Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07:41
Wat voor thermostaat had je hiervoor? Ook een OpenTherm, of een aan/uit? Grote kans dat je in de ketel de kabel aan moet sluiten op andere klemmen als je eerst een aan/uit thermostaat had.

• ProudElm
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
Oh, dat lijkt me ook wel wat.. Ga ze ook mailen.. Je weet maar nooit.:) Misschien met genoeg mensen? :)

• AtlonXP1800
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 12:25

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb sinds vandaag de toon in huis. Omdat ik al een z-wave netwerkje heb wil ik het liefst de toon daar aan koppelen zodat ik alles in één interface kan bedienen en uitlezen.

Als controller gebruik ik de razberry, ik kan de toon includen in het netwerk, deze wordt dan ook netjes herkend:

Maar hij wordt ook meteen gerapporteerd als "Device seems to be dead", waardoor er vervolgens niets uit te lezen valt. Iemand enig idee of daar wat aan te doen is?

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:21

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Thanks voor de bevestiging ;) Ik had hem gewoon aangesloten en het werkte. Top.

Nu nog wachten op Eneco voor de activatie code :(

A wise man once said: 'Work is not a place."

• badboynova
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:39
(voor als het nog niet opgelost is)

Thermostaat draad tussen de ketel module en cv ketel controleren en eventueel vervangen voor een nieuw stuk.

Op de toon: menu->systeem->verwarming-> controleren als de cv ketel o.t is aangesloten dan moet de toon dit ook aan geven.

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Klopt toon heeft zijn eigen voeding erbij. Dat loopt wel via de bestaande bedrading.

• boswandeling
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-12 16:18
quote:
Exorcist schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:36:
[...]

Want die voedt zich niet via de bestaande bedrading? Vriend van me had nl. ook een iSense en dezelfde ketel, en hij beweert geen module te hebben bij zijn ketel?
Klopt.

De Ketelmodule wordt aangesloten (zie hieronder

Je hebt het blokje.... Twee aders van de ketel gaan naar het blokje, van het blokje gaan weer twee aders weg naar de thermostaatbediening in de woonkamer (de toondus) en op dat blokje wordt een adapter aangesloten.

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10-12 14:13

Eagle Creek

Breathing security

Zie https://www.eneco.nl/toon-thermostaat/abonnement-toon/ voor een vergelijking van de bron. Historisch gebruik zou je zelf bij moeten gaan houden, lang leven de techniek.

Ik zou het niet doen. Zelfs een klokthermostaat en actueel verbruik zijn niet in te zien. Je betaalt €42 per jaar en je abonnement Is ook nog eens duurder. Je moet wel erg stom met je huidige verbruik omgaan wil je dat voordeel eruit halen.

Je krijgt nu €75 cashback dus effectief is dat 1.5 jaar gratis Toon. Maar omdat je vastzit aan het contract betaal je nog 2.5 jaar door aan Toon en t duurdere abonnement. En wanneer je verbruik omhoog gaat ben je met Toon relatief duurder uit dan zonder i.v.m. de hogere variabele kosten.

Als je al een normale klokthermostaat hebt hangen biedt Toon je geen fluit extra.

Eagle Creek wijzigde deze reactie 01-02-2016 22:37 (9%)

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:32

DJKroon

Fikkiestoker

In het advanced Zwave scherm heb je alle zwave koppelingen waar je dingen mee uit en aan kan schakelen vanaf je telefoon/pc. verwacht er niet heel veel van. Ook kan je daar de instellingen van je zwave device programmeren die niet in de toon schil zit. En schakelt elke 2 uur uit na activeren, niet heel handig dus.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• DJKroon
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:32

DJKroon

Fikkiestoker

quote:
anandus schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:31:
Dank voor de reactie!
Dus de Z-wave-functionaliteit is gewoon heel beperkt? Jammer.
Ja helaas wel. Toon is leuk als thermostaat en je verbruik/energielogger wordt mooi weergegeven. Ik heb wel een slimme stekker op me koffiezetapparaat die ik 's ochtends aan kan zetten vanuit me bed :9
En wie weet is ToonZon in de toekomst ook leuk. Toon voldoet wel als je het simpel wil houden, een leuk apparaat aan de muur die ook non-tweakers kunnen gebruiken ;)
Wie weet verandert dat als Toon voor derden open wordt gezet, maar wanneer dat gaat gebeuren is niet bekend.

Maar wil je meer domotica, dan is fibaro home center of domoticz veel geschikter, al heb ik daar geen ervaring mee.

DJKroon wijzigde deze reactie 16-06-2016 07:00 (7%)

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcelr!
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 31-05 16:50
quote:
WhatsappHack schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:34:
Mbt zonnepanelen weet ik dat je voor €100 een module hebt (maar of dat compatible is kan je weer niet zelf checken!?)
Als je je zonnestroominstallatie wilt uitlezen komt er een mannetje langs om een extra kWh meter in je meterkast te hangen en wordt je P1 interface vervangen door het laatste nieuwe type (als dat nodig is). De S0 uitgang van die kWh-meter wordt dan aan de "analoge" elektra ingang van je P1 interface geknoopt.
Betekent dat je een digitale kWh meter moet hebben (met P1 interface) anders gaat dat niet werken.

Als je power inverter zelf S0 pulsjes maakt, heb je die hele kWh meter niet nodig, dan is een draadje van je power inverter naar de P1 interface genoeg (maar dat gaat Eneco je niet vertellen).

Vloerverwarming heb ik ook geen ervaring mee, maar in de toon software zit wel een optie vloerverwarming (maximum keteltemperatuur 55 graden, opwarmsnelheid max 1 graad/uur, overigens vrij te kiezen als je daarvan af wilt wijken).

grtz,

marcelr

• marcelr!
De tabel heeft een kolom te weinig, FTFY
https://www.domoticaforum.eu/download/file.php?id=3216

marcelr! wijzigde deze reactie 27-05-2017 21:43 (61%)
Reden: tabel gewijzigd

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10-12 15:36
quote:
Winkiller schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:10:
Gewoon een goed product waar weinig mee te klooien is. :+
Wat bij mij regelmatig gebeurd is dat het weerbericht niet goed werkt.
Problemen met de buienradar zijn bekend bij Eneco, en er is juist heel veel met Toon te klooien! Kijk maar op domoticaforum

• marcelr!
quote:
DJKroon schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:34:

Als je hem in NL vorm kan maken, zou dat voor mij (en denk ook voor anderen) heel veel schelen.
Staat erop (achter de engelse versie geplakt):

https://domoticaforum.eu/...87&t=11235&p=79844#p79844

groeten,

Marcel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• freshy98
  • Laatst online: 10-12 11:28
Ben vanmorgen gebeld door Eneco. Aanbieding omdat ik zo gewaardeerd ben, etc.
Krijg dus nu de Toon gratis, inclusief installatie. Betaal dan alleen de 3,50 Euro per maand.
En al besluit ik om het abonnement op te zeggen, dan blijft de Toon van mij.
Op zich niet heel slecht, al betwijfel ik wat Toon voor mij kan doen in mijn situatie.

Zit er wel aan te denken om een apart VLAN aan te maken voor de Toon, zodat ie geschieden blijft van de rest van mijn netwerk.
Of firewall rules/NAT zo maken dat ie alleen maar het internet op mag, en niet de rest van mijn normale LAN.

Ben benieuwd. Word sowieso spannend hoe ze de aansluiting gaan doen.
Heb een tweede etage portiek woning. Meterkast op de eerst verdieping bij de ingang van het huis, CV ketel die in de keuken hangt op de tweede verdieping.

Update: Na mij er verder in verdiept te hebben besloten het te annuleren.
Ik niet in hoe Toon mij gaat helpen om geld te besparen, terwijl ik 3,50 per maand extra betaal...
En volgens de voorwaarden moet ik de Toon terug sturen (of word opgehaald) als ik de huurovereenkomst op zeg.

freshy98 wijzigde deze reactie 20-06-2017 12:21 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06:10
quote:
Zie je vanzelf op Domoticaforum.eu O-)
als je zelf apps wilt gaan maken voor Toon moet je maar even een PM sturen :)

Tweakers V&A Ads
oa. Raspberry Pi 3b + 7Inch Touch Screen & Domotica

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
co2301 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:34:
Sinds de laatste update heeft Toon flink wat nieuwe symbooltjes waar ik maar weinig van kan maken, handleidingen die ik op internet vind zijn allemaal >1 jaar oud. Iemand een idee waar ik zoiets terug kan vinden?
Software update 4.3: wat is nieuw?
Software-update 4.4 (per begin juli 2017): wat is nieuw?

anandus wijzigde deze reactie 04-07-2017 13:42 (18%)

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 10-12 17:58
quote:
co2301 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:49:
[...]

Ja daar kwam ik wel veel van tegen tijdens de zoektocht.

Maar ondanks de update page, snap ik nog steeds niet de betekenis van het symbooltje wat hier te zien is boven de temperatuur op het homescreen.

https://www.toon.nl/servi...n-juli-2017-wat-is-nieuw/

Lijkt op een radiator? Stond hier vroeger niet dat de ketel was aangesprongen oid?
Klopt, dit is het nieuwe ketel icoontje voor CV actief, in plaats van het vlammetje. Als je warm water tapt komt hier een kraantje bij te staan dacht ik.

• TerrorSource
quote:
Mr_DD schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:30:
[...]

Met welke app kan ik anders de temperatuur bedienen? Er moet toch iets tussen zitten?
Dat is helemaal correct.
Volgens mij kan het alleen met Domoticz, in principe heeft domoticz niet zoveel nodig om te draaien. Adviseer je een RPi2 of RPi3 te kopen, andere RPi's zijn gewoonweg te traag voor installatie domoticz en andere packages.

Tweakers V&A Ads

• marcelr!
quote:
Pierre schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:43:
Zijn er mensen die Toon geroot hebben hier, ik denk daar ook wel aan volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn.
quote:
Vdb64 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:40:
Ik heb op MP een Toon display gekocht. Zit verder niets bij. Kan hem opstarten en alles lijkt te werken. Ik wil hem gaan gebruiken home controller voor o.a. slimme stekkers. Is er ook iemand die uit kan leggen hoe het rooten gaat?

Alvast bedankt!
Miscchien een keer de moeite nemen om deze thread daadwerkelijk te lezen? Kom je vanzelf op het forum terecht waar het allemaal uitgelegd wordt. Als dat al teveel moeite is, niet aan rooten beginnen, want da's nog veel meer (lees)werk.

marcelr! wijzigde deze reactie 05-08-2017 15:54 (5%)

• marcelr!
Nauwelijks. De kernel wordt wel af en toe ge-update, maar de rest van de code, afgezien van de quby-specifieke dingen, niet. SSL en andere encryptie gerelateerde software wordt uiteraard wel geupdate (openssl, openVPN, dat soort zaken)

• Stimpy68
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07:45
Ik ga ook maar eens nadenken over rooten van de Toon, in principe betaal ik de abo kosten voor zaken die ik niet eens gebruik. Ik heb al Domoticz met Z-wave draaien, dus voor de meeste functies gebruik ik dat al. De abo kosten gaan ook al omhoog dus dan word de keuze ineens wel makkelijk vwb rooten.

Wat ik even begreep uit het rooten is dan m daarna ook als een Domoticz display kan gebruiken oid?

• TerrorSource
quote:
Stimpy68 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:38:
Ik ga ook maar eens nadenken over rooten van de Toon, in principe betaal ik de abo kosten voor zaken die ik niet eens gebruik. Ik heb al Domoticz met Z-wave draaien, dus voor de meeste functies gebruik ik dat al. De abo kosten gaan ook al omhoog dus dan word de keuze ineens wel makkelijk vwb rooten.

Wat ik even begreep uit het rooten is dan m daarna ook als een Domoticz display kan gebruiken oid?
Klopt. Er zijn verschillende apps voor Toon om je Domoticz mee te besturen.

Tweakers V&A Ads

• Mr_DD
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:07
quote:
Puck schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk de oude bewoner van mijn huis maar dat zal wel heel erg toevallig zijn :P
Oh haha, was nog niet wakker denk ik : :+
Als je op huisnummer 15 woont dan zou t zo kunnen zijn :P

• TerrorSource
quote:
WhatsappHack schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:08:
Zit hier toevallig een Tweaker die (tegen vergoeding, of gewoon omdat je het leuk vindt :P) mijn Toon wil rooten voor me? :)
Ik heb de handleidingen gelezen en kan het in principe zelf en heb er de hardware voor, maar ik ben echt rete slecht met de bijkomende handenarbeid. PM sturen mag, graag.

Deze vage prijsverhoging is voor mij de druppel. Het is gewoon een zeer smerige praktijk die Eneco er op nahoudt, en dat wordt inderdaad ook deels gewoon een principezaak. Eerst honderden euro's voor dat apparaat vragen, en vervolgens alles afhankelijk maken van het abonnement; terwijl dat kreng alles lokaal uitvoert... Ze saboteren gewoon op afstand de software als je niet akkoord gaat met die 30% verhoging; en ze weten dat dat ze macht geeft omdat je anders honderden euro's door de plee hebt gespoeld. En veel mensen blijven dan waarschijnlijk toch maar wel. (Of als ze slim zijn verkopen ze dat ding nu gewoon, klaar.)

Ga denk ik ook met m'n energiecontract weg bij Eneco na dit onethische en smerige gedoe. Boete is €50 pp (€100), maar de welkomstbonus bij concurrenten is meestal zo'n €200 a €250; dus onder de streep... Afijn.
Ik heb het gevoel dat je een PM hebt ;)

Je had ook mij een berichtje kunnen sturen, zie deze topic :)

Tweakers V&A Ads

• Toonz
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:59
quote:
Winkiller schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:55:
[...]

Toon krijgt zijn stroom van de ketelmodule. Ik heb Toon hier ook wel eens spontaan opnieuw op zien starten het afgelopen jaar. Een enkele keer als ik op Toon zelf bezig was, geen idee waarom omdat alles goed zit.
Hij start zichzelf opnieuw op als er niet genoeg geheugen meer beschikbaar is.

member of the Toon Software Collective

• TerrorSource
quote:
Proditor schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:17:
Iemand in regio rotterdam die kan rooten? En heeft iemand een rooted toon al op homey aangesloten?
Als je wat naar boven leest zie je dat er iemand is die Toons root ;) hahaha

Homey ken ik alleen van naam maar ik verwacht dat mocht de Homey ook LUA-script kunnen draaien dat je het script van Domoticz kan gebruiken.

Tweakers V&A Ads

• TerrorSource
quote:
tlpeter schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:58:
[...]

Hoe koppel je de Toon aan Domoticz als de Toon geroot is?
Via LUA-script. Hier staan de scripts:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=11421

Tweakers V&A Ads

• ariesmit
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13-11 22:38
ook mijn Toon laten rooten door TerrorSource

trouwens ook netjes weer ge re root na een update die perrongeluk door kwam

wel leuke fucties erbij dus daaaaaag Eneco 8)7

dankje Terror _/-\o_

• TerrorSource
quote:
vso schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:05:
[...]

Tradfri (mits je een gateway hebt) zou toch wel via hun scap? protocol kunnen .. maar goed. lijkt me details nog geen app voor ;) begrijp ik

bedoel meer dat de meterstanden uit te lezen zijn via een eigen zwave ding ofzo .. die toon is leuk maar als ik die deur uit kan schoppen ben ik voor (net zoals de nefit easy)
Meterstanden uitlezen vanuit de Toon kan wel, zit in een soort van database bestandje (exacte naam/locatie weet ik niet). Je kan dan denk ik beter de Slimme meter via een P1-USB kabel aan een Raspberry Pi hangen en daar dan uitlezen (Domoticz/PVoutput/etc)

Tweakers V&A Ads

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Ik heb een rj11 splitter op mijn slimmet meter en lees de meter uit met toon en een raspberry pi (dsmr reader).

• TerrorSource
quote:
TrekVogel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:48:
Dat had ik gelezen. Zal maandag Eneco maar eens bellen.
Voor? Die kunnen je alleen helpen als je een abonnement hebt, ook helpen ze niet met geroote toons.

Tweakers V&A Ads

• Toonz
Als je geen abonnement meer hebt kan je al je grafieken weer zichtbaar maken als je de volgende aanwijzingen opvolgt: https://www.domoticaforum...=81575&hilit=graph#p81575

Historische gegevens van voor het rooten blijven bewaard, alleen bij een reset naar fabrieksinstellingen ben je alles kwijt.

• TerrorSource
quote:
ThaNetRunner schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:39:
Vandaag de Toon (niet geroot) gekoppeld aan HomeBridge welke weer gekoppeld is aan Homekit.

Kan nu mooi wat diverse acties m.b.t. de temperatuur middels automatisering regelen :) Aangezien wij veel onderweg zijn is een vast schema qua temperatuur lastig. Dus kan nu verder met het automatiseren i.s.m. agenda, geofencing en andere zaken (motion etc..)

Nu vraag ik mij af, als ik Toon root, is deze dan nog aan te sturen met Homebridge? Nu gebruikt het de Toon op afstand manier, maar hoe kan je deze dan aansturen?

@Yohost! Lees een van mijn eerdere posts... ik heb ook zo'n vervelende ARPende Toon.
Een geroote Toon werkt prima met HomeBridge(spreek uit ervaring).
Aansturen doe je na het rooten via Domoticz of een ander LUS-script ondersteunend domotica systeem
Vera en Fibaro HC2 ondersteunen ook LUA, Homey volgens mij ook. Werking op deze systemen valt niet te garanderen, Toon LUA-script is geschreven voor Domoticz.

Tweakers V&A Ads

• Toonz
Ik heb net een (semi) oplossing gemaakt voor de irritante notificaties die steeds getoond worden vanaf versie 4.7. Ze kunnen nu verwijderd worden door er eenmalig op te klikken.
Het is een 'semi' oplossing omdat de meldingen na een reboot weer verschijnen. Je kan ze dan wel weer verwijderen door er op te klikken.

Details staan hier: https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=87&t=11810

Groeten,
Toonz

• TerrorSource
quote:
FunFair schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:58:
[...]

Ik ben op zoek naar dat database bestandje. Wil kijken of ik Domoticz handmatig kan voeden met de historische gegevens die Toon heeft opgebouwd. Enig idee waar ik het beste kan zoeken? of de extensie van het bestand?
Extensie .rrd volgens mij, maar @marcelr zou hier meer van kunnen weten :)

Tweakers V&A Ads

• marcelr!
In fw 3.x.y staan de files in /HCBv2/data/hcb_rrd/*.rra. Even geen fw 4.x.y bij de hand, maar ze zijn verplaatst naar een andere directory. Even zoeken met find "*.rra"

Op 't domoticaforum heb ik in december 2015 een php-script geplaatst dat die files kan lezen.

succes

• PuckStar
  • Laatst online: 06-12 23:25
quote:
ThaNetRunner schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:50:
[...]

Dan ga ik er eens langzaam over nadenken, zoveel werk is het allemaal niet, alleen even de tijd vinden. Stond al eerder op het lijstje om Domoticz te gaan gebruiken, KaKu, maar ook de centrale afzuiging (433Mhz) etc..

Och het houdt je bezig...
Ik kan je dan vooral Home Assistant aanraden. Daar werkt de geroote Toon ook mee, alsook een niet geroote Toon trouwens.

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Je kan geen browser draaien op Toon.

www.degroot-it.nl

• Dutchy88
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:18
Een linkje/verwijzing zou wel prettig zijn ;)
Ik was hier namelijk ook naar op zoek maar nog geen duidelijke info kunnen vinden.

Dutchy88 wijzigde deze reactie 23-11-2017 23:09 (49%)

• Toonz
is niet moeilik te vinden hoor. Ik zou zeggen als je het niet kan vinden is het updaten waarschijnlijk een te grote uitdaging :-) :-).

Maar hier is dan toch de link: https://www.domoticaforum...c.php?f=87&t=11235#p84033

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
iMars schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:59:
@TerrorSource als je een Toon root, kan je dan ook makelijk de data van P1 uitlezen?
Ik sta op punt om een Toon van iemand over te nemen en deze te root'en. Vervolgens wil ik hem aan mijn Home Assistant koppelen. Maar ik zou graag mijn Electra- en Gasverbruik willen loggen in Grafana. Dit wilde ik eerst apart doen met een ESP (o.i.d.). Maar de Toon heft al een P1 adapter, dus als ik dat kan uitlezen, zou perfect zijn ;)
Ja, heel makkelijk.
Je kunt de data eruit halen met een soort API. En mensen zijn je al voor geweest.

• Jeltel
  • Niet online
quote:
iMars schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:20:
[...]

Super! Leek mij ook geen problem, maar kon er niet 1-2-3 wat over vinden ;)
Lees verder vanaf hier:
https://www.domoticaforum...c.php?f=87&t=11671#p84068

Je kan naast meterstanden en actueel verbruik van je elektra en gas ook allerlei zaken uit je openTherm ketel uitlezen.
Vanaf deze post ben ik gaan klooien. Succes.

• marcelr!
Ze werken met toon. Ik heb ze getest en geen rare dingen gevonden.

• TerrorSource
quote:
gijsje.net schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:22:
Ik had idd 4.9.23 en deze net weer geupdate naar 4.10.6
Maar zou toch mogelijk moeten zijn om deze weer terug te brengen naar een oudere mocht dit beter zijn maar ik kom er gewoon niet in
Downgrading heb ik nog niet gedaan, 4.10.x zou ik wel kunnen rooten voor je.
quote:
degroot schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:49:
Ik heb een geroote Toon. Zie dat een aantal dagen er geen informatie meer komt van het weestation.
Meer mensen dit probleem? Kan ook geen ander weerstation selecteren. Dan blijft het lijstje leeg.
Buienradar bedoel je? Klopt. Buienradar is overgegaan van HTTP naar HTTPS, daardoor werkt de Buienradar app niet meer.
Je zal "cron" moeten installeren en dan Buienradar opnieuw installeren. Dan zou alles weer moeten werken.

Tweakers V&A Ads

• marcelr!
quote:
anandus schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:50:
You Can Play ‘Doom’ On a Thermostat Because Of Course You Can

Nu is de grote vraag natuurlijk: Is het al iemand gelukt om Doom op de Toon te hebben draaien? :P
Eitje.

(Nou ja, wel een heel groot ei). Maar het is gelukt:

Video: http://files.domoticaforum.eu/uploads/Toon/doom4toon.avi

Linux kernel aangepast zodat muis/toetsenbord werken, libSDL, libSDL_mixer, libSDL_net voor toon gebouwd, chocolate-doom 2.3.0 gepatched en gebouwd.

Quby code allemaal uitgeschakeld (hee, ineens 110MB vrije RAM :-) ), de hele handel geinstalleerd, en gas d'r op.

Kost een paar dagen klooien, maar dan heb je ook wat :-) :-)

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:21
quote:
EJanus schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:29:
Ook ik wil mijn (net via Marktplaats aangeschafte) Toon gaan rooten. Ik heb een oude pc met Windows XP van zolder gehaald omdat deze nog een COM1 poort heeft.

Op de volgende vraag heb ik nog geen antwoord kunnen vinden (en ik denk ook wel te weten waarom :-) ):

Weet iemand of het mogelijk om de RxD, TxD en GND van Toon rechtstreeks te verbinden met de RxD, TxD en GND van de COM1 poort om vervolgens de data met Putty serieel uit te lezen?
Nee dat kan niet. Het moet max 3.3 V zijn.

• Wimlem
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Kan iemand vertellen hoe ik mijn geroote toon binnen domoticz tevoorschijn krijg? Als ik https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=11421 volg, dan kom ik tot het toevoegen van de variabelen, maar daarna begrijjp ik niet hoe de devices toegevoegd moeten worden. De 3 dummy devices toevoegen is ook nog wel gelukt, maar daarna .... 8)7

SolarEdge 4000 16A met 6010wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:29
quote:
peligro2k schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:37:
De toon was nog on-geroot. Zou dat nog verschil maken?
In dat geval zou ik eerst contact met eneco opnemen en aangeven dat de update fout is gegaan.

• marcelr!
@yannickudb Nee, polariteit maakt niet uit; wordt intern in toon geregeld.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Wat is Eneco toch aan het doen met die nieuwe app van ze. met groot spektakel lanceren (per mail en zelfs SMS sturen), maar het is gewoon niet af. Wel een zeer intelligente verbruiksmeter maar je kan niet je zonnepanelen uitlezen.

Maak het eerst eventjes af...

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• Jeltel
  • Niet online
quote:
rejer schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:33:
Moet je nog iets met toon doen voor je 'm verkoopt? iets leeg halen oid ?
Data blijft erop staan. Dus ik zou hem leeggooien als je hem verkoopt.

• TerrorSource
quote:
rejer schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:33:
Moet je nog iets met toon doen voor je 'm verkoopt? iets leeg halen oid ?
Instellingen > Software > Herstel
Dan moet de nieuwe gebruiker de Toon wel opnieuw activeren.

Ook Eneco bellen en abonnement opzeggen anders blijf je betalen :X

Tweakers V&A Ads

• TerrorSource
quote:
anandus schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:31:
Weet iemand of en hoe je een gerootte Toon weer kan on-rooten?

Is dat een kwestie van fabrieksinstellingen herstellen of moet ik Putty aanzwengelen?
Factory reset is in principe voldoende. Dan is alleen de Toon niet meer geactiveerd.

Tweakers V&A Ads

• marcelr!
quote:
anandus schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:31:
Weet iemand of en hoe je een gerootte Toon weer kan on-rooten?

Is dat een kwestie van fabrieksinstellingen herstellen of moet ik Putty aanzwengelen?
Nee, fabrieksinstellingen hebben bar weinig met rooting te maken.
Om je toon te ontrooten (waarom trouwens) volg je gewoon de rooting manual in omgekeerde volgorde. Gewoon alles terugzetten naar de originele vorm. Keertje rebooten en klaar.

• marcelr!
Ik weet niet wat voor thermostaat je nu hebt, maar in 't algemeen sluit je een toon als volgt aan:
(in alle gevallen is polariteit niet van belang)

ketelmodule met voedingskabel in de buurt van de verwarmingsketel (geen idee wat dat voor een ding is bij stadsverwarming). Twee draadjes aan de "ketel" kant van de ketelmodule naar de thermostaataansluiting van de verwarmingsunit.

Voedingsadapter nog niet in het stopcontact steken.

De thermostaatdraden die normaal gezien van de thermostaat naar de ketel lopen, sluit je ook op de ketelmodule aan, aan de "thermostaat" kant.

Toon zet je op de plek van de oorspronkelijke thermostaat, en je sluit de twee draadjes aan.

Nu mag de voeding in het stopcontact. Toon start dan op (duurt een paar minuten) en dan kun je e.e.a. instellen en bedienen.

Succes,

marcelr

• TerrorSource
quote:
Lifelogger schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:53:
Vraagje aan de Tweakers hier. Ik heb inmiddels ook een Toon via MP gekocht. Ik wil deze rooten en dan aansluiten. Het rooten gaat wel lukken met de handleiding van @marcelr! (Dank daarvoor). Heb al toegang tot de toon. Alleen nog de verschillende software installeren. :-)

Mijn vraag gaat eigenlijk over de ketelmodule. De kabel die van mij thermostaat naar de cv ketel gaat is nogal kort. Ze hebben zo min mogelijk draad gebruikt om het maar zo te zeggen.
Nu lees ik overal dat je de draad moet doorknippen. Mijn gedachte is eigenlijk, waarom kan ik de draad niet uit de cv ketel halen, die in de toon module steken en vandaar weer een nieuwe draad aanleggen naar de cv ketel. Is er een reden waarom dit niet kan? Vind dit nergens terug namelijk.
Dat kan ook hoor, effect is hetzelfde als de draad doorknippen.

Tweakers V&A Ads

• lxz
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10-12 14:44
quote:
jossie67 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:44:
[...]

Ik dacht dat je hier alleen info uit de Toon kan krijgen.
Hoe zet je de temperatuur dan op "Thuis"
Je krijgt gewoon de verschillende programma's te zien als je er op klikt.
Zo: https://photoland.io/i/nZI0J

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09-12 14:35

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Ik heb een ding ontdekt in Toon. Ik heb mijn Hue er aangekoppeld met ongeveer 27 lampen :) En nu als ik de woonkamer en keuken (11 lampen) mee laat doen met een disco app qua verlichting, dan crashed Toon omdat hij de wijzingen allemaal niet zo vlot kan verwerken.

Hij blijft dan ook boot-loopen tot ik de lampen uit zet.

Enige remedie die ik heb gevonden is dan daadwerkelijk Hue te ontkoppelen in Toon.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Toonz
kijk hier voor meer info: https://www.domoticaforum...9&t=11671&start=30#p84364

alle verbruiksdata staan in de rra databases, zelf even in de config xml de juiste naam van de rra database opzoeken voor de stekkers

• jobr
EquiNox schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:51:
Misschien een domme vraag; maar hoe kom ik achter de U-boot versie van mijn Toon? Ik heb software 4.22.7 en een serie-nummer wat begint op 14-25-xxx-xx.

Ik zou deze graag willen rooten, maar weet even niet welke route ik moet volgen qua JTAG/Serial cables etc. Een zetje in de goede richting zou helpen :)
gewoon de serial kabel eraan en dan toon opstarten. Dan komt het wel voorbij.
Aangezien van jouw uit 2014 is grote kans dat je geen jtag nodig hebt

jobr wijzigde deze reactie 10-12-2018 18:45 (6%)

• TerrorSource
EquiNox schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:51:
Misschien een domme vraag; maar hoe kom ik achter de U-boot versie van mijn Toon? Ik heb software 4.22.7 en een serie-nummer wat begint op 14-25-xxx-xx.

Ik zou deze graag willen rooten, maar weet even niet welke route ik moet volgen qua JTAG/Serial cables etc. Een zetje in de goede richting zou helpen :)
Serial zou genoeg moeten zijn.

Toon1:
11-x tot 15-x = serial / JTAG
16-x tot 17-x = JTAG

Toon2:
18-x tot .... = Andere manier >:)

Tweakers V&A Ads

• hansgrave
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:32
TerrorSource schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:36:
[...]

DomoticzBoard werkt prima :) Is alleen een app die niet in de ToonStore staat.
De schrijver van de app (aka ikzelf :) ) moet de app nog updaten.
Ja daar kwam ik zondag achter na het updaten van de firmware.. DomoticzBoard zorgt voor een mooi bedieningsdisplay voor je domotica in huis! Vooral makkelijk voor je niet zo domotica onderlegde huisgenoten.

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:45
TerrorSource schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:32:
[...]

85euro is wel goedkoop, bij mijn ads staan ze voor 100euro. Je moet je wel afvragen of diegene wel support levert achteraf en tot wel moment/niveau. ;)

Zelf heb ik ooit een Toon gekocht om te kijken wat er mogelijk was zonder abonnement, kwam op het rooten uit en dat maakt het wel een stuk leuker. Zeker op gebied van domotica :P
En ik kan bevestigen dat bij jou de support perfect is. Het ding is de 100 euro nu al meer dan waard.

Komend van een ICY (Essent) e-thermostaat is ook de WAF er op vooruit gegaan :)

• Jeltel
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:58:
Moet ik nog wat speciaals doen om Hue op een gerootte Toon werkend te krijgen?
Via het menu op de Toon wordt de Hue bridge nu namelijk niet gevonden.
Ik heb niet de laatste software op de Toon staan. Het Hue plaatje op de Toon toont ook een oude bridge. Ik mag aannemen dat Toon ook met de nieuwe Hue bridge werkt?
Ja dat werkt. Maar het heeft schijnbaar te maken met dat de Toon alleen kijkt naar het ip adres waar de oude hue bridge op zat. De nieuwe zit waarschijnlijk op een ander IP. Schijnbaar staat er ergens een bestand op de hue waar dat IP vast instaat.
Ik had hetzelfde probleem eerder, maar kan nu even niet meer vinden welk bestand het is.

Inderdaad zoeken op domoticaform is denk ik het slimst.

• TerrorSource
Jeltel schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:56:
[...]
Ja dat werkt. Maar het heeft schijnbaar te maken met dat de Toon alleen kijkt naar het ip adres waar de oude hue bridge op zat. De nieuwe zit waarschijnlijk op een ander IP. Schijnbaar staat er ergens een bestand op de hue waar dat IP vast instaat.
Ik had hetzelfde probleem eerder, maar kan nu even niet meer vinden welk bestand het is.

Inderdaad zoeken op domoticaform is denk ik het slimst.
Klopt helemaal! Er staat een oplossing hiervoor op het domoticaforum, dat weet ik zeker. Ik heb het namelijk zelf er op gezet :X

Tweakers V&A Ads

• Toonz
Ik krijg met een weekje de spullen in huis om mijn Toon te rooten. Is dat iets wat vanuit de Toon kan die app/tegel of is dat allemaal vet ingewikkeld ;-)?
Als de toon eenmaal geroot is, kan je zelf die app malen in de qml taal.
Op zich niet moeilijk maar wel even een learning curve.

Dit helpt je misschien op weg: https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=99&t=12349

• TerrorSource
rimave schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:10:
Ok. Wegens het niet kunnen vinden van een oplossing zelf maar aan het prutsen gegaan.
De Toon draait nu op firmware 5.0.4 en dan werkt hue dus WEL.
Probleem van Hue is echt NIET firmware gerelateerd hoor.

Ik heb naar aanleiding van je post dat je het niet kon vinden toch echt op 24-feb een duidelijkere handleiding op domoticaforum gezet...
Zie: https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=100&t=12352

Tweakers V&A Ads

• hansgrave
pietpiet50 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:22:
[...]

Heb ook de stable gevonden, en dan de map via CLI in de homey plaatsen?
Handleiding CLI reeds gevonden op athom forum.
Download normaal via App Store alles , vandaar de vraag, maar hier ben ik al zo lang naar opzoek.
Was met domotica bezig, maar dit spreekt me meer aan
De stable versie installeert vlekkeloos via de cli. De app werkt alleen niet de actuele instelling van Toon bij. Je kunt wel de temperatuur en status (thuis, comfort etc) aanpassen. Dat is voor mij voldoende om Toon op afstand te kunnen bedienen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 03-12 15:27
Geen dank ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10-12 16:12

vso

raap voor zijn recht

@roger_s wat mij enorm "irriteert" is dat de cpu van de toon in combinatie v.d software enorm traag is ..
wat ik ook een beetje mis zijn de intergratie van andere domotica producten .. (in de toon store) zoals ikea bv

Maar dat maakt niet uit of je hem normaal of geroot hebt, ik ben bezig met een 800 mhz variant .. en de mensen die zich bezighouden met de Toon "opensource" te maken alleen maar kudo's dus het ligt niet aan hun moeite en tijd.

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
GrasshopperNL schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:23:
Laatst een Toon v1 op de kop getikt. Ook een FTDI kabel gehaald, welke volgens de handleiding nodig is om de Toon te rooten.
https://ehoco.nl/benodigdheden-voor-het-rooten-van-toon/

Deze kabel wordt netjes herkend in Windows, en ik weet van welke COM poort die gebruik maakt.
Nu zit er aan die kabel een stekker met 6 draadjes aangesloten.
Ik kan in de handleiding niet vinden hoe ik die aan moet sluiten op de 14-pins aansluiting op de Toon.
Wie weet hoe ik die aan moet sluiten?
Even een reminder, Ehoco is NIET officiele bron van de Toon root informatie zoals al tig keer genoemd in de topic |:(
Als je support wilt zal je bij Ehoco moeten vragen....

Ps. Als je 6 draadjes hebt dan gaat er al iets niet goed maar alweer.. pak de informatie bij de bron. >:)

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • +1Henk 'm!

• donkey11
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 02-12 20:00
Ik heb ruimte gemaakt maar het resultaat is het zelfde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jobr
RudolfR schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:32:
Moet je het wachtwoord niet zelf omzetten en een hash en in de passwd-file zetten?

Ik heb bij het verkopen van m'n Toon1 ook gepoogd het wachtwoord te veranderen met 'passwd', maar het bleef terugveranderen na een reboot.
Misschien had je nog iets in de cron staan die de file passwd terugzet na reboot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• imdos
  • Laatst online: 10-12 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

anandus schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:03:
Ik wil mijn Toon (weer) rooten.

Ik heb een raspberry pi.
Klopt het dat ik dan alleen deze kabeltjes nodig heb en gewoon de Toonrooter kan gebruiken?
Op de Rpi moet ik Rasbian zetten, gok ik zo?

Zie ik nog iets over het hoofd?
Klopt indien je een Toon1 hebt. Zorg er wel voor dat je ketel van de ketel adapter af is of verplaats deze naar de Pi. Ik had dit niet gedaan en toen ging mijn ketel stoken |:( Die dacht dat de temperatuur van slag was en het onder de 18 graden was.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
President schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:11:
[...]

Hier in leiden zit wel een GAMMA, is https://www.gamma.nl/asso...-meter-kpn-keur/p/B547119 dan ook genoeg? Is dat hetzelfde als een P1?

Had wel gelezen dat het een 4aderige kabel moet zijn die je in principe zelf zou kunnen maken, dus lijkt hetzelfde
4-aderige RJ11 kabel = P1-kabel.

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Nu online
Gewoon ff omdat het kan. Gisteren een toon gekocht. Vanmorgen vroeg draadjes zitten solderen. En nu een toon die is geroot. Alles ging simpel. Wel even goed doorlezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
voorstad schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:59:
[...]

Even terugscrollen. Toon kon er niks meer aan doen. Alleen een monteur betaald laten sturen of een nieuwe Toon aanbieden (tegen betaling / vast contract voor aantal jaar). Ik ben mijn vertrouwen beetje kwijt in Toon, thermostaat moet gewoon werken en niet op afstand gebrickt kunnen worden. Vandaar....

En oh ja, in het opstartscherm blijft de voortgangsbalk op 30% hangen. Geen verbinding te maken draadloos.
Excuus. Had die post gemist denk ik.
Probleem kan door mij en een paar andere prima opgelost worden voor je tegen een bepaalde vergoeding. Dan heb je meteen een geroote Toon (geen abbo meer nodig EN meer mogelijkheden). ;)
KRGT schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:26:
[...]

Als je de root methode gebruikt met bijvoorbeeld de Raspberry Pi kan je gewoon de software vanaf de bootloader opnieuw inladen, dat is wat @TerrorSource bedoeld.
Dat is deels wat ik bedoel.

Via rooten van de Toon kan het probleem opgelost worden, alleen hoeft de bootloader niet teruggezet te worden en heeft het een veel simpelere oplossing.

Tweakers V&A Ads

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 22:29
anandus schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 08:39:
Ik wil vandaag mijn Toon rooten.

Kan ik de data op mijn niet-gerootte Toon (verbruik, opgewekte stroom, etc) backuppen?
Ik vrees dat ik het antwoord al weet, maar ik vraag het toch voor de zekerheid
Als je één van de laatste updates hebt gehad kun je de data exporteren. Maar volgens mij niet restoren.

Als je de toon root en geen factory reset uitvoert blijft al je data behouden overigens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorSource
anandus schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:45:
[...]

Oh, dat is wel handig!

Dus als ik straks met Toonrooter en mijn RPi aan de slag ga en gewoon root, dan blijft het gewoon zoals het is?

Dat is nice!
Er zijn wel tools/scripts voor om data te exporteren/importeren en migreren alleen zijn die grotendeels nog niet publiekelijk gemaakt.

Zoals je zelf geen herstel uitvoert en de updates vlekkeloos gaan blijft de data er op staan.

Tweakers V&A Ads

• TerrorSource
MrvanHees schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:47:
Na het lezen van vele reacties en uitgaande van de ervaring van familie en vrienden, moet ik zeggen dat ik blij ben met de vergelijkings websites zoals gaslicht.com !

De site is overzichtelijk en laat mij in enkele seconde het beste resultaat zien wat voor mijn verbruik en postcode het voordeligste is, zeker een aanrader maar wat vinden jullie?

Is het verstandig om vaker over te stappen of juist te blijven bij 1 leverancier voor een langere periode? Advies is altijd welkom !
Denk dat dit niet iets is voor deze topic eigenlijk.

Tweakers V&A Ads

• TerrorSource
Satfreak schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:07:
Afgelopen week slimme KwH meter en Gasmeter gekregen van Aliander.
Dus gisteren een nieuwe Toon van iemand kunnen overnemen.
Maar zonder activatiecode valt er helemaal niets te beginnen met dat ding :(
Je kunt dan alleen maar je CV ketel hoger/lager zetten.

Dus maar een abbo voor 4,50 per maand afgesloten zodat ik die activatiecode krijg.

Misschien iemand tips om dit proces te versnellen ??
Je Toon laten rooten >:) Heb je ook geen abbo nodig :P

Tweakers V&A Ads

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
@Knol010

Volgens mij activeer je met de preset modes impliciet het programma; en de wijziging die je doet zorgt voor een vaste periode waarin het programma op die voorkeursstand wordt vergrendeld. (Een uur ofzo, misschien twee)

Als je absoluut geen programma wil draaien moet je het programma waarschijnlijk uitschakelen en alleen met temperaturen spelen.

Ik heb hier overigens geen last van, ik wil gewoon het programma draaien en daar soms een beetje vanaf wijken.

• TerrorSource
Demo schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:09:
Sh*t, wil ik weer eens kijken of ik de HomeAssistant app op mijn rooted Toon aan de praat krijg.. wachtwoord vergeten :X Waarschijnlijk een keer random gegenereerd en vergeten op te slaan. Heeft iemand een idee hoe het te resetten, bij voorkeur zonder de hele config te wissen?
Als je TSC menu hebt dan kan je daarin het wachtwoord resetten.

Tweakers V&A Ads

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mijn (geroote) Toon heeft sinds de upgrade naar firmware 5 de irritante eigenschap dat het heel lang duurt (Minimaal 5 seconden en soms moet ik meermaals drukken) voor hij wakker wordt vanuit het zwarte slaap scherm. Herkent iemand dit en heeft iemand wellicht een oplossing?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Ja... Mijn verder orginele toon is sinds een tijdje ook echt niet vooruit te branden. Erg traag.

Ding is ook al bijna 3 jaar oud

• TerrorSource
FunFair schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:18:
Ik heb een geroote toon en met tcm allerlei functies uitgezet. De bediening is daardoor veel vlotter. Maar wake from sleep duurt echt alsnog heel lang. Met firmware V3/V4 was het 5 seconden max, de laatste tijd ruim 15.

Het is zo erg dat ik de thermostaat zelf niet meer bedien om uit te schakelen, maar met een kaku knop die via domoticz de instelli g aanpast.
Update de Toon eens naar 5.15.6, zet daarna via Instellingen > TSC > Subscription features > Alles uit wat je niet nodig hebt.

Tweakers V&A Ads

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:45:
[...]

Als ie eenmaal wakker is werkt eigenlijk alles net zo snel (traag :p) als eerst, maar het wake from sleep duurt echt té lang.

Zie dat meer mensen er last van hebben trouwens;
https://forum.eneco.nl/al...10/toon-is-te-traag-21436
Idd, net zoals de mensen op daar heb ik ook een orginele niet geroote Toon 1.

Overigens ben ik wel van plan hem te rooten, aangezien mijn contract bijna verloopt bij Eneco, en ik de toon wel optimaal wil blijven gebruiken zonder dus aan Eneco vast te zitten

• TerrorSource
Na een brick bij de update naar 5.13.12 ben ik wat huiverig geworden om te updaten (zeker nu t zo koud is :p)
Wat kan ik precies uitzetten in Subscription Features? Ik weet niet precies wat elke feature doet.
In principe alles, tenzij je Smoke Sensors of ZonOpToon gebruikt.

Tweakers V&A Ads

• TerrorSource
JME schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 18:10:
[...]

Hier ook 5.15.6 (en traag als dikke...) maar geen TSC onder instellingen. Wat houdt dat in?
Dat de Toon niet geroot is, of de root niet goed is uitgevoerd.

Tweakers V&A Ads

• Frituurman
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 10-12 14:56
TerrorSource schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:41:
[...]

Je krijgt er alleen zaken bij, zoals een ToonStore en extra menu items. GUI blijft verder zoals hij is.

Zelf switch ik om het jaar tussen 2 energieleveranciers. Heb elke keer een jaarcontract. Voor mijn situatie veel beter.
Vanwege stijgende prijzen qua gas (waar ik nog wel even aan gebonden ben), zit ik te denken aan 2 jaar vast of max 3 jaar vast. Verschil tussen de goedkoopste (Oxxio ;w ) en Eneco loopt dan rond de 3 euro per maand, maar daarbij heeft Oxxio vooral een scherp eerste jaar, daarna minder. Kom al met al net op de 135 euro te zitten (nu 142 euro). Ik betaal overigens 200 euro per maand. Wat ik dan in december terugkrijg is goed voor een leuk tech-dingetje en een keertje uit eten :) 't Is geld wat mijn vrouw het hele jaar niet kan uitgeven ;)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• jobr
Frituurman schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:45:
[...]

Vanwege stijgende prijzen qua gas (waar ik nog wel even aan gebonden ben), zit ik te denken aan 2 jaar vast of max 3 jaar vast. Verschil tussen de goedkoopste (Oxxio ;w ) en Eneco loopt dan rond de 3 euro per maand, maar daarbij heeft Oxxio vooral een scherp eerste jaar, daarna minder. Kom al met al net op de 135 euro te zitten (nu 142 euro). Ik betaal overigens 200 euro per maand. Wat ik dan in december terugkrijg is goed voor een leuk tech-dingetje en een keertje uit eten :) 't Is geld wat mijn vrouw het hele jaar niet kan uitgeven ;)
Elk jaar overstappen levert aan welkomstkorting volgens mij meer op.

• TerrorSource
Phoolie schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:04:
[...]

Volgens mij ook. Ik switch hier ook ieder jaar. Nu net weer klant geworden bij Oxxio, na een jaartje Nuon. Oxxio belde mij zelfs of ik terug wou komen. Toen ik aangaf dat ik dat niet via de telefoon, maar via een Cashback site wilde doen, omdat ik dan nog 40 euro extra terug kreeg. Ging de dame aan de lijn even overleggen en ineens kon ik 50 euro meer welkomstbonus krijgen :)
Ik laat mij graag bellen door Energieleveranciers, probeer altijd een weddenschap aan te gaan.
Als ze goedkoper kunnen leveren dat ik zelf kan zoeken wordt ik direct klant, volgende keer maar wedden om een kratje bier >:) Is ze nog nooit gelukt :X

Ik switch Vattenfall(Nuon) > Essent > Vattenfall(Nuon) > Essent.

Tarieven kan ik op geroote Toon zelf aanpassen op de Toon.

Tweakers V&A Ads

• hansgrave
TerrorSource schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:42:
[...]

Ik laat mij graag bellen door Energieleveranciers, probeer altijd een weddenschap aan te gaan.
Ik zeg altijd dat de was veel schoner is sinds ik Oxxio heb O-)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True