• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 11:32
Mede-auteur:
  • Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:28

Wilbert de Vries

Beste vrienden,

Wat ga jij doen met de Lenovo Ideacentre A720? Deze 8 woorden en het typenummer doen het apparaat en onze actie eigenlijk tekort. Zelden hebben we een machine met de veelzijdige kwaliteiten als de Lenovo A720 voor jullie beschikbaar gehad. Want een van jullie gaat ermee aan de haal. Alleen, je krijgt de Lenovo A720 niet zomaar, daar moet je wel wat voor doen!

Zoals je al in de .plan hebt kunnen lezen is het de bedoeling dat je in dit topic laat zien waar jij de Lenovo Ideacentre A720 voor gaat gebruiken. Hoe ga jij de capaciteiten gebruiken die de A720 in huis heeft? Wat heb jij bedacht om de vetste userreview te maken? Alles mag je gebruiken om de jury te overtuigen. Tekst, tekeningen, photoshops, video het maakt niet uit. Hoe creatiever, hoe groter je kans om te winnen. Let wel : het moet in de praktijk uitvoerbaar zijn en de Lenovo A720 moet de test overleven. Will it blend gaat het dus niet worden.

We zoeken dus de Tweaker met het ultieme gebruikersplan. Het oordeel is aan de jury en aan niemand anders. Jullie hebben een week de tijd om het plan te maken en het in dit forumtopic te presenteren. De inschrijving sluit op 2 juli. De winnaar wordt uiterlijk bekend gemaakt op 9 juli. We verwachten dat de winnaar binnen een week na het ontvangen van de A720 een productreview van de Lenovo A720 publiceert in de pricewatch, uiteraard conform het plan dat is ingediend.

Hoe gaat het inzenden precies in zijn werk? In dit topic kun je je inzending kwijt. Let wel, je mag hier maar een keer posten (dat bericht mag je natuurlijk wel aanpassen). Het is niet toegestaan om op welke manier dan ook commentaar te geven op inzendingen van anderen. Doe je dat wel dan ben je automatisch gediskwalificeerd. Ook mensen die niet meedoen mogen hier niet reageren. Alle vragen en opmerkingen die je hebt kun je in het feedback topic kwijt.

We wensen iedereen veel succes en inspiratie bij het verzinnen en uitwerken van jullie reviewplannen

Spelregels:
  • Deelname geldt alleen voor geregistreerde en ingelogde bezoekers
  • Medewerkers en vrijwilligers van Tweakers.net zijn uitgesloten van deelname
  • Binnen een week na ontvangst van de A720 publiceert de tester een productreview in de pricewatch conform het winnende plan
  • De inzendingen worden beoordeeld op haalbaarheid en creativiteit
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd,
  • Aanmelden kan tot en met 2 juli 2012 23.59 uur
  • De winnaar wordt uiterlijk op 9 juli 2012 geselecteerd en krijgt hiervan voor 17 uur bericht
Update

De jurybeoordeling van Lenovo

Wij willen jullie allemaal bedanken voor het inzenden van jullie creatieve ideeën! Eén inzending sprong er voor ons uit, namelijk de video van DarkShadow. Wij vonden deze inzending erg creatief, het zat goed in elkaar en was erg leuk om naar te kijken. De inzending laat goed zien waar het hele gezin de IdeaCentre A720 voor gaat gebruiken. Beiden hebben het apparaat nodig vanwege ondermeer de grafische capaciteiten. Het was mooi om te zien hoe ieder vanuit zijn/haar eigen inspiratie of hobby de Ideacentre optimaal zou willen gebruiken. Die veelheid aan toepassingen is precies waar de IdeaCentre voor bedoeld is. Dat heeft de winnaar heel pakkend laten zien.

DarkShadow, veel plezier met de IdeaCentre A720 en we kijken uit naar de userreview!

[Voor 21% gewijzigd door zeef op 12-07-2012 15:13]

• Anoniem: 80466
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zou graag Windows 8 en Windows Phone apps willen ontwerpen en de GUI prototypen op een nieuwe computer met touch screen.
Met name de touch GUI vind ik lastig om goed te simuleren op een emulator met een muis zoals ik nu heb.

Voor de review zou ik een reeds bedacht eenvoudig WP7 ontwerp proberen te prototypen omdat dat voor een review het meest praktisch is

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 26-06-2012 08:18]

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:16
Graag zou ik kans maken op deze monitor/TV. Ik heb nog geen TV op mijn slaapkamer en kan er daar goed één gebruiken. Dit aangezien Ziggo nog geen TV-app voor Android heeft. Dat de tuner optioneel is maakt mij niet zoveel uit :)

[Voor 15% gewijzigd door Sydney08 op 26-06-2012 08:18]

Tomorrow is not today!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 07:35
Ik zou de Lenovo A720 op de salontafel in mijn woonkamer in gebruik nemen.
Door het touchscreen zou dit de perfecte interface kunnen worden tussen mijn NAS en mijn PS3 om te navigeren door mijn enorme bibliotheek van films, series, anime en muziek.
Het zou geweldig zijn om testen of het werkt om met vrienden door de bibliotheek met films heen te bladeren in een omgeving a-la XBMC.

Zie het als een grote digitale integrator voor het huishouden om entertainment mee aan te sturen. In de toekomst dus ook op afstand licht, televisie, surround en andere domotica projecten aansturen op één centraal punt.

Het zou daarnaast ook zeer fijn zijn om games te kunnen spelen samen met mijn vriendin op de bank en zo co-op een strategy game te spelen. Of met vrienden met z'n alle tegelijk rammen op het scherm met Age of Empire's ;) :9

Mocht het niet in de woonkamer werken dan zou ik 'm gebruiken als grafisch werkstation voor photoshop en videobewerking ter vervanging van mijn huidige laptop.

[Voor 13% gewijzigd door FatalZero op 26-06-2012 08:24. Reden: kleine aanvulling + typvout ;)]

Opper-prutser

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54

Zerfox

^this guy

Zerfox aanmelding

Inleiding

Het is vrij grappig, ik heb laatst een oude iMac G4 gekocht vanwege het design en omdat het beeldscherm vrij kan worden bewogen. Ik was van plan om een touchscreen in te bouwen en op deze computer Windows 8 te gaan draaien! Links zie je een foto van de iMac :)

Nu ik deze all-in-one zie, lijkt het erop dat Lenovo mijn droom waarmaakt, maar dan met een prachtige afwerking en brute specificaties! Het lijkt mij daarom de ideale computer en ik zou deze computer daarom héél graag willen testen.

Benchmarken

Allereerst zou ik kijken naar de afwerking, hoe ziet het eruit? En héél veel foto's maken!
Wat natuurlijk het meest opvalt aan deze computer is het scherm, daar zal ik dan ook veel aandacht aan besteden. (Hoe is de helderheid? Kijkhoek? Vuilgevoelig?)

Eenmaal de computer aangezet zal ik enkele benchmarks (3DMark en dergelijke) draaien om te kijken wat de prestaties zijn van deze prachtcomputer! Deze gegevens zal ik natuurlijk plaatsen in mijn productreview.

Gebruik
Daarna zal ik enkele games willen spelen, waaronder:
  • Crysis 1
  • Battlefield 3
  • Half Life 2
De gameplay op de Lenovo Ideacentre zal ik opnemen en uploaden zodat men een goede indruk krijgt van de prestaties van deze computer maar ook van de helderheid van het scherm!.
Zoals u misschien ziet, ben ik ook actief op het gebied van foto's bewerken, daarom zal ik ook een filmpje maken over de multitouch in Photoshop en de opstart snelheid meenemen in mijn review.

Besturingssysteem
Een belangrijk onderwerp zal denk ik het touchscreen zijn. Dit lijkt mij de ideale computer om Windows 8 mee te draaien en zal dit dan ook willen testen. Verder zou ik graag willen kijken of de ondersteuning voor bijvoorbeeld Linux ook goed voor elkaar is.

Ik ben trouwens een developer, dus ik zal ook wat applicaties schrijven die touchbased zijn en geprogrammeerd worden op de Ideacentre. Dit betekend dus dat deze touchbased applicaties geoptimaliseerd zullen zijn voor de Lenovo Ideacentre!

Bedankt!
Aan het einde van mijn review zal ik een afweging maken tussen de vele all-in-ones en de Lenovo Ideacentre! Natuurlijk heeft de Ideacentre een voorsprong gezien het touchscreen en al helemaal in combinatie met Windows 8 (als dit mag worden geïnstalleerd).

Ik vind dit een erg leuke actie van Lenovo en Tweakers.net! Moge het beste idee winnen. :D

[Voor 100% gewijzigd door Zerfox op 26-06-2012 18:57]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-10 16:04
Lijkt me een mooi idee om die computer in een bureau te verwerken, liggend in het buro zodat het buro blad en het touchscreen even hoog zijn.Schnieren intact laten zodat het scherm wat ge-tilt kan worden voor makkelijker tyopen. extra scherm voor tegen de muur. onscreen-Keyboard op de touchscreen en easy acces tot pictogrammen. 2e scherm is voor tekst verwerking browsen, beheer van VM's enz.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• akadjuh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-08-2020
Laat ik beginnen met het zeggen dat de Lenovo Ideacentre A720 een creatief huzarenstuk is geworden. De veelzijdigheid is sterk verbeterd ten opzichte van standaard all-in-ones door de toevoeging van een touchscreen.

De Lenovo Ideacentre A720 zou uiteraard perfect materiaal zijn voor het gebruik in de woonkamer. De stijlvolle design zorgt ervoor dat al mijn gasten in shock raken bij het zien van de Lenovo Ideacentre A720. Dat is uiteraard altijd een fijn gezicht om te zien. De nieuwsgierigheid die men dan krijgt is altijd leuk.

In mijn ogen voldoet de Lenovo Ideacentre A720 aan de moderne eisen van een computer gebruiker, namelijk; slick design, snel, gebruiksvriendelijk en kwaliteit. Dat is wat ik wil uitstralen met de Lenovo Ideacentre A720.

Daarom zal ik deze computer gebruiken om mijzelf te presenteren. WIe ik ben en waarvoor ik sta. Het aanzien van de Lenovo Ideacentre A720 zegt meer dan 1000 woorden. Je weet meteen wat de koper voor type persoon is en dat maak de Lenovo Ideacentre A720 een ijzersterk concept, het verteld anderen wie jij bent. Het gaat dus verder dan alleen een computer zijn.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het multifunctionele display. Met de heerlijke full HD resolutie heb je al een mooi scherp beeld, maar het wordt pas echt leuk als je het gaat gebruiken als een touch panel voor in huis. Even snel een tekening maken, het internet op met je vingers ipv je muis, spelletjes spelen met het gezin...alles heel leuk en aardig. Maar als het scherm vlak gekanteld is, dan pas begrijp je hoe geniaal de Lenovo Ideacentre A720 echt is.

In mijn speelhoek het scherm vlak neerzetten met een spelletje als airhockey of angr birds...met de kids of je vrouw...bordspellen spelen met vrienden en familie..uitnodigen voor een avond geniaal spelplezier...en daarna het moment dat ze vertrekken en zeggen: wat was dat toch een vet ding zeg! Ik heb in tijden niet zo vermaakt!
....ik wil um ook :-)

Dat zou voor mij absoluut de reden zijn om de Lenovo Ideacentre A720 in mijn bezit te hebben. Apple eat your heart out!

• geek6502
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Graag zou ik kans maken op de Lenovo Ideacentre A720, ik wil hier op windows en linux gaan draaien.
Voor het programmeren van PC's/Microcontrollers zodat ik al vast een klein voorsprong kan opbouwen voor de opleiding embedded system engineer aan de HAN die ik over 2 jaar wil gaan volgen.
Daar naast kan ik het gebruiken voor een multimedia pc.

• Wicked!Fricked!
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-08 01:07
Voor zakelijk gebruik zou ik deze A720 proberen te verwerken in de auto. Of voorin, in het dashboard(kastje), of achterin, in de de stoel verwerkt. Ideale manier om tijdens een (lange) zakelijke rit je werk te doen, games te spelen, films te kijken je videos te bewerken en natuurlijk (met de auto als WiFi Hotspot) internetten/ mailen/ vpn.

Voor privé gebruik is het een ideaal apparaat om te verwerken in je meubilair (tafel, wandkast, bureau) of in de muur (in een nis of weggewerkt in de muur om je domotica systeem mee te bedienen en tevens je multimediale voorzieningen van een centraal aanstuurpunt te voorzien.) Ook in de keuken lijkt het me een ideaal apparaat om in de muur verwerkt te hebben. Tijdens het koken 24Kitchen opzetten, met daarnaast het laatste nieuws op Tweakers.net!

Ik zeg, doe mij er maar een paar ;-) Mooie oplossing en eindelijk een all in one die wél de moeite waard is om het aanschaffen te overwegen. Tot nu waren de HP's en de Acers leuk, maar niet voldoende om interessant te zijn. Dit begint er op te lijken.

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-07 12:32
Hierbij mijn bescheidden aanmelding. Hoewel ik het in de thread al aangehaalt zie worden is dit mijn overweging. Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe tv. Echter als ik de tv zou kopen die de functies heeft die ik zou willen dan zit ik al op 2/3 van de prijs van deze A720. Bedenk daar een blu-ray speler, een harde schijf/nas en nog wat andere dingen bij dan kom je aardig in de richting.

Deze machine was ik voor deze actie al aan het overwegen en al hoewel ik niet weet welke versie het actie model is zal hij ook geleverd worden met een tuner en/of ssd (boot schijf). In mijn relatief kleine kamer zou het 27" scherm nog prima zijn om tv op te kijken en zou het centrale brein kunnen zijn tussen alle andere apparaten en media in huis. De mogelijkheden lijken eindeloos.

Ik zou willen testen hoe deze machine zich houdt in vergelijk met een van de nieuwere tv's en hoe het integreert met andere apparaten (al dan niet met windows 8 ).

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 15:57
Ik zou de Lenovo Ideacentre A720 gebruiken in onze verkeerscentrale. Veel van onze verkeerslichten zijn inmiddels uitgerust met touchscreen bedieningspanelen die via glasvezel 1 op 1 kunnen worden overgenomen binnen ons netwerk. Omdat de GUI van deze automaten reeds is afgestemd op gebruik door middel van een touchinterface zou ik op het moment dat ik live meekijk/aanpassingen doe in de verkeerslichten buiten op straat het scherm bedienen door middel van het touchscreen van de A720.
Terwijl ik de rest van de dag het werkstation gewoon kan gebruiken voor mijn dagelijkse werkzaamheden. Het grote scherm zal daarbij bijdragen aan het eenvoudig bekijken van grote digitale tekeningen.

En uiteraard in de pauze een kantoorcompetitie opzetten met de betere games! ;)

[Voor 5% gewijzigd door 2be op 26-06-2012 08:43]

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 13:27
Ik zou graag de Lenovo Ideacentre A720 gebruiken om app's voor de metro te maken.

Anoniem: 408591

Ik ga deze prachtige Ideacentre gebruiken voor 3 dingen:

In de 1e plaats zou ik hem gebruiken als 2e tv zodat ik interessante programma's kan kijken terwijl mijn vrouw haar series kijkt.
In de 2e plaats zou ik hiermee prachtige designs kunnen maken met photoshop wat een grote hobby van mij is. Zo'n groot scherm, zulke specs, dat moet snel mooie designs opleveren. Wellicht leuk om in de review mee te nemen!
Tot slot in de 3 e plaats zou ik hiermee een geweldige start kunnen maken met het bouwen van een cockpit voor Flightsim! Na jaren gewoon vliegen met een saitek X-52 joystick wordt het nu tijd voor een echte yoke, throttle handles en instrument panels. Allen van Saitek natuurlijk....gecombineerd met deze kanjer wordt het de beste start die je maar kan wensen!

Ik ben er klaar voor...laat maar komen!

Anoniem: 464329

Het lijkt me geweldig om te kijken naar de gebruiksmogelijkheden in ons studentenhuis. Met paar mensen zijn genoeg scenario's te bedenken waarbij het gebruik van een Lenovo zou kunnen worden gedemonstreerd, misschien zelfs met een vleugje studenten humor. Ik zat te denken aan plekken waar de Lenovo mee vervangen kan worden. Iets in de trand: "We have a AIO PC for that".

We hebben bijvoorbeeld een oerlelijk foto'tje van een Linx, natuurlijk kun je daar de fancy Lenovo voor in de plaats hangen. We hebben een whiteboard (groot). Leuk om deze te vervangen met een werkende applicatie (reminders + tekeningen). We hebben een paar tv's (kleine), dan vervang je de tv door de Lenovo. Je kunt de Lenovo gebruiken als vervanger voor bordspelen op de eettafel. In de review wordt dan gekeken naar de positie van de Lenovo in de kamer. Het lijkt me interessant om te kijken hoe goed de Lenovo bepaalde onderdelen in de kamer kan vervangen en hoeveel je eigenlijk aan apparatuur of spullen in huis nodig hebt. Daarnaast ben ik uiteraard geïnteresseerd in de flexibiliteit van het apparaat en is het leuk om te kijken wat het eventueel meer kan bieden dan onderdelen die we nu in huis hebben staan. Indien haalbaar maken we er een filmpje van.

Het lijkt me ook leuk om te kijken naar de onopvallendheid van de design en de kwaliteit van het scherm van de Lenovo door de Lenovo een achtergrond te geven waardoor het lijkt alsof je door de Lenovo heen kijkt. Je kunt dan goed zien hoe de kwaliteit is van het scherm. Uiteraard doe ik deze test op de verschillende plekken in huis. Het lijkt me leuk om op die manier een review van de Lenovo te maken.

[Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 464329 op 26-06-2012 08:51. Reden: Toevoeging bordspelen eettafel]

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:59
Prive zou ik dit systeem willen gebruiken voor webdevelopment, zowel voor pc als voor mobiele omgeving. Met een systeem als dit kan je alle platformen goed testen. Daarnaast lijkt het mij een mooie aanvulling om bijvoorbeeld met Photoshop en touchscreen bezig te gaan. Dit voegt voor mij een extra element toe aan creatief ontwerpen/tekenen.

Voor mijn werk zou ik dit systeem gebruiken om een vernieuwende intranet site te demonstreren. Er zijn wensen een 'moderne' portal te ontwikkelen waar men 'enthousiast van word' en die aansluit op de wensen van de verschillende gebruikers. Touch zou hier een rol in kunnen spelen natuurlijk!

-= Its dry in the dessert =- So what??

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:10

Redcoil

Polyinterpretabel

De Lenovo IdeaCentre A720 zou ideaal zijn om in de keuken neer te zetten. Op die manier kunnen online recepten worden opgezocht en ideeën worden opgedaan voor maaltijden. Dankzij het grote scherm kan dit ook van een afstandje worden bekeken, zodat je niet altijd pal op het apparaat hoeft te staan met je ingrediënten en keukenapparatuur. In de ochtenden kan het laatste nieuws worden gecheckt tijdens het smeren van de dagelijkse boterhammen.

Als in de weekenden en met feesten vrienden over de vloer komen kunnen we recepten voor cocktails opgezoeken en direct maken en recepten voor (hartige) hapjes opzoeken. Wanneer we in de keuken dineren kan er op de achtergrond muziek op worden gedraaid, of een film indien daar de gelegenheid toe is.

Al met al een ideaal systeem om in de keuken te hebben: het 'conventionele' systeem met muis en toetsenbord (waar kruimels etc. tussen kunnen gaan zitten) is gewoonweg geen optie op het aanrecht.

¯\_(ツ)_/¯

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 19:20
In verband met mijn studie zou ik de A720 willen gebruiken om Prezi-achtige presentaties supermakkelijk in elkaar te draaien, zodat ik mijn punt makkelijker visueel kan maken.

Ik probeer al een tijdje lego-modellen te bouwen op de computer, maar de muis maakt dat wel beperkt, ik hoop dat de multitouch daar bij kan helpen :)

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:11
Ik zou De Lenovo Ideacentre het eerste half jaar gebruiken gewoon thuis om "gewoon" mee te werken
Daarna neem ik hem mee naar Kenia. ik ga daar ontwikkelingswerk doen en dit apparaat zou ideaal zijn om met kinderen die een handicap hebben te oefenen.
Denk hierbij aan kinderen waarvan hun handen zijn afgehakt en ze moeten weer opnieuw leren hoe hun hand(stomp) oog coördinatie is.
Daarnaast zou dit ding daar voor de klas ook ideaal zijn.

• BoudewijnD
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 20:42
De halve wereld is er gek van behalve ik. Ik heb het natuurlijk voor die fruitmachines die veel te duur zijn voor hun hardware prestaties en waar op je sterk wordt beperkt in je mogelijkheden.
Maar als je het de meeste mensen vraagt kom het toch neer dat hoe hij er uit ziet belangerijker is dan wat je er mee kan.
Deze fruitcomputers mogen niet in de schaduw staan van de Lenovo Ideacentre A720. Deze all-in-one pc ziet er super strak uit en is voor zien van de nieuwste technologie.
Waar ik hem voor zou gebruiken, om de mensen om me heen te laten zien dat niet alleen een fruitcomputer mooi is van design maar dat de Lenovo Ideacentre A720 dat ook is en nog krachtig ook. Samen met mijn vrienden zou ik de nieuste spellen op hoge resolutie spelen, met mijn vriendin een filmpje kijken, samen met mijn zoon teken op het touchscreen en als er nog tijd over is aan me foto's klussen op het prachtige 27" beeldscherm.

Ik zal de wereld verlossen van de fruitmachines met de Lenovo Ideacentre A720!!!!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik zou multifunctioneel gaan gebruiken als zowel een media center, hangend aan de NAS-->42 Inch TV en alle toebehoren. Hierdoor kunnen de DVD/Blu-Ray speler de deur uit en is er 1 mooi apparaat om deze te vervangen. De Smartphone word de afstandsbediening voor dit geheel zodat ik ten alle tijden de muziek films en series kan beheren. In de hopelijk nog warme komende maanden met de BBQ lekker de muziek vanuit de tuin kunnen beheren.

Tevens zou hij gebruikt worden als photoshop en beeldbewerking machine voor de fotografie hobby van mijn vriendin en mij om zo deze hobby naar een hoger niveau te tillen en hier meer mee te kunnen doen. (serieuze fotografie here we come)

Als derde zou hij ook nog dienst doen als game pc om af en toe aan de drang om lekker te gamen te kunnen voldoen. Hierdoor krijgt hij een mooie plek als vervanger voor mijn huidige vaste PC in het huis.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• vandeGerrit
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-09 09:32

vandeGerrit

Well, this can't be right

Samen met een vriend ontwikkel ik op dit ogenblik een product. En hiervoor heb je wel is discussies, en maak je tekeningen. Anders dan bij bedrijven met vergaderzalen + SmartBoard, doen wij het met pen en papier en of mspaint. Een smartboard in je huis hangen is net iets teveel van het goede.

Maar toch zou je graag samen creative willen slepen en kladeren op een board. Waar ik de Lenovo voor zou gebruiken is als vervanger van een SmartBoard. Voor kleine ontwikkelteams (2 a 3 man) lijkt mij dit een goede vervanger voor een groot smartboard.

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-08 13:02
De vraag bij de Lenovo Ideacentre A720 is vooral:
wat brengt het Multi touch element met zich mee? Wat zijn de nieuwe toepassingen op dit gebied?
We zijn tegenwoordig gewent om onze mobiel en ipad te gebruiken op deze manier.
Maar op zo’n groot scherm moeten er nieuwe ervaringen en toepassingen zijn.

Zoals in de video te zien wordt er gezamenlijk op gegamed, wat voor een games hebben baat bij deze manier van interface? Er wordt keyboard op gespeeld, wellicht ideaal voor het maken van backingtracks voor bij de gitaar?

Graag wil ik bekijken hoe de multitouch zich gedraagt in photoshop, maar ook in 3ds max. Ik ben erg benieuwd of de multitouch het rondkijken in 3d eenvoudiger maakt.
Professioneel kan de Lenovo Ideacentre A720 gebruikt worden om eenvoudig door 3D toepassingen te navigeren. Mensen die een woning aan willen schaffen kunnen er virtueel doorheen lopen met behulp van de multitouch. Ook kunnen ze hun woning configureren door middel van aanrakingen. Deze testen zijn voor mij mogelijk.

Thuis zie ik voor me dat het hele gezin interactief hun fotoalbums of video’s kan bekijken, games samen spelen en films kijken. Tegenwoordig zit iedereen op zijn eigen tablet of laptop, maakt de Lenovo Ideacentre het thuis weer gezelliger?

Natuurlijk wordt er zoals het hoort op tweakers naar de hardware gekeken. Hoe zit het met de ondersteuning van de multitouch softwarematig? Hoe is de warmte afvoer? Wat zijn de exacte prestaties?
De kijk naar de multimediale toepassingen lijkt mij een uitstekende insteek om met dit product aan de slag te gaan.

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 13:26
Het eerste wat ik zou doen als ik een dergelijk apparaat zou mogen gaan gebruiken is er Autodesk Revit op installeren. Dit is 3D ontwerp software waarmee gebouwen(woningen / kantoren etc) worden ontwikkeld van volumestudie tot definitief ontwerp.

Een prachtstuk als deze all-in-one zou een mooie plek in de kamer krijgen om hiermee te ontwerpen en daarnaast de gemaakte ontwerpen te presenteren.

Een voorbeeldje van mogelijk eindresultaat:

Daarnaast heeft Autodesk ook nog het programma Navisworks wat er als 2e op zou komen te staan. Hiermee is het gebouw ook te plannen waardoor er een uitvoeringsfilmpje van gemaakt kan worden. Dit zou ik er ook mee gaan doen. Zowel het maken van planning, filmpje als mede wederom het presenteren ervan.

Nog een keer een mogelijk resultaat:

Tot slot zal hij natuurlijk ook veelvuldig worden gebruikt voor alle standaardtaken zoals internetten, tekstverwerken, video / film bekijken.

[Voor 11% gewijzigd door MrvdB op 26-06-2012 09:05. Reden: Foto + Film toegevoegd]

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 11:05
Ik zou de Lenova Ideacentre A720 gebruiken tijdens de weekelijks App devlop zaterdag.
Samen met mijn twee broers werken we om regelmatig aan app of bedenken nieuwe ideeen.
een multitouch apperat lijkt me prima om te gebruiken voor het testen van een app en andere touchscreen gelegen heden. Aangezien Microsoft Visual studio windows phone vrijgegeven. De lenovo idea centre komt met windows 7 maar draai waarschijnlijk dan een dual boot of virtaul machine met windows 8 voor de metro ui.

Zelf gebruik ik regelmatig foto bewerkings programms en lijk mij het wel een goed om de Ideacentre a720 dicht teklappen en het bewerken vanaf boven zoals bij een teken tablet.

LOL EU: InXzitoWeTrust

• o0a
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-01 19:49
27 inch aan vingerafdrukken schreeuwt om een vingerafdrukverwijdermiddeltjestest.
groene zeep in de aanslag!
ik ben van plan om 27 manieren te testen. een oplossend vermogen van 1tpi moet zorgen voor het streeploze reultaat.
kom maar op lenovo!

Anoniem: 393473

De Lenovo Ideacentre A720 moet wel dé pc zijn van het moment. Dankzij het grote beeldscherm is het bij uitstek bruikbaar voor consumenten voor bijvoorbeeld het bekijken van films en het spelen van games op een redelijke afstand.

Wat het zakenleven betreft, stelt het touchscreen gebruikers in staat zeer interactief en misschien coöperatiever met data om te gaan: nu hoeft er niet telkens één iemand de muis te bedienen om controle uit te oefenen over de computer, maar kunnen omstanders gewoon het beeldscherm aanraken om direct feedback te geven. Eveneens zou deze computer een uitzonderlijke hulp zijn op het gebied van grafisch ontwerp: de processor en de videokaart zijn fantastisch en het touchscreen geeft weer die extra dimensie aan het gebruik ervan.

Waarvoor ik de pc zou gebruiken:
Programmeren (met touchscreen), games spelen en films kijken.

Vragen die ik zal proberen te beantwoorden:
Zou touchscreen-geörienteerd programmeren een nieuwe, verfrissende en productieve(re) vorm van programmeren kunnen worden? Zijn we eindelijk van de toetsencombinaties verlost?

De review zal de volgende onderwerpen bespreken:
- Beeldkwaliteit: films
- Prestaties van games, photoshop en blender (tweakers zouden evt. nog andere software voor kunnen dragen)
- Aansluitingen: zijn ze voldoende, en hoe snel is USB3.0 nou ongeveer?
- Waarom deze PC en niet een Mac? Deze pc kan namelijk op de plekken neergezet worden, waar men nu een iMac gebruikt.
- Terugkijk na een paar maanden
- Aanrading waard?

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-09 22:09
Ik zou de Lenovo A720 aan mijn vader geven, dan komt hij hopelijk wat uit zijn isolement. Eigenlijk zou de overheid iets moeten doen met PC's voor 75+ers, die mensen zitten thuis en komen bijna nooit meer buiten.

Daarbij een touchscreen met (bijv Windows 8) is voor oudere mensen een uitkomst.

• koenus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 10:57
Ik heb geen bijster originele redenen om deze Lenovo Ideacentre A720 te winnen, daarintegen kan ik deze krachtpatser wel erg goed gebruiken. Dat om de drie onderstaande redenen.

De eerste reden waarom ik deze Lenovo Ideacentre A720 zou willen winnen is zodat ik eens keihard kan patsen tegen over mijn vrienden.

Op de tweede plaats zou ik deze Lenovo Ideacentre A720 goed kunnen gebruiken als vervanger voor mij eigen mini TV, welke maar 23" groot is.

Op de derde plaats zou ik deze Lenovo Ideacentre A720 gebruiken om vanaf februari 2012 hele dagen, avonden en nachten door te halen met de nieuwe Sim City game. Op dit moment heb ik geen PC die de game aan kan en dus wilde ik gaan beginnen met sparen. Maar hoe cool is het om met deze all-in one de game te kunnen spelen en dan ook nog eens met zo´n awesome touchscreen.

• psyy138
  • Laatst online: 16-07 18:59

psyy138

blackbulls.nl

Ik zou de Lenova Ideacentre A720 gebruiken met windows 8 erop en dan later als het officieel uit komt windows media center erop zetten zodat ik met de optionele tv-tuner tv kan kijken op met slaapkamer omdat ik er nu z'n analoog ding heb staan waar je totaal niet op kunt kijken.
zo kan ik eindelijk goed films en series en tv kijken op mijn slaapkamer.
en uiteindelijke een mooie review plaatsen.

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• Basta3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:15
Ik zou hem gebruiken voor mijn werk. Omdat hij plat kan liggen zou ik hem goed kunnen gebruiken voor "tafelpresentaties". Een tablet heeft een te klein scherm en is niet krachtig genoeg, maar deze ideapad zou de meest ideale oplossing zijn.Geen presentaties in het donker meer vanwege de beamer, wat mijn presentatie alleen maar ten goede zal komen. :) Ook het feit dat touchscreen de presentaties interactief kan maken is een dikke plus.

[Voor 10% gewijzigd door Basta3 op 26-06-2012 09:00. Reden: vergeten argument]

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-10 16:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik zou graag dit mooie apparaat willen winnen om hem te gaan gebruiken in de slaapkamer.
Heerlijk een filmpje kijken op bed, Skype en chatten en uiteraard tweakers lezen.
Door het mooie AIO ontwerp kan ik deze mooi monteren en wegwerken.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• niknil
  • Laatst online: 15-09 10:29
Ik verlies altijd met warcraft van mijn huisgenoot en hoop dat dit mij het voordeel kan opleveren dat ik nodig heb. Misschien dat mijn vriendin nog wat input kan leveren met ontwerpen, maar ik vrees dat als ik eenmaal aan het winnen ben met warcraft, zij daar niet de mogelijkheid toe krijgt.

• capsoo
  • Laatst online: 06-02-2018
Ik zou de Lenovo Ideacentre A720 willen gebruiken als produceer/DJ computer.

Op dit moment gebruik ik een laptop met een mixer en drumpad, maar het lijkt me geweldig om in producersoftware DAWs zoals FL Studio of Ableton, gewoon met je vingers de clips en samples te kunnen verplaatsen, of noten aan te slaan. Hierdoor wordt de produceer-ervaring meer dan alleen muisklikken, het wordt interactiever. :)

Ook in Traktor zou het goed werken, gewoon de tracks die je wilt draaien 'slepen' naar de decks, FX-units aan of uitzetten, enzovoorts.

[Voor 13% gewijzigd door capsoo op 26-06-2012 09:01]

Soundcloud - Label

• monkeigh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 09:34
Wat zou je doen is de vraag, maar je kan bijna beter vragen wat je er niet mee zou doen hoewel... ik kan niet veel bedenken wat ik er niet mee zou kunnen doen. Het is gewoon een complete multimedia experience die verder gaat daar waar de tablets stoppen!

Maar om het toch op te noemen, natuurlijk zou ik hem gebruiken om TV en films te kijken, om te gamen, contacten te onderhouden met vrienden en familie en web browsen.

Het verschil begint dan ook bij dat enorme multitouch touchscreen, Ik zie daar vooral heel veel voordeel bij voor mijn kinderen en hun school, mooie tekeningen maken en simpele spelletjes die voor een 4 jaar oud kind te moelijk te bedienen zijn met een conventionele muis.

En dankzij het platleggen van het scherm is het de perfecte virtuele tabletop voor spellen:
http://www.kickstarter.co...r-google-han?ref=category

Persoonlijk denk ik dat in elk huishouden een Lenovo als deze niet zou misstaan!

Wat zou ik testen mocht ik de gelukkige zijn:
- hoe intuitatief is een touchscreen op een pc en hoe verschillende mensen hier mee om (kinderen, computer analfabete grootouders en ITers)
- hoe goed is het mogelijk om dit scherm te gebruiken om bordspellen op te spelen.
- hoe gevoelig is het scherm voor vette vingers en hoe beinvloed dat bijvoorbeeld het kijken van een film.
- en natuurlijk de standaard, webrowsen, gamen, skypen.

[Voor 18% gewijzigd door monkeigh op 26-06-2012 09:09. Reden: typo's en nog iets toegevoegd]

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-05 08:42
Ik zou hem in eerste instantie gebruiken als... computer, gewoon browsen tekstverwerken en alle verwante functies. Daarnaast zou ik het gebruiken voor beeld/videobewerking en gamen.
Ik zal ook een paar benchmarks draaien, om iedereen te laten zien waar de A720 toe in staat is.
(En uiteraard een mooie review schrijven)
Aangezien ik volgend jaar de studie Industrieel Product Ontwerpen (IPO) ga doen zou dit hét ultieme systeem zijn om met CAD 3D modellen te maken en bewerken. De combinatie van touchscreen en 27'' maakt dit natuurlijk eenvoudiger en duidelijker.

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Mijn huidige desktop heeft zijn beste tijd gehad (bijna 6 jaar oud ondertussen), maar door mijn verbouwing geen geld voor een nieuwe.
Deze zou perfect in het interieur passen: stylish, geen overdaad aan kabels en bovendien met Windows, wat toch nog altijd mijn voorkeur heeft :-)

• san070
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-08 12:34
Ik doe een foto-opleiding en dit is natuurlijk een fantastisch apparaat om met behulp van Photoshop bewerkingen uit te voeren. Een mooi groot scherm, multi-touch bediening om precies daar de brush-opdracht uit te voeren waar de kleurbewerking nodig is, een snelle processor. Dit lijkt mij een ideale computer. Ik hoop alleen dat het scherm een beetje kleurvast is.

Ik ben benieuwd hoe goed dit apparaat voldoet.

• KGB007
  • Laatst online: 09-06 15:43
Doordat ik in een ouder huis woon met een houten ondervloer is het bij mij erg lastig om een degelijk aquarium te plaatsten.
Deze Lenovo zal ik gaan gebruiken om aan de muur te hangen en met behulp van diverse filmpjes foto's en Adobe after effects zal ik een zo realistisch mogelijk fullscreen aquarium tonen.

Voordelen: Andere vissen, zo geregeld. Andere planten even spelen en gedaan. Geen zin in aquarium of mijn 1 jaar oude dochter wil ik vermaken, even aquarium uit en filmpje opzetten, terwijl papa gewoon op zijn eiegn TV kijkt. Water verversen, of filters verschonen? Niet nodig. Algen? Geen probleem.

Even chatten met schoonmoeder die ver weg woont? Kan wel maar ga ik niet doen. :-)

Al met al een ideale oplossing voor een aquarium zonder de minpunten.

• laserfreak
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 14:01
Dit platform lijkt mij ideaal voor development en controle van verschillende systemen waarbij de muis kan vervangen worden door meer intuïtieve bewegingen. Dit lijkt mij evenwel het ideale apparaat voor windows8 en ik zou dan ook meteen de win8 rc er op zetten en testen wat de metro UI en Visual Studio 2012 nu allemaal bieden met een echt multitouch apparaat. Ik heb momenteel op mijn Thinkpad L520 windows 8 draaien en zou graag een vergelijking maken tussen een thinkpad en een thinkcentre qua functies en kwaliteit.
Mvg,
Daan

https://www.dptechnics.com https://www.bluecherry.io

• Rushed
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 18:02
Het lijkt me een mooie bierstand voor als ik volgend jaar ga studeren :P

• Obbut
  • Laatst online: 28-09 17:04
Ik zou deze mooie All in One willen gebruiken als schilderij. Wij hebben in de huiskamer achter niks om foto's op te kijken. Om het scherm van dit apparaat maak ik een mooie lijst (zodat het op een schilderij lijkt). Door het touchscreen leent de All in One zich natuurlijk perfect voor het bekijken van foto's met Windows 8, zonder gedoe met afstandsbedieningen, toetsenborden en/of muizen. Ik ben dit toch al van plan, maar deze All in One leent zich er natuurlijk wel erg goed voor!

De eerste paar weken zou ik 'm 'gewoon' gebruiken, om een userreview te kunnen schrijven voor Tweakers. Daarna zou ik beginnen aan het maken van de lijst en het bevestigen aan de muur. Als dat gebeurt is werk ik de userreview bij. Natuurlijk kan de computer ook gebruikt worden voor het luisteren van muziek, indien aangesloten op de stereo installatie.

• Anoniem: 119304
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zal dit apparaat gebruiken waarvoor die bedoelt is: als office machine. Ik zal ermee brieven typen, surfen op het internet, email checken en Tweakers.net bezoeken om mijn Karma nog negatiever te maken.

• D van Haandel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-10-2021
Ik zou graag dit monster willen gebruiken om 3d SolidWorks te tekenen (dit is een zakelijk idee.)
Momenteel wordt er vooral geroepen dat 3d tekenen niet handig is met touchscreens, Ik denk echter met een combinatie van de nieuwste SolidWorks en een groot scherm (waardoor kleine lijntjes makkelijker te selecteren zijn dat dit wel mogelijk is.)

Verder zou dit voor zakelijke besprekingen en presentaties ideaal zijn. Een groot scherm, alles in 1 (geen rompslomp met kabels en aparte apparatuur.) het touchscreen geeft ook nog eens de extra's aan een presentatie die je graag hebt (denk hierbij aan het bewegen tijdens je presentatie, beelden vormen, snelle toegang tot programma's en zoekmachines.)

Ik hoor 2 juli graag van jullie ;)

• Patrick Koningh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:24
Ik ben al heel lang op zoek naar een design all-in-one om een digitaal kookboek te realiseren. Het design voor het boek heb ik al, echter de computer en de scriptscills daar schort het aan. Mijn vrouw en ik zijn al jaren hobbykoks en hebben een breed scala aan kookboeken en recepten verzameld. Indien ik win is het de bedoeling hier meer vorm aan te geven en misschien het nog terealiseren script te gaan verspreiden onder mede hobby koks.

Hiervoor wil ik dus graag deze mooie all-in-one gaan gebruiken (tevens iemand die kan scripten gezocht).

Als ik weer thuis ben zal ik wat foto`s posten van de layout voor het programma en een uitgebreider idee voor het programma. Mag @ work eigenlijk niet tweakeren (stoute patrick).

To be continued....

• KamikazeMadman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-01 12:38
Wat lijkt de Lenovo Ideacentre A720 me een veelzijdig apparaat!

Eindelijk een stijlvolle PC die je met trots in de woonkamer kunt zetten. Omdat ik geen aparte werkkamer heb, heb ik al jaren geen desktop computer meer in huis. De laptops leggen we aan de kant na gebruik, maar als er bezoek komt worden die netjes in de kast opgeborgen.

Een van de eerste dingen die ik zou doen is proberen te dualbooten met Ubuntu. Ik ontwikkel zelf software, en doe dat zowel professioneel als voor de hobby vooral onder Linux. Thuiswerken wordt een genot met dit prachtapparaat.

Ik heb thuis een stage-piano van Yamaha, die ik al tijden met MIDI wil aansluiten op een computer. Met de Lenovo Ideacentre A720 zou ik improvisaties op kunnen nemen en later kunnen editen. Hierdoor vergeet ik de interessante themas niet, en kan ik die verwerken in nummers.

Natuurlijk zou ik hem ook gaan gebruiken tijdens de wekelijkse game-avond met de collegas, en kan ik niet wachten om mijn nieuwere steam games tot hun volle recht te laten komen op deze machine.

Op het moment dat niemand achter de Ideacentre zit zou ik hem gebruiken als foto-lijstje, waarop onze foto-bibliotheek op wordt afgespeeld.

Maarja, dit kan ik allemaal wel willen, als het apparaat in de woonkamer staat ben ik het waarschijnlijk kwijt aan mijn vrouw en kind (15 maanden). Er zal op worden ge-facebooked, touch-spelletjes worden gespeeld en filmpjes, muziek en movies worden afgespeeld. En natuurlijk doe ik ook daaraan vrolijk mee. Het lijkt me ontzettend leuk om te zien hoe mijn kind leert omgaan met de moderne computer.

Anoniem: 405407

Ik zou graag kans maken op deze Lenovo A720, waar ik hem voor zou gebruiken? Komt ie:

Ik produceer al enige tijd mijn eigen muziek. Ik ben de laatste weken een nieuwe pc aan het samenstellen, deze zou vooral een snelle processor moeten hebben, een grote harde schijf voor resources en natuurlijk veel RAM.

Nu kwam deze actie naar voren op Tweakers en ik zag de mogelijkheden voor mijn producer-pc opeens naar de hemel groeien! De specificaties zijn wat ik zoek, er zit een geweldig scherm bij, helemaal waar ik naar op zoek was.

Nu willen jullie natuurlijk weten waar ik hem voor ga gebruiken, en hoe ik het aan de wereld wil laten zien dat ik deze All-in-one verdient heb.

Ik zou produceren op een pc ''to the next level'' brengen. Zie het voor je, on-screen drum pads waarmee je met 10 vingers de meest interessante drumbeats maakt, de ''knobs'' (voor bijv. Pan, Phaser, ReverB) echt met je vingers bedienen in plaats van het prielwerk met de muis. Je melodieen on-the-fly aanpassen door het met je vingers te slepen, in plaats van met de muis. Loops aan en uit zetten in record-mode met je vingers, in plaats van met de muis.

Deze All-in-one zal produceren naar een hoger niveau tillen, en het een interactief en creatief proces maken in plaats van het eindeloos arrangeren met de muis.

Hoe wil ik dit aan de wereld laten zien?

Er zijn al een hoop tutorials op het internet hoe mensen kunnen leren te produceren. Wat ik zou doen is een Youtube chanel beginnnen die toegewijd is aan het produceren op een All-in-one met touchscreen, in plaats van alle Mac gebruikers in de muziek wereld. Ik zou de wereld willen laten zien hoe je je creativiteit beter kunt gebruiken als je creatief kunt werken en mensen dan ook stimuleren voor een PC als deze te gaan.

Het uiteindelijke idee van de tutorials: mensen het ''creatieve'' Apple uit hun hoofd laten halen en hen stimuleren muziek te produceren op een creatieve (Ideacenter) en interactieve ''nieuwe'' manier. Innovatie noemen we dat

Ik hoop dat jullie dat aanspreekt! Super actie trouwens :)

Groetjes, Collin.

-even een edit-

Ik heb ook nog een leuke slogan bedacht voor het YouTube kanaal:

The Lenovo Ideacenter A720: Music At Your Fingertips
.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 405407 op 26-06-2012 10:34]

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 08:26
Graag zou ik deze willen winnen, dan kan ik eindelijk mijn laptop van mijn eettafel weer verplaatsen naar zolder. Deze pc wordt dan de woonkamer pc, die naast mijn eettafel aan de muur komt. Deze doet dan dienst als internet-/ entertainment-pc, voor met name deze activiteiten:
- Voor het tv kijken tijdens het eten
- Kinderen die even uitzending gemist willen kijken (zandkasteel, etc.)
- Strips en boeken lezen op internet
- Muziek luisteren in de woonkamer
- Gamen
- En piano (hoeven we geen losse piano meer te kopen later)

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:10
Ik moet nog een aantal videos monteren. Mijn huidige computer is te oud daarvoor en het scherm daarbij is maar 17 inch.
Op de IdeaCentre A720 zou ik Lightworks installeren voor het vidoebewerken.

Ook ben ik van plan om een oude hobby op te pakken, nl 3D tekeningen/animaties. Ik heb nog een model wat niet af is:

Hiervoor gebruik ik blender en kan ik direct testen of die al goede ondersteuning voor (multi)touch heeft.

"only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection" - Tolkien

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 15:42
Het lijkt mij geweldig om deze all-in-one te gebruiken in het lesprogramma van de basisschool. Voornamelijk de groepen 1-2 en leerlingen met geestelijke/lichamelijke/motorische beperkingen. Zij hebben veel aandacht nodig, aandacht dat een leraar niet altijd kan geven. Omdat er wordt gesneden in het budget van scholen, waardoor klassen groter worden en deze doelgroep eronder lijdt.
Deze all-in-one zie ik dan ook als tool om in de momenten dat je je als leraar niet 100% kunt richten op deze doelgroep zij zich eenvoudiger kunnen oriënteren en vormen. Zowel motorisch als sensorisch.
Ik zie de all-in-one dan ook als uitgangspunt om in combinatie met geschikte software echt een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van een kind.

• operationflash
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 08:44
Ik zou de A720 op een verrijdbare tv meubel zetten, zodat ik de A720 als tv kan gebruiken en ook iet meer moeilijk hoef te doen om uitzending gemist te kijken op een groot scherm en komt de 1TB schijf natuurlijk ook goed van pas voor mijn filmcollectie. Het ideale aan een verrijdbare tv meubel is dat ik hem ook meteen naar mijn tafel toe kan rijden en kan gebruiken voor mijn studie en natuurlijk de leuke dingen als gamen :). Ook ben ik benieuwd of er goed te tekenen valt op het scherm aangezien dit met een muis niet echt kan.

En als ik de A720 als zakelijk iets zou gebruiken dan zou die natuurlijk ideaal zijn voor conference calling, kan niemand meer zijn mail checken en dus de productiviteit omlaag halen.

[Voor 5% gewijzigd door operationflash op 26-06-2012 09:25]

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 15:36
Aangezien ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik benieuwd wat de IdeaCentre A720 kan bijdragen aan het (voortgezet) onderwijs en of de A720 als vervanger zou kunnen dienen voor bestaande systemen. We zijn ons momenteel aan het heroriënteren, dus dat komt goed uit.

Klaslokaal
- Heeft het systeem meerwaarde voor de docent bij het lesgeven boven een traditionele pc?
- Heeft een docent bij het gebruik van een touchscreen meer zicht op de klas dan bij het gebruik van het toetsenbord en muis?

Hal
- Heeft het systeem meerwaarde als informatiezuil (opvragen van roosters, aanwezige personeelsleden, etc.)?

Ondersteunend personeel
- Welke voordelen heeft het systeem bij het maken en geven van presentaties, vergaderingen, maken van planningen, roosteren, etc.

Zelfstudieruimte/ bibliotheek
- Heeft de Lenovo Ideacentre meerwaarde binnen deze omgeving, en zo ja... op welke manier?

etc. etc. :)

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:39

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik wil de AIO gebruiken voor privé én zakelijke toepassingen; het grote scherm leent zich uitstekend voor het maken van (onder andere) planningen, iets waar ik op mijn werk veel mee bezig ben. Veel "screen estate" maakt het vele malen makkelijker om het overzicht in een planning te houden én efficiënt te kunnen werken zonder steeds aan verschillende scrollbalkjes te moeten trekken. Daarnaast kan het apparaat gebruikt worden voor reviewmomenten (minstens wekelijks) waarbij de 3D modellen van ons project doorlopen worden met meerdere mensen. Touchscreens zijn daarbij eigenlijk onontbeerlijk; het navigeren gaat snel en intuïtief, omdat het scherm kan kantelen kun je iedereen aan tafel bedienen. De planning die aan de 3D modellen gekoppeld is kan hierbij tegelijkertijd worden afgespeeld. Faseringen en papieren boekjes met plannen behoren hiermee tot het verleden en veranderingen kunnen per direct op het scherm genoteerd worden.

Voor privegebruik: Als hobbyfotograaf is een groot scherm ideaal; foto's bewerken en bekijken op zo'n scherm werkt heerlijk en de hardware in de Ideacentre A720 draait er zijn hand ook niet voor om. Om het apparaat wat meer uitdagingen te geven én het touchschreen te benutten komt de AIO op de 'koffiebar' aan mijn kookeiland te staan, daar brengen we met alle bewoners de meeste tijd door en kan de AIO ingezet worden als controller voor de NAS, server en andere computers in het huis, boodschappenlijstje en voorraadbeheersysteem (PHP based). Ook wil ik weer eens een leuk spelletje kunnen spelen, wat met mijn huidige (en redelijk verouderde) laptop niet mogelijk is. Last but not least wil ik de Lenovo een week bij mijn oma neerzetten, die op zoek is naar een nieuwe computer en door de ervaring met zo'n mooi apparaat waarschijnlijk afziet van een standaard desktop en ook een AIO in de woonkamer plaatst (zodat ze mijn opa ook nog eens kan leren hoe zo'n computer werkt).

Kortom; ik heb genoeg plannen en als het ding thuis staat verzin ik er nog 100 bij waarschijnlijk. Ik hoop dat ik deze mooie machine kan testen en de bijbehorende review kan schrijven :Y)

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Jeronomo8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 11:29
Ik zou de Lenovo Ideacentre A720 gebruiken als center machine in mijn dagelijkse multi touch gebruik. Om foto's snel en eenvoudig weer te geven, om op te werken en vooral ook om te gebruiken als voor mijn mind maps die ik dan kan tekenen, om films op te kijken om volledig te integreren met mijn mobiele telefoon.

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
Ik zou de PC voor meerdere dingen gaan gebruiken:

Therapie
Een goede vriend heeft een tijdje geleden een auto ongeluk gehad en ik merk dat tot nu toe zijn iPad en iPhone het revalideren enorm versnellen!
Zijn iPad helpt hem echt om zijn handen en vingers te trainen en ze steeds meer te gebruiken.
Ik denk dat een 27-inch "iPad" een goed middel is voor revalidatie.

Web development
Ik maak in mijn vrije tijd websites voor verschillende verenigingen. Ik merk dat "touch screen"-proof websites steeds meer een wens zijn. En het lijkt me een ideale PC dit daar op te testen.

Design werkzaamheden
Buiten mijn normale werk heb ik een kleine textiel drukkerij, daarvoor moet ik nog weleens een shirt ontwerp maken of aanpassen.
Het lijkt me ideaal om dit te kunnen met de PC.

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 08:19
Wanneer ik deze pc win dan...

Ga ik er verschillende RTS spellen op spelen:

Ruse:
Wat is er mooier dan Ruse spelen op zo'n pc. Lekker Tactisch bezig zijn, inzoomen met je handen, je legers door de pas lijden en zo de overwinning behalen.

Company of heroes:
Met je handen je legers laten bewegen, en naar de vijand toe laten rijden. Daarbij maak je met een handbeweging de vijand een kopje kleiner.

Daarnaast is dit ook de perfecte kandidaat om Windows 8 uit te proberen.

Als laatste zou ik deze pc als media center gebruiken.

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 13:04
Omdat mijn 5 jaar oude Lenovo Thinkpad inmiddels wel aan aan vervanging toe is na al die trouwe jaren dienst, ben ik aan het kijken naar een nieuwe pc. Dit lijkt me een waardige vervanging! Vanwege de grootte van het scherm én de touchscreen ben ik zeer enthousiast geworden over dit apparaat.

Mijn pc wordt voornamelijk gebruikt voor zakelijke, creatieve doeleinden. Webdesign, development, illustreren en het maken van mobiele websites. De touchscreen maakt het testen van mobiele websites/apps een stuk eenvoudiger en ik ben ook erg benieuwd of het illustreren een beetje werkbaar is als er direct op de IdeaCentre wordt gewerkt (dmv een passende stylus).

Ik was aan het twijfelen om over te stappen op een Mac, maar nu ik de IdeaCentre heb gezien stap ik niet meer over! Erg mooi apparaat! Ik blijf lekker bij Lenovo ;)

De IdeaCentre zal een plekje in mijn woonkamer krijgen, omdat ik voornamelijk thuis werk als zelfstandige.

Andere dingen die ik (en mijn vriendin) graag zou willen proberen zijn Lightworks (http://www.lwks.com), video wordt immers steeds meer gebruikt op internet, het piano programma uit de video hierboven (we hebben geen ruimte voor een piano, terwijl mijn vriendin graag speelt) en het bewerken van foto's in Photoshop (Zoontje van anderhalf + semi-professioneel fotograferende vriendin levert veel foto's op).

Ik hoop dat ik de kans krijg om de IdeaCentre te proberen, de naam is in ieder geval al goed gekozen want ik krijg steeds meer creatieve ideeën. De IdeaCentre zal me zeker een boost geven qua (creatieve) productiviteit!

• Barrybobslee
  • Laatst online: 23:28
Als beginnende fotograaf en redelijk ervaren photoshopper ga ik dit scherm gebruiken om mijn foto's nog mooier te bewerken. Ik wil binnen korte tijd beginnen met video i.c.m Adobe After Effects. Aangezien ik al enige ervaring heb met Wacom tekentabletten en dit goed werkt ben ik benieuwd naar het bewerken van foto's/video's met een touchscreen.

Windows 8 gaat, wanneer het uit is er ook op draaien zodat ik kan ervaren hoe het is om Windows 8 te bedienen met touchscreen.

Als fanatieke gamer ben ik zeker benieuwd naar de beeldkwaliteit en de response tijd. Ik hoop dat het gaat om een IPS scherm voor het bewerken van foto/video.

Skype gesprekken zijn zo nu en dan ook aan de orde. Zelf heb ik familie in het buitenland zitten waarmee ik eens in de 2 weken mee aan het skypen ben. Helaas gebeurt dit met een, in kwaliteit wat mindere logitech webcam.

Ook wanneer ik familie over de vloer heb, is het velen malen makkelijker en vooral leuker om een foto album te laten zien of om mijn jongere neefjes/nichtjes bezig te houden met spelletjes.

De vraag voor mij is: is dit vernieuwend genoeg voor deze tijd en werkt het ook goed?

Ik hoop dat ik de Lenovo A720 in ontvangst mag nemen!

• webspider0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-03 19:30
De Lenovo Ideacentre A720 zou mijn huidige werkstation vervangen. Echter zal dit een hoop extra's met zich mee brengen.
Op mijn kamer heb ik nu geen goede TV beschikbaar dus een DVDtje kijken word al lastig. Dit scherm is hier uiterst voor geschikt. Dit zal ik dan ook zeker gaan testen, daar vraagt dit mooie full HD scherm zeker om.

Maar zoals in de intro al te zien is zijn er veel meer mogelijkheden voor dit systeem. Zeker zal ik ook dit soort mogelijkheden proberen. Hij komt op een centrale plek op mijn kamer, als er mensen langs komen vraagt het scherm gewoon om aangeraakt te worden. Daarom zal bij bezoek Lenovo Ideacentre A720 worden gebruikt als bron van vermaak. Met ze 2en een game spelen, even wat opzoeken of gewoon foto's kijken.
En als er niemand is, kan de Lenovo Ideacentre A720 worden gebruikt als fotolijstje, prikbord of andere extra functie. Wie wil nou niet een 27" foto lijst waarop die naar smaak zijn eigen foto's op kan weer geven dit lijkt me een van de vele mogelijkheden. Ook zie ik een mogelijkheid om er een soort van prikbord van te maken, hiermee kan jezelf of andere leuke tekeningen op maken of gewoon notities die je niet moet vergeten.

Uiteraard zal het apparaat ook gebruikt worden om de dagelijkse zaken op te doen. Hier onder valt ook het spelen van games. Ik zal ook zeker kijken of games die nu al beschikbaar zijn een beetje redelijk functioneren met het touchscreen, denk hierbij aan RTS games die uiterst interessant worden als je hier gewoon van boven op kan kijken en met je handen van alles kan verschuiven.

Dat maakt naar mijn idee de Lenovo Ideacentre A720 een super machine.
Als je er niks mee doet ziet die er nog steeds erg mooi uit waardoor je niet hoeft na te denken hoe je hem weg werkt. Daar in tegen ga je hem gebruiken om de omgeving nog beter te maken. Je maakt er een foto lijstje van of een prikbord of een combinatie hiervan. Je krijgt een zeer krachtige computer die goed is voor alle heden daagse taken. Maar daarbij krijg je nog zoveel meer!

Als ik de machine zou winnen zou ik dan ook vooral gaan bekijken wat dit ding zal toevoegen in verhouding met mijn huidige werkstation.
En als ik het zo inschat zijn de mogelijkheden ongekend!

• sjdw
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 11:33
Hoe zou ik de All-in-One gebruiken?

Hij zou bij ons in het gezin een centrale plek krijgen in de keuken. Daar kan de computer dienst doen als agenda voor mezelf en mijn vrouw. Wanneer je dat doet via outlook en exchange kunnen mijn vrouw en ik op lokatie afspraken bekijken en toevoegen.

Door de plek in de keuken krijgt deze ook de functie als groot koekboek. Er is geen betere plek voor recepten als internet. Daarnaast kun je via e-Reader software ook kookboeken plaatsen op de computer en lezen. Door de touchinterface krijg je zelfs het idee alsof je een echt kookboek gebruikt :P

Door de centrale plek in ons huis doet de computer ook dienst als mediacenter en spelletjeshoek. Educatieve software van de school zou er dan op gedaan worden. Als ik de promo film kijk is het echt een leuk plek voor spelletjes gespeeld op een manier zoals je dat nog niet hebt gezien.

Kort samengevat wordt het een echte eyecatcher in het huis en haal je echt alles uit deze computer waar die voor bedoeld is door de centrale plek.

• ArjoPoldervaart
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 10:23
Ik zou deze Ideacentre graag willen gebruiken om thuis te werken. Ik ben software ontwikkelaar en ik denk de volgende dingen hiermee te kunnen doen:
- Software ontwikkelen; voordeel is ook dat wij GUI's ontwikkelen voor onze machines welke doormiddel van een touchscreen worden bediend. Het feit dat de ideacentre al een touchscreen heeft is natuurlijk heel mooi meegenomen.
- Digitaal 'scrummen', wij doen 'Agile' software development en aangezien er tegenwoordig ook digitale scrumboard pakketten verkrijgbaar zijn kan ik dus gewoon mee scrummen op de zaak, terwijl ik thuis zit.
- Videoconferencing; We zijn een internationaal bedrijf en we hebben speciale videoconferencing kamers, hierop kan ik dan van uit thuis inloggen en alsnog vergaderen met collega's.
- Remote software design reviews, samen met collega's schetsen maken over het ontwerp van software. Normaal gesproken bij elkaar aan het bureau, maar met onze tooling kunnen we elkaars desktop ook overnemen. Doordat het touchscreen is is het makkelijker schetsen dan dat je met een muis moet schetsen. Althans, denk ik, ik zou het graag testen of het ook echt zo is.

• Roelant001
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:22
Ik zou de A720 het liefst iets verzonken in de keukentafel zien. Zo, dat het scherm naar beneden geklapt op de zelfde hoogte zit als de rest van de tafel. Ideaal om zoals dat vroeger met bordspelletjes ging met zn allen te gamen. Doordat hij in de tafel verzonken zit staat hij niet in de weg bij andere bezigheden. Met een bluetooth toetsenbordje en muis (a-la apple) kan het scherm omhoog geklapt worden en productief gewerkt worden(schrijven, modelleren, programeren, photoshoppen etc.) of wat meer diehard gegamed worden.

Kortom ik zou hem willen gebruiken als all-round computer die geintegreerd is in de leefomgeving en gezinsleven niet in de weg zit als je hem niet nodig hebt maar als je hem wil gebruiken altijd binnen handbereik is.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zou dit geweldige apparaat op mijn werk willen gebruiken, om te onderzoeken of het in combinatie met Windows 8 een goed alternatief kan zijn voor de doelgroep waarmee ik werk; slechtziende en blinde mensen die aan het revalideren zijn.

Eén van de onderdelen van deze revalidatie is het leren om gezond en verantwoord te werken met de pc, met behulp van vergroting, kleuromzetting, spraak en braille, al dan niet in combinatie met (software) hulpmiddelen die hiervoor ontwikkeld zijn in de markt.

Hoewel het werken met touch-apparatuur visueel lijkt te moeten gebeuren, is het voor slechtziende mensen in combinatie met een groot en helder scherm een goede mogelijkheid om -al dan niet in combinatie met aanvullende software- contacten met vrienden en familie te onderhouden, op internet te surfen, muziek te luisteren et cetera. In ons centrum zijn touch-produkten aan de orde van de dag, vaak (nog) met een Apple logo overigens.

Het lijkt erop dat deze pc een goede aanvulling op onze huidige (niet-touch) pc's zou kunnen zijn, voor onze doelgroep. Als ik deze machine zou winnen, kan ik het in de periode dat ik de review schrijf, samen met mijn 'klanten' dit onderzoek doen. Op die manier kan ik vanuit de praktijk een terugkoppeling bieden, en snijdt het mes aan twee kanten!

Uiteraard hoop ik dat ik deze pc mag gebruiken voor dit doel!

• janjacobsv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-08 14:38
Op het moment ben ik, voor mezelf, bezig met een project wat iedereen de mogelijkheid zou moeten geven om ontwerper te zijn. Het uiteindelijke streven is om iedereen ontwerper te maken of anders gezegd alle ontwerpers werkloos te maken. Hiervoor zet ik al mijn kennis als architect/ontwerper/programmeur/3d visualisator in om dit in 1 website te krijgen. Ik ben veeleisend als het om werkstations gaat en mijn huidige werkstation heeft 3 grote gebreken:

1 Geen touchscreen (mijn 4 jaar ouwe hp tx 2000 heeft dat wel maar die heb ik feitelijk 2 jaar geleden al dood verklaard)
2 Geen i7
3 Geen stijlvol grijs toetsenbord, mijn roze muis mag ik van mijn vriendin niet wegdoen dus de stijlvolle grijze hoeft niet meegestuurd te worden.

Ik zou de Ideacentre graag testen, ik ben wel kritisch als het om grafische specs gaat en ben op het moment veel met 3d naar 2d bezig, maar heb er vertrouwen in dat Lenovo een mooi apparaat heeft neergezet! De Ideacentre zou gebruikt worden om een 3d/2d website te bouwen waarmee alle ontwerpers werkloos gaan worden.

(Ik kan eventueel ook vragen of mijn vriendin wat wil schrijven, die heeft meer aanleg met tekst en kan een indicatie geven wat vrouwen van een allinone, die niet van apple is, vinden).

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 11:59
Ik zou het 27'' touchscreen gebruiken als middelpunt van ons net begonnen game-ontwikkel bedrijfje. Samen met een paar mede studenten van de International Game Architecture and Design opleiding willen we als opstarter een paar touchscreen gebaseerde games maken. Het concept ligt er al en het GDD is bijna af, deze games kunnen ontwikkelen met een touchscreen als de Lenova A720 zou een hele nieuwe wereld openen. Schermen als dit zorgen voor nieuwe design mogelijkheden als de multitouch games waarbij meerdere mensen op 1 scherm spelen.
Gezien er nog weinig van dit soort spellen zijn zou het voor ons als beginnende game-designers een enorme voorsprong zijn als we al de mogelijkheid zouden hebben voor dit soort markten games te kunnen ontwerpen.
Dit scherm zou het middelpunt van ons kleine bedrijfje, zowel als testmachine als om presentaties mee te geven en mogelijk uitgevers mee te werven!

Verder zou ik het scherm uiteraard gebruiken voor de gebruikelijke tests en benchmarks en om te kijken of het fijn werkt als scherm om concepten op te schetsen in plaats van mijn kleine wacom te gebruiken. Ik kan me voorstellen dat een scherm als dit ondanks dat het de drukpunten mist wel enorm fijn werkt voor snelle schetsen en design ideeen.

kortom, dit scherm zou er voor kunnen zorgen dat een beginnend team van game designers net die ene boost krijgt die ze nodig hebben om een goed product op de markt te zetten.

• Seckzipantsz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-05 22:30
Op het moment van spreken ben ik net een uur geleden gezakt voor me rijexamen, dus moet ik weer wat budget verschuiven van mijn "all in one pc budget" na het wat lijkt op een bodemloze put "rijexamen budget". De reden dat ik een All-in-one is dat ik binnenkort met een vriend ga samen wonen en het dan handig is om zo'n all-in-one in de huiskamer te plaatsen.

Als student speelt prijs een grote rol en deze ultieme huiskamercomputer zou ik niet kunnen betalen met mijn huidige uitgavenpatroon. Ik hoop dan ook echt dat ik deze zou winnen dat zou onze studenten huiskamer enorm relaxt maken, met de videokaart en de andere specs verwacht ik dat het de normale games als Diablo 3 wel zou kunnen draaien dus het voldoet aan alles waar ik over droom.

Vanwege de Touch mogelijk heden zou ik me er in verdiepen om zelfs windows 7 wat enkele tweaks te geven zodat het gebruiksgemak omhoog gaat.

Julian

• Mrbrick
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik zou de Lenovo Ideacentre A720 gebruiken voor de volgende toepassingen: Skype, games en browsen.

Vooral het gamen op zo'n 27 inch lijkt mij een geweldige ervaring. Ik ben zeer benieuwd hoe het gamen met touchscreen zal gaan werken en hoeveel games dit ook daadwerkelijk ondersteunen. Mijn verwachting bij het werken met touchscreen is dat dit voor een aardige belasting op de schouders kan zorgen en ik ben dan ook zeer benieuwd naar de fysieke gevolgen voor o.a. mijn schouders en polsen.

Ook ben ik benieuwd hoe het browsen mij zal vergaan op de Lenovo Ideacentre A720. Mijn ervaring met Windows gebaseerde touchscreen machines is dat het hakkelig werkt en je vaak hard moet duwen om de gewenste functie te selecteren. Ik denk dat vooral de grote van het scherm hiermee erg zal helpen.
Mijn hoop is dat Lenovo dit wel correct weet te implementeren. Zakelijk werk ik ook met hun systemen en ik kan niet anders zeggen dat ik hier meer dan tevreden mee ben.

Waar zou ik het systeem neer zetten? Het systeem ziet er makkelijk verplaatsbaar uit en aangezien het een all in 1 oplossing is, zal ik het veel gaan verplaatsen tussen mijn studeer- en slaapkamer. Op dit moment heb ik nog geen fatsoenlijke tv op de slaapkamer en vooral vanwege de tv-kaart is dit natuurlijk een uitgelezen kans. Ook het afspelen van Blue-ray zal geen probleem moeten zijn vanwege de Blue-ray speler en de Core i7 processor.

• vnauta
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 19:17
De ultieme test is natuurlijk of moeders er mee overweg kan gaan. Daarom zal deze A720 de computer van mijn moeder, vol met foto's, vakantie films, cursus materiaal en weet ik veel wat voor een troep, vervangen. Wellicht kan de A720 ook een interactieve table worden waar omheen de cursus kan worden gegeven.

• Kwesiq
  • Laatst online: 03-10 13:10
Wat te doen met deze Lenovo Ideacentre... om te beginnen alle nu ook gebruikelijke handelingen op de computer, zoals internetten, mailen, opdrachten maken voor de studie, presentaties maken, foto's bewerken met photoshop, af en toe met dreamweaver website bijwerken of maken. En ook natuurlijk muziek afspelen en beluisteren en filmpjes bekijken. Tot slot dan nog eens goed bedenken of, gezien het ontwerp en dus uiterlijk, dit aardige apparaat niet m'n oude tv (met grote beeldbuis) in de woonkamer zou kunnen vervangen. Toch iets om te overwegen en anders is het een mooie verfraaiing van de slaapkamer ;-)

Ideeën en inspiratie genoeg, maar dan moet er natuurlijk wel eerst gewonnen worden.

• souheil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 21:57
Ik zou de Lenovo IdeaCentre A720 met de SKU 25645CU en T.net ID 313834 willen gebruiken om vooral het nut van touchscreens op desktopcomputers te onderzoeken.

Deze functie ben ik niet eerder mee in aanraking gekomen, de schermdiagonaal van 27" zou waarschijnlijk overzichtelijker zijn en meer 'bewegingsruimte' bieden dan traditionele AIO's met een aanraakscherm, vandaar de interesse.

Aangezien het systeem door een i7 CPU aangedreven wordt zal er zwaar gemultitasked worden, zo zou ik kunnen kijken of het aanraakscherm het bijhoudt.

• MartijnBudding
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-07-2021
Naast het normale dagelijkse gebruik (surfen, social, filmpje en muziekje)

Ik begin volgende week aan mijn nieuwe baan. In die nieuwe functie zal ik werkzaam zijn als trainer. Voor deze (technische) trainingen moet cursus documentatie en presentatie materiaal ontwikkeld worden. Hiervoor zou ik de Lenovo Ideacentre graag inzetten.

Voor de documentatie komt het dus voornamelijk neer op een heleboel bruut tekstverwerken, met wat lichte grafische vormgeving. Voor het presentatie materiaal ben ik natuurlijk gebonden aan good-ol' Powerpoint, maar ik ben ook erg geïnteresseerd in de toepassing van Prezi. (maar moet dan eerst mijn werkgever daarvan overtuigen :) )

Tevens vraag ik me af wat ik van een PC zal vinden met een touchscreen. Touchscreen met een tablet en telefoon... OK, en dan word ik soms al panisch van vette vingers op mijn scherm. Maar nu ook nog op mijn PC? :)

Al met al redelijk doorsnee gebruik.... maar misschien is dat juist wel interessant om juist geen specifieke grafische vormgeving, fotografie of heavy-duty IT benadering te kiezen, maar te kijken hoe de gemiddelde gebruiker voordeel van een dergelijke machine zou kunnen hebben.

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 09:12
Hoe zou ik de Lenovo Ideacentre A720 voor gebruiken?

Hij zou in ons huis op een centrale plek krijgen op de eetkamertafel.
Daar kan de computer dienst doen als entertainment hoek voor de kinderen (1 en 3,5 jaar)
Zodat ze tijdens het eten een filmpje kunnen kijken en netjes blijven zitten.
Of educatieve spelletje kunnen doen.
(films worden gestreamt vanuit een nas)

Verder kan hij makkelijk ingezet worden, om onze papieren kalender te vervangen voor een digitaal exemplaar. zodat we minder papier hoeven te gebruiken.

Natuurlijk om gelijk digitaal boodschappenlijstjes bij te houden voor de boodschappen en laten door sturen naar de telefoon. ipv handmatige briefjes.

Omdat hij vlak bij de keuken staat kan je het ook als kookboek / receptenboek gebruiken.
Lijkt mij handig met een touche functie dan hoeft je niet aan het toetsenbord en muist te zitten.

Verder is de eetkamertafel ook een ideale plek om lekker op de computer te werken.

Hij zal ook af toe mee naar de garage gaan, zodat ik technische schema's erop kan zetten om elektronica te repareren, dit doe ik nu met papieren uitdraaien. Maar electroinsch op het scherm is het veel beter.

Veel dingen voor een veelzijdig apparaat !

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 19:13

Cogency

Ginnunga

Hoe ik hem ga gebruiken? Kort maar krachtig; Ik wil er gewoon mee rommelen.
Games proberen (D3 ofzo, dat trekt die vast wel), surfen, muziek luisteren, films kijken, etcetc, alles wat ik normaal doe. Ben gewoon benieuwd of touchscreen in het dagelijks "pc-leven" daar wat aan kan toevoegen.

[Voor 9% gewijzigd door Cogency op 26-06-2012 10:21]

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:41
Uiteraard zou ik de Lenovo Ideacentre A720 testen op allerlei hardwarematige eigenschappen, alsmede interactieve mogelijkheden en toegankelijkheid.

Maar, ik zou de computer vooral willen onderwerpen aan de zoete omgeving waarin ik mij bevind. Ik zou graag willen testen of dit de eerste computer is, die qua design van mijn vriendin een plekje in de huiskamer zou mogen innemen en die ze met trots aan haar vriendinnen zou laten zien.

In mijn ogen de ultieme test, om te zien of deze computer zich in elke omgeving staande houdt. Wellicht kunnen wij tweakers op deze manier de huiskamer van tegenwoordig toch nog een beetje tweaken..

Anoniem: 365772

Ik hou mijn antwoord heel kort, waarom zou ik de A720 willen.

Ik zelf zou het wel vet vinden om het in bezit te heben. Maar ik dien het in voor mijn nichtje die een grafische opleiding volgt en lijkt mij een uitstekend stuk hardware die haar studie makkelijker kan maken en haar de mogelijkheden biedt om nog meer digitaal te doen.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:13
Wat zal ik er mee doen:

Zo All in one pc met touch lijkt natuurlijk uitermate geschikt voor Windows 8, maar daarvoor moeten we nog eventjes wachten.

Dus in de tussentijd, zal ik hem op andere manieren gebruiken, alles wat mogelijk is, binnen een week een review zal zeker kunnen. Maar de mogelijkheden met zo All in one PC zal je die review na de week toch iedere week weer kunnen uitbrengen wat je er nu weer mee heb gedaan.

De basis dingen, zoals homecenter, gamecenter en workspace zullen uitermate geschikt zijn voor dit.

Maar waar ik hem zo graag voor zal willen gebruiken is een tabel computer, ik maakte voor eigen gebruik zo af en toe een simpel spelletje, en nu zal je de mogelijkheid hebben om mijn eigen spelletje op een 27 touch screen te spelen, en met zo iets zal het meer een boost zijn om meer spellen te maken.

Ik zal graag mijn eigen: pinball, air hockey maken, van die simpele spellen waar je uren plezier mee kan hebben en tig uren op zo scherm, en dan zal ik die APPS ook geschikt maken om op de markt gooien in plaats van alleen voor eigen gebruik.

[Voor 5% gewijzigd door Joostje123 op 26-06-2012 10:28]

• IseT
  • Laatst online: 20:54
Ik zou deze all-in-one in mijn woonkamer plaatsen op het drossoir. Een mooi plekkie en iedereen kan er ff snel gebruik van maken. Heel erg handig, gebruik nu een laptop om telkens ff snel iets op te zoeken zonder eerst naar boven te lopen en de pc aan te zetten. En Touchscreen betekent meteen dat me ouders er ook mee overweg kunnen. Die hebben een traditionele pc nooit leren beheersen dus deze all-in-one + windows 8 zal meteen me ouders leren omgaan met een pc.

• JonaFen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-09 12:05
Ja, dit is natuurlijk een super mooie actie.
Lenovo jullie zijn mij VOOR!!
Het eerste waar ik aan dacht: dit is een geniaal systeem om te gebruiken bij mijn Yamaha MOTIF.
En wat zag ik in de promo video? Ze spelen zelfs piano op de Ideacentre A720.
Zover zou ik persoonlijk niet willen gaan (om te showen wel). Het multitouch gecombineerd met cubase (audio opname programma) zou een fantastische oplossing zijn voor de muzikanten die veel met hun handen bezig zijn. Door de veelzijdigheid (touch, groot scherm, tv tuner, enz) kan je dit systeem natuurlijk ook voor meerdere functies/programma's gebruiken. Onder andere voor het photoshoppen/3d tekenen.
En na alle inspanning???
Heerlijk ontspannen met een goede film!!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 12:27
Dit is nou een apparaat dat ik in de woonkamer durf te zetten. Geen kabels die een slordige indruk maken en het apparaat ziet er gelikt uit.

Het idee is om de Lenovo te integreren met zoveel mogelijk apparaten (soort mediacenter, maar dan uitgebreider) en tegelijk zou ik het gebruiken voor het snelle werk. Dingen laten zien, even snel zaken opzoeken, nog even voor werk bezig, dat soort dingen.

Vast niet origineel maar dit zou ik ermee doen:)
Zo krijgen jullie in ieder geval iets van feedback voor jullie onderzoek dat niet compleet uit de duim gezogen is om maar zo origineel mogelijk te zijn;)

• Jeroenlind
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-10 08:57
Ik zal weer fatsoenlijk bezig met mijn school. Ik volg op het moment een media vormgeving opleiding en met mijn laptopje van 6 jaar terug gaat dat nogal lastig :D Voor de rest zou ik wat nieuwere games kunnen proberen. Begrijp me niet verkeerd Commander Keen is heel leuk maar bijvoorbeeld een Diablo 3 lijkt me ook heel leuk :D

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-08 00:26
Ik zou hem aan mijn ouders geven.

Om mijn ietwat technofobe moeder, en mijn vader, die zijn XP bakje "goed genoeg" vind, de nieuwe mogelijkheden van het web te laten beleven. Mijn opdracht bestaat dan ook uit twee delen: het eerste deel is dat mijn moeder zelfstandig een videochat met me op kan zetten als ik in het buitenland zit, voor mijn werk. Het tweede deel is dat mijn vader zijn fotocollectie kan beheren en muziek kan maken op op deze machine.

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:20

Neomess

neomess.nl

Ik zou hem gebruiken als basis voor mijn Domotica systeem in mijn huis, het systeem doet dan dienst als:

Touchpanel voor de bediening van alle domotica apparaten.
webserver voor de website die ik momenteel draai om alles te visualiseren.
ontvanger voor mijn 433MHz ontvanger.
en aangezien deze pc krachtig geneg is zal het systeem ook direct dienst gaan doen als HTPC.

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-10 10:10

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik ben al een tijdje aan het bedenken hoe ik mijn multimedia hoe wil verbeteren. ik heb net een nieuwe LG 55" 3dtv gekocht en versterker. En het idee om er een pc als deze op aan te sluiten om zodoende ook met touch te bedienen en de HDMI op de tv te hebben aangesloten trekt mij wel. het zorgt voor een hoop nieuwe bedieningsmogelijkheden. dat is de reden dat ik dit toestel wel graag wil hebben. Ook omdat hij mooi past bij de lg 55LM760s die ik nu heb staan.

[Voor 15% gewijzigd door makkie ;) op 26-06-2012 10:56]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-07 07:59
Ik zou deze Lenovo op een aantal manieren gaan testen:

Ik maak muziek producties op mijn PC en sinds de nieuwe beta van FL Studio heeft deze touch ondersteuning voor de live modus. Ook de gewone productie kant heeft touch ondersteuning, maar vooral het live dj'en lijkt me leuk om uit te testen. Een 27" touchscreen is daarvoor natuurlijk perfect. Ik zou dan ook graag deze Lenovo daarmee uit testen en kijken wat allemaal mogelijk is met FL Studio in combinatie met zo'n groot touchscreen.

Voorbeeldje van performance mode:

Verder zou ik hem nog gebruiken in het dagelijkse leven om films te kijken, af en toe te gamen en te browsen. Verder zou ik dit alles natuurlijk gaan doen op Windows 8 omdat dat helemaal geoptimaliseerd is voor TouchScreens! :)

• DragonMunky
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:12
Ik ga binnenkort samen met mijn vriendin voor haar een nieuwe website maken. Zij maakt tekeningen en schilderijen en heeft nu niet echt een mooie website. We willen de hele website getekend hebben, maar willen het wel digitaal tekenen. De Lenovo lijkt me daar ideaal geschikt voor omdat je een lekker groot werkblad hebt en niet hoeft te klooien met een tekentablet op de pc. De website gaan we niet in een week kunnen maken, maar we kunnen er wel een erg mooi begin mee maken en ontdekken wat je met de Lenovo allemaal kan.

Ook lijkt het me ideaal als pc vanwege het grote scherm en de leuke specs en zal hij zeker niet misstaan in een woonkamer. Ik wil graag ontdekken waartoe de pc in staat is en wat voor leuke dingen je er mee kan. Misschien dat dit ook een ideale pc is voor Windows 8? Dat wil ik graag gaan uitproberen!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 19:03
Ik ben nog student en werk laatste projecten veel met Autodesk Showcase.
Dit programma maakt mooie renders van 3D objecten.
Deze pc zou ideaal zijn om aan opdrachtgevers/leraren te projecten te laten zien.
Als deze dan op school in de presentatiezaal komt te staan kan er mooi getraind worden op salesgesprekken enz.
Een goede oplossing waar veel personen blij mee kunnen zijn.

• JMdG
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou Windows 8 wel met een touchsreen willen proberen.
Verder zou ik het gebruiken om te gamen, internet browsen enz.
Ook zou ik testen hoe je 10 vingers tegelijk kunt gebruiken en wat het nut daarvan zou kunnen zijn.

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 11:32
Ik zou de Lenovo graag willen omdat ik als arme webprogrammeur ben opgezadeld met een trage 15" laptop op mijn werk.
Ik heb dagelijks rugklachten en mijn werkgever wil geen ergonomische middelen aanschaffen om mijn gezondheid te verbeteren.
De Lenovo zal mijn nek en rug weer rust geven en door de grootte en snelheid zal ik beter kunnen presteren en mijn werk op tijd af kunnen krijgen.
Met de gewonnen tijd en verbeterde prestaties kan mijn werkgever mij misschien belonen met een SSD die ik dan uiteraard zelf in de machine zal tweaken, om er nog meer performance uit te halen.
De winst die ik dan boek zal mij nog meer prestatiewinst opleveren en word ik gekozen tot medewerker van de maand en kan ik doorgroeien tot afdelingshoofd, waardoor ik met het extra salaris een extra scherm kan aanschaffen om er naast te zetten en met de Lenovo nog efficienter te kunnen werken.
Binnen 2 jaar zal ik de afdelingshoofd functie zijn ontgroeid en doe ik een gooi naar Senior Product Manager en kan ik met de korte communicatieweg tussen mij en CEO opscheppen met de Lenovo, en wordt de CEO vervolgens zo jaloers op mijn prachtige werkomgeving dat hij ontslag neemt, waardoor ik zijn functie kan overnemen.
Hierdoor is de weg naar overname door Google of Microsoft natuurlijk kort en zal het bedrijf voor 2016 zijn overgenomen voor 2.7 miljard dollar en zal ik met de winst van de aandelen die ik had Femme uitnodigen voor een etentje in het duurste restaurant van Parijs waar we in mijn privé jet naar toe vliegen.

Onder het genot van een drankje lachen wij over ons behaalde succes en proosten wij op onze gezondheid voor een decor van een prachtige ondergaande zon.

• tjeldik
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 16:49
Wil de A720 als pc in de huiskamer gaan gebruiken, zodat de kinderen van 4 en 6 alvast gewent raken aan de pc en er spelletjes of op kunnen leren lezen en schrijven.
Zelf tekenen en voorbereid zijn op de toekomst.

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 21:41
Ziet eruit als een mooi apparaat!

Het lijkt me nog altijd gaaf om een keer RTS game te spelen op een plat liggend scherm met 3d ondersteuning en touchscreen. Hierdoor krijg je een beetje een interactief bordspel gevoel. Zover ik heb gezien (en zover als ik verstand heb van 3d) wordt 3d wat lastig hierop, maar het idee lijkt me waanzinnig.

Verder zou ik niet meer weten dan 'the usual' gaming, browsing en programming. Heb nog nooit gestures geprogrammeerd, dus dat lijkt me ook wel een leuke uitdaging :)

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 11:30
Het is HET ultieme apparaat voor in mijn loungeruimte.

Mijn loungeruimte bestaat uit 2 bij 2 meter, dus een airhockytafel, biljart, arcadekast, pinbal machine, En al die andere apparaten die dat welverdiende stukje ontspanning kunnen brengen na een dag werken zijn hier niet mogelijk. Ook wil ik geen computer neer zetten in deze ruimte, omdat het risico op RSI al behoorlijk groot is, en elk moment zonder muis in mijn hand is mooi meegenomen.

De upgrade van een tafeltje, 2 stoelen, en schaak/dambord naar dit apparaat zal mijn loungeruimte voor altijd veranderen. Waar mijn vrienden me nu uitlachen, als ik voorstel even een biertje te drinken in mijn "lounge", zal deze uitspraak niet langer de grap van de dag zijn!

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 16:31
Als ik deze AIO mee naar huis zou mogen nemen zou ik kijken hoe goed Windows 8 omgaat met een touchscreen. Vervolgens ben ik nieuwsgierig hoe naast Windows 8 de besturingsystemen Ubuntu, Linux Mint en Fedora omgaan met het touch gedeelte. Dit zou namelijk voor mij belangrijjk zijn om te weten voordat ik er anders één zou aanschaffen. Vervolgens zou ik ook kijken of het mogelijk is om Android op dit ding te porten zodat het besturingsysteem echt gemaakt is voor touch.

Ook lijkt het me interessant om even te kijken of het ontwikkelen voor WP7.5 en Android makkelijker gaat met zo'n scherm aangezien je dan meer kan dan alleen met de muis bewegen. Ik weet alleen nog niet of de emulators multitouch ondersteunen.

Verder nog ben ik benieuwd hoe goed het touchscreen werkt met verschillende objecten. Vingers, Pennen en Stylussen zijn dan het eerste wat ik zou gaat testen.

• meerhans
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 15:05
Ik wil de Lenovo Ideacenter A720 absoluut niet winnen om zo mijn Lenovo Thinkpad Z61m te vervangen.

Dan zou ik geen enkele reden meer hebben om de 2000 foto's niet te bewerken van mijn afgelopen vakanties, geen reden meer om een 30tal filmpjes, gemaakt tijdens het motorrijden, niet te bewerken en op Youtube te zetten, geen reden meer om uitgebreide routes niet uit te stippelen voor toekomstige vakanties, geen reden meer om mijn CD en DVD verzameling niet te digitaliseren zodat ik er overal in huis iets aan heb....

Een hele mooie actie Lenovo, maar als ik me bedenk wat ik allemaal zou kunnen doen met de Ideacenter A720....

• Grabbels
  • Laatst online: 13-09 07:48
Op mijn piano! Ik werk me een nekhernia door continu over m'n schouder te moeten kijken voor bladmuziek op mijn desktop computer die haaks op mijn piano staat, dit zou ideaal zijn om al mijn bladmuziek op kwijt te kunnen, en met dat touchscreen wordt het alleen maar beter!

• MH4C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-08 18:13
Ik zie zoveel toepassingen voor het systeem dat ik er een enorme waslijst van kan maken, en dat ga ik dus ook mooi maar doen. Dit zijn volgens mij (ongeveer) alle punten die ik zou willen uittesten wanneer ik zou winnen, onafhankelijk van natuurlijk de algemene indruk en performance van het syteem.

Thuis:
Touchscreen lijkt me erg handig voor het bedienen van een versterkersimultieprogramma als 'Amplitube'. Ik heb de demoversie voor de iPad geprobeerd, en was daar erg over over te spreken, intuitief, en touchbediening geeft toch het idee dat je echt iets aan het bedienen bent.
Films kijken / gamen: Omdat het scherm / de pc overal makkelijk neergezet kan worden, en niks nodig heeft afgezien van een stroomkabel, lijkt het me een handig ding om te gebruiken als je niet een keer de TV wilt gebruiken. TV kijken opzich zal ik er niet op doen, aangezien ik dat sowieso al niet doe, maar een filmpje pakken of gamen (ipv de xbox, eens zien hoe de performance op een dergelijke pc is) lijkt hij me uitermate goed geschikt voor.
Vervanging voor de laptop: Ik heb een oud beestje thuis, dat eigenlijk niet meer van de stroomkabel af kan, en dus bij wijze van spreken een 'draagbare desktop' is. Nu lijkt dit daar een versie 2.0 van te zijn, want hij heeft ook enkel de stroomkabel nodig om te kunnen werken, alleen is in alles een stuk sneller en beter dan een oude laptop.
Online artikelen lezen: Voor mijn werk moet ik vaak artikelen lezen, nu is de iPad prima geschikt voor het lezen, maar voor annoteren of commentaar toevoegen is het eigenlijk een onding. Op dit scherm kan je waarschijnlijk prima twee schermen naast elkaar open hebben zonder de leesbaarheid te beinvloeden, en omdat het scherm kantelbaar is kan je ook nog eens een goede leeshouding vinden wanneer je er tegenover zit. Dit lijkt me interessant om uit te vinden, of dit scherm lekker genoeg leest om langere tijd vanaf te werken. Tevens is de touchfunctionaliteit mogelijk erg handig voor onderstrepen in artikelen en het omcirkelen of kopieren van bepaalde stukken tekst zonder telkens de muis erbij te hoeven grijpen.
Zoals enkelen voor mij al zeiden, is het waarschijnlijk ook een handig kookboek. Laptop of iPad werkt ook wel enigszins, maar zijn eigenlijk gewoon te klein om prettig van een afstand op te zien wat er nou weer moet gebeuren. Aangezien ik hou van lekker koken, is het mogelijk ook een idee om te zien hoe de touchfunctionaliteit werkt met bijvoorbeeld meerdere 'kookwekkers' in de vorm van stopwatches.
Scorebord bij gezelschapsspelletjes: Need I say more?...weg met alle onhandige papiertjes, en groot genoeg zodat iedereen het kan lezen zonder continu het papiertje door te moeten geven.
Bord bij gezelschapsspelletjes: In de filmpjes zien we hartstikke leuk dingen als angrybirds en pong-achtige spelletjes, maar is het niet interessanter om het bord te gebruiken bij bijv. monopoly of Risk, zodat legers, geld, etc geteld worden door het spel, en je dus zelf meer na kunt denken over tactieken in plaats van je financiele mogelijkheden? Er zijn al computerversies van deze spellen, maar een touchscreen-bordspel klink geweldig.
De camera zal ik waarschijnlijk in eerste instantie weinig mee doen, maar ik zal in elk geval proberen hoe deze werkt met gezichtsherkenning, en de mogelijkheden voor bijvoorbeeld een gesprek via Skype. Dit is in de toekomst mogelijk wel handig voor mij bij werkbesprekingen, dus ik zal het potentieel ervan zeker onderzoeken voor de review, maar is nu nog niet echt relevant.

Dan zijn er nog een paar dingen die ik ermee kan doen in werkverband. Dit is onafhankelijk van of de computer op het werk staat, maar ik wilde dit toch apart vermelden zodat het duidelijk is waar deze mogelijkheden vandaan komen.
Analyseren van afbeeldingen: Ik doe zelf wetenschappelijk onderzoek, waarbij ik de intensiteit van verschillende afbeeldingen moet vergelijken ten opzichte van een normaal. Hierbij moet een 'region of interest' gekozen worden. Tegenwoordig gaat dat nog door met de muis te tekenen, maar met een touchscreen een region of interest tekenen klinkt me als muziek in de oren. Ook zou de snelheid van deze pc waarschijnlijk het analyseren een stuk minder tijdsintensief maken.
Presentaties maken. Op een dergelijk helder en goed scherm ziet alles er waarschijnlijk perfect uit, en dat lijkt me erg mooi voor het maken van een duidelijke presentatie die er tot in de puntjes verzorgd uitziet. Ook lijkt het touchscreen me handig voor het slepen en plaatsen van elementen in de presentaties, aangezien dat met de muis toch vaak meer tijd kost dan ik denk dat het met een touchscreen gaat kosten.
De 5 extra inches van het scherm in vergelijking met het scherm dat ik nu gebruik, kan ik ook zeer zeker gebruiken, voor het vergelijken van meer afbeeldingen naast elkaar, zonder dat deze te klein worden om iets uit op te maken, naar de werkbaarheid van een scherm met deze grootte (niet te groot of juist toch te klein voor verschillende doeleinden) zal ik dus ook zeker kijken.

Al met al een heel verhaal, maar ik zie zoveel toepassingen voor een dergelijk all in one systeem, dat ik niet eens zeker weet of ik dat allemaal in een week kan passen om de review te schrijven. Inzake de toepassingen heb ik het voornamelijk over het scherm, maar daar draait dit systeem natuurlijk helemaal om, als het om de computer op zich zou draaien zou elke all-in-one vergelijkbaar zijn met dit apparaat.

Ik heb naast deze post ook een woordweb gemaakt met mijn eigen gedachtenspinsels wanneer ik deze all in one bekijk, en wat ik dan zie aan potentiele aandachtspunten en toepassingen waar ik naar wil kijken.

[Voor 2% gewijzigd door MH4C op 26-06-2012 15:32. Reden: Iets extra's voor bij deze post gemaakt]

• Macchillie
  • Laatst online: 21-09 17:01
Ik kan nu natuurlijk een heel lang slijmerig, klef, hielenlikkend, (al dan niet deels) gelogen verhaal gaan ophangen, over dat ik die ‘OMG HE’S SSSOOOOO FABULOUS’ Lenovo Ideapad A720 (ok hijs inderdaad fabulous, maar even voor de beeldvorming wat drama toegevoegd) ga gebruiken voor het bouwen van een nieuwe website, zodat ik met allerlei codes over het scherm begin te schuiven, iets zoals dit ofzo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$sBestand = 'Lenovo.html';
if( isset( $_GET['pagina'] ) )
{
switch( $_GET['pagina'] )
{
case 'A720': $sBestand = 'A720.html'; break;
case 'contact': $sBestand = 'contact.html'; break;
// etc
default: $sBestand = 'love-the-A720.html'; break; // of $sBestand = 'Tweakers.html';
}
}
include( $sBestand );
?>

Maar dat is echt niet wat ik ermee wil gaan doen. Want ik heb geeeeeeeen idee wat hierboven staat beschreven.

Ook kan ik roepen dat ik de A720 ga gebruiken om een flash bestandje in elkaar te flansen in HTML-code.
Iets als dit of iets dergelijks:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<html> 

<body> 

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" 

codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/
cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,40,0" 

width="468" height="60" 
 id="love-the-new-A720"> 

<param name="movie"  

value="love-the-new-A720.swf" /> 

<param name="quality" value="high" /> 

<param name="bgcolor" value="#ffffff" /> 

<embed src=" love-the-new-A720.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff"

width="468" height="60" 

name=" love-the-new-A720" align="" type="application/x-shockwave-flash" 

pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"> 

</embed> 

</object> 

</body>

</html>

Maar again: Ik heb werkelijk geen flauw idee wat hierboven staat… En of ik hiermee echt wel een flash-bestand krijg..

Wat ik er ook zeker niet mee ga doen, is het compilen, brushen, flushen, pushen, saturationeren, renderen, distort, gaussian blur, liquify, purge, dissolve, exclusion, luminosity, vivid light of wat voor commando’s er ook in een willekeurig fotoshop-programma zitten..
Want ik doe niet heel veel met foto’s en video’s bewerken.

Wat ga ik er dan WEL mee doen??
Simpel: Ik ga hem eerst bekijken, besnuffelen, aanraken, tentoonstellen, bewerken, testen, benchen en daarna snel een goede review erop typen!!

Wat er na de eerste week mee gaat gebeuren? Meer testen, aanraken, bekijken, tentoonstellen, enz.. Ik kan hem natuurlijk ook op de slaapkamer zetten, voor een knusse film op bed. Ik kan hem gaan gebruiken voor games, voor zowel mijn persoon (eens zien wat het beessie kan handelen), als die kleuter die thuis rond stuitert (die is verrekte goed in spelletjes zeg…). M’n vrouw kan hem gebruiken voor thuiswerk. Maar beter nog, ook ik kan hem gebruiken voor thuiswerk! Dat is meer richting CAD/CAM bewerkingen dan alleen Word en Excel.. ;-)
Ook zal hij gebruikt worden als multimediaal portaal (eindelijk die mp3’tjes en films op een goede, scherpe en magnifieke manier afspelen!!).

Kortom, hij zal continu zeer op de proef worden gesteld door heel het huishouden!

Let op: NSFW!! | Altijd handig

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:49

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Het is eigenlijk heel simpel : Dit is een LENOVO produkt !!! LENOVO produkten hebben geen review nodig !! LENOVO produkten zijn ALTIJD gewoon AWESOME 8)

Ik wil dit apparaat gewoon hebben omdat ik een ontzettende fanboy ben van Lenovo produkten (mocht je het nog niet gemerkt hebben :+ ) nog sinds de IBM tijd en al een tijdje een touchscreen aangedreven HTPC apparaat overweeg om in Clone modus via HDMI met mijn 1080p Panasonic Plasma te zetten :Y)

Twee geweldige apparaten van twee geweldige merken naast elkaar : Wat wil je nog meer ?? :*)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• h.m.koster1981
  • Laatst online: 16-11-2019
Zeer mooie actie...

Kan het goed gebruiken voor mijn studie...
Ik zou dan eindelijk me meer kunnen verdiepen in Photoshop en Blender modeling. :)
En kan mooi video skypen met mijn vriendin die in het buitenland woont.

Testen en een reviewtje schrijven lijkt mij ook zeer tof om een keertje te doen.

Succes allen!!!

• SibrenNass
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:58
Ik zou graag de Lenovo Ideacentre A720 willen gebruiken in mijn keuken,
er staat daar nu een oude pc met veel draden.
Ik kan hem dan gebruiken om 's morgens het nieuws te lezen en om recepten op te zoeken.
Ook heeft mijn vader een kas (voor orchideeën) en mijn neef heeft daar meet apparatuur ingehangen,
deze kan je dan gemakkelijk checken want alle informatie wordt op een website weergegeven die veel rekenkracht nodig heeft, met de oude pc gaat dit nogal traag.

• Core2Quad
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 15:27
Ik wil mijn huidige high-end PC gaan gebruiken als multi-doel server,
Gameservers, fileserver(s), webserver(s), van alles en nog wat!
En daar is deze computer met zijn i7 920 en 12 GB ram natuurlijk perfect voor, alleen, als ik deze computer ga inzetten als server.. Welke gebruik ik dan als main PC?
Want dit is dan ook de enige die ik heb!

Nou, van daar zou ik graag deze PC winnen.
Het touchscreen komt van pas omdat ik me wat meer 'op mijn gemak' wil voelen tijdens het computeren, en niet altijd zo 'gestresst' achter een bureau'tje zit!
Het hoeft niet altijd doorheen touchscreen, maar makkelijk is het wel als je de keuze hebt.

27 Inch schermpje is ook wel leuk meegenomen, hopelijk win ik en tot dan :)

Ryzen 5 2600x / 16 GB DDR4-2666 ram / Asus STRIX GTX 980

Anoniem: 64525

Het zou de mooiste computer zijn waarmee ik ooit mijn facebookstatus zou kunnen updaten.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic kun je je inzending kwijt. Let wel, je mag hier maar een keer posten (dat bericht mag je natuurlijk wel aanpassen).

Spelregels:

• Géén discussie in dit topic, alleen inzendingen.
  • Deelname geldt alleen voor geregistreerde en ingelogde bezoekers.
  • Medewerkers en vrijwilligers van Tweakers.net zijn uitgesloten van deelname.
  • Binnen een week na ontvangst van de A720 publiceert de tester een productreview in de pricewatch conform het winnende plan.
  • De inzendingen worden beoordeeld op haalbaarheid en creativiteit.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Aanmelden kan tot en met 2 juli 2012 23.59 uur.
  • De winnaar wordt uiterlijk op 9 juli 2012 geselecteerd en krijgt hiervan voor 17 uur bericht.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee