Om mijzelf nog eens te quoten;
Ik was vandaag bezig met ophangen nieuw access point, de oude ging van de gang naar de zolder en de nieuwe is opgehangen in de woonkamer. Beide dezelfde netwerken.
Allereerst die in de woonkamer geregeld, netwerk up, alles verbonden, behalve Toon... raar... waarom doet ie dat.. Maarja, komt later wel.
Toen naar zolder gegaan, kabeltje getrokken, access point weer opgehangen en deze ook weer helemaal online.
Toen keek ik in de controller (Unifi) en Toon, die is weer verbonden met het access point op zolder.. logisch, op die in de woonkamer heeft ie 99% signaalsterkte, op zolder 49%. Trok ik trouwens de zolder weer offline, bleef Toon offline...
Is Toon nou zo stom geprogrammeerd? Dat deze dus niet kijkt naar alleen netwerknaam, maar ook naar het mac adres van het WiFi netwerk?
Al met al, vaag.. en daarbij zie ik nog steeds elke keer het ARP request...voor de gateway.
Zal dat laatste trouwens al dat verkeer betekenen? Broadcast is ook verkeer... Zie printscreen hoevaak die dat doet.
[
Voor 10% gewijzigd door
Vorkie op 29-08-2017 16:10
]
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter