Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 19:37
MAdD schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:16:
All,

er is een nieuw update voor de toon 608

Deze heeft voor mij het D02 probleem verholpen (tot nu toe!)

EDIT2

Blijkbaar is gisteren 609 geinstalleerd op mijn toon... en de D02 problemen zijn weer terug!
Als jij updates kan krijgen dan heb je niet het oorspronkelijke probleem (D03). D02 staat voor internetproblemen dus ligt bij jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Wirehub schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:10:
[...]

ik zit met een Toon 2 op 5.49.19 , hoe kom ik dan op de 6 release ?
Die krijg je automatisch (als je een abonnement hebt) maar dan had je hem nu al gehad.
Heb je dus een rooted toon? Waarom wil je de 6 release dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:06

Wirehub

Blaat

thehog schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:34:
[...]

Die krijg je automatisch (als je een abonnement hebt) maar dan had je hem nu al gehad.
Heb je dus een rooted toon? Waarom wil je de 6 release dan?
Heb een Rooted Toon 2 . klopt

dacht dat ik achter liep qua software

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 09:01
Release 6 biedt geen nieuwe functionaliteit. Lekker blijven zitten op 5.49.19.

member of the Toon Software Collective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Toonz schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:16:
Release 6 biedt geen nieuwe functionaliteit. Lekker blijven zitten op 5.49.19.
De 6 versie draait op een ander serverplatform. Iedereen gaat hier uiteindelijk naar over.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
AW_Bos schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

De 6 versie draait op een ander serverplatform. Iedereen gaat hier uiteindelijk naar over.
Rooters niet perse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:36

Vos

AFCA

Ik heb sinds kort een geroote Toon 2 aan de muur hangen. Nu valt het mij op dat de temperatuur die aangegeven wordt aardig afwijkt van mijn andere temperatuur sensoren. Is dat een bekend probleem?

Op dit moment is de afwijking 2.5 graad, maar dat varieert wat. Ik kan hem wel bijstellen, maar of dat de oplossing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Ja dat is bekend. Als je de toon2 met rust laat dan klopt het uiteindelijk wel maar als je veel met de toon2 loopt te spelen (en dus het scherm en microprocessor actief is) dan zal het veel afwijken.

Maar ook is hij het meest nauwkeurig rond de 21 graden .. alles daarboven of daaronder gaat hij sterk afwijken. Helaas.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Heeft iemand nog een voedingsmodule van toon 2 liggen? Die van mij lijkt gesneuveld, kan ook de adapter zijn.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Vos schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:49:
Ik heb sinds kort een geroote Toon 2 aan de muur hangen. Nu valt het mij op dat de temperatuur die aangegeven wordt aardig afwijkt van mijn andere temperatuur sensoren. Is dat een bekend probleem?

Op dit moment is de afwijking 2.5 graad, maar dat varieert wat. Ik kan hem wel bijstellen, maar of dat de oplossing is...
Bij de Toon 1 heb ik dit ook met 1 graad standaard moeten verlagen omdat het anders niet klopte.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:36

Vos

AFCA

thehog schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:49:
Ja dat is bekend. Als je de toon2 met rust laat dan klopt het uiteindelijk wel maar als je veel met de toon2 loopt te spelen (en dus het scherm en microprocessor actief is) dan zal het veel afwijken.

Maar ook is hij het meest nauwkeurig rond de 21 graden .. alles daarboven of daaronder gaat hij sterk afwijken. Helaas.
Ik laat hem eigenlijk altijd met rust. Gaan het eens aankijken als de temperatuur wat zakt.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Vos schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:49:

Ja je kan deze bijstellen met een offset. Zelfde probleem heb ik ook.
Je ziet een nog groter verschil of display wel of niet in dim stand staat. temp meting is eigenlijk waardeloos (vind ik)

• thehog
Het is opzich voor een thermostaat ook niet perse nodig om accuraat te zijn. Het idee achter een thermostaat is warmer zetten als je het te koud hebt en kouder als je het te warm heb (je schakelt dus op comfort en niet op temperatuur). Hoe precies dat vertaal naar een getal is dus niet super belangrijk. Er zijn zelfs toon eigenaren die bewust de temp offset hebben verhoogd om de vrouw des huize het idee te geven dat het wel warm is in huis terwijl het stiekem kouder is :-)

Alleen geeft het wel een fout beeld dat als je thermostaat 19 graden aangeeft terwijl het in werkelijkheid 22 graden is natuurlijk (of andersom). Eigenlijk zou een vloeiende op kleur oplopende balk van blauw naar rood voldoende moeten zijn :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
Het lijkt inmiddels zover dat Eneco de poging heeft gestart om de D03 toon errors op de lossen. Lees mijn bericht hier: https://toonforum.nl/d/23...-verbinding-met-eneco/150

Betekend dat een flink aantal Toons in nederland momenteel nieuwjaar in 2015 aan het vieren zijn :

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat is hier ook aan de hand.
Hier al 2 jaar lang geen actief toon-abbo meer (nooit geroot), maar dat ding werkt meer als een uit de klauwen gegroeide klok (zeker in de zomer), dus erg handig is die op het moment niet met een verkeerde tijd in beeld :+

Heb hem sinds gisteren 3x gereboot, maar hij komt niet met een nieuwe software versie. Hij zit nu op 6.0.2 en geeft aan dat er een D03 error is

Heb ik nu een 'kapotte' toon die nog niet het nieuwe certificaat heeft? Kan me herrineren dat ik toen wel een update heb geinstalleerd toen er in dit topic gemeld werd dat het certificaat bijna verlopen was.

• thehog
Dat is gek, 6.0.2 zou de nieuwe certificaten moeten hebben als ik het goed begrijp. Had jij voor de tijdwisseling ook al D03 foutmeldingen?

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
thehog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:13:
Dat is gek, 6.0.2 zou de nieuwe certificaten moeten hebben als ik het goed begrijp. Had jij voor de tijdwisseling ook al D03 foutmeldingen?
Bij mij zit ie op 6.0.2, Toon zonder abbo. Alleen in gebruik als thermostaat en klok. Tot gistermiddag deed ie het uitstekend, maar toen opeens de gekke tijd en datum. Sindsdien doet ie niets meer eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thehog
Jay_Snake schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:16:
[...]

Bij mij zit ie op 6.0.2, Toon zonder abbo. Alleen in gebruik als thermostaat en klok. Tot gistermiddag deed ie het uitstekend, maar toen opeens de gekke tijd en datum. Sindsdien doet ie niets meer eigenlijk.
Ik denk dat eneco is vergeten om de 6.0.2's ook naar 6.0.9 te trekken. Deze hebben WEL de nieuwe certificaten maar nog wel de oude tijd server. Hierdoor zijn deze ook naar 2015 getrokken en zijn de nieuwe certificaten niet geldig (die bestonden toen nog niet :-) ). Ik heb mijn contact bij Eneco al even een bericht gestuurd.

• Jay_Snake
thehog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:17:
[...]

Ik denk dat eneco is vergeten om de 6.0.2's ook naar 6.0.9 te trekken. Deze hebben WEL de nieuwe certificaten maar nog wel de oude tijd server. Hierdoor zijn deze ook naar 2015 getrokken en zijn de nieuwe certificaten niet geldig (die bestonden toen nog niet :-) ). Ik heb mijn contact bij Eneco al even een bericht gestuurd.
Hopelijk komt daar wat uit. Een update vind ie trouwens niet. Blijft denken dat 6.0.2 de laatste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
Jay_Snake schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:24:
[...]

Hopelijk komt daar wat uit. Een update vind ie trouwens niet. Blijft denken dat 6.0.2 de laatste is.
Die gaat ie ook niet vinden als eneco hem niet klaar zet voor je. En de VPN moet wel werken daarvoor :) Even wachten totdat eneco de tijd weer goed zet dus. Zal vast ergens vandaag wel zijn gezien de meldingen.

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 10:15
Hier zat ik gisteren en vanochtend nog op versie 5.x.100. Tijd stond slechts een paar minuten niet goed (verschil van 43 minuten) en datum stond prima. 24 augustus 2022.

Zojuist Toon herstart en zie dat tijd en datum niet meer kloppen. Datum is in 2015 en klok geeft nu 18.21 aan.
Er is wel verbinding met ServiceCentrum. Daarna kwam er een update beschikbaar naar versie 6.0.2. Deze update geïnstalleerd en daarna Toon herstart

En nu zit ik ook ‘vast’, kan Toon herstarten wat ik wil, maar krijg geen verbinding meer. Datum is nog altijd in 2015 maar er is geen verbinding meer te krijgen met het ServiceCentrum en errorcode D03 is wederom aanwezig.

Ja, voor deze acties had ik gisteren ook al last van errorcode D03

• thehog
SparTi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:26:
Hier zat ik gisteren en vanochtend nog op versie 5.x.100. Tijd stond slechts een paar minuten niet goed (verschil van 43 minuten) en datum stond prima. 24 augustus 2022.

Zojuist Toon herstart en zie dat tijd en datum niet meer kloppen. Datum is in 2015 en klok geeft nu 18.21 aan.
Er is wel verbinding met ServiceCentrum. Daarna kwam er een update beschikbaar naar versie 6.0.2. Deze update geïnstalleerd en daarna Toon herstart

En nu zit ik ook ‘vast’, kan Toon herstarten wat ik wil, maar krijg geen verbinding meer. Datum is nog altijd in 2015 maar er is geen verbinding meer te krijgen met het ServiceCentrum en errorcode D03 is wederom aanwezig.

Ja, voor deze acties had ik gisteren ook al last van errorcode D03
Dat is op zich goed nieuws!! Jij bent dan de eerste die succesvol van een oude versie naar een nieuwere versie is gegaan na de tijd aanpassing. Het werkt dus wel. Echter kom jij op 6.0.2 uit (en dat heeft te maken dat Eneco volgens mij is vergeten deze groep, die eerst op 5.x.100 zat) ook naar 6.0.9 te trekken.

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 10:15
Het is zeker goed nieuws te noemen dat ik (na een herstart) wel verbinding kon maken met ServiceCenter om de update naar 6.0.2 binnen te hengelen.

Denk dat ik dit issue nu ook herken bij minstens 2 andere familieleden/kennissen, die net zoals ik nog op versie 5.x.100 zaten. Dit is te herkennen dat de tijd slechts circa 45 minuten achterloopt op de huidige actuele tijd. Na herstart van Toon 5.x.100 versie krijg je dus een datum en tijd in 2015. Daarna kan je pas de update naar 6.0.2 starten.

Nu even wachten op Eneco dus voor de 6.0.2 software update naar 6.0.9. Enig idee hoe ik dit handmatig kan testen? Denk dat ik dit alleen kan testen door Toon regelmatig te herstarten en dan afwachten of hij verbinding maakt met ServiceCenter.

• thehog
SparTi schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:15:
Het is zeker goed nieuws te noemen dat ik (na een herstart) wel verbinding kon maken met ServiceCenter om de update naar 6.0.2 binnen te hengelen.

Denk dat ik dit issue nu ook herken bij minstens 2 andere familieleden/kennissen, die net zoals ik nog op versie 5.x.100 zaten. Dit is te herkennen dat de tijd slechts circa 45 minuten achterloopt op de huidige actuele tijd. Na herstart van Toon 5.x.100 versie krijg je dus een datum en tijd in 2015. Daarna kan je pas de update naar 6.0.2 starten.

Nu even wachten op Eneco dus voor de 6.0.2 software update naar 6.0.9. Enig idee hoe ik dit handmatig kan testen? Denk dat ik dit alleen kan testen door Toon regelmatig te herstarten en dan afwachten of hij verbinding maakt met ServiceCenter.
Even afwachten ja en restarten (om de tijd te syncen). Ik hou het hier wel op de hoogte als ik iets hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
Inmiddels van Eneco begrepen dat er inderdaad Toons terug lijken te komen (nieuwe certificaten, updates ophalen etc). Dus plan lijkt te werken. Geeft het even de tijd.

De huidigen op 6.0.2 zullen pas terugkomen als de tijd weer normaal wordt gezet. Ik begrijp dat dat pas na het weekend gebeurd om de andere toons de kans te geven om ook terug te komen.

[ Voor 36% gewijzigd door thehog op 25-08-2022 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
thehog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:17:
[...]

Ze zijn ze niet vergeten. De 6.0.2's die nu zichtbaar zijn, zijn de toons die eerst op 5.x.100 zaten en nu door de D03 oplossing de update eerst naar 6.0.2 krijgen. Pas na de tijd weer goed gezet wordt als zoveel mogelijk toons de D03 verstoring opgelost hebben gekregen zal ook deze 6.0.2's weer goed werken (en wellicht ook de update krijgen naar de nieuwe timeserver)

• TripleQ
  • Niet online
Wel fijn dat ze dat niet midden in de winter doen,
Programma's "Thuis" enzo die dan midden in de nacht worden getriggerd

• Limpem
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 18:08
Hier ook eindelijk kunnen updaten van 5.43.100 naar 6.0.2
Vermoed dat het nieuwe certificaat nog niet geldig was in 2015 en dat ik daarom weer de D03 foutmelding heb.

Hebben meer tweakers met een Toon1 die nu op 6.0.2 zitten het probleem dat er geen gas en electraverbruik wordt gemeten door de Toon?

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:49

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Limpem schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:38:
Hier ook eindelijk kunnen updaten van 5.43.100 naar 6.0.2
Vermoed dat het nieuwe certificaat nog niet geldig was in 2015 en dat ik daarom weer de D03 foutmelding heb.

Hebben meer tweakers met een Toon1 die nu op 6.0.2 zitten het probleem dat er geen gas en electraverbruik wordt gemeten door de Toon?
Ik heb hetzelfde, Toon1 met 5.43.100 en al lange tijd D03 probleem.
Vandaag een herstart en daarna verbinding met internet (eindelijk) en de update naar 6.0.2 kunnen doen.

Nu weer hetzelfde probleem met D03 foutmelding.
Hij meet wel het elektra verbruik op dit moment, maar telt dit niet op bij het verbruik over de hele dag.

• Limpem
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 18:08
Lucky-Shirt schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:47:
[...]

Ik heb hetzelfde, Toon1 met 5.43.100 en al lange tijd D03 probleem.
Vandaag een herstart en daarna verbinding met internet (eindelijk) en de update naar 6.0.2 kunnen doen.

Nu weer hetzelfde probleem met D03 foutmelding.
Hij meet wel het elektra verbruik op dit moment, maar telt dit niet op bij het verbruik over de hele dag.
Ah top, dan denk ik dat ik hetzelfde heb. Huidige stroomverbruik kan ik niet zien omdat ik zonnepanelen heb en de zon schijnt. 😅
Maar het totale dagverbruik van gas en electra staat nog steeds op 0 terwijl er wel degelijk verbruik moet zijn geweest.

• Jay_Snake
Ik had altijd een Toon zonder abonnement als thermostaat en klok. Gisteren nadat de tijd raar begon te doen op fabrieksinstellingen gedrukt. Nu start ie niet meer door. Had gelezen dat je dan een abbo moet hebben. Dus deze afgesloten. Code gekregen om Toon te activeren, maar die kan je dus nergens invoeren. Contact via Twitter gehad, pas vanaf maandag kan je weer Toons activeren. Fijn dat ze dat even communiceren... Waarschijnlijk hebben ze dan pas de d3 erros gefixt en kan m'n Toon weer verbinden met service centre.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Oh lol. Ik heb zelf een Toon 2, ik heb geen idee of die ook gebruikt maakt van dezelfde ntp-server.
Maar voor wie wel terug in te tijd is gegaan met Toon, heeft diegene dan ook een mooie korte verbruiksgeschiedenis erbij gekregen in het jaar 2015?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 13:32
Afgelopen dagen begon m'n Toon(1, U-R10) ook raar te doen, tijd ging langzaam meer scheef lopen. Was ook al een tijd dat er meldingen waren het Toon niet kon verbinden met het service center.
Gisteravond hem maar geroot :)

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:32
Fijn dat hier wat informatie over de perikelen rondom Toon is verzameld :)

Bij mij ging gisteravond ineens de tijd achterlopen. Toen nog wel verbinding met service center. Heb het even aangekeken of het beter ging, maar uiteindelijk een herstart gedaan. Toen zaten we inderdaad ineens in 2015 of zo. Nu ook geen verbinding met service center. Versie is 6.0.2.

Was al op onderzoek gegaan of ik zelf niet kon inloggen op Toon en ntp servers aan kon passen, maar daarvoor moet je blijkbaar rooten.

Gelukkig zie ik hier nog wel het verbruik van de dag. Huidig verbruik is hier ook 0 op het moment (zonnepanelen), maar volgens mij stond er gisterenavond na de herstart wel het verbruik vermeld ook. Kan dus zijn dat het verbruik van de dag weer werkt zodra een nieuwe dag start.

Maar als ik de berichten hier zie wacht ik dus nog even af tot na het weekend en hopelijk komt die update dan ook onze kant op :)

Hier ook geen abonnement. Gelukkig ook geen actief programma, dat zal vast links en rechts voor wat ongewenste situaties zorgen, al is een programma nu ook niet echt nodig. Maar wel zonder klok.... stiekem gebruiken we hem dus toch veel daarvoor :P

[ Voor 12% gewijzigd door IntToStr op 25-08-2022 14:05 ]

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Bij mij is ondertussen de nieuwe dag begonnen en telt het verbruik voor elektra weer op.
Dus dat gaat nog wel goed.
Ben al bijna een maand bezig, zonder resultaat, maar nu wel de update binnen.

Ik ben dus erg benieuwd wat er maandag gaat gebeuren (n.a.v. de reactie van Jay_Snake).
Ik heb geen abonnement voor Toon, maar het is wel fijn als de tijd een beetje klopt i.v.m. het ingestelde programma.

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 19:53
Mijn Toon1 zit nog op firmware versie 5.49.7 en de D03 foutmelding. Is het nog mogelijk om deze te rooten via de software methode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
Lee245 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:07:
Mijn Toon1 zit nog op firmware versie 5.49.7 en de D03 foutmelding. Is het nog mogelijk om deze te rooten via de software methode?
Dat zou wel moeten werken ja

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 11:08
Hier ook een Toon 1 en het is hier ook 2015 inmiddels. Toon is nu bijgewerkt naar 6.0.2. Nog steeds wel internet maar geen verbinding. Ik kijk het nog een paar dagen en als het dan niet opgelost is neem ik definitief afscheid van Eneco. Wat een gepruts, al maanden...

• thehog
Martinique schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:46:
Hier ook een Toon 1 en het is hier ook 2015 inmiddels. Toon is nu bijgewerkt naar 6.0.2. Nog steeds wel internet maar geen verbinding. Ik kijk het nog een paar dagen en als het dan niet opgelost is neem ik definitief afscheid van Eneco. Wat een gepruts, al maanden...
Maandag wordt de tijd weer goed gezet

• TripleQ
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_J03ZQBqByPQSmOsQZ9vJk2U7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJFHG1TrHarZIM0pVf58DPrA.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is dan wel weer grappig. Pas op 21 Jan gaat die weer op slapen :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
IntToStr schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:54:
Fijn dat hier wat informatie over de perikelen rondom Toon is verzameld :)

Bij mij ging gisteravond ineens de tijd achterlopen. Toen nog wel verbinding met service center. Heb het even aangekeken of het beter ging, maar uiteindelijk een herstart gedaan. Toen zaten we inderdaad ineens in 2015 of zo. Nu ook geen verbinding met service center. Versie is 6.0.2.

Was al op onderzoek gegaan of ik zelf niet kon inloggen op Toon en ntp servers aan kon passen, maar daarvoor moet je blijkbaar rooten.

Gelukkig zie ik hier nog wel het verbruik van de dag. Huidig verbruik is hier ook 0 op het moment (zonnepanelen), maar volgens mij stond er gisterenavond na de herstart wel het verbruik vermeld ook. Kan dus zijn dat het verbruik van de dag weer werkt zodra een nieuwe dag start.

Maar als ik de berichten hier zie wacht ik dus nog even af tot na het weekend en hopelijk komt die update dan ook onze kant op :)

Hier ook geen abonnement. Gelukkig ook geen actief programma, dat zal vast links en rechts voor wat ongewenste situaties zorgen, al is een programma nu ook niet echt nodig. Maar wel zonder klok.... stiekem gebruiken we hem dus toch veel daarvoor :P
Fijn om te zien dat ik dus niet de enige ben. Hoop dat het zsm opgelost wordt. Nu in de zomer is de klok geen probleem maar dadelijk in de winter is het wel fijn als het werkt met het programma wat ik ingesteld heb. En als het niet opgelost wordt dan gaan we rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:37
thehog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:12:
[...]

Als ik voor maandag geen update ontvang, is het dan einde verhaal voor mijn Toon 1 met 5.43.100 ?
Ik zoek een manier om de update te forceren maar herstarten lijkt weinig nut te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Gisteren mijn Toon 1 met firmware 5.43.100 een herstart gegeven. Na die herstart stond de datum/tijd inderdaad ergens in januari 2015, dus dat ging goed. Herhaalde pogingen in het Software scherm gaven echter geen nieuwe firmware, die bleef op 5.43.100 staan. Zojuist heb ik nog eens gekeken en er was nog steeds niets nieuws beschikbaar. Daarom heb ik hem nogmaals een herstart gegeven en nu staat de datum/tijd opeens weer goed! Alleen nog steeds met firmware 5.43.100. Schiet niet heel erg op zo. Doe ik iets verkeerd? Of zijn mijn verwachtingen te hooggespannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1973
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-06 09:06
Ben gelukkig niet de enige en heb geen abo op toon. Gisteren een herstart uitgevoerd stond de datum idd op 2015. Daarna via fabrieksinstellingen geprobeerd, had ik dus NIET moeten doen. Verbinding gemaakt met WiFi en daarna en dan blijft ie hangen, knopje bijwerken rechtsboven blijft steeds grijs en is niet actief. Wat nu??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlPgiStB4SE4vb80FBH9YpiLX9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGYzWvIE5dcsTkbGNqg8NIiV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Tijd is weer terug gezet naar de juiste tijd begrijp ik. Gezien er nog voldoende voorbeelden zijn van toons die niet de update hebben kunnen ophalen komt er een nieuwe ronde waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

thehog schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:28:
Tijd is weer terug gezet naar de juiste tijd begrijp ik. Gezien er nog voldoende voorbeelden zijn van toons die niet de update hebben kunnen ophalen komt er een nieuwe ronde waarschijnlijk.
Ik heb Toon1 net gechecked, tijd klopt weer en de verbinding is ook in orde. Lijkt dus opgelost, fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Ronald1973 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:40:
Ben gelukkig niet de enige en heb geen abo op toon. Gisteren een herstart uitgevoerd stond de datum idd op 2015. Daarna via fabrieksinstellingen geprobeerd, had ik dus NIET moeten doen. Verbinding gemaakt met WiFi en daarna en dan blijft ie hangen, knopje bijwerken rechtsboven blijft steeds grijs en is niet actief. Wat nu??[Afbeelding]
Activeren wordt niet actief lijkt het? Dan is het wachten totdat eneco nog een keer de tijd terug zet en je hopelijk wel een update krijgt (moet je hem wel aan laten staan). Daarna zul je nog een abonnement moeten nemen om hem dan te activeren en daarna abbo weer opzeggen.

Of je laat hem rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
thehog schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:12:
[...]

Ok, ok, ik blijf nog even. Datum en tijd staat weer goed en er is weer verbinding. Vervolgens is hij nu bijgewerkt van 6.0.2 naar 6.0.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Martinique schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Ok, ok, ik blijf nog even. Datum en tijd staat weer goed en er is weer verbinding. Vervolgens is hij nu bijgewerkt van 6.0.2 naar 6.0.9.
Dat ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1973
thehog schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

Activeren wordt niet actief lijkt het? Dan is het wachten totdat eneco nog een keer de tijd terug zet en je hopelijk wel een update krijgt (moet je hem wel aan laten staan). Daarna zul je nog een abonnement moeten nemen om hem dan te activeren en daarna abbo weer opzeggen.

Of je laat hem rooten.
Ik moet idd van Eneco eenmalig een abo afnemen van €4.50. Als ze dit voor elke klant rekenen worden ze daar slapend rijk. Dan koop ik nog liever een marktvrij product. Weet je zo wat rooten kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonz
Ronald1973 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:23:
[...]

Ik moet idd van Eneco eenmalig een abo afnemen van €4.50. Als ze dit voor elke klant rekenen worden ze daar slapend rijk. Dan koop ik nog liever een marktvrij product. Weet je zo wat rooten kost?
Geen probleem hoor, je kan het abonnement binnen 14 dagen weer kosteloos opzeggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1973
Toonz schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:27:
[...]

Geen probleem hoor, je kan het abonnement binnen 14 dagen weer kosteloos opzeggen :-)
Bedankt voor deze tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

thehog schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:33:
Dan is het wachten totdat eneco nog een keer de tijd terug zet en je hopelijk wel een update krijgt (moet je hem wel aan laten staan).
Enig idee wanneer ze opnieuw de tijd terugzetten? Vandaag diverse herstarte gedaan, maar was eigenlijk niet van plan om dat voorlopig dagelijks te blijven doen “voor het geval dat”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 20:48

Winkiller

De Mopperpot

Vreemde dingen gaande met Toon, ons verbruik is vandaag opeens 3x zo veel met een D03 melding en software versie 5.43.100. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Zelfde software, zelfde melding. Zucht…
Verbruik klopt hier echter wel met de meter.
Ging men nou die klok nog opnieuw een keer terugzetten of ben ik nu gewoon definitief de sjaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Is wel de bedoeling na evaluatie wat ik begrijp. Even afwachten.
Maar rooten gaat sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Laatst online: 08:32
thehog schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:40:
Is wel de bedoeling na evaluatie wat ik begrijp. Even afwachten.
Maar rooten gaat sneller :)
Is rooten eigenlijk mogelijk zonder speciale kabel en openmaken kastje? Zie dat ik een usb en utp optie heb om ergens mee te verbinden.

Als het echt makkelijk is misschien toch maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Rooten kost meer dan ik in mijn Toon 1 wens te investeren. En een Toon 2 kost sowieso teveel geld, wetende dat ik een thermostaat heb die het in principe gewoon doet. Mits de leverancier zijn zaakjes een beetje op orde brengt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thehog
IntToStr schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:59:
[...]

Is rooten eigenlijk mogelijk zonder speciale kabel en openmaken kastje? Zie dat ik een usb en utp optie heb om ergens mee te verbinden.

https://github.com/JackV2020/Root-A-Toon-USB-Stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
IntToStr schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:59:
[...]

Hier zou het in theorie ook mee moeten kunnen, heb je wel een Raspberry Pi nodig:

https://github.com/ToonSoftwareCollective/Root-A-Toon

Ben er zelf ook wel eens mee begonnen. Had een SSID in de lucht etc alleen mis ik in de instructie dan even hoe je het script uitvoert op de Toon als deze via WiFi geconnect is met je Pi.

[ Voor 32% gewijzigd door Martinique op 30-08-2022 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
JME schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:16:
[...]

[...]

Let op: die methoden werken niet als je huidige softwareversie 5.xx.100 is.
Zeker wel, alleen met wat meer geduld. De opgeslagen IOT api key moet eerst verlopen en dat gebeurd als de toon lang genoeg zonder internet zit, ik geloof een dag. En daarna gelijk gaat rooten via deze methode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

I stand corrected! :)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Vandaag even met Eneco Toon gebeld voor de D03 melding, om het kort te houden, ze weten niets te vertellen. Ik kreeg de mogelijkheid om tegen een gereduceerd tarief een Toon 2 te laten installeren. Of zelf een nieuwe thermostaat te gaan plaatsen. Geen enkele informatie of de D03 melding nog opgelost gaat worden. Over de test van vorige week hebben ze geen informatie ontvangen wist meneer mij te vertellen. Ze dachten dat ik een Toon had gekocht via bv. Marktplaats maar dat is dus niet zo, ik ben sinds 2019 geen klant meer bij Eneco en dat heb ik gemerkt, ze konden niets meer vinden van mijn bestaan als ex klant. :?

• oepi-loepi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 22:14
Oh, nu ben ik wel benieuwd wat het gereduceerde tarief inhoudt. Zal dan in principe voor alle klanten moeten gaan gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245

• Louislane
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xq_f912D7g7XdPK0pzeNZ-gVP_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuODWm0NmpPpIUBDx0LfxCLf.jpg?f=fotoalbum_large

• Louislane
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09-2022
Ook ik heb van alles geprobeerd nadat vorige week opeens de datum naar 2015 sprong. En toon terug is gezet naar fabrieksinstellingen 1 uur met toon aan de lijn gezeten en konden niks voor me doen. Iemand nog tips?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xq_f912D7g7XdPK0pzeNZ-gVP_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wuODWm0NmpPpIUBDx0LfxCLf.jpg?f=fotoalbum_large

• thehog
Enige kans is rooten. Vanuit Eneco hoor ik ook niks meer. Ze zouden nog een algehele herstelpoging doen maar lijkt er niet op te komen

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Werkt die root methode (USB stick variant) op een Toon1 met firmware 5.43.100? Nog specifieke zaken om op te letten? Want ik ben wel aardig klaar met Eneco.
@thehog heb jij contacten op GitHub? Is het een idee om de USB stick methode daar te voorzien van een simpele how-to met stap voor stap screenshots? De huidige toelichting is naar mijn bescheiden mening enigszins, eh, ongestructureerd :)

[ Voor 43% gewijzigd door JME op 08-09-2022 16:42 ]

• thehog
Ik kan het wel vragen maar het moet ook wel een beetje een uitdaging blijven.
5.43.100 moet kunnen maar zorg er alvast voor dat je de wifi config er al afhaalt. Hij moet even een tijd zonder internet zitten voordat je gaat rooten

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Reden voor mijn twijfel is de melding op GitHub over firmware versies 5.xx.100. Daar staat: "Rooting these devices with this firmware installed is not always working correctly. Best is to fall back to toon1 old-fashioned rooting with the ToonRooter script". Alleen staat er niet bij wat dat ToonRooter script dan is of waar je dat kunt vinden, laat staan of dat ook werkt via de USB stick methode. Vind ik toch een beetje tricky met een apparaat waar ik binnenkort weer dagelijks gebruik van moet kunnen maken. Die wil ik liever niet bricken.

Edit: aha, is dat wat je hierboven bedoelde? Toon eerst 24h van de wifi halen zodat de iot api key verloopt. Dan Kali booten, dan de wifi op Toon weer inschakelen en meteen het tijdelijke wifipunt van Kali selecteren? Kan niet fout gaan dan?

[ Voor 18% gewijzigd door JME op 08-09-2022 19:08 ]

• thehog
Dat regeltje heb ik geschreven :) Het kan wel werken alleen je moet veel geduld hebben omdat er een API key moet timeouten. Lang verhaal, te lastig om in een zinnetje op te schrijven. Vandaar de opmerking.
https://github.com/ToonSoftwareCollective/ToonRooter en dat werkt met een raspberry pi en kabeltjes en openmaken

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Tsja, ik heb geen pi. En ik ben best bereid om Toon 24 uur van de wifi te halen als ik daarna gewoon met de middelen die ik wel beschikbaar heb de boel kan rooten. Kan ik er van uit gaan dat als ik de Toon daarna op het tijdelijke wifipunt krijg en de "rooting test run" slaagt, de werkelijke rooting ook gaat werken? En als dat niet lukt, dat ik dan de Toon gewoon weer op de oude huis-wifi kan zetten en doorgaan alsof er nooit iets is geprobeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door JME op 08-09-2022 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
Ja op alles. Alleen de 24 uur weet ik niet helemaal zeker of dat voldoende is. Ik root zelf al 2 jaar niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Lee245 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:25:
[...]

Thanks! Zojuist succesvol mijn Toon1 (5.49.7) geroot!
Om hier nog even op terug te komen. Sinds 26 augustus lijkt de Toon geen verbruiksdata bij te houden (zowel gas als elektriciteit); alle grafiekjes sinds die datum staan op 0. Dat terwijl het verbruik vandaag voor zowel gas als elektriciteit wel lijkt te kloppen. Ik heb vandaag de Toon geupdate van 5.49.7 naar 5.49.19 in de hoop dat dat het zou verhelpen, maar nu klopt het verbruik vandaag ook niet meer. De elekticiteit staat opeens op zo'n 35 KWh en het gasverbruik blijft op 0 staan (ook na douchen en koken). Dit laatste loopt inmiddels wel weer goed. Alleen nog het probleem dat er niets wordt opgeslagen.

Iemand nog tips/suggesties?

[ Voor 6% gewijzigd door Lee245 op 10-09-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perroire101
  • Laatst online: 16-06 14:40
Ik heb de D03 fout ook al enkele weken. Ik zit op 5.43.100 en ketelmodule 37.

Rooten klinkt nogal bewerkelijk, dus ik los het liever op zonder rooten. Ik houd deze thread in de gaten voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Zou het interessant zijn dat ik een versie van het root script maak die alleen de D03 foutmelding oplost maar verder niet de toon zelf gaat rooten?
Zijn de zelfde stappen maar andere 'opdracht' (payload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Wat mij persoonlijk heel erg zou helpen is vooral een Ikea stripverhaal met plaatjes (screenshots) van het maken van de Kali stick t/m het rooten en installeren van de Toon Store. Alleen de D03 oplossen voegt voor mij weinig toe, als je dan toch gaan aanpassen dan maar meteen goed. Lijkt mij dan :)
Enne, heel erg bedankt als je kunt helpen ja!!

[ Voor 7% gewijzigd door JME op 11-09-2022 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
JME schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:50:
Wat mij persoonlijk heel erg zou helpen is vooral een Ikea stripverhaal met plaatjes (screenshots) van het maken van de Kali stick t/m het rooten en installeren van de Toon Store. Alleen de D03 oplossen voegt voor mij weinig toe, als je dan toch gaan aanpassen dan maar meteen goed. Lijkt mij dan :)
Enne, heel erg bedankt als je kunt helpen ja!!
Op de man spelen is niet nodig

Met computers is nooit alles hetzelfde, vooral als je werkt met verschillende merken en type laptops. Daarom is deze methode gewoon niet eenduidig te beschrijven. Werk je met de raspberry pi versie, dan is het wel makkelijker maar die zijn dan weer niet te verkrijgen momenteel. Dus een beetje inventiviteit is wel nodig en gaat een ikea handleiding nooit werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 13-09-2022 10:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

thehog schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:46:
Alle respect hoor, maar wat doen je op tweakers forum als je niet eens een handleiding zoals die nu op github staat kan volgen. Dan ben je geen tweaker voor mij.
Meestal als mensen beginnen met “alle respect” dan is dat precies waar het aan ontbreekt. Jammer dat je er een persoonlijke aanval van maakt. Zegt voor mij meer over jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thehog
JME schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:56:
[...]

Meestal als mensen beginnen met “alle respect” dan is dat precies waar het aan ontbreekt. Jammer dat je er een persoonlijke aanval van maakt. Zegt voor mij meer over jou.
Toch geprobeerd om te proberen het zo zachtzinnig mogelijk duidelijk te maken. Ik vind dat als je hier uit hangt best wel een uitdaging mag aangaan. Maar gezien het aantal likes op jouw post zat ik er te ver vanaf en daarom excuses.

Als ik een aangepaste handleiding maak dan komt er sowieso meer vragen als je niet een beetje zelf kan onderzoeken. En zo moeilijk is de huidige handleiding ook niet. Ik ga dat niet doen. Denk dat je het beste een paar euros kan uitgeven om hem te laten repareren door iemand met ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Lee245 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:31:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Sinds 26 augustus lijkt de Toon geen verbruiksdata bij te houden (zowel gas als elektriciteit); alle grafiekjes sinds die datum staan op 0. Dat terwijl het verbruik vandaag voor zowel gas als elektriciteit wel lijkt te kloppen. Ik heb vandaag de Toon geupdate van 5.49.7 naar 5.49.19 in de hoop dat dat het zou verhelpen, maar nu klopt het verbruik vandaag ook niet meer. De elekticiteit staat opeens op zo'n 35 KWh en het gasverbruik blijft op 0 staan (ook na douchen en koken). Dit laatste loopt inmiddels wel weer goed. Alleen nog het probleem dat er niets wordt opgeslagen.

Iemand nog tips/suggesties?
@thehog Heb nog een
code:
1
sh update-rooted.sh -f
gedaan en een reboot, maar lijkt nog niets te hebben opgeleverd. De grafieken laten geen gegevens zien sinds (waarschijnlijk) de dag dat de datum was teruggezet naar 2015 ofzo. Het klopt toch dat de data nog steeds inzichtelijk zou zijn via de standaard grafieken functionaliteit? Of moet ik daar nog wat handelingen voor verrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehog
Nee dat hoort gewoon te werken. Is de meetmodule nog wel gekoppeld? En anders helaas een factory reset. Ben je wel je geschiedenis kwijt maar dan werkt het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
thehog schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:15:
Nee dat hoort gewoon te werken. Is de meetmodule nog wel gekoppeld? En anders helaas een factory reset. Ben je wel je geschiedenis kwijt maar dan werkt het wel weer.
Ja, meetmodule (gas & elektra) is gekoppeld volgens de Toon. Het verbruik vandaag lijkt voor beide ook te kloppen, alleen bij het wegschrijven gaat kennelijk iets mis. Wellicht dat ik binnenkort nog een factory set probeer. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 17-09 15:57
Edit: Verkeerde topic.

[ Voor 97% gewijzigd door CarJunkyXL op 13-09-2022 14:09 ]

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik wil binnenkort een Toon 1 kopen, rooten en vervolgens onze oude thermostaat vervangen zodat ook de CV aan Home Assistant gekoppeld kan worden. Iemand nog tips waar ik op moet letten bij het aankopen van een Toon? Welke root-manier is het beste c.q. zekerste?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Toonz
Koop geen Toon 1 maar ga voor een Toon 2

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
En zorg dat de juiste P1 meetmodule erbij zit als je een slimme meter hebt en die ook wilt uitlezen. Die met 2 rode vlammetjes dus.

• oepi-loepi
  • Laatst online: 13-09 22:14
Er zijn zoals ik alles volg eigenlijk nu 3 opties voor de toon 1 met de d03 storing en fabrieksherstel:

Wacht op Eneco tot ze een oplossing hebben. Echter zie ik ook toons voorbijkomen met een lege configuratie voor de vpn. Die gaan nooit werken door een methode van Eneco.

Rooten. Softwarerooten is een hele lastige en zal in 99% van de gevallen niet lukken. Hardware rooten is voor deze toons de oplossing. Je kunt dit zelf doen of laten doen, Op Marktplaats staan voldoende bekende deskundige hobyisten. Hierna werkt de toon 1 prima als thermostaat en energiedashboard. Let wel dat je niet meer dan 1 custom app installeert. Vanwege beperkt geheugen zal hij dan regelmatig herstarten.

Nieuwe kopen. Koop zeker geen toon 1 op Marktplaats. Ook niet als er bij staat dat deze nieuw is. Heel veel toon 1 op Marktplaats is gereset en heeft exact hetzelfde probleem. Men meld dat alleen niet in de advertentie. Veel beter is gelijk een toon 2 aan te schaffen (via Eneco met korting) of een geroote op Marktplaats.

• thehog
Eneco gaat van het weekend een 2e poging doen:
https://www.eneco.nl/klan...ensten/toon/storingen/D03

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

Hahaha, geweldige timing, heb hem net gisteren geroot met de USB stick methode. Hier en daar even zoeken en proberen, maar inderdaad: appeltje eitje!
Overigens blijft ie wel staan op 5.43.100. In het nu beschikbare TSC menu staat weliswaar een update naar 5.49.19 maar daar staat dan zo’n disclaimer bij die mij als “halve Tweaker” (sorry, geintje, niet te vroeg? ;) ) aan het twijfelen zet. Als de root op 5.43.100 eenmaal is gelukt, zou de update via het TSC menu dan in principe ook gewoon moeten werken? En kan die wel via de thuis-WiFi worden binnengehengeld of moet dat ook via de USB stick methode? Voegt die versie überhaupt iets toe op die van mij?

Ja, hierna stop ik met vragen! Had ik al gezegd dat ik de inhoudelijke hulp wel heel erg waardeer? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thehog
JME schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:37:
[...]

Hahaha, geweldige timing, heb hem net gisteren geroot met de USB stick methode. Hier en daar even zoeken en proberen, maar inderdaad: appeltje eitje!
Overigens blijft ie wel staan op 5.43.100. In het nu beschikbare TSC menu staat weliswaar een update naar 5.49.19 maar daar staat dan zo’n disclaimer bij die mij als “halve Tweaker” (sorry, geintje, niet te vroeg? ;) ) aan het twijfelen zet. Als de root op 5.43.100 eenmaal is gelukt, zou de update via het TSC menu dan in principe ook gewoon moeten werken? En kan die wel via de thuis-WiFi worden binnengehengeld of moet dat ook via de USB stick methode? Voegt die versie überhaupt iets toe op die van mij?

Ja, hierna stop ik met vragen! Had ik al gezegd dat ik de inhoudelijke hulp wel heel erg waardeer? _/-\o_
Er is totaal niet nodig om hem verder te updaten. Door het rooten heeft ie nu al de update voor vpn gehad maar verder zit er niks nieuws in de latere firmwares dat je echt perse moet updaten. Maar je kan het gewoon veilig doen hoor. De disclaimer zit er al vanaf dag 1 in en geen zin om hem er uit te halen eigenlijk :-) En toch een beetje bewustwording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CollinWesselman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 07:24
Mijn originele Toon1 lijkt sinds een paar weken niet meer te starten. Het scherm blijft compleet zwart, ook na meer maals indrukken van de reset knop.

Op de muurplaat meet ik een op -en neer gaande spanning tussen 23.3 en 24.0 Volt.
Met een CAT5 kabel naar mijn PC zie ik aan beide kanten geen lampjes branden.

Ik heb de Toon sinds 2013 in gebruik, sinds 2018 zonder abonnement.
De Toon viel eerder deze zomer al een paar keer uit, toen was de 24V-adapter enkele keren los/vast de oplossing.

Iemand een idee wat er kan zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door CollinWesselman op 16-09-2022 20:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Niet online
Ook ik heb het welbekende startscherm, waarbij de activeren-knop niet actief/zichtbaar is.

Kan je rooten zonder dat er contact is met service center? Ik lees hier en daar wat over een update van Eneco van 16 september om 16:00u. Weet niet of mijn Toon aan de beurt is geweest, maar geen veranderingen te zien. Zonder activeren kom ik niet verder, ook niet met het activate script dat bij de usb methode zit.

//edit
Lijkt erop dat ik pech heb en alleen een hardware root nog mogelijk is

[ Voor 8% gewijzigd door SubSun op 17-09-2022 19:45 ]

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

De mijne (Toon 1) wil nog steeds niet, software versie 5.43.100.
Hij staat wel op een oude datum 19-9-2015 maar updaten doet hij niet..

Update: (Aha we moeten wachten tot na het weekend) :O

[ Voor 17% gewijzigd door Winkiller op 17-09-2022 16:29 ]

• thehog
Winkiller schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:21:
[...]

De mijne (Toon 1) wil nog steeds niet, software versie 5.43.100.
Hij staat wel op een oude datum 19-9-2015 maar updaten doet hij niet..

Update: (Aha we moeten wachten tot na het weekend) :O
Nee de update moet nu wel komen. Is de D03 nu wel weg bij jou (dankzij de oude datum)? Dan moet je ook een update kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

thehog schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:35:
[...]

Nee de update moet nu wel komen. Is de D03 nu wel weg bij jou (dankzij de oude datum)? Dan moet je ook een update kunnen krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/en0ruhnQNc0wUmDzV6PnClXo_TA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qtBy2nMwbvy2JCJzkLj1PRNb.jpg?f=user_large :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thehog
Ik heb in een ander forum aangeboden om alleen tegen verzend en retourkosten eens te kijken waarom deze toons niet willen updaten (en eventueel rooten als je wilt). Stuur maar even een DM als jij dat ook wil. Hopelijk kan ik met die informatie Eneco helpen om te begrijpen waarom niet voor alle display de beoogde fix voldoende is.
Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste