Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
Psycho_Mantis schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:18:
[...]

Want? Hij helpt toch gewoon nog steeds met besparen en maakt je bewuster van je verbruik?
Ja, ze maken reclame van hun product. Lijkt mij dan niet dat het gelijk een melkkoe is.

En voor die 3,50 draag je bij aan de kosten die ze hebben zoals servers en ontwikkeling. Die prijs is nooit veranderd. Niet betalen = Geen service.
De klokthermostaat functie eruit halen werkt averechts voor verbruik. Vooral met een opentherm ketel want die komt tot zijn recht door geleidelijk het huis op te warmen (moduleren). Als ik zonder klokthermostaat 's ochtends beneden kom, en de Toon manueel bedien dan gaat de ketel maximaal verwarmen, wat veel meer energie kost dan als ik een klokthermostaat gebruik. Bovendien; als ik stop met updates, wat geeft Eneco dan het recht om de Toon op deze manier via mijn internetverbinding te downgraden? Werk je soms bij Eneco Psycho? Ik heb aan je antwoorden gemerkt dat je het regelmatig voor Eneco opneemt, en daarbij onjuiste stellingen in neemt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jarlian op 21-01-2016 09:09 ]

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Jarlian schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:04:
[...]

De klokthermostaat functie eruit halen werkt averechts voor verbruik. Vooral met een opentherm ketel want die komt tot zijn recht door geleidelijk het huis op te warmen (moduleren). Als ik zonder klokthermostaat 's ochtends beneden kom, en de Toon manueel bedien dan gaat de ketel maximaal verwarmen, wat veel meer energie kost dan als ik een klokthermostaat gebruik. Bovendien; als ik stop met updates, wat geeft Eneco dan het recht om de Toon op deze manier via mijn internetverbinding te downgraden? Werk je soms bij Eneco Psycho? Ik heb aan je antwoorden gemerkt dat je het regelmatig voor Eneco opneemt, en daarbij onjuiste stellingen in neemt.
Nee, ik werk er niet en ik snap niet waar je dat vandaan haalt
Overigens was ik er niet van op de hoogte dat de klokthermostaat ook eruit werd gehaald als je niet betaalde.
En ik ben er helemaal mee eens dat dingen zoals je energie history (die lokaal worden opgeslagen!) gewoon zichtbaar zouden moeten zijn zonder abonnement. Als het nou server-side werd opgeslagen begreep ik dat wel.

En updates en remote control is dan wel een goed argument van eneco om wel te betalen, dat kost immers geld.

Ik begrijp dat mensen die hadden gehoopt om niet eeuwig aan Eneco vast te zitten zeer teleur gesteld zijn met de mogelijkheden van het apparaat. Ik kan me daar in vinden en ik vind het ook een slechte zaak.

Zelf ben ik gewoon positief over het apparaat, het werkt stabiel en geeft mij een duidelijk inzicht. En straks als mijn zonnepanelen geplaatst worden ben ik er helemaal blij mee.
Tot nu toe vind ik Toon nog de mooiste oplossing die er op de markt is. En ik hoop ook dat er meer concurrenten komen die het beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
Psycho_Mantis schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:36:
[...]

Nee, ik werk er niet en ik snap niet waar je dat vandaan haalt
Overigens was ik er niet van op de hoogte dat de klokthermostaat ook eruit werd gehaald als je niet betaalde.
Dat werd iets hierboven gesteld. Ik doelde verder op:
Psycho_Mantis schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:28:
[...]

De buiten temperatuur komt van de Eneco servers, dus dat is dan weer niet vreemd...
Terwijl de info nu kennelijk van direct van buienradar afkomstig blijkt. Ik snap best wel dat je positief bent, Dat was ik 3 jaar geleden ook. Servergebruik en updates mogen best wat kosten. Maar of die eneco servers nu echt nodig zijn? Ik kan op afstand ook op mijn webcam inloggen. En met een NAS zou je ook van alles kunnen doen. Vandaar dat ik het zie als melkkoe. Helemaal na de kennelijke downgrades. ;-)

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand hier ervaring met de toon brandmelders? Werkt t goed?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Jarlian schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:21:
[...]

Dat werd iets hierboven gesteld. Ik doelde verder op:

[...]

Terwijl de info nu kennelijk van direct van buienradar afkomstig blijkt. Ik snap best wel dat je positief bent, Dat was ik 3 jaar geleden ook. Servergebruik en updates mogen best wat kosten. Maar of die eneco servers nu echt nodig zijn? Ik kan op afstand ook op mijn webcam inloggen. En met een NAS zou je ook van alles kunnen doen. Vandaar dat ik het zie als melkkoe. Helemaal na de kennelijke downgrades. ;-)
Op dat moment gingen we daar vanuit, nu weten we inderdaad beter.

En ja, je hebt een server nodig om te bepalen welke Toon bij welk account hoort. Het kan wel zonder server, maar dan zal je moeten configureren naar welk IP adres je moet verbinden. En dat gaat ten koste van de gebruiksvriendelijkheid/veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:02
Psycho_Mantis schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:36:
[...]

En straks als mijn zonnepanelen geplaatst worden ben ik er helemaal blij mee.
Je was al op de hoogte dat je extra moet betalen om Toon geschikt te maken voor zonnepanelen?
Product noemen ze Zon op Toon .. kwam de pagina daarover toevallig tegen vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

lazybones schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:13:
[...]

Je was al op de hoogte dat je extra moet betalen om Toon geschikt te maken voor zonnepanelen?
Product noemen ze Zon op Toon .. kwam de pagina daarover toevallig tegen vorige week.
Ja klopt, er moet een monteur komen om een extra meter ertussen te bouwen. Kost eenmalig 100 euro.
Maar dat is niets op het bedrag van de PV installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
Is het naar jullie mening de moeite waard Toon te nemen zonder het abonnement en de extra features?
Volgens mij krijg je dan qua featureset:

- Klokthermosstaat verwarming;
- Actueel verbruik gas & electra;
- Hip leeslampje in de vorm van een tablet in je woonkamer :9

[ Voor 57% gewijzigd door Passeridae op 30-01-2016 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 08:54

Eagle Creek

Breathing security

Zie https://www.eneco.nl/toon-thermostaat/abonnement-toon/ voor een vergelijking van de bron. Historisch gebruik zou je zelf bij moeten gaan houden, lang leven de techniek.

Ik zou het niet doen. Zelfs een klokthermostaat en actueel verbruik zijn niet in te zien. Je betaalt €42 per jaar en je abonnement Is ook nog eens duurder. Je moet wel erg stom met je huidige verbruik omgaan wil je dat voordeel eruit halen.

Je krijgt nu €75 cashback dus effectief is dat 1.5 jaar gratis Toon. Maar omdat je vastzit aan het contract betaal je nog 2.5 jaar door aan Toon en t duurdere abonnement. En wanneer je verbruik omhoog gaat ben je met Toon relatief duurder uit dan zonder i.v.m. de hogere variabele kosten.

Als je al een normale klokthermostaat hebt hangen biedt Toon je geen fluit extra.

[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 01-02-2016 22:37 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb in mijn nieuwe woning ook een Toon, is achtergelaten door de vorige bewoner en heb deze nu een aantal maanden draaien. Heb destijds wel direct instellingen gereset en geupdate. Vooralsnog krijg ik nog steeds updates binnen en heb ik alle functies (behalve Toon op Afstand, want ik heb geen abbonement, uberhaupt geen Eneco).

Ik wil echter toch graag wat meer controle en misschien wel een abbonement nemen, zodat de Toon ook benaderbaar is via Domoticz en dergelijke. Zijn er mensen die op hun (tweedehands) Toon bij Eneco een abbonement hebben aangevraagd? Kan dat uberhaupt? Via de website kan je volgens mij alleen een abbonement afsluiten inclusief nieuwe Toon...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:33
Ik kan me niet voorstellen dat je geen abonnement kan krijgen op je Toon die in een bestaand huis aan treft. Maakt voor Eneco niets uit. Je betaalt wel iets meer voor het abonnement als je geen energie afneemt, maar dat is ook wel logisch omdat ze het bedrag dan los moeten factureren in plaats van het op de energienota te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een twwedehands toon gekocht en er een nieuw abbonement op genomen. Geen probleem.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 15-09 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

Kon het me ook niet voorstellen, maar kon geen directe bestel "ingang" vinden op de website. Gewoon contact opnemen dan? Is het dan ook per maand opzegbaar?

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 03-02-2016 20:51 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Passeridae schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:10:
Is het naar jullie mening de moeite waard Toon te nemen zonder het abonnement en de extra features?
Volgens mij krijg je dan qua featureset:

- Klokthermosstaat verwarming;
- Actueel verbruik gas & electra;
- Hip leeslampje in de vorm van een tablet in je woonkamer :9
En zo'n uitgebreide makkelijk instelbare klok thermostaat, vind je nergens voor dat geld.
(nieuwe 110 Euro)

En actueel stroom /gas verbruik 24u is ook handig.

Dat was ook voor mij de reden om er via marktplaats één aan te schaffen zonder abonnement.
Draait hier alweer een goed jaar tot ieders tevredenheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Supertip op 04-02-2016 20:08 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24
Ik val dit topic even binnen.

Wij hebben een vrij jonge Remeha Tzerra cw4 ketel. Nu wil ik misschien een toon thermostaat aanschaffen, maar ik vraag mij af of Toon wel kan moduleren met onze keten ? Ik lees zoveel wisselende berichten overal.

Iemand die hier iets meer over kan zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Met een Remeha CV-ketel gewoon een Remeha iSense thermostaat nemen.
Ouders hebben die combi ook, thermostaat bevalt mij dusdanig dat ik er ook eentje voor m'n Agpo CV-ketel heb gekocht (40 euro op Marktplaats en thermostaat & ketel zijn immers gewoon OpenTherm).

Tenzij je perse die hippe dingen van de Toon wilt... Als het je om zuinig en comfortabel stoken gaat ben je met een iSense evengoed (of beter) af.

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 05-02-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

ThinkPadd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:30:
Met een Remeha CV-ketel gewoon een Remeha iSense thermostaat nemen.
Ouders hebben die combi ook, thermostaat bevalt mij dusdanig dat ik er ook eentje voor m'n Agpo CV-ketel heb gekocht (40 euro op Marktplaats en thermostaat & ketel zijn immers gewoon OpenTherm).

Tenzij je perse die hippe dingen van de Toon wilt... Als het je om zuinig en comfortabel stoken gaat ben je met een iSense evengoed (of beter) af.
Een iSense kan je toch niet op afstand bedienen of zie ik dat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:52:
[...]

Een iSense kan je toch niet op afstand bedienen of zie ik dat over het hoofd?
Nee, standaard niet. Met een OTGW ertussen wel. Maar wordt wel een aardig hobbyprojectje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Galaxis schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:23:
Ik val dit topic even binnen.

Wij hebben een vrij jonge Remeha Tzerra cw4 ketel. Nu wil ik misschien een toon thermostaat aanschaffen, maar ik vraag mij af of Toon wel kan moduleren met onze keten ? Ik lees zoveel wisselende berichten overal.

Iemand die hier iets meer over kan zeggen ?
ik heb alleen de toon en nu een nefit easy + toon.

lang verhaal kort, de fabrikant bied soms meer opties met hun oplossing, de toon is puur verwarmen al dan niet modulerend.

ik heb ze beide naast elkaar hangen en het zou me 40,- kosten om de nefit op de toon te krijgen met een paar zaken die ik zou verliezen op de nefit easy device.
- douche timer
- automagisch uit met openhaard
- druk/onderhoud informatie (service)
--en meer ????

Die 250,- achteraf tja was het me niet waard, ik had 210 euro in mijn zak kunnen houden. Anderzijds ik ben niet zo afhankelijk van de toon. ik ben van plan de toon de deur te wijzen eind van 2016

voor mij is de toon nuttiger, omdat het algemeen energie/gas verbruik laat zien en paar "extra" diensten wat hem nuttiger maakt
- weer & verkeer
- domotica ondersteuning (philips hue :X only) rookmelder etc .. (wat ik niet gebruik)
- ze ontwikkelen meer nieuwe dingen

Nog de toon of de nefit zijn ideaal, maar ze besparen een hoop wegens de "week" schema

Voor 4 of 5 tientjes .. en hoef je geen omvormer neem de ketel ding erbij .. kan je nooit buil vallen.
je kan altijd switchen als je 2 draadjes bij de ketel omlegt teminste net zo makkelijk als duplo

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
Supertip schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:04:
[...]

En zo'n uitgebreide makkelijk instelbare klok thermostaat, vind je nergens voor dat geld.
(nieuwe 110 Euro)

En actueel stroom /gas verbruik 24u is ook handig.

Dat was ook voor mij de reden om er via marktplaats één aan te schaffen zonder abonnement.
Draait hier alweer een goed jaar tot ieders tevredenheid.
Die opties krijg je toch allemaal niet, zonder abonnement??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Passeridae schreef op zondag 07 februari 2016 @ 02:08:
[...]

Die opties krijg je toch allemaal niet, zonder abonnement??
Jazeker :) behalve energie verbruik langer als één dag terug kijken.
Realtime werkt ook gewoon
En bediening op afstand werkt niet.

En een fijnere klokthermostaat/verbruiksmonitor bestaat er volgens mij niet voor de iets meer als 100 euro.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of een 2e toon thermostaat gebruik kan maken van dezelfde stroom/gas module?

Ik heb de mogelijk boven een 2e thermostaat te installeren met aparte ingang op de ketel. Via MP een 2e kopen lijkt me ideaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
Dat gaat helaas niet. De module praat z-wave en volgens de z-wave specificaties is het niet mogelijk om een module met meer dan 1 hub te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Supertip schreef op zondag 07 februari 2016 @ 21:48:
[...]

Jazeker :) behalve energie verbruik langer als één dag terug kijken.
Realtime werkt ook gewoon
En bediening op afstand werkt niet.

En een fijnere klokthermostaat/verbruiksmonitor bestaat er volgens mij niet voor de iets meer als 100 euro.
Een paar posts terug claimt iemand dat de klokthermostaat functie niet werkt zonder abonnement. Dus misschien moet je hier even goed op inlezen of dat echt wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:51
Psycho_Mantis schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:47:
[...]

Een paar posts terug claimt iemand dat de klokthermostaat functie niet werkt zonder abonnement. Dus misschien moet je hier even goed op inlezen of dat echt wel zo is.
Werkt wel hoor, ik gebruik hem al 2,5 jaar zonder abonnement. Klokthermostaat en actueel stroom/gasverbruik werkt prima. Ook updates krijg je nog steeds binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
[...]

Dan is hij wel geactiveerd geweest, want nieuw vanuit de doos kan hij niets. Als je hem activeert kan krijg je alle opties. Dat zou betekenen als je je abonnement opzegt de thermostaat en opties wel blijven werken behalve remote op je app de Toon bedienen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
[...]

Echt werkt gewoon top zonder abonnement, inlezen is niet nodig er is Eigenlijk al genoeg over meegedeeld.

ps. Die van mij was al wel geregistreerd door de monteur bij de vorige eigenaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Supertip op 08-02-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er al een concurrent is van Toon,
zie tegenwoordig al wel wat meer zogenoemde smart apparatuur maar nog lang niet zo uitgebreid als Toon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Was Toon al een tijdje in de gaten aan het houden omdat we dit jaar ineens 5000KWh meer hadden gebruikt dan verleden jaar. Ik al de schuld gelegd bij mijn vrouw en de droger/wasmachine welke vaak aanstaan. Toch de meter nog maar even nagelopen en bleek dat ik door de sensor van Toon te snel/verkeerd had gekeken.

Correctienota aangevraagd, want had meer dan 3000 KWh te veel opgegeven. Scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:47:
weet iemand of er al een concurrent is van Toon,
zie tegenwoordig al wel wat meer zogenoemde smart apparatuur maar nog lang niet zo uitgebreid als Toon
www.mijnhuis-online.nl heeft een productlijn die vrijwel hetzelfde (en meer) kan als een Toon, waaronder Zigbee ondersteuning, maatwerk functionaliteiten, (zone) verwarming met IR-panelen/niet-conventionele verwarmingsapparatuur. Technisch uitgebreider, maar daardoor ook wat duurder.

[ Voor 13% gewijzigd door EddoH op 09-02-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx maar is idd een behoorlijk prijs verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:23:
thanx maar is idd een behoorlijk prijs verschil
Klopt. Echter is het verdienmodel van een Toon anders (abonnementprijs/marketing). Zie bijvoorbeeld: https://www.vastelastenbond.nl/energie/toon-eneco/ (wat verouderd maar het gaat om het idee)

Uiteindelijk verschilt de prijs echt niet zoveel over meerdere jaren gezien.

[ Voor 28% gewijzigd door EddoH op 09-02-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ligt er aan hoe handig je bent met zelfbouw Domotica of kant en klaar, voor een alternatief.

Als instapper is de Toon erg handig zeker als ze het wat minder closed maken. Maar het ligt er ook aan wat je wensen zijn.

veel features die de toon rijk is zijn denk ik niet eens intressant,
- rookmelder (alleen handig als je fysiek in huis bent)
- philips hue (was al duur, nu door afgenomen ondersteuning .. nog onintressanter)
*** verlichting bedienen ? presets ? hoeft niet perse via toon.
- remote verwarming bedienen (leuk maar nooit gebruikt)

Enige wat ik zelf erg prettig vind is verbruiks history en cv bediening maar voor mij is de CV nu vervalllen wegens een nefit easy ..

ik ga TZT overstappen op DIY domotica, veel flexibeler zeker als je temperatuur in huis constant wilt houden.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga het nog is bekijken op het gemak zolang er geen slimme meter hangt is het nog niet echt nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:20:
ik ga het nog is bekijken op het gemak zolang er geen slimme meter hangt is het nog niet echt nodig
Je kunt ook traditionele meters goed uitlezen hoor? Wel beetje afhankelijk van het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik, nu log ik nog netjes handmatig 1 keer per week het vebruik.
ja ik probeer de oude meters zolang mogelijk te houden maar er komt een dag dat ik er aan moet geloven.

volgens de postcode check van stedin ergens tussen 1 jan 2015 en 31-12-2020

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:50:
ja ik probeer de oude meters zolang mogelijk te houden maar er komt een dag dat ik er aan moet geloven.

Handmatig, maar ook met Toon. Of andere oplossingen, zoals in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:50:

Ik doelde op geautomatiseerd aflezen, met bijvoorbeeld een draaischijf sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

DennusB schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:47:
Iemand hier ervaring met de toon brandmelders? Werkt t goed?
ik heb er welgeteld 1, in de keuken, installatie ging relatief eenvoudig, de systeem test werkt goed, je ziet dit op je scherm van de toon. Daarnaast kun je instellen op de toon of je een SMS en/of gebeld wil worden op je telefoonnummer(s)

Praktijk ervaring dat hij afgaat heb ik gelukkig niet.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:03
Hier ook een Toon apparaat in het huis dat wij hebben gekocht. We zien echter een abonnement van € 3,50 niet zitten.

Dat betekent dat we de Toon dus alleen kunnen gebruiken als thermostaat met de mogelijkheid 4 programma mogelijkheden in te stellen.

Kan ik deze Toon niet beter van de muur af halen en een andere thermostaat gebruiken welke geen beeldscherm heeft, aangezien dat bespaart op de energie kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

tweakerdennis schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 17:26:
Hier ook een Toon apparaat in het huis dat wij hebben gekocht. We zien echter een abonnement van € 3,50 niet zitten.

Dat betekent dat we de Toon dus alleen kunnen gebruiken als thermostaat met de mogelijkheid 4 programma mogelijkheden in te stellen.

Kan ik deze Toon niet beter van de muur af halen en een andere thermostaat gebruiken welke geen beeldscherm heeft, aangezien dat bespaart op de energie kosten?
Toon gebruik 5,5 Watt
Ik denk niet echt dat daar nou echt veel mee bespaard. Natuurlijk helpen alle beetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Dankzij een tweaker mijn toon nu ook werkend. Prachtig apparaat voor weinig. Heb er geen abo bij afgesloten. Tot nu toe werkt alles behalve toon op afstand.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om er eentje op Marktplaats t ekopen.
Maar het is mij niet helemaal duidelijk wat je wel/niet krijgt zonder abonnement.

Wel:
• Klokthermostaat
• Realtime energieverbruik

Niet:
• Bediening op afstand (is dit alleen de app of ook API?)
• Energieverbruik terugkijken

Zijn er nog andere belangrijke functies die ik zal missen?

Het zou handig zijn om dit in de TS op te nemen, ik ben vast niet de enige die zich dit afvraagt.

Edit:
Oh, en kan het scherm van Toon ook uit?
Lijkt me heel irritant als de kamer verduisterd is als je film kijkt en Toon staat nog aan.

Edit2:
Kan je de Toon ook als "Z-wave-adapter" gebruiken via wifi?
Kan ik Z-wave-producten aansturen via de Toon door json of iets dergelijks? (liefst vanuit Domoticz)

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 27-02-2016 10:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Energieverbruik terug kijken werkt bij mij wel zonder abo.

Scherm gaat standaard op zwart, met wat witte letters. Niet storend. Op programma weg is beeld helemaal zwart.

Koppeling Domoticz heb ik nog niet geprobeerd. Eerst een zware adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
anandus schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:07:

Lijkt me heel irritant als de kamer verduisterd is als je film kijkt en Toon staat nog aan.
Dit kan je zelf kiezen in de instellingen! (Maar de standaard optie, scherm heel donker en zwart/wit vind ik helemaal niet storend)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:45:
Kan iemand mij vertellen of een 2e toon thermostaat gebruik kan maken van dezelfde stroom/gas module?
Je kunt het P1 signaal uit je slimme meter met een splitter op twee stroom/gas modules krijgen.
Als je werkt met analoge meters, werkt het niet. Je kunt niet twee sensoren over elkaar heen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
YMGV4LIFE schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:19:
Energieverbruik terug kijken werkt bij mij wel zonder abo.

Scherm gaat standaard op zwart, met wat witte letters. Niet storend. Op programma weg is beeld helemaal zwart.

Koppeling Domoticz heb ik nog niet geprobeerd. Eerst een zware adapter nodig.
Programma slapen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
[...]

Ik post hier wat ik met mijn toon kan en mogelijk is.
Inlezen/posten doe hier al jaren en ik ben hier niet ot. om mede tweakers op het verkeerde been te zetten laat staan om er over te liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

anandus schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:07:
Ik zit eraan te denken om er eentje op Marktplaats t ekopen.
Maar het is mij niet helemaal duidelijk wat je wel/niet krijgt zonder abonnement.

Wel:
• Klokthermostaat
• Realtime energieverbruik

Niet:
• Bediening op afstand (is dit alleen de app of ook API?)
• Energieverbruik terugkijken

Zijn er nog andere belangrijke functies die ik zal missen?

Het zou handig zijn om dit in de TS op te nemen, ik ben vast niet de enige die zich dit afvraagt.

Edit:

Edit2:
Kan je de Toon ook als "Z-wave-adapter" gebruiken via wifi?
Kan ik Z-wave-producten aansturen via de Toon door json of iets dergelijks? (liefst vanuit Domoticz)
Er is ook misschien een mogelijkheid om hem te voorzien van andere firmware, zodat je hem als bedienings paneel van/voor domoticz of iets dergelijks kan gebruiken als het je niet bevalt.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Ik ben mij aan het oriënteren voor de TOON en heb thuis de volgende opstelling :
Itho Klimax 2 ketel (opentherm met buitensensor) & Itho klokthermostaat IK 400. Met deze combinatie kan ik ook de ketel weersafhankelijk schakelen; de thermostaat (centraal) werkt dan niet meer (ketel = always on) en de temperatuur regel ik dan z-wave radiator thermostaten, eea aangestuurd met Domoticz.

Vraag:

Is het ook mogelijk via Toon de ketel zgn. Weersafhankelijk te schakelen (of in zgn. openhaardstand) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Supertip schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:50:
[...]

Ik post hier wat ik met mijn toon kan en mogelijk is.
Inlezen/posten doe hier al jaren en ik ben hier niet ot. om mede tweakers op het verkeerde been te zetten laat staan om er over te liegen.
Ik had geen kwade bedoeling hoor. Ik wilde alleen attenderen dat er iemand anders aangaf dat Toon zonder abonnement aangaf dat de klok thermostaat functie niet werkt en iemand anders geeft weer aan dat het wel werkt.
Daarom kan het geen kwaad om extra in te lezen wat nou de waarheid is. Ik wilde slechts voorkomen dat er misverstanden hierover ontstaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Ik had geen kwade bedoeling hoor. Ik wilde alleen attenderen dat er iemand anders aangaf dat Toon zonder abonnement aangaf dat de klok thermostaat functie niet werkt en iemand anders geeft weer aan dat het wel werkt.
Daarom kan het geen kwaad om extra in te lezen wat nou de waarheid is. Ik wilde slechts voorkomen dat er misverstanden hierover ontstaan. ;)
Het kwam gewoon een beetje vervelend over, maar zand er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:37:
[...]

Mijn duit: Ik heb de Toon recent toch weer aangesloten op de wifi, en alle updates gedraaid. Ik heb nu een tegelomgeving die ik zelf naar wens kan indelen. Mijn klokthermostaat werkt zoals voorheen en ik zie actueel verbruik, maar geen historisch verbruik. Ik heb helaas ook geen Philips Hue mogelijkheden.

Even hierboven vroeg iemand of het scherm is uit te schakelen, dit kan je ook met een knopje rechtsboven in de hoek doen. Ik heb zelf een beamer in de woonkamer waar de Toon hangt en ik heb echt geen last van het licht van de Toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Heb sinds kort ook Toon, maar ik mis hier toch wel iets t.o.v. mijn oude Chronotherm 3 (denk ik)..
Op die laatste zat een optie om de volgende dag het programma van zondag te draaien. Handig als je weet dat je morgen een vrije dag hebt en de verwarming dus niet al om 7 uur hoeft te gaan loeien. Ik heb deze optie nog niet op toon gevonden. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Jab65 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:17:
Heb sinds kort ook Toon, maar ik mis hier toch wel iets t.o.v. mijn oude Chronotherm 3 (denk ik)..
Op die laatste zat een optie om de volgende dag het programma van zondag te draaien. Handig als je weet dat je morgen een vrije dag hebt en de verwarming dus niet al om 7 uur hoeft te gaan loeien. Ik heb deze optie nog niet op toon gevonden. Iemand tips?
Sla een week programma gelijk aan zondag op, opslaan en oproepen als je zondag wil op dinsdag.
Vergeet niet je oude weekprogramma op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:07
Kreeg net het volgende mailtje:
Toon® API is ready

Toon® - Eneco’s smart thermostat - is picking up the pace!

Toon’s API, which beta version was released in December 2015, already hosts a community over 500 developers. July 1st we’ll invite the first developers from our community to start producing their apps. This enables them to release these apps to be used by over 500.000 active Toon users in The Netherlands.

So start developing now, Toon API is ready for your apps!
And surprise us, by July 1st

To spread our story, we partnered with TNW Conference 2016 and entering the Hack Battle where it's all about IoT, the Internet of Things!

The Toon API challenge will ask the hackers to combine the Toon with any API partner of TNW Hack Battle.

At the event booth we inspire and engage developers and companies to join our Toon API community, by demonstrating the first apps that connect with Toon – such as Triggi, Toon "Wake Up" and Toon "Here & There".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb binnenkort een Toon (kon ik gratis overnemen), maar ik zit me nu af te vragen hoe goed de Z-wave-functionaliteit is.
Ik weet dat het out-of-the-box Fibaro-stekkers en -rookmelders ondersteunt.
Ook schijnt er een 'advanced Z-wave'-scherm te zijn via de we-pagina?
Kan je hier ook andere devices aansluiten? Alleen Fibaro (bijv inbouwdimmer?) of ook' moeilijkere merken zoals Greenwave?

Wat is jullie ervaring met Toon's Z-wave?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

In het advanced Zwave scherm heb je alle zwave koppelingen waar je dingen mee uit en aan kan schakelen vanaf je telefoon/pc. verwacht er niet heel veel van. Ook kan je daar de instellingen van je zwave device programmeren die niet in de toon schil zit. En schakelt elke 2 uur uit na activeren, niet heel handig dus.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dank voor de reactie!
Dus de Z-wave-functionaliteit is gewoon heel beperkt? Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

anandus schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:31:
Dank voor de reactie!
Dus de Z-wave-functionaliteit is gewoon heel beperkt? Jammer.
Ja helaas wel. Toon is leuk als thermostaat en je verbruik/energielogger wordt mooi weergegeven. Ik heb wel een slimme stekker op me koffiezetapparaat die ik 's ochtends aan kan zetten vanuit me bed :9
En wie weet is ToonZon in de toekomst ook leuk. Toon voldoet wel als je het simpel wil houden, een leuk apparaat aan de muur die ook non-tweakers kunnen gebruiken ;)
Wie weet verandert dat als Toon voor derden open wordt gezet, maar wanneer dat gaat gebeuren is niet bekend.

Maar wil je meer domotica, dan is fibaro home center of domoticz veel geschikter, al heb ik daar geen ervaring mee.

[ Voor 7% gewijzigd door DJKroon op 16-06-2016 07:00 ]

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
DJKroon schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 06:58:
[...]
Wie weet verandert dat als Toon voor derden open wordt gezet, maar wanneer dat gaat gebeuren is niet bekend.
[...]
De Toon is al gekraakt: http://domoticaforum.eu/viewforum.php?f=87 waardoor je er al een stuk meer mee kunt. Maar het is nog steeds geen volwaardige domotica controller. Daarvoor kun je beter naar een ander pakket kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

ThinkPadd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:57:
[...]

De Toon is al gekraakt: http://domoticaforum.eu/viewforum.php?f=87 waardoor je er al een stuk meer mee kunt. Maar het is nog steeds geen volwaardige domotica controller. Daarvoor kun je beter naar een ander pakket kijken.
Misschien moet ik eens wat vaker op dat forum eens rondneuzen. Gaaf wat ze allemaal al voor elkaar hebben gekregen.

Jammer dat ze bij Eneco er niet zoveel vaart achter zetten. Ik ben ook redelijk actief op het Eneco forum, maar daar lijken ze geen nieuwe functies in petto te hebben.
Ik weet dat er testen aan de gang zijn om water te meten, maar dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

Ik heb dat forum ook voorbij zien komen. Zelf ben ik niet zo goed met software aanpassen etc, dus ik begin daar niet aan.
Wat ik opzich wel jammer vindt.
Toon gaat wel opengesteld worden, maar dat zal denk ik pas komen als Toon 2 uitkomt.

Het is inderdaad jammer dat de vaart van ontwikkelen stil ligt bij Eneco. Zo zouden er ook schakelprogramma's etc komen voor de slimme stekker, zou toon op afstand en tablet samengevoegt worden en ook huisbeveiliging zou al ontwikkeld zijn maar nog niet uitgegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DJKroon schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 06:58:
[...]

Ja helaas wel. Toon is leuk als thermostaat en je verbruik/energielogger wordt mooi weergegeven. Ik heb wel een slimme stekker op me koffiezetapparaat die ik 's ochtends aan kan zetten vanuit me bed :9
En wie weet is ToonZon in de toekomst ook leuk. Toon voldoet wel als je het simpel wil houden, een leuk apparaat aan de muur die ook non-tweakers kunnen gebruiken ;)

Maar wil je meer domotica, dan is fibaro home center of domoticz veel geschikter, al heb ik daar geen ervaring mee.
Ja, ik heb op het moment domoticz, maar zat me af te vragen of het een simpele domoticz-vervanger kon worden. Maar ik blijf dan gewoon bij domoticz, ik geloof dat je vanuit domoticz Toon kan besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 21:36
Geen Toon hier, maar meer een tip?
Let op: ik heb geen aandelen of enig verband met de site...

Ik wilde Toon vanwege het bekijken van het verbruik. Maar een abonnement vond ik ook wel weer wat overdreven. En toen kwam ik op het Toon-forum deze tegen:
https://slimmemeterportal.nl/

Je kan gratis aanvragen en gebruiken, en dan krijg je (als je een slimme meter hebt) gewoon je historie te zien. Wel een dag later, maar dan heb je in ieder geval je historie.

Misschien is het wat voor iemand, misschien niet... Maar misschien als alternatief voor mensen die geen Toon-abbonement meer nodig hebben, maar wel de historie bij willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

(jarig!)
Jarlian schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:08:
[...]

Mijn duit: Ik heb de Toon recent toch weer aangesloten op de wifi, en alle updates gedraaid. Ik heb nu een tegelomgeving die ik zelf naar wens kan indelen. Mijn klokthermostaat werkt zoals voorheen en ik zie actueel verbruik, maar geen historisch verbruik. Ik heb helaas ook geen Philips Hue mogelijkheden.

Even hierboven vroeg iemand of het scherm is uit te schakelen, dit kan je ook met een knopje rechtsboven in de hoek doen. Ik heb zelf een beamer in de woonkamer waar de Toon hangt en ik heb echt geen last van het licht van de Toon.
Ik wil (via Marktplaats) Toon aanschaffen voor thermostaat (programma) functies en om mijn Hue verlichting te bedienen.

Is er iemand die kan bevestigen dat de Philips Hue mogelijkheden niet meer werken als je geen Eneco abbo hebt?

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik kan dat niet bevestigen, maar ik zou me wel serieus afvragen of je Hue via Toon wil aansturen.
De aansturing hiermee is vrij beperkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 21:49

Winkiller

De Mopperpot

FunFair schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:11:
Ik kan dat niet bevestigen, maar ik zou me wel serieus afvragen of je Hue via Toon wil aansturen.
De aansturing hiermee is vrij beperkt namelijk.
Ach je kan 4 scenes instellen, inschakelen, uitschakelen, groepen en natuurlijk per lamp werken.
Ik zou niet weten waarom Hue niet zou werken zonder Eneco contract, zeker weten doe ik het niet.
Bel voor de grap even met Eneco of snuffel even op het Eneco forum, is open voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Bij mij werkt alles, behoudens toon op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18
Martino-s schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:23:
[...]

Ik wil (via Marktplaats) Toon aanschaffen voor thermostaat (programma) functies en om mijn Hue verlichting te bedienen.

Is er iemand die kan bevestigen dat de Philips Hue mogelijkheden niet meer werken als je geen Eneco abbo hebt?
Volgens mij werkt dat gewoon, gezien je toon op je LOKALE WiFi gaat zoeken naar een bridge welke je moet authoriseren. Meer niet, het enige wat niet werkt denk ik is je hue lampen via de toon op afstand app aan of uit zetten, maar goed daar hebben we de hue app voor

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik kreeg een mailtje: Het Toon-abonnement is verlaagd voor niet-Enecoklanten naar €3,50 per maand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarlian
Met bovenstaande post kloppen de bedragen kennelijk niet meer, maar hier staat dat Philips Hue niet werkt zonder abonnement:

Afbeeldingslocatie: https://www.eneco.nl/-/media/eneco/toon-nieuw/enecotabel_abonnementen?la=nl-nl&h=675&w=800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Dat is de info vanuit het bedrijf wat je graag een abo aansmeert. Niet heel erg objectief dus en komt ook niet overeen met de werkelijkheid zoals ik die meemaak. Heb zelf er ook eentje via marktplaats gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:44
wat is dan de werkelijkheid zoals jij die meemaakt? Hoe wijkt die af van de tabel?
Sta op het punt mijn abonnement op te zeggen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
Zijn er meer mensen die het volgende merken/ervaren met hun Toon?

Wij hebben een Toon incl. Eneco en abbo. De Toon is voorzien van de laatste updates. Toch merk ik dat:
  1. De Toon vaak ontzettend traag reageert op bediening. Daarmee bedoel ik: een 5-10 seconden vertraging tussen aanraken en scherm oplichten, of het indrukken van knoppen en het uitvoeren van de bijbehorende actie. Het lijkt wel alsof het interne geheugen helemaal vol loopt of de soc ergens druk mee is.
  2. De Toon erg vaak zichzelf opnieuw opstart. Zowel 's ochtends als 's avonds, bovenop de toch al geplande restart van 04.00 uur 's nachts. Het lijkt ook wel alsof de Toon zelf detecteert dat het traag begint te worden (zoals hierboven omschreven) en daardoor opnieuw opstart. Dit is ook vaak nadat ik een bediencommando heb gegeven dat heel traag wordt uitgevoerd.
  3. De Toon af en toe in een soort bootloop blijft zitten. De enige oplossing is dan de voeding van de ketelmodule halen, een aantal seconden wachten en dan de voeding weer erop zetten (soft reset).
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? En belangrijker, wat is een mogelijke oplossing? Volledige reset naar fabrieksinstellingen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-08-2020
PatrickPR schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:39:
Zijn er meer mensen die het volgende merken/ervaren met hun Toon?

Wij hebben een Toon incl. Eneco en abbo. De Toon is voorzien van de laatste updates. Toch merk ik dat:
  1. De Toon vaak ontzettend traag reageert op bediening. Daarmee bedoel ik: een 5-10 seconden vertraging tussen aanraken en scherm oplichten, of het indrukken van knoppen en het uitvoeren van de bijbehorende actie. Het lijkt wel alsof het interne geheugen helemaal vol loopt of de soc ergens druk mee is.
  2. De Toon erg vaak zichzelf opnieuw opstart. Zowel 's ochtends als 's avonds, bovenop de toch al geplande restart van 04.00 uur 's nachts. Het lijkt ook wel alsof de Toon zelf detecteert dat het traag begint te worden (zoals hierboven omschreven) en daardoor opnieuw opstart. Dit is ook vaak nadat ik een bediencommando heb gegeven dat heel traag wordt uitgevoerd.
  3. De Toon af en toe in een soort bootloop blijft zitten. De enige oplossing is dan de voeding van de ketelmodule halen, een aantal seconden wachten en dan de voeding weer erop zetten (soft reset).
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? En belangrijker, wat is een mogelijke oplossing? Volledige reset naar fabrieksinstellingen misschien?
Kweenie. Klinkt als een redelijk gare toon.

Ik heb een toon zonder abbo (fw 3.2.18) en die draait al maanden continu, zonder reboot of wat dan ook. Memory leaks heb ik nog niet gezien in deze fw versie. Deze toon is ontkoppeld van het VPN netwerk van Quby, dat wel. Dat neemt niet weg dat alle software die op toon geinstalleerd is, gewoon draait. Zonder abbo zie je alleen niks van de output van die sw.

Reset naar fabrieksinstellingen gaat je niet helpen, dat gooit temporary disk space weg, wist de rrd databases, gooit je tegel instellingen weg en reset je account data van bij Eneco, zodat je alles weer opnieuw in moet voeren. Voor de rest wordt daarna alle software weer aangezwengeld, databases opgebouwd (leeg, maar evenveel diskgebruik), en is je geheugengebruik/diskgebruik weer op hetzelfde peil. Qua resourcesgebruik schiet je daar dus niks mee op, op de temporary disk space na dan.

Een gewone reboot gooit alleen alle temporary disk space weg (in /var/volatile) en start weer gewoon op. Laat databases en instellingen intact.

Twee vragen:

Ik zie niet in waarom je per default je toon elke nacht reboot.

Welke firmware versie heeft je toon?

grtz,

marcelr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
marcelr! schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:46:
[...]

Kweenie. Klinkt als een redelijk gare toon.

Ik heb een toon zonder abbo (fw 3.2.18) en die draait al maanden continu, zonder reboot of wat dan ook. Memory leaks heb ik nog niet gezien in deze fw versie. Deze toon is ontkoppeld van het VPN netwerk van Quby, dat wel. Dat neemt niet weg dat alle software die op toon geinstalleerd is, gewoon draait. Zonder abbo zie je alleen niks van de output van die sw.

Reset naar fabrieksinstellingen gaat je niet helpen, dat gooit temporary disk space weg, wist de rrd databases, gooit je tegel instellingen weg en reset je account data van bij Eneco, zodat je alles weer opnieuw in moet voeren. Voor de rest wordt daarna alle software weer aangezwengeld, databases opgebouwd (leeg, maar evenveel diskgebruik), en is je geheugengebruik/diskgebruik weer op hetzelfde peil. Qua resourcesgebruik schiet je daar dus niks mee op, op de temporary disk space na dan.

Een gewone reboot gooit alleen alle temporary disk space weg (in /var/volatile) en start weer gewoon op. Laat databases en instellingen intact.

Twee vragen:

Ik zie niet in waarom je per default je toon elke nacht reboot.

Welke firmware versie heeft je toon?

grtz,

marcelr!
Ik gebruik op dit moment fw-versie 3.3.8. Ikzelf reboot de Toon niet, dat doet het ding zelf. En ook niet alleen 's nachts, maar ik zie het ook wel eens 's ochtends.
Ik heb tevens mijn wifi 's nachts uitgeschakeld. Heb het gevoel dat de Toon daar ook niet goed tegen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

Kijk even alleen bij instellingen en dan software, ik heb daardoor fw 3.4 binnen gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vandaag starten we met de uitrol van softwareversie 3.4 voor Toon. Deze versie wordt de aankomende weken zoals altijd weer in groepen aangeboden en we verwachten dat iedereen voor 1 augustus up to date is. Met deze update worden meerdere kleine bugs opgelost. Zo heeft Toon nu minder last als de WiFi-verbinding in de woning instabiel is
Misschien dat het inderdaad helpt met wifi dat 's nachts uitgeschakeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
remmuz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:07:
wat is dan de werkelijkheid zoals jij die meemaakt? Hoe wijkt die af van de tabel?
Sta op het punt mijn abonnement op te zeggen namelijk..
Bij mij werkt alleen Toon op afstand niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
Zo heeft Toon nu minder last als de WiFi-verbinding in de woning instabiel is
Lijkt mij niet aan de hand in dit geval. In update 3.2.18 (of ietsje eerder) zat de laatste kernel + modules update, in 3.3.8 is daar niks aan veranderd. Dus ook niet aan de wifi hardware sturing. Betekent dat je er ook al last van moest hebben voor de upgrade naar 3.3.8.

Werkte je toon met 3.2.18 wel goed? Ik heb er hier ook eentje liggen met 3.3.8, zal 's kijken of die trager is dan die met 3.2.18 (en of de code lekt).

grtz,

marcelr

[ Voor 10% gewijzigd door marcelr! op 11-07-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
marcelr! schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:34:
[...]

Lijkt mij niet aan de hand in dit geval. In update 3.2.18 (of ietsje eerder) zat de laatste kernel + modules update, in 3.3.8 is daar niks aan veranderd. Dus ook niet aan de wifi hardware sturing. Betekent dat je er ook al last van moest hebben voor de upgrade naar 3.3.8.

Werkte je toon met 3.2.18 wel goed? Ik heb er hier ook eentje liggen met 3.3.8, zal 's kijken of die trager is dan die met 3.2.18 (en of de code lekt).

grtz,

marcelr
Ik heb de Toon gisteravond de update naar 3.4 uit laten voeren. Vanochtend ging het scherm direct aan bij aanraken. Ik ga de komende dagen in de gaten houden hoe de stabiliteit is en of er nog random reboots voor komen.

Bedankt allen voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PatrickPR schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:19:
[...]

Ik heb de Toon gisteravond de update naar 3.4 uit laten voeren. Vanochtend ging het scherm direct aan bij aanraken. Ik ga de komende dagen in de gaten houden hoe de stabiliteit is en of er nog random reboots voor komen.

Bedankt allen voor de hulp.
Mmm laat je nog feedback achter hier als het mee of tegen zit ?
Wij zitten nog op 3.3.8 en hebben nog geen melding voor update naar 3.4.

Toon Software Versie 3.4

[ Voor 10% gewijzigd door Winkiller op 15-07-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
Even gechecked:

De memory footprint van 3.3.8 is een beetje groter dan die van 3.2.18. Scheelt een paar MB. Dat lijkt niet veel, maar sinds de stap van flash naar qt gui is het geheugengebruik van toon een stuk toegenomen, tot het niveau dat er nog maar een kleine 10MB geheugen vrij is voor evt. uitbreidingen. Als er dan een paar processen blijven hangen, ben je dus de sjaak, je loopt snel tegen de fysieke grenzen van toon aan.

Memory leaks heb ik niet gezien (was ook niet te verwachten, de developers bij Quby zijn ook niet achterlijk). Dus: wat er nu aan de hand was is niet duidelijk, maar fijn dat het probleem met de update opgelost lijkt.

grtz,

marcelr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zit me overal rot te zoeken maar kan het niet zo goed vinden, dus hoop dat Tweakers wellicht kunnen helpen. :)
Ik heb zonnepanelen en vloerverwarming. Hoe gaat Toon daar mee om?

Mbt zonnepanelen weet ik dat je voor €100 een module hebt (maar of dat compatible is kan je weer niet zelf checken!?), maar over vloerverwarming staat he-le-maal niets. Enkel uit 2012 een topic dat er een enorm gelazer mee is, maar ja... We zijn nu 4 jaar verder.

Hebben Tweakers ervaring met Toon + vloerverwarming (+ zonnepanelen)?
Bespaart dat ding nou echt of...? Zijn er betere alternatieven? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Zonnepanelen geen probleem, moet je idd even los een module voor kopen. ALle info daarover kan je hier vinden: https://www.eneco.nl/actie/toon-zon/bestellen-zonder-toon/

En vloerverwarming? Zelf geen ervaring maar als je gewoon een CV-ketel hebt om de vloerverwarming te stoken zou ik niet weten waarom Toon niet compatible is.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelr!
WhatsappHack schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:34:
Mbt zonnepanelen weet ik dat je voor €100 een module hebt (maar of dat compatible is kan je weer niet zelf checken!?)
Als je je zonnestroominstallatie wilt uitlezen komt er een mannetje langs om een extra kWh meter in je meterkast te hangen en wordt je P1 interface vervangen door het laatste nieuwe type (als dat nodig is). De S0 uitgang van die kWh-meter wordt dan aan de "analoge" elektra ingang van je P1 interface geknoopt.
Betekent dat je een digitale kWh meter moet hebben (met P1 interface) anders gaat dat niet werken.

Als je power inverter zelf S0 pulsjes maakt, heb je die hele kWh meter niet nodig, dan is een draadje van je power inverter naar de P1 interface genoeg (maar dat gaat Eneco je niet vertellen).

Vloerverwarming heb ik ook geen ervaring mee, maar in de toon software zit wel een optie vloerverwarming (maximum keteltemperatuur 55 graden, opwarmsnelheid max 1 graad/uur, overigens vrij te kiezen als je daarvan af wilt wijken).

grtz,

marcelr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zal eens gaan kijken :) Hartelijk dank!
Volgens mij is t een vierdubbele meter in éen. Piek/dal en nog twee dingetjes voor zonnepanelen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Winkiller schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:13:
[...]

Mmm laat je nog feedback achter hier als het mee of tegen zit ?
Wij zitten nog op 3.3.8 en hebben nog geen melding voor update naar 3.4.

Toon Software Versie 3.4
Een aantal dagen verder lijkt het erop dat de firmware-update toch wel heeft geholpen. De Toon reageert sindsdien iedere keer direct op aanraking, en ik heb geen herstart meer gezien (wil natuurlijk niet zeggen dat het niet meer plaats vind, het kan ook gebeuren als ik niet thuis ben).

Ik denk dat mijn Toon nu een stuk stabieler is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PatrickPR schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:03:
[...]

Een aantal dagen verder lijkt het erop dat de firmware-update toch wel heeft geholpen. De Toon reageert sindsdien iedere keer direct op aanraking, en ik heb geen herstart meer gezien (wil natuurlijk niet zeggen dat het niet meer plaats vind, het kan ook gebeuren als ik niet thuis ben).

Ik denk dat mijn Toon nu een stuk stabieler is geworden.
Klinkt goed, ik zal hem ook even installeren, ik had een melding gezien gisteravond maar niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

(jarig!)
YMGV4LIFE schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:07:
Bij mij werkt alles, behoudens toon op afstand.
Ondertussen heb ik ook Toon aangeschaft (zonder Eneco abonnement).

Op mijn eerdere vraag in dit forum of zonder Eneco abbo ik mijn Philips Hue verlichting zou kunnen bedienen, kreeg ik een bevestigend antwoord.
Maar hoe voeg ik dit toe? Volgens de handleiding / instructievideo zou ik aan de linkerkant een menu moeten hebben (4 stippeltjes) waarna ik Philips Hue en rookmelders kan toevoegen. Maar ik heb aan de linkerkant geen menu...
Ik kan alleen tegels toevoegen aan het 'home screen', maar kan daar alleen kiezen uit mijn stroom/gasmeter + tijdsaanduiding.
Ik heb de nieuwste firmware: 3.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
https://www.eneco.nl/-/me...gphilipshue.ashx?la=nl-nl

Heb je deze handleiding gevolgd?

[ Voor 14% gewijzigd door YMGV4LIFE op 26-07-2016 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Martino-s schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:52:
[...]
Op mijn eerdere vraag in dit forum of zonder Eneco abbo ik mijn Philips Hue verlichting zou kunnen bedienen, kreeg ik een bevestigend antwoord.
Weet je dit zeker?
Er staat eerder in het topic een tabel en daar staat in dat je zonder Toon-abo geen Hue kan gebruiken?
(Misschien moet je nog wat hack-werk doen?)

En misschien moet je anders bij instellingen bij bedien-opties kijken?

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 26-07-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

(jarig!)
Ja, die handleiding heb ik gevolgd ja, maar aan het begin gaat het al mis. In het menu ontbreekt bij mij de optie Philips Hue. Ook geeft mijn Toon niet automatisch aan dat er een Hue Bridge in mijn netwerk gevonden is. Mijn menu ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wQeTLcn1HW20Lo0KF4o36jXt/full.jpg

En als ik in het 'home screen' op een tegel klik om iets toe te voegen, kan ik ook niets met Hue doen, maar krijg ik alleen de volgende opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zJK4gSJlggHUIaaE46agovg5/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

(jarig!)
anandus schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:23:
[...]
Weet je dit zeker?
Er staat eerder in het topic een tabel en daar staat in dat je zonder Toon-abo geen Hue kan gebruiken?
(Misschien moet je nog wat hack-werk doen?)

En misschien moet je anders bij instellingen bij bedien-opties kijken?
Nee, ik wist niet zeker op de Hue-verlichting zonder Toon te bedienen was, maar de gebruiker YMGV4LIFE gaf in dit forum verschillende keren aan dat hij zonder abo wel Hue kan bedienen. Alleen Toon op afstand werkt bij hem niet... Vandaar dat ik Toon heb aangeschaft, zonder abonnement...

Is er inderdaad hack-werk mogelijk in Toon? Ik lees hier niets over in dit forum. Iemand bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Martino-s schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:22:
[...]
Is er inderdaad hack-werk mogelijk in Toon? Ik lees hier niets over in dit forum. Iemand bekend mee?
Ik weet niet of dat bestaat, hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Martino-s schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:22:
[...]

Nee, ik wist niet zeker op de Hue-verlichting zonder Toon te bedienen was, maar de gebruiker YMGV4LIFE gaf in dit forum verschillende keren aan dat hij zonder abo wel Hue kan bedienen. Alleen Toon op afstand werkt bij hem niet... Vandaar dat ik Toon heb aangeschaft, zonder abonnement...

Ik denk dat je mijn posts verkeerd hebt gelezen, want nergens heb ik aangegeven dat ik Philips hue lampen aanstuur met mijn Toon. Ik heb namelijk helemaal geen hue lampen.

Zo ziet het er bij mij uit

Toon

[ Voor 12% gewijzigd door YMGV4LIFE op 26-07-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

(jarig!)
YMGV4LIFE schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:59:
[...]

Ik denk dat je mijn posts verkeerd hebt gelezen, want nergens heb ik aangegeven dat ik Philips hue lampen aanstuur met mijn Toon. Ik heb namelijk helemaal geen hue lampen.

Zo ziet het er bij mij uit

[afbeelding]
Inderdaad, ik heb je verkeerd geciteerd. Je gaf aan dat bij jou, zonder Toon abo, alles werkt, behalve Toon op afstand. Ik heb toen de conclusie getrokken dat Hue ook zou werken.
Overigens valt me op dat jij veel meer opties hebt dan ik. Heb je ook firmware 3.4.4?
En heb je eerder een Toon-abo gehad, en nadat deze is opgezegd, alle zichtbare functionaliteit behouden?

Op dit Eneco Toon forum zie ik een duidelijke opsomming van zaken die niet (meer) werken als je wel Toon hebt maar geen Toon abonnement. Dus ook geen Hue-mogelijkheden.

Ik ga toch maar een Toon abo aanschaffen. Voor 3,50 per maand krijg je veel leuke extra's. 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Martino-s op 27-07-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
Is inderdaad ook 3.4.4
Ik heb die van mij 2e hands via marktplaats gekocht.
Blijkbaar geactiveerd gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
Kwestie van een stukje teruglezen:

ThinkPadd in "[Toon] Ervaringen"

grtz,

marcelr!
Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste