Komt omdat de SXS eigenlijk niet krachtig genoeg is om FullHD op te nemen. Instellingen veranderen naar 720P lost het probleem op.Garret1410 schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:15:
Kan iemand die de leaked JB rom heeft draaien eens kijken of de videocamera goed werkt.
Ik krijg namelijk een schokkerig afspelende film. Zowel op de telefoon als op de PC.
Lijkt me sterk. De Xperia neemt altijd al Full HD op alleen met deze rom niet. Bitrate is met 10Mbit/s ook de helft lager dan met ICS.
Heb even getest met 720p en dan gaat het wel beter. Bitrate ligt dan ook op 10Mbit/s. Lijkt erop dat 1080p recording nog niet 100% is.
Heb even getest met 720p en dan gaat het wel beter. Bitrate ligt dan ook op 10Mbit/s. Lijkt erop dat 1080p recording nog niet 100% is.
Ik heb hem denk ik nu gesloopt.
Ik heb de CWM versie 5.5.0.4 er nu op draaien, echter als ik in de recovery mode de USB mass storage wil aanklikken om het zip filetje er naartoe te kopieren, geeft ie de volgende melding:
unable to open ums lun file.
Ik kan nu dus helemaal niets meer met de telefoon, omdat er volgens mij ook geen draaiende Android meer op staat. Ik kom dus alleen in de recovery mode terecht. Ik krijg hem nog wel in fastboot stand, echter weet ik niet wat ik daar mee zou meoten doen om hem weer wekend te krijgen.
Iemand ideeen?
Ik heb de CWM versie 5.5.0.4 er nu op draaien, echter als ik in de recovery mode de USB mass storage wil aanklikken om het zip filetje er naartoe te kopieren, geeft ie de volgende melding:
Ik kan nu dus helemaal niets meer met de telefoon, omdat er volgens mij ook geen draaiende Android meer op staat. Ik kom dus alleen in de recovery mode terecht. Ik krijg hem nog wel in fastboot stand, echter weet ik niet wat ik daar mee zou meoten doen om hem weer wekend te krijgen.
Iemand ideeen?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik heb nog ICS draaien en deze kan perfect Full HD film opnemen hoor, zonder stotteren.jroz2001 schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:05:
[...]
Komt omdat de SXS eigenlijk niet krachtig genoeg is om FullHD op te nemen. Instellingen veranderen naar 720P lost het probleem op.
Mijn oude LG Optimus 2X (dual core 1 Ghz) kon dat al perfect, dus dan moet de SXS het ook kunnen met zijn dual core 1,5 Ghz.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ik heb nu via de fastboot stand van Flashtool opnieuw een kernel en system kunnen flashen, maar nu blijft ie hangen op het sony logo.Damian schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:23:
Ik heb hem denk ik nu gesloopt.
Iemand ideeen?
Iemand nog ideeen? Kan ik niet gewoon vanuit fastboot mode een complete FTF flashen via een tooltje?
Ja, met Flashtool kun je de generic .55 FTF file flashen.Damian schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:42:
[...]
Ik heb nu via de fastboot stand van Flashtool opnieuw een kernel en system kunnen flashen, maar nu blijft ie hangen op het sony logo.
Iemand nog ideeen? Kan ik niet gewoon vanuit fastboot mode een complete FTF flashen via een tooltje?
Daarna CWM installeren en daarna zou je weer de leaked ROM kunnen flashen als het goed is.
Let er wel op dat je een unlocked bootloader hebt, want de leaked ROM werkt niet op een locked bootloader.
[ Voor 12% gewijzigd door speedme op 29-04-2013 22:51 ]
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Hmmm, my bad, ik deed steeds volume UP, wat dus fastboot mode is, hele volume down ding nog nooit geprobeerdspeedme schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:50:
[...]
Ja, met Flashtool kun je de generic .55 FTF file flashen.
Daarna CWM installeren en daarna zou je weer de leaked ROM kunnen flashen als het goed is.
Let er wel op dat je een unlocked bootloader hebt, want de leaked ROM werkt niet op een locked bootloader.
standaard tff .55 staat er nu op. Zometeen poging 2 tot de leaked jb maar eens doen
[ Voor 20% gewijzigd door Damian op 30-04-2013 09:08 ]
Iemand interesse in een AOKP 4.2.2 Rom?

Zelfde issues als de CM10.1 omdat ik de devicetree & kernel van RaymanFX/OpenSEMC heb gebruikt.
en er is nog een probleem met camera video playback in deze versie, maar zal ik nog wel kunnen oplossen denk ik.

Zelfde issues als de CM10.1 omdat ik de devicetree & kernel van RaymanFX/OpenSEMC heb gebruikt.
en er is nog een probleem met camera video playback in deze versie, maar zal ik nog wel kunnen oplossen denk ik.
[ Voor 55% gewijzigd door ny-hardcore op 01-05-2013 20:17 . Reden: plaatje ]
cd /pub && more beer
Vraagje over de 6.2.B.0.197 Leak van DoomLord. Blijven je settings behouden als je een update doet van de officiele .55 naar deze versie?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Omdat mijn SXS de laatste weken vaker last kreeg van vastlopers e.d. heb ik na mijn oude HTC Desire (welke echt ideaal was voor het installeren van custom rommetjes!) ook eens de moeite genomen om mijn SXS te rooten en de bootloader te unlocken. Rooten ging snel, zelfs binnen 10 minuten maar het unlocken van de bootloader op mijn Win8 laptop was werkelijk een drama! Gelukkig snel overgestapt naar een WinXP systeem en zowaar ging het unlocken als een ABC-tje.
Ik heb echter nog geen nieuwe ROM erop gezet omdat m'n SXS na het unlocken op de een of andere manier leek te resetten. Hij loopt nu wel weer iets vlotter, maar daar heb ik m'n SXS niet voor geroot
Ik vraag me alleen sterkt af of het voor dagelijks gebruik wel fijn is om een nieuwe ROM te installeren. Ik zie een aantal JB roms van onder andere CM maar heb nu nog geen idee of het wel zin heeft om een nieuwe ROM erop te gooien. Heeft er iemand ervaring met de JB versie van CM? Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de battery preformance. Is er bijvoorbeeld een significante verbetering zichtbaar?
Ik wil deze week namelijk eentje uitproberen, maar weet nog niet zeker welke het wordt.
Ik heb echter nog geen nieuwe ROM erop gezet omdat m'n SXS na het unlocken op de een of andere manier leek te resetten. Hij loopt nu wel weer iets vlotter, maar daar heb ik m'n SXS niet voor geroot
Ik vraag me alleen sterkt af of het voor dagelijks gebruik wel fijn is om een nieuwe ROM te installeren. Ik zie een aantal JB roms van onder andere CM maar heb nu nog geen idee of het wel zin heeft om een nieuwe ROM erop te gooien. Heeft er iemand ervaring met de JB versie van CM? Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de battery preformance. Is er bijvoorbeeld een significante verbetering zichtbaar?
Ik wil deze week namelijk eentje uitproberen, maar weet nog niet zeker welke het wordt.
De battery performance hangt echt heel erg af van welke apps je installeert. Een kale rom zonder skin draait wel echt veel sneller en soepeler dan de Sony rom.on99 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:49:
Omdat mijn SXS de laatste weken vaker last kreeg van vastlopers e.d. heb ik na mijn oude HTC Desire (welke echt ideaal was voor het installeren van custom rommetjes!) ook eens de moeite genomen om mijn SXS te rooten en de bootloader te unlocken. Rooten ging snel, zelfs binnen 10 minuten maar het unlocken van de bootloader op mijn Win8 laptop was werkelijk een drama! Gelukkig snel overgestapt naar een WinXP systeem en zowaar ging het unlocken als een ABC-tje.
Ik heb echter nog geen nieuwe ROM erop gezet omdat m'n SXS na het unlocken op de een of andere manier leek te resetten. Hij loopt nu wel weer iets vlotter, maar daar heb ik m'n SXS niet voor geroot![]()
True true, dat is natuurlijk ook wel zo, alleen vind ik het zeer opmerkelijk dat ik met "gemiddeld" gebruik maar net het einde van m'n werkdag haal (... van ongeveer 7 tot 7 met reizen meegerekend). Chrome vraagt dan ook wel veel van je batterij, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen dat een half uurtje internetten in de ochtend en op de terugreis en enkele whatsapp berichtjes, de batterij zoveel geweld aandoet! Dan heb ik ook nog eens de helderheid van mijn scherm zeer laag. Op zich wel begrijpelijk dat internetten op je telefoon veel vraagt, maar ik zag het toch liever anders. (Die oude Nokia E71 was toch echt zaligCyleo schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:56:
[...]
De battery performance hangt echt heel erg af van welke apps je installeert. Een kale rom zonder skin draait wel echt veel sneller en soepeler dan de Sony rom.
Ik denk dat ik er gewoon een paar probeer. Ik zal wel laten weten hoe m'n ervaringen zijn!
Edit:
Ik heb m'n SXS al langer dan een jaar, wellicht zitten er inderdaad apps op die ik maar eens opnieuw onder de loop moet nemen...
[ Voor 6% gewijzigd door on99 op 07-05-2013 11:16 ]
Gisteravond maar twee roms gedll en wilde deze even snel flashen via recovery mode. Echter, ik kom niet eens in de recovery mode terecht! Normaal gesproken is het vol+ en power on maar dan gebeurt er niets anders dan het opstarten. Vol- en power brengt me in safe mode maar daar kan ik verder niets mee. Ik zit nog op de stock rom van sony met firmware 2.55 ics update..
Ik vraag me af of het unlocken wel is gelukt... Iemand een idee hoe ik in mn recovery kan komen? BvD!
edit:
Zowel root access als bootloader unlocked
edit2:
Kom zojuist iets tegen dat ik clockwork recovery moet installeren... busy busy atm
edit3:
pfff win7 64 bit systemen en fastboot werkt echt voor geen meter!! ik had recoveryX gebruikt voor het installeren van Clockwork, maar dat werkte niet. Hij geeft wel aan dat het gelukt is, maar Rom Manager geeft aan van niet... kan nog steeds niet booten in recovery...
Ondertussen de hoop maar opgegeven op win7 x64 en vanavond maar verder met een WinXP laptop.
edit4:
Eindelijk gelukt met winXP, een rom geflashed en nu is alles ineens heel duidelijk en gemakkelijk. Tip, gebruik xnvoor de root en unlock en daarna gewoon genieten van het flashen van allerlei roms!
Ik vraag me af of het unlocken wel is gelukt... Iemand een idee hoe ik in mn recovery kan komen? BvD!
edit:
Zowel root access als bootloader unlocked
edit2:
Kom zojuist iets tegen dat ik clockwork recovery moet installeren... busy busy atm
edit3:
pfff win7 64 bit systemen en fastboot werkt echt voor geen meter!! ik had recoveryX gebruikt voor het installeren van Clockwork, maar dat werkte niet. Hij geeft wel aan dat het gelukt is, maar Rom Manager geeft aan van niet... kan nog steeds niet booten in recovery...
Ondertussen de hoop maar opgegeven op win7 x64 en vanavond maar verder met een WinXP laptop.
edit4:
Eindelijk gelukt met winXP, een rom geflashed en nu is alles ineens heel duidelijk en gemakkelijk. Tip, gebruik xnvoor de root en unlock en daarna gewoon genieten van het flashen van allerlei roms!
[ Voor 56% gewijzigd door on99 op 09-05-2013 21:57 ]
XZXperience 2 begon toch wel erg traag te worden op een gegeven moment. Draai nu een paar dagen eXistenZ | BLACK EDITION [6.2.B.0.197]. Draait weer als een zonnetje
Nog geen enkele FC gehad en Carmageddon draait ook soepel!
Ik heb jullie hulp nodig.
Ik wil Nozomi installeren (http://www.slimroms.net/i...l/viewcategory/398-nozomi).
De bootloader is geunlocked. Ik heb de juiste Rom gedownload en vervolgens met Fastboot CWM 5.5.0.4 geinstalleerd.
Nu wil ik de telefoon mounten met PC zodat ik de ROM op de kaart kan zetten. Maar elke keer krijg ik de melding E: unable to open UMS lunfile (no such file or directory).
Ik krijg de telefoon ook niet meer uit CWM, zit in een loop.
Ik kan op het internet niet de juiste sites vinden, hopelijk kunnen jullie mij een zetje geven in de juiste richting?
Dank
Ik wil Nozomi installeren (http://www.slimroms.net/i...l/viewcategory/398-nozomi).
De bootloader is geunlocked. Ik heb de juiste Rom gedownload en vervolgens met Fastboot CWM 5.5.0.4 geinstalleerd.
Nu wil ik de telefoon mounten met PC zodat ik de ROM op de kaart kan zetten. Maar elke keer krijg ik de melding E: unable to open UMS lunfile (no such file or directory).
Ik kan op het internet niet de juiste sites vinden, hopelijk kunnen jullie mij een zetje geven in de juiste richting?
Dank
Klopt het wat je zegt? Dat je in een loop zit? Dan kom je toch ook niet meer in je ROM en kan je niet je SD kaart bereiken. Het is ook handig om voordat je een rom wilt installeren deze eerst even op je geheugen te zettenvanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:19:
Ik heb jullie hulp nodig.
Dank
Als je in recovery kan komen, kan je als het goed is ook fastboot gebruiken. Daarmee kan je een ROM wel flashen als het goed is. Ben nu op werk, maar ben wel een aantal handleidingen tegengekomen hoe je dat kan doen.
Dank voor je reactie!on99 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:24:
[...]
Klopt het wat je zegt? Dat je in een loop zit? Dan kom je toch ook niet meer in je ROM en kan je niet je SD kaart bereiken. Het is ook handig om voordat je een rom wilt installeren deze eerst even op je geheugen te zetten
Als je in recovery kan komen, kan je als het goed is ook fastboot gebruiken. Daarmee kan je een ROM wel flashen als het goed is. Ben nu op werk, maar ben wel een aantal handleidingen tegengekomen hoe je dat kan doen.
Wat ik bedoel met Loop is dat ik niet meer uit CWN Revovery kan komen. Volgens mijn informatie zou ik door een restart gewoon naar mijn eigen ROM moeten gaan, maar dat is niet zo. Bij elke herstart kom ik weer bij CMN.
Ik had idd eerst hem op het geheugen moeten zetten, leermomentje...
Ik kan in het Recovery menu komen, maar het is met niet meer gelukt om in Fastboot te komen. Elke keer als ik de telefoon aansluit op PC gaat hij drivers proberen te installeren voor MTP USB Device, maar deze faald.
Ik zou het zeer op prijs stellen als je mij wat documentatie kan sturen!
wat betreft het installeren van drivers terwijl je hem connect, daar durf ik niets over te zeggen. Ik raad je uit ervaring aan om ergens een windows XP bak te vinden en daar eerst een aantal van de volgende stappen te doorlopen:vanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:35:
[...]
Dank voor je reactie!
Wat ik bedoel met Loop is dat ik niet meer uit CWN Revovery kan komen. Volgens mijn informatie zou ik door een restart gewoon naar mijn eigen ROM moeten gaan, maar dat is niet zo. Bij elke herstart kom ik weer bij CMN.
Ik had idd eerst hem op het geheugen moeten zetten, leermomentje...
Ik kan in het Recovery menu komen, maar het is met niet meer gelukt om in Fastboot te komen. Elke keer als ik de telefoon aansluit op PC gaat hij drivers proberen te installeren voor MTP USB Device, maar deze faald.
Ik zou het zeer op prijs stellen als je mij wat documentatie kan sturen!
http://unlockbootloader.sonymobile.com/instructions
(Dit is gewoon de manier volgens de Sony website. Installeer de androids files en sony drivers zoals is aangegeven.)
Kijk eerst even of je dan in je fastboot modus kan komen met "volume-up ingedrukt en connecten met pc" zonder dat windows om allerlei drivers gaat vragen.
Daarna....check even deze site bijvoorbeeld:
http://au.ibtimes.com/art...n-update.htm#.UZIig77CQdU
Er zijn er nog wel meer vooral op xda-forum waar een heleboel wordt uitgelegd. Even m'n productiviteit opkrikken op werk....
Succes in ieder geval, laat ons even weten hoe je het hebt opgelost of hoe ver je bent gekomen!
Ik kan weer in Fastboot komen.
Kan ik met commando "fastboot flash system IMAGE NAMEN" deze ROM installeren?
http://www.slimroms.net/i...l/viewcategory/398-nozomi).
Of moet het echt met CWN ?
Update
Ik heb CWM opnieuw installeerd maar dan krijg ik het nog niet voorelkaar om te mounten. Kan ik met Fastboot een ROM installeren? Zo ja welke en hoe?
Als dat gelukt is kan ik weer verder vanaf het begin, maar dan met ROM op interne geheugen..
Update
Ik heb CWM opnieuw installeerd maar dan krijg ik het nog niet voorelkaar om te mounten. Kan ik met Fastboot een ROM installeren? Zo ja welke en hoe?
Als dat gelukt is kan ik weer verder vanaf het begin, maar dan met ROM op interne geheugen..
[ Voor 39% gewijzigd door vanputten80 op 14-05-2013 15:15 ]
Ik deed het met deze code;vanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:02:
Ik kan weer in Fastboot komen.
fastboot.exe -i 0x0fce flash boot boot.img
(Ik had namelijk onlangs nog problemen met flashen zonder CW recovery)
http://forum.xda-develope...ad.php?t=2099499&page=244
(Lees even deze reacties, een reactie van glen2691995 legt het een en ander uit)
Gelezen.
Mij is niet duidelijk of ik dan de bijbhorende ROM kan installeren. Wat gebeurt er als ik boot.img installeer vanuit betreffende ROM? Wat doet het?
Ben nu een beetje bang geworden, wil niet tel kapot maken..
Mij is niet duidelijk of ik dan de bijbhorende ROM kan installeren. Wat gebeurt er als ik boot.img installeer vanuit betreffende ROM? Wat doet het?
Waar hierboven boot.img staat heb ik natuurlijk de ROM.zip genomen. Hierdoor werd recovery geflashed en kon ik vanuit de recovery een andere ROM installeren. Ik had wel een ROM op m'n geheugen gezet.vanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:49:
Gelezen.
Kopieer je zip file can Slimbean naar de map van Fastboot en in die map moet je bovenstaande code verwerken. Als het goed is zal die daarna je ROM flashen. Als ik thuis kom zal ik het proberen, kijken of het mij lukt (als ik tijd heb!)
Het lukt me gewoon niet!
Ik krijg hem voor geen mogelijkheid gemount met pc om data te kopieren. Wat ik ook doe, ik blijf de melding houden: E: unable to open UMS lunfile (no such file or directory).
Ik kan er veel over vinden op het internet (XDA) maar geen duidelijke oplossing.
Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Anders koop ik een nieuwe! (noodkreet!)
Is het mogelijk om hem te laten maken bij Sony of andere persoon?
Ik krijg hem voor geen mogelijkheid gemount met pc om data te kopieren. Wat ik ook doe, ik blijf de melding houden: E: unable to open UMS lunfile (no such file or directory).
Ik kan er veel over vinden op het internet (XDA) maar geen duidelijke oplossing.
Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Anders koop ik een nieuwe! (noodkreet!)
[ Voor 45% gewijzigd door vanputten80 op 14-05-2013 23:13 ]
Kun je nog wel in flashmode komen? (Vol. down tijdens het op pc aansluiten)vanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:17:
Het lukt me gewoon niet!
Ik krijg hem voor geen mogelijkheid gemount met pc om data te kopieren. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Anders koop ik een nieuwe! (noodkreet!)
Want dan kun je altijd een standaard stock Sony rom er op zetten, vanaf daar de bestanden overdragen, en het dan (als je wil) opnieuw proberen.
Denk ik tenminste, ik zit al zo'n half jaar alleen nog maar op CM dus stock kennis is redelijk verloren
Ja ik kan in Flashmode komen. Op welke manier kan ik dan de standaard stock erop zetten? Kun je duwtje geven in juiste richting?TiesB schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:16:
[...]
Kun je nog wel in flashmode (fastboot) komen? (Vol. down tijdens het op pc aansluiten)
Want dan kun je altijd een standaard stock Sony rom er op zetten, vanaf daar de bestanden overdragen, en het dan (als je wil) opnieuw proberen.
Denk ik tenminste, ik zit al zo'n half jaar alleen nog maar op CM dus stock kennis is redelijk verloren
Hoop het welvanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:17:
[...]
Ja ik kan in Flashmode komen. Op welke manier kan ik dan de standaard stock erop zetten? Kun je duwtje geven in juiste richting?
Ehmm op xperiablog staat een keurige tutorial voor het zogenaamde debranden, maar dit is het zelfde proces: http://www.xperiablog.net...d-your-xperia-s-tutorial/
.ftf bestand (de rom/firmware zelf) zou ik hiervandaan plukken: http://www.xdafileserver....26i%29%2FSTOCK+ROMS%2FICS
Waar je het best de .55 update kunt pakken. (een na onderste bestand)
Als je hulp nodig hebt moet je het maar zeggen
EDIT: Kijk goed uit bij het flashtool gedeelte ivm het kwijtraken van geinstaleerde apps.
Als je nu al op een stock rom zit kun je het "wipe userdata" vinkje unchecken.
Als je echter op een niet stock rom zit (bijvoorbeeld CM) is het noodzakelijk het vinkje aan te vinken
[ Voor 15% gewijzigd door TiesB op 14-05-2013 23:41 . Reden: Typos. Wordt al laat ]
Dank voor de info. Ik zal het morgen nog eens proberen. Ik heb net de tutorial van Sony gedaan maar om een vage reden krijg ik hem nu niet meer in Fastboot mode. *zucht*
Hulp kan ik altijd gebruiken TiesB
Haha, is goed.vanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:49:
Dank voor de info. Ik zal het morgen nog eens proberen. Ik heb net de tutorial van Sony gedaan maar om een vage reden krijg ik hem nu niet meer in Fastboot mode. *zucht*
Maar als je de telefoon uitzet en hem dan, terwijl je de volume naar beneden knop inhoudt (belangrijk), met usb aan de pc aansluit. Komt er dan dus ook geen groen lampje op de telefoon?
Wordt vaak genoeg fout gedaan: (ja, ervaring
- Volume naar beneden tijdens inpluggen -> groen lampje en flashmode. Nodig voor het flashen van stock roms met flashtool. Nu nodig.
- Volume naar boven tijdens inpluggen -> blauw lampje en fastboot modus. Nodig voor het flashen van custom roms en het unlocken van de bootloader. Nu niet van belang.
WIst je misschien allemaal al, maar voor de zekerheid
Volume naar beneden.. Dat is de truuk! Wat een gedoe om het goed te krijgen, maar het is gelukt!
Ben hier totaal 8 uur mee bezig geweest. Veel informatie gelezen en tot me genomen, met jullie hulp. Dank.
Ik heb hem kunnen restoren naar stock os met de de volgende informatie:
http://www.xperiablog.net...d-your-xperia-s-tutorial/
- Indien je in CWM menu zit en je krijgt niet meer de normale ROM gestart, dan kun je het toestel uitschaken door Volume up - Powerknop tegelijk ingedrukt te houden. Hij trilt 1 keer, houd hem dan nog vast. Daarna trilt hij 3 keer en dan de knoppen los laten. Toestel is uitgeschakeld.
Ben hier totaal 8 uur mee bezig geweest. Veel informatie gelezen en tot me genomen, met jullie hulp. Dank.
- Indien je in CWM menu zit en je krijgt niet meer de normale ROM gestart, dan kun je het toestel uitschaken door Volume up - Powerknop tegelijk ingedrukt te houden. Hij trilt 1 keer, houd hem dan nog vast. Daarna trilt hij 3 keer en dan de knoppen los laten. Toestel is uitgeschakeld.
Gelukkig maar! Nu meteen weer verder met een nieuwe romvanputten80 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:50:
Volume naar beneden.. Dat is de truuk! Wat een gedoe om het goed te krijgen, maar het is gelukt!
Ik was een weekend lang bezig met alleen maar rooten (wat op zich snel ging), bootloader unlocken en recovery erop zetten (zonder windows xp)... Maar het was de moeite waard!
Op zich zie ik geen significante verbetering van mijn batterij ten opzichte van stock rom maar het is wel fijn om alles erop te kunnen installeren.
Op mijn oude HTC Desire zag ik wel duidelijk een verbetering in het stroom gebruik. Mijn SXS is nu al een jaar oud dus vandaar dat ik het ook maar een poging waagde!
Ben nu SlimRom aan het installeren:
http://www.slimroms.net/index.php/installation
Onder XP. W7/W8 gaat erg moeilijk, zeg maar niet!
Ik zit ook op SlimRom. Er zijn wel een aantal puntjes waar ik niet zo tevreden mee ben, maar wel mee kan leven. Lockscreen is heel erg wennen, de wekker ging bij mij niet af terwijl hij op stil stond en de video camera is weird. Verder wel grappig.vanputten80 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:43:
Ben nu SlimRom aan het installeren:![]()
Succes ermee. Probeer een aantal andere roms uit, kijk waar je lekker mee kan werken!
Het staat erop!
Nog wel verschillende keren opnieuw moeten flashen naar Stock omdat ik iets vergeten was... Geen moeite weet nu hoe het moet!
Eigenlijk heel simpel. Maar even weten hoe en wat. Vind dat het niet goed uitgelegd staat. Sites verschillen nogal in hun uitleg en manier van doen. Dit is verwarrend.
Nog wel verschillende keren opnieuw moeten flashen naar Stock omdat ik iets vergeten was... Geen moeite weet nu hoe het moet!
Eigenlijk heel simpel. Maar even weten hoe en wat. Vind dat het niet goed uitgelegd staat. Sites verschillen nogal in hun uitleg en manier van doen. Dit is verwarrend.
Hey ,
Ik heb momenteel opensemc draaien.
Maar volgende week heb ik een festival, en daarom wil ik even terug naar de stock rom. Ivm de betere camera kwaliteit.
Wat is de snelste manier om een stock rom terug erop te zetten?
Maar volgende week heb ik een festival, en daarom wil ik even terug naar de stock rom. Ivm de betere camera kwaliteit.
Uit ervaring..Androo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:37:
Hey ,
Lees dit eens door:
tnx!vanputten80 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:37:
[...]
Uit ervaring..
Lees dit eens door:
Vraag.
Ik heb onlangs mijn tel geroot. Kan ik alle data op externe geheugen verwijderen? Daarop staan ontzettend veel mappen waarvan ik denk ... Wat doen die hier..Of staat hier belangrijke informatie?
(mappen met mijn foto`s, whatsapp data, etc..)
Ik heb onlangs mijn tel geroot. Kan ik alle data op externe geheugen verwijderen? Daarop staan ontzettend veel mappen waarvan ik denk ... Wat doen die hier..Of staat hier belangrijke informatie?
(mappen met mijn foto`s, whatsapp data, etc..)
Anoniem: 282840
Vandaag ook de stap genomen om te gaan rooten, inmiddels aantal uurtjes lekker aan klooien. Toestel al 1 keer bricked gehad. Maar dit weer snel kunnen verhelpen met sony campanion 2.1.
Alleen wat ik raar vind, ik heb bootloader niet unlocked, maar toch ben ik al een keer in CWM gekomen, nu zou dit toch niet moeten kunnen als bootloader niet unlocked is.
Nu na ik me toestel had gereset door middel van de sony software moest ik hem ook opnieuw rooten, en kom ik ook niet meer in CWM (terwijl ik het op zelfde manier instaleerde), heb ik hier nou iets raars mee gemaakt of is het bootloader unlocken dus niet nodig maar doe ik nu iets verkeerd?
Alleen wat ik raar vind, ik heb bootloader niet unlocked, maar toch ben ik al een keer in CWM gekomen, nu zou dit toch niet moeten kunnen als bootloader niet unlocked is.
Nu na ik me toestel had gereset door middel van de sony software moest ik hem ook opnieuw rooten, en kom ik ook niet meer in CWM (terwijl ik het op zelfde manier instaleerde), heb ik hier nou iets raars mee gemaakt of is het bootloader unlocken dus niet nodig maar doe ik nu iets verkeerd?
Ik heb de bootloader geunlocked op de normale manier van Sony:
Dit ging zonder problemen. In het service menu kun je controlerne of hij geunlocked is.
Naar mijn weten moet je de bootloader unlocken anders kun je er niets mee.
Dit ging zonder problemen. In het service menu kun je controlerne of hij geunlocked is.
Naar mijn weten moet je de bootloader unlocken anders kun je er niets mee.
Ik gebruik nu SLIMROM iets meer dan een week. Ik merk op dat in de nacht bijna 25/30% van mijn accu verbruikt wordt.
Applicaties welke ik niet gebruik heb ik allemaal verwijderd, daarnaast draai ik GreenPower welke data verbindingen uitschakeld in de nacht.
In het batterij gebruik scherm staat enkel Android standby en geen opvallende applicaties.
Hebben jullie tips?
UPDATE
------------
Las in een Samsung forum dat het kan helpen om vinkje National Roaming aan te zetten. Kan nooit kwaad, dus gedaan!
Applicaties welke ik niet gebruik heb ik allemaal verwijderd, daarnaast draai ik GreenPower welke data verbindingen uitschakeld in de nacht.
In het batterij gebruik scherm staat enkel Android standby en geen opvallende applicaties.
Hebben jullie tips?
UPDATE
------------
Las in een Samsung forum dat het kan helpen om vinkje National Roaming aan te zetten. Kan nooit kwaad, dus gedaan!
[ Voor 15% gewijzigd door vanputten80 op 22-05-2013 10:30 ]
Ik heb een verbruik van 3/4% tijdens de nacht. Met airplanemode aan soms zelfs 1%. Dit door een kale FXP209, Nova launcher, facebook via de browser (messenger voor berichten), maps with me ipv google maps en nutteloze autoruns uitgezet met gemini app manager. Al kan dat met de nieuwste gratis versies niet meer blijkbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door saintgein op 22-05-2013 14:10 ]
wat moet je in recovery precies doen als je van je huidige rom naar een nieuwe rom gaat?
gewoon install zip from sdcard en dan je rom selecteren toch?
O.R.C. Black Bulls Rugby
Even een vraag. Sinds dat de xperia s jb rom sinds vandaag officieel aan het uitrollen is, en ik deze toch wel wil testen. Hoe kan ik dit dan het beste doen als ik van een fxp rom af kom? Is een flash dmv flashtool voldoende? Of moet ik dan ook de bootloader enzo weer locken?
Zo werkt het, maar je wist meestal ook best deel van je geheugen. Als je van Android versie verandert (4.0 naar 4.1 of 4.2, of van stock naar AOSP), doe je best een factory reset voordat je de rom installeert. En het is steeds aangeraden om je cache en dalvik cache te wissen (dalvik staat in CWM onder Advanced), zelfs als je niet van Android versie verandert.psyy138 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:58:
wat moet je in recovery precies doen als je van je huidige rom naar een nieuwe rom gaat?
Je hebt meerdere mogelijkheden. Het gaat zoals je zegt gewoon met flashtool en een ftf. Je bent dan wel niet meer geroot. Er is ook een geroote variant die je vanuit een recovery kan installeren (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2302631). Nog een mogelijkheid die aansluit bij Flashtool is Sony's Flashtool gebruik (EMMA). Daarmee kan je vanzelf de laatste ftf downloaden voor jouw regio.saintgein schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:04:
Even een vraag. Sinds dat de xperia s jb rom sinds vandaag officieel aan het uitrollen is, en ik deze toch wel wil testen. Hoe kan ik dit dan het beste doen als ik van een fxp rom af kom? Is een flash dmv flashtool voldoende? Of moet ik dan ook de bootloader enzo weer locken?
Met al deze methodes verlies je wel een custom recovery. Er is gelukkig al wel een advanced stock kernel die dat weer toevoegt (en bovendien ook root denk ik, moest je een ftf gebruikt hebben), die kan je met fastboot flashen.
[ Voor 21% gewijzigd door MacPoedel op 31-05-2013 16:31 ]
Bedankt, hier kan ik zeker wat mee. Het enige wat ik me nu nog vraag is hoe het zit met het deodexed verhaal. Is dat belangrijk? De rom van doomlord heeft dat nog niet namelijk..MacPoedel schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:25:
Je hebt meerdere mogelijkheden. Het gaat zoals je zegt gewoon met flashtool en een ftf. Je bent dan wel niet meer geroot. Er is ook een geroote variant die je vanuit een recovery kan installeren (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2302631). Nog een mogelijkheid die aansluit bij Flashtool is Sony's Flashtool gebruik (EMMA). Daarmee kan je vanzelf de laatste ftf downloaden voor jouw regio.
Met al deze methodes verlies je wel een custom recovery. Er is gelukkig al wel een advanced stock kernel die dat weer toevoegt (en bovendien ook root denk ik, moest je een ftf gebruikt hebben), die kan je met fastboot flashen.
Welke custom ROM is het meest zuinig? Ik maak nu gebruik van PAC rom. Ik ben er nog niet tevreden over.
Ik lees hier boven FXP209. Iemand ervaringen met FXP209 of andere?
En andere vraag. Ik lees dat bij het gebruik van de NovaKernel dat het batterij gebruik laag is. Kan ik na installatie van ROM nog de Kernel updaten of verlies ik dan alle data?
En andere vraag. Ik lees dat bij het gebruik van de NovaKernel dat het batterij gebruik laag is. Kan ik na installatie van ROM nog de Kernel updaten of verlies ik dan alle data?
[ Voor 34% gewijzigd door vanputten80 op 03-06-2013 19:35 ]
ben ook opzoek naar de zuinigste custom rom omdat ik last heb van die sony wakelocks .. (com.sonyericsson.android.wakeupvanputten80 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:39:
Welke custom ROM is het meest zuinig? Ik maak nu gebruik van PAC rom. Ik ben er nog niet tevreden over.
O.R.C. Black Bulls Rugby
FXP209 en nieuwere zijn erg goed qua batterijduur, ook zonder aparte kernel ofzo. Maar het valt me op dat een goed uitgeklede stock .200 het ook goed doet. Zeker in combinatie met doomkernel. Ik weet overigens niet zeker of je die doomkernel ook voor fxp kunt gebruiken.
Het belangrijkste blijft iig zo min mogelijk apps (facebook en google maps vreten veel batterij) in het geheugen laden en met een autorun manager de autoruns uit te zetten.
Een goed uitgeklede rooted/deodexed stock jb rom met doomkernel werkt trouwens bloedsnel moet ik zeggen. Haalt de 10000 zonder al te veel moeite in antutu. Ik ben daarom ook erg benieuwd wat er komen gaat qua nieuwe roms en kernels.
Het belangrijkste blijft iig zo min mogelijk apps (facebook en google maps vreten veel batterij) in het geheugen laden en met een autorun manager de autoruns uit te zetten.
Een goed uitgeklede rooted/deodexed stock jb rom met doomkernel werkt trouwens bloedsnel moet ik zeggen. Haalt de 10000 zonder al te veel moeite in antutu. Ik ben daarom ook erg benieuwd wat er komen gaat qua nieuwe roms en kernels.
[ Voor 21% gewijzigd door saintgein op 03-06-2013 20:44 ]
kan nergens de FXP209 rom vinden? althans niet van de SXS alleen de z en andere toestellensaintgein schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:40:
FXP209 en nieuwere zijn erg goed qua batterijduur, ook zonder aparte kernel ofzo. Maar het valt me op dat een goed uitgeklede stock .200 het ook goed doet. Zeker in combinatie met doomkernel. Ik weet overigens niet zeker of je die doomkernel ook voor fxp kunt gebruiken.
O.R.C. Black Bulls Rugby
XDA staat genoeg informatie.psyy138 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:29:
[...]
kan nergens de FXP209 rom vinden? althans niet van de SXS alleen de z en andere toestellen
Of https://sites.google.com/...a/download/cyanogen-mod-9
Mijn vraag, kan ik een andere Kelner installeren zonder dat dit invloed heeft op huidige instellingen etc?
Ik wil de NovaKernel-Nozomi-OC-007 installeren. Of heeft iemand andere tips voor betere batterij verbruik?
Kernel en Rom
Omdat een rom niets kan op je toestel, zonder de juiste kernel, wordt er bij een custom rom ook altijd een kernel meegelevert.
Maar beiden zijn wel aparte stukken software.
Oftewel, je kunt een nieuwe kernel op je toestel zetten zonder de rom aan te tasten,
en omgekeerd kan ook…dus een rom op je toestel zetten en je huidige kernel niet vervangen.
[ Voor 26% gewijzigd door vanputten80 op 03-06-2013 23:00 ]
https://sites.google.com/.../download/cyanogen-mod-10psyy138 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:29:
[...]
kan nergens de FXP209 rom vinden? althans niet van de SXS alleen de z en andere toestellen
FXP222 is overigens net zo goed of beter.
Maar waar staat FXP dan voor? Want zoals ik het nu begrijp is dit stock android?saintgein schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:07:
[...]
https://sites.google.com/.../download/cyanogen-mod-10
FXP222 is overigens net zo goed of beter.
O.R.C. Black Bulls Rugby
FreeXperia, oftewel de onnoficiële Cyanogenmod voor de Xperia S, ook wel AOSP of vanilla Android genoemd. Cyanogenmod ondersteunt de Xperia S officieel niet.psyy138 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:17:
[...]
Maar waar staat FXP dan voor? Want zoals ik het nu begrijp is dit stock android?
Een van de betere roms qua opties en stabiliteit.
[ Voor 6% gewijzigd door saintgein op 04-06-2013 11:59 ]
Niet om te muggenziften maarsaintgein schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:58:
[...]
FreeXperia, oftewel de onnoficiële Cyanogenmod voor de Xperia S, ook wel AOSP of vanilla Android genoemd. Cyanogenmod ondersteunt de Xperia S officieel niet.
Een van de betere roms qua opties en stabiliteit.

AOSP en Cyanogenmod zijn 2 verschillende dingen imho.
AOSP = Pure (vanilla) android van Google
Cyanogenmod = Based op AOSP + aanvullende tweaks en extra's (theme manager bijvoorbeeld)
Cyanogenmod ondersteund volgens mij wel de Xperia S, alleen nog niet in CM10
CM9.1 is hier gewoon te vinden: http://get.cm/?device=nozomi
In de github is ook een device tree te vinden en dat is volgens mij alleen zo als het een gesupported device is.
cd /pub && more beer
FXP is het team dat alle Xperia's van Cyanogenmod voorziet. Je kan voor Cyanogenmod best rechtstreeks bij hun gaan zoeken. Op https://sites.google.com/site/projectfreexperia/ kan je alle info vinden.
CM10 voor de Xperia S is vrijwel helemaal stabiel, de laatste build kan je hier vinden: http://uploaded.net/f/39l57r (Xperia S = nozomi).
CM10 voor de Xperia S is vrijwel helemaal stabiel, de laatste build kan je hier vinden: http://uploaded.net/f/39l57r (Xperia S = nozomi).
heb nu de fxp222 geinstalleerd werkt goed tot nu toeAmbroosV schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:23:
FXP is het team dat alle Xperia's van Cyanogenmod voorziet. Je kan voor Cyanogenmod best rechtstreeks bij hun gaan zoeken. Op https://sites.google.com/site/projectfreexperia/ kan je alle info vinden.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Voor een hogere downloadsnelheid: unrestrict.li/fxpAmbroosV schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:23:
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Ik maak gebruik van Trinity Vengeance RaptorXL V2.2
JB en stockrom met vele extra`s. Draaid super. Vooral belangrijk voor mij is het verbruik. De accu gaat met deze lang mee. Het instellen van alles duurt even maar dan heb je wat mooit. Mij valt alleen op dat Xperia Home langzaam is. Nu vervangen voor SSlauncher (aanrader als je houd van vele mogelijkheden..).
Vraag; Als ik een andere Kernel installeer dan staat erbij dat je de mogelijkheid hebt tot het gebruik van 15 verschillende Governor instellingen, echter zie ik deze niet na installatie van nieuwe Kernel. Ik blijf de eerdere 6 zien vanuit de ROM. Weet iemand hoe dat zit?
JB en stockrom met vele extra`s. Draaid super. Vooral belangrijk voor mij is het verbruik. De accu gaat met deze lang mee. Het instellen van alles duurt even maar dan heb je wat mooit. Mij valt alleen op dat Xperia Home langzaam is. Nu vervangen voor SSlauncher (aanrader als je houd van vele mogelijkheden..).
Vraag; Als ik een andere Kernel installeer dan staat erbij dat je de mogelijkheid hebt tot het gebruik van 15 verschillende Governor instellingen, echter zie ik deze niet na installatie van nieuwe Kernel. Ik blijf de eerdere 6 zien vanuit de ROM. Weet iemand hoe dat zit?
Anoniem: 513653
weet iemand hoe ik toch gebruik maken van playstation app store? ik zou graag playstationspellen willen spelen maar dat kan niet in NL
sony xperia s
sony xperia s
Heeft niemand een antwoord op mijn vraag??
Als ik een andere Kernel installeer dan staat erbij dat je de mogelijkheid hebt tot het gebruik van 15 verschillende Governor instellingen, echter zie ik deze niet na installatie van nieuwe Kernel. Ik blijf de eerdere 6 zien vanuit de ROM. Weet iemand hoe dat zit?
Als ik een andere Kernel installeer dan staat erbij dat je de mogelijkheid hebt tot het gebruik van 15 verschillende Governor instellingen, echter zie ik deze niet na installatie van nieuwe Kernel. Ik blijf de eerdere 6 zien vanuit de ROM. Weet iemand hoe dat zit?
nope, staat er niet iets in de topic op xda?vanputten80 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:08:
Heeft niemand een antwoord op mijn vraag??
O.R.C. Black Bulls Rugby
Heb eea gevonden. Cache en Davik Cache verwijderen vervolgens de Kernel installeren.
Helaas krijg ik dan nog steeds maar 7 Governors te zien ipv 15.
Als iemand het antwoord weet.. ik blijf verder zoeken!
Helaas krijg ik dan nog steeds maar 7 Governors te zien ipv 15.
Als iemand het antwoord weet.. ik blijf verder zoeken!
In het andere topic over de xperia S lees ik verhalen over een andere manier van geheugen gebruik onder JB vergeleken met ICS. Multitasken is veel beperkter geworden... Ik keek zo uit naar die JB update, maar als ik dat zo lees is dat precies wat ik niet wil als Ingress speler.
Ik zit op dit moment nog veilig op stock ICS terwijl mijn nog oudere (maar langzame) Samsung Galaxy S1 al maanden prima op een custom JB Rom draait.
Pakken de custom JB roms voor de Xperia S dit 'geheugenprobleem' aan, of is dit iets waar niks aan gedaan kan worden en we mee moeten leven?
Ik zit op dit moment nog veilig op stock ICS terwijl mijn nog oudere (maar langzame) Samsung Galaxy S1 al maanden prima op een custom JB Rom draait.
Pakken de custom JB roms voor de Xperia S dit 'geheugenprobleem' aan, of is dit iets waar niks aan gedaan kan worden en we mee moeten leven?
Tip: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991276PsycoHero schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:14:
In het andere topic over de xperia S lees ik verhalen over een andere manier van geheugen gebruik onder JB vergeleken met ICS. Multitasken is veel beperkter geworden... Ik keek zo uit naar die JB update, maar als ik dat zo lees is dat precies wat ik niet wil als Ingress speler.
Android heeft verder sowieso last van geheugenperikelen, vooral als er een gb of minder in het apparaat zit. Zo heeft de Xperia S maar iets van 700 mb effectief ter beschikking. Een mod als deze kan hier echter goed omheen werken door de minfree en OOM values te tweaken. Uitleg daarover in het topic dat ik linkte.
[ Voor 17% gewijzigd door saintgein op 27-06-2013 12:20 ]
Heeft er al iemand een goede Jelly Bean custom rom gevonden waar het filmen in 1080p vloeiend gaat ?
Ik heb nog steeds ICS draaien, omdat ik daarover erg tevreden ben.
En omdat ik nogal eens film in 1080p, heeft een update mij tot op heden tegengehouden.
Ik heb nog steeds ICS draaien, omdat ik daarover erg tevreden ben.
En omdat ik nogal eens film in 1080p, heeft een update mij tot op heden tegengehouden.
Ik gebruik nu weken naar tevredenheid Trinity Vengeance RaptorXL V2.4 ROM. Betreft standaard Sony ROM met vele aanpassingen. Ik heb de Trinity kernel (2.0) geinstalleerd, laa accu gebruik en erg snel. Nu ook via OTA updates. Geniaal.
Ik heb weken erover gedaan om hem goed geinstalleerd te krijgen. Wat ik gedaan heb is mijn tel helemaal leeggehaald, ook de interne kaart. Blijkbaar staat hier ook data op die het OS gebruikt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2263625
Ik heb weken erover gedaan om hem goed geinstalleerd te krijgen. Wat ik gedaan heb is mijn tel helemaal leeggehaald, ook de interne kaart. Blijkbaar staat hier ook data op die het OS gebruikt.
Ik vind die ROM van Trinity net zo goed haperen en buggy zijn als de stock moet ik zeggen. Alleen nog meer bloated. Ik durf niks meer op mn Xperia te zetten...vanputten80 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:20:
Ik gebruik nu weken naar tevredenheid Trinity Vengeance RaptorXL V2.4 ROM. Betreft standaard Sony ROM met vele aanpassingen. Ik heb de Trinity kernel (2.0) geinstalleerd, laa accu gebruik en erg snel. Nu ook via OTA updates. Geniaal.
P.S. doet die led functie het bij jou? Bij mij knippert alles als een malle met de functie "aan" ..en met uit ..tja dan werkt ie net als zonder "led control"
Ik gebruikte trinity kernel 2.0 op een rooted/deodexed stock wom, maar na een aantal spontane reboots, werkte mijn 3g verbinding ineens erg langzaam. Nadat ik doomkernel had geinstalleerd was dat weer weg. Doomkernel is sowieso de enige kernel die de cpu01 bug fixed volgens mij.vanputten80 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:20:
Ik heb alle Bloadware verwijderd. Ik maag geen gebruik van de led functie, heb ik ook niet geinstalleerd. Ik heb vrij basic geinstalleerd van hem en later OTA updater en CPUControl geinstalleerd. Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb al weken. Draaid vloeiend en foutloos.drvinnie schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:37:
[...]
Ik vind die ROM van Trinity net zo goed haperen en buggy zijn als de stock moet ik zeggen. Alleen nog meer bloated. Ik durf niks meer op mn Xperia te zetten...
P.S. doet die led functie het bij jou? Bij mij knippert alles als een malle met de functie "aan" ..en met uit ..tja dan werkt ie net als zonder "led control"
Ik heb hier geen last van.. Nu moet ik zeggen dat ik ook niet veel snelheid vraag van 3G.saintgein schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:28:
[...]
Ik gebruikte trinity kernel 2.0 op een rooted/deodexed stock wom, maar na een aantal spontane reboots, werkte mijn 3g verbinding ineens erg langzaam. Nadat ik doomkernel had geinstalleerd was dat weer weg. Doomkernel is sowieso de enige kernel die de cpu01 bug fixed volgens mij.
De laatste tijd vind ik dat mijn xperia s wel erg sloom wordt, en niet meer goed met het ram-geheugen omgaat. Dit is de reden dat ik een custom rom wil flashen. Welke roms vinden jullie op dit moment het beste? Ik ben een noob op het gebied van rooten etc. en weet daarom niet zo goed welke roms goed of slecht zijn.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Ik gebruik zelf fxp (cm10). Perfect voor mij, alleen geen 1080p video recording, maar dat gebruik ik toch niet.
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
firmware 6.2.B.1.96 wordt nu uitgerold en er zijn al een paar custom ROMs hierop gebaseerd.
Al iemand praktijkervaring met een van deze ROMs?
Op xda staan deze genoteerd:Ik draai nu stock en dat werkt maar ik zou wel wat willen kunnen aanpassen (kom van een HTC Sensation met ViperS en Elegancia).
Al iemand praktijkervaring met een van deze ROMs?
Op xda staan deze genoteerd:Ik draai nu stock en dat werkt maar ik zou wel wat willen kunnen aanpassen (kom van een HTC Sensation met ViperS en Elegancia).
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Er zitten er nog een paar bij, maar er zijn niet zoveel goeie devs voor de Xperia S. De meeste roms zijn rommel "kijk mij eens een script tweaken". Ik weet het nu zelf ook niet zo goed, bovendien waren de roms tot dusver erg beperkt in hun kunnen door de slechte stock zelf.
Ik probeer nu zelf sinds een paar dagen JellySlim_FullPower**evo3. Nog niet tegen problemen opgelopen, maar heeft ook niet veel spannends. Je kunt iniedergeval je Quick Options een beetje aanpassen.
Ik probeer nu zelf sinds een paar dagen JellySlim_FullPower**evo3. Nog niet tegen problemen opgelopen, maar heeft ook niet veel spannends. Je kunt iniedergeval je Quick Options een beetje aanpassen.
(gebruik windows 8 )
ik wil een officiele tft installeren via flashtool maar krijg elke keer een error.
telefoon zit vast in een soort bootloop, kom ook niet meer in de recovery, alleen fastboot en flashmode
02/023/2013 19:23:17 - INFO - <- This level is successfully initialized
02/023/2013 19:23:17 - INFO - Flashtool Version 0.9.10.1 built on 2013-01-09 19:49:47
02/023/2013 19:23:17 - INFO - You can drag and drop ftf files here to start flashing them
02/023/2013 19:23:22 - INFO - Device disconnected
02/023/2013 19:23:45 - INFO - Selected LT26i_6.2.B.1.96_World.ftf
02/023/2013 19:23:45 - INFO - Preparing files for flashing
02/023/2013 19:23:55 - INFO - Please connect your device into flashmode.
02/024/2013 19:24:02 - INFO - Device connected in flash mode
02/024/2013 19:24:02 - INFO - Opening device for R/W
02/024/2013 19:24:02 - INFO - Reading device information
02/024/2013 19:24:03 - INFO - Phone ready for flashmode operations.
02/024/2013 19:24:03 - INFO - Current device : Unknown: Nov 8 2012/19:02:08 - BX9039CRG7 - Unknown: Nov 8 2012/19:02:08 - Unknown: Nov 8 2012/19:02:08 - Unknown: Nov 8 2012/19:02:08
02/024/2013 19:24:03 - INFO - Start Flashing
02/024/2013 19:24:03 - INFO - Processing loader
02/024/2013 19:24:03 - INFO - Checking header
02/024/2013 19:24:03 - INFO - Flashing data
02/024/2013 19:24:05 - INFO - Loader : S1_Root_de72 - Version : R5C011 / Bootloader status : ROOTED
02/024/2013 19:24:05 - INFO - Processing partition-image.sin
02/024/2013 19:24:05 - INFO - Checking header
02/024/2013 19:24:05 - INFO - Flashing data
02/024/2013 19:24:05 - WARN - This file is ignored : simlock.ta
02/024/2013 19:24:05 - INFO - Processing kernel.sin
02/024/2013 19:24:07 - INFO - Ending flash session
02/024/2013 19:24:07 - ERROR - ERR_SEVERITY="MAJOR";ERR_CODE="0009";ERR_DYNAMIC="Final data verification failed";
02/024/2013 19:24:07 - ERROR - Error flashing. Aborted
02/024/2013 19:24:07 - INFO - Device connected in flash mode
02/024/2013 19:24:08 - INFO - Device disconnected
ik wil een officiele tft installeren via flashtool maar krijg elke keer een error.
telefoon zit vast in een soort bootloop, kom ook niet meer in de recovery, alleen fastboot en flashmode
02/023/2013 19:23:17 - INFO - Flashtool Version 0.9.10.1 built on 2013-01-09 19:49:47
02/023/2013 19:23:17 - INFO - You can drag and drop ftf files here to start flashing them
02/024/2013 19:24:03 - INFO - Current device : Unknown: Nov 8 2012/19:02:08 - BX9039CRG7 - Unknown: Nov 8 2012/19:02:08 - Unknown: Nov 8 2012/19:02:08 - Unknown: Nov 8 2012/19:02:08
02/024/2013 19:24:05 - INFO - Loader : S1_Root_de72 - Version : R5C011 / Bootloader status : ROOTED
02/024/2013 19:24:07 - ERROR - ERR_SEVERITY="MAJOR";ERR_CODE="0009";ERR_DYNAMIC="Final data verification failed";
O.R.C. Black Bulls Rugby
Is de Cyanogenmod 10.2 van FXP ook geschikt voor de Xperia S?
Want als ik hier kijk: unrestrict.li/fxp, staat de 10.2 er niet bij, wel de 10.1.
Want als ik hier kijk: unrestrict.li/fxp, staat de 10.2 er niet bij, wel de 10.1.
De CM10.1 van FXP is ook niet geschikt voor de Xperia S. Die website van jou is trouwens verouderd, FXP heeft al wel CM10.2 builds, maar voor andere toestellen, zie daarvoor op hun eigen website: https://sites.google.com/site/projectfreexperia/. De code voor Xperia S is Nozomi, en je zult zien dat die niet te vinden is bij CM10.1 of CM10.2.. Laatste dat FXP ondersteunt voor Xperia S/Nozomi is CM10. Als je CM10.1 voor Xperia S wilt dan moet je bij OpenSEMC zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2099499Arjantje72 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:50:
Is de Cyanogenmod 10.2 van FXP ook geschikt voor de Xperia S?
Ben je zeker dat je drivers in Windows 8 correct geïnstalleerd zijn? Je hebt toch een goede ftf voor zover ik kan zien. Probeer die zeker ook eens opnieuw te downloaden. En installeer de drivers nog eens voor de zekerheid, zie hier voor een goede uitleg: http://www.flashtool.net/disabledrivers.html.psyy138 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:29:
(gebruik windows 8 )
[ Voor 62% gewijzigd door MacPoedel op 16-10-2013 18:01 . Reden: hulp flashtool voor psy ]
Kan iemand mij (in grote lijnen) uitleggen wat het verschil is tussen FXP en OpenSEMC?
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede, stabiele rom voor mijn xperia S. Welke zijn aan te raden?
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede, stabiele rom voor mijn xperia S. Welke zijn aan te raden?
Het zijn allebei CyanogenMod ROMs maar van andere ontwikkelaars. En FXP zit nog op CM10, OpenSEMC is CM10.1, dus het verschil is dat FXP Android Jelly Bean 4.1 is en OpenSEMC Android Jelly Bean 4.2. Voor de rest is het allebei qua features CyanogenMod dus, gaat grotendeels hetzelfde zijn met OpenSEMC een beetje verder in de Android ontwikkeling. Dat is trouwens ook niet de laatste versie van CM10.1, maar dat is misschien maar goed ook want sinds Cyanogen commercieel gaat, worden er features uit CM gehaald in plaats van er in gestoken.ronaldva schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:09:
Kan iemand mij (in grote lijnen) uitleggen wat het verschil is tussen FXP en OpenSEMC?
Je moet wel beseffen dat die ROMs hun foutjes hebben. Videorecording werkt laggy bij 1080p op beide, HDMI werkt niet. En FXP test hun ROMs niet meer voor ze die online zetten, dus met die weekly builds riskeer je toch dat er nieuwe fouten opduiken. Zo werkte de mobiele verbinding bij FXP een paar maanden niet zonder dat die developers daar iets aan deden (uiteindelijk heeft letama die nu de Android 4.3 ROM onderhoudt dat gefixt), HDMI heeft bij FXP ook een tijdje gewerkt, sinds FXP228 is het daar terug wat zoeken en wordt die moeite niet geleverd.
Kortom, als je een Android 4.1 ROM wilt, blijf dan gewoon bij een op stock gebaseerde ROM. Wil je AOSP dan ben je beter bij OpenSEMC of zelfs Android 4.3 door letama.
Ik krijg het niet voor elkaar om onder windows 8 / 8.1 Flashtool / SUS te gebruiken op mijn Xperia S. Elke keer krijg ik een melding dat het apparaat een storing veroorzaakt en niet meer te herkennen is waardoor het flasproces stopt.
Ik heb met en zonder USB foutopsporing en alle driver geinstalleerd / opnieuw geinstalleerd en telkens blijft die melding komen terwijl dit voorheen nooit was. Iemand een oplossing?
Ik heb met en zonder USB foutopsporing en alle driver geinstalleerd / opnieuw geinstalleerd en telkens blijft die melding komen terwijl dit voorheen nooit was. Iemand een oplossing?
zover ik weet heb ik de drivers goed, want fastboot, flashmode werkt wel.MacPoedel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:55:
[...]
De CM10.1 van FXP is ook niet geschikt voor de Xperia S. Die website van jou is trouwens verouderd, FXP heeft al wel CM10.2 builds, maar voor andere toestellen, zie daarvoor op hun eigen website: https://sites.google.com/site/projectfreexperia/. De code voor Xperia S is Nozomi, en je zult zien dat die niet te vinden is bij CM10.1 of CM10.2.. Laatste dat FXP ondersteunt voor Xperia S/Nozomi is CM10. Als je CM10.1 voor Xperia S wilt dan moet je bij OpenSEMC zijn: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2099499
[...]
Ben je zeker dat je drivers in Windows 8 correct geïnstalleerd zijn? Je hebt toch een goede ftf voor zover ik kan zien. Probeer die zeker ook eens opnieuw te downloaden. En installeer de drivers nog eens voor de zekerheid, zie hier voor een goede uitleg: http://www.flashtool.net/disabledrivers.html.
alleen mijn telefoon is beetje corrrupt volgens mij.
http://forum.xda-develope...read.php?t=2467152&page=9
hier is een thread van mij op xda
O.R.C. Black Bulls Rugby
Weet iemand een ROM die gewoon goed,snel en stabiel werkt.
Stock ROM .196 werkt bij mij goed genoeg maar is wel traag en laggy
Vind GB 2.37 nog een van de betere roms maar mis dan wel wat functionaliteit en accu duur is wat minder.
Stock ROM .196 werkt bij mij goed genoeg maar is wel traag en laggy
Vind GB 2.37 nog een van de betere roms maar mis dan wel wat functionaliteit en accu duur is wat minder.
nieuws: Sony zet aosp-roms voor Xperia-apparaten online
Is dit een indicator / stimulans om nieuwe verbeterde ROMs voor onze Xperia S te kunnen verwachten?
Mocht dat zo zijn dan zou ik me meer in het ROM-bakken willen verdiepen omdat er dan nog enige toekomst in zit.
Is dit een indicator / stimulans om nieuwe verbeterde ROMs voor onze Xperia S te kunnen verwachten?
Mocht dat zo zijn dan zou ik me meer in het ROM-bakken willen verdiepen omdat er dan nog enige toekomst in zit.
[ Voor 1% gewijzigd door WEBsel op 13-12-2013 13:25 . Reden: titel artikel werd gewijzigd ]
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
De laatste updates van de binaries zijn van een jaar geleden. Lijkt mij dus niet dat dit Kit Kat is.Update, 13:12: Oorspronkelijk stond in dit artikel dat Sony voor alle toestellen een op Android 4.4 gebaseerde aosp-rom online had gezet, maar dat is niet juist: enkel de Xperia L heeft een op 4.4 gebaseerde firmware
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
*kickje. Oude telefoon/oud topic, maar nog prima toestel.
Op het werk gebruiken we Worx home (Citrix) om Mail en agenda op te halen. Nu is er ingesteld dat dit niet werkt op rooted (en jailbraked) devices.
Nu schijnt het dat je RootCloak kunt installeren via Xposed Framework. Dit heb ik uitgevoerd, maar Worx blijft aangeven dat wegens policy niet kan connecten. Iemand ervaring hiermee?
Op het werk gebruiken we Worx home (Citrix) om Mail en agenda op te halen. Nu is er ingesteld dat dit niet werkt op rooted (en jailbraked) devices.
Nu schijnt het dat je RootCloak kunt installeren via Xposed Framework. Dit heb ik uitgevoerd, maar Worx blijft aangeven dat wegens policy niet kan connecten. Iemand ervaring hiermee?
Doet het al een tijdje prima bij mij!Arjantje72 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:48:
Iemand ervaring met deze 4.4rom?
Camera doet het niet altijd even lekker, verder weinig klachten ;-)
Gewoon ff proberen, goede backup maken en als het je niet bevalt backup weer terugzetten.
Ik zal het binnenkort ook eens proberen :-)Tjebbe... schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:19:
[...]
Doet het al een tijdje prima bij mij!
Camera doet het niet altijd even lekker, verder weinig klachten ;-)
Gewoon ff proberen, goede backup maken en als het je niet bevalt backup weer terugzetten.
Heb ik ook al een tijdje draaien. Geen echt bugs, soms wel wat vertraging en camera niet altijd even lekker.Arjantje72 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:48:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2555243
Ik heb deze ook draaien gaat goed alleen kan mis ik google play ik kan dus ook mijn apps er niet opzetten.
Peter
Peter
Zit er geen Google Play op? Dan heb je er toch totaal niks aan?peterheyman schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:46:
Ik heb deze ook draaien gaat goed alleen kan mis ik google play ik kan dus ook mijn apps er niet opzetten.
Peter
Gapps voor CM11 gedownload? Daar zit de Play Store in.
Zomaar even een vraagje. heeft er iemand al iets gevonden wat echt helemaal soepel werkt?
Ik daar momenteel de Nature Xperia ROM maar dit draait ook niet helemaal soepel.
Ik vind het wel mooi dat het wat extra opties heeft, maar heb eigenlijk wel weer genoeg van die vertragingen af ten toe.
deze had ik destijd op de stock ROM ook, vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar custom ROMs.
Momenteel heb ik de bootloader nog gelockt, omdat ik het idee heb dat je niet wat meer risico's loopt als je daar aan begint.
Dus iemand nog een gouden tip wat betreft een ROM of tweak? Iets dat wel jelly bean draait dan natuurlijk.
Ik daar momenteel de Nature Xperia ROM maar dit draait ook niet helemaal soepel.
Ik vind het wel mooi dat het wat extra opties heeft, maar heb eigenlijk wel weer genoeg van die vertragingen af ten toe.
deze had ik destijd op de stock ROM ook, vandaar dat ik opzoek ben gegaan naar custom ROMs.
Momenteel heb ik de bootloader nog gelockt, omdat ik het idee heb dat je niet wat meer risico's loopt als je daar aan begint.
Dus iemand nog een gouden tip wat betreft een ROM of tweak? Iets dat wel jelly bean draait dan natuurlijk.
Enkele dagen geleden heb ik Paranoidandroid 4.3 van 'deedwar' geinstalleerd. Deze ROM werkt naar mijn idee erg goed, soepel, snel en met weinig bugs. Ook het energieverbruik lijkt vrij laag te zijn in vergelijking met de standaard versie van Sony. Of dit daadwerkelijk zo is moet natuurlijk nog blijken na enkele weken.
Na installatie van deze ROM krijg je een vrij kale android versie. Om de ROM voor mij bruikbaar te maken heb ik nog geinstalleerd:
- Google keyboard (werkt verbazingwekkend goed)
- Gapps (nodig als je bijv. de playstore wilt gebruiken)
- Sony Walkman (aan gewend geraakt)
Bugs in: pa_nozomi-4.3-BETA4-20140513 (22-05-2014)
ROM OS Version: 4.4.x KitKat
ROM Kernel: Linux 3.4.x
Based On: AOSPA
XDA thread Paranoidandroid
Download Paranoidandroid
Mirror
Opmerking (22-05-2014)
Deze ROM lijkt vriendelijk te zijn voor de accu: aan het einde van de dag heb ik vvaak nog 50% over. Uiteraard hangt dit van mijn gebruik af. Mijn ervaring is dat het verbruik vergelijkbaar of zelfs wat beter is dan de stock ROM van Sony.
Na installatie van deze ROM krijg je een vrij kale android versie. Om de ROM voor mij bruikbaar te maken heb ik nog geinstalleerd:
- Google keyboard (werkt verbazingwekkend goed)
- Gapps (nodig als je bijv. de playstore wilt gebruiken)
- Sony Walkman (aan gewend geraakt)
Bugs in: pa_nozomi-4.3-BETA4-20140513 (22-05-2014)
- Blurry previews
- Blurry screenshot
- HDMI werkt niet (telefoon crashed)
ROM OS Version: 4.4.x KitKat
ROM Kernel: Linux 3.4.x
Based On: AOSPA
XDA thread Paranoidandroid
Download Paranoidandroid
Mirror
Opmerking (22-05-2014)
Deze ROM lijkt vriendelijk te zijn voor de accu: aan het einde van de dag heb ik vvaak nog 50% over. Uiteraard hangt dit van mijn gebruik af. Mijn ervaring is dat het verbruik vergelijkbaar of zelfs wat beter is dan de stock ROM van Sony.
[ Voor 42% gewijzigd door mramiro op 22-05-2014 19:05 . Reden: Bugs en afbeeldingen toegevoegd ]
Klinkt interessant, werkt Google Play wel gewoon?
Ja, ik kan bevestigen dat Google Play gewoon goed werkt.
PA heeft een aantal variaties van Gapps gemaakt waarvan de Google playstore één van de apps is. Zo kan je zelf beslissen hoevel apps je van google wilt installeren. Zie hieronder een vergelijking van de verschillende PA-Gapps
PA heeft een aantal variaties van Gapps gemaakt waarvan de Google playstore één van de apps is. Zo kan je zelf beslissen hoevel apps je van google wilt installeren. Zie hieronder een vergelijking van de verschillende PA-Gapps
Google stock package | Modular package | Mini modular package | Micro modular package |
Chrome Browser | Chrome Browser | ||
Google Drive | Google Drive | ||
Cloud Print | Cloud Print | ||
Gmail | Gmail | Gmail | Gmail |
Google+ | Google+ | Google+ | |
Google Calendar | Google Calendar | Google Calendar | Google Calendar |
Google Camera | |||
Google Earth | Google Earth | ||
Google Keep | Google Keep | ||
Google Now Launcher | Google Now Launcher | Google Now Launcher | Google Now Launcher |
Google Text-to-Speech | Google Text-to-Speech | Google Text-to-Speech | Google Text-to-Speech |
Google Keyboard | |||
Google Play Books | Google Play Books | ||
Google Play Games | Google Play Games | ||
Google Play Newsstand | Google Play Newsstand | ||
Google Play Music | Google Play Music | ||
Google Play Movies | Google Play Movies | ||
Google Play services | Google Play services | Google Play services | Google Play services |
Google Search | Google Search | Google Search | Google Search |
Google Wallet | Google Wallet | ||
Hangouts | Hangouts | Hangouts | |
Maps | Maps | Maps | |
Quickoffice | Quickoffice | ||
Sound Search for Google Play | Sound Search for Google Play | ||
Street View on Google Maps | Street View on Google Maps | Street View on Google Maps | |
TalkBack | TalkBack | ||
YouTube | YouTube | YouTube |
[ Voor 0% gewijzigd door mramiro op 22-05-2014 19:01 . Reden: typo ]
Deze (Paranoidandroid 4.3 ) wil ik gaan Flashen naar mijn telefoon, die is geroot en geunlocked.
Gaat dat met flashtool en moet ik dan de boot.img selecteren in Flashtool? (ik vind die een beetje klein namelijk)
Gaat dat met flashtool en moet ik dan de boot.img selecteren in Flashtool? (ik vind die een beetje klein namelijk)

[ Voor 13% gewijzigd door Arjantje72 op 28-05-2014 22:48 . Reden: Plaatje toegevoegd ]
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit de kernel uit een ROM hiervoor gebruikt. Zou best kunnen werken maar ik weet het simpelweg niet... Zelf gebruik ik een cwm kernel waarmee ik elke custom ROM installeer. Tenzij het een update van dezelfde custom ROM betreft.Arjantje72 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:38:
Deze (Paranoidandroid 4.3 ) wil ik gaan Flashen naar mijn telefoon, die is geroot en geunlocked.
[afbeelding]
Ik gebruik CWM 6.0.2.7 van doomlord (zie XDA threat)
Update: PA-BETA7 is uit
Helaas zijn de blurred previes en screenshots nog niet aangepast in deze versie. Een van de gebruikers op XDA heeft hiervoor een fix (fix_screenshot_update.zip) beschikbaar gesteld welke alleen werkt voor Beta7.
Voordat iemand hiermee aan de slag gaat: maak een backup!
Mount vervolgens het systeem in cwm en installeer daarna de screenshot fix. Dit zou twee van de bugs verhelpen (werkt perfect bij mijn Xperia S). Hopelijk voeren ze dit door in de komende update van PA.
Helaas zijn de blurred previes en screenshots nog niet aangepast in deze versie. Een van de gebruikers op XDA heeft hiervoor een fix (fix_screenshot_update.zip) beschikbaar gesteld welke alleen werkt voor Beta7.
Voordat iemand hiermee aan de slag gaat: maak een backup!
Mount vervolgens het systeem in cwm en installeer daarna de screenshot fix. Dit zou twee van de bugs verhelpen (werkt perfect bij mijn Xperia S). Hopelijk voeren ze dit door in de komende update van PA.
Thanks, ik zal dat binnenkort eens gaan proberen.mramiro schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:01:
[...]
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit de kernel uit een ROM hiervoor gebruikt. Zou best kunnen werken maar ik weet het simpelweg niet... Zelf gebruik ik een cwm kernel waarmee ik elke custom ROM installeer. Tenzij het een update van dezelfde custom ROM betreft.
Ik gebruik CWM 6.0.2.7 van doomlord (zie XDA threat)
Krijg van de week een Xperia S binnen en dit maakt het wel een stuk intresanter.Arjantje72 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:48:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2555243
Toch maar ff goed doornemen en valkuilen vermijden.