-07-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Nu ik zie dat de prijs van de Toon omhoog gaat wil ik toch wel eens gaan kijken naar het rooten van dat ding.

Alleen: ik heb een warmtewinner (jaja dat is nog die testperiode) in dus dat is allicht niet handig. Zijn er hier al mensen die daar ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Mattie112 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:23:
Nu ik zie dat de prijs van de Toon omhoog gaat wil ik toch wel eens gaan kijken naar het rooten van dat ding.

Alleen: ik heb een warmtewinner (jaja dat is nog die testperiode) in dus dat is allicht niet handig. Zijn er hier al mensen die daar ervaring mee hebben?
Ik denk er hetzelfde over, maar zit me even te bedenken wat ik dan precies nodig heb om dezelfde functionaliteiten te behouden (voornamelijk temperatuur bediening via een app):
- Rasberry PI (ca 35 euro)
- Z-Wave adapter ? (ca 50 euro)
- 2 kabeltjes om te kunnen rooten (samen ca 20 euro via ebay)

Dat is wel een redelijke investering, maar is na 2 jaar terug verdiend. Mis ik hierbij nog iets?
Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste