Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik zit hier nog op de .55 update te wachten. :+

heerlijk nieuws natuurlijk.

wat zijn de verbeteringen en nieuwe dingen in JB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:44:
[...]

en ik zit hier nog op de .55 update te wachten. :+

heerlijk nieuws natuurlijk.

wat zijn de verbeteringen en nieuwe dingen in JB?
.55 is niet echt boeiend zoals Ambroos al zei (en ik vond hem minder stable dan .45)

JB heeft:
-triple GPU buffering
-60fps lock
-Google Now (soort siri)
-Beter memory management.

Je zal de telefoon niet meer zien haperen en animaties gaan echt smooth 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Toch heb ik het idee dat hij met .55 iets stabieler is. Had voorheen problemen met het in contact komen met 3g of HSPA wanneer ik gebruik had gemaakt van wifi. Lijkt nu wat beter te gaan.

Maar nog wat anders. Ik heb sinds een paar weken weer een geel/oranje vlek onderaan mijn scherm. Heb dit toestel nu ongeveer een half jaar, nadat mijn vorige toestel is terug gestuurd naar T-mobile, eveneens met een kapot scherm.

Meer mensen die er nu weer last van krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Ik ervaar .55 ook echt als een flinke verbetering hoor.
Voorheen had ik best vaak vastlopers (niet meer reageren totdat na een halve minuut de melding van de vastgelopen applicatie verscheen: wachten/afsluiten).
Sinds .55 heb ik dat nog geen één keer gehad.

Een verademing dus...

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masegate schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:33:
Ik ervaar .55 ook echt als een flinke verbetering hoor.
Voorheen had ik best vaak vastlopers (niet meer reageren totdat na een halve minuut de melding van de vastgelopen applicatie verscheen: wachten/afsluiten).
Sinds .55 heb ik dat nog geen één keer gehad.

Een verademing dus...
voor HI is ie er nog niet , net gecheckt.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Is er al een .55 generic die ik kan flashen?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 16:39
Ik ben in de war. Is die .55 hetzelfde als JB, nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:39

KL643

beeldaandemuur

Nee

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 21:46
Ben echt benieuwd naar jb, laatste tijd toch weer een paar vastlopers gehad. Snap er niks van. Wel nog tevreden daar niet van, maar vastlopen zou niet moeten gebeuren

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nog iemand het probleem dat bij ICS fastcapture (vanuit stand-by) niet meer werkt terwijl het dat bij GB wel deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 06:37:
Heeft er nog iemand het probleem dat bij ICS fastcapture (vanuit stand-by) niet meer werkt terwijl het dat bij GB wel deed
Hier doet hij het nog wel, maar wel minder fast en ook enigzins inconsequent (soms doet hij het niet, een restart of even wachten later doet hij het wel weer ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu doet ie het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Verder niemand met ABAC en een gele vlek op zijn scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Hoe zit het eigenlijk met de "kale" 4.2 android voor de Xperia S waar Sony mee bezig zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:20
Metalbuster schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:20:
Hoe zit het eigenlijk met de "kale" 4.2 android voor de Xperia S waar Sony mee bezig zou zijn?
Dit is volgens mij zo'n beetje het laatste bericht.
http://www.xperiablog.net...-android-one-step-closer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de 1 op de andere dag heeft mijn simkaartslot het begeven . Herkende geen enkele simkaart meer . Factory reset maar ook geen soelaas. Meer mensen die dit ook hebben ervaren ?

FYI.
Hij ligt nu ter reparatie en ben toch erg nieuwsgierig of ze dit kunnen oplossen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik nu nog problemen kunnen hebben met gele vlekken op scherm als ik nu een abonnement neem (Tmobile verlengen) met de Xperia S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:57
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:35:
Zou ik nu nog problemen kunnen hebben met gele vlekken op scherm als ik nu een abonnement neem (Tmobile verlengen) met de Xperia S?
Naar mijn weten was Sony vrij snel met het overschakelen naar andere schermen. Dus als het goed is zou je daar geen last meer van moeten hebben. Tenzij je er toevallig een krijgt van de onderste plank achterin. ;)

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Nu heeft mijn Galaxy S het begeven na deze 4 maand in gebruik te hebben gehad,
Iemand zei me al dat ik al meer aan 2dehands toestellen had uitgegeven in de afgelopen jaren dan dat ik elke 2 jaar een nieuw toptoestel had gekocht ... en ik denk dat hij gelijk heeft.

Nu kan ik van iemand een Xperia S overkopen (met 1,5 jaar garantie) maar de testen die ik echter vind zijn de begintesten van april, dus nog met GB, geen ICS en eerste firmwares.
Het geen mij opviel was de kijkhoek van het scherm (hardware en niets aan te doen), maar ook de capacitieve knoppen, gps die wegviel na een tijd etc.

Kan er iemand mij wat meer vertellen hoe het toestel zich nu gedraagt met alle firmware etc upgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 08:45
Mijn ervaringen met de XPERIA S zijn niet anders dan positief te noemen. Als het toestel geen gele vlekken heeft (de meest belangrijke hardware-fout), dan kan er naar mijn weten weinig mis mee zijn.

De capacitieve knoppen reageren inderdaad redelijk slecht. Hierbij is het een kwestie van wennen: i.p.v. drukken swipen over de puntjes.

Want betreft GB --> ICS: buiten wat cosmetische wijzigingen zul je, in mijn ervaring dan, weinig verschil merken. Het toestel blijft bij mij in ieder geval onder alle omstandigheden vlot. Ik lees hier wel een verhalen van S bezitters waarvan het toestel wel eens vastloopt of reboot... Ik heb daar werkelijk waar nooit last van gehad... Maar wederom, persoonlijke ervaring.

GPS problemen.. nooit last van gehad. Een probleem dat ik sporadisch wel eens tegen ben gekomen is de camera die niet wil focussen en daar hoor ik meer mensen over, maar buiten dat blijft dit mijn favoriete toestel op de markt nu.

Het belangrijkste negatieve punt zijn de capacitieve knoppen. Maar dat is naar mijn mening een kwestie van wennen. Qua software is het wel in orde denk ik zo...

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0ndersp00n schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:19:
Een probleem dat ik sporadisch wel eens tegen ben gekomen is de camera die niet wil focussen
Camera app is grote boosdoener, download gewoon een andere van android market
Het belangrijkste negatieve punt zijn de capacitieve knoppen.
Bij mij werken ze perfect hoor (1/2 maanden geleden gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:11:
[...]

Camera app is grote boosdoener, download gewoon een andere van android market

[...]

Bij mij werken ze perfect hoor (1/2 maanden geleden gekocht)
Valt me wel op dat hij traag focused met het filmen.
Van die capacitive buttons heb ik net gelezen dat er een firmware update was die de gevoeligheid omhoog heeft gekrikt en die ook het gps probleem zou hebben opgelost.
De foto's en video's die ik gezien heb hebben precies wel een lage contrast waarde. Kunnen jullie in de camera settings het contrast en kleuren wat opschroeven. Bij mijn Samsung S2 bestaat die mogelijkheid niet terwijl dit op de HD2 wel ging. Op het net vind ik daarover niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-08 16:39
Voor de prijs is het zeker één van de goede telefoons. Zelf last van langzaam focussende camera, de knoppen moet je inderdaad swipen (mensen claimen dat als je de schermprotector er af haalt dat ze het al beter doen).

Verder vind ik zelf dat het geheugen traag is. Als uTorrent download met meer dan 250 kbps, dan loopt m'n hele telefoon vast en reageert hij sporadisch. Dat terwijl mijn iPhone 3Gs met 1.2 MBps kon downloaden zonder problemen... Maar ja, dat is een nicheprobleem.

Als je voor een heel mooi scherm gaat dan zou ik toch eens naar de HTC One X kijken. Wat een beest van een scherm heeft die zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Jullie kunnen een mens laten twijfelen ;-)
Nu blijkt mijn Galaxy s het plots weer te doen (maar hoelang). Dus ik wacht ff de boot af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb uiteindelijk toch deze toestel genomen bij het vernieuwen van mijn abbo... Morgen komt de koerier langs ben benieuwd..
In alle reviews zag ik veel negatieve punten tegenkomen maar toch scoort de toestel bijna overal 95/100 of 4/5. Hoop dat ik geen oud productie toestel krijg met de gele vlekken probleem daarnaast vond ik zelf de onderste menu knoppen het enigste wat mij liet twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je een nieuw toestel besteld krijg je echt geen met die eerste problemen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Luke-san schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:29:
[...]

Van die capacitive buttons heb ik net gelezen dat er een firmware update was die de gevoeligheid omhoog heeft gekrikt en die ook het gps probleem zou hebben opgelost.
De foto's en video's die ik gezien heb hebben precies wel een lage contrast waarde. Kunnen jullie in de camera settings het contrast en kleuren wat opschroeven. Bij mijn Samsung S2 bestaat die mogelijkheid niet terwijl dit op de HD2 wel ging. Op het net vind ik daarover niets.
In de camera niet, achteraf wel. GPS had wat problemen in het begin, maar de allereerste update had het al gefixed. Kijkhoeken zijn niet zo goed als van de One X, maar ook niet storend. Capacatieve knoppen werken het beste met swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luke-san schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 23:29:
[...]
Verander bij de video-opname instellingen eens de focus naar continue auto-focus ipv gezichtsfcous (standaard). Scheelt veel ;) Raad ik overigens iedereen aan om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
ik ben ook een trotse bezitter van de xperia s :)
heb het toestel van februari.
nu heb ik van vorige week problemen met mijn mail!ik kan emails ontvangen en versturen via wiffi.
maar wanneer ik gebruik maak van het data netwerk(telenet)lukt het niet.ik kan mails ontvangen maar niet verzenden!?voor alle duidelijkheid:ontvangen en verzenden lukt wel via wiffi,maar eenmaal verbonden met het data netwerk kan ik enkel mails ontvangen en niet versturen, nog beantwoorden.
is er nog iemand met dit probleem?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:20:
hallo
ik ben ook een trotse bezitter van de xperia s :)
heb het toestel van februari.
nu heb ik van vorige week problemen met mijn mail!ik kan emails ontvangen en versturen via wiffi.
maar wanneer ik gebruik maak van het data netwerk(telenet)lukt het niet.ik kan mails ontvangen maar niet verzenden!?voor alle duidelijkheid:ontvangen en verzenden lukt wel via wiffi,maar eenmaal verbonden met het data netwerk kan ik enkel mails ontvangen en niet versturen, nog beantwoorden.
is er nog iemand met dit probleem?
alvast bedankt.
Wat voor emailadres?

Als 't er eentje van Telenet is (met de servers van Telenet): die dingen werken alleen goed vanop een vaste internetverbinding op een Telenet-netwerk.

Als ik in The Phone House sta zit ik het ook altijd tegen klanten te zeggen, emailadressen van je ISP zijn erg beperkt qua functionaliteit, je bent altijd beter af met GMail. Je kan ook al je @telenet-mail laten aankomen in Gmail, zo heb ik het voor mijn moeder opgelost. Ze gebruikt nu enkel haar Gmail-adres nog, maar mail verstuurd naar haar Telenet-adres komt al jaren netjes gewoon in haar Gmail-mailbox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je me dit even vertellen hoe ik dit moet doen?
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:39:
kan je me dit even vertellen hoe ik dit moet doen?
mvg
YouTube: Mail koppelen aan Gmail :) Is niet de recentste maar alle gegevens kloppen wel. Gewoon op voorhand een Gmail aanmaken en dan alle stapjes in de video volgen. Zou kunnen dat Instellingen op een wat andere plaats staat tegenwoordig.

Denk er wel aan dat je je gebruikersnaam en wachtwoord voor je Telenetmail moet weten. Dat is die letter met zes cijfers, bijvoorbeeld t123456.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga dit eens proberen.
alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb een hele goedkope dockingstation gevonden voor mijn Xperia S. Het mooie is dat het universeel is, dus het maakt niet uit wat voor telefoon je mee gebruikt, het past altijd. Nog beter zelfs. Je kan in iedere doe-het-zelf-winkel, knutselwinkel of supermarkt vinden.

Een rol ductape. :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 16-09 12:03
Voor wie ik hier hoor twijfelen over de xperia s wel of niet; Je kan ook de nieuwe nexus (van lg als ik niet lieg) afwachten. Heb zelf een xperia s die prima bevalt maar als ik nu een nieuwe zou kopen zou ik die zeer zeker overwegen.

Wat betreft de xperia s, hoe zit dat nou met die .50 firmware, krijgen we die allemaal nog eens? Mijn sony windows tooltjes zeggen dat ik met .45 nog altijd de nieuwste heb.
Dat android 4.1 duurt ook vrij lang, waarschijnlijk nu nog wel enkele maanden als ik de berichten goed interpreteer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
warcow schreef op woensdag 12 december 2012 @ 01:21:
Voor wie ik hier hoor twijfelen over de xperia s wel of niet; Je kan ook de nieuwe nexus (van lg als ik niet lieg) afwachten. Heb zelf een xperia s die prima bevalt maar als ik nu een nieuwe zou kopen zou ik die zeer zeker overwegen.

Wat betreft de xperia s, hoe zit dat nou met die .50 firmware, krijgen we die allemaal nog eens? Mijn sony windows tooltjes zeggen dat ik met .45 nog altijd de nieuwste heb.
Dat android 4.1 duurt ook vrij lang, waarschijnlijk nu nog wel enkele maanden als ik de berichten goed interpreteer. :P
4.1 zal wel eind januari zijn. Die .50 is een bugfix voor bepaalde regio's niet zo interessant. Als er niet meer dan .10 tussen twee versies zit is het in het algemeen niet de moeite om te updaten met Flashtool.

De Nexus 4 is inderdaad nice, maar zolang Google Play Music, Movies en Books niet beschikbaar is gaat Google die niet zelf op de markt brengen. LG zelf wel, maar die vragen €550 als adviesprijs en veel retailers (onder andere The Phone House in de meeste landen, NL weet ik niet) weigeren hem daarvoor op de markt te brengen.

Daarentegen kan je de Xperia S nu wel voor €330 kopen. En dan heb je een betere camera en veel meer opslagruimte. En in mijn ogen leukere software, de extra's van Sony voegen echt wel wat toe aan Android. Walkman en Album alleen al zijn twee apps van kwaliteit die je in de Play Store niet kan vinden.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik heb wat posts verplaatst naar [Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's. Zoals ook duidelijk in de startpost staat, dit topic is voor het toestel, voor rooten en custom ROM's is een ander topic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Over die goede camera van de Xperia S; ik kan nog steeds geen fatsoenlijke foto maken als het niet helemaal licht is. Hebben jullie daar geen last (meer??) van? Hoe hebben jullie dat dan opgelost?

Daarnaast heb ik sinds een dag of drie ook heel de tijd de melding "Kan niet bijwerken vanuit Facebook" in mijn scherm staan (icoontje linksbovenin).

Die melding heb ik al verschillende malen verwijderd, maar hij blijft terugkomen. Zowel bij wifi (thuis en op 't werk) als onderweg (3G). Facebook update wel gewoon. Ligt dat aan de app van Facebook, aan de Xperia of aan de combinatie van die twee?

Android 4.0.4
6.1.A.2.45

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Sherlock schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:20:

Daarnaast heb ik sinds een dag of drie ook heel de tijd de melding "Kan niet bijwerken vanuit Facebook" in mijn scherm staan (icoontje linksbovenin).

Die melding heb ik al verschillende malen verwijderd, maar hij blijft terugkomen. Zowel bij wifi (thuis en op 't werk) als onderweg (3G). Facebook update wel gewoon. Ligt dat aan de app van Facebook, aan de Xperia of aan de combinatie van die twee?

Android 4.0.4
6.1.A.2.45
die facebook elende heb ik ook op mijn sxs met dezelfde firmware als jou.

tis wachten op de .55 update.
dat ligt niet aan de firmware... dat is sinds vorige week opeens een bug. Blijkbaar heeft FB iets veranderd in de update procedure en snapt de sony software het niet meer.
Ik heb het namelijk ook met .55

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Ik ben benieuwd wanneer de .55 firmware komt voor de Hi gebruikers.

Zal het is vragen op het Hi forum.

Verwijderd

joost89 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:17:
Ik ben benieuwd wanneer de .55 firmware komt voor de Hi gebruikers.

Zal het is vragen op het Hi forum.
dat wil ik ook weten.

• ButsMG
Over die goede camera van de Xperia S; ik kan nog steeds geen fatsoenlijke foto maken als het niet helemaal licht is. Hebben jullie daar geen last (meer??) van? Hoe hebben jullie dat dan opgelost?

Android 4.0.4
6.1.A.2.45
Ik heb de SXS gekocht omdat iedereen zei dat 'ie geweldige foto's maakte. In het begin was dat ook echt het geval, maar na een bepaalde update is het focussen een ramp en is het één-en-al korrel bij enigszins weinig licht. Ik ben daar behoorlijk teleurgesteld over.

Overigens is de telefoon voor al het andere nog steeds geweldig.

[ Voor 31% gewijzigd door ButsMG op 13-12-2012 12:53 ]

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Masegate schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:52:
[...]
Ik heb de SXS gekocht omdat iedereen zei dat 'ie geweldige foto's maakte. In het begin was dat ook echt het geval, maar na een bepaalde update is het focussen een ramp en is het één-en-al korrel bij enigszins weinig licht. Ik ben daar behoorlijk teleurgesteld over.

Dat klopt ja, de foto's die ik afgelopen zomer heb gemaakt zijn prima!

Verwijderd

Android 4.0.4
6.1.A.2.45
Heeft te maken met de Timescape Facebook integratie. Probeer Timescape (en alle plugins/widgets van Facebook Timescape) eens te deinstalleren als je het niet gebruikt. Of in ieder geval de widgets te verwijderen. Waarschijnlijk is het dan opgelost.

Mocht het probleem dan nog voorkomen is het de Xperia Facebook integratie. Deze staat los van je Facebook app. Instellingen > Xperia > Facebook in Xperia > schakel daar uit wat je niet gebruikt. Het liefst even alles om te testen.

Komt de melding nog steeds?

• Cyleo
Masegate schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:52:
[...]

Je kan je lensje even schoonmaken, het beste werkt dit met een vezeldoekje en als dit niet helpt met een klein beetje tandpasta langzaam er over heen. Verder helpt het om de camera niet op automatisch te zetten, maar op normal en dan de settings zelf aan te passen.

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:57:
[...]

Heeft te maken met de Timescape Facebook integratie. Probeer Timescape (en alle plugins/widgets van Facebook Timescape) eens te deinstalleren als je het niet gebruikt. Of in ieder geval de widgets te verwijderen. Waarschijnlijk is het dan opgelost.

Mocht het probleem dan nog voorkomen is het de Xperia Facebook integratie. Deze staat los van je Facebook app. Instellingen > Xperia > Facebook in Xperia > schakel daar uit wat je niet gebruikt. Het liefst even alles om te testen.

Komt de melding nog steeds?
Thanks, ik heb de Facebook integratie even uitgezet, en nu is in elk geval dat icoontje weg. Ik weet alleen niet of ik dan wel meldingen blijf krijgen als vrienden foto's plaatsen (bijvoorbeeld), maar daar kom ik vanzelf achter :)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Cyleo schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:11:
[...]

Je kan je lensje even schoonmaken, het beste werkt dit met een vezeldoekje en als dit niet helpt met een klein beetje tandpasta langzaam er over heen. Verder helpt het om de camera niet op automatisch te zetten, maar op normal en dan de settings zelf aan te passen.
Tandpasta schuurt een beetje. Zou ik niet gebruiken dus. De lens wordt echter wel snel vet en dan krijg je bij fel licht een vervelende waas in je foto's. Even schoonmaken met een microvezeldoekje, of een vochtig brilpoetsdoekje. Ruis en slecht focussen bij weinig licht heb je met vrijwel iedere digitale camera en hoe kleiner de lens, hoe meer je daar last van hebt. Daar helpt geen schoonmaken tegen.

Wat wel kan: focus op oneindig zetten voor veraf, multi-autofocus voor dichtbij en dan de afdrukknop half indrukken en wachten tot 1 of meerdere focuspunten groen oplichten.

_██_
(ಠ_ృ)

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Hee allen!

Ik moet echt zeggen dat elke dag nog steeds geniet van mijn sxs echt een top telefoon volgende word sowieso weer een Sony! Nadat ik hem heb weggebracht voor gele vlekken nog steeds top! Snel, mooie foto's, geen vastlopers echt top.

Allen viel afgelopen week op dat Google maps batterij loopt te vreten terwijl ik er naar mijn weten niks mee doe en satelliet uit heb staan.. Dus was benieuwd waar dat vandaan kwam.. Meerdere mensen met probleem?
Per dag meer dan 10% verbruik.. Eerst nooit.

Graag hoor of ik er wat aan kan doen..

Groeten Stefan

In progress: VW kever

• dirk-
  • Laatst online: 25-09-2024
Vandaag T-mobile gebeld, maandag gaat de mijne de deur uit voor reparatie. De 3.5mm aansluiting heeft het begeven, geen geluid of slechts aan een kant heel zachtjes. Hopelijk is het niet te fixen en krijg ik een nieuwe met android 2.3. Vele malen soepeler als 4.0. Nu eens een mooi moment om te kijken hoe de xperia p bevalt, dat word mijn tijdelijke vervanger. Lijkt me al stukke sneller met de oude standaard software dan de xperia s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk- schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:58:
Vandaag T-mobile gebeld, maandag gaat de mijne de deur uit voor reparatie. De 3.5mm aansluiting heeft het begeven, geen geluid of slechts aan een kant heel zachtjes. Hopelijk is het niet te fixen en krijg ik een nieuwe met android 2.3. Vele malen soepeler als 4.0. Nu eens een mooi moment om te kijken hoe de xperia p bevalt, dat word mijn tijdelijke vervanger. Lijkt me al stukke sneller met de oude standaard software dan de xperia s
Als je al een nieuwe krijgt is het gewoon met 4.0 erop 8) Als je om wat voor onbegrijpelijke redenen dan ook 2.3 wilt verwijs ik je door naar XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:10:
[...]

Als je al een nieuwe krijgt is het gewoon met 4.0 erop 8) Als je om wat voor onbegrijpelijke redenen dan ook 2.3 wilt verwijs ik je door naar XDA.
Ik kreeg de mijne zo'n 1 a 2 maanden geleden met 2.3 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Laatst online: 25-09-2024
De reden voor mij is heel simpel. De xperia p van mijn vader loopt op 2.3 stukke vlotter dan mijn xperia s met .55. De xperia s zal toch vlotter moeten zijn in de werkelijkheid. Ook loopt hij regelmatig vast en apps openen gaat ook niet lekker.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:10:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
wickedm3n schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:40:
Hee allen!

Ik moet echt zeggen dat elke dag nog steeds geniet van mijn sxs echt een top telefoon volgende word sowieso weer een Sony! Nadat ik hem heb weggebracht voor gele vlekken nog steeds top! Snel, mooie foto's, geen vastlopers echt top.

Allen viel afgelopen week op dat Google maps batterij loopt te vreten terwijl ik er naar mijn weten niks mee doe en satelliet uit heb staan.. Dus was benieuwd waar dat vandaan kwam.. Meerdere mensen met probleem?
Per dag meer dan 10% verbruik.. Eerst nooit.

Graag hoor of ik er wat aan kan doen..

Groeten Stefan
Kijk eens of location history aan staat, die lust wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Cyleo schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:11:
[...]

Het heeft niet met een vieze lens te maken. Dit heb ik al regelmatig goed schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivolentjes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-08 11:24
Hier precies hetzelfde probleem, bij de telefoon van mij vrouw!

Zoals sherlock omschrijft, Daarnaast heb ik sinds een dag of drie ook heel de tijd de melding "Kan niet bijwerken vanuit Facebook" in mijn scherm staan (icoontje linksbovenin).

Zodra Facebook-integratie uitgeschakeld is verdwijnt de foutmelding en de functionaliteit natuurlijk, erg jammer mijn vrouw vindt deze functie erg prettig op de telefoon!
Hebben jullie misschien nog iets gevonden wat het kan oplossen, met het vinkje integratie aan en de applicatie opties allemaal uit geeft ook nog dezelfde foutmelding....

[ Voor 18% gewijzigd door ivolentjes op 14-12-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:12
Waaar blijft die 55 update voor T mobile want ik heb nog niets binnen
Zit nog met een 6.1.a.2.45 build nummer dus 55 is welkom

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O.o $%&#$%^$^

wtf
According to a poster in the IT168 forums, the Sony C660X Yuga will pack a Samsung Exynos 5 Quad chipset (marking a move away from Qualcomm), 3GB of RAM and a 16MP camera, all behind a 5" OLED display of 1080p resolution. The rumor further suggests there will be 128GB of built-in storage, a 3000mAh battery, plus water and dust resistance and an IR port.
dat is zo onderhand sneller dan m'n laptop :+

//very offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha, not going to happen. De specs van de Juga en Odin zijn al lang bekend. De kans dat Sony afstapt van Qualcomm/ST-Ericsson voor smartphones is nihil de komende paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.gsmarena.com/r...led_display-news-5202.php

dat staat idd onderaan het artikel :P

Maar dat was wel degelijk een prototype... tis niet echt vreemd dat de HW in de laatste fase nog gewijzigd kan worden.
We zullen zien @ CES/MWC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is net heel erg vreemd dat de hardware nog in de laatste fase gewijzigd zou worden. Dat soort dingen zijn ongeveer een jaar voor de release al vastgelegd, dacht ik toch. Een nieuwe SoC wil zeggen dat ongeveer het hele mainboard volledig vernieuwd moet worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

@ Cyleo

Location history staat niet aangevinkt...

Maar bedankt voor de tip

Blijft raar en elke dag tot nu toe...

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Het valt me nu pas op, dat ik bij sommige internet sites niet kan zoomen. Was dit altijd al zo?
bijvoorbeeld bij nu.jij.nl. Volgens mij werkte dit op mijn oude smartphone wel.
Ook bij de app van Recklamefolder kan ik niet zoomen, wat wel handig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
wickedm3n schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:30:
@ Cyleo

Location history staat niet aangevinkt...

Maar bedankt voor de tip

Blijft raar en elke dag tot nu toe...
Heb je al opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik vind het best wel vreemd dat sinds ik Avast Free antivirus geinstalleerd heb op mn xperia s, de accuduur nu verbeterd is... Haal nu makkelijk een dag?! Zou die apps blokkeren en daardoor minder resources vreten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trishul schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:43:
Ik vind het best wel vreemd dat sinds ik Avast Free antivirus geinstalleerd heb op mn xperia s, de accuduur nu verbeterd is... Haal nu makkelijk een dag?! Zou die apps blokkeren en daardoor minder resources vreten?
Placebo of toeval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Toeval dan, want ik heb m'n xperia s met maar 49% accu over iets van drie uur gebruikt als wifi hotspot en wat whatsappen erdoor heen, en nadien had ie nog 11% accu over... Best knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nja ik heb ook wel last van battery drain als een malle 8)7
Hij haalt het net van 's ochtends 6u tot 18u als ik hem gemiddeld gebruik en dan gebruik ik hem op m'n werk niet eens veel. Maar apps die veel gebruiken ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Push notifications (ads) die batterij leegslurpen misschien?
Google Play: AirPush Detector

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weakling schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:05:
Push notifications (ads) die batterij leegslurpen misschien?
Google Play: AirPush Detector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 19:16

bAdmuTs

mAzE

Heb dit toestel voornamelijk voor de goede camera gekocht en ben er nog steeds tevreden mee op het focus probleem na. Zit al een tijd te wachten op een update van Sony maar die vind dit probleem blijkbaar niet boeiend genoeg om er een update voor uit te brengen. Als het nog lang duurt gaat mijn eerst volgende toestel iig geen Sony worden.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barchettanl schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:42:
[...]
gebeurd, maar ik had er zelf ook last van. Heel stom, als ik iets type komt het als volgt op m'n scherm:
Alss ikk ietss typee enzz.
En wanneer je een woord wist en nog eens typt, krijg je hett woordd tweee keerkeer tee zienn.

Of het alleen bij Chrome is, en wanneer weet ik niet: ik was het direct zo beu dat ik een ander toetsenbord heb geïnstalleerd (Thumb Keyboard; eerder al voor m'n tablet gekocht).
Bij mij gebeurd dit toch niet meer bij Chrome op stock rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB update komt eraan: http://www.xperiablog.net...t-models-wont-be-updated/

*O*

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 17-12-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die battery drain lijkt wel te verschillen per persoon. Best bizar dat het verschil ook zo groot is. Zie hier mijn (beste) batterijduur, van een aantal weken terug:

Afbeeldingslocatie: http://oi50.tinypic.com/2q9wc1t.jpg

Dit is wel een weekend geweest dat ik veel op wifi kon zijn. Over het algemeen, als ik veel reis van en naar de universiteit, doe ik zo'n 2 volle dagen met een batterij. Heel even Facebook kijken in de trein, verspreid over de dag wat Whatsappen en heel af en toe een spelletje als ik wacht op m'n overstap. 's Nachts gaat ie in de flightmode (maar nooit uit) en soms sluit ik apps die nog in de achtergrond draaien (via het homemenu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:13:
[...]

Bij mij gebeurd dit toch niet meer bij Chrome op stock rom
Bij mij wel (weer?) ook op stock en met chrome. Zwaar irritant. Het helpt als je die type hulpjes uit zet maar die zijn juist soms wel weer handig. :/
Zwaar irritante bug is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 19:16

bAdmuTs

mAzE

Hmm fijn mogen we nog 4 maanden wachten :X, slechte zet dit van Sony |:(

[ Voor 4% gewijzigd door bAdmuTs op 17-12-2012 18:13 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bAdmuTs schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:06:
[...]

Hmm fijn mogen we nog 4 maanden wachten :X, slechte zet dit van Sony |:(
Misschien krijgen we gelijk android 5.0? ( :+ :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01-2023
In april ja.

Nu zit ik dus met het dilemma.

Stock rom + holo launcher hd installed en alles werkt soepel, zelfs met +/- 300 apps installed, zelfs regelmatig meer dan 8 dagen uptime zonder enige crash. Oftewel, is het nuttig om nu bezig te gaan met zaken als cm10 ofzo? Zo heb ik nu ongeveer 100-150 mb ram over standaard, hoe zit dat bij cm?

[ Voor 5% gewijzigd door saintgein op 17-12-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
warcow schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:32:
[...]

Bij mij wel (weer?) ook op stock en met chrome. Zwaar irritant. Het helpt als je die type hulpjes uit zet maar die zijn juist soms wel weer handig. :/
Zwaar irritante bug is dat.
Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Zal het overwegen, maar vind het nu juist handig dat ik mijn favorieten en dergelijke in sync heb met mijn desktop pc. (En elke andere pc/mobile geval waar ik op werk met chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
warcow schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:30:
[...]

Zal het overwegen, maar vind het nu juist handig dat ik mijn favorieten en dergelijke in sync heb met mijn desktop pc. (En elke andere pc/mobile geval waar ik op werk met chrome)
Met firefox kan dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
saintgein schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:26:
[...]

In april ja.

Nu zit ik dus met het dilemma.

Stock rom + holo launcher hd installed en alles werkt soepel, zelfs met +/- 300 apps installed, zelfs regelmatig meer dan 8 dagen uptime zonder enige crash. Oftewel, is het nuttig om nu bezig te gaan met zaken als cm10 ofzo? Zo heb ik nu ongeveer 100-150 mb ram over standaard, hoe zit dat bij cm?
Je moet het vooral doen omdat je het leuk vind, de standaard Sony ROM is eigenlijk best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
Cyleo schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:16:
[...]

Je moet het vooral doen omdat je het leuk vind, de standaard Sony ROM is eigenlijk best prima.
Leuk om te doen vind ik het zeer zeker. Ben al vanaf de nokia 7650 bezig met het customizen van smartphones etc.

En trouwens, stel ik gooi er fxp151 op, kan ik dan naderhand upgraden naar fxp152 of hoger, of moet ik dan weer alles wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

janvanduschoten schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:17:
[modbreak]Ik heb wat posts verplaatst naar [Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's. Zoals ook duidelijk in de startpost staat, dit topic is voor het toestel, voor rooten en custom ROM's is een ander topic.[/]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag wanneer de .55 firmware voor de Hi gebruikers komt.

Vorige keer dat ik een vraag stelde op het Hi Forum reageerde het Hi personeel binnen 1 dag... dat is nu wel anders

Verwijderd

joost89 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:23:
Nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag wanneer de .55 firmware voor de Hi gebruikers komt.

Vorige keer dat ik een vraag stelde op het Hi Forum reageerde het Hi personeel binnen 1 dag... dat is nu wel anders
de update is er nog niet nee.
die komt ook niet :')
stop met vragen plox

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:14
Foh, mensen lees! De .55 update is regiogebonden en is er niet in onze regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
saintgein schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:34:
[...]

Leuk om te doen vind ik het zeer zeker. Ben al vanaf de nokia 7650 bezig met het customizen van smartphones etc.

En trouwens, stel ik gooi er fxp151 op, kan ik dan naderhand upgraden naar fxp152 of hoger, of moet ik dan weer alles wipen?
Ja hoor, dan kun je er gewoon overheen flashen met behoud van data (zolang jeop hetzelfde framework blijft). Meer ROM vragen kunnen hier naartoe: [Sony Xperia S] Rooten en Custom ROM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartsled schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:16:
Foh, mensen lees! De .55 update is regiogebonden en is er niet in onze regio.
Ik heb de .55 update al een tijdje geleden binnen gehaald met mijn T-Mobile Xperia S toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Facebook wil niet meer bijwerken via Timescape, twitter doet het wel. heb van alles geprobeerd.

hebben meer mensen er last van ? is er een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2012 @ 01:00:
Facebook wil niet meer bijwerken via Timescape, twitter doet het wel. heb van alles geprobeerd.

hebben meer mensen er last van ? is er een oplossing ?
Nee, fb heeft z'n security geupdate en nu werken de sony apps niet meer met FB... er is iig nog geen update voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Heb net update gekregen voor de Xperia Home Launcher, moet zeggen dat hij wel mooier en beter werkt dan de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metalbuster schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:15:
Heb net update gekregen voor de Xperia Home Launcher, moet zeggen dat hij wel mooier en beter werkt dan de vorige.
http://www.mediafire.com/?q2p9gptkcls7qw2 dus :)

Komt uit Jelly Bean, is best leuk. Kan ik eindelijk de twee uiterste homescreens die ik niet gebruik verwijderen :) (je kan 7 homescreens aanmaken met deze launcher). Gewoon installeeren als APK, je verliest geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
AmbroosV schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:22:
[...]

http://www.mediafire.com/?q2p9gptkcls7qw2 dus :)

Komt uit Jelly Bean, is best leuk. Kan ik eindelijk de twee uiterste homescreens die ik niet gebruik verwijderen :) (je kan 7 homescreens aanmaken met deze launcher). Gewoon installeeren als APK, je verliest geen data.
7, nuttig.

Ook aan te raden is namelijk next launcher van GO team. De soepelheid. Echter jammer dat icoontjes niet te veranderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 21:46
Lukt me niet deze te installeren. Gedownload, unzipped en dan?
little help please?

psn: Dutch-President

Pagina: 1 ... 29 ... 49 Laatste