Waarom wil ik echt supergraag winnen?
De zomervakantie voor scholieren komt er weer aan, dan heb ik zeeën van tijd om dingen te doen. Vorig jaar heb ik in en zomervakantie een kleine webshop opgezet, daar verkoop ik horloges: watchitnow. Die webshop draait nu redelijk en ik hoef er bijna geen tijd in te steken, het levert genoeg op om van uit te kunnen gaan. Maar deze vakantie wordt het tijd voor iets nieuws.
De kracht en pracht zelf.
Werk/bedrijf
Ik wil website realisatie gaan doen voor bedrijven in de omgeving. Ik vind het leuk om websites in elkaar te zetten, deze draaien dan wel op standaard opensourcesoftware zoals opencart, wordpress etc. omdat ik php en html nog niet erg goed kan. Maar dat is de manier waarop je het vanzelf leert: gewoon doen! Het mooie is dat ik jong ben en dus niet veel geld vraag voor mijn diensten, dat ik ook mijn motto: goedkoop door jong ondernemerschap. Voor kleine of net startende bedrijven is het dan ook mogelijk om een website te krijgen. Wat na mijn mening erg belangrijk is voor veel bedrijven, want het internet krijgt een steeds grotere rol in het dagelijkse leven.
Studie
Ik ga na de vakantie naar 6 vwo, daarna ga ik studeren aan de TU Twente. Ik wil Industrieel Ontwerpen gaan doen. Ik denk dat deze all-in-one mij goed kan helpen bij deze studie.
voorbeeld van wat ze ontwerpen bij Industrieel ontwerpen. De Lenovo all-in-on kan dat vast ook wel
Positionering
Maar waar zet je z’n prachtig staaltje techniek neer? Eerlijk gezegd weet ik dat nog niet helemaal. Het mooiste zou op mijn kamer zijn, die is echter niet zo groot. Hij moet dan ook tegen de muur aan staan, dat is zonder want het is wel vet om het te gebruiken als een soort van Windows Surface en desktop tegelijkertijd.Op een bartafel zou ideaal zijn, toevallig hebben we er een die nooit wordt gebruikt.
Home entertainment
Dat brengt mij dan meteen op het idee om de A720 op een beamer aan te sluiten, want ik zag dat er een TV-aansluiting op zit en hij er is een blu-ray lezer aanwezig voor films. En om het groepje home-entertainment af te maken zal ik er af en toe een game op spelen, Crysis of Call en COD. Ik wil ook graag een oplossing voor het verplaatsen van bestanden van apparaat naar apparaat, misschien dat ik het wel als centrale thuisserver kan gebruiken. Wat betekend dat het de hele dag aan staat.
Z'n soort bar hebben we alleen iets breder, je kan er met meerdere mensen aan zitten en het als surface gebruiken. Maar je kunt ook het scherm rechtop zetten zodat je er gemakkelijk mee kunt werken.
Touchscreen
Ik denk dat er een wereld voor me open gaat. Door het touchscreen zijn er eindeloze mogelijkheden die ik graag wil ontdekken. Ik heb namelijk weinig ervaring met touchscreens.
Wat ik dus ga doen met de Lenovo IdeaCentre A720-all-in-one:
- Met Adobe Premiere site maken die draaien op opensourcesoftware.
- Met Photoshop en Illustrator de objecten in de site maken en eventueel product-plaatjes bewerken voor klanten
- Proberen windows en Mac OSX tegelijk te laten draaien. Ik heb de specificaties doorgekeken en het lijkt erop dat mogelijk is. Hiervan zal ik dan een tutorial maken die voor een doorsnee persoon te begrijpen is.
- In de toekomst deze all-in-one te gebruiken voor mijn vervolgopleiding, hij is gemaakt voor de dingen die ik daar ga doen.
- Een geschikte plek vinden in mijn huis, waar het op meerdere manier kan worden gebruikt.
- Op een beamer aansluiten en de TV-aansluiting proberen.
- Het vervang mijn zeer trage oude computer
Wat komt er in de review:
- Of het mogelijk is om Mac OSX te installeren en hoe.
- De definitieve plaats met foto en waarom dat een ideale plek is.
- De home entertainment-home mogelijkheden en hoe dat bevalt
- Het touchscreen en scherm zelf (vertragingen, lichtinval, weerspiegeling, scherpte)
- Hoe blij ik er wel niet mee zal zijn! En hoe goed ik het overal voor kan gebruiken.
- Natuurlijk moet je objectief blijven en ook de nadelen noemen.
- Ik zal mijn richten op de doelgroep die jullie willen.
Als ik win beloof ik echt wat van de review te maken, ik wil er wel een hele week tijd in stoppen als ik daardoor zou winnen!