Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01-2023
raydekok schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:44:
[...]

ff forum lezen en dan die overlay aanvinken en de gpu nog wat en het is opgelost en las net dat in 0.3 de flikkering weg is.
Mooi dat google die verborgen heeft, oftewel moet je eerst 7x drukken op build number in about voordat je erbij kunt. :P

Heeft die hardware overlay trouwens veel invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
yep je cpu gaat iets langzamer draaien maar ik heb niet echt het gevoel die nu te merken. maar het zal in de komende weken wel opgelost worden denk ik.

ben benieuwd naar 0.3 van deze versie. gaan een paar mooie updates in zitten.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
raydekok schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:11:
draai nu http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2099499 wat versie 4.2.2 is en mijn hemel wat een heerlijke rom. cm doet het leuk maar deze rom is een stuk fijner.

hiervoor draaide ik de alpha 4 van de aosp rom deze was ook erg fijn maar miste ik wel het een en ander in.
Ik heb hem net ook geflasht.
Welke kernel gebruiken jullie?

Enige wat ik nu merk is dat me telefoon niet trilt als ik een bericht krijg op whatsapp / sms
terwijl de instellingen in whatsapp en geluid goed staan.

hebben jullie dit ook?

edit: bij sms trilt hij wel heel kort

[ Voor 7% gewijzigd door Androo op 20-02-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
saintgein schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 01:11:
[...]

Mooi dat google die verborgen heeft, oftewel moet je eerst 7x drukken op build number in about voordat je erbij kunt. :P

Heeft die hardware overlay trouwens veel invloed?
geen hardware versnelling dus ;)

de huidige 4.2.2 zal het nooit 100% goed doen op de XS... aangezien het geporte libs zijn van de nexus 4 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:51:
[...]

de huidige 4.2.2 zal het nooit 100% goed doen op de XS... aangezien het geporte libs zijn van de nexus 4 8)7
klopt project butter wordt eigenlijk gedeactiveerd dus als je met flikkering kan leven dan werkt het super. ik heb er geen last van.
camera wordt in 0.3 release verbeterd, ik kijk er naar uit.

moest net de sxs van mijn oom BL unlocken en rooten. wat makkelijk in vergelijking met vorig jaar maart toen ik de mijne wilde rooten.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
ArcticWolf schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:51:
[...]

De video drivers zijn toch hetzelfde? Enja, vandag komt 0.3 uit als het goed is, misschien een rede om hierbij te blijven. Al heeft thumb keyboard hier wel problemen mee, oftewel is het cijfertoetsenbord ineens erg klein. Weet niet of dat aan de rom ligt of de app zelf..

[ Voor 27% gewijzigd door saintgein op 20-02-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Het is eindelijk gelukt ... een kameraad heeft van m'n SXS de bootloader unlocked en een de XZXperience_1-ROM geïnstalleerd

https://www.dropbox.com/s...2013-02-20%2016.00.37.png

ROM bevalt me heel goed, batterij gaat in mijn ogen precies langer mee (heb hem een hele dag vrij intensief gebruikt en op dit moment nog 41% over)

Er zijn een paar puntjes waar ik vragen over heb en waar jullie mij mss mee kunnen helpen :-)
- elke keer ik een contact wil open krijg ik melding "Email is gestopt" enn dit venstertje verdwijnt ook vrij snel ; het standaard e-mailprogramma werkt dan ook niet ; ook komt de melding "exchange services gestopt" op het toestel. Ik heb dan ook bij de apps de "exchange services" uitgezet ... hebben jullie hier een oplossing voor?
- als je "snoozed" met het alarm krijg ik ook melding : "klok is gestopt" en dan moet je OK duwen ; iemand als mij die vaak z'n alarm uitstelt, is dit wel ambetant :-)
- vroeger kreeg je op je lockscreen een melding van een SMS en gemiste oproepen : kan dit op één of andere manier ook op deze ROM ingesteld worden?
- kan je de kleurencombinatie's veranderen ; vroeger had ik het zwarte thema in gebruik ; nu is dit blijkbaar niet meer beschikbaar ...ook spijtig dat alles "blauw-zwart" is ...

Hebben jullie op deze vragen eventueel een antwoord?
Ik kijk al een beetje naar Antraxbomb die deze ROM ook gebruikt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
saintgein schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:25:
[...]

De video drivers zijn toch hetzelfde? Enja, vandag komt 0.3 uit als het goed is, misschien een rede om hierbij te blijven. Al heeft thumb keyboard hier wel problemen mee, oftewel is het cijfertoetsenbord ineens erg klein. Weet niet of dat aan de rom ligt of de app zelf..
yeah maar de mb aansturing niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
ArcticWolf schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:45:
[...]

yeah maar de mb aansturing niet.
Volgens mij gebruikten ze daarvoor de drivers die fxp ook gebruikt, al weet ik dat niet helemaal zeker.

Maargoed, wat anders. Eindelijk een goed alternatief voor google maps! Scheelt flink qua batterijverbruik.
Google Play: MapsWithMe Lite, Offline Maps#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5tYXBzd2l0aG1lLm1hcHMiXQ..

Over dat batterijverbruik trouwens, ik ga weer terug naar fxp, omdat semc 4.2.2 nog niet echt zuinig omgaat met de accu. Vreemd, terwijl ik namelijk dacht dat 4.2 beter is voor de accu enzo.

[ Voor 4% gewijzigd door saintgein op 20-02-2013 23:18 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
nice, maps zuipt echt als een malle hier :S

• saintgein
ArcticWolf schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 07:35:
nice, maps zuipt echt als een malle hier :S
De enige manier om dat een beetje tegen te gaan is dmv. maps te freezen met titaniumbackup. En dan weer te defrosten als je em nodig hebt. :P

• ArcticWolf
  • Niet online
saintgein schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:35:
[...]

De enige manier om dat een beetje tegen te gaan is dmv. maps te freezen met titaniumbackup. En dan weer te defrosten als je em nodig hebt. :P
ik gooi hem meestal eraf en download hem weer als ik hem nodig heb...
(11GB databundel :9 )

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
saintgein schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:14:
[...]
Maargoed, wat anders. Eindelijk een goed alternatief voor google maps! Scheelt flink qua batterijverbruik.
Google Play: MapsWithMe Lite, Offline Maps#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5tYXBzd2l0aG1lLm1hcHMiXQ..
Dit vind ik niet echt een goed alternatief. Begrijp me niet verkeerd, ze leveren wat ze beloven en het ziet er best goed uit, maar zonder navigatie of ieder geval routeplanning is dit voor mij geen alternatief. Jammer!

• saintgein
thefal schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:32:
[...]

Dit vind ik niet echt een goed alternatief. Begrijp me niet verkeerd, ze leveren wat ze beloven en het ziet er best goed uit, maar zonder navigatie of ieder geval routeplanning is dit voor mij geen alternatief. Jammer!
Die autofollowmode is best goed. Verder snap ik je punt wel, al gebruik ik zelf de navigatie functie zelden. Ik ben meer van het kaart lezen, net zoals dat ik zelden in een auto zit. Het lijkt me trouwens wel dat als je serieus navigatie nodig hebt, je dat niet op je mobiel gaat doen maar daarvoor een tomtom ofzo in je auto hebt.

Google Play: MapFactor Navigator (beta)
Is daar best goed voor overigens, al vind ik die niet helemaal soepel lopen op mn xperia s.

• thefal
Google Maps werkt perfect voor navigatie hoor, beternog dan de TomTom in huis;)

Even iets anders, ik heb de tutorialuit de OP gevolgd, maar nadat ik .76 heb genomen en daarmee "fastboot flash system system.img" bevind mijn telefoon zich in een bootloop: Sony logo -> zwart scherm -> scherm uit

Kan ik hier nog wat mee of moet ik nu wachten tot de batterij op is?Ik heb wel gevonden hoe je een hard reset kan doen maar ik wil het toestel dus uit hebben.

NVM al gevonden,up en power ingedrukt houden tot het toestel 3x trilt

Klopt het weldat het toestel dan nog geen recovery heeft?

[ Voor 12% gewijzigd door thefal op 21-02-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ja je hebt alleen een system image geflashed. Je kan nu gewoon alle roms flashen en daarna een andere kernel of de desbetreffende rom heeft al een kernel met root, dan hoef je niks te doen. Ik zou als ik jou was nu de advanced stock kernel v17 flashen met fastboot flash boot 'image.elf' en daarna kan je wel in de recovery komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Dat heb ik inderdaad nog even gedaan gisteravond, ik draai nu vrolijk PAC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Ik draai nu opensemc V03 :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2099499

Draait als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Hoe draait opensemc t.o.v. FreeXperia (CM10)?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Ik vind opensemc soepeler draaien dan FXP.

Kan misschien komen om dat opensemc android 4.2.2 is en FXP nog niet..

Maar opensemc is ook gebasseerd op CM10.1 ( android 4.2.2 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
als je een knipperend scherm niet erg vind is opensemc wel okay :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Dat knipperend scherm heeft met de lichtsensor te maken?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Knipperend scherm kan je uitzetten door H/w Overlay uit te schakelen in opties voor ontwikkelaars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Androo schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:48:
Knipperend scherm kan je uitzetten door H/w Overlay uit te schakelen in opties voor ontwikkelaars..
jah... die h/w overlay heeft wel invloed op de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
ArcticWolf schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:07:
[...]

jah... die h/w overlay heeft wel invloed op de prestaties.
Ik merk er weinig van..

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

John Doos

ClaudZaque

Op windows 7 lukt het hier ook niet.

Probeer nu eerst de bootloader open te maken, maar bij het uitvoeren van fastboot blablabla commando, blijft hij hangen op <waiting for device>

Device ook al een aantal keer ge herstart en ook geprobeert zonder programas ertusem.

Wie o Wie kan mij helpen?

Nee

• Androo
Heb je de drivers geinstalleerd?

• ArcticWolf
  • Niet online
John Doos schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:56:
Op windows 7 lukt het hier ook niet.

Probeer nu eerst de bootloader open te maken, maar bij het uitvoeren van fastboot blablabla commando, blijft hij hangen op <waiting for device>

Device ook al een aantal keer ge herstart en ook geprobeert zonder programas ertusem.

Wie o Wie kan mij helpen?
Flashtools downloaden

in het mapje Flashtool\drivers\ de driver pack installeren voor Xperia S

en daarna werkt het wel :>

• Androo
Op windows 8 werkt het trouwens niet...

Ik heb alles geprobeert om het werkend te krijgen.. maar hij pakt de drivers niet..
Dan maar met een virtuele machine :)

• ArcticWolf
  • Niet online
Androo schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:47:
Op windows 8 werkt het trouwens niet...

Ik heb alles geprobeert om het werkend te krijgen.. maar hij pakt de drivers niet..
Dan maar met een virtuele machine :)
Kan wel hoor, windows 8 in comptabiliteit/debugging modus laden en dan de drivers installeren, rebooten en het werkt ;)

http://www.c-sharpcorner....ugging-mode-in-windows-8/

• Androo
ArcticWolf schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:50:
[...]

Kan wel hoor, windows 8 in comptabiliteit/debugging modus laden en dan de drivers installeren, rebooten en het werkt ;)

http://www.c-sharpcorner....ugging-mode-in-windows-8/
Oh nice! Thanks voor de tip:)

Zal het de volgende keer proberen.
Ik flash hem nu gewoon via de recovery. ( opensemc v0.3 )

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Gisteravond bezig geweest met een XPeria S van een vriend. Die had z'n telefoon gesoftbricked. Door middel van de flashtool een ICS rom kunnen installeren waarna alles weer werkte. Daarna geroot en CWM eropgezet door middel van adb. Helaas vergeten dat deze telefoon geen sdcard slot heeft dus nu wil de telefoon alleen nog maar booten in recovery (CWM dus). Ik krijg er dan geen contact mee met adb (ziet geen devices).

Iemand een idee hoe ik deze telefoon weer kan voorzien van een werkende rom? Wilde dus via adb OpenSEM 0.3 pushen maar ik krijg geen contact, en Google kon me ook niet echt verder helpen ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• ArcticWolf
  • Niet online
Cwm heeft ook een usb mount functie @ mounts

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, maar wat moet je doen als je dan te zien krijgt "E:Unable to open ums lunfile (No such file or directory)"?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Arfman schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:11:
Gisteravond bezig geweest met een XPeria S van een vriend. Die had z'n telefoon gesoftbricked. Door middel van de flashtool een ICS rom kunnen installeren waarna alles weer werkte. Daarna geroot en CWM eropgezet door middel van adb. Helaas vergeten dat deze telefoon geen sdcard slot heeft dus nu wil de telefoon alleen nog maar booten in recovery (CWM dus). Ik krijg er dan geen contact mee met adb (ziet geen devices).

Iemand een idee hoe ik deze telefoon weer kan voorzien van een werkende rom? Wilde dus via adb OpenSEM 0.3 pushen maar ik krijg geen contact, en Google kon me ook niet echt verder helpen ...
Via FlashTool dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ook niet, device wordt niet gezien, flashmode kan ik ook niet kiezen want hij boot automatisch naar CWM na een paar seconden. Bedankt voor het meedenken, iemand nog een idee hoe ik contact kan krijgen met de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 04:28:
Ook niet, device wordt niet gezien, flashmode kan ik ook niet kiezen want hij boot automatisch naar CWM na een paar seconden. Bedankt voor het meedenken, iemand nog een idee hoe ik contact kan krijgen met de telefoon?
fastboot zou het toch moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 04:28:
Maak je wel gebruik van juiste drivers om in flashmode te komen anders boot hij namelijk gewoon door. Flashmode hoort namelijk altijd te werken, dat staat helemala los van de rom/kernel en dat soort dingen. Dus ik zou even kijken naar de juiste drivers staan in OT of even op het xda forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Flashmode is toch uitzetten, volume down, USB kabel erin? Als ik dat doe komt hij ook in CWM terecht. Zelfde verhaal geldt ook voor volume up trouwens.

Ik heb XDA al helemaal doorgespit, en ik heb al vele drivers geprobeerd op meerdere systemen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand een tip met drivers die sowieso werken zodat ik dat kan uitsluiten?

Ik root al jaren Android telefoons maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:51:
Flashmode is toch uitzetten, volume down, USB kabel erin? Als ik dat doe komt hij ook in CWM terecht. Zelfde verhaal geldt ook voor volume up trouwens.

Ik heb XDA al helemaal doorgespit, en ik heb al vele drivers geprobeerd op meerdere systemen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand een tip met drivers die sowieso werken zodat ik dat kan uitsluiten?

Ik root al jaren Android telefoons maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
volume up = fastboot, vol down = flashmode
wel ingedrukt houden he XD

in flashtool\drivers staat een tool met drivers... gewoon alle Xperia S drivers installeren met die tool.

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 01-03-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ArcticWolf schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:52:
[...]

volume up = fastboot, vol down = flashmode
wel ingedrukt houden he XD

in flashtool\drivers staat een tool met drivers... gewoon alle Xperia S drivers installeren met die tool.
Haha ja, ik had hem ingedrukt. Neem aan dat 10 seconden wel genoeg is?
Drivers van de flashtool geïnstalleerd, daar kan het dus niet aan liggen. We puzzelen nog even verder en anders moet hij maar naar een reparatiecentrum en zal ik hem aanraden om in het vervolg een telefoon met micro sd slot te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Arfman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:56:
[...]

Haha ja, ik had hem ingedrukt. Neem aan dat 10 seconden wel genoeg is?
Drivers van de flashtool geïnstalleerd, daar kan het dus niet aan liggen. We puzzelen nog even verder en anders moet hij maar naar een reparatiecentrum en zal ik hem aanraden om in het vervolg een telefoon met micro sd slot te nemen :)
sd slot heeft er ook niks mee te maken.

zet op de pc eens aparaatbeheer open en kijk of de telefoon juist wordt aangemeld. zo niet dan dus de juiste drivers zoeken.

maar als je in cmw bent kun je de telefoon wel mounten hoor. even kijken naar hoe dat moet. dan een rom erop en flashen in cmw.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb nog nooit een Xperia S gezien die niet meer in fastboot/flashmode kon :P

anders vol up + power voor 15 sec ingedrukt houden, los laten, vol up ingedrukt houden, usb kabel erin. Blauwe ledje moet eigenlijk meteen oplichten.

en anders kun je adb sideload proberen als de recovery dat ondersteund.

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 01-03-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, ik zal het nogmaals probere met fastboot/flashmode. Telefoon wordt herkend in Windows (Flashtool drivers). adb devices zegt dat er geen apparaat connected is. Mounten in CWM wil ook niet omdat ik die error krijg (zie boven).

En als hij een sd card slot had gehad had ik die in m'n cardreader gestopt, daar de zip van de ROM en de gapps opgezet, en was het hele probleem non-existent geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
adb sideload is een recovery specifiek iets, niet een standaard adb functie zelf, maar goed ik weet niet welke recovery je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

CWM 5.5.0.nogiets (nozimi ofzoiets?). Kan het nu niet nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nozomi is de originele naam van de Xperia S ;)
(het is ook de snelste trein in Japan :+)

[ Voor 31% gewijzigd door ArcticWolf op 01-03-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
fastboot is iets anders als flashmode he dat is duidelijk? volume-up en dan stekkertje erin. dan gaat het blauwe lampje direct branden. daarna eerst eens even op xda kijken voor een nieuwere cmw en deze weer flashen met adb. maar alleen als de drivers klopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Op welk systeem werk je? Ik heb gemerkt dat op 32 bit het herkennen (want het moet vrij snel) beter gaat dan 64 bit. Ook even helemaal opnieuw beginnen (als in: alle drivers deinstalleren (echt alle!)) en/of een nieuwe pc erbij pakken. In mijn ervaring is het meestal fout gegaan aan de driver/pckant van het verhaal en is de S bijna niet te bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik gebruik in beide gevallen een Windows 8 64-bit systeem. Ik zal het eens proberen op een Windows 7 systeem (ook 64 bit). Mocht ook dat niet werken is het jammer maar helaas en heeft hij pech. Bedankt voor het meedenken iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

raydekok schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:00:
fastboot is iets anders als flashmode he dat is duidelijk? volume-up en dan stekkertje erin. dan gaat het blauwe lampje direct branden. daarna eerst eens even op xda kijken voor een nieuwere cmw en deze weer flashen met adb. maar alleen als de drivers klopen.
Het is toch ook neit normaal dat als ik dat doe, de telefoon gewoon doorstart naar CWM :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Arfman schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:00:
[...]

Het is toch ook neit normaal dat als ik dat doe, de telefoon gewoon doorstart naar CWM :?
nou ja niet helemaal gek want het lijkt er dan op dat de juiste drivers niet zijn geïnstalleerd. en omdat je op volume drukt kom je automatisch in cmw. gewoon opstarten leverde niks op he?

ik begrijp alleen niet goed. je hebt geroot en toen cmw erop gezet? waarom kun je dan niet opstarten?

kijk nog eens of de telefoon wel herkend wordt in de pc en probeer nog eens factory settings en alles te legen in de cmw zodat je misschien weer op kunt starten. er moet toch een rom gewoon op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Arfman schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:11:

want al sik dit lees had je een werkende rom waar is die gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Zucht, ik krijg het gewoon niet voor elkaar op de S om hem te rooten en CWM te installeren. Wat zijn nu precies de stappen die ik moet doen? Zoveel verschillende mogelijkheden, en alle prerooten roms zit geen Superuser in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Metalbuster schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:46:
Zucht, ik krijg het gewoon niet voor elkaar op de S om hem te rooten en CWM te installeren. Wat zijn nu precies de stappen die ik moet doen? Zoveel verschillende mogelijkheden, en alle prerooten roms zit geen Superuser in.
welke versie draai je nu? .55? doe dan dit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2133063

daarna doe je dit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1756346

dit kan alleen als je bootloader unlocked is.

appeltje eitje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Arfman
flashtool drivers installeren voor Xperia S is op Windows 8 vele male ingewikkelder dan op windows 7, het kan niet via de normale manier, dus het kan best zijn dat ze helemaal NIET zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Niemand die voor onderstaande problemen een oplossing heeft :-(
MM51_Mini schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:39:
Het is eindelijk gelukt ... een kameraad heeft van m'n SXS de bootloader unlocked en een de XZXperience_1-ROM geïnstalleerd

https://www.dropbox.com/s...2013-02-20%2016.00.37.png

ROM bevalt me heel goed, batterij gaat in mijn ogen precies langer mee (heb hem een hele dag vrij intensief gebruikt en op dit moment nog 41% over)

Er zijn een paar puntjes waar ik vragen over heb en waar jullie mij mss mee kunnen helpen :-)
- elke keer ik een contact wil open krijg ik melding "Email is gestopt" enn dit venstertje verdwijnt ook vrij snel ; het standaard e-mailprogramma werkt dan ook niet ; ook komt de melding "exchange services gestopt" op het toestel. Ik heb dan ook bij de apps de "exchange services" uitgezet ... hebben jullie hier een oplossing voor?
- als je "snoozed" met het alarm krijg ik ook melding : "klok is gestopt" en dan moet je OK duwen ; iemand als mij die vaak z'n alarm uitstelt, is dit wel ambetant :-)
- vroeger kreeg je op je lockscreen een melding van een SMS en gemiste oproepen : kan dit op één of andere manier ook op deze ROM ingesteld worden?
- kan je de kleurencombinatie's veranderen ; vroeger had ik het zwarte thema in gebruik ; nu is dit blijkbaar niet meer beschikbaar ...ook spijtig dat alles "blauw-zwart" is ...

Hebben jullie op deze vragen eventueel een antwoord?
Ik kijk al een beetje naar Antraxbomb die deze ROM ook gebruikt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
XZX 2 is uit he ;)
en het is een custom rom... er blijven altijd bugs in zitten helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
raydekok schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:58:
[...]

welke versie draai je nu? .55? doe dan dit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2133063

daarna doe je dit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1756346

dit kan alleen als je bootloader unlocked is.

appeltje eitje. :)
Heb ik gedaan en alles lijkt te werken. Maar nu werkt bij SD kaart niet meer, en kan hem niet meer bereiken vanaf windows. Kan geen bestanden erop zetten of eraf halen. Echter staat alles er nog wel op aangezien ik in CWM alle bestanden nog kan zien, hij zegt alleen " Can't reach etc etc". Daarom kan ik nu ook geen custom installeren omdat hij mijn SD kaart niet pakt.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://dl.dropbox.com/u/12943198/XPS_Kernels/ics17.elf

deze kernel fastbooten en dan zou het weer moeten werken.

en anders .55 flashen met flashtool
http://xdafileserver.nl/i...26i%29%2FSTOCK+ROMS%2FICS

en dan ics17.elf fastbooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik krijg het niet voor elkaar. Windows 7 biedt ook geen soelaas, het is gewoon een k*ttoestel :P (sorry).

Iedereen bedankt voor de moeite, deze gaat de prullenbak in en de volgende wordt er 1 met een sdcardslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
wil je mijn adres? ik betaal de betaal de bezorgkosten wel. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Arfman schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:38:
Ik krijg het niet voor elkaar. Windows 7 biedt ook geen soelaas, het is gewoon een k*ttoestel :P (sorry).

Iedereen bedankt voor de moeite, deze gaat de prullenbak in en de volgende wordt er 1 met een sdcardslot.
Best knap dat je een toestel die niet te hardbricken valt, weet te hardbricken 8)7 HTC toestellen vallen wel te hardbricken, maar Sony toestellen alleen soft... (op deze na dat :+))
Ik bied 10 euro meer dan ray + verzendkosten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 02-03-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:09:
[...]

Best knap dat je een toestel die niet te hardbricken valt, weet te hardbricken 8)7 HTC toestellen vallen wel te hardbricken, maar Sony toestellen alleen soft... (op deze na dat :+))
Ik bied 10 euro meer dan ray + verzendkosten ;)
ik 20 boven op die van artic, dus 30 boven die van mij. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik ben een 32 bit W7 aan het installeren speciaal voor dit ralle toestel .. grmbl, die vriend is mij een hele goede fles whisky verschuldigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
[
MM51_Mini schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:27:
Niemand die voor onderstaande problemen een oplossing heeft :-(

[...]
- De problemen die je met e-mail hebt: Open Settings>Apps>All, scroll tot je bij het e-mail programma bent, selecteer dat, in het nieuwe venster kies je "alle data wissen" en "cache wissen".

- Snooze: dat probleem is opgelost in XZX2 of je kan de AIO fix installeren.

- SMS'en en gemiste oproepen op het lockscreen; Sony heeft die feature gewoon geschrapt. Ergens was het ook een privacyrisico. Met het huidige lockscreen is dat dus niet in te stellen.

- Kleurencombinaties veranderen: blijf in het homescreen even op een lege plek duwen, dan krijg je wat opties zoals widgets toevoegen, achtergrond veranderen en het thema wijzigen. Je kunt dus het thema wijzigen. Het is wel steeds zwart met witte letters en een andere kleur voor de symbolen, bv blauw, turquoise, roze, groen, ... Ik denk niet dat er een "zwart" thema is. Je kunt wel het thema van je vorige rom over kopiëren (als je daar een zip bestand van hebt), thema's vind je in:system\vendor\overlay\framework\
Arfman schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:38:

Dat jij er met een minimum aan voorbereiding niet mee uit de slag kunt, betekent nog niet dat het een slecht toestel is... De helft van je problemen zijn toe te schrijven aan Windows, wat inderdaad wel een best brak OS is ;).

Ten eerste, welke CWM heb jij geïnstalleerd? Mogelijks is je usb-mount probleem daaraan gerelateerd. Wat ik zou doen om OpenSEMC te installeren is de kernel te pushen met ADB (de kernel zit in het rom-bestand en heeft een eigen recovery). Vervolgens booten in CWM, usb storage mounten (dat werkt gegarandeerd met die recovery), rom kopiëren vanop pc en dan installeren in CWM.

Daarvoor moet je natuurlijk wel een kernel kunnen flashen, wat gebeurt in Fastboot modus. Ik heb niet de volledige discussie gevolgd maar van wat ik begrijp kreeg je de drivers niet geïnstalleerd op Windows 8 en 7 64 bit. Daar zijn inderdaad wat problemen mee. Ik heb hier niet de plaats en de tijd om volledig uit te leggen hoe je fastboot-drivers op Win7 x64 geïnstalleerd krijgt, er zijn verschillende gidsen te vinden: http://lmgtfy.com/?q=fastboot+drivers+windows+7+64+bit
De eerste is meteen een goede, die heb ik ook gebruikt.

Nu kun je dus fastboot-drivers installeren, flashtool openen, telefoon rebooten in fastboot-modus (telefoon uit, volume omhoog inhouden en verbinden met USB), duwen op de bliksem-knop, fastboot-mode selecteren en dan select kernel to Flash (de rechtse onder DooMLorD).

Zeker handig om eens te lezen is dit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1526866.
Arfman schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:43:
Ik ben een 32 bit W7 aan het installeren speciaal voor dit ralle toestel .. grmbl, die vriend is mij een hele goede fles whisky verschuldigd.
Het was toch echt véél sneller om eens "fastboot drivers windows 7 64 bit" op te zoeken dan een volledige Windows installatie te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Geloof me, dat heb ik allemaal al geprobeerd. Dit is de 4e dag dat ik er mee bezig ben. Ik root al jaren verschillende toestellen en deze is de eerste die me niet lukt (hence de frustratie).

Zojuist dus 32 bit W7 geinstalleerd in een VMware omgeving. Drivers van de flashtool geinstalleerd, adb devices .... weer niks. Ik krijg op GEEN ENKELE manier contact met dat kreng (sorry).

Heb zojuist precies gedaan wat jij zei: flashtool geopend, telefoon uit, volume up, dan krijg ik een melding dat ik drivers moet installeren. Maar dat heb ik al gedaan, ik heb alle XPeria S drivers van de flashtool geinstalleerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, ik denk dat jullie zometeen heel hard mogen gaan lachen. Ik wacht het nog even af maar ik lijk nu verder te komen. Als ik het jullie vertel krijgen jullie een rolberoerte, maar dat is wel het minste wat ik kan doen na alle hulp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:18:
OK, ik denk dat jullie zometeen heel hard mogen gaan lachen. Ik wacht het nog even af maar ik lijk nu verder te komen. Als ik het jullie vertel krijgen jullie een rolberoerte, maar dat is wel het minste wat ik kan doen na alle hulp :P
:D :D :D
can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, hier komt het.

Wat ik tot nu toe altijd fout deed was de Flashtool drivers installeren voor de XPeria S (ICS/GB/etc). Blijkt dat je een stukje verder naar beneden kunt scrollen en daar zijn de fastboot en flashmode drivers 8)7 :D _O-

Die geïnstalleerd in mijn virtuele Windows 7 en ik kon inderdaad zonder problemen via de Flashtool een originele ROM terugflashen :P

OK, uitgelachen? Mooi, want nu krijg ik bij elke ROM die ik vanuit recovery wil flashen de error "assert failed gerprop blabla LT26i". Ik heb al meerdere ROMs geprobeerd maar allemaal geven ze die error. Iemand een idee?

EDIT: ook opgelost. Ik had een verkeerde recovery blijkbaar (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1756346). Ik heb gegoogled op recovery-nozimi.zip (die kwam ik in meer tutorials tegen) en daarmee kon ik wel OpenSECM 0.4 installeren. Die installeert blijkbaar zelf TWRP recovery, all is well so far :P

[ Voor 20% gewijzigd door Arfman op 03-03-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
haha lol 8)7 en wij maar vragen of je nu de flash/fastboot drivers had geinstalleerd :+

en ja die 2e is simpel op te lossen... nieuwe recovery flashen, hij is zeg maar zijn identiteit kwijt geraakt :X

[ Voor 56% gewijzigd door ArcticWolf op 03-03-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, dat recoveryprobleem is dus opgelost door nozomi te flashen, en daarna kwam er dus automatisch Team Win Recovery Project overheen. Helemaal prima, is nog luxer dan CWM :)

Maar ik geef toe, het was dus uiteindelijk mijn eigen schuld, ik heb gewoon compleet over die drivers heen gekeken.

en toch vind ik een telefoon met sdcard slot fijner >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Arfman schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:25:
Ja, dat recoveryprobleem is dus opgelost door nozomi te flashen, en daarna kwam er dus automatisch Team Win Recovery Project overheen. Helemaal prima, is nog luxer dan CWM :)

Maar ik geef toe, het was dus uiteindelijk mijn eigen schuld, ik heb gewoon compleet over die drivers heen gekeken.

en toch vind ik een telefoon met sdcard slot fijner >:)
Goed om te weten dat het je gelukt is:). Is toch veel beter nieuws dat het een vergeetachtigheid was dan dat het toestel kapot is. We maken allemaal wel zo'n fouten. Toen ik mijn toestel voor het eerst had, was het ook wat zoeken. Ik kom van een telefoon waar het allemaal een stuk eenvoudiger is (geen gesloten bootloader en van die meuk, geen speciale flash programma's).

Natuurlijk was een sdcard slot beter geweest. De Xperia S lijkt daarin ook maar een tijdelijk experiment geweest, de laatste topmodellen van Sony hebben maar 16GB opslag en uitbreiding met sdcard is terug mogelijk (Xperia Z, Xperia V, Xperia T). Bij de mindere modellen zijn er ook wel enkele zonder sdcard slot (bij de Xperia U was dat bv heel welkom geweest).

Ik vind 32GB in elk geval genoeg en op het moment dat ik hem kocht, was er geen andere telefoon voor die prijs met zoveel intern geheugen. Ik haal er persoonlijk nooit de kaart uit dus trok het me niet aan. Enige geval dat ik me kan voorstellen dat ik wel graag een µSD zou willen is wanneer ik mijn telefoon beschadig en nog aan de data wil kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
en toch Arfman ik denk dat je hem naar me op moet sturen. haha

goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 21:32:
http://dl.dropbox.com/u/12943198/XPS_Kernels/ics17.elf

deze kernel fastbooten en dan zou het weer moeten werken.

en anders .55 flashen met flashtool
http://xdafileserver.nl/i...26i%29%2FSTOCK+ROMS%2FICS

en dan ics17.elf fastbooten.
zeg is die .55 ge-preroot?

heb een probleempje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nee die niet.. daarom ics17.elf flashen (stock kernel + root)
wat voor probleempje heb je dan?

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 03-03-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:41:
nee die niet.. daarom ics17.elf flashen (stock kernel + root)
wat voor probleempje heb je dan?
sxs van mijn oom geroot zoals ik een paar posts hierboven iemand ook aanraadde.
toen opensenc geïnstalleerd. werkt allemaal. eenmaal thuis kwam een nieuwe versie uit. hij weet hoe te flashen in recovery dus dat deed hij. net als ik. bij mij is het installeren en hup doorgaan. bij hem was het installeren en kwam er een fout. e: cannot mount /recovery/log of iets.

ik heb hem via goomanager de laatste twrp laten installeren want dat zou het probleem wel eens kunnen verhelpen. dit deed ook wel iets maar nu de melding unable to mount /system. het komt er op neer dat elke keer als hij een rom of een nieuwere verse wil installeren hij een factory reset moet doen.

ik ga hem nog een log laten maken in twrp en hopen dat men daar iets mee kan op xda. anders dacht ik om hem via flashtool .50 ofzo met root erin erop te laten zetten. want na lang zoeken zou het ook een verkeerde partitionering kunnen zijn maar hoe dat zit weet ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Op het moment dit forum nog aan het doorlezen, maar ik heb momenteel de .55 firmware geinstalleerd.

Geroot, en de speciale CWM geinstalleerd van deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1756346
post.

En de bootloader is inmiddels ook ge-unlocked.
Ik ben nou eigenlijk opzoek naar een custom rom met 4.1.x of 4.2.x
Het liefst met de oude vertrouwde CM look. (Is dat AOKP of AOSP?)

Een rom die natuurlijk zo stabiel mogelijk is.(En een energie zuinige kernel :+)
Maar nu kan ik zon rom niet vinden, en kan ik niet meer op het geheugen van mijn phone komen?

Weet iemand hoe ik dit allemaal kan klaarspelen?

Heb ervaring met het rooten/flashen van de volgende toestellen.
- HTC Wildfire
- HTC Desire HD
- Samsung Note I
- Jiayu G3

En niks is moeilijker en ingewikkeld dan dit toestel tot nu toe!

EDIT:

Lijstje gevonden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1950706

Alleen werken zo te lezen alle 10.1 (4.2.2 roms) nog niet naar behoren!
Dus om safe te zijn, 10.0 (4.1.2 JB) draaien?

[ Voor 11% gewijzigd door John Doos op 04-03-2013 12:57 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
John Doos schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:51:
Op het moment dit forum nog aan het doorlezen, maar ik heb momenteel de .55 firmware geinstalleerd.

post.

En de bootloader is inmiddels ook ge-unlocked.
Ik ben nou eigenlijk opzoek naar een custom rom met 4.1.x of 4.2.x
Het liefst met de oude vertrouwde CM look. (Is dat AOKP of AOSP?)

Een rom die natuurlijk zo stabiel mogelijk is.(En een energie zuinige kernel :+)
Maar nu kan ik zon rom niet vinden, en kan ik niet meer op het geheugen van mijn phone komen?

Weet iemand hoe ik dit allemaal kan klaarspelen?

Heb ervaring met het rooten/flashen van de volgende toestellen.
- HTC Wildfire
- HTC Desire HD
- Samsung Note I
- Jiayu G3

En niks is moeilijker en ingewikkeld dan dit toestel tot nu toe!

EDIT:

Lijstje gevonden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1950706

Alleen werken zo te lezen alle 10.1 (4.2.2 roms) nog niet naar behoren!
Dus om safe te zijn, 10.0 (4.1.2 JB) draaien?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2099499

werkt perfect. en stabiel en cm en en en. geweldig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

NOT WORKING:
HDMI
Fat Finger effect
VoIP
Bluetooth calling
You tell us.

Niet helemaal dus, ik ben opzoek naar een rom die alles wel goed pakt.

Ben nu beland bij Free Xperia Project:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1780338

Maar staat er allemaal pas over een uur op ivm het netwerk hiero -_-

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
John Doos schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:09:
NOT WORKING:
HDMI
Fat Finger effect
VoIP
Bluetooth calling
You tell us.

daar werkt ook niet alles van. wacht ff op de update van die opensemc want er wordt veel goeds gedaan. zo zal de flikkering ook weg zijn. ik moet zeggen dat ik cd (free xperia prject) namelijk niet heel smooth vindt. anders kom je uit op ICS roms die gebasseerd zijn op standaard sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
John Doos schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:09:
NOT WORKING:
HDMI
Fat Finger effect
VoIP
Bluetooth calling
You tell us.

Ik zou persoonlijk voor de Nova ROM gaan, gebaseerd of FXP maar zuiniger en beter in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Downloaden duurde veelste lang.

Jellybeer v3.35:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087682

GAPPS:
http://goo.im/gapps

Ik spam wel een beetje haha, ik zal deze post aanpassen straks ;)

EDIT:

Weet iemand al iets over hoe usb storage werkend te krijgen?
Krijg de melding, mijn (null) verbonden.

Ik ga nu al mijn drivers etc verwijderen van de sony/android en adb dingetjes.

Dit heeft gewerkt, alle usb controllers en ADB en sony dingen verwijdert.

Reboot, en pc companion weer geinstalleerd, en alles wordt weer herkent :+

[ Voor 48% gewijzigd door John Doos op 04-03-2013 15:29 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

John Doos schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:51:

post.
Pas op, met die recovery kon ik geen enkele ROM installeren. Zie mijn post voor welke recovery ik uiteindelijk gebruikt heb (recovery-nozomi.img).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Ik heb gelukkig de "nare gewoonte" ALTIJD een backup te maken voordat ik een andere rom installeer.

De backup wordt nu gemaakt, en zal DEZE post updaten met results.
Heb je in iedergeval voor mij een linkje naar je post/recovery?

Alvast bedankt!

Krijg de volgende melding:

-- Installing: /sdcard/Jellybeer-v3.35-nozomi.zip
Finding update package...
Opening update package...
Installing update...

assert failed: getprop("ro.product.device") == "LT26i" || getprop("ro.build.product") == BLABLABLA

[ Voor 34% gewijzigd door John Doos op 04-03-2013 15:15 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Arfman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:24:
[...]

Pas op, met die recovery kon ik geen enkele ROM installeren. Zie mijn post voor welke recovery ik uiteindelijk gebruikt heb (recovery-nozomi.img).
http://www.theandroidsoul...ecovery-on-sony-xperia-s/

Ik ga nu deze guide proberen.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die error had ik ook, en die guide heb ik ook gebruikt. Die 2012 CWM Recovery (Xperia S/Acro) is waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Klopt, ik heb gelukkig wel een backup kunnen draaien erin :+
Ben nu op het school netwerk ADT-Bundle aan het binnen trekken haha, komt hopelijk goed.

Over een halfuurtje klaar hiero, en als ik er dan nog niet uit ben ga ik thuis weer verder ;)

@Arfman direct, wat draai jij nu dan?

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Arfman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:28:
Die error had ik ook, en die guide heb ik ook gebruikt. Die 2012 CWM Recovery (Xperia S/Acro) is waardeloos.
ja heel waardeloos. maar best balen hoe los ik dat op?

ik heb dit nu dus ook met een sxs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

@raydekok even verder lezen, en een andere recovery flashen ;)

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Arfman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:28:
Fastboot mediafire link werkt niet meer, heb ik alleen de INF nodig of ook de exe?

bvd

EDIT:

Ik ben nu voorzien van CWM op mn phone thx!

[ Voor 8% gewijzigd door John Doos op 04-03-2013 17:13 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ics17.elf werkt altijd... XD
gewoon sony stock kernel met CWM, als je telefoon niet meer goed werkt en je flasht die, werkt alles weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:54:
gewoon sony stock kernel met CWM, als je telefoon niet meer goed werkt en je flasht die, werkt alles weer ;)
ga ik doen. moet ik eerst mijn oom ff leren hoe je fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:54:
maar ik kan kiezen uit een .elf maar ook uit een zip die te flashen is in een recovery. er staat nu twrp op deze sxs en hij zou dus ook gewoon via de recovery kunnen flashen? of is het echt beter om het via flashtool of fastboot te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
yea maakt niet uit... ik flash altijd .elf/.img files, maar dat is een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
is het niet zo dat de flash methode ook de recovery eerst cleaned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

John Doos schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:30:
Klopt, ik heb gelukkig wel een backup kunnen draaien erin :+
Ben nu op het school netwerk ADT-Bundle aan het binnen trekken haha, komt hopelijk goed.

Over een halfuurtje klaar hiero, en als ik er dan nog niet uit ben ga ik thuis weer verder ;)

@Arfman direct, wat draai jij nu dan?
Ik heb OpenSEMC 0.4 geïnstalleerd op die telefoon. Heel, heel even mee gespeeld en leek zo 1-2-3 goed te werken, inclusief camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Mijn Xperia S zal vandaag binnen komen en ik wil deze rooten om via Titanium Backup mijn data te kunnen terugzetten.

Ik heb nu nog een LG Optimus 2X met alle data op een 32 GB SD kaartje.
(dus ook de backup van TB).

Voorlopig wil ik gewoon op ICS stock rom blijven draaien, maar dan wel geroot.

Moet ik nu wel of niet eerst mijn bootloader unlocked ?

Sorry voor de noob vragen hoor, maar er is zo onwijs veel informatie te vinden dat ik even door de bomen het bos niet meer zie.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
speedme schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:57:

Voorlopig wil ik gewoon op ICS stock rom blijven draaien, maar dan wel geroot.

Moet ik nu wel of niet eerst mijn bootloader unlocked ?
Nee dat hoeft niet, bootloader unlcoken moet vooral als je echt Custom ROMs wilt draaien die niet zijn gebaseerd op de Stock ROMs.
Arfman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:54:
[...]

Ik heb OpenSEMC 0.4 geïnstalleerd op die telefoon. Heel, heel even mee gespeeld en leek zo 1-2-3 goed te werken, inclusief camera.
Ik draai nu OpenSEMC 0.3, die heeft minder problemen met Bluetooth en de accuduur is daarmee iets langer. versie 4.5 moet er gauw aankomen, dat wordt mijn volgende ROM.

[ Voor 35% gewijzigd door thefal op 05-03-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
ik sla de 0.4 ook even over.. 0.3 werkt de bluetooth goed, en dat vind ik wel belangrijk :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste