Anoniem: 212036

In het begin was ik ook heel blij met deze telefoon, maar nog geen 2 jaar later is het echt een horror apparaat.
Het touchscreen heeft een volledig eigen wil gekregen af en toe. At random worden er aanrakingen geregistreerd, waardoor hij spontaan mensen gaat bellen, zelfs als hij op de tafel ligt. Het is niet altijd, dus reparatie is voor eigen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 10:03
Anoniem: 212036 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:18:
In het begin was ik ook heel blij met deze telefoon, maar nog geen 2 jaar later is het echt een horror apparaat.
Het touchscreen heeft een volledig eigen wil gekregen af en toe. At random worden er aanrakingen geregistreerd, waardoor hij spontaan mensen gaat bellen, zelfs als hij op de tafel ligt. Het is niet altijd, dus reparatie is voor eigen kosten.
Hier heb ik ook last van gehad, inmiddels heb ik het niet meer. Ik kan me niet meer herinneren of ik het opgelost had, of dat de problemen zijn verholpen toen ik mn telefoon opnieuw geflashd heb met de huidige Sony firmware. Inmiddels zit ik overigens op een custom ROM en heb er daarin ook geen last van.
Kortom, probeer eens een factory reset en anders de firmware opnieuw te installeren.

[ Voor 0% gewijzigd door S4RS op 02-04-2014 11:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 13:59
Garret1410 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:34:
De Xperia S is een van de slechts ondersteunde telefoon van Sony.

Kan niet begrijpen dat Sony niet een goede firmware afgeleverd heeft. Elke firmware zit vol met bugs. Alleen GB was goed maar oud.
Ben nog steeds op zoek naar een goede snelle firmware
Na ruim twee jaar heb ik mijn xperia dan ook maar vervangen. Ben voor een Nexus 5 gegaan, in ieder geval geen last van slechte ondersteuning meer. Wat een verademing dat apparaat.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 16:19

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Helaas kan ik op dit moment mij geen nieuwe telefoon veroorloven, anders had ik deze ook vervangen. Ik begrijp het niet, je denkt dat een 1.5 Ghz processor toch voldoende zou moeten zijn om Android vloeiend te draaien? Er zijn telefoons die veel beter doen met een zwakkere processor. Chrome is bijna onmogelijk te gebruiken door de stotteringen, en zelfs een bericht typen gaan amper vloeiend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590472

Ik heb inmiddels bijna 2 jaar mijn Sony Xperia S. Ben er over het algemeen heel wijs mee maar ik heb al geruime tijd problemen met de verbinding met het telefoonnetwerk. Internet gaat prima, maar zodra iemand mij probeert te bellen krijgen ze direct de voicemail ookal geeft mijn telefoon aan dat ik gewoon bereik heb. Als ik vervolgens die persoon terug bel kan ik gewoon bellen, en als die zelfde persoon mij daarna nog een keer probeert te bellen, ben ik in 1 keer wel bereikbaar. Het lijkt wel alsof de verbinding soms voor lange tijd weg valt en mijn telefoon opnieuw verbinding maakt zodra ik daar zelf om vraag. Het is in ieder geval behoorlijk irritant.

Ik mag bijna een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik twijfel of ik bij mijn provider moet blijven omdat ik niet weet of het aan mijn telefoon ligt of aan mijn provider T-mobile. Ik heb van hen al een keer een nieuwe simkaart gekregen en mijn telefoon beschikt altijd over de nieuwste updates. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik vind het zonde mijn telefoon nu nog te laten maken aangezien ik toch bijna een nieuwe krijg en ik niet over een reserve telefoon beschik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Wuppy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02-2021
ETzPliskin schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:48:
Helaas kan ik op dit moment mij geen nieuwe telefoon veroorloven, anders had ik deze ook vervangen. Ik begrijp het niet, je denkt dat een 1.5 Ghz processor toch voldoende zou moeten zijn om Android vloeiend te draaien? Er zijn telefoons die veel beter doen met een zwakkere processor. Chrome is bijna onmogelijk te gebruiken door de stotteringen, en zelfs een bericht typen gaan amper vloeiend :/
Heb ik geen last van, ik draai stock Rom. Het kunnen ook diverse apps zijn die op de achtergrond draaien. Zo lijkt bij mij action launcher meer problemen te geven. Verder vind ik Chrome geen goede browser. Misschien kan je een andere/lichtere draaien?
Anoniem: 590472 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:59:
Ben er over het algemeen heel wijs mee maar ik heb al geruime tijd problemen met de verbinding met het telefoonnetwerk. Internet gaat prima, maar zodra iemand mij probeert te bellen krijgen ze direct de voicemail ookal geeft mijn telefoon aan dat ik gewoon bereik heb. Als ik vervolgens die persoon terug bel kan ik gewoon bellen, en als die zelfde persoon mij daarna nog een keer probeert te bellen, ben ik in 1 keer wel bereikbaar. Het lijkt wel alsof de verbinding soms voor lange tijd weg valt en mijn telefoon opnieuw verbinding maakt zodra ik daar zelf om vraag. Het is in ieder geval behoorlijk irritant.
Heb ik geen last van. Wel recent een slechte verbinding (GSM) gekregen via Vodafone, wat met een femtocell op te lossen was.

Verder ben ik redelijk tevreden, maar het loopt niet over
Pos:
Goede gps, mooi scherm, redelijk snel voor wat ik wil
Neg:
slechte batterijduur (ik weet het, universeel probleem), 3x gerepareerd (vnl slechte reparatieservice), toetsjes bij balk onhandig, niet te gebruiken tijdens laden (ghost touches etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
Door deze reactie weet ik weer wat het probleem met de willekeurige aanrakingen genoemd door John-Nash heeft veranderd. Dat waren namelijk inderdaad de eerder genoemde ghost touches. Ik dacht toen al dat het aan de lader lag (ja de orginele sony lader). Die is toen op een gegeven moment kapot gegaan. (hij rook door gebrand). Gebruik sinds dat moment een andere lader, namelijk een die door samsung bij de S4 geleverd word, en heb sindsdien geen last meer van ghost touches. Probeer dus eens een andere lader.

Verder krijg ik ook de telefoon niet altijd even soepel Ook op de stock ROM waren af en toe wat happeringen, dus ben momenteel verschillende stock ROMs en andere tweaks aan het proberen. (wel allemaal met Locked Boatloader) Momenteel draai ik de nature xperia ROM, met wat aanpassingen. Ook dit draait nog niet helemaal lekker. Ik ben al wat aan het spelen met de I/O scheduler, en ga binnenkort een tweak proberen genaamd "V6 SuperCharger". Geen idee of dat goed werkt, maar we gaan het proberen.

Al met al draait de telefoon eigenlijk wel goed, maar af en toe dus hangt ie even. Dat zal ongetwijfeld met een app op de achtergrond te maken hebben, maar vind maar eens welke. Er staan niet echt heel zware apps op naar mijn idee. Vandaar dat ik wat tweaks een het proberen ben om te kijken wat goed werkt. Als iemand al een goed idee heeft hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212036

S4RS schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:27:
Door deze reactie weet ik weer wat het probleem met de willekeurige aanrakingen genoemd door John-Nash heeft veranderd. Dat waren namelijk inderdaad de eerder genoemde ghost touches. Ik dacht toen al dat het aan de lader lag (ja de orginele sony lader). Die is toen op een gegeven moment kapot gegaan. (hij rook door gebrand). Gebruik sinds dat moment een andere lader, namelijk een die door samsung bij de S4 geleverd word, en heb sindsdien geen last meer van ghost touches. Probeer dus eens een andere lader.
Excuses dat ik zo lang niet gereageerd heb, ben inmiddels weer een telefoon verder dus dit zit niet meer zo on top of mind.
Ik ben er wel achter wat het in mijn geval is. Het lijkt wel alsof het touchgedeelte een soort van gebroken is.
Er is een streep die van links tot rechts over het scherm loopt waar niks wordt geregistreerd, ongeveer ter hoogte van de HDMI aansluiting.
Op het moment dat ik op de achterkant van de telefoon een (heel klein) beetje druk zet wordt juist die hele strook geregistreerd, dus daar komen ze ghost touches bij mij vandaan.
Ik heb nog wel een aantal maanden garantie, maar durf hem eigenlijk niet op te sturen. Ik heb namelijk een lichtroze vochtsticker na een regenbui, dus ze zullen hem wel liever niet willen repareren.
Of heeft iemand andere ervaringen met de Sony Garantie service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4RS
Nee verder geen ervaring me de Sony Garantie service, maar als de telefoon zo niet bruikbaar, kun je het allicht proberen. Al weet ik niet of je ook nog kosten krijgt als ze beweren dat de garantie vervalt door de vochtschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 10:15
Iemand het nl-alert ontvangen op de Xperia S? Op de pagina van nl-alert staat dat je niets hoeft in te stellen voor deze telefoon maar ik heb niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uthar schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:37:
Iemand het nl-alert ontvangen op de Xperia S? Op de pagina van nl-alert staat dat je niets hoeft in te stellen voor deze telefoon maar ik heb niets ontvangen.
Als je toestel van de Nederlandse markt komt heb je het bericht normaal ontvangen, importtoestellen hebben de nodige software voor NL-alert niet aan boord.

De app "burgeralarmen" of "draadloze waarschuwingen" moet aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthar
Vreemd, mijn toestel zat bij mij kpn abo maar beide apps zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Je hebt ook geen speciale apps nodig, een NL allert bericht is een cell broadcastbericht, dit heeft geen extra software op je telefoon nodig.

Het enige wat je moet hebben is een telefoon die geschikt is om cell broadcastbericht te kunnen ontvangen (elke moderne smartphone voldoet)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthar
De xperia s wordt ondersteunt volgens de nl-alert site (http://instelhulp.nlalert...op-jouw-mobiele-telefoon/)
Maar omdat ik niets heb ontvangen vroeg ik me dus af of ik iets over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:58:
Je hebt ook geen speciale apps nodig, een NL allert bericht is een cell broadcastbericht, dit heeft geen extra software op je telefoon nodig.

Het enige wat je moet hebben is een telefoon die geschikt is om cell broadcastbericht te kunnen ontvangen (elke moderne smartphone voldoet)
Wrong.

In het geval van Xperia's heb je wel degelijk Nederlandse firmware nodig. Buitenlandse firmwares bevatten de app die ontvangst van de berichten afhandelt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411029

ik ben ook nog steeds in het bezit van de xps.
ben er altijd wel tevreden van geweest,natuurlijk ben ik ook wel al eens in aanraking gekomen met de problemen...
zo heb ik nu een probleem met het geheugen.
ik kan niets meer updaten want mijn geheugen is te klein.ik heb al enkele apps verwijderd maar het kan niet baten!
is er een mogelijkheid om het geheugen van de apps te vergroten, en bvb dat van de muziek inhoud alsook de foto's te verkleinen?daar is er nog ruimte zat.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:22
Uthar schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:49:
Vreemd, mijn toestel zat bij mij kpn abo maar beide apps zie ik niet.
Hier hetzelfde, ik zie die app ook niet bij de playstore staan. Kun je die wel ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06-2017
Anoniem: 411029 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:41:
ik ben ook nog steeds in het bezit van de xps.
ben er altijd wel tevreden van geweest,natuurlijk ben ik ook wel al eens in aanraking gekomen met de problemen...
zo heb ik nu een probleem met het geheugen.
ik kan niets meer updaten want mijn geheugen is te klein.ik heb al enkele apps verwijderd maar het kan niet baten!
is er een mogelijkheid om het geheugen van de apps te vergroten, en bvb dat van de muziek inhoud alsook de foto's te verkleinen?daar is er nog ruimte zat.

alvast bedankt.
Je kan apps verplaatsen naar het andere geheugen, default wordt het op je telefoon geheugen opgeslagen. Maar je kan het verplaatsen naar apparaat geheugen, dit lukt niet bij alle apps. Sommige moeten blijkbaar op telefoon geheugen opgeslagen worden.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frov
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik zie nu deze mega lange rits van berichten over de Xperia S. Ik heb er hier 4 of 5 in huis, allemaal via MP. Allemaal staan ze op de laatste stock rom en ze werken allemaal OK. En zeker de kids zijn niet al te zuinig en gebruiken ze dag en nacht. De batterijen doen het nog goed. Ik zelf gebruik de XPS om er (dagelijks) mee te geocachen: werkt als een trein met zijn cpu die zowel gps als glonass doet.
Ik ben er net wel achter dat wifi kanaal 13 niet wil als er geen sim card in zit: dan weet ie niet of ie in een land is waar kanaal 11+ toegestaan is. Al met al ben ik met de huidige prijs-prestatie verhouding (ze doen nu onder de 100 euro op MP) van de XPS zeer tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-06 12:34

JayPe

Ondertitel

Ik heb m ook nog steeds,. de SXS

Traag als de hel de laatste tijd, maar dat ligt denk ik meer aan de vervuiling van het dingetje, dan aan de telefoon zelf..

Ben er echter wel 'klaar' mee dat ie zo traag is geworden.. vooral als ik kijk naar hoe soepel de Z1c van vrouwlief draait. Een factory reset heb ik even geen zin in, omdat ik dan alle appjes weer opnieuw moet installeren/configureren; De tijd is nu gekomen dat ik dat liever gelijk goed doe: op een nieuwe telefoon.

Toestel is overigens best 'robuus'. Ik mishandel m niet, maar spaar m ook niet. Diverse malen gevallen (valt soms wel een keer of 2 per dag :-) en is pas één keer overleden ( toiletpot ). Een vervangende SXS kocht dus na ongeveer 1 jaar gebruik via tweakers en deze was, in vergelijk met mijn eigen toestel, echt zo goed als nieuw. Wel van een 'beruchte gele vlekken batch', maar ook nooit gele vlekken gezien.

Huidige heeft na een recente val alleen een probleem met het antenne balkje onderaan: dat randje ligt niet meer lekker in lijn met het glas, dat voelt 'erg onprettig' want 'ik hou niet zo van randjes' :-)

Nieuwe foon wordt een Z1c, blind weer voor een Sony dus, want als ik een Samsung of HTC of zelfs Nokia Lumia ook maar 2 minuten vast houdt, krijg ik al jeuk.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Ik heb een Z1C, hij is precies zo groot als m'n acro S. Deze laatste werd ont-zet-tend traag. Net nadat ik m'n Z1C binnen had, kwam Towelroot om de hoek kijken. Daarmee heb ik m'n acro S geroot en Lag Fix kunnen draaien. En hij is gelijk weer een stuk sneller! (wel een factory reset gedaan, alles er af want het staat toch al op m'n Z1C).

www.towelroot.com - klik op de λ
druk 3x op "welcome to towelroot v3" (dus niet op "make it ra1n")
Voer in: "1337 0 0 0 4 0"
Nu wel op "make it ra1n" klikken
Download "LagFix (fstrim) Free"

Je moet nu niet denken dat ik spijt heb van m'n Z1c aankoop, ik wil 'm niet meer kwijt. Maar m'n ouwe acro S heeft weer een nieuw leven gekregen (maar de accu blijft een beetje problematisch, scherm maar niet te helder zetten, dat scheelt).

[ Voor 23% gewijzigd door barchettanl op 05-07-2014 21:00 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Toevoeging:

www.towelroot.com - klik op de λ -> save link as ( tr.apk downloaden)

installeer tr.apk. (Omdat het niet via de Play Store komt is het nodig hiervoor onder settings van je telefoon > Security -> Unknown sources -> Allow installations of apps from unknown sources aan te vinken)

Start towelroot ( λ icoontje )

druk 3x op "welcome to towelroot v3" (dus niet op de knop met "make it ra1n")

Er verschijnt een invoer veld met:
"1337 0 1 0 4 0"

Veranderd dit in:

"1337 0 0 0 4 0"

Je ziet of merkt niets, dus even Root Checker installeren om te zien of je ook daadwerkelijk root hebt:

Google Play: Root Checker

root? Mooi!

Start LagFix > RTFM (heb ik over geslagen): klaar.

Ik weet niet wàt die LagFix heeft gedaan, maar het is ongeloveloos en helemaal fantastisch! _/-\o_ De telefoon is nu ineens een stuk sneller: programma's ansich weet ik nog niet zo, maar switchen van homescreen naar apps, en terug, ook van lockscreen naar home screen: WOW... das wel even andere koek. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door JayPe op 06-07-2014 21:16 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
I told you so!

Volgens de manual (maar ja, die heb je overgeslagen ;)) zou het een aantal minuten moeten duren voordat het geheugen geoptimaliseerd is. Bij mij was dat een seconde of zo. Desondanks hielp het.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Jup: alle drie de opties aangevinkt 'ter trim' en FLOEP klaar.

In eerste instantie dacht ik gister: WAUW.
toen dacht ik: zal wel 'mind-fuck' zijn,

maar nu vandaag denk ik nog steeds: Wauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb het ook net gedaan, lijkt inderdaad erg goed te werken (Xperia S)
Nu was de telefoon van mijn vrouw, maar die heb ik afgelopen week net een Note3 cadeau gedaan...

[ Voor 40% gewijzigd door Bullet NL op 07-07-2014 10:31 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
JayPe schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:10:
Toevoeging:

www.towelroot.com - klik op de λ -> save link as ( tr.apk downloaden)

installeer tr.apk. (Omdat het niet via de Play Store komt is het nodig hiervoor onder settings van je telefoon > Security -> Unknown sources -> Allow installations of apps from unknown sources aan te vinken)

Start towelroot ( λ icoontje )

druk 3x op "welcome to towelroot v3" (dus niet op de knop met "make it ra1n")

Er verschijnt een invoer veld met:
"1337 0 1 0 4 0"

Veranderd dit in:

"1337 0 0 0 4 0"

Je ziet of merkt niets, dus even Root Checker installeren om te zien of je ook daadwerkelijk root hebt:

Google Play: Root Checker

root? Mooi!

Start LagFix > RTFM (heb ik over geslagen): klaar.

Ik weet niet wàt die LagFix heeft gedaan, maar het is ongeloveloos en helemaal fantastisch! _/-\o_ De telefoon is nu ineens een stuk sneller: programma's ansich weet ik nog niet zo, maar switchen van homescreen naar apps, en terug, ook van lockscreen naar home screen: WOW... das wel even andere koek. _/-\o_
Sorry, niet goed gelezen

[ Voor 4% gewijzigd door Arjantje72 op 08-07-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
M'n spare sxs afgestoft en ook Towelroot geprobeerd. d:)b Echt kinderlijk eenvoudig en toch gewoon stock software. Eindelijk wat van die ingebakken meuk disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Hmm.
Vandaag is ie weer tering-jantje traag...

Ander mensen ook ervaring mee? ( home-screen rebuild ; erg traag, enkel icoontjes in mapjes )

moet je dat lagfix soms dagelijks draaien ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door JayPe op 09-07-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Hier is het na anderhalve dag nog steeds goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hier werkt de Towelroot helaas niet. Kan dat komen omdat ik op een custom rom zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je op die custom rom geen root dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Davy24 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:28:
Heb je op die custom rom geen root dan?
Jawel met supersu, maar root checker geeft aan dat er geen proper root is. Apps die root nodig hebben werken wel, maar lagfix niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

waarschijnlijk moet je 'ergens' aan LagFix rootrechten geven, maar heb je dat of niet opgemerkt of is de melding verborgen. Op mijn SXS heb ik géén supersu (dus elke appje dat root rechten wil, krijgt 't ook), op een oude Xperia Arc heb ik wél supersu ( root niet via towelroot verkregen overigens ), waarbij ik via supersu kan/moet aangeven of een app root rechten mag gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Het is wel gelukt. Na een reboot kreeg ik wel de vraag voor root toegang. Bedankt allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
+1
En, veel sneller of heel veel sneller? :D

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
De laatste tijd gebeurd het steeds vaker, dat als ik mijn mobiel uit mijn broekzak/jaszak haal, er allerlei apps geopend zijn.
Ik let er wel op dat het scherm zwart ik als ik de telefoon in mijn zak steek.

Nog een probleem; hij verliest elke keer de dataverbinding (op de WiFi niet).
Alleen rebooten werkt dan tijdelijk.
Vroeger was dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:01
Arjantje72 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:43:
De laatste tijd gebeurd het steeds vaker, dat als ik mijn mobiel uit mijn broekzak/jaszak haal, er allerlei apps geopend zijn.
Ik let er wel op dat het scherm zwart ik als ik de telefoon in mijn zak steek.

Nog een probleem; hij verliest elke keer de dataverbinding (op de WiFi niet).
Alleen rebooten werkt dan tijdelijk.
Vroeger was dat niet het geval.
Voor dat laatste moet je even de Play Store updates checken. Waarschijnlijk staat er een update voor ANT Radio Service klaar. Dit leek bij mij te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
bartsled schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:55:
[...]

Voor dat laatste moet je even de Play Store updates checken. Waarschijnlijk staat er een update voor ANT Radio Service klaar. Dit leek bij mij te helpen...
Helaas, die update had ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04 18:44
ik heb precies hetzelfde probleem sinds een paar weken. De Wifi verbinding gaat opeens weg terwijl deze er echt nog wel is. Wifi uit en aan zetten werkt wel maar is vrij irritant. Ook wordt ie best langzaam de laatste maanden, komt wellicht omdat er 1000+ foto's op staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ben, als je toestel langzaam wordt, probeer dan bovenstaande handelingen uit te voeren (root en LagFix).

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
barchettanl schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 07:26:
Ben, als je toestel langzaam wordt, probeer dan bovenstaande handelingen uit te voeren (root en LagFix).
zie nu je reactie pas, WOOW wat een verschil !!

maar hoe lang blijft dit goed gaan en wat gebeurt en precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
dat is nou weer jammer... deed ie het zo lekker, start ie uit zichzelf opnieuw op. Dat gebeurt de laatste weken ook zeer regelmatig.

• barchettanl
Ben1987 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:10:
[...]zie nu je reactie pas, WOOW wat een verschil !!

maar hoe lang blijft dit goed gaan en wat gebeurt en precies ?
zie nu je reactie pas ;)

Dit gebeurt er: Wikipedia: Trim (computing)

Gewiste gegevens zitten willekeurig verspreid over de geheugencellen. Als een geheugencel half gevuld is en er meer informatie bijgeschreven moet worden, moet eerst de hele cel gelezen worden, de cel worden gewist en weer gevuld worden met de oude en nieuwe informatie. Hoe vaker dat voor komt, hoe trager je opslaggeheugen wordt. Het trim-commando reorganiseert weggeschreven gegevens en verwijderd oude data zodat de geheugencellen weer helemaal leeg zijn. Of zoiets.

Dit blijft een tijdje goed gaan, totdat het weer nodig is om nogmaals te 'trimmen'. ;)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 18:11
Toestel is nu end of life, kost minder dan 100 euro als je goed zoekt. De budgetphone eigenlijk voor mensen met een klein budget.

Ik heb lagfixed gescheduled (elke dag om 6 uur) maar het toestel blijft nog altijd traag met root. Factory Reset of zijn er andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:11
Ik kan sinds gisteravond hem niet meer aanzetten. Heb al powerknop + volume knop ingehouden maar het heeft niet mogen helpen.

Als ik hem via de Sony PC Companion aankoppel herkent hij mijn Xperia S niet. Als die in de PC of stopcontact zit brand lampje rood.

[ Voor 11% gewijzigd door MiAnVaSa op 06-03-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoplait
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06-2024
Binnenkort stap ik over naar de Xperia Z5 Compact. Een logische vervanger van mijn Xperia S die het vanaf dec. 2012 perfect heeft gedaan.

Enige storing was dat hij in die jaren 4 keer is blijven hangen in het opstartscherm. Start+volume-knop en hij startte daarna weer als behoren.

Verder geen enkele hapering, zou dat komen omdat ik hem sinds aanschaf niet heb geüpdated en ben blijven hangen op het oorspronkelijke ICS en zelfs niet in het begin heb geüpdated naar KitKat?

De apps heb ik overigens wel steeds geüpdated, hoewel ik me afvraag of het goed / zinnig is om apps een update te geven die geschikt zijn voor Lollipop en Marshmellow terwijl mijn telefoon nog steeds op ICS draait.
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste