• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mikkelnl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:52:
[...]

DM gestuurd, ben erg benieuwd - wist niet dat Toon uit te lezen is?!
Je hebt al een DM terug :D En ja, de API kan je met een beetje zoekwerk wel vinden.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 14:16
Aangezien je Toon nu "gratis" kunt krijgen als je overstapt, dacht ik dat het misschien wel de overweging waard is.

Nu heb ik één vraag en hopelijk weet iemand hier het antwoord. Kan Toon ook omgaan met een CV-installatie die kan koelen?

Mijn huidige (Honeywell) thermostaat kan ik op drie standen zetten: alleen verwarmen, alleen koelen of automatisch verwarmen/koelen. Dat koelen houdt trouwens in dat de warmtepomp (HP Cool Cube) het vloerverwarmingswater gaat afkoelen en de overtollige warmte naar buiten gooit. Hierdoor worden de vloeren erg koud, waardoor het huis koel blijft bij hoge buitentemperaturen.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 09:29
Het is een mooi apparaat, maar ik vraag me af of het verstandig is een energiecontract van 4 jaar af te sluiten om een apparaat van hooguit € 200,- te "krijgen"?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 14:16
Klopt, dat vraag ik me ook af, maar voordat ik ga bekijken wat het aanbod inhoudt en of het verstandig/interessant is, wil ik weten of ik die Toon überhaupt geschikt is voor mijn situatie.

Dus, kan Toon koelen?

Overigens, in de handleiding naar het woord "koel" gezocht en behalve "koelkast" niets gevonden. Dat belooft niet veel goeds. Beetje jammer.

[Voor 25% gewijzigd door rb338 op 17-01-2014 10:19]

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 09:29
Ligt eraan hoe je het aanvliegt, voor mij is Eneco minimaal € 100,- per jaar duurder dan Greenchoice, dus de Toon valt bij voorbaat al af wat betreft slimme thermostaten.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Bij de "gratis" actie hoef je geen contract af te sluiten om hem te krijgen. Je betaalt wel 75 euro voor de installatie kosten inclusief slimme meters.

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 13:33
ach, en daarnaast : wat maakt een 4 jaar contract uit ? Volgens de algemene voorwaarden is de boete bij vroegtijdig opzeggen 125 euro. En deze boete wordt vervolgens door je nieuwe energieleverancier weer betaald. Met andere woorden : op papier is het een contract van 4 jaar, maar je kunt altijd overstappen...

check gedaan in algemene voorwaarden of er niet nog andere haken en ogen zijn :
Indien de klant binnen 1 jaar de overeenkomst EcoStroom en
AardGas 4 jaar opzegt, dient hij/zij ter compensatie voor de
reeds ontvangen Toon een bedrag van € 50 per
energieproduct (max. € 100 per klant) aan Eneco terug te
betalen.
dus niet binnen 1 jaar opzeggen, dan kost het je niets.

[Voor 39% gewijzigd door enzoronald op 19-01-2014 13:55]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

... Maar als je geen klant meer bent heb je ook vrij weinig meer aan de Toon, toch?
Natuurlijk, hij blijft als thermostaat fungeren en je actuele verbruik weergeven, maar je hebt geen historische data meer, je kunt niet mee je verbruik in euro's laten weergeven en je kunt hem niet meer via de Smartphone bedienen. Tenmiste, dat is wat ik zo hier en daar lees.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• DennusB
  • Niet online
ralpje schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:15:
... Maar als je geen klant meer bent heb je ook vrij weinig meer aan de Toon, toch?
Natuurlijk, hij blijft als thermostaat fungeren en je actuele verbruik weergeven, maar je hebt geen historische data meer, je kunt niet mee je verbruik in euro's laten weergeven en je kunt hem niet meer via de Smartphone bedienen. Tenmiste, dat is wat ik zo hier en daar lees.
De API kan je gewoon zelf aanspreken dus je kan zelf een app ontwikkelen en de geschiedenis opslaan in een DB of zo :D

• SaN
Zou het lastig zijn om van deze website: https://toonopafstand.eneco.nl/index_pc.html

Een windows gadget te maken voor windows 7? Lijkt me wel makkelijk.

Ik heb dit gevonden, http://snippage.gabocorp.com/ dat werkt wel aardig. Helaas wordt het venster wel verkleint als je naar je desktop gaat.

[Voor 31% gewijzigd door SaN op 26-01-2014 23:10]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:44
_JGC_ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:22:
Belangrijker: hoe doet de Toon het als thermostaat?

Ik heb sinds 3 maanden mijn Honeywell Chronoterm Modulation vervangen door een Remeha iSense, heb een Intergas ketel. De eerste maand heb ik meer gas verbruikt dan normaal, vervolgens die iSense compleet getweaked qua gedrag en inmiddels stookt ie het huis prettiger warm met veel minder verbruik dan met de Honeywell het geval was.
Hoe slim is de Toon als het op het berekenen van de ideale aanvoertemperatuur en het vervroegd beginnen met stoken aankomt?
@_JGC_ hier ben ik héél benieuwd naar. Kan je met harde feiten komen dat die isense echter "zuiniger" is? Ik lees van veel mensen klachten over de honeywell chronotherm touch modulation (heb 'm zelf ook) en ben wel benieuwd naar het vervangen van deze voor een isense. De isense lees je weer veel goede dingen over. Heb zelf een Intergas HRE36/30.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik zit hierover te twijfelen..

Ik betaal nu iets van 110 euro p/m (gezin bestaande uit 3 in een appartement)

Met toon komt hier 4,95 per maand bij geloof ik.

Maar ik geloof nooit dat ik meer kan besparen dmv toon. (in ieder geval niet die abbo kosten per maand van toon) Heb nu redelijk wat led lampen neergezet verder geen bijzonder stroomverbruik naar mijn idee.

Of is het echt super inzichtelijk en vind ik wel wat apparaten waardoor ik per maand het bedrag zal sparen

Burp

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 17:15

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb sinds vandaag de toon in huis. Omdat ik al een z-wave netwerkje heb wil ik het liefst de toon daar aan koppelen zodat ik alles in één interface kan bedienen en uitlezen.

Als controller gebruik ik de razberry, ik kan de toon includen in het netwerk, deze wordt dan ook netjes herkend:

Maar hij wordt ook meteen gerapporteerd als "Device seems to be dead", waardoor er vervolgens niets uit te lezen valt. Iemand enig idee of daar wat aan te doen is?

• DennusB
  • Niet online
Voor iedereen die interesse had in de Toon API. Ik ben van plan dit weekend nog scripts te publishen op GitHub. Voor iedereen die alvast wel abonneren op mijn repo : https://github.com/dennusb/eneco_toon_api

• DennusB
  • Niet online
Ondertussen is de eerste versie van het script om data op te halen online :

https://github.com/dennusb/eneco_toon_api

:) Suggeties ? Laat het me weten!

• Reinder83
  • Laatst online: 25-05 14:42
DennusB schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:25:

Nice heb sinds vandaag Toon, zal het eens proberen.

• Iljoesjin
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-04 23:42
Zie mijn topic: "Gezocht: Bezitters van Eneco Toon"

[Voor 78% gewijzigd door Iljoesjin op 21-03-2014 11:01. Reden: Ik verwacht met een topic meer mensen aan te spreken]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Lijkt me leuk als je de zooi in huis aan kan sturen via de toon ..

Ik hoop dat het ook mogelijk maken iets aan te sturen zoals zonnescherm oid. .

Tja vanalles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SaN
Wat mij betreft mag de toon app wel iets uitgebreider. Zodat je de grafieken bijvoorbeeld ook op je telefoon kan bekijken. Moet niet moeilijk zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 193142

Ze missen daar bij Eneco gewoon een paar goeie Tweakers :)
Dat zou heel wat vaart en veel moois brengen voor de Toon!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 18:08
DennusB schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:25:

Zou de toonopafstand api nu ook uitgebreider kunnen sinds de nieuwe ipad app?

• DennusB
  • Niet online
rewind. schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:23:
[...]

Zou de toonopafstand api nu ook uitgebreider kunnen sinds de nieuwe ipad app?
Vast wel, dat is een kwestie van een beetje stoeien met hun output :)

• TestCees
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-04 17:55
Met de nieuwe Toon op Tablet app kan je nu veel meer bekijken, grafieken en vergelijkingen. Gegevens ophalen uit je Toon aan de muur duurt uiteraard even maar best leuk.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dinsdag een gozer van Eneco aan de deur die me via de Toon ook aan de Eneco gas en elektriciteit wilde helpen. Ja mijnheer, alles kan met de Toon. Uiteraard niet op ingegaan, maar hem wel in huis uitgenodigd omdat het zo regende.

Dus mijn vraag hier: kan een Toon moduleren op een oude Nefit VR 2520 die volgens mij alleen moduleert met de door Nefit ooit geleverde eigen modulator (geen OpenTherm)?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• DennusB
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:35:
Dinsdag een gozer van Eneco aan de deur die me via de Toon ook aan de Eneco gas en elektriciteit wilde helpen. Ja mijnheer, alles kan met de Toon. Uiteraard niet op ingegaan, maar hem wel in huis uitgenodigd omdat het zo regende.

Dus mijn vraag hier: kan een Toon moduleren op een oude Nefit VR 2520 die volgens mij alleen moduleert met de door Nefit ooit geleverde eigen modulator (geen OpenTherm)?
Je hebt geen OpenTherm nodig, ze kunnen het ook zonder OpenTherm aansturen idd :)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Direkt? Dus zonder tussenkomst van de Nefit OpenTherm converter (die volgens mij ook niet werkt op mijn ketel)? Dus de Toon kent het interne protocol van Nefit?

Open Source landkaart

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 20:04
Dan wordt de ketel aan/uit aangestuurd.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:13
Lijkt mij ook dat hij dan aan/uit doet idd.

Maar wat moet je nog met zo'n oude ketel?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Met 1000 kuub gas per jaar (waarvan 110 voor warm water) loont vervanging IMHO zich pas als hij stuk is.

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 09:00
Geen ervaringen meer?

Anoniem: 193142

Heb hier een Nefit ketel hangen welke eerst met Toon aan/uit werd gestuurd. Dat werkt prima.

Naderhand de nieuwe Nefit OpenTherm converter ertussen geplaatst en nu stuurt Toon de ketel aan met het OpenTherm protocol (scheelt in het gas verbruik, daar de ketel niet enkel maximaal of niet kan branden, maar ook op standen daartussen).

Toon kan NIET overweg met het Nefit protocol. Dit wordt enkel ondersteunt door Nefit thermostaten.

Hopelijk kan je hier mee uit de voeten, ander: roepen :)

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-05 22:42
AtlonXP1800 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:51:
Ik heb sinds vandaag de toon in huis. Omdat ik al een z-wave netwerkje heb wil ik het liefst de toon daar aan koppelen zodat ik alles in één interface kan bedienen en uitlezen.

Als controller gebruik ik de razberry, ik kan de toon includen in het netwerk, deze wordt dan ook netjes herkend:

[afbeelding]

Maar hij wordt ook meteen gerapporteerd als "Device seems to be dead", waardoor er vervolgens niets uit te lezen valt. Iemand enig idee of daar wat aan te doen is?
Ben je hier ondertussen al uit gekomen?

• ThinkPad
Ik zie op Marktplaats een aantal mensen die hun Toon verkopen. Maar als koper heb je daar toch niks aan zonder abonnement? Of kan je de Toon zonder activeren ook gebruiken zonder de abonnementsfuncties?

• Reinder83
Je mist dan wel de "Toon op afstand" functionaliteit lijkt me, dus dan kan je niet op afstand de temperatuur veranderen etc.

• ThinkPad
Staat het scherm van een Toon eigenlijk 24/7 te branden? Of gaat hij tussen bepaalde tijdstippen uit / andere slimme triggers om scherm uit te zetten?

Ben bezig om zelf wat domotica te maken, ga een oude iPad aan de muur hangen. Misschien dat ik wat technieken van Toon kan afkijken ;)

Wil zelf een scriptje maken dat aan m'n router vraagt of m'n telefoon verbonden is met wifi. Als dat niet zo is > scherm uit.

• Reinder83
Hij dimt na een tijdje en als die het slaapprogramma staat gaat het scherm helemaal uit

• marc0_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 20:05
ThinkPadd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:37:
Staat het scherm van een Toon eigenlijk 24/7 te branden? Of gaat hij tussen bepaalde tijdstippen uit / andere slimme triggers om scherm uit te zetten?
Hij kijkt naar op welke stand de thermostaat staat. Er zijn 4 standen: slapen, weg, thuis en comfort. Bij de eerste twee standen gaat de display volledig uit. Bij de laatste twee gaat hij na 1 minuut of zo in een donkere modus. Zo kun je toch als je er langs loopt zien hoeveer energie je gebruikt.

heeft iemand al een 'slimme stekker' aangeschaft?

[Voor 4% gewijzigd door marc0_ op 05-09-2014 16:11]

• TestCees
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-04 17:55
marc0_ schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:05:
heeft iemand al een 'slimme stekker' aangeschaft?
Ja, ik.
Kan nu zien hoeveel Watt mijn computer (inclusief monitor en randapparatuur) verbruikt en deze op afstand aan- en/of uit-zetten.

Met de "Toon op Tablet" app is de historie van het verbuik te zien.

[Voor 10% gewijzigd door TestCees op 07-09-2014 14:45]

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:32
Vorige week Toon maar besteld. Tijd over getwijfeld en het laatst gezien bij mijn zwager. Daarna ook maar gelijk besteld.

Gelukkig is de levertijd gemiddeld 6 weken en mogen ze er maximaal 12 weken over doen om Toon te komen installeren.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:21
Ik twijfel ook nog steeds. misschien ook wel omdat overstappen naar een andere provider ook wel gunstiger is. en dan een slimme thermostaat kopen.

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-05 17:13
Gisteren in het nieuws:
Eneco komt voor Toon met open api

nieuws: Eneco Toon-thermostaat gaat Philips Hue ondersteunen en komt met api

• Rubentje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-02 07:32
Iemand al geprobeerd om een andere z-wave module te koppelen aan de toon via menu->stekker koppelen? Of is dit afgeschermd voor enkel de fibaro stekker.

• pieter_o
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-03-2015
Mijn Toon geeft al een tijdje vreemde waardes aan (bijvoorbeeld: 12.000 euro aan gasverbruik, binnen een jaar). Probleem heb ik al 2 maanden geleden aangemeld bij Eneco, maar ze doen er niets aan.

Om deze reden ga ik mijn Toon abonnement opzeggen, qua energie inzage heb ik er toch niets meer aan.

Wat ik echter wel ga missen, is het op afstand kunnen bedienen van Toon. Dat werkt niet meer zonder abonnement, toch?

Vandaar mijn vraag: is het mogelijk om via een api de temperatuur te regelen? Ik las op dit forum al iets over api's om de gegevens uit te lezen, maar het gaat me vooral om het op afstand kunnen instellen van de temperatuur (alleen in kunnen stellen op 'thuis' en 'weg' is al voldoende).

Weet iemand via welke commando's dat kan? Dan ga ik wel puzzelen met mijn raspberry om het werkend te krijgen.

Bij voorbaat dank!

• ThinkPad
Kan dat überhaupt wel als je geen abonnement meer hebt? Ik heb zelf geen Toon, maar ik kan me voorstellen dat er qua functionaliteit bar weinig overblijft als je geen abonnement bij Eneco meer hebt.

Misschien een goed moment om over te stappen op een op afstand bestuurbare thermostaat, of een domotica oplossing met de Pi (Domoticz bijv. Ketel aansturen kan met een OpenTherm gateway). En dan gooi je de Toon op Marktplaats :p

[Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 02-10-2014 09:08]

• pieter_o
Nee, in principe kun je vrijwel niets met Toon zonder abonnement. De Toon wordt aangestuurd via een server van Eneco. Dat verlies je als je geen abonnement meer hebt.

Maar van de andere kant: die server van Eneco stuurt bepaalde informatie via het internet naar mijn Toon. Via die info kan de Toon een andere temperatuur instellen. In principe moet je deze informatie ook zelf via je eigen netwerk naar Toon kunnen sturen. Met hetzelfde resultaat.

De vraag is alleen hoe die informatie er uit ziet. Misschien heeft iemand dat al eens uitgezocht?

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:48
ik heb de Toon nu ook al een jaar zonder abonnement en idd, het is nu niet veel meer dan een mooie thermostaat.
Je kunt wel je actuele gas en stroomverbruik zien (gasverbuik van hele dag geloof ik) en je krijgt nog steeds firmware updates.

• pieter_o
Hmm, ik heb het netwerkverkeer tussen Toon en de Eneco site eens getraced met Wireshark. Maar het is allemaal SSL geëncrypt. Ik kan er dus niet uithalen hoe je Toon zelf zou kunnen aansturen. Ik koop wel een Nefit thermostaat, dat werkt sowieso beter samen met mijn Nefit ketel.

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 20:23
Ik zit zelf te twijfelen tussen Toon en de Evohome van Honeywell, voordeel van Toon is het bekijken van je huidige verbruik en de toekomstige uitbreidingen en ook het kunnen schakelen van stekkers.

Voordeel of misschien nadeel van de Evohome is dat je elke ruimte afzonderlijk op temperatuur kan laten zijn. Ik heb een huis uit 35 die nog niet volledig geïsoleerd is wel overal dubbelglas en tussen de bovenverdieping en de zolderverdieping isolatie in het plafond. Volgens de vorige eigenaar ook de spouwmuur geïsoleerd.

Maar in sommige kamers is er nog best een temperatuur verschil vergelijken met de woonkamer. Natuurlijk wil je de slaapkamers kouder hebben, maar dat afzonderlijk regelen lijkt me wel ideaal alleen ben ik bang voor hogere gas kosten.

Weet iemand of Toon ook in de toekomst ondersteuning krijgt voor op afstand geregelde thermostaat kopen (zonne/ruimte regeling)

Ook is Toon gratis (op het abonnement na) en de Evohome is een flinke investering.

• ThinkPad
De Toon is niet 'gratis'. Je betaald er abonnementskosten voor, en Eneco is ook duurder dan een prijsvechter maatschappij.

Verder kun je eens kijken naar waterzijdig inregelen (zie: Gas besparen door middel van CV tuning ) daarmee zou je minder temperatuurverschil tussen ruimtes moeten krijgen. Ook bespaar je daarmee gas ;)

• RoyVi
Klopt dat het niet gratis je betaald per maand, bij de evo home om dat goed te laten werken moet je in de meeste ruimtes zo een thermostaat plaatsen en er komen nog wat losse units bij voor verbinding met het internet etc. en dat geld bij elkaar kan ik eventueel ook gebruiken voor meer isolatie.

En je hebt gelijk met het waterzijdig inregelen daar moet ik mij ook nog even in verdiepen.

Ik zit nu trouwens bij Oxxio en als ik over zou stappen naar Eneco ben ik wel goedkoper uit (ooit in het verleden mee gedaan aan zo een ipad actie)...

[Voor 16% gewijzigd door RoyVi op 14-10-2014 14:45]

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 16:27
Ik ben ook nieuwsgierig naar Toon. Wij hebben een CV(intergas) icm hete luchtverwarming van Brink. Momenteel heb ik een Honeywall Chronotherm IV(4) (is niet moduleer maar mijn CV ondersteunt het wel) en deze wil ik graag vervangen zodat ik op de hoogte ben van het dagelijkse verbruikt en uiteraard dat ik buitenshuis de verwarming kan regelen. Naast dat, ben ik ook erg nieuwsgierig of je met Toon 'zuiniger' bent dan met een normale thermometer. Kan iemand in dit topic bewijzen of dat zo is? Mijn huidige thermometer is ook zelf-lerend, maar ik neem aan dat Toon dit nog beter en efficiënter doet.

• RoyVi
Ik denk als je überhaupt al over gaat naar moduleren dat je zuiniger bent met je Chronotherm, maar voordeel van Toon is dat je je verbruik ziet en daardoor meer bewust wordt. Of je uiteindelijk zuiniger bent dat ligt aan jezelf en niet aan de thermostaat.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
RoyVi schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:43:
Klopt dat het niet gratis je betaald per maand, bij de evo home om dat goed te laten werken moet je in de meeste ruimtes zo een thermostaat plaatsen en er komen nog wat losse units bij voor verbinding met het internet etc. en dat geld bij elkaar kan ik eventueel ook gebruiken voor meer isolatie.

En je hebt gelijk met het waterzijdig inregelen daar moet ik mij ook nog even in verdiepen.

Ik zit nu trouwens bij Oxxio en als ik over zou stappen naar Eneco ben ik wel goedkoper uit (ooit in het verleden mee gedaan aan zo een ipad actie)...
Dat is ook niet vreemd, want je zit voor die "gratis" ipad een paar jaar aan Oxxio vast en betaalt per maand 25 euro extra vastrecht tov welke andere leverancier dan ook. Met 3 jaar contract heb je dan 900 euro extra betaald voor je "gratis" ipad. Daarnaast zijn de tarieven van Oxxio ook alles behalve scherp.

Alhoewel Eneco een stuk goedkoper is dan Oxxio vanwege bovenstaande oplichting, betaal je behalve de maandelijkse abonnementskosten ook gewoon weer 3 jaar lang teveel voor een "gratis" thermostaat. Daarnaast heb je helemaal niks meer aan de thermostaat zodra je je energiecontract en dus je abonnement opzegt.
albert04 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:34:
Ik ben ook nieuwsgierig naar Toon. Wij hebben een CV(intergas) icm hete luchtverwarming van Brink. Momenteel heb ik een Honeywall Chronotherm IV(4) (is niet moduleer maar mijn CV ondersteunt het wel) en deze wil ik graag vervangen zodat ik op de hoogte ben van het dagelijkse verbruikt en uiteraard dat ik buitenshuis de verwarming kan regelen. Naast dat, ben ik ook erg nieuwsgierig of je met Toon 'zuiniger' bent dan met een normale thermometer. Kan iemand in dit topic bewijzen of dat zo is? Mijn huidige thermometer is ook zelf-lerend, maar ik neem aan dat Toon dit nog beter en efficiënter doet.
Een modulerende thermostaat heeft niet altijd zin: bij huizen die geen 70+ graden nodig hebben voor verwarming is het onzin, je verlaagt dan gewoon de aanvoertemperatuur op de ketel en je stookt net zo zuinig met aan/uit. Verder heb ik geen ervaring met luchtverwarming, je zult moeten uitzoeken wat het rendement is van je heteluchtverwarmer als de temperatuur wordt verlaagd.

[Voor 29% gewijzigd door _JGC_ op 24-10-2014 09:59]

• weertenaar
_JGC_ schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:56:
[...]

Alhoewel Eneco een stuk goedkoper is dan Oxxio vanwege bovenstaande oplichting, betaal je behalve de maandelijkse abonnementskosten ook gewoon weer 3 jaar lang teveel voor een "gratis" thermostaat. Daarnaast heb je helemaal niks meer aan de thermostaat zodra je je energiecontract en dus je abonnement opzegt.

[...]
Je hebt natuurlijk wel gewoon een mooie thermostaat als je Eneco opzegt :) Ik heb nu gewoon Greenchoice (en hiervoor E-On). Updates krijg ik wel binnen, maar voor de rest niks (en soms zeurt hij ineens dat mijn verbuik hoger is dan verwacht, terwijl ik dat niet kan zien.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
weertenaar schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:33:
[...]

Je hebt natuurlijk wel gewoon een mooie thermostaat als je Eneco opzegt :) Ik heb nu gewoon Greenchoice (en hiervoor E-On). Updates krijg ik wel binnen, maar voor de rest niks (en soms zeurt hij ineens dat mijn verbuik hoger is dan verwacht, terwijl ik dat niet kan zien.
Kan je dat ding nog op afstand besturen zonder abonnement dan?

Persoonlijk heb ik helemaal niks met de looks van een thermostaat, ik vind het witte vierkante bakje van Remeha met blauw verlichte display, 2 drukknoppen en 1 draaiknop mooi zat. Het gaat mij om de werking en dat is de reden waarom ik een iSense heb: de werking bevalt me beter dan een Honeywell Opentherm thermostaat (en dan schijnt de iSense door Honeywell gemaakt te zijn nota bene).

• weertenaar
_JGC_ schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

Kan je dat ding nog op afstand besturen zonder abonnement dan?

Persoonlijk heb ik helemaal niks met de looks van een thermostaat, ik vind het witte vierkante bakje van Remeha met blauw verlichte display, 2 drukknoppen en 1 draaiknop mooi zat. Het gaat mij om de werking en dat is de reden waarom ik een iSense heb: de werking bevalt me beter dan een Honeywell Opentherm thermostaat (en dan schijnt de iSense door Honeywell gemaakt te zijn nota bene).
nee je kunt niks meer op afstand bedienen.
Ik vind hem als programmeerbare, modulerende thermostaat wel fijn, met daarbij het actuele stroom en gasverbruik....meer ook niet.....

• RoyVi
weertenaar schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:20:
[...]

nee je kunt niks meer op afstand bedienen.
Ik vind hem als programmeerbare, modulerende thermostaat wel fijn, met daarbij het actuele stroom en gasverbruik....meer ook niet.....
Dat is voor mij ook voornamelijk de reden dat ik hem wil. Alles mooi in één overzicht zonder zelfbouw geklooi en de extra's van het abonnent zijn leuk. Misschien dat er in de toekomst nog met z-wave de ondersteuning komt om je radiatoren te sturen zodat je aan zone-verwarming kan doen.

Ook de ondersteuning van de stopcontacten is leuk die je kan schakelen en vooral het energie verbruik van bekijken.

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 12:16
Ik heb een Toon privé gekocht, en meeste lijkt te werken. Krijg alleen niet voor elkaar om gasmeter te laten werken. Op zich geen probleem, kan in toekomst oplossing gezocht worden.

Grootste probleem is dat ik nu nooit in normaal menu of dashboard kom van Toon. Kan dus niet eens klok thermostaat gebruiken, alleen temperatuur met + en - instellen. En dat is wel beetje weinig voor zo'n dure/geavanceerde thermostaat.

Als ik meteradapter in contact stop, gaan ledjes op zowel gas- als elektrameter branden. Als Toon gaat communiceren met elektrameter gaat het ledje branden, maar bij de gasmeter niet. Hoort dit? Is het infrarood en zie ik het ledje niet branden?

Iemand een idee?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Reinder83
Gas duurt idd wat langer. Goed kijken of de sensor er goed voor zit en een dagje wachten

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:47

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sinds vandaag werkt de stroom meter van toon ineens niet meer goed.
Ik heb ineens een verbruik van 0 watt en soms springt hij heel even naar 5000 watt om even het verbuikt te corriceren wat hij gemist heeft.

Heeft iemand dit eerder gehad?

PVoutput

• rewind.
Bij mij is hij helemaal dood, normaal was even uit stopcontact voldoende maar nu gaan er ook geen lampjes op branden

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:47

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Misschien tijd voor garantie te claimen dan?

Mijne is zeker niet dood, maar die grafiek is wel een beetje vreemd nu:

PVoutput

• rewind.
Dat probeer ik idd, contactformulier ingevuld met alle ondernomen acties maar na 1,5 week nog geen reactie, nu webcare er maar bij gehaald..

• RoyVi
Bij mij werkte die ledmetertjes ook niet goed, ik heb ze er maar weer afgehaald en ik wacht nog op de slimmemeter en dan sluit ik hem weer aan via de p1 poort.

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:41
Misschien heeft dat te maken met de grote storing bij Prolocation?

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zo mailtje naar Eneco gestuurd, of ik ook een los toon abonnement 3,50 pmd kan afsluiten.
Dus zonder dat ik de te dure energie bij hun koop.
Ik heb nu greenchoice.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• swapevent
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05-2019
daar is men wel mee bezig om de dienst "toon" los te koppelen van het verplicht afnemen bij eneco.

dit gaat alleen nog wel even duren. denk aan openstellen vebruiksinzicht etc

18*240wp,Omnik4, oost-west opstelling,8*250 west omnik 2

• Supertip
  • Niet online
Toch schijnt het halverwege het jaar voor iedereen te moeten kunnen.
Al verwacht ik wel dat er enige Premium functies uitgeschakeld zullen worden, om zo toch nog energie klanten te lokken.

Ik hoop door een te vroege, een soort pilot aanmelding daar aan te ontsnappen

Edit. Een vlotte reactie van Eneco.

Beste mevrouw, heer ⊙⊙⊙⊙⊙
,
Onlangs heeft u ons een e-mail gestuurd over Toon. Daarom stuur ik u dit bericht.

Leuk te horen dat u interesse heeft in Toon. Wij bieden Toon echter alleen aan in combinatie met een actieve overeenkomst voor gas en stroom van Eneco.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Wellicht mijn vraag niet begrepen |:(
Ik heb al een tOOn.
Maar een veel duidelijker mailtje gestuurd, meer jip en janneke stijl.

--------------------------------------------------------------------

Edit 13-02'15

Vandaag onze nieuwe toon, gekocht op marktplaats, aangesloten.
Fluitje van een cent eigenlijk.
Wel heb ik na lang denken hoe ik het aanwarm probleem moet tekkelen de toon anders ingesteld.
In het menu cv ketel goede ketel geselecteerd, maar bij het verwarmingssysteem gekozen voor handmatig, daar de max.ketel temperatuur op 58 graden gezet.
We hebben na vervanging van de meeste radiatoren inmiddels een LVT systeem.
En maximaal aantal graden stijging per uur gekozen voor 6 graden ipv de standaard 3 graden℃.

En volgens mij zit daar het probleem van de langere aanwarm tijd van sommige tweakers, als je immers 3 graden per uur mag stijgen zou de ketel bijna 2 uur van tevoren moeten gaan branden.
En nog de ingebouwde marge van het kouder worden buiten, voordat de zon opkomt zou je eigenlijk 2,5/2,7 uur van tevoren moeten gaan stoken om je ingestelde temperatuur met een ruime reserve marge te halen.

Ik ga zien of dit de oplossing zal blijken te zijn.

[Voor 88% gewijzigd door Supertip op 13-02-2015 21:54]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• 5-o-clock-shade
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-05 14:04
Eind maart zou toon ook zonnepanelen moeten kunnen ondersteunen. Wel met een extra sensor (brutoproductiemeter), maar mijn interesse is gewekt!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

jammer dat de toon zo "closed" source is .. maar IMHO kan je best 1ntje bij elkaar tweaken..

wat heb je nu nodig paar meter uitlezers enzo .. ? maar ik vind de toon wel mooi product.

helaas dat je "dure" oplossingen kan kopen via de webshop .. en bv niet andere domotica meuk .. zodat je een zonnescherm of andere dingen kan besturen ..

Tja vanalles

• ThinkPad
Valt prima zelf te maken inderdaad, ik heb dit gemaakt.
(HTML-pagina die ik op een goedkope (55 euro) Android tablet toon, data komt uit Domoticz).
Foto is een beetje slecht, maar dit toon ik op de tablet (inmiddels ook al wat dingen weer aangepast dus niet actueel meer). De Aan/Uit zijn schakelaars, door erop te klikken gaat lamp aan en verandert de status.

Daar (oude foto) nog op m'n oude thermostaat. De nieuwe thermostaat (productreview: Honeywell Round Connected Modulation review door ThinkPad) valt ook bijna volledig te besturen met Domoticz.

[Voor 58% gewijzigd door ThinkPad op 07-04-2015 11:37]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:11
Nee dat ziet lekker uit, boven op elkaar.... sorry, het is leuk bedoelt natuurlijk maar ik wil het graag clean en strak houden bij ons thuis. Heb zelf een hele lang tijd zitten stoeien met andere oplossingen, NEST zelfs, maar tot nu toe kan niks tippen aan het gemak en de eenvoud van Toon aan de muur. Het is gewoon duidelijk, overzichtelijk en snel, zonder poespas of handmatig met kabels zitten te rommelen of wat dan ook. Ben er ook sterk over aan het denken om de Toon weer terug te hangen ipv Nest of een zelfgemaakte Opentherm thermostaat, wat 9 van de 10 keer niet juist werkt of heel lastig is om precies goed te krijgen.

Vooral nu Toon ook met Fibaro stekkers werkt en Hue lampen is het nog makkelijker. Ik ben niet de enige in huis, en men wilt bij binnenkomst heel simpel met 1 druk op toon alle lampen aan en uit kunnen gooien.

En ja ik heb geprobeerd met Domoticz, Opentherm via LAN en andere thermostaten (inmiddels al 8 aangeschaft en weer verkocht), maar het komt gewoon niet in de buurt van Toon helaas.

[Voor 11% gewijzigd door tcviper op 07-03-2015 18:16]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Supertip
  • Niet online
Toon is gewoon de beste oplossing, waar weinig of geen andere producten aan kunnen tippen.

Helaas heeft de vorige eigenaar zijn abonnement op de toon opgezegd.
Geen weer en historische gegevens meer.

• tcviper
Jep, daarom heb ik inmiddels mijn Nest verkocht en ben nu weer terug op Toon, werkt geweldig en ziet super uit aan de muur :)

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Eneco heeft momenteel een actie waarbij ik een mooie stekker krijg, als ik een vriend een Toon aansmeer. Die met bij bestellen dan een code invoeren, waarna ik die stekker krijg.

Geinig initiatief, maar echt niemand die ik ken heeft er behoefte aan. Daarnaast ben ik ook niet van het type die andere mensen dingen gaat aansmeren die ze niet nodig hebben.

Maar mocht iemand toch al interesse hebben in Toon, kan diegene mij wel blij maken, als diegene even een DM stuurt :P

• tcviper
Ja die aktie van Eneco slaat nergens op, maar goed, iedereen kan zelf weten wat ie daarmee doet.
Ik had bijv liever gezien dat de instap makkelijker word om Toon te krijgen.

• Anoniem: 646360
  • Niet online
hallo,

toon gebruiker zonder toon abbonenemt,. is het mogenlijk om de hue te bedienen als je geen eneco stroom hebt? lees in de handleiding dat de toon automitsche de hue bridge herkend,.. maar is dit ook zo zonder abb?

• FunFair
  • Nu online
Toon zal vast de Hue wel kunnen bedienen, maar hoe maak je verbinding met Toon als je geen abonnement hebt?

En is je Toon wel geupdate naar de laatste versie? Zonder abonnement ontvang je geen updates toch?

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-02 11:42
Supertip schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:02:
Toon is gewoon de beste oplossing, waar weinig of geen andere producten aan kunnen tippen.

Helaas heeft de vorige eigenaar zijn abonnement op de toon opgezegd.
Geen weer en historische gegevens meer.
Dus als ik overstap naar een andere Leverancier, verwijdert Eneco mijn historische verbruik die de toon via de P1 poort van de slimme meter heeft ontvangen? Kan iemand bevestigen dat dit zo is? Of stopt de Toon gewoon met het bijhouden van historie?

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• tcviper
Je kunt Hue alleen bedienen als je de update service abonnement van Eneco hebt op dit moment.
Verder zou Eneco rond de zomer Toon open moeten gaan gooien zodat je ook als je bij andere leveranciers zit, toch Toon kan gebruiken.

• Supertip
  • Niet online
Jarlian schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:49:
[...]

Dus als ik overstap naar een andere Leverancier, verwijdert Eneco mijn historische verbruik die de toon via de P1 poort van de slimme meter heeft ontvangen? Kan iemand bevestigen dat dit zo is? Of stopt de Toon gewoon met het bijhouden van historie?
yep gek genoeg verdwijnt het hele historie gedeelte tabblad, en meld tOOn dat hij nu werkt als een "gewone" thermostaat.
Weer&verkeer enzovoort verdwijnt ook.

• 5-o-clock-shade
Ter info: Toon en Zon komt binnenkort bestelbaar, waarmee Toon ook de zonnepanelen opbrengst kan tonen.
De module om de bruto productie van de zonnepanelen te meten kost 99,50. (tenminste, bij mij wordt Toon nog geinstalleerd, en is dit de meerprijs van Toon en zon, vertelde de Eneco desk mij)

Een paar screenshots staan in dit nieuwsbericht:

nieuws: Eneco wil Toon dit jaar ook aan niet-klanten gaan aanbieden

Als ik deze daadwerkelijk heb, zal ik mijn ervaringen delen (tenminste, als daar interesse in is)

• tcviper
Ja ik ben er ook op aant wachten :) Geweldige interface, vind Toon echt super.

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-02 11:42
5-o-clock-shade schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:17:
De module om de bruto productie van de zonnepanelen te meten kost 99,50. (tenminste, bij mij wordt Toon nog geinstalleerd, en is dit de meerprijs van Toon en zon, vertelde de Eneco desk mij)
Geldklopperij. Tenzij je nog een analoge meter hebt of niet teruglevert via het teruglever telwerk van je slimme meter. Een slimme meter stuurt gewoon de opbrengsten van zonnepanelen door, net zoals die dat doet met het actuele verbruik. 100 euro betalen om dat inzichtelijk te krijgen op een apparaat dat al 100 euro gekost heeft vind ik eerlijk gezegd schandalig. Neem dan gewoon een onafhankelijke dienstenaanbieder. Die doen het vaak voor niks.

Edit: Maar als jij gewoon 100 euro betaalt voor de Toon en zon, dan betaal je hetzelfde als de meeste anderen.

[Voor 6% gewijzigd door Jarlian op 30-03-2015 10:04]

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• 5-o-clock-shade
Jarlian, de slimme meter weet wel wat je teruglevert, maar niet hoeveel van de moment-opbrengst binnenshuis gebruikt wordt. met de bruto productie meter kan Toon het uitrekenen en weergeven, zonder zie 'ie hoogstens kunnen laten zien wanneer de productie hoger is dan het verbruik (zolang dit binnen 1 fase ligt)

De oplossing van plugwise isbepaald niet goedkoper te noemen

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:20
Iemand misschien een fotootje van hoe de sensor op de KWH meter zit gemonteerd/geplakt? Betreft een ouderwetse meter met zo'n wieltje dat draait. Van het weekend bij het strak maken van de meterkast per ongeluk dat ding eraf getikt en nu krijg ik geen waardes meer door, heb al geprobeerd op meerdere manier dat ding erop te plakken maar geen resultaten so far.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:03

page404

Website says no

Sinds ik die nieuwe router van Ziggo had (de Technicolor) had ik alleen maar problemen met de wifi verbinding van mijn Toon. Heel zwak signaal of geen connectie, terwijl de router op 30cm afstand staat.
Na lang zoeken ben ik er achter dat die Technicolor een config heeft voor het 2.4GHz én het 5GHz, en dat alleen die laatste mijn vaste SSID had gekregen. De 2.4 stond nog op Ziggo123456, en herkende ik dus niet in het lijstje. Toon ondersteunt dus geen 5GHz maar pakte soms wel nét het signaal van de bovenverdieping (maar meestal niet). Sjonge, daar ben ik weer wat uurtjes mee zoet geweest 8)7

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Reinder83
Malt007 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:15:
Iemand misschien een fotootje van hoe de sensor op de KWH meter zit gemonteerd/geplakt? Betreft een ouderwetse meter met zo'n wieltje dat draait. Van het weekend bij het strak maken van de meterkast per ongeluk dat ding eraf getikt en nu krijg ik geen waardes meer door, heb al geprobeerd op meerdere manier dat ding erop te plakken maar geen resultaten so far.
Zo zit die bij mij:

https://www.dropbox.com/s...04-02%2020.50.01.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...04-02%2020.50.29.jpg?dl=0

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ik ben erg blij met de toon, hoewel ik hem erg beperkt vind. 2 jaar (of meer?)

mijn voornaamste reden was:
Goedkoper dan een progammeerbare thermostaat + meer functies(die ik zelden gebruik)

Mijn besparing komt puur dat ik niet naar de temp elke dag hoef te kijken, de rest is bijkomend voordeel.

ik mis wel een uitgebreidere "temp-agenda" bv meer seizoens gericht, of zijn er bv 1 of meerdere gsm's in de buurt ?

Binnenkort ga ik over naar een nieuw huis (hopenlijk) ik twijfel heftig of ik een toon "aanschaf" gewoon omdat je nu voor minder geld meer flexibliteit koopt in bv aansturing van verlichting of belangrijker zaken zoals "zonnescherm/rolgordijn/rolluik/screen enzv"

Tja vanalles

• FunFair
  • Nu online
Malt007 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:39:
[...]

Ah scheef dus :-) Bedankt voor het uploaden Reinder!
Elektra metertje zit bij mij gewoon recht. Gaat erom dat het lampje het zwarte streepje goed ziet.
Het gas metertje echter heb ik iets gekanteld richting het glas moeten plakken. Om een of andere reden pikt hij anders het reflectievakje niet op. Daarna heb ik met tape de metertjes afgeplakt. zodat ze er niet perongelijk afgestoten kunnen worden.

Kan niet wachten op de digitale meter, zodat de digitale poort gebruikt kan worden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 11:56
Weet iemand hoe de meterlezer ontkoppeld kan worden zonder de Toon te gebruiken? Ik wil een oude meterlezer koppelen met Domoticz, maar kan dat niet zolang deze nog een oude koppeling heeft.

Zie ook dit topic

Ik vermoed dat als je een hardreset van je Toon hebt gedaan, zonder de meterlezer te ontkoppelen dat je tegen hetzelfde probleem aanloopt, dus misschien kan iemand me helpen.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 11:19

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik zit er aan te denken om over te stappen naar Eneco met een Toon.

Weet iemand of het mogelijk is om je verbruikgegevens te 'exporteren' (liefst in 'ruwe' data als csv oid of anders de grafieken zelf) zodat ik deze data verder kan gebruiken?

De verkoper zei dat dit 'waarschijnlijk' wel kon via mijn Eneco maar ik had niet het idee dat hij het zeker wist

[Voor 19% gewijzigd door Mattie112 op 16-05-2015 16:12]

My Youtube Channel

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18

Pierre

Van nature lui!

Dat kan niet (volgens) mij, ik kan het in ieder geval niet vinden in mijn Eneco

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Willboirdt
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Via domoticz lijkt het te moeten kunnen, zelf geen ervaring mee.

https://forum.eneco.nl/al...eschikbaar-domoticz--7424

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 09:39
Vanuit Toon zelf kun je geen data exporteren.
Ik doe het vanuit Domoticz. Domoticz kun je koppelen met Mijn Eneco (dus niet direct met Toon)
Ik neem aan dat het een soort van API is die Domoticz gebruikt, dus zou je zelf ook data moeten kunnen ophalen van Mijn Eneco.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Hm ok dat dacht ik al, verkoper roept iets wat niet klopt :) Ik hoef niet persee de data er uit te halen maar het zou wel handig (kunnen) zijn in de toekomst.

Zit alleen nog even de twijfelen over de voorwaarde van het contract maar dat heeft verder niks met de toon te maken :)

My Youtube Channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Mattie112 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:05:
Hm ok dat dacht ik al, verkoper roept iets wat niet klopt :) Ik hoef niet persee de data er uit te halen maar het zou wel handig (kunnen) zijn in de toekomst.

Zit alleen nog even de twijfelen over de voorwaarde van het contract maar dat heeft verder niks met de toon te maken :)
Als alternatief: met Wendy + display van mijnhuis-online.nl kan dat wel. Dan zit je ook niet vast aan de contractvoorwaarden van Eneco, of aan contract van een energieleverancier.

disclaimer: ik ben wel betrokken bij betreffend product

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

En hoe zit dat prijstechnisch. Altijd als ik zie staan "wij nemen contact met u op om de mogelijkheden te bespreken" denk ik meteen aan €€€€. Toon kost "niks" (naja ik betaal het terug in een hogere kwh prijs). Kost me ca €80 meer voor het 1e jaar dan bij NLE

My Youtube Channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ligt aan de situatie in de meterkast en welke sensoren je nodig hebt ;)

Vanwege de 'opstartfase' van het product is de prijs inderdaad op aanvraag, maar over 4 jaar gezien ben je goedkoper uit dan Toon, mits je gebruik maakt van de mogelijkheid om tussentijds van energieleverancier te wisselen, en het overstapvoordeel wat daar mee gepaard gaat mee te pakken. De aanschafprijs ligt natuurlijk hoger dan Toon omdat je hem niet op afbetaling koopt.

[Voor 6% gewijzigd door EddoH op 19-05-2015 14:12]

Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee