Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
And as you can see in the video above, internally we also have audio and the modem running. However, these functions require proprietary binaries that we cannot publish at the time being.

En dat is wat het gaat tegen houden... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:04:
[...]

And as you can see in the video above, internally we also have audio and the modem running. However, these functions require proprietary binaries that we cannot publish at the time being.

En dat is wat het gaat tegen houden... Helaas.
Ik denk het niet... zo te zien heeft Sony een eigen repo aangemaakt. Waarschijnlijk pushen ze die props later pas door, ook niet alle props zijn uit de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow ik heb deze gsm nog geen dag en ik vind hem fantastisch behalve dat als ik typ er altijd een letter bijkomt is hier een oplossing voor? Hij voegt zee altijd toe aan mijn woorden zelfs als ik ze verwijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:31
Ik ben niet bekend met deze bug, maar gebruik eigenlijk ook niet de stock keyboard.
Heb je toevallig al een andere keyboard gebruikt? (swiftkey is een aanrader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28

timovd

Voorsprong door techniek

Wie draait de stock ROM (met root)? Als het goed is, is hier NL-alarm meegeleverd.
Wil iemand deze app kopieeren en uploaden? Ik wil kijken of ik deze op mijn custom ROM geinstalleerd krijg.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timovd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:11:
Wie draait de stock ROM (met root)? Als het goed is, is hier NL-alarm meegeleverd.
Wil iemand deze app kopieeren en uploaden? Ik wil kijken of ik deze op mijn custom ROM geinstalleerd krijg.
Geen root nodig om in de systeemmappen rond te neuzen...
http://db.tt/7KSasscw

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 06:57:
Wow ik heb deze gsm nog geen dag en ik vind hem fantastisch behalve dat als ik typ er altijd een letter bijkomt is hier een oplossing voor? Hij voegt zee altijd toe aan mijn woorden zelfs als ik ze verwijder
Gebruik je Chrome browser? Daar zit een bug in die dat veroorzaakt normale browser zou dit niet moeten hebben (bij mij althans niet had het met chrome wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 01:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb sinds Ics een probleem met callrecorder(s), deze neemt alleen je eigen stem op en niet de andere kant.
Hier en daar lees ik dat je dit met root kan oplossen maar liever doe ik dat zonder.
Is er een app die zonder root beide opneemt :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:54:
Ik heb sinds Ics een probleem met callrecorder(s), deze neemt alleen je eigen stem op en niet de andere kant.
Hier en daar lees ik dat je dit met root kan oplossen maar liever doe ik dat zonder.
Is er een app die zonder root beide opneemt :?
Nope. Privacygedoe, mag eigenlijk niet zonder verplichte melding. Mijn oude Sony Ericsson-featurephones konden het wel maar gaven dan elke tien seconden een biepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:41:
[...]

Gebruik je Chrome browser? Daar zit een bug in die dat veroorzaakt normale browser zou dit niet moeten hebben (bij mij althans niet had het met chrome wel)
Dus daar licht het aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
Wanneer kan ik die kale android versie verwachten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer hij af is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronny69 schreef op zondag 11 november 2012 @ 08:45:
Wanneer kan ik die kale android versie verwachten???
Waarschijnlijk nooit. Zolang de nodige radio-interfaces niet open source gemaakt mogen worden is de ROM nutteloos voor bijna iedereen.

Als je een kale Android wilt kijk je best gewoon eens naar CM10 (FreeXperia) of AOKP. Op XDA-Developers of in dit topic: [Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand (goed) nieuws over Jelly bean ? De bug in Chrome is nu weg ;) (die van extra letters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmbroosV schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:12:
[...]

Waarschijnlijk nooit. Zolang de nodige radio-interfaces niet open source gemaakt mogen worden is de ROM nutteloos voor bijna iedereen.

Als je een kale Android wilt kijk je best gewoon eens naar CM10 (FreeXperia) of AOKP. Op XDA-Developers of in dit topic: [Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's
Sony heeft toch de RILs laatst gepushed en die werken nu toch? (iig dat dacht ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws over AOSP :)

http://bit.ly/VLqTr3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:29:
Heeft er iemand (goed) nieuws over Jelly bean ? De bug in Chrome is nu weg ;) (die van extra letters)
In custom roms draait die prima :-)
Was ik even verbaasd dat dit knap staaltje HTML5+WebGL ook werkt in de Xperia S native browser: http://workshop.chromeexperiments.com/stars/

Niet altijd even scherp en bugfree maar ik ben wel onder de indruk. WebGL in de Android Browser is iets dat alleen Xperia's kunnen. (Opera Mobile ook, maar verschrikkelijk traag en vrij bagger)

[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 15-11-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik heb sinds gister een vervelend probleem met mijn xperia S. Als ik wil ellen krijg ik geen geluid meer en moet dus constant via handsfree een gesprek voeren, erg vervelend als je op een drukke plek bent.

Heb al een factory reset geprobeerd maar heeft helaas niks geholpen, iemand die weet waar dit aan kan liggen? Of moet ik een RMA aanvraag doen?

Vind wel dat als het een defect is dat wel heel snel is, heb de telefoon pas 4 weken

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IlIlIlIlIl schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:39:
Ik heb sinds gister een vervelend probleem met mijn xperia S. Als ik wil ellen krijg ik geen geluid meer en moet dus constant via handsfree een gesprek voeren, erg vervelend als je op een drukke plek bent.

Heb al een factory reset geprobeerd maar heeft helaas niks geholpen, iemand die weet waar dit aan kan liggen? Of moet ik een RMA aanvraag doen?

Vind wel dat als het een defect is dat wel heel snel is, heb de telefoon pas 4 weken
Ik zal eerst een factory reset proberen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

ArcticWolf schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:44:
[...]

Ik zal eerst een factory reset proberen O-)
Had ik al geprobeerd ;)
Heb al een factory reset geprobeerd maar heeft helaas niks geholpen
Gelukkig is het probleem opgelost, telefoon dacht dat er nog een headset was aangesloten, headset er terug in gedrukt en tijdens gesprek eruit gehaald en het werkte weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 18:23
IlIlIlIlIl schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:39:

Dat heb ik ook eens gehad. Het probleem was bij mij ontstaan nadat ik een headset had gebruikt. Daarna kon ik alleen maar handsfree bellen. Blijkt dat een pinnetje in het headphone jack niet helemaal goed zat, waardoor de telefoon dacht dat er een headset was aangesloten. Een paar keer de minijack van de headset in en uit de headphone jack halen heeft het probleem verholpen, het is daarna ook nooit meer teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Sinds deze week kreeg ik problemen met mijn SXS:
- De klok liep opeens 2 min achter, terwijl die gewoon netwerktijd moet aanhouden. M'n werktelefoon (ook Vodafone) bleef dit wel gewoon doen.
- Bij verbinding met één bepaalde zendmast in de buurt viel heel internet uit, reboot enige oplossing (probleem dat ik eerder gehoord heb)
- Ik kreeg ook de melding dat er een update beschikbaar was (.45), terwijl ik deze al draaide.

Nu maar de ROM van KANGXPERIAPROJECT erop gezet. Wat een verademing! Alles werkt weer, telefoon is sneller, en op m'n werk komen WhatsAppjes nu direct aan (eerst pas als ik WhatsApp opende vanwege slecht WiFi bereik. Nu is het bereik een stuk beter.
Ik kan dit iedereen adviseren. Bij Sony zijn ze helaas niet zo goed in hun ROMS bugvrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik heb ook problemen met mijn xperia s. Namelijk het volgende: Ik plug de headset en 9 van de 10 keer heb ik rechts geen geluid of heb ik helemaal geen geluid. Meerdere headsets geprobeerd dus aan de headset ligt het niet. Mijn 3.5 mm aansluiting is dus niet in orde, meer mensen met dit probleem. Ik ga hem opsturen.

Na de update ICS loopt mijn telefoon ook niet lekker, apps openen duurt ooit ontzettend lang en bij het switchen van de bladen waar de apps staan moeten apps een voor een geladen worden. De xperia p hier in huiszonder update loopt stukke vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jroz2001 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:24:
- De klok liep opeens 2 min achter, terwijl die gewoon netwerktijd moet aanhouden. M'n werktelefoon (ook Vodafone) bleef dit wel gewoon doen.
- Bij verbinding met één bepaalde zendmast in de buurt viel heel internet uit, reboot enige oplossing (probleem dat ik eerder gehoord heb)
- Ik kreeg ook de melding dat er een update beschikbaar was (.45), terwijl ik deze al draaide.

Nu maar de ROM van KANGXPERIAPROJECT erop gezet. Wat een verademing! Alles werkt weer, telefoon is sneller, en op m'n werk komen WhatsAppjes nu direct aan (eerst pas als ik WhatsApp opende vanwege slecht WiFi bereik. Nu is het bereik een stuk beter.
Ik kan dit iedereen adviseren. Bij Sony zijn ze helaas niet zo goed in hun ROMS bugvrij te maken.
ICS Kang?
JB Kang is ook bagger :+
en Sony update geeft altijd een melding dat er een update is als de telefoon geunlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giuz
  • Laatst online: 15-09 23:11
JB Kang bagger? Ik ben er echt superblij mee. Ik heb nog nooit zo'n snelle telefoon gehad en alle opties die ik maar wil zitten er op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:00

KL643

beeldaandemuur

Idem hier..draai hem nu ruim een week en ben er zeer tevreden over :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toch maar eens proberen dan, de enerlaatste versie was iig niet stabiel

nieuwe officiele firmware trouwens met versie nummer .55
http://www.xdafileserver....26i%29%2FSTOCK+ROMS%2FICS

[ Voor 54% gewijzigd door ArcticWolf op 17-11-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giuz
  • Laatst online: 15-09 23:11
Als je AOKP installeert kan het geen kwaad de 3.0.51 kernel van Kali uit de CM10 thread te installeren. Die lost wat kleine puntjes op en lijkt ook wat vriendelijker voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 14:57
Hoe is de batterij duur van de xperia s? als je bijna de hele dag whatsappt en beetje op facebook gaat hou je het dan makkelijk 16 uur vol of wordt het dan krap? data gaat via 3g en scherm zal nooit helemaal op ze hoogste helderheid staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Als ik een drukke telefoon dag heb moet ik hem snachts echt wel opladen maar als ik de telefoon zo goed als niet gebruik kan er wel 2-3 dagen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heeft iemand deze al draaien? Wat zijn de ervaringen?

En eh ...... hebben we een changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dmitri schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:07:
[...]

Heeft iemand deze al draaien? Wat zijn de ervaringen?

En eh ...... hebben we een changelog?
.45 of .50 -> .55 zijn kleine bugfixes, meestal zelfs regiospecifiek. Niet de moeite om zelf te gaan flashen imo. Zal eens zien of ik een ruwe changelog kan vastkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 19 november 2012 @ 09:14:
[...]

.45 of .50 -> .55 zijn kleine bugfixes, meestal zelfs regiospecifiek. Niet de moeite om zelf te gaan flashen imo. Zal eens zien of ik een ruwe changelog kan vastkrijgen.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://blogs.sonymobile.c...-2012-xperia-smartphones/

ergens in Q1 zou dus een JB sony versie moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Voor de T, voor de S kan het wel eens wat langer duren:
http://www.xperiablog.net...ing-out-from-mid-q1-2013/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Zonde om daarop te wachten. Tegen die tijd zijn er stabiele ROMs met Android 4.2. Als je eenmaal van de buggy Sony software af ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Let iemand wel eens op hoe het scherm uitgaat? Ik vraag me af of er meer mensen zijn bij wie het scherm weer een milliseconde lijkt op te lichten, maar dan heel vaag en donker. Dat kun je het beste testen met een widget die opvalt, zoals een plaknotitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubii18 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:13:
Let iemand wel eens op hoe het scherm uitgaat? Ik vraag me af of er meer mensen zijn bij wie het scherm weer een milliseconde lijkt op te lichten, maar dan heel vaag en donker. Dat kun je het beste testen met een widget die opvalt, zoals een plaknotitie.
Yup ik had het laatst ook, bij CM10 dus ik dacht dat het alleen bij CM10 was... :/ heb het nog nooit gezien bij de stock firmware.
Ik schrok wel.. ik d8 dat het scherm ingebrand was.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 23-11-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:28

timovd

Voorsprong door techniek

Ook bij OAKP. De backlight gaat uit, maar bij voldoende licht zie je je homescreen; ookal had een een app open staan.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met die JB roms welke is de beste en draaien die al alles (wifi,3/4G,GPU,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 11:55:
Hoe zit het eigenlijk met die JB roms welke is de beste en draaien die al alles (wifi,3/4G,GPU,...)
Geen :+
ze zijn allemaal op CM gebaseerd, dus elke bug komt in elke versie voor. Alleen de G/UI is wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar van CM zie ik toch geen CM10 versie staan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:41:
Maar van CM zie ik toch geen CM10 versie staan hoor
De enige github voor de Nozomi die JB bestanden heeft is van FXP die een CM rom maken. Maar omdat hij nog zo onstabiel is, wordt hij niet toegevoegd aan de officiele tree van CM.
Daarnaast heeft elke andere rom zoals AOKP en PAC de git van FXP gecloned zodat elke wijziging automatisch mee gaat met een nieuwe build.

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 24-11-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Is er al iets bekend over wanneer die Sony Entertainment Network nu beschikbaar wordt op xperia S, zoals het playstationspul enzo?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 20:24:
Is er al iets bekend over wanneer die Sony Entertainment Network nu beschikbaar wordt op xperia S, zoals het playstationspul enzo?
Over de PS Store is geen datum of zelfs maar een schatting te vinden... Het enige dat we daar kunnen doen is wachten (zowel NL als BE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:43:
[...]

Over de PS Store is geen datum of zelfs maar een schatting te vinden... Het enige dat we daar kunnen doen is wachten (zowel NL als BE).
eerste link die ik op google vond: http://www.playstation.com/psm/store/en.html 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

iemand al eens het probleem gehad dat zijn xperia niet meer wil opstarten? Vanmorgen wou ik hem een reboot geven maar hij blijft nu hangen op het Xperia scherm :| hij reageert ook nergens meer op. Telefoon draait op de standaard software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Het installeren van de app is het probleem niet, maar het gebruik van de service is in Nederland/België nog steeds disabled.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01-2023
Beste mensen, sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn 3g verbinding. De dataverbinding lijkt het goed te doen, net zoals dat surfen via firefox geen probleem is. Zodra ik echter een app zoals die van tweakers, nu of facebook wil gebruiken, lijkt het alsof de dataverbinding moeite heeft en de apps dus niet werken. Het vreemde is namelijk dat dit af en toe gebeurd, dus dat op andere momenten er geen problemen lijken te zijn..

Ligt dit nu aan de telefoon/software of aan de provider en dus eventueel de simkaart?

Ik gebruik overigens stock rom met de laatste updates. Inclusief hololauncher, maar de problemen doen zich dus ook voor bij xperia home.

[ Voor 11% gewijzigd door saintgein op 25-11-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al nieuws over een bugfix update?

ik zit nog op .45 wat volgens mij de meest recente is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:15:
is er al nieuws over een bugfix update?

ik zit nog op .45 wat volgens mij de meest recente is?
De nieuwste hier in nederland, hier en daar zijn wat regionale updates geweest en die zitten inmiddels op .55 maar dat is niet de moeite waard om er naar up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Laatst online: 16-09 23:47
Cyleo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:32:
[...]

De nieuwste hier in nederland, hier en daar zijn wat regionale updates geweest en die zitten inmiddels op .55 maar dat is niet de moeite waard om er naar up te daten.
Ik ben inmiddels naar de .55 geupdate, en moet zeggen dat ik toch wel de moeite vind omdat (wellicht voor mijn gevoel) deze versie wat 'soepele' loopt, scrollen in settings, en browser etc. gaat vloeiender zonder haperen etc.
lees hier voor meer ervaringen van mensen die de .55 draaien
[Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 16:39
Mannen, vraagje: is de data overdracht via USB van PC naar telefoon bij jullie ook traag? Het heeft net zo'n 10 geduurd voordat 4 GB overgezet is. Zo nee, hoe heb je het sneller gekregen? Mijn PC is niet uit de steentijd en daar ligt het niet aan.

Mijn 3GS van een paar jaar oud deed dat aanzienlijk sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stidge schreef op woensdag 28 november 2012 @ 01:32:
Mannen, vraagje: is de data overdracht via USB van PC naar telefoon bij jullie ook traag? Het heeft net zo'n 10 geduurd voordat 4 GB overgezet is. Zo nee, hoe heb je het sneller gekregen? Mijn PC is niet uit de steentijd en daar ligt het niet aan.

Mijn 3GS van een paar jaar oud deed dat aanzienlijk sneller...
4GB op 10 minuten is ongeveer 6MB/s. Klinkt best okay imo. Het zou me verbazen moest je 3GS het even snel doen voor bestanden van hetzelfde formaat.

Ben je zeker dat je niet hebt gekozen voor "automatisch converteren"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Neenee, het is pure video overdracht zonder converter of andere poespas. Net ff opnieuw getest. 1 GB in ongeveer 3 minuten, oftewel zo'n 6 MB/s.

Ik denk dat het gewoon mijn gewenning is aan snelle HDDs en het snelle unzippen met de processors van tegenwoordig, dat 6 MB/s traag aanvoelt :p

EDIT: volgens deze thread had de 3GS zo'n 6.5 MB/s. 't Ligt dus gewoon aan het feit dat ik tegenwoordig 720p bestanden op m'n telefoon zet en vroeger SD series.

[ Voor 28% gewijzigd door Stidge op 28-11-2012 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat maakt inderdaad best wel wat verschil. Omwille van veiligheidsredenen gaat al het dataverkeer naar je intern geheugen ook via de processor (nog niet gemerkt hoe traag je telefoon is tijdens een transfer?), dus daar komt ook nog wel een extra bottleneck bij.

Ik zoek nog een handige tool om alleen de audiostream van een MKV te transcoden. MKV met h264-video spelen netjes in de Films-app, maar AC3/Dolby Digital werkt niet. Zou die audiotrack willen transcoden naar AAC zonder de videotrack te transcoden. Zijn commandline tooltjes voor voor Linux en OSX maar natuurlijk niet voor Windows :X Handbrake kan 't niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Ik gebruik MX-player en heb nog nooit ergens last van gehad eigenlijk... Die Films-app heb ik al achter me gelaten zodra de eerste gedownloade aflevering van een serie al niet goed afspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stidge schreef op woensdag 28 november 2012 @ 01:56:
Ik gebruik MX-player en heb nog nooit ergens last van gehad eigenlijk... Die Films-app heb ik al achter me gelaten zodra de eerste gedownloade aflevering van een serie al niet goed afspeelde.
Ik gebruik ook meestal MX-player met HW+, maar die Films-app ziet er zo heerlijk uit dat ik hem echt wil gaan gebruiken :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JWeNbl.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nnRmzl.png
Pretty epic toch, niet? Allemaal automatisch herkend uit bvb Dexter.S07E09.720p.HDTV.x264-IMMERSE.mkv. Netjes!

(PS: Ik heb sinds gisteren een Xperia T maar heb m'n S voorlopig ook nog)

[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 28-11-2012 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
Ja klopt! 2 vraagjes over die screenshots:
1) waarom heb je de back/home/multitask of appswap in je scherm als die ook nog op je telefoon zitten? Kan je bij 4.1 die onscreen toetsen niet weghalen?
2) hoe heb jij dat percentage bij je batterij gekregen?

EDIT: las net je ding over Xperia T, neem aan dat je deze screenshots van je T hebt? Dan laat deze vragen maar zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door Stidge op 28-11-2012 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
AmbroosV schreef op woensdag 28 november 2012 @ 01:54:
Dat maakt inderdaad best wel wat verschil. Omwille van veiligheidsredenen gaat al het dataverkeer naar je intern geheugen ook via de processor (nog niet gemerkt hoe traag je telefoon is tijdens een transfer?), dus daar komt ook nog wel een extra bottleneck bij.

Ik zoek nog een handige tool om alleen de audiostream van een MKV te transcoden. MKV met h264-video spelen netjes in de Films-app, maar AC3/Dolby Digital werkt niet. Zou die audiotrack willen transcoden naar AAC zonder de videotrack te transcoden. Zijn commandline tooltjes voor voor Linux en OSX maar natuurlijk niet voor Windows :X Handbrake kan 't niet...
Misschien kan Popcorn MKV Audio converter dat. Die doet zo ie zo van dts naar ac3, volgens mij kun je ook naar aac ;).

Anders heb ik thuis wel een tooltje staan waar je vrij eenvoudig dit ook mee kunt doen. is wel een hele video converter, maar daarin kun je ook zeggen met video, direct stream copy. Dus doet hij niks met de video ;).

[ Voor 11% gewijzigd door Lieuwe15 op 28-11-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Heb zelf een Xperia Go die qua specificaties aardig overeenkomt. En na de update naar ICS was hij heel traag. Weet niet of jullie dat ook ondervinden maar bij mij hielp het volgende:
Instellingen->Opties voor ontwikkelaars->Achtergrondproceslimiet->Maximaal 4 processen. Bij mij is ie in ieder geval een stuk sneller. :) Het zou je accuduur ook nog kunnen verlengen.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@Ambroos: hoe bevalt die T? Ik vind hem wel heel mooi, maar ik heb geen geld om zo snel te switchen :P
Dat vind ik dan ook een van de nadelen van de huidige techniek: dat het zo snel vernieuwt en je voor je gevoel weer met een 'oud' model zit... :'(

P.S: vorige week naar Skyfall geweest. Bond belt met de T en M. met de S, haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubii18 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:58:
@Ambroos: hoe bevalt die T? Ik vind hem wel heel mooi, maar ik heb geen geld om zo snel te switchen :P
Dat vind ik dan ook een van de nadelen van de huidige techniek: dat het zo snel vernieuwt en je voor je gevoel weer met een 'oud' model zit... :'(

P.S: vorige week naar Skyfall geweest. Bond belt met de T en M. met de S, haha :P
T is wel leuk, maar er is absoluut geen reden om te upgraden vanaf de Xperia S. Als ik hem niet gewonnen had had ik 'm ook absoluut niet gekocht. Hij is iets sneller maar voor de rest is het verschil vrij klein.

@Lieuwe15, thanks, mag altijd in een DM ^^ had die Popcorndinges al geprobeerd maar die kan niet alles naar AAC zetten jammer genoeg. Is dat andere tooltje toevallig SUPER? Ook al getest maar om één of andere reden weigert die te werken. Ik heb nog iets met MKVMerge gevonden, maar dan zou ik handmatig de streams achteraf terug moeten samenvoegen.

• Cyleo
AmbroosV schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:55:
[...]

T is wel leuk, maar er is absoluut geen reden om te upgraden vanaf de Xperia S. Als ik hem niet gewonnen had had ik 'm ook absoluut niet gekocht. Hij is iets sneller maar voor de rest is het verschil vrij klein.

@Lieuwe15, thanks, mag altijd in een DM ^^ had die Popcorndinges al geprobeerd maar die kan niet alles naar AAC zetten jammer genoeg. Is dat andere tooltje toevallig SUPER? Ook al getest maar om één of andere reden weigert die te werken. Ik heb nog iets met MKVMerge gevonden, maar dan zou ik handmatig de streams achteraf terug moeten samenvoegen.
Waarom niet gewoon converteren naar een hoge kwaliteit mp4?
Cyleo schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:08:
[...]

Waarom niet gewoon converteren naar een hoge kwaliteit mp4?
mp4 is maar een container, converteren van .mkv naar .mp4 raakt de streams niet aan. Is een beetje zoals een zip met dan de twee audiostreams in, waar .mkv dan vergelijkbaar is met rar. Ze doen hetzelfde, bevatten exact dezelfde data maar er zit een ander kadertje rond. Xperia's hebben geen moeite meer met de MKV-container of met H264 (de videocodec), maar AC3 als audiocodec werkt gewoon niet, noch in MKV of MP4 (omwille van licentiezaken veronderstel ik).

• Lieuwe15
Ik zal vanavond even naar dat programmaatje kijken, gisteravond geen tijd gehad helaas. Maar met V-player kan ik gewoon een serie met ac3 afspelen met 720p kwaliteit..

Verwijderd

Een vriend wil dit weten: als je kan kiezen tussen de sxs of de sxt welke zou je kiezen ?

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:00

KL643

beeldaandemuur

En..de meeste stemmen wordt hem dan?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gho... Het zijn eigenlijk vergelijkbare toestellen. Als je het prijsverschil mee in rekening brengt komen ze ongeveer gelijk voor mij. Het design van de T is meer mijn ding, maar ik ken véél mensen die de S mooier vinden. De S heeft ook wel meer geheugen standaard aan boord en da's best handig. Op de T heb je maar 10GB bruikbaar voor media, maar je kan wel SD-kaartjes bijsteken. De T is ietsje sneller maar tenzij je ze allebei naast elkaar hebt merk je het verschil nauwelijks. De on-screen buttons op de T zorgen hier en daar wel voor wat apps in de Play Store die niet willen installeren (omwille van compatibiliteit). Rayman Jungle Run bijvoorbeeld, by far het beste Android-spel wil niet installeren (via de Play Store) op m'n T maar deed het wel netjes op m'n S.

Hij gaat best eens naar een winkel of bij iemand langs om allebei de toestellen te proberen. Qua software en snelheid zijn ze vergelijkbaar, het is het design dat je moet aanspreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 07:35
jroz2001 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:24:

Kun je wat meer vertellen over KANGXPERIAPROJECT ?

Wat ik zou willen weten is of je werkelijk merkt dat het WIFI beter is en hoe is het verbruik van de accu?

WIFI is op dit moment niet goed. Ik kan niet eens een Youtube filmpje streamen. Hij moet continu laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met een probleem hier met de Xperia S.

Paar dagen geleden eentje gehaald waar nog de oude software op zat eenmaal thuis deze via de PC Companion geprobeerd deze te update naar ICS.
Maar na stap 2 dat ik de kabel erin moest doen en volume omlaag indrukken stopte die.
Toen ging de telefoon een tijdje niet aan, daarna wou die wel weer starten dmv volume omhoog + startknop.
Dag later nog een keer geprobeerd te update en nu doet de telefoon niks meer.

Lijkt wel of de batterij telkens leeg is. Sluit em op de lader aan dan brand er een rood lampje, later wordt die groen en krijg ik het Sony logo in beeld totdat hij weer uitvalt en het zich herhaalt.

Is dit een bekend probleem en hoe los ik het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Zojuist kreeg ik een melding voor de .55 update. Benieuwd of we verschil gaan merken.

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masegate schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:43:
Zojuist kreeg ik een melding voor de .55 update. Benieuwd of we verschil gaan merken.
generic nl , kpn , hi?

vertel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:41:
[...]

mp4 is maar een container, converteren van .mkv naar .mp4 raakt de streams niet aan. Is een beetje zoals een zip met dan de twee audiostreams in, waar .mkv dan vergelijkbaar is met rar. Ze doen hetzelfde, bevatten exact dezelfde data maar er zit een ander kadertje rond. Xperia's hebben geen moeite meer met de MKV-container of met H264 (de videocodec), maar AC3 als audiocodec werkt gewoon niet, noch in MKV of MP4 (omwille van licentiezaken veronderstel ik).
Ja, maar je kan hem dan gewoon converteren en geluid direct omzetten. Als je een Intel PC hebt met een Quick Sync is het een kwestie van een paar minuten en het voordeel van mp4 is dat het praktisch op alles speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 12:14

Niku

Alagaesii

Ik lees in verschillende reviews dat de aanraakgevoeligheid van de toetsen zo matig is, hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Met toetsen bedoel je de knoppen onder het scherm?
Zo ja, die hebben idd wat gewenning nodig. Beste is altijd nog een klein veegje op de knop te doen.
De gevoeligheid schijnt zonder screenprotector het beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een melding voor .55. (T-Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In België nog geen melding (generic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met HI hier ook nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 14:12
Ook niks op generic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Laatst online: 25-09-2024
Ben nu 55 aan het installeren, ben benieuwd de versie die ik nu heb is ERG traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meld het aub even als 55 er ook voor HI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Ik had T-Mobile in ieder geval. Zal het er de volgende keer meteen bij zetten. ;)

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:40
heb 4 uur geleden .55 geïnstalleerd (T-mobile)
merk dat het toestel sneller reageert minder haperingen en de knoppen zijn gevoeliger dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word die .55 een algemene update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik vraag me af of deze .55 update anders is dan de update die al op XDA stond... ;/ eergister crashte mijn telefoon opeens met de .55 firmware en sindsdien heb ik excessive battery drain zonder reden.
morgen telefoon maar ff naar stock reverten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
AmbroosV schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:41:
[...]

AviDemux is het programma wat ik wel eens gebruikte ;)
http://avidemux.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lieuwe15 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 20:15:
[...]

AviDemux is het programma wat ik wel eens gebruikte ;)
http://avidemux.sourceforge.net/
HELD
_/-\o_
Dat programma is echt per-fect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Het heeft een paar dagen langer geduurd want ik vergat het steeds als ik thuis was en op het werk dacht ik er weer aan :P. Dus dan schiet het niet op. Maar daarmee moet het makkelijk kunnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog geen .55 voor HI.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem voor Vodafone ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
generic ook niet hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is maar een kleine update. .45 -> .55 zijn bugfixes. Niet de moeite om zelf voor te gaan flashen als de update niet automatisch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosmundo
  • Laatst online: 27-07-2023
Betalen met NFC lijkt nu op gang te komen. Zo is er cashless waarbij je een NFC sticker in of op je mobiel kunt plakken. Weet iemand of je ook gewoon de NFC chip in de SXS kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rosmundo schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:25:
Betalen met NFC lijkt nu op gang te komen. Zo is er cashless waarbij je een NFC sticker in of op je mobiel kunt plakken. Weet iemand of je ook gewoon de NFC chip in de SXS kunt gebruiken?
Nee, je moet een microsim met NFC auth key thingy hebben. Die worden pas vanaf volgend jaar beschikbaar als ik het goed heb.
Al heb je wel meerdere opties... iig je moet een token hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 02-12-2012 20:30 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 49 Laatste