Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Riczun
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 05-12 16:17
Dank je wel! Ik ga dat eens testen.

Helaas moet ik in de zomermaanden overschakelen naar aan/uit ipv OpenTherm.
Het is namelijk gebleken dat als bij de ketel (Remeha Avanta 28c) de CV een aantal uur niet gebrand heeft, het tapwater niet meer goed gaat.
De eerste minuut is er dan warm water, maar daarna stopt alles en de enige oplossing is dan de ketel resetten.

Ik heb geen probleem als ik met OpenTherm het 'voorverwarmen tapwater' aan heb, maar vind dat zonde van het gasverbruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13-12 08:48

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ligt dat OTGW aan de toon, dat kastje tussen toon en de ketel of de instellingen?

Vorig jaar tijdens de installatie van Toon kreeg de installateur het niet werkend toen mijn ketel via OTGW zat met mijn oude thermostaat.

Ik zou nu ik hem geroot heb dit wel weer durven omzetten. Maar dan moet ik het wel werkend zien te krijgen ;)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Riczun schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:58:
Dank je wel! Ik ga dat eens testen.

Helaas moet ik in de zomermaanden overschakelen naar aan/uit ipv OpenTherm.
Het is namelijk gebleken dat als bij de ketel (Remeha Avanta 28c) de CV een aantal uur niet gebrand heeft, het tapwater niet meer goed gaat.
De eerste minuut is er dan warm water, maar daarna stopt alles en de enige oplossing is dan de ketel resetten.

Ik heb geen probleem als ik met OpenTherm het 'voorverwarmen tapwater' aan heb, maar vind dat zonde van het gasverbruik.
Er hangt hier ook een Remeha Avanta CW4 (wat volgens mij dezelfde is als de 28c) en wat jij omschrijft herken ik helemaal niet. Werkt altijd prima hier.
Klinkt alsof het bij de ketel niet helemaal goed zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcelr!
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 16:50
imdos schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:20:
Ligt dat OTGW aan de toon, dat kastje tussen toon en de ketel of de instellingen?

Vorig jaar tijdens de installatie van Toon kreeg de installateur het niet werkend toen mijn ketel via OTGW zat met mijn oude thermostaat.

Ik zou nu ik hem geroot heb dit wel weer durven omzetten. Maar dan moet ik het wel werkend zien te krijgen ;)
Mijn produktietoon stuurt m'n ketel aan via een OTGW en een EMS-OT converter. Werkt al jaren feilloos. Als het bij jou niet werkt kan het aan de ketel liggen, de aansluitdraden (een beetje rotte contacten kunnen de communicatie al verstoren), dodgy software (Ik moest een keer of tien proberen de thermostaat in OT mode te krijgen voordat-ie snapte wat de bedoeling was :-) ), of nog anders. Is dus niet eenduidig wat van te zeggen, maar met OTGW kun je in elk geval kijken wat er aan de hand kan zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

marcelr! schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:22:
[...]

Mijn produktietoon stuurt m'n ketel aan via een OTGW en een EMS-OT converter. Werkt al jaren feilloos. Als het bij jou niet werkt kan het aan de ketel liggen, de aansluitdraden (een beetje rotte contacten kunnen de communicatie al verstoren), dodgy software (Ik moest een keer of tien proberen de thermostaat in OT mode te krijgen voordat-ie snapte wat de bedoeling was :-) ), of nog anders. Is dus niet eenduidig wat van te zeggen, maar met OTGW kun je in elk geval kijken wat er aan de hand kan zijn.
Oh, lekker vaag. Dus het is vooral trial-and-error |:( Ik heb niet zo veel zin in te veel gepruts dat is slecht voor de WAF 8)7 :F

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcelr!
  • Laatst online: 31-05 16:50
Binnenkort heb je geen verwarming meer nodig. Kun je rustig aan de slag :-)

• Bpiep
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22-11 19:16
Ik heb mijn Toon 1 geroot en ik probeer de melding dat er geen verbinding met het service center gemaakt kan wordt uit te schakelen.

Ik volg de handleiding op domoticaforum, maar ik heb het bestand InternetSettingsApp.qml niet. In de directory internetSettings staat alleen de directory lang.

Weet iemand waarom ik het bestand niet heb en hoe ik die kan krijgen?

Alvast bedankt!

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:11
Waarschijnlijk heb je een recente firmwareversie waar de Quby-qml is verstopt in een niet-tekst-formaat.
Ik zou even kijken of je het TSC-script kunt installeren, die kan dat soort tweaks automatisch voor je doen (denk ik)

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:12
Bpiep schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:30:
Ik heb mijn Toon 1 geroot en ik probeer de melding dat er geen verbinding met het service center gemaakt kan wordt uit te schakelen.

Ik volg de handleiding op domoticaforum, maar ik heb het bestand InternetSettingsApp.qml niet. In de directory internetSettings staat alleen de directory lang.

Weet iemand waarom ik het bestand niet heb en hoe ik die kan krijgen?

Alvast bedankt!
Draai het update-rooted.sh script met -f parameter, dat lost een hoop voor je op ;)

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bpiep
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22-11 19:16
TerrorSource schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 18:22:
[...]

Draai het update-rooted.sh script met -f parameter, dat lost een hoop voor je op ;)
Ja, dat was de oplossing! Hartelijk bedankt!

Ander vraagje: Is het mogelijk om het root wachtwoord na het rooten aan te passen? Ik heb nu een random wachtwoord van ToonRooter gekregen.

En is er een manier om x11vnc na een reboot automatisch op te laten starten? Ik heb de handleiding van domoticaforum gevolgd, maar zonder succes. Misschien is er inmiddels een oplossing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-12 16:41
Bpiep schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:07:
[...]

Ja, dat was de oplossing! Hartelijk bedankt!

Ander vraagje: Is het mogelijk om het root wachtwoord na het rooten aan te passen? Ik heb nu een random wachtwoord van ToonRooter gekregen.
Ja, dat moet gewoon mogelijk zijn. Google maar even op Linux password change.
En is er een manier om x11vnc na een reboot automatisch op te laten starten? Ik heb de handleiding van domoticaforum gevolgd, maar zonder succes. Misschien is er inmiddels een oplossing?
Daar moet wel een mogelijkheid voor zijn, maar x11vnc vraagt best wat van je geheugen. Dus ik zou hem alleen starten als je hem nodig hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
Phoolie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:14:
[...]
Ja, dat moet gewoon mogelijk zijn. Google maar even op Linux password change.

[...]

Daar moet wel een mogelijkheid voor zijn, maar x11vnc vraagt best wat van je geheugen. Dus ik zou hem alleen starten als je hem nodig hebt.
Ik gebruik zelf ook x11vnc alleen wanneer nodig, service continue aan kan voor spontane herstarts zorgen (memory vol).

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RudolfR
Moet je het wachtwoord niet zelf omzetten en een hash en in de passwd-file zetten?

Ik heb bij het verkopen van m'n Toon1 ook gepoogd het wachtwoord te veranderen met 'passwd', maar het bleef terugveranderen na een reboot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:56
RudolfR schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:32:
Moet je het wachtwoord niet zelf omzetten en een hash en in de passwd-file zetten?

Ik heb bij het verkopen van m'n Toon1 ook gepoogd het wachtwoord te veranderen met 'passwd', maar het bleef terugveranderen na een reboot.
Misschien had je nog iets in de cron staan die de file passwd terugzet na reboot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
RudolfR schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:32:

Password is middels een "sed" commando ook te wijzigen in /etc/passwd, dat is de quick&dirty manier.

Tweakers V&A Ads

• RudolfR
jobr schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:50:
[...]
Misschien had je nog iets in de cron staan die de file passwd terugzet na reboot.
Dit klinkt wel aannemelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:15
Mijn Toon 1 gaf de melding dat er een nieuwe update klaar stond. Nadat ik op "bijwerken" had geklikt, werd de update gedowmload en geinstalleerd. Helaas ging er tijdens het installeren iets mis:

Rood scherm
UPDATE MISLUKT
NEEM CONTACT OP MET DE KLANTEN SERVICE

Update failed, please contact support [execute-error-opkg-upgrade]
Eerst de Eneco Toon helpdesk gebeld: resetten, opnieuw opstarten en de ketel spanning eraf werden door de helpdesk als opties gegeven. Maar de Toon bleef in het het opstarten hangen op ongeveer 25% (voortgangsbalk).

Vervolgens een andere afdeling doorverbonden en tot mijn verbazing werd er doodleuk aangegeven dat de Toon nu kapot, uit de garantie is en ik als oplossing een nieuwe mocht gaan aanschaffen. Met een nieuw 3 jaarscontract erbij. Als reden werd aangegeven dat ik niet de vorige versie van de Firmware draaide en deze update helemaal niet had mogen installeren.

Ik heb jarenlang en nog steeds een abonnement (3,95 per maand), met als idee dat ik hiermee de software ontwikkeling ondersteunde. Ik voel me nu toch wel een beetje in de maling genomen.

Als je kwaad wilt denken zou je kunnen verzinnen dat het nieuwe verdienmodel is om een frimware uodate te pushen om aan nieuwe omzet te komen. Ik ben blij dat het geen winter is, maar dit is wel het moment om te overwegen of ik wel doorga met Eneco en Toon ;w ....

voorstad wijzigde deze reactie 17-05-2019 17:06 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik merk een snelheidsboost tussen 5.0.14 en 5.5.7. Ik heb de update via het script gedaan.

Eerst was Toon nogal traag en nu reageert het scherm wel veel sneller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TerrorSource
voorstad schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:50:
Mijn Toon 1 gaf de melding dat er een nieuwe update klaar stond. Nadat ik op "bijwerken" had geklikt, werd de update gedowmload en geinstalleerd. Helaas ging er tijdens het installeren iets mis:

Rood scherm
[...]

Eerst de Eneco Toon helpdesk gebeld: resetten, opnieuw opstarten en de ketel spanning eraf werden door de helpdesk als opties gegeven. Maar de Toon bleef in het het opstarten hangen op ongeveer 25% (voortgangsbalk).

Vervolgens een andere afdeling doorverbonden en tot mijn verbazing werd er doodleuk aangegeven dat de Toon nu kapot, uit de garantie is en ik als oplossing een nieuwe mocht gaan aanschaffen. Met een nieuw 3 jaarscontract erbij. Als reden werd aangegeven dat ik niet de vorige versie van de Firmware draaide en deze update helemaal niet had mogen installeren.

Ik heb jarenlang en nog steeds een abonnement (3,95 per maand), met als idee dat ik hiermee de software ontwikkeling ondersteunde. Ik voel me nu toch wel een beetje in de maling genomen.

Als je kwaad wilt denken zou je kunnen verzinnen dat het nieuwe verdienmodel is om een frimware uodate te pushen om aan nieuwe omzet te komen. Ik ben blij dat het geen winter is, maar dit is wel het moment om te overwegen of ik wel doorga met Eneco en Toon ;w ....
Je zal waarschijnlijk geen 3,95 maar 4,50e per maand betalen.
De Toon is als "cadeau" bij je contract gegeven waardoor er in principe geen garantie op zit, zijn ze ook niet verplicht te leveren.

Maar goed, een bepaalde update niet mogen installeren is totale onzin. Elke Toon kan op dit moment probleemloos geupdate worden naar de laatste firmware, ook via de officiele manier.
Dat je een bepaalde update niet had mogen installeren klopt van geen kant. Jij krijgt ten slotte geen keuze met welke update je wel en niet installeert, daar moet Quby (leverancier van Toon) voor zorgen.

Via de on-officiele manier is dit wel weer in orde te maken, officiele manier niet en zal je een nieuwe Toon moeten kopen. Mijn advies is dan wel om dat niet bij Eneco te doen maar bijv via Marktplaats, dan kan je ergens anders een energiecontract aangaan wat in de meeste gevallen stukken voordeliger is als Eneco.
Toon abbo kan je er altijd nog bij nemen als je dat wilt.

Tweakers V&A Ads

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik wil mijn Toon (weer) rooten.

Ik heb een raspberry pi.
Klopt het dat ik dan alleen deze kabeltjes nodig heb en gewoon de Toonrooter kan gebruiken?
Op de Rpi moet ik Rasbian zetten, gok ik zo?

Zie ik nog iets over het hoofd?

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

Acties:
  • +1Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

anandus schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:03:
Ik wil mijn Toon (weer) rooten.

Ik heb een raspberry pi.
Klopt het dat ik dan alleen deze kabeltjes nodig heb en gewoon de Toonrooter kan gebruiken?
Op de Rpi moet ik Rasbian zetten, gok ik zo?

Zie ik nog iets over het hoofd?
Klopt indien je een Toon1 hebt. Zorg er wel voor dat je ketel van de ketel adapter af is of verplaats deze naar de Pi. Ik had dit niet gedaan en toen ging mijn ketel stoken |:( Die dacht dat de temperatuur van slag was en het onder de 18 graden was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:33
Zo, mijn ouders hebben vandaag een meterwisseling gehad; de oude meter is vervangen door een slimme meter alhoewel ik ze dat afgeraden had i.v.m. zonnepanelen.

In ieder geval valt het nu niet meer terug te draaien. Nu hadden mijn ouders van die pulsmeters, deze werken nu niet meer.

Nu zit er op de nieuwe slimme elektriciteitsmeter een p1 poort. Dat betekent dat ik een P1 kabel moet gaan kopen voor ze.

Klopt het dat https://webshop.cedel.nl/...KPr_9vx1-ICFQaedwoduMIKsQ dan al genoeg zou zijn om de elektriciteitsmeter aan de Toon te koppelen om het verbruik te zien en bij te houden?

Ze hebben geen Eneco meer, vandaar dat ze mij hebben gevraagd te gaan zoeken (of verstrekt Eneco deze gratis?)

• TerrorSource
President schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:26:
Zo, mijn ouders hebben vandaag een meterwisseling gehad; de oude meter is vervangen door een slimme meter alhoewel ik ze dat afgeraden had i.v.m. zonnepanelen.

In ieder geval valt het nu niet meer terug te draaien. Nu hadden mijn ouders van die pulsmeters, deze werken nu niet meer.

Nu zit er op de nieuwe slimme elektriciteitsmeter een p1 poort. Dat betekent dat ik een P1 kabel moet gaan kopen voor ze.

Klopt het dat https://webshop.cedel.nl/...KPr_9vx1-ICFQaedwoduMIKsQ dan al genoeg zou zijn om de elektriciteitsmeter aan de Toon te koppelen om het verbruik te zien en bij te houden?

Ze hebben geen Eneco meer, vandaar dat ze mij hebben gevraagd te gaan zoeken (of verstrekt Eneco deze gratis?)
Klanten van Eneco kunnen deze kabel gratis aanvragen.
Zit ook vaak nog in de doos als je de doos van de monteur hebt gekregen.
Hornbach heeft de kabels ook. RJ11 kabel kost daar iets van 1-2euro

Tweakers V&A Ads

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21:33
TerrorSource schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Klanten van Eneco kunnen deze kabel gratis aanvragen.
Zit ook vaak nog in de doos als je de doos van de monteur hebt gekregen.
Hornbach heeft de kabels ook. RJ11 kabel kost daar iets van 1-2euro
Hier in leiden zit wel een GAMMA, is https://www.gamma.nl/asso...-meter-kpn-keur/p/B547119 dan ook genoeg? Is dat hetzelfde als een P1?

Had wel gelezen dat het een 4aderige kabel moet zijn die je in principe zelf zou kunnen maken, dus lijkt hetzelfde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
President schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:11:
[...]

Hier in leiden zit wel een GAMMA, is https://www.gamma.nl/asso...-meter-kpn-keur/p/B547119 dan ook genoeg? Is dat hetzelfde als een P1?

Had wel gelezen dat het een 4aderige kabel moet zijn die je in principe zelf zou kunnen maken, dus lijkt hetzelfde
4-aderige RJ11 kabel = P1-kabel.

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 19:42
Gewoon ff omdat het kan. Gisteren een toon gekocht. Vanmorgen vroeg draadjes zitten solderen. En nu een toon die is geroot. Alles ging simpel. Wel even goed doorlezen.

• Darkz0rs
Nu lijkt het me wel leuk om hem ook nog draadloos te maken. Iemand suggesties.

• Phoolie
Darkz0rs schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:59:
Nu lijkt het me wel leuk om hem ook nog draadloos te maken. Iemand suggesties.
Wat wil je precies draadloos maken dan? De Toon zelf heeft al Wifi, of bedoel je dat niet?

• Darkz0rs
@phoolie, de connectie tussen de ketel en de Toon.

• Phoolie
Darkz0rs schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:13:
@phoolie, de connectie tussen de ketel en de Toon.
Als je hem via aan/uit aan stuurt moet dat vast mogelijk zijn.

• Darkz0rs
Phoolie schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:53:
[...]

Als je hem via aan/uit aan stuurt moet dat vast mogelijk zijn.
Pff ja dat is ook wat, volgend jaar krijgen we een andere ketel. Die zal wel Opentherm zijn,

• voorstad
voorstad schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:50:

Rood scherm
[...]
Iemand nog interesse in een gebrickte Toon (V1), in originele doos, inclusief ketelmodule P1 en analoge meteropnemenrs?

• TerrorSource
voorstad schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:18:
[...]

Iemand nog interesse in een gebrickte Toon (V1), in originele doos, inclusief ketelmodule P1 en analoge meteropnemenrs?
Wat is er gebrickt aan? Software problemen kunnen altijd verholpen worden...

Tweakers V&A Ads

• voorstad
TerrorSource schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:40:
[...]

Wat is er gebrickt aan? Software problemen kunnen altijd verholpen worden...
Even terugscrollen. Toon kon er niks meer aan doen. Alleen een monteur betaald laten sturen of een nieuwe Toon aanbieden (tegen betaling / vast contract voor aantal jaar). Ik ben mijn vertrouwen beetje kwijt in Toon, thermostaat moet gewoon werken en niet op afstand gebrickt kunnen worden. Vandaar....

En oh ja, in het opstartscherm blijft de voortgangsbalk op 30% hangen. Geen verbinding te maken draadloos.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

voorstad schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:59:
[...]

Even terugscrollen. Toon kon er niks meer aan doen. Alleen een monteur betaald laten sturen of een nieuwe Toon aanbieden (tegen betaling / vast contract voor aantal jaar). Ik ben mijn vertrouwen beetje kwijt in Toon, thermostaat moet gewoon werken en niet op afstand gebrickt kunnen worden. Vandaar....

En oh ja, in het opstartscherm blijft de voortgangsbalk op 30% hangen. Geen verbinding te maken draadloos.
Als je de root methode gebruikt met bijvoorbeeld de Raspberry Pi kan je gewoon de software vanaf de bootloader opnieuw inladen, dat is wat @TerrorSource bedoeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
voorstad schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:59:
[...]

Excuus. Had die post gemist denk ik.
Probleem kan door mij en een paar andere prima opgelost worden voor je tegen een bepaalde vergoeding. Dan heb je meteen een geroote Toon (geen abbo meer nodig EN meer mogelijkheden). ;)
KRGT schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:26:
[...]

Als je de root methode gebruikt met bijvoorbeeld de Raspberry Pi kan je gewoon de software vanaf de bootloader opnieuw inladen, dat is wat @TerrorSource bedoeld.
Dat is deels wat ik bedoel.

Via rooten van de Toon kan het probleem opgelost worden, alleen hoeft de bootloader niet teruggezet te worden en heeft het een veel simpelere oplossing.

Tweakers V&A Ads

• anandus
  • Niet online
Ik wil vandaag mijn Toon rooten.

Kan ik de data op mijn niet-gerootte Toon (verbruik, opgewekte stroom, etc) backuppen?
Ik vrees dat ik het antwoord al weet, maar ik vraag het toch voor de zekerheid

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Darkz0rs
Ik zou anzich heel graag een soort van externe temp sensor hebben. Dit icm met een pelletkachel. Ik heb de thermostaat staat nu boven hangen en dat werkt anzich ook goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 21:54
anandus schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:39:
Ik wil vandaag mijn Toon rooten.

Kan ik de data op mijn niet-gerootte Toon (verbruik, opgewekte stroom, etc) backuppen?
Ik vrees dat ik het antwoord al weet, maar ik vraag het toch voor de zekerheid
Als je één van de laatste updates hebt gehad kun je de data exporteren. Maar volgens mij niet restoren.

Als je de toon root en geen factory reset uitvoert blijft al je data behouden overigens.

• anandus
  • Niet online
FunFair schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:25:
[...]
Als je de toon root en geen factory reset uitvoert blijft al je data behouden overigens.
Oh, dat is wel handig!

Dus als ik straks met Toonrooter en mijn RPi aan de slag ga en gewoon root, dan blijft het gewoon zoals het is?

Dat is nice!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
anandus schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:45:
[...]

Oh, dat is wel handig!

Dus als ik straks met Toonrooter en mijn RPi aan de slag ga en gewoon root, dan blijft het gewoon zoals het is?

Dat is nice!
Er zijn wel tools/scripts voor om data te exporteren/importeren en migreren alleen zijn die grotendeels nog niet publiekelijk gemaakt.

Zoals je zelf geen herstel uitvoert en de updates vlekkeloos gaan blijft de data er op staan.

Tweakers V&A Ads

• scaper
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-12 21:58

scaper

the leGend

Ik heb een huis gekocht waar een Toon is voorgeinstalleerd.
Echt worden er nog geen gegevens doorgegeven aan het apparaat.
Bij nader inzien lijkt het er dan ook op dat deze niet op de juiste manier is aangesloten.

Ik maak gebruik van een slimme meter. Is het dan alsnog nodig om de sensoren aan te sluiten of is alleen de p1 kabel voldoende? Ik kan hier namelijk in de handleiding niks over terug vinden.

i9 9900K @ 5.0 Ghz @ NZXT x72 | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | 32 GB DDR4 G.Skill Trident-z @ 3200 Mhz | ASUS RTX 2080 8GB OC | Samsung Evo 840 | Crucial MX300 | Corsair Crystal 460X

• MrvanHees
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 08-08 16:45
Na het lezen van vele reacties en uitgaande van de ervaring van familie en vrienden, moet ik zeggen dat ik blij ben met de vergelijkings websites zoals gaslicht.com !

De site is overzichtelijk en laat mij in enkele seconde het beste resultaat zien wat voor mijn verbruik en postcode het voordeligste is, zeker een aanrader maar wat vinden jullie?

Is het verstandig om vaker over te stappen of juist te blijven bij 1 leverancier voor een langere periode? Advies is altijd welkom !

teacher wijzigde deze reactie 18-07-2019 17:25 (2%)
Reden: ;)

• FunFair
scaper schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:18:
Ik heb een huis gekocht waar een Toon is voorgeinstalleerd.
Echt worden er nog geen gegevens doorgegeven aan het apparaat.
Bij nader inzien lijkt het er dan ook op dat deze niet op de juiste manier is aangesloten.

Ik maak gebruik van een slimme meter. Is het dan alsnog nodig om de sensoren aan te sluiten of is alleen de p1 kabel voldoende? Ik kan hier namelijk in de handleiding niks over terug vinden.
P1 kabel naar de meter adapter. Dus niet naar de Toon.
Kan ook zijn dat je de meter adapter opnieuw moet koppelen aan de Toon

• TerrorSource
MrvanHees schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:47:
Na het lezen van vele reacties en uitgaande van de ervaring van familie en vrienden, moet ik zeggen dat ik blij ben met de vergelijkings websites zoals gaslicht.com !

De site is overzichtelijk en laat mij in enkele seconde het beste resultaat zien wat voor mijn verbruik en postcode het voordeligste is, zeker een aanrader maar wat vinden jullie?

Is het verstandig om vaker over te stappen of juist te blijven bij 1 leverancier voor een langere periode? Advies is altijd welkom !
Denk dat dit niet iets is voor deze topic eigenlijk.

Tweakers V&A Ads

• scaper
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-12 21:58

scaper

the leGend

FunFair schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:02:
[...]

P1 kabel naar de meter adapter. Dus niet naar de Toon.
Kan ook zijn dat je de meter adapter opnieuw moet koppelen aan de Toon
Ik had zowel de P1 kabel als de sensoren nog aangesloten. Ik heb de sensoren eraf gehaald en toen de adapter van de stroom afgehaald en weer aangesloten. Daarna begon hij de waardes door te geven. Gas gaf wat rare waardes aan in het begin maar was dag erna verholpen. In ieder geval bedankt :)

i9 9900K @ 5.0 Ghz @ NZXT x72 | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | 32 GB DDR4 G.Skill Trident-z @ 3200 Mhz | ASUS RTX 2080 8GB OC | Samsung Evo 840 | Crucial MX300 | Corsair Crystal 460X

• Satfreak
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13-10 19:04
Afgelopen week slimme KwH meter en Gasmeter gekregen van Aliander.
Dus gisteren een nieuwe Toon van iemand kunnen overnemen.
Maar zonder activatiecode valt er helemaal niets te beginnen met dat ding :(
Je kunt dan alleen maar je CV ketel hoger/lager zetten.

Dus maar een abbo voor 4,50 per maand afgesloten zodat ik die activatiecode krijg.

Misschien iemand tips om dit proces te versnellen ??

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Wat wil je versnellen dan?

• Satfreak
De Activatiecode :) Dan kan ik de Toon instellen.
Nu kan ik de installatiewizzard niet afronden.

• TripleQ
  • Niet online
Tjah Eneco zelf contacten, maar de helpdesk is gesloten op zondag... En verder lijkt het me niet dat iemand anders jou kan activeren.

Even een dagje geduld dus

• Satfreak
TripleQ schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:31:
Tjah Eneco zelf contacten, maar de helpdesk is gesloten op zondag... En verder lijkt het me niet dat iemand anders jou kan activeren.

Even een dagje geduld dus
Ok thanks voor je reactie.
Jammer dat ze niet in dezelfde mail van je contract ook niet je activatiecode vermelden.
Alles in 1 mail en je kunt gelijk aan de slag ;-)

• TerrorSource
Satfreak schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:07:
Afgelopen week slimme KwH meter en Gasmeter gekregen van Aliander.
Dus gisteren een nieuwe Toon van iemand kunnen overnemen.
Maar zonder activatiecode valt er helemaal niets te beginnen met dat ding :(
Je kunt dan alleen maar je CV ketel hoger/lager zetten.

Dus maar een abbo voor 4,50 per maand afgesloten zodat ik die activatiecode krijg.

Misschien iemand tips om dit proces te versnellen ??
Je Toon laten rooten >:) Heb je ook geen abbo nodig :P

Tweakers V&A Ads

• Satfreak
Gisteren toch per mail de activatiecode ontvangen.
Alles nu ingesteld via P1 van de meetmodule op de P1 van de slimme meter.

Echter heb ik nog 2 probleempjes / vragen.

1) Bij Gas vandaag staat bijvoorbeeld 0,40m3 Maar als ik daar op klik om naar grafiek te gaan staat daar het aantal Liters ? Is dit een fout in de nieuwe software of wordt het Gas in aantal verbruikte liters aangegeven ?

2) Ik wil op mijn telefoon de Toon App gebruiken. Maar omdat ik geen Eneco klant ben kan ik die niet gebruiken.

• TerrorSource
Satfreak schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:28:
Gisteren toch per mail de activatiecode ontvangen.
Alles nu ingesteld via P1 van de meetmodule op de P1 van de slimme meter.

Echter heb ik nog 2 probleempjes / vragen.

1) Bij Gas vandaag staat bijvoorbeeld 0,40m3 Maar als ik daar op klik om naar grafiek te gaan staat daar het aantal Liters ? Is dit een fout in de nieuwe software of wordt het Gas in aantal verbruikte liters aangegeven ?

2) Ik wil op mijn telefoon de Toon App gebruiken. Maar omdat ik geen Eneco klant ben kan ik die niet gebruiken.
2. Klopt, je MOET een abbo hebben om die app te kunnen gebruiken

1. heb ik helaas geen antwoord op.

Tweakers V&A Ads

• jobr
Satfreak schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:28:
Heb ik ook. Bij de uren grafiek staat liters, maar bij dagen en weken staat m3.
1m3 is 1000 liter :-)

• Toonz
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 15:34
TerrorSource schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:16:
[...]

2. Klopt, je MOET een abbo hebben om die app te kunnen gebruiken
Je kan wel een los Toon abonnement afnemen bij Eneco zodat je de app kan gebruiken, terwijl je een andere energieleverancier hebt.

member of the Toon Software Collective

• Knol010
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14-11 20:20
Sinds kort heb ik ook een gerooted Toon. Deze heb ik gekoppeld met Home Assistant.
De verwarming schakel ik op basis van mijn locatie met de preset modes: Comfort, Home, Sleep en Away.
Nu gaat elke dag wel een keer het programma aan terwijl ik deze uitgeschakeld heb. Toen de Toon nog origineel was had ik hier geen problemen mee.
Zijn er meerdere met dit probleem en wat is de oplossing?

• RudolfR
@Knol010

Volgens mij activeer je met de preset modes impliciet het programma; en de wijziging die je doet zorgt voor een vaste periode waarin het programma op die voorkeursstand wordt vergrendeld. (Een uur ofzo, misschien twee)

Als je absoluut geen programma wil draaien moet je het programma waarschijnlijk uitschakelen en alleen met temperaturen spelen.

Ik heb hier overigens geen last van, ik wil gewoon het programma draaien en daar soms een beetje vanaf wijken.

• Knol010
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14-11 20:20
Heb de Toon herstelt en inmiddels werkt het!

• jossie67
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18:09
Knol010 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:27:
Sinds kort heb ik ook een gerooted Toon. Deze heb ik gekoppeld met Home Assistant.
De verwarming schakel ik op basis van mijn locatie met de preset modes: Comfort, Home, Sleep en Away.
Nu gaat elke dag wel een keer het programma aan terwijl ik deze uitgeschakeld heb. Toen de Toon nog origineel was had ik hier geen problemen mee.
Zijn er meerdere met dit probleem en wat is de oplossing?
Hoe heb je deze gekoppeld ?
Het lukt mij maar niet \custom_components\toon_climate

Ik krijg de foutmelding "2019-11-08 14:37:49 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.climate] Error while setting up platform toon_climate"

• RudolfR
@jossie67

Hier werkt het als een zonnetje.

Welke versie van HA en welke van het component?
Ergens bij HA 0.97 is de hele climate-API op de schop gegaan.

Hoe heb je het component geconfigureerd dan?

• jossie67
RudolfR schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:36:
@jossie67

Hier werkt het als een zonnetje.

Welke versie van HA en welke van het component?
Ergens bij HA 0.97 is de hele climate-API op de schop gegaan.

Hoe heb je het component geconfigureerd dan?
De files gedownload van

https://github.com/cyberj...blob/master/toon_climate/

In de map
custom_components\toon_climate
twee files
_init_.py
climate.py

configuration.yaml

code:
1
2
3
4
5
6
climate:
  - platform: toon_climate
    name: Toon Thermostat
    host: !secret toonip
    port: 10080
    scan_interval: 10

• RudolfR
@jossie67

Ik zie geen verschillen met mijn configuratie, behalve dan dat jij je IP als secret hebt geconfigureerd.
Ik zou denken dat dat standaard functionaliteit van HA is, maar misschien wordt dat in de Toon-component niet (goed) ondersteund...

Staat er in de logfile niet meer informatie over de fout?

code:
1
2
3
4
5
6
core-ssh:/config# cat climate.yaml
  host: x.x.x.x

code:
1
2
3
4
5
core-ssh:/config# ls -l toon_climate/
total 12
-rw-r--r--    1 root     root             0 Mar 17  2019 __init__.py
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 May  9  2019 __pycache__
-rw-r--r--    1 root     root          6252 May  8  2019 climate.py

• jossie67
RudolfR schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:57:
@jossie67

Ik zie geen verschillen met mijn configuratie, behalve dan dat jij je IP als secret hebt geconfigureerd.
Ik zou denken dat dat standaard functionaliteit van HA is, maar misschien wordt dat in de Toon-component niet (goed) ondersteund...

Staat er in de logfile niet meer informatie over de fout?

code:
1
2
3
4
5
6
core-ssh:/config# cat climate.yaml
  host: x.x.x.x

code:
1
2
3
4
5
core-ssh:/config# ls -l toon_climate/
total 12
-rw-r--r--    1 root     root             0 Mar 17  2019 __init__.py
drwxr-xr-x    2 root     root          4096 May  9  2019 __pycache__
-rw-r--r--    1 root     root          6252 May  8  2019 climate.py

Ik heb best wel veel error in de log file staan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
2019-11-11 12:59:56 WARNING (MainThread) [homeassistant.loader] You are using a custom integration for toon_climate which has not been tested by Home Assistant. This component might cause stability problems, be sure to disable it if you do experience issues with Home Assistant.
2019-11-11 13:00:08 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.climate] Error while setting up platform toon_climate
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/connection.py", line 157, in _new_conn
    (self._dns_host, self.port), self.timeout, **extra_kw
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/util/connection.py", line 84, in create_connection
    raise err
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/util/connection.py", line 74, in create_connection
    sock.connect(sa)
socket.timeout: timed out

During handling of the above exception, another exception occurred:

File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 672, in urlopen
    chunked=chunked,
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 387, in _make_request
    conn.request(method, url, **httplib_request_kw)
  File "/usr/local/lib/python3.7/http/client.py", line 1244, in request
    self._send_request(method, url, body, headers, encode_chunked)
  File "/usr/local/lib/python3.7/http/client.py", line 1290, in _send_request
    self.endheaders(body, encode_chunked=encode_chunked)
  File "/usr/local/lib/python3.7/http/client.py", line 1239, in endheaders
    self._send_output(message_body, encode_chunked=encode_chunked)
  File "/usr/local/lib/python3.7/http/client.py", line 1026, in _send_output
    self.send(msg)
  File "/usr/local/lib/python3.7/http/client.py", line 966, in send
    self.connect()
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/connection.py", line 184, in connect
    conn = self._new_conn()
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/connection.py", line 164, in _new_conn
    % (self.host, self.timeout),
urllib3.exceptions.ConnectTimeoutError: (<urllib3.connection.HTTPConnection object at 0x7f3595d3ef10>, 'Connection to 192.168.10.43 timed out. (connect timeout=5)')

File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/requests/adapters.py", line 449, in send
    timeout=timeout
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/connectionpool.py", line 720, in urlopen
    method, url, error=e, _pool=self, _stacktrace=sys.exc_info()[2]
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/urllib3/util/retry.py", line 436, in increment
    raise MaxRetryError(_pool, url, error or ResponseError(cause))
urllib3.exceptions.MaxRetryError: HTTPConnectionPool(host='192.168.10.43', port=10080): Max retries exceeded with url: /happ_thermstat?action=getThermostatInfo (Caused by ConnectTimeoutError(<urllib3.connection.HTTPConnection object at 0x7f3595d3ef10>, 'Connection to 192.168.10.43 timed out. (connect timeout=5)'))

File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 150, in _async_setup_platform
    await asyncio.wait_for(asyncio.shield(task), SLOW_SETUP_MAX_WAIT)
  File "/usr/local/lib/python3.7/asyncio/tasks.py", line 442, in wait_for
    return fut.result()
  File "/usr/local/lib/python3.7/concurrent/futures/thread.py", line 57, in run
    result = self.fn(*self.args, **self.kwargs)
  File "/config/custom_components/toon_climate/climate.py", line 68, in setup_platform
    config.get(CONF_PORT))])
  File "/config/custom_components/toon_climate/climate.py", line 90, in __init__
    self.update()
  File "/config/custom_components/toon_climate/climate.py", line 119, in update
    '/happ_thermstat?action=getThermostatInfo'))
  File "/config/custom_components/toon_climate/climate.py", line 95, in do_api_request
    req = requests.get(url, timeout=DEFAULT_TIMEOUT)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/requests/api.py", line 75, in get
    return request('get', url, params=params, **kwargs)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/requests/api.py", line 60, in request
    return session.request(method=method, url=url, **kwargs)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/requests/sessions.py", line 533, in request
    resp = self.send(prep, **send_kwargs)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/requests/sessions.py", line 646, in send
    r = adapter.send(request, **kwargs)
  File "/usr/local/lib/python3.7/site-packages/requests/adapters.py", line 504, in send
    raise ConnectTimeout(e, request=request)
requests.exceptions.ConnectTimeout: HTTPConnectionPool(host='192.168.10.43', port=10080): Max retries exceeded with url: /happ_thermstat?action=getThermostatInfo (Caused by ConnectTimeoutError(<urllib3.connection.HTTPConnection object at 0x7f3595d3ef10>, 'Connection to 192.168.10.43 timed out. (connect timeout=5)'))

Vooral deze is vreemd

code:
1
ConnectTimeout: HTTPConnectionPool(host='192.168.10.43', port=10080): Max retries exceeded with url: /happ_thermstat?action=getThermostatInfo (Caused by

als ik deze handmatig in de brower oproep krijg ik wel antwoord

http://x.x.x.x/happ_thermstat?action=getThermostatInfo

code:
1
{"result":"ok", "currentTemp":"2091", "currentSetpoint":"1200", "currentInternalBoilerSetpoint":"6", "programState":"1", "activeState":"3", "nextProgram":"1", "nextState":"0", "nextTime":"1573491600","nextSetpoint":"2200","randomConfigId":"1804289383","errorFound":"255","connection":"0","burnerInfo":"0","otCommError":"0","currentModulationLevel":"0"}

• RudolfR
@jossie67

Kennelijk heb jij 'm draaien op poort 80 en niet op 10080?
Of heb je het poortnummer weggehaald uit de URL die je post
(http://x.x.x.x/happ_thermstat?action=getThermostatInfo)

• jossie67
RudolfR schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:24:
@jossie67

Kennelijk heb jij 'm draaien op poort 80 en niet op 10080?
Of heb je het poortnummer weggehaald uit de URL die je post
(http://x.x.x.x/happ_thermstat?action=getThermostatInfo)
strak gezien, was mij nog niet opgevallen 8)7 , meteen ff checken

• ricardogn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-12 22:37
Ik had dezelfde problemen met poort 10080. Aanpassing naar poort 80 in hass en het werkte.

• Demo
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13-12 08:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Sh*t, wil ik weer eens kijken of ik de HomeAssistant app op mijn rooted Toon aan de praat krijg.. wachtwoord vergeten :X Waarschijnlijk een keer random gegenereerd en vergeten op te slaan. Heeft iemand een idee hoe het te resetten, bij voorkeur zonder de hele config te wissen?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• TerrorSource
Demo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:09:
Sh*t, wil ik weer eens kijken of ik de HomeAssistant app op mijn rooted Toon aan de praat krijg.. wachtwoord vergeten :X Waarschijnlijk een keer random gegenereerd en vergeten op te slaan. Heeft iemand een idee hoe het te resetten, bij voorkeur zonder de hele config te wissen?
Als je TSC menu hebt dan kan je daarin het wachtwoord resetten.

Tweakers V&A Ads

• Demo
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13-12 08:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Thanks! Was alles in het leven maar zo makkelijk :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mijn (geroote) Toon heeft sinds de upgrade naar firmware 5 de irritante eigenschap dat het heel lang duurt (Minimaal 5 seconden en soms moet ik meermaals drukken) voor hij wakker wordt vanuit het zwarte slaap scherm. Herkent iemand dit en heeft iemand wellicht een oplossing?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• TripleQ
  • Niet online
Ja... Mijn verder orginele toon is sinds een tijdje ook echt niet vooruit te branden. Erg traag.

Ding is ook al bijna 3 jaar oud

• Tomba

Tomba

TripleQ schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:37:
Ja... Mijn verder orginele toon is sinds een tijdje ook echt niet vooruit te branden. Erg traag.

Ding is ook al bijna 3 jaar oud
Als ie eenmaal wakker is werkt eigenlijk alles net zo snel (traag :p) als eerst, maar het wake from sleep duurt echt té lang.

Zie dat meer mensen er last van hebben trouwens;
https://forum.eneco.nl/al...10/toon-is-te-traag-21436

Tomba wijzigde deze reactie 30-11-2019 10:48 (16%)

• TerrorSource
@Tomba @TripleQ Zijn jullie Toon's geroot?
Geroote Toon's zijn circa 10-15% sneller te krijgen, ook de "vertraging" in het gebruik is enigzins te minderen.

Tweakers V&A Ads

• FunFair
Ik heb een geroote toon en met tcm tsc allerlei functies uitgezet. De bediening is daardoor veel vlotter. Maar wake from sleep duurt echt alsnog heel lang. Met firmware V3/V4 was het 5 seconden max, de laatste tijd ruim 15.

Het is zo erg dat ik de thermostaat zelf niet meer bedien om uit te schakelen, maar met een kaku knop die via domoticz de instelli g aanpast.

• TerrorSource
FunFair schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:18:
Ik heb een geroote toon en met tcm allerlei functies uitgezet. De bediening is daardoor veel vlotter. Maar wake from sleep duurt echt alsnog heel lang. Met firmware V3/V4 was het 5 seconden max, de laatste tijd ruim 15.

Het is zo erg dat ik de thermostaat zelf niet meer bedien om uit te schakelen, maar met een kaku knop die via domoticz de instelli g aanpast.
Update de Toon eens naar 5.15.6, zet daarna via Instellingen > TSC > Subscription features > Alles uit wat je niet nodig hebt.

Tweakers V&A Ads

• FunFair
TerrorSource schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:26:
[...]

Update de Toon eens naar 5.15.6, zet daarna via Instellingen > TSC > Subscription features > Alles uit wat je niet nodig hebt.
Volgens mij zit ik al op die versie. En heb ook alles uitgezet. De bediening wanneer het scherm wakker was werd dat een stuk vlotter van. Maar het lijkt wel alsof het scherm/touch in een deep-sleep stand gaat oid.

• Tomba

Tomba

TerrorSource schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:09:
@Tomba @TripleQ Zijn jullie Toon's geroot?
Geroote Toon's zijn circa 10-15% sneller te krijgen, ook de "vertraging" in het gebruik is enigzins te minderen.
Yes geroot, paar jaar terug van jou overgenomen ;)
[...]

Na een brick bij de update naar 5.13.12 ben ik wat huiverig geworden om te updaten (zeker nu t zo koud is :p)
Wat kan ik precies uitzetten in Subscription Features? Ik weet niet precies wat elke feature doet.
FunFair schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:29:
[...]

Volgens mij zit ik al op die versie. En heb ook alles uitgezet. De bediening wanneer het scherm wakker was werd dat een stuk vlotter van. Maar het lijkt wel alsof het scherm/touch in een deep-sleep stand gaat oid.
Dat dus, wakker worden is echt heeeeeeel traag als het scherm helemaal zwart is. Is dat wellicht uit te zetten? Vind het normale sleep scherm veel mooier (in grijs zie je dan zaken zoals de temperatuur nog wel in beeld, weet ik gelijk dat de Toon t nog doet ;) )

Tomba wijzigde deze reactie 30-11-2019 11:32 (27%)

• TripleQ
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:45:
[...]

Als ie eenmaal wakker is werkt eigenlijk alles net zo snel (traag :p) als eerst, maar het wake from sleep duurt echt té lang.

Zie dat meer mensen er last van hebben trouwens;
https://forum.eneco.nl/al...10/toon-is-te-traag-21436
Idd, net zoals de mensen op daar heb ik ook een orginele niet geroote Toon 1.

Overigens ben ik wel van plan hem te rooten, aangezien mijn contract bijna verloopt bij Eneco, en ik de toon wel optimaal wil blijven gebruiken zonder dus aan Eneco vast te zitten

• TerrorSource
Na een brick bij de update naar 5.13.12 ben ik wat huiverig geworden om te updaten (zeker nu t zo koud is :p)
Wat kan ik precies uitzetten in Subscription Features? Ik weet niet precies wat elke feature doet.
In principe alles, tenzij je Smoke Sensors of ZonOpToon gebruikt.

Tweakers V&A Ads

• JME
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:51

JME

zeg maar Jamie

Hier ook 5.15.6 (en traag als dikke...) maar geen TSC onder instellingen. Wat houdt dat in?

• TerrorSource
JME schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:10:
[...]

Hier ook 5.15.6 (en traag als dikke...) maar geen TSC onder instellingen. Wat houdt dat in?
Dat de Toon niet geroot is, of de root niet goed is uitgevoerd.

Tweakers V&A Ads

• JME
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:51

JME

zeg maar Jamie

Ah...

• Tomba

Tomba

TerrorSource schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:34:
[...]

Alles uitgezet behalve ZonOpToon en hij is inderdaad een heel stuk sneller! Tap to wake is nu ongeveer 5 seconden. Niet snel, maar beter dan de halve minuut die t was ;)
@TerrorSource is het mogelijk om dat zwarte scherm helemaal te slippen? (Dat ie dus of aan is, of het slaapscherm waarbij bepaalde info zoals tijd en temperatuur nog zichtbaar is in t grijs op zwarte achtergrond)?

• TerrorSource
Tomba schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:49:
[...]

Alles uitgezet behalve ZonOpToon en hij is inderdaad een heel stuk sneller! Tap to wake is nu ongeveer 5 seconden. Niet snel, maar beter dan de halve minuut die t was ;)
@TerrorSource is het mogelijk om dat zwarte scherm helemaal te slippen? (Dat ie dus of aan is, of het slaapscherm waarbij bepaalde info zoals tijd en temperatuur nog zichtbaar is in t grijs op zwarte achtergrond)?
Ik kan het zelf niet nabootsen helaas (zelf Toon2 gebruiker) >:)

Tweakers V&A Ads

• Tomba

Tomba

TerrorSource schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:22:
[...]

Ik kan het zelf niet nabootsen helaas (zelf Toon2 gebruiker) >:)
De Toon2 kan wel ingesteld worden dat ie nooit helemaal op zwart gaat?

• TerrorSource
Tomba schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:38:
[...]

De Toon2 kan wel ingesteld worden dat ie nooit helemaal op zwart gaat?
Weet ik niet. Nooit naar gekeken. Maar Toon2 is in ieder geval 5-6x sneller waardoor je geen last hebt van vertraging tijdens activeren van scherm.

Tweakers V&A Ads

• Tomba

Tomba

TerrorSource schreef op maandag 2 december 2019 @ 15:49:
[...]

Weet ik niet. Nooit naar gekeken. Maar Toon2 is in ieder geval 5-6x sneller waardoor je geen last hebt van vertraging tijdens activeren van scherm.
Dat snap ik, ik zou alleen graag sowieso nooit een zwart scherm willen zien. Nu kan ik dat in de instellingen alleen activeren als de Toon op Thuis of Comfort staat. Ik zou dit tijdens Slaap en Weg ook willen. Weet jij of dit mogelijk is?

• Phoolie
TerrorSource schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:34:
[...]

Moet je die boiler optie niet ook aan laten staan om de waardes uit je boiler te kunnen krijgen? Als je tenminste de boiler app gebruikt. Of werkt die ook zonder die boiler optie?

Overigens merk ik die traagheid ook. Soms reboot hij ook spontaan uit zichzelf. Nog geen tijd gehad om er verder naar te kijken. Maar moet haast wel een geheugen dingetje zijn.

• Frituurman
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12-12 11:54
Hey allen,

Ik zit nu net aan het einde van een 4-jarig contract bij Eneco. Toen ook gelijk de Toon 'Gratis' gekregen en slechts 4,50 per maand betaald. Inmiddels zijn we dus 216 euro verder en heb ik het eigenlijk niet meer gebruikt dan een gemiddelde lichtknop en thermostaat. Ik ben dus voornemens mijn Toon-abbo op te zeggen (het aanbod wat ik verder bij Eneco heb gekregen, staat me eigenlijk wel aan: de variabele kosten voor zowel elektriciteit als gas zijn lager). Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Toon (zónder root én abonnement)? Wat blijft er dan nog over? Wordt de skin ook simpeler?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• TerrorSource
Frituurman schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:09:
Hey allen,

Ik zit nu net aan het einde van een 4-jarig contract bij Eneco. Toen ook gelijk de Toon 'Gratis' gekregen en slechts 4,50 per maand betaald. Inmiddels zijn we dus 216 euro verder en heb ik het eigenlijk niet meer gebruikt dan een gemiddelde lichtknop en thermostaat. Ik ben dus voornemens mijn Toon-abbo op te zeggen (het aanbod wat ik verder bij Eneco heb gekregen, staat me eigenlijk wel aan: de variabele kosten voor zowel elektriciteit als gas zijn lager). Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Toon (zónder root én abonnement)? Wat blijft er dan nog over? Wordt de skin ook simpeler?
Eneco zelf is vrij duur, ook als je geen Toon-contract neemt. Goed shoppen loont!

Er zijn op de Eneco website genoeg voorbeelden te vinden wat je wel en niet kan.

Vanuit de root-community hebben we een nieuwe vergelijking gemaakt:

Tweakers V&A Ads

• Frituurman
TerrorSource schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:16:
[...]

Eneco zelf is vrij duur, ook als je geen Toon-contract neemt. Goed shoppen loont!

Er zijn op de Eneco website genoeg voorbeelden te vinden wat je wel en niet kan.

Vanuit de root-community hebben we een nieuwe vergelijking gemaakt:
[Afbeelding]
Bedankt. Qua functionaliteit wist ik het wel, maar ik vroeg me ook af of het ook 'zichtbaar' er anders uit ziet, de GUI. Ik heb wat Root-topics doorgenomen, maar ik zie ook dat er 'wel eens' wat fout kan gaan en ik schat mezelf zo in dat ik dat ook wel voor elkaar krijg (dat het fout gaat), dus ik durf dat niet echt aan.

Ik heb al wat vergelijkers gehad en ik had Eneco gebeld om 'op te zeggen', omdat ik het verlengingsaanbod niet goed genoeg vond. Hierdoor kreeg ik een hernieuwd aanbod van de retentie-mensjes. In principe haal ik daarmee het Toon-abonnement eruit en hou ik geld over (als ik niet meer ga verbruiken dan gemiddeld over de afgelopen 4 jaar), maar ik gebruik Toon eigenlijk niet. Ja, temperatuur instellen. En af en toe het licht aan en uit. Maar dat kan ook met Google Home, natuurlijk. :) Dat laatste gebruiken we nu eigenlijk vaker.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• TerrorSource
Frituurman schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:22:
[...]

Bedankt. Qua functionaliteit wist ik het wel, maar ik vroeg me ook af of het ook 'zichtbaar' er anders uit ziet, de GUI. Ik heb wat Root-topics doorgenomen, maar ik zie ook dat er 'wel eens' wat fout kan gaan en ik schat mezelf zo in dat ik dat ook wel voor elkaar krijg (dat het fout gaat), dus ik durf dat niet echt aan.

Ik heb al wat vergelijkers gehad en ik had Eneco gebeld om 'op te zeggen', omdat ik het verlengingsaanbod niet goed genoeg vond. Hierdoor kreeg ik een hernieuwd aanbod van de retentie-mensjes. In principe haal ik daarmee het Toon-abonnement eruit en hou ik geld over (als ik niet meer ga verbruiken dan gemiddeld over de afgelopen 4 jaar), maar ik gebruik Toon eigenlijk niet. Ja, temperatuur instellen. En af en toe het licht aan en uit. Maar dat kan ook met Google Home, natuurlijk. :) Dat laatste gebruiken we nu eigenlijk vaker.
Je krijgt er alleen zaken bij, zoals een ToonStore en extra menu items. GUI blijft verder zoals hij is.

Zelf switch ik om het jaar tussen 2 energieleveranciers. Heb elke keer een jaarcontract. Voor mijn situatie veel beter.

Tweakers V&A Ads

• Frituurman
TerrorSource schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:41:
[...]

Je krijgt er alleen zaken bij, zoals een ToonStore en extra menu items. GUI blijft verder zoals hij is.

Zelf switch ik om het jaar tussen 2 energieleveranciers. Heb elke keer een jaarcontract. Voor mijn situatie veel beter.
Vanwege stijgende prijzen qua gas (waar ik nog wel even aan gebonden ben), zit ik te denken aan 2 jaar vast of max 3 jaar vast. Verschil tussen de goedkoopste (Oxxio ;w ) en Eneco loopt dan rond de 3 euro per maand, maar daarbij heeft Oxxio vooral een scherp eerste jaar, daarna minder. Kom al met al net op de 135 euro te zitten (nu 142 euro). Ik betaal overigens 200 euro per maand. Wat ik dan in december terugkrijg is goed voor een leuk tech-dingetje en een keertje uit eten :) 't Is geld wat mijn vrouw het hele jaar niet kan uitgeven ;)

• jobr
Frituurman schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:45:
[...]

Vanwege stijgende prijzen qua gas (waar ik nog wel even aan gebonden ben), zit ik te denken aan 2 jaar vast of max 3 jaar vast. Verschil tussen de goedkoopste (Oxxio ;w ) en Eneco loopt dan rond de 3 euro per maand, maar daarbij heeft Oxxio vooral een scherp eerste jaar, daarna minder. Kom al met al net op de 135 euro te zitten (nu 142 euro). Ik betaal overigens 200 euro per maand. Wat ik dan in december terugkrijg is goed voor een leuk tech-dingetje en een keertje uit eten :) 't Is geld wat mijn vrouw het hele jaar niet kan uitgeven ;)
Elk jaar overstappen levert aan welkomstkorting volgens mij meer op.

• hansgrave
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:07
Frituurman schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:45:
[...]

Stijgende prijzen komen voornamelijk door belastingstijging, vaak worden die gewoon doorbelast aan de klant, ook bij zgn vaste prijzen.

• FunFair
[...]

Ik heb het nog eens getest. De echte vertraging is 5 seconden. Maar in mijn beleving was het 30 seconden :P

• Phoolie
hansgrave schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:59:
[...]

Stijgende prijzen komen voornamelijk door belastingstijging, vaak worden die gewoon doorbelast aan de klant, ook bij zgn vaste prijzen.
Volgens mij ook. Ik switch hier ook ieder jaar. Nu net weer klant geworden bij Oxxio, na een jaartje Nuon. Oxxio belde mij zelfs of ik terug wou komen. Toen ik aangaf dat ik dat niet via de telefoon, maar via een Cashback site wilde doen, omdat ik dan nog 40 euro extra terug kreeg. Ging de dame aan de lijn even overleggen en ineens kon ik 50 euro meer welkomstbonus krijgen :)

• TerrorSource
Phoolie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:04:
[...]

Volgens mij ook. Ik switch hier ook ieder jaar. Nu net weer klant geworden bij Oxxio, na een jaartje Nuon. Oxxio belde mij zelfs of ik terug wou komen. Toen ik aangaf dat ik dat niet via de telefoon, maar via een Cashback site wilde doen, omdat ik dan nog 40 euro extra terug kreeg. Ging de dame aan de lijn even overleggen en ineens kon ik 50 euro meer welkomstbonus krijgen :)
Ik laat mij graag bellen door Energieleveranciers, probeer altijd een weddenschap aan te gaan.
Als ze goedkoper kunnen leveren dat ik zelf kan zoeken wordt ik direct klant, volgende keer maar wedden om een kratje bier >:) Is ze nog nooit gelukt :X

Ik switch Vattenfall(Nuon) > Essent > Vattenfall(Nuon) > Essent.

Tarieven kan ik op geroote Toon zelf aanpassen op de Toon.

Tweakers V&A Ads

• hansgrave
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:07
TerrorSource schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:42:
[...]

Ik laat mij graag bellen door Energieleveranciers, probeer altijd een weddenschap aan te gaan.
Ik zeg altijd dat de was veel schoner is sinds ik Oxxio heb O-)
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True