Je hebt al een DM terugmikkelnl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:52:
[...]
DM gestuurd, ben erg benieuwd - wist niet dat Toon uit te lezen is?!

Je hebt al een DM terugmikkelnl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:52:
[...]
DM gestuurd, ben erg benieuwd - wist niet dat Toon uit te lezen is?!
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
[Voor 25% gewijzigd door rb338 op 17-01-2014 10:19]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
dus niet binnen 1 jaar opzeggen, dan kost het je niets.Indien de klant binnen 1 jaar de overeenkomst EcoStroom en
AardGas 4 jaar opzegt, dient hij/zij ter compensatie voor de
reeds ontvangen Toon een bedrag van € 50 per
energieproduct (max. € 100 per klant) aan Eneco terug te
betalen.
[Voor 39% gewijzigd door enzoronald op 19-01-2014 13:55]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
De API kan je gewoon zelf aanspreken dus je kan zelf een app ontwikkelen en de geschiedenis opslaan in een DB of zoralpje schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:15:
... Maar als je geen klant meer bent heb je ook vrij weinig meer aan de Toon, toch?
Natuurlijk, hij blijft als thermostaat fungeren en je actuele verbruik weergeven, maar je hebt geen historische data meer, je kunt niet mee je verbruik in euro's laten weergeven en je kunt hem niet meer via de Smartphone bedienen. Tenmiste, dat is wat ik zo hier en daar lees.
[Voor 31% gewijzigd door SaN op 26-01-2014 23:10]
@_JGC_ hier ben ik héél benieuwd naar. Kan je met harde feiten komen dat die isense echter "zuiniger" is? Ik lees van veel mensen klachten over de honeywell chronotherm touch modulation (heb 'm zelf ook) en ben wel benieuwd naar het vervangen van deze voor een isense. De isense lees je weer veel goede dingen over. Heb zelf een Intergas HRE36/30._JGC_ schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:22:
Belangrijker: hoe doet de Toon het als thermostaat?
Ik heb sinds 3 maanden mijn Honeywell Chronoterm Modulation vervangen door een Remeha iSense, heb een Intergas ketel. De eerste maand heb ik meer gas verbruikt dan normaal, vervolgens die iSense compleet getweaked qua gedrag en inmiddels stookt ie het huis prettiger warm met veel minder verbruik dan met de Honeywell het geval was.
Hoe slim is de Toon als het op het berekenen van de ideale aanvoertemperatuur en het vervroegd beginnen met stoken aankomt?
Burp
Nice heb sinds vandaag Toon, zal het eens proberen.DennusB schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:25:
Ondertussen is de eerste versie van het script om data op te halen online :
https://github.com/dennusb/eneco_toon_api
Suggeties ? Laat het me weten!
[Voor 78% gewijzigd door Iljoesjin op 21-03-2014 11:01. Reden: Ik verwacht met een topic meer mensen aan te spreken]
Tja vanalles
Anoniem: 193142
Zou de toonopafstand api nu ook uitgebreider kunnen sinds de nieuwe ipad app?DennusB schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 14:25:
Ondertussen is de eerste versie van het script om data op te halen online :
https://github.com/dennusb/eneco_toon_api
Suggeties ? Laat het me weten!
Vast wel, dat is een kwestie van een beetje stoeien met hun outputrewind. schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:23:
[...]
Zou de toonopafstand api nu ook uitgebreider kunnen sinds de nieuwe ipad app?
Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart
Je hebt geen OpenTherm nodig, ze kunnen het ook zonder OpenTherm aansturen iddMaasluip schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:35:
Dinsdag een gozer van Eneco aan de deur die me via de Toon ook aan de Eneco gas en elektriciteit wilde helpen. Ja mijnheer, alles kan met de Toon. Uiteraard niet op ingegaan, maar hem wel in huis uitgenodigd omdat het zo regende.
Dus mijn vraag hier: kan een Toon moduleren op een oude Nefit VR 2520 die volgens mij alleen moduleert met de door Nefit ooit geleverde eigen modulator (geen OpenTherm)?
Open Source landkaart
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
Open Source landkaart
Anoniem: 193142
Ben je hier ondertussen al uit gekomen?AtlonXP1800 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:51:
Ik heb sinds vandaag de toon in huis. Omdat ik al een z-wave netwerkje heb wil ik het liefst de toon daar aan koppelen zodat ik alles in één interface kan bedienen en uitlezen.
Als controller gebruik ik de razberry, ik kan de toon includen in het netwerk, deze wordt dan ook netjes herkend:
[afbeelding]
Maar hij wordt ook meteen gerapporteerd als "Device seems to be dead", waardoor er vervolgens niets uit te lezen valt. Iemand enig idee of daar wat aan te doen is?
Hij kijkt naar op welke stand de thermostaat staat. Er zijn 4 standen: slapen, weg, thuis en comfort. Bij de eerste twee standen gaat de display volledig uit. Bij de laatste twee gaat hij na 1 minuut of zo in een donkere modus. Zo kun je toch als je er langs loopt zien hoeveer energie je gebruikt.ThinkPadd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:37:
Staat het scherm van een Toon eigenlijk 24/7 te branden? Of gaat hij tussen bepaalde tijdstippen uit / andere slimme triggers om scherm uit te zetten?
[Voor 4% gewijzigd door marc0_ op 05-09-2014 16:11]
Ja, ik.marc0_ schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:05:
heeft iemand al een 'slimme stekker' aangeschaft?
[Voor 10% gewijzigd door TestCees op 07-09-2014 14:45]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
[Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 02-10-2014 09:08]
[Voor 16% gewijzigd door RoyVi op 14-10-2014 14:45]
Dat is ook niet vreemd, want je zit voor die "gratis" ipad een paar jaar aan Oxxio vast en betaalt per maand 25 euro extra vastrecht tov welke andere leverancier dan ook. Met 3 jaar contract heb je dan 900 euro extra betaald voor je "gratis" ipad. Daarnaast zijn de tarieven van Oxxio ook alles behalve scherp.RoyVi schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:43:
Klopt dat het niet gratis je betaald per maand, bij de evo home om dat goed te laten werken moet je in de meeste ruimtes zo een thermostaat plaatsen en er komen nog wat losse units bij voor verbinding met het internet etc. en dat geld bij elkaar kan ik eventueel ook gebruiken voor meer isolatie.
En je hebt gelijk met het waterzijdig inregelen daar moet ik mij ook nog even in verdiepen.
Ik zit nu trouwens bij Oxxio en als ik over zou stappen naar Eneco ben ik wel goedkoper uit (ooit in het verleden mee gedaan aan zo een ipad actie)...
Een modulerende thermostaat heeft niet altijd zin: bij huizen die geen 70+ graden nodig hebben voor verwarming is het onzin, je verlaagt dan gewoon de aanvoertemperatuur op de ketel en je stookt net zo zuinig met aan/uit. Verder heb ik geen ervaring met luchtverwarming, je zult moeten uitzoeken wat het rendement is van je heteluchtverwarmer als de temperatuur wordt verlaagd.albert04 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:34:
Ik ben ook nieuwsgierig naar Toon. Wij hebben een CV(intergas) icm hete luchtverwarming van Brink. Momenteel heb ik een Honeywall Chronotherm IV(4) (is niet moduleer maar mijn CV ondersteunt het wel) en deze wil ik graag vervangen zodat ik op de hoogte ben van het dagelijkse verbruikt en uiteraard dat ik buitenshuis de verwarming kan regelen. Naast dat, ben ik ook erg nieuwsgierig of je met Toon 'zuiniger' bent dan met een normale thermometer. Kan iemand in dit topic bewijzen of dat zo is? Mijn huidige thermometer is ook zelf-lerend, maar ik neem aan dat Toon dit nog beter en efficiënter doet.
[Voor 29% gewijzigd door _JGC_ op 24-10-2014 09:59]
Je hebt natuurlijk wel gewoon een mooie thermostaat als je Eneco opzegt_JGC_ schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:56:
[...]
Alhoewel Eneco een stuk goedkoper is dan Oxxio vanwege bovenstaande oplichting, betaal je behalve de maandelijkse abonnementskosten ook gewoon weer 3 jaar lang teveel voor een "gratis" thermostaat. Daarnaast heb je helemaal niks meer aan de thermostaat zodra je je energiecontract en dus je abonnement opzegt.
[...]
Kan je dat ding nog op afstand besturen zonder abonnement dan?weertenaar schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:33:
[...]
Je hebt natuurlijk wel gewoon een mooie thermostaat als je Eneco opzegtIk heb nu gewoon Greenchoice (en hiervoor E-On). Updates krijg ik wel binnen, maar voor de rest niks (en soms zeurt hij ineens dat mijn verbuik hoger is dan verwacht, terwijl ik dat niet kan zien.
nee je kunt niks meer op afstand bedienen._JGC_ schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:53:
[...]
Kan je dat ding nog op afstand besturen zonder abonnement dan?
Persoonlijk heb ik helemaal niks met de looks van een thermostaat, ik vind het witte vierkante bakje van Remeha met blauw verlichte display, 2 drukknoppen en 1 draaiknop mooi zat. Het gaat mij om de werking en dat is de reden waarom ik een iSense heb: de werking bevalt me beter dan een Honeywell Opentherm thermostaat (en dan schijnt de iSense door Honeywell gemaakt te zijn nota bene).
Dat is voor mij ook voornamelijk de reden dat ik hem wil. Alles mooi in één overzicht zonder zelfbouw geklooi en de extra's van het abonnent zijn leuk. Misschien dat er in de toekomst nog met z-wave de ondersteuning komt om je radiatoren te sturen zodat je aan zone-verwarming kan doen.weertenaar schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:20:
[...]
nee je kunt niks meer op afstand bedienen.
Ik vind hem als programmeerbare, modulerende thermostaat wel fijn, met daarbij het actuele stroom en gasverbruik....meer ook niet.....
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
18*240wp,Omnik4, oost-west opstelling,8*250 west omnik 2
[Voor 88% gewijzigd door Supertip op 13-02-2015 21:54]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Tja vanalles
[Voor 58% gewijzigd door ThinkPad op 07-04-2015 11:37]
[Voor 11% gewijzigd door tcviper op 07-03-2015 18:16]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Dus als ik overstap naar een andere Leverancier, verwijdert Eneco mijn historische verbruik die de toon via de P1 poort van de slimme meter heeft ontvangen? Kan iemand bevestigen dat dit zo is? Of stopt de Toon gewoon met het bijhouden van historie?Supertip schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:02:
Toon is gewoon de beste oplossing, waar weinig of geen andere producten aan kunnen tippen.
Helaas heeft de vorige eigenaar zijn abonnement op de toon opgezegd.
Geen weer en historische gegevens meer.
"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."
yep gek genoeg verdwijnt het hele historie gedeelte tabblad, en meld tOOn dat hij nu werkt als een "gewone" thermostaat.Jarlian schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:49:
[...]
Dus als ik overstap naar een andere Leverancier, verwijdert Eneco mijn historische verbruik die de toon via de P1 poort van de slimme meter heeft ontvangen? Kan iemand bevestigen dat dit zo is? Of stopt de Toon gewoon met het bijhouden van historie?
Geldklopperij. Tenzij je nog een analoge meter hebt of niet teruglevert via het teruglever telwerk van je slimme meter. Een slimme meter stuurt gewoon de opbrengsten van zonnepanelen door, net zoals die dat doet met het actuele verbruik. 100 euro betalen om dat inzichtelijk te krijgen op een apparaat dat al 100 euro gekost heeft vind ik eerlijk gezegd schandalig. Neem dan gewoon een onafhankelijke dienstenaanbieder. Die doen het vaak voor niks.5-o-clock-shade schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:17:
De module om de bruto productie van de zonnepanelen te meten kost 99,50. (tenminste, bij mij wordt Toon nog geinstalleerd, en is dit de meerprijs van Toon en zon, vertelde de Eneco desk mij)
[Voor 6% gewijzigd door Jarlian op 30-03-2015 10:04]
"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Zo zit die bij mij:Malt007 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:15:
Iemand misschien een fotootje van hoe de sensor op de KWH meter zit gemonteerd/geplakt? Betreft een ouderwetse meter met zo'n wieltje dat draait. Van het weekend bij het strak maken van de meterkast per ongeluk dat ding eraf getikt en nu krijg ik geen waardes meer door, heb al geprobeerd op meerdere manier dat ding erop te plakken maar geen resultaten so far.
Tja vanalles
Elektra metertje zit bij mij gewoon recht. Gaat erom dat het lampje het zwarte streepje goed ziet.Malt007 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:39:
[...]
Ah scheef dus :-) Bedankt voor het uploaden Reinder!
[Voor 19% gewijzigd door Mattie112 op 16-05-2015 16:12]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als alternatief: met Wendy + display van mijnhuis-online.nl kan dat wel. Dan zit je ook niet vast aan de contractvoorwaarden van Eneco, of aan contract van een energieleverancier.Mattie112 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:05:
Hm ok dat dacht ik al, verkoper roept iets wat niet kloptIk hoef niet persee de data er uit te halen maar het zou wel handig (kunnen) zijn in de toekomst.
Zit alleen nog even de twijfelen over de voorwaarde van het contract maar dat heeft verder niks met de toon te maken
[Voor 6% gewijzigd door EddoH op 19-05-2015 14:12]
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details