Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Iemand al de PA (Paranoid Android) ROM geprobeerd?

Ik zie dat die er ook is voor de Xperia S en ik vond die Rom juist op de Optimus 2x zo heel goed.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
speedme schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:09:
Iemand al de PA (Paranoid Android) ROM geprobeerd?

Ik zie dat die er ook is voor de Xperia S en ik vond die Rom juist op de Optimus 2x zo heel goed.
Ik heb een tijd PA gebruikt (was wel in november ongeveer, zit redelijk wat ontwikkeling tussen nu). Dat was nog de 4.1.2 versie (deze). Ik weet niet zeker of deze al ondersteuning heeft voor FM-radio zoals FXP, ik vermoed van wel. Je kunt er weinig kwaad mee doen, op zich is dat gewoon FXP met hybrid mode.

Je kunt eventueel ook PACman ROM proberen (PA + CM + AOKP) maar dat vind ik persoonlijk een rommeltje.

Voor PA en andere niet op stock gebaseerde ROMs moet je trouwens wel de bootloader unlocken. In dat geval is de procedure: bootloader unlocken, een kernel flashen met fastboot (zodat je een degelijke recovery hebt), dan de rom naar keuze vanuit die recovery installeren (en als je tussen Android-versies wisselt een factory reset doen).

Maar als je de telefoon net hebt zou ik updaten met Flashtool naar de .50 of .55 firmware, rooten en de brakke recovery voorlopig gebruiken :). Lees eerst maar voldoende na over hoe je een kernel flasht en hoe Flashtool werkt voor je begint te flashen, die zaken had je niet op je Optimus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Precies, het is allemaal een stuk ingewikkelder met de Xperia S....
Op zich niet erg, daar leer ik ook weer veel van :-)

Ik heb inmiddels mijn bootloader unlocked, hoe kan ik nu makkelijk rooten en cwm installeren zonder de stock rom aan te passen ?

Edit : wow, zo te lezen is het nog helemaal niet makkelijk om een firmware 6.1.A.2.55 te rooten :(

Ik kwam deze site tegen : http://android.syokzone.c...h-new-firmware-2012-2013/

EDIT : ik kan bevestigen dat bovenstaande procedure (in de URL) perfect werkt !

Het is even werk, maar dan heb je ook wat :

- Unbranded
- Firmware 6.1.A.2.55 geroot
- ClockworkMod (CWM)

me happy :P

[ Voor 49% gewijzigd door speedme op 06-03-2013 09:42 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
speedme schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:57:
Precies, het is allemaal een stuk ingewikkelder met de Xperia S....
Op zich niet erg, daar leer ik ook weer veel van :-)

Ik heb inmiddels mijn bootloader unlocked, hoe kan ik nu makkelijk rooten en cwm installeren zonder de stock rom aan te passen ?

Edit : wow, zo te lezen is het nog helemaal niet makkelijk om een firmware 6.1.A.2.55 te rooten :(

Ik kwam deze site tegen : http://android.syokzone.c...h-new-firmware-2012-2013/

EDIT : ik kan bevestigen dat bovenstaande procedure (in de URL) perfect werkt !

Het is even werk, maar dan heb je ook wat :

- Unbranded
- Firmware 6.1.A.2.55 geroot
- ClockworkMod (CWM)

me happy :P
Die procedure ziet er inderdaad wel correct uit. Als je al een ICS rom op je telefoon had, had je stap 1 en 2 wel kunnen overslaan eigenlijk. Alleen 6.1.A.2.55 is trouwens zo belachelijk moeilijk om te rooten. Voor de vorige ICS roms bestond een exploit, dat is in feite wat je in stap 3 doet. Het is dat ik mijn bootloader ondertussen van zijn slotje verlost heb, anders had ik het waarschijnlijk zelf bij 6.1.A.2.50 gehouden. Het verschil is niet echt noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mm de Xperia S lastiger?

echt niet XD

unlocken via de sony website, rooted kernel (icm cwm) flashen en klaar... je hoeft niet eens andere firmware te flashen.
custom firmware is altijd al geroot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
ArcticWolf schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:27:
Mm de Xperia S lastiger?

echt niet XD

unlocken via de sony website, rooted kernel (icm cwm) flashen en klaar... je hoeft niet eens andere firmware te flashen.
custom firmware is altijd al geroot....
Haha, dat zijn letterlijk de stappen, het is echt heel simpel (als je het eenmaal weet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Toen ik 2 jaar geleden de Optimus 2x kocht, heb ik er gelijk vanaf dag 1 een custom rom op geflashed.
Naar mijn idee was dat makkelijker dan nu met de Xperia S.

Maar dat vind ik niet erg hoor, ik zie het ook als een leerproces :P

Ik wilde nu echter snel mijn nieuwe Xperia S geroot hebben om met Titanium Backup een backup terug te kunnen zetten van mijn Optimus 2X, want die kon ik al gelijk zeer goed verkopen ;)

In ieder geval draai ik nu nog stock en zal ik nu eens rustig gaan rond kijken naar een goede custom rom :D

[ Voor 21% gewijzigd door speedme op 07-03-2013 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik heb nu de recovery van TWRP geinstalleerd, bij het installeren van ROMs wordt de recovery niet meer overschreven, echt heerlijk! Krijgen mijn volumeknoppen eindelijk wat rust :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01-2023
Sommige aroma installers werken niet onder TWRP, dat is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Misschien wel de meest eenvoudige vraag die er is. Ik heb de volgende software gedownload:
http://forum.xda-develope...p?p=38165192#post38165192

Ik heb het bestand uitgepakt met 7-zip. Ik wil hem gaan flashen aangezien dit het meest eenvoudige moet zijn ( al heb ik dit nog niet eerder gedaan ). Het gaat echter al fout bij een van de eerste stappen:

Download de firmware die je wilt flashen en plaats deze in de .../Flashtool/firmwares map

Kan iemand voor mij omschrijven wat ik hier precies moet doen. Hoe voeg ik dit toe in het programma flashtool? Ik ben namelijk erg onhandig met dit soort dingen. Ik hoop graag dat iemand me een klein stukje op weg kan helpen. Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Wat er bedoeld wordt, is dat je (als het goed is dan) het programma "Flashtool" hebt geinstalleerd.
Deze staat ergens op de locatie op de harde schijf van je computer, waarschijnlijk in C:\Program Files\Sony\Flashtool

In deze folder staat een subfolder "firmwares" en je moet het uitgepakte 7-zip bestand daarin plaatsen.

Daarna Flashtool opstarten en als het goed is herkent hij gelijk de firmware om te gaan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
Oké, ik ben zover maar loop tegen het volgende aan:
Houdt de terug toets ingedrukt en plug de telefoon in.
De terug toets kan je bij de xperia s niet indrukken, is hiervoor een andere mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dirk- schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:52:
Oké, ik ben zover maar loop tegen het volgende aan:
Houdt de terug toets ingedrukt en plug de telefoon in.
De terug toets kan je bij de xperia s niet indrukken, is hiervoor een andere mogelijkheid?
Volumeknop ;) Deze moet naar onderen worden ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
dirk- schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:00:
Misschien wel de meest eenvoudige vraag die er is. Ik heb de volgende software gedownload:
http://forum.xda-develope...p?p=38165192#post38165192

Ik heb het bestand uitgepakt met 7-zip. Ik wil hem gaan flashen aangezien dit het meest eenvoudige moet zijn ( al heb ik dit nog niet eerder gedaan ). Het gaat echter al fout bij een van de eerste stappen:

Download de firmware die je wilt flashen en plaats deze in de .../Flashtool/firmwares map

Kan iemand voor mij omschrijven wat ik hier precies moet doen. Hoe voeg ik dit toe in het programma flashtool? Ik ben namelijk erg onhandig met dit soort dingen. Ik hoop graag dat iemand me een klein stukje op weg kan helpen. Bedankt alvast!
Er moet iets fout zijn met je link, die verwijst naar een custom kernel voor de gelekte Jelly Bean rom. Welke firmware probeer je te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:01

timovd

Voorsprong door techniek

Wat ik begrijp uit de link; onderaan post #1
Je moet LT26i_DooMLoRD_leak_JB-68.zip downloaden (en renamen naar update.zip)
en vervolgens de how-to volgen.
[ how to install ]
download the ROM and save it on SDCARD
reboot device into recovery (make sure that the /system partition is unmounted, i have noticed that in some kernels the /system partition remains mounted)
flash the ROMs update.zip (this will take some time)
thats it now reboot device
first boot will take a long time!!!
enjoy!
kernel provided here DOES NOT HAVE RECOVERY (RESOLVED: AFTER FLASHING THE ROM, FLASH THE ADVANCED STOCK KERNEL POSTED HERE)

baseband is recognized even Networks can be seen in Network search menu but the device doesnt connect to any GSM/HSDPA network
Dat lukt niet?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Zo te zien probeer je de uitgelekte Jelly Bean rom te installeren, maar let daarbij op dat je geen ontvangst meer hebt op je telefoon.

Je kunt dus dan niet bellen of gebeld worden.

Ik raad je aan deze rom niet te flashen als je niet heel erg goed weet wat je precies doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
Ik heb inderdaad de verkeerde link geplaatst. Heb overigens nu een andere rom gedownload en wil hem gaan flashen. Ik heb het bestand uitgepakt in het mapje firmwares maar kan het nu niet openen met flashtool. Ik krijg niets te zien waardoor het lijkt dat er niets in de firmware map staat. Doe ik dan iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Welke rom heb je gedownload dan ?

Meestal staat er in de startpost, de eerst pagina('s), aangegeven hoe je de rom moet installeren.
Dus of je de Flash Tool moet gebruiken of dat je moet opstarten in CWM (ClockWorkMod).

De meeste custom roms moet je met CWM installeren, dus grote kans dat dat ook met jouw rom is die je gedownload hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nee, er is een JB rom waar de radio module (gsm) niet werkt, maar dat staat ook heel groot in het topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dirk- schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:55:
Ik heb inderdaad de verkeerde link geplaatst. Heb overigens nu een andere rom gedownload en wil hem gaan flashen. Ik heb het bestand uitgepakt in het mapje firmwares maar kan het nu niet openen met flashtool. Ik krijg niets te zien waardoor het lijkt dat er niets in de firmware map staat. Doe ik dan iets verkeerd?
Je moet voor de meeste roms eerst een recovery installeren. Dan kun je gewoon de .zip op je telefoon zetten en dan in recovery booten (volumeknop ingedrukt houden als je led paar wordt) en dan de zip selecteren en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
dirk- schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:55:
Om even duidelijk te maken wat de anderen bedoelen: heb je een .zip bestand gedownload met daarin een aantal mappen (en meestal ook een .img bestand in de hoofdmap)? Die moet je flashen met een recovery. Is het een .ftf-bestand, dan kun je die flashen met Flashtool.

Van de roms die met een recovery te flashen zijn, moet je in de omschrijving goed kijken of ze een unlocked bootloader nodig hebben. Er zijn tot nu toe geen JB roms die met een locked bootloader geflashd kunnen worden, dus dat weet je ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

In het andere topic wordt gesproken dat er eind maart begonnen wordt met de uitrol van JB; Cyleo in "[Sony Xperia S] (deel 2, ICS-generatie)"

Zullen we binnen een maand een nieuwe leak krijgen die wel GSM ondersteunt?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een tft bestand om te flashen naar mijn xperia s maar heb er weinig tot geen verstand van. Als iemand een goede stabiele rom voor me heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
timovd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:49:
In het andere topic wordt gesproken dat er eind maart begonnen wordt met de uitrol van JB; Cyleo in "[Sony Xperia S] (deel 2, ICS-generatie)"

Vanaf dat moment zullen er genoeg degelijke jellybean roms gemaakt gaan worden. Iets om naar uit te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

FXP211 komt over 2 dagen uit... met FM-radio. Ik hoop wel dat Bluetooth het dan goed doet, want dat is de reden dat OpenSEMC de FM-radio er uit heeft gesloopt.

Edit: FXP211 10.1 (thanks AW)

[ Voor 8% gewijzigd door timovd op 15-03-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FM-radio werkt toch al sinds FXP207? :/
iig hij zit bij mij er gewoon in @ 210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
Dan is het dus de vraag, FXP211 cm10.1 of OpenSEMC 0.6?

Ik ben overigens erg benieuwd naar de accuduur van FXP211 cm10.1. Op het moment draai ik 209 en gaat hij zo een dag of 2 mee. Daar ben ik eigenlijk wel blij mee.

[ Voor 60% gewijzigd door saintgein op 16-03-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seapip
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-06 21:36
timovd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:49:

geen leak maar wel officieele release in een dag of 10 :P

En daardoor zullen veel bugs gelijk gefixed zijn in alle jb custom roms ivm de 3.4 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb erg naar deze dat uitgekeken...
Changelog FXP211:
"- FMRadio ([b[S[\b],AcroS,Ion,T,TX,V,Z,ZL)"

Je zou zeggen dat het FXP-team dan een CM10.1-based ROM zou uitbrengen. Zo te zien is het een typo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
timovd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:07:
Ik heb erg naar deze dat uitgekeken...
Changelog FXP211:
"- FMRadio ([b[S[\b],AcroS,Ion,T,TX,V,Z,ZL)"

Je zou zeggen dat het FXP-team dan een CM10.1-based ROM zou uitbrengen. Zo te zien is het een typo. :(
Tis geen typo...
er is al een cm10.1 rom (WIP) omdat FXP hem nog niet stable heeft, maken ze geen build... dus ja, tis ff afwachten op de 3.4 kernel.

maar anders:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2099499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Inderdaad dan maar afwachten op de 3.4 kernel die o.a. in OpenSEMC 1.0 zit. Dit zal niet lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag weer eens willen updaten, draai nu op Android 4.0.4 en volgens mij zijn er wel wat nieuwere versies (toch?).
Heb ooit een geroot, volgens mij de generic NL of zoiets, hoe kan ik zien wat ik er ooit opgezet heb, of hoe kan ik de laatste versie erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Laatst online: 09-04 22:04
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:42:
Ik zou graag weer eens willen updaten, draai nu op Android 4.0.4 en volgens mij zijn er wel wat nieuwere versies (toch?).
Heb ooit een geroot, volgens mij de generic NL of zoiets, hoe kan ik zien wat ik er ooit opgezet heb, of hoe kan ik de laatste versie erop zetten?
Helaas is android 4.04 de nieuwste (stock) versie. Je kan wel een custom rom draaien met 4.1 of 4.2 erop maar die zijn nog niet heel goed en nog niet alles werkt. Als het goed is krijgen we binnenkort (ergens in april) 4.1 voor de xperia s dus ik zou nog even wachten als ik jou was. De versie die je nu hebt geinstalleerd zie je staan onder "over de telefoon"bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 12:17

stx

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:42:
Ik draai de OpenSEMC BETA ROM met de BETA2 kernel (met FIOPS van 4 april). Deze draait zeer stabiel en gebruikt minder accu dan de 4.0.4 stock rom.
De developer wacht echter ook op de 3.4 kernel van Sony, dan zal deze ROM nog beter worden en gaat ook 1080p recording weer werken.

Je kan ook wachten op Sony, die komen denk ik deze maand wel met 4.1.2. voor de S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Voor als het installeren van de fastboot drivers niet willen lukken, probeer dit:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1554632

Na verschillende pogingen was dit de methode die wel werkte...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Laatst online: 09-09 14:30

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
En hij is volledig functioneel, ik gebruik deze al bijna een dag. Visueel is er weinig nieuws als je van custom roms zoals XZXperience komt, maar het is wel allemaal een stuk vloeiender, en die batterij-besparende modus (die data-verbindingen afsluit als het scherm een tijd uit staat) lijkt goed te werken.

Ik denk niet dat de officiële update hier veel van zal afwijken, wie een unlocked bootloader heeft en aan het wachten was op de update, kan even goed nu al flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03:04
Kan iemand die de leaked JB rom heeft draaien eens kijken of de videocamera goed werkt.
Ik krijg namelijk een schokkerig afspelende film. Zowel op de telefoon als op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
Garret1410 schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:15:
Kan iemand die de leaked JB rom heeft draaien eens kijken of de videocamera goed werkt.
Ik krijg namelijk een schokkerig afspelende film. Zowel op de telefoon als op de PC.
Komt omdat de SXS eigenlijk niet krachtig genoeg is om FullHD op te nemen. Instellingen veranderen naar 720P lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03:04
Lijkt me sterk. De Xperia neemt altijd al Full HD op alleen met deze rom niet. Bitrate is met 10Mbit/s ook de helft lager dan met ICS.

Heb even getest met 720p en dan gaat het wel beter. Bitrate ligt dan ook op 10Mbit/s. Lijkt erop dat 1080p recording nog niet 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb hem denk ik nu gesloopt.

Ik heb de CWM versie 5.5.0.4 er nu op draaien, echter als ik in de recovery mode de USB mass storage wil aanklikken om het zip filetje er naartoe te kopieren, geeft ie de volgende melding:

unable to open ums lun file.

Ik kan nu dus helemaal niets meer met de telefoon, omdat er volgens mij ook geen draaiende Android meer op staat. Ik kom dus alleen in de recovery mode terecht. Ik krijg hem nog wel in fastboot stand, echter weet ik niet wat ik daar mee zou meoten doen om hem weer wekend te krijgen.

Iemand ideeen?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
jroz2001 schreef op maandag 29 april 2013 @ 14:05:
[...]

Komt omdat de SXS eigenlijk niet krachtig genoeg is om FullHD op te nemen. Instellingen veranderen naar 720P lost het probleem op.
Ik heb nog ICS draaien en deze kan perfect Full HD film opnemen hoor, zonder stotteren.
Mijn oude LG Optimus 2X (dual core 1 Ghz) kon dat al perfect, dus dan moet de SXS het ook kunnen met zijn dual core 1,5 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op maandag 29 april 2013 @ 21:23:
Ik heb hem denk ik nu gesloopt.

Ik heb de CWM versie 5.5.0.4 er nu op draaien, echter als ik in de recovery mode de USB mass storage wil aanklikken om het zip filetje er naartoe te kopieren, geeft ie de volgende melding:

unable to open ums lun file.

Ik kan nu dus helemaal niets meer met de telefoon, omdat er volgens mij ook geen draaiende Android meer op staat. Ik kom dus alleen in de recovery mode terecht. Ik krijg hem nog wel in fastboot stand, echter weet ik niet wat ik daar mee zou meoten doen om hem weer wekend te krijgen.

Iemand ideeen?
Ik heb nu via de fastboot stand van Flashtool opnieuw een kernel en system kunnen flashen, maar nu blijft ie hangen op het sony logo.

Iemand nog ideeen? Kan ik niet gewoon vanuit fastboot mode een complete FTF flashen via een tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Damian schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:42:
[...]

Ik heb nu via de fastboot stand van Flashtool opnieuw een kernel en system kunnen flashen, maar nu blijft ie hangen op het sony logo.

Iemand nog ideeen? Kan ik niet gewoon vanuit fastboot mode een complete FTF flashen via een tooltje?
Ja, met Flashtool kun je de generic .55 FTF file flashen.
Daarna CWM installeren en daarna zou je weer de leaked ROM kunnen flashen als het goed is.

Let er wel op dat je een unlocked bootloader hebt, want de leaked ROM werkt niet op een locked bootloader.

[ Voor 12% gewijzigd door speedme op 29-04-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

speedme schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:50:
[...]

Ja, met Flashtool kun je de generic .55 FTF file flashen.
Daarna CWM installeren en daarna zou je weer de leaked ROM kunnen flashen als het goed is.

Let er wel op dat je een unlocked bootloader hebt, want de leaked ROM werkt niet op een locked bootloader.
Hmmm, my bad, ik deed steeds volume UP, wat dus fastboot mode is, hele volume down ding nog nooit geprobeerd ;)

standaard tff .55 staat er nu op. Zometeen poging 2 tot de leaked jb maar eens doen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Damian op 30-04-2013 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Iemand interesse in een AOKP 4.2.2 Rom?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/62669660/Screenshot_2013-05-01-20-06-08.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/62669660/Screenshot_2013-05-01-20-06-02.png
Zelfde issues als de CM10.1 omdat ik de devicetree & kernel van RaymanFX/OpenSEMC heb gebruikt.
en er is nog een probleem met camera video playback in deze versie, maar zal ik nog wel kunnen oplossen denk ik.

[ Voor 55% gewijzigd door ny-hardcore op 01-05-2013 20:17 . Reden: plaatje ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Vraagje over de 6.2.B.0.197 Leak van DoomLord. Blijven je settings behouden als je een update doet van de officiele .55 naar deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Omdat mijn SXS de laatste weken vaker last kreeg van vastlopers e.d. heb ik na mijn oude HTC Desire (welke echt ideaal was voor het installeren van custom rommetjes!) ook eens de moeite genomen om mijn SXS te rooten en de bootloader te unlocken. Rooten ging snel, zelfs binnen 10 minuten maar het unlocken van de bootloader op mijn Win8 laptop was werkelijk een drama! Gelukkig snel overgestapt naar een WinXP systeem en zowaar ging het unlocken als een ABC-tje.

Ik heb echter nog geen nieuwe ROM erop gezet omdat m'n SXS na het unlocken op de een of andere manier leek te resetten. Hij loopt nu wel weer iets vlotter, maar daar heb ik m'n SXS niet voor geroot ;)

Ik vraag me alleen sterkt af of het voor dagelijks gebruik wel fijn is om een nieuwe ROM te installeren. Ik zie een aantal JB roms van onder andere CM maar heb nu nog geen idee of het wel zin heeft om een nieuwe ROM erop te gooien. Heeft er iemand ervaring met de JB versie van CM? Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de battery preformance. Is er bijvoorbeeld een significante verbetering zichtbaar?

Ik wil deze week namelijk eentje uitproberen, maar weet nog niet zeker welke het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
on99 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:49:
Omdat mijn SXS de laatste weken vaker last kreeg van vastlopers e.d. heb ik na mijn oude HTC Desire (welke echt ideaal was voor het installeren van custom rommetjes!) ook eens de moeite genomen om mijn SXS te rooten en de bootloader te unlocken. Rooten ging snel, zelfs binnen 10 minuten maar het unlocken van de bootloader op mijn Win8 laptop was werkelijk een drama! Gelukkig snel overgestapt naar een WinXP systeem en zowaar ging het unlocken als een ABC-tje.

Ik heb echter nog geen nieuwe ROM erop gezet omdat m'n SXS na het unlocken op de een of andere manier leek te resetten. Hij loopt nu wel weer iets vlotter, maar daar heb ik m'n SXS niet voor geroot ;)

Ik vraag me alleen sterkt af of het voor dagelijks gebruik wel fijn is om een nieuwe ROM te installeren. Ik zie een aantal JB roms van onder andere CM maar heb nu nog geen idee of het wel zin heeft om een nieuwe ROM erop te gooien. Heeft er iemand ervaring met de JB versie van CM? Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de battery preformance. Is er bijvoorbeeld een significante verbetering zichtbaar?

Ik wil deze week namelijk eentje uitproberen, maar weet nog niet zeker welke het wordt.
De battery performance hangt echt heel erg af van welke apps je installeert. Een kale rom zonder skin draait wel echt veel sneller en soepeler dan de Sony rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Cyleo schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:56:
[...]

De battery performance hangt echt heel erg af van welke apps je installeert. Een kale rom zonder skin draait wel echt veel sneller en soepeler dan de Sony rom.
True true, dat is natuurlijk ook wel zo, alleen vind ik het zeer opmerkelijk dat ik met "gemiddeld" gebruik maar net het einde van m'n werkdag haal (... van ongeveer 7 tot 7 met reizen meegerekend). Chrome vraagt dan ook wel veel van je batterij, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen dat een half uurtje internetten in de ochtend en op de terugreis en enkele whatsapp berichtjes, de batterij zoveel geweld aandoet! Dan heb ik ook nog eens de helderheid van mijn scherm zeer laag. Op zich wel begrijpelijk dat internetten op je telefoon veel vraagt, maar ik zag het toch liever anders. (Die oude Nokia E71 was toch echt zalig ;) )

Ik denk dat ik er gewoon een paar probeer. Ik zal wel laten weten hoe m'n ervaringen zijn!

Edit:
Ik heb m'n SXS al langer dan een jaar, wellicht zitten er inderdaad apps op die ik maar eens opnieuw onder de loop moet nemen...

[ Voor 6% gewijzigd door on99 op 07-05-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
Gisteravond maar twee roms gedll en wilde deze even snel flashen via recovery mode. Echter, ik kom niet eens in de recovery mode terecht! Normaal gesproken is het vol+ en power on maar dan gebeurt er niets anders dan het opstarten. Vol- en power brengt me in safe mode maar daar kan ik verder niets mee. Ik zit nog op de stock rom van sony met firmware 2.55 ics update..

Ik vraag me af of het unlocken wel is gelukt... Iemand een idee hoe ik in mn recovery kan komen? BvD!

edit:
Zowel root access als bootloader unlocked

edit2:
Kom zojuist iets tegen dat ik clockwork recovery moet installeren... busy busy atm

edit3:
pfff win7 64 bit systemen en fastboot werkt echt voor geen meter!! ik had recoveryX gebruikt voor het installeren van Clockwork, maar dat werkte niet. Hij geeft wel aan dat het gelukt is, maar Rom Manager geeft aan van niet... kan nog steeds niet booten in recovery...
Ondertussen de hoop maar opgegeven op win7 x64 en vanavond maar verder met een WinXP laptop.

edit4:
Eindelijk gelukt met winXP, een rom geflashed en nu is alles ineens heel duidelijk en gemakkelijk. Tip, gebruik xnvoor de root en unlock en daarna gewoon genieten van het flashen van allerlei roms!

[ Voor 56% gewijzigd door on99 op 09-05-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 07:20
XZXperience 2 begon toch wel erg traag te worden op een gegeven moment. Draai nu een paar dagen eXistenZ | BLACK EDITION [6.2.B.0.197]. Draait weer als een zonnetje :) Nog geen enkele FC gehad en Carmageddon draait ook soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 14:49
Ik heb jullie hulp nodig.
Ik wil Nozomi installeren (http://www.slimroms.net/i...l/viewcategory/398-nozomi).

De bootloader is geunlocked. Ik heb de juiste Rom gedownload en vervolgens met Fastboot CWM 5.5.0.4 geinstalleerd.
Nu wil ik de telefoon mounten met PC zodat ik de ROM op de kaart kan zetten. Maar elke keer krijg ik de melding E: unable to open UMS lunfile (no such file or directory).

Ik krijg de telefoon ook niet meer uit CWM, zit in een loop.

Ik kan op het internet niet de juiste sites vinden, hopelijk kunnen jullie mij een zetje geven in de juiste richting?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
vanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:19:
Ik heb jullie hulp nodig.
Ik wil Nozomi installeren (http://www.slimroms.net/i...l/viewcategory/398-nozomi).

De bootloader is geunlocked. Ik heb de juiste Rom gedownload en vervolgens met Fastboot CWM 5.5.0.4 geinstalleerd.
Nu wil ik de telefoon mounten met PC zodat ik de ROM op de kaart kan zetten. Maar elke keer krijg ik de melding E: unable to open UMS lunfile (no such file or directory).

Ik krijg de telefoon ook niet meer uit CWM, zit in een loop.

Ik kan op het internet niet de juiste sites vinden, hopelijk kunnen jullie mij een zetje geven in de juiste richting?

Dank
Klopt het wat je zegt? Dat je in een loop zit? Dan kom je toch ook niet meer in je ROM en kan je niet je SD kaart bereiken. Het is ook handig om voordat je een rom wilt installeren deze eerst even op je geheugen te zetten ;)

Als je in recovery kan komen, kan je als het goed is ook fastboot gebruiken. Daarmee kan je een ROM wel flashen als het goed is. Ben nu op werk, maar ben wel een aantal handleidingen tegengekomen hoe je dat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
on99 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:24:
[...]

Klopt het wat je zegt? Dat je in een loop zit? Dan kom je toch ook niet meer in je ROM en kan je niet je SD kaart bereiken. Het is ook handig om voordat je een rom wilt installeren deze eerst even op je geheugen te zetten ;)

Als je in recovery kan komen, kan je als het goed is ook fastboot gebruiken. Daarmee kan je een ROM wel flashen als het goed is. Ben nu op werk, maar ben wel een aantal handleidingen tegengekomen hoe je dat kan doen.
Dank voor je reactie!
Wat ik bedoel met Loop is dat ik niet meer uit CWN Revovery kan komen. Volgens mijn informatie zou ik door een restart gewoon naar mijn eigen ROM moeten gaan, maar dat is niet zo. Bij elke herstart kom ik weer bij CMN.

Ik had idd eerst hem op het geheugen moeten zetten, leermomentje...

Ik kan in het Recovery menu komen, maar het is met niet meer gelukt om in Fastboot te komen. Elke keer als ik de telefoon aansluit op PC gaat hij drivers proberen te installeren voor MTP USB Device, maar deze faald.

Ik zou het zeer op prijs stellen als je mij wat documentatie kan sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
vanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:35:
[...]

Dank voor je reactie!
Wat ik bedoel met Loop is dat ik niet meer uit CWN Revovery kan komen. Volgens mijn informatie zou ik door een restart gewoon naar mijn eigen ROM moeten gaan, maar dat is niet zo. Bij elke herstart kom ik weer bij CMN.

Ik had idd eerst hem op het geheugen moeten zetten, leermomentje...

Ik kan in het Recovery menu komen, maar het is met niet meer gelukt om in Fastboot te komen. Elke keer als ik de telefoon aansluit op PC gaat hij drivers proberen te installeren voor MTP USB Device, maar deze faald.

Ik zou het zeer op prijs stellen als je mij wat documentatie kan sturen!
wat betreft het installeren van drivers terwijl je hem connect, daar durf ik niets over te zeggen. Ik raad je uit ervaring aan om ergens een windows XP bak te vinden en daar eerst een aantal van de volgende stappen te doorlopen:
http://unlockbootloader.sonymobile.com/instructions
(Dit is gewoon de manier volgens de Sony website. Installeer de androids files en sony drivers zoals is aangegeven.)

Kijk eerst even of je dan in je fastboot modus kan komen met "volume-up ingedrukt en connecten met pc" zonder dat windows om allerlei drivers gaat vragen.

Daarna....check even deze site bijvoorbeeld:
http://au.ibtimes.com/art...n-update.htm#.UZIig77CQdU

Er zijn er nog wel meer vooral op xda-forum waar een heleboel wordt uitgelegd. Even m'n productiviteit opkrikken op werk....

Succes in ieder geval, laat ons even weten hoe je het hebt opgelost of hoe ver je bent gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik kan weer in Fastboot komen.

Kan ik met commando "fastboot flash system IMAGE NAMEN" deze ROM installeren?
http://www.slimroms.net/i...l/viewcategory/398-nozomi).

Of moet het echt met CWN ?

Update
Ik heb CWM opnieuw installeerd maar dan krijg ik het nog niet voorelkaar om te mounten. Kan ik met Fastboot een ROM installeren? Zo ja welke en hoe?

Als dat gelukt is kan ik weer verder vanaf het begin, maar dan met ROM op interne geheugen..

[ Voor 39% gewijzigd door vanputten80 op 14-05-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
vanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:02:
Ik kan weer in Fastboot komen.

Kan ik met commando "fastboot flash system IMAGE NAMEN" deze ROM installeren?
http://www.slimroms.net/i...l/viewcategory/398-nozomi).

Of moet het echt met CWN ?
Ik deed het met deze code;

fastboot.exe -i 0x0fce flash boot boot.img

(Ik had namelijk onlangs nog problemen met flashen zonder CW recovery)
http://forum.xda-develope...ad.php?t=2099499&page=244
(Lees even deze reacties, een reactie van glen2691995 legt het een en ander uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Gelezen.
Mij is niet duidelijk of ik dan de bijbhorende ROM kan installeren. Wat gebeurt er als ik boot.img installeer vanuit betreffende ROM? Wat doet het?

Ben nu een beetje bang geworden, wil niet tel kapot maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
vanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:49:
Gelezen.
Mij is niet duidelijk of ik dan de bijbhorende ROM kan installeren. Wat gebeurt er als ik boot.img installeer vanuit betreffende ROM? Wat doet het?

Ben nu een beetje bang geworden, wil niet tel kapot maken..
Waar hierboven boot.img staat heb ik natuurlijk de ROM.zip genomen. Hierdoor werd recovery geflashed en kon ik vanuit de recovery een andere ROM installeren. Ik had wel een ROM op m'n geheugen gezet.

Kopieer je zip file can Slimbean naar de map van Fastboot en in die map moet je bovenstaande code verwerken. Als het goed is zal die daarna je ROM flashen. Als ik thuis kom zal ik het proberen, kijken of het mij lukt (als ik tijd heb!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Het lukt me gewoon niet!

Ik krijg hem voor geen mogelijkheid gemount met pc om data te kopieren. Wat ik ook doe, ik blijf de melding houden: E: unable to open UMS lunfile (no such file or directory).

Ik kan er veel over vinden op het internet (XDA) maar geen duidelijke oplossing.

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Anders koop ik een nieuwe! (noodkreet!)

Is het mogelijk om hem te laten maken bij Sony of andere persoon?

[ Voor 45% gewijzigd door vanputten80 op 14-05-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:56
vanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:17:
Het lukt me gewoon niet!

Ik krijg hem voor geen mogelijkheid gemount met pc om data te kopieren. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Anders koop ik een nieuwe! (noodkreet!)

Is het mogelijk om hem te laten maken bij Sony of andere persoon?
Kun je nog wel in flashmode komen? (Vol. down tijdens het op pc aansluiten)
Want dan kun je altijd een standaard stock Sony rom er op zetten, vanaf daar de bestanden overdragen, en het dan (als je wil) opnieuw proberen.

Denk ik tenminste, ik zit al zo'n half jaar alleen nog maar op CM dus stock kennis is redelijk verloren

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
TiesB schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:16:
[...]

Kun je nog wel in flashmode (fastboot) komen? (Vol. down tijdens het op pc aansluiten)
Want dan kun je altijd een standaard stock Sony rom er op zetten, vanaf daar de bestanden overdragen, en het dan (als je wil) opnieuw proberen.

Denk ik tenminste, ik zit al zo'n half jaar alleen nog maar op CM dus stock kennis is redelijk verloren
Ja ik kan in Flashmode komen. Op welke manier kan ik dan de standaard stock erop zetten? Kun je duwtje geven in juiste richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
vanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:17:
[...]

Ja ik kan in Flashmode komen. Op welke manier kan ik dan de standaard stock erop zetten? Kun je duwtje geven in juiste richting?
Hoop het wel :)

Ehmm op xperiablog staat een keurige tutorial voor het zogenaamde debranden, maar dit is het zelfde proces: http://www.xperiablog.net...d-your-xperia-s-tutorial/

.ftf bestand (de rom/firmware zelf) zou ik hiervandaan plukken: http://www.xdafileserver....26i%29%2FSTOCK+ROMS%2FICS
Waar je het best de .55 update kunt pakken. (een na onderste bestand)

Als je hulp nodig hebt moet je het maar zeggen

EDIT: Kijk goed uit bij het flashtool gedeelte ivm het kwijtraken van geinstaleerde apps.
Als je nu al op een stock rom zit kun je het "wipe userdata" vinkje unchecken.
Als je echter op een niet stock rom zit (bijvoorbeeld CM) is het noodzakelijk het vinkje aan te vinken

[ Voor 15% gewijzigd door TiesB op 14-05-2013 23:41 . Reden: Typos. Wordt al laat ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Dank voor de info. Ik zal het morgen nog eens proberen. Ik heb net de tutorial van Sony gedaan maar om een vage reden krijg ik hem nu niet meer in Fastboot mode. *zucht*

Hulp kan ik altijd gebruiken TiesB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesB
vanputten80 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:49:
Dank voor de info. Ik zal het morgen nog eens proberen. Ik heb net de tutorial van Sony gedaan maar om een vage reden krijg ik hem nu niet meer in Fastboot mode. *zucht*

Hulp kan ik altijd gebruiken TiesB :)
Haha, is goed.
Maar als je de telefoon uitzet en hem dan, terwijl je de volume naar beneden knop inhoudt (belangrijk), met usb aan de pc aansluit. Komt er dan dus ook geen groen lampje op de telefoon?

Wordt vaak genoeg fout gedaan: (ja, ervaring :+ )
- Volume naar beneden tijdens inpluggen -> groen lampje en flashmode. Nodig voor het flashen van stock roms met flashtool. Nu nodig.
- Volume naar boven tijdens inpluggen -> blauw lampje en fastboot modus. Nodig voor het flashen van custom roms en het unlocken van de bootloader. Nu niet van belang.

WIst je misschien allemaal al, maar voor de zekerheid :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Volume naar beneden.. Dat is de truuk! Wat een gedoe om het goed te krijgen, maar het is gelukt!
Ben hier totaal 8 uur mee bezig geweest. Veel informatie gelezen en tot me genomen, met jullie hulp. Dank.
Ik heb hem kunnen restoren naar stock os met de de volgende informatie:

http://www.xperiablog.net...d-your-xperia-s-tutorial/

- Indien je in CWM menu zit en je krijgt niet meer de normale ROM gestart, dan kun je het toestel uitschaken door Volume up - Powerknop tegelijk ingedrukt te houden. Hij trilt 1 keer, houd hem dan nog vast. Daarna trilt hij 3 keer en dan de knoppen los laten. Toestel is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
vanputten80 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:50:
Volume naar beneden.. Dat is de truuk! Wat een gedoe om het goed te krijgen, maar het is gelukt!
Ben hier totaal 8 uur mee bezig geweest. Veel informatie gelezen en tot me genomen, met jullie hulp. Dank.
Ik heb hem kunnen restoren naar stock os met de de volgende informatie:

- Indien je in CWM menu zit en je krijgt niet meer de normale ROM gestart, dan kun je het toestel uitschaken door Volume up - Powerknop tegelijk ingedrukt te houden. Hij trilt 1 keer, houd hem dan nog vast. Daarna trilt hij 3 keer en dan de knoppen los laten. Toestel is uitgeschakeld.
Gelukkig maar! Nu meteen weer verder met een nieuwe rom ;) hahaha nu je toch lekker bezig bent!

Ik was een weekend lang bezig met alleen maar rooten (wat op zich snel ging), bootloader unlocken en recovery erop zetten (zonder windows xp)... Maar het was de moeite waard!

Op zich zie ik geen significante verbetering van mijn batterij ten opzichte van stock rom maar het is wel fijn om alles erop te kunnen installeren.

Op mijn oude HTC Desire zag ik wel duidelijk een verbetering in het stroom gebruik. Mijn SXS is nu al een jaar oud dus vandaar dat ik het ook maar een poging waagde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ben nu SlimRom aan het installeren: :)

http://www.slimroms.net/index.php/installation

Onder XP. W7/W8 gaat erg moeilijk, zeg maar niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
vanputten80 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:43:
Ben nu SlimRom aan het installeren: :)

http://www.slimroms.net/index.php/installation

Onder XP. W7/W8 gaat erg moeilijk, zeg maar niet!
Ik zit ook op SlimRom. Er zijn wel een aantal puntjes waar ik niet zo tevreden mee ben, maar wel mee kan leven. Lockscreen is heel erg wennen, de wekker ging bij mij niet af terwijl hij op stil stond en de video camera is weird. Verder wel grappig.

Succes ermee. Probeer een aantal andere roms uit, kijk waar je lekker mee kan werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Het staat erop!
Nog wel verschillende keren opnieuw moeten flashen naar Stock omdat ik iets vergeten was... Geen moeite weet nu hoe het moet! :)

Eigenlijk heel simpel. Maar even weten hoe en wat. Vind dat het niet goed uitgelegd staat. Sites verschillen nogal in hun uitleg en manier van doen. Dit is verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Laatst online: 10-09 13:46
Hey ,

Ik heb momenteel opensemc draaien.
Maar volgende week heb ik een festival, en daarom wil ik even terug naar de stock rom. Ivm de betere camera kwaliteit.

Wat is de snelste manier om een stock rom terug erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Androo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:37:
Hey ,

Ik heb momenteel opensemc draaien.
Maar volgende week heb ik een festival, en daarom wil ik even terug naar de stock rom. Ivm de betere camera kwaliteit.

Wat is de snelste manier om een stock rom terug erop te zetten?
Uit ervaring..

Lees dit eens door:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Laatst online: 10-09 13:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Vraag.
Ik heb onlangs mijn tel geroot. Kan ik alle data op externe geheugen verwijderen? Daarop staan ontzettend veel mappen waarvan ik denk ... Wat doen die hier..Of staat hier belangrijke informatie?

(mappen met mijn foto`s, whatsapp data, etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook de stap genomen om te gaan rooten, inmiddels aantal uurtjes lekker aan klooien. Toestel al 1 keer bricked gehad. Maar dit weer snel kunnen verhelpen met sony campanion 2.1.

Alleen wat ik raar vind, ik heb bootloader niet unlocked, maar toch ben ik al een keer in CWM gekomen, nu zou dit toch niet moeten kunnen als bootloader niet unlocked is.

Nu na ik me toestel had gereset door middel van de sony software moest ik hem ook opnieuw rooten, en kom ik ook niet meer in CWM (terwijl ik het op zelfde manier instaleerde), heb ik hier nou iets raars mee gemaakt of is het bootloader unlocken dus niet nodig maar doe ik nu iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik heb de bootloader geunlocked op de normale manier van Sony:

http://unlockbootloader.sonymobile.com/instructions

Dit ging zonder problemen. In het service menu kun je controlerne of hij geunlocked is.

Naar mijn weten moet je de bootloader unlocken anders kun je er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik gebruik nu SLIMROM iets meer dan een week. Ik merk op dat in de nacht bijna 25/30% van mijn accu verbruikt wordt.
Applicaties welke ik niet gebruik heb ik allemaal verwijderd, daarnaast draai ik GreenPower welke data verbindingen uitschakeld in de nacht.

In het batterij gebruik scherm staat enkel Android standby en geen opvallende applicaties.

Hebben jullie tips?

UPDATE
------------
Las in een Samsung forum dat het kan helpen om vinkje National Roaming aan te zetten. Kan nooit kwaad, dus gedaan!

[ Voor 15% gewijzigd door vanputten80 op 22-05-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
Ik heb een verbruik van 3/4% tijdens de nacht. Met airplanemode aan soms zelfs 1%. Dit door een kale FXP209, Nova launcher, facebook via de browser (messenger voor berichten), maps with me ipv google maps en nutteloze autoruns uitgezet met gemini app manager. Al kan dat met de nieuwste gratis versies niet meer blijkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door saintgein op 22-05-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43

psyy138

blackbulls.nl

wat moet je in recovery precies doen als je van je huidige rom naar een nieuwe rom gaat?

gewoon install zip from sdcard en dan je rom selecteren toch?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
Even een vraag. Sinds dat de xperia s jb rom sinds vandaag officieel aan het uitrollen is, en ik deze toch wel wil testen. Hoe kan ik dit dan het beste doen als ik van een fxp rom af kom? Is een flash dmv flashtool voldoende? Of moet ik dan ook de bootloader enzo weer locken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
psyy138 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:58:
wat moet je in recovery precies doen als je van je huidige rom naar een nieuwe rom gaat?

gewoon install zip from sdcard en dan je rom selecteren toch?
Zo werkt het, maar je wist meestal ook best deel van je geheugen. Als je van Android versie verandert (4.0 naar 4.1 of 4.2, of van stock naar AOSP), doe je best een factory reset voordat je de rom installeert. En het is steeds aangeraden om je cache en dalvik cache te wissen (dalvik staat in CWM onder Advanced), zelfs als je niet van Android versie verandert.
saintgein schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:04:
Even een vraag. Sinds dat de xperia s jb rom sinds vandaag officieel aan het uitrollen is, en ik deze toch wel wil testen. Hoe kan ik dit dan het beste doen als ik van een fxp rom af kom? Is een flash dmv flashtool voldoende? Of moet ik dan ook de bootloader enzo weer locken?
Je hebt meerdere mogelijkheden. Het gaat zoals je zegt gewoon met flashtool en een ftf. Je bent dan wel niet meer geroot. Er is ook een geroote variant die je vanuit een recovery kan installeren (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2302631). Nog een mogelijkheid die aansluit bij Flashtool is Sony's Flashtool gebruik (EMMA). Daarmee kan je vanzelf de laatste ftf downloaden voor jouw regio.

Met al deze methodes verlies je wel een custom recovery. Er is gelukkig al wel een advanced stock kernel die dat weer toevoegt (en bovendien ook root denk ik, moest je een ftf gebruikt hebben), die kan je met fastboot flashen.

[ Voor 21% gewijzigd door MacPoedel op 31-05-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
MacPoedel schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:25:
Je hebt meerdere mogelijkheden. Het gaat zoals je zegt gewoon met flashtool en een ftf. Je bent dan wel niet meer geroot. Er is ook een geroote variant die je vanuit een recovery kan installeren (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2302631). Nog een mogelijkheid die aansluit bij Flashtool is Sony's Flashtool gebruik (EMMA). Daarmee kan je vanzelf de laatste ftf downloaden voor jouw regio.

Met al deze methodes verlies je wel een custom recovery. Er is gelukkig al wel een advanced stock kernel die dat weer toevoegt (en bovendien ook root denk ik, moest je een ftf gebruikt hebben), die kan je met fastboot flashen.
Bedankt, hier kan ik zeker wat mee. Het enige wat ik me nu nog vraag is hoe het zit met het deodexed verhaal. Is dat belangrijk? De rom van doomlord heeft dat nog niet namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Welke custom ROM is het meest zuinig? Ik maak nu gebruik van PAC rom. Ik ben er nog niet tevreden over.

Ik lees hier boven FXP209. Iemand ervaringen met FXP209 of andere?

En andere vraag. Ik lees dat bij het gebruik van de NovaKernel dat het batterij gebruik laag is. Kan ik na installatie van ROM nog de Kernel updaten of verlies ik dan alle data?

[ Voor 34% gewijzigd door vanputten80 op 03-06-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

vanputten80 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:39:
Welke custom ROM is het meest zuinig? Ik maak nu gebruik van PAC rom. Ik ben er nog niet tevreden over.

Ik lees hier boven FXP209. Iemand ervaringen met FXP209 of andere?

En andere vraag. Ik lees dat bij het gebruik van de NovaKernel dat het batterij gebruik laag is. Kan ik na installatie van ROM nog de Kernel updaten of verlies ik dan alle data?
ben ook opzoek naar de zuinigste custom rom omdat ik last heb van die sony wakelocks .. (com.sonyericsson.android.wakeup

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
FXP209 en nieuwere zijn erg goed qua batterijduur, ook zonder aparte kernel ofzo. Maar het valt me op dat een goed uitgeklede stock .200 het ook goed doet. Zeker in combinatie met doomkernel. Ik weet overigens niet zeker of je die doomkernel ook voor fxp kunt gebruiken.

Het belangrijkste blijft iig zo min mogelijk apps (facebook en google maps vreten veel batterij) in het geheugen laden en met een autorun manager de autoruns uit te zetten.

Een goed uitgeklede rooted/deodexed stock jb rom met doomkernel werkt trouwens bloedsnel moet ik zeggen. Haalt de 10000 zonder al te veel moeite in antutu. Ik ben daarom ook erg benieuwd wat er komen gaat qua nieuwe roms en kernels. :)

[ Voor 21% gewijzigd door saintgein op 03-06-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

saintgein schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:40:
FXP209 en nieuwere zijn erg goed qua batterijduur, ook zonder aparte kernel ofzo. Maar het valt me op dat een goed uitgeklede stock .200 het ook goed doet. Zeker in combinatie met doomkernel. Ik weet overigens niet zeker of je die doomkernel ook voor fxp kunt gebruiken.

Het belangrijkste blijft iig zo min mogelijk apps (facebook en google maps vreten veel batterij) in het geheugen laden en met een autorun manager de autoruns uit te zetten.

Een goed uitgeklede rooted/deodexed stock jb rom met doomkernel werkt trouwens bloedsnel moet ik zeggen. Haalt de 10000 zonder al te veel moeite in antutu. Ik ben daarom ook erg benieuwd wat er komen gaat qua nieuwe roms en kernels. :)
kan nergens de FXP209 rom vinden? althans niet van de SXS alleen de z en andere toestellen

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
psyy138 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:29:
[...]

kan nergens de FXP209 rom vinden? althans niet van de SXS alleen de z en andere toestellen
XDA staat genoeg informatie.
Of https://sites.google.com/...a/download/cyanogen-mod-9

Mijn vraag, kan ik een andere Kelner installeren zonder dat dit invloed heeft op huidige instellingen etc?

Ik wil de NovaKernel-Nozomi-OC-007 installeren. Of heeft iemand andere tips voor betere batterij verbruik?

Kernel en Rom
Omdat een rom niets kan op je toestel, zonder de juiste kernel, wordt er bij een custom rom ook altijd een kernel meegelevert.
Maar beiden zijn wel aparte stukken software.
Oftewel, je kunt een nieuwe kernel op je toestel zetten zonder de rom aan te tasten,
en omgekeerd kan ook…dus een rom op je toestel zetten en je huidige kernel niet vervangen.

[ Voor 26% gewijzigd door vanputten80 op 03-06-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
psyy138 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:29:
[...]

https://sites.google.com/.../download/cyanogen-mod-10

FXP222 is overigens net zo goed of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Maar waar staat FXP dan voor? Want zoals ik het nu begrijp is dit stock android?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
psyy138 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:17:
[...]

Maar waar staat FXP dan voor? Want zoals ik het nu begrijp is dit stock android?
FreeXperia, oftewel de onnoficiële Cyanogenmod voor de Xperia S, ook wel AOSP of vanilla Android genoemd. Cyanogenmod ondersteunt de Xperia S officieel niet.

Een van de betere roms qua opties en stabiliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door saintgein op 04-06-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
saintgein schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:58:
[...]

FreeXperia, oftewel de onnoficiële Cyanogenmod voor de Xperia S, ook wel AOSP of vanilla Android genoemd. Cyanogenmod ondersteunt de Xperia S officieel niet.

Een van de betere roms qua opties en stabiliteit.
Niet om te muggenziften maar O-) :
AOSP en Cyanogenmod zijn 2 verschillende dingen imho.
AOSP = Pure (vanilla) android van Google
Cyanogenmod = Based op AOSP + aanvullende tweaks en extra's (theme manager bijvoorbeeld)

Cyanogenmod ondersteund volgens mij wel de Xperia S, alleen nog niet in CM10
CM9.1 is hier gewoon te vinden: http://get.cm/?device=nozomi
In de github is ook een device tree te vinden en dat is volgens mij alleen zo als het een gesupported device is.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
FXP is het team dat alle Xperia's van Cyanogenmod voorziet. Je kan voor Cyanogenmod best rechtstreeks bij hun gaan zoeken. Op https://sites.google.com/site/projectfreexperia/ kan je alle info vinden.

CM10 voor de Xperia S is vrijwel helemaal stabiel, de laatste build kan je hier vinden: http://uploaded.net/f/39l57r (Xperia S = nozomi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

AmbroosV schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:23:
FXP is het team dat alle Xperia's van Cyanogenmod voorziet. Je kan voor Cyanogenmod best rechtstreeks bij hun gaan zoeken. Op https://sites.google.com/site/projectfreexperia/ kan je alle info vinden.

CM10 voor de Xperia S is vrijwel helemaal stabiel, de laatste build kan je hier vinden: http://uploaded.net/f/39l57r (Xperia S = nozomi).
heb nu de fxp222 geinstalleerd werkt goed tot nu toe

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
AmbroosV schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:23:

Voor een hogere downloadsnelheid: unrestrict.li/fxp

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Ik maak gebruik van Trinity Vengeance RaptorXL V2.2
JB en stockrom met vele extra`s. Draaid super. Vooral belangrijk voor mij is het verbruik. De accu gaat met deze lang mee. Het instellen van alles duurt even maar dan heb je wat mooit. Mij valt alleen op dat Xperia Home langzaam is. Nu vervangen voor SSlauncher (aanrader als je houd van vele mogelijkheden..).

Vraag; Als ik een andere Kernel installeer dan staat erbij dat je de mogelijkheid hebt tot het gebruik van 15 verschillende Governor instellingen, echter zie ik deze niet na installatie van nieuwe Kernel. Ik blijf de eerdere 6 zien vanuit de ROM. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik toch gebruik maken van playstation app store? ik zou graag playstationspellen willen spelen maar dat kan niet in NL

sony xperia s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Heeft niemand een antwoord op mijn vraag??

Als ik een andere Kernel installeer dan staat erbij dat je de mogelijkheid hebt tot het gebruik van 15 verschillende Governor instellingen, echter zie ik deze niet na installatie van nieuwe Kernel. Ik blijf de eerdere 6 zien vanuit de ROM. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

vanputten80 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:08:
Heeft niemand een antwoord op mijn vraag??

Als ik een andere Kernel installeer dan staat erbij dat je de mogelijkheid hebt tot het gebruik van 15 verschillende Governor instellingen, echter zie ik deze niet na installatie van nieuwe Kernel. Ik blijf de eerdere 6 zien vanuit de ROM. Weet iemand hoe dat zit?
nope, staat er niet iets in de topic op xda?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
Heb eea gevonden. Cache en Davik Cache verwijderen vervolgens de Kernel installeren.
Helaas krijg ik dan nog steeds maar 7 Governors te zien ipv 15.

Als iemand het antwoord weet.. ik blijf verder zoeken!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste