Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 21:27
Amanoo schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:22:
Ik probeer dus mijn Toon opnieuw te rooten omdat ik niet meer met SSH erin kom (wachtwoord vergeten) en omdat mijn GUI niet meer wil starten (de Toon zelf wel, ik kan in Home Assistant de temperatuur wel aanpassen). Ik heb nu door hoe mijn Toon ook weer geroot moet worden. Als de Toon is opgestart en aan de JTAG van de Pi hangt, de ToonRooter applicatie starten en dan 10 seconden of zo de reset van Toon ingedrukt houden zodat het echt hard overnieuw start. Dan krijg ik de volgende output:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
pi@raspberrypi:~/ToonRooter $ sudo python . --jtag-hardware rpi3 --jtag-available
INFO:__main__:Starting up...
INFO:__main__:Written private and public key pair to ./id_rsa and ./id_rsa.pub, respectively
INFO:rooter:Waiting for Toon to restart
INFO:rooter:Toon has U-Boot version 2010.09-R10
INFO:rooter:Loading new bootloader
INFO:rooter:Starting openocd
INFO:rooter:Waiting for 10 seconds
INFO:rooter:Halting CPU
INFO:rooter:Loading new image to RAM
INFO:rooter:Starting up new image
INFO:rooter:Waiting for Toon to restart
INFO:rooter:Toon has U-Boot version 2010.09
INFO:rooter:Using password to log in
INFO:rooter:Logging in to U-Boot

En hier blijft het hangen. Ik zie een tekening van een huiskamer in beeld zonder het laadbalkje, dus het OS start niet ineens op of zo. Maar het komt ook niet meer verder.
Dan zit een van de kabeltjes niet goed vast, of op een verkeerd pinnetje.

https://github.com/ToonSoftwareCollective/ToonRooter

zie ook bij How to use sectie.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

genc007 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:46:
[...]

Dan zit een van de kabeltjes niet goed vast, of op een verkeerd pinnetje.

https://github.com/ToonSoftwareCollective/ToonRooter

zie ook bij How to use sectie.
Ik heb het wel al meerdere keren los gehaald en opnieuw gedaan. Ik kan wel eens kijken anders om headers te kopen en wat verschillende kleuren draadjes en dan wat solderen, om het mentaal echt goed te kunnen volgen. Makkelijker dan dupont kabeltjes in maar een beperkt aantal kleuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Amanoo op 25-02-2021 22:56 ]

• genc007
Amanoo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:49:
[...]

Ik heb het wel al meerdere keren los gehaald en opnieuw gedaan. Ik kan wel eens kijken anders om headers te kopen en wat verschillende kleuren draadjes en dan wat solderen, om het mentaal echt goed te kunnen volgen. Makkelijker dan dupont kabeltjes in maar een beperkt aantal kleuren.
Je hebt een .09 die kun je ook handmatig rooten.
Koppel je toon via de serial poort aan je pi of jtag.
Dat zijn de laatste 3 pinnetjes op je toon (en pin 8,9,10 dacht ik op je pi), Rx Tx en Gnd
Dan je via minicom of screen het rooten.

Google even op DennisBor toon rooten voor hoe je toegang krijgt tot de root.
Daarna kan je de update script op TSC runnen nadat je root access hebt.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:11
genc007 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:10:
[...]

Dat zijn de laatste 3 pinnetjes op je toon (en pin 8,9,10 dacht ik op je pi), Rx Tx en Gnd

Kijk gewoon bij de bron ipv allerlei vage sites ;) Bron is Domoticaforum.eu

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• genc007
makooy schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:11:
[...]

Kijk gewoon bij de bron ipv allerlei vage sites ;) Bron is Domoticaforum.eu
Dat kan maar ik spreek liever waardering uit voor iemand die de moeite heeft genomen om een manual te maken voor iedereen, ook al is het outdated inmiddels :-).

• makooy
genc007 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:14:
[...]

Dat kan maar ik spreek liever waardering uit voor iemand die de moeite heeft genomen om een manual te maken voor iedereen, ook al is het outdated inmiddels :-).
Waardering zou moeten gaan naar de mensen die het bedacht hebben EN meerdere manuals hebben gemaakt.

Manuals staan namelijk ook gewoon op domoticaforum. Zowel Engels als Nederlands.

Waar denk je dat diegene zijn info vandaan heeft? ;)

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

genc007 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:10:
[...]

Ah, bedankt, ik zal daar dan ook nog eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik ben maar weer bezig. Ik heb een JTAG kabeltje in elkaar gezet zodat ik zeker weet dat alle kabeltjes goed zitten. Beter dan telkens die dupontkabeltjes. Extra secuur met kleuren en tabellen gewerkt. Zelfde resultaat met automatische scripts, dus het probleem is niet een los kabeltje zoals @genc007 dacht.

De instructies van Dennis Bor gaan alleen over de 2010.09-R6 en 2010.09-R8, niet de 2010.09-R10. Zijn instructies zijn volledig nutteloos. Ik heb tot nu toe nergens instructies gevonden hoe ik dat ding handmatig moet rooten.

Volgende stap op deze webpagina: https://www.domoticaforum...&t=11230&start=210#p83745
Met minicom zie ik een heleboel junk over ttyS0 als ik de Toon inplug. Maar goed, ik ging maar gewoon verder met de instructies. Op zich reageert mijn Toon wel op het hele verhaal dat beschreven staat. Alleen, de "166504 bytes written at address 0xa1f00000" en "downloaded 166504 bytes in 1.903381s (85.428 KiB/s)" die op de pagina staan beschreven staan alleen in mijn telnet, en niet in mijn OpenOCD. De snelheid is trouwens rond de 44 KiB/s, maar dat zal niet uitmaken. Er komt verder ook niets over een autoboot of "passwords to interrupt", wat ik wel zou verwachten. De Toon herstart gewoon na het inladen van u-boot.bin. Verder zie ik alles wel terug zoals beschreven, maar vanaf het inladen van u-boot.bin klopt het niet meer. Waarschijnlijk faalden de ToonRooter en ToonRecovery scripts hier ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Amanoo schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 00:31:
Ik ben maar weer bezig. Ik heb een JTAG kabeltje in elkaar gezet zodat ik zeker weet dat alle kabeltjes goed zitten. Beter dan telkens die dupontkabeltjes. Extra secuur met kleuren en tabellen gewerkt. Zelfde resultaat met automatische scripts, dus het probleem is niet een los kabeltje zoals @genc007 dacht.

De instructies van Dennis Bor gaan alleen over de 2010.09-R6 en 2010.09-R8, niet de 2010.09-R10. Zijn instructies zijn volledig nutteloos. Ik heb tot nu toe nergens instructies gevonden hoe ik dat ding handmatig moet rooten.

Volgende stap op deze webpagina: https://www.domoticaforum...&t=11230&start=210#p83745
Met minicom zie ik een heleboel junk over ttyS0 als ik de Toon inplug. Maar goed, ik ging maar gewoon verder met de instructies. Op zich reageert mijn Toon wel op het hele verhaal dat beschreven staat. Alleen, de "166504 bytes written at address 0xa1f00000" en "downloaded 166504 bytes in 1.903381s (85.428 KiB/s)" die op de pagina staan beschreven staan alleen in mijn telnet, en niet in mijn OpenOCD. De snelheid is trouwens rond de 44 KiB/s, maar dat zal niet uitmaken. Er komt verder ook niets over een autoboot of "passwords to interrupt", wat ik wel zou verwachten. De Toon herstart gewoon na het inladen van u-boot.bin. Verder zie ik alles wel terug zoals beschreven, maar vanaf het inladen van u-boot.bin klopt het niet meer. Waarschijnlijk faalden de ToonRooter en ToonRecovery scripts hier ook op.
Ik zou zeggen ToonRooter. maar als dat ook niet werkt wordt het lastig.
Evt kan je hem naar mij opsturen, dat ik er naar kijk?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• makooy
Er is nu een custom water set beschikbaar om met de Toon het waterverbruik uit te lezen met een sensor en op de Toon weer te geven.

De set bestaat uit:
- wifi module voorzien van de laatste software (230 VAC)
- sensor voor montage op de watermeter
- eenvoudig te bevestigen montagemateriaal
- handleiding

https://www.marktplaats.n...oor-toon-thermostaat.html

Ps. Ik verkoop dit zelf niet, deel alleen de link voor mensen die geinteresseerd zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door makooy op 11-03-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brianbambie
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-04-2021
Hallo

Kan de activering code ook geraken worden zoja waar kan ik een code generator vandaan halen graag hoor ik hier iets over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:06
Geinig ding, die watermeter. Toevallig van de winter na de vorst een lekkage gehad.
Zou ik die eerder gezien hebben met zo'n ding?

Vraag me af of inzicht in watergebruik echt wat gaat opleveren....

@Brianbambie
Een toon met root-toegang kun je volgens mij gewoon op 'geactiveerd' zetten zodat de wizard wordt overgeslagen. Een Toon1 kun je volgens mij nog goed zelf rooten, een Toon2 moet je aan de experts overlaten, (maar kun je kennelijk ook zelf. :+)

[ Voor 4% gewijzigd door RudolfR op 03-04-2021 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
RudolfR schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:36:
een Toon2 moet je aan de experts overlaten.
kan tegenwoordig ook zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 22:14
RudolfR schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:36:
Geinig ding, die watermeter. Toevallig van de winter na de vorst een lekkage gehad.
Zou ik die eerder gezien hebben met zo'n ding?

Vraag me af of inzicht in watergebruik echt wat gaat opleveren....
Dat je iets kunt zien is al mooi en dat is gewoon leuk. Een kleine lekkage gaat opvallen in de tellers die s nachts doorlooen en zie je in de grafieken. Een grote spontane lekkage zie je ook maar dan valt het ook wel op als je overal water ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 20:46
Hallo allemaal, ik weet niet 100% zeker of deze issue al eens langs is gekomen, een snelle zoekactie bood mij weinig aanknopingspunten. Ik heb een tweedehands Toon 1 gekocht, reeds geroot. Dat wil ik graag zo houden zodat ik zonder abonnement met mijn Home Assistant kan babbelen.

Alles functioneert, behalve WiFi... Ik kan mijn WiFi netwerk zien, maar na het ingeven van mijn wacthwoord geeft hij aan dat ik het verkeerde WiFi wachtwoord in heb gegeven. Natuurlijk ook een wachtwoordloos hotspot gemaakt op mijn mobiel (en later op die van mijn vrouw) maar met alle WiFi netwerken hetzelfde resultaat. Ik heb op het toonforum een vergelijkbare issue gevonden https://toonforum.nl/d/20-wifi-netwerk-vs-toon/6, maar de daar gevonden fix (loshalen WiFi kaartje) bood mij geen verbetering. Kent iemand hier nog een truuk? Is het WiFi kaartje misschien 1 op 1 te vervangen door een ander kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:25
Thomas H schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:27:
Hallo allemaal, ik weet niet 100% zeker of deze issue al eens langs is gekomen, een snelle zoekactie bood mij weinig aanknopingspunten. Ik heb een tweedehands Toon 1 gekocht, reeds geroot. Dat wil ik graag zo houden zodat ik zonder abonnement met mijn Home Assistant kan babbelen.

Alles functioneert, behalve WiFi... Ik kan mijn WiFi netwerk zien, maar na het ingeven van mijn wacthwoord geeft hij aan dat ik het verkeerde WiFi wachtwoord in heb gegeven. Natuurlijk ook een wachtwoordloos hotspot gemaakt op mijn mobiel (en later op die van mijn vrouw) maar met alle WiFi netwerken hetzelfde resultaat. Ik heb op het toonforum een vergelijkbare issue gevonden https://toonforum.nl/d/20-wifi-netwerk-vs-toon/6, maar de daar gevonden fix (loshalen WiFi kaartje) bood mij geen verbetering. Kent iemand hier nog een truuk? Is het WiFi kaartje misschien 1 op 1 te vervangen door een ander kaartje?
Soms is het een oplossing om te verbinden met 2.4 ghz wifi ipv 5 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
hansgrave schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:33:
[...]
Soms is het een oplossing om te verbinden met 2.4 ghz wifi ipv 5 ghz.
Dank voor de suggestie! Helaas bood dit geen soelaas. Ik heb de 5 en 2.4 GHz netwerken ontkoppeld, de 2.4 GHz ingesteld op kanaal 1, teruggezet naar b/g/n, mocht allemaal niet baten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:00
Ik heb iets geks met mijn nieuwe geroote Toon 2.
Die herkent de P1 module niet. Na wat tips heb ik via Geavanceerd - Meetmodule herstellen dit uit kunnen voeren. Hieraan kan ik zien dat de module wel kan communiceren met de Toon.
Als ik dan daarna de meetmodule wil koppelen aan de toon gebeurt er niets.
De procedure is dat je dan het knopje op de module een aantal keer indrukt, maar dat lijkt niet te werken.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt, of heb je een tip?
P.s. dit zelfde heb ik bij de module van de Toon 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genc007
GrasshopperNL schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:50:
Ik heb iets geks met mijn nieuwe geroote Toon 2.
Die herkent de P1 module niet. Na wat tips heb ik via Geavanceerd - Meetmodule herstellen dit uit kunnen voeren. Hieraan kan ik zien dat de module wel kan communiceren met de Toon.
Als ik dan daarna de meetmodule wil koppelen aan de toon gebeurt er niets.
De procedure is dat je dan het knopje op de module een aantal keer indrukt, maar dat lijkt niet te werken.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt, of heb je een tip?
P.s. dit zelfde heb ik bij de module van de Toon 1.
Zwart knopje op je meetmodule 30 seconden ingedrukt houden totdat de leds flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:00
genc007 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:34:
[...]
Zwart knopje op je meetmodule 30 seconden ingedrukt houden totdat de leds flashen.
Hmm. Beide modules gaan niet flashen na het ingedrukt houden van het knopje.
Het lijkt alsof ik iets niet goed doe, alsof ik niet de juiste volgorde aanhoud ofzo, maar kan me niet bedenken hoe het dan wel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
makooy schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:13:
Er is nu een custom water set beschikbaar om met de Toon het waterverbruik uit te lezen met een sensor en op de Toon weer te geven.

De set bestaat uit:
- wifi module voorzien van de laatste software (230 VAC)
- sensor voor montage op de watermeter
- eenvoudig te bevestigen montagemateriaal
- handleiding

Ps. Ik verkoop dit zelf niet, deel alleen de link voor mensen die geinteresseerd zijn.
Ze waren even uitverkocht maar er zijn weer nieuwe beschikbaar voor iedereen die een watermeter wil koppelen aan zijn geroote tton, domotics of ha en niet zelf kan of wil maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
GrasshopperNL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:38:
[...]

Hmm. Beide modules gaan niet flashen na het ingedrukt houden van het knopje.
Het lijkt alsof ik iets niet goed doe, alsof ik niet de juiste volgorde aanhoud ofzo, maar kan me niet bedenken hoe het dan wel moet.
je toon eerst op herstellen zetten van de energiemeters.
Dan zend je toon een signaal uit waarmee meetmodules in reset modus gaan.

Dus tijdens het zoeken naar meetmodules moet je het ingedrukt houden.

Alternatief is dat je geen bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Kan weg…

[ Voor 131% gewijzigd door makooy op 22-04-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:48

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Wanneer ik via het Update script mijn Toon wil updaten naar een nieuwere firmware (5.43.2), krijg ik deze melding te zien:
code:
1
Warning: upgrade script from Eneco server is changed. Do you want to continue downloading the files (if not sure, type no and report in the forums)?

Weet iemand of dit kwaad kan? En op welk forum zou ik dit zou moeten posten?

Een paar uur later nog eens geprobeerd, nu ging het in een keer, zonder warning.

[ Voor 10% gewijzigd door Yukkie op 23-04-2021 15:19 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb nog steeds problemen met de connectie naar mijn rooted Toon. Het ding gooit echt steeds weer poort 8080 dicht die ik gebruik via Domoticz. Een flush firewall lost het meestal kort op, maar het komt steeds weer terug, soms na een week, soms duurt het twee weken. Ik heb nu even gecheckt vanuit de server die het oproept, maar poort 8080 lijkt ook gewoon echt dicht te staan, de connectie op die poort wordt geweigerd, terwijl die voor poort 80 of 22 bijvoorbeeld wel geaccepteerd wordt. Kan ik in bijvoorbeeld de /etc/default/iptables.conf file misschien iets toevoegen dat deze altijd open blijft staan? Ik heb de fix via het updatescript al tig keer gedraaid, helaas zonder effect.

Momenteel ziet deze er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
##############################################################################
*nat
:PREROUTING ACCEPT [0:0]
:POSTROUTING ACCEPT [0:0]
:OUTPUT ACCEPT [0:0]
COMMIT
*filter
:INPUT ACCEPT [0:0]
:FORWARD ACCEPT [0:0]
:OUTPUT ACCEPT [0:0]
:HCB-INPUT - [0:0]
-A INPUT -j HCB-INPUT
-A FORWARD -j HCB-INPUT
-A HCB-INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT
# These are all closed for Quby/Toon:
#-A HCB-INPUT -p tcp -m tcp --dport 22 --tcp-flags SYN,RST,ACK SYN -j ACCEPT
#-A HCB-INPUT -p tcp -m tcp --dport 80 --tcp-flags SYN,RST,ACK SYN -j ACCEPT
#-A HCB-INPUT -p udp -m udp --sport 67:68 --dport 67:68 -j ACCEPT
#-A HCB-INPUT -p udp -m udp --dport 137:138 -j ACCEPT
-A HCB-INPUT -i lo -j ACCEPT
-A HCB-INPUT -i tap+ -j ACCEPT
-A HCB-INPUT -i tun+ -j ACCEPT
-A HCB-INPUT -p tcp -m tcp --tcp-flags SYN,RST,ACK SYN -j DROP
-A HCB-INPUT -p udp -m udp -j DROP
COMMIT

Klopt overigens mijn aanname dat volgens deze config poort 80 en 22 ook uit zouden staan vanwege het comment teken? (terwijl deze gewoon wel bruikbaar zijn en dus open staan)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:06

lxz

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb cron geinstalleerd (ik geloof dat ik 'm hier vandaan heb) en dit in mijn crontab gezet:
code:
1
@reboot cp /root/iptables.conf /etc/default/iptables.conf

zodat bepaalde poorten standaard weer geopend worden na een reboot. Port 22 en 80 vallen daar ook onder, evenals 5900 om te kunnen vnc-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

lxz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:32:
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb cron geinstalleerd (ik geloof dat ik 'm hier vandaan heb) en dit in mijn crontab gezet:
code:
1
@reboot cp /root/iptables.conf /etc/default/iptables.conf

zodat bepaalde poorten standaard weer geopend worden na een reboot. Port 22 en 80 vallen daar ook onder, evenals 5900 om te kunnen vnc-en.
Heb je toevallig ook een voorbeeld van jouw iptables.conf script? Volgens een collega zou het overigens kunnen komen doordat bij mij twee maal "COMMIT" in mijn script staat. Klopt dat?

Edit: ik zie voorbeelden voorbij komen via Google dat dit normaal kan zijn, dus wat mijn collega zegt klopt volgens mij niet helemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Metalfreak op 25-05-2021 15:41 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lxz

lxz

Nee, dat heb ik er ook in staan. Mijn conf ziet er zo uit: https://www.codepile.net/pile/d0dMrBzZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

lxz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:20:
Nee, dat heb ik er ook in staan. Mijn conf ziet er zo uit: https://www.codepile.net/pile/d0dMrBzZ
Hmm, het lijkt er toch op dat ik nu de poorten volgens de config file heb open staan. Maar het lijkt er een beetje op dat er toch nog op dit gebied iets mis gaat. Ook de "flush firewall rules" in de GUI lost het probleem niet meer op. Maar zelfs al waren de regels van poort 22 en poort 80 uitgecomment, deze stonden wel al open. Maar ik zag dus ook ergens de optie om met
code:
1
iptables restart

dit door te voeren, dat gebeurt bij mij niet, dan krijg ik de volgende error:
code:
1
2
Bad argument `restart'
Try `iptables -h' or 'iptables --help' for more information.

Maar met iptables -h krijg ik ook geen optie tot restart. Mijn iptables versie is v1.4.9.1. Kan dat nog een verschil uitmaken?

Edit: arrrgggh, volgens mij zat ik zelf verkeerd te kijken. Ik krijg in elk geval nu weer dit terug:
code:
1
2
3
4
{
    "status" : "OK",
    "title" : "Update Device"
}

Edit2: het Domoticz script lijkt nu fout te lopen hierop:
code:
1
{"sampleTime":"25-05-2021 20:37:00","boilerSetpoint":13.8,"roomTempSetpoint":20,"boilerPressure":1.29,"roomTemp":20.19,"boilerOutTemp":null,"boilerInTemp":null,"boilerModulationLevel":0}

Die boilerOutTemp en boilerInTemp zijn null, dat accepteert het script niet. Eens even kijken waarom dit gebeurt. Dit heeft overigens in het verleden wel gewerkt.

Edit3: Zonder dat stukje script functioneert de rest inderdaad nu wel. De app boilerstatus geeft ook geen waardes meer voor die twee variabelen, dat heeft 'ie eerst wel gedaan. Module in de ketel defect of waar zou ik dit kunnen zoeken?

[ Voor 30% gewijzigd door Metalfreak op 25-05-2021 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lxz

lxz

Ja, die waarden ontbreken bij mij ook al een tijdje. De Toon geeft die niet langer terug, Zie o.a. https://github.com/cyberj...oon_boilerstatus/issues/9 voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-09 09:29
Ik heb rondom toon momenteel 2 issues.

1. Aanmaken developer account
Dit probeer ik al ruim een week te doen maar er komt geen enkele mail aan bij registratie of password reset. Ik heb het team van Toon gemaild maar geen reactie.

2. Rooten van toon.
Ik dacht prima, dam rooten we dat ding. genoeg development en linux ervaring dus moet goedkopen.
Na het opmaken maken bleek mijn toon toch totaal anders dan andere. Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6gOFEQhdw4JjrXlKugU8uT7Co4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ffl4AJfRfVqsV9T8rlOhrc0p.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8AiaXgMg92GvkLjuJ02tTIQVPw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tDVvE2v4EY9n9ETqGLEHMrKG.png?f=fotoalbum_tile

Kortom zie geen plek om die seriele -> usb kabel op aan te sluiten
wel heeft dit ding gewoon een usb en volgens mij moet ik er ook via mijn pc al bij kunnen of heeft dat geen nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
@mr3000

Dit is een Toon 2, denk ik?
Daar is de root-procedure vast anders dan bij de 1 (maar volgens mij sinds kort ook wel openbaar)

Volgens mij is dit 'm:
https://github.com/ToonSoftwareCollective/Root-A-Toon

[ Voor 22% gewijzigd door RudolfR op 27-05-2021 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
mr3000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:13:
Ik heb rondom toon momenteel 2 issues.

1. Aanmaken developer account
Dit probeer ik al ruim een week te doen maar er komt geen enkele mail aan bij registratie of password reset. Ik heb het team van Toon gemaild maar geen reactie.

2. Rooten van toon.
Ik dacht prima, dam rooten we dat ding. genoeg development en linux ervaring dus moet goedkopen.
Na het opmaken maken bleek mijn toon toch totaal anders dan andere. Iemand tips?
Waar maak je een developer account dan?

Je hoeft de Toon helemaal niet open te maken om te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
jobr schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:38:
[...]

Waar maak je een developer account dan?

Je hoeft de Toon helemaal niet open te maken om te rooten.
Lol daar ben ik ook net achter haha.
Scheelt weer. op https://developer.toon.eu/ hoor je een account aan te kunnen maken maar dat lukt dus niet. misschien is rooten dan helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
mr3000 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:15:
[...]

Lol daar ben ik ook net achter haha.
Scheelt weer. op https://developer.toon.eu/ hoor je een account aan te kunnen maken maar dat lukt dus niet. misschien is rooten dan helemaal niet nodig.
Als je ook andere apps wilt installeren op je toon heb je root nodig.

Dat developer account heeft daar niets mee te maken. Dat is om in een eigen app (niet op de toon) gegevens van Toon (via eneco) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
jobr schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Als je ook andere apps wilt installeren op je toon heb je root nodig.

Dat developer account heeft daar niets mee te maken. Dat is om in een eigen app (niet op de toon) gegevens van Toon (via eneco) te gebruiken.
Uiteindelijk is dat voldoende. wil alleen instellingen kunnen wijzigen en metrics uitlezen van stroomverbruik enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

Simkin

Bzzzzz

ik heb sinds gisteren last van een bootloop van mijn gerootte Toon 2, kan iemand mij wat tips geven hoe ik dit probleem het best kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Simkin schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:00:
ik heb sinds gisteren last van een bootloop van mijn gerootte Toon 2, kan iemand mij wat tips geven hoe ik dit probleem het best kan aanpakken?
Zelf geroot of laten doen? Als je het hebt laten doen neem dan contact op met diegene die hem geroot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Laatst online: 17-09 20:22

Simkin

Bzzzzz

Wil het het liefst zelf oplossen :)
Volgens mij is de shell daemon niet actief. is het uberhoud te doen of moet ik hem resetten en vervolgens zelf rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Simkin schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:14:
Wil het het liefst zelf oplossen :)
Volgens mij is de shell daemon niet actief. is het uberhoud te doen of moet ik hem resetten en vervolgens zelf rooten?
probeer heb eens te herstellen via de knop aan de onderkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

TwColHD schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:42:
Ik heb deze week het 'slimme' abonnement genomen
Ik twijfel nog, misschien zie ik teveel beren op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scimi
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-09-2021
Heb een toon, laat dageligks data downloden om alle energie te volgen, Werkt prima (Excel power query doet het zo!), Maar nu heb ik zonnepanelel laten plaatsen en toon ziet het terugleveren niet, geeft gewoon 0 watt aan' Hoe kan ik zien wat is terugeleverd (dus niet wat is opgewekt)?
Vogens mij moeten Toon ontwikkelaars dat informstie vanuit slimme meter kunnen halen en lsten downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonz
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:30
Scimi schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:38:
Heb een toon, laat dageligks data downloden om alle energie te volgen, Werkt prima (Excel power query doet het zo!), Maar nu heb ik zonnepanelel laten plaatsen en toon ziet het terugleveren niet, geeft gewoon 0 watt aan' Hoe kan ik zien wat is terugeleverd (dus niet wat is opgewekt)?
Vogens mij moeten Toon ontwikkelaars dat informstie vanuit slimme meter kunnen halen en lsten downloaden...
Daarvoor moet je een aparte kwh meter installeren om de opwek te registreren en de Zon op Toon module (laten) activeren op Toon. Samen met de P1 data kan Toon hiermee het correcte plaatje laten zien.
Als je Toon niet geroot is kan je bij Eneco het Zon op Toon pakket bestellen inclusief de kwh meter.
Als je Toon geroot is kan je Zon op Toon zelf activeren. Je kan een Qubino zwave kwh meter installeren of een ander type met een ledje die je met een ouderwetse analoge sensor kan aansluiten op een meteradapter.

member of the Toon Software Collective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je Zon op Toon hebt, dan heb je een mooi overzicht erbij met extra informatie, zoals hoeveel procent van de opgewekte energie naar het stroomnet gaat, en wat je per dag opgewekt hebt. met de Qubino zwave kwh meter kan je inderdaad de gegevens op Toon binnenhalen.

Als je ongerootte Toon hebt, moet je deze als tweede meetadapter koppelen. Laat je niet van de wijs brengen dat je wat met de normale P1 adapter van Toon moet doen, want het display geeft dat fout aan. Gewoon op 'koppelen' drukken en de knop op de Qubino indrukken.

Houd wel in de gaten of je dan in je verbruiksgeschiedenisgrafiekjes bij productie elke dag ook de gele grafiekjes ziet. Hier was dat niet zo, maar na een nieuwe herkoppeling tussen Qubino en Toon ging dat wel na een dag wachten. Mijn ervaringen is dat het koppelen soms moeizaam gaat, maar als het werkt, dan werkt het :)

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 04-09-2021 10:48 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Andere vraag: We hebben momenteel een ongerootte Toon van het oudste model, Toon 1 dus.
Er draait nu Zon op Toon op, en dat ding is echt bokketraag. Nu zitten we te denken om Toon 2 te nemen, en misschien een gerootte versie en uiteraard met zonnepanelenfunctirs erbij, zoals Zon op Toon nu doet.
Kan dat?

Is er een mogelijkheid om de verbruiksdata van de afgelopen 4 jaar mee te nemen van een ongerootte Toon 1 naar een gerootte Toon 2? En biedt een gerootte Toon ook mogelijkheden om data te in- en exporteren?

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 04-09-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonz
Is er een mogelijkheid om de verbruiksdata van de afgelopen 4 jaar mee te nemen van een ongerootte Toon 1 naar een gerootte Toon 2? En biedt een gerootte Toon ook mogelijkheden om data te in- en exporteren?
Ja , data overzetten kan allemaal makkelijk sinds enige tijd. Een niet gerootte Toon kan alleen maar data exporteren. In jouw geval zal je dus een gerootte Toon2 moeten gebruiken om te historie van je Toon1 over te nemen. Meer info bij de bron: https://www.domoticaforum...63a4d3e37fd14b6863aebe374

Twee opties voor data conversie staan daar beschreven: 1 met een python script en eentje met een Windows applicatie verderop in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Afhankelijk van het merk zonnepaneelomvormer is er ook een mogelijkheid om softwarematig de data van je zonnepanelen op te halen en te laten zien op de toon. De app draait op geroote toons en is te downloaden in de toonStore. De app heet solarPanel.

Elke 5 minuten worden de gegevens van je zonnesysteem gedownload (met de hardwaroplossing elke 10 seconden) en is dus iets trager. Aan de andere kant scheelt dat wel een meterkastaanpassing.

Let op! Installeer de app niet als je al een hardwareoplossing hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:49

JoeBlack2k

I Love Hilary

Ik heb een klein vraagje, ik wil een Toon 2 rooted kopen gewoon als dashboard voor Domoticz / Homey maar mijn hele huis draait op Tado. moet ik perse de ketel module gebruiken of kan ik het ook skippen? ik had al gelezen dat je met Domoticz de verwarming kan regelen dus dacht dat weer te koppelen met Tado. Dus simpelweg Toon 2 root -> edit config -> op de muur hangen met een stekker

thanks!

Hilary Duff 4-Life

• Toonz
JoeBlack2k schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:40:
Ik heb een klein vraagje, ik wil een Toon 2 rooted kopen gewoon als dashboard voor Domoticz / Homey maar mijn hele huis draait op Tado. moet ik perse de ketel module gebruiken of kan ik het ook skippen? ik had al gelezen dat je met Domoticz de verwarming kan regelen dus dacht dat weer te koppelen met Tado. Dus simpelweg Toon 2 root -> edit config -> op de muur hangen met een stekker

thanks!
De ketelmodule is ook de voeding voor Toon dus die heb je wel nodig maar hoef je niet aan te sluiten op de CV ketel uiteraard. Je kan dan de thermostaatfunctie op Toon uitzetten en 6 tegels voor apps gebruiken op het homescreen.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Als een non-rooted Toon 1 meerdere keren per dag aan het rebooten is (dat je die afbeelding van de woonkamer ziet), betekent dit dat die last heeft van een out-of-memory?

• FunFair
  • Laatst online: 12-09 15:17
AW_Bos schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:32:
Als een non-rooted Toon 1 meerdere keren per dag aan het rebooten is (dat je die afbeelding van de woonkamer ziet), betekent dit dat die last heeft van een out-of-memory?
Volgens mij wel. Even handmatig resetten met het knopje aan de onderkant of van de muur trekken voor 10 sec. Mijn rooted toon doet dat soms ook vanuit het niets.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

FunFair schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:51:
[...]

Volgens mij wel. Even handmatig resetten met het knopje aan de onderkant of van de muur trekken voor 10 sec. Mijn rooted toon doet dat soms ook vanuit het niets.
Die van mij doet dat ook soms meerdere keren per dag. Dan zie ik uit mijn ooghoek weer ineens een anders scherm verschijnen.

• oepi-loepi
Toonz schreef op donderdag 9 september 2021 @ 07:26:
[...]

De ketelmodule is ook de voeding voor Toon dus die heb je wel nodig maar hoef je niet aan te sluiten op de CV ketel uiteraard. Je kan dan de thermostaatfunctie op Toon uitzetten en 6 tegels voor apps gebruiken op het homescreen.
Ik heb ook toons aangesloten zonder de ketelmodule. Stekkertje van de adapter geknipt en de draden rechtsreeks op het groene blokje gezet. Werkt goed.maakt verder niet uit hoe je de twee draden aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonz
oepi-loepi schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:12:
[...]

Ik heb ook toons aangesloten zonder de ketelmodule. Stekkertje van de adapter geknipt en de draden rechtsreeks op het groene blokje gezet. Werkt goed.maakt verder niet uit hoe je de twee draden aansluit.
Dat werkt ook ja, iedere 24V voeding kan gebruikt worden in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:49

JoeBlack2k

I Love Hilary

Toonz schreef op donderdag 9 september 2021 @ 07:26:
[...]

is dat een truukje? ik kan nergens vinden waar ik de thermostaatfunctie uit kan zetten :X

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oepi-loepi
Ja is een truukje. Je moet dan de volgende optie tussen de features zetten

<feature>noHeating</feature>

in file /qmf/config/config_happ_scsync.xml . Dus direct na <features> dan opslaan en rebooten.

Die optie weer weghalen en rebooten om de thermostaat weer terug te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Na de laatste update had de Toon de ingestelde temperatuur ineens gereset, waardoor de kachels net ineens stonden te stoken terwijl het al warm was in huis (het was overdag immers 20 graden buiten). Weet niet of iemand anders dat ook heeft gehad, maar bij deze alvast een waarschuwing om het even te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGXilAnieeb-GvINhsEQdUDFrGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AaTk9I82KQafJlhTObOEUQie.jpg?f=fotoalbum_large

hebben al een tijdje Toon ( met zon op Toon). Voor jullie waarschijnljk wel duidelijk maar hoe lees ik nu deze grafiek?

Het verschil tussen Verbruik en Productie is dat wat ik over heb( nu dus ca 1080 kWh) en wat op een later moment wordt afgerekend met de energieleverancier ( voor mij 6 ct per Kwh) ?

Zo ja dan kan ik , met de huidige gas prijzen, dit overschot beter gebruiken door de airco op verwarmen te zetten .

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik had een Toon gekocht op marktplaats voor 25 euro (alleen het scherm) nadat mijn oude softbricked raakte. Net ToonRooter op een Pi gedraaid met mhet hele JTAG verhaal. Nu krijg ik in beeld te zien "Rond de installatie af voor meer functionaliteit". Als ik op "installeren" druk krijg ik echter niet veel nuttigs te zien. Ik kan mijn netwerk aanpassen, en dat is het ook wel. Ik zie zo gauw niet ergens iets dergelijks beschreven staan. Het is me nu niet duidelijk wat ik nu moet doen.

Ik kan via ssh wel in de Toon komen. Naar ik zie is het rooten dus wel prima. Alleen heb ik niet de volledige interface of iets. Iemand een idee wat ik nu moet doen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeBEz35lcnYE_-zhBJ2B62LALEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKdIqdu4QIdqiqv44RAhkO3u.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik op installeren druk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EipvTcRKFWNo1enmyHi1TuKGaQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7nJNteFUNGm7X9hE9DmjvhO.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Ik zag in deze video nog een installatiescript en nog wat instellingen, dus ik heb daaraan geprutst. Mijn Toon ziet er nu redelijk normaal uit. Vooralsnog is alleen de koppeling tussen Home Assistant en mijn Toon nog steeds stuk. Dat is een beetje gek. Verder lijkt het wel te kloppen allemaal.

Edit2: De koppeling met Home Assistant besloot om spontaan maar weer te werken, blijkbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Amanoo op 24-10-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Weet iemand of ik de minimum "AAN" tijd ook kan instellen @ toon thermostaat? Ik gebruik hem i.c.m. een warmtepomp, de warmtepomp geeft zelf regelmatig aan dat er geen warmtevraag is, ik maak daaruit op dat hij niet continu een "AAN" signaal stuurt maar dat hij dat met een bepaalde interval doet.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:21
Heel vreemd. Sinds twee dagen doet mijn Toon (geroot) vreemd. De thermostaat staat al weken hier op 18 graden en dat werkt altijd prima. Nu begint Toon soms random de ruimte te verwarmen terwijl de min temperatuur steeds op 18 blijft. Binnen HA zie ik ook dat hij snachts continu even loopt te verwarmen, de temp laat zaken en dan weer gaat verwarmen.

Op het moment van schrijven zie ik Toon weer verwarmen (springt nu net naar 20,1). Ik heb de Toon al gereset en de laatste update geïnstalleerd maar helaas niets. Zijn er zaken die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
@R0y.

Hoe heb je dat ingsteld, continu dezelfde programmavoorkeuze 'thuis/comfort' met een voorinstelling op 18C?
Of staat het programma helemaal uit i.c.m. met een handmatige temperatuur?

Hier schakelt Toon2 autonoom meerdere keren per dag en wisselt daarbij van temperatuur, aangevuld met wijzigingen vanuit HA, dus heel ander gebruik dan bij jou, maar ik herken die problemen in ieder geval niet.

Wel houdt Toon in thuis/comfort het tapwater op temperatuur, maar daar warmt de kamer niet van op.

offtopic:
18C lijkt me wel wat fris, misschien heeft-ie 't zelf gewoon koud... :+

• R0y.
RudolfR schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:46:
@R0y.

Hoe heb je dat ingsteld, continu dezelfde programmavoorkeuze 'thuis/comfort' met een voorinstelling op 18C?
Of staat het programma helemaal uit i.c.m. met een handmatige temperatuur?

Hier schakelt Toon2 autonoom meerdere keren per dag en wisselt daarbij van temperatuur, aangevuld met wijzigingen vanuit HA, dus heel ander gebruik dan bij jou, maar ik herken die problemen in ieder geval niet.

Wel houdt Toon in thuis/comfort het tapwater op temperatuur, maar daar warmt de kamer niet van op.

offtopic:
18C lijkt me wel wat fris, misschien heeft-ie 't zelf gewoon koud... :+
Op de toon zelf, handmatig. De programma's staan hier altijd uit. Overdag zetten wij hem handmatig wel eens wat hoger en om 21:30 springt hij automatisch naar 18 graden terug vanuit Home Assistant. Hebben afgelopen twee dagen er niet aangezeten omdat Toon "mooi" zijn eigen ding ging doen :9 .

Ik had Toon uit de configuratie van Home Assistent gehaald maar om er zeker van te zijn heel HA even uitgezet. Om echt uit te sluiten of het vanuit Toon komt of vanuit HA. Momenteel gaat het weer naar beneden, het is even afwachten of het straks random weer naar boven schiet. Hij is nu van 18 naar 21,7 gegaan.

Wel lekker warm zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Helaas, ook zonder Home assistant schoot de temperatuur weer omhoog.

Ik heb de Toon gereset en naar fabrieksinstellingen terug gezet (2 keer, 1 keer met behoud van de ketelmodule instellingen en 1 keer zonder). Heb ook eens geprobeerd zonder Opentherm maar dit maakte ook geen verschil. Daarnaast heb ik de ketel gereset.

Afgelopen nacht heb ik de thermostaat op 15 graden gezet en de thermostaat bleef rond de 19 graden verwarmen. Het verschil (+- 4 graden) is dus wel stabiel en blijft continu. Namelijk toen de thermostaat op 18 stond ging hij door naar 22.

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 19-11-2021 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas H
R0y. schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:14:
<knip>
Het verschil (+- 4 graden) is dus wel stabiel en blijft continu. Namelijk toen de thermostaat op 18 stond ging hij door naar 22.
Ik heb last van een (redelijk stabiel) verschil tussen de temperatuur die de Toon meet en de temperatuur die een sensor meet. Als ik de kamer op 23 graden regel, is de kamer daadwerkelijk 20,5 graden. Dit verschil zie ik ook bij lagere en hogere temperaturen. Volgens mij kun je een correctie instellen voor de door de Toon gemeten temperatuur, maar daar ben ik tot nu toe nog te lui voor geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Thomas H schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:29:
[...]

Ik heb last van een (redelijk stabiel) verschil tussen de temperatuur die de Toon meet en de temperatuur die een sensor meet. Als ik de kamer op 23 graden regel, is de kamer daadwerkelijk 20,5 graden. Dit verschil zie ik ook bij lagere en hogere temperaturen. Volgens mij kun je een correctie instellen voor de door de Toon gemeten temperatuur, maar daar ben ik tot nu toe nog te lui voor geweest.
Je kan inderdaad een correctie instellen als bijvoorbeeld de zon op de thermostaat staat. Dat is nu echter niet het probleem, de waardes van de Toon komen overeen met anderen sensoren.

Die 22 graden waar Toon naar toe gaat op een bepaald moment is ook gewoon echt 22 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Zijn er hier mensen die een geroote toon/boxx hebben en gebruiken in home assistant?

Ik zou mijn boxx willen routen omwille van die integratie.

Iemand een goede link voor me?

PS de enige reden dat ik bij de boxx blijf en geen tado of dergelijke aan de muur hang is dat ik ook het water kan monitoren met de toon (en niet elkel gas en elektriciteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
killerbie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:42:
Zijn er hier mensen die een geroote toon/boxx hebben en gebruiken in home assistant?

Ik zou mijn boxx willen routen omwille van die integratie.

Iemand een goede link voor me?

PS de enige reden dat ik bij de boxx blijf en geen tado of dergelijke aan de muur hang is dat ik ook het water kan monitoren met de toon (en niet elkel gas en elektriciteit)
Ik snap je vraag niet 100%, maar ik gebruik een geroote Toon met Home Assistant, en gebruik daarvoor de HACS plugin voor geroote Toons. Deze link legt e.e.a. uit:
https://github.com/cyberjunky/home-assistant-toon_climate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Thomas H schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:24:
[...]

Ik snap je vraag niet 100%, maar ik gebruik een geroote Toon met Home Assistant, en gebruik daarvoor de HACS plugin voor geroote Toons. Deze link legt e.e.a. uit:
https://github.com/cyberjunky/home-assistant-toon_climate
Ik zou mijn boxx willen rooten om voornamelijk het verbruik te meten in HA, dus gas elektriciteit en water.
Het aansturen van de verwarming, en boilerdata etc zijn een bonus.
Volgens mij lijkt dat, na wat na te lezen, niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:57
killerbie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Ik zou mijn boxx willen rooten om voornamelijk het verbruik te meten in HA, dus gas elektriciteit en water.
Het aansturen van de verwarming, en boilerdata etc zijn een bonus.
Volgens mij lijkt dat, na wat na te lezen, niet mogelijk?
Werkt de standaard Toon integratie in HA niet? Ik heb mijn Toon (niet geroot) prima kunnen integreren met HA via deze integratie.

[ Voor 4% gewijzigd door rusman op 13-01-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
rusman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Werkt de standaard Toon integratie in HA niet? Ik heb mijn Toon (niet geroot) prima kunnen integreren met HA via deze integratie.
ik krijg telkens de melding:

Afgebroken
De component is niet geconfigureerd. Gelieve de documentatie volgen.
heb de gegevens ingegeven in de config file en herstart maar geen resultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door killerbie op 13-01-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas H
[...]
Ik heb altijd begrepen dat geroote Toons en niet-geroote Toons op een andere manier in Home Assistant integreren. Niet-geroot inderdaad via de standaard integratie, geroote Toons via de HACS plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:55

Snuffel

Vroem!

[...]

Bij mij werkt het in ieder geval niet meer.

Voorheen altijd mijn niet geroote Toon kunnen uitlezen, en sinds een nieuwe installatie niet meer.
Terwijl ik gewoon de stappen doorloop zoals aangegeven.

Op het moment dat de Toon herkent wordt in HA en ik moet gaan configureren geeft hij een foutmelding aan op de website die wordt geopend.
Heb het tot op heden niet kunnen oplossen helaas.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Snuffel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Bij mij werkt het in ieder geval niet meer.

Voorheen altijd mijn niet geroote Toon kunnen uitlezen, en sinds een nieuwe installatie niet meer.
Terwijl ik gewoon de stappen doorloop zoals aangegeven.

Op het moment dat de Toon herkent wordt in HA en ik moet gaan configureren geeft hij een foutmelding aan op de website die wordt geopend.
Heb het tot op heden niet kunnen oplossen helaas.
Welke foutmelding? We hebben geen glazen bol hé? ;)

Ik had in het begin ook moeite met de integratie, maar het is inmiddels wel gelukt.
Ik raad wel aan om HA te updaten naar de laatste versie. Afgelopen week was er iets gebroken sinds de december-update, maar na een update van HA werkte het weer.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 13-01-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

AW_Bos schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:17:
[...]

Welke foutmelding? We hebben geen glazen bol hé? ;)

Ik had in het begin ook moeite met de integratie, maar het is inmiddels wel gelukt.
Geen idee uit mijn hoofd, en kan het nu ook niet reproduceren, zit niet achter mijn HA :)

Het is in ieder geval een foutmelding van de developer site van Toon waar hij mee wil connecten.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Snuffel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Geen idee uit mijn hoofd, en kan het nu ook niet reproduceren, zit niet achter mijn HA :)

Het is in ieder geval een foutmelding van de developer site van Toon waar hij mee wil connecten.
Ja, dat heb ik ook al een keertje gehad.
Maak maar eens een screenshot als je hem weer eens voorbij ziet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

AW_Bos schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Ja, dat heb ik ook al een keertje gehad.
Maak maar eens een screenshot als je hem weer eens voorbij ziet komen.
Geen screenshot. Wel de letterlijke tekst:

Developer hint:
The requested redirect_uri does not match any of the whitelisted redirect_uris on the Toon developer page.

Make sure to allow the requested redirect_uri on your registered Toon app in the developer pages

Multiple redirect_uris can be used, separated by a comma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ah, die ja....

AW_Bos in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 3"

Je moet je ip gebruiken in de URL bij de callback-waarde.

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 13-01-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Heb ik gedaan :)
Zelfde foutmelding....

Oh ja, ik riep https aan ipv http

Tja, dat werkt niet he?
Opgelost! Tnx!

[ Voor 11% gewijzigd door Snuffel op 14-01-2022 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

@Snuffel
Top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBZGCAwYgJ0X50c2kTTTdT6hkDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYkRL8x2ftNrhl11JIYn326N.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand idee waarom hij zoveel dns requests doet onze Toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:18:
[Afbeelding]

Iemand idee waarom hij zoveel dns requests doet onze Toon?
Omdat Eneco alles in de gaten houdt op je Toon ;)
Zelfs waar je op welk tijdstip op het scherm tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makooy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:22:
[...]

zoveel requests op een dag heb ik alleen nog nooit gehad. zelfs niet in de top10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

makooy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:22:
[...]

Zou @Verwijderd dan als een specht op het display van Toon aan het tikken zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Vandaag valt het me op dat m'n rooted Toon 2 aan de trage kant is.
In de voorbije dagen was het niet en ik heb best wel wat interacties gehad, omdat ik toevallig recent het rolluik heb geïntegreerd als schakelaar via emulated_hue.

Ziet iemand iets opvallends?

Load lijkt vrij hoog:
code:
1
2
:~# uptime
 16:28:30 up 149 days, 23:42,  1 user,  load average: 2.15, 2.23, 2.04

qt-gui gaat niet zo lekker, lijkt het, geheugengebruik vrij fors?
code:
1
2
3
4
5
6
7
  PID USER      PR  NI    VIRT    RES    SHR S %CPU %MEM     TIME+ COMMAND
  108 root      20   0       0      0      0 S  5.4  0.0 358:58.47 mmcqd/3
 3550 root      20   0  409620 124296   2108 S  4.5 24.6 686:46.01 qt-gui
   26 root      20   0       0      0      0 S  2.7  0.0  84:13.23 kswapd0
  672 root      20   0   21728   1116    780 S  2.7  0.2   2612:20 hdrv_sensory
  673 root      20   0   39676    664    104 S  2.7  0.1   7320:13 hdrv_zwave
17462 root      20   0    3004   1060    608 R  2.7  0.2   0:00.48 top

Is dit wel normaal? (Geheugen mag gebruikt worden, daar niet van...)
code:
1
2
3
4
:~# free -m
              total        used        free      shared  buff/cache   available
Mem:            493         469           4           1          19           6
Swap:             0           0           0

kswapd0 lijkt het ook wel druk te hebben. Ergens een geheugenlek in de qt-gui?

Edit: Kennelijk niet, na een herstart van qt-gui is het geheugengebruik van de app nog steeds gelijk.
Wel is mmcqd uit de lijst weg.

Software 5.33.9
Toonstore 5.1.0
afvalkalender 4.60
kalender 1.1.11

[ Voor 7% gewijzigd door RudolfR op 20-01-2022 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Laatst online: 12-09 15:17
Mijn Toon 1 herstart de gui eens in de zoveel tijd automatisch. Begreep dat dit ook met geheugen te maken had die vol liep.

Zo nu en dan is de wifi verbinding ook weg en wordt die instabiel. Dan reset ik hem handmatig en gaat het weer een tijd goed.

Overigens kan ik om de een of andere reden niet eens zien hoeveel geheugen er gebruikt wordt. Zodra ik 's' intik bij 'top' stopt het proces met een error "no process info in /proc76"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

FunFair schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:16:
Mijn Toon 1 herstart de gui eens in de zoveel tijd automatisch. Begreep dat dit ook met geheugen te maken had die vol liep.
Ik heb hier een non-rooted Toon 1 aan de muur hangen, en die loopt ook regelmatig vast. Vorige keer met kerst bleef die zichzelf in loop 10 keer rebooten tot hij netjes bleef werken. Ik heb dit aan Eneco voorgelegd en die adviseerden om Toon even voor 30 seconden van de wand te trekken zodat die uit is en 'zodat zijn cachegeheugen ook helemaal leegraakt'. Dit heb ik vorige keer gedaan, en hij is weer wat sneller, maar wel met vaak met een lag van 2 seconden.

Het schijnt dat Eneco zelf ook op afstand een soort clean-up kan houden.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 19-01-2022 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:31
Iemand ervaring met het blokkeren van het netwerkverkeer richting Servicecentrum?

Ik heb een unrooted Toon en daar een jaar het abonnement voor betaald. Ik vind het erg mager wat ik ervoor terugkrijg dus... Ik heb een foutieve wifi ingesteld.

Hierdoor krijg ik continu de melding dat de foutieve instellingen er in staan.

Het liefst zou ik wel de Wifi correct willen instellen maar op mijn router de desbetreffende ipadressen, domeinnamen en/of reeksen blokkeren of herrouteren.

Rooten die ik liever niet.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ik geloof dat Toon via een VPN connect met het servicecentrum. Dus dat wordt dan toch echt rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonz
Griffin2k schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:52:
Iemand ervaring met het blokkeren van het netwerkverkeer richting Servicecentrum?

Ik heb een unrooted Toon en daar een jaar het abonnement voor betaald. Ik vind het erg mager wat ik ervoor terugkrijg dus... Ik heb een foutieve wifi ingesteld.

Hierdoor krijg ik continu de melding dat de foutieve instellingen er in staan.

Het liefst zou ik wel de Wifi correct willen instellen maar op mijn router de desbetreffende ipadressen, domeinnamen en/of reeksen blokkeren of herrouteren.

Rooten die ik liever niet.
Iedere niet gerootte Toon is verbonden met het service centrum, of je nou een abonnement hebt of niet. Dus gewoon de wifi correct ingesteld laten staan, dan krijg je die meldingen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vraagje over de ketelmodule, dit is me na veel lezen nog niet duidelijk:

Ik heb de volgende ketel: Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30
Ik wil graag de huidige "domme" thermostaat vervangen door een 2e hands geroote Toon (zodat deze aan Home Asstant kan)

De huidige thermostaat hangt aan een 2-draads kabeltje waar ook 24VDC op staat.
Kan ik de ketelmodule nu achterwege laten? Er is immers al voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
jellebelle schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:33:
Vraagje over de ketelmodule, dit is me na veel lezen nog niet duidelijk:

Ik heb de volgende ketel: Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30
Ik wil graag de huidige "domme" thermostaat vervangen door een 2e hands geroote Toon (zodat deze aan Home Asstant kan)

De huidige thermostaat hangt aan een 2-draads kabeltje waar ook 24VDC op staat.
Kan ik de ketelmodule nu achterwege laten? Er is immers al voeding...
nee. de ketelmodule heb je nodig
die zet onder andere meer stroom op de draden als dat je cv-ketel leveren kan, ook doet de ketelmodule opentherm conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dank!
Ketel & Toon babbelen allebei toch wel opentherm?
Maar duidelijk, de ketel kan kennelijk ook niet voldoende watt leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
jellebelle schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:53:
Dank!
Ketel & Toon babbelen allebei toch wel opentherm?
Maar duidelijk, de ketel kan kennelijk ook niet voldoende watt leveren...
Toon wel in ieder geval. Voor de ketel even in de handleiding kijken. Soms moet je een andere aansluiting gebruiken dan de aan/uit aansluiting (als je die nu gebruikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Weet iemand dit misschien: ik heb regelmatig last van een hangende Toon of dat 'ie continu random blijft herstarten. Meestal reageert het ding dan ook übertraag als je iets wil instellen (druk op een knop en 30 seconden later gebeurt er pas iets) en werkt een volledige reboot als enige om het weer even opgelost te krijgen. Laatst was ik hierdoor al te laat op mijn werk omdat ik niet door had dat de tijd stil stond en dacht "ow, ik heb nog 10 minuten". Is het misschien mogelijk om een dagelijkse reboot in te plannen en zo ja, hoe?

Ik heb overigens een geroote Toon he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:04
Metalfreak schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:31:
Weet iemand dit misschien: ik heb regelmatig last van een hangende Toon of dat 'ie continu random blijft herstarten. Meestal reageert het ding dan ook übertraag als je iets wil instellen (druk op een knop en 30 seconden later gebeurt er pas iets) en werkt een volledige reboot als enige om het weer even opgelost te krijgen. Laatst was ik hierdoor al te laat op mijn werk omdat ik niet door had dat de tijd stil stond en dacht "ow, ik heb nog 10 minuten". Is het misschien mogelijk om een dagelijkse reboot in te plannen en zo ja, hoe?

Toevallig een Toon 1? Zo ja, dan kan dit kloppen, heeft namelijk te maken dat het geheugen vol raakt van de Toon, en daarom deze gaat herstarten. Dit kan je eventueel oplossen door wat software te verwijderen. Bij mij was dit ook het geval namelijk.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

BaZnGaNL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:36:
[...]

Toevallig een Toon 1? Zo ja, dan kan dit kloppen, heeft namelijk te maken dat het geheugen vol raakt van de Toon, en daarom deze gaat herstarten. Dit kan je eventueel oplossen door wat software te verwijderen. Bij mij was dit ook het geval namelijk.
Ja, een Toon 1. Ik heb er nu al bijna niets op staan, had laatst al zitten verwijderen. Als ik nog meer eraf haal is eigenlijk het hele idee van die Toon weg, dan kan ik net zo goed een normale thermostaat ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Metalfreak schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:31:

Geroot of niet, je kan proberen deze voor een minuut los te koppelen van zijn mountpoint aan de muur.
Ik heb een ongerootte, en als alle spanning eraf is is het geheugen weer leeg en is hij voor een poosje weer super snel. Ik wil graag Toon 2, maar dan wil ik wel alle data van Toon 1 overzetten.

Best triest dat Eneco niet eens een im-/exportfunctie voor gebouwd heeft... :/.
Zou eigenlijk al een van de eerste features moeten zijn bij het ontwikkelen.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 14-04-2022 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Denk er aan dat vandaag de laatste kans is om de Toon1 te updaten vanwege verlopen VPN certificaten morgen. Voor de Toon2 is het niet helemaal duidelijk maar die zou ik ook maar doen.

Anders kun je nooit meer updates binnenhalen.

Zie ook https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?p=99990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50
jobr schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:33:
Denk er aan dat vandaag de laatste kans is om de Toon1 te updaten vanwege verlopen VPN certificaten morgen. Voor de Toon2 is het niet helemaal duidelijk maar die zou ik ook maar doen.

Anders kun je nooit meer updates binnenhalen.

Zie ook https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?p=99990
Ik snap nog niet helemaal wat dit nou voor gerootte Toons betekent?

who put a "stop payment" on my reality check

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste