Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:01
Mr_DD schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:28:
[...]

Ik denk er hetzelfde over, maar zit me even te bedenken wat ik dan precies nodig heb om dezelfde functionaliteiten te behouden (voornamelijk temperatuur bediening via een app):
- Rasberry PI (ca 35 euro)
- Z-Wave adapter ? (ca 50 euro)
- 2 kabeltjes om te kunnen rooten (samen ca 20 euro via ebay)

Dat is wel een redelijke investering, maar is na 2 jaar terug verdiend. Mis ik hierbij nog iets?
Raspi compleet is 50-60e
Z-wave usb vindt je 2de hands al voor 30-35
2 kabels? Ik heb er maar 1, de FTDI van Atratek Electronics = 24euro.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:57
Mr_DD schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:28:
[...]

Ik denk er hetzelfde over, maar zit me even te bedenken wat ik dan precies nodig heb om dezelfde functionaliteiten te behouden (voornamelijk temperatuur bediening via een app):
- Rasberry PI (ca 35 euro)
- Z-Wave adapter ? (ca 50 euro)
- 2 kabeltjes om te kunnen rooten (samen ca 20 euro via ebay)

Dat is wel een redelijke investering, maar is na 2 jaar terug verdiend. Mis ik hierbij nog iets?
Maar als je hem root waarom heb je dan nog een PI nodig?

Zie: https://www.domoticaforum.eu/download/file.php?id=3216

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Mattie112 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:56:
[...]

Om met Domoticz de Toon aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Mattie112 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:56:
[...]

Met welke app kan ik anders de temperatuur bedienen? Er moet toch iets tussen zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Mr_DD schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:30:
[...]

Met welke app kan ik anders de temperatuur bedienen? Er moet toch iets tussen zitten?
Dat is helemaal correct.
Volgens mij kan het alleen met Domoticz, in principe heeft domoticz niet zoveel nodig om te draaien. Adviseer je een RPi2 of RPi3 te kopen, andere RPi's zijn gewoonweg te traag voor installatie domoticz en andere packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
Ben eigenlijk wel benieuwd of het na rooten moeilijk is om voor Homey een connector te maken ipv domoticz te gebruiken (heb net sinds half jaar alles op Homey gekoppeld en dat bevalt wel goed eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:57
TerrorSource schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:07:
[...]

Om met Domoticz de Toon aan te sturen.
Ah voor de PI, ja nu snap ik hem :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-08-2020
Mr_DD schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:30:
[...]

Nee hoor, vnc servertje op toon installeren, vnc client op je telefoon, en je hebt een volledig werkende afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
TerrorSource schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:45:
[...]

Dat is helemaal correct.
Volgens mij kan het alleen met Domoticz, in principe heeft domoticz niet zoveel nodig om te draaien. Adviseer je een RPi2 of RPi3 te kopen, andere RPi's zijn gewoonweg te traag voor installatie domoticz en andere packages.
Als je een Synology NAS hebt kan je ook een kant en klaar pakket draaien, ondersteund ook diverse USB devices like RFXcom. Werkt overigens direct als je hem in plugged.

Ik heb het op een PI2 gedraaid, maar heb in 1.5 jaar 2x keer mijn Sandisk SD kaart moeten vervangen omdat deze corrupt was. als "try out" maar eens de Synology package geinstalleerd en ben best positief. Heb het idee dat domoticz net effe sneller reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
boekee schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:32:
[...]

Als je een Synology NAS hebt kan je ook een kant en klaar pakket draaien, ondersteund ook diverse USB devices like RFXcom. Werkt overigens direct als je hem in plugged.

Ik heb het op een PI2 gedraaid, maar heb in 1.5 jaar 2x keer mijn Sandisk SD kaart moeten vervangen omdat deze corrupt was. als "try out" maar eens de Synology package geinstalleerd en ben best positief. Heb het idee dat domoticz net effe sneller reageert.
Als je alleen maar z-wave controller installeert binnen Domoticz en verder er ook niks mee wilt doen is dat een goede optie alleen is het soms nodig om wat bestandjes aan te passen of te uploaden en dat gaat op een Syno een stuk lastiger. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
marcelr! schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:08:
[...]

Nee hoor, vnc servertje op toon installeren, vnc client op je telefoon, en je hebt een volledig werkende afstandsbediening.
Ook nog een optie dus :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Zijn er mensen die Toon geroot hebben hier, ik denk daar ook wel aan volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 22:41
Ik heb op MP een Toon display gekocht. Zit verder niets bij. Kan hem opstarten en alles lijkt te werken. Ik wil hem gaan gebruiken home controller voor o.a. slimme stekkers. Is er ook iemand die uit kan leggen hoe het rooten gaat?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelr!
Pierre schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:43:
Zijn er mensen die Toon geroot hebben hier, ik denk daar ook wel aan volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn.
Vdb64 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:40:
Ik heb op MP een Toon display gekocht. Zit verder niets bij. Kan hem opstarten en alles lijkt te werken. Ik wil hem gaan gebruiken home controller voor o.a. slimme stekkers. Is er ook iemand die uit kan leggen hoe het rooten gaat?

Alvast bedankt!
Miscchien een keer de moeite nemen om deze thread daadwerkelijk te lezen? Kom je vanzelf op het forum terecht waar het allemaal uitgelegd wordt. Als dat al teveel moeite is, niet aan rooten beginnen, want da's nog veel meer (lees)werk.

[ Voor 5% gewijzigd door marcelr! op 05-08-2017 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
You Can Play ‘Doom’ On a Thermostat Because Of Course You Can

Nu is de grote vraag natuurlijk: Is het al iemand gelukt om Doom op de Toon te hebben draaien? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
anandus schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:50:
You Can Play ‘Doom’ On a Thermostat Because Of Course You Can

Nu is de grote vraag natuurlijk: Is het al iemand gelukt om Doom op de Toon te hebben draaien? :P
Gaat je niet lukken. USB poort is niet bruikbaar aangezien het niet in de kernel gecompiled is, als ik het goed heb althans :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
Geen punt. Die USB poort werkt gewoon. Je moet alleen even de kernel modules voor je USB device bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Ik kreeg zojuist de e-mail over de verhoging van de Toon abonneekosten per 1 oktober a.s. en ik heb opgezegd. Ik ben niet van plan te betalen voor dingen die ik niet ga gebruiken. Ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond.

Is het verstandig om hem al van internet te halen ?

• marcelr!
Ik zou 'm gewoon laten zitten. Pas van 't net af als je abonnement verlopen is.

• makooy
Winkiller schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:51:
Ik kreeg zojuist de e-mail over de verhoging van de Toon abonneekosten per 1 oktober a.s. en ik heb opgezegd. Ik ben niet van plan te betalen voor dingen die ik niet ga gebruiken. Ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond.

Is het verstandig om hem al van internet te halen ?
Je kan alles gewoon laten zoals het is, als je abonnement stop gezet is wordt dat aan de kant van Eneco gedaan en draait jouw Toon gewoon door alsof er niks gebeurd is (zonder updates en info vanuit Eneco na dan) ;)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
TerrorSource schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:40:
[...]

Je kan alles gewoon laten zoals het is, als je abonnement stop gezet is wordt dat aan de kant van Eneco gedaan en draait jouw Toon gewoon door alsof er niks gebeurd is (zonder updates en info vanuit Eneco na dan) ;)
Alleen als je Toon van je wifi afhaalt voordat het abonnement is afgelopen.
Als hij namelijk verbinding maakt met de server van Toon en je hebt geen abonnement, dan verdwijnen er spontaan functies uit je Toon. Bijvoorbeeld je verbruik grafiekjes.
Je krijgt nog wel gewoon updates.

Als je internet uit zet voordat je abo verloopt, dan blijf je je grafiekjes houden (de app werkt sowieso niet meer). Maar je krijgt geen updates meer.

TheS4ndm4n#1919

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Na wat rond gezocht te hebben lijkt de beste oplossing om hem gewoon te blijven gebruiken als luxe programmeerbare thermostaat, systeem updates blijven dan inderdaad gehandhaafd las ik. Ik laat hem wel hangen, ik wilde eerst mijn oude Honeywell Chronotherm terug hangen.

• makooy
Winkiller schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:52:
Na wat rond gezocht te hebben lijkt de beste oplossing om hem gewoon te blijven gebruiken als luxe programmeerbare thermostaat, systeem updates blijven dan inderdaad gehandhaafd las ik. Ik laat hem wel hangen, ik wilde eerst mijn oude Honeywell Chronotherm terug hangen.
Of gewoon rooten en alles blijven gebruiken ;) Doe ik zelf ook namelijk.

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

TerrorSource schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:14:
[...]

Of gewoon rooten en alles blijven gebruiken ;) Doe ik zelf ook namelijk.
Ja zou kunnen maar ik weet niet hoe, krijg je dan nog wel de updates binnen ?

• makooy
Winkiller schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:51:
[...]

Ja zou kunnen maar ik weet niet hoe, krijg je dan nog wel de updates binnen ?
Er is een hele mooie handleiding voor, link staat in de topic.

Updates krijg je alleen door als je een abonnement hebt en de toon niet geroot hebt.
Zoveel spannends zit er elke keer niet in de updates hoor. Eens in de zoveel tijd heb je er echt wat aan.

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

TerrorSource schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

Updates krijg je alleen door als je een abonnement hebt en de toon niet geroot hebt.
Zoveel spannends zit er elke keer niet in de updates hoor. Eens in de zoveel tijd heb je er echt wat aan.
Er zit ook weinig spannends aan de slimme extra's van Toon, ik laat hem wel zo als hij is. :)

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nou ja. Als je hem jarenlang draait draaien zonder updates ben je natuurlijk wel meer vatbaar voor hacks. Tenminste ik neem aan dat de onderliggende Linux kernel en software ook gewoon telkens geüpdate worden zodra daarin een bug is gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelr!
Nauwelijks. De kernel wordt wel af en toe ge-update, maar de rest van de code, afgezien van de quby-specifieke dingen, niet. SSL en andere encryptie gerelateerde software wordt uiteraard wel geupdate (openssl, openVPN, dat soort zaken)

• Puck
  • Laatst online: 12:56

Puck

W32.Deadcode.A

TerrorSource schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

Ik heb al 2 jaar een Toon zonder abonnement en krijg nog steeds updates binnen. De vorige eigenaar had wel een abonnement.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Ik ga ook maar eens nadenken over rooten van de Toon, in principe betaal ik de abo kosten voor zaken die ik niet eens gebruik. Ik heb al Domoticz met Z-wave draaien, dus voor de meeste functies gebruik ik dat al. De abo kosten gaan ook al omhoog dus dan word de keuze ineens wel makkelijk vwb rooten.

Wat ik even begreep uit het rooten is dan m daarna ook als een Domoticz display kan gebruiken oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
Stimpy68 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:38:
Ik ga ook maar eens nadenken over rooten van de Toon, in principe betaal ik de abo kosten voor zaken die ik niet eens gebruik. Ik heb al Domoticz met Z-wave draaien, dus voor de meeste functies gebruik ik dat al. De abo kosten gaan ook al omhoog dus dan word de keuze ineens wel makkelijk vwb rooten.

Wat ik even begreep uit het rooten is dan m daarna ook als een Domoticz display kan gebruiken oid?
Klopt. Er zijn verschillende apps voor Toon om je Domoticz mee te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Er is nu zelfs een soort van AppStore voor de Toon uitgebracht!

https://www.domoticaforum...topic.php?t=11756&p=82946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Na mijn vakantie ga ik eens kijken of ik mijn Toon kan gaan Rooten dan schop ik Eneco mooi de deur uit

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Pierre schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 07:39:
Na mijn vakantie ga ik eens kijken of ik mijn Toon kan gaan Rooten dan schop ik Eneco mooi de deur uit
Ik kan je Toon evt ook wel rooten voor je. Stuur maar een PM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

TerrorSource schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:18:
[...]

Ik kan je Toon evt ook wel rooten voor je. Stuur maar een PM ;)
Thx de bazin thuis roept gelijk nee dat ga je niet doen lol
Toch bedankt voor het aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Is er iemand in de omgeving van Utrecht die mij zou kunnen helpen de Toon te rooten? Qua software enzo kom ik er allemaal wel uit maar op het moment dat ik iets met hardware moet doen wordt het me iets te lastig, en daar heb ik de apparatuur ook niet voor liggen.

Hoe groot is de kans dat je de Toon kan bricken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
tering hey.. een appstore voor Toon? tof!
Ik snap echt niet dat Eneco 1 euro meer durft te vragen voor Toon om features te ontwikkelen, terwijl iemand privé gewoon apps aan het ontwikkelen is in een tempo dat 100x hoger ligt.

Het abonnement op Toon loopt eind deze maand af voor mij n.a.v. de prijsverhoging. Het kabeltje nodig om te programmeren staat al in de wishlist op aliexpress...
Even aan kijken hoe toon werkt zonder abonnement en of het me uberhaupt iets kan boeien.

Wat gebeurd er eigenlijk met een gerootte toon als die een officiele firmware update krijgt van Eneco? Moet je dan opnieuw rooten? Of blijft het intact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet iemand waarom de Toon het zo noodzakelijk acht om de paar minuten een ARP request te doen voor het gateway IP adres (mac adres dus eigenlijk)? Of is het gewoon bad programming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Puck schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:51:
Is er iemand in de omgeving van Utrecht die mij zou kunnen helpen de Toon te rooten? Qua software enzo kom ik er allemaal wel uit maar op het moment dat ik iets met hardware moet doen wordt het me iets te lastig, en daar heb ik de apparatuur ook niet voor liggen.

Hoe groot is de kans dat je de Toon kan bricken?
Je kan me altijd een DM sturen ;) ik heb er inmiddels al een paar gedaan
FunFair schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:47:
tering hey.. een appstore voor Toon? tof!
Ik snap echt niet dat Eneco 1 euro meer durft te vragen voor Toon om features te ontwikkelen, terwijl iemand privé gewoon apps aan het ontwikkelen is in een tempo dat 100x hoger ligt.

Het abonnement op Toon loopt eind deze maand af voor mij n.a.v. de prijsverhoging. Het kabeltje nodig om te programmeren staat al in de wishlist op aliexpress...
Even aan kijken hoe toon werkt zonder abonnement en of het me uberhaupt iets kan boeien.

Wat gebeurd er eigenlijk met een gerootte toon als die een officiele firmware update krijgt van Eneco? Moet je dan opnieuw rooten? Of blijft het intact?
Zodra je de ToonStore geinstalleerd hebt krijg je geen officiële firmware updates meer binnen mocht dat nog aanstaan na het rooten.
Firmware updates zijn niet zo heel spannend hoor. eens in de zoveel updates zit er echt wat "vernieuwend" in. Mocht hij toch een officiële firmware binnenhalen en updaten dan hou je nog wel de root alleen kan je er vanaf afstand niet meer bij (ssh dus).

Via het domoticaforum of nu dan via de ToonStore kan je apps installeren zodat je er wat meer uit je Toon kan halen. Is best een leuk apparaatje hoor :X

[ Voor 57% gewijzigd door makooy op 21-08-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:13
Weet iemand trouwens of het klopt dat mijn Toon welke begint met serienummer 16 niet te rooten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
Is ook wel te doen, 't is iets ingewikkelder en je hebt er nog extra hardware voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
Puck schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:28:
[...]

Ik heb al 2 jaar een Toon zonder abonnement en krijg nog steeds updates binnen. De vorige eigenaar had wel een abonnement.
Ik kwam er dit weekend achter dat ik nog steeds de Toon kan bedienen die ik bij mijn verhuizing (2 jaar geleden) heb achtergelaten.
Als ik inlog op de App dan kan ik een adres kiezen, daar staat mijn oude adres en als ik die selecteer dan kan ik alles gewoon inzien. Ik heb niets aangepast, maar volgens mij kan ik de verwarming ook gewoon op 30 graden zetten als ik zou willen.
Is dat niet erg slecht van Eneco? Hebben meer mensen dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Mr_DD schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:35:
[...]

Ik kwam er dit weekend achter dat ik nog steeds de Toon kan bedienen die ik bij mijn verhuizing (2 jaar geleden) heb achtergelaten.
Als ik inlog op de App dan kan ik een adres kiezen, daar staat mijn oude adres en als ik die selecteer dan kan ik alles gewoon inzien. Ik heb niets aangepast, maar volgens mij kan ik de verwarming ook gewoon op 30 graden zetten als ik zou willen.
Is dat niet erg slecht van Eneco? Hebben meer mensen dit ervaren?
Ben jij de oude bewoner? :D

Dat zou wel heel erg zijn. De vraag is of jouw nieuwe eigenaar een factory reset heeft gedaan. Ik heb dat wel gedaan dus ging er vanuit dat er geen account meer aan is gekoppeld, maar echt zeker weten doe ik dat natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_DD
Puck schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Ben jij de oude bewoner? :D

Dat zou wel heel erg zijn. De vraag is of jouw nieuwe eigenaar een factory reset heeft gedaan. Ik heb dat wel gedaan dus ging er vanuit dat er geen account meer aan is gekoppeld, maar echt zeker weten doe ik dat natuurlijk niet...
Ik ben inderdaad de oude bewoner. De nieuwe eigenaar zal wel geen reset gedaan hebben. Ik vind het vooral slecht van Eneco dat zij dit niet automatisch blokkeren, dat zou toch moeten kunnen lijkt me.

Maar in januari ga ik toch weg bij Eneco, gaat me een hoop centen schelen. (was verder wel tevreden, maar overstappen loont ontzettend). Toon ga ik dan waarschijnlijk rooten als ik de functionaliteit echt ga missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Mr_DD schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

Ik ben inderdaad de oude bewoner. De nieuwe eigenaar zal wel geen reset gedaan hebben. Ik vind het vooral slecht van Eneco dat zij dit niet automatisch blokkeren, dat zou toch moeten kunnen lijkt me.

Maar in januari ga ik toch weg bij Eneco, gaat me een hoop centen schelen. (was verder wel tevreden, maar overstappen loont ontzettend). Toon ga ik dan waarschijnlijk rooten als ik de functionaliteit echt ga missen.
Ik bedoelde eigenlijk de oude bewoner van mijn huis maar dat zal wel heel erg toevallig zijn :P

Ik zal eens kijken of ik toch niet ergens kan zien of de Toon nog aan de gebruiker gekoppeld is. Volgens mij moet je dan specifiek op een account inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Ik ga vanavond toch mijn toon maar eens resetten dan...
Al die uitgebreide functionaliteit is weggevallen omdat de vorige eigenaar het abonnement heeft opgezegd. Maar ik heb ook nooit een reset gedaan of een user account verwijderd.

Of gewoon meteen rooten. Want het is ook een beetje jammer om zo'n duur apparaat te gebruiken als veredelde klokthermostaat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_DD
Puck schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk de oude bewoner van mijn huis maar dat zal wel heel erg toevallig zijn :P
Oh haha, was nog niet wakker denk ik : :+
Als je op huisnummer 15 woont dan zou t zo kunnen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:13
Dutchy88 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:58:
Weet iemand trouwens of het klopt dat mijn Toon welke begint met serienummer 16 niet te rooten is?
marcelr! schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:12:
Is ook wel te doen, 't is iets ingewikkelder en je hebt er nog extra hardware voor nodig.
Is er een Tweaker die hier reeds ervaringen mee heeft en mijn Toon zou kunnen rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Dutchy88 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:38:
[...]

[...]

Is er een Tweaker die hier reeds ervaringen mee heeft en mijn Toon zou kunnen rooten?
PM me maar dan komen we er wel uit :)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Zijn er mensen aanwezig die nog maar kort Toon hebben en door de wijziging van 3,50 naar 4,50 hun contract willen laten ontbinden?

Toon geeft bij 4 jaar contract een gratis Toon, maar de abonnementskosten worden van 3,50 naar 4,50 verhoogd voor Toon zelf.

Eneco geeft aan dat deze los van elkaar staan (wat ik vreemd vind, aangezien ze zelf een gratis Toon aan het 4 jarig contract koppelen).

Zijn er mensen die stappen gaan ondernemen om het volledig contract te ontbinden,. of laten jullie het gewoon zo?

Youtube: DashcamNL

• makooy
dfrenner schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:24:
Zijn er mensen aanwezig die nog maar kort Toon hebben en door de wijziging van 3,50 naar 4,50 hun contract willen laten ontbinden?

Toon geeft bij 4 jaar contract een gratis Toon, maar de abonnementskosten worden van 3,50 naar 4,50 verhoogd voor Toon zelf.

Eneco geeft aan dat deze los van elkaar staan (wat ik vreemd vind, aangezien ze zelf een gratis Toon aan het 4 jarig contract koppelen).

Zijn er mensen die stappen gaan ondernemen om het volledig contract te ontbinden,. of laten jullie het gewoon zo?
Als het goed is kan je het contract van Toon laten ontbinden vanwege de prijsverhoging maar kan je je normale energiecontract niet laten ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
TerrorSource schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:49:
Als het goed is kan je het contract van Toon laten ontbinden vanwege de prijsverhoging maar kan je je normale energiecontract niet laten ontbinden.
Ja dat is waar ik op doel.
Het is een vieze manier van Eneco om mensen geld afhandig te maken. Als je Toon abbo opzegt, kun je niets meer met Toon, maar je zit nog wel 4 jaar aan Eneco vast.

Het voelt als een wurgcontract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
dfrenner schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:08:
[...]

Ja dat is waar ik op doel.
Het is een vieze manier van Eneco om mensen geld afhandig te maken. Als je Toon abbo opzegt, kun je niets meer met Toon, maar je zit nog wel 4 jaar aan Eneco vast.

Het voelt als een wurgcontract...
Rooten zou dan een goede oplossing zijn voor je. Dan blijven een hoop functies behouden en kan je nog andere functies gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
TerrorSource schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:35:
Rooten zou dan een goede oplossing zijn voor je. Dan blijven een hoop functies behouden en kan je nog andere functies gebruiken.
Ja ik heb toch ook mar even een case bij de consumentenbond geopend, kijken of ze er iets mee kunnen.
Het steekt mij gewoon van Eneco. Het wordt een principekwestie.
Ik ben klant en voel mij nu alleen maar een portemonnee. En dan al die "Toon is geweldig" antwoorden van Eneco.

Ik ga het rooten eens nader bekijken, neemt niet weg dat ik liever helemaal vertrek bij een dergelijk (in mijn ogen) onbetrouwbare partij. Die gun ik nog geen cent.

[ Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 25-08-2017 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zit hier toevallig een Tweaker die (tegen vergoeding, of gewoon omdat je het leuk vindt :P) mijn Toon wil rooten voor me? :)
Ik heb de handleidingen gelezen en kan het in principe zelf en heb er de hardware voor, maar ik ben echt rete slecht met de bijkomende handenarbeid. PM sturen mag, graag.

Deze vage prijsverhoging is voor mij de druppel. Het is gewoon een zeer smerige praktijk die Eneco er op nahoudt, en dat wordt inderdaad ook deels gewoon een principezaak. Eerst honderden euro's voor dat apparaat vragen, en vervolgens alles afhankelijk maken van het abonnement; terwijl dat kreng alles lokaal uitvoert... Ze saboteren gewoon op afstand de software als je niet akkoord gaat met die 30% verhoging; en ze weten dat dat ze macht geeft omdat je anders honderden euro's door de plee hebt gespoeld. En veel mensen blijven dan waarschijnlijk toch maar wel. (Of als ze slim zijn verkopen ze dat ding nu gewoon, klaar.)

Ga denk ik ook met m'n energiecontract weg bij Eneco na dit onethische en smerige gedoe. Boete is €50 pp (€100), maar de welkomstbonus bij concurrenten is meestal zo'n €200 a €250; dus onder de streep... Afijn.

[ Voor 64% gewijzigd door WhatsappHack op 25-08-2017 18:12 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
WhatsappHack schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:08:
Zit hier toevallig een Tweaker die (tegen vergoeding, of gewoon omdat je het leuk vindt :P) mijn Toon wil rooten voor me? :)
Ik heb de handleidingen gelezen en kan het in principe zelf en heb er de hardware voor, maar ik ben echt rete slecht met de bijkomende handenarbeid. PM sturen mag, graag.

Deze vage prijsverhoging is voor mij de druppel. Het is gewoon een zeer smerige praktijk die Eneco er op nahoudt, en dat wordt inderdaad ook deels gewoon een principezaak. Eerst honderden euro's voor dat apparaat vragen, en vervolgens alles afhankelijk maken van het abonnement; terwijl dat kreng alles lokaal uitvoert... Ze saboteren gewoon op afstand de software als je niet akkoord gaat met die 30% verhoging; en ze weten dat dat ze macht geeft omdat je anders honderden euro's door de plee hebt gespoeld. En veel mensen blijven dan waarschijnlijk toch maar wel. (Of als ze slim zijn verkopen ze dat ding nu gewoon, klaar.)

Ga denk ik ook met m'n energiecontract weg bij Eneco na dit onethische en smerige gedoe. Boete is €50 pp (€100), maar de welkomstbonus bij concurrenten is meestal zo'n €200 a €250; dus onder de streep... Afijn.
Ik heb het gevoel dat je een PM hebt ;)

Je had ook mij een berichtje kunnen sturen, zie deze topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
-

[ Voor 105% gewijzigd door ThinkPad op 15-09-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik ben eens serieus gaan meten hoeveel data de Toon inclusief abonnement verstookt, en dat is toch meer dan ik had gedacht.

In 30 uur verstookt het 52.7 MB downstream en 80.8 MB Upstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
boekee schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 03:37:
In 30 uur verstookt het 52.7 MB downstream en 80.8 MB Upstream.
Is belachelijk veel. Heb je enig idee wat 't allemaal is (een keer met wireshark kijken wat er allemaal voorbij vliegt of zo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Jups zal eens check als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:14

darkrain

Moderator Discord

Geniet

marcelr! schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:35:
[...]

Is belachelijk veel. Heb je enig idee wat 't allemaal is (een keer met wireshark kijken wat er allemaal voorbij vliegt of zo)?
Ik ben erg benieuwd of je daar iets in zult zien, volgens mijn Unifi DPI is het allemaal SSL/TLS wat er voorbij komt...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Viel mij ook al op dat hij best veel verkeer doet.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1504015225.png

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Vorkie schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:56:
Weet iemand waarom de Toon het zo noodzakelijk acht om de paar minuten een ARP request te doen voor het gateway IP adres (mac adres dus eigenlijk)? Of is het gewoon bad programming?
Om mijzelf nog eens te quoten;

Ik was vandaag bezig met ophangen nieuw access point, de oude ging van de gang naar de zolder en de nieuwe is opgehangen in de woonkamer. Beide dezelfde netwerken.

Allereerst die in de woonkamer geregeld, netwerk up, alles verbonden, behalve Toon... raar... waarom doet ie dat.. Maarja, komt later wel.

Toen naar zolder gegaan, kabeltje getrokken, access point weer opgehangen en deze ook weer helemaal online.

Toen keek ik in de controller (Unifi) en Toon, die is weer verbonden met het access point op zolder.. logisch, op die in de woonkamer heeft ie 99% signaalsterkte, op zolder 49%. Trok ik trouwens de zolder weer offline, bleef Toon offline...

Is Toon nou zo stom geprogrammeerd? Dat deze dus niet kijkt naar alleen netwerknaam, maar ook naar het mac adres van het WiFi netwerk?

Al met al, vaag.. en daarbij zie ik nog steeds elke keer het ARP request...voor de gateway.

Zal dat laatste trouwens al dat verkeer betekenen? Broadcast is ook verkeer... Zie printscreen hoevaak die dat doet.

Toon_ARP

[ Voor 10% gewijzigd door Vorkie op 29-08-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Mijn Toon ging de afgelopen maanden regelmatig uit, soms ook meerdere dagen. Vervolgens ging hij dan weer vanuit het niets ineens weer aan, dan zag ik in mijn ooghoek het opstartscherm verschijnen.

Aangezien het zomer was niet echt naar omgekeken, echter staat hij nu al 3-4 weken uit en het begint weer snel kouder te worden. Heb net eens zitten kijken maar meer dan op en afklikken kom ik niet helaas. Zie geen losse draadjes of andere mankementen. Welke stappen kan ik beste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Malt007 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:16:
Mijn Toon ging de afgelopen maanden regelmatig uit, soms ook meerdere dagen. Vervolgens ging hij dan weer vanuit het niets ineens weer aan, dan zag ik in mijn ooghoek het opstartscherm verschijnen.

Aangezien het zomer was niet echt naar omgekeken, echter staat hij nu al 3-4 weken uit en het begint weer snel kouder te worden. Heb net eens zitten kijken maar meer dan op en afklikken kom ik niet helaas. Zie geen losse draadjes of andere mankementen. Welke stappen kan ik beste nemen?
Heb je al eens naar de ketelmodule gekeken? Of die wel goed aangesloten zit en goed in het stopcontact zit?
Anders moet je echt contact opnemen met de Eneco Toon klantenservice denk ik zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
TerrorSource schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:42:
[...]

Heb je al eens naar de ketelmodule gekeken? Of die wel goed aangesloten zit en goed in het stopcontact zit?
Anders moet je echt contact opnemen met de Eneco Toon klantenservice denk ik zomaar.
Gaat de toon uit als de ketelmodule niet goed aangesloten zit? Lijkt me meer een voedingsprobleem van de toon toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Malt007 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:51:
[...]

Gaat de toon uit als de ketelmodule niet goed aangesloten zit? Lijkt me meer een voedingsprobleem van de toon toch?
Toon krijgt zijn stroom van de ketelmodule. Ik heb Toon hier ook wel eens spontaan opnieuw op zien starten het afgelopen jaar. Een enkele keer als ik op Toon zelf bezig was, geen idee waarom omdat alles goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Vorkie schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

Om mijzelf nog eens te quoten;

Ik was vandaag bezig met ophangen nieuw access point, de oude ging van de gang naar de zolder en de nieuwe is opgehangen in de woonkamer. Beide dezelfde netwerken.

Allereerst die in de woonkamer geregeld, netwerk up, alles verbonden, behalve Toon... raar... waarom doet ie dat.. Maarja, komt later wel.

Toen naar zolder gegaan, kabeltje getrokken, access point weer opgehangen en deze ook weer helemaal online.

Toen keek ik in de controller (Unifi) en Toon, die is weer verbonden met het access point op zolder.. logisch, op die in de woonkamer heeft ie 99% signaalsterkte, op zolder 49%. Trok ik trouwens de zolder weer offline, bleef Toon offline...

Is Toon nou zo stom geprogrammeerd? Dat deze dus niet kijkt naar alleen netwerknaam, maar ook naar het mac adres van het WiFi netwerk?

Al met al, vaag.. en daarbij zie ik nog steeds elke keer het ARP request...voor de gateway.

Zal dat laatste trouwens al dat verkeer betekenen? Broadcast is ook verkeer... Zie printscreen hoevaak die dat doet.

[afbeelding]
Ik bemerkte ook problemen toen ik mijn oude AP verving door een Unifi AC PRO
Alle apparaten in huis werkte direct, behalve toon. Ik heb de toon toen opnieuw ingesteld op de wifi, en probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 16:44
Winkiller schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:55:
[...]

Toon krijgt zijn stroom van de ketelmodule. Ik heb Toon hier ook wel eens spontaan opnieuw op zien starten het afgelopen jaar. Een enkele keer als ik op Toon zelf bezig was, geen idee waarom omdat alles goed zit.
Hij start zichzelf opnieuw op als er niet genoeg geheugen meer beschikbaar is.

member of the Toon Software Collective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Mijn Toon is netjes geroot door @TerrorSource en binnen 10 minuten kon ik de Toon uitlezen en bedienen via Home-Assisant en deze custom components. Alles werkt super, en ook de Toon Store werkt heel mooi. Benieuwd wat hier nog meer voor apps inkomen.

Ik vraag me nu af of het (al) mogelijk is om zelf de zonnepanelen-data naar de Toon te sturen, of zelf automatisch aan te passen. Ik heb niet de hardware voor Toon zon (en ook geen aparte groep). Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
iemand enig idee of je de Eneco Toon ook kan gebruiken zonder hem aan de ketel aan te sluiten?
Dus om je meterstanden mee te kunnen inzien en je slimme stekkers te kunnen uitlezen.
De temperatuur ermee regelen, of de ketel aansturen is niet nodig..

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Dagobert schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:20:
iemand enig idee of je de Eneco Toon ook kan gebruiken zonder hem aan de ketel aan te sluiten?
Dus om je meterstanden mee te kunnen inzien en je slimme stekkers te kunnen uitlezen.
Ja dat kan, ik heb namelijk een nefit easy die de ketel aanstuurt en een toon die de meterstanden uitleest ..

Overgens, als ik het over zou doen zou ik toch wat geld investeren in een nefit naar toon conversie .. zoveel voordelen heeft de nefit niet (na 2 jaar gebruik) .. de extra functies van de nefit gebruik ik niet.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Dagobert schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:20:
Dat kan heel goed. 2 draadjes tussen de Toon en de ketelmodule en dan aansluiten op stroom. Op deze manier heb ik er thuis ook 1 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proditor
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-01 14:42
Iemand in regio rotterdam die kan rooten? En heeft iemand een rooted toon al op homey aangesloten?

[ Voor 41% gewijzigd door Proditor op 11-09-2017 17:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
Proditor schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:17:
Iemand in regio rotterdam die kan rooten? En heeft iemand een rooted toon al op homey aangesloten?
Als je wat naar boven leest zie je dat er iemand is die Toons root ;) hahaha

Homey ken ik alleen van naam maar ik verwacht dat mocht de Homey ook LUA-script kunnen draaien dat je het script van Domoticz kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Als ik een Toon root en geen abbo neem, kan ik dan bijv het weekprogramma op afstand (internet) wijzigen?
En met welke app kun je dit dan doen?
Ik neem aan dat de Toon-app niet meer werkt.

M.a.w wat en hoe kun je van afstand instellingen op de Toon wijzigen?
Gaat met name om de thermostaat functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
jobr schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:30:
Als ik een Toon root en geen abbo neem, kan ik dan bijv het weekprogramma op afstand (internet) wijzigen?
En met welke app kun je dit dan doen?
Ik neem aan dat de Toon-app niet meer werkt.

M.a.w wat en hoe kun je van afstand instellingen op de Toon wijzigen?
Gaat met name om de thermostaat functies.
Nee dat kan niet. Voor "Toon op Afstand" heb je echt een abonnement nodig.
Na het rooten zou je wel de Toon aan kunnen sturen/uitlezen via Domoticz, dan zou je het abonnement wel kunnen opzeggen.
Met uitlezen bedoel ik dan de huidige temp weergeven, met aansturen de temperatuur instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelr!
Ja

met een VNC client

klopt

via die VNC client, dus.

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
marcelr! schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:33:
Ja

met een VNC client

klopt

via die VNC client, dus.
Een VNC connectie via internet lijkt me persoonlijk dan weer niet een heel relaxt idee. Ik zou het dan enkel via m'n eigen OpenVPN verbinding toegankelijk maken.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb Zon op Toon en een geroote Toon.
Is het mogelijk om daarmee info te uploaden naar PvOutput?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• makooy
anandus schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:29:
Ik heb Zon op Toon en een geroote Toon.
Is het mogelijk om daarmee info te uploaden naar PvOutput?
Denk niet dat dat mogelijk is. Zelf gebruik ik SBFspot op een Raspberry Pi om te uploaden naar PVoutput.

• marcelr!
Hangt er een beetje van af wat je naar PVoutput moet uploaden. In principe zijn alle data uit de rrd databases te trekken.

• Stimpy68
Na 2 weken de geroote Toon te hebben getest mijn Toon abo de deur uit gedaan. Nu kan ik er meer mee dan voorheen _/-\o_ En de abo functies van de Toon gebruikte ik eigenlijk nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Stimpy68 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:24:
Na 2 weken de geroote Toon te hebben getest mijn Toon abo de deur uit gedaan. Nu kan ik er meer mee dan voorheen _/-\o_ En de abo functies van de Toon gebruikte ik eigenlijk nauwelijks.
Interresant, heb je hem zelf geroot??
En hoe gebruiksvriendelijk is de Toon na de root en kan je functies terugkrijgen of aan en uit zetten?
Bij mij heb ik tijd terug abbo al gestopt, maar is dat kreng teruggegaan in thermostaat only :( :( :(
Mn Fibaro slimme stekker doet geen k*t meer daardoor waarvan ik best baal :X

Alleen zie ik dat zelf rooten niet gebeuren of is het echt te simpel?
En anders @TerrorSource klusje geven :P

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 07:14
Stimpy68 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:24:
hoe heb je geroot? ben erg benieuwd... sinds de prijsverhoging ook mijn abo de deur uit gedaan.. gekkigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy68
DJKroon schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:59:
[...]

Interresant, heb je hem zelf geroot??
En hoe gebruiksvriendelijk is de Toon na de root en kan je functies terugkrijgen of aan en uit zetten?
Bij mij heb ik tijd terug abbo al gestopt, maar is dat kreng teruggegaan in thermostaat only :( :( :(
Mn Fibaro slimme stekker doet geen k*t meer daardoor waarvan ik best baal :X

Alleen zie ik dat zelf rooten niet gebeuren of is het echt te simpel?
En anders @TerrorSource klusje geven :P
hoe heb je geroot? ben erg benieuwd... sinds de prijsverhoging ook mijn abo de deur uit gedaan.. gekkigheid.
Ik wilde m zelf rooten dmv de uitleg, maar een collega van mij had al zo'n kabeltje en wilde zijn Toon ook al rooten, dus heeft ze meteen beide geroot. Scheen makkelijk te gaan ;)

Na het rooten had ik gewoon dezelfde functies nog, maar dan met SSH toegang er bij. VNC er op gezet en de ToonStore en nog een aantal apps. Werkt prima. De Toon hangt nu ook in Domoticz zodat ik de boel van afstand kan bedien en zaken automatisch kan schakelen dmv presence detection.
Functie aan/uit zetten doe je dmv van globals.qml aan te passen en zaken weg te halen of toe te voegen. Ik kan nu een aantal Domoticz zaken bedienen via de Toon (DomoticzBoard).

Je kan na het rooten volgens mij gewoon weer je fibaro stekkers gebruiken, ik kan dat niet bevestigen aangezien ik dat allemaal in Domoticz heb zitten en ik Greenwave en NeoCoolCam zwave producten heb, geen fibaro.

De apps die je op kunt zetten na rooten zijn functioneler dan die van Eneco zelf, Buienradar geeft meer info incl de regenverwachting, Afvalwijzer (veel Toon abo houders vragen nu aan Eneco om deze er in te gaan bouwen :*) ) Met het uitkomen van de TonoStore is het heel eenvoudig geworden om er apps op te zetten.

Nu heb ik nog nergens kunnen achterhalen of het thermostaat programma nog werkt als het Abo er niet meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
Stimpy68 schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:53:
[...]

[...]

Ik wilde m zelf rooten dmv de uitleg, maar een collega van mij had al zo'n kabeltje en wilde zijn Toon ook al rooten, dus heeft ze meteen beide geroot. Scheen makkelijk te gaan ;)

Na het rooten had ik gewoon dezelfde functies nog, maar dan met SSH toegang er bij. VNC er op gezet en de ToonStore en nog een aantal apps. Werkt prima. De Toon hangt nu ook in Domoticz zodat ik de boel van afstand kan bedien en zaken automatisch kan schakelen dmv presence detection.
Functie aan/uit zetten doe je dmv van globals.qml aan te passen en zaken weg te halen of toe te voegen. Ik kan nu een aantal Domoticz zaken bedienen via de Toon (DomoticzBoard).

Je kan na het rooten volgens mij gewoon weer je fibaro stekkers gebruiken, ik kan dat niet bevestigen aangezien ik dat allemaal in Domoticz heb zitten en ik Greenwave en NeoCoolCam zwave producten heb, geen fibaro.

De apps die je op kunt zetten na rooten zijn functioneler dan die van Eneco zelf, Buienradar geeft meer info incl de regenverwachting, Afvalwijzer (veel Toon abo houders vragen nu aan Eneco om deze er in te gaan bouwen :*) ) Met het uitkomen van de TonoStore is het heel eenvoudig geworden om er apps op te zetten.

Nu heb ik nog nergens kunnen achterhalen of het thermostaat programma nog werkt als het Abo er niet meer is?
Hoe koppel je de Toon aan Domoticz als de Toon geroot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Stimpy68 schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:53:
Werkt nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
tlpeter schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:58:
[...]

Hoe koppel je de Toon aan Domoticz als de Toon geroot is?
Via LUA-script. Hier staan de scripts:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=11421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:46
Toon heeft een nieuwe update gehad. Er komen nog leuke features aan:

https://www.toon.nl/servi...e-update-47-wat-is-nieuw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik krijg nu banners als het beeld op zwart staat. Er stond gisteren dat ik wel mijn verwarming eens goed moest testen voordat het winter is.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:41:
Ja ik krijg nu banners als het beeld op zwart staat. Er stond gisteren dat ik wel mijn verwarming eens goed moest testen voordat het winter is.
Die banner geeft nog een hoop licht ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 16:44
Ryan_ schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:33:
Toon heeft een nieuwe update gehad. Er komen nog leuke features aan:

https://www.toon.nl/servi...e-update-47-wat-is-nieuw/
Verwacht er niet teveel van, enigszins teleurstellend...:

Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/toon-nl/attachment/1de62a96-e1e3-4c4a-a60b-53cbd0d6e6bb.png

member of the Toon Software Collective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Toonz schreef op maandag 25 september 2017 @ 00:18:
[...]

Verwacht er niet teveel van, enigszins teleurstellend...:

[afbeelding]
Was voor mij inclusief de prijsverhoging de reden om het Toon abonnement te stoppen per 1 okt. 2017.

1) Ik woon in een huurhuis, dus de cv ketel gaat via de woningbouw vereniging.
2) Ik weet welke energieslupers er in huis zijn, bv een aquarium + vijver.
3) Halfjaarlijkse tussenstand nota, yeah right. :-(

Als de 1 euro verhoging niet was doorgevoerd had het voor mij geen probleem geweest maar om te betalen voor iets waar ik niets aan heb gaat me te ver, zelfs 12 euro per jaar. >:)

TOON NIEUWE OPTIES ZEER TELEUSTELLEND :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariesmit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-07 18:39
ook mijn Toon laten rooten door TerrorSource

trouwens ook netjes weer ge re root na een update die perrongeluk door kwam

wel leuke fucties erbij dus daaaaaag Eneco 8)7

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1709/318585/yk2COZkz.png
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1709/318584/d3OSfGen.png
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1709/318583/SsfrKnKZ.png

dankje Terror _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
ariesmit schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:30:
ook mijn Toon laten rooten door TerrorSource

trouwens ook netjes weer ge re root na een update die perrongeluk door kwam

wel leuke fucties erbij dus daaaaaag Eneco 8)7

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

dankje Terror _/-\o_
Mooi zeg! dat je er zo blij mee bent!
Let er alleen wel op dat je niet teveel apps installeert vanuit de ToonStore ivm geheugen gebruik en de balk(max 7-8 icoontjes in de balk bovenin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariesmit
ps ik gebruik domoticz voor op afstand en vnc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:18
Winkiller schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:39:
[...]

Was voor mij inclusief de prijsverhoging de reden om het Toon abonnement te stoppen per 1 okt. 2017.

1) Ik woon in een huurhuis, dus de cv ketel gaat via de woningbouw vereniging.
2) Ik weet welke energieslupers er in huis zijn, bv een aquarium + vijver.
3) Halfjaarlijkse tussenstand nota, yeah right. :-(

Als de 1 euro verhoging niet was doorgevoerd had het voor mij geen probleem geweest maar om te betalen voor iets waar ik niets aan heb gaat me te ver, zelfs 12 euro per jaar. >:)

TOON NIEUWE OPTIES ZEER TELEUSTELLEND :(
Die half jaarlijkse tussen stand. Weet iemand daar meer over? Het domme is als je Toon reset je al je gegevens kwijt bent qua verbruik wat dus blijkbaar lokaal op de Toon wordt bijgehouden? Dan werkt de tussen stand dus pas na een half jaar als je hem daarvoor niet over z'n hier heen helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariesmit
ik gebruik raspberry pi voor het opslaan van mijn verbruik en levering van zon maar of je die dan weer kan terug zetten of een backup van je toon dat weet ik niet maar bij mij loopt alles door zonder de abbo van toon nu hij is geroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Doubt schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:18:
[...]

Die half jaarlijkse tussen stand. Weet iemand daar meer over? Het domme is als je Toon reset je al je gegevens kwijt bent qua verbruik wat dus blijkbaar lokaal op de Toon wordt bijgehouden? Dan werkt de tussen stand dus pas na een half jaar als je hem daarvoor niet over z'n hier heen helpt...
Tussenstand jaarnota:
Eneco geeft je dit najaar op Toon nog meer inzicht in je kosten en verbruik. Op ieder moment zie je hoe je ervoor staat ten opzichte van je jaarnota. Hierdoor weet je precies waar je aan toe bent en beslis je zelf of je je termijnbedrag wilt aanpassen. Zo sta je nooit meer voor verrassingen.
Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste