Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 21:00
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1331541622.jpeg

Ik krijg zojuist een mail dat Toon nu officieel te bestellen is voor de gewone mens. Ik ben zelf nog in dubio, maar zit het wel serieus te overwegen. Hoe is het met de winnaars van de Toon-actie?
Ik begrijp ook dat er deze zomer nog een applicatie uitkomt om toon op afstand te bedienen/inzien.

http://thuis.eneco.nl/energie-besparen/toon-thermostaat voor meer info.
Op de site kan je de ToonTest doen om te zien of jouw woonsituatie geschikt is voor Toon :).

Dit topic is vooral bedoeld om ervaringen uit te wisselen rondom Toon.

[ Voor 19% gewijzigd door Venxir op 27-06-2012 12:12 . Reden: Plaatje erbij ]

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dan is dit natuurlijk het eerste topic om te noemen: Volg de Eneco Toon Testers op Tweakers.net
Daar staat een hoop info in, maar wellicht dat we hier verder kunnen gaan; de testfase is immers voorbij.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 21:05

SaN

Ik had er graag één besteld, maar helaas is dat niet mogelijk aangezien mijn gasmeter buitenshuis zit. Eneco heeft een goede tool op de website om te checken of je huis geschikt is.

[ Voor 27% gewijzigd door SaN op 29-06-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik had als één van de eerste aangegeven te kunnen bestellen bij beschikbaarheid. Blijkbaar mogen Rotterdammers (vrienden in Rotterdam kregen vandaag een mail) al bestellen (en voor 7 juli inc. gratis installatie a 75 Euro), en is het in mijn regio (West Noord-Brabant) nog niet mogelijk. Beetje jammer.

Bij Eneco zelf staat nu:

Veelgestelde vragen.

Hoe kan ik Toon kopen?
Door overweldigend succes is de eerste voorraad Toons al volledig gereserveerd. U kunt Toon wel alvast vrijblijvend reserveren voor het najaar 2012. Maar doe eerst de ToonTest om te bekijken of uw woning geschikt is voor Toon via deze link.

Kan wel de Toontest doen. Heb blijkbaar een slimme meter zonder P1 poort, die heb ik pas een jaar..kan ik dus ook laten vervangen :|

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 30-06-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Venxir schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:05:
Ik begrijp ook dat er deze zomer nog een applicatie uitkomt om toon op afstand te bedienen/inzien.
Heb je daar ergens een bron van?

Verder een interessant topic, ga in mijn nieuwbouwhuis deze aanvragen, maar dan moet wel de feature dat je via smartphone/tablet/internet dat ding van afstand kan bedienen aanwezig zijn.

edit: dit is de bron waarschijnlijk
Anoniem: 449942 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:44:

12. Waarom werkt Toon® niet via een smartphone of tablet? Nu heb ik weer een extra apparaat nodig.

Op dit moment is Toon nog niet te bedienen met uw smartphone of tablet. Naar verwachting is Toon in de zomer wel op afstand toegankelijk.

[ Voor 120% gewijzigd door Slasher op 12-07-2012 14:05 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Heb de Toon ook besteld halverwege augustus komen ze hem installeren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Bij mij is Toon gisteren geinstalleerd. Gek genoeg pakt hij alleen geen OpenTherm bij testen terwijl de ketel dat naar mijn weten wel ondersteund. Hier kwam ik vanochtend achter dus daar ga ik nog even achteraan. De CV staat nu toch volledig uit dus maakt ook niet direct wat uit nu.

Ik ben wel (zoals bijna iedereen) geschrokken van mijn sluipverbruik. Zelfs 's nachts zit ik nog altijd op zo'n 200W... Dat moet volgens mij makkelijk onder de 100W kunnen. Enige wat 's nachts aan moet/mag blijven zijn koelkast en vriezer. Bij mij staan alleen computer (Mac Pro), en alle AV apparatuur op standby/slaapstand en volgens mij is daar dus wel de winst te behalen.

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat voor thermostaat had je hiervoor? Ook een OpenTherm, of een aan/uit? Grote kans dat je in de ketel de kabel aan moet sluiten op andere klemmen als je eerst een aan/uit thermostaat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 11:52

paQ

Ik ben min of meer in discussie met Eneco of Toon ook functioneert met een supersimpele ouderwetse CV ketel. *klik Aan, *klik Uit zeg maar.
Wanneer dat het geval zou zijn, werkt Toon ook namelij kgewoon met mijn Nuon stadsverwarming. Mijn huidige thermostaat(en) (van simpel tot complex) sturen ook allemaal zonder problemen de klep van de verwarming aan.

Zijdelingse info: Ik heb een 12V klep in de leidingen zitten die apart gevoed wordt. draadjes met elkaar verbinden... brrrrrrrrrr klep gaat open. Draadjes los, brrrrrrrrr klep gaat dicht

Iemand buiten tweakers heb ik gesproken over zijn Toon installatie en volgens hem zou de Thermostaat functie van Toon ook gewoon op deze wijze moeten werken.
Dan is er nog de voeding van Toon, die ik doodsimpel zou kunnen aftappen van de voeding van de verwarmingsklep. Een extra draadje is zo getrokken.

Eneco wil echter Toon niet leveren tenzij ik gas af ga nemen. Maar er IS helemaal geen gas hier dus hier lopen we vast.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 11-10-2012 09:18 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 08:07
Oh, dat lijkt me ook wel wat.. Ga ze ook mailen.. Je weet maar nooit.:) Misschien met genoeg mensen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

BezurK schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:39:
Bij mij is Toon gisteren geinstalleerd. Gek genoeg pakt hij alleen geen OpenTherm bij testen terwijl de ketel dat naar mijn weten wel ondersteund. Hier kwam ik vanochtend achter dus daar ga ik nog even achteraan. De CV staat nu toch volledig uit dus maakt ook niet direct wat uit nu.

Ik ben wel (zoals bijna iedereen) geschrokken van mijn sluipverbruik. Zelfs 's nachts zit ik nog altijd op zo'n 200W... Dat moet volgens mij makkelijk onder de 100W kunnen. Enige wat 's nachts aan moet/mag blijven zijn koelkast en vriezer. Bij mij staan alleen computer (Mac Pro), en alle AV apparatuur op standby/slaapstand en volgens mij is daar dus wel de winst te behalen.
Bij mij is dus eergisteren Toon geinstalleerd ook 200w sluipverbruik, nadeel vind ik dat je totaal niks in je netwerk met dat ding kan .. netwerk scan geeft alleen mac en (AzureWave Technologies)
zou wel leuk zijn als je dat ding vanaf anyware kan besturen .. je kan hem wel open zetten maar voor 2 uur :?
Zou het prettig vinden als ik bv via internet met dat ding kan :) bv domotica besturen .. :) zit namelijk ethernet/usb poort op. het is alleen zo jammer dat dat ding niet meer kan dan .. IMHO stop er een passwd requirement van 16 tekens in (generated oid) en vereist met hoofdletter, tekens en cijfers etc .. zodat je niet @random je ding kan "lezen"

Goed afgezien daarvan vind ik wel zeer goed dat men het default potdicht zet, anders lees je zometeen dat "men" je theromstaat uitleest of je wel of niet aanwezig bent :)

Ik raad het je aan in ieder geval .. na 3 dagen zie ik al dat ik zeer veel kan besparen .. het weeg overgens niet op tegen de volgende aanschaf:
- losse "energie meters" (vanaf 60,- per stuk)
- progammeerbare thermostaat (20,- troep (elco) of 80 en hoger honeywell ..
het weer en verkeer zijn bonus :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik ga verhuizen, dus ben straks wel in de gelegenheid om Toon te gaan bestellen. Meer ervaringen zouden wel prettig zijn.

Ze zijn trouwens bezig met de remote functie via telefoon/tablet, maar dat is al een paar keer uitgesteld geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239318

Er is 1 HEEL groot nadeel aan TOON en dit geld overiges ook voor de andere aanbieders van zogenoemde smart therostaat of hoe het ook heten mag.

Stel je schaft nu TOON aan ,maar over 1 1/2 besluit je om over te stappen van eneoc naar nuon of essent. dan kan je TOON niet blijven gebruiken maar moet je de aanschaf opnieuw gaan doen bij bijv nuon/essent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 20:21
Anoniem: 239318 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 07:36:
Er is 1 HEEL groot nadeel aan TOON en dit geld overiges ook voor de andere aanbieders van zogenoemde smart therostaat of hoe het ook heten mag.

Stel je schaft nu TOON aan ,maar over 1 1/2 besluit je om over te stappen van eneoc naar nuon of essent. dan kan je TOON niet blijven gebruiken maar moet je de aanschaf opnieuw gaan doen bij bijv nuon/essent.
Je kan die van Essent tegenwoordig gewoon bij de Gamma kopen en ben niet meer gebonden aan één bepaalde aanbieder.

Slasher in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 117"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239318

toch als je bijv van eneoc naar essent overstapt kun je niet de TOON dienst behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 16:47
Ik zit met de volgende uitdaging, ik heb een Eneco Toon opstelling waarbij de basis unit te ver van de meterkast hangt en de waardes verzonden door de sensoren niet bij deze basis unit aankomen/worden ontvangen.

Nu wil ik de twee sensoren via één UTP kabel 'verlengen'. Hiervoor wil ik een kabel maken die aan de ene kant een RJ45 stekker heeft en aan de andere kant een 3mm mini jack.(heb er dan twee nodig) Om zo via de interne bekabeling van het huis de Eneco Meterdapter in de buurt van de basis unit te krijgen en zo dan ook de waardes op een goed manier kan verwerken. (Via Z-wave)

De twee sensoren zijn met 3mm mini jacks gekoppeld aan de Eneco Meteradapter om te functioneren. De mini jack heeft drie aders waarvan ik verwacht dat die bestaan uit een voeding +, ground - en een signaaldraad. Welke van deze signalen zal ik nu wel of niet als twist van elkaar maken in de UTP kabel. Kan iemand me daar mee helpen?

Opstelling wordt dan als volgt;

Meterkast - Sensor - Mini jack - UTP <interne bekabeling> UTP - Mini Jack - Eneco Meteradapter Z-wave Toon

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

MuddyMagical schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 07:43:
[...]

Je kan die van Essent tegenwoordig gewoon bij de Gamma kopen en ben niet meer gebonden aan één bepaalde aanbieder.

Slasher in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 117"
Oke, maar de Essent oplossing werkt zo goed als zeker niet samen met de Eneco oplossing.

Het zijn "koppel" stukken voor de bedrijven naar de consument. Jij koopt een Toon, gaat verhuizen, de oude eigenaar van het huis heeft Essent, Essent (stel) is goedkoper maar jij hebt een Toon van €XXX,=

Wat doe jij dan?
Juist je gaat toch naar Eneco, want anders is je investering van €XXX,= weg.
En dat is juist het doel van Eneco of wel zulk soort oplossingen. De consument aan je bedrijf binden.

Vroeger was dit bij de telecom ook, toen nummerportatie nog niet zo eenvoudig was. Jij wilde niet ieder jaar een nieuw nummer en dus bleef je bij die provider.

Eigenlijk moet er een standaard API oplossing worden bedacht waardoor alle energie leverancier hun data beschikbaarstellen en de consument zelf een device kan kiezen. Hierdoor is de consument, na de koop van een device, niet meer gebonden aan één leverancier.

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

proza schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:01:
Ik zit met de volgende uitdaging, ik heb een Eneco Toon opstelling waarbij de basis unit te ver van de meterkast hangt en de waardes verzonden door de sensoren niet bij deze basis unit aankomen/worden ontvangen.

Nu wil ik de twee sensoren via één UTP kabel 'verlengen'. Hiervoor wil ik een kabel maken die aan de ene kant een RJ45 stekker heeft en aan de andere kant een 3mm mini jack.(heb er dan twee nodig) Om zo via de interne bekabeling van het huis de Eneco Meterdapter in de buurt van de basis unit te krijgen en zo dan ook de waardes op een goed manier kan verwerken. (Via Z-wave)

De twee sensoren zijn met 3mm mini jacks gekoppeld aan de Eneco Meteradapter om te functioneren. De mini jack heeft drie aders waarvan ik verwacht dat die bestaan uit een voeding +, ground - en een signaaldraad. Welke van deze signalen zal ik nu wel of niet als twist van elkaar maken in de UTP kabel. Kan iemand me daar mee helpen?

Opstelling wordt dan als volgt;

Meterkast - Sensor - Mini jack - UTP <interne bekabeling> UTP - Mini Jack - Eneco Meteradapter Z-wave Toon
twisted pair is zo op-gebouwd dat per paar het minst stoort .. wat je het beste kan doen is wellicht de volgende bekabeling aan te houden ..
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/2in1.png

Dus hub1 <---> pc 1
doe je het verkeerd heb je wel het probleem dat er geen signaal aankomt, overgens ik zou alle 4 kabels bennutten.. dus 2x ground als je inderdaad 3 hebt. vergeet btw niet dat de weerstand van de kabel/aansluiting ook verhoogt word. dus meet eerst voordat je verlengt :)

[ Voor 10% gewijzigd door vso op 25-11-2012 00:33 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Freemann schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:19:
[...]

Oke, maar de Essent oplossing werkt zo goed als zeker niet samen met de Eneco oplossing.

Het zijn "koppel" stukken voor de bedrijven naar de consument. Jij koopt een Toon, gaat verhuizen, de oude eigenaar van het huis heeft Essent, Essent (stel) is goedkoper maar jij hebt een Toon van €XXX,=

Wat doe jij dan?
Juist je gaat toch naar Eneco, want anders is je investering van €XXX,= weg.
En dat is juist het doel van Eneco of wel zulk soort oplossingen. De consument aan je bedrijf binden.
En dat is dus niet meer zo, essent heeft dit zelf bevestigd dat hun E-Thermostaat met alle aanbieders werkt tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Slasher schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:15:
[...]

En dat is dus niet meer zo, essent heeft dit zelf bevestigd dat hun E-Thermostaat met alle aanbieders werkt tegenwoordig.
Maar wat werkt er dan? Werkt alleen de thermostaat optie of werken de statistieken etc ook?
Als ik bijv. nu bij Eneco een Toon aanschaf, dan zitten daar hele mooi grafieken in over mijn "actuele"/historische energy verbruik.Bij Eneco moet je een abo afsluiten om deze data op je Toon te krijgen. Durf eigenlijk wel te zeggen dat een Toon deze data niet gaat laten zien als ik hem gebruik bij een Essent.

En als dat wel zo is; Dat is dan HEEEEL mooi en zo hoort het dan ook in deze tijd! :)

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Freemann schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:11:
[...]

Maar wat werkt er dan? Werkt alleen de thermostaat optie of werken de statistieken etc ook?
Als ik bijv. nu bij Eneco een Toon aanschaf, dan zitten daar hele mooi grafieken in over mijn "actuele"/historische energy verbruik.Bij Eneco moet je een abo afsluiten om deze data op je Toon te krijgen. Durf eigenlijk wel te zeggen dat een Toon deze data niet gaat laten zien als ik hem gebruik bij een Essent.

En als dat wel zo is; Dat is dan HEEEEL mooi en zo hoort het dan ook in deze tijd! :)
De E-Thermostaat van Essent is niet zo uitgbreid als de Toon, daar ligt echt de nadruk op het van afstand kunnen besturen van de thermostaat, en dat kan bij Toon (nog) niet en daarom wil ik als bestaande Eneco klant geen Toon hebben.

Je hebt wel gelijk als jij je Toon bij Essent gaat gebruiken die data niet meer kan gebruiken.. Bij mij gaat het puur om het van afstand te kunnen bedienen van de thermostaat, ik hoef al die grafiekjes niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Slasher schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:19:
[...]

De E-Thermostaat van Essent is niet zo uitgbreid als de Toon, daar ligt echt de nadruk op het van afstand kunnen besturen van de thermostaat, en dat kan bij Toon (nog) niet en daarom wil ik als bestaande Eneco klant geen Toon hebben.

Je hebt wel gelijk als jij je Toon bij Essent gaat gebruiken die data niet meer kan gebruiken.. Bij mij gaat het puur om het van afstand te kunnen bedienen van de thermostaat, ik hoef al die grafiekjes niet ;)
oke duidelijk. Ach ja het zijn de smaken die verschillen.
Heb zelf een slimme meter, lees zelf mijn live waardes uit, houd zelf data bij, heb EvoHome thermostaat die alles regelt, grafieken kijk ik (als ik wil) wel online en ga ik niet voor betalen.

Toon is leuk, maar het is geld uit de consument zijn zak kloppen voor iets wat online of in je huis toch al graties beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:26
Slasher schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:19:
[...]

Die app voor IOS en Android is over ca 2 weken beschikbaar ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

tcviper schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:09:
[...]

Die app voor IOS en Android is over ca 2 weken beschikbaar ;)
Wat bedoel je precies?
Een app voor de Toon/E-thermo. ? App waarmee grafiekjes kunnen worden bekeken of om zaken op afstand te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 12:46

Goner

What can I do you for ?

Schijnt er inderdaad aan te komen ; heb net een folder ontvangen om Toon aan te vragen (gratis installatie) en daar staat dat er binnenkort een app beschikbaar komt. Op de Eneco site staat 'App in dec. beschikbaar' (rechtsboven in groen hoekje).

Hier staat een plaatje, maar ik kan op de site van Quby niets vinden ...

Ah, maar hier wel : http://jonathanreijneveld.com/?portfolio=toon-mobile

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 09-12-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hoop niet dat het via internet te regelen valt .. roept om hacks/inbrekers die meegaan genieten.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GladiusMaximus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2023
proza schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:01:
Waarom gebruik je niet gewoon een repeater die door Eneco wordt geleverd om dit soort problemen op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De app is intussen uit en bevat ook een demo functie voor wanneer je nog geen Toon in je bezig hebt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:59
en nu maar rustig afwachten tot de software van mijn Toon een update krijgt zodat de app ook werkt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

http://quby.nl/open-source de source code meuk voor Toon :) oftewel eigen app's remote controlled devices ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:28

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Freemann schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:24:
[...]

oke duidelijk. Ach ja het zijn de smaken die verschillen.
Heb zelf een slimme meter, lees zelf mijn live waardes uit, houd zelf data bij, heb EvoHome thermostaat die alles regelt, grafieken kijk ik (als ik wil) wel online en ga ik niet voor betalen.

Toon is leuk, maar het is geld uit de consument zijn zak kloppen voor iets wat online of in je huis toch al graties beschikbaar is.
Die EvoHome lijkt verdacht veel op een systeem wat je in Duitsland kan kopen. Alleen is dat systeem volgens mij veel goedkoper: http://www.eq-3.de/max-heizungssteuerung.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Timrek schreef op zondag 16 december 2012 @ 08:40:

Die EvoHome lijkt verdacht veel op een systeem wat je in Duitsland kan kopen. Alleen is dat systeem volgens mij veel goedkoper: http://www.eq-3.de/max-heizungssteuerung.html
Toon vind ik niet duur.
1) ga eens op zoek in de winkel voor thermostaat die meerdere temperaturen aan kan sturen (per dag deel)
2) meter(s) voor gas/licht en CV aansturing

Daarnaast merken we dat Eneco ook intern zelf ontwikkeld wat ook niet echt goedkoop is, voordeel is dat je ook je meterstanden doorgeeft ..

Je kan de meterstanden doorgeven wegens diverse redenen negatief vinden, en wellicht zit daar ook wel iets in om zeker bewust van te zijn. Anderzijds .. als eneco met me communiceert dat het maand bedrag lager/hoger uit valt vind ik het wel prettig.

Als ik bv standaard 150 betaal en daarnaast nog maandelijks het verschil .. om maar zo te zeggen, is de klap eind van het jaar niet zo "groot"

Tja vanalles

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik heb vandaag geprobeerd een Toon te bemachtigen maar het loopt spaak op het feit dat de gasmeter niet geschikt is.

De enige oplossing is dus het vervangen van de gasmeter maar dit was eigenlijk niet het idee. Het tweede probleem is dat het niet mogelijk is om een DHZ installatie te doen volgens de HD medewerker. Maar ik wil juist wel de installatie zelf doen in mijn tempo en op mijn manier. Want de meeste huis an huis installateurs kijken niet meer zo krap heb ik gemerkt.

Is er een andere manier om toch een Toon te krijgen zonder de gas optie ?

[ Voor 7% gewijzigd door raymonvdm op 27-12-2012 15:01 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

raymonvdm schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:00:
Ik heb vandaag geprobeerd een Toon te bemachtigen maar het loopt spaak op het feit dat de gasmeter niet geschikt is.

De enige oplossing is dus het vervangen van de gasmeter maar dit was eigenlijk niet het idee. Het tweede probleem is dat het niet mogelijk is om een DHZ installatie te doen volgens de HD medewerker. Maar ik wil juist wel de installatie zelf doen in mijn tempo en op mijn manier. Want de meeste huis an huis installateurs kijken niet meer zo krap heb ik gemerkt.

Is er een andere manier om toch een Toon te krijgen zonder de gas optie ?
waarom is je gasmeter niet geschikt ? op 1 van je cijfers 6,8,9, of 0 moet er een reflectie materiaal zitten bij mij was dat de 9 (niet waar ik verwachte) ... kijk goed bij je laatste wieltje dus :P

Het komt er dus op neer of je hebt een lichtje wat knippert, of je hebt een reflectie ding op je meter ..
dhz installatie is super simpel .. je cv boekje erbij pakken en kijken of je aan/uit of opentherm aansluiting hebt. de elek + gas zijn 2 delen .. het "lezertje" en een doorzichtig plastic dingetje wat je er eerst op moet plakken ..
de "tablet" is gewoon ophangen .. thermostaat bedrading van je cv kan je niet fout aansluiten.

Wel handig je WIFI of ethernet kabel(s) van te voren aan te leggen ..

PS de toon heeft een USB/reset/ethernet aan de onderkant dus als je bv je gsm/tablet wilt opladen via usb van de toon. is het wellicht handig een plankje erbij te maken :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
vso schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:49:
[...]

waarom is je gasmeter niet geschikt ? op 1 van je cijfers 6,8,9, of 0 moet er een reflectie materiaal zitten bij mij was dat de 9 (niet waar ik verwachte) ... kijk goed bij je laatste wieltje dus :P

Het komt er dus op neer of je hebt een lichtje wat knippert, of je hebt een reflectie ding op je meter ..
dhz installatie is super simpel .. je cv boekje erbij pakken en kijken of je aan/uit of opentherm aansluiting hebt. de elek + gas zijn 2 delen .. het "lezertje" en een doorzichtig plastic dingetje wat je er eerst op moet plakken ..
de "tablet" is gewoon ophangen .. thermostaat bedrading van je cv kan je niet fout aansluiten.

Wel handig je WIFI of ethernet kabel(s) van te voren aan te leggen ..

PS de toon heeft een USB/reset/ethernet aan de onderkant dus als je bv je gsm/tablet wilt opladen via usb van de toon. is het wellicht handig een plankje erbij te maken :)
Het probleem is alleen dat het dus niet mag van Eneco, Toon is alleen te krijgen met monteur. Ik heb met een zaklamp gekeken naar de gas meter en er reflecteerd helemaal niks op de meter. De meter is overigens
ouder als mij _/-\o_ (1979)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GladiusMaximus
ENECO ….. dumpt ….. TOON

https://forum.eneco.nl/th...6/toon-voor-60-euro-4847/

Na nog maar een half jaar op de markt te zijn met TOON wordt het paradepaardje nu al in de uitverkoop gedaan. Voor 60 euro wordt ie ook nog eens thuis gebracht en geïnstalleerd.
Kennelijk zijn de problemen zo hoog opgelopen dat Eneco er geen brood meer in ziet.
Vooral de thermostaatfunctie laat te wensen over, zoals blijkt uit de reacties op het forum van Eneco.

Het zou me niet verbazen als Eneco in het nieuwe jaar in zee gaat met een thermostaatleverancier met meer ervaring op dat gebied. Bijv. de E-thermostaat van ICY of die van Honeywell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:00
Wat kan ik als niet enecomklant met de toon. Ik heb een slimme meter met p1. Ik ben gewoon op zoek naar een goedkope simpele wifi/zwave thermostaat en het aflezen van de energiestanden is meer een bonus, dat loopt nu via mijn vera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Iemand al een kopie van die aanbieding gezien?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 09:29
Heb net gebeld met Eneco, mijn gasmeter is geschikt. De beste man zei dat bijna alle energie meters wel geschikt zijn voor Toon. Aangezien ik geen klant ben Eneco kon hij niet zien of mijn elektriciteitsmeter wel geschikt is voor Toon. Wellicht heeft iemand hier dezelfde elektriciteitsmeter... of een antwoord.

Even voor de duidelijkheid, het gaat om deze meter:

Iskra ME162..

Volgens mij is dit een slimme meter, echter kan ik geen zogenaamde P1 poort vinden.
De beste man aan de telefoon zei dat het 9 van de 10 keer wel gewoon werkt. Echter ben ik niet van plan om klant te worden van Eneco als Toon het hier niet zou doen. Dan blijf ik liever nog bij mijn huidige leverancier.

Heeft iemand een idee of ik op mijn huidge meter Toon zou kunnen aansluiten? Zo niet dan zou zelf een nieuwe meter aanvragen een optie kunnen zijn alleen daar moet je weer extra voor betalen.

Dat is mij "Toon" niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Is dat blauwe niet je p1 poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Nope, dat is de selectieknop voor het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Zitveen optische poort op las ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GladiusMaximus
Alleen is die niet bereikbaar. Zit achter de verzegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Ok, dus Toon kan ik wel vergeten met de huidige meter? Of mag Eneco gewoon de zegel verbreken en dat zij er een sensor opmaken en opnieuw verzegelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GladiusMaximus
Nee, die optische poort is voor de (directe) communicatie, maar op je meter zit wel een LED indicator voor pulsen.
Onder het display zie je links een knipperende led met daarnaast de tekst 1000 imp/kWh.
Met de betreffende sensor van Toon op dat Ledje kan Toon de verbruikswaarde uitlezen.
Kun je ook voor je zelf nagaan door even een grote verbruiker aan te zetten. In dat geval zal het Ledje sneller gaan knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Ok bedankt! Daar kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ook, want ik heb dezelfde..ik ga maar 's bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GladiusMaximus
Tot 31 januari kun je de oude aanschaffen voor € 60,00 maar deze zit nog vol met fouten.
Daarna komt er een nieuwe versie die nu ook al in de reclames is te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat is het verschil dan..? Hardware dan, want software valt aan te passen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-05 19:52
GladiusMaximus schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:06:
Alleen is die niet bereikbaar. Zit achter de verzegeling.
Hoe kom je daarbij? Dat zilver vlakje linksboven is de optische poort. Ik lees de optische poort gewoon uit. Werkt al maanden perfect, geen enkel probleem. Kost je maar een paar tientjes, en dan kun je dus ook retourlevering gewoon uitlezen (iets wat Toon niet kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

GladiusMaximus schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:13:
Tot 31 januari kun je de oude aanschaffen voor € 60,00 maar deze zit nog vol met fouten.
Daarna komt er een nieuwe versie die nu ook al in de reclames is te zien.
Heb je daar een bron van, of misschien iets meer informatie over de nieuwe versie? Ik kan er niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik kan er ook niks over vinden :?

edit en wordt ook ontkracht ( https://forum.eneco.nl/al...patible-iskra-me162-5389/ ) :

"In februari verschijnt er geen nieuwe lichting Toons, het is niet waar dat er een oude voorraad Toon verkocht moest worden. De software updates zorgen ervoor dat Toon altijd is voorzien van de nieuwste software."

[ Voor 84% gewijzigd door Fietsbel op 01-02-2013 21:25 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Eneco:

Welkom op het forum.
Leuk dat je interesse toont in Toon :).
Je elektriciteitsmeter is geschikt voor Toon, zoals Brandje uitlegt leest de sensor de puls uit van de meter. We kunnen op afstand niet controleren of je gasmeter geschikt is. Om dit te controleren kan je het best de ToonTest doornemen op de website van Toon (http://thuis.eneco.nl/energie-besparen/toon-thermostaat).
De aanbieding die jij hebt ontvangen loopt tot 31 januari 2013 en is op dit moment alleen nog maar via de telefoon te bestellen. Je kan op werkdagen tussen 08:00 – 18:00 contact opnemen met Eneco GroenAdvies op telefoonnummer 0900 – 235 3632 (lokaal tarief).

In februari verschijnt er geen nieuwe lichting Toons, het is niet waar dat er een oude voorraad Toon verkocht moest worden. De software updates zorgen ervoor dat Toon altijd is voorzien van de nieuwste software.

Het kan zijn dat er meer reacties zijn, maar je ontvangt daar geen melding meer van totdat je het forum weer bezoekt.

Tot snel op het forum,

Eneco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

En wat voor aanbieding heb je ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik moest bellen (mail van Eneco) om bijv. mijn contract voor 1, 2 of 3 jaar vast te leggen. Maar ik weet niet of dat die 120 Euro waard is. Heb nog niets gedaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GladiusMaximus
Ik kan geen bron melden en ook op internet is er (nog) niets te vinden. Waarschijnlijk is Eneco erg voorzichtig i.v.m. schadeclaims. Feit is wel dat Toon tenminste twee grote gebreken vertoont, namelijk de thermostaatfunctie in het bijzonder v.w.b. opentherm-aansturing en het Wifi-gedeelte. In ieder geval het laatste vereist een hardwarematige verbetering. Deze problemen zijn meer dan uitvoerig gedocumenteerd op het forum van Eneco door gebruikers die daardoor geplaagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier hebben ze net Toon geïnstalleerd, tot nu toe een tof systeem. Jammer dat Opentherm niet werkt met mijn ketel (volgens die man) :(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wat voor ketel heb je dan?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Een Vaillant VHR 24-28 C!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GladiusMaximus
De OpenTherm thermostaten van Honeywell kunnen deze ketel probleemloos aansturen via OpenTherm.
Toon blijkt daar in veel gevallen moeite mee te hebben. De meeste ketels worden door Eneco dan ook gewoon via aan/uit aangesloten. Dat werkt in de meeste gevallen goed. Toon-gebruikers doen zich daarmee te kort, want aansturing via OpenTherm is zuiniger, want daar is het namelijk voor ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd of er al iemand in geslaagd is om de gegevens uit toon op te vragen. Is daar uberhaupt een API voor ofzo? Dan zou ik zelf nog wel wat leuke grafiekjes in elkaar kunnen draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GladiusMaximus
De functionaliteit om in Toon opgeslagen informatie uit te voeren via USB of LAN zit in het oorspronkelijke ontwerp van de producent, maar dit is op last van Eneco hermetisch afgesloten.
Eneco wil wel dat je geabonneerd blijft op de Live Updates. Kassa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 18-02 06:28

barrymel

BarryMel

Ik begreep dat er binnenkort ook een update en een app zou komen om Toon vanaf je mobiel te bedienen klopt dit en weet iemand per wanneer ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De app is al te verkrijgen in de stores:
Android: Google Play: Toon op afstand
iOS: https://itunes.apple.com/...-afstand/id577031746?mt=8

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 17:47
Ik ben wel benieuwd of er al iemand in geslaagd is om de gegevens uit toon op te vragen. Is daar uberhaupt een API voor ofzo? Dan zou ik zelf nog wel wat leuke grafiekjes in elkaar kunnen draaien
Eneco en Quby hebben er veel aan gedaan om de voor en achterdeur goed dicht te timmeren maar ik denk dat als iemand met wat ervaring met arm, embedded devices en openembedded vrij eenvoudig een ingang kan vinden. Zou voor ons erg fijn zijn, voor Eneco wat minder. Er zit wel een debugpoort op (password beveiligd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Heb net de combinatie Toon en Tweakers maar even geplugd op de nationale radio :)

Ging over energiemarkten en ik dacht gelijk aan het topic dat er Testers gezocht werden op GoT. Mijn geheugen was nog goed want had het snel gevonden. Zie de tekst, de plaatjes in de slider en het geluidsfragment. Overigens ging er iets mis bij de techniek waardoor mijn item bruusk afgekapt werd.

Zat in de uitzending met Qurrent. Die maken ook wel toffe dingen.

http://www.bnr.nl/nieuws/...t-meer-spanning-gebruiken

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
>:)
Ierlandfan schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:22:
[...]

Eneco en Quby hebben er veel aan gedaan om de voor en achterdeur goed dicht te timmeren maar ik denk dat als iemand met wat ervaring met arm, embedded devices en openembedded vrij eenvoudig een ingang kan vinden. Zou voor ons erg fijn zijn, voor Eneco wat minder. Er zit wel een debugpoort op (password beveiligd)
Ook ik zit op de tovenaar te wachten met een manke toon, en greenchoice als leverancier.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:51
Gisteren liep ik in Loods 5 (meubel winkel in Zaandam) en daar stond een standje van eneco om Toon aan de man te brengen. Nu kwam er een 'verkoper' op me af en die vertelde me dat ze Toon gratis weg mochten geven aan Eneco klanten. Hier zaten geen voorwaarde aanvast en je mocht het abonnoment p/m opzeggen. Voor 3,50 een goedkope thermostaat dus...

Uiteindelijk niet gedaan omdat de mogelijke 'besparing' bij ons nooit behaald gaat worden, we zullen zelfs meer gaan verbruiken omdat we de kachel al eerder aan kunnen zetten. Misschien voor andere wel interessant, ze staan er nog een paar weken volgens de beste man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GladiusMaximus
Zo zie je maar: zelfs gratis willen ze hem niet meer hebben.
Vertellen ze er wel bij dat je vast zit aan een contract met Eneco voor 3 jaar?
Die 2 tientjes inkoop voor Toon halen ze er met hun tarieven makkelijk weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
GladiusMaximus schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:31:
Zo zie je maar: zelfs gratis willen ze hem niet meer hebben.
Die 2 tientjes inkoop voor Toon halen ze er met hun tarieven makkelijk weer uit.
Afgelopen woensdag gebeld met Eneco, proefabonnement kost.toon 120€, één.jaar vast gas/licht kost toon 60 €, bij een contract van 3 jaar toon geheel gratis.

20€ inkoop? dat is wel erg weinig.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:36

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

GladiusMaximus schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:31:
4 jaar zelfs!

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Bij mij hebben ze net de Toon geinstalleerd! monteur zag netjes dat mijn CV ketel verkeerd aangesloten zat en heeft deze aangesloten op Opentherm!

Installatie ging ook vrij vlot, wat instellingen door genomen en alles werkt naar behoren. Tevens ook het doorgeven van de waardes.

Type CV Ketel: Intergas Kombi Kompakt HR 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hoorde dat die toon tegenwoordig gratis weggeven word.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Laatst online: 03-01 16:50
Beste Toon gebruikers,

Gisteren kreeg ik een mail van Eneco met de mededeling dat er weer een nieuwe update uit was voor de Toon. Voordat ik de update heb aangezet gaf de Toon aan dat het 19,5 graden was in huis. Na de update en reset bleek hij nog maar 17,5 graden aan te geven.

Nu beschik ik thuis niet over een externe thermometer om dit te kunnen controleren maar vraag ik jullie goed op te letten voordat jullie de update draaien. Ik heb een woning van nog geen jaar oud en dat de temperatuur 2 graden daalt binnen zo'n korte tijd heb ik niet eerder meegemaakt. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Weet iemand of Toon al werkt icm zonnepanelen?

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Jarlian schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:37:
Beste Toon gebruikers,

Gisteren kreeg ik een mail van Eneco met de mededeling dat er weer een nieuwe update uit was voor de Toon. Voordat ik de update heb aangezet gaf de Toon aan dat het 19,5 graden was in huis. Na de update en reset bleek hij nog maar 17,5 graden aan te geven.

Nu beschik ik thuis niet over een externe thermometer om dit te kunnen controleren maar vraag ik jullie goed op te letten voordat jullie de update draaien. Ik heb een woning van nog geen jaar oud en dat de temperatuur 2 graden daalt binnen zo'n korte tijd heb ik niet eerder meegemaakt. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
als je nu aangeeft of de temp nu wel/niet klopt zou prettig wezen .. voor de update goed of na de update ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
Als je me vertelt hoe ik dat doe zondere externe temp. meter (wat ik ook al schreef) had ik dat met veel plezier gedaan...

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09-2024
Geen koelkast-, koorts-, kook- of buitenthermometer in huis?

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
Nee,ja maar die begint pas bij 30 graden wat te doen, nee nee.
Jarlian schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:37:
Nu beschik ik thuis niet over een externe thermometer om dit te kunnen controleren...
Mijn verzoek was op te letten wat de temperatuur op de Toon aangaf voor en na de update... Ik neem aan dat er nog wel wat mensen zijn die nog moeten updaten?

Maar als anderen hun toon wel kunnen ijken dan hoor ik het ook graag

[ Voor 39% gewijzigd door Jarlian op 18-05-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 00:48
robin222 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:59:
Gisteren liep ik in Loods 5 (meubel winkel in Zaandam) en daar stond een standje van eneco om Toon aan de man te brengen. Nu kwam er een 'verkoper' op me af en die vertelde me dat ze Toon gratis weg mochten geven aan Eneco klanten. Hier zaten geen voorwaarde aanvast en je mocht het abonnoment p/m opzeggen. Voor 3,50 een goedkope thermostaat dus...

Uiteindelijk niet gedaan omdat de mogelijke 'besparing' bij ons nooit behaald gaat worden, we zullen zelfs meer gaan verbruiken omdat we de kachel al eerder aan kunnen zetten. Misschien voor andere wel interessant, ze staan er nog een paar weken volgens de beste man.
Grappig, was er ook alleen dan in sliedrecht.

Direct maar even opgezocht op tweakers. Ik vind het heel interessant, maar zit zelf nog vast aan een andere aanbieder.

Het enige wat me niet zo handig lijkt is dat je perse via eneco dit moet doen, ik stap eigenlijk ieder jaar wel een keer over, scheelt me gewoon geld zo. Eneco is nou niet een van de goedkopere aanbieders. Het concept is wel ontzettend handig. Vooral de koppeling met je daadwerkelijke verbruik lijkt me motiverend werken om daadwerkelijk te bezuinigen. Nu zie je de motivatie eigenlijk maar een keer per jaar terug komen, als je moet betalen of je geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 08:37
Ik moet voor mijn nieuwe toko een energie aanbieder uitzoeken en was erg geintresseerd in Toon van Eneco alleen ligt mijn gasmeter helaas buiten mijn woning dus kan ik Toon niet krijgen...

Ik hoop dat ze op langer termijn met een wireless gaslezer komen die op wat langere afstand werkt zodat het wel zou kunnen.

Ik wil Toon! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 23:51
Impstoker schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:52:
Ik moet voor mijn nieuwe toko een energie aanbieder uitzoeken en was erg geintresseerd in Toon van Eneco alleen ligt mijn gasmeter helaas buiten mijn woning dus kan ik Toon niet krijgen...

Ik hoop dat ze op langer termijn met een wireless gaslezer komen die op wat langere afstand werkt zodat het wel zou kunnen.

Ik wil Toon! :)
Mijn gasmeter werkt ook niet op de Toon, heeft niet zo`n spiegelvlakje op de teller. Best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:47
FicoF schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:55:
[...]

Mijn gasmeter werkt ook niet op de Toon, heeft niet zo`n spiegelvlakje op de teller. Best jammer.
Bij je netbeheerder kun je een slimme meter aanvragen. Kost je 75 euro geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezevenK-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-03 12:34

pezevenK-

#dont.hate

Als je huidige gas/electra meter niet compatible is. Dus of geen reflectievakjes of een slimme meter zonder p1 poort. Kun je Toon alsnog aanvragen. Eneco regelt dan een slimme meter voor je die wel geschikt is. En neem dus dan ook de kosten van de slimme meter (i€72,50) voor haar rekening.

Dit is iig wat ik begrepen heb van hun laatste mailtje naar mij. Ik had mij ooit ingeschreven voor "wanneer-toon-beschikbaar-is-voor-mijn-woning-stuur-me-dan-maar-een-mail-dienst" Vandaar dat ik deze info kreeg.

Ik was een paar maanden geleden, zelf zo ongeduldig dat ik de Stedin maar de opdracht heb gegeven een slimme meter te plaatsen á €72,50.

Nu wordt het dus volgens Eneco, vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 15:21
Dit heb ik ook gehad. Slimme meter aangevraagd bij Liander ivm zonnepanelen en toen bleek dat ik hem gratis kon krijgen. Even een belletje en kreeg netjes een credit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 23:51
Ik betaal al een tarief voor mijn meter, maandelijks, heb niet echt de behoefte om voor zo`n slimme meter geld te gaan betalen :-). Zal die test eens invullen en mail achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Ik ben aan het rondkijken voor een Toon van Eneco of anders de E-thermosstaat van Essent.

Begrijp ik het goed dat de Toon alles kan wat de E-thermos ook kan + nog wat extra's ?

Hoe zijn de ervaringen met het op afstand bedienen van de Toon? Dit is voor mij het meest interessante.

Heb nu Greenchoice, moet nog even uitzoeken of de energiekosten niet teveel duurder worden bij Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Belangrijker: hoe doet de Toon het als thermostaat?

Ik heb sinds 3 maanden mijn Honeywell Chronoterm Modulation vervangen door een Remeha iSense, heb een Intergas ketel. De eerste maand heb ik meer gas verbruikt dan normaal, vervolgens die iSense compleet getweaked qua gedrag en inmiddels stookt ie het huis prettiger warm met veel minder verbruik dan met de Honeywell het geval was.
Hoe slim is de Toon als het op het berekenen van de ideale aanvoertemperatuur en het vervroegd beginnen met stoken aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 509919

_JGC_ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:22:
Belangrijker: hoe doet de Toon het als thermostaat?

Ik heb sinds 3 maanden mijn Honeywell Chronoterm Modulation vervangen door een Remeha iSense, heb een Intergas ketel. De eerste maand heb ik meer gas verbruikt dan normaal, vervolgens die iSense compleet getweaked qua gedrag en inmiddels stookt ie het huis prettiger warm met veel minder verbruik dan met de Honeywell het geval was.
Hoe slim is de Toon als het op het berekenen van de ideale aanvoertemperatuur en het vervroegd beginnen met stoken aankomt?
Welke intergas ketel heb je? Was eigenlijk hetzelfde van plan. Werken alle functies op de Isense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Intergas HRE 28/24, maar zou ook met de HRE 24/18 en het CW5 model moeten werken. Geen idee of het ook op de oudere HR's en de nieuwere HREco's werkt, controllerfirmware en thermostaatversie zou ook nog invloed kunnen hebben op de werking, maar in mijn geval werkt het vlekkeloos.

Enige wat niet werkt is het weergeven van de modulatiestand, die is altijd 1 bij mijn ketel. Is een bug in de firmware, de Honeywell gaf ook altijd maar 1 stand aan. Verder kan ik mooi het aantal branderstarts en het aantal branduren uitlezen. Laatst bij een Remeha ketel gekeken wat daar aan info voorbij kwam, maar niks extras dat ik niet heb met mijn Intergas ketel.

Wat ik zoal heb aangepast is de minimale en maximale aanvoertemperatuur op ketel en thermostaat hetzelfde instellen (40 en 68), alle tapcomfort zooi uit op zowel ketel als thermostaat en de aanwarmtijd naar 60 minuten gezet, anders begint ie 3 uur voor het programma al met stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ja lekker schopje dit : Heb net eens lopen spitten in het verkeer wat Toon allemaal doet van en naar de back-end. Is er al iemand die deze URL aan de gang heeft gekregen?

https://toonopafstand-acc...nt/auth/retrieveToonState

Hij geeft een ClientId, ClientIdChecksum, Random & "_" value mee. Maar als ik die er zelf in prop krijg ik geen response :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Druk bezig samen met een vriend om een eigen systeem bovenop de Toon API van Eneco te maken. Voor nu is er alleen de mogelijkheid om dingen uit te lezen, maar in de nabije toekomst willen we ook het pushen van data mogelijk maken (telefoon niet meer verbonden met WiFi -> Temp omlaag in huis bijvoorbeeld). Systeem is al multi-user gemaakt :) Dus als iemand hier interesse heeft in leuke stats van z'n huis, DM me even! ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M02NZ9nnOYsQmDQJUgqpugZC/full.png

T gaat de goede kant op dus nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Dit is wel een heel erg gaaf zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
BeZaX schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:48:
Dit is wel een heel erg gaaf zeg!
Haha thanks :) Mocht je interesse hebben om je eigen stats al in ons systeem te voegen dan kan dat! Stuur me dan even een PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193142

Eneco lekt toekomst Toon door slechte beveiliging demo omgeving:

https://forum.eneco.nl/so...448/index6.html#post51477

Citaat (voor het geval het van het Eneco forum verwijderd wordt):
---
Ga maar eens naar: https://toonzorgelooswonen.nl/nl/web/zorgelooswonen/ en login met demo, wachtwoord demo

Zelfde geldt voor de mobiele website: http://toonzorgelooswonen.nl/mobiel/index_pc.html
Kan je zelf al eens wat aan en uitschakelen.

Mooi om te zien waar ze mee bezig zijn en waar Toon naar toe gaat. Niet wetende hoe lang dit beschikbaar blijft, hieronder de foto's van alle tabs.

Afbeelding 1

Afbeelding 2

Afbeelding 3

Afbeelding 4

Afbeelding 5

Afbeelding 6

Afbeelding 7

En voor de liefhebbers, de handleiding en voorwaarden

Als iemand interesse heeft in de Android app: http://www.toonzorgelooswonen.nl/app/
---

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 193142 op 07-01-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:41
Ziet eruit als een soort Plugwise systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193142

Ja, of HomeWizard: YouTube: HomeWizard explanimation

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 193142 op 08-01-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 08:37
Gaaf! Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Interessant. Ik heb toevallig net een Toon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:54
DennusB schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:33:
Druk bezig samen met een vriend om een eigen systeem bovenop de Toon API van Eneco te maken. Voor nu is er alleen de mogelijkheid om dingen uit te lezen, maar in de nabije toekomst willen we ook het pushen van data mogelijk maken (telefoon niet meer verbonden met WiFi -> Temp omlaag in huis bijvoorbeeld). Systeem is al multi-user gemaakt :) Dus als iemand hier interesse heeft in leuke stats van z'n huis, DM me even! ;)

[afbeelding]

T gaat de goede kant op dus nu :)
DM gestuurd, ben erg benieuwd - wist niet dat Toon uit te lezen is?!
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste