Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07 17:41
RudolfR schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:17:
@LogiZ5500

Je moet de tegel van HA toevoegen aan je Home Screen van Toon.
Of je moet emulated hue aanzetten in HA en Toon koppelen met de 'gesimuleerde' hue-bridge.
Ik heb de tegel ook op het HomeScreen gezet door 'Voeg tegel toe' en vervolgens onder Algemeen Home Assistant aan te klikken.
De tegel verschijnt, de tijd is te zien. Maar geen scenes of schakelaars..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:05
Die moet je zelf configureren.

https://github.com/Luc-S/Toon-HASS

Die worden hierin opgeslagen:
code:
1
2
3
4
5
-rw-r--r--    1 root     root            23 May 15 03:31 homeassistant.alarm.json
-rw-r--r--    1 root     root            89 May 15 03:31 homeassistant.scenes.json
-rw-r--r--    1 root     root           245 May 15 03:31 homeassistant.sensors.json
-rw-r--r--    1 root     root            40 May 15 03:31 homeassistant.sliders.json
-rw-r--r--    1 root     root           160 May 15 03:31 homeassistant.switches.json

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oepi-loepi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-07 21:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
RudolfR schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:12:
Die moet je zelf configureren.

https://github.com/Luc-S/Toon-HASS

Die worden hierin opgeslagen:
code:
1
2
3
4
5
-rw-r--r--    1 root     root            23 May 15 03:31 homeassistant.alarm.json
-rw-r--r--    1 root     root            89 May 15 03:31 homeassistant.scenes.json
-rw-r--r--    1 root     root           245 May 15 03:31 homeassistant.sensors.json
-rw-r--r--    1 root     root            40 May 15 03:31 homeassistant.sliders.json
-rw-r--r--    1 root     root           160 May 15 03:31 homeassistant.switches.json
Ah hier zal ik nog naar kijken.
Ik ging er vanuit dat er een search wordt gedaan naar lampen en dit in Home Assistant Controller tevoorschijn komt.
Weinig documentatie te vinden of ik kijk er volledig overheen :s

De token heb ik met de juiste file name gedaan en van A tot Z gecontroleerd op correct overnemen.
Voorheen gaf Home Assistant ook een error dat Toon ongeauthoriseerd toegang probeert te verkrijgen, die melding is nu weg. Vermoedelijk werkt de Token dus goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@LogiZ5500

Nee, gaat niet vanzelf. Je moet zelf entities invullen via de Toon, of door het editen van de json-files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
Het is gelukt, dank allen!
Ik had SSL aangevinkt, dit gaf problemen blijkbaar.
Kan nu mooi mn lampjes schakelen via de Toon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:30

JME

zeg maar Jamie

Mijn geroote Toon 1 staat standaard op zwart scherm. De laatste tijd valt me op dat nu en dan er toch een backlight achter het zwarte scherm brandt. Even aan en uitzetten van het scherm zorgt dat het weer weg is. Kan het zijn dat auto reboot dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Neen, de autoreboot kan daar niet voor zorgen. Tenzij je natuurlijk midden in de nacht net na de reboot naar het scherm kijkt, dan is het mogelijk dat je het scherm ziet rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-07 22:28
JME schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 20:34:
Mijn geroote Toon 1 staat standaard op zwart scherm. De laatste tijd valt me op dat nu en dan er toch een backlight achter het zwarte scherm brandt. Even aan en uitzetten van het scherm zorgt dat het weer weg is. Kan het zijn dat auto reboot dit veroorzaakt?
Wat ik begrepen had is dat dit gebeurd wanneer het programma wijzigt. Dan gaat de backlight weer aan, maar blijft het beeld wel zwart. Even later gaat het backlight weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Het lijkt erop dat het vaker gebeurt. Het programma staat namelijk uit (geen stookseizoen). Wel lees ik Toon uit via HA, mogelijk doet die iets. Als het dan wel gek dat het niet altijd optreedt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert89
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07 10:17
Ik heb onlangs een geroote Toon 2 gekocht. Alles lijkt te werken maar de software versie is nog redelijk oud (5.64.16). Ik zie in het TSC een update klaar staan maar ik vraag me even af of iemand kan adviseren of ik via de UI gewoon update voor update naar de nieuwste software/firmware kan vanaf deze oude versie, of dat ik dit beter op een andere manier kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Robert89 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:35:
Ik heb onlangs een geroote Toon 2 gekocht. Alles lijkt te werken maar de software versie is nog redelijk oud (5.64.16). Ik zie in het TSC een update klaar staan maar ik vraag me even af of iemand kan adviseren of ik via de UI gewoon update voor update naar de nieuwste software/firmware kan vanaf deze oude versie, of dat ik dit beter op een andere manier kan doen.
5.64.16 bestaat niet volgens mij. En anders is die zeker niet redelijk oud.
Als je gaat update is 5.49.19 de hoogste versie.

[ Voor 8% gewijzigd door jobr op 03-07-2024 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinho25
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-07 22:07
-verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door Martinho25 op 26-07-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_menno
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 18-10-2024
Hallo,
Sinds een aantal dagen heb ik de Toon 1 laten rooten.
Ik ondervind een aantal problemen.

1).
Iedere ochtend zijn de tegels op het beginscherm weg. (Alsof het een verse installatie is).
Zodra ik ze weer terug zet, zijn ze de volgende ochtend weer weg.
Via SSH ingelogt en zie dat de uptime 6 uur is (wordt dus gereboot). Ik heb geen auto reboot aan staan of gedownload.

2).
Via SSH ingelogd: Het commando dmesg geeft honderden meldingen van watchdog:

<2>imx2-wdt imx2-wdt.0: Unexpected close: Expect reboot!
De meldingen blijven opstapelen, iedere minuut komt er eentje bij. Maar reboot komt niet. Wat is hier de oorzaak van?

3).
P1 meetmodule is na het rooten zeer regelmatig onbereikbaar. Voor het rooten was er nooit een probleem, na het rooten lijkt het alsof het signaal te zwak is.
Zodra ik de meetmodule met een verlengsnoer uit de meterkast haal en dichterbij Toon hang, ziet Toon de meetmodule niet beter.
Voorheen was de meetmodule nooit onbereikbaar en gaf hij keurig het actuele verbruik door. Nu is om de X minuten het tegeltje "verbruik" grijs en staat er geen waarde. Dan random is het tegeltje er weer met een actuele waarde.
Waar zou dat aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Dat lijkt erop dat het met rooten niet goed is gegaan. Ik zou een recovery doen en dan daarna rooten en updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_menno
oepi-loepi schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:15:
Dat lijkt erop dat het met rooten niet goed is gegaan. Ik zou een recovery doen en dan daarna rooten en updaten.
Dank voor je snelle reactie. Updaten naar wat? De huidige versie is 6.3.45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_menno
Er kwamen steeds meer problemen bij.
Wifi werd niet gevonden, Meetmodule verbinding was alleen mogelijk als de meetmodule vlak bij de Toon hing.
Opnieuw laten rooten, maar de meldingen bleven.

Er was meer aan de hand.
Hardware failure blijkt de oorzaak te zijn geweest. (NAND geheugen beschadigd).

Andere (geroote) Toon aangeschaft voor 2 tientjes bijbetaling. (Prima deal toch?)
Nu geen foutmeldingen meer vanuit dmesg, wifi gewoon keurig verbonden, evenals de meetmodule en ketelmodule.
Geen spontane reboots meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

mc_menno schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 08:59:
Andere (geroote) Toon aangeschaft voor 2 tientjes bijbetaling. (Prima deal toch?)
Nu geen foutmeldingen meer vanuit dmesg, wifi gewoon keurig verbonden, evenals de meetmodule en ketelmodule.
Geen spontane reboots meer.
Waar ruil je een Toon in? Ik heb een geroote 1 en ben wel in de markt voor een geroote 2. Inruil zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
is er een mogelijk (desnoods via scp / ssh ) om meer dan 2 PV omvormers toe tevoegen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
SMSfreakie schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:49:
is er een mogelijk (desnoods via scp / ssh ) om meer dan 2 PV omvormers toe tevoegen?
Neen, ik heb de app gemaakt voor 2 omvormers/portals. Als je bijvoorbeeld Growatt hebt en die zitten samen in 1 portal dan haalt hij wel het totaal van die omvormers op.

Je zou de hele bronsoftware wel kunnen aanpassen maar dan haal je jezelf heel veel werk op de hals want je zal dan ook de hele instellingen schermen opnieuw moeten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barneby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 23:37
Is het mogelijk om via iets anders dan de meetmodule gegevens door te geven van elektra?

Heb geen P1 poort en kan nu niet levering van PV zien op de TOON. Heb wel alles via SDM630 -> modbus - > TCP in node-red en domoticz beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
barneby schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:17:
Is het mogelijk om via iets anders dan de meetmodule gegevens door te geven van elektra?

Heb geen P1 poort en kan nu niet levering van PV zien op de TOON. Heb wel alles via SDM630 -> modbus - > TCP in node-red en domoticz beschikbaar.
Als je een geroote toon hebt dan kun je de app solarPanel gebruiken die ik heb gemaakt. Die kan de meeste merken pv systemen uitlezen (softwarematig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
oepi-loepi schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:10:
[...]

Neen, ik heb de app gemaakt voor 2 omvormers/portals. Als je bijvoorbeeld Growatt hebt en die zitten samen in 1 portal dan haalt hij wel het totaal van die omvormers op.

Je zou de hele bronsoftware wel kunnen aanpassen maar dan haal je jezelf heel veel werk op de hals want je zal dan ook de hele instellingen schermen opnieuw moeten bouwen.
Nu 1 solar edge omvormer, en 2 Apsystems micro omvormers.. En er komt nog een 4de bij... Nou heb ik daar nog wel (semi) keuze in.. Maar goed dat wordt dan eigenlijk ook wel weer een SE omvormer..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kannamori
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-06 14:06
Ben er vandaag achter gekomen dat de vorige eigenaar van mijn woning ook een Toon had (en deze in de meterkast gelegd voor de verhuizing). Helaas dan deze niet gebruikt worden door D03. De firmware die er op staat is zodanig verouderd dat de certificaten die er op zitten buiten datum zijn. Een belletje met Eneco later en ze hebben mij verteld dat ze een monteur moeten laten sturen om dit te "fixen" en dat deze thermostaat vervangen moet worden. Natuurlijk zijn hier ook kosten aan verbonden. €75 aan voorrijkosten voor de monteur en €100 voor een vervanging van de Toon. Helaas is rooten ook geen oplossing omdat het lijkt alsof alle tools die beschikbaar zijn niet werken op versie 4.4.21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Nee hoor, rooten is mogelijk met de juiste apparatuur. Je kunt even op markplaats kijken. Er staan daar een paar bekende rooters die het voor je kunnen oplossen. Geef wel even goed aan dat het een toon 1 is met een d03 probleem en oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:07
mijn geroote toon 2 hangt regelmatig, dan haal ik hem los van de wand en doet hij het weer even maar ik denk dat er iets kapot is.
Nu probeer ik met ssh in te loggen naar het ip adres wat hij aangeeft bij internet maar dat lukt niet. Ik zit op hetzelfde netwerk en de lokale toegang staat aan. Wat kan er mis zijn?

• oepi-loepi
Lokale toegang moet je vanaf blijven. Die zet de porten 2 uur open en gooit die dan zelf weer dicht. Ga even naar het menu TSC en gebruik daarna het knopje flush firewall rules.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:51
Mijn Toon1 begint langzaamaan ook brak te worden. Hue groep aan/uit gaat af en toe lamp voor lamp. Als wifi wegvalt dan vindt hij het niet automatisch zelf terug en moet je hem rebooten. Af en toe blijft hij opnieuw booten.
Ik las dat de temperatuursensor van toon2 beinvloed wordt door de backlight, hoe groot is dit probleem? Kan je dan beter op toon1 blijven? Iemand een goed adres die de data van mijn toon naar een volgende toon zet? Of is dit zelf ook eenvoudig te doen?
watermeter ook integreren klinkt interessant dus een gerootte nieuwe is misschien best een leuk idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Snowhite0901 op 14-11-2024 08:04 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

oepi-loepi schreef op donderdag 14 november 2024 @ 04:47:
Lokale toegang moet je vanaf blijven. Die zet de porten 2 uur open en gooit die dan zelf weer dicht. Ga even naar het menu TSC en gebruik daarna het knopje flush firewall rules.
Dat knopje lokale toegang is bij de ongerootte Toon toch bedoeld om via de ingebouwde webserver een export te downloaden van je gegevens? Wel onbegrijpelijk jammer dat er nooit een functie in heeft gezeten om dit te kunnen importeren op een nieuwe Toon installatie. Maar met een gerootte kan je makkelijker uit de voeten.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 14-11-2024 10:24 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 20:10
Snowhite0901 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:04:
Ik las dat de temperatuursensor van toon2 beinvloed wordt door de backlight, hoe groot is dit probleem? Kan je dan beter op toon1 blijven?
Ik heb een Toon2 die geroot is en kan bevestigen dat dit inderdaad het geval is. Het is echter niet zo dat daardoor het apparaat onbruikbaar is.

Ik heb ingesteld dat het scherm wordt gedimd na een aantal seconden en dan heb je dit probleem nauwelijks. Als je iets gaat instellen dan zie je de temperatuur wat oplopen omdat de sensor erg gevoelig is. Ik vermoed zelfs dat lichaamstemperatuur deels van invloed is als je het scherm wat langer bediend.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
@Snowhite0901

Volgens mij heeft het Toon Software Collective daar een correctie voor toegepast, zodat de temperatuur beter klopt als het scherm aan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
RudolfR schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:27:
@Snowhite0901

Volgens mij heeft het Toon Software Collective daar een correctie voor toegepast, zodat de temperatuur beter klopt als het scherm aan is.
Helaas niet, er zit wel degelijk een verschil in de temperatuur als het scherm aan, gedimd of uit staat.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Mijn geroote Toon 1 staat nog op software versie 5.49.19. Volgens het TSC menu Check for updates is inmiddels 6.3.30 beschikbaar. Als ik die wil installeren dan krijg ik een vage BETA waarschuwing met allemaal enge verhalen. Is dat indekken of kan er serieus iets fout gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
JME schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:19:
Mijn geroote Toon 1 staat nog op software versie 5.49.19. Volgens het TSC menu Check for updates is inmiddels 6.3.30 beschikbaar. Als ik die wil installeren dan krijg ik een vage BETA waarschuwing met allemaal enge verhalen. Is dat indekken of kan er serieus iets fout gaan?
Ik zag dat ook staan bij mijn Toon2, maar heb toch de update gedaan. Na de update systeem herstart en ik zie geen enkele verandering. Tevens staat de softwareversie ook nog steeds aangegeven als 5.49.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Thanx. Ik wacht wel even of een ontwikkelaar er iets over kan zeggen. @oepi-loepi of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
Re: Toon Firmware 6.3.30 on Toon 1
Post by Toonz » Wed Nov 13, 2024 5:25 pm

I am one of the maintainers of the github repository 😊
It is save to update but you dont get any new functionality or security update. The firmware is not actively maintained anymore by Eneco. Recent firmware changes were about vpn certificate changes (Toon 1) and stopping subscription services in a few countries (Belgium, Spain).
https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?t=14451

De update heeft blijkbaar weinig toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Iemand enig idee wat al die cv-ketel symbolen betekenen? Uiteraard kon ik er zelf wel een aantal plaatsen, maar een aantal zeggen me helaas niet zoveel..... :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U49l_1ZSaWjhtVYYZgUcSbsaDVM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWwb50Z9wekjYsZRBXVhpg92.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
A3-D schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:15:
Iemand enig idee wat al die cv-ketel symbolen betekenen? Uiteraard kon ik er zelf wel een aantal plaatsen, maar een aantal zeggen me helaas niet zoveel..... :?

[Afbeelding]
Temperatuur, temp setpoint. Aanvoer temperatuur, afgaande temperatuur, brander setpoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Snowhite0901 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:40:
[...]

Temperatuur, temp setpoint. Aanvoer temperatuur, afgaande temperatuur, brander setpoint
Voor de duidelijkheid, die 84,3 graden is dus de brander setpoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
A3-D schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:44:
[...]

Voor de duidelijkheid, die 84,3 graden is dus de brander setpoint?
nee die 100%. diegene die jij noemt is precies degene die ik niet weet:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@A3-D

Denk dat dat klopt, te zien aan die cross-hairs erop, lijken dat de setpoints.
En dat komt dus neer op 100% modulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
RudolfR schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:36:
@A3-D

Denk dat dat klopt, te zien aan die cross-hairs erop, lijken dat de setpoints.
En dat komt dus neer op 100% modulatie.
Dat dacht ik dus ook, het klopt dat die 100% de modulatie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Zie hier een stukje broncode van de app. Elke text heeft een variable met een duidelijke naamgeving:

https://github.com/ToonSo...main/BoilerstatusTile.qml

Voor de echte tweakers onder ons: alle broncodes staan in die github. Editen op de toon kun je hier lezen:

https://domoticaforum.eu/viewtopic.php?p=89771#p89771

[ Voor 30% gewijzigd door oepi-loepi op 22-11-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
gelukt om weer in te loggen op de Toon 2. Is een gebruik van 70-85% cpu van qt-gui normaal? Ik ben op zoek naar een reden waarom de GUI zo vaak hangt. Ik heb al auto reboot geinstalleerd maar hij blijft vaker moeilijk doen dan auto reboot kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Heb je veel apps geinstalleerd staan uit de toonstore? Let op: ook al heb je niet de tegels geinstalleerd, als de app geinstalleerd iis dan voert hij wel taken uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
oepi-loepi schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:09:
Heb je veel apps geinstalleerd staan uit de toonstore? Let op: ook al heb je niet de tegels geinstalleerd, als de app geinstalleerd iis dan voert hij wel taken uit.
viel wel mee volgens mij; zappi, buienradar, afvalkalender, autoreboot en boilerstatus.
Ik heb nu buienradar en afvalkalender er af gehaald omdat die van externe services afhankelijk zijn en ik na eerdere issues zoals hier gemeld door anderen over afvalkalender bedacht dat die misschien soms problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Ok, even aankijken nu dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
oepi-loepi schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:24:
Zie hier een stukje broncode van de app. Elke text heeft een variable met een duidelijke naamgeving:

https://github.com/ToonSo...main/BoilerstatusTile.qml

Voor de echte tweakers onder ons: alle broncodes staan in die github. Editen op de toon kun je hier lezen:

https://domoticaforum.eu/viewtopic.php?p=89771#p89771
Gaat dit nu om een boiler of over een ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Snowhite0901 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:37:
[...]

Gaat dit nu om een boiler of over een ketel?
CV ketel en alleen als je opentherm gebruikt

[ Voor 8% gewijzigd door jobr op 24-11-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
jobr schreef op zondag 24 november 2024 @ 18:35:
[...]

CV ketel en alleen als je opentherm gebruikt
Dus de boilerstatus app is eigenlijk voor een ketel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oepi-loepi
Ja cv ketel met opentherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Toevallig heb ik van het weekend ook mijn toon2 opgehangen. Werkt als een zonnetje (leuk die boilerstatus app) op 2 dingen na
- Met het import programmatje (https://www.domoticaforum...88ac41b843a444ef53#p98078) mijn data geimporteerd. Gas en verbruik prima, zonnepanelen opbrengst allemaal leeg. (zon op toon aangezet in tsc voor de import) @oepi-loepi kan ik nog een keer alleen die bestanden in de map zetten zodat hij die opnieuw doet? (denk dat jij die exe hebt gemaakt)
- giga piek negatief op de import dag...ga eens kijken of ik die met dezelfde commando's als die tool weg kan poetsen. Heb er alleen nog niet echt een handleiding van die commandos gevonden.

Even een tip voor anderen:
- je moet eerst je oude sensoren releasen voor je ze kan koppelen (advanced release oid).

Nu nog via marktplaats even bij @oepi-loepi een watermeter scoren en dan ben ik helemaal het mannetje.

*edit blijkt dat er helemaal iets mis gaat met het weergeven van zon op toon. Vandaag zie ik wel actuele opwerkgrafiek maar geen totaal....

*edit2: denk dat dit de oplossing gaat zijn https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?p=98175#p98175

*edit3. Dit was het inderdaad. inloggen met winscp toen blee khet jaar op 124 te staan. Dit op 2019 gezet, opnieuw geimporteerd en werken!

[ Voor 16% gewijzigd door Snowhite0901 op 26-11-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Snowhite0901 schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:44:

Nu nog via marktplaats even bij @oepi-loepi een watermeter scoren en dan ben ik helemaal het mannetje.
link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Mijn ketel blijft doorstoken terwijl we volgens mijn geroote Toon 1 al een volle graad boven de doeltemperatuur zitten. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Kijk even op de toon of je het verwarmingssymboolziet. Zo ja dan is de ketel idd nog aan het stoken en is de toon waarschijnlijk aan het inleren.

Zo niet:

Trek even een draadje van de ketelmodule los (een die naar de ketel gaat). Als de ketel stopt dan zit het in de toon/ketelmodule. Als de ketel door blijft gaan dan is het een ketelstoring. Als de ketel stopt dan is het tijd om de ketelmodule te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

@oepi-loepi het verwarmingssymbool staat inderdaad op de Toon dus de Toon weet dat de ketel aan het stoken is. Hoe lang duurt dat inleren? Want dit was gisteravond dus al zo en vanochtend opnieuw. De Toon hangt er overigens al jaren, gebeurt dat inleren eens in de zoveel tijd opnieuw?
Even op de ketel zelf gekeken en die staat in de wachtstand, Nefit code 0A. Kamertemperatuur zit op 19,4 bij een doeltemperatuur van 18,5.

[ Voor 18% gewijzigd door JME op 08-12-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Het inleren doet hij continu maar zou nu wel een beetje stabiel moeten zijn. Als het symbool op de toon ook brandt dan zou ik haast zegfen dat het beter is de oude inleercurve weg te gooien en de toon opnieuw te laten inleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

OK, check! Hoe gooi ik een oude curve weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
oepi-loepi schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:54:
Kijk even op de toon of je het verwarmingssymboolziet. Zo ja dan is de ketel idd nog aan het stoken en is de toon waarschijnlijk aan het inleren.
Dat is niet altijd het geval. Mijn ketel doet bijv nu even al 15 min niets en toch blijft dat verwarmingssymbool nog zichtbaar. Dus zegt niet altijd dat deze nog aan het stoken is.
Maar misschien is dat ook ketel specifiek
Het verwarmingssymbool wordt ook wel eens groter weergegeven dan is deze wel echt aan het stoken.

[ Voor 9% gewijzigd door jobr op 08-12-2024 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
JME schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 19:30:
Mijn ketel blijft doorstoken terwijl we volgens mijn geroote Toon 1 al een volle graad boven de doeltemperatuur zitten. Iemand een idee?
Ik heb dat ook wel eens gehad (Toon 2). Wat ik altijd deed is de Toon 1 graad lager zetten. Na een tijdje (soms een paar dagen) was het gedrag weer weg en zette ik de Toon weer 1 graad omhoog. Daarna was het een hele tijd weer normaal.
Ik had dit vooral op een Toon2. Op mijn eerdere Toon1 heb ik dit nooit gezien.

• White Dragon 6
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-04 00:22
Hoi,

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een woning die een Toon thermostaat heeft icm zonnepanelen.
Huidige bewoners lezen nu hun zonnepanelen uit via Toon.
Er wordt binnenkort vloerverwarming geplaatst beneden, dus veel wisselen met temperaturen zullen we niet doen.

Wij nemen ons energiecontract mee, maar hebben nu geen Eneco (veels te duur).
Kunnen we die Toon thermostaat straks "gratis" gebruiken?
Zo nee, hoe weet Toon/Eneco bij wie ze geld moeten halen?
En of is het verstandig om Toon te vervangen voor een andere thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik neem afscheid van mijn geroote Toon 1. De laatste dagen kreeg ie moeite om in de buurt van de doeltemperatuur te blijven. En er zat al langer een lichte streep aan de zijkant van het scherm. Misschien kan iemand hem nog fiksen of voor onderdelen gebruiken, dus hij staat op marktplaats.
Rest nog één laatste vraag voor mij in dit topic. Vooruit, twee: ik heb de Toon gereset naar fabrieksinstellingen. Bij het daarna opstarten staat ie op een installatiescherm. Is de root dan nog actief en kan een nieuwe eigenaar hier gewoon mee aan de installatie beginnen? En moet ik nog meer aanpassen/verwijderen na die reset en zo ja, hoe?

Edit: ik vind deze, ging ook over reset naar fabrieksinstellingen voor verkoop:
oepi-loepi schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:00:
Dan blijft hij geroot. Let wel op dat je jouw persoonlijke instellingen ook zelf even wist uit /mnt/data/tsc
Dat laatste, hoe doe ik dat?

[ Voor 21% gewijzigd door JME op 19-12-2024 18:02 ]

• jobr
Inloggen met SSH op de Toon

• SMSfreakie
  • Niet online
White Dragon 6 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:33:
Hoi,

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een woning die een Toon thermostaat heeft icm zonnepanelen.
Huidige bewoners lezen nu hun zonnepanelen uit via Toon.
Er wordt binnenkort vloerverwarming geplaatst beneden, dus veel wisselen met temperaturen zullen we niet doen.

Wij nemen ons energiecontract mee, maar hebben nu geen Eneco (veels te duur).
Kunnen we die Toon thermostaat straks "gratis" gebruiken?
Zo nee, hoe weet Toon/Eneco bij wie ze geld moeten halen?
En of is het verstandig om Toon te vervangen voor een andere thermostaat?
bij een Toon v1 zou ik hem vervangen, bij een v2 kan je hem (laten) rooten dan heb je niks met Eneco te maken.. @oepi-loepi weet daar meer van.

* SMSfreakie is nog erg blij met zn Toon v2
en ook met het werk van de dames & heren achter het TSC

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

jobr schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:57:
[...]

Inloggen met SSH op de Toon
Dat had ik dan beter vóór de reset kunnen doen. Om welke gegevens gaat het, wat als ik ze laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
JME schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:38:
[...]

Dat had ik dan beter vóór de reset kunnen doen. Om welke gegevens gaat het, wat als ik ze laat staan?
Kan na de reset dacht ik ook nog. Gewoon even proberen.
Instellingen van de apps die je uit de Toonstore hebt gebruikt staan daar.
Als de volgende persoon een door jouw gebruikte app installeert dan krijgt deze jouw gegevens die je hebt ingesteld. Of hij/zij kan deze gewoon bekijken als deze met ssh daar naar op zoek gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door jobr op 20-12-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirvis
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-07 10:54
JME schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:29:
OK, check! Hoe gooi ik een oude curve weg?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

Hebben een geroote Toon 2 hangen en zijn onlangs helemaal van het gas af gegaan. De Toon vertoont echter nogal vreemd gedrag mbt de gevraagde watertemperatuur, waardoor ik nu noodgedwongen met een stooklijn werk voor de warmtepomp (Weheat Sparrow).

Zou graag Toon willen forceren om helemaal opnieuw te beginnen met leren zodat ie standaard om lagere temperaturen vraagt straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
SMSfreakie schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:02:
[...]

bij een Toon v1 zou ik hem vervangen, bij een v2 kan je hem (laten) rooten dan heb je niks met Eneco te maken.. @oepi-loepi weet daar meer van.

* SMSfreakie is nog erg blij met zn Toon v2
en ook met het werk van de dames & heren achter het TSC
Toon 1 is ook gewoon nog toch te rooten?
Paar jaar geleden gedaan, gewoon via de laptop een custom accesspoint aanmaken die het verkeerde onderschepte en zo een custom firmware erop kon krijgen.

Werkt nog steeds mooi. Paar apps uit de store geïnstalleerd, al start die soms wel een paar x per dag vanzelf opnieuw op. Heb er verder geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
TripleQ schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:43:
[...]

Toon 1 is ook gewoon nog toch te rooten?
Paar jaar geleden gedaan, gewoon via de laptop een custom accesspoint aanmaken die het verkeerde onderschepte en zo een custom firmware erop kon krijgen.

Werkt nog steeds mooi. Paar apps uit de store geïnstalleerd, al start die soms wel een paar x per dag vanzelf opnieuw op. Heb er verder geen last van
Volgens mij wel ja..
heb ooit eens met een "non root" toon v1 wat gedaan.. maar ik vond hem behoorlijk laggy kwa interface... waar mijn (rooted) v2 er doorheen vliegt

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oepi-loepi
Toon 1 is ook te rooten hoor. Die heeft natuurlijk wel een oudere processor en minder geheugen dus die is trager. Ook kun je daar (een stuk) minder custom apps op kwijt. Het herstarten kun je ondervangen door mijn app AutoReboot te installeren. Dan start hij zelf om de paar dagen ook op maar dan automatisch in de nachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 20:42

Winkiller

De Mopperpot

Ik heb een Toon 2 overgenomen van een collega, ik krijg een melding van een firmware update. Toon 2 heeft momenteel 5.49.19 en de update meld 6.3.30, kan ik die versie installeren, Toon 2 is rooted. Hij meld wel dat deze firmware beta is, klinkt dus als of ik beter niet kan doen, wie helpt wat te doen in dit geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Ik zou hem niet doen. Heeft geen enkele zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 20:42

Winkiller

De Mopperpot

oepi-loepi schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:40:
Ik zou hem niet doen. Heeft geen enkele zin.
Okay duidelijk voor nu, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-07 19:50
Welke site is het beste voor vergelijken?
Ik vind het een beetje irritant dat sommige. De loyaliteit bonus al mee berekend in het maandbedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Laatst online: 04-07 12:04
Goedemiddag!

SInds kort heb ik een Toon 2 hangen, (geroot), mooi vervanger van de bijna 10 jaar gebruikte Toon 1.
Deze is ook gekoppeld met analoge elektra en gas sensoren.

Echter is mijn verbruik heel erg afwijkend, gisteren bijna 59m3, maar gelukkig in werkelijk 8m3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLJu2V6GvhLq9QBHKJfHiWkkdHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRdekto5KTt8mTvoLrpfr0Mh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de sensor netjes op de 3e rode cijfer achter de komma en ook horizontaal geplaatst op de meter.

Ik lees de boel ook in Domoticz en daar zie ik ook de hoge getallen terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
{
    "dev_2": {
       xxxx
    },
    "dev_2.1": {
        "uuid": "bb982474-3a60-43b8-9d33-98607724379c",
        "name": "HAE_METER_v4_1",
        "internalAddress": "2.1",
        "type": "HAE_METER_v4_1",
        "supportsCrc": "0",
        "ccList": "5e 59 85 8e 3c 3d 3e",
        "supportedCC": "5e 59 85 8e 3c 3d 3e",
        "nodeFlags": [],
        "CurrentSensorStatus": "OPERATIONAL",
        "CurrentGasFlow": "6987.00",
        "CurrentGasQuantity": "178200.00",
        "DeviceName": ""
    },
    "dev_2.2": {
        "uuid": "92b11f28-ab71-4b85-aee4-f528e9977ca1",
        "name": "HAE_METER_v4_2",
        "internalAddress": "2.2",
        "type": "HAE_METER_v4_2",
        "supportsCrc": "0",
        "ccList": "5e 59 85 8e 3c 3d 3e",
        "supportedCC": "5e 59 85 8e 3c 3d 3e",
        "nodeFlags": [],
        "CurrentSensorStatus": "OPERATIONAL",
        "DeviceName": "",
        "CurrentElectricityFlow": "267.00",
        "CurrentElectricityQuantity": "27550.00"
    },   
}

Iemand een idee wat hieraan te verbeteren?

De elektra lijkt wel beter te kloppen op de meter 10kWh en 8,3kWh op Toon.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 16:43
Ik heb net als velen de wens de toon 2 te rooten, zit op 6.3.85 wat betekend dat die dus met de nieuwe aws iot cloud verbind.

Echter de recovery lukt mij ook niet. Als ik de recovery pin ingedrukt houd word scherm zwart, en daar blijft het bij. Zelfs 2 minuten ingedrukt houden gebeurt er niets. Als ik dan ergens op scherm tik en nog een minuut wacht om daarna los te laten is hij na het opstarten nog steeds hetzelfde, dus geen recovery.

Zijn er mensen die dit probleem kennen? Hoe is dit eventueel te fixen? Ik hoor het graag.

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07 21:41
Wij hebben hier een 11 jaar oude Toon 1 hangen welke sinds een paar jaar geroot is.
TSC 2.1.7
Toon versie 6.0.9
Nu was ik in de veronderstelling dat updates na het rooten niet meer werkten, via het reguliere kanaal komen ze ook niet meer binnen. Maar ik zie wel dat op het TSC scherm ook op updates gecontroleerd kan worden en dan komt 6.3.30 beschikbaar. Ik ben een beetje huiverig om te updaten, alles werkt nu vlekkeloos namelijk. (Home Assistant, Apple HomeKit etc.) Wat krijg ik extra na die update, is het het risico waard?

Laat maar, ik denk dat ik hem zo houd, gezien deze vraag en de daarop volgende reacties.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinique op 13-02-2025 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
aadje93 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:17:
Ik heb net als velen de wens de toon 2 te rooten, zit op 6.3.85 wat betekend dat die dus met de nieuwe aws iot cloud verbind.

Echter de recovery lukt mij ook niet. Als ik de recovery pin ingedrukt houd word scherm zwart, en daar blijft het bij. Zelfs 2 minuten ingedrukt houden gebeurt er niets. Als ik dan ergens op scherm tik en nog een minuut wacht om daarna los te laten is hij na het opstarten nog steeds hetzelfde, dus geen recovery.

Zijn er mensen die dit probleem kennen? Hoe is dit eventueel te fixen? Ik hoor het graag.
Je moet de toon van de stroom af halen. Dan pinnetje drukken en ingedrukt houden terwijl je de stroom er op zet.

Overigens zijn de apparaten die in de AWS zitten ook te rooten hoor. Vraagt alleen een stuk meer geduld.

[ Voor 6% gewijzigd door oepi-loepi op 15-02-2025 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadje93
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 16:43
oepi-loepi schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:33:
[...]

Je moet de toon van de stroom af halen. Dan pinnetje drukken en ingedrukt houden terwijl je de stroom er op zet.

Overigens zijn de apparaten die in de AWS zitten ook te rooten hoor. Vraagt alleen een stuk meer geduld.
Bedankt voor je bericht, het blijkt een Toon 1 te zijn, mijn fout :+ (Netwerkpoort) Maar dit lukt helaas niet, zelfs als ik m ingedrukt houd en dan op de muur zet waarmee dus de stroom er weer op komt blijft hij zwart scherm geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
De toon 1 kun je niet herstellen met het zwarte knopje. Voor de toon 1 is de jtag methode beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abelicious
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-07 18:53
Kunnen jullie mij advies geven hoe ik Toon kan gebruiken voor warmtepomp aansturing? De warmtepomp is afhankelijk van een geschakelde 240V om de circulatiepomp voor een buffervat aan te zetten.

abelicious in "Welke thermostaat voor warmtepomp met relais-aansturing"

Heb een los topic gemaakt aangezien Toon niet de enige mogelijke oplossing is.

[ Voor 12% gewijzigd door abelicious op 02-03-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 22:51
Heeft het nog zin om een niet geroote Toon1 te vervangen voor een geroote Toon2? Ik ben nu toch aan het verbouwen en er komt een nieuwe Intergas ketel. De Toon1 loopt na ruim 7 jaar inmiddels 20 minuten achter aangezien ik hem bewust niet op de wifi heb draaien en telkens er niet aan toe kom om hem te (laten) rooten. :P De trage interfase is wel ergerniswekkend.

Ik kom steeds maar weinig thermostaten tegen met dezelfde functionaliteit (thermostaat + energiegebruik in beeld) en een net display. Het lijkt wel alsof de tijd al 10 jaar stilstaat in deze wereld. Of het ziet er niet uit op de muur, of support vervalt (Nest) of is al even oud als Toon (Plugwise Anna).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Señor Sjon schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:44:
Heeft het nog zin om een niet geroote Toon1 te vervangen voor een geroote Toon2? Ik ben nu toch aan het verbouwen en er komt een nieuwe Intergas ketel. De Toon1 loopt na ruim 7 jaar inmiddels 20 minuten achter aangezien ik hem bewust niet op de wifi heb draaien en telkens er niet aan toe kom om hem te (laten) rooten. :P De trage interfase is wel ergerniswekkend.

Ik kom steeds maar weinig thermostaten tegen met dezelfde functionaliteit (thermostaat + energiegebruik in beeld) en een net display. Het lijkt wel alsof de tijd al 10 jaar stilstaat in deze wereld. Of het ziet er niet uit op de muur, of support vervalt (Nest) of is al even oud als Toon (Plugwise Anna).
Ik heb paar maanden geleden voor dezelfde keuze gestaan en heb gewoon een geroote toon2 gekocht. Bevalt dikke prima. Data van 1 naar 2 overzetten ging ook probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ben nog steeds erg blij met mn Toon v2 (en root) vooral omdat het niet afhankelijk is van enige cloud service :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaverok
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07-07 09:56
Is het voor een leek op het gebied van rooten mogelijk om de Toon 2 te rooten?
Ik heb zelf een Toon 2 hangen in mijn nieuwe huis en wil deze graag geroot hebben om gebruik te maken van alle mogelijkheden.
Nu ben ik zelf niet heel IT technisch aangelegd en vraag me af of het dus met de instructies etc een beetje goed te doen is om dit zelf te doen?

Als jullie dit niet aanraden, weten jullie mogelijk een betrouwbaar adres (liefst Zuid-Holland) om tegen betaling de Toon te laten rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:54
Raaverok schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:17:
Is het voor een leek op het gebied van rooten mogelijk om de Toon 2 te rooten?
Ik heb zelf een Toon 2 hangen in mijn nieuwe huis en wil deze graag geroot hebben om gebruik te maken van alle mogelijkheden.
Nu ben ik zelf niet heel IT technisch aangelegd en vraag me af of het dus met de instructies etc een beetje goed te doen is om dit zelf te doen?

Als jullie dit niet aanraden, weten jullie mogelijk een betrouwbaar adres (liefst Zuid-Holland) om tegen betaling de Toon te laten rooten?
Deze zit in Zoetermeer:

Toon 1 of 2 van Eneco rooten. Root Toon D03. Zoetermeer
€ 30,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
Ben destijds ervoor in Spijkenisse geweest, toen was de methode nog niet openbaar.
Prima betrouwbaar, was toen ook actief op domoticaforum.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Zoek even naar de term oepi-loepi op marktplaats. Ik ben de ontwikkelaar van vele apps voor de geroote toon. Ik kan je wel helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

oepi-loepi schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:14:
Zoek even naar de term oepi-loepi op marktplaats. Ik ben de ontwikkelaar van vele apps voor de geroote toon. Ik kan je wel helpen.
En een hele goeie, dat kan ik bevestigen ;)

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Begrijp ik hieruit goed dat er geen mogelijkheid is om P1-meetwaarden van HA naar (rooted) Toon2 te sturen?
https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?p=103358

Zoals dat met bijv. opbrengst van de zonnepanelen wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
RudolfR schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:07:
Begrijp ik hieruit goed dat er geen mogelijkheid is om P1-meetwaarden van HA naar (rooted) Toon2 te sturen?
https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?p=103358

Zoals dat met bijv. opbrengst van de zonnepanelen wel kan?
Dat begrijp je goed. Ik heb de app voor zonnepanelen speciaal geschreven om dat soort koppelingen te maken. Voor p1 waarden is die app niet geschreven. Je kunt eenvoudig een splitter aan de p1 port van je meter hangen en dan de metermodule van de toon erbij prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@oepi-loepi
Helder, bedankt voor de bevestiging. Ik ga op zoek naar een splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Ik denk gewoon een rj12 splitter.

https://www.amazon.nl/InL...rdeler-RJ12/dp/B00173AL3K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-07 12:05
Zijn er meer mensen die sinds gisteren problemen hebben met hun Toon en steeds een re-boot krijgen?
Ik ben er achter dat het aan de afvalkalender ligt want als ik die verwijder heb ik die problemen niet meer.
Ik heb de app maar even verwijderd en misschien kan @oepi-loepi er even naar kijken?

Bedankt voor hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-07 16:01
bruce the boss schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:54:
Zijn er meer mensen die sinds gisteren problemen hebben met hun Toon en steeds een re-boot krijgen?
Ik ben er achter dat het aan de afvalkalender ligt want als ik die verwijder heb ik die problemen niet meer.
Ik heb de app maar even verwijderd en misschien kan @oepi-loepi er even naar kijken?

Bedankt voor hulp.
Welke afvalverwerker gebruik je? Kan zijn dat ik die plugin moet bijwerken. Probeer anders ook eens afvalverwerker 33.

Regardz, Toonz

member of the Toon Software Collective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReginavdLaan
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:35
Had deze vraag ook al gesteld in de Homey groep, helaas weinig reactie. Ik maak vanuit Homey elk uur rapportages in Google Sheets. Nu heb ik mijn Toon thermostaat sinds kort laten rooten. Het valt mij op dat de dagtelling niet stopt bij 24.00 uur, maar een paar uur later. Wie weet waar ik dit aan kan passen, bij Homey of bij Toon? Hetzelfde heb ik trouwens bij mijn Zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-07 12:05
Toonz schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:06:
[...]

Welke afvalverwerker gebruik je? Kan zijn dat ik die plugin moet bijwerken. Probeer anders ook eens afvalverwerker 33.

Regardz, Toonz
Ik heb 1 en 33 geprobeerd maar beide werken niet. Ik woon in postcode gebied 5527 en had voorheen volgens mij altijd optie 1.

Kun je eens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
ReginavdLaan schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 13:14:
Had deze vraag ook al gesteld in de Homey groep, helaas weinig reactie. Ik maak vanuit Homey elk uur rapportages in Google Sheets. Nu heb ik mijn Toon thermostaat sinds kort laten rooten. Het valt mij op dat de dagtelling niet stopt bij 24.00 uur, maar een paar uur later. Wie weet waar ik dit aan kan passen, bij Homey of bij Toon? Hetzelfde heb ik trouwens bij mijn Zonnepanelen.
Dat klopt inderdaad. Dat is staandaard bij de toon. Ik heb daarom de solarPanel app ook zo geschreven dat deze aansluit bij de standaard toon denkwijze. De homey app volgt uiteraard de toon in deze. Voor zonnepanelen zal het niets uitmaken… tenzij het ‘s nachts tussen 24.00 en 02.00 licht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-07 16:01
bruce the boss schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:18:
[...]

Ik heb 1 en 33 geprobeerd maar beide werken niet. Ik woon in postcode gebied 5527 en had voorheen volgens mij altijd optie 1.

Kun je eens kijken?
Ik heb even gekeken maar volgens mij worden de ophaaldagen helemaal niet meer gepubliceerd via mijnafvalwijzer of andere online sites. De website van Bladel geeft alleen nog een link naar PDF documenten met alle ophaaldagen. Helaas dus.
Wat je wel kan doen is zelf een bestand maken met ophaaldagen op basis van de PDF en die gebruiken in de afvalkalender. Dat bestand moet je dan wel ieder jaar opnieuw verversen met de hand.
PDF voor Hapert: https://cuatro.sim-cdn.nl...rsel_2025.pdf?cb=pcU0DVC1

Uitleg aanmaken bestand voor de afvalkalender app op Toon:
https://www.domoticaforum...7931c1ccfb3e7a3e566512f19

member of the Toon Software Collective

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste