Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft Table,
Ik heb geregeld diverse vrienden over de vloer voor een lekker biertje/wijntje en ik heb altijd gezegd dat ik de microft table wil hebben.

http://worldofnewelectron...rface-tabletop-atest.html
YouTube: Microsoft Surface Demo @ CES 2008

Dit lijk mij geweldig als tafel om met je vrienden de nieuwste foto’s en vidos te bekijken. Vooral omdat we nu medere GoPro Hero 2 camera’s hebben is het super leuk om video;s te maken en te delen met de groep, dit natuurlijk onder genot van een biertje/wijntje.
Mijn idee is eigenlijk deels ontstaan door de microsoft table maar dan een geupdate versie. Ik ben namelijk begonnen met het bouwen van een salon tafel met een bier/wijn koeling er in. Ik moet allen het design nog crieeren voor het tafel bald. Ik was van plan hier een simpele monitor onder een glasplaat te plaatsen maar nu ik deze pc zie wil ik niet anders,..

Het idee is dus als volgt. De tafel krijgt aan de voor en achter kant kast deurtjes om de benodigde dvd te verwisselen en natuurlijk alle benodige kabels energie onder mijn vloer te laten verdwijnen. Ik aan de zij kanten van de tafel komen 2 koelingen. De boven kant word een glasplaat waar ik natuurijk deze pc in wil laten bouwen zodat hij alsnog ook om hoog kan. Deze tavel komt rondom met melk kleur plexiglass en kleur led verlichting er achter. Dit zorg er voor dat de hele tafel op licht. Romdom deze geweldige pc komt natuurlijk wat rand apparatuur. Hij wordt verbonden met home-network die bestaand uit diverse servers voor film, video’s, muziek, backups ect.

Dit lijkt mij multimedia op en top. Genieten met vrienden en alle nieuwe foto’s of video’s bekijken van de avonturen die we het afgelopen weekend hebben beleefd.
Natuurlijk wordt hij ook gebruikt voor mediaplayer, gaming, internetten, foto/video/muziek bewerking mailing ect.

Kortom, inbouwen in koelkast tafel met led verlichting in de midden van de woonkamer voor al mijn vrienden en familie met de kabels en alles netjes weggewerkt. Genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josttie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 18:38
Ik ben een Creative Technology student op de Universiteit Twente, en dat betekent dat ik nieuwe, slimme en innovatieve producten moet ontwikkelen. Een touchscreen pc als deze heeft ontzettend veel voordelen: Je kunt hem direct gebruiken om al je programma's op te draaien en je hoeft niet eerst een (al dan niet buggy) touchtable aan de praat krijgen en dan nog hopen dat je nieuw geschreven software ook nog eens werkt.

Touch-input heeft nu eenmaal veel toekomst en het is naar mijn idee nog lang niet uitontwikkeld. Hiermee bedoel ik niet dat het alles kan vervangen, maar toch wel veel. Ik was een tijdje terug begonnen met het ontwikkelen van een spelletje, die het liefst een zo groot mogelijk touchscreen nodig heeft. Dit is een spel dat ik in eerste instantie wilde ontwikkelen voor een touch table, maar uiteindelijk ben ik ervan af gestapt en geprobeerd verder te gaan met Android. Dit is helaas niet goed aan het lukken, aangezien ik weinig tijd heb om de Android-programmatuur onder de knie te krijgen en ook omdat verschillende telefoons verschillende resultaten gaven (op een vervelende manier). Dit product is de ultieme manier om deze ambitie af te krijgen, om een al dan niet multiplayer spel te maken wat ook nog eens kans heeft van slagen (in eerste instantie voor eigen gebruik).

Dit spel is in feite een strategie spel: het bevat heel simpel een raster van 6-hoeken die aan elkaar liggen, van verschillende spelers met bepaalde speciale plekken voor dingen als troep productie, geldjes en uiteindelijk moet je de andere speler overwinnen. Je kunt de landjes upgraden met hekken/barrières en zo kun je met al je landjes echt een front vormen en een aanvaller moet zorgen dat hij landen van meerdere punten aanvalt om een betere slagingskans te hebben. Het spel is dus heel tactisch: Hoe verdeel ik mijn troepen, verdedig ik mijn terrein en hoe win ik strategische punten om mijn tegenstander te verslaan.

Met multitouch kun je hier een hele goede intuïtieve besturing voor maken, en dit apparaat zou daar heel erg geschikt voor zijn. Ik heb niet de middelen zulke apparatuur zelf te bekostigen en alleen werken op de universiteit met steeds andere apparaten (die dus niet optimaal werken) in mijn vrije tijd zit er niet in. Maar dit is natuurlijk niet het enige wat ik met het apparaat zou kunnen doen; ik moet nog een tijdje studeren waarbij ik veel projecten heb en dan zou het een hele goede aanwinst zijn om te hebben en er nieuwe dingen op te ontwikkelen.

Ik zou er veel gebruik van maken (aangezien ik graag met zulk soort werkjes bezig ben) en hij zou bij mij zeker goed terecht komen. Ook ben ik benieuwd hoe windows 8 erop zal werken en ik ga dat zeker uitproberen.

Eerder zei ik al dat touchscreens veel voor de toekomst betekenen, maar ook technieken als de Kinect zullen steeds belangrijker worden. Het is dan ook zeer benieuwend hoe deze technieken (en wellicht ook andere) kunnen samenwerken en het samenvoegen daarvan zal dan ook een belangrijk punt van aandacht zijn. Hier heb ik nog geen concrete ideeën voor, maar die zullen vanzelf komen! De Ideacentre zal voor mij een belangrijke stap richting toekomstige technieken kunnen vormen en ik kan me alleen maar voorstellen dat er hele mooie projecten uit voort zullen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:36
Al ruim een jaar kan mijn moeder alleen staand haar hobby scrappen beoefenen.
Van een oude tekentafel hebben wij een bureau gemaakt, zodat ze er staand achter kan werken.
Zowel digitaal als op papier is ze dagelijk bezig haar hobby als uitlaatklep in te zetten.

Ik zie de inzet van deze all in one als een welkome en bruikbare aanvulling zodat ze niet met een muis hoeft te werken en op een ergonomisch verantwoorde manier haar hobby kan beoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Deze Lenovo Ideadcentre zou ik inbouwen in een het tafelblad van de tafel in onze woonkamer.
Even snel iets opzoeken, even snel iets afspelen, dit lijkt me een ultieme manier om dit systeem te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49

junglebeast

hier staat iets

Een DOS Emulator installeren en dan Pong gaan spelen met mijn wijsvinger.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik hou het gewoon simpel, ik wil zien hoe mogelijk het is om andere OS'sen (dus Linux Ubuntu en OSX) op deze All-In one te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dit apparaat graag willen gebruiken in een bruikbaarheidstest met digibeten, dit met zowel Windows 7 als Windows 8 Preview. Daarbij speelt bruikbaarheid en plaatsbaarheid in verschillende ruimtes een rol, hoe goed is het ding bijvoorbeeld met Windows 8 te gebruiken in een keuken door een digibeet.
Daarnaast wil ik het apparaat graag gebruiken als gitaarversterker, in combinatie met een heuze Fender Telecaster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem graag als extra dienblad willen gebruiken. Komt goed van pas. Thee staat er stijlvol op en je kunt ook verschillende kleuren instellen via het beeldscherm. Visite kan snel een usb inpluggen om zo het dienblad als afstandsbediening te gebruiken. Kortom: onmisbaar in mijn leven!

Natuurlijk is dit een grapje, ik ben gewoon een gamer die ook nog eens van design in zijn gamer houd. Ziet er wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alort
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-03 07:41
Ik zou de IdeaCentre A720-all-in-one aan m'n moeder geven.

Want:
- Ze wil graag nog een TV op haar slaapkamer;
- Ze surft aardig wat weg op het internet (en haar huidig medium begint wat na te laten);
- Dan kan ze eindelijk op een gedegen scherm skypen met mijn broertje die in India studeert (zonder mij lastig te hoeven vallen);
- Ze heeft dan heel wat minder afstofwerk, want het design is slick;
- Ze is dol op touch screens.

De review zal ik zelf verzorgen. Naast bovenstaande punten zal ik dan ook wat dieper ingaan op overige features, pluspunten en eventuele minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmar
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Waarom wil ik de Lenovo Ideacentre A720 eigenlijk winnen... Is het al om zijn magnifieke design? Zijn prestaties? De perfecte manier om je neefje met 10 vingers te laten vingerverven zonder troep?

Voor mij is het simpel: zijn manier om ideeen in werkelijk te laten brengen. Ik heb zelf altijd het idee gehad om muziek te maken en met de Lenovo Ideacentre A720 kan dit, zonder het gevoel kwijt te raken met je instrumenten, want de Lenovo IS je instrument. Daarnaast heb ik altijd al een unieke game-pc willen hebben en met een 27" LED beeldscherm,een i7-3610QM Quadcore en een Nvidia GeForce630M-videokaart komt dat helemaal goed.

Ik hoop dat ik de eerste mag zijn die met zo'n schitterend stuk techniek van Lenovo toch wel een nieuw tijdperk mag inluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 13:30

StrongArmLance

Endless flow

Ik zou hem op elk mogelijke manier gebruiken, als toekomstig student is het handig een draagbare computer bij je te je hebben, aangezien je nooit in dezelfde dorm slaapt ;)
Voor nu zou ik hem gebruiken om films te bewerken en als Home Theater.
Filmpjes bewerken van de pup bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://si0.twimg.com/profile_images/2343581622/of8o1tg2aowd3ztoqruk.jpeg
Hoe hij een bal uitdaagt, maar zodra hij rolt als een gek wegrent.

Ook is een van de mogelijkheden er een goede review over schrijven en die kwaadaardige specs aan de tand voelen met mijn onschuldige jeugdige visie met een puppie aan mijn zijde.

+Windows 8 met touch, op het moment op de desktop werkt het wat minder, miss beter met touch gestures.

[ Voor 7% gewijzigd door StrongArmLance op 26-06-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustafax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08-2017
Sinds kort begon ik te zien dat Lenovo zijn producten verbeterd. Nu ik dit zie ben ik onder de indruk.
Eindelijk is Lenovo begonnen met het maken van producten met een mooi design.
De Lenovo Ideacentre A720 zou mijn productiviteit goed kunnen verbeteren.
Ik ben namelijk actief bezig met Adobe Photoshop, Illustrator, programmeren en met documentatie. En natuurlijk zo nu en dan een spel spelen.

Momenteel heb ik een laptop waar ik alles op doe, maar dit is jammer genoeg te weinig. Mijn laptop bied simpel weg niet wat ik eis en 15" is best klein voor dit soort taken.

De feature om het scherm om te klappen is ideaal voor het tekenen. Dit zal mijn werk op vele manieren verbeteren. Ook lijkt mij dit het perfecte systeem voor Windows 8 waar ik erg naar uitkijk.

De Lenovo Ideacentre A720 lijkt mij een veel belovend systeem waar iemand als ik veel aan heeft en dit kan mij goed helpen met mijn opleidingen en werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom ik de A720, graag zou willen winnen en testen is als volgt,

-hij zit er geweldig uit
-ik kan hem goed gebruiken voor school
-ik kan er op gaan game :)
-ik kan mijn ipad verkopen
-geweldige specificaties

wat ga ik doen als ik hem gewone heb

-huilen van blijdschap
-als eerst ga ik hem uitgebreid bekijken
-dan ga ik heel wat benschmarks draaie
-een hellen hoop dingen uitproberen
-games er op runnen
-het beeldscherm testen, kijkhoekken, reactiesnelheid en verglijken
-eventuele minpunten zoeken
-en nog veel meer

hier van zal ik een uit gebreide review schrijven met foto's filmpjes en alles er op en eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Hij zou niet misstaan in de keuken zodat we tijdens het ontbijt, de lunch, en het diner het nieuws kunnen volgen of een serie kunnen bekijken.
Echter daar word hij niet alleen voor gebruikt, we hebben een bar midden in onze keuken waar hij perfect zal staan, en waar tijdens het kooken recepten op kunnen worden gezocht, tussendoor een filmpje bekeken kan worden, of gewoon TV ( Kitchen24 ).
Doordat de bar aan twee kanten te gebruiken is zal hij ook zoals in het filmpje gebruikt kunnen worden, zie het piano spelen met 2 personen, of airhockey met 2 personen.
Aangezien deze All in one best krachtig is word hij ook ingezet ( voor zo ver dit mogelijk is ) om de domotica aan te sturen, en om Photoshop te draaien, en films in elkaar te flansen, wat met dit mooie scherm en de touchscreen hopelijk een plezierige ervaring zal opleveren!

Possibilities are endless, en zal dan ook graag mijn creativiteit in mijn userreview willen uiten.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pondoli
  • Laatst online: 23-05 13:54
Mijn leven als derdejaars informatica student is vol plezier, studeren, werk en uiteraard chillen. Een centrale plek in mijn leven is dan ook onze huiskamer, een witte oase van rust waarin ik met mijn huisgenoten al deze dingen probeer te combineren. Vaak is het lastig om al deze activiteiten te combineren en elkaar als huisgenoten van onze agenda op de hoogte te houden. Een klein whiteboard naast de koelkast probeert hier uitkomst in te brengen.

Met de Lenovo Ideacentre A720 zou ons studentenhuis overzichtelijker, functioneler en gezelliger worden. Ik zou zelf een dashboard ontwikkelen om mededelingen naar elkaar te kunnen sturen, zoals: het wc-papier is op! Buienradar komt erbij om te zien of ik al naar de universiteit kan fietsen of toch nog even moet wachten. En als iedereen uiteindelijk thuis is dan zou ik het scherm gebruiken als mediacenter op de achtergrond, voor muziek tijdens het eten, als fotolijst tijdens het bank hangen en uiteraard om film en tv op te kijken.

De pc zou niet alleen gebruikt worden voor de lol met huisgenoten. Doordat de Lenovo alles-in-een is, is hij goed verplaatsbaar naar de tafel zodat hij daar gebruikt kan worden voor brainstormsessies en vergaderingen van commissies. Doordat hij alles-in-een is kan ik hem ook gebruiken bij het testen van ontworpen tablet applicaties en websites voor klanten van mijn eigen bedrijf. Ik verwacht dan ook dat ik het scherm goed kan gebruiken voor het showcasen van websites wanneer klanten langskomen.

Tijdens het testen hoop ik uit te vinden of de Lenovo Ideacentre A720 daadwerkelijk zo multi inzetbaar en alles-in-een is als dat hij lijkt!

p.s. en natuurlijk ga ik de A720 tot het uiterste testen met de nieuwste games en benchmark software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:40
Ik zou deze wel willen testen hoe veelzijdig deze All in One is.
Hem gebruiken als tablet, voor grafische vormgeving, snijtafel, mp3 speler, mediacenter, games, normaal webbrowsen, 3D applicaties, tekstverwerken, programmeren, webdesign, ...

Natuurlijk ook even Windows 8 erop testen.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelof.zijlstra
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11-2022

roelof.zijlstra

Oooohhhh... Caffeine drip

Mijn voorstel is om volgende (software) te testen op een multi-boot systeem (al dan niet reeds geconfigureerd):

1. Windows 7 met daarop Microsoft Touch Pack for Windows 7

In het Windows 7 gedeelte wil ik uitgebreid ingaan op deze PC als woonkamer mediacenter en webportaal, inclusief praktische zaken als weerspiegeling, vette vingers, etc. Daarnaast wil ik kort ingaan op de volgende artikelen:
Windows Touch Gestures Overview
My favorite ways to use touch
Windows 7 multitouch: it's a gimmick (for now)

2. Windows 8

In het Windows 8 deel wil ik met kort onderzoeken of de metro interface, en compatible software, het mogelijk maakt om daadwerkelijk zonder problemen het OS en de software enkel met touch, en virtueel keyboard, aan te sturen.

Nooit gedacht.... toch eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skullptura
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09-2024
Gamen, internetten, aansluiten op een groter scherm, dan dual-screen gamen, altaartje maken voor lenovo(als ik win), BTO verkopen, om het altaartje te maken.

En niet verkopen om een Mac te kopen...

(V)(;,,;)(V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zhiyichen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-07-2021
Ik zal mijn iMac 27inch 2010 vervangen met de Lenovo en kijken wat de reactie zijn van mijn vrienden en gasten. Dit doe ik dan een week lang en de winnaar mag in mijn woonkamer blijven staan en de verliezer verdwijnt in mijn slaapkamer. Het wordt dus de 'wow' factor die wordt getest. Dit soort all in one's zijn toch bedoeld om een stuk eye candy te zijn. Vervolgens zou ik de resultaten en technische test reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 08:31
Ik begin helemaal gek te worden van het schaken met een muis op een computer.

Ik zou het dan ook te gek vinden om deze AIO te winnen, om dan eens te kijken of op een touchscreen schaken goed gaat lukken. Maar uiteraard is schaken niet het enige wat ik op deze AIO zal uitproberen, nee ik zal hem ook gaan gebruiken voor tekeningetjes maken, die ik nu nog op mijn houten bureau maak.

Tevens denk ik dat het een prima "tweede scherm"-scherm kan zijn, voor tijdens het televisie kijken bijvoorbeeld. Als ik hem beneden in de woonkamer neerzet, tijdens de reclame even een potje schaken op internet of tegen mijn broer. Hoeven we het bord niet meer op te zetten.

Ik zie er wel wat leuke dingen voor om mee te doen. Ook bijvoorbeeld voor presentaties geven, maar ik ga hem ook echt testen op andere punten.

Zo zal ik er een aantal leuke games op gaan spelen, (ik ben van plan om binnenkort de nieuwe PCM te kopen, en benieuwd hoe die het gaat doen op deze AIO).

Ik zou het tof vinden om hem te winnen, mijn huidige computer is wel aan vervanging of toevoeging toe(videokaart die het aan het begeven is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
Ik zou deze pc graag gebruiken voor mijn opleiding die ik in augustus ga beginnen aan de hoge school Amsterdam, ik ga een technische opleiding doen waar we met invertor werken. Ik ben benieuwd hoe dit programma op de lenovo draait, aangezien ik voor de design ook het touchscreen kan gaan gebruiken lijkt mij deze pc ideaal. En daarnaast voor casual gaming, en de windows 8 touch functie een ideale allround pc. En mijn oude pentium 4 bakbeest heeft zijn beste tijd al gehad. Dus hopelijk krijg ik de mogelijkheid om met deze pc aan het werk te gaan !

M.v.g.
Daniel

[ Voor 10% gewijzigd door misterd11 op 26-06-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag Windows 8 willen uittesten en kijken hoe goed het touchscreen werkt. En kijken wat ik het meest gebruik, een toetsenbord + muis of touchscreen. Ook zou ik Ubuntu erop willen installeren en kijken hoe goed Ubuntu met een touchscreen omgaat en de Lenovo met Ubuntu/Linux. Er zijn namelijk veel Linux-distro's te downloaden die zeggen dat ze "Touch-friendly" zijn, dat zou ik graag willen uitproberen, maar dat heeft niks met het apparaat zelf te maken.

Hopelijk krijg ik de mogelijkheid met dit geweldige apparaat aan de slag te gaan. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 22:40 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddope
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
Dit is natuurlijk de gezinscomputer bij uitstek. En vanuit dat oogpunt wil ik de computer graag testen. Hoe we dat willen gaan vormgeven? Lees maar.

Om een gezinscomputer te beoordelen moet je allereerst natuurlijk beschikken over een gezin. Een eis waaraan ik, gelukkig, voldoe. Ik stel ze graag aan jullie voor:

Mijn vriendin is werkzaam als lerares speciaal onderwijs en sleutelt regelmatig programma's in elkaar voor gebruik op de smartboards op haar school, welke ook met touch technologie werken. Daarnaast werkt ze aan rapporten en stuurt regelmatig wat e-mail rond. Mijn vriendin is nogal kieskeurig en halsstarrig als het op technische aankopen of noviteiten aankomt. Ze is niet snel tevreden en vervloekt slechte ontwerpen. Ik ben benieuwd hoe zij met dit concept aan de haal gaat. Een prima testcase denk ik!

Twee schoolgaande kinderen lopen er hier thuis rond. Een jongen van 8, een meisje van 6. Deze kinderen groeien natuurlijk al behoorlijk digitaal op en dat stimuleer ik ook, tot op zekere hoogte. Vaak oefenen we taal- en rekenspelletjes op de computer, schrijven ze een e-mailtje aan familie en spelen uiteraard zo nu en dan een spelletje of kijken een video. Zoals alle kinderen tegenwoordig vegen mijn kinderen over elk scherm heen met hun vingers om er tot hun verbazing achter te komen dat lang niet ieder scherm daarop reageert. Zij zijn een iPad gewend. Ik ben benieuwd hoe snel zij leren omgaan met een ander model computer, met een ander besturingssysteem en hoe lang de spanningsboog gespannen blijft. Twee prima testcasejes!

En dan ik. De vader die altijd zo laat thuis komt, die dan later op de avond ook weer achter de computer duikt "om nog wat te fixen op kantoor". Ik ben werkzaam in een postproduktie bedrijf waar we - met veel gebruik van allerlei computerspul - speelfilms, documentaires en commercials van kleurcorrectie en effecten voorzien. Werk waar oog voor detail, kleur en kwaliteit heel hoog in het vaandel staat. Wij stellen heel hoge eisen aan de betrouwbaarheid van onze machines en software en die eisen neem ik 's avonds mee naar huis. Ik zal de A720 zeker zeer kritisch beoordelen maar hoop er vooral veel lol aan te beleven. Het gebruik van de computer als mediacenter zal ik dan ook zeker niet overslaan.

Jullie kunnen dus een review verwachten vanuit het oogpunt van meerdere gezinsleden. Wij verheugen ons nu al op het gebruik van de computer en zullen het verslag ook goed ondersteunen met foto's en eventueel videomateriaal.

Op hoop van zegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irencus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
Zodat ik eindelijk mijn ideeën eindelijk kan realiseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het zeer prettig vinden mocht ik 1 van de uitgekozen personen zijn om een A720 te mogen ontvangen. En wel om 1 belangrijke reden. Mijn dochtertje van 2½ jaar heeft mijn pc overgenomen. Bobo hier, bobo daar..K3, Nijntje. Noem het maar op. Mochten wij in de gelegenheid zijn om zo'n schitterende AIO te mogen testen, dan zal dit ook zeker met het oogpunt van onze kleine gebeuren. Wat er allemaal mee kan en vooral wat ze nu al allemaal voor elkaar krijgt.

Er zijn ook nog wat kleine puntjes uiteraard. Er wordt ook de situatie bekeken vanuit mijn vrouw en mij. Voor mij is het van belang voor het multimedia gedeelte. Zowel het aansturen van multimedia (zie xbmc/openelec/etc.) en het gebruik bij bewerken van photo's, websites. (zie photoshop/indesign/etc.).

Mijn vrouw daarentegen zal meer gericht zijn met het gebruik voor haar werk. Ze heeft een eigen bedrijf voor Remedial Teaching, waarbij het dus ook van toepassing op en functioneel kan zijn voor haar werk. We zijn zeker benieuwd naar welke manier we deze AIO daarvoor kunnen gebruiken. En ze staat ook voor de klas (groep 7) waarbij gebruik gemaakt wordt van een smartboard. Veel voorbereidingen gebeuren thuis. Dus ik vermoed dat de 2 dames uiteindelijk de hoofdgebruikers worden.

(plus dan zit deze papa misschien wat minder vaak boven op zolder te werken en hoef ik niet meer persé die man te zijn die elke zondag het vlees snijt -.-, maar dat terzijde)

Uiteraard bedankt voor deze kans. En mijn vakantie begint volgende week, dus tijd zat voor een review ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperGuest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-01-2024
Hier in huis geldt een simpel doorschuifsysteem. Uiteraard heb ik zelf het nieuwste van het nieuwste, het snelste van het snelste en het grootste. Dat schuift door naar vriendin als het vervangen moet worden. Daarna is dochterlief aan de beurt, die nog wel eens een spelletje speelt en haar schoolwerk ermee moet doen. Uiteindelijk eindigt het bij zoonlief, de jongste.
Maar wat blijkt, die heeft ook wensen en verlangens. Zou het niet leuk zijn om een geinig spel te bouwen met Kodu Game Lab en een lekker groot project te bouwen met de Lego Digital Designer? Met de grootste moeite heb ik nog een losse video kaart gevonden die het op de laagste resoluties net aan kan. Als hij zijn PC opstart kan ie even naar beneden om naar de WC te gaan. Als alles stotterend en wel draait is het Kodu spel al niet geinig meer en moeten de Lego ambities omlaag bijgesteld worden.

Met deze All-In-One doorbreken we de tradities en krijgt hij een mooie snelle alleskunner. Als het goed is zal wereld dan kunnen meegenieten met een echte multilevel Kodu game en een Lego design dat zo de winkel in kan.

De rest van de familie zal deze keer even moeten wachten. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabbo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik zou vooral willen onderzoeken of dit apparaat zijn naam (ideacenter) waar kan maken.
- Wat heeft dit apparaat voor invloed op het creatief proces?
- Hoe kan hij ingezet worden om met meerdere mensen tegelijk samen te werken en tot nieuwe ideeën te komen?
- Welke rol kan de ideacentre spelen in het huishouden als sociaal entertainment systeem?
- Wat betekent de ideacentre voor de manier waarop we met elkaar communiceren?
- Welke toepassingen maakt deze computer mogelijk?
- Hoe kan de ideacentre bijdragen aan de creatieve ontwikkeling van kinderen?

Kortom hoe kan en gaat de ideacentre ons leven veranderen?

Hoe?
Ik zou een co-creatie party organiseren en de ideacentre midden op tafel zetten. En dan maar zien hoe de energie gaat stromen en het creatief proces op gang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijswij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:39
Vooral voor mijn dochters om Dora en/of Diego te kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vreakz
  • Laatst online: 29-06 11:51
Afbeeldingslocatie: http://flic.kr/p/cmBhLU

Ik zou de Lenovo Ideacentre A720 uitproberen met gamen / film- & fotobewerking en als mediastation.

Zo wil ik de snelheid van het verwerken en bruikbaarheid van gamen testen.
Me plaatje is niet te zien :( misschien kan jet het zo zien! http://flic.kr/p/cmBhLU

[ Voor 40% gewijzigd door vreakz op 27-06-2012 09:31 . Reden: foto was niet te zien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
Als een grote afstandsbediening voor mijn tv! Mag ik hem nu hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcvangend
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 19:53
Ik zou de A720 gebruiken voor mijn werk als web developer. Touchscreens worden steeds belangrijker en nodigen uit om vernieuwende interfaces te bedenken. Deze machine is daar een perfecte tool voor.

Samen met onze grafisch ontwerpers en klanten zou ik de A720 gebruiken voor design reviews. Als je ter plekke op een intuitieve manier een ontwerpvoorstel kan bewerken en de interactie kan testen, kom je sneller tot een definitief ontwerp waar iedereen achter staat.

Buiten werktijd zullen de 6 kinderhandjes bij mij thuis snel genoeg nog een paar dozijn toepassingen bedacht hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

Lenovo IdeaCentre A720-all-in-one

Ik volg tweakers al jaren en ik zou graag ook eens wat reviews willen schrijven, en keer een goede benchmark willen draaien en een goede overclock proberen.
Waarom doe ik deze dingen niet?
- We kopen weinig elektronica (helaas)
- De gekochte elektronica is vaak vrij oud en niet reviews waardig vind ik
- De computers in ons huishouden zijn te beschamend om benchmarks op te draaien.
- Het is een rampzalig moederbord dat geen enkele overclock functie ondersteunt.
- De PC die overclocked kan worden heeft ontzettende bottlenecks, en het is niet mijn eigen PC dus ik mag daar geen rare dingen mee doen.
Afbeeldingslocatie: http://i1078.photobucket.com/albums/w491/mirno2/lenovopic.png

Onze elektronica

De computers:

Computer 1:
- AMD Athlon x2 4400+
- ASRock ALiveN570SLI-eSATA2
- ATI radeon 4650 GDDR3 1GB (MSI)
- 2x2GB RAM
- 230GB opslag
Computers 2:
- AMD Athlon x2 7750 black edition
- ASROCK AM2+
- 2x1 GB RAM
- ATI Radeon HD 2600 PRO
- 460GB opslag
De computers zijn dus behoorlijk oud, en ik kan er niet mee doen wat ik graag zou willen doen; met zwaardere programma’s werken, zoals Adobe CS6, mods maken en ik wil ook wel eens beter kunnen gamen.

Mobiele telefoons internet en Wi-Fi:

Sinds een klein jaartje hebben we eindelijk sneller internet genomen. Voorheen hadden we een internet snelheid van 160KB/s en dat ook nog eens gedeeld met de buurvrouw. Dit was verschrikkelijk, vooral omdat ik een fanatiek NZB downloader ben.
Uiteindelijk zijn we gelukkig overestapt naar XS4all met 8Mbit internet, we zouden dus 1MB/s moeten ontvangen, maar hiervan bereiken wij helaas ook maar net de 700KB/s van. Wij hebben namelijk geen kabel bij ons in de straat Via de ADSL lijn kan je maximaal 8Mbit ontvangen, waar wij dus ongeveer 6Mbit van ontvangen. Terwijl andere mensen al dik in de 30 tot 50 of soms wel 120 Mbit zitten. Oftewel we lopen qua techniek en mogelijkheden flink achter hierzo!
Bij het nieuwe internet pakket kregen we ook een router/modem in één met
Wi-Fi, omdat we geen laptoppen hebben wordt hier ook geen gebruik van gemaakt. En smartphones dan? Nou die hebben we hier dus ook niet. Het zijn allemaal oude Nokia stijl mobielen.
Ik had al wat verder onderzoek gedaan naar de Lenovo IdeaCentre A720-all-in-one, en het blijkt dus dat deze ook Wi-Fi heeft, en we daar eindelijk gebruik van kunnen maken. Zoals te zien is in de afbeelding met specificaties hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i1078.photobucket.com/albums/w491/mirno2/ideacenter.png

Onze computers en mobiele telefoons
Hier zijn een aantal afbeeldingen te zien van de opstelling en de specificaties van de computers. Ook zijn onze mobiele telefoons door de jaren heen te zien in de afbeelding. (Veel daarvan zijn mobiele telefoons van het werk gekregen).

Computers:
Computer1:Afbeeldingslocatie: http://i1078.photobucket.com/albums/w491/mirno2/100_0385.jpg
Computer2:Afbeeldingslocatie: http://i1078.photobucket.com/albums/w491/mirno2/100_0384.jpg
Mobiele telefoons:
Afbeeldingslocatie: http://i1078.photobucket.com/albums/w491/mirno2/100_0383.jpg
Specificaties computer 1:
Afbeeldingslocatie: http://i1078.photobucket.com/albums/w491/mirno2/cpuz1.png
Afbeeldingslocatie: http://i1078.photobucket.com/albums/w491/mirno2/cpuz2.png
Afbeeldingslocatie: http://i1078.photobucket.com/albums/w491/mirno2/cpuz3.png
Specificaties computer 2:
Afbeeldingslocatie: http://i1078.photobucket.com/albums/w491/mirno2/cpuzn1.png
Afbeeldingslocatie: http://i1078.photobucket.com/albums/w491/mirno2/cpuzn2.png
Afbeeldingslocatie: http://i1078.photobucket.com/albums/w491/mirno2/cpuzn3.png

De camera beschikt over 1024 * 768 pixels, aan de gemaakte foto's is te zien dat de camera dus geen topper is. Zelfs de webcam van de Lenovo Ideacenter A720 zou het dan een stuk beter doen!
Zoals te zien is ziet dit er niet erg netjes uit, qua draden en de opstelling. Het andere beeldscherm heeft iemand kapot geslagen daarom staat de televisie er nu.

Mankementen aan onze computers

Computer 1 heeft de volgende mankementen:
-aanknop afgebroken, waardoor er een irritant en fel blauw licht uit schijnt (verholpen met tape)
-De responsetijd van de TV is niet goed, hierdoor werkt het computeren hierop niet lekker.
-De muis loopt vast als je de middelste muis knop indrukt.

Computer 2 is nieuwer dus heeft minder mankementen:
-Het scroll wiel van de muis werkt niet meer.
-Harde schijf maakt soms veel lawaai
-CPU koeling begint uit het niets als een gek te draaien met een hoop lawaai erbij
-raakt snel stoffig

Is computer 2 nieuwer? Er zitten toch oudere onderdelen in...
Ja dat klopt, ik heb de videokaarten en het werkgeheugen omgewisseld van de 2 PC's waardoor ik toch net eventjes wat meer kan doen vergeleken met wat ik eerst kon, denk hierbij aan VMware.
Waarom is de Lenovo geschikt voor mij?

Door de slechte mogelijkheden hierzo en de langzame PC’s kan ik niet doen wat ik graag met de PC had willen doen. De laatste jaren ben ik steeds meer van computers te weten gekomen. Alleen is het dus jammer dat ik met die oude computers die ik nu heb zo weinig zware dingen kan uitproberen. Ook is dit eindelijk een keer een kans om gebruik te maken van ons Wi-Fi!
Voorderest vind ik de All-in-one handig en mooi. En dat Touch screen lijkt me toch ook wel leuk omdat ik nooit gebruik maak van een Touch screen apparaat.
Het beeldscherm is met LED verlichting. Zelf hebben we hier alleen LCD staan, kan ik het verschil er tussen vergelijken. Dit komt dan ook in de huidige review als ik deze all-in-one win. Ik hoop dat ik er een kans op maak dit is een gouden kans voor mij. En anders wordt het maar weer even doorsparen.

Wat wil ik met de Lenovo gaan doen?

Ik zou als eerste een hoop gaan downloaden. Die 1TB is in ieder geval niet zo snel vol als mijn huidige harde schijven. Ook ga ik proberen de CPU heel licht te overclocken om te kijken hoe alle clocks etc. werken bij deze ivy bridge. En anders clock ik hem niet over als het niet mogelijk is. Ik ben gewoon nieuwsgierig wat ik in de BIOS tegen zal komen. Benchmarks zal ik hiermee ook wel durven te draaien, het zijn wel geen wereldrecords maar ik weet wel zeker dat ik hoger kom dan dat ik nu zal zitten. En met een i7 zullen de resultaten wel goed zijn. Ik ga ook zware programma’s zoals Adobe CS6 erop draaien, en een beetje proberen te leren hoe dit werkt. Ook wil ik wat fanatieker VMware draaien en andere OS uitproberen, zoals Linux, Mac en de nieuwe windows 8. Omdat er een optionele TV-tuner inzit ga ik ook uitzoeken of ik die aan de praat kan krijgen met schotel televisie van Canaal digitaal, we doen weer samen met de buren en we kunnen er maximaal 2 kastjes op aansluiten en dus met maximaal 2 televisies ontvangen, of met een splitter het signaal verder doorsturen naar een andere TV, maar dan moet je wel allebij dezelfde zender bekijken. De optionele TV-tuner zal waarschijnlijk niet lukken, maar ik zal het toch even proberen. (Ik word er erg moe van hoe alles in ons huis geregeld is)
En uiteindelijk kan ik de games van tegenwoordig weer goed spelen. De graphics maken me niet meer veel uit omdat ik toch al niet veel gewend ben. De graphics zullen voor mij prima zijn! Ook zal ik voor mijn school (ICT) ook wel een betere PC nodig hebben, en dan moet ik waarschijnlijk ook wel gaan photoshoppen. Wat ik hiermee ideaal zou kunnen doen!

Afbeeldingslocatie: http://i1078.photobucket.com/albums/w491/mirno2/82170414.gif mvg. Mirno

[ Voor 25% gewijzigd door mirno op 27-06-2012 10:23 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormdrake30
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-04 22:02
_/-\o_ Ik zou dit gebruiken voor mijn schoolwerk, voor spelletjes te spellen en om tv te kijken.
Want wat doe je anders als je een student bent !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Ik wil graag deze Lenovo IdeaCentre A720 willen gebruiken om meer op t.net actief te zijn (uiteraard ;) )
Daarnaast wil ik hem gebruiken voor media, gaming en m'n vader en moeder om te laten gaan met Windows 7(of evt. 8) aangezien zij alleen maar gewend zijn aan Mac OSX (hoewel ik aan beide OS'en gewend ben ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Als ik de IdeaCentre 720 zou winnen zou ik hem gebruiken als:

- Main desktop. Dus voor programmeren, websurfen, officewerk en af en toe wat gamen. Gebruik nu altijd mijn laptop, maar de Lenovo Ideacentre A720 is veel beter :)
- TV. Het heeft een mooi groot scherm, ingebouwde tv-kaart en bluray-speler. Ideaal als tv dus.
- Voor het testen van mobiel en tablet -applicaties. Moet het touchscreen natuurlijk ook wel ergens voor gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03-2023
Je kent het wel: 'Een gezellig avondje bankhangen met je vrienden'.

Gezellig met z'n allen op de bank, biertje, wat snacks en muziek, eventueel een filmpje. De huidige media center / PC staat netjes aangesloten op de flatscreen tv die aan de muur hangt. Na het derde biertje komen meestal de verzoeknummertjes/video's en komt de vervelende gewoonte dat iedereen in plaats van gezellig op de bank, in een kringetje rond de tv hangt en er vervolgens honderd-en-éénduizend schermen openstaan met daarop youtube, dumpert, google, etc.

Ik zou de Lenovo een prominente plaats bij de salontafel geven, de content tevens laten streamen naar de tv/speakers, zorgen voor wat drinken, even bellen en deur open gooien voor bezoek :) . Naast dat iedereen nu lekker vanaf de bank zijn favoriete muziek kan aanknallen, kan het scherm plat en is er plaats voor een ouderwetse arcade game op het touchscreen.

Tegen de klok van drie is het tijd om contact op te nemen met de shoarmaboer. Ook hier zullen wij de Lenovo op de proef stellen en benchmarken op thuisbezorgd.nl.

Naast dat het apparaat me een leuke uitkomst lijkt voor het bovenstaande, ben ik ook uiterst benieuwd hoe het is om met vrienden vanaf de bank een track te maken in Fruitly Loops door middel van het touchscreen. Hoe je het ook went of keert, met één muis en vier man inspiratie, is de track altijd maar voor 25% af. Wellicht biedt de Lenovo hier een uitkomst en kunnen we met plaats voor 10 vingers, met z'n alle tegelijk samenwerken. Het resultaat zullen we op Tweakers posten 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gualterio
  • Laatst online: 18-12-2021
Ik ben kok van beroep, en het lijkt mij ideaal om hem in de keuken te gebruiken voor recepten/demo filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 23:44
Ik ben een applicatie ontwikkelaar in opleiding, begin na de zomer vakantie aan mijn laatste jaar (4 maanden les, 4 maanden stage) en daarna wil ik graag een klein bedrijfje starten naast een (hopelijke) vaste baan om applicaties voor Windows 8 te maken en op die manier proberen te groeien naar een heus bedrijf.

Omdat dit apparaat precies is wat nodig is om de ultieme Windows 8 beleving mee te krijgen lijkt me dit een uitstekend apparaat om te gebruiken om op te ontwikkelen. Stiekem hoop ik wel dat ik dit keer wel geluk heb en deze wedstrijd kan winnen zodat ik voor mezelf een head-start krijg richting deze kans.

Ook vind ik de hdmi in en uit aansluiten super! Dit zouden ze echt op veel meer apparaten moeten maken, zo is het ook te gebruiken als monitor, aan een hele dikke workstation bijvoorbeeld. (toekomstdromen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankhorst
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2024
bierglas simulator installeren en aan m'n vrienden laten zien dat ik de koning ben. daarnaast zou ik een taalcontrole installeren zodat zijn krachten optimaal van pas kunnen komen. Nee, eigenlijk heb ik hem niet nodig, daarom zou ik hem graag verkopen aan de hoogste bieder en dat geld aan een goed doel geven. Sorry tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plus0
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-08 20:37
Ik zou dit 'rekenbeest' inzetten als de meeste awesome wekker ooit. Niet alleen is dit een van de mooiste wake-uplights met suround sound wekker geluiden. Je kunt nu in de ochtend de krant digitaal gaan lezen op een formaat zoals het ooit bedoeld is. Indien ik ergens mijn arduino kan vinden is dit touchscreen uitermate geschikt om knoppen te maken die zo groot zijn dat je zelfs half-slapend in de ochtend eerst de waterkoker aanzet en daarna pas alle lichten aan laat gaan.

Daarbuiten lijkt het me een ideale server voor wanneer je met je vrienden aan het coden en/of aan het gamen bent.
Het is een krachtige gameserver met een leuke interface voor je al je statistieken. Voor (web)development geldt een even aangename serverprestatie met wederom de mogelijkheid om met meerdere gebruikers het product te testen.

Aan het eind van de dag, zowel in de awesome-wekker als server implementatie, kan de Lenovo dienen als uitstekend media-centre.

Los van het bovenstaande is dit natuurlijk de computer die, voor wat er op de consumentenmarkt beschikbaar is, het dichts in de buurt komt van de computers van Tony Stark in de film Iron Man. Dit smeekt natuurlijk om een poging om een 'Jarvis' te bouwen maar ik kan dat onmogelijk waarmaken binnen de gestelde tijd van de wedstrijd. Mocht ik op basis van het bovenstaande idee winnen en er ooit toe komen een goede benadering van 'Jarvis' te produceren dan houdt tweakers uiteraard een update tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 15:26
Waarom ik de Lenovo Ideacentre A720 zou moeten krijgen is:

Aangezien ik volgendjaar begin met mijn studie HBO Informatica aan de hanze in Groningen, kan deze pc erg goed van te pas komen.
Dit terzijde,

Ik zou de Lenovo Ideacentre A720 Gaan testen op het volgende:
  • - Als ik hem uit de doos haal, maak ik er een leuk unbox filmpje van met mijn Samsung Galaxy S 2.
  • - Daarna sluit ik hem natuurlijk aan
  • - Dan start ik hem op en zal alle gevens wel in moeten vullen,
  • - Dan wil ik er eerst uiteraard even mee spelen, vooral met het touch screen lijkt me dit erg indrukwekkend, aangezien ik nog nooit
    met mijn handen zo'n groot touch screen heb aangeraakt. (het grootste touch scherm wat ik ooit aangeraakt heb is een Ipad)
Als dat allemaal gebeurt is kan het beginnen, ten eerste zal ik een aantal bench marks draaien
  • -Disksnelheid
  • -Grafisch
  • -Geheugen
  • -Proccesor
Natuurlijk met de bijbehorende tempraturen, overal natuurlijk screens van maken.

Als de benchmarks gedaan zijn kunnen we in de praktijk bezig gaan, dus een aantal games installeren waaronder natuurlijk de topper Battlefield 3
Lekker gamen, kijken hoe dat zal gaan bevallen op deze pc. Per setting de FPS op schrijven wat misschien wel leuk is voor een mede tweaker die wil weten wat dit beestje allemaal in huis heeft.

Na het gamen, zal ik even uitmoeten rusten en rustig een biertje drinken, om het geluk dat ik die ene persoon mag zijn die deze ultieme pc gewonnen heeft.

Vervolgens zal ik Sony Vegas installeren om het unbox filmpje te bewerken, zo dra dit gedaan is uploaden naar youtube.
Daarna zou ik gelijk Photoshop er op gooien en eens flink losgaan met het touch screen, een hele mooie tekening maken voor alle mede tweakers, (waarmee ik gelijk de gevoeligheid en de precisie van het touch screen mee ervaar)
ik heb al een erg goed idee in mijn hoofd. Wat ik natuurlijk niet ga verklappen ;p

Dan is het meeste wel compleet en zal ik beginnen met mijn revieuw op tweakers, waar in natuurlijk de geteste punten aanbod komen.
Met de gemaakte screenshots en natuurlijk het vers -gemonteerde unbox filmpje.

Kortom, ik zou deze pc gaan gebruiken voor mijn toekomstige studie, natuurlijk een spelletje spelen, films kijken, Tweakers.net zo als gewoonlijk elkedag checken. Het lijkt me ook tof om te gaan skypen, aangezien hij over 720p webcam beschikt. Mijn Oma krijgt ook een laptop die woont helemaal in Polen dan kan ik een keer skypen met haar :) !
Eigenlijks, zal ik 'haar' (ja haar, ik zou de pc beschouwen als een prachtige dame, waar je zuinig op moet zijn) voor alles gebruiken.

Verder zou ik erg graag kans willen maken op deze pracht machine, je ziet zo vaak dat mensen uit het zuiden & Randstad wat winne, mensen daar winnen altijd miljoenen, hier in het "hoge" noorden wint men haast nooit wat.
Het zou leuk zijn dat Noordelingen ook een keer in het zonnetje worden gezet, dan kan ik iniedergeval met trots zeggen dat ik 1 van dat kleine groepje Noordelingen ben die ooit eens een grote prijs (in mijn ogen is dit echt een grote prijs) heeft gewonnen.

Bijdeze mijn plan van aanpak,

Mvg Patryk :) ,

[ Voor 3% gewijzigd door gangstahh op 28-06-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 15:59
Wow, de reacties die ik al voorbij heb zien komen zijn niet mis, maar ik heb denk ik wel een redelijk uniek idee. Ik wil naast het huis/ tuin en keukengebruik kijken of een dergelijk apparaat ook in de zorg ingezet kan worden, met name als "centraal systeem" om spelletjes met mensen te kunnen doen, maar ook interactiviteit te kunnen ondersteunen op een apparaat wat eenvoudig te bedienen is, doordat ze kunnen aanraken met de vingers waarop gedrukt moet worden. Het wordt eenvoudiger (en mogelijk ook leuker) om bijvoorbeeld geheugenspelletjes te spelen om de geest jong en sterk te houden.
Doel van het korte onderzoekje zal zijn in hoeverre een dergelijk systeem de traditionele toetsenbord/ muis combinatie kan vervangen, voor mensen die (nog) niet zo handig met een computer zijn. Hoeveel eenvoudiger is het "point and click" principe met de vingers wanneer je het vergelijkt met de normale muis en toetsenborden?

Uit ervaring is al gebleken dat ondersteuning dmv filmpjes/ plaatjes, in plaats van alleen "droge tekst" goed kan ondersteunen bij duidelijkheid en openheid, met name wanneer we het over gehandicaptenzorg en ouderenzorg hebben. Zelf meekijken bij een te vullen dossier is natuurlijk erg prettig, en door visualiseren is ook duidelijk waarover wordt gesproken.

Eigenlijk is het een combinatie van 2 tests, bij een instelling waarbij veel met tablets wordt gewerkt door de medewerkers, kan worden gekeken in hoeverre een centralere plek dmv de Lenovo Ideacentre handig en te gebruiken is (met name het grotere beeld tov een tablet lijkt me erg prettig), en het testen in hoeverre ouderen zelfstandig met een touchscreen overweg kunnen, zonder dat ze al te veel ondersteuning nodig hebben.

Enige punt is, dat het voor mij dan wel nodig is om wat "speeltijd" te hebben ivm het maken van een afspraak met testpersonen, die niet op voorhand te plannen is.

[ Voor 34% gewijzigd door jbdeiman op 27-06-2012 07:35 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRBM123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-06 16:15
Simpel: ik heb dit jaar een muziekvereniging binnen een (grote) Nederlandse studentenvereniging opgestart en we hebben het verenigingsbestuur eindelijk zo ver om een rommelhok binnen het pand tot muziekstudio te maken. We hebben een krap budget waar we voorlopig niet zonder overleg een 30 euro microfoon van kunnen kopen, laat staan echt goede apparatuur. De Levona Ideacentre A720 zou dan ook direct als middenpunt fungeren - we kunnen erop opnemen en het barst van de kracht die nodig is bij serieuze audiobewerking. Niet alleen dat, maar ook kunnen we onze bandopnames in fantastische kwaliteit afspelen. We zouden makkelijk digitale partituur kunnen bijhouden tijdens het spelen dankzij het touchscreen, en we kunnen er zelfs na de repetitie nog snel een spelletje op spelen! Ik ben ervan overtuigd dat deze Ideacentre het enige apparaat is dat niet alleen bestendigd zal zijn voor de tyfoon aan creatieve energie binnen de muziekvereniging, maar ook een fantastische rol zal spelen in het opvangen van deze creatieve energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickR
  • Laatst online: 16-09-2022
Ik zou met Lenovo in gesprek gaan om de Lenovo A720 om te zetten tot een actie om zo kinderen te steunen die echt een computer nodig hebben.

Samen met Lenovo en bijvoorbeeld One laptop per Child kan er dan gekeken worden wat er allemaal in het bereik ligt van deze twee verschillende organisaties.

Lenovo zou met een actie in China kunnen beginnen, om juist daar kinderen met weinig mogelijkheden verder te helpen aan een computer. Zo krijgen deze kinderen de mogelijkheid om zich op educatief gebied verder te ontwikkelen. Lenovo zou met de hulp van One laptop per Child deze actie uit kunnen bouwen.

Vervolgens kan Lenovo op innovatief gebied van alles betekenen voor de organisatie One laptop per Child, Zodat de computers zich nog verder kunnnen ontwikkelen. Zodat deze nog sterker en robuster worden. Er zou kunnen gekeken worden naar welke ontwikkelingen uit de A720 kunnen worden verwerkt

Tot slot kan er maandelijk op tweaker aandacht worden besteed aan hoe dit project zich verder ontwikkeld.

En natuurlijk zijn er alleen al met het bedrag van 1600 euro 10 kinderen geholpen, want 1 laptop kost maar 199 dollar!!!

"Wake up world it's time to love"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-09 10:19
Allereerst dank ik Lenovo en Tweakers.net voor deze kans.

Maar waarom ik de Lenovo IdeaCentre A720 zou moeten krijgen.

Allereerst de gevraagde onderdelen op men allerbest vervullen natuurlijk zoals de unbox film etc..
Ik ben al enkele jaren vrij actief op tweakers.net en kan maak vaak gebruik van reviews van mede tweakers en wil me er ook eens een keertje goed voor inzetten om wat terug te geven.

Ik ga binnen 4 a 6 weken verhuizen naar een ‘’kleinere’’ woning en ik heel graag de all in one in mijn tv meubel zou willen verwerken of misschien zelfs in de salontafel (hier was ik niet de eerste in).
In mijn huidige woning staat mijn pc in een inloopkast achter de tv dus door de muur heen aan de andere kant.
Nu ik ga verhuizen is die mogelijkheid er niet meer en zou deze All in one pc zou zich uitermate laten lenen om hem mooi verzonken in een meubel te verwerken zodat je dan vlekkeloos XBMC of dergelijks zou kunnen bedienen met het touchscreen en hem dus als HTPC gebruiken.
Om zo dus de HTPC te vervangen als geïntegreerd onderdeel van de tv meubel en dus onderdeel wordt van het interieur.
Met de ervaringen die ik heb opgedaan met mijn casemod Shiptheme zou ik dit graag wellen uitvoeren om tot een mooi resultaat te komen.

Ook is er veelal geroepen over de game mogelijkheden met het touchscreen en natuurlijk zou ik graag men kinderen willen pwnen in wat games.

Verder ben ik pasgeleden voor de 2e keer papa geworden van een meisje en ik had al een jongetje en dit is een mooi aansluiting van mijn rijke luis wens zodat ik kan sparen voor een stationwagen :D.
Maar de IdeaCentre zou ook geweldig voor mijn zoontje van 3 zijn die al geweldig met de Ipad omgaat en op die manier de tv ook kan bedienen.
Hij stond echt al een keer op mijn bureau men pc op het scherm te bedienen en riep mij dus dat de pc kapot was.
Voor die kleine jongen zou het een nieuwe ervaring op touchscreen zijn en een geweldige aanvulling in zijn ontdekkingsreis in de wondere wereld van techniek.
En natuurlijk komt de Ipad dan vrij voor de kleine meid zodat we geen ruzie krijgen wie er nu op de Ipad mag al zou er wel eens strubbelingen kunnen komen wie er op de 27inch touch screen mag.
We zijn een gezin met 4 en met de nerd papa en anti techniek moeders zijn we het ultieme doorsnee gezin waar dit geweldige machine heel mooi geïntegreerd en getest zou worden.
De AIO moet dus wel toegankelijk blijven als er iemand tv zit te kijken zodat het hele gezin er dankbaar gebruik van kan blijven maken.

Misschien dat we mijn vrouw zelfs op tweakers.net kunnen krijgen om haar als antitechneut haar eerste ervaringen met een echte touchscreen htpc kunnen documenteren.
(zoals de reactie als ik de zaag en frees in haar meubels zet voor de IdeaCentre kans op echtscheiding 50/50% op dat moment ) maar dat zal het zekers waard zijn.

Gr. The Boiler

[ Voor 11% gewijzigd door the boiler op 27-06-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:48

eagle00789

Est. November 2005

Aanmelding van eagle00789

Inleiding
Tja, daar zit je dan. Rustig te balder op Tweakers.net en dan zie je ineens staan dat je een Lenovo Ideacentre kunt winnen.
Het is dit wat meteen als eerste door je hoofd heen gaat:
Afbeeldingslocatie: http://gi255.photobucket.com/groups/hh144/4T0IUBT2L4/th_Mindfuck.jpg
Nadat je eindelijk tot rust bent gekomen, gaan er allerlei ideeën door je hoofd heen die wel / niet uitvoerbaar zijn.

Ideeën
Idee 1
Mijn eerste idee is eigenlijk best wel vreemd.
Afbeeldingslocatie: http://images.businessweek.com/ss/06/05/high_tech_homes/image/inwallscreen.jpg
Je ziet in de afbeelding hierboven, het idee heb om deze 27 inch monitor in te bouwen in (of op te hangen tegen) de muur.
Hierop zou dan mijn complete HomeAutomation worden geinstalleerd zodat ik met een druk op de screen mijn complete huis kan zien. Tevens zou er dan videobewaking bij komen zodat ik op dit grote scherm alle camera's ineens kan monitoren.

Idee 2
Mijn 2de idee (en meer realistisch idee) zou zijn om deze als Development machine in te gaan zetten voor Windows 8 en tevens als vervanger voor mijn huidige setup, waarmee ik continue een vervelend probleem heb. (muis valt na 2 -5 minuten werken spontaan uit, duurt 10 seconden maximaal en dan is ie er weer).
Ik ben zelf een developer in Delphi en Windows 8 ondersteuning zit in Dephi XE2 ingebouwd. Touch ondersteuning had het al langer, maar nog nooit kunnen toepassen door het gebrek aan een touchscreen.

Werkelijkheid
In de werkelijkheid zou ik er nog steeds mee gaan developen vooral voor touchapplicaties voor Windows 8.
Tevens zou dit de perfecte pc zijn om ook mee te gaan gamen waaronder:
  • Half Life 2
  • Guildwars
  • Guildwars 2
  • World of Warcraft (met alle uitbereidingen)
  • Portal 2
Ook ben ik bezig met een development project voor een kassa voor een stichting waarvoor ik deelnemer ben, waar ik een primitief touchscreen ter beschikking voor heb. Ik kan dan het touchgedeelte testen op deze PC.

Benchmarks
Met een PC zoals deze kunnen benchmarks natuurlijk niet uitblijven en zullen dus ook snel volgen.

Besturingssysteem
Er zouden 2 besturingssystemen op geinstalleerd gaan worden. Denk hierbij natuurlijk aan Windows 8 (of 7 als Windows 8 niet fijn werkt) en een Linux Variant (welke wordt later nog beslist).
Op beide besturingssystemen zullen dan benchmarks gedraaid gaan worden.

Conclusie
Een hoop ideeën zijn er al, maar zonder PC zal er geen enkele van tot uitvoering komen. Hopelijk ben ik de winnaar.
Indien ik de winnaar ben, dan zal ik van begin tot eind een filmpje maken die live te volgen zal zijn op youtube, van het uitpakken van de doos tot het herinstalleren van de machine dag en nacht zolang als nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space1000
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 07:39
Deze zou de uitkomst bieden qua integraie voor de audio. Ik heb nu een aantal mac spullen (ipads en iphone en nog een G5) om portable mee rond te kunnen lopen. Ik heb een popcorn voor mijn series en ik ben nog op zoek naar een mooie goede vase p.c. waarmee ik mijn audio eenvoudig vanaf mijn nas kan streamen.

Ook is dit heel handig voor mijn 2 jongens (4 en 6). Zij kunnen perfect omgaan met touch screens en wat moeilijker met een muis. Zelf ben ik dba-er en heb ik ook standy dienst en het lijkt mij erg hadig om met touch te werken... Queries zullen geschreven worden, maar heel veel informatie over performance komt toch uit tools en het lijkt mij ideaal om hiet met touch door heen te kunnen gaan.

Met andere woorden, ik mis nog dit type apperaat waarmee ik met touch alle dingen kan doen die ik nu nog met een laptop of vaste pc doe. Deze zou dan een apparte tafel van mij krijgen in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow
  • Laatst online: 02-09 17:35
Ik ben zelf een webdeveloper, dus je kunt al raden waarvoor ik deze computer onder andere zal gaan gebruiken. Buiten het scripten om, ben ik ook grafisch bezig, met photoshop voornamelijk. Ik ben op het moment in bezit van een Alienware X51, waar ik tevreden over ben.

Het lijkt me wel vet om uit te testen hoe precies zo'n touchscreen is, aangezien het 10 vingers tegelijk kan registreren. Hoe zal het werken in Photoshop? Hoe zal het scripten gaan? Wat voor tools en handigheidjes heeft dit systeem in petto? Gamen erop? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-01 10:25
Damn, iedereen wil deze geweldige Lenovo Touchscreen wel hebben.

1. Ik zou een gat in de lucht springen als ik hem won!

2. Ik zou de machine uitpakken en een vreugdedansje doen!

3. Ik zou hem vervolgens aansluiten en aanslingeren en nogmaals een gat in de lucht springen, omdat het apparaat er zo VET uitziet!

4. De machine inrichten en kijken hoe het geluid is, hoe de weergave van HD video is, kijken hoe de machine reageert op aanraak bediening en opzoek gaan naar software welke een groot voordeel hebben aan de aanraakbediening.

5. Ik zou een review gaan schrijven, waarin allereerst de looks, vervolgens de specs en prestaties, vervolgens de mogelijkheden en afgesloten met een conclussie aan de orde komen.

Ik ben met name benieuwd hoe windows 7 en Windows 8 functioneren met de touch interface, daarnaast ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar de look en feel van deze machine, is het een alleskunner of heeft hij ook zijn minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 13:07
Beste redactie, marketeers van Lenovo,

Vandaag las ik over jullie actie om een Lenovo Ideacentre A720 te winnen. Mijn inzending is origineel en in mijn review ga ik verslag doen hoe iemand die nog nooit een computer heeft gebruikt voor het eerst kennis maakt met een mooie en handige computer.

Inzending:

Inleiding: Onze werkvoorbereider / chef werkplaats is 38 jaar en redt zich nog steeds met de fax, een ambacht die langzaam aan het uitsterven is. Steeds meer bedrijven schakelen over op de e-mail en verwachten dat wij dat ook doen. Niet alleen de externe communicatie gaat over het net, ook de interne communicatie gaat bij ons steeds vaker via de mail.
Op mijn werk ontbreekt het nog aan een centrale agenda en iemand die dit beheerd. Ik heb bij de directeur aangegeven dat ik mijn collega/chef Klaas (pseudoniem) wil opleiden om te leren omgaan met een computer. Wanneer hij met e-mailtjes kan ontvangen + verzenden, agenda bijhoudt in outlook en kan printen dan is mijn doel gehaald.

Lenovo Ideacentre A720: Onze directeur wil nu ook dat onze chef het net op gaat, we kunnen er niet meer om heen. Ik heb geadviseerd om een tablet computer te gebruiken, bijv. een ipad of windows 8 tablet omdat onze chef nog nooit een toetsenbord heeft aangeraakt. Mijns inziens zal Klaas het fijner vinden om met een touchscreen te werken dan met een muis. Toch zal hij voor bepaalde taken beter een groter scherm kunnen gebruiken + een muis, denk aan het bekijken en beoordelen van werkplaatstekeningen.
Zie hier mijn associatie met de Lenovo Ideacentre A720 en automatisering op ons werk.

Productreview: Onze productreview zal geschreven zijn vanuit het oogpunt van iemand die voor het eerst een computer zal aanzetten, meer blanco bestaat niet. Mijn inziens is het zeer interessant om te zien waarop de Lenovo Ideacentre A720 zal scoren en welke aspecten juist minder goed zal scoren. Maakt een touchscreen het verschil, zal Klaas intuïtief kunnen omgaan met deze computer? Vragen, vragen die beantwoord zullen worden wanneer de jury ons de computer gunt.

Groet, Brainsalad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 08:49

Foamy

Fulltime prutser

Als ik de Lenovo Ideacentre A720 zou winnen dan zou ik hier twee zaken mee uittesten:

• Later dit jaar ga ik trouwen. Hiervoor moet ik nog trouwkaarten maken. Ik ben heel erg benieuwd of dit soort apparaten al geschikt zijn voor het digitale ontwerp werk. Vooral het werken met een touchscreen lijkt me een hele uitdaging.
• Daarnaast ben ik benieuwd in hoeverre een touchscreen te combineren valt met (PHP) ontwikkelwerk. Ik vraag me af of het gebruik van een touchscreen een meerwaarde bied voor dit soort werkzaamheden, of dat het geen meerwaarde bied.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Doel

Ik zou deze all in one inzetten hoofdzakelijk mijn werk (webdeveloper) en mijn hobby (fotografie). Als ik dan met het werken klaar ben kan ik op dit geweldige mooie apparaat mijn foto's bewerken/organiseren en beleven ( _/-\o_ ). Naderhand kan ik een lekker spelletje spelen, want mijn XBOX kan uiteraard aangesloten worden wat echt een geweldig pluspunt is! De interactie achter de computer zal ook vergroten dmv een all in one. Webcammen met familie in het buitenland, spelletjes spelen, muziek maken.

Huidige situatie
Mijn huidige workstation is aan vervanging toe, voornamelijk het grafische geheugen en de processor zijn flink (4 jaar outdated). Soms mis ik ook een kwalitatief goed scherm. Gelukkig kan ik dan even mijn macbook opstarten maar met zijn 13" is het scherm net even te klein om de foto's / websites op te bekijken / testen.

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inleiding

Op dit moment maak ik gebruik van een laptop, deze laptop is echter aan vervanging toe. Omdat ik als student niet veel ruimte tot mijn beschikking heb, is het nodig dat ik mijn beschikbare ruimte zo efficiënt mogelijk indeel en gebruik. Mijn volgende PC moet dan ook dienst kunnen doen als werkstation, mediacenter/televisie en als gameplatform maar esthetisch gezien ook zijn mannetje kunnen staan. De Lenovo Ideacentre A720 (verder: Lenovo) voldoet mijns inziens zeker aan deze eisen en ik wil de Lenovo dan ook testen op de hier boven genoemde eisen. Hieronder zal ik per categorie aangeven wat ik van Lenovo verwacht en hoe ik dit zal testen.

Werkstation

In het dagelijks leven ben ik voornamelijk bezig met tekstverwerken. Hierbij moet voornamelijk gedacht worden aan het schrijven van papers. Het is voor mij van belang dat ik naast Microsoft Word, meerdere tabbladen open heb staan waarin voor mij belangrijke artikelen in een oog opslag te zien zijn.

De PC waar ik op dit moment mee werk heeft een beelddiagonaal van 15,4 inch. Het openen van zowel Microsoft Word als meerdere tabbladen is zeer zeker mogelijk maar werkt enigszins omslachtig. Bij de Lenovo welke een 27 inch scherm tot zijn beschikking heeft zal dit een stuk makkelijker zijn. Op een 27 inch scherm zou ik immers meerdere tabbladen kunnen openen naast Microsoft Word terwijl zij leesbaar blijven en zo mijn werk enigszins vereenvoudigen en vergemakkelijken.

Bij de recensie van dit gedeelte zal ik de Lenovo dus met name beoordelen op het tekstverwerken. Zij zou mijn tekstverwerken immers kunnen vereenvoudigen door de grote van haar scherm en haar schermresolutie waardoor alle geopende tabbladen beter leesbaar blijven.

Mediacenter

Naast het feit dat de Lenovo door mij als werkstation gebruikt zal worden, zal ik de Lenovo daarnaast ook als mediacenter gaan gebruiken. Zoals ik hierboven gesteld, heb ik weinig ruimte tot mijn beschikking en zal de Lenovo tevens als televisie worden gebruikt.

Ik zal de Lenovo als mediacenter beoordelen op zowel schermkwaliteit, geluid en op bedieningsgemak. Voor het beoordelen van de schermkwaliteit zal ik op de Lenovo een Blu-ray film kijken, een DVD kijken en tot slot een televisie programma kijken. Iedere categorie heeft immers zijn eigen kwaliteit en de Lenovo zal zich staande moeten houden op ieder front.

Voor een goede filmbeleving is het van belang dat het geluid dat uit de Lenovo komt van goede kwaliteit is. Het geluid moet dus niet blikkerig of hol klinken aangezien dit afbreuk doet aan de filmbeleving.

Naast de kwaliteit van het scherm en het geluid zal ik kijken naar het bedieningsgemak van de Lenovo. De Lenovo heeft immers de beschikking over een touchscreen, de vraag die daarbij gesteld dient te worden is of dit een gimmick is of een toegevoegde waarde. Het kijken van een film is hier uitermate geschikt voor nu je vaak aanpassingen maakt aan je mediaspeler. Het voor- en achteruit spoelen van een film is een voorbeeld waarbij het touchscreen van pas klan komen.

Waarneer ik de Lenovo als mediacenter zal gebruiken dan zal ik mijn beoordeling met name van de schermkwaliteit, geluid en het bedieningsgemak laten afhangen.

Gameplatform

Tot slot gebruik ik mijn PC als gameplatform. Ik verwacht van mijn PC geen uitmuntende gameprestaties maar zij moet een game wel vloeiend kunnen draaien op de standaardsettings.
Om de Lenovo te kunnen beoordelen op haar gameprestaties zal ik een aantal van mijn all-time favourites op deze PC draaien.

- Half Life 2
- Call of Duty Modernwarfare 2

Hierbij zal ik kijken of de Lenovo de games vloeiend laat draaien en of zij een goede gamebeleving creëert.

Samenvatting

Mocht ik in de gelegenheid worden gesteld om de Lenovo te testen en te beoordelen. Dan zal ik naast de bouwkwaliteit en de afwerking van het product, beoordelen of de Lenovo voldoet als : werkstation, mediacenter/televisie en als gameplatform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

M'n Televisie is wat groot,
Mijn laptop dan weer wat klein,
maar die ideapad is echt wel fijn...

Ik zou het toestel gewoon op mijn salontafel zetten ipv het de plaats van een ander toestel te laten innemen. Hoe kan je anders de touch bedienen? Het toestel zou dagelijks gebruikt worden om televisie te kijken, te surfen op internet en taken uit te voeren die jan modaal uitvoert.

Natuurlijk heb ik ook een xbox en speel ik games dus ben ik ook wel benieuwd naar die kwaliteiten van het scherm; verder lijkt het mij ook tof om met meerdere personen te kunnen 'touchen' op zo'n scherm.

Is het gebruiksgemak in orde? Valt de bouwkwaliteit mee? Wat kan er gezegd worden over de interface van het toestel, etc etc... Dat zijn natuurlijk vragen die ik graag beantwoord; al gaat dat voorlopig nog een beetje moeilijk.

Ik wens iedereen hier evenveel succes om dit fantastische toestel te winnen!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik zou deze All-in-One gebruiken om mijn verouderde laptop mee te vervangen.

Momenteel ben ik werkzaam als koerier. Omdat ik maar een heel klein salaris heb waarmee ik nét rond kom klus ik af en toe wat bij als reparateur van laptops. Ook handel ik garantiegevallen af voor klanten die daar geen zin en/of tijd voor hebben. De kennis die ik heb opgedaan toen ik voor een subcontractor van Dell werkte komen hierbij goed van pas. Doordat ik zelf chronisch ziek ben en de medische kosten ook voor mij explosief zullen gaan stijgen vanaf volgend jaar zijn deze klusjes essentieel voor mij om financieel gezien het hoofd boven water te houden.

Omdat ik geen normale PC in huis heb gebruik ik een eenvoudige laptop om reparatieschema's op te zoeken en tijdens het repareren muziek te luisteren. Vanwege het kleine scherm (15,6") met een resolutie van 1366x768. moet ik pagina's handmatig inzoomen waardoor er minder informatie op het beeld past en ik steeds met de muis in de weer ben om het goed op beeld te krijgen. Het grote scherm + touch-screen van deze All-in-One zou daar een gigantische grote hulp bij zijn; zo houd ik veel meer plaats vrij op mijn werktafel.

Met deze werkzaamheden heb ik geprobeerd om geld te sparen zodat ik een krachtigere laptop kon aanschaffen met een groot extern scherm erbij zodat ik mijn werkzaamheden beter uit kan voeren.

Echter werd het me niet gegund; op 23 Mei kreeg mijn Duitse Herder Thommy, die al aardig op leeftijd is last van maagtorsie, een acute aandoening die direct medisch ingrijpen vereist. Omdat ik zelf geen auto heb moest de dierenambulance er aan te pas komen. Het resultaat; in één klap was al mijn spaargeld weg.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/5rozzgd4b/Thommy.jpg

Ondanks dat zielsveel van mijn Thommy houd en het geld er ook graag voor over heb betekend het wel dat ik weer helemaal van voren af aan moet beginnen met sparen.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/iqhnyonwx/IMG_0009.jpg

Ik zal het heel eerlijk zeggen; ik heb geen overdreven ambitieuze plannen met de All-in-One mocht ik deze winnen. Deze zal gebruikt worden voor het opzoeken van schema's, het beluisteren van muziek en het kijken naar films / series tijdens het klussen. Ik zal meer plaats op mijn werkplek hebben en vooral minder kabels. Daarbij straalt het natuurlijk iets luxe uit, iets dat klanten ook aan zal spreken. Mijn bijdrage is dus de vraag om iemand te helpen die erg veel pech heeft gehad dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Ik zou hem gebruiken als bijzettafel. Vervolgens programmeren dat er automatisch een viltje onder komt zodra ik mijn biertje er op neer zet. Zo kan niemand meer zeuren dat ik er geen viltje onder heb.
Maar even serieus, het lijkt me praktisch voor vrijwel alle dingen. Bijvoorbeeld om je zelfgemaakt domoticasysteem aan te sturen. Dan kan het apparaat een mooi centraal plekje krijgen in de woonkamer. En dan er mooi mee pronken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shebang
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14
Ik zou graag kans maken op deze prachtige all-in-one; maar niet omdat hij een touchscreen heeft, gewoon omdat het design werkelijk prachtig is. Een touchscreen op een PC die een vaste plek hoort te hebben vind ik persoonlijk maar een gimmick, dat het erg goed doet als "pronk middel" om te laten zien aan vrienden en bekenden, maar in het dagelijks gebruik erg weinig toevoegd. Het eerste wat ik dus zou doen, is deze prachitige PC een mooi prominent plekje geven in de woonkamer, zodat hij goed te bewonderen is door iedereen die op bezoek komt.

Mocht ik hem winnen dan zal ik de eerste dag spelen met het touch screen, en andere leden van mijn gezin uitnodigen hetzelfde te doen. Ik zal ook mijn zoontje van bijna 3 hiermee laten spelen, dan heeft het scherm gelijk een test gehad op krasbestendigheid ;)

Daarna zal ik een game spelen, waarschijnlijk Diablo3, gewoon met muis en toetsenbord. Als ik een brief moet schrijven zal ik ook gewoon het toetsenbord gebruiken, omdat typen nou eenmaal prettiger gaat met een gewoon toetsenbord dan typen op een beeldscherm. Ook internetten zal ik gewoon doen met muis en toetsenbord, en mijn vrouw waarschijnlijk ook........of niet?

Ik wil daarom de marketing afdeling van Lenovo uitdagen om het product voor zichzelf te laten spreken zodat ik, iemand die erg sceptisch is naar de meerwaarde van zo'n product, van mening kan veranderen en de meerwaarde wel in ga zien. Ik zal hier mijn review op t.net dan ook op baseren, en niet zozeer op benchmarks etc. Een review van zo'n product moet gaan om de usability en het dagelijks gebruik door het gehele gezin, daar kopen mensen dit ding nou eenmaal voor.

Dus: Lenovo: ik hoef jullie niet te overtuigen van jullie eigen product, overtuig mij (en mijn gezin) maar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Shebang op 27-06-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanzon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 09:19
Ik zou de Lenovo IdeaCentre A720 graag willen gebruiken om niet alleen mijn eigen creativiteit er op los te laten maar vooral die van mijn paar maanden oude zoontje.

Graag zou ik zijn babydagboek digitaal bijhouden in foto & video met de ingebouwde webcam. Zien en vastleggen hoe hij zichzelf voor het eerst herkent en hoe hij met de minuut veranderd, zich ontwikkelt en elke dag weer wat bij leert. Zijn motoriek en creativiteit stimuleren door middel van het touchscreen. Ik zie dit voor me door samen met een digitale baby rammelaar, muziek instrumenten en kleurplaten te spelen. Doordat het meerdere aanrakingen kan registreren is het geweldig om hem bewegingen en handeling te laten volgen en na te laten doen. Geen lastig gedoe met een wacom en een windows versie welke niet gebouwd is voor werken met een touchscreen, maar 1 op 1 directe feedback vanaf het scherm en het syteem. Dit maakt het niet alleen leuker, maar ook makkelijker te begrijpen voor mijn zoontje.

Wie weet kan dit zijn toekomst vormen en hem in de nieuwe generatie schilder, grafische ontwerper of muzikant ontwikkelen. En als we dan compleet verzadigd en uitgespeeld zijn, kan er natuurlijk altijd een blu-ray van Dora the Explorer of een andere kinderserie in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Omdat het scherm zoveel beter is dan mijn huidige scherm zou ik graag de Lenovo willen gaan gebruiken voor video bewerkingen en natuurlijk zet ik de Lenovo beneden neer om films te kijken in de avond met m'n ouders :-) (onze dikke zware CRT tv is op sterven na dood... en met m'n NAS kan ik lekker films streamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:02
Wat ik met deze Lenovo Ideacentre A720 zou doen

Ik zou deze zeker kunnen gebruiken voor verschillende toepassingen.

Omdat ik nog student ben en op kot zit kan deze heel handig zijn omdat deze niet veel plaats in neemt en toch nog krachtig is en vele mogelijkheden heeft dat een laptop en een desktop niet hebben.

Om dat wij tegenwoordig redelijk wat 3D tekeningen moeten maken voor school zou dat met zijn prachtig groot 27" scherm een stuk beter gaan. Ook documenten zal veel toffer zijn in te werken.

S’ avonds als cinema.
Om dat ik het geld en de plaats niet heb om een tv te kopen/ plaatsen op men kot. En deze toch een reusachtig scherm heeft. En een HDMI ingang heeft is heel handig dat ik nog bijna niet heb gezien bij een AIO. Voor men PS3 of andere.

En het Touchscreen kan handig zijn bij het lezen van men cursussen omdat ik dan gewoon met men vinger kan bladeren en zoomen en andere. Ook kan ik dat nog gebruiken later bij de ontwikkeling van programmas

en eenmaal binnen 2 jaar als men studies afgerond zijn kan ik deze s'morgens zeker goed gebruiken bij men ontbijt of andere om de krant, mails en andere te lezen.

Verder heb ik alle tijd om een review te maken aangezien ik momenteel vakantie heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suddenjob
  • Laatst online: 06-09 08:48
Na uitgebreid reviewen en benchmarken zal ik het aan m'n vriendin geven. Ze begint aan een andere studie in september (journalistiek) en zal 'm ongetwijfeld kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou all een tijdje een niewe pc. Omdat ik nu nog een grote kast naast me heb met een core 2 duo 1.8. Dus ik wou een kleinere pc maar dan wel een snelle. Toen kwam ik op een idee om er één zelf te maken voor 600 euro. Na een tijd de spullen die ik daar voor nodig had te zoeken op tweakers.net. Had ik hem maar toen zag ik dat er deze kans aan kwam. Ik ga nooit een kans om iets te doen waar ik beter van word uit de weg. Ik wil hem voornamelijk gebruiken om mijn school te doen en om te game.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als bijna afgestudeerd psycholoog en jurist, is het in deze barre tijden natuurlijk bijna onmogelijk om een goede baan te vinden. Graag zou ik voor mezelf willen beginnen en in plaats van een brakke laptop hoort daar natuurlijk ook een pc bij. Het lijkt misschien ver weg, maar ik heb ontzettend veel interesse in "Attentional Bias Modification". En zou me hier dan ook verder in willen verdiepen.

Met een relatief simpele computertaak zou je o.a. "angst", "verslaving", of "depressie" kunnen verminderen bij cliënten, waar nu nog vele dure sessies van bijvoorbeeld cognitieve gedragstherapie van nodig zijn. Zie de mogelijkheden in o.a. kostenefficientie en gebruiksgemakt! Een touchscreen werkt natuurlijk perfect om een dergelijke taak mee uit te voeren. En een nieuwe pc biedt dus een mogelijkheid voor mij om me daar verder in te kunnen verdiepen.

Wat meer info over de toepassing van ABM:

Research suggests that individuals with generalized anxiety disorder (GAD) show an attention bias for threat-relevant information. However, few studies have examined the causal role of attention bias in the maintenance of anxiety and whether modification of such biases may reduce pathological anxiety symptoms. In the present article, the authors tested the hypothesis that an 8-session attention modification program would (a) decrease attention bias to threat and (b) reduce symptoms of GAD. Participants completed a probe detection task by identifying letters (E or F) replacing one member of a pair of words. The authors trained attention by including a contingency between the location of the probe and the nonthreat word in one group (Attention Modification Program; AMP) and not in the other (attention control condition; ACC). Participants in the AMP showed change in attention bias and a decrease in anxiety, as indicated by both self-report and interviewer measures. These effects were not present in the ACC group. These results are consistent with the hypothesis that attention plays a causal role in the maintenance of GAD and suggest that altering attention mechanisms may effectively reduce anxiety. (PsycINFO Database Record (c) 2012 APA, all rights reserved)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Laatst online: 20-09 12:46
Ik ben nu 16 jaar en doe een opleiding informatica. Ik las dat de omschakeling naar Windows 8 nog wel even zal duren en gezien deze richting toch de toekomst wordt, zou ik graag Windows 8 apps willen developen. Met deze prachtcomputer zou ik aan mijn toekomst willen werken en Touchscreen apps programmeren en testen. Gezien mijn leeftijd en ik een student ben, heb ik het niet ruim en zou deze PC goed uitkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door P1nGu1n op 27-06-2012 14:35 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Heb altijd al het idee gehad om een touchscreen formaat computer in een tafel te bouwen van hout :).

Deze computer zou daar uitermate geschikt voor zijn, en goed weg te werken en nog smal van formaat ook. !

Kortom het zou de eigenhuis en tuin mediacenter / touchtable worden waarmee je even snel kan internetten maar dus ook daad werkelijk dingen mee kan doen.
En daarmee bedoel ik dus een andere computer ( Media center ) aansturen als remote control en dan heb ik het over Media Portal.

En natuurlijk als gadget om mee te knutselen en te bekijken ;).
Verder zou ik hem al graag willen hebben om verder te knutselen aan Windows 8 en natuurlijk het apparaat zorgvoldig nalopen.
Ik ben zelf al in het bezit van een All in One ( iMac ) Maar zou dit de killer zijn ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:31
Woon nog geen jaar in mijn huidige woning. Mijn vrouw wilt heel graag af van mijn systeemkast die nu op zolder staat en sinds ze all-in-one pc's tegengekomen is (Acer, Sony, Asus) wilt ze graag een "computer zonder kast"
Zal deze desktop dan op de eettafel zetten, omdat het weinig ruimte inneemt en gelijk een eye-catcher is (past mooi bij m'n interieur) valt dan extra op, omdat je eerst via de eetgedeelte loopt om naar de woonkamer te gaan :-)
Zal er niet veel bijzonders mee doen maar kan (en zal) er wel mooi mee showen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacebert
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 15:03

De Lenovo Ideacentre A720 gaat mij dicht bij mijn gezin brengen.

Ik beoordeel apparaten op hoe praktisch en effectief ze zijn. Het is vreemd dat de alledaagse producten vaak niet de oplossingen bieden voor alledaagse taken en wensen.
Gelukkig is de Lenovo Ideacentre A720 niet alledaags…

Ik wil een krachtig systeem in de woonkamer hebben. Maar er zijn vaak bezwaren waarom dit niet gebeurd.
  • Wederhelft wil geen lompe PC in de woonkamer;
  • Te weinig ruimte;
  • Al die vreselijke kabels;
  • Het wordt een groot stofnest;
  • Het oogt niet prettig.
Het alternatief is vaak een Laptop of Tablet, maar deze missen de kracht of beeldformaat om effectief mee te werken.
De Lenovo IdeaCentre A720 neemt deze drempels allemaal weg.
  • Strak en compact design;
  • Beeld, geluid en behuizing geïntrigeerd to 1 design, dus veel minder kabels;
  • Daardoor ook minder stofvorming en het prachtige (platte) design maakt het voor mij een mooie maar ook omgeving neutraal object in de kamer;
  • Flexibiliteit door de gehele woonkamer.
Feitelijk is het een combinatie van een krachtige volwaardige PC, het slanke formaat van een laptop, de gebruikers interface van een Tablet en het beeldformaat en kwaliteit van een Full-HD media set.

Dit allemaal naast de vraag wat ik ermee wil gaan doen…
Functioneel kan je tegenwoordig zoveel, en daar heb je niet per see een Lenovo A720 voor nodig. Spelen van games, Centraal punt in je netwerk, grafische desing... daar heb je een PC of Mac voor nodig... maar wat maakt de Lenovo A720 nu speciaal... wat bied Lenovo wat andere niet bieden... Naast het alledaagse gebruik zou de Lenovo A720 vooral gebruiken om dichterbij mij gezin te komen staan. Een object dat ten alle tijden binnen handberijk is, maar niet een sta-in-de-weg is. Veelzijdig en krachtig... een alleskunnen die je ook vrij kan plaatsen zonder dat je je huiskamer hoeft te verbouwen. Het grote voordeel is dat de Lenovo A720 onderdeel kan worden van het gezin in plaats van alleen maar de woning of een paar taken binnen die woning.
Video bewerking:
Velen van ons hebben deze taak nog op hun lijst staan en vooral om het volgende: Het is een tijd intensieve taak die een machine met genoeg rekenkracht vereist.
Wat mij tegenstaat, is niet de taak, maar het moeten terug terugtrekken naar de zolderkamer. Dan zit ik daar uren afgezonderd van mijn vrouw en dochter (4).
Door zijn compacte, krachtige design kan ik in de woonkamer in het bijzijn van mijn gezin video bewerken. Ik kan ook meteen feedback aan hen vragen en kan daar waar nodig mijn aandacht verleggen naar mijn gezin.
In dat geval ben ik niet ‘de Papa die de hele avond op de zolderkamer zit’.
Creatief en behulpzaam:
De bewegelijkheid van het scherm en de Multi-touch functionaliteit stellen mij nog beter in staat om samen met mijn dochter iets te ondernemen. Samen kleuren, tekenen of behendigheid spelletjes spelen. Een dag attractie uitzoeken… waar gaan we heen? Gaat het regenen. Alle informatie en opties binnen handbereik.
Het stimuleren van de geest en het creatieve vermogen van een kind gaat makkelijker op deze Lenovo A720 dan op een conventionele PC. Ongeacht de locatie.
Echt samen:
Samen achter een computer krijgt een andere betekenis. Daar waar voorheen samen inhield dat 1 persoon daadwerkelijk de controle had met de muis wordt het nu pas ‘echt’ samen d.m.v. het slimme Multi-touch scherm.
Communicatie:
Verder wil ik de Lenovo A720 gebruiken om contact te maken en houden met familie en vrienden in Nederland en in de rest van de wereld.
Vooral de ingebouwde camera gaat uitvoerig gebruikt worden om met de familie in Malta en Australië in contact te komen en te blijven. Door de laagdrempeligheid mis je geen oproep meer als de Ideacentre centraal in de kamer staat.
Media:
Daarnaast is de Lenovo A720 uitermate geschikt om volledig te integreren van alle streaming media in mijn huis. Foto, muziek en video altijd binnen handbereik. De Blu-ray speler is natuurlijk geweldig en met de HDMI in/out verbinding zijn de mogelijkheden veelvuldig.
Uren plezier en entertainment voor mijn familie en vrienden met de hoogste kwaliteit en gemak.
Elke dag… hulp in huis:
Uiteraard zal de Lenovo A720 mij en mijn gezin ook gaan helpen met de realiteit van de dag. Of het nu gaat om de huisagenda, kalender, takenlijst, boodschappenlijst, financiële administratie, etc. etc.
De mate in hoe een machine onze dagelijkse taken kan ontnemen is van doorslaggevend belang in hoe wij een product ervaren.

De Lenovo Ideacentre A720 stelt mij in staat om mijn gezin centraal te zetten.
Omdat hij in elke woonomgeving past en ons kan helpen met het voorzien van informatie en oplossingen, ongeacht je wensen en behoeftes.

[ Voor 6% gewijzigd door Glacebert op 28-06-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klumel
  • Laatst online: 28-08-2021
Beste lezer,

Ik zou de Lenovo Ideacentre A720 gebruiken in mijn klas.
Ik ben leraar op een SBO in Zaandam. De kinderen hier hebben verschillende aandoeningen en moeite met leren. Vanwege deze problemen is het moeilijk om hun aandacht erbij te houden. Door middel van de Ideacentre A720 kan ik ze op een boeiende manier iets leren. Denk aan muziek, rekenen, spelling en woordenschat die zij alleen of in paren op dit geweldige apparaat kunnen doen.

Wegens bezuinigingen is het niet mogelijk om nieuwe laptops te krijgen, terwijl de oude erg traag van begrip zijn. Dit is voor mij dus een perfecte kans om met een hoogwaardig stukje techniek de kinderen enthousiast te maken voor computers en IT en hun eigen toekomst.

Zoals ik op de promofilm kon zien zijn mogelijkheden eindeloos en wens dit mijn kinderen ook toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatjcruz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 17:31
Ik zou deze geweldige pc kado doen aan mijn vriendin. Dit is vanwege het binnenkort gaan samenwonen waar zij veel meer geld en tijd in heeft gestopt dan ikzelf (arme drukke student). Hier heeft ze dan ook nooit over geklaagd. Ze heeft het dan ook wel verdient om weer eens lekker op het gemak haar film's en series te kunnen kijken, een leuke game op te pakken en bovenal weer eens te kunnen photoshoppen wat een grote hobby van haar is maar wat gewoon niet meer te doen is op haar oude Imac, die zo goed als overleden is.

Met een pc als dit in onze nieuwe woonkamer zou ik haar dan ook ongelooflijk gelukkig maken!

Natuurlijk ga ik hem ook uitgebreid testen en reviewen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perparim
  • Laatst online: 19-09-2022
Om te beginnen zou ik zelf een review schrijven van de a720.

Vervolgens;
Iedereen weet dat de jeugd van tegenwoordig toch wel met de meeste gadgets om kan gaan. Ik ben benieuwd of senioren ook met de a720 in combinatie met Windows 8 om kunnen gaan, dus zal ik daarom een video review maken samen met een aantal senioren.

Aangezien ik in een senioren flat woon zal het niet al te moeilijk om vrijwilligers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-07 18:10
Hallo Tweakers en Lenovo,

Mijn dochter is inmiddels bijna 2 en zoals waarschijnlijk alle kinderen dol op alles wat blinkt en glimt.
Het lijkt mij een super project om deze all in one zo in haar speelhoek te verwerken dat zij daar zelf mee kan spelen en leren.
Ze is (hoe jong ze ook is) nu al handig met de tablet, ze is uren zoet met apps met dieren geluiden.
Met de juiste policies kan dit een prachtige veilige speelplek worden waar ze nog jaren gebruik van kan maken en waarmee ik haar een voorsprong kan geven op het digitale vlak. Touchscreen en in de toekomst de Metro interface zijn bij uitstek tools waarmee zelfs een peuter prima overweg kan.

Als mijn dochter vervolgens naar bed is kan papa zelf nog mooi een spelletje spelen in de woonkamer zodat hij niet altijd boven zit. Is voor mama ook wel leuk.

Ik hoop dat ik de kans krijg om dit project te realiseren !
Alvast bedankt namens Eva, Papa en Mama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:03
Ik zou deze PC/Monitor gebruiken om android/ios apps te maken dmv. RADStudio XE2 (wat ik al gekocht heb), windows 8 installeren en kijken of ik daar ook iets voor kan ontwerpen, games spelen, review over deze computer maken (en dus helemaal testen, bijv.ook het touchscreen > heb je het wel echt nodig? is het handig etc.), 3d modellen maken (met Rhino3d en Blender) en als laaste gebruiken als TV op mijn slaapkamer

Dus voor privé en werk!

[ Voor 10% gewijzigd door Yeasis op 27-06-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 09:18
Op het moment van schrijven ben ik bezig een bachelor onderzoek te doen naar een behandeling van leverfibrose. Aangezien hier nog geen behandeling voor bestaat is dit erg belangrijk onderzoek, onder andere voor mijzelf om mn bachelor diploma te halen.

Om de scriptie volledig te maken moet er van alles gebeuren oa aan data verwerking, dit zou ik graag doen op de nieuwe Lenovo A720.
- Alle data moet verwerkt worden in Excel, dit houdt in grafieken maken en statistische berekeningen uitvoeren.
- Foto's van western blot, een techniek om bepaalde eiwitten in cellen aan te tonen (lijkt wel op DNA identificatie met al die streepjes, wat je ook wel in CSI enzo ziet) moeten bewerkt worden en de intensiteit van de eiwitmonsters moet gemeten worden.
- Er moeten artikelen gezocht, gelezen en verwerkt worden als achtergrondinformatie.
- Er moet een poster met alle onderzoeksresultaten gemaakt worden op A0 formaat om aan mijn begeleiders te presenteren.
- Tot slot (maar daarom niet minder belangrijk) moet de scriptie zelf geschreven worden.

Tijdens het werken zijn er verschillende programma's als excel, word, adobe reader, chrome en een aantal wetenschappelijke programmas in gebruik. Mijn 4 jaar oude laptop heeft hier soms moeite mee (het is inmiddels gewenning geworden om alles om de 10 minuten op te slaan omdat vastlopers nogal eens voorkomen) en ik zou daarom erg graag dit werk doen op een krachtige en prachtige Lenovo A720.
Bovendien ben ik woonachtig in een studentenkamer met weinig ruimte voor een computer, dus een all in one zou de ideale oplossing zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel zeer benieuwd naar de mogelijkheden die het touchscreen met zich meebrengen. Wat mij zeer goed bevalt aan de ideacentre is dat het een mooi compact product is. Ik wil de ideacentre dan ook als vervanger voor mijn grote lompe pc gaan gebruiken wat tevens als tv moet gaan dienen. Verder wil ik gaan testen deze machine ook genoeg pit heeft om hierop gamen. Daarnaast wil ik gewoon een mooi review schrijven over wat mijn eerste indrukken nu zijn van de ideacetnre in combinatie met het multy touch gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:44

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik zou de PC inzetten als controller voor mijn in aanbouw zijnde treintafel. Een mooie visualisatie van de tafel waarop je een soort van google maps omgeving krijgt van de baan met locatie van alle treinen. De mogelijkheid hebt om rijpaden aan te leggen en zelf de controle over een trein te nemen.

Enige nadeel, mijn baan zit nog in de conceptfase (ben met de elektronica bezig) en kan dus nooit een userreview schrijven waar dit in verwerkt zit.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teigetje!
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 11:39
Ik zou het als coach gaan gebruiken om het coachingsgesprek te visualiseren en tijdens de coaching aantekeningen te maken. Door de standaard is het makkelijk de stand daarop aan te passen (liggend voor deze toepassing). De coaching zelf behoudt daardoor zijn flow omdat er niet onderbroken hoeft te worden om even vlug iets te noteren. Het clientdossier is daardoor meer accuraat omdat aantekeningen nu achteraf gebeuren om de kwaliteit te borgen. Volgens mij kan ik hiermee beide en ben ik sneller klaar voor een volgende client. Bijkomend heeft de uitstraling van het product een professionele touch die complementeert aan de standaard van kwaliteit die ik nastreef en wil uitstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 15:45
Aangezien dit een 'all-in-one' apparaat is, zou ik het overal voor kunnen gebruiken. Studeren? gewoon even het scherm aanpassen en je kan fatsoenlijk door de collegeslides 'sliden'. Even een filmpje kijken tussendoor? Start de videoplayer op en start een filmpje.

Ik ben electrotechniek student aan de TU Delft en ik verwacht dit apparaat goed te kunnen gebruiken bij m'n studie. Matlabsimulaties? Zou geen probleem moeten zijn. Simulaties zullen snel gaan, dankzij de i7 processor. Grafieken kunnen snel worden aangepast (testpuntje) (grootte, breedte, kleur etc). Dit zou zelfs met meerdere personen (indien iedereen met één vinger, 10 man) moeten kunnen.

Ook af en toe ontspannen moet geen probleem zijn met dit bakbeest van een scherm. Even lekker achterover hangen, een filmpje kijken (heck, met 1TB aan ruimte is er genoeg ruimte voor bluerayfilms).

Iets waar ik nog niet veel over heb gelezen is de geluidprestatie. op de lenovo staat dat het systeem is voorzien van 'dolby home theater v4'. Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties van de speakers. Meestal valt dit behoorlijk tegen, maar aangezien dit een 'all-in-one' is en all-in-one ook multimedia inhoudt, heb ik hier hoge verwachtingen van.

Ook wil ik kijken of tijdens het kijken van de hoogste resolutie video (of een andere vorm van zware entertainment, nl. gamen) het 'lawaai?' van de koeling de gamegeluiden niet overstemt, zodat het geluid nét iets harder 'moet' om de ultieme game/film. Ook tijdens andere toepassingen, zoals 'gewoon' aan een verslag werken/een videogesprek/ed. het geluidsniveau onder een 'irritatiedrempel' blijft.

Het film kijken gaat natuurlijk in de vorm van vrienden+bier getest worden (uiteraard met het systeem op veilige afstand). Natuurlijk ook de nodige chips, etc. Mijn mobiel heeft nogal last van vette vingers; het touchscreen werkt dan voor geen meter meer. Ik ben benieuwd hoe dit scherm zich houdt. Ook is het belangrijk hoe snel het scherm weer schoon is (het is niks als er, bij wijze van spreke, na één vingerafdruk een halfuur geboend dient te worden voordat het scherm weer normaal reageert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcks
  • Laatst online: 01-05-2020
Aangezien ik een master student L&R op de TU Delft, zou ik de Lenova Ideacentre A720 gebruiken als workstation thuis. En dat is ook wel hard nodig, momenteel doe ik alles op mijn laptop (Asus K52f) en het komt vaak voor dat ik het een nacht aan moet laten staan voordat ik resultaten krijg. Dus een computer die programma's zoals Abaqus, Modelcenter en Patran/Nastran aan kan is van harte welkom.

En al ben ik sceptisch over windows 8, zou ik een dual boot opzetten om te kijken hoe de A720 is met windows 8 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het in de bar bij de keuken neerzetten om Muziek/ Webradio / videoclips af te spelen.

Voor bezoekers bij mijn thuis de snel ff wilt brouwsen , terwijl ze op het eten of cocktails wachten.

Ook handig om Recepten/Coctail App erop te zetten (zodra windows 8 officeel wordt uitgebracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgringo
  • Laatst online: 07-08 17:06
Hallo lieve grote mensen van tweakers.
Ik ben reeza de bruin ik ben 2 jaar en drie maanden oud.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg16/scaled.php?server=16&filename=131brk.jpg&res=landing
Ik zou heel erg graag samen met mijn papa de Lenovo Ideacentre A720 willen winnen zodat ik leuke en leerzame spelletjes kan spelen.
Mijn papa doet nog wel eens een leuke aflevering van Bumba of van het zandkasteel voor mij op zetten maar ik moet dit dan helaas op een 10" tablet bekijken van hem das natuurlijk wel lief, maar daar kan ik natuurlijk niks op zien en met een 27" scherm lijkt het net of ik echt naast Bumba, Toto, Sassa of koning Koos sta !
en ik ben nu ook echt wel uitgespeeld met mijn teletubbies laptopje.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg526/scaled.php?server=526&filename=20120627215449.jpg&res=landing
Mijn papa en ik zullen de Lenovo Ideacentre A720 zeer goed en uitgebreid testen en maken bij deze de belofte er een mooie review van te plaatsen
Heel veel liefs en dikke kus
Reeza

[ Voor 28% gewijzigd door dutchgringo op 27-06-2012 22:19 ]

ik ben disle dislek dieslc woordblind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenre
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Dat het een zeer redelijke pc dat geloof ik wel. Hetgeen dit apparaat bijzonder maakt t.o.v. zijn concurrenten (Imac/Asus Eee top ET2700/HP Omni 27) is het touchscreen.
Ik ben niet onderdeeld positief over deze keuze en ben van mening dat de vraag of het nut hiervan de meerprijs van deze feature verantwoord centraal zou moeten staan in een review.
Bij mij dus geen benchmarks, maar een review over het het nut van een touchinterface in een all-in-one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJoostnl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2021
Waarom de Lenovo A720?

Meer dan een eeuwigheid ben ik op zoek naar een systeem die aan al mijn verwachtingen kan voldoen. Tientallen uren heb ik de fora van Tweakers.net doorgespit. Helaas zonder positief resultaat.
Wel heb ik ongelofelijk veel opgestoken van de Tweakers op deze website. Er heerst een enorme hoeveelheid kennis hier, waar ik veel van het geleerd. Hulde!
Natuurlijk kwamen er gaandeweg steeds meer componenten in mijn inventaris te staan, zodat ik die zou aanschaffen wanneer de mogelijkheid zou ontstaan.

Maar als journalist in spe ben ik tegelijkertijd ook een 'arme' student. Een grote aankoop zoals een computer is nog niet mogelijk geweest. En dat zal de komende tijd ook zeker niet kunnen.
Desalniettemin heb ik, door de keuze van mijn loopbaan, wel een flinke PC nodig; een heuse krachtpatser. Journalistiek is meer dan alleen nieuwsberichten schrijven, zoals we die vaak hier op Tweakers.net lezen.

Mijn interesse gaat namelijk uit naar videobewerking en fotografie. En zoals velen weten wordt een i7 processor zeer op prijs gesteld op dat vlak. Vaak wordt er gekozen voor een iMac door professionals, maar ik laat me graag verrassen door de Lenovo. En ik hoop dat de Lenovo mij weet te overtuigen!

Het is nu dan nog wel een lekker zonnige periode, maar wanneer de winter weer intreedt begint het seizoen van het gamen. Al een paar jaar speel ik thuis bijna geen games meer omdat ik een ontzettend verouderde laptop heb die nooit echt games heeft kunnen draaien. Wat oude klassiekers draaien lukt nog wel, en daar heb ik ook van genoten. Maar om nu weer mee te kunnen komen met de rest, die de allernieuwste games draaien, zou helemaal geweldig zijn.

Verder houd ik van muziek zelf maken en het luisteren er van. Daarom ben ik zeer benieuwd hoe het touch-scherm me hierbij kan helpen. Ik heb nog nooit een computer zo gebruikt bij het maken van muziek, maar als ik de voorbeelden zie word ik ontzettend enthousiast!

Ultieme gebruikersplan/Review
Van een unboxingvideo tot het draaien van benchmarks, maar ook de gebruiksvriendelijkheid en de veelzijdigheid van deze All-in-One komen aan de orde wanneer ik reviews mag maken. Ook alles wat ik hierboven heb benoemt zal ik testen, op alle vlakken. Maar het belangrijkste vind ik het kijken naar wat er nog meer mee kan. Deze Lenovo is naar mijn mening meer dan alleen een computer. Door het design kan het op veel meer manieren gebruikt worden dan alleen de normale functies die we gewend zijn. Dit verandert zeer waarschijnlijk ook de doelgroep, of beter gezegd; het maakt de doelgroep heel erg groot. Dit zou ik ook graag willen meenemen in mijn review. Ik zou bijvoorbeeld vrienden uitnodigen en met de Lenovo ingeklapt games spelen, zoals de insectengame en laser-Pong. Iets wat je met een normale pc nooit zal doen! Of kijken of het ook een goede familie-PC kan zijn. Of kijken op welke locaties de PC van dienst kan zijn.
Overigens mogen alle Tweakers me natuurlijk altijd vragen om iets te testen als ze iets willen weten. De review kan altijd uitgebreid worden.
Het zal wellicht niet zo'n gekke review worden zoals ' Will it blend', maar iedereen zal wel te weten komen wat voor een prachtig apparaat de Lenovo A720 is.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E_Online
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 06:46
Wat een gave machine!
Mocht ik winnen wil ik hem graag gebruiken voor de ontwikkeling van applicaties voor zowel mobiel als PC. Momenteel ontbreken de middelen om een touch te testen op een groot scherm - ik test enkel op een tablet - terwijl daar toch de toekomst in zit.

Daarnaast zie ik ook gave implementaties in combinatie met bijvoorbeeld particle systems in processing (processing.org) om interactieve simulaties te maken en te testen met geluid en al!

Plus natuurlijk in het gewoon gebruik de directe response in bv. Photoshop, veel beter dan een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 13:32
Ik zou graag in aanmerking willen komen voor de Lenovo Ideacentre A720 om in onze studentenflat het strepen van diverse producten als biertjes frituur en frisdrank te automatiseren. Ik ben al enige tijd opzoek naar een touchscreen systeem die de vele handmatige adminstratie kan automatiseren.

Huidige situatie
Op dit moment gebeurt dit op papieren lijsten waar met een pen een streepje gezet moet worden. Aan het einde van de maand moeten deze verschillende lijsten met de hand verwerkt worden wat veel tijd kost, omdat de streepjes geteld moeten worden. De kosten per persoon moeten worden uitgerekend die vervolgens op een door ons zelf ontwikkelde finance site moeten worden ingevoerd. Deze site is ons financiele administratiesysteem, waar alle 14 bewoners een virtueel saldo hebben, waar je transacties in kan voeren, je kan inschrijven voor het eten en diverse statistieken inzien die van belang zijn voor een goede financiele balans.

Mogelijkheden met Idealcentre
De Lenovo Idealcentre A720 zou ideaal zijn als digitale streeplijst gezien het een groot touchscreen heeft. Het zou met dit apparaat mogelijk zijn om direct een transactie te maken in ons systeem wanneer iemand via het touchscreen een product ‘streept’ waardoor het product direct verrekend wordt met je saldo. Ook zou het door de directe verwerking in ons finance systeem mogelijk zijn om leuke statistieken bij te houden over de consumptive per persoon of per tijdstip.
Niet alleen zou de Lenovo Idealcentre A720 ervoor zorgen dat de verrekening van deze lijsten geautomatiseerd is, door te communiceren met de API van ons finance systeem, maar tevens zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om een voorraad bij te houden en direct een bestelling te plaatsen bij onze leverancier van bier en fristrank (deze bestellen we online) op het moment dat het systeem merkt dat de voorraad bijna op is.
Een andere mogelijkheid die dit systeem bied gezien zijn snelle processor en zijn grote hoeveelheid geheugen is het uitfaseren van onze flatserver. Op dit moment draait ons finance systeem, onze website en andere (web) applicaties en services op een aparte server die 24 per dag 365 dagen in het jaar aanstaat, maar de Lenovo Idealcentre A720 zou dit makkelijk naast de te produceren touchscreen applicatie kunnen draaien wat weer stroom bespaart.

Samengevat voordelen met de Idealcentre
+ Geen handmatige verwerking/administratie streeplijsten meer
+ Mogelijkheid tot genereren van diverse (leuke en functionele) statistieken over het streepgedrag.
+ Mogelijkheid tot up-to-date voorraadbeheer.
+ Uitfaseren aparte flatserver

Noot: mocht ik in aanmerking komen voor de Idealcentre zal ik proberen binnen een week een prototype van de streeplijstapplicatie te maken zodat de basale functionaliteit gedemonstreerd kan worden in een filmpje of iets dergelijks. Zelf ben ik 4e jaars student technische informatica en tevens zijn er enkele technische studenten in huis die mij hier mee kunnen helpen dit snel op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou checken of Crysis er in volle glorie op draait. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan een mod dit bericht verwijderen? :D

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopsy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2021
Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/23ad5dd6da0f45f548ab55f01cab8178.png?1340820959

Ik wil het op mijn muur hangen en gebruiken om alles in en rondom mijn huis in de gaten te houden. Touch interface zal mij hierbij heel erg blij maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil ik de Lenovo IdeaCentre A720? Vanwege de snelle processor? Nee, er zijn snellere alternatieven. De krachtige grafische kaart? Ook niet, er bestaan betere. Is het mooie 27” scherm de reden? Nee, er zijn grotere. Waarom dan wel? Vanwege de integratie. De integratie van high-end componenten met een sterk gebruiksvriendelijk ontwerp biedt nieuwe mogelijkheden. Mogelijkheden en manieren van gebruik die ‘normale’ desktops en laptops niet hebben. Ik wil kijken of het apparaat zijn naam eer aan doet, is dit echt het centrum van nieuwe ideëen?

Conventionele desktops en laptops zijn ontworpen om gebruikt te worden door één persoon tegelijk, je kunt een muis en een toetsenbord niet met twee personen tegelijk gebruiken. De IdeaCentre biedt de mogelijkheid om met één, twee of wel tien personen tegelijk te werken.

Hoe is het om met meerdere personen tegelijk aan een tekst document te werken? Kun je een brainstormsessie houden met de IdeaCentre als middelpunt? Hoe is het om tegelijk op hetzelfde scherm aan een grafisch ontwerp te werken? Kun je door samen gebruik te maken van de IdeaCentre tot ideëen komen waar je anders niet toe was gekomen?

Kortom, ik wil testen wat echt nieuw is aan dit apparaat. Als ik de snelste ‘normale’ computer van dit moment wil lees ik wel de best buy guide. Een oncoventionele computer verdient een onconventionele review! Is de IdeaCentre net zo revolutionair als de muis en het toetsenbord eens waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysnake
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 18:56
Ik heb altijd gezegd: een All-In-One wordt ooit het centrum van het mediagebeuren in huis. Hier zie ik een mooie kans om dit uit te werken.

Dit toestel komt sowieso in het tweede deel van onze woonkamer te staan. Vlak naast de eettafel. De woonkamer, het hart van elk huis eigenlijk. Dit apparaat heeft het uiterlijk van iets fantastisch en hoort dan ook een opvallende plek te krijgen. Met een computer in de bureau, een HTPC in de woonkamer, een laptop op de schoot, een smartphone in de zak, een tablet op de kast en een projector aan de muur heb ik een ruime hoeveelheid aan toestellen die ik centraal wil beheren, aansturen, raadplegen, etc.

Muziek streamen van mijn gaming-PC in de bureau naar dit apparaat. Muziek streamen van dit apparaat naar mijn geluidsinstallatie in de woonkamer. Hetzelfde voor mijn tablet en smartphone. Laten we de netwerkkaart eens pijnigen ;-)

Dit apparaat wordt tevens mijn toegang tot alle Sociale Media. Facebook, LinkedIn, etc. Dit toestel zal ook constant aanstaan: ’s ochtends wakker worden en eens nakijken wat voor weer ze geven, eens kijken of de buurman mijn foto van zijn beschadigde wagen heeft gezien op facebook en waar was die vergadering weer die ik deze namiddag had? Ook Skype mag niet ontbreken! Hoe zou het met mijn aangetrouwde neef vanuit Sri Lanka zijn? Het hele sociale en dagdagelijkse gebruik zal hier getest worden (Wat zou mijn vriendin als PC-leek er trouwens van vinden?...).

Ook gaming is voor mij belangrijk. Laten we eens zien hoe hij staat tov Crysis, Diablo 3, etc . Geeft de touchscreen ook hier een meerwaarde? Let’s see what’s under the hood!

Ik hou sowieso een avondje met vrienden om hem op alles en nog wat te testen. Laten we foto’s nog eens bekijken van vroeger, hoe soepel is de overgang tussen foto’s, hoe is de helderheid van het scherm? Wat? Je kan beter angry birds spelen dan mij? Kom maar op!

Hoe handelt Windows 7 dit af? Is deze software klaar om als touchscreen gebruikt te worden? Of betrap ik mezelf erop naar de muis te grijpen omdat het niet mee wilt? We’ll see…feel…

De buitenkant! Waar zit welke aansluiting? Is hier over nagedacht? Kan ik hem eender waar plaatsen zonder dat er ergens een lelijk poort zichtbaar is? Stuur maar op en ik laat het je even weten ;-)

Hieronder een beeld van hoe ik de AIO zou opstellen:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/ematn5tx5/Lenovo.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Dysnake op 27-06-2012 20:54 . Reden: Afbeelding werd niet weergegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassjur
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 11:03
Ik geef het aan mijn pa... Want zijn computerdrivers worden niet meer ondersteund door Dell voor Windows 7. Nu kan hij zijn lievelingshobby niet meer goed doen, muziek opnemen. Niet professioneel maar gewoon voor de leuk. Natuurlijk wordt binnen een week mijn vader fan van de spelletjes enzo...
Misschien, bedenk ik nu, is het ook wel handig voor een LANParty. Als laatste is dat het er iets netter uitziet op zijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tobias
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 15:45
Touchscreen? Angry Birds natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsdrintje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 10:35
Multitouch??? Woooooaaaaahhhhhhhhh. Dat betekent dat ik mijn Vestax de deur uit mag doen en mag gaan scratchen op een multitouch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou de "Ideapad A720 experience" starten; ik ga mijn kamer die toch aan verbouwing toe is, ombouwen met als inspiratie het design als inspiratie. Zodat het net wordt als de reclame foldertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
Waarom ik deze Lenovo Ideacentre zou willen gebruiken.

Omdat deze all-in-one op een voet staat die in bijna elke hoek gedraaid kan worden is dit een super geschikt apparaat om in de licht en geluid wereld te gebruiken. Live scenes super snel oproepen met sweetlicht. Meerdere scenes tegelijk selecteren zonder te hoeven zoeken naar de knoppen op je toetsenbord.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-NCZWNWZ6.jpg
klikbaar

Faders precies goed open zetten. Niet 1 tegelijk maar meer zodat je sneller kan werken en met meer precisie.

Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/IdeaCentre%20A720%203.jpg
klikbaar

Het formaat en de voet zijn ook ideaal. Je kunt de voet onder het beeldscherm klappen en deze netjes wegpakken in een eventuele flightcase.

Omdat hij beschikt over een Nvidia GeForce GT630M is het ook mogelijk om een 2e beeldscherm aan te sturen.
Hierop zou je ideaal de visualisatie van jouw eigen licht show kunnen neerzetten.

Voorzien van windows 8

Windows 8 is in zijn totaliteit ontworpen voor touchscreens. Met deze lenovo kan je de totale beleving van windows ervaren. De lifetiles zullen tot hun recht komen. Programmas die gebruik kunnen maken van de touch interface zullen goed hun werk kunnen doen. Mede dankzij de glasplaat is dit apparaat uitermate geschikt voor windows 8.

Kort samengevat

• Ideaal in de licht en geluids-wereld
  • Swetlight live kan hier ideaal op werken
  • Goed mee te nemen wegens compactheid
  • Door glasplaat super geschikt voor Windows 8
Als ik hem binnen krijg ga ik hem testen hier thuis met een simpele compact led par, Sweetlight software in windows 8. Ik kan hem eventueel ook testen op een lan-party aankomende week waar ik het licht en geluid moet opbouwen. Dus kan ik deze wel even testen met sweetlight op het licht.

Groeten Rohaantje

edit: ik zie dat ik hem niet kan testen op LAN-party ivm met datum van bekendmaking

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/8934/bannerdjw.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door rohaantje op 27-06-2012 23:53 ]

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jc_hans
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 21:11
De redenen waarvoor ik de "Ideacentre A720" zou gaan gebruiken

Inleiding:
Zolang touch-technieken goed werken ben ik daar een groot voorstander van. Heb om die zelfde reden een jaar geleden een TouchSmart tx2 van HP overgenomen van iemand die er te weinig mee deed. Vanaf het begin doe ik daar i.c.m. het Windows 7 Touchpack collage's mee maken. Touch-toepassingen mee gebruiken. Tekenen (wat ik normaal alleen fysiek deed). Typen van mailtjes e.d. doe ik op het scherm i.p.v. met het toetsenbord. De touch techniek maakt het ook nog is vrij gemakkelijk om bestanden te selecteren. In te zoomen, etc... Eigenlijk wordt een muis en toetsenbord overbodig.

De all-in-one tijdens mijn privé gebruik mocht ik winnen:
1 - Voor het updaten / verbeteren van mijn eigen website
2 - Het verbeteren van de ervaring onder het surfen i.v.m. het gemak van inzoomen en snel wisselen tussen verschillende pagina's
3 - Games spelen op een 27" inch scherm, wie wil dat nou niet
4 - Nog meer genieten / ervaring opdoen van het TouchPack van Windows 7 i.p.v. alleen onderweg
5 - Door de ingebouwde camera zullen Skype gesprekken gemakkelijker worden, dan i.p.v. op mijn laptop
6 - Het algehele gebruik zou vermakkelijkt worden

De all-in-one tijdens het zakelijke gebruik mocht ik winnen:
1 - Websites voor klanten beter beheerbaar, makkelijker aan te passen, overzichtelijker tijdens het aanpassen
2 - Het algehele gebruiksgemak: het schakelen tussen meerdere schermen, toepassingen
3 - Geen muis en toetsenbord meer nodig puur touch-techniek is voldoende
4 - Makkelijk in te zetten als monitoring PC, servers overnemen via onze software, registratiemeldingen in één makkelijk overzicht, en meteen makkelijk door te sturen naar collega's vanwege de touch-techniek
5 - Windows 8 volledig kunnen testen
6 - Meedere virtuele pc's dankzij een groot scherm

Waarop zou de all-in-one goed getest worden ?!
- Welke games kan de all-in-one met gemak aan ? Denk daarbij natuurlijk aan de nieuwste spellen
- Hoe is het geluid wat voorkomt uit deze all-in-one ?
- Hoe presteert die t.o.v. mijn nog redelijk nieuwe AMD game PC ?
- Hoe gemakkelijk werkt de touchscreen techniek in deze all-in-one, ik ken namelijk zo een beetje alle touchscreen apparaten van HP. Dus het zou vergelijkbaar moeten presteren, of liever nog: beter dan HP.
- Hoeveel virtuele PC's kan ik draaien op deze all-in-one zodat alles nog steeds vloeiend draait ?!
- Makkelijk inzet baar op het werk ? Met ons registratie systeem en server monitoring
- Aan te raden aan onze zakelijke klanten als alternatief voor de all-in-one's van HP ??
- Onderwerpen aan een stresstest, hoe presteert de Lenovo t.o.v. van wat er nu privé / zakelijk gebruikt wordt ? En hoe verhoud het scherm zich incl. touchscreen onder veelvuldig gebruik ?
- Windows 8 uitvoerig testen, werkt dat inderdaad goed op een all-in-one PC zo meteen als de final-release er is ?

Slot:
Dus ja, veel redenen wat ik zou doen met de "Ideacentre A720". Hopelijk ben ik de gelukkige... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wave
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 17:52
Een multifunctional. Hij zou bij mij oa. in de keuken komen te staan.???? Ik kook graag en dan kan ik op een super eenvoudige wijze d.m.v. touchscreen door me recepten kunnen scrollen en naar instructiefilmpjes kunnen kijken. Onderwijl een stukje muziek en tussen de pauze in TV kunnen kijken. En na al dit lekkers deze multifunctioan als PC gebruiken voor mijn dagelijks werk. hoe gek kan je wezen. Ik zou het wel weten.. Gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyakutake
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 13:47
Volgend jaar begin ik aan mijn laatste masterjaar ingenieurswetenschappen - computerwetenschappen aan de KU Leuven. In dit jaar moet ik een thesis schrijven dat (hopelijk) mijn beste werk ooit zal zijn en zal beslissen of ik mij volgend jaar burgerlijk ingenieur mag noemen.

Ik heb het geluk een promotor gevonden te hebben voor mijn eigen thesis onderwerp. Ik wil onderzoek doen naar de meest geschikte Touch interface om een domotica gecontroleerd huis te besturen. Dit wordt een echt wetenschappelijk onderzoek steunend op user testing. Het winnen van dit prachtexemplaar zou mijn onderzoek kunnen vervolledigen. Aangezien ik dan onderzoek kan doen naar een smartphone, tablet en groot scherm.

Mijn promotor is zeer social media minded en daarom zal ik (bijna iedere week) bloggen. Op deze blogs kunnen mensen mijn status bijhouden en kritiek geven (deze blog moeten door veel masterstudenten gelezen worden). Verwacht dus regelmatig tweets en blogposts over de Lenovo Ideacentre A720.
Aangezien mijn onderzoek zwaar zal steunen op user testing, zullen zeer veel mensen in contact komen met de Lenevo. Aangezien de kracht van dit toestel zal dit dus geen slechte ervaring zijn en dit kan toch alleen maar goede reclame zijn? :)

Als opwarmer zal ik voor de eerste review met minstens 100 mensen de Lenevo gebruiken en hun eerste indrukken verzamelen en weergeven in de review. (Natuurlijk is dit ook op hen jaloers op mij te maken, wat niet zo vriendelijk is. 8)7 Dat weet ik, maar deze computer dient gewoon om mee te stoefen.)

Een recent werk van mij wat in grote lijnen een zeer kleine versie van mijn thesis is (thesis is zes keer meer studiepunten), is terug te vinden op deze link: http://dl.dropbox.com/u/46065424/End%20Report.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Als Zeus het toelaat, en Apollo goedgemutst is, zal ik het IdeaCentre in de tuin gebruiken als Jukebox. Hiervoor wordt nu een 10" netbookje ingezet, maar dit te klein en te traag.

De grote test zal dus liggen in de gebruiksvriendelijkheid, omdat iedereen de Jukebox mag bedienen, in combinatie met vette vingers van de heerlijk gegrilde gerechten van de barbeque.

Is dit IdeaCentre opgewassen tegen vette vingers van de barbeque, gebruiksvriendelijk genoeg om zelfs mijn Oma een heerlijke zwoele zomerplaat op te laten zetten en is hij mobiel genoeg om zelfs in de tuin als moderne jukebox ingezet te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Aan mijn werk* uitlenen, kijken of ik een paar Apple fanboys kan overtuigen om de sekte te verlaten...

* ios/android/web development bij online-magazine.nl

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghvankooten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 20:18
Ik ga erop 'vinger-verven' met mijn kinderen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic kun je je inzending kwijt. Let wel, je mag hier maar een keer posten (dat bericht mag je natuurlijk wel aanpassen).

Spelregels:

• Géén discussie in dit topic, alleen inzendingen.
  • Deelname geldt alleen voor geregistreerde en ingelogde bezoekers.
  • Medewerkers en vrijwilligers van Tweakers.net zijn uitgesloten van deelname.
  • Binnen een week na ontvangst van de A720 publiceert de tester een productreview in de pricewatch conform het winnende plan.
  • De inzendingen worden beoordeeld op haalbaarheid en creativiteit.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Aanmelden kan tot en met 2 juli 2012 23.59 uur.
  • De winnaar wordt uiterlijk op 9 juli 2012 geselecteerd en krijgt hiervan voor 17 uur bericht.