BezurK schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:39:
Bij mij is Toon gisteren geinstalleerd. Gek genoeg pakt hij alleen geen OpenTherm bij testen terwijl de ketel dat naar mijn weten wel ondersteund. Hier kwam ik vanochtend achter dus daar ga ik nog even achteraan. De CV staat nu toch volledig uit dus maakt ook niet direct wat uit nu.
Ik ben wel (zoals bijna iedereen) geschrokken van mijn sluipverbruik. Zelfs 's nachts zit ik nog altijd op zo'n 200W... Dat moet volgens mij makkelijk onder de 100W kunnen. Enige wat 's nachts aan moet/mag blijven zijn koelkast en vriezer. Bij mij staan alleen computer (Mac Pro), en alle AV apparatuur op standby/slaapstand en volgens mij is daar dus wel de winst te behalen.
Bij mij is dus eergisteren Toon geinstalleerd ook 200w sluipverbruik, nadeel vind ik dat je totaal niks in je netwerk met dat ding kan .. netwerk scan geeft alleen mac en (AzureWave Technologies)
zou wel leuk zijn als je dat ding vanaf anyware kan besturen .. je kan hem wel open zetten maar voor 2 uur
Zou het prettig vinden als ik bv via internet met dat ding kan

bv domotica besturen ..

zit namelijk ethernet/usb poort op. het is alleen zo jammer dat dat ding niet meer kan dan .. IMHO stop er een passwd requirement van 16 tekens in (generated oid) en vereist met hoofdletter, tekens en cijfers etc .. zodat je niet @random je ding kan "lezen"
Goed afgezien daarvan vind ik wel zeer goed dat men het default potdicht zet, anders lees je zometeen dat "men" je theromstaat uitleest of je wel of niet aanwezig bent
Ik raad het je aan in ieder geval .. na 3 dagen zie ik al dat ik zeer veel kan besparen .. het weeg overgens niet op tegen de volgende aanschaf:
- losse "energie meters" (vanaf 60,- per stuk)
- progammeerbare thermostaat (20,- troep (elco) of 80 en hoger honeywell ..
het weer en verkeer zijn bonus