Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01-2023
ArcticWolf schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:50:
[...]

JB voor de SXS komt eind deze maand~half november ;)

Ik snap wel dat Sony ervoor kiest om "goedkopere" devices geen update te geven. Business = business. updates kosten geld.
Mjah, vreemd dat er dan door sommige sites gezegd wordt dat de XPT en XPV als eerste Jelly Bean gaan krijgen. Iets dat uit de officiële sony tekst overigens niet duidelijk naar voren komt.
Our latest models, Xperia T and Xperia TX are shipping across global markets as you read this post, and Xperia V is on the way shortly – these smartphones will begin to receive the upgrade to Jelly Bean from mid-Q1 2013.

Next up, we can confirm the global versions of Xperia S, Xperia acro S, Xperia ion, Xperia P, Xperia go and Xperia J will be upgraded to Android 4.1* – we will be back with detailed timings for these in due course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
AmbroosV schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:24:
Probeer de earphone test eens, kan je uitvoeren door op het keypad *#*#SERVICE#*#* in te geven.
heb de earphone test gedaan en met oortjes doet hij het idd nog wel, maar zonder oortjes hoor ik dus niks. Wat raden jullie aan? Volledige reset? Of opsturen naar T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
Venta schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:55:
[...]

heb de earphone test gedaan en met oortjes doet hij het idd nog wel, maar zonder oortjes hoor ik dus niks. Wat raden jullie aan? Volledige reset? Of opsturen naar T-Mobile?
Eerst de reset uiteraard. Anders heb je nog niet veel uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Venta schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:41:
Heren van 't goede leven,

Gisteren voor de tweede maal gevlogen met mijn SXS (de terugreis, wel te verstaan). Voordat ik op steeg nog even gebeld met het thuisfront, geen enkel probleem. Toen ik geland was weer proberen bellen, kreeg ik wel verbinding maar hoorde ik niks. Vandaag even getest en wat blijkt, mijn luidsprekertje is kapot. Nu kan ik alleen nog op speaker bellen. Heel vreemd. Is dit softwarematig op te lossen? Of ben ik mijn telefoon weer een paar weken kwijt?
Ik heb dit destijds ook wel eens gehad met mijn htc desire. Toen moest ik tijdens het bellen de oordopjes eruit trekken om het weer te laten doen (eenmalig). Misschien dat dat voor jou ook werkt? Een restart hielp ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou altijd kunnen dat de speaker het begeven heeft door het drukverschil in het vliegtuig. Is zeldzaam maar het kan wel denk ik. Valt wel onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzullad
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 12:35
Ik heb een klein probleempje;
als ik mijn simkaart invoer, gaat het toestel uit. (Met rede ingevoerde simkaart)
Echter als hij weer opstart, heeft hij geen simkaart gevonden. :(
Als ik de simkaart er vervolgens weer uithaal, herstart hij weer met rede dat de simkaart is uitgevoerd.. :+

Iemand die weet wat dit probleem veroorzaakt?

[ Voor 19% gewijzigd door Marzullad op 20-10-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me een SIM-kaart die stuk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
saintgein schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:00:
[...]

Mjah, vreemd dat er dan door sommige sites gezegd wordt dat de XPT en XPV als eerste Jelly Bean gaan krijgen. Iets dat uit de officiële sony tekst overigens niet duidelijk naar voren komt.

[...]
iemand wees me erop dan Q1 2013 ook Q4 2012 kon zijn, gezien het fiscale jaar.
Wikipedia: Fiscal year

1st quarter: 1 October 2012 – 31 December 2012
2nd quarter: 1 January 2013 – 31 March 2013
3rd quarter: 1 April 2013 – 30 June 2013
4th quarter: 1 July 2013 – 30 September 2013

tis gewoon afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Cyleo schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:53:
[...]

Ik heb dit destijds ook wel eens gehad met mijn htc desire. Toen moest ik tijdens het bellen de oordopjes eruit trekken om het weer te laten doen (eenmalig). Misschien dat dat voor jou ook werkt? Een restart hielp ook wel eens.
Ik wil je bij deze even heel erg bedanken want jouw trucje met de oordopjes heeft geholpen! En dat bespaart me weer een paar weken reparatietijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Marzullad schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:31:
Ik heb een klein probleempje;
als ik mijn simkaart invoer, gaat het toestel uit. (Met rede ingevoerde simkaart)
Echter als hij weer opstart, heeft hij geen simkaart gevonden. :(
Als ik de simkaart er vervolgens weer uithaal, herstart hij weer met rede dat de simkaart is uitgevoerd.. :+

Iemand die weet wat dit probleem veroorzaakt?
Ik heb iets vergelijkbaars gehad! Ik haal mijn SIM eruit, geen probleem. Maar stop ik een ander erin, dan gaat hij zelf rebooten en blijft vervolgens de eerste keer hangen met opstarten. Een tweede keer doet hij het dan wel...
Ik had het zowel toen ik overstapte naar Ben begin augustus als toen ik hier in Amerika een tijdelijk AT&T abo afsloot. Lijkt me geen kapotte SIM dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
ArcticWolf schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:04:
[...]

iemand wees me erop dan Q1 2013 ook Q4 2012 kon zijn, gezien het fiscale jaar.
Wikipedia: Fiscal year

1st quarter: 1 October 2012 – 31 December 2012
2nd quarter: 1 January 2013 – 31 March 2013
3rd quarter: 1 April 2013 – 30 June 2013
4th quarter: 1 July 2013 – 30 September 2013

tis gewoon afwachten ;)
Klinkt logisch. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een week in bezit van een Xperia S. Sinds de laatste update heb ik ontiegelijk slecht 3g bereik. Weet iemand hier een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor de tweede maal gevlogen met mijn SXS (de terugreis, wel te verstaan). Voordat ik op steeg nog even gebeld met het thuisfront, geen enkel probleem. Toen ik geland was weer proberen bellen, kreeg ik wel verbinding maar hoorde ik niks. Vandaag even getest en wat blijkt, mijn luidsprekertje is kapot. Nu kan ik alleen nog op speaker bellen. Heel vreemd. Is dit softwarematig op te lossen? Of ben ik mijn telefoon weer een paar weken kwijt?
Heb ik ook gehad met mijn htc legend. Probleem was toen dat de telefoon nog dacht dat ik earphones ingeplugd had. Wat het probleem toen oplostte was de earphones vaak in en uit pluggen. Toen deed ie het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die van mij begint de laatste tijd af en toe ook wel eens een beetje moeilijk te doen, misschien door de enorme hoeveelheid apps :P Tijdens of na een oproep komt het scherm soms niet terug aan. Dan kan ik dus niet afleggen tenzij ik de telefoon reset (standby+volume-up) of 20 à 60 seconden wacht. Beetje storend, maar kom. Moet misschien nog eens appschoonmaak houden of een wipe doen. Voor de rest helemaal geen problemen of random reboots, en dat is wel leuk. Ik telefoneer toch bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:00:
Die van mij begint de laatste tijd af en toe ook wel eens een beetje moeilijk te doen, misschien door de enorme hoeveelheid apps :P Tijdens of na een oproep komt het scherm soms niet terug aan. Dan kan ik dus niet afleggen tenzij ik de telefoon reset (standby+volume-up) of 20 à 60 seconden wacht. Beetje storend, maar kom. Moet misschien nog eens appschoonmaak houden of een wipe doen. Voor de rest helemaal geen problemen of random reboots, en dat is wel leuk. Ik telefoneer toch bijna niet.
Heb je een app dan die iets met die dialer doet? Heb het hier ook wel eens gehad maar dat kwam toen door een verkeerde flash, na een goede nieuwe flash was het bij mij weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:29:
[...]

Heb je een app dan die iets met die dialer doet? Heb het hier ook wel eens gehad maar dat kwam toen door een verkeerde flash, na een goede nieuwe flash was het bij mij weg.
Nope, maar ik denk dat ik gewoon wat teveel dingen in de achtergrond heb lopen. Hopen syncs, Dropbox, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 10:12
De X2 bestaat al. Gezien het feit dat jij al rumour blogjes volgt: daar stond ook te lezen dat Sony met twee naamgevingen voor de twee series gaat werken. Reken er maar niet op dat Xperia 2 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bartsled schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:31:
[...]

De X2 bestaat al. Gezien het feit dat jij al rumour blogjes volgt: daar stond ook te lezen dat Sony met twee naamgevingen voor de twee series gaat werken. Reken er maar niet op dat Xperia 2 kan.
ik bedoel... dat hij de X2 lijkt :X tis maandagochtend he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe lang een reparatie ongeveer duurt? De status is nu zo

Repair at repair center - Started 16-10-2012 8:49:08
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 16-10-2012 9:25:24
Repair repair center - repair stopped 16-10-2012 9:25:24
Logistics - Product received by Dynafix Care 16-10-2012 14:32:21
Logistics - Product sent to external repair facility 16-10-2012 14:32:22
Transport order succesful - delivered at external repair facility 17-10-2012 7:27:00
Transport - Received in accordance with specifications at external repair center 18-10-2012 22:33:18
External repair - Pending 18-10-2012 22:40:22

Hij is de 15e daar aangekomenen, dus eigenlijk is er nog niks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door ArcticWolf op 22-10-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Laat maar komen, rond januari mag ik weer verlengen en als dit hem niet wordt, wordt het een nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Mijn sxs geeft nu weer de gele vlekken waar hij 1 maand na aankoop al eens voor omgeruild is. Geen zin om nu weer dat ding een week of 5 kwijt te zijn!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damian schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:20:
Mijn sxs geeft nu weer de gele vlekken waar hij 1 maand na aankoop al eens voor omgeruild is. Geen zin om nu weer dat ding een week of 5 kwijt te zijn!
Het lijkt er inderdaad op dat er toestellen zijn in de eerste batch die niet binnen de risicogroep vallen (zie eerste post) maar toch last hebben van ongelijke helderheid. Ik heb er zelf ook nog steeds eentje uit die reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:26
Heb de telefoon nu een half jaar en tot nog toe geen problemen. Lijkt bijna alsof ik de enigste ben als ik het support forum lees. Twijfel alleen wel of ik de bootloader zal unlocken ivm garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Garret1410 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:09:
Heb de telefoon nu een half jaar en tot nog toe geen problemen. Lijkt bijna alsof ik de enigste ben als ik het support forum lees. Twijfel alleen wel of ik de bootloader zal unlocken ivm garantie.
Haha, ja, zo gaat dat op fora, daar lees je vooral de klachten (anders zou het ook nergens over gaan natuurlijk ;) ) Maar ik ben er ook bijzonder tevreden over, en vind het nog steeds de mooiste telefoon op de markt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Wat valt er onder ongelijke helderheid? Mijn ex-gele vlekken toestel heeft wisselende niveau's in helderheid. Extreem storend want soms flikkert het gewoon. Moet ik er weer terug mee naar de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Dubbelpost. Oeps

[ Voor 91% gewijzigd door warcow op 23-10-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met ongelijke helderheid bedoel ik dat er een soort van gele vlekken zijn, maar in plaats van gele vlekken zijn het vlekken die wat meer of minder helder zijn. Dat geflikker is inderdaad gewoon de autobrightness die niet kan kiezen, maar ik denk dat elke telefoon dat wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:09:
ik heb zelfs een 1e generatie (met foutief scherm / gele vlekken), maar ik heb nog geen gele vlekken gehad en voor de rest best tevreden met het toestel :) alleen ICS werkt niet echt lekker, ik vond GB beter draaien... hopelijk wordt dat met JB weer terug gedraaid.
Ik heb m'n bootloader geunlocked, maar sinds de backup functie in ICS heb ik geen root meer gebruikt en heb hem maar weer gelocked :p (maar ze kunnen altijd zien dat hij is geunlocked).

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 23-10-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Ik heb trouwens ook nog wel eens last van het volgende:
Wanneer je de oplader eruit trekt, geeft hij in de taakbalk de melding: verwijder de oplader om stroom te besparen (ofzoiets :P) Op zich niet zo hinderlijk.
Echter wanneer ik het scherm aanraak voordat deze melding verdwijnt, blijft deze melding in de taakbalk staan en pas bij een reboot verdwijnt de melding. Full screen applicaties opstarten helpt niet, wanneer de app wordt afgesloten staat de melding nog steeds in de taakbalk.

Iemand anders heir ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16
Venta schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:08:
Ik heb trouwens ook nog wel eens last van het volgende:
Wanneer je de oplader eruit trekt, geeft hij in de taakbalk de melding: verwijder de oplader om stroom te besparen (ofzoiets :P) Op zich niet zo hinderlijk.
Echter wanneer ik het scherm aanraak voordat deze melding verdwijnt, blijft deze melding in de taakbalk staan en pas bij een reboot verdwijnt de melding. Full screen applicaties opstarten helpt niet, wanneer de app wordt afgesloten staat de melding nog steeds in de taakbalk.

Iemand anders heir ook last van?
Er stond een tijdje geleden ergens in dit topic hoe je die melding permanent uit kon schakelen. Moest je een app uitschakelen, iets van charger popup oid. Als je goed zoekt moet je hem wel kunnen vinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij blijft het sync icoontje van FB ook weleens hangen... zo'n 12 uur later is die weg :S verwijderen lukt niet, alleen opnieuw opstarten of wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:31
Lieuwe15 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:45:
[...]

Er stond een tijdje geleden ergens in dit topic hoe je die melding permanent uit kon schakelen. Moest je een app uitschakelen, iets van charger popup oid. Als je goed zoekt moet je hem wel kunnen vinden ;).
staat in de eerste post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt die .50 update helemaal niet voor nl toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:10:
komt die .50 update helemaal niet voor nl toestellen?
Nee is een custom build van een carrier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020

Ik had dit laatst ook een paar dagen, maar op de een of andere manier heeft hij zichzelf weer gefixd. Ik zou hem dus niet te snel op sturen, bij mij was er dus niets echt kapot. Wel raar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch minder tevreden met de telefoon dan verwacht. Ik had hiervoor een HTC Desire HD en die liep veel soepeler dan de sxs. Heb nog nooit geroot en staan maar een paar apps op. Ik weet niet waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 21:46
Haha das wel heel erg raar, mijn vrouw heeft de desire hd en vergeleken met mijn sxs is die tergend traag of mn sxs retesnel... Na alle kwaaltjes die ik heb gehad geniet ik nu volop van het toestel. Nova launcher prime wacht op Jellybean

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
Holo launcher hd bevalt me wel eigenlijk. Die lijkt stiekem best veel op die Nova Launcher prime.

[ Voor 40% gewijzigd door saintgein op 26-10-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
Heb trouwens gisteren whatsapp plus erop gezet, weer eens wat anders. Je kan letterlijk alles aanpassen of kanten en klare thema's downloaden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1624514
Er zijn 2 versies, 1 holo en 1 whatsapp, als je de holo versie hebt is je whatsapp icoon blauw heb je de normale versie whatsapp dan blijft hij groen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venta
Doen die launchers eigenlijk wat met de snelheid van je sxs? Wordt ie er trager of juist sneller van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
Soms lijkt ie sneller, maar denk dat het niets uitmaakt. Qua batterij maakt het ook niets uit. Het mooie is dat je alles naar je eigen smaak kan maken. Google eens op post your homescreen xda zie je mooie voorbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
nou die hele discussie over wanneer jelly bean komt is wel klaar. die komt duidelijk pas in 2013. lekker dan.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Maar hij komt tenminste! Kan je niet van de kleine Xperiaatjes (Tipo, Miro) en de "oudjes" (Ray, Arc) zeggen.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raydekok schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:32:
nou die hele discussie over wanneer jelly bean komt is wel klaar. die komt duidelijk pas in 2013. lekker dan.
waarschijnlijk komt 4.2 gelijk en niet 4.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 02:54:
[...]

waarschijnlijk komt 4.2 gelijk en niet 4.1 ;)
Don't count on it. Die platform development kit van Google is allemaal marketingpraat voor Google zelf, het maakt nauwelijks een verschil uit voor telefoonbouwers. Qualcomm kan zo wat sneller zijn drivers updaten, maar Sony moet nog altijd zelf alle zelfgebouwde apps erg uitgebreid testen en updaten. 4.2 is niet aangekondigd dus heeft Sony hoogstwaarschijnlijk ook geen toegang tot 4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
AmbroosV schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 02:50:
[...]

Don't count on it. Die platform development kit van Google is allemaal marketingpraat voor Google zelf, het maakt nauwelijks een verschil uit voor telefoonbouwers. Qualcomm kan zo wat sneller zijn drivers updaten, maar Sony moet nog altijd zelf alle zelfgebouwde apps erg uitgebreid testen en updaten. 4.2 is niet aangekondigd dus heeft Sony hoogstwaarschijnlijk ook geen toegang tot 4.2.
precies. ze willen in de toekomst dat er sneller geupdate kan worden maar daarom zitten wij nu op de blaren.
vervelend hoor want zo loop je steeds achter. het begint erop te lijken dat de sxs een net niet telefoon is.
als ze nu eens gewoon die ion drivers lekte dan was er tenminste nog wat. maar nee.

4.1.2 zal het dus gaan worden. ik draai die ook op een sgs2 en ik vindt die sneller dan mijn sxs, toch vreemd.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En jij denkt dat een fabrikant zomaar binaries op straat gooit?
-_-

Voor zover ik weet is Sony bezig met intern overleg van hoe ze het beste binaries kunnen vrijgeven (of helemaal niet).
De update komt er hoe dan ook, maar de kans dat de binaries worden vrijgegeven is gewoon erg klein. Tot de officiele update komt moeten we helaas geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
heb je het nu over 4.1 of 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:03:
-_-

Voor zover ik weet is Sony bezig met intern overleg van hoe ze het beste binaries kunnen vrijgeven (of helemaal niet).
De update komt er hoe dan ook, maar de kans dat de binaries worden vrijgegeven is gewoon erg klein. Tot de officiele update komt moeten we helaas geduld hebben...
en dat.

ontoegankelijk en alleen maar op eigen gewin ingesteld. meer en meer vind ik sony daarin een slechte speler. de devs doen hun best maar sony werkt weinig mee lijkt het.

met htc had je dat veel minder en werkte alles vrij snel. zelfs samsung lijkt daar iets toegankelijker in. jammer toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTC heeft naar mijn weten ook nog nooit de binaries vrijgegeven? En Samsung alleen van de Nexus devices.

@avec
4.1 sowieso ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raydekok schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:08:
[...]
en dat.

ontoegankelijk en alleen maar op eigen gewin ingesteld. meer en meer vind ik sony daarin een slechte speler. de devs doen hun best maar sony werkt weinig mee lijkt het.

met htc had je dat veel minder en werkte alles vrij snel. zelfs samsung lijkt daar iets toegankelijker in. jammer toch.
Lol, seriously? Sony geeft developers veruit het meest support van alle merken wanneer het op custom roms aankomt. Samsung is heel erg gierig met informatie en documentatie. HTC doet het ook goed.

Natuurlijk geeft Sony geen kernel sources vrij voor dingen die ze zelf nog niet gereleased hebben, maar opnieuw, dat doet geen enkel merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 14:05
Hoe zit het eigenlijk met die vanilla versie van 4.1 die door Sony samen met de XDA ontwikkelaars gemaakt zou worden?

[ Voor 4% gewijzigd door proest op 29-10-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Sony heeft alleen een aantal libraries gedeeld. Verder zijn ze niet betrokken bij de ontwikkeling.
Het is nu hopen dat de community dit goed oppakt. (hier valt ook de team van Google onder die bezig is met de Nexus serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je de muziek van de Sony walkman app laten rescannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:47
avec_style schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:48:
Sony heeft alleen een aantal libraries gedeeld. Verder zijn ze niet betrokken bij de ontwikkeling.
Het is nu hopen dat de community dit goed oppakt. (hier valt ook de team van Google onder die bezig is met de Nexus serie)
In de publieke repo is er weinig activiteit de laatste tijd door o.a. JBQ in de LT26I master branch..

https://android.googlesource.com/device/sony/lt26/+/master

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ny-hardcore schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:05:
[...]

In de publieke repo is er weinig activiteit de laatste tijd door o.a. JBQ in de LT26I master branch..

https://android.googlesource.com/device/sony/lt26/+/master
Ik quote mezelf maar even ;)
ArcticWolf schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:03:
-_-

Zolang Sony de binaries niet vrij geeft, zal er geen AOSP komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:58:
Hoe kun je de muziek van de Sony walkman app laten rescannen?
Wachten, hij doet dit vanzelf. Misschien dat het te versnellen is door hem eventjes aan de computer te hangen zodat hij weet dat er wellicht nieuwe content is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm een klein vraagje: stel ik koop de S (of SL) nu op de site van de amerikaanse Sony online store (geen Belgische of Nederlandse gevonden). Komen en dan verzendkosten bij en als er ooit iets kapot aan is kan ik dit dan terugbrengen naar een Sony Center in de buurt of moet dit terug naar Amerika worden gebracht ?

En kan ik door gewoon de generic NL versie erop te flashen gewoon nederlandstalige updates krijgen ?

Sorry als dit in het verkeerde topic staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:08:

Zolang Sony de binaries niet vrij geeft, zal er geen AOSP komen.
Sony heeft de binaries al vrijgegeven 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:50:
[...]

Sony heeft de binaries al vrijgegeven 8)7 _/-\o_
Niet de cruciale binaries :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:41:
Euhm een klein vraagje: stel ik koop de S (of SL) nu op de site van de amerikaanse Sony online store (geen Belgische of Nederlandse gevonden). Komen en dan verzendkosten bij en als er ooit iets kapot aan is kan ik dit dan terugbrengen naar een Sony Center in de buurt of moet dit terug naar Amerika worden gebracht ?

En kan ik door gewoon de generic NL versie erop te flashen gewoon nederlandstalige updates krijgen ?

Om te beginnen ga je maar één jaar garantie hebben, en ik weet niet of ze je hier gaan willen helpen. Boven op de Amerikaanse prijs ga je zowiezo nog belastingen, invoerrechten en verzendkosten moeten betalen.

Het is in elk geval altijd interessanter om je toestel gewoon in Nederland of een buurland te kopen. Bij GSMWijzer bijvoorbeeld kan je de Xperia S al vinden voor een prijs die nauwelijks verschilt van de Amerikaanse prijs zonder belastingen etc. In Duitsland kan je 'm op clevertronic.de zelfs goedkoper vinden.

Alle software uit eender welke regio bevat altijd alle talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Laatst online: 17-07-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:41:

http://www.2dehands.be/te...y-xperia-s-135599880.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 10:12
Sowieso zorgen dat je een bon krijgt met het IMEI nummer, zonder kun je fluiten naar je garantie bij Sony. Dat ondervind ik nu, dat voor een product waar ik een fabrieksfout (yellow tint) aan ondervind binnen het eerste jaar sinds release. Hoe dan ook binnen de garantieperiode maar daar hebben ze een broertje dood aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:42:
[...]

Om te beginnen ga je maar één jaar garantie hebben, en ik weet niet of ze je hier gaan willen helpen. Boven op de Amerikaanse prijs ga je zowiezo nog belastingen, invoerrechten en verzendkosten moeten betalen.

Het is in elk geval altijd interessanter om je toestel gewoon in Nederland of een buurland te kopen. Bij GSMWijzer bijvoorbeeld kan je de Xperia S al vinden voor een prijs die nauwelijks verschilt van de Amerikaanse prijs zonder belastingen etc. In Duitsland kan je 'm op clevertronic.de zelfs goedkoper vinden.

Alle software uit eender welke regio bevat altijd alle talen.
Bedankt voor de tip. Maar op die site van gsmwijzer staat dat je geen telenet abo kan krijgen als je nog niet een klantennummer van hun hebt ? dit vind ik persoonlijk vreemd want ze bieden ook abo's aan voor nog niet leden van telenet dus klopt dit wel volledig ? (ooit een klacht van gehoord iemand ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:32:
[...]

Bedankt voor de tip. Maar op die site van gsmwijzer staat dat je geen telenet abo kan krijgen als je nog niet een klantennummer van hun hebt ? dit vind ik persoonlijk vreemd want ze bieden ook abo's aan voor nog niet leden van telenet dus klopt dit wel volledig ? (ooit een klacht van gehoord iemand ?)
Die korting op een GSM-toestel bij Telenet King of Kong is alleen geldig als je al andere Telenet-producten hebt.

Je koopt je GSM trouwens best gewoon volledig los. Dan kan je er nog een abonnement bijnemen, uiteindelijk ben je goedkoper af als je alles los doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:44:
[...]

Die korting op een GSM-toestel bij Telenet King of Kong is alleen geldig als je al andere Telenet-producten hebt.

Je koopt je GSM trouwens best gewoon volledig los. Dan kan je er nog een abonnement bijnemen, uiteindelijk ben je goedkoper af als je alles los doet.
Heb nu ondervonden dat ik kabel-tv van telenet heb en dus al een telenet product :)

Ik denk eigenlijk niet dat dat laatste klopt want ik heb nu een abo bij Base dat ik ga laten veranderen naar die van telenet (King) en dat is even duur. En de GSM is goedkoper zo dus snap ik eigenlijk niet wat je bedoelt 8)

ik ga nemen:king 20 en de GSM 132 + 9 voor verzend vertel me dan maar waarom hij duurder is dan zonder ? :|

EDIT: waarom komen er nu plots geen reply's en anders binnen de 1 a 2 uur ? |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 13:52
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:59:
[...]

Heb nu ondervonden dat ik kabel-tv van telenet heb en dus al een telenet product :)

Ik denk eigenlijk niet dat dat laatste klopt want ik heb nu een abo bij Base dat ik ga laten veranderen naar die van telenet (King) en dat is even duur. En de GSM is goedkoper zo dus snap ik eigenlijk niet wat je bedoelt 8)

ik ga nemen:king 20 en de GSM 132 + 9 voor verzend vertel me dan maar waarom hij duurder is dan zonder ? :|

AmbroosV bedoelt dat wanneer je het toestel los koopt en een sim-only abonnement afsluit je goedkoper uit ben dan wanneer je het toestel ook in je abbo stopt. Maar je bent er al helemaal uit en overtuigt van jezelf dus wie zijn wij dan om je iets anders te vertellen? 8)7
Veel plezier met je aankoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:59:
[...]

ANTWOORD: Omdat niet iedereen altijd tijd heeft. Je ziet hier ook op een Nederlands forum met relatief weinig Belgische gebruikers, laat staan mensen die zo volledig op de hoogte zijn van de abo's als ik (ik werk bij The Phone House).

Het is inderdaad zo dat King 20 met een GSM op twee jaar tijd goedkoper uitkomt. Het jammere daaraan is wel dat je voor twee jaar vastzit aan Telenet, anders betaal je vrij veel afkoopkosten aan je toestel. Als twee jaar vastzitten aan een specifiek abonnement voor jou geen probleem is is het inderdaad een goede deal.

De nieuwe telecomwet die zegt dat je kostenloos mag opzeggen na 6 maanden is niet van toepassing op abonnementen met een GSM-toestel inbegrepen. Je kan je abonnement opzeggen na zes maanden, maar je gaat altijd de afkoopkost van je toestel moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de snelle reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon is best traag en loopt wel dagelijks vast. Dit terwijl ik maar een stuk of 10 apps op mijn telefoon heb en meer niet.
Iemand zei dat ik een harde reset moest doen, maar ik betwijfel dat het probleem dan verholpen zou worden.
Iemand nog tips wat betreft dit probleem? Hij oogt namelijk veel slomer dan mijn vorige telefoon, HTC Desire HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 13:52
Vraag niet meer relevant.

[ Voor 98% gewijzigd door Shifty47 op 02-11-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:38:
Mijn telefoon is best traag en loopt wel dagelijks vast. Dit terwijl ik maar een stuk of 10 apps op mijn telefoon heb en meer niet.
Iemand zei dat ik een harde reset moest doen, maar ik betwijfel dat het probleem dan verholpen zou worden.
Iemand nog tips wat betreft dit probleem? Hij oogt namelijk veel slomer dan mijn vorige telefoon, HTC Desire HD.
Ik zou het zeker even proberen, die van mij loopt echt prima. Welke android versie draai je? Met de Sony Backup software heb je dan een backup mocht het geen verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:01:
[...]

Ik zou het zeker even proberen, die van mij loopt echt prima. Welke android versie draai je? Met de Sony Backup software heb je dan een backup mocht het geen verschil maken.
Ik heb 4.0.4, maar het begon al een beetje vanaf de vorige update. Snap gewoon niet dat hij vast kan lopen wanneer ik een simpele app als nu.nl open.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:38:
Met 'maar' 10 apps en een sync met Google is een reset een kleine moeite (tenzij je berichtjes e.d. wilt behouden, dan zul je even een backup moeten maken).

Als ik problemen had, was een reset altijd een oplossing. Dus ik zou niet eens twijfelen en gewoon resetten dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Changelogs
Build 16 (01/11/12) :

Random reboot issue probably fixed (patch from CM10 kernel, thanks Kali)
Rom version increased to 6.1.A.2.50
Updated recovery, adbd and busybox (JB version)
SD card mounted by default in recovery
Vibration at boot removed, only led and backlight now
Nu weet ik waarom m'n toestel dus random bleef rebooten... en ik maar denken dat het aan m'n toestel lag ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:13:
Changelogs
Build 16 (01/11/12) :

Random reboot issue probably fixed (patch from CM10 kernel, thanks Kali)
Rom version increased to 6.1.A.2.50
Updated recovery, adbd and busybox (JB version)
SD card mounted by default in recovery
Vibration at boot removed, only led and backlight now
nu weet ik waarom m'n toestel dus random bleef rebooten... en ik maar denken dat het aan m'n toestel lag ;(
LOL 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zins enige tijd problemen met het geheugen van mijn Xperia S als ik mijn telefoon via usb kabel aan pc verbindt om bijvoorbeeld een word bestand, welke op de telefoon geheugen bevindt, een kleine wijziging in aan te maken kan ik dit bestand niet meer saven op de telefoon. Maar moet ik deze bijvoorbeeld op bureaublad opslaan en vervolgens weer naar de telefoon kopiëren. Ook krijg ik vaak dan de melding dat (.docx of bij een ander bestandtype) dit bestantype mogelijk niet gelezen kan worden door de telefoon. Na oke drukken wordt het bestand wel gewoon goed naar telefoon gekopieerd. Maar dit maakt het wel een stuk omslachtiger om telefoon als "usb stick" te gebruiken. Weet iemand misschien waar dit door komt? En is dit mogelijk in instellingen te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik heb het volgende probleem. Wanneer ik mijn headset inplug doet constant alleen mijn linker oortje het. Wanneer ik hem vaker inplug of een beetje aan het stekkertje beweeg dan doet hij het vervolgens weer goed. Aan headset kan het niet liggen, splinternieuw. Iemand meer met dit probleem? Ik zit erover te denken om hem te laten maken want handig is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dirk- schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:05:
Aan headset kan het niet liggen, splinternieuw.
Krijg gelijk een flasback naar walkmans.

Klinkt als een 3,5 aansluiting die slecht contact maakt op de ringen. En dat kan ook aan je splinternieuwe stekker liggen. Geven ook andere headsets dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Laatst online: 25-09-2024
Davy24 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:23:
[...]

Klinkt als een 3,5 aansluiting die slecht contact maakt op de ringen. En dat kan ook aan je splinternieuwe stekker liggen. Geven ook andere headsets dezelfde ervaring?
Ja, mijn vorige headset (de standaard die werd bijgeleverd vertoonde ook dezelfde kuren na een maand of 4, sindsdien bleef het probleem dagelijks voorkomen. Toen mijn headset werd vervangen bleek het dus niet aan de headset te liggen maar aan de 3.5 mm uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dirk- schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:37:
[...]

Ja, mijn vorige headset (de standaard die werd bijgeleverd vertoonde ook dezelfde kuren na een maand of 4, sindsdien bleef het probleem dagelijks voorkomen. Toen mijn headset werd vervangen bleek het dus niet aan de headset te liggen maar aan de 3.5 mm uitgang.
Probeer eens met perslucht de uitgang schoon te spuiten, en spuit daarna wat contactspray in het slotje. Beide voor een paar euro op te halen bij de electronicazaak en enorm handig om te hebben (toch al redelijk vaak wat apparatuur wat extra leven gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Davy24 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:23:
[...]

Ligt inderdaad aan de jack aansluiting, ik heb hetzelfde probleem met mijn ipod touch...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand vertellen hoe ik in het intern geheugen kom? Heb namelijk een bestand gekopieerd vanuit mijn pc naar de xperia s via de usb kabel. Maar nu kan ik dus het bestand niet vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:38:
Kan iemand vertellen hoe ik in het intern geheugen kom? Heb namelijk een bestand gekopieerd vanuit mijn pc naar de xperia s via de usb kabel. Maar nu kan ik dus het bestand niet vinden??
Google Play: OI Bestandsbeheer

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Herkent iemand het volgende misschien...

Ik zoek een willekeurig iets met google afbeeldingen... Vervolgens krijg ik snel de resultaten te zien...
In eerste instantie zijn de resultaten mooi scherp en na een seconde worden alle gevonden images wazig gemaakt.

(vroeger bij windows mobile kon je kiezen wat voor kwaliteit afbeeldingen getoond werden i.v.m. Bandbreedte.... Dit is het eerste wat in me opkwam maar kennelijk ben ik de enige die zich er aan stoort. Mijn vriendin met xperia p heeft deze rariteit ook, echter ziet zij het niet....mmmhm vrouwen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubii18
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Turbo-Puppy schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:56:
Herkent iemand het volgende misschien...

Ik zoek een willekeurig iets met google afbeeldingen... Vervolgens krijg ik snel de resultaten te zien...
In eerste instantie zijn de resultaten mooi scherp en na een seconde worden alle gevonden images wazig gemaakt.

(vroeger bij windows mobile kon je kiezen wat voor kwaliteit afbeeldingen getoond werden i.v.m. Bandbreedte.... Dit is het eerste wat in me opkwam maar kennelijk ben ik de enige die zich er aan stoort. Mijn vriendin met xperia p heeft deze rariteit ook, echter ziet zij het niet....mmmhm vrouwen )
*Ahem* Ik, als vrouw, erken je probleem :P
Ik vind het zelf ook altijd vreemd dat wanneer je op een afbeelding klikt je een onscherp plaatje krijgt te zien en dan eerst nog eens op "volledige grootte" moet klikken. Beetje omslachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De stock browser is dan ook om te huilen ;)
probeer Opera eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ArcticWolf schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:38:
probeer Opera eens.
dolphin en chrome. werken heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Net even opera geprobeert.
3 x loopt me foon knalhard vast tijdens een bezoek aan tweakers.... Vond opera op mijn Vivaz al niet spannend en nog steeds niet. Opera waast trouwens de afbeeldingsresultaten niet maar idd wel weer dat omslachtoge "druk voor volledige weergave" en druk nog 8 keer om terug te gaan zodat google afbeeldingen weer is weigert te werken.

Om eerlijk te zijn vind ik de standaard browser best ok. Heel snel is die niet maar na mijn idee wel praktisch opgezet en de touch werkt soepeltjes. ( wie de marktplaats app heeft weet hoe vaag de touch soms werkt in bepaalde apps )

Nou... Ik wil chrome nog wel een kans geven aangezien dat een product van google zelf is. Browsers van derden laat ik maar even voor wat ze zijn.

Heeft er trouwens iemand een idee hoe die 3 knoppen ( back-home-menu ) gevoeliger zijn in te stellen ?
Bij de P van miep werkt dat echt als een raket en zitten ze in de verlichte balk maar bij S is het hier een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Turbo-Puppy schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:28:
Heeft er trouwens iemand een idee hoe die 3 knoppen ( back-home-menu ) gevoeliger zijn in te stellen ?
Bij de P van miep werkt dat echt als een raket en zitten ze in de verlichte balk maar bij S is het hier een drama.
Zijn niet gevoeliger in te stellen. Het is al vaker gezegd, maar je moet net boven de puntjes drukken. Beter nog is over het 'knopje' vegen. Ik doe dat van beneden naar boven en daar ben ik al dusdanig aan gewend dat het bijna altijd goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
"knalhard vast tijdens een bezoek aan tweakers" En je hebt Opera Mobile geprobeerd en niet mini?
Zelf gebruik ik Mobile met desktop agent als default. Crashen zoals je beschrijft heb ik zelf nog niet meegemaakt.
Wat de gevoeligheid knopjes betreft: Ik heb geprobeerd om de screenprotector gedeeltelijk te verwijderen. Fail.
Dan er maar helemaal af. :P De gevoeligheid is in elk geval wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O.o... zoveel problemen met Opera?? wtf -_- ik heb totaal geen problemen met Opera op m'n SXS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
ArcticWolf schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:38:
probeer Opera eens.
Wat werkt daar niet aan dan, of wat is er mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saintgein
Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metalbuster schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:51:
[...]

Wat werkt daar niet aan dan, of wat is er mis mee?
De stock browser kan alleen op request de desktop mode laten zien. Hij geeft ook veel syntax errors bij bepaalde (populaire) websites.
Firefox is ook vaag.. daar zoomt hij automatisch het lettertype :F en misvormt automatisch alle sites.

Opera, Dolphin en Chrome zijn idd de betere alternatieven of Stock browser+ (standaard browser met extra features).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dolphin is echt fantastisch, vloeiend en erg snel (zeker met jetpack ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met dolphin al negatieve ervaringen op mijn binnen een paar dagen vervangen gsm (Galaxy Apollo)
Pagina: 1 ... 27 ... 49 Laatste