Nou, als ík win...
Ik zou beginnen met het plaatsen van de Lenovo. Hij komt niet in de meterkast, op een gang of overloop, in een keuken of wat dan ook en hij wordt al helemaal niet weggegeven; daar is-ie veel te mooi en krachtig voor. Hij komt bij mij gewoon op m’n bureau te staan en daarmee wil ik meteen kijken wat de arm allemaal kan, aangezien hij niet alleen maar als touch screen gebruikt gaat worden maar als een échte all-in-one.
(clickable)
Personal assistant
Een van de belangrijkste taken van de Lenovo wordt het zijn van mijn personal assistant. Hij moet erg zuinig zijn (of gemaakt kunnen worden, dat ga ik allemaal testen natuurlijk) en als wekker gaan dienen die ook de receiver opstart, zodat ik heerlijk wakker kan worden met goede muziek door goede speakers. De speakers van de Lenovo worden uiteraard ook getest. Als de wekker af gaat, zal het scherm aanspringen, zodat ik het touch screen als uitknop kan gebruiken. Ook zal hij mijn agenda, reisinformatie en notities tonen. Daarnaast komen twee grote knoppen, één om het boodschappenlijstje te kunnen openen en één voor internetbankieren. Als laatste zal hij de waterkoker aanzetten, zodat ik na het douchen meteen een kop thee of koffie kan drinken.
Deze taken zullen overigens op Windows 8 Consumer Preview gaan draaien, omdat ik zeer benieuwd ben naar het werken met W8 op een touch screen en tiles waarschijnlijk wel lekker werken bij een aantal applicaties die toch bij elkaar worden gebruikt.
Werkstation
Uiteraard wordt het niet alleen maar relaxen met de Lenovo, maar zal hij ook aan de bak moeten. Hij zal sowieso als centraal opslagpunt fungeren voor al mijn schoolzaken en administratie. Zo heb ik overal mijn opgeslagen werk, zowel thuis, als op mijn schoollaptop (een Thinkpad) en op de telefoon.
De Lenovo moet programma’s gaan compileren en meerdere VM’s tegelijkertijd kunnen draaien. Ook zal ik hem gaan gebruiken voor foto- en videobewerking. Op mijn pc kan ik Photoshop niet goed gebruiken, dus ik gebruik eigenlijk alleen maar Paint, terwijl ik wel nog een licentie heb. Ik heb gezien hoe mensen op een groot touch screen photoshoppen en tekenen, dus dat wil ik zeker gaan doen. Ook wil ik gaan video's gaan bewerken. Daar gebruik ik nu nog Windows Movie Maker voor, anders loopt mijn pc voor geen meter meer. Ook heeft de Lenovo een IPS paneel, waar ik ontzettend benieuwd naar ben.
Ook een aantal andere hobby’s zal ik voortaan gaan doen op de Lenovo. Door middel van de arm kan ik tabs en noten overal goed lezen en ik ga wat editten en opnemen met de Lenovo. Ook heb ik in een reclame-filmpje een touch screen keyboard gezien, dat zal waarschijnlijk het eerste worden dat ik ga installeren, dat zag er echt geweldig uit.
Deze taken zullen worden uitgevoerd met de bijgeleverde Windows 7, omdat ik W8 niet lekker genoeg vind werken met een muis en toetsenbord. Uiteraard zal ik wel touch gebruiken en wie weet stap ik wel over als de combinatie goed genoeg is.
HTPC
Ik zal de Lenovo ook gaan gebruiken als HTPC. Daar gebruik ik nu nog mijn schoollaptop voor, omdat mijn pc blu rays niet trekt. Ik gebruik XBMC en het lijkt me erg leuk om dat te gebruiken met een touch screen. Ik ga er nu overigens vanuit dat de Lenovo blu rays gewoon afspeelt, maar dat wordt uiteraard allemaal getest.
Games zullen niet heel veel gespeeld worden op de Lenovo. Natuurlijk zal ik voor de review wat games gaan testen, maar voor mijn eigen gebruik ga ik echt geen Angry Birds spelen, dat vind ik niks aan. Fruit Ninja o.i.d. wil ik er wel graag op hebben, want dat kan je ook met meerdere spelers doen. Verder zal hij wat oudere games goed moeten kunnen draaien, omdat ik het leuk vind om bijvoorbeeld even door Vice City/San Andreas te gaan racen. Ik hoop dat hij Battlefield 3 trekt, maar dat zal voor mij geen afknapper zijn, dan ga ik op zoek naar andere games. Er zullen dus in ieder geval benchmarks naar buiten komen van wat oudere spelletjes, casual games en recente games.
Overige
Ik wil nog wel meer met de Lenovo gaan doen. Zo wil ik er een server van maken die alle mediabestanden door het hele huis kan sturen door er USB schijven aan te hangen. Volgens mijn berekeningen moet dat allemaal net snel genoeg kunnen werken zonder dat media ergens blijft hangen, dus we zullen zien of de Lenovo dat waar kan maken.
Zoals ik al zei wil ik ook wat aan videobewerking gaan doen. Ik wil dan ook graag filmpjes van de Lenovo in gebruik maken om die lekker te kunnen editten. Ook zal er natuurlijk een unboxing-video bij komen, want dat is stiekem toch altijd leuk om te zien. Er zullen later ook filmpjes worden toegevoegd als ik wat meer ervaring heb, want iemand met weinig Photoshop-ervaring aan een touch screen zien zitten waar hij al helemaal geen ervaring mee heeft (niet op die grootte dan) is nog niet boeiend genoeg. Elke keer als ik een laatste stap op het gebied van inrichting/software/hardware/et cetera heb afgerond, kan ik ook mooi foto's/filmpjes in de goede topics op GoT plaatsen, denk aan "Post hier foto's en specs van je home cinema!" en ik kan vast een topic openen in het Elektronica-gedeelte.
De Lenovo zal later ook complexere domotica aan moeten sturen, maar ook dat kan ik pas laten zien als dat allemaal geïnstalleerd staat. Dat komt dus niet in die eerste week. Wel zal ik kijken naar de bijgeleverde software. Ik vind eigenlijk alle bijgeleverde software bloatware, maar bij mijn Lenovo laptop zat wel goede software, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ook hoop ik op mooie software om de touch ervaring te verbeteren, zeker omdat er veel kritiek op Windows 7 i.c.m. touch is, dus wie weet heeft Lenovo wel een mooie brug geslagen tussen Windows 7 en 8.
Als één van de laatste dingen zou ik de Lenovo natuurlijk gebruiken om tekst te verwerken. Verslagen voor school bijvoorbeeld, maar ook reviews voor Tweakers! Uiteraard een uitgebreide over de Lenovo die ik nog weleens zal gaan updaten, maar ik heb nog een aantal andere producten die een review verdienen, net als een paar shops. Ik zal ook een dagboek bijhouden over de Ideacentre, zodat ik niks vergeet en mijn leermomenten duidelijk kan laten zien.
Ik zie ook zeer veel interesse van ouders met heel kleine kinderen die deze Lenovo graag in de box willen plaatsen of op schoot willen samenwerken met hun kind. Ik zie daar het nut niet helemaal van in en vind het risico ook erg groot, maar ik wil dit wel testen voor de geïnteresseerden. Gaan kinderen aan de verkeerde dingen trekken, is de kwaliteit hoog genoeg zodat de kinderen niet ineens de Lenovo gaan slopen en kan de arm al dat geweld van mensen die hun kracht nog niet onder controle hebben wel aan? Uiteraard wordt dat allemaal voorzichtig geprobeerd, want als dit mooie ding stuk gaat vergeef ik het mezelf niet.
And last, but for Tweakers centrainly not least: ik ga overal foto's van maken en de uitbreidmogelijkheden goed bekijken.
Voor mij moet een all-in-one meer zijn dan dun en klein, hij moet echt alles kunnen doen. Met een computer kan je je leven vergemakkelijken, werken en ontspannen en dát wil ik
all-in-one gaan doen.
[
Voor 25% gewijzigd door
Ample Energy op 02-07-2012 17:01
. Reden: lame zinnen, witregels ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.