Beste Toon rooters,
Ik post hier even een bericht want het lijkt dat de forums voor het rooten een beetje uitsterven als ik naar de datums van post kijk (bijv.
www.domoticaforum.eu etc) en het lukt ook niet om te registreren (krijg geen activatie emails) om een post/vraag te maken. Of ik heb nog niet een actief forum gevonden.
Ik ben in het bezit van 2x Toon's. Eentje die ik al heel lang heb en net mijn abonnement van heb opgezegd ivm overstap naar ander energiecontract. Een andere heb ik via Marktplaats vorige week overgekocht. Die was al geroot.
Nu heb ik met de overgekochte Toon best wel een Wifi uitdaging gehad dat deze niet aan mijn Odido wifi router wilde verbinden en heeft hoogstwaarschijnlijk met de encryptie (WPA2/WPA3) te maken die niet geaccepteerd wordt. Nu heb ik deze verbonden gekregen via een oude 2,4GHz AirPort maar vind het niet erg stabiel en is niet wat ik wens.
Ook heeft deze gekochte Toon 1 een ouder versie nummer dan mijn originele Toon:
- Mijn originele Toon 1: v6.4.2
- Gekochte Rooted Toon 1: v6.3.30
Mijn originele Toon kan wel goed connectie maken met de Odido router en heb het vermoeden dat het komt door de nieuwe firmware versie.
Nu heb ik gister de stoute schoenen aan getrokken om mijn originele Toon zelf te rooten en is gelukt 🥳 met de GitHub repository van
Toon Software Collective (
https://github.com/ToonSoftwareCollective/Root-A-Toon-USB-Stick) samen met een oude MackBook.
Nu heb ik 2x een geroote Toon's. Een met de nieuwere firmware en een met de oudere. Nu had ik het idee om de gekochte Toon op een of andere manier ook naar een hogere/laatste versie te krijgen om het Wifi probleem op te kunnen lossen maar lukt dus niet. Naar fabrieksinstellingen is ook niet gelukt.
Ik had wel geprobeerd via de GitHub update-rooted.sh script kunnen starten maar die geeft oa. maar die hoogste versie 6.3.30 en gaat dus blijkbaar niet verder.
Vragen zijn:
- Kan ik de gekochte geroote Toon nog upgraden of is daar niks voor?
- Zijn er verder nog actieve forums waar ik terecht kan? Ik ben programmeur geweest en wil eventueel zelf nog app(s) maken voor ideeën. Er is eigenlijk geen dev info te vinden.
Dank voor jullie reacties.